Šutalo en Sosa namens Ajax in EK-voorselectie van Kroatië

door Bart Veenstra 138

Bron Kroatische voetbalbond

Šutalo en Sosa namens Ajax in EK-voorselectie van Kroatië

door Bart Veenstra 138

Bron Kroatische voetbalbond

Laatst geüpdatet

Josip Šutalo en Borna Sosa zijn door bondscoach Zlatko Dalić opgenomen in de voorlopige EK-selectie van Kroatië. De Kroatische voetbalbond brengt maandagochtend de lijst met 26 spelers naar buiten die mogen deelnemen aan het EK in Duitsland. Verder staan er ook nog negen spelers op een stand-by-lijst, maar de twee Ajacieden zijn zeker van deelname aan het EK.

Voor Šutalo en Sosa is het EK de ideale mogelijkheid om de vieze nasmaak van hun debuutseizoen bij Ajax weg te spoelen. Šutalo had bij de Amsterdamse club vaak een basisplaats, terwijl Sosa in het afgelopen seizoen basisplaatsen afwisselde met een plek op de bank. In de afgelopen weken kwam de linksback amper nog aan spelen toe.

Het zou dan ook zomaar kunnen dat Sosa in de zomer alweer vertrekt bij Ajax. De Kroaat werd in de zomer van 2023 voor zo'n acht miljoen euro overgenomen van VfB Stuttgart. Sosa speelde in het afgelopen seizoen uiteindelijk 25 keer voor Ajax. Daarin was hij goed voor vijf assists.

Šutalo op zijn beurt kwam tot 32 optredens in dienst van Ajax. De centrale verdediger scoorde tegen Vitesse (2-2) zijn eerste doelpunt in dienst van de Amsterdamse club. In totaal speelde Šutalo ruim 2700 minuten voor Ajax, terwijl Sosa tot bijna 1600 minuten kwam. Voormalig Ajax-keeper Dominik Kotarski is overigens een van de namen op de stand-by-lijst. De goalie speelt op dit moment bij PAOK Saloniki.

Kroatië op het EK

Tijdens het komende EK is Kroatië in de groepsfase gekoppeld aan Spanje, Italië en Albanië. De Kroaten werden tijdens het vorige EK in 2021 door Spanje uitgeschakeld in de achtste finales. Het WK van 2022 in Qatar ging de Kroaten beter af. Toen werden de halve finales bereikt. Uiteindelijk werd Kroatië op dat WK derde.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

PuurGeluk +4810

Kroatië Kampioen!!! Sosa 25 miljoen en Sutalo 45 miljoen verpatsen 🤤🤤

21-05-2024 07:14

Wietze0605 +180

Hoop dat ze het ek van hun leven spelen 👌🏻
Daarna heeeel snel verkopen🤣

20-05-2024 19:51

FysioPat020 +26120

Napred Hrvatska !

20-05-2024 19:49

komopajax777 +13319

Goed voor de marktwaarde inderdaad.Het is te hopen dat de Mislintat aankopen bij verkoop geen verlies van 50 miljoen gaan opleveren.Als Kroes en co slim zijn dan halen ze die 115 miljoen er gewoon weer uit met winst.Bij Sosa kun je bij een goed EK de betaalde 8,5 miljoen terug verdienen.Sutalo kan dan ook minimaal zijn 21 miljoen opbrengen en wellicht meer als de PL zich meld.Bij een goed EK en onder Farioli is Sutalo wellicht komend seizoen een echte meerwaarde
voor Ajax.Als de PL zich meldt voor Forbs en Akpom hoef je ook daar geen verlies op te lijden.Ik denk dat verlies vooral dreigt bij een Avila omdat daar zoveel voor betaald is.Dus al met al zal er bij goed en slim verkoopbeleid weinig geld verloren gaan bij verkoop van de miskopen van Sven.Alleen al op een Ramaj ga je al flink cashen bovendien in de toekomst.De enige echte aanwinst afgelopen seizoen naast Hendo.

20-05-2024 17:52

Wietze0605 +180

Avila verkoop je deze zomer niet ivm zijn blessure ligt er nog wel even uit!

20-05-2024 20:22

kampioenenjood +5075

Laten we hopen dat ze een mooi EK spelen. Goed voor hun transferwaarde of, in het geval ze toch nog blijven, hun zelfvertrouwen om in de voorbereiding met meer zelfvertrouwen aan de slag te gaan.

20-05-2024 16:36

Tommyshelby +129809

Hopelijk halen ze halve finale. Goed voor de marktwaarde.

