Ajax sluit seizoen af met gelijkspel op bezoek bij hekkensluiter Vitesse

door Jon van Dam 3637

Ajax sluit seizoen af met gelijkspel op bezoek bij hekkensluiter Vitesse

door Jon van Dam 3637

Laatst geüpdatet

Ajax is er zondagmiddag niet in geslaagd om het seizoen 2023/24 af te sluiten met een overwinning. Op bezoek bij hekkensluiter Vitesse speelden de Amsterdammers met 2-2 gelijk. De twee Ajax-doelpunten kwamen van verdediger Josip Šutalo en invaller Steven Berghuis.

Bekijk hier de stand in de Eredivisie!

In een vrij volle Gelredome begonnen Vitesse en Ajax aan de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Vanwege vuurwerk in het uitvak hing er behoorlijk wat rook in het stadion, waardoor het zicht beperkt was. Na tien minuten kreeg Ajax de eerste kans van de wedstrijd. Chuba Akpom speelde Steven Bergwijn aan in het strafschopgebied. De aanvoerder van Ajax kapte een Vitesse-verdediger uit, maar wist daarna niet genoeg richting mee te geven aan zijn schot. Vitesse-goalie Eloy Room kon makkelijk redding brengen.

Vijf minuten later kwam Vitesse op voorsprong. Na goed werk van Gyan de Regt gaf de buitenspeler een voorzet waar aanvoerder Marco van Ginkel bewust overheen stapte. De bal kwam vervolgens bij Amine Boutrah, die met een beheerst schot in de verre hoek de 1-0 voor de thuisploeg op het scorebord zette. Kort daarop volgde een gevaarlijk moment van Ajax. Jordan Henderson speelde Akpom vrij aan de rechterkant. De aanvaller probeerde Bergwijn te bereiken met zijn voorzet, maar slaagde daar niet in. Het levert een corner op voor Ajax.

Na dit gevaarlijke moment volgde een relatief rustige periode. In de 26e minuut werd Vitesse weer eens gevaarlijk. Bergwijn leverde de bal voorin makkelijk in, waardoor Vitesse via Van Ginkel een counter kon beginnen. De routinier stuurde Boutrah weg Laatstgenoemde kreeg de bal niet helemaal lekker bij Paxten Aaronson. De Amerikaan raakte uiteindelijk nog de paal.

Ruim tien minuten later begon Ajax aan te dringen. Eerst bediende Henderson landgenoot Akpom met een indraaiende voorzet vanaf de rechterkant. De kopbal van de spits kon probleemloos door Room worden gepakt. Vijf minuten later was het wel raak voor Ajax. Šutalo kon een indraaiende voorzet van Anton Gaaei van dichtbij binnentikken. Voor rust werd Ajax nog tweemaal gevaarlijk via Brian Brobbey en Bergwijn, maar er werd niet gescoord. Zodoende zochten beide ploegen de kleedkamers op met een 1-1 gelijke stand.

Ajax lijkt er in tweede bedrijf weinig zin meer in te hebben

In de tweede helft kwam het eerste gevaar van Bergwijn. De aanvoerder sneed vanaf de linkerkant naar binnen en zocht de verre hoek met zijn afstandsschot. Zijn inzet vloog net over het vijandelijke doel. Hierna gebeurde er lang niets, totdat Vitesse zo’n kwartier voor tijd op voorsprong kwam. Ajax schutterde al de hele middag en Vitesse maakte de verdiende tweede treffer. Thomas Buitink gaf de bal voor en Kacper Kozlowski was het eindstation: 2-1.

Ajax kreeg in de slotfase nog enkele mogelijkheden via Berghuis, die het van afstand probeerde, en Ahmetcan Kaplan. Uiteindelijk maakte Berghuis in de 94e minuut gelijk voor de uitploeg. Een goede lage voorzet van Taylor belandde bij de ingevallen spelmaker, die hard raak schoot. Daarmee eindigde Ajax het seizoen met een gelijkspel bij degradant Vitesse.

Opstelling Vitesse:

Room; Arcus, Oroz (Van Zwam 64'), Hendriks, Pinto; Van Ginkel (Buitink 64'), Aaronson, Tielemans (Cornelisse 71'); De Regt (Hadj Moussa 71'), Kozlowski, Boutrah.

Wissels Vitesse:

Schubert, Bramel, Van Zwam, Isimat-Mirin, Cornelisse, Hadj Moussa, Huisman, Meulensteen, Domgjoni, Buitink, Mazilu, Visser.

Opstelling Ajax:

Rulli; Gaaei, Šutalo, Kaplan, Rensch; Mannsverk (Berghuis 63'), Henderson (Tahirović 80'), Taylor; Akpom, Brobbey, Bergwijn.

Wissels Ajax: 

Gorter, Pasveer, Forbs, Medić, Rijkhoff, Van den Boomen, Berghuis, Fitz-Jim, Tahirović, Hlynsson, Godts.

