NB: Taylor, Hato en Brobbey zijn lichtpuntjes met het oog op volgend seizoen

door BadembaBarrie 183

Bron Ajax Showtime

NB: Taylor, Hato en Brobbey zijn lichtpuntjes met het oog op volgend seizoen

door BadembaBarrie 183

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax sluit dramaseizoen typerend af met 2-2 gelijkspel bij degradant Vitesse. Ditmaal met redacteur Wessel Kroon. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: het ontbreekt dit Ajax aan een hoop, maar vooral aan verdedigende organisatie. 

‘Het ontbreekt absoluut aan verdedigende organisatie, maar ook heel erg aan organisatie op het middenveld. Als je ziet hoe vaak er een gat viel op het middenveld vandaag. Henderson kwam eigenlijk constant van het achteruit de bal ophalen en ging daarna lopen, wat niet erg was. Alleen, er was zo'n groot gat waar Vitesse in kon duiken op het middenveld, dat je eigenlijk aanvallend niks kon doen.

‘Er was ook weinig diepgang, ja die was er dan op een gegeven moment wel met Gaaei. Maar als je ziet hoe weinig er bij die 2-1 meeverdedigd wordt… daar staan gewoon nog zes spelers rond de middenlijn. Dus dat is dan inderdaad die verdedigende organisatie. En ik denk dat je het ook wel ziet aan de doelpunten.

Ajax scoort zelf veel, dan zie je dat het aanvallend op zich nog wel aardig in elkaar zit. Alleen, in verdedigend opzicht krijgen ze er vrij veel tegen. Dus daaraan wordt ook al een hoop duidelijk.'

Was er iemand die het predicaat men-of-the-match zou willen geven?

‘Nou ja, eigenlijk niet na zo'n wanprestatie natuurlijk. Maar als ik dan iemand zou moeten kiezen, dan zou ik nog Kenneth Taylor kiezen, want die was overal. Hij werkte hard en het lijkt sowieso wel dat hij harder is gaan werken, nadat hij een tijdje langs de kant is gezet. Zowel aanvallend als verdedigend. Misschien zou ik hem nog wel een voldoende geven. Ik vond dat hij het wel aardig deed nog vandaag.’

John van ‘t Schip ving het gemis van Jorrel Hato door Devyne Rensch op linksback te zetten en Anton Gaaei op rechts te laten starten. Wat vond je van die keuze?

‘Ik zie niet heel veel andere opties. Dus ik denk dat je hier al vrij gauw naartoe gaat. Ik weet niet wat er met Sosa aan de hand is, aangezien die natuurlijk niet speelde en ook niet bij de selectie zat. Met die context is dit misschien wel de best mogelijke oplossing. Uiteindelijk vond ik de range een hele zwakke wedstrijd spelen. Maar dat weet je natuurlijk van tevoren niet.’

Waardoor ging het bij Ajax zo stroef tegen Vitesse?

‘Ik had gehoopt dat het Ajax goed zou doen dat het nergens meer om zou gaan. Dat je dan misschien wat vrijer ging spelen.

Maar het leek wel het tegenovergestelde effect te hebben. Het leek juist alsof ze er helemaal geen zin meer in hadden daardoor. Dus dat viel me tegen. Terwijl Vitesse de laatste weken best wel aardig aan het draaien was. En die hadden juist wel datgene, denk ik, dat ze verlost waren van die truck. En dat het daardoor beter ging lopen.

'Maar ja, als je kijkt naar die verdedigende organisatie, die totaal niet stond. Hoe makkelijk je die tegengoals weggeeft met mensen die voor de bal staan. En hoe weinig je er daar achter de bal op staat.'

Wat ging er mis bij de tegengoals?

‘De verdedigende organisatie klopte dus niet. Er stonden te veel mensen voor de bal. Vooral bij die tweede tegengoal. Die mensen voor de bal zijn uiteindelijk niet in staat om terug te keren. Je hele middenveld is weg op het moment dat Vitesse die tegenaanval start. De ruimtes waren veel te groot op het moment dat Vitesse ging counteren'

Josip Sutalo scoorde voor Ajax. Hoe vond je hem spelen? En hoe zie jij zijn toekomst bij Ajax?

‘Ik vond hem niet extreem slecht spelen. Ik sluit niet uit dat hij vertrekt, maar van mij hoeft hij niet weg. Want ik zie het op zich wel in hem zitten. Ik denk dat het nog wel wat kan worden. Het helpt niet mee dat je in je debuutseizoen in zo'n slecht elftal terechtkomt. En zo ongeveer meteen het hele team op sleeptouw moet nemen. En dat op die leeftijd. Dus het is voor hem ook lastig geweest en ik denk dat, als Ajax beter gaat draaien, dat hij vanzelf ook beter gaat spelen. Want hij heeft ook in wedstrijden laten zien dat hij echt geen slechte speler is.’

John van ’t Schip coachte zijn laatste wedstrijd als hoofdtrainer van Ajax. Hoe blik je jij terug op zijn tijd als coach? 

‘Het is natuurlijk hartstikke mooi dat hij in wilde stappen, gezien zijn situatie. En ik denk dat dat al duizend keer benoemd is. Dat is heel bewonderingswaardig. En het is een man die voor altijd welkom zal blijven bij Ajax. En hopelijk in een andere functie de mooie tijden van Ajax weer mee zal maken. Maar ik denk wel dat iedereen heeft gezien dat dat voor hem niet geschikt is als trainer. Hij is gewoon niet goed genoeg als trainer. Weet dingen niet om te zetten als het even niet loopt. Waardoor het wel weer gaat lopen. En dat zie je onder andere vandaag. Dat het niet loopt. En de tweede helft was eigenlijk nog slechter dan de eerste helft. Terwijl je eigenlijk in de rust dan de kans hebt om dat om te zetten. En dat is niet de eerste keer dat je dat ziet dit seizoen. Dat gebeurt gewoon vaak.’

Welke aanknopingspunten kan Ajax meenemen richting volgend seizoen?

‘Een beetje wat al geschetst werd. En wat Kroes heeft gezegd. Ik bedoel jongens als Kenneth Taylor, Jorrel Hato en Brian Brobbey zijn echt wel lichtpuntjes die je kan behouden voor volgend seizoen. En waar je op kan bouwen. En je kan erop bouwen dat je een aanval hebt die op zich best aardig loopt. Zoals ik al zei: het aantal doelpunten dat Ajax scoort zit best goed. Maar je moet verdedigend alles weer op orde krijgen. Dus ik denk dat er zeker aanknopingspunten zijn waar je mee door kan, maar er is vooral een hele hoop dat nog gedaan worden.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: b.barrie@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajaher: 'Brobbey speelde prima, maar het is goed als er een concurrent komt'

