NB: 'Dit gelijkspel typeert dit Ajax; één moment en hij valt binnen'

door BadembaBarrie 56

Bron Ajax Showtime

NB: 'Dit gelijkspel typeert dit Ajax; één moment en hij valt binnen'

door BadembaBarrie 56

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax geeft weer een overwinning weg in de blessuretijd. Ditmaal met redacteur Justin Fokkens. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: de manier waarop Anton Gaaei zich herpakt heeft verdient niets dan respect.

'Daar ben ik het mee eens. Die jongen heeft heel veel kritiek gekregen, maar wat je hem moet nageven is dat hij altijd heel hard werkt en blijft werken. Ook nu hij een succesje kan vieren, zie je hem niet - zoals sommigen misschien zouden doen - met een vingertje op de mond, bijvoorbeeld. Maar hij is uitzinnig blij bij zijn goal, hij klapte naar het publiek bij zijn wissel. Dit seizoen heeft hem zeker wat gedaan, maar je ziet gewoon dat hij koste wat het kost heel hard blijft werken, om te laten zien dat hij beter wil en kan worden. Hij is niet hij de pakken neer gaan zitten. Hij heeft de knop omgezet en is hard gaan werken en dat resulteerde tegen Go Ahead Eagles in een goed optreden.'

Wie zou jij tegen Go Ahead Eagles aanwijzen als Man of the Match?

‘Naast de eervolle voor Gaaei, vind ik Mika Godts de echte Man of the Match. Hij deed tegen Go Ahead Eagles een klein uurtje mee en het is goed dat Ajax voorzichtig met hem is na een lange blessure, maar hij straalt in alles Ajax uit. Durf, branie, acties maken, zijn tegenstander continu opzoeken. Hij geeft Ajax wat kleur op de wangen en dat geeft een positief gevoel richting te de toekomst.’

John van ’t Schip startte met Steven Bergwijn in de spits, ter vervanging van de geblesseerde Chuba Akpom. Wat vond je van die keuze?

‘Gezien de smaken die je had, je mist Brobbey en Akpom, denk ik dat Bergwijn daar een logische vervanger voor was. Tegen PEC Zwolle zag je bij Ajax een soort 3-4-3, waarbij Godts en Bergwijn rond Akpom speelden. Nu werd het toch meer een soort 3-5-2, waarbij Hlynsson eigenlijk achter Godts en Bergwijn speelde. Gezien de varianten die je had, leek me dat een juiste keuze van Van ’t Schip. Godts is iemand die dan goed uit de verf komt met zijn acties en voor veel dreiging zorgt. Dan is Bergwijn daarnaast natuurlijk ook een zekerheidje, dus kon ik me goed vinden in de gemaakte keuzes.’

Kenneth Taylor speelde voor de derde wedstrijd op rij als linker wingback. Hoe vind je hem in die rol ten opzichte van op het middenveld?

‘Ik vond het best goed uitpakken, zeker in de combinatie met Godts. Godts startte veel vanaf te binnenkant en Taylor kon daar als wingback overheen komen. Er werd echter veel van positie gewisseld, waarbij Godts veel naar de zijkant uitweek en daar veel aan de buitenkant in de één tegen één uitkwam. Taylor kwam dan juist weer aan de binnenkant, richting de zestien. Ik vond Taylor geen extreem opvallende wedstrijd spelen, maar ik vond hem zeker in de eerste helft met Godts een lekker koppeltje vormen aan de linkerkant.’

Kian Fitz-Jim mocht eindelijk minuten in Ajax 1 maken. Hoe beoordeel je zijn optreden?

‘Ik ben best voorstander van het geven van een kans aan die jongen. Ik ben dan wel heel erg benieuwd naar de gedachte achter zijn wissel. Hij kwam namelijk als een soort links buiten en verhuisde daarna naar de rechterkant. Daar vind ik hem eigenlijk lastig te beoordelen. Hij kwam weinig in het stuk voor. Aan de bal heeft hij geen gekke, maar ook geen bijzondere dingen gedaan. Ik vond het een wat fletse invalbeurt, maar hij heeft daar volgens mij ook zelden tot nooit gespeeld.’

Hoe vond je Ajax, los van het resultaat, voor de dag komen?