Doelpunten:

1-0 Amine Boutrah (15')

1-1 Josip Šutalo (42')
2-1 Kacper Kozlowski (78')
2-2 Steven Berghuis (90+4')

Bijzonderheden:

- Ajax moet het in Arnhem doen zonder Jorrel Hato. De centrumverdediger pakte tegen Almere City zijn vijfde gele kaart van het seizoen en is geschorst;
- Kenneth Taylor is, wanneer hij minuten maakt in de GelreDome, de enige Ajacied die dit seizoen in elke officiële wedstrijd in actie komt.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Live Blog
Loading...

19/05/2024 16:20
90+4. Doelpunt Ajax

Berghuis zet Ajax op gelijke hoogte in blessuretijd na een voorzet van Taylor.

19/05/2024 16:16
89. Mogelijkheden voor Ajax

Berghuis probeert het vanaf grote afstand, maar zijn schot vliegt via een Vitesse-rug over het doel. Uit de daaropvolgende corner kopt Kaplan net naast.

19/05/2024 16:09
82. Kans voor Vitesse

Hadj Moussa probeerde de bal in de verre hoek te plaatsen, maar schiet tegen Rulli op.

19/05/2024 16:09
80. Wissel bij Ajax

Tahirović komt in het veld voor Henderson.

19/05/2024 16:05
78. Doelpunt Vitesse

Ajax loopt de hele middag al te schutteren en Vitesse maakt de verdiende tweede treffer. Buitink geeft de bal voor en Kozlowski is het eindstation: 2-1.

19/05/2024 16:00
74. Kans voor Ajax

Taylor geeft een fijne steekpass op Akpom, maar de Engelsman stuit op doelman Room.

19/05/2024 16:00
72. Ajax wordt slordiger en slordiger

De Amsterdammers hebben veel moeite om tot fatsoenlijke aanvallen te komen. 

19/05/2024 15:50
63. Wissel bij Ajax

Berghuis vervangt Mannsverk.

19/05/2024 15:48
61. Geel Ajax

Šutalo vloert Kozlowski en wordt daarvoor bestraft met een gele kaart.

19/05/2024 15:39
52. Gevaar namens Ajax

Bergwijn snijdt vanaf de linkerkant naar binnen en zoekt de verre hoek met zijn afstandsschot. Zijn inzet vliegt net over het vijandelijke doel.

Lees meer over:
Plaats reactie

Red Devil +3604

Dit baggerseizoen is eindelijk voorbij.
Nu hopen op een goede grote schoonmaak in het bestuur en de selectie.

20-05-2024 10:38

VakE +290

Deze wedstrijd was nog ff een samenvatting van het afgelopen seizoen. Hier zat alles weer in, wat een drama pot! Hopelijk was dit de laatste druppel.

20-05-2024 08:02

AFCA-1983 +17816

Ajax komt met een 125 jarig bestaan shirt met oud logo!


https://www.footyheadlines.com/2024/05/exclusive-ajax-to-release-125-year.html

19-05-2024 20:51

Thecooler1021 +1584

daar word ik blij van! Maar er staat wel dat het 'naar waarschijnlijkheid' het oude logo wordt. Footy zei dit ook over het nieuwe 3e tenue van aankomen seizoen, maar daar zaten ze helaas naast.

19-05-2024 21:02

AFCAHoorn +22758

Ik mag toch hopen dat dit waar is. Echt een gaaf shirt.

20-05-2024 00:51

ouweman +5125

Zou top zijn. Klapper van een verkoop.
Of het waar is is een ander verhaal.

20-05-2024 09:45

Schippersson +2479

Heb net even de samenvatting gezien. Maar het was vandaag echt om je kapot te schamen wat de spelers presteerden. Verdedigers waren er niet. Een pilonnetje had nog meer weerstand geboden, jezus zeg…

19-05-2024 20:43

Ajacied1981 +17412

Gefeliciteerd Ajacieden, de gifbeker is leeg!
Nu de middelmaat opruimen en enkele gerichte aankopen doen + een trainer uiteraard
En we doen weer minimaal mee om plek 2

19-05-2024 20:39

Robertini +40055

Als we Unuvar ipv Hlynsson hadden gehad, denk ik oprecht dat we derde geworden waren. Heerlijk creatieve speler, hopelijk krijgt hij een kans. Minder degelijk dan Hlynsson, maar op 10 heb ik liever een wisselvallige voetballer dan een degelijke loper.

19-05-2024 20:37

WantAmsterdam +116426

Zijn stats assist/goal per minuten zijn uitstekend in de ED, gemiddeld maakt die per iets meer dan 80 minuten een goal of geeft een assist.
Maar of een speler die bij Twente niet eens 500 minuten heeft gemaakt in de ED bij ons het grote verschil zou maken, dat we wel ff 14 punten meer zouden hebben…

19-05-2024 20:44

Robertini +40055

Ik denk dat als je kijkt naar wat wij missen dat het best eens gekund zou hebben, maar goed, is natuurlijk wel een beetje achteraf geloel.

19-05-2024 22:26

WantAmsterdam +116426

Ik ben 100% eens hoor dat we creativiteit vooral in de laatste missen, het is de vraag of Ünüvar ook kwa niveau/consistentie de oplossing is. Ik denk eerder dat hij was meegegaan in de malaise net zoals alle spelers. Iemand als Ünüvar floreert denk ik niet onder een Steijn of Schip.

19-05-2024 23:07

Robertini +40055

Zou kunnen hoor, het zou natuurlijk wel erg vroeg zijn om direct dragend te zijn.

