Klaassen kreeg geen penalty mee: 'Ik kan er gewoon niet over uit'

door Jari Perridon 118

Klaassen kreeg geen penalty mee: 'Ik kan er gewoon niet over uit'

door Jari Perridon 118

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen is van mening dat hij op bezoek bij Willem II minimaal één penalty mee had moeten krijgen van scheidsrechter Marc Nagtegaal, zo laat hij weten tegenover ESPN. De ervaren middenvelder snapte niets van de beslissing van de arbitrage. Ondanks de twee penalty momenten kijkt de routinier terug op een goede wedstrijd.

Ajax had het in Tilburg heel lastig tegen Willem II en wist de wedstrijd pas diep in de tweede helft naar zich toe te trekken. Ondanks dat de Amsterdammers het lastig hadden, zag Klaassen geen reden om in paniek te raken tijdens de wedstrijd. 'Als je de hele wedstrijd ziet, heb ik niet het gevoel gehad dat we niet zouden winnen. Of het moest zo’n wedstrijd zijn waarin je constant aanvalt en hem zelf tegen krijgt. Ik denk gewoon een verdiende overwinning, alleen een beetje laat', grapt Klaassen voor de camera van ESPN.

Ajax had eigenlijk gedurende het gehele duel de controle, maar tot echt grote kansen leidde dit niet. Klaassen legt uit hoe dit kwam. 'We kwamen veel bij ze in de box, maar de echte laatste pass ontbrak om goede kansen te krijgen. Er zit altijd een mate van geluk in, maar dat dwing je ook af. Je moet er eerst komen. De condities om daar te komen creëren we, maar het ontbrak vaak aan die laatste pass.'

Penaltymomenten

In de eerste helft werd Klaassen tot twee keer toe onderuit gehaald in het zestienmetergebied van Willem II, maar scheidsrechter Nachtegaal zag geen reden om de bal op de stip te leggen. De ervaren middenvelder snapt niets van de beslissing van de scheidsrechter. 'Ik denk dat ik sowieso één penalty had verdiend. Die jongen schopt vol tegen mijn been en voet. Voor mij is dat een hele duidelijke', stelt Klaassen.

Volgens Klaassen had bij het tweede moment de bal ook op de stip gekund. 'Ja, maar wat moet ik zeggen. Dan moet je toch echt bij de mannen in het zwart zijn', doelt Klaassen op de arbitrage. 'Ik kan er gewoon niet over uit. We zien het iedere week weer, maar wat moeten we nog zeggen.'

Tekst gaat verder onder de foto.

Klaassen kreeg geen penalty mee: 'Ik kan er gewoon niet over uit'
Davy Klaassen werd in de eerste helft twee keer neergehaald in het zestienmetergebied, maar er werd geen strafschop gegeven. 

Al vroeg in de tweede helft werd Klaassen naar de kant gehaald door Francesco Farioli, een wissel die niet iedereen aan zag komen. 'Ik baalde wel, je wil gewoon blijven staan. Dat is altijd zo, maar je weet ook dat de invallers dit seizoen vaak beslissend zijn. We hebben het er vaak over, dat wij een team zijn, en dat is vandaag wel weer gebleken', klinkt Klaassen tevreden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Cafeoostindie +2754

Mensen moeten een keer leren dat voetbal een fouten festival blijft met veel emotie. Als je verliest is de wereld te klein,er moet dan altijd een zondebok zijn. Persoonlijk vind ik nog steeds dat het voetbal er niet eerlijker op word als er GEEN var is.
Het zag er ook niet uit alsof er duidelijk opzet in het spel was, moet je daar dan gelijk een penalty om geven?

wat ik erger vind is een goal afkeuren om een vingertopje daar kan ik echt slecht tegen, zelfs als het om een afgekeurde goal van de tegenpartij gaat. vind het gewoon nergens opslaan. dat vingertopje heeft 0,0 invloed op een doelpunt.

15-04-2025 07:52

Simpelishetmoeilijkst +25463

Begrijp niet , dat Ajax niet eens officieel de KNVB aanklaagt, vanwege de arbitrage beslissingen in Ajax wedstrijden. We worden bijna wekelijks benadeeld.

14-04-2025 23:19

Jordi +11

Hou is op man. Dat geklaag over de arbitrage is iets voor de provincie. Niet voor een club als Ajax.
En dit seizoen is het kwartje vaak genoeg goed gevallen wat betreft arbitraire beslissingen.