‘Ik moet zeggen dat ik de eerste helft van Ajax misschien wel de beste 45 minuten van het seizoen vond. Uit bij PSV was Ajax’ eerste helft ook erg sterk, maar deze eerste helft zag je dat er heel veel van positie gewisseld werd. Dan ging Godts naar de buitenkant en kwam Taylor aan de binnenkant. Gaaei zocht veel diepte, waarbij hij gevaarlijk kon worden met zijn voorzet. Op het middenveld werd er veel bewogen, waardoor er veel positiewisselingen plaatsvonden en het voor Go Ahead heel moeilijk was om de tegenstander te volgen. Het was lastig om iemand direct op te pakken, omdat Ajax continu in beweging was. Daarin vond Ajax ook best vaak de vrije man. Met da 3-5-2-systeem zag je dat Ajax, ondanks het ontbreken van Brobbey en Akpom, uit voetbal tot heel veel kansen kon komen.’

Waar wijt je het puntenverlies het meeste aan?

‘Ik denk dat Ajax een hele goede eerste helft speelde. Toen zei ik vlak voor rust al dat het belangrijk is dat ze de tweede maakten, want dan hadden ze zichzelf echt lucht gegeven. De kansen waren er en het was ook zeer verdiend geweest om bij de rust al 2-0 voor te staan. Dan weet je dat, als je met 1-0 de rust in gaat en je het spel in de tweede helft steeds meer weg ziet ebben, de boel zomaar in kan storten en de 1-1 kan vallen. Het typeert dit Ajax ook: in de eerste helft had je al weg moeten lopen van dit Go Ahead, dat verzuim je en in de tweede helft zakt het langzaam weg, krijgt Go Ahead één moment en dan valt hij binnen.’

Zondag wacht De Klassieker. Wat verwacht je van die wedstrijd?

‘Dat wordt uiteraard een pittige wedstrijd. Feyenoord is daarvoor, gezien Ajax’ vorm ook de favoriet. Ik ga er echter niet in mee dat Ajax daar ineens van het veld geveegd gaat worden door Feyenoord. Ook de laatste jaren, als Ajax wat minder in vorm was, kwam het in De Kuip best vaak goed voor de dag en pakte het een goed resultaat mee. Ik denk wel dat het in die wedstrijd van belang is dat je Akpom of Brobbey terug hebt. Tegen Go Ahead had je Bergwijn en Godts en hoewel dat wel wat dreiging opleverde, waren die jongens niet helemaal fit. En wat daarachter zit is wel heel erg licht. Hlynsson gaat ook niet in zijn eentje voor die aanvallende dreiging zorgen, dus ik denk dat je met iemand als Brobbey toch wat stootkracht nodig hebt, om in Rotterdam meer doelpunten te kunnen maken.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: b.barrie@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajaher: 'Brobbey speelde prima, maar het is goed als er een concurrent komt'
#excaja: 'Ajax moet de jongens die zich niet volledig op de club richting zo snel mogelijk van de hand doen'
#ludaja: 'Berghuis is de beste nummer tien die Ajax nu in de selectie heeft
#ajalud: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'
#foraja: 'We moeten accepteren dat Ajax op dit moment in een traject zit'
#tweaja: 'Steijn lijkt nog geen idee te hebben hoe hij Ajax wil laten spelen'
#ajaom: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'
#ajafey: 'Het is wel erg makkelijk om de positie van Steijn nu zó ter discussie te stellen'
#ajafey (restant): 'Er moet in alle geledingen van de club meer Ajax-DNA komen'
#aekaja: 'Dit Ajax lijdt aan een gebrek aan tactiek, houvast en vertrouwen'
#ajaaz: 'Dit seizoen is niet meer te redden en moet functioneren als een tussenjaar'
#utraja: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'
#briaja: 'Totaal onrealistisch om van dit Ajax resultaat te verwachten tegen Brighton’
#psvaja: 'Cruciaal dat Maduro onder Van 't Schip voldoende inspraak houdt'
#ajavol: 'Martha deed als back een beetje aan Mazraoui denken'
#ajahee: 'Van 't Schip coacht meer langs de lijn en geeft de spelers echt vertrouwen'
#ajabri: 'Dit Ajax is kwalitatief nog niet goed genoeg om van Brighton te winnen'
#almaja: 'Ajax hing van toevalligheden aan elkaar en stichtte alleen gevaar via Brobbey'
#ajavit: 'Taylor is zeer terecht tot Man of the Match verkozen'
#omaja: 'Veel van Mislintats aankopen renderen niet; de selectie is totaal niet in balans'
#necaja: 'Als Ajax 3-5-2 gaat spelen, komen de meeste spelers het beste tot hun recht'
#ajaspa: 'Taylor is echt van toegevoegde waarde voor dit Ajax'
#ajaaek: 'Conference League kan belangrijk zijn voor Ajax’ zelfvertrouwen’
#ajapec: 'Kreeg een brok in mijn keel van het eerbetoon aan Van 't Schip'
#heraja: 'Als Ajacied vraag je je af wanneer deze nachtmerrie voorbij is'
#gaeaja: 'Ajax lijdt aan een gebrek aan kwaliteit en vertrouwen aan de bal'
#ajarkc: 'Goede hoop dat Ajax onder Van 't Schip derde kan worden'
#heraja: 'Hlynsson voegt ook zonder bal zóveel toe aan het spel van Ajax'
#ajapsv: 'Henderson stond negentig minuten aan, een geweldige aankoop'
#heeaja: 'Er kwam zonder Bergwijn geen enkele dreiging vanaf de linkerkant'
#ajabod: 'Van den Boomen gaat nog heel belangrijk zijn in Ajax' opbouw’
#ajanec: 'Ajax heeft behoefte aan een voetbalfreak die het tactisch goed neerzet'
#bodaja: 'Ajax is over twee wedstrijden feitelijk weggespeeld door Bodø/Glimt'
#azaja: 'Ajax moet de komende wedstrijden met Kaplan en Hato in het centrum starten'
#ajautr: 'Mannsverk heeft de potentie om vaste basisspeler in Ajax 1 te worden'
#ajavil: 'Ajax heeft met Kaplan een potentiële topper in huis'
#ajafor: 'Ajax heeft momenteel totaal geen tactisch plan'
#vilaja: 'Van 't Schip had Mannsverk in bescherming moeten nemen door hem te wisselen'
#spaaja: 'Godts bracht met zijn snelheid en creativiteit iets wat Ajax echt heeft gemist'
#pecaja: 'Tahirovic heeft mij positief verrast; zijn voorassist was echt een wereldbal'