20-05-2024 16:09

YugoVik +33330

Ja en goed voor ons als ze blijven onder farioli

20-05-2024 16:17

FysioPat020 +26120

Precies Vik. Een slap wijf als Rensch staat al sinds 3 seizoenen helemaal stil in zn ontwikkeling maar nieuwe spelers worden al na een paar potjes onder waardeloze trainers afgezeikt. Het zou juist andersom moeten zijn. De eigen kweek die er al sinds hun geboorte rondloopt moet harder aangepakt worden dan de nieuwe spelers.

20-05-2024 16:21

YugoVik +33330

100 procent waar, hun weten wat er gevraagd word bij ajax omdat ze er al lang zo zitten..

20-05-2024 16:22

FelixGassenlicht +8985

😂😂paar potjes……. Ook een verschil of je 21 of 26 bent zou ik zeggen. En ten slotte in categorie slecht, slechter, slechtst: Rensch was slecht, en die andere 2…..

20-05-2024 16:26

AlexLitmanen10 +14452

Dat slappe wijf Rensch is voetballend lichtjaren beter dan onze 2 Kroatische spelers.
Sutalo kan echt nog wel wat worden. De rol van Sosa is uitgespeeld.

Nieuwe spelers moeten aantonen dat ze beter zijn dan eigen kweek. Die hebben immer een streepje voor.

Dat is Ajax, weet je wel

20-05-2024 16:37

YugoVik +33330

Het is maar net hoe je het bekijkt

20-05-2024 16:50

wijzijndebeste123 +165305

Sutalo was je beste verdediger de 2e seizoenshelft

20-05-2024 17:57

HsvHoek +2840

Hou op man met je Sutalo, als dat je beste verdediger was dan heb jij weinig wedstrijden gezien denk ik.

20-05-2024 18:02

ProfessorX +19827

Kroatië dat Nederland zoek speelt en een Rensch die niet eens geselecteerd is zou dan beter zijn ?

Huh oké ? 😵‍💫

20-05-2024 18:13

PuurGeluk +4810

Rensch mag dan ook gewoon pad a la Veltman bewandelen.

21-05-2024 07:15

Jariebombarie +1027

Zitten met Spanje en Italië in de poule. Gaan de eerste 3 van de poule weer door dan?

20-05-2024 16:29

FysioPat020 +26120

Nee. Alleen de beste 4 derden.

20-05-2024 17:36

Slang3 +46098

Dik verdiend

20-05-2024 15:58

Ajacied33 +36830

Ik hoop vurig dat Sutalo en Sosa het met Kroatië gaan doen en dat ze zich in de kijker kunnen spelen bij een Spaanse/Italiaanse middenmotor. Deze twee gasten moet je gewoon lozen, zeker Sosa met zijn verkeerde attitude. Ziet Ajax als springplank naar de EU top, grappenmaker. Denk dat hij niet eens zou opvallen bij Fc Groningen

20-05-2024 15:05

TeringHenkie +28644

Kroatië heeft een mega zware poule en ik sta er niet van te kijken dat ze in de voorronde al uitgeschakeld worden.

20-05-2024 15:15

Ajacied33 +36830

Als die 2 clowns van ons het maar goed doen vind ik alles best

20-05-2024 15:20

YugoVik +33330

Jij noemt onze spelers clowns?. En je noemt jezelf ajacied33.. Wat een nep supporter..

20-05-2024 15:59

FysioPat020 +26120

Topcomment vd week. In negatieve zin dan.

20-05-2024 16:15

Ajacied33 +36830

Ik voel mezelf een echte Ajacied idd, 100%. Sta altijd achter Ajax spelers. Maar wat is er zo erg aan het woord "clown(s)"? Ik beledig niemand ermee toch? Puur naar hun spel gekeken, lijken het ook clowns ja. Ze doen veel fout, struikelen over hun eigen benen. Af en toe is het gewoon comedy, precies wat een clown tracht te doen. Bovendien lijken ze geen affiniteit bij Ajax te voelen, dan ben ik ook wel klaar met ze.

20-05-2024 16:58

PuurGeluk +4810

Sosa 100% clown toch? Als je zag hoe ongemotiveerd die rondliep…het enige wat ie zo nu en dan goed deed was een voorzet geven.

21-05-2024 07:17

MokumsParadijs +2362

Sosa is 100 procent clown.

22-05-2024 19:59

FlyingDutchMan +17318

Geen Medic? Wat een waardeloze bondscoach..