17-04-2025 10:54

Simpelishetmoeilijkst +25463

Jordi, woon niet in de provincie maar in en heel erg grote metropolis met ongeveer 6 miljoen mensen, en ik ben van mening, dag Ajax erg vaak benadeeld wordt door de karakters van de KNVB. UITERARArd mag je een Andre mening hebben. geen probleem. met vreienedelijke groeten vanuit het buitenland, als je in Nederland woont.

17-04-2025 15:25

Balgevoel +31307

De eerste vond ik een 100% penalty. Je tikt, in de zestien, de bal weg, binnen eigen bereik, en daarna tikt een verdediger jou tegen je voet. Overtreding, simpel als wat. Op het middenveld krijg je zo'n overtreding ook altijd mee. Die tweede situatie vond ik eerder een overtreding van Klaassen zelf en handsballen zijn in Nederland zoals de soep van de dag: iedere dag anders. Eén pingel dus, wat mij betreft. De situatie aan het einde met Fitz-Jim vond ik van dezelfde categorie als voornoemde tweede situatie met Klaassen. In feite maakt de aanvaller zélf de overtreding, als je er niet gewoon een simpele botsing in ziet.

14-04-2025 09:49

Artemio +32368

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1292194/van-hanegem-trekt-aan-bel-na-moeizame-zeges-feyenoord-en-ajax-steeds-saaier.html

Wat verrassend weer dat van Hanegem hiermee komt:
“ Toch had Ajax wat geluk. 'Ze kwamen wel goed weg dat ze in Zeist die overtreding van Kian Fitz-Jim helemaal niets vonden”

14-04-2025 07:41

DMDTagz +3343

Hahaha ach ja...

14-04-2025 08:28

Koningtoto +60855

Man man wat een droeftoeter die vent.

Ik had ooit veel respect voor die vent, maar dat is compleet afgebrokkeld.

14-04-2025 08:43

Jww +2413

Is toch hetzelfde als gisteravond met Knoert van Rampworst. Wel het moment van Willem II uitlichten, maar niet de momenten van Ajax. Helaas voor Knoert werkten zijn tafelgasten unaniem eens niet mee.

14-04-2025 09:22

Ajaxrecordmeist +243

Het was een hele goede voetballer. Maar nu is hij een verbitterde oude man, die elke meer te klagen heeft over ajax dan het supporten van z'n eigen club.

14-04-2025 21:30

Cafeoostindie +2754

uiteraard is willem een zure oude man, maar hij is ook gewoon ouderwets recht doorzee, iets wat deze tere zieltjes generatie niet tegen kan, iemand die direct zijn mening geeft.
voor mij blijft willem een legend, laat die man lekker zijn mening geven, vaak heeft hij ook gewoon gelijk, en natuurlijk zit hij er ook welleens naast, net als iedereen hier. het blijft kantinepraat

15-04-2025 08:00

Magic1963 +488

Je hebt gelijk Oxxer. Maar het is des te mooier als we op eigen kracht kunnen zeggen: PAK SCHAAL!!!

14-04-2025 06:56

KleineReus +6604

Ik word een beetje moe van het wekelijkse gemiep over de scheidsrechter, zowel voor als na de wedstrijd. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Deal with it.

14-04-2025 02:42

Cafeoostindie +2754

vind ik ook man.
wij moeten daarboven staan,wij zijn groter dat dat.
we moeten gewoon blijven strijden in stilte en ons eigenweg gaan. we hebben dit soort gejank niet nodig. er is nooit intentie voor een team scheidsrechter om af te reizen en ajax te gaan pesten.

15-04-2025 08:03

Enoh25 +1851

Het is toch ongelooflijk bij dat studio sport. Wel het moment in de laatste minuten laten zien, maar niet de eerdere twee van Klaassen in de eerste helft. Ik wist dat Jeroen Grueter anti ajax was, maar dit is wel heel doorzichtig van de nos.

14-04-2025 02:33

DMDTagz +3343

Surprise surprise...