Lees meer over:
Plaats reactie

Eriksen10 +4761

Waren wel meerdere momenten hoor

05-04-2024 18:06

Hijosdedioses +6540

Die gelijkmaker voelde ik al aankomen. Om de simpele reden dat dit Ajax ontzettend defensief kwetsbaar is en het past in het gehele misère van het seizoen

05-04-2024 16:59

Adrian.V +786

Westrijd dood leggen kunnen ze tegenwoordig niet meer. 5e plaats willen ze niet meer. Helft van de selectie weet toch dat ze volgend jaar weer niet meer zijn, die het boeit ze gewoon niet.

05-04-2024 18:13

RSM +3916

Jammer maar dit seizoen maakt het niets meer uit. De volgende trainer zal wel weten wat hij hiermee moet en met de rest van het team.

05-04-2024 15:08

FysioPat020 +25602

Het foutje van Ramaj dat tot puntverlies leidt zegt meer over het vertoonde spel onder Schip sinds zn aanstelling dan over deze talentvolle jonge keep.
Lekker laten staan en hopen dat hij nog 3 jaar blijft alhoewel ik denk dat ie binnen 2 jaar weg is naar de BL of PL.

05-04-2024 13:53

MarkP +21527

#Ramajout > rulli in

05-04-2024 13:33

Hans.D88 +3778

Laat Ramaj gewoon lekker staan. Die jongen is 22 en heeft het best naar behoren gedaan tot nu toe, hij kan gewoon voor de komende 5 jaar een betrouwbare keeper worden/zijn. Rulli is niet veel beter.

05-04-2024 13:49

Ajaxsupporter02 +13822

Vind zijn prestaties overschat. Betrouwbaar is hij niet en voor de komende 5 jaren al helemaal niet. Rulli is momenteel beter, dus gewoon opstellen. Elke wedstrijd is belangrijk.

05-04-2024 13:55

MarkP +21527

Hij is de keuze van john, bij de nieuwe trainer is de kans groot dat rulli onder de lat staat. Geldt voor meer oogappeltjes van vh schip.

05-04-2024 13:59

FysioPat020 +25602

"Rulli is momenteel beter"

Op basis waarvan? Jij weet dat hij al meer dan een half jaar niet gekeept heeft?
Hij was overigens als hij keepte altijd goed voor een blunder en was alles behalve betrouwbaar.