20-05-2024 14:45

willem1958 +8868

Als Sosa een paar wedstrijden redelijk speelt op het EK dan maak je nog winst ook op die 8 miljoen want een international betaal je altijd meer voor dat 10 miljoen.
Voor Sutalo ligt dit anders, hopelijk speelt ie een paar stabiele wedstrijden met een paar goede ingrepen dan draai je niet te veel verlies of als er twee clubs 'm willen misschien nog quitte.

20-05-2024 14:39

ajaxwestland09 +29063

Deze 2 spelers goed in de kijker spelen tijdens een EK vooral Sutalo gelijk van de hand doen bij een goed bod

20-05-2024 13:59

wijzijndebeste123 +165305

Ajax is dit jaar bizar slecht getraind door zowel Schip als Steijn aldus Pieter Zwart. Dat liet hij middels n spot-on analyse heel duidelijk zien. Maar t slechte spel ligt volgens AS niet aan de trainers maar aan de spelers en dan alleen de aankopen. Sterker nog dat de eigen jongens slecht spelen komt tevens niet door de trainers maar ook door de aankopen. Xenofobischer wordt t niet.

Feiten:
Sutalo was de 2e seizoenshelft je beste verdediger. Onder Farioli die wel een organisatie en structuur weet neer te zetten zal hij helemaal gaan schitteren.

20-05-2024 13:57

Ajaxfan31183 +16391

Dat je dat al van te voren weet. Wat zijn de cijfers van de Lotto voor volgende week dan zet ik daar op in

20-05-2024 14:10

wijzijndebeste123 +165305

Toen Mikautadze id winter vertrok voorspelde ik dat hij meer dan 10 goals zou maken in de 2e seizoenshelft bij Metz. Hij heeft er 11 gemaakt. Als je naar mij geluisterd had had je idd flink eraan kunnen verdienen. Dus doe er je voordeel mee.

20-05-2024 14:11

Ajaxfan31183 +16391

Goh voor metz ja , klasse hoor chapeau voor mikautadze

20-05-2024 14:48

FysioPat020 +26120

Metz zou met het grootste gemak van ons winnen.
Wedden om 1.000 € ??

20-05-2024 15:30

Ajaxfan31183 +16391

Dat weet ik wel zeker , aangezien we een kut elftal hebben , maar zodra meneer mikautadze niet op zn eigen plek kan spelen dan gaat hij huilen en de kantjes eraf lopen, dus wij hebben niets aan deze man zolang Brobbey de nummer 1 spits is aangezien mikautadze dat zelf al meerdere malen gezegd heeft

20-05-2024 15:35

papflapjes +7242

"Goh voor metz ja , klasse hoor chapeau voor mikautadze"
Wat is dit voor rare logica? Als ik 11 goals maak in de Ligue 1 met groep 5 van basisschool de Regenboog, ben ik dan ook een matige spits?

20-05-2024 16:24

ProfessorX +19827

2 3 13 21 33 40 - 8

20-05-2024 18:16

ProfessorX +19827

Nou waar ze stonden en dan tegen de hogere teams is dat klasse ja .

20-05-2024 18:17

ProfessorX +19827

Dan koop ik je gelijk

20-05-2024 18:18

Zuid2 +2523

Aldus de xenofiel die moord en brand schreeuwde over de niet-Mislintat aakopen (en de jeugdspelers in het bijzonder) maar wanneer het over de twaalf aankopen gaat allerlei excuses aanhaalt.

20-05-2024 14:29

wijzijndebeste123 +165305

Dat Sutalo de 2e seizoenshelft je beste verdediger was is geen excuus maar een constatering. Datzelfde geldt voor dat Steijn en Schip Ajax abominabel slecht getraind hebben.

20-05-2024 14:32

GNBL +90240 moderator

Lid sinds
16-02-2024

Maakt mij wel nieuwsgierig 😉

20-05-2024 14:36

wijzijndebeste123 +165305

Haha help me een beetje. Wat is er met die specifieke datum?

20-05-2024 14:39

GNBL +90240 moderator

Zuid2 is de zoveelste account van iemand die al eerder verbannen is, maar kan even niet plaatsen wie.

20-05-2024 14:41

wijzijndebeste123 +165305

Ik doe een wilde "gok". Thor, Cruijffiaann, Apollo, Nick14, Chad, Chadd?

20-05-2024 14:45

Zuid2 +2523

@GNBL

Dat is drie maanden geleden ja.

20-05-2024 14:50

FysioPat020 +26120

Antony39😅

20-05-2024 15:32

FysioPat020 +26120

Gerapporteerd

20-05-2024 15:32

LukaLitmanen +82280

5e account in 12 maanden

20-05-2024 16:35

Zuid2 +2523

Omdat ik binnen drie maanden een mening over iemand gevormd heb moet ik wel eerder een account gehad hebben inderdaad.

