Farioli gevraagd naar uitgesproken Weghorst: 'In mijn rol andere dingen om over na te denken'

door Bart Veenstra 86

Bron De Telegraaf, Het Parool

Farioli gevraagd naar uitgesproken Weghorst: 'In mijn rol andere dingen om over na te denken'

door Bart Veenstra 86

Bron De Telegraaf, Het Parool

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli is enorm blij dat hij weer kan beschikken over Wout Weghorst. De spits viel op bezoek bij Willem II in bij een 1-0 achterstand en had vervolgens een groot aandeel in de 1-2 zege van de Amsterdammers. Bij de 1-1 was hij al betrokken, terwijl de spits uit Borne vervolgens zelf de winnende treffer scoorde.

De 1-1 werd gemaakt door invaller Oliver Edvardsen, waardoor Ajax dankzij twee goals van invallers wist te winnen in Tilburg. Inmiddels zijn al 21 van de 62 goals van Ajax dit seizoen in de Eredivisie gemaakt door invallers. Dat is een record, want nooit eerder hadden invallers in de Eredivisie zo'n groot aandeel in de doelpuntenproductie in de Eredivisie.

Geschreven wordt dan ook dat Farioli een geweldige hand van wisselen heeft. 'Daar ben ik heel blij mee. Al zei iemand tegen mij: ben je nu zo goed met het inbrengen van wissels of zo slecht met het maken van de basisopstelling? Ik ben het met hem eens. Je kunt het van twee kanten bekijken', kan de Italiaanse trainer van Ajax erom lachen, geciteerd door De Telegraaf.

Farioli roemt naast Weghorst ook de andere invallers van Ajax

Farioli wist dat Weghorst een grote impact kon hebben in een halfuur speeltijd. Over het bekeken balletje van Weghorst in aanloop naar de gelijkmaker heeft de trainer van Ajax zich niet verbaasd. 'Dat is iets wat hij kan doen. De connectie met de spelers om hem heen is heel goed, zeker ook met Steven. Hoe ze voor elkaar ruimte maken, hoe ze elkaar ruiken in de kleine ruimtes. In deze wedstrijd heeft niet alleen Wout, maar hebben alle wissels een heel goede inbreng gehad.'

Tekst gaat verder onder de foto.

wout weghorst ajax willem ii
Wout Weghorst was opnieuw belangrijk als invaller voor Ajax.

Weghorst was op bezoek bij Willem II niet voor het eerst als invaller belangrijk voor Ajax. Wel vaker dit seizoen bewees hij zijn waarde als hij vanaf de bank het veld inkwam. 'Weghorst heeft impact, persoonlijkheid, winnaarsmentaliteit en altijd de wil om te scoren', zegt Farioli. 'Als je zoveel kwaliteit kunt inbrengen, dan is het lastig voor de tegenstander om daarmee om te gaan. De term supersub bestaat niet voor mij. Er is een groep spelers die geweldig werk verricht. Wout heeft gescoord als invaller, maar ook als basisspeler. We hebben iedereen nodig tot aan de laatste wedstrijd.'

Farioli ziet veel spelers met winnaarsmentaliteit bij Ajax

Bij Ajax beschikken naast Weghorst nog meer spelers over de juiste winnaarsmentaliteit. Farioli vindt het niet moeilijk om met dat soort spelers te werken. 'Het is helemaal niet moeilijk om te werken met spelers die een winnaarsmentaliteit tonen. Dat kun je van Weghorst zeggen, maar evenzeer van Davy Klaassen, Jordan Henderson, Steven Berghuis, Remko Pasveer, Matheus en Daniele Rugani. Allemaal ervaren spelers, die zéér competitief zijn. Zij dagen zichzelf elke dag uit om een voorbeeld te zijn voor het team en proberen iedereen in de goede richting te duwen.'

Waar Farioli nog altijd niets wil zeggen over een aanstaand kampioenschap, heeft Weghorst daar zelf minder moeite mee. Sterker nog: bij zijn komst als speler bij Ajax liet hij weten met één doel te komen: kampioen worden. Farioli daarover: 'Wout heeft zijn eigen ideeën', wordt hij geciteerd door Het Parool. 'In mijn rol heb ik andere dingen om over na te denken. De verplichtingen van een trainer reiken verder dan die van de spelers. Maar iedereen heeft zijn eigen manier om zichzelf te motiveren. En als Wout zo denkt, is dat prima. Hij is altijd gefocust op het volgende duel.'