05-04-2024 14:37

Hans.D88 +3778

Laat Ramaj gewoon lekker staan. Die jongen is 22 en heeft het best naar behoren gedaan tot nu toe, hij kan gewoon voor de komende 5 jaar een betrouwbare keeper worden/zijn. Rulli is niet veel beter.

05-04-2024 13:49

Sense of.H +5432

Couhaib Driouech zat gisteren in de Skybox, hoop dat dat ook z'n plek is en niet op de selectie bank beland.

05-04-2024 12:50

JanBiesbos +28965

Wat er nu gebeurt is voor de boys alleen maar goed als je naar volgend seizoen kijkt. Deze gasten zijn op alle fronten mega gevormd laat ze ook maar playoffs spelen. Zo slecht als dit seizoen gaan ze het niet meer krijgen dat betekend voor hen dat het allemaal makkelijker en beter kan worden op mentaal fysiek en sportief gebied.

05-04-2024 12:14

Jutter1 +4311

Kwaliteit is iets wat je niet kan kopen natuurlijk, Ga er dus maar vanuit dat het merendeel van de huidige spelers met hun zeer geringe kwaliteit ook in de naaste toekomst daar zéér waarschijnlijk mee moeten leren leven. Sterker nog, men kan er gevoeglijk vanuit gaan dat velen van hun heel spoedig hun heil elders moeten gaan zoeken, bij een club met meer dan waarschijnlijk veel minder ambities dan Ajax in een vrij recent verleden nog uitstraalde/had!!

05-04-2024 12:49

JanBiesbos +28965

Godsdienst prima maar wel in je eigentijd en niet tijdens werk

05-04-2024 12:02

Web +178830

Dan heb je wel een probleem met een groep spelers

05-04-2024 13:32

Redrum +95927

Het meest trieste is dat al die late gelijke spelletjes niet uit de lucht komen vallen. Niet dat we druk op zoek zijn naar meer goals en dan vanuit een counter plotseling toch de gelijkmaker om de oren krijgen. Nee, vaak zijn we al ruim 20 minuten gestopt met voetballen en de tegenstander krijgt steeds meer kansen. Hij hangt vaak al in de lucht, dat hij dan uiteindelijk meestal aan het einde pas valt na een hoop geklungel past precies bij de grote negatieve spiraal waar we in zitten.

05-04-2024 11:55

Jutter1 +4311

Niet zo verwonderlijk natuurlijk, Je zag het opnieuw ruim van tevoren aankomen idd. Geen wonder dus met spelers die zich terdege bewust zijn, zeer zeker toch moeten zijn, van het feit dat ze dermate weinig kwaliteit hebben om een dergelijke wedstrjjd winnend over de streep te kunnen trekken, zelfs niet tegen dergelijke tegenstanders!!. Het is dus bepaald niet de 1e keer in dit miserabele seizoen.

05-04-2024 12:19

Hans.D88 +3778

Inderdaad. En voor dat soort momenten heb je nu juist wat ervaren spelers en staf nodig die zulke momenten herkennen en er naar handelen, maar die schitteren in afwezigheid.

05-04-2024 13:52

AJAX020ADAM +6913

Ramaj bal wegstompen, en Hato niet als een natte krant op de doellijn staan, gooi je hele lijf voor de bal.

05-04-2024 11:55

JanBiesbos +28965

Dat duszz

05-04-2024 12:15

AlexIbarra +19215

Ik ben het niet echt eens met deze nabeschouwing.
De tegengoal kwam niet uit het niets, Eagles had meerdere flinke kansen en ik vond vooral de redding van Ramaj met z'n linkerhand bij een laag diagonaal schot geweldig. Uiteraard jammer dat hij het daarna verneukt in de blessuretijd.

Godts heeft natuurlijk flair maar was na het eerste half uur al redelijk uitgeblust, verzuimde bij een counter de bal naar rechts te spelen en een ploeggenoot helemaal vrij te spelen, en staat vaak slecht opgesteld waardoor hij de passlijn er niet uit haalt bij de tegenstander.
Blijft een heel dreigende en fijne speler om naar te kijken maar ik dacht eigenlijk dat hij wat betreft de simpele dingen al iets verder was.