20-05-2024 16:50

wijzijndebeste123 +165305

Nee omdat je continu aan t provoceren bent net als bij je vorige accounts

20-05-2024 16:52

Zuid2 +2523

Jij begint (zoals wel vaker) over xenofobie, daar reageer ik op. Als dat al provoceren is..

Een account heb ik hier nooit eerder gehad.

20-05-2024 17:04

WantAmsterdam +116219

“Xenofiel” is een woord wat graag gebruikt werd door Thor (en zijn tig andere accounts), het is een woord dat verder heel zelden wordt gebruikt. En inderdaad het provocerende gedrag. Weet niet 100% of hij het is, maar ben er zeer zeker van dat dit niet zijn eerste account is. Uiteraard zou hij dat zelf nooit toegeven.

20-05-2024 17:58

wijzijndebeste123 +165305

Nick loog ook de hele boel bij elkaar. Gelukkig is de volgende perma ban een kwestie van tijd. Hij staat al bij GBNL op de radar.

20-05-2024 17:59

Zuid2 +2523

Prima als ik op de radar sta vanwege m'n woordkeuze.
Heel vreemd als ik op de radar sta omdat mensen gewoon iets de wereld inslingeren.

@wantamsterdam
Ik heb hier oprecht nooit eerder een account gehad.

20-05-2024 18:11

PetrusKeizer +10739

Het is de verjaardag van mn dochter.

20-05-2024 18:12

PetrusKeizer +10739

Tuurlijk. Ga je weer. De een is een Houten Klaas want geen startsnelheid en niet wendbaar, de ander zit de helft vh seizoen met samengeknepen billen, want thermometer.

20-05-2024 14:44

Yeshyeshyall +11000

Je beste verdediger of je minst slechte?
We hebben niet echt een topseizoen gedraaid namelijk dus in deze verdediging de beste zijn maakt je nog niet direct geschikt helaas

20-05-2024 14:59

robbertvd +2415

Je hebt wederom helemaal gelijk, en wij vinden elkaar wel vaker.
Het is nog erger, veel fouten komen omdat de eigen jeugd en/of gevestigde spelers(dus al langer erbij) hun directe tegenstander laten gaan dat bijv Sutalo de schuld kreeg, maar keek je dan helemaal terug vanaf balverlies, zag je dat hij, en andere, vaak zelfs meerdere mensen moesten verdedigen!
En kijk even naar Brobbey (ja 18 goals) maar zijn aanname is zo slecht!

20-05-2024 21:11

wijzijndebeste123 +165305

Spijker op de kop, maat!

20-05-2024 23:48

AFCAjax_1988 +3822

Kroatie nr 3 van de wereld. Het zijn gewoon goede spelers. Helaas hebben wij alleen incompetene trainers

20-05-2024 13:45

maikelklaassen +746

Al zit er een vogelverschrikker in de dug-out, dan nog kun je een bal tegen houden of een verdediger uitschakelen en zelfs naar de goede kleur spelen

20-05-2024 13:54

AFCAjax_1988 +3822

En de media idd die vanaf minuut 1 alles heeft afgebrand omdat het buitenlands was

20-05-2024 15:43

Dolblij +45552

Veel succes de heren. Op een hoge transfersom!

20-05-2024 13:31

Luuks2 +351

Zou wachten op de nieuwe trainer zijn oordeel. Misschien ziet hij wel wat in die spelers.

20-05-2024 13:28

AFCACruijff14 +162533

Hoop dat ze een goed EK spelen.

Sosa wil ik sowieso kwijt, die kan echt niet verdedigen en laat het ook geregeld lopen.

Sutalo, lastig. Ik vind nog steeds dat hij veel heeft wat me bevalt, maar hij is aan de bal echt heel zwak en positief soms gewoon een amateur. Maar hij speelt ook weer potjes waarbij ik denk, jij komt er wel.

Aangezien Ajax niet elke positie komende zomer kan verbeteren zou ik hem maar houden. Tenzij ze echt fors op hem bieden.

20-05-2024 13:14

Sjoerd.T +794

Misschien helpt dit ek ze wel om hun vorm terug te krijgen. Anders kan je ze altijd nog verkopen.