14-04-2025 03:38

JesusZoonVanGod +5943

De NOS past ook, wederom, de titels van de artikelen over Ajax aan. Zoals zo vaak is de titel bijzonder negatief en naar het einde van de dag toe wordt het een aantal keer aangepast. Nu staat er dat Ajax een 'benauwde' zege boekte, terwijl er eerder stond dat Ajax ontsnapte aan puntverlies. Helemaal bijzonder is het dan als er boven het artikel van Feyenoord staat dat ze bijzonder effectief waren.

Ik had altijd al mn bedenkingen bij de NOS, maar het begint nu wel echt op te vallen.

14-04-2025 06:30

Enoh25 +1851

Nou eens kijken of Willem van Hanegem ook zijn mond opentrekt als het een keer andersom is. Waarschijnlijk niet natuurlijk.

14-04-2025 02:12

afca1985 +21564

1000% pingel, geen enkele twijfel

14-04-2025 00:55

AFCAjax_1988 +3824

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/studio-voetbal-is-volledig-eensgezind-over-laat-penaltymoment-bij-willem-ii-ajax/blt327432de38395a2c

14-04-2025 00:41

Enoh25 +1851

Leonne Stuntler: "Als het andersom was geweest was het er wel een geweest". Lachwekkend.

14-04-2025 02:34

maarten0909 +6466

Ze had het erover dat als er wel gefloten was voor een pingel dat de var ook niks zou doen.
Maar we hebben weer 3 punten man, maak je niet druk

14-04-2025 05:25

XXX +361

Ja dat zei ze. Maar die quote daarna bedoelde ze echt wel zoals enoh25 schrijft hoor. Sneu

14-04-2025 07:54

Enoh25 +1851

Doe ik ook niet. Alleen een gebrek aan een eigen goed beargumenteerde mening vind ik storend. Zeker voor iemand die nou juist daarvoor betaald wordt.

14-04-2025 11:42

Kingoffdatoilet +17293

Dat was gewoon een 100% penal. Dan gaan gaan ze ook daarna nog doen of Fitz-Jim een overtreding maakt die een penalty waard was. Dat was nog minder dan de overtreding op Klaassen. Weer een Nederlandse scheidsrechter die zich belachelijk maakt. Al zijn we dat van nachtegaal wel gewend.

13-04-2025 23:37

AINIESTA +45618

Als AM blijft het een enorm beperkte speler, echt 0,0 creativiteit. Als 6 is het nog wel oké tegen de kleintjes.

13-04-2025 23:33

Steffenhagen +38219

Studio voetbal opent met de al dan niet penalty van w2 : hoe dan ????

13-04-2025 22:32

jeffrey_van_der_sluis +30584

Omdat de godganse natie tegen Ajax is, inclusief de "objectieve" media.

13-04-2025 22:38

Josey Wales +11735

Helemaal als de Ajacieden in de media ook nog ff mee gaan janken omdat ze zo graag willen deugen.

13-04-2025 22:40

Artemio +32368

Schande!

13-04-2025 22:59

AFCAjax_1988 +3824

Ze vonden t allen geen pingel

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/studio-voetbal-is-volledig-eensgezind-over-laat-penaltymoment-bij-willem-ii-ajax/blt327432de38395a2c

14-04-2025 00:41

Robertini +39948

De eerste is gewoon een duel, ze gaan beiden naar de bal, is nooit een penalty, gewoon veel te licht.
De tweede zet Klaassen een voetje ertussen terwijl de verdediger uit verdedigt, dat is ook nooit een penalty. Dat is eigenlijk zelfs een overtreding van Klaassen.
De derde is aangeschoten hands, dat hoort geen penalty te zijn, maar is dit seizoen regelmatig gegeven. Dat het nu geen penalty was is geen probleem, dat het soms wel gegeven wordt is het probleem.

Dat Willem 2 moment is ook geen penalty natuurlijk, Fitz-Jim wordt zelf in de rug gelopen.

De penaltymomenten neem ik de arbitrage niet kwalijk, maar het gebrek aan kaarten en dat rare fluiten voor "overtredingen" van Brobbey wel. Die scheids was enorm slecht, maar zat bij de penalties juist wel goed.

13-04-2025 22:31

Laudrup10 +17209

Precies. Prima dat er geen penalty gegeven is vandaag.

13-04-2025 22:39

Lullo +6152

Volledig mee eens, hier zat geen penalty tussen. Soms heb je discutabele momenten, maar dat vond ik bij al deze niet-gegeven strafschoppen dus niet. Was alleen even bang dat dat laatste moment wel anders geïnterpreteerd zou worden, maar gelukkig ook daar gezond verstand.