20-05-2024 02:03

AFCA-1983 +17816

Nieuwe functie Schip bekend:


https://www.telegraaf.nl/sport/1826697065/john-van-t-schip-gaat-bij-ajax-mogelijke-aankopen-en-jeugd-beoordelen

19-05-2024 19:59

Chalana1984 +4803

Trouwens: veel respect voor de supporters van Vitesse die hun team tot het einde geweldig gesteund hebben.

19-05-2024 19:08

Patrick020 +22558

Zeker weten, snel weer terug komen in de ED

19-05-2024 19:09

WantAmsterdam +116426

Is het zeker dat ze gered zijn en hun licentie kunnen behouden?

19-05-2024 19:52

Ajacied1981 +17412

Het zat nooit vol en was sfeerloos tot de shit echt uitbrak

19-05-2024 20:40

AjaxAdvocaat +12687

Kut Man City! Dat is nou nog eens een nep ploeg

19-05-2024 19:03

Artemio +32414

Ondanks de vele miljarden hebben zij aardig voetbal op de mat gelegd. Misschien eerder een neppe club dan ploeg.

19-05-2024 19:14

WantAmsterdam +116426

Voor de miljarden was het een leuke club, sindsdien heb ik er logischerwijs niks meer me, behalve dat ze echt mooi voetbal spelen met fantastische spelers.

19-05-2024 19:49

Patrick020 +22558

En in Nederland worden ze al gek als er 5 supporters op het veld komen

19-05-2024 19:01

PetrusKeizer +10739

Zal ik ook ns iets zeggen over afgelopen seizoen?

19-05-2024 19:01

PetrusKeizer +10739

mwah. laat maar

19-05-2024 19:01

NeeI +108422

Arsenal gaat nooit meer kampioen worden.

19-05-2024 19:00

Artemio +32414

Kunnen zij hun rivaal (spurs) een hand geven.

19-05-2024 19:13

WantAmsterdam +116426

Laatste twee jaar, maar vooral dit seizoen een gigantische kans gemist. Onnodige nederlagen zoals tegen Fulham of thuis tegen WHU zullen nu echt enorm pijn doen. Het zat erin…

19-05-2024 19:52

Marcw1972 +16911

Hebben ze Kane aangetrokken dan?

19-05-2024 20:47

GinoAFCA +15076

Hopelijk morgen al bekendmaking van de nieuwe trainer

19-05-2024 18:56

GinoAFCA +15076

Gelukkig voorbij dit rampseizoen

19-05-2024 18:55

daslogisch1 +10199

TH mag blijven denk ik. Helemaal niet terug naar Amsterdam dus!

19-05-2024 18:52

Vincent.d +4237

De brommer die doet heng heng heng

19-05-2024 18:45

Hivajx +551

Doelpunt van Kudus gezien tegen city? Helaas veel te weinig gezien in een ajax shirt. Hij verdedigde niet goed mee....

19-05-2024 18:41

DankzijCruijff +48731

Haha, soms serieuze commentaren van mensen gehad hier dat hij niet in de basis moest bij ons vanwege tactische discipline en allerlei horse shit die ze erbij verzonnen. Krankzinnig.

19-05-2024 18:45

Cosey2 +7231

Mensen staan nu nog te klappen

19-05-2024 18:45

WantAmsterdam +116426

Die Glasner heeft van Crystal Palace inmiddels ook een machine gemaakt. Laatste 7 wedstrijden, 6 keer winst een keer gelijk. In Liverpool gewonnen, (0:1), 5:2 gewonnen van het WHU van Kudus en Alvarez, 2:0 gewonnen van Newcastle, 4:0 gewonnen van Manu, 3:1 gewonnen uit bij Wolverhampton, en nu 5:0 voor tegen Aston Villa (nummer 4).
Trainertje hoor.

19-05-2024 18:40

Balgevoel +31446

Volgens mij hebben we het nog over hem gehad, na het ontslag van Steijn. Had toen geen club. Blijft toch ergens absurd dat men toen bij Skippy terecht gekomen is, los van dat je daarbij altijd moet zeggen dat je 'm als Ajacied zo waardeert.

19-05-2024 18:41

WantAmsterdam +116426

Ja precies.
Maar kan natuurlijk niet een trainer die 3-4-2-1 speelt, dat hoort niet bij Ajax dan toch liever Ajax DNA die speelt wel altijd, ooh wacht…

19-05-2024 18:43

Balgevoel +31446

Haha, en dan heb je het nog over 3-4-2-1, wat in balbezit toch wel vaak erg veel lijkt op... ;-) Wij gingen 5-4-1 proberen. Ik word nog steeds wel eens zwetend wakker en denk dan: arme Brian.

19-05-2024 18:45

WantAmsterdam +116426

Haha Ja. Maar Akpom geeft me ook wel te doen, is een prima 16 meter spits/pinchhitter, maar moest soms als quasi spelmaker op 10 of hangende buitenspeler spelen.
Die Schip bleef me toch steeds weer met slechte keuzes verbazen.