20-05-2024 13:12

JantjeVanAmsterdam +2516

Kroatie gaat natuurlijk niet ver geraken als je spelers als Sutalo en Sosa en Ivanusec basis zet. Zij speelden niet doen Kroatie het zo goed deed op het WK. Sutalo en Sosa worden zo verheerlijkt maar zijn gewoon koekenbakkers die paar nietszeggende nation league potjes hebben meegedaan. Open je ogen mensen

20-05-2024 13:10

trodat4030 +97187

Niet geheel de volledige waarheid, Sosa was gewoon basisspeler op t WK. Speelde alle 3 de poulewedstrijden, miste de 8e finale wegens koorts, maar speelde de kwartfinale 110 min en 45 min in de halve finale. Zat in de troostfinale wel 90 min bank, de enige wedstrijd die Sutalo speelde.

20-05-2024 13:33

JantjeVanAmsterdam +2516

Wat moet je een slechte pool van spelers hebben als je C garnituur eredivisie spelers moet oproepen😂 : Sosa, Sutalo en Ivanusec.
Sosa en ivanusec al helemaal amper minuten en indruk gemaakt.

20-05-2024 13:07

YugoVik +33330

Die basis staat bij een top land als kroatie

20-05-2024 13:13

JantjeVanAmsterdam +2516

Kroatie is niet zo top met mega veel goede spelers hoor. Wel een team. Zelfs Vida, Lovren en Barisic houden Sutalo en Sosa buiten basis vaak zat. En dat zijn echt geen toppers…

Ja Gvardiol is wereldklasse en modric en Kovacic.

Sutalo en Sosa speelden amper vorige toernooien van Kroatie. Alleen wat nations league potjes.

20-05-2024 13:17

WantAmsterdam +116219

Je weet dat Kroatië op een haar de Nations League had gewonnen en derde is geworden op het WK? Sosa was basisspeler op het WK en Sutalo basisspeler in de NL (inclusief finale).

20-05-2024 13:16

JantjeVanAmsterdam +2516

Nations league is ook maar leuk oefentoernooitje. Over Sosa op WK. Sosa zat bank tegen Japan en werd tegen Argentinie weggespeeld en vroegtijdig gewisseld. Speler met slechtste rating op soccerstand die wedstrijd.

20-05-2024 13:20

WantAmsterdam +116219

Heel Kroatië werd toen weggespeeld en woah, krijgt rust, dus kan er niks meer van.

Het finale tussen Spanje en Kroatië leek nul op een oefenpotje. Je komt er gewoon niet klaar mee dat ze gewoon goed presteren buiten Ajax en niet verrassend bij een goed voetballand in de selectie staan.

20-05-2024 13:24

JantjeVanAmsterdam +2516

Kroatie is gewoon nog een klein land met 4 miljoen inwoners en niet heel veel goede spelers. Zelfs vida gaat weer mee. Desalniettemin hebben ze wel enkele wereldspelers in huis. Maar daar horen Sutalo en Sosa niet bij. We gaan het zien hoe ze presteren op het EK.

Schat nederland, spanje, frankrijk, portugal, engeland, duitsland stuk hoger in dit jaar dan kroatie

20-05-2024 13:28

WantAmsterdam +116219

“ Kroatie is gewoon nog een klein land met 4 miljoen inwoners en niet heel veel goede spelers. Zelfs vida gaat weer mee.”
Ze zijn klein kwa inwoners maar niet klein kwa voetbal. Vida is nog steeds een zeer degelijke speler en zal niet in de basis staan/veel minuten krijgen.
Niemand zegt dat ze wereldspelers zijn denk ik, zijn bij Kroatië wel zowat altijd zeer goeie en betrouwbare spelers en geen middelmaaat.

“ Schat nederland, spanje, frankrijk, portugal, engeland, duitsland stuk hoger in dit jaar dan kroatie.”
Nederland onder Koeman moet ik nog zien, voor de rest noem je dan ook de absolute top landen met allemaal wereldselecties.

20-05-2024 13:46

Toni21 +3538

Topnieuws! Lekker vlammen op het EK mannen en daarna voor de hoofdprijs weg!

20-05-2024 13:05

Dirk +7044

Laat ze lekker schitteren op het EK , zodat de biedingen binnen stromen ....
Poen pakken en kwaliteit aan trekken

20-05-2024 13:02

AFCAHoorn +22726

Gelukkig ben jij de TD niet.

20-05-2024 13:06

YugoVik +33330

Ze zeggen kwaliteit er voor terug pakken.. Dan vraag ik me af welke kwaliteit?.. Sandler?

20-05-2024 13:07

AFCAHoorn +22726

Magallan terughalen.

20-05-2024 13:08

EfBe42 +45

Je kent de Ajax supporters toch wel. 55.000 coaches. Iedereen weet het nog beter. Ten Hag uitgelachen. Ziyech in het begin uitgefloten. Bergwijn onze beste speler kan er helemaal niks van. Berghuis is een gluiperd. vh Schip heeft geen verstand van taktiek.En ga zo maar door. Ach het is wat het is. Zwaar kloten.