Natuurlijk waren we over 90 minuten de gevaarlijkere ploeg maar ik ben een beetje afgestapt van de Hollandse stijl analyse. (Spelbeeld, blabla)
Ik zag een Ajax dat thuis tegen Go Ahead speelt en moet winnen, driekwart van de wedstrijd de overhand heeft maar slechts 1 goal maakt.
Dus blijft Go Ahead erin geloven en als zij dan in de tweede helft wat meer lef tonen op zoek naar een punt, geef je meerdere kansen weg waarvan de laatste erin gaat.
Laatste 3 minuten van de wedstrijd gebruik je dan nog om lekker te gaan breien richting eindsignaal ipv pompen of verzuipen.

Natuurlijk was het nog erger geweest als we in eigen huis 90 minuten lang overrompeld werden door Eagles en blij moesten zijn met een punt. Maar je sukkelt jezelf gewoon in slaap door bij 1-0 met af en toe een kans te denken dat het goed gaat. En niet voor het eerst.
Wat mij betreft een slechte wedstrijd met enkele lichtpuntjes.

05-04-2024 11:42

Jutter1 +4311

Let goed op mede Ajax fanatici want dit ga je erg weinig meer zien, althans dat hoop ik toch!, Je ziet momenteel een Ajax dat kan wedijveren met ploegen als N.E.C., Go Ahead Eagles e.d., weiliswaar wat moeizaam, maar toch, zei hij cynisch!. Zo ver ik in mijn herinnering terugga heb ik iets dergelijks nooit eerder gezien, het is om je haren uit je hoofd te trekken. Met uitzondering van Kaplan en wellicht Hato heeft dit team geen enkele toekomst, zelfs dermate dat een evt 5e plaats (bij bekerwinst van Feyenoord immers 2e voorronde EL!) meer dan ooit nu op de tocht staat. Het wordt dus puinruimen van ongekende omvang bij Ajax deze zomer, dat staat wel vast. Ook nog eens in een bepaald niet rooskleurige financiele situatie, ga er maar aanstaan Men kan zich voorstellen dat waarschijnlijk ook een nieuw seizoen zal volgen waarin het huilen nader tot het lachen zal staan, het is werkelijk ongekend hoe ver dit Ajax is gezonken, ook nog eens in een competitie waaraan het in het algemeen ernstig aan kwaliteit ontbreekt, Ajax voorop dus!. Laat dit miserabele seizoen maar heel snel ten einde zijn voor dit onthutsend zwakke Ajax waarin zonder twijfel nog meer puntverlies zal volgen in de nog resterende wedstrijden, daar hoef je geen waarzegger voor te zijn.. Dit Ajax gaat de boeken in als zo ongeveer het allerslechtste team in vele tientallen jaren, niet alleen wat de vrij recent talloze aangetrokken/onwaardige spelers betreft maar ook de spelers afkomstig uit de eigen jeugd (Taylor, Hlynsson e.d.,) het is kommer en kwel!! in vrijwel alle geledingen van de club, een heel triest dieptepunt!!

05-04-2024 11:16

JanBiesbos +28965

Negatief gejank… voetbal hangt van meer af dan talent en potentie. Begin eerst maar met de organisatie dus met een AD een TD en goede trainer…
Dan rommel wegdoen en paar goede aankopen en je doet gewoon weer mee.

05-04-2024 12:19

JanBiesbos +28965

Negatief gejank… voetbal hangt van meer af dan talent en potentie. Begin eerst maar met de organisatie dus met een AD een TD en goede trainer…
Dan rommel wegdoen en paar goede aankopen en je doet gewoon weer mee.

05-04-2024 12:19

FysioPat020 +25602

Een duits spreekwoord zegt: " Der Fisch stinkt vom Kopf ", verdere uitleg overbodig mag ik aannemen.
Wanbeleid op bestuursvlak sinds jaren, voeg daarbij de schandalen die ons teisteren, de vele belangrijke spelers die verkocht moesten worden of die persé weg wilden, het blijven vasthouden aan nederlandse trainers die allemaal bagger zijn behalve Slot en Bosz en tenslotte het heilige Ajax DNA dat in het moderne voetbal niks meer betekent.

05-04-2024 13:32

Manov +8581

Heel eerlijk, zie liever Rulli

05-04-2024 10:59

JesperOdeTovenaar +1211

Ik ook! Ramaj wisselt goede reddingen af met tergend idiote m.n. inspeel blunders. Structureel zichzelf overschattend lijkt het wel. En daarbij dan na een blunder heel arrogant blijven kijken alsof hij alles onder controle heeft. Ik vind het heel heel heel irritant zijn manier van spelen én zijn houding. Rulli is ook een goede keeper, die me minder zenuwachtig en geïrriteerd maakt. Geeft gewoon meer rust.