13-04-2025 22:51

AFCA024AFCA +212

De tweede van Klaassen is toch juist een pingel? Hij zet inderdaad zijn voet er voor en krijgt dan een schop. Volgens mij is iemand een schop geven zonder de bal te spelen een overtreding. Ik zie daar negens een overtreding van Klaassen, alleen op Klaassen.

De eerste is ook discutabel, geen bal wel voet. Derde is inderdaad geen penalty, vanaf die afstand kan hij er niks aan doen.

13-04-2025 23:07

Robertini +39948

Tweede is de verdediger gewoon al in beweging om de bal weg te schieten, Klaassen zet z'n voet daartussen. De verdediger is al in beweging, dus kan niet meer van koers veranderen. Gevaarlijk block van Klaassen, nooit een penalty.

13-04-2025 23:19

afcas +3820

Zo kun je het uitleggen, maar gaaei kreeg een rode kaart voor een actie waarbij hij de bal raakte en de speler van AZ zich ervoor gooide terwijl gaaei al in de beweging zat.

Als je daar rood voor kunt geven kun je dus gewoon voor een overtreding fluiten ongeacht of iemand al in de beweging zit.

14-04-2025 04:14

Robertini +39948

Dat is natuurlijk compleet anders, de een trapt naar de bal en Klaassen komt ertussen, de ander torpedeert de speler en raakt hem vol op de scheen.

https://www.youtube.com/watch?v=jXKVonug894
Als je dit terug kijkt is het toch niet vergelijkbaar?

14-04-2025 09:08

Jordi +11

Helemaal mee eens inderdaad.
Ik vond het in alle 3 de gevallen geen strafschop voor Ajax.
Die laatste was ook geen strafschop voor Willem II.
Hij zet zelf zijn lichaam ervoor en valt

14-04-2025 08:29

Josey Wales +11735

Nagtegaal, deze man keurde het doelpunt van Brobbey eerder dit seizoen in Alkmaar ook al af.
Woont onder de rook van de kuip maar de knvb vindt dat geen probleem schijnbaar.

13-04-2025 22:04

Oeroeboeroe +18558

Staat de Kuip in brand dan? Dat is geweldig nieuws!!! 🤣

13-04-2025 22:17

Hansvz +801

Ik heb op studio sport ook de handsbal, van een W2 speler in de 16, niet voorbij zien komen. Is ook een discussie waard.

13-04-2025 22:03

Rodsje +14903

3 penalties had je moet krijgen als Ajax zijnde. De eerste was overduidelijk, 2e heeft Ajax eerder al een penalty voor gekregen in de arena dus hier hoorde ook gewoon penalty en 3e was gewoon hands maakt die niet, gaat de bal naar Hato die evt binnen kan schieten

13-04-2025 22:00

31xAjax +8012

Alle 3 opgeteld was het nog niet eens 1 penalty....

13-04-2025 22:10

Akpom +880

Man man man. Beetje interessant doen.

13-04-2025 22:17

cl=5! +5380

3 pingels = corner

13-04-2025 23:01

Rymesyt +8185

Aad de Mos ben jij het?

13-04-2025 23:12

afca95 +1319

Die knvb kan ook wel n revolutie gebruiken. In alle duels zijn er grove fouten

13-04-2025 21:59

linksbinnen +8248

De commentator van de samenvatting bij Studio Sport zei het goed: " de scheids is iig consequent door deze gezien de eerdere momenten ook niet te geven". Doelend op het geval met FJ.

13-04-2025 21:56

Rodsje +14903

Mr die van FJ was echt geen penalty, het was eerder een overtreding op Fj

13-04-2025 21:58

Enoh25 +1851

Precies. Er is niets om consequent over te zijn.

14-04-2025 02:36

Artemio +32368

Van Hanegem zal er wel weer zijn plasje over doen in zijn column. Iets met Ajax dat al zoveel mee heeft gekregen en dan nu niet iets mee krijgt wat het narratief alleen maar weer versterkt in het nadeel van Ajax.

13-04-2025 21:51

KingJames23 +11477

Van Hanegem mag niet zijn mening geven want die man is al blind sinds de jaren 70. 😜

13-04-2025 22:08

Artemio +32368

Toch doet hij het als een van de kopmannen van de anti Ajax propaganda.