19-05-2024 18:47

Balgevoel +31446

Ja, ik heb ook alle frustraties maar even opgespaard om hier te spuien. Het was dat, of maar gewoon jankend tijdens de wedstrijd in slaap vallen. Breng dan lekker Fitz-Jim, of zo, of als je ziet dat Bergwijn een zeldzame dag heeft waarop-ie diepgaat, Van den Boomen. Mika Godts, maar gewoon: íemand. Tuurlijk, Berghuis scoort, maar dat was vooral even een onderbreking van het gesjok. Maar ik geef toe: niks is goed, stiekem ben ik nog steeds chagrijnig over die 2-2, haha...

19-05-2024 18:49

WantAmsterdam +116426

Schip toonde ook weinig interesse/passie inderdaad. Wisselde meestal weinig, laat en slecht, terwijl het gedurende de wedstrijd bij ons bijna altijd sterk minder werd en we heel veel wedstrijden laat uit handen gaven.
Man man man man man, wat ben ik blij dat hij geen trainer meer is, en wat word ik nog blijer als het Farioli wordt. Heerlijk gevoel geeft me die gedachte.

19-05-2024 18:56

Balgevoel +31446

Haha, ik verheug me ergens ook wel weer op wat er vanaf morgenavond (na de wedstrijd van Nice?) staat te gebeuren. Alle transfer- en stafperikelen, kijken wat Beuker en Kroes ervan weten te bakken. En natuurlijk straks Sutalo op het EK zien schitteren (denk echt dat dat gaat gebeuren namelijk), voor je het weet is het weer 25 juli... ;-)

19-05-2024 19:00

WantAmsterdam +116426

Ik heb sws vol programma hoor. AFL enthousiast, en the All-Ierland senior Gaelic football Championship staat er ook aan. Verder heb je nog de NBA Finals, State of Origin series (Rugby League), veel beslissingen in Club Rugby Union.
En ja, dat hele EK, wordt druk bij mij haha, helaas zal ik niet voor alles de tijd vinden.

19-05-2024 19:04

Balgevoel +31446

Haha, prachtig. Ik kijk echt naar geen enkele sport behalve naar voetbal. Met kasten met duizenden lp's en cd's heb ik godzijdank een alternatief en af en toe uiteraard zelf nog een potje veteranenvoetbal de grote ster uithangen... ;-) Verheug me stiekem wel op het EK, toch altijd weer verrassingen en 'huh-momentjes' bij spelers waar je weinig van verwachtte. Verder ook altijd wel politiek geïnteresseerd en dat is momenteel ook niet echt een bron van verveling, haha... ;-)

19-05-2024 19:08

WantAmsterdam +116426

Vroeger keek ik ook alleen ons voetbal, maar de laatste jaren vind ik voetbal steeds minder interessant door al dat geld, corruptie, onsportief gedrag en gebrek aan intelligentie bij de nieuwe generatie voetballers. Gaf dan andere sporten de kans en inmiddels vind ik die eigenlijk leuker om te volgen dan voetbal (al zijn er in het voetbal wel nog steeds leuke verrassingen/verhalen).
Geen idee wat ik van het EK moet verwachten, heb met de grote voetballanden (inclusief Portugal) zeer weinig, allemaal arrogant, veel onsympathieke/onsportieve spelers. Laatste EK was wel heel mooie dat Switzerland Frankrijk versloeg, want ik woon in Switzerland en die euforie was wel iets anders.
Muziek is uiteraard een uitstekend alternatief :)

19-05-2024 19:46

036AFCA97 +146682

Alvarez 11 gele kaarten dit seizoen 😂

19-05-2024 18:39

PeterLarsson +13355

Toch zou ik hem blind inruilen voor Hendo, Tahirovic en Mannsverk

19-05-2024 18:40

YugoVik +33426

Ja de alvarez van zijn laatste seizoen, daarvoor was het ook vallen en opstaan met hem..

19-05-2024 18:49

hurmus +143

Beschamende vertoning tegen de hekkensluiter. Hopelijk stappen er veel in de vertrekkersbus.

19-05-2024 18:38

Bky +57135

Goh, blij dat ik na de eerste helft wat anders ben gaan doen met dit mooie weer.

19-05-2024 18:34

JariLitmanen1995 +5107

Kut selectie. Kut trainer. Kut staf.

Kut seizoen.

Fijne vakantie iedereen. De horror is ten einde.

Kroes en kornuiten; aan de bak!

19-05-2024 18:31

AFCACruijff14 +163298

Het was niks, het is niks en het zal niks worden met een groot deel van deze groep kutspelers.

Het zit erop. Klaar. Zelden zo naar gesnakt.

19-05-2024 18:29

JanTa +15870

Samenvatting gezien maar zelfs dat was verspilde tijd.

19-05-2024 18:29

Tommyshelby +130512

Crystal Palace is heerlijk als de voorste 3 fit zijn.

19-05-2024 18:26

NeeI +108422

De beste speler van de wereld scoort wederom in een belangrijke pot. Klasse.

19-05-2024 18:23

Patrick78 +53115

Die Rodri is echt van een andere niveau

19-05-2024 18:24

JariLitmanen1995 +5107

Bijzonder want hij is echt pas sinds recente jaren uitgegroeid tot basisspeler. Bloeit op naarmate hij ouder wordt

19-05-2024 18:32

036AFCA97 +146682

Huh, maar elk team heeft toch een voetballend matige breker nodig?