05-04-2024 12:37

Dirk +7001

Je verdedigd een krappe voorsprong , waarom breng je dan Medic niet , lange gast ,kan koppen. Nee Forbs erin dan speel je met 10 ... met Medic mee in het centrum moet Ramaay geen kamikaze doen

05-04-2024 10:51

@Maar7en +1561

Nou nou 1 moment en hij vliegt binnen… Ajax speelde de tweede helft een stuk minder dan de eerste en liep de laatste 20 minuten vooral naar achteren ipv naar voren. Met wat meer scherpte voorin was dit niet nodig geweest. Maar ook als Ajax gewoon druk was blijven zetten met z’n allen was dit niet nodig geweest. Het is allemaal steeds net niks. Geen echte sprintjes, geen doorgezette tackles… zo maak je het je zelf ook wel moeilijk. Alle respect voor Gaaei maar dat hij samen met Godts de beste waren van Ajax op het veld met Kaplan geeft te denken over de rest.

05-04-2024 10:49

Devid87 +3532

'Ja maar hij heeft zo'n moeilijke tijd gehad'

Was die maar thuis gebleven. Wat een ongelooflijke slechte trainer die werkelijk alles fout heeft gedaan gisteren wat je maar fout kon doen.

05-04-2024 10:40

Dude125 +1183

Er stonden er natuurlijk 20 in de rij om Ajax te helpen toen je laatste stond. 18e is dat,voor de duidelijkheid.

05-04-2024 11:02

Devid87 +3532

Had daar iedere jeugdtrainer neergezet en die hadden het beter gedaan dan Schip

05-04-2024 11:39

Schip +23351

Schip heeft nu alle duidelijkheid en vertrouwen uit het team gewisseld. Als je tegen een goed georganiseerde nr 7 speelt en jij bent de nr 5 en hebt ook echt het niveau van een nr 5, dan ga je met een 1-0 voorsprong niet lekker hautain drie man wisselen waaronder je absolute uitblinker.

Godts was de man die GAE tot een dubbele dekking, soms zelfs drie dubbel, dwong. Haal je die eruit, dan wordt die defensie veel minder uiteen gespeeld. Was bijna een kopie van de Robben wissel door Advocaat, ware het niet dat ik begrijp dat je Godts niet wilt overbelasten.

Dit puntverlies moet Van 't Schip gewoon zelf op zijn conto schrijven ondanks de blunder van Ramaj, weer zo'n gast die nu al over het buitenland begon.

Ze speelden leuk in de eerste helft en hij wisselt alle frisheid eruit. Bij Godts begrijp ik dat door zijn blessure achtergrond, maar hou de rest dan intact.

Forbs...bracht helemaal niets. Gaaei heeft een uitstekende traptechniek. Ik vind hem in niets een verdediger, maar die goal was technisch subliem. Paar goede voorzetten ook, maar dan heb je meer aan Brobbey en Rijkhoff dan aan Bergwijn. Godts was zoals je Ajax vleugelspelers graag ziet: een absolute plaag.

Die zeperd in de slotfase betekent weer slecht afreizen naar de Kuip. Ik begin me nu te ergeren aan de onverschillige berusting van Van 't Schip. Zeg dan dat je een te groot risico heb genomen met je wissels en neem eens de verantwoordelijkheid op je voor een slechte beurt. Ja, je had weer absurd veel blessures met Brobbey, Akpom, Berghuis etc, maar die 1-0 had je over de streep moeten trekken, ook zonder Godts.

05-04-2024 10:07

Web +178830

Klopt
Gewoon heel slecht wisselen, je voelt het aankomen
Nu laat hij ook nog een jongen als Fitz Jim zwemmen
Tactisch heel matig Is Schip, en de rest van de staf kijkt het maar aan

05-04-2024 10:17

Schip +23351

Ik vind hem tactisch helemaal niet zo matig eerlijk gezegd, maar qua spelersmanagement zo lichtvaardig als hij denkt dat jeugdspelers zonder ritme en vertrouwen wel eventjes op hele andere posities inzetbaar zijn....Wat denkt hij nou, dat hij in de opleiding bezig is? Martha andere plek, Taylor andere plek, FJ. Fitz Jim mag eindelijk eens spelen, zet hem dan in zijn kracht.

