NB: 'Van 't Schip verdient diep respect, hij stapte in waar niemand anders dat zou doen'

door BadembaBarrie 141

Bron Ajax Showtime

NB: 'Van 't Schip verdient diep respect, hij stapte in waar niemand anders dat zou doen'

door BadembaBarrie 141

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Bergwijn scoort driemaal en en stelt met Ajax vijfde plaats veilig. Ditmaal met redacteur Niels Opdam. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: Ajax speelde, buiten de hattrick van Bergwijn om, in een veel te laag tempo.

'Daar ben ik het mee eens. Tot aan de goal speelde Ajax voor rust niet heel wervelend. Het was vrij flets en matig. Toen kreeg je binnen negen minuten de drie goede en mooie goals van Bergwijn. Maar er werd op een laag tempo gespeeld, het leek nergens op en vooral na rust vond ik Ajax echt bijzonder matig spelen. De wedstrijd stond wat dat betreft symbool voor dit seizoen. Het enige dat ander was, is dat je niet met 2-2 gelijk speelde. Ik vond het spel verder matig, maar goed. Ajax won en eindigt definitief als vijfde, dat is uiteindelijk het belangrijkste.'

Jouw Ajacied van de wedstrijd valt waarschijnlijk wel in te vullen.

‘Zeker. Dat is uiteraard Steven Bergwijn. Dat had ik niet verwacht, maar als je drie keer scoort tijdens een 3-0 overwinning, kan je weinig andere conclusies trekken. Daarbij vond ik hem best goed spelen. Je zag deze wedstrijd weer wat flitsen van de oude Bergwijn. Naast zijn drie goals had hij ook weer de drive, waardoor hij dingen liet zien die hij echt wel in zijn mars heeft, maar veel te weinig laat zien. Het stemde me positief, al blijft het jammer dat het zo laat in het seizoen gebeurde. Ik hoop dat hij dit, mocht hij blijven, vanaf het begin van het seizoen kan laten zien.’

Steven Bergwijn keerde terug in de basis en dat ging in dit geval ten koste van Mika Godts. Wat vond je van de keuze om juist hem te passeren?

‘Dat vond ik een opmerkelijke keuze. Godts is meer een linksbuiten, maar hij is in ieder geval een echte buitenspeler. Akpom is veel meer een spits. Nu heeft Akpom natuurlijk scorend vermogen en heeft hij het goed gedaan tegen FC Volendam. Toch had ik er zelf voor gekozen om met Godts naast Bergwijn en Brobbey te starten.’

Ajax kwam, in tegenstelling tot de meeste wedstrijden dit seizoen, verdedigend nauwelijks in de problemen. Hoe verklaar je dat?

‘Dat viel mij ook op. Normaal gesproken heb je het idee dat Ajax nog wel een doelpuntje weggeeft. Op bezoek bij FC Volendam zag je hoe makkelijk dat nog ging. Nu gebeurde dat niet en dat kwam omdat Almere mijns inziens aanvallend best onmachtig was. Ik kan geen grote kans opnoemen die zij gehad hebben. De verdediging van Ajax stond ook best goed. Dat maakte dat Ajax weer eens de nul hield en dat was best prettig.’

Ajax wint uiteindelijk ruim en eenvoudig. Wat maakte het verschil?

'Allereerst Bergwijn, uiteraard. En daarbij vooral kwaliteit. Ajax heeft kwalitatief veel betere spelers dan Almere en dat zag je terug. Almere kwam er aanvallend nauwelijks aan te pas. En Ajax had, in de persoon van bijvoorbeeld, Bergwijn iemand die eindelijk een keer opstond en zijn individuele kwaliteiten toonde. Dat verschil in kwaliteit tussen de twee ploegen werd op dat soort momenten zichtbaar en hielp Ajax er overheen.'

Door de nederlagen van NEC en FC Utrecht eindigt Ajax definitief op de vijfde plaats. Hoe beoordeel je die eindklassering, het hele seizoen in ogenschouw nemend?

'Over de periode Steijn wil ik het niet eens hebben, die was verschrikkelijk. Van 't Schip is vervolgens ingestapt en is van plek achttien naar vijf geklommen. Dat is een knappe prestatie. Maar als je al voor de winterstop vijfde staat, verwacht je richting het eind van het seizoen toch meer. Ik had zelf stiekem nog wel hoop op een vierde en misschien wel een derde plek. En hoewel ik ook graag meer versterkingen had zien komen in de winter, vind ik het ook wel een beetje makkelijk om daar als trainer naar te wijzen.

'Dat de selectie niet goed genoeg is, is duidelijk. Daar moet Kroes komende zomer aan gaan werken. Daarbij mag je dan als Van ’t Schip echter ook wel een beetje in de spiegel kijken. Op tactisch vlak mochten er echt wel wat zaken beter. De technische staf had bijvoorbeeld betere opstelling kunnen maken en de spelers met een beter tactisch plan het veld in kunnen sturen. In de context van het gehele seizoen genomen is de vijfde plaats oké. Er had mijns inziens meer in gezeten en dat valt zowel de spelers als de technische staf aan te rekenen.

‘Daarbij wil ik nog wel een lans breken voor Van ’t Schip. Hij is niet de beste trainer. Dat is hij nooit geweest en dat wisten we voordat hij aangesteld werd. Hij is echter wel ingestapt op een moment dat niemand in zou stappen. Dat geldt zowel voor de situatie waar Ajax zich in bevond, als waar hij persoonlijk net doorheen was gegaan. En dat feit alleen al verdient het aller-, aller-, aller diepste respect. Hij werd na afloop toegezongen door de fans en dat verdient hij als geen ander. Hij is een echte Ajacied die is opgestaan op een moment dat maar weinigen dat zouden doen. Mannen als Van der Vaart en Van Basten hebben wekelijks in de talk shows hun mening klaar staan over Ajax, maar niemand behalve Van ’t Schip stapte in. Hij is de afgelopen maanden in mijn ogen het perfecte uithangbord van Ajax geweest en ik hoop dat hij hierna een mooie functie krijgt binnen de club.’

Welke spelers van dit Ajax moeten in jouw ogen absoluut blijven om van volgend jaar wel weer een Ajax-waardig seizoen te maken?