#excaja: 'Ajax moet de jongens die zich niet volledig op de club richting zo snel mogelijk van de hand doen'
#ludaja: 'Berghuis is de beste nummer tien die Ajax nu in de selectie heeft'
#ajalud: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'
#foraja: 'We moeten accepteren dat Ajax op dit moment in een traject zit'
#tweaja: 'Steijn lijkt nog geen idee te hebben hoe hij Ajax wil laten spelen'
#ajaom: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'
#ajafey: 'Het is wel erg makkelijk om de positie van Steijn nu zó ter discussie te stellen'
#ajafey (restant): 'Er moet in alle geledingen van de club meer Ajax-DNA komen'
#aekaja: 'Dit Ajax lijdt aan een gebrek aan tactiek, houvast en vertrouwen'
#ajaaz: 'Dit seizoen is niet meer te redden en moet functioneren als een tussenjaar'
#utraja: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'
#briaja: 'Totaal onrealistisch om van dit Ajax resultaat te verwachten tegen Brighton’
#psvaja: 'Cruciaal dat Maduro onder Van 't Schip voldoende inspraak houdt'
#ajavol: 'Martha deed als back een beetje aan Mazraoui denken'
#ajahee: 'Van 't Schip coacht meer langs de lijn en geeft de spelers echt vertrouwen'
#ajabri: 'Dit Ajax is kwalitatief nog niet goed genoeg om van Brighton te winnen'
#almaja: 'Ajax hing van toevalligheden aan elkaar en stichtte alleen gevaar via Brobbey'
#ajavit: 'Taylor is zeer terecht tot Man of the Match verkozen'
#omaja: 'Veel van Mislintats aankopen renderen niet; de selectie is totaal niet in balans'
#necaja: 'Als Ajax 3-5-2 gaat spelen, komen de meeste spelers het beste tot hun recht'
#ajaspa: 'Taylor is echt van toegevoegde waarde voor dit Ajax'
#ajaaek: 'Conference League kan belangrijk zijn voor Ajax’ zelfvertrouwen’
#ajapec: 'Kreeg een brok in mijn keel van het eerbetoon aan Van 't Schip'
#heraja: 'Als Ajacied vraag je je af wanneer deze nachtmerrie voorbij is'
#gaeaja: 'Ajax lijdt aan een gebrek aan kwaliteit en vertrouwen aan de bal'
#ajarkc: 'Goede hoop dat Ajax onder Van 't Schip derde kan worden'
#heraja: 'Hlynsson voegt ook zonder bal zóveel toe aan het spel van Ajax'
#ajapsv: 'Henderson stond negentig minuten aan, een geweldige aankoop'
#heeaja: 'Er kwam zonder Bergwijn geen enkele dreiging vanaf de linkerkant'
#ajabod: 'Van den Boomen gaat nog heel belangrijk zijn in Ajax' opbouw’
#ajanec: 'Ajax heeft behoefte aan een voetbalfreak die het tactisch goed neerzet'
#bodaja: 'Ajax is over twee wedstrijden feitelijk weggespeeld door Bodø/Glimt'
#azaja: 'Ajax moet de komende wedstrijden met Kaplan en Hato in het centrum starten'
#ajautr: 'Mannsverk heeft de potentie om vaste basisspeler in Ajax 1 te worden'
#ajavil: 'Ajax heeft met Kaplan een potentiële topper in huis'
#ajafor: 'Ajax heeft momenteel totaal geen tactisch plan'
#vilaja: 'Van 't Schip had Mannsverk in bescherming moeten nemen door hem te wisselen'
#spaaja: 'Godts bracht met zijn snelheid en creativiteit iets wat Ajax echt heeft gemist'
#pecaja: 'Tahirovic heeft mij positief verrast; zijn voorassist was echt een wereldbal'
#ajagae: 'Dit gelijkspel typeert dit Ajax; één moment en hij valt binnen'
#feyaja: 'Als Ajacied hoop je dat dit seizoen zo snel mogelijk voorbij is'
#ajatwe: 'Taylor was de enige bij Ajax die de hele wedstrijd volle bak ging'
#ajaexc: 'Het was vooral een hele domme overtreding van Bergwijn'
#volaja: 'Henderson was alleen al met zijn coaching en de rust die hij uitstraalt zó belangrijk'

Lees meer over:
Plaats reactie

Betuwe85 +20844

Hato moet echt die laaste stap maken waar Taylor veerkrachtig was door sterker terug te komen. Daar was Hato gewoon vaf januari nergens meer.

21-05-2024 07:42

JanBiesbos +29224

Wandelen is volgend seizoen afgelopen dat geldt ook voor bergwijn en berghuis

20-05-2024 14:03

Mijnclub33x +9981

Bergwijn is zeker ook een lichtpuntje als hij in vorm is.

20-05-2024 09:51

Mijnclub33x +9981

En hij is stukken beter dan Depay op linksbuiten straks op het EK

20-05-2024 09:56

JariLitmanen87 +7934

Taylor en Hato lichtpuntjes?

Taylor heeft een enkele goede wedstrijd gespeeld, was de eerste seizoenshelf bijzonder pover. Hato presteert het hele seizoen al ondermaats. Maakt heel veel defensieve fouten en is geen schim van zichzelf.

Brobbey is het enige lichtpuntje. Die jongen heeft zichtbaar progressie gemaakt.

20-05-2024 09:40

Ajaxsupporter02 +14201

“Een enkele goede wedstrijd”. Ongelofelijk.

20-05-2024 10:38

Arjuna +3732

Een paar goede wedstrijden, meer heb ik ook niet gezien. Vind hem een leuke speler als hij er zin in heeft..daar hebben we er teveel van o0

20-05-2024 12:11

JariLitmanen87 +7934

Ja, een enkele goede wedstrijd.

20-05-2024 12:12

SamW +1466

Taylor heeft in de laatste wedstrijden een normaal Ajax-niveau gehaald. In de jaren 2019-2022 zou hij totaal niet opgevallen zijn. Nu leek hij een van de beteren. Ik vind het wel knap hoe hij zich hersteld heeft. Hij kreeg nogal wat over zich heen. Ik ergerde me in het stadion ook dood aan hem (nooit uitgefloten trouwens, want ik fluit geen Ajax-spelers uit). Maar ondanks alle shit die hij over zich heen kreeg, is hij toch beter gaan spelen.

20-05-2024 09:32

gi0vanni +7289

Heeft niets met knap te maken maar met het uitvoeren van de basis van het voetbal. Taylor heeft gewoon een ondermaats seizoen gespeeld en wat betere potjes tegen laagvliegers veranderen daar niets aan.
Hato heeft het niet altijd goed gedaan maar de jongste spelers zijn de gene met potentie om beter te worden en niet de gene die de kar moeten trekken. De verdediging was dit seizoen de zwakste linie en tegen Vitesse ging het weer niet goed.
Gelukkig is dit seizoen over en nu is het aan Ajax om de kwaliteit op de zwakste posities te verhogen en de selectie terug in balans te brengen.
Brobbey had een goed seizoen maar verzuimde in de eerste seizoenshelft regelmatig om te scoren.

20-05-2024 10:36

Ajaxsupporter02 +14201

Taylor is anders ook nog jong en hoort ook niet de kar te trekken. Dat hij alleen goed heeft gespeeld tegen laagvliegers is ook zo’n vreemde uitspraak (Twente, Ludogorets en Marseille schieten mij al gelijk te binnen).

20-05-2024 11:40

gi0vanni +7289

Taylor hoeft niet de kar te trekken maar het is triest dat hij sommige basisvaardigheden niet beheerst wat dus ver onder de maat is en het is duidelijk dat dit maar een simpel talent is dat over 2 jaar echt niet bij Bayern München of Barcelona zit.