Lees meer over:
Plaats reactie

NIO +3143

Ik heb goede herinneringen aan pinchitters als Ajacied.
Dan moet ik even denken aan Wout nu Klaas Jan voor zijn pensioen en natuurlijk Dmitri Boelykin.

14-04-2025 15:35

HW4 +488

En Ismael Urzaiz

14-04-2025 22:01

ouweman +5125

Ik ben nog steeds op zoek naar een 15 meter hoge opblaasbare middelvinger. Twintig meter mag ook, en moet achter de auto kunnen.
Voor bij de huldiging en de hele week daarna om rondjes mee te rijden door heel NL heen.
Uiteraard met wat extra rondjes op ring Eindhoven en rotterdam, maar da`s logisch.

14-04-2025 12:54

Ajax Mario +1636

🤣🤣🤣

14-04-2025 12:56

OpaHooligan +4312

In de kleuren wit-rood-wit neem ik aan?

14-04-2025 13:05

ouweman +5125

Ik heb die gasten van de organisatie van de Gay Pride nog gemailed, of zij er niet nog eentje hadden liggen op een of andere boot. Nope, zeiden ze, alleen opblaasbare lullen van 20 meter. Ook leuk, maar toch niet helemaal wat ik zoek.

14-04-2025 18:24

gi0vanni +7381

Een voordeel dat bespaart je weer een boete. 😂

14-04-2025 18:35

cantharel +3528

Rij dan ook even langs het hoofdkantoor van de telegraaf waar de sportredactie zit.

14-04-2025 13:10

ouweman +5125

En Grolloo, voor Derksen zijn hok. Gelijk ff opzoeken waar Gijp woont. Parkeer ik hem daar een heel weekend.

14-04-2025 13:41

RJB1979 +26148

En eindigen op de Basisweg waar die ene permanente plek krijgt.

14-04-2025 16:35

36 +8746

Volgend seizoen wel echte nummer 1 spits halen en Brobbey verkopen als de mogelijkheid zich voordoet
Weet even niet wie, na Haller geen echte killer meer gehad, Wout uitgezonderd

14-04-2025 12:47

36 +8746

Benieuwd of Pasveer nog gaat spelen, vervanger doet het prima

14-04-2025 12:46

RJB1979 +26148

Ik zou Pasveer er lekker weer inzetten zodra de titel binnen is. En als die voldoende hersteld is natuurlijk.

14-04-2025 16:36

Ans B +20045

Ja, Weghorst is een prima pinch hitter. In die rol vind ik hem uitermate waardevol, bij welke club ook. Ik denk zelfs dat hij één van de besten ter wereld is in die rol.
Dat hij geen Ajaxspits is, is óók overduidelijk maar dat is geen probleem als hij in die andere rol wordt gebruikt. Ik zou hem dus alleen in de basis gebruiken om hem af en toe wedstrijdritme te geven c.q. schorsingen en blessures op te vangen.

Voor iedereen die vindt dat Brobbey er niets van bakt en dat Weghorst 'dus' in de basis moet: nee, dat vind ik dus niet. Gisteren en een korte periode vóór de winterstop was Brobbey op alle fronten niet best, maar in al die andere wedstrijden was scoren het enige probleem.
Natuurlijk is dat een groot probleem voor een spits, maar voor mij een feit is dat Brobbey veel méér bijdraagt aan het Ajaxspel dan Weghorst - zowel door zijn snelheid, zijn kracht om een bal vast te houden en zijn feilloos gevoel voor het klaarliggen van de bal op lopende spelers.
Ik zeg dit er maar even bij om mijzelf te vrijwaren van een discussie hierover. Ik wijk simpelweg af van wat een grote groep hier post over Brobbey. Ik kijk meer naar wat hij goed doet, dan wat hij fout doet, en ik kijk zoals gezegd naar zijn rol voor het team.