‘Ik zal eerlijk zeggen dat ik bij geen enkele speler het gevoel heb dat ik het heel erg zou vinden, als ze zouden vertrekken. Dat had ik vorig jaar met bijvoorbeeld Tadic wel. Voor komende zomer geldt mijns inziens voor iedere speler dat ze bij het juiste bod mogen vertrekken. Dat geldt zelfs voor Brobbey. Ik vind hem een goede speler en ik hoop dat hij blijft, maar als er een club een bedrag van bijvoorbeeld zestig miljoen biedt, vind ik dat genoeg om hem ook te laten vertrekken.

‘Ik houd Brobbey uiteraard liever bij Ajax, om met hem aan een nieuw Ajax te bouwen. Datzelfde geldt voor Ramaj, die ik een goede keeper vind. Kaplan en Hato moeten mijns inziens ook blijven. Op het middenveld hoop ik dat Henderson blijft en ik zou Taylor ook het voordeel van de twijfel geven. En voorin zou ik Godts en dus Brobbey graag houden. Dat zijn de spelers die wat mij betreft het belangrijkst zijn om volgend seizoen weer een Ajax-waardig elftal te bouwen. Voor de rest van de selectie geldt dat ik er niet per se rouwig om zou zijn, als ze een transfer maken.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: b.barrie@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajaher: 'Brobbey speelde prima, maar het is goed als er een concurrent komt'

#excaja: 'Ajax moet de jongens die zich niet volledig op de club richting zo snel mogelijk van de hand doen'
#ludaja: 'Berghuis is de beste nummer tien die Ajax nu in de selectie heeft'
#ajalud: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'
#foraja: 'We moeten accepteren dat Ajax op dit moment in een traject zit'
#tweaja: 'Steijn lijkt nog geen idee te hebben hoe hij Ajax wil laten spelen'
#ajaom: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'
#ajafey: 'Het is wel erg makkelijk om de positie van Steijn nu zó ter discussie te stellen'
#ajafey (restant): 'Er moet in alle geledingen van de club meer Ajax-DNA komen'
#aekaja: 'Dit Ajax lijdt aan een gebrek aan tactiek, houvast en vertrouwen'
#ajaaz: 'Dit seizoen is niet meer te redden en moet functioneren als een tussenjaar'
#utraja: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'
#briaja: 'Totaal onrealistisch om van dit Ajax resultaat te verwachten tegen Brighton’
#psvaja: 'Cruciaal dat Maduro onder Van 't Schip voldoende inspraak houdt'
#ajavol: 'Martha deed als back een beetje aan Mazraoui denken'
#ajahee: 'Van 't Schip coacht meer langs de lijn en geeft de spelers echt vertrouwen'
#ajabri: 'Dit Ajax is kwalitatief nog niet goed genoeg om van Brighton te winnen'
#almaja: 'Ajax hing van toevalligheden aan elkaar en stichtte alleen gevaar via Brobbey'
#ajavit: 'Taylor is zeer terecht tot Man of the Match verkozen'
#omaja: 'Veel van Mislintats aankopen renderen niet; de selectie is totaal niet in balans'
#necaja: 'Als Ajax 3-5-2 gaat spelen, komen de meeste spelers het beste tot hun recht'
#ajaspa: 'Taylor is echt van toegevoegde waarde voor dit Ajax'
#ajaaek: 'Conference League kan belangrijk zijn voor Ajax’ zelfvertrouwen’
#ajapec: 'Kreeg een brok in mijn keel van het eerbetoon aan Van 't Schip'
#heraja: 'Als Ajacied vraag je je af wanneer deze nachtmerrie voorbij is'
#gaeaja: 'Ajax lijdt aan een gebrek aan kwaliteit en vertrouwen aan de bal'
#ajarkc: 'Goede hoop dat Ajax onder Van 't Schip derde kan worden'
#heraja: 'Hlynsson voegt ook zonder bal zóveel toe aan het spel van Ajax'
#ajapsv: 'Henderson stond negentig minuten aan, een geweldige aankoop'
#heeaja: 'Er kwam zonder Bergwijn geen enkele dreiging vanaf de linkerkant'
#ajabod: 'Van den Boomen gaat nog heel belangrijk zijn in Ajax' opbouw’
#ajanec: 'Ajax heeft behoefte aan een voetbalfreak die het tactisch goed neerzet'
#bodaja: 'Ajax is over twee wedstrijden feitelijk weggespeeld door Bodø/Glimt'
#azaja: 'Ajax moet de komende wedstrijden met Kaplan en Hato in het centrum starten'
#ajautr: 'Mannsverk heeft de potentie om vaste basisspeler in Ajax 1 te worden'
#ajavil: 'Ajax heeft met Kaplan een potentiële topper in huis'
#ajafor: 'Ajax heeft momenteel totaal geen tactisch plan'
#vilaja: 'Van 't Schip had Mannsverk in bescherming moeten nemen door hem te wisselen'
#spaaja: 'Godts bracht met zijn snelheid en creativiteit iets wat Ajax echt heeft gemist'
#pecaja: 'Tahirovic heeft mij positief verrast; zijn voorassist was echt een wereldbal'
#ajagae: 'Dit gelijkspel typeert dit Ajax; één moment en hij valt binnen'
#feyaja: 'Als Ajacied hoop je dat dit seizoen zo snel mogelijk voorbij is'
#ajatwe: 'Taylor was de enige bij Ajax die de hele wedstrijd volle bak ging'
#ajaexc: 'Het was vooral een hele domme overtreding van Bergwijn'
#volaja: 'Henderson was alleen al met zijn coaching en de rust die hij uitstraalt zó belangrijk'

Lees meer over:
Plaats reactie

debarbaar +8257

Geloof me als ik zeg dat de keuze voor van 't Schip werd ingegeven door de luiheid van Jan van Halst. Ze hadden natuurlijk nooit een trainer mogen aanstellen in de positie waarin Schip verkeerde. Dat kon niet goed aflopen. Die jongen zat stuk. Welke willekeurige trainer er ook benaderd zou zijn geweest, de kans dat die persoon ja had gezegd was waarschijnlijk uitermate hoog geweest. Schip is een prima vent, een beetje geestelijk lui dat dan wel weer. Heel veel vrije dagen, een paar uurtjes training en dat 3 dagen in de week. Nauwelijks Kass gegeten van tactiek, een slechte neus voor assistenten en niet in staat patronen in te slijpen. Graag de volgende keer een trainer die geen Ajax DNA meer heeft.