20-05-2024 13:15

Dirk +7044

Gaan we echt voor ...hopen dat ze volgend seizoen beter zijn ..
Word hoop de term voor Ajax de komende jaren .
Ik hoop al jaren op motto winst, maar ga nog elke dag werken

20-05-2024 13:24

trodat4030 +97187

Als je kijkt naar de profielen heb je idd meer aan een Sandler (liever een minder blessuregevoelige speler hoor, die zijn ook absoluut wel ergens te vinden!) dan aan een bange wezel die zelf 90 min lang rondkijkt op zoek naar leiding (zelfs naar zijn 17 jarige kompaan centraal in de verdediging!) en 99 vd 100 ballen terugspeelt op de keeper omdat hij 0,0 ballen in zn sodemieter heeft. Hij kijkt en kijkt, maar een bal op een middenvelder spelen met de juiste snelheid, richting, op het juiste moment en op het goede been, het is er niet van gekomen, het hele seizoen niet.

Geef mij dan maar een type Sandler die leiding geeft aan een 17/18 jarige naast hem, die wél kan en durft op te bouwen en op zn Ajax weet te voetballen omdat hem dat 10-12 jaar lang is ingegeven op DT (mag overigens ook elders, maar om het voorbeeld van Sandler aan te houden noem ik DT). En ja, 1 die minder blessures heeft dan Sandler, zeer zeker, maar zelfs de keus tussen Sutalo en Sandler is imo echt een totale nobrainer. Sutalo is gewoon volkomen het verkeerde type voor Ajax. En als je kijkt naar de jeugd en ziet wat er rondloopt aan talent op LCV met Hato, Kaplan en straks Janse, dan is een ervaren RCV die nog wat jaren mee kan (dus het PROFIEL Sandler min de blessuregevoeligheid en het liefst met het dubbele aantal wedstrijden in de benen), wel kan opbouwen en wél leiding kan geven aan jonge spelers echt absoluut te prevaleren boven een Sutalo..

20-05-2024 13:51

FysioPat020 +26120

Dirk Kuyt?

20-05-2024 13:09

Sterretje73 +5284

Ivan de verschrikkelijke !

20-05-2024 13:11

WantAmsterdam +116219

En als deze „kwaliteit“ ook niet presteert dan die frase volgend jaar herhalen.

20-05-2024 13:17

afca1985 +21503

Hoe is het mogelijk

20-05-2024 12:59

WantAmsterdam +116219

Simpel, ze presteren bijna altijd bij Kroatië.

20-05-2024 13:00

afca1985 +21503

Ik heb liever dat ze bij ons presteren

20-05-2024 13:05

WantAmsterdam +116219

Dat zouden we allemaal liever hebben. We moeten ons dan ook vragen, waarom presteren ze bij ons niet?

20-05-2024 13:07

EfBe42 +45

Met bagger om zich heen ?Je maakte Sutalo aanvoerder. Werd hem meteen weer afgenomen.Dat is een vernedering voor een Kroaat. De rest is geschiedenis.

20-05-2024 13:18

afca1985 +21503

Waarom ze niet presteren? Omdat ze te veel kwaliteiten missen om voor Ajax te spelen, waardeloze trainers aanstellen en een paar waardeloze medespelers hebben. Maar zelf presteren ze ook onvoldoende.

20-05-2024 14:34

WantAmsterdam +116219

Als ze zouden presteren als bij Kroatië/clubs voor Ajax zouden ze goed genoeg zijn. Het klopt 100% dat ze bij Ajax (vaak) niet goed genoeg presteren, soms zelfs matig tot ondermaats. Maar ik zie dat niet als hun niveau gezien dat ze elders wel kunnen presteren.

20-05-2024 15:03

afca1985 +21503

Sutalo maakt echt kinderlijke fouten, en niet 1 of 2, maar wedstrijd op wedstrijd meerdere fouten, gewoon al 24 jaar oud die vent, alsof hij voor het eerst op een voetbalveld staat. Sosa verdedigd amper mee, loopt met een air rond alsof ie Pirlo is, en over Medic hoeven we het niet eens te hebben. Ze kunnen best presteren bij andere clubs, maar die spelen ook in andere systemen zoals Stuttgart in een wingback systeem. Ze passen gewoon niet bij Ajax

20-05-2024 15:09

Ajax1204 +38535

Tja, Bergwijn is ook geselecteerd.