13-04-2025 22:18

FTS95 +16145

Valt reuze mee vind ik. Wij worden wel steeds meer kleinzielige calimero's

13-04-2025 22:29

Artemio +32368

Dat geneuzel over die arbitrale beslissingen in het voordeel van Ajax benoemt van Hanegem graag. De arbitrale beslissingen die in het voordeel van Feyenoord zijn gevallen hoor je bijna nooit wat over van van Hanegem in zijn columns.

Dat is in mijn optiek gewoon benoemen wat ik constateer.

13-04-2025 22:57

Juichtoon +32921

Davey, het punt is juist dat Ajax er niks van zegt...Ajax zwijgt alleen maar.
En dan nemen de concurrenten deze ruimte volledig in.
Je dient aan dit spel van beïnvloeding mee te doen.

13-04-2025 21:50

mathieu1988 +944

En dan die miep van studio sport eredivisie benoemen dat de actie van Fitz Jim andersom wel een penalty was.

13-04-2025 21:40

ajaxminimax +5495

Is dat echt gezegd door haar? Dat zal in mijn ogen reden zijn voor ontslag. Hier een penalty voor geven en het voetbal is definitief kapot

13-04-2025 21:48

jollie18 +9970

Dat de media het een penalty vonden wil nog niet zeggen dat het zo is. Het was te weinig om pingel aan Willem II te geven. Klaassen had er sowieso een moeten hebben

13-04-2025 21:48

Juichtoon +32921

Er was bij Studio Sport vanavond een 5 minuten durende reportage over Beenhakker en daar zat Ajax helemaal niet in. WTF. We hebben hier echt met kwaadaardige mensen te maken.
Leo kwam pas bij Fnoord toen hij al 2 maal een periode bij Ajax had gewerkt. Twintig jaar eerder! Het ging alleen maar over zijn Rotterdamse connectie. Bizar.
Zijn moment met Cruijff was al in 1980. In 1997 pas werd Beenhakker voor de 1e keer trainer bij Fnoord
Zeg maar tot 1997 hadden Rotterdam en Fnoord helemaal niks met Beenhakker!
Beenhakker had als Ajax coach Fnoord voor die tijd al een paar keer op een hoopje gespeeld in de Kuip.
Nuff said.

13-04-2025 21:53

Artemio +32368

Dit viel mij ook op.

13-04-2025 22:00

Juichtoon +32921

Ajax wordt zo uit de geschiedenis gewist.. dit is zorgwekkend en niet iets om van weg te kijken.
Ajax dient nu zeker Beenhakker groots te eren en te laten zien wie hij voor Ajax was.

13-04-2025 22:07

AFCA-pride +17523

Ik ook niet. 3x een mogelijke penalty en niet 1 geven is slecht van scheids en Var.

13-04-2025 21:36

Dirk.v +15283

Vergelijk de cadeau penalty van Feyenoord eens met de volle trap op de enkel van Klaassen....

https://x.com/ESPNnl/status/1911090574687346774?t=PC59TJMr9i3kpiH3eTyI3w&s=19

De Feyenoorder liet zich al vallen nog voordat hij geraakt werd. Alsof hij op een bananenschil uitgleed.

Maar natuurlijk zal het alleen maar over Ajax dit Ajax dat gaan.

13-04-2025 21:35

tijssenajax +14169

Bij Paxaio weet je sowieso dat het niks is. Als Klaassen ligt is er vaak wel wat aan de hand. Just saying.

13-04-2025 22:05

Juichtoon +32921

Waar is Ajax media als je ze nodig hebt? Gewoon achter elkaar zetten en delen op Ajax media.

13-04-2025 22:10

XXX +361

Getverdemme, die Stentler ook weer met haar insinuatie tussen neus en lippen door bij dat moment waar Fitz Jim in zijn rug wordt gelopen: "Andersom had hij op de stip gelegen, zeker."
Dat kan toch niet? Ze valt al weken door de mand met haar sneertjes naar Ajax, maar dit neigt gewoon naar opruiing.

13-04-2025 21:35

w86 +9508

Dan neem je jezelf toch ook niet serieus, als je vandaag zoiets zegt nadat we 3 mogelijke penalty's niet gekregen hebben?