20-05-2024 11:48

Sunny +9558

Een selectie die op enkele uitzonderingen na bestaat uit houten Klaassens die elkaar de bal in bejaardentempo toeschuiven maar gespeend zijn van voetballend vermogen, een individuele actie, voetbalgogme, atletisch vermogen en een schande vormen voor waar Ajax voor staat.

Het is al 2 jaar bestuurlijk, organisatorisch en sportief SOS en waar je nu al lang een nieuwe gepokt en gemazelde trainer en 2 goede aankopen had moeten hebben wachten en wachten we en lopen straks weer achter de feiten aan.

20-05-2024 08:39

JTajax +10718

Kaplan zie ik het ook wel in zitten hoor

20-05-2024 07:33

Robertini +39546

Het probleem in de verdediging is dat er teveel verdedigers compleet uit positie lopen, het middenveld soms inkomen, is prima, maar Hato, Rensch en vooral Kaplan staan daar soms gewoon vrijwel stil, dat zie je echt bij geen enkele club. Of je bent in beweging, of je staat in positie, je kunt als verdediger niet uit positie stil staan of wandelen.

Hierdoor lijkt zo'n Sutalo bijvoorbeeld een stuk slechter dan hij is, niet dat hij per se bij Ajax past, maar zo slecht als hij nu speelt, is hij echt niet.

20-05-2024 02:19

Joke +6791

Taylor heeft echt een handje vol goede wedstrijden gespeeld. Thats it

20-05-2024 01:22

C14 +22445

Ajax ook. Leg nu het verband eens.

20-05-2024 03:05

Orangesoul +5988

Ze kunnen beide het verschil niet maken?

20-05-2024 07:23

C14 +22445

Voor veel type spelers is hun presteren heel afhankelijk van medespelers en vooral teamspel. Als je als passende speler geen beweging om je heen hebt, komt die passkwaliteit niet naar voren, kan die speler de bal niet kwijt, en moet dan meer gaan pielen, waar zijn kracht mogelijk niet ligt. Of louter balletjes breed en terug.

Als een lopende speler niet één goed passende speler in zijn buurt heeft, heeft lopen weinig zin los van ruimte trekken.

Als een combinerende speler spelers om zich heen heeft die moeilijk combineren/kaatsen, mislukken combinaties, en lijkt de combinerende speler ook geen goede combinerende speler.

En Taylor heeft dit alles in zijn spel. Neem daarbij de kansloze tactieken die zijn gehanteerd, met Taylor vaak als éénmansmiddenveld, en ook een periode dat hij diep in de 16 moest komen, maar óók helemaal mee terug.

En door het minder spel vermindert ook het zelfvertrouwen en vorm.

Etcetera.

20-05-2024 15:22

Capocapo +12001

Dat is meer dan de rest

20-05-2024 11:51

wijzijndebeste123 +164768

Bademba Barrie met zn jeugd propaganda. Auto skip

19-05-2024 23:08

AjaxPassion +3899

Een echte Ajax supporter jij. Staat je goed man.

19-05-2024 23:21

wijzijndebeste123 +164768

Pijperij van slappe hap jeugd heb ik niks mee. Neem Davids, Seedorf en de gebroeders De Boer. Die waren (even los van t voetbaltechnische aspect) mentaal uit t juiste hout gesneden. Dat mist bij n Taylor totaal.

19-05-2024 23:25

Henk de Vries +11133

Jij ziet liever al die waardeloze aankopen, dat weten we nu wel..

19-05-2024 23:30

Ajaxsupporter02 +14201

Taylor laat de laatste tijd juist een uitstekende mentaliteit zien.

19-05-2024 23:32

Craain +4968

Taylor is eigenlijk zonder Berghuis beter gaan doen...

19-05-2024 23:57

wijzijndebeste123 +164768

Als jij alleen de laatste paar potjes van t seizoen n goede mentaliteit laat zien heb je dus geen goede mentaliteit.

19-05-2024 23:59

wijzijndebeste123 +164768

Heeft t de 2e seizoenshelft geweldig gedaan in Frankrijk. Is dat je ontgaan?

20-05-2024 00:13

Ajaxsupporter02 +14201

Het kwartje is mogelijk gevallen. Als hij dit zo kan vasthouden kan hij echt van waarde zijn.

20-05-2024 00:18

C14 +22445

Spelers kunnen een knop omzetten. En wat verwacht je van een 20-jarige die in een enorme teringbende terecht komt zonder enige ervaring die hem kan sturen? Met een enorme druk van buitenaf en iedereen die in zak en as zit?

20-05-2024 03:07

Ferd +38564

een piepjonge Frank de Boer maakte iedere wedstrijd een slippertje, het werd zelfs een "frank de boertje" genoemd. Maar dat vergeet jij voor het gemak even.

20-05-2024 05:43

LukaLitmanen +82153

@wzdb123 heeft GEEN hekel aan jeugdspelers, maar wel dat zij met de mantel der liefde worden beoordeeld en tegelijkertijd aankopen na een slechte helft worden afgeschreven.

20-05-2024 09:58

Ajaxsupporter02 +14201

Hij laat zich er anders wel door beïnvloeden tot het punt dat hij jeugdspelers en aankopen ook anders beoordeelt.

20-05-2024 10:40

Capocapo +12001

Ja, en Luka is heel objectief...

20-05-2024 11:58

Ajaxsupporter02 +14201

Wie moet hij dan noemen?

19-05-2024 23:32

P.Russo +6366

Pasveer, Ramaj, Hato, Kaplan, Henderson, Taylor. Vos, Godts, Brobbey, Akpom, Rijkhoff zijn voor mij de enigen die ik volgend seizoen graag in de Ajax selectie wil zien. Berghuis mag wat mij betreft ook blijven als hij zijn goede 'wil' heeft gevonden. Anders ook lekker laten gaan. De rest van de selectie tegen elk aannemelijk bod verkopen.

19-05-2024 22:56

Ajaxsupporter02 +14201

Waarom Fitz-Jim niet houden dan? Rensch zou ik er ook gewoon bij houden, maar moet geen gegarandeerde basisplek krijgen en goede concurrentie krijgen.

19-05-2024 22:59

P.Russo +6366

Fitz-Jim zou er goed aan doen om vlieguren te maken bij een Eredivisieclub. De KKD is hij al ontstegen. Ik had hem graag dit seizoen vaker zien invallen maar kan me voorstellen dat anderen eerder de kans gaan krijgen boven Fitz-Jim. Zou bijvoorbeeld goed voor hem zijn om bij Heerenveen, Groningen, Almere, RKC of Willem II gewoon Eredivisie voetbal te spelen ipv hier en daar wat minuutjes in Ajax 1 . Hoop dat hij na een uitleenbeurt wel de stap naar de basis kan zetten. Rensch vind ik te wisselvallig. Speelt uitstekende wedstrijden maar ook hele zwakke. Als backup voor een nieuwe rechtsback zou het een optie kunnen zijn

19-05-2024 23:06

Ajaxsupporter02 +14201

Ik zou dat raar vinden. Fitz-Jim is er in mijn ogen zeker klaar voor. Wil hem in de voorbereiding aan het werk zien. Dan zullen we zien of hij er daadwerkelijk klaar voor is. Anders toch verhuren.

Rensch als multifunctionele selectiespeler gebruiken zou mijn idee zijn. Als iemand beter is moet die natuurlijk gewoon spelen.