20-05-2024 13:02

Yeshyeshyall +11000

Sutalo voor veel te veel geld gekocht. Kan hij zelf weinig aan doen maar vraag me af of het een Ajax verdediger is, alles is zo bleu. Sosa schijnt heel goed te zijn, schitterende voorzetten maar verdedigend echt zo vreselijk beroerd, je gelooft je ogen niet. Medic was alles wat je er van kon verwachten: beperkt, net zoals de transfersom

20-05-2024 12:59

YugoVik +33330

Veel te veel geld.. Een speler als hem word al gauw voor 30m verkocht

20-05-2024 13:06

Yeshyeshyall +11000

Nou daar teken ik voor maar vrees dat we dat er niet voor zullen krijgen?

20-05-2024 14:52

EfBe42 +45

Satulo, Sosa en Medic kwamen naar Ajax met hoge verwachtingen. Ajax was een top club. Toch? Wat blijkt: Een giga bende. Ook op het veld. En wie kregen daarvan de schuld? Juist Sosa, Satulo en Medic terwijl het hele elftal zwaar kut was. Kroaten zijn een zeer trots volk en zij lazen of hoorden al die vernederingen. Ja dan ga je er automatisch op een andere manier instaan. Plus als je in het Kroatische elftal speelt dan kan je er toch echt wel wat van. Of zijn die daar nou helemaal achterlijk.

20-05-2024 12:56

WantAmsterdam +116219

Medic? De speler uit de tweede Duitse Bundesliga die al 25 was?
Daar waren geen hoge verwachtingen in.

20-05-2024 13:00

ajaciedje90 +60447

Goed je best doen jongens. Wie weet is het dan kassa deze zomer.

20-05-2024 12:54

ajaciedje90 +60447

Om budget te genereren voor spelers die wel wat kunnen met een bal.

20-05-2024 12:57

YugoVik +33330

Oja Sutalo en sosa kunnen niks met een bal?

20-05-2024 12:57

ajaciedje90 +60447

Nee, dat heb jezelf ook wel kunnen waarnemen toch?

20-05-2024 12:58

papflapjes +7242

Als deze gozers niks kunnen dan is het ook geen kassa.

20-05-2024 12:58

YugoVik +33330

Hahah kom op zeg.. Ze kunnen goed met de bal overweg..

20-05-2024 12:58

ajaciedje90 +60447

Oke, ze struikelen nog net niet over de bal maar goed. Lekker behouden dan gaan we weer zo´n dramatisch seizoen beleven. Als ze een goed EK spelen en er biedingen komen ommenabij de vraagprijs gelijk accepteren en investeren in betere spelers.

20-05-2024 12:59

YugoVik +33330

Welke betere spelers?

20-05-2024 13:00

papflapjes +7242

Waarom verwacht je dat ze een goed EK spelen als ze er niks van kunnen?

20-05-2024 13:01

EfBe42 +45

Ja natuurlijk kunnen zij voetballen. Maar niet in dit Ajax. Daar komt helemaal niemand tot zijn recht of tot zijn beste prestatie. Ik zou Sosa en Satulo gewoon houden. Medic daar heb ik geen idee van. Weinig gespeeld. Wel een mooie goal gemaakt.

20-05-2024 13:03

ajaciedje90 +60447

Ik verwacht het niet. Ik hoop het. Maar als jullie deze spelers willen behouden prima. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken. Bij een goed bod mogen ze wat mij betreft weg.

20-05-2024 13:03

ProperFootball +14699

Weet je nog die ene vrije trap waarbij Sosa deed alsof ie hem nam maar eroverheen sprong. Dat zag er goed uit he? :-)))

20-05-2024 17:03

YugoVik +33330

Ik heb genoeg waardeloze dingen gezien dit seizoen

20-05-2024 17:09

Ajax1204 +38535

Weet zeker dat het beide goede spelers zijn, alleen niet geschikt voor ons systeem. Hopelijk spelen ze een goed EK en ontvangen we een mooie transfersom voor ze.

20-05-2024 12:53

JJFajax +3560

Hoop echt dat ze de finale halen met Sutalo en Sosa als basisspelers. Kunnen we mooi cashen voor die 2

20-05-2024 12:51

YugoVik +33330

Waarom cashen?

20-05-2024 12:53

JJFajax +3560

Waarom niet

20-05-2024 13:03

JantjeVanAmsterdam +2516

Finale met zulke slechte spelers als Sutalo en Sosa geloof je het zelf. Zij speelden niet doen Kroatie het goed deed op het WK. Sutalo en Sosa worden zo verheerlijkt maar zijn gewoon koekenbakkers die paar nietszeggende nation league potjes hebben meegedaan.