19-05-2024 18:26

Balgevoel +31446

Haha, betrapt, heerlijke ironie. :-)
En nee, natuurlijk niet, dat hadden écht grote Ajax-elftallen nooit. Althans, niet één die niet ook gewoon héél goed kon voetballen.

19-05-2024 18:42

WantAmsterdam +116426

Je bedoelt Rodri?
Want Foden is ook alles behalve verkeerd :)

19-05-2024 18:27

LukaLitmanen +82599

Kudus is 3 klassen beter dan Antony (ook bij Ajax toen)

19-05-2024 18:23

WantAmsterdam +116426

Antony heeft voor Ajax veel meer betekent dan Kudus, Kudus doet het nu wel duidelijk beter.

19-05-2024 18:24

LukaLitmanen +82599

Nope, qua stats bleef Antony ver achter op Tadic en haller.

19-05-2024 18:26

Balgevoel +31446

Haha, zéker qua transfersom. In deze duistere Ajax-tijden is dat zo'n beetje nog het enige waar ik heel erg hardop om moet lachen, die honderd (!) miljoen... :-D

19-05-2024 18:27

WantAmsterdam +116426

Haalde nog steeds degelijke stats als buitenspeler, had gewoon een grote aandeel aan twee kampioenschappen.

19-05-2024 18:28

AFCACruijff14 +163298

Antony was bij Ajax fantastisch als buitenspeler. Veel bepalender met cruciale momenten dan Kudus. Kudus doet het alleen in Engeland wel beter, maar ook niet wekelijks. En bij WHU mag je presteren, bij MU moet je presteren.

19-05-2024 18:30

FransHoek +9000

Wat een geweldige speler is Kudus toch..met Berghuis en Hlynsson werd het een heel stuk minder. Onbegrijpelijk dat ze geen vervanger hebben gehaald. Onder Overmars hadden we 2 toppers met Antony en Neres. Echt schandalig slecht ingekocht.

19-05-2024 18:21

LukaLitmanen +82599

Berghuis stond vorig jaar 10 en kudus hangende rb.

Helaas kreeg Klaassen voorkeur

19-05-2024 18:23

FransHoek +9000

Ok, maar ik heb het over dit seizoen, nadat Kudus weg was.

19-05-2024 18:25

Katjang +165

En wellicht had Conceicao iets kunnen betekenen als ie niet was verhuurd…

19-05-2024 19:49

Thaschja55 +1751

Het zit er op gelukkig en hoe nu verder 🙉

19-05-2024 18:19

Mitchjo +6244

Off topic misschien: maar hebben jullie enig idee hoe de opstelling er volgend seizoen uit zou moeten zien?

19-05-2024 18:17

JaapStam +137933

Kan toch niet, er komt weer een hele nieuwe vracht aan spelers weer aan + veel worden ook verkocht uit deze bagger selectie!!!

19-05-2024 18:18

AjaxHoorn +32989

Lijkt me wat onzinnig na vele verwachte mutaties.

19-05-2024 18:18

Patrick020 +22558

komen zo weer 10 nieuwe spelers bij en veel gaat weg, moeilijk om nu een opstelling te maken

19-05-2024 18:18

Tommyshelby +130512

Als je naar de basisopstelling van vandaag kijkt, hoef ik er maar een stuk of 4 terug te zien.

19-05-2024 18:19

AjaxHoorn +32989

Ik denk dat er veel nodig is om stappen te maken helaas. Die ruimte hebben we niet.

19-05-2024 18:21

Tommyshelby +130512

Weet ik, weet ik. We moeten doorselecteren in fases. Hoe kut ook.

19-05-2024 18:23

trodat4030 +97495

Ramaj
... ... Hato of Kaplan ...
...
... ...
... Brobbey ...

Vooralsnog is dit het enige wat ik ervan zou kunnen maken.. De andere 8 zijn vollédig afhankelijk van wat er de aankomende maanden gebeurt.

19-05-2024 18:25

JantjeBeton +3010

Pfffff... WAUW!... (-_-) ..................

19-05-2024 18:10

Mauro34 +12882

GelreDome wat een schijt stadion.

19-05-2024 18:06

Tommyshelby +130512

Kudus kijkt niet vrolijk. Broodvoetballer. Verkoop hem maar, we gaan hem niet missen. Liever Deef-Jan uit de polder.

Aldus een deel van AS.

19-05-2024 18:05

WantAmsterdam +116426

Ik was voor een verkoop, maar vooral omdat hij nog maar 2 jaar contract had en niet wilde verlengen. Ik ben een hele grote “Deef-Jan hater” maar het klopt wel dat Kudus bij ons zeker op het einde zeer ongeïnteresseerd over het veld liep.

19-05-2024 18:07

Tommyshelby +130512

Ja, maar er zijn ook mensen die hem om sportieve redenen kwijt wilden. Iets wat ik nooit zal begrijpen. Zakelijk gezien was een verkoop logisch.