19-05-2024 23:09

P.Russo +6366

Hij is er klaar voor op basis van zijn wedstrijden bij Jong, ben ik met je eens. Bij Excelsior was hij echter ook geen vaste basisspeler. Mede daarom zou een verhuur goed zijn, en al helemaal als hij in hetzelfde schuitje beland als dit jaar

19-05-2024 23:28

Ajaxsupporter02 +14201

Ik heb hem elke keer bekeken bij Excelsior en als invaller voegde hij echt elke keer wat toe. Speelde zich daar ook in de basis later en deed het prima. Ik denk dat hij dus gewoon in de voorbereiding moet meedraaien en op basis daarvan een oordeel vellen (en hopelijk een goed oordeel door mensen die er verstand van hebben).

19-05-2024 23:31

P.Russo +6366

Hij heeft bij Excelsior volgens mij 1 of 2 wedstrijden in de basis gestaan. Voor de rest was hij steevast invaller. Dijkhuizen heeft ook vaker gezegd dat hij Fitz-Jim niet klaar acht voor Ajax 1 en er veel valt te leren bij kleinere clubs omdat je simpelweg in andere situaties komt dan bij Ajax. Hij zal vast zijn kans wel krijgen in de voorbereiding en het is aan hem die te pakken. Talent heeft hij en ik acht hem ook zeker klaar voor meer minuten. Maar stel, na de voorbereiding is hij weer de 6de middenvelder, dan moet hij echt eieren voor zn geld gaan kiezen want dan moet hij echt kilometers gaan maken

19-05-2024 23:39

Ajaxsupporter02 +14201

7x basis in totaal (inclusief beker). Dijkhuizen kan wel meer vinden, vind hem dan ook een vrij matige trainer. En ja, als hij na de voorbereiding als 6e keuze wordt gezien moet hij gewoon verhuurd worden. Dat hoop ik niet, maar wel een scenario waar je rekening mee moet houden.

19-05-2024 23:45

C14 +22445

Sinds wanneer moet je elders eerst basisspeler zijn? Dat was Taylor ook niet, Hato ook niet, al die talenten die doorstroomden niet. Bij Excelsior was hij na lange blessureleed gewoon basisspeler, op 10 weliswaar, omdat ze het daar niet aandurven met een handige spelmaker op 6 te spelen. Ajax ook niet overigens, terwijl Ajax alleen met zulke types ooit succes heeft geboekt.

Bizarre onderschatting van Fitz-Jim.

En sowieso een bizarre verbetering ten opzichte van spelers als Henderson, Mannsverk, Van den Boomen en Tahirovic.

20-05-2024 03:10

P.Russo +6366

Hij speelde bij Excelsior voornamelijk op 10 omdat hij gewend is om in balbezit te zijn en nog veel moet leren in verdedigend opzicht, dat heeft Dijkhuizen ook aangegeven.

Ik zeg niet dat je per se bij een andere club minuten moet hebben gemaakt om bij Ajax aan de bak te kunnen, maar als hij in het allerslechtste Ajax ooit geen speelminuten krijgt, waarom zou hij volgend seizoen wel goed genoeg zijn?
Ik vind het een groot talent, maar als hij de concurrentiestrijd van de huidige middenvelders niet wint, waarom zou dat over een maand in de voorbereiding dan wel zo zijn?

Hoop van harte dat hij zijn kans krijgt en pakt, heb hem laatst heel kort even mogen spreken en is een super aardige en relaxte gozer, maar hij heeft niks aan (mogelijk) nog een seizoen op de bank/ in de KKD

20-05-2024 12:38

Ajaxsupporter02 +14201

Omdat er dan hopelijk wel een trainer is met verstand.

20-05-2024 16:15

P.Russo +6366

Laten we het hopen :)

20-05-2024 16:49

Myriad +7116

Eens. Maar besef wel dat deze lijst maar 11 namen bevat en dat Akpom en Henderson waarschijnlijk vertrekken.

We gaan er 14 man bijkrijgen oid. Hlynsson, Fitz Jim, vd Boomen, Baas (keert terug) en Berghuis zie ik daarom nog wel blijven.
Komen er nog 9 bij, maar veel gaat er wel gebeuren.

20-05-2024 00:03

Marcw1972 +16672

Wat hier in het artikel staat, heb ik tegen op Ten Hag. Die wisselde ook zelden of nooit in de rust terwijl iedereen het kon zien als het niet liep.

19-05-2024 22:39

Myriad +7116

De zwakke plek van Ten Hag. Voelde het wisselen niet goed aan.

20-05-2024 00:03

Capocapo +12001

Dat is dan een minpunt, voor de rest de succesvolste coach sinds van Gaal.

20-05-2024 11:59

WheermolenFC5 +2112

Sutalo is een verschrikking; speelde vandaag redelijk maar ging ook bij de 1-0 weer opzichtig in de fout. Is in niets een Ajax verdediger en gaat dat ook niet worden.

19-05-2024 22:16

xstaniox +15153

Onder Farioli wel

19-05-2024 23:12

Myriad +7116

Waarom dan?

20-05-2024 00:04

xstaniox +15153

Omdat hij verdedigend geweldig z'n spelers neerzet

20-05-2024 10:15

Capocapo +12001

Dan moeten ze wel kunnen verdedigen

20-05-2024 11:59

xstaniox +15153

Kunnen ze ook

20-05-2024 12:05

leeuw58 +1938

Als je Taylor met 3 redelijke wedstrijden in 2 seizoenen een lichtpuntje noemt, heb je totaal geen kijk op voetbal. Voor en NB moet je toch wel meer in je mars hebben. Onbegrijpelijk dat deze redactuer zichzelf serieus neemt. Gelieve zo snel mogelijk afserveren net zoals de hele Ajax-selectie, uitgezonderd Brobbey, Hato, Godts, Vos en Ramaj,

19-05-2024 21:39

Ajaxsupporter02 +14201

Als je zegt dat hij maar 3 redelijke wedstrijden heeft gespeeld in 2 seizoen heb je totaal geen kijk op voetbal. Kaplan, Rijkhoff en Fitz-Jim ook allemaal maar weg doen?

19-05-2024 23:01

leeuw58 +1938

De 3 die jij noemt, hebben geen volledige seizoenen gespeeld. Taylor komt gewoon te kort en dat zal bevestigd worden indien de nodige aankopen worden gedaan. Hij mag dan bij zijn als hij een plekje in de selctie krijgt. Beter gewoon verkopen want het wordt gewoon niet beter.

20-05-2024 10:57

Ajaxsupporter02 +14201

Knap dat je dat al weet.

20-05-2024 11:37

NipeB +15838

Vos? Die heeft niks laten zien dit seizoen. Ver van Ajax 1 af. Hato leuke eerste seizoenshelft, hele slechte tweede seizoenshelft. Kaplan is beter. Godts is een jeugdspeler, geen Ajax 1 en Ramaj Mwah.

19-05-2024 23:02

C14 +22445

3 redelijke wedstrijden... Dan heb je zelf Ajax nauwelijks gevolgd of jij hebt er geen kijk op.

20-05-2024 03:12

leeuw58 +1938

Daar heb je het broertje van Taylor weer. Looser.

20-05-2024 10:56

C14 +22445

Losers zijn diegenen die op de man spelen, uitgeluld zijn en dan maar op de man gaan spelen. Niet eens kunnen onderbouwen wat ze vinden, maar wat napraten.