13-04-2025 21:40

XXX +361

Ik denk dat deze Rotterdamse nogal zuur is dat het magistrale Feyenoord onder Ajax staat. Dat kan dan alleen door een groot complot ofzo

13-04-2025 21:58

Hansvz +801

Zij werkte toch eerst voor AjaxTV?!

13-04-2025 22:05

Tinus +10466

Ik denk dat je in de war bent met Fresia. Al vraag ik me tegelijk af hoe iemand Fresia en Stentler door elkaar kan halen.

13-04-2025 22:57

DMDTagz +3343

Idd. Fresia is die knappe 😍

14-04-2025 03:49

Hansvz +801

Je hebt gelijk. Ze heeft wel bij Ajax gespeeld, maar geen tv werk gedaan

14-04-2025 07:45

fluwelenlinker +11979

Dat was eerder een fout op Fitz-Jim

13-04-2025 22:17

Enoh25 +1851

Ik word zo moe van dat mens.. voegt echt niets toe daar. ik snap überhaupt niet waarom zij is toegevoegd aan Studio Sport. Voegt echt niks toe.

14-04-2025 02:40

DMDTagz +3343

Diversiteit ofzo.

14-04-2025 03:50

Oxxer +165553 moderator

Vind Ajax idg het braafste jongetje van de klas, wat mij betreft gaan spelers in interviews hardcore klagen. Het meten met verschillende maten neemt inmiddels ernstige vormen aan. Dit lijkt in niks meer op objectieve arbitrage.

13-04-2025 21:28

Juichtoon +32921

Precies ik doe hier al 10 jaar gewag van dat dit er is en wat je hieraan kan doen. Met een strategie, zorg dat wat je zegt klopt, doe het consequent, benoem al je nadeel en gebruik hiervoor alle mogelijkheden. Via Ajax, haar media, spelers en staf na de wedstrijd, door oud spelers later. En houdt vol. Dit is een proces.
Varieer dus in wie het meldt maar meldt het altijd. Met zachte stem een duidelijke boodschap.
Arbitrage dient zich niet 'veilig' te voelen je te benadelen. Daar draait het om.

13-04-2025 22:29

Tinus +10466

@juichtoon, dat gaat wel extreem ver. Dat heeft Ajax helemaal niet nodig.

13-04-2025 22:58

Oxxer +165553 moderator

@Tinus

Wil jij accepteren steeds benadeeld te worden? Ben het eens met Juichtoon, benoem het bij elke mogelijkheid die er is.

13-04-2025 23:03

KarimB +11826

Oxxer kijk jij alle wedstrijden in de eredivisie? Groningen word bijv ook week ij week uit genaaid. Plus nog wel wat clubs. Geloof dan ook niet in een complot tegen ons. Meer in heel erg slechte scheidsrechters helaad

13-04-2025 23:10

Kingoffdatoilet +17293

Groningen wordt wekelijks het hardst genaaid van alle eredivisie ploegen. Dat is pas bizar. Net alsof de scheidsrechters denken: Laat die maar weer degraderen. Dan moeten we minder vaak naar het noorden.

13-04-2025 23:42

Juichtoon +32921

Ik noem echt nergens het woord complot. Nooit. Alleen wel dat het voor de arbitrage veilig is Ajax te benadelen en onveilig is Ajax te bevoordelen.
En dat doorbreek je door zelf ook consequent je nadeel te benoemen. Want de concurrenten doen dit wel.

14-04-2025 08:15

JohanCruijf +3015

Wat te denken van die handsbal van die Willem 2 speler…

13-04-2025 21:28

MichelBoerebach +29338

Dat was, naar mijn mening, de enige eventuele penalty.

13-04-2025 21:35

AlexIbarra +19352

Vond ik het minst een penalty van de drie maar je kunt hem geven.

13-04-2025 21:37

JohanCruijf +3015

Hoezo de minste? Juist de meest overduidelijke, hand was totaal niet langs het lichaam

13-04-2025 21:39

AlexIbarra +19352

Ik vond de hand ook niet heel ver uitsteken.
Zoals ik zei, je kunt hem zeker geven. Maar als hij de eerste 2 pingels had gegeven en deze liet lopen zou ik het wel begrijpen.