19-05-2024 18:08

Soccerskins v2 +43614

Dat is toch ook onderdeel van het sportieve gedeelte? Ik kan me een goal van Groningen herrineren waar Kudus gewoon weigerde om naar zijn man te lopen die vervolgens op 2 meter afstand van hem de bal erin schiet. Kudus liep ernaast en keek erna. Een beetje een trainer gooit zo iemand meteen uit de selectie. Hoe goed je ook bent, dat is vergif voor het hele elftal.

19-05-2024 18:11

WantAmsterdam +116426

Exact, wat Kudus op het einde liet zien kwa inzet of gewoon simpele taken uitvoeren was gewoon schandelijk, mooi voor hem dat hij het bij WHU nu zo goed doet, maar dat veranderd echt niks de Kudus op het einde bij Ajax.

19-05-2024 18:16

Harrier Du Bois +39200

Ik zou graag zien dat Kudus er meer voor deed bij ons, een geweldige speler als hij er zin in had. Kritiek op zijn inzet en concentratie was volledig gegrond, enkel de kritiek op zijn kwaliteiten totaal niet nee.

19-05-2024 18:12

Tommyshelby +130512

Dit is precies hoe ik erover denk. Maar er waren echt mensen die zijn kwaliteiten niet wilden erkennen.

19-05-2024 18:16

WantAmsterdam +116426

Wat mij aan zijn spel wel irriteerde was dat koppie omlaag houden, maar misschien kun je dat ook onder inzet/concentratie scharen.

19-05-2024 18:22

Tommyshelby +130512

Nee, dat is zijn grootste manco. Anders was het een wereldtopper en een Guardiola speler.

19-05-2024 18:23

Harrier Du Bois +39200

Precies, ik zie dat wel in zijn kwaliteiten, maar zijn motivatie en concentratie zijn ondermaats.

19-05-2024 18:24

WantAmsterdam +116426

Nou, dan moet hij ook wel nog de tactische discipline kunnen opbrengen, dat is hem bij Ajax niet gelukt en bij WHU wordt daar niet zoveel van hem gevraagd.

19-05-2024 18:32

Balgevoel +31446

Heb me echt kapot geërgerd aan onze Heer en Redder, Jordan Henderson. Wat brengt hij een hoop onrust met zich mee, zeg. Straalt als routinier niets uit van wat je van een routinier verwacht, frustreert zichzelf uit de wedstrijd, kiest voor onnodig moeilijke oplossingen, loopt te zeiken op scheidsrechters, oncomfortabel in balbezit, ongekend.

Ik wist wel dat we de waterdrager van Liverpool hadden binnengehengeld, maar had echt verwacht dat hij karakterologisch sterker in elkaar zou zitten. Het staat te lullen, te wijzen en druk te doen, maar ik krijg niet de indruk dat het allemaal écht helpt. Dit gaan we natuurlijk allemaal niet te hard roepen in de hoop dat we misschien nog een bescheiden transfersommetje kunnen vragen, maar man, wat een tegenvaller.

Een Ajax-onwaardige jankmuil. Zo, dat moest eruit. Sorry, Jordan.

19-05-2024 17:56

WantAmsterdam +116426

Het is mooi dat zo iemand voor Ajax kiest maar zijn sportieve meerwaarde is zeer zeer klein tot nu toe. En van hem mag je toch wel iets verwachten met al die ervaring en zijn (minimal?) 6 miljoen salaris.

19-05-2024 17:59

Balgevoel +31446

Sturen, balletje naar de goede kleur spelen, spelers op hun positie wijzen, bepalen wanneer druk gezet moet worden en wanneer ingezakt... Dat had ik verwacht, meer echt niet. Plus: een beetje waardigheid, zoals bij Ajax hoort. Maar ik ga eerlijk zijn: als deze jongen een PSV-shirt aan zou hebben, had ik 'm in het rijtje Luuk de Jong geschaard.

19-05-2024 18:01

WantAmsterdam +116426

Nja. Zoals hij nu speelt wel, maar voor de carrière en persoon Henderson heb ik dan toch veel respect. Ik begrijp dan ook dat hij erg gefrustreerd is, we hadden het allemaal anders voor ogen.

19-05-2024 18:03

Balgevoel +31446

Ik ook, anders was ik ook niet zo teleurgesteld. Maar juist hij moet zich niet zo laten meeslepen in z'n frustratie, dat slaat over op de ploeg. En helpt niks. Ik snap hem ook echt ergens wel, en dat het allemaal tegenvalt.

19-05-2024 18:06

WantAmsterdam +116426

Ja, eigenlijk niet natuurlijk, maar ik vind het sportieve aspect dan toch zwaarder wegen, als hij het geweldig had gedaan dan had ik hem voor zulke dingen ook wel vergeven.

19-05-2024 18:08

Balgevoel +31446

Tsja, maar je ziet toch dat hij ook vooral zichzelf uit z'n spel haalt als een stampvoetende amateur? Dan kom je niet meer aan voetballen toe en dat ligt vooral aan jezelf. En precies die ervaring dichtte ik hem toe, om daar vooral niet aan toe te geven. Voetballend kan hij uiteraard een toegevoegde waarde zijn, maar niet zo.

