Hato niet bezig met transfer: 'Volgend jaar kan ik met Ajax waarschijnlijk Champions League spelen...'

door NielsOpdam 131

Bron Ajax Life

Hato niet bezig met transfer: 'Volgend jaar kan ik met Ajax waarschijnlijk Champions League spelen...'

door NielsOpdam 131

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Jorrel Hato is niet bezig met een eventuele transfer naar het buitenland, zo vertelt de verdediger van Ajax op de persconferentie, geciteerd door Ajax Life. Het toptalent beleeft een goed seizoen in Amsterdam en werd al gelinkt aan diverse topclubs, maar blijft gefocust op zijn prestaties. Verder spreekt Hato ook over zijn voorbeeld: Jurriën Timber.

Tijdens de persconferentie na Ajax - NAC Breda (3-1) krijgt Hato de vraag of hij zichzelf klaar acht voor een stap naar het buitenland. 'Daar ben ik eerlijk gezegd niet mee bezig', luidt zijn eerste, stellige antwoord. 'Er staan nog zes wedstrijden op het programma. Daarna hoop ik terug te kunnen kijken op een mooi seizoen. En volgend jaar kan ik met Ajax waarschijnlijk in de Champions League spelen. Dat is ook heel mooi.'

Farioli kreeg op zijn beurt ook de vraag of Hato klaar is voor een stap naar een Europese topcompetitie. 'Ik denk het', antwoordt de Ajax-trainer op die vraag. 'Hij heeft zich ook bewezen tegen Spanje toen hij tegen een van de beste buitenspelers (Lamine Yamal, red.) van de wereld op dit moment speelde. Jorrel is een speler met een verbazingwekkende carrière. Als hij zijn nederigheid en gretigheid om te leren en te werken behoudt, dan wens ik mezelf toe dat ik hem in de toekomst en volgend seizoen kan coachen.'

'Het is duidelijk dat ik erg ben gegroeid op deze positie'

Vorig seizoen speelde de verdediger als centrale verdediger bij Ajax, maar onder Francesco Farioli staat Hato als linksachter opgesteld. Volgens de Ajacied kan hij op beide posities spelen. 'Het is duidelijk dat ik erg ben gegroeid op deze positie (linksback, red.). Ik kom nu vaker in de een-tegen-een en speel in best grote ruimtes. Als linksback maak je veel meters en kun je jezelf ook aanvallend onderscheiden. Ik denk dat ik in al die punten ben verbeterd.'

Tekst gaat verder onder de foto.

hato 28407663
Jorrel Hato in actie tegen Lamine Yamal. De Ajacied vond het een leerzaam duel. 'Het was leuk tegenover hem te staan. Een mooi meetmoment. Dan wil je jezelf graag laten zien.'

'Ik sta er net zo in als Timber, hij is een voorbeeld voor mij'

Hato bekijkt zelf regelmatig wedstrijdbeelden met Winston Bogarde om beter te worden. Laatstgenoemde liet aan het begin van dit seizoen nog weten dat hij Hato het liefst in het centrum ziet spelen. Hato kijkt daar inmiddels anders naar. 'Ik heb er wel eens met Jurriën (Timber, red.) over gesproken. Hij debuteerde bij Ajax als rechtsback en vertrok als centrale verdediger. Bij Arsenal staat hij tegenwoordig overal achterin. Hij vindt het wel mooi dat hij eigenlijk elke positie kan bespelen. Zo sta ik er ook in. In dat opzicht is hij een voorbeeld voor mij.'

Zelf heeft de pas negentienjarige Hato inmiddels al best veel ervaring. Zo speelde hij laatst nog met het Nederlands elftal tegen Spanje tijdens de Nations League. Hij stond toen recht tegenover toptalent Lamine Yamal. Hato vertelt dat hij daar erg veel van leert. 'Yamal is ook een jonge jongen, maar op zijn positie misschien wel de beste speler in de wereld. Het was leuk tegenover hem te staan. Een mooi meetmoment. Dan wil je jezelf graag laten zien.'

'We stonden niet goed in de restverdediging'

Zondagmiddag zag de Ajax-verdediger dat de Amsterdammers niet goed begonnen aan de competitiewedstrijd tegen NAC Breda. 'In de openingsfase kregen we rap drie counters tegen, waaruit zij ook snel scoorden. We stonden niet goed in de restverdediging', concludeert Hato, die zag dat vooral de eerste twintig minuten 'niet top' waren. 'Het belangrijkste is dan hoe je jezelf daarna herpakt. Ik denk dat we dat goed deden, met twee snelle goals als resultaat.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajacider +4936

Zeer blij met deze instelling. Deze jongen heeft een goede entourage om zich heen.