14-04-2025 12:25

MaxPower +2720

Ik ben eerlijk gezegd uitgekeken op Brobbey. Hij heeft snelheid maar zoekt nooit meer de diepte, komt nooit meer los van zijn verdediger, heeft totaal geen neus voor goals, kan niet afwerken als hij toch toevallig in positie wordt gebracht. Het is een one trick pony, alleen nog maar bruikbaar als statische kapstok. Ik kijk er niet naar uit om hem nog een seizoen zo te moeten zien worstelen. Ik bewonder jouw positieve kijk op hem maar ik denk dat Ajax verder moet gaan kijken.

14-04-2025 12:58

Ans B +20045

Hij zocht in zijn vorige wedstrijd tenminste één keer de diepte, maar ik geef onmiddellijk toe dat hij dat momenteel te weinig doet. Maar dat heeft óók te maken met zijn rol. Farioli wil dat zijn spitsen zich terug laten zakken en aanspeelbaar zijn (dat weet ik uit analyses van zijn spel bij vorige clubs).

Wat betreft zijn 'neus voor goals': dat heeft hij eerder te sterk. Hij is juist helemaal gefocust (naar eigen zeggen) op scoren, en dát zit hem dwars, omdat hij nodeloos veel druk op zichzelf legt daarmee. Hij is echt rijp voor een mental coach op dat gebied. Dat hij wel degelijk kan scoren is overduidelijk te zien in zijn spelershistorie, en ook vorig seizoen, nadat hij díe droogte had overwonnen.

Hij heeft m.i. last van overconcentratie op scoren en dat werkt het scoren juist tegen: het veroorzaakt spierspanning, het verslechtert de timing en het leidt tot technische fouten.
Overconcentratie is een bekend fenomeen in de sportpsychologie en dé valkuil in de topsport die nog steeds zwaar wordt onderschat of miskend in de sportwereld (spelers, trainers) zelf.

14-04-2025 13:16

MaxPower +2720

Ik ben het wel eens met jouw analyse maar er scheelt weldegelijk ook iets aan zijn scorend vermogen. Brobbey mist de lichtvoetigheid, techniek en handelingssnelheid om in een druk strafschopgebied te kunnen handelen. Als je bijvoorbeeld het doelpunt van Willem 2 van gisteren ziet, hoe simpel deze speler zich weet vrij te kappen en schieten. Zoiets heb ik Brobbey nog nooit zien doen. Het is mooi dat je focust op wat hij wel kan maar er is zoveel dat hij niet kan. Waarom kan hij bijvoorbeeld nog steeds totaal niet koppen? Hij zal zeker last hebben van de druk maar koelbloedigheid is net een kwaliteit die spitsen echt nodig hebben. 1 op 1 met de keeper geraakt Brobbey in paniek, net als bij penalty's. Ik weet dat hij beter kan dan op dit moment maar de neerwaartse spiraal in zijn spel is op deze leeftijd nogal zorgwekkend.

14-04-2025 13:43

UwSchipper +5704

Hoi Max,
Bekijk aub even mijn bericht naar Ans.

14-04-2025 13:47

UwSchipper +5704

Hoi Ans,
Op dit moment heb je precies 20.000 likes.
Dat mooie ronde getal wil ik niet openbreken.
De basis van je betoog is OK, het is altijd goed naar de positieve dingen te kijken.
Toch passen mijn gedachten op dit moment meer bij het betoog van Max Power.
En dat terwijl ik zo blij was met de terugkeer van onze Brobbey...

14-04-2025 13:46

Balgevoel +31450

@Ans B

Serieuze vraag: feilloos gevoel voor het klaarleggen van de bal op lopende spelers? Dat heb ik bij Weghorst meer gezien dan bij Brobbey, maar dat terzijde. Ik denk oprecht dat Weghorst op de bank zit omdat Brobbey een spits is zonder neusje voor de goal. Geen afstandsschot, kan niet koppen, frommelt zelden, één-tegen-één met keepers is een compleet drama, schiet pingels naar Mars en Venus, et cetera. Een pinchhitter moet kunnen scoren. Vind Weghorst en Brobbey allebei geen Ajax-spitsen. Maar Brobbey is óók geen pinchhitter. Voor mij zou dat in ieder geval de enige reden zijn om met Brobs te beginnen steeds. Puur voetballend vind ik Weghorst trouwens ook beter. Techniek is ook gewoon beheerst een bal in het hoekie duwen, zeg maar. Brobbey lijkt ook het anticiperen op voorzetten totaal verleerd. Z'n looplijnen slaan nergens op, kruist nooit bij scherpe lage voorzetten, komt zelden bij de eerste of tweede paal op, ik sta soms echt te kijken van zoveel positioneel onbenul. Nul dreiging, eigenlijk al het hele seizoen. Brobs is de verpersoonlijking van wat Cruijff ooit over Zlatan zei, maar dan nét anders, zie vorig seizoen. Een goede spits voor een slecht Ajax. Een slechte spits voor een ietsje beter tot goed Ajax.