20-05-2024 15:17

leeuw58 +1938

Nee c14 jij bent gewoon tot in het belachelijke idolaat van Taylor. Die jongen zou geeneens in de selectie komen als er 3 fatsoenlijke middenvelders aanwezig zijn. Hij verzaakt veel te vaak en op het einde van het seizoen 3 voldoende wedstrijden spelen zal zijn hachje niet redden. Dankzij een aantal slechte trainers op rij, bleef hij staan. Hopelijk waait er met de nieuwe trainer een frisse wind. Ik denk aan Ajax en niet aan Taylor.

20-05-2024 20:00

C14 +22445

Ik ben helemaal niet idolaat, ik zeg niets meer dan dat Taylor een prima speler is en een van de beste van de selectie (al is dat niet zo heel moeilijk), en dat hij komend seizoen met betere spelers om hem heen, eindelijk een goede trainer hopelijk, en een veel beter draaiend team, veel steadier en beter uit de verf zal komen, en een prima speler voor Ajax zal zijn, zeker gezien de omstandigheden. Hij zal dan steeds minimaal dat piekniveau van dit seizoen behalen, en verder ook beter dan dat. Hij is 21.

Je vergeet dat hij pas 20-21 is, en hij onder slechte trainers, kansloos teamspel en 0,0 vertrouwen en teamgeest in de selectie, en geen ervaring die hem bij de hand nam gespeeld heeft. Werkelijk niemand bakte er wat van, ook Bergwijn en Berghuis niet, de meest ervaren spelers. De tactieken van de trainers waren ook kansloos, met Taylor vaak als éénmansmiddenveld, of een totaal uit balans middenveld.

In die periode is hij ondanks dat meerdere keren MotM geworden, en was de potentie die hij nu laat zien, al duidelijk zichtbaar, als je het maar wilde zien, en je niet blindstaarde op zijn verdedigende zwaktes. Wat jij en anderen ookniet zagen, was dat hij een lange periode ook werd ingezet als diepe 10 die steeds in de 16 moest komen, maar ook steeds helemaal mee terugmoest. Dat is helemaal niet te belopen.

Taylor speelt al veel langer prima, met uitschieters, zoals recente wedstrijden. Met niet alleen een voldoende, maar een paar uitstekende wedstrijden waarin hij zijn kwaliteiten liet zien. Een aantal van zijn kwaliteiten worden ook door de meesten niet gezien, hebben daar het oog niet voor.

Met waarschijnlijk niet heel veel te besteden, ga je alleen je slechtst bezette posities flink versterken met een meer ervaren, gerichte aankoop. En dat is niet bepaald de positie waarop Taylor speelt. Rechtsbuiten, linksback zijn de meest slecht bezette. Eventueel een ervaren, echt goede, coachende CV naast Hato met dan Kaplan/Gooijer daarachter.

20-05-2024 21:26

leeuw58 +1938

En dat hele stuk noem jij niet idolaat zijn??? Bijna je hele reactie is bezijdens de waarheid met als uitschieter je laatste alinea: cv naast Hato en DAARACHTER Kaplan/Gooijer????? Misschien mag je volgend jaar door naar de brugklas maar dit jaar blijf je weer zitten.

21-05-2024 07:35

Dennish +3501

Ik hoop oprecht dat ze het hele elftal eruit knikkeren. Niemand die een kans moet krijgen volgend seizoen. Ze horen allemaal bij het slechtste Ajax ever.

19-05-2024 21:05

AjaxHoorn +32989

Doe maar even uitloggen. Cookies wissen, wachtwoorden wissen. Het is echt beter zo.

19-05-2024 21:48

Myriad +7116

En met een kap over je hoofd door het leven

20-05-2024 00:04

AjaxDeBesteClub +18786

Alleen Brobbey is een lichtpuntje van die 3. Als dat je 3 sterkste spelers zijn, spelen we volgend jaar niet eens om de 5e plek. Ze worden alleen genoemd omdat ze uit onze jeugdopleiding komen.

19-05-2024 21:01

Breuk +25293

Brobbey overtuigde vandaag ook niet. Geen techniek.

19-05-2024 21:34

Ajaxsupporter02 +14201

Nee, ze waren wel gewoon beter dan de rest. Niet dat het een enorme prestatie is ofzo.

19-05-2024 23:02

AjaxDeBesteClub +18786

Nee dat sowieso niet. Ik vond Berghuis, Brobbey en Bergwijn de beste spelers van dit seizoen. Taylor en Hato zitten meer in de middenmoot met Ramaj, Kaplnlan, Van de Boomen, Rensch, Akpom, Henderson, Tahirovic, Mannsverk etc.

19-05-2024 23:53

Ajaxsupporter02 +14201

Bergwijn voegde ontzettend weinig aan het spel toe vond ik. Zelden een echt goede wedstrijd gespeeld. Berghuis wisselvallig, net zoals Hato, Rensch en Taylor. Kaplan prima, Akpom prima. Van den Boomen, Mannsverk (had meer verwacht), Ramaj en Tahirovic toch vrij matig over het algemeen.

19-05-2024 23:58

chriseverhard +3586

Gelukkig staat slappe drol rensch er niet bij.
Hoe kunnen ze hem nou een pers conferentie laten geven er komt alleen maar poep uit z'n mond

19-05-2024 21:00

Amp +37851

Als je op deze drie wilt gaan bouwen, ben je niet goed bij je paasei. Lichtpunt was dat taylor harder is gaan werken. Helaas pas nadat supporters hem hebben moeten wakker schudden, waarna hij zo zielig werd gevonden. Hato is alleen voor velen een lichtpunt, omdat het verder vooral donker is de afgelopen seizoenen. Bij een ajax op normaal niveau speelt hij nog gewoon bij de jeugd. Sosa is, in veel gevallen, terecht bekritiseerd op z'n verdedigen. Maar als je ziet hoe vaak Hato z'n man liet lopen of voorzetten geven, dat had niks te maken met verdedigen in 't algemeen. Brobbey kan scoren, is een redelijk aanspeelpunt gebleken. Maar mist ook nog steeds ongelooflijk veel kansen, heeft om de haverklap pijntjes, heeft echt een matige techniek en heeft nog steeds een vreemde koptechniek. Ik laat het tactische gedeelte en druk zetten maar achterwege.

Wil ajax daadwerkelijk bouwen, dan moet dat op gerichte aankopen, en niet op spelers die er al zijn. Daar zit niks tussen qua kwaliteit, ervaring en mentaliteit om op te kunnen bouwen

19-05-2024 20:47

nuff-said +1651

Als je brobbey verkoopt dan moet je Alexander Sørloth. 4 goals tegen real Madrid. 23 goals in 33 wedstrijden. That's impressive

19-05-2024 20:45

Mocrodammerr +23054

Taylor lichtpuntje tegen degradant Vitesse omdat ie oh zo hard werkt.
Als je teveel kilometers maakt, doe je iets niet goed.

Ik wil met Ajax naar de absolute top. Maar zolang er mensen zjjn een Taylor gaan zien als Lichtpunt of goede voetballer...maak ik me ernstig zorgen.

Ik heb het hier al miljoen keer gezegd. Leg de lat hoger!
Leeftijdsgenoten Foden, Bellingham etc maken kapot op absolute topnivo.