14-05-2024 14:02

PetrusKeizer +10739

Volkomen terechte loftuitingen voor John. Wat heb je aan betere trainers als niemand zn poten aan deze selectie wil branden?

14-05-2024 13:52

Myriad +7184

Houd toch op met de trainer af te kraken.

Je hebt een totale prutselectie. Probeer daar maar eens wat van te maken.

Hoezo 'hij had een betere opstelling kunnen maken'? Er was geen linksback. Er was geen rechtsbuiten.
Nog los van het feit dat een opstelling totaal ongeschikt is aan de veldbezetting. En die werd véél beter onder van 't Schip.

Dat we allemaal teleurgesteld zijn over het resultaat. Zeker. Maar ook Louis van Gaal wilde zich niet branden aan dit zooitje ongeregeld.

13-05-2024 19:23

gi0vanni +7383

Wel realistisch blijven. Ten eerste is het gezien zijn situatie zeer te prijzen dat hij de baan aannam. En dit is de slechtste Ajax selectie ooit. Maar Schip heeft naast dingen goed ook gewoon verkeerde keuzes gemaakt. Net zoals van Gaal een toptrainer was maar niet overal en altijd. Onder andere bij Bayern München maar vooral bij Manchester United ging het niet volgens verwachting. Ook wist hij met een top Oranje geen kwalificatie af te dwingen door te verliezen van Ierland.

13-05-2024 21:26

Myriad +7184

Ik heb nog niemand van de notaire van t Schip criticasters een realistische alternatieve opstelling horen verkondigen.

Een deel schreeuwt om Sosa, die helemaal niets goed gedaan heeft.
Een ander deel brult om 4-3-3 terwijl er geen normale back in de selectie zit, laat staan een gevaarlijke buitenspeler.
Weer een deel blijft denken dat Sutalo volgend jaar niet meer van die ketsers maakt en dan wél vooruit voetbalt.
Dan hebben we nog de keepers die állemaal op beslissende momenten hebben geblunderd, de één wat meer dan de ander, maar liefst wel op belangrijke momenten.
Rensch die zelf verklaart dat hij alleen maar scherp speelt als er ‘grinta’ naast hem staat.
Taylor die pas het licht ziet als hij uitgefloten wordt.

En dan ligt het allemaal aan de trainer????

Laten we inderdaad even realistisch zijn en gewoon kijken wat er op het veld gebeurt…..

13-05-2024 22:14

gi0vanni +7383

Het gaat om simpele dingen die hij blijkbaar ondanks alle studies niet snapt. In een selectie waarin het niveau het slechte is achterin past geen systeem dat zwaar is gebaseerd op verdedigen.
Deze beperkte selectie heeft spelers die beperkt dingen kunnen. Gebruik dan ook hun sterkste punten maar dat heeft hij niet gedaan.
Het minste dat een trainer moet kunnen is de kwaliteit erkennen en het systeem daarop aanpassen.

13-05-2024 23:18

MichelAngelo66 +22339

Mooi man al die mensen die hier wel weten hoe Schip het beter had moeten doen. Lachwekkend.

Schip is geen magier en er zijn zeker betere coaches. Had er graag meer voetbal ingebracht zien worden, maar die koekenbakkers op het veld moeten het wel doen. Vergelijk het met Man United. Zoals Rooney aangeeft zijn er nogal wat spelers die niet thuis geven daar. Die lopen in onze selectie ook rond. Als ik ze zie sjokken soms, als ze al spelen en geen zere teennagel hebben.... Echter zij blijven bij de kortzichtigen hier buiten schot. Nee het domme verketteren en wegzetten van iemand die zijn nek uit heeft gestoken is makkelijker..... stuitend.

13-05-2024 18:33

Appels34 +1613

Bovendien op en top Ajacied in tegenstelling tot sommige anderen die ermee lopen te kokketteren, maar het niet echt zijn.

13-05-2024 19:03

7172AFCA7395 +10419

Hij pakte een once-in -a lifetime-kans.
Hoef ik geen respect voor te hebben.
Feitelijk overal mislukt nu en doorrrrr

13-05-2024 16:38

MichelAngelo66 +22339

Moeilijk he respect hebben voor iemand. Waarschijnlijk ben je zelf een CEO ergens of een rijke sjeik of een uber succesvolle sporter met talloze prijzen of iemand die al 1000 weeskinderen heeft opgevangen. Ik begrijp dat je geen respect kan opbrengen voor iemand die ergens instapt waar niemand anders durft. Hadden ze jou maar gevraagd he. Gemiste kans van de Ajax leiding.

13-05-2024 18:26

7172AFCA7395 +10419

We praten over een topsport-club niet over phb DOVO.

13-05-2024 19:13

EeuwigeBankzitter +1561

Zal zo blij zijn als dit horrorseizoen voorbij is, en Schip niet meer de trainer van Ajax!

13-05-2024 15:53

Juichtoon +32984

Er waren er genoeg hoor ..

13-05-2024 15:46

fanvooraltijd +6844

Van t Schip was de juiste man op de juiste plaats in November . Maar in de winterstop hadden de leiders enkele spelers moeten vervangen of versterkingen moeten halen ! Ook Van t Schip had vervangen moeten worden . Slecht bestuur . Van t Schip heeft zich kranig gedragen en de rust is weder gekeerd . John , Bedankt .

13-05-2024 15:31

Breuk +25572

Maduro had dat maandje ook nog wel kunnen doen hoor. Die heeft alleen een kans gehad met de 2 moeilijkste uitwedstrijden.

13-05-2024 16:16

MichelAngelo66 +22339

Maduro heeft niks toegevoegd. Waar baseer jij in godsnaam op dat hij het moeten doen?

13-05-2024 18:28

Breuk +25572

Dan had Schip en zijn assistent niet aangenomen hoeven worden.

13-05-2024 19:07

maxwellstyle10 +4777

"Hij is een echte Ajacied die is opgestaan op een moment dat maar weinigen dat zouden doen. Mannen als Van der Vaart en Van Basten hebben wekelijks in de talk shows hun mening klaar staan over Ajax, maar niemand behalve Van ’t Schip stapte in. Hij is de afgelopen maanden in mijn ogen het perfecte uithangbord van Ajax geweest en ik hoop dat hij hierna een mooie functie krijgt binnen de club.’"