14-04-2025 17:08

ajasibu +798

En precies wat je allemaal opnoemt komt door het spel wat Ajax momenteel speelt. dat moet je ook willen zien. ik denk dat inmiddels 75% van de goals die ajax gemaakt heeft dit seizoen gemaakt zijn door onze verdedigers en middenvelders. Bijna geen 1 goal is gemaakt door de spits. De goals die Weghorst maakte waren slechts in zijn rol als pinchhitter. Ook Weghorst heeft basis gestaan, ook Konadu heeft basis gestaan, volgens mij Traore ook, maar in die wedstrijden heeft ook de spits niet geschoord.

Ik schrijf Brobbey niet af op basis van dit seizoen. vorig seizoen stonden we op de 18e plek, uiteindelijk was het dezelfde Brobbey die er 18goals in prikte in een super matig seizoen voor Ajax. En dan ben ik de wedstrijd van Oranje tegen Duitsland nog niet vergeten, toen stond heel NL op zn kop omdat Brobbey zo goed was..

Ik denk dat hij de schrik van iedere verdediging is en met een andere speelwijze hij er wel 20+ in gaat leggen in een seizoen.

15-04-2025 14:57

Balgevoel +31450

@ajasibu

Traoré scoorde wél als spits, maar dat was volgens mij in de voorronde Europa League. Je snijdt wel terecht het punt aan dat Farioli z'n spits niet primair opstelt om goals te maken. Vorig seizoen durfde praktisch iedere tegenstander tegen Ajax achterin één-tegen-één te spelen. Daardoor rendeerde Brobbey (stukken) beter en hetzelfde geldt voor de wedstrijd in Eindhoven en, inderdaad, tegen Duitsland, waar hij lekker tegen Rüdiger aan mocht beuken. Maar ook in de wedstrijden waar hij goed speelde, hard werkte en goede dingen deed, scoorde hij niet.

In mijn beleving is hij allesbehalve de schrik van iedere verdediging. Zeker nu ze doorhebben dat je Brobbey juist z'n gang moet laten gaan. Afstand houden, niet het duel aangaan en wachten tot de bal de grond raakt. Deden de verdedigers bij Willem II ook uitstekend. Brobbey is groot, sterk, imposant, behoorlijk snel en een geweldige gozer. Voor de rest heeft hij géén wapens, anders dan leunen, de tegenstander als draaischijf gebruiken en schieten. Hij beheerst het anticiperen op voorzetten niet, kan niet koppen, is heel grof in z'n kaats/passing, heeft voor een prof een ronduit belachelijk slecht schot, is stijver dan stijf rechts en weet zelfs met dat been zo goed als nooit een keeper kansloos te laten.

Hij legt nooit ontspannen een bal in een hoekje en ballen gaan vrijwel altijd recht op de keeper af. Heeft ook geen passeerbeweging of de techniek om zichzelf even tijd te geven. Ik blijf er, sorry, toch echt bij dat Brobbey vorig jaar zo goed was omdat Ajax zo slecht was en tegenstanders bloed roken en veel hoger stonden dan ze normaal gesproken tegen Ajax durven. Een hardwerkende Brobbey kan wel degelijk nuttig zijn, ook in Oranje, dat bestrijd ik nergens. Maar aan een nukkige Brobbey, zoals we ook regelmatig zien, heb je amper wat. Ik had het ook graag anders gezien.

15-04-2025 15:51

OpaHooligan +4312

Farioli overdrijft, we hebben nu nog minder dan de helft nodig van de vijftien te verdelen punten, als je nu niet over kampioenschap mag praten, wanneer dan wel? Bovendien, waarover anders? Want CL, en tweede plaats ik geloof dat we daar nog maar twee punten nodig voor hebben uit diezelfde vijf wedstrijden.