19-05-2024 20:23

Ajaxsupporter02 +14201

Maakte helemaal geen onnodige kilometers. Onderbuikgelul. Taylor speelde vandaag wederom prima tot goed. Vergelijk hem anders lekker met de beste spelers van de wereld..

19-05-2024 23:04

Myriad +7116

Taylor is geen Messi nee. Goed gezien.

20-05-2024 00:06

C14 +22445

Dan noem je ook de beste talenten ter wereld!

20-05-2024 03:13

Mocrodammerr +23054

Florian Wirtz, ook 21 jaar. Volgens mij ergens rond de 20 goals en 20 assists. Als ik me niet vergis.
Wil je serieus meedoen, moet je echt hogere eisen gaan stellen aan onze spelers (talenten).

20-05-2024 17:28

C14 +22445

Statistieken zeggen me niet zoveel. Komen allemaal factoren bij kijken.

Ik denk niet dat Florian Wirtz rond de 20 goals en 20 assists in het Ajax van de laatste twee jaar gemaakt zou hebben.

Ik zeg niet dat Taylor de wereldtop gaat halen, maar gezien de huidige situatie van Ajax met straks relatief weinig te besteden, is hij niet bepaald dé speler die vervangen dient te worden. Meerdere andere posities die veel slechter bezet zijn. En daar haal je dan die 2-3 wat meer ervaren topaankopen voor, met het geld dat je hebt.

Maar misschien gaat Taylor dat wel halen, als Henderson het al kan halen...

20-05-2024 17:46

Sampaoli +39261

Ook Brobbey, Taylor, Ramaj, Hato en Godts zijn nog verre van het CL waar we naartoe willen. Wél hebben ze de potentie. Met een goede trainer kunnen ze dat stapje maken.

Ramaj toch regelmatig in de fout gegaan, Taylor zwakke eerste seizoenshelft, Hato juist minder in de tweede seizoenshelft, Godts sowieso grillig en Brobbey worstelt met fitheid.

19-05-2024 20:03

Zomer +1861

Ramaj, Hato, Kaplan, Taylor, Brobbey. Deze spelers hebben potentie maar ook nog veel te leren. Als zij in een team zouden spelen met Tadic, Blind, Ziyech, Schone, zouden ze waarschijnlijk floreren. Helaas zijn ze nu de beste en moeten zij de kar trekken, dat kan niet. Nu zijn de "ervaren" spelers Bergwijn, Berghuis en Henderson. De eerste 2 hebben een groot deel van het seizoen de minste motivatie van iedereen en Henderson valt gewoon enorm tegen. Henderson lijkt me wel een goede aanvoerder en aanjager, maar hij lijkt echt met zichzelf in de knoop te zitten en speelt als een natte krant.

19-05-2024 19:52

Slang3 +46021

Echt bijzonder hoe de opinie en tendens rond Taylor veranderd is, terwijl zijn niveau en spel vrij gelijk is met vóór de kritiek (het was altijd al een 6.5je). Het enige echte verschil is dat hij wat vaker scoorde en dat was niet omdat hij meer kansen kreeg, maar gewoon ketchup fles

19-05-2024 19:44

Zomer +1861

Hij werkt ook gewoon harder.

19-05-2024 19:44

Slang3 +46021

precies als je dat soort dingen gaat herhalen, dan gaat het vanzelf zo lijken. Maar hij liep altijd al de meeste kilometers van iedereen

19-05-2024 19:46

GGXIII +6513

Voor hem ook gelukkig dat hij op 10 staat en dus iets minder verdedigende taken heeft.
Aanvallend is het gewoon degelijk maar verdedigend gewoon dramatisch. Hij moet ook niet meer op de 8 komen.

19-05-2024 19:48

Slang3 +46021

Taylor is in alles een Ajax 8

19-05-2024 19:49

GGXIII +6513

Dus niet, daar komt hij structureel te kort voor. Het middenveld is met hem op 8 zo vaak open huis geweest en hij is op 8 verdedigend gewoon veels te zwak.

Dat hij aanvallend mee kan is niet genoeg op de 8.

19-05-2024 19:52

Slang3 +46021

omdat er geen 6 achter is, niet omdat hij geen 8 is

19-05-2024 19:53

GGXIII +6513

Jaa joh, het lag aan alle andere behalve Taylor zelf. Terwijl hij op 8 met verschillende mensen geprobeerd is.
Vooral Alvarez was eigenlijk een typisch 6 maar ook toen was het open huis en Taylor nergens te bekennen.

Taylor is ook niet voor niets weggehaald op de 8. Een van de weinige dingen dat Van 't Schip wel goed zal.

19-05-2024 19:56

Slang3 +46021

Alvarez een typische Ajax 6 haha Oke. Taylor is een Ajax 8, met een 6 erachter. Niet een 8 met een 10 ervoor

19-05-2024 20:00

GGXIII +6513

Zeg ik een typisch Ajax 6?
Volgens mij gaf je dat zelf ook niet aan. Maar prima joh, toekomst zal wel uitwijzen of Taylor. Ik zeg dat hij gewoon tekort komt als 8 omdat hij verdedigend niet sterk genoeg is daarvoor.
Jij vindt hem een typisch 8. We zullen het zien

19-05-2024 20:04

Ajaxsupporter02 +14201

Een 8 hoeft niet verdedigend sterk te zijn. Wel als je trainer je zo in de steek laat qua tactiek waarin niemand weet wat ze moeten doen.

19-05-2024 23:06

C14 +22445

Laat eerst maar eens een goede trainer het neerzetten en instructies geven, dan kan je Taylor verdedigend eens gaanbeoordelen. En dan inderdaad wel met de punt naar achter. Dus Taylor als een van de halven.

20-05-2024 03:15

Myriad +7116

Taylor lijdt nu minder balverlies.

20-05-2024 00:07

stopperspil +11200

Huh? Tegen nummer laatst Vitesse… de paar lichtpuntjes zijn heel subjectief zwaar overschat!

19-05-2024 19:43

stopperspil +11200

Wel heel kleine lichtpuntjes dan.. eigelijk kan iedereen wel verkocht worden, niemand is onmisbaar blijkt keer op keer

19-05-2024 19:41

036AFCA97 +146682

Off topic:

Cassierra scoort vandaag 5x voor Zenit. Kennen we hem nog?

19-05-2024 19:39

DankzijCruijff +48730

Prima voetballer. Zelden een speler bij ons in de spits thuis tegen PSV zo goed zien spelen terwijl hij tegelijkertijd een paar 100% kansen verprutste. Helaas werd hij volledig afgefakkeld om het laatste, want zo schijnt het te werken, zelfs als je verder eigenlijk een puike wedstrijd speelt in teamverband.

19-05-2024 19:57

Ajaxsupporter02 +14201

Speelde toen echt zo goed qua veldspel. Jammer dat er niet 1 bal in ging toen.

19-05-2024 23:06

Heisback +583

Hoezo Taylor, voetballer zonder inzet...

19-05-2024 19:38

Sampaoli +39261

‘Zonder inzet..’ -> onzin.

19-05-2024 19:41

NIO +3059

Taylor speelt al het hele seizoen slecht en als die tegen kleine ploegen er 1 inschiet dan is hij opeens een lichtpuntje.. wegwezen met die gast het is niet voor niks dat hij het niveau niet aankon zoals een gravenberch dat wel kon.