20-05-2024 13:09

YugoVik +33330

Mensen verwachten al dat ze verkocht gaan worden...heel apart dus na een seizoen waar geen structuur was moeten spelers na een jaar maar weer verkocht worden..

Gaan we dat volgend jaar weer doen als de resultaten tegen vallen? Je hoopt toch dat ze hun niveau gaan halen en dan doortrekken bij ajax..

Ik zie het al voor me Sutalo gaat naar een andere club word daar een topper en wij zitten met een Sandler opgescheept die geen pepernoot raakt bij ajax

20-05-2024 12:51

Dirk +7044

Ff serieus blijven . Ik sta voor mijn job een een tapijt machine al enkele jaren . Als ik morgen van een concurrent een aanbieding krijg om aan een zelfde machine voor 1000€ meer , ben in direct weg .
Maar ik zal ook van dag 1 weten hoe die machine werkt en ik zal meteen een productie draaien .
AJAX haalt profs uit grote competitie met toch ook enkele jaren (internationale) ervaring ,en die jongens weten niet hoe ze voetbal moeten spelen, hoe ze moeten verdedigingen , looplijn, man dekken.
Vele van die gasten weten nog niet dat een bal 2 zijden heeft .
Ik bedoel maar , je mag van profs die uit grote competitie verwachten dat ze toch basis voetbal kennis hebben

20-05-2024 13:18

EfBe42 +45

Ajax is in paniek en iedereen roept maar wat. Typisch voor de Ajax supporter. De kassa is bijna leeg dus moeten we inventief zijn. Goede jeugd halen of door laten stromen en dan zien we over 2 seizoenen wel hoe wij er voor staan. En misschien wel over 3 seizoenen. Dat hoort ook bij voetbal. Zie al de voorgangers. ManU, Juventus, Barca en nu ook Bayern kennen dezelfde problemen. Na 7 vette jaren komen de 7 magere jaren. Maakt mij niet uit. Ik blijf Ajacied.

20-05-2024 13:30

P.Russo +6375

Hopelijk spelen beiden een geweldig EK en kunnen we toch nog wat aan ze verdienen. Met Spanje en Italie als tegenstanders kunnen ze zichzelf behoorlijk in de picture spelen. Ik stond er niet bij stil, maar we hebben Sutalo dit seizoen 2700 minuten in actie gezien en ik kan me geen 1 geweldig verdedigend moment van hem herinneren..

20-05-2024 12:48

Delaney +14848

Dit is goed nieuws, nu maar hopen dat ze een heel erg goed EK gaan spelen.

20-05-2024 12:48

NeeI +108015

Hopelijk spelen ze een goed EK en verdienen ze hiermee een mooie transfer. Dat lijkt met het beste voor alle partijen.

20-05-2024 12:47

YugoVik +33330

Waarom?.., wie weet wil Sutalo wel blijven

20-05-2024 12:48

EfBe42 +45

Satulo en Sosa kunnen heel goed voetballen. Mijn Kroatische vriend legde mij uit dat Kroaten een zeer trots volk zijn en als die vernederd worden zoals deze 3 Kroaten dan gaat de kont tegen de krib.

20-05-2024 13:08

daansonafca +2223

Ook zo een Sosa, die moet toch veel meer kunnen dan die laten zien heeft ? Al lijkt die er soms ook niet heel veel zin in te hebben.

20-05-2024 12:46

P.Russo +6375

Ik dacht dat Sosa veel gif en pit in zijn spel had, maar heb me echt verkeken. Vond hem alleen als invaller soms goed, bijvoorbeeld PSV-thuis. Maar voor de rest sjokt hij maar wat over het veld. Ook in een vijfmansdefensie was het niet veel..

20-05-2024 12:50

EfBe42 +45

Satulo en Sosa kunnen echt wel voetballen. Maar zij zijn als Kroatische internationals de vernederingen meer dan zat. En gelijk hebben ze.

20-05-2024 12:58

Yeshyeshyall +11000

Nou snap dat het voor hen ook niet leuk was maar de supporters zijn het geklungel en gesjok ook wel redelijk zat heb ik uit betrouwbare bron

20-05-2024 13:01

Francisco81 +4332

Mooi daar goed hun best doen als ze geselecteerd worden. Lijkt me geen probleem, want in het Kroatisch elftal spelen ze eigenlijk altijd goed. Spelen ze zich mooi in de kijker op het EK.

20-05-2024 12:46

AJAX020ADAM +6972

Hahahaha, het kan dus toch, niet presteren en geselecteerd worden.

20-05-2024 12:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.