14-04-2025 12:01

Ans B +20045

Ik denk dat je dan niet snapt waarom hij er niet over wil praten.
Het lijkt vooral overdreven omdat wij het niet gewend zijn, maar hij doet het slechts met één reden: hij wil niet dat de spelers hun focus verliezen en gaan zweven. En zodra je er wél over gaat praten, ga je dat veel sterker riskeren. Het past Farioli als een handschoen: hij is een trainer die er voortdurend bovenop zit en er alles aan doet om spelers scherp te houden. Volkomen logisch dus vanuit zijn positie gezien.
Dat anderen het overdreven vinden kan hem geen biet schelen. En gelijk heeft hij.

14-04-2025 12:08

PuntNaarAchterSVP +5523

Precies, dat werd extra duidelijk toen Farioli sprak over het veiligstellen van CL-voetbal. Hij probeert de ploeg elke keer weer een vers worstje voor de neus te houden. Doen alsof je er al bent zou funest zijn voor deze ploeg: zonder 100% inzet en motivatie zijn we best matig namelijk.

14-04-2025 12:26

Ans B +20045

Ajax speelde zijn allerslechtste wedstrijden waarin er geen intensiteit en/of focus was inderdaad. Of als niemand de diepte zocht. Al die ingrediënten zijn onmisbaar voor het spel dat Farioli wil spelen. En dat kan alleen als spelers dus die focus blijven houden.
Het viel me erg op dat Ajax juist heel scherp aan deze wedstrijd begon. Je kon écht zien dat ze heel goed begrepen hoe belangrijk deze wedstrijd was. Pas toen er wonder boven wonder geen doelpunt viel, verslapten ze een beetje - wat geen schande is want 90 minuten scherp blijven is menselijkerwijs uitermate moeilijk als de wedstrijd zelf je daar niet toe dwingt: Ajax was oppermachtig in vooral de eerste helft. Ik vind dus dat Ajax zich op en top professioneel heeft gedragen en in die zin een uitstekende prestatie heeft geleverd.

14-04-2025 12:37

ouweman +5125

Is toch gewoon een heel spel geworden tussen die zeikerige pers en de trainer/spelers aan de andere kant.
Natuurlijk hebben ze het erover, maar hoe harder de pers schreeuwt dat ze het moeten uitspreken, hos stijver ze de lippen op elkaar houden.
Prachtig.

14-04-2025 12:51

Nozempie +711

Ik zou wel eens Brobbey vanaf rechts willen zien met Weghorst in de spits. Traore vind ik ook niet geweldig als hij van start gaat. Met zijn snelheid en kracht vanaf de zijkant is hij denk ik veel lastiger te bespelen. Helemaal als hij iets naar binnenkomt voor Gaaei.

Het sleuren en gedoe op 9 begint nu echt vervelend te worden ook voor Brobbey zelf.

14-04-2025 11:21

BarryJanssen +14590

Rechts op de bank, neem ik dan aan?

14-04-2025 11:52

Ans B +20045

Ik vind het helemaal niet zo gek gedacht, omdat hij een enorme startsnelheid heeft. Bovendien doorbreekt het even zijn normale patronen.
Hij mist wel het dribbelend vermogen van een vleugelspeler, maar hij kan 1. veel diepteloopjes maken en 2. terugzakken met zijn rug naar het doel en om zijn as draaien. In beide situaties kan hij in principe toch in zijn kracht komen.

14-04-2025 12:11

Johannes1996 +62

Denk dat brobbey de explosiviteit en of balvaardigheid daar wel echt voor mist helaas

14-04-2025 12:16

MarkP +21852

Ik zie meer een back in brobbey met zn hang en worstelstijl. Hij staat gewoon op de verkeerde positie.

14-04-2025 12:46

driehoekjes +3699

Heel ajax is belangrijk bij een kampioenschap. Winnen doen we met z'n allen. En verliezen is altijd de schuld van de trainer (volgens sommigen).

14-04-2025 10:43

Spelvreugde +4659

Oh en wat werd Kroes met de grond gelijk gemaakt dat hij Weghorst haalde. Nee, Kroes is zeker niet perfect geweest maar voor een beginnende TD heeft hij het goed gedaan. Zeker gezien het feit dat er geen geld was en geen vraag naar de 'rommel van Mislintat'.