19-05-2024 18:11

trodat4030 +97495

Het probleem met Hendo is dat hij ziet dat dit Ajax een spelmaker op t middenveld ontbeert en nu gaat hij proberen(!) de spelmaker uit te hangen, dat moet hij eigenlijk gewoon niet doen, want het is niet zijn stiel. Maar persoonlijk kan ik het nog waarderen dat hij het iig ziet (dat we t missen) een probeert.... Maar eigenlijk is er vooral gewoon een enorm gebrek aan voetballend vermogen in die linie.. Maar ja, wat wil je ook als je álles dat enigszins creatief is op de flanken wegstopt zodra ze 16/17 zijn....?

19-05-2024 18:14

WantAmsterdam +116426

Iemand als Hendo zou moeten weten dat hij zelf ook in de Eredivisie niet ff de spelmaker moet uithangen.

19-05-2024 18:18

Balgevoel +31446

Ja, zit ook wat in. We missen een kleine behendige wegdraaier die aanspeelbaar is met een man in z'n rug, af en toe de bal komt halen en gaat voor de korte combinatie met positiespel en beweging, en zo... Ik heb altijd een 'sweet spot' (niet goor, voor alle duidelijkheid) voor Lovro Majer. Misschien vertoont Hendo inderdaad wel compensatiegedrag, maar dat is niet per se het punt waar ik me zo aan stoor. Dat zit er echt in dat je ziet dat hij zichzelf uit de wedstrijd frustreert, los van welke tekortkomingen in de selectie hij probeert in te vullen...

19-05-2024 18:18

trodat4030 +97495

Eigenlijk wel Want, maar dan doet dus helemaal niemand het..

19-05-2024 18:27

WantAmsterdam +116426

Soms is het simpel houden gewoon beter. We hadden 20/21 ook geen echte spelmaker, maar scoorden dan nog enorm veel en werden kampioen.

19-05-2024 18:30

Balgevoel +31446

Doet me denken aan Jaap Stam en z'n (korte) periode bij Ajax. Die besloot toen ook ineens dat het nodig was om met de bal aan z'n voet het middenveld in te dribbelen en dat zag er natuurlijk niet alleen heel onbeholpen uit, het ging ook bijna altijd mis. Ervaring is soms juist dat je datgene blijft doen waar je wél goed in bent, ook al is het nog zo verleidelijk om méér te willen doen, omdat niemand anders opstaat...

19-05-2024 18:32

Harrier Du Bois +39200

Hij is denk ik behoorlijk geschrokken van de topsport mentaliteit bij Ajax, Jordan is ook nooit een drager geweest, hij is een ondersteunende speler en er is barweinig tot niks om te ondersteunen. Zelfs zo'n ervaren kracht valt in het niets als je nu bij Ajax speelt, waar geen structuur in zit en een erg matige staf de lijnen uit zet.

19-05-2024 18:09

Balgevoel +31446

Ik deed ook een beetje wat Jordan deed hoor, uit frustratie. Het is ergens begrijpelijk, al denk ik dat dit precies was waarop je je had kunnen instellen voordat je kwam. Neem toch even aan dat men eerlijk geweest is, al geldt daarvoor wel dat je - als 'Ajax zijnde' - dat zelf moet zien...

19-05-2024 18:12

JantjeBeton +3010

Eens, nooit wat gevonden die draver, was bij Liverpool ook al niet veel! Tja... En doorrrr!

19-05-2024 18:13

Balgevoel +31446

Daar wel gewoon het cement tussen de stenen hoor, maar de stenen waren daar wat steviger, groter en stabieler, om het maar even metaforisch te omschrijven...

19-05-2024 18:19

AjaxHoorn +32989

Ja zoals ik al voor de transfer zijn. Dit gaat niet zo lekker lopen. Overal was er kritiek op zijn voetballende vermogen. Dan mist Ajax juist dat op het middenveld en dan trek je zon gozer aanm onbegrijpelijk.

19-05-2024 18:22

Balgevoel +31446

Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik serieus begin te denken dat Dirk Proper een prima versterking voor ons zou zijn. Stukkie dynamischer dan Veerman op die leeftijd, misschien ietsje mindere pass, maar ik had van tevoren al niet zo heel veel verwacht, voetballend dan. Meer van z'n (Hendo) leiderschap en zo, en het aanbrengen van structuur. een hiërarchie... Maar de focus moet volle bak op voetballend vermogen. Van den Boomen heeft dat wel, maar mist de dynamiek om het spel naar zich toe te trekken. Daar moet je veel beweging omheen zetten. Er is echt nog veel te doen, als je het zo stelt, haha...

19-05-2024 18:25

AjaxHoorn +32989

Ik vraag me gewoon af hoe goed KFJ is. Ik vind hem elke week met afstand de beste. Is Dirk Proper veel verder? Anders zou het een goed talent zijn idd.

19-05-2024 18:56

Balgevoel +31446

Vragen wij ons, denk ik, allemaal af, hoor. We weten het als hij (FJ) eens een potje of 5 de kans krijgt.

19-05-2024 18:58

HertogH +15939

Laten we het positief benaderen: het seizoen zit er op!

19-05-2024 17:56

036AFCA97 +146682

Echt blij dat ik nog een Daily Paper tenue heb met Kudus achterop. Samen met Antony toch wel twee van m’n favoriete spelers van de laatste jaren.