Schip-haters of mensen die ook hun 'mening' continu klaar hadden.. eat your heart out.. ben het volledig mee eens met wat hierboven staat..

13-05-2024 15:13

Standby +10224

Dat de omstandigheden moeilijk waren/zijn klopt, maar toch kan ik weinig respect opbrengen voor hem als trainer. Hij is tactisch waardeloos en in zijn interviews schuift hij de schuld bij de spelers. Hij is iemand die over weinig zelfreflectie beschikt, en daar heb ik gewoon weinig respect voor. Geef hem een bos bloemen en maak hem maar ere-lid, maar liever geen (belangrijke) functie binnen de club.

Ik hoop dat Ajax vanaf nu niet meer naar achtergrond kijkt bij het aanstellen van de trainers.

13-05-2024 15:09

Eppo.R +1149

ik heb respect voor hem wat hij heeft gedaan als voetballer en als mens maar als trainer niet echt.

13-05-2024 14:39

whooty +250

Van 't Schip verdient zeker heel erg veel respect. Als hij vanaf het begin van het seizoen coach was geweest was Ajax waarschijnlijk derde geworden.

Onder Van 't Schip heeft Ajax 49 punten gehaald in 24 wedstrijden. Wanneer je dat gemiddelde doorrekent naar 33 wedstrijden had je nu op 67 punten gestaan.

Ik denk eerlijk gezegd dat dat gezien de selectie ook het absoluut maximale is wat er uit te halen viel.

13-05-2024 13:44

Danielson +50667

Dat denk ik niet. Desalniettemin is respect voor de man zeker op z'n plaats.

13-05-2024 14:23

Balou +1830

Ben het volkomen met u eens en uitstekend verwoord. Heb hier verder niets aan toe te voegen 👍🏻👍🏻

13-05-2024 17:06

Theo +2

Niels, hoe vaak ben je aanwezig geweest bij zijn trainingen?
Op basis waarvan, kom je tot de conclusie, , dat het geen goede trainer is. Zet de beste trainer bij deze groep( overigens waar is dat op gebaseerd, behalve als je veel geld hebt en de beste spelers kan kopen en kampioen
wordt) waarschijnlijk heb je zelf hoog gevoetbald en bent tactisch briljant😀

13-05-2024 13:36

JanTa +15871

Volgens sommige neppers hier had hij na 2 wedstrijden al op straat geschopt moeten worden omdat hij de aangekochte rotzooi te weinig kansen gaf. Het is dat hij eigen talent kansen gaf anders stonden we nu nog in het rechter rijtje.

13-05-2024 13:31

HJC +8199

Helemaal juist, hij heeft met deze selectie en de eigen jeugd het maximale gepresteerd.

13-05-2024 15:23

El Grande Ghacied +1380

Stel: de komende jaren blijft het kommer en kwel of het gaat een periode weer wat moeizamer, dan heeft hij alle recht van spreken om zich kritisch uit te laten over welk beleid dan ook van Ajax. Dit in tegenstelling tot al die roeptoeters langs de zijkant zoals een Van Basten, Sneijder of Van der Vaart die het allemaal niet aandurfden. Het spel was niet best onder hem, maar hij heeft als één van de weinigen het wel aangedurfd om in te stappen in een voor hem persoonlijk moeilijke tijd. Diepe buiging voor John van 't Schip.

13-05-2024 13:02

myway25 +2462

Dank je wel John voor alles wat je hebt gedaan. Een echte Ajacied!

Dat te hebben gezegd is het niet zo dat niemand wilde instappen. Ze vonden gewoon beter om niet teveel geld uit te geven aan een trainer en ze wilde een oud-ajacied met ervaring en dat hebben ze binnengehaald. Het is en blijft Ajax iedereen wilt hier trainer worden. Ik denk dat Vos het beter had gedaan dan John. Er zit zoals je gister ook duidelijk zag totaal geen lijn in het spel. Het is daadwerkelijk om te janken.

13-05-2024 12:54

StevenAFCA +3106

Heel veel respect voor John!

13-05-2024 12:47

vandenhaas4 +15164

Ik hoop ook dat Henderson blijft, en dat de nieuwe trainer even veeleisend is al hij. Dat je niet meer wegkomt met halve inzet.

13-05-2024 12:23

Moonlight +2225

Van t Schip verdiend absoluut een dikke pluim. Meer zat er ook niet in met johnny als trainer. Hij is wel een betere trainer dan Heitinga, Steijn ,Maduro en Schreuder maar om echt spelers veel beter te maken ala Slot is hij natuurlijk ook niet.
Toch knap dat hij de 5e plaats heeft weten te behouden, ik had er eerlijk gezegd niet veel hoop op.
Bedankt Johnny dat je Ajax naar VEL heb geloodst.
Jij hebt Ajax voor een grote afgang bespaard door van de laatste plaats naar de 5e te klimmen. Het seisoen had voor Ajax veel erger kunnen aflopen conference Leaque of zelfs geen Europees voetbal.

13-05-2024 12:11

myway25 +2462

Ik vind van 't Schip niet perse beter dan Heitinga of Maduro. Dat weten we helemaal niet aangezien ze de kans niet hebben gekregen. Daarnaast heeft John als trainer niks bewezen en was Ajax gewoon veel te hoog gegrepen. Dank voor zijn inzet, maar hij was mega slecht als trainer!

13-05-2024 12:53

maxwellstyle10 +4777

Nou myway, doe het yourway en laat ons verder met rust.. kennelijk had jij het veel beter gedaan natuurlijk.. iets met beste stuurlui die aan wal staan?

13-05-2024 15:15

myway25 +2462

Is het nummer in je naam van Rotterdam of je leeftijd? Aangezien het een site is waar je je mening mag/kan geven is jouw reactie beetje apart. Je mag het niet eens met me zijn, maar als jij vindt dat van 't Schip goed werk heeft geleverd, is dat toch jouw mening?

13-05-2024 16:02

rodnet +10351

Natuurlijk verdient van 't Schip respect en waardering en gelukkig wordt in het artikel ook benoemd dat hij, niet onverwacht, geen hele goede trainer is gebleken. Hij was beter dan Steijn maar dat is als maatstaf wel het allerlaagste wat je kunt nemen. Een matige selectie met een waardeloze trainer die opgevolgd werd door een matige trainer leidde tot een kansloos seizoen waarvan je mag hopen dat we iets dergelijks nooit meer zullen beleven.