14-04-2025 10:32

JorgeDeLasTresPintas +1598

Hett is toch nog steeds in niks een Ajax spits? Sure, hij pakt z'n belangrijke doelpuntjes mee, maar als hij volgend jaar ergens anders speelt dan lig ik daar geen seconde van wakker. Hij is dit seizoen eigenlijk vooral waardevol omdat Brobbey er geen k*t van kan. Heb je een fatsoenlijke #1 spits, dan speelt Weghorst een magere bijrol. Voor die #1 spitspositie is hij simpelweg niet goed genoeg.

14-04-2025 11:19

ajax2004v2 +2041

Had het geld liever aan een creatieve middenvelder uitgegeven, ik ben heel dankbaar voor wat wout levert maar met meer creativiteit was het een stuk makkelijker gegaan dit seizoen

14-04-2025 11:41

PuntNaarAchterSVP +5523

Precies, zeker met Akpom al in de gelederen en het gebrek aan invulling op andere posities blijft de Weghorst-transfer een uiterst rare keuze. Maar goed, hij heeft wel een bijdrage geleverd aan ons kampioenschap, dat valt niet te ontkennen.

14-04-2025 12:28

gi0vanni +7381

In dat opzicht kun je ook zeggen dat Mislintat het nooit goed heeft kunnen doen door het feit dat er geen geld was. Hij heeft wel knap de rommel van H2 verkocht.

14-04-2025 18:43

Spelvreugde +4659

Mislintat had juist een mega-budget tot zijn beschikking.

14-04-2025 19:39

gi0vanni +7381

Dat budget was zo mega dat hij er precies een speler mee kon kopen. Daarna had hij 0 euro transfer en salaris budget. De regel was eerst verkopen dan aankopen.

14-04-2025 19:49

FysioPat020 +26529

Ajax moet Andrej Kramaric bij Hoffenheim ophalen. Geen afkoopsom, 33, Kroatisch international en een goaltjesdief op 10 die ook als 9 uit de voeten kan.

14-04-2025 10:04

TeringHenkie +28817

Ajax speelt niet met een 10

14-04-2025 10:06

FysioPat020 +26529

Omdat die er al sinds jaren niet is

14-04-2025 11:05

7172AFCA7395 +10413

Dat is een prima speler ,maar vooral in een 4-4-2 toch ?

14-04-2025 10:08

Petrov +147

Farioli heeft geen elftal met reserves, maar een selectie met spelers waarvan hij verwacht dat als hij er een beroep op doet, ze er meestal ook staan. Dat is het verschil met PSV en Feyenoord.

14-04-2025 09:42

Rymesyt +8201

De 1-1 werd gemaakt door invaller Oliver Edvardsen, waardoor Ajax dankzij twee goals van invallers wist te winnen in Tilburg. Inmiddels zijn al 21 van de 62 goals van Ajax dit seizoen in de Eredivisie gemaakt door invallers. Dat is een record, want nooit eerder hadden invallers in de Eredivisie zo'n groot aandeel in de doelpuntenproductie in de Eredivisie.

Had Farioli afgelopen zomer dus toch wel een punt met zijn starters-finishers verhaal.

14-04-2025 09:40

paulis +10342

Roulatie beleid, starters finishers, niet praten over kampioenschap want er komen nog genoeg moeilijke potjes (zie gisteren), beginnen vanuit solide verdediging ipv naief Hollands aanvallen etc etc. De man heeft heel zogenaamd voetbalkennend Nederland compleet voor lul gezet.

14-04-2025 09:43

ouweman +5125

Ja echt he. Ongelofelijk, met deze totaal andere visie de club omhoog gebracht, en de rest van de competitie plus alle media/analisten/kenners als kleine jongetjes weggezet.
Farioli for president.

14-04-2025 12:49

Godenzoon24 +15406

En toch zijn er ook supporters die roepen laat maar snel gaan als er een club komt voor 5 mlj! Dat vind ik ook onbegrijpelijk!