Tuurlijk, Tadic, Martinez en dergelijke hadden meer impact, maar ik hou van spelers met flair.

19-05-2024 17:54

Harrier Du Bois +39200

Het is zo jammer dat er ook niks meer van Antony over is, wat een klootviool is dat, zo vervelend was hij niet in het begin bij ons, maar die is zo erg naast zijn schoenen gaan lopen, jammer.

Ik mis Martinez heel erg en Frenkie en Matthijs.

19-05-2024 18:11

Mitchjo +6244

Ja ik zou van de huidige selectie niet eens weten wie je op je shirt zou willen zetten.

19-05-2024 18:12

LukaLitmanen +82599

Kudus is veel beter dan Antony

Antony vreselijk overschat bij ajax al en grootste miskoop ooit uit PL

19-05-2024 18:25

LukaLitmanen +82599

95% van de City/Arsenal spelers zien Real/Barca nog steeds als droomclub.

19-05-2024 17:53

036AFCA97 +146682

Hahaha, als ik eenmaal een mening heb gevormd over iets herhaal ik hem graag, maar jij spant echt de kroon.

19-05-2024 17:55

Cosey2 +7231

Hoe kan het niet eens vol zitten daar bij zo’n wedstrijd

19-05-2024 17:52

WantAmsterdam +116426

City? Het kampioenschap boeit ze volgens mij niet echt meer.

19-05-2024 17:54

Cosey2 +7231

Ja City, maar volgens mij zie ik ook gaten bij Arsenal

19-05-2024 18:16

WantAmsterdam +116426

Geloven blijkbaar niet meer erin bij Arsenal.
Maar tja, PL ook, grote stadions, gek dure prijzen voor kaarten (en de rest ook), maar weinig spanning. Krijg je dit dus.

19-05-2024 18:19

RJB1979 +26148

Mijn zoontje had een eindejaarsuitvoering van zijn hiphopdansgroep dus ik zat in een theater in Zoetermeer en ben zo te lezen extreem blij dat ik daar zat en niet voor de TV.

19-05-2024 17:50

Gulpie +2439

Zeg dan niks

19-05-2024 18:00

NeeI +108422

Genoten? Zoonlief leuk gedanst? Prima dan toch.

19-05-2024 18:02

WantAmsterdam +116426

Nou ja, ik weet niet hoe leuk deze “ hiphopdansgroep” is, maar zo erg als Ajax dit seizoen zal het wel net niet zijn.

19-05-2024 18:05

Patrick020 +22558

Hup arsenal!

zou geweldig zijn als arsenal toch nog kampioen weet te worden.

19-05-2024 17:49

Hamstelaar +15409

Ten Hag zette Kudus gewoon op de bank.

19-05-2024 17:49

WantAmsterdam +116426

Nadat die terugkwam van een hele zware blessure, in een moeilijke fase

19-05-2024 17:50

036AFCA97 +146682

Ook toen die fit was werd Kudus weggestopt op de flanken en kreeg non-voetballer Klaassen de voorkeur op het middenveld.

19-05-2024 17:51

WantAmsterdam +116426

Weggestopt? Kudus speelt nu ook als buitenspeler? Klaassen was dan ook vooral invaller vanaf 21/22.

19-05-2024 17:52

036AFCA97 +146682

Ik blijf erbij dat Kudus op 10 had moeten spelen bij ons. Of zelfs op 8.

19-05-2024 17:55

WantAmsterdam +116426

Daar speelde meestal Berghuis toch? Kudus lijkt in een valse rol als buitenspeler gewoon het beste. Tactisch zwak, werkt niet altijd terug, houdt vaak zijn koppie te lag.
Maar wel enorm snel, fantastische dribbelaar en scoringsvermogen/mooi schot.

19-05-2024 17:57

trodat4030 +97495

Helaas was dat in die tijd ook gewoon terecht.. Zo eerlijk mogen we toch gewoon zijn?

19-05-2024 17:52

thepower1990 +35726

Pfff Kudus Soldaat!

19-05-2024 17:49

Ajaxdebeste35 +15599

Hup Arsenal

Ben helemaal klaar met die heerschappij van dat city. Tijd voor een nieuwe kampioen

19-05-2024 17:48

Tommyshelby +130512

Kukuzinho 👌👌

19-05-2024 17:48

036AFCA97 +146682

Ik mis Kudus. Zonder hem hadden we dit seizoen nieteens Europees gespeeld.

19-05-2024 17:48

emieltjuhh +18178

Jaa dat is feitelijk echt zo

19-05-2024 17:48

RJB1979 +26148

Je zou in retrospectief kunnen stellen dat we zonder die donderdaagse wedstrijden nu misschien hoger hadden gestaan dan vijfde. We zullen het nooit weten en het dondert verder ook niet meer.

19-05-2024 17:52

emieltjuhh +18178

Comeee on Arsenal

19-05-2024 17:48

WeirdAJAX +12540

Schaam je!!!

19-05-2024 17:48

LukaLitmanen +82599

Ten Hag koos liever voor Klaassen🤡

Overschatte trainer.

19-05-2024 17:47

LichaTheButcher +3887

Overmars zei toch 100 mil speler. Had die gelijk in

19-05-2024 17:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.