Positieve is dat er voetbal zit in de ploeg, maar dat zag ik na de eerste reeks onder Schip ook al. Toen zat het logischer in elkaar, al kwamen er misselijkmakend veel counters door omdat deze ploeg te weinig druk op de bal zet in de voorste twee linies.

Hoop dat ze schijt hebben aan De Kuip en lekker met branie spelen. Mag bij vlagen. Zet ze maar voor lul in hun eigen hok. Het ultra slechte Ajax dat Feyenoord eventjes met beide beentjes op de grond komt zetten. Ergens zie ik daar een mogelijkheid voor. Zou het wel heel lekker zijn als Brobbey en Akpom er dan weer zijn.

05-04-2024 11:11

Web +178830

Ajax zal het geld nodig hebben
Maar voor een nieuw team en vastigheden in bouwen zou het niet slecht zijn om geen Europees te spelen
Want dan speel je weer midweeks en kun je niet patronen er in bouwen
Volgend jaar CL halen dat moet je doel zijn

05-04-2024 09:45

Mung +1351

Onzin. Je moet Europese vlieguren maken. Zeker de jonge jongens. Hotels, andere stadions, voorbereiding. Super belangrijk voor de ontwikkeling. Zowel individueel als groep.

05-04-2024 10:03

Web +178830

Hotels?
Daar ga je maar met de vakantie naar toe
Voor een ploeg te ontwikkelen naar een goed plan en spel patronen heb je training voor nodig
Natuurlijk snap ik ook wel dat Europees je wat kan leren
Maar Europees afgaan is helemaal slecht voor je ontwikkeling

05-04-2024 10:10

Mung +1351

In 2019 stond er naast een hele sterke selectie ook een hecht team. Al die jongens kijken terug op misschien wel de leukste tijd uit hun voetballoopbaan. Zo'n team groeit juist als je veel tijd met elkaar moet doorbrengen.

05-04-2024 10:39

Web +178830

Toch zie ik lichtpuntjes voor volgend seizoen
Dat heeft niets te maken dat ze gisteren weer de wedstrijd niet over de streep konden trekken, nu door een fout van de keeper

Maar John wisselde een gegeven moment zoveel, dat je het ook weer aan voelt komen
Te veel jonge jongens die de kar nog niet kunnen trekken

Maar nu de lichtpuntjes
Ik vond Kaplan ontzettend goed, Hato is wat oververmoeid en dat is ook heel normaal, eigelijk pleeg je roofbouw op die jongen
Mansverk heeft ook mogelijkheden, alleen hij zal nooit voor een middenvelder veel scoren, zijn schot is op zijn zachts gezegd niet best
Godts is een buiten speler naar mijn hart, de tegenstander opzoeken, ja en dan verlies je wel eens een duel, daar lig ik niet wakker van, hij creëert gewoon gevaar
En dat John hem wisselt was wel goed, hij komt net terug van een hamstring

Kaplan, Hato, Godts, Berobbey, Mansverk, Hylisson , Thairovic, Ramaij ( is wel te nonchalant)

Henderson gaat ( hoop ik ) in een goed draaiend team wel nuttig zijn, maar hij moet wel naar zijn mogelijkheden voetballen

Als je nu Berghuis en Bergwijn kunt verkopen
Akpom komen aanbiedingen voor, zou hem er graag bij houden, maar die gaat denk ik weg

En je haalt een rechtsbuiten, en een creatieve 10 en 2 backs
Nooit meer dan 4 of 5 spelers halen, want dan gaat het weer verkeerd, je kan het niet in een jaar weer goed krijgen

Aangevuld met Rensch, Taylor, Branco van de Boomen

Dan kan het met een goede trainer ook weer snel de goede kant op gaan

05-04-2024 09:26

Odysseus +14243

Zou wel afscheid nemen van een aantal middenvelders, we hebben er echt veel teveel. Ik zou voor de dubbel pivot posities in ieder geval van de Boomen, FJ , Henderson houden. Keuze maken tussen Tahirovic, Mannsverk of Vos, afhankelijk van wie het meeste oplevert bij verkoop.

05-04-2024 11:01

Web +178830

Ja zeker je moet er nog een stel verkopen
Forbs kan ook bij jou rijtje op

05-04-2024 11:03

Odysseus +14243

Absoluut

05-04-2024 12:03

TheMagicalLion +313

Ajax had nog geluk bij het momentje ervoor van Ramaj, waar de sliding op de bal ook zomaar een doelpunt had kunnen zijn.