13-05-2024 12:10

36 +8747

John held bedankt voor alles, echte Ajacied

13-05-2024 12:08

Epiret +4473

Enkele kanttekeningen in de ‘respect voor van het Schip’ discussie.

1. Van het Schip doet het niet pro deo, maar voor een miljoenensalaris.
2. Hij stapte in op een voor hem persoonlijk zeer zware periode, maar dat gaf hem juist afleiding en inspiratie , een soort van rouwverwerking therapie, zou je misschien kunnen zeggen.
3. Van de 18e naar de 5e plek in de ED komt eerder door het falen van de overige, lager geplaatste clubs, dan door de coach van Ajax.
4. Van het Schip komt over als een prettige kerel met een goede en correcte uitstraling. Hij lijkt mij prima als vertegenwoordiger (uithangbord) van Ajax, maar minder als coach.

Concluderend verdient Van het Schip waardering, maar het ‘allerdiepste’ respect is schromelijk overdreven.

13-05-2024 12:01

Duggoutdennis +6484

Hij zal vast goed verdienen bij Ajax maar waar heb jij zijn miljoenensalaris gevonden?

13-05-2024 12:07

Epiret +4473

Ik heb ergens gelezen dat hij 2 miljoen (op jaarbasis) verdient, of het een betrouwbare bron is durf ik niet te zeggen. Hoe dan ook, hij zal inderdaad wel goed verdienen…

13-05-2024 12:20

401Middenweg401 +6083

Ik kan me ook niet herinneren dat er andere coaches klaarstonden om voor dat miljoenensalaris de job te doen. Dus wellicht valt dat gewoon best tegen. Hij zal allicht meer verdienen dan modaal, maar zo briljant zal het salaris echt niet zijn geweest.

13-05-2024 12:25

4Ever14 +6662

"Ik kan me ook niet herinneren dat er andere coaches klaarstonden om voor dat miljoenensalaris de job te doen."

Ik kan me ook niet herinneren of ze überhaupt andere mensen hebben benaderd, had nog veel eerder gekozen voor Ron Jans of zelfs Frank de Boer.

13-05-2024 12:31

401Middenweg401 +6083

Of ze benaderd zijn weet ik ook niet. Maar nu het afbreukrisico minder is geworden en duidelijk is dat Schip niet blijft heb ik afgelopen weken al meermaals interviews gelezen/gezien met heren die in oktober angstvallig hun kop hielden om maar niet met Ajax geassocieerd te worden. Niet dat het gelijk allemaal open sollicitaties waren, maar toch. En dat hield pas op toen de EtH en Potter geruchten aanhielden.

13-05-2024 12:36

Simpelishetmoeilijkst +25536

Epiret,al heb je goede punten, zie ik een gebrek aan respect voor John, en dat verdient hij zeker, als je hem vergelijkt met de kritische oud-Ajaxiedr,die geen vinger hebben uitgestoken om de club te helpen. Gratis komen de zon een de regen, maar geen trainer!

13-05-2024 12:48

Stamhoofd +11555

Misschien moet Schip maar de nieuwe AD worden dan. Het is in ieder geval een goede people manager en past in de filosofie Cruijff.

13-05-2024 11:59

Lazell +17018

Wat voor mij echt totaal open staat is de defensieve organisatie (4 verdedigers + 6). Iedereen mag weg, zelfs Hato. Is een toptalent en zou ik bij normale omstandigheden altijd erbij houden. Maar hij is nog geen zekerheidje (wat ook mag op deze leeftijd) en voor 60+ miljoen kan je de hele verdediging renoveren.

De voorhoede bij Ajax is niet het probleem en nooit het probleem geweest. Zelfs onder Steijn scoorden we aan de lopende band. Dat werd pas minder toen Bergwijn en Berghuis er niet bij waren. Als je straks een voorhoede hebt met Bergwijn, Brobbey en Berghuis, is dat op zijn minst vergelijkbaar met PSV. Wat mij betreft zijn Brobbey en Berghuis onbespreekbaar en Bergwijn vanaf 30-40 miljoen. Daar moeten dan wel wat goede spelers achter zitten, zoals Godts, Akpom en nog een aankoop.

13-05-2024 11:54

OwenStevenDalberg +27727

Wat een onzin, dat niemand wilde. Nederlandse trainers komen allemaal op de fiets naar Ajax als ze de kans krijgen. Net als 'Ajax hatende' Hagenees Steijn.

13-05-2024 11:44

Rockpotje +9685

De fout ligt niet bij Van 't Schip maar bij degenen die hem tot het einde van het seizoen aan hebben gesteld. Tot de winterstop was prima. Even een lieve oom voor de groep om weer wat samenhorigheid te creëren. Maar daarna had je met een echte coach verder gemoeten. Nu was het seizoen eigenlijk al in oktober opgegeven terwijl je gewoon vCL had kunnen halen. Onbegrijpelijk.

13-05-2024 11:39

eenAjaxfan +20426

En wie moest die coach na de winterstop dan zijn? Weer een interim?
Die coaches liggen niet voor het oprapen, he...
En met die bestuurlijke crisis werd het er ook niet makkelijker op.
Ik vind het onbegrijpelijk dat jij (en velen met jou) het allemaal zo onbegrijpelijk vinden.
Gezien het beschikbare materiaal heeft hij het gewoon behoorlijk gedaan.
De derde plek was op een gegeven moment zelfs in zicht, dat hebben we toen zelf vergooid.
Dat ligt natuurlijk ook aan de tegenstanders voor die plekken, maar toch vooral aan ons zelf.
Daar is niet één aanwijsbare reden (volgens velen de trainer, volgens jou degene die hem aanstelde) voor, maar het is altijd een combinatie van factoren.

13-05-2024 12:48

Rockpotje +9685

Misschien had je iemand als Knutsen wel kunnen strikken. Potter was toen ook al beschikbaar. Op de Nederlandse tour had je Reiziger of Marcel Keizer kunnen vragen. Misschien was het niet gelukt. Dan had je Vos door kunnen schuiven met Maduro. Daar had ik meer vertrouwen in gehad. Maar waarom meteen opgegeven? Ten Hag hebben we ook in de winter gehaald en dat bleek een schot in de roos. We zijn nog altijd Ajax, trainers gaan echt wel in gesprek als ze een aanbod krijgen.