19-05-2024 19:30

Ajaxsupporter02 +14201

Gravenberch speelde in een geoliede machine. Taylor speelt ook niet het hele seizoen slecht en presteert niet alleen tegen kleine ploegen. Veel onzin in 1 comment.

19-05-2024 23:07

NIO +3059

Gravenberch was een supertalent die verdiende on te spelen. Taylor is geen supertalent die speelt alleen omdat er een gebrek is aan betere spelers. Allemaal door wanbeleid

20-05-2024 01:30

Ajaxsupporter02 +14201

Dus? Neemt niet weg dat het onzin was in die comment.

20-05-2024 10:37

NIO +3059

Dus uiteindelijk is taylor nog steeds niet goed genoeg voor waar we heen willen.

20-05-2024 15:43

Ajaxsupporter02 +14201

Kan zich zeker ontwikkelen tot een speler die goed genoeg is op goed niveau.

20-05-2024 16:16

NIO +3059

Alleen als die zijn mentaliteit veranderd zoals een slot voor mekaar kregen bij bijvoorbeeld een kokcu.

21-05-2024 11:57

Ajaxsupporter02 +14201

Ik zie hem de laatste tijd juist heel hard werken.

21-05-2024 12:05

PaulEast +7917

Sorry hoor maar ik schiet ontzettend in de lach bij het lezen van deze kop… 😂

19-05-2024 19:24

FanAB +1063

Hoe in godsnaam kun je aanknopingspunten zien....? Ook deze drie niet goed genoeg. Aan dit soort "analisten" heb je werkelijk niets.

19-05-2024 19:21

Ajaxsupporter02 +14201

Met een goede trainer zijn deze 3 spelers zeker goed genoeg.

19-05-2024 19:24

Chalana1984 +4611

Kaplan wat mij betreft ook. Is wat teruggevallen maar dat is normaal als je zo jong bent en je bent zo lang geblesseerd geweest. Ramaj mag wat mij betreft ook in dit rijtje. Maakt natuurlijk nog de nodige fouten maar is toch een enorm talent. Dat geldt ook voor Godts. Kortom, in deze donkere tijden zijn er toch wel iets meer lichtpuntjes.

19-05-2024 19:01

Ruben.H +65

Nu wij samen ajax spelers kopen fransfers

19-05-2024 18:53

Steffenhagen +37930

Sutalo was natuurlijk erg matig , omdat hij geen idiote blunder maakte vandaag , leek het alsof hij redelijk speelde. Gezichtsbedrog

19-05-2024 18:53

YugoVik +33279

Sutalo is 1 van de betere spelers de laatste wedstijden...

19-05-2024 18:43

Turbo +42046

Jij hebt de wedstrijd van vandaag en de voorlaatste tegen Volendam overgeslagen?

19-05-2024 18:46

YugoVik +33279

Was hij alsnog 1 van de betere

19-05-2024 18:47

DankzijCruijff +48730

Matig idd, maar die jongen blijft vlagen van potentie tonen, vind je niet? Wil hem echt eens onder een fatsoenlijke trainer meemaken.

19-05-2024 18:47

YugoVik +33279

Er was dit seizoen niks van visie, tactiek, patronen, passie en vertrouwen in deze selectie..Dan schuttert elke speler..

19-05-2024 18:50

Turbo +42046

Tegen Volendam was ie de slechtste speler op het veld. Vandaag hoorde hij ook absoluut niet bij de betere.

@cruijff
Ja. Mag wat mij betreft gewoon blijven en z'n kansen krijgen. Is alleen niet de kwaliteitsimpuls gebleken waar we op hadden gehoopt.

19-05-2024 18:52

YugoVik +33279

Hij was wel 1 van de betere de afgelopen wedstrijden.. Het is makkelijk om bepaalde spelers eruit te halen vooral die in de verdediging staan als het niet loopt op het middenveld en aanval..

19-05-2024 18:53

Turbo +42046

Nee, dat was hij dus niet als hij in letterlijk 2 van de laatste 3 wedstrijden aantoonbaar bij de minste hoorde en je geen enkel argument hebt dat dat niet zo was of wanneer en waarin hij dan goed was.

Je pikt zelf ook spelers/verdedigers als Rensch en Hato er uit in negatief opzicht. Je doet gewoon wat je het hele jaar al aan het doen bent: met dikke vette roze jampotglazen jezelf in allerlei bochten wringen om alles mbt de aankopen van een bepaald iemand goed te praten.

19-05-2024 19:00

DankzijCruijff +48730

YugoVik is inderdaad zéér objectief wanneer het aankomt op het beoordelen van aankopen vs. eigen jeugd...

19-05-2024 19:59

YugoVik +33279

Nee hoor Sutalo heeft ook hele slechte wedstrijden gespeelt net als de rest..

19-05-2024 20:27

YRGI +32964

Taylor? Hahahahahahahahaha.

19-05-2024 18:39

Ajaxsupporter02 +14201

Speelt de laatste tijd goed. Snap niet wat er zo grappig is?

19-05-2024 19:25

ck69 +13122

Speelt lekker tegen degradanten idd. Zodra het niveau omhoog moet, verzuipt ie

19-05-2024 19:28

Ajaxsupporter02 +14201

Onzin. Tegen Twente ook de beste of is dat ook een degradant? Vaker goed tegen betere tegenstanders.

19-05-2024 20:40

YRGI +32964

Dus omdat 'ie 4 goeie potjes speelt, is hij meteen een lichtpunt?

19-05-2024 20:51

Ajaxsupporter02 +14201

4 goede potjes? Wel meer, zeker over het gehele seizoen. De meeste anderen nog minder.

19-05-2024 20:54

Zuid2 +2523

Gaat het?

19-05-2024 20:11

Soccerskins v2 +43385

"In een kampioensteam spelen ongeveer zestien spelers 95 procent van de speelminuten en dan heb je een groep high potentials, de nummers 17 tot en met 24 in de selectie’’

Dit is hoe Beuker naar een selectie kijkt. Om even in zijn denkwijze verder te gaan hoop ik dat van de huidige selectie: Ramaj, Rensch, Kaplan, Hato, Henderson, Taylor, Berghuis, Akpom en Brobbey volgend jaar bij de spelers horen die 95% van de speelminuten spelen. Gooijer, Vos, Tahirovic, Hlynsson, Unuvar, Godts en Rijkhoff zie ik als high potentials.

Bij elkaar zouden dat 24 spelers moeten zijn en hier heb je er pas 16. Wat betreft de high potentials zit het redelijk goed, maar in de basis zie je toch wel hoe beroerd de selectie er daadwerkelijk voorstaat. Ik ben heel benieuwd hoe Beuker naar de selectie kijkt en wie hij in de categorie ‘basispelers’ en de categorie ‘high potentials’ zet. Het lijkt er wel op dat Ajax de selectie van volgend seizoen op deze manier in elkaar gaat zetten.

19-05-2024 18:32

YugoVik +33279

Is toch ook dom gezwets van beuker en kroes..als je wil groeien als ajax zijnde heb je een bestaande kern nodig en moet je 4 a 5 aankopen en als je geluk hebt komen er talenten door en als je pech hebt moet je nog meer spelers kopen..