14-04-2025 14:33

KarimB +11983

Waarom is dat onbegrijpelijk? Hoe iedereen Ajax beleefd is toch aan die gene zelf. De een is meer realist en pruimt dit prima. Ik ben qua Ajax echt een romanticus. Ik word liever 3de bij wijze van en dat ik dan 24 wedstrijden heb genoten en we t net niet halen.

Ajax is voor mij gwn lekker na een lange werk week genieten. Ff hoofd leeg maken. En genieten van lef en durf.

Onder Farioli is het voetbal gewoon niet leuk. Ik ga daar dus gwn heel matig op. Maar een groot gedeelte vind dit prima. Voor dit jaar is t nog oke.

Maar imo gaat er niet veel veranderen in de selectie. Dan krijg je dus nog zo.n jaar. En ja dan heb ik liever een andere coach dan weer kampioen worden met juventus voetbal.

Maar daar is toch geen goed of slecht in?

14-04-2025 17:49

Rymesyt +8201

Zeker niet. Volgens mij zijn we uiteindelijk allemaal voor Ajax, vind jouw visie alleen maar mooi. Jammer dat sommigen (beide kanten op) moeilijk respecteren dat mensen op verschillende manieren genieten van Ajax.

14-04-2025 18:32

chriseverhard +3646

Ik blijf het zeggen dat weghorst geen speler is km in de basis te beginnen.
Laat brobbey maar eerst de verdediging moe maken en dan weghorst het laatste half uur oorlog maken dat is ook een tactiek

14-04-2025 09:28

jerryisthename +32159

Je kunt het ook omdraaien, wat ik zou doen:
Laat Weghorst maar eerst de verdediging moe maken (lang en ook sterk), scoren en vervolgens Brobbey het laatste half uur oorlog laten maken en de verdediging helemaal slopen.
Als je mazzel hebt, scoort hij ook nog een keer. 👍🏽

14-04-2025 10:01

AFCA020! +6145

Eens Jerry!

Sowieso vind ik Brobbey een hele goede invaller 👌🏻
Wat je zegt, iedereen moe en dan de laatste 20 min een fysieke speler als Brobbey brengen werkt goed.

Hij scoort (gevoelsmatig) ook vaker en makkelijker als hij ingebracht wordt.

14-04-2025 10:11

Mung +1803

Beslissing valt vaak in de laatste 15 min. Dat is het moment dat je Weghorst nodig hebt.

14-04-2025 10:15

chriseverhard +3646

Dat is natuurlijk ook een goede optie maar weghorst als invaller is toch gebleken dat hij beter is als basisspeler

14-04-2025 11:19

jerryisthename +32159

Brobbey als invaller ks een betere optie dan als basisspeler.

14-04-2025 17:52

Altijdindestraat +40429

Was het Kroes die een spits teveel haalde die je nu al zoveel punten voor je pakt?

14-04-2025 09:19

Rymesyt +8201

Ik vond Weghorst inderdaad een onnodige aankoop. Ik ben erg blij om mijn ongelijk toe te geven!

14-04-2025 09:40

tripleA +3954

De situatie was net anders met Akpom erbij nog, maar ben blij dat we Wout hebben want dat is toch wel echt een wapen. Je voelt de tegenstander bang worden als hij erin komt, echt ongekend.

14-04-2025 09:57

jerryisthename +32159

Ik denk dat Akpom al op de lijst stond om in de winter weg te gaan - wilde zelf maar al te graag weg ook.
Dus prima geanticipeerd. 👍🏽
Regeren is vooruit zien. 😉

14-04-2025 10:05

Altijdindestraat +40429

Dat siert je! Niet iedereen durft z’n mening bij te stellen — klasse.

14-04-2025 14:40

jerryisthename +32159

Precies. Ik was ook geen fan van Kroes, maar wilde hem wel een kans geven dit seizoen.
Kroes verdient ook krediet en lof, al kan het nog veel beter natuurlijk. Hij is lerende.
Voorlopig worden wij wel kampioen, met de trainer die ook door hem is aangesteld.

14-04-2025 10:03

FissaDeGekste +3441

Tja Farioli heeft het geflikt, maar wel mede dankzij de essentiële sluwe vossen Klaassen en Weghorst. En dit heeft Weghorst toch maar mooi verdiend met zijn harde werk al die jaren. Respect.