13-05-2024 16:51

eenAjaxfan +20426

Rockpotje, weet jij wie er allemaal gevraagd is? Hoezo opgegeven?
Reiziger zal ook niet echt meer staan te springen.
Marcel Keizer kan inderdaad.
Is misschien wel geprobeerd, wie zal het zeggen???

13-05-2024 17:04

Rockpotje +9685

Omdat je in oktober een matige coach voor de rest van het seizoen vastlegt terwijl de kaarten in de winter weer heel anders geschud kunnen zijn. Als je je als Ajax er bij neerlegt dat je geen betere coach dan Van 't Schip kan vinden zonder iig een maand of twee te zoeken, rondvragen en onderhandelen dan noem ik dat opgeven ja.

13-05-2024 18:16

eenAjaxfan +20426

Ik vind het een bijzondere conclusie, Rockpotje. Je doet in mijn ogen nogal wat aannames.
Maar goed, het zal wel...
Het feit dat er nu nog geen trainer voor volgend seizoen is aangesteld verteld mij dat het allemaal niet zo eenvoudig is zoals jij nu schetst.
Op basis waarvan is Keizer volgens jou eigenlijk beter dan Van 't Schip?

13-05-2024 18:24

Rockpotje +9685

Keizer is beter op basis van elke wedstrijd die ik gezien heb onder zijn leiding en elke wedstrijd onder Van 't Schip die ik gezien heb. Bij Keizer zat er echt een stijgende lijn in voor hij ontslagen werd. Hij had een duidelijke spelvisie. Bij Van 't Schip is er geen enkele vorm van groei in het elftal te zien.

En volgens mij doe ik helemaal niet veel aannames en zeg ik nergens dat het allemaal heel makkelijk is. Ik leg alleen de feiten neer zoals ze zijn. Een coach zoeken kost tijd dat zeg je nu zelf ook. Toch werd Schip binnen no time naar voren geschoven als vervanger van Steijn en tot het einde van het seizoen vastgelegd. Terwijl iedereen wist dat hij niet het niveau van een Ajax coach had. Dat vond ik toen onbegrijpelijk. En dat vind ik nog steeds.

13-05-2024 19:29

eenAjaxfan +20426

Goeie reactie, Rockpotje.
Even voor de duidelijkheid, ik vind Keizer best een goede optie.
Maar hij had ook wel een andere selectie en viel niet halverwege een al behoorlijk dramatisch seizoen in.
Ik vraag me overigens af of Keizer wel terug wil komen.
De manier waarop hij weg gegaan is verdiend niet bepaald de schoonheidsprijs.
Als hij er wel aan begint zou hij, net als Van 't Schip dat deed, mijn respect al dubbel en dwars verdiend hebben.

13-05-2024 19:41

Rockpotje +9685

Ik denk ook niet dat er een coach was geweest die het allemaal in één keer om het kunnen draaien. Van 't Schip begon ook echt goed en deed precies wat er van hem gevraagd werd. Alleen na de winterstop toen er een paar blessures kwamen zag je dat er gewoon geen duidelijke spelpatronen waren en dat het wegvallen van een belangrijke speler veel te veel impact had. Tactische keuzes waren allemaal vooral reactief. Met als toppunt opeens die 3-4-3 en daarna weer terug naar 4-3-3.

Keizer had wel weer andere hele lastige omstandigheden natuurlijk. Bij hem was in ieder geval duidelijk wat de speelwijze was. Het ergste vind ik niet dat we 5e zijn geëindigd maar dat ik geen enkel plezier beleefd heb aan de wedstrijden. Met de stijl van iemand als Keizer hadden we denk ik in ieder geval beter doordacht voetbal gezien.

13-05-2024 19:52

eenAjaxfan +20426

Ik denk dat je de impact van het wegvallen van de ervaring dit seizoen vergeet. Wat je zelf ook aangeeft, het begin van Van 't Schip was gewoon goed. Maar dan moet zo'n elftal ook wel doorpakken. Dat kun je Van 't Schip verwijten, maar heeft dus ook met de afwezigheid van alle ervaren jongens te maken.
Keizer had zijn manier van spelen ook niet altijd toe kunnen passen met de spelers die er gedurende het seizoen beschikbaar waren.
Het waren inderdaad draken van wedstrijden, maar ik vind dat niet alleen aan Van 't Schip te wijten.
Het was gewoon door de hele club een rotzooi van jewelste. Het toppunt vond ik het gedoe met Kroes (buiten de blamage tegen Feyenoord).
Het bestuurlijke wordt nu stukje bij beetje hersteld. En dan volgt het eerste "vanzelf".
Denk ik in ieder geval.
Het vergt wel wat geduld en dat is bij de meeste supporters afwezig....

13-05-2024 20:02

Rockpotje +9685

Uiteindelijk zijn we het op best veel vlakken eens. De onrust in de club werkte natuurlijk door de hele organisatie door. En de selectie was simpelweg niet in balans.

Alleen denk ik dat de spelers niet zo slecht zijn als we geneigd zijn te geloven na zo'n seizoen. Met name de verdedigers kwamen door een gebrek aan goede afspraken constant in te grote ruimtes. Meer ervaren en tactisch onderlegde spelers in het elftal zouden daarin zeker kunnen helpen. Maar uiteindelijk vind ik dat de verantwoordelijkheid van de coach.

Ik ben daarom in ieder geval erg enthousiast over de mogelijke komst van Farioli, want hij brengt precies wat we dit seizoen misten.

13-05-2024 20:16

eenAjaxfan +20426

Tot op zekere hoogte inderdaad de verantwoording van de coach, eens.
Maar als Rensch je meest ervaren/ leider van de verdediging moet zijn, dan houdt het voor iedere trainersnel op, denk ik. Die viel mij vaak vies tegen.

Ik ben nog niet zo enthousiast over Fabiola
Maar ga het maar weer rustig afwachten...
Ik heb het al vaker gezegd maar ik verwacht zomaar een naam die we nog niet eerder hebben gehoord.

13-05-2024 21:50

Dolblij +45842

Of ie nou de enige was die gevraagd werd of niet, Schip stapte in terwijl een deel van de andere oudgedienden niets beters te doen had dan Mauries in de kont te kruipen.

13-05-2024 11:39

Indy2 +15262

Er moest een trainer gevonden worden en dat hoefde niet een oudgediende te zijn, toch? Waarom ze bij Schip zijn uitgekomen zal ik wel nooit begrijpen.