Die andere 2 gevallen zijn gewoon fouten. Als je diep in je eigen 16 verdedigt kun je niet zomaar mensen tegen hun poot aan schoppen en sorry zeggen.
Daar staat een straf op en dat is een pingel.

13-04-2025 21:43

KingJames23 +11477

Heb jij ooit iemand zien bewegen met de armen stijf langs z’n lijf?
Ik vond die eerste een penalty. De 2e stak Davy z’n voet voor die trappende speler dus dat vond ik niks. En die handsbal kan die jongen weinig aan doen maar er scheidsrechters die hem geven.

13-04-2025 22:11

Dirk.v +15283

Het is steeds hetzelfde gezeik.
De media zullen weer smullen van de kliks op antie Ajax berichten. Dat levert gewoon goed geld op.

Waarom zou je bij de feiten blijven, als je op deze manier sneller geld kunt verdienen.

Dat Ajax 108 eredivisie wedstrijden op rij de tegenstander geen rood gegeven zag worden bleek HEEL NORMAAL!
Amper kreeg dat aandacht.

Maar de knvb is pro Ajax hoor! Echt waar!

13-04-2025 21:20

Artemio +32368

Statistieken die in het voordeel van Ajax spreken(op dit soort onderwerpen) zijn niet interessant voor de media die gewoon anti Ajax zijn. Dat verkoopt het best en genereert de meeste aandacht.

Het is haast een verdienmodel.

13-04-2025 22:02

Dirk.v +15283

Dat is precies wat ik aangeef.
Kijk maar op Twitter/X.

Er zijn media die een bericht plaatsen, niet 1x maar 2x of 3x. Wanneer de titel (klikbait) antie Ajax is zie je ineens bizar veel interactie.

Het bericht met een waardige titel? Word later verwijderd.

Klik klik klik!

13-04-2025 22:05

DMDTagz +3343

Maar dat mag je niet benoemen hier, want dan ben je Calimero...

14-04-2025 03:54

NeeI +108342

Niks minimaal 1, gewoon 2.

En dan hebben we nog het hands-moment.

Dit is dus exact wat de tendens in de media veroorzaakt.

13-04-2025 21:19

xstaniox +15286

Wel mooi als zelfs de KNVB je niet van de titel af kan houden

13-04-2025 21:17

ajaciedje90 +60940

Bij die 1-0 werd Brobbey ook gewoon omver geduwd door St. Jago en in zijn rug gebeukt. Is dan te ver terug in de aanval om de goal terug te draaien maar op het middenveld of iedere andere speler dan Brobbey zou hem gewoon mee krijgen.

13-04-2025 21:13

Bobje99 +7289

Daar was toch niks aan de hand joh. Brobbey is een beer van een vent maar gaat om de haverklap liggen. Los van dat je hiermee dus nauwelijks wat meekrijgt, ook als er een keer wel wat aan de hand was, was ook dit geen overtreding.

Vond ook beiden momenten met Klaassen veel te ligt voor een penalty. Het moment met Fitz-Jim idem, waar die tegenstander op zoek is naar contact.

Laten we ophouden ieder contact moment als penalty / overtreding te willen zien. Wat mij betreft uitstekend gefloten.

Enige discussiepunt wat mij betreft was die hands bal in de eerste helft.

13-04-2025 21:16

ajaciedje90 +60940

Dan zijn wij het oneens. Hij krijgt een duw en een schop tegen zijn benen zonder dat de bal geraakt wordt. Gaat hij liggen? ja zeker maar het is nog steeds een overtreding.

De 1e schop van die verdediger van Willem II op Klaassen is net als die handsbal een penalty.

13-04-2025 21:18

arufred +9855

St. Jago gaat op Brobbeys voet staan. Zet beeld maar stil dan zie je dat duidelijk.

13-04-2025 21:20

Bobje99 +7289

Dat heb ik gedaan en ik zie dat brobbey op de voet van st hago gaat staan en of weg glijdt of zelf gaat liggen. Prima beslissing wat mij betreft.

13-04-2025 21:35

MichelBoerebach +29338

@ajaciedje90: dat is het enigevwat Brobbey nog doet: vallen en vragen om een vrije trap. Er was (weer eens) niks aan de hand.