14-04-2025 09:15

Dubbelvla +8549

Hoeveel Klaassen de laatste wedstrijden toevoegt is misschien nog wel de grootste prestatie van Farioli; hij werkte altijd al hard en scoorde veel, maar ditmaal is het gewoon een onwijs functionele box-to-box meester geworden. Vaak de goede plek, vaak de goede keuze, een leider, aanwezig.

14-04-2025 09:18

Robertini +40055

Gisteren dan juist weer niet, was gisteren erg slecht en één van de hoofdschuldige bij de tegengoal.

14-04-2025 09:30

Odin2710 +2143

Klaasen is de ontbrekende schakel geweest. Maar dat krijg je ze hier niet uitgelegd...

14-04-2025 09:38

Dubbelvla +8549

@robert, heb gisteren niet heel scherp op mijn vizier, moest op mijn telefoon in de trein kijken. maar ben al met al blij verrast met zijn ontwikkeling in zo'n laat stadium van zijn cariere.

14-04-2025 10:43

GekkeGerrit +1733

Ben ook ongeloofelijk blij met Wout. Hoop dat hii volgend seizoen ook blijft. Hoop nu eindelijk eens gvd dat hij vaste basis spits wordt. Want brobbey kan alleen maar over de grond rollen de hele wedstrijd maar scoren ho maar…
Weghorst heeft zelfs met ze invalbeurtjes 2x zoveel goals. En nog steeds geen basis…

14-04-2025 08:58

FysioPat020 +26529

Mogen we concluderen dat Brobbey alleen presteert en scoort in een slecht elftal onder 2 vd meest waardeloze trainers uit onze historie?
Ja.

14-04-2025 08:58

FlyingDutchMan +17318

Nee 😄❤️‍🔥

14-04-2025 09:06

Dubbelvla +8549

nee, onder ten hag achter haller deed hij het ook uitstekend.

14-04-2025 09:14

TeringHenkie +28817

Precies… achter! Als 1ste spits komt hij mega tekort. Eigenlijk als je eerlijk bent kan hij niets. Kan niet koppen, heeft geen techniek, kan niet fatsoenlijk aannemen… alleen maar hangen in de tegenstander.

14-04-2025 10:11

Mung +1803

Zullen we jouw opstellen tegen Utrecht? Toppertje dat je bent.

14-04-2025 10:20

Dubbelvla +8549

@henk, overdrijven is ook een vak. maar ik verwacht van jou niet al te veel nuance

14-04-2025 10:41

FysioPat020 +26529

Hij overdrijft niet

14-04-2025 10:44

Dubbelvla +8549

@pat, is toch goed maat.

14-04-2025 10:50

023Haarlem +3384

Mede dankzij Weghorst hebben wij de titel:

NEC uit ✅
Fortuna uit ✅
Groningen thuis ✅
Willem 2 uit ✅
Heracles uit ✅

14-04-2025 08:57

Dubbelvla +8549

klopt, maar zo ook mede alle andere spelers. ook mede Rosa, ook mede Edvardsen, ook mede Berghuis, ook mede Taylor, ook mede Brobbey, ook mede Matheus, ook mede Konadu, ook mede Fitz-Jim... Etc.

Dus ik weet niet precies wat je punt is?

14-04-2025 09:15

Opperhoofd +12772

Ben altijd allergisch voor dit soort lijstjes,
Alsof een keeper geen punten voor je pakt.
Alsof een verdediger of middenvelder opvulling van je elftal is.

14-04-2025 11:36

Ajaxhartt +10766

Iedere uitspraak van Farioli benadrukt het teambelang. Heel goed.

14-04-2025 08:55

champhead +14548

Geen fan van Kroes. Wel goed dat hij Weghorst gehaald heeft ondanks dat er al 2 spitsen waren.

14-04-2025 08:39

Dolblij +45819

Wout heeft een teen van goud.

14-04-2025 08:36

Jariiii +22472

Blijf zeggen dat de komst van Weghorst met deze selectie, in de omstandigheden waarin Ajax begin dit seizoen verkeerde en deels nog steeds verkeert, een gouden greep was.

14-04-2025 08:31

Baco123 +7066

Wout is goud voor ons aller Ajax
Ben nogsteeds blij met zijn komst naar ons aller Ajax

14-04-2025 08:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.