13-05-2024 12:19

Indy2 +15262

En het was ook niet zo dat men het niet zag aankomen dat Steijn vervangen moest worden. Dat was voor iedereen al maanden duidelijk. Er was dus tijd genoeg om iemand te zoeken. Dat Schip net zijn vrouw had verloren maakt hem nog ongeschikter en de keuze voor hem nog onbegrijpelijker.

13-05-2024 13:02

nightgoat +31460

Goeie gozer maar helaas niet zo'n goeie coach.
Daar kan John verder ook niets aan doen, hij werd er eigenlijk ook maar neergeplemt door de "leiding".
In zware verdrietige tijden ging hij voor Ajax staan, respect voor Johnny is sowieso op z'n plaats.

13-05-2024 11:33

Francisco81 +4346

Eens. Waar veel Ajacieden vooral op tv lekker veilig aankaarten waar het aan lag of wat er moest gebeuren daar stapte John gewoon in. Heb ik echt veel respect voor zeker gezien zijn situatie etc. Tuurlijk had er meer in gezeten dan de vijfde plek. Want je had nog met gemak om de derde plaats mee kunnen doen als je ziet wat voor onnodige domme punten we hebben laten liggen, en dat met name thuis. Maar John is in alles wel iemand gebleken met hart voor de club , zouden vele een voorbeeld aan kunnen nemen. Tuurlijk het is geen groot tacticus of een maniakale trainer. Maar wel een prima Interim in een toch al verloren seizoen toen hij instapte. Prima uithangbord als mens.

13-05-2024 11:28

AJAX020ADAM +7017

Voor dat geld, hadden ze mij ook kunnen bellen of mailen hoor.

13-05-2024 11:28

GAjax31 +16451

Van 't Schip was ideaal om de periode tussen Steijn en de winterstop te overbruggen en voor een betere sfeer te zorgen, maar voor nog een half jaar interim trainer vind ik hem gewoon niet goed genoeg. We zullen het nooit weten, maar ik betwijfel of Vos samen met Maduro het minder hadden gedaan.

13-05-2024 11:28

Masterdamxxx +935

Jazeker respect voor deze kerel.

13-05-2024 11:23

1Zlatan +5261

Hierbij +1 respect naar Schip

13-05-2024 11:10

mokum410 +3340

Alsof er niemand te vinden was die voor een paar ton een halfjaartje bij de grootste club van NL wil werken. De grootst mogelijke onzin.

Guido Albers + Nederlandse zaakwaarnemers hadden dat via de krantjes de mensen weer lekker wijsgemaakt. En zo als vanouds ons kent ons krijgt weer lekker betaald.

13-05-2024 09:34

WantAmsterdam +116453

Thank gos that er mensen zijn die dit zien.

13-05-2024 12:10

Mijnclub33x +10167

Het probleem met Schip is, hij komt nou niet bevlogen over, staat zelden langs te lijn zijn spelers aan te moedigen, blijft bij doelpunten stoïcijns en zonder emotie op de bank zitten en is verbaal niet sterk. Introvert en een binnenvetter maar altijd wel iets te beschaafd in zijn kommentaar. Ja, dan heb je wel een imago probleem waar veel supporters op af knappen. Een beetje meer passie en bevlogenheid tonen, zou het bij de supporters goed doen.

13-05-2024 08:38

daslogisch1 +10199

Deed hij in het begin nog wel constant aan de zijlijn staan maar de laatste tijd zit hij maar een beetje gelaten in de duck out. Vind overigens de spelers ook niet zo uitbundig na het scoren van een doelpunt tegenwoordig.

13-05-2024 11:25

edalm +5012

Wat een zuurheid. Schip bedankt. En door

13-05-2024 08:36

FysioPat020 +26588

Hier moet ik toch effe corrigeren.
"Niemand anders was ingestapt"..... Niemand anders met Ajax-DNA zou het moeten heten,
Benoem het dan gewoon. Niemand kan mij wijsmaken dat er in het buitenland niet ergens een trainer beschikbaar was om in te stappen. We zijn nog steeds Ajax en niet NEC.

13-05-2024 08:00

driehoekjes +3712

iets met afbreukrisico te maken en niet einde seizoen halen..?

13-05-2024 12:56

El Grande Ghacied +1380

want jij vindt dat het vinden van een nieuwe trainer momenteel van een leien dakje gaat? Laat staan als er de tijdsdruk was in die periode... Tel daarbij op de bestuurlijke onrust. Dan zie je wel waarom het niet zo makkelijk was.

13-05-2024 13:07

brullie +7063

John heeft iets gedaan wat niemand zou durven en doen. Geen grootse trainer die toch de handschoen heeft opgepakt, wetende dat hij verafschuwd kon gaan worden, maar gelukkig niets van dat. Helaas niet die grootse trainer die we allemaal willen en hem hadden gegund. Helaas maar gelukkig blijft hij bij de club.

13-05-2024 07:02

YugoVik +33427

1 van de slechtste trainers in de historie van Ajax.. Steijn is net iets slechter.. Het was gedoemt om te mislukken..

13-05-2024 04:43

Robertini +40153

Ondanks dat ik Vh Schip absoluut niet geweldig vind, is Ajax onder hem wel derde. Dat is echt het maximaal haalbare voor dit Ajax, aangezien de selectie van PSV en Feyenoord gewoon sterker zijn. Wat dat betreft heeft hij het eigenlijk zo slecht niet gedaan.

Ik vind het geen toptrainer en ben blij dat we een ander gaan zien, maar heb nog steeds wel respect voor z'n instapmoment en bewezen diensten. Hij begon aan een erg ondankbare taak en ondanks dat ik het niet altijd met z'n keuzes eens ben, heeft hij het qua resultaat echt niet zo slecht gedaan.

Van 5 punten uit 8 (.625) naar 50 uit 25 (2), dat is echt niet alleen te danken aan het programma.

13-05-2024 01:48

Arjuna +3732

Ik zie geen plan op het veld

13-05-2024 02:03

FysioPat020 +26588

Niemand zag dit.