13-04-2025 21:37

Bobje99 +7289

Er is wel contact maar waar het me om gaat is dat het niet meer zo is dat een overtreding bestraft wordt maar dat het hebben van contact beloond wordt. De intentie van de strafschop zal ooit geweest zijn dat overtredingen in kansrijke posities bestraft moeten worden en daar een kansrijke mogelijkheid tegen over gezet wordt. Als dat niet zo zou zijn zou overtredingen maken en dat is niet de bedoeling. Inmiddels is dit zo gegroeid dat het niet meer gaat om het afstraffen wat niet mag maar het zoeken naar contact om een penalty als beloning te krijgen.

Vergelijkbaar vind ik tweede gele kaarten. Hoe vaak is een overtreding van iemand die al geel heeft wel nietdirect zijn tweede gele. De intentie van die regel is om gemeen spel en spel bederf te voorkomen, niet om iemand op eieren te laten lopen.

13-04-2025 21:40

Jarikoning +7441

Scheidsen durven niet meer. Davy krijgt een schop is gewoon 100 procent pingel

13-04-2025 21:12

Tommyshelby +130306

Die 1e was een 100% pingel, kreeg gewoon een schop van Lachkar. Die 2e was te licht. Nagtegaal floot met een missie, ook tegen Brobbey.

Verbaast me nog dat ie W2 die pingel niet gaf op het einde, veel scheidsrechters leggen hem gretig op de stip.

13-04-2025 21:09

wijzijndebeste123 +166317

Ik blijf het zeggen. De media hebben wel degelijk invloed op scheidsrechters en de KNVB. T feit dat allerlei met name Feyenoord goed gezinde media continu t narratief verspreiden dat Ajax de scheidsrechter mee heeft zorgt ervoor dat je veel minder mee krijgt dan waar je recht op hebt.

Ajax doet hier al heel lang niks aan en dat kost je simpelweg punten. Oerdom.

13-04-2025 21:09

ajaciedje90 +60940

Klopt er moet echt iemand beginnen met die columns van Willem van H met de grond gelijk te maken en af te doen als drek van een oude seniele gek. Gewoon flink tegen gas geven. Let maar op je kan de klok er op gelijk zetten, morgen geen woord over de kadootjes in Sittard maar wel 500 woorden over de niet gegeven penalty aan Willem II.

13-04-2025 21:11

Bobje99 +7289

Als dit zo was had je in de laatste minuut een penalty tegen gekregen.

Ajax mag echt niet klagen over de arbitrage dit seizoen. Soms zit het mee, soms zit het tegen maar over het hele seizoen gezien mag er echt niet geklaagd worden.

13-04-2025 21:18

afcas +3820

Hoezo mag ajax niet klagen? Alle gegeven penalties zijn terecht geweest volgens de organisatie die dat bepaalt. Daarnaast kom ik zelf vingers te kort om de momenten waarop we een penalty moesten krijgen maar niet kregen op te tellen. De knvb heeft dit in meerdere instanties zelf ook aangegeven.

En er is maar 1 voorbeeld die gebruikt wordt als het neerkomt op het bevoordelen van ajax en dat is GAE. Zijn vaak zat onderzoeken gedaan waarin is gebleken dat ajax in die seizoenen benadeeld was door de arbitrage en dit seizoen zal er geen uitzondering op zijn.

14-04-2025 04:26

Steffenhagen +38219

Derksen en van Hanegem zeiken al maanden over partijdige scheidsrechters . Dit is het resultaat . En wat doet Espn ? Zeiken over een penalty voor W2

13-04-2025 21:33

Juichtoon +32921

Daarom dienen Ajax en haar media ook aan dit spel mee te doen. Ik schrijf het hier al 10 jaar.

13-04-2025 21:46

afcas +3820

Ik roep het ook al minstens even lang. Ik begrijp echt niet dat ajax zich als een mak lammetje naar de slachtbank laat leiden op dit gebied.

De enige club ook waar men na ook maar de geringste negatieve uitspraak over de arbitrage direct erbij moet zeggen "maar we moeten de arbitrage niet de schuld geven". Het is soms om moedeloos van te worden.

14-04-2025 04:32

Magic1963 +488

Wat ik eerde al zei, scheids Nachtegaal wilde echt geen penalties geven. Wellicht door de overdreven hetze van de media....

13-04-2025 21:06

Enoh25 +1851

Dit helpt zeker niet mee.

14-04-2025 02:41

cl=5! +5380

Was gewoon 2 keer pinentie

13-04-2025 21:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.