Bal op de paal van Godt was wel jammer, de actie en het schot verraad wel zijn kwaliteiten.

Bergwijn was als aanspeelpunt nadrukkelijk aanwezig, maar in de 16 slordig.

05-04-2024 09:11

Web +178830

Ramaij is te nonchalant
Het zijn allemaal situaties dat hij zich zelf en mede spelers in de problemen brengt
De goal is een fout, dat kan een keer gebeuren
Wel een kut moment weer

05-04-2024 10:15

Ajaxsupporter02 +13822

Zulke dingen gebeuren hem alleen veel te vaak. Nu wordt het een keer afgestraft en valt het dus op. Het is een keer klaar met hem. Mooi moment om Rulli op te stellen, want Ramaj tegen Feyenoord in de Kuip is vragen om problemen.

05-04-2024 12:32

MrMartinez +2980

Een rommelgoal zoals die gisteren kan altijd voorkomen, - en zeker bij Ajax in deze vorm. Daar zat gisteren niet het probleem. Ajax had gewoon zelf meer goals moeten maken. Dat dat niet lukt heeft naar mijn indruk met de opstelling en de wissels te maken.
En Bergwijn? Ik hoop dat Ajax niet te veel verliest als ze hem deze zomer verkopen....

05-04-2024 08:56

TheMagicalLion +313

Probleem is dat dit seizoen bijna elke keer een rommel goal valt. Onervaren in combinatie conditioneel het gebeurt te vaak.

05-04-2024 09:14

Soccerskins v2 +43196

Leuk voor Godts en Gaaei dat ze beslissend kunnen zijn. Verder is dit het slechtste Ajax wat ik ooit gezien heb. Ik heb persoonlijk ook geen enkele binding met de selectie. Gisteren zag ik de bal via Mannsverk, Tahirovic en Gaaei naar Hlynsson gaan en dacht ik echt bij mezelf: dit zijn 4 spelers die op dit moment niks in Ajax 1 hebben te zoeken. Potentie is er bij een aantal zeker, maar het is bij lange na niet genoeg. Van deze selectie zou ik volgend seizoen verder willen gaan met Ramaj, Rensch, Kaplan, Hato, Vos, Taylor, Henderson, Godts, Rijkhoff en Brobbey.

05-04-2024 08:24

Odysseus +14243

Ik zou FJ er ook bij willen houden en zie ook veel potentie in Tahirovic.

05-04-2024 11:02

Ajaxsupporter02 +13822

Waarom niet verder gaan met Fitz-Jim?

05-04-2024 12:33

Dolblij +44838

De wissels typeren ook dit Ajax.

05-04-2024 07:33

Breuk +25029

De trainer

05-04-2024 07:59

DeWijsneus +25641

Gaaei MOTM voor mij, Godts inderdaad ook erg goed. Daarnaast eervolle vermelding voor Kaplan.

Redelijke tot goede eerste helft, echt bizar slechte tweede helft weer.

Tactisch wonder Schip ben ik inmiddels ook wel klaar mee. Ik vond dat Fitz Jim het nog wel redelijk invulde als linksbuiten. Maar dat je het verzint, wauw. Breng dan maar Forbsie in. Snap sowieso niks van Schip en zijn opstellingen, spelopvatting en coaching. Maar hij zelf denk ook niet.

Bergwijn haalde weer zijn gebruikelijke niveau. Ik weet niet of het mentaliteit dingetje, of hij is nooit fit, maar ik vind hem echt bizar beneden pijl spelen. Overbetaalde volgevrete vedette, sjokkend over het veld. Bah.

05-04-2024 07:08

caspervans +5336

Ja, achteraf begreep ik ook wel prima dat hij Fitz-Jim bracht. Als een soort 10 kan hij dan nog prima mee, vond het lekker om te zien hoe hij combineerde in en rond de 16.

En toen Forbs vervolgens alsnog inviel, snapte ik helemaal waarom hij niet eerder werd ingebracht. Hij zal ontzettend veel talent hebben, maar bij Ajax gaat dat er gewoon niet uitkomen. Als 'ie nog wat wordt, dan vanaf rechts, maar als linksbuiten is het 'em gewoon niet.

05-04-2024 10:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.