13-05-2024 07:55

karlhof +4728

Selecties van PSV en Feyenoord zijn niet sterker. Instelling en arbeidsethos klopte dit seizoen niet, evenals de trainers van de laatste 3 jaren. Ook heeft Ajax veel pech gehad dit jaar. Veel rode kaarten, doelpunten tegen die nooit haden mogen vallen, blunders van spelers en keepers en scheidsrechters die ten onrechte tegenstanders van Brobbey niet bestraften voor hune overtredingen. Al met al een jaar om snel te vergeten.

13-05-2024 06:51

WantAmsterdam +116453

En vooral veel langere blessures, al is het de vraag of dat pech is of an onze trainingen en medisch staf ligt.

13-05-2024 12:11

Robertini +40153

Instelling en arbeidsethos klopte Inderdaad niet, maar dat sluit niet uit dat de selectie ook vrij zwak is, maar vooral heel erg schreef, geen echte 10 en geen echte rechtsbuiten, dan ga je het moeilijk krijgen.

13-05-2024 18:22

Praagout +1413

Je zou bijna denken dat het voor onze vriend liefdewerk oud papier is geweest.

13-05-2024 01:09

Jarikoning +7482

Wat een onzin. Droombaan voor velen. Alsof het 1 of ander vies rioolbaantje is wat niet betaald.
Schip moet Ajax dankbaar zijn voor deze kans. Eerste keer een topclub onder zn hoede.

13-05-2024 01:01

Praagout +1413

En nooit meer.

13-05-2024 01:10

Tommyshelby +130591

Niemand ingestapt? We zijn Ajax, geen Volendam. Natuurlijk was er iemand ingestapt in oktober. Ik zie goede trainers rondlopen bij matig tot slechte clubs die een tijd terug nog beschikbaar waren.

13-05-2024 00:32

Koscar +5420

Hoe weten we dat niemand anders was ingestapt?

12-05-2024 23:01

AJAX020ADAM +7017

Omdat de kano al vol bleek te zijn.

12-05-2024 23:16

TheSpecialOne +8995

"En dat feit alleen al verdient het aller-, aller-, aller diepste respect".
Als je hem voor dit debacle al zoveel respect wil geven, wat zou je hem dan geven als hij Champions League voetbal veilig had weten te stellen? De sleutel van de stad?!
Ergens klopt er iets niet...

12-05-2024 22:53

Ajax27 +19263

Respect? 100% ...gewoon een gouden kerel die John en geweldig dat hij het op dat moment wou doen.

Maar na PSV toen de stijgende lijn ff te zien was werd er daarna in 13 competitiewedstrijden slechts 5 keer gewonnen. 19 verliespunten, terwijl je met 12 punten extra nu 3e had gestaan.

PSV liet goed zien welke kwaliteiten we in huis hadden. Te weinig ervaring en kwaliteit my ass... daar zag je de enorme potentie van dit team. Met de juiste gast voor dit team was je gewoon in de top-3 geëindigd, daar ben ik van overtuigd.

12-05-2024 22:33

LukaLitmanen +82622

De schrijver van dit artikel heeft een enorme bias omtrent "Ajax-DNA"

12-05-2024 22:11

MarcelvTol1971 +15582

Het water stond Ajax op dat moment aan de lippen, en dat John van 't Schip op een van de dieptepunten van zijn priveleven toch ingestapt is daar heb ik alleen maar respect voor.
Wat Ajax te verwijten valt is dat ze Valkanis en die andere assistent hebben toegelaten, dat had nooit mogen gebeuren.
Maar het ging beter, men had ook heel veel geluk met het speelschema maar er werden punten gehaald, spelers waren enthousiast over de duidelijkheid en persoonlijke benadering.

Misschien had John het achteraf met iemand als Frank de Boer moeten doen of zo maar dat is achteraf.
We kunnen dit schijtseizoen afsluiten maar gelukkig geen play offs Europees voetbal en laten we hopen dat dat beetje Lucky Ajax geluk dat we het hele seizoen gemist hebben nog komt uit Portugal en dat we alsnog rechstreeks de EL in kunnen.
Snel een nieuwe trainer en technische staf. Kijken of je toch types als Bergwijn, Berghuis, Henderson, Taylor, Brobbey binnenboord kunt houden en vervolgens kritisch kijken naar verkoop beleid en aansluitend aankoop beleid.
En waar het heel erg aan ontbreekt, topsport mentaliteit.
Laat Henderson wat dat betreft de nieuwe Tadic zijn en laat hem zijn visie vertellen want wat je ook vindt van Henderson, hij heeft wel jaren bij Liverpool gespeeld en weet wat het is en wat er voor nodig is om week in week uit top te zijn .
We hebben helaas geen Peter Bosz, want die had het er wel ingestampt en voor die fout mogen we Edwin van der Sar eeuwig ''dankbaar'' zijn......... want met Bosz was Ajax ook met deze selectie niet zo afgegleden, dat denk ik niet alleen dat weet ik zeker.....

12-05-2024 21:50

Indy2 +15262

".... hij stapte in waar niemand anders dat zou doen"

Hoe vaak moet ik deze onzin nog aanhoren? Wie gelooft er nu zulke kolder?

12-05-2024 21:48

KarimB +12013

Echt he, Is iedereen gevraagd. En er word altijd gedaan alsof hij t gratis doet

12-05-2024 22:08

Oxxer +165787 moderator

Er is niet verder gekeken dan Schip, degene die hem tot einde seizoen in de interim stoel lieten zitten hebben net zo gefaald.

12-05-2024 22:18

TheSpecialOne +8995

Met dank aan Sjakie Swart. Bedankt Sjakie! Hoeveel heeft Schippie naar je doorgeschoven?

12-05-2024 22:57

Oxxer +165787 moderator

Had Sjaak een rol in de komst van Schip?

12-05-2024 23:00

WantAmsterdam +116453

Schip zit toch bij PU waar Sjaak ook werkt?

13-05-2024 00:30

Oxxer +165787 moderator

Sjaak vind alle ex spelers geschikt voor een rol bij Ajax.

13-05-2024 09:53

TheSpecialOne +8995

Ja, En dat voor twee miljoen per jaar! Hij krijgt meer salaris dan menig CEO van heel grote bedrijven.
".... hij stapte in waar niemand anders dat zou doen" Laat me toch niet lachen!

12-05-2024 22:56

Dolblij +45842

Voor Schip als mens en Ajacied heb ik groot respect. Zijn trainerskwaliteiten echter zijn zeer discutabel dan wel niet aanwezig.

12-05-2024 21:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.