19-05-2024 18:55

Balgevoel +30940

Is dit een discussiepunt dan? Beuker borduurt hier toch ook gewoon voort op wat écht goede HR-typetjes (die bestaan wel, al moet je soms je best doen er één te vinden) al jarenlang weten? Ik gebruik deze theorieën soms zelf ook bij het samenstellen van een projectteam voor een bepaalde klus.

19-05-2024 19:55

YugoVik +33279

Ik heb het erover hoe hun het in de media brengen.. Ajax gaat gewoon voor minimaal 70 miljoen aan aankopen spenderen.

19-05-2024 20:28

LukaLitmanen +82153

Iedereen is inwisselbaar.

Taylor is pas sinds april goed
Brobbey pas sinds december
Kaplan laatste maandn minder
Hato 2e seizoenshelft minder

19-05-2024 18:29

Turbo +42046

Brobbey is het hele seizoen goed en volop in ontwikkeling geweest. Rendement was tot November wat minder, maar veldspel was al uitstekend vanaf het begin.

Taylor heeft door het hele seizoen heen meerdere sterke fases gehad, niet alleen sinds vorige maand. Kreeg er alleen geen credits voor. Overall wel veel te wisselvallig. Maar alsnog verreweg onze beste middenvelder.

19-05-2024 18:32

DeWijsneus +25739

Dit! Ik vond Brobs ook zonder de goals de eerste wedstrijden echt goed. Knap wat hij liet zien in een slecht draaiend elftal. Taylor ietsjes minder mee eens, maar nog steeds eens.

19-05-2024 18:39

YugoVik +33279

Brobbey moet het vooral van zijn fysieke hebben..

19-05-2024 18:52

Turbo +42046

Dus? Functioneert prima als aanspeelpunt. Heeft dreiging in de diepte en omschakeling. Creëert kansen voor zichzelf en anderen. En is een prima bliksemafleider voor de spelers die om hem heen bewegen.

19-05-2024 18:56

Balgevoel +30940

Over Hato moeten we toch ook eerlijk zijn: megatalent, maar 40 wedstrijden was echt teveel van het goede en de aanvoerdersband om zelfs absurd. Prachtig dat jongelingen krediet krijgen en dat we geduldig met ze zijn, maar doet af en toe toch echt de gekste dingen mét bal en laat zich nog te vaak kinderlijk (logisch) eenvoudig uitspelen met een simpele kapbeweging. We geven dan graag Sutalo de schuld, maar dat gold ook vorig seizoen voor Bassey, terwijl ik Timber toen toch vaak echt slechter vond. Snap dat Hato genoemd moet worden, maar voor hem geldt, zoals alle vier namen die je opnoemt: nog nooit een seizoen constant goed geweest.

19-05-2024 18:39

DeWijsneus +25739

Vond eigenlijk totdat de contract perikelen begonnen hem 1 van de betere. Toen ging het wel echt hard naar beneden.

19-05-2024 18:50

Balgevoel +30940

Ja, eigenlijk beetje rondom z'n Oranje-debuut. Kwam ook erg veel op z'n schouders natuurlijk, en een terugval is logisch. Toch maakt-ie af en toe wel absurde fouten, uiteraard waarschijnlijk ook ingegeven door het feit dat we echt een k*tmiddenveld hebben...

19-05-2024 18:53

Tommyshelby +129555

Plus Ramaj en Kaplan. De rest is oprecht inwisselbaar momenteel.

19-05-2024 18:25

LukaLitmanen +82153

Brobbey pas sinds december goed
Taylor pas sinds april goed
Hato 2e seizoenshelft minder
Kaplan paar wedstrijden minder

Iedereen is inwisselbaar

19-05-2024 18:28

Tommyshelby +129555

Daarom staan we ook nipt 5e. Het is behelpen.

19-05-2024 18:28

Myriad +7116

Hato is overbelast, mentaal in ieder geval.

20-05-2024 00:08

Myriad +7116

Mannsverk was heel slecht. Hij is er voor de restverdediging die er niet was.

De aanvallers deden verdedigend hoegenaamd niet mee en dan moet de geïmproviseerde verdediging met Rensch op linksback en Gaaei rechtsback de counters tegenhouden, terwijl Vitesse weet dat over de flanken wat te halen is. Dat wordt dus al snel open huis als het even tegen zit.

Succes met coachen, maar met deze groep ga je nooit een stabiele verdediging in elkaar knutselen.

19-05-2024 18:18

DeWijsneus +25739

Het helpt ook niet mee dat je met betraande ogen in een soort trance of shock toestand apathisch voor je uit zit te staren als coach. Wat een dooie Pier zeg, wauw.

19-05-2024 18:22

BackInBlack +14550

Kaplan
Ramaj
Godts

19-05-2024 18:17

sheckLon +1573

Taylor liet zn mannetje netjes lopen bij de 1-0.

19-05-2024 18:17

daslogisch1 +10199

Had gehoopt dat dit een lekkere doorwissel wedstrijd zou worden met veel jeugd inbreng maar Schip bleef apathisch maar gewoon hetzelfde wisselbeleid uitvoeren, mager wisselen en vooral altijd dezelfde wissels.

19-05-2024 18:12

nightgoat +31177

Het enige lichtpuntje is voorlopig het blik ravioli dat ik zo meteen naar binnen ga schuiven.
Geopend ja en koud.

19-05-2024 18:10

DeWijsneus +25739

Het is wel handig als het geopende ravioli is als je het naar binnen gaat schuiven ja.

19-05-2024 18:23

Transvaalkade +1647

Wat is er met Sosa?

19-05-2024 18:09

DeWijsneus +25739

Sparen ze voor volgend seizoen.

19-05-2024 18:21

DeWijsneus +25739

Brobbey, Ramaj, Hato en dan daarna lang niks en dan Taylor. En dan weer heel lang niks en komt ook niks meer. Edit: dat is niet waar. Vind Akpom en Kaplan ook een vernoeming waardig. Godts ook vertrouwen in.

19-05-2024 18:09

Cohiba +2267

Wat ben ik blij dat het nu klaar is. Even geen Ajax. En opladen voor komend seizoen.

19-05-2024 18:07

Balgevoel +30940

Haha. Maar stiekem weet je dat het precies nu eigenlijk weer opnieuw begint. Geruchten, namen, gedoe, hoop, teleurstellingen... ;-)

19-05-2024 18:08

Cohiba +2267

Precies!

19-05-2024 18:11

Balgevoel +30940

Props voor onze Kenneth. Ook vandaag weer de enige die iets van inspiratie lijkt te halen uit het shirt dat-ie aanheeft. Vond verder Sutalo ook niet slecht, trouwens. Verder was het allemaal Ibiza-voetbal, maar dan zonder Ibiza (al durf ik daar sinds Steijn niet meer blind van uit te gaan).

19-05-2024 18:04

7172AFCA7395 +10334

Over het hele seizoen genomen is Taylor voor mij geen lichtpuntje.
Brobbey eerder wel, ondanks zijn onbehouwen stijl toch het aantal goaltjes wat verwacht werd.

19-05-2024 18:04

Dolblij +45423

Is het ook goed als ik nu even geen enkel lichtpuntje zie, na de zielloze vertoning van vandaag?

19-05-2024 18:00

Merrick +6783

Ik vond Brobbey extreem slecht vandaag. Heb meer hoop in Rijkhoff als eerste spits.

19-05-2024 17:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.