07-04-2025 17:55

KingOfTheMatch +7086

Verfrissend! Eindelijk een speler die waardeert wat ie heeft en niet door allerlei bochten gaat lullen en alles in het midden houdt.
Hoop alleen dat Ajax ook standvastig kan zijn en niet alleen maar naar het prijskaartje kijkt. Want die zal behoorlijk zijn, helemaal als Hato er zelf zo in staat.

07-04-2025 15:27

HStorm +3173

Opmerkelijke jongen met een enorm talent. Zelfs zijn woorden zijn spot on!

07-04-2025 14:48

Balgevoel +31030

Is normaal gesproken straks basisspeler op het WK, wordt alleen nog maar meer waard met een paar goede potten in de CL. Winst voor Ajax: nog een jaar Hato en een hogere transfersom. Winst voor Hato: wordt geen gokje en komt binnen als een relatief grote meneer bij een club die z'n best voor hem heeft moeten doen. Volgende stap in z'n ontwikkeling: meer aanvallend rendement halen uit kansen en aan z'n voorzet werken. We moeten iets verzinnen 😂

07-04-2025 13:54

mango +290

Lijkt me inderdaad goed om nog een seizoen te blijven. Dat Hato een goede speler aan het worden is, lijkt me helder. Maar om aan te tonen dat je een exceptioneel talent bent moet je je laten zien in bij het nationale elftal of in de Champions League. Mocht hij een goed seizoen + eventueel WK draaien, dan gaat hij gerust 1.5x meer opleveren voor Ajax en dan heeft hij de clubs sowieso voor het uitkiezen

07-04-2025 13:12

Okocha078 +14068

Komt een WK aan en Taylor,Hato,Sutalo en Brobbey zijn hier verzekerd van een basisplaats. Hopelijk weegt dit mee voor ze om nog een jaartje te blijven.
Net zoals Farioli hopelijk CL wilt spelen met deze ploeg.

Als je Gorter,Sosa,Medic,Kaplan,Mannsverk,VD Boomen,Forbs,Akpom,Wijndal,Rasmussen en Hlysson kan slijten zou er naast het CL geld toch genoeg binnen komen? Henderson zal denk ik ook wel gaan.
Een goede 6 en rechtsbuiten erbij en je bent al goed voorzien.

Mocht er toch een (redelijk) grote transfer nodig zijn zou ik Brobbey laten gaan en een nieuwe spits scouten.

07-04-2025 13:10

KarimB +11770

Brobbey verzekerd van een basisplaats? Hij heeft gelukt dat die Weghorst achter zich heeft. Als er een zuid Amerikaan komt die er 1x per 3 wedstrijden 1 maakt verdwijnt brobbey gwn naar de bank mag ik hopen

07-04-2025 14:07

Lapzwans +1556

Ik zie een aantal namen die toch echt wel renderen hoor..

07-04-2025 18:32

Brooklyn +4154

Hoop zo dat er wat gegroeid is in de selectie en begeleiding in de zin van een gevoel dat er meer in zit. Kan daarbij nog steeds niet goed beredeneren of het kampioenschap nu een vloek of een zegen is. Beide?

07-04-2025 12:08

DeMeervanweleer +7588

Brobbey mag van mij gaan, leuke gozer, niet compleet genoeg voor een Ajax spits.
Er mag nog een rechtsbuiten bij, Antman? En een spits. Op het middenveld zijn er genoeg opties, zeker als Mokio, Bounida en Steur zich verder ontwikkelen. Ook achterin, zeker als Sutalo blijft verwacht ik weinig mutaties.

07-04-2025 11:52

Lavie +2343

Met het oog op het WK26 is het voor Hato verstandig om bij Ajax te blijven. Met een basisplaats in de Champions League en Eredivisie zal Ronald Koeman hem vrijwel zeker meenemen. Voor Brobbey, Sutalo en Taylor geldt eigenlijk hetzelfde. Henderson is te duur voor wat hij brengt. Met Berghuis, Klaassen en Pasveer is er in principe voldoende senioriteit.

Als het lukt om van Branco, Henderson en Mannsverk af te komen hoop ik dat Ajax Enric Llansana ophaalt bij GAE. Ook die Antman vind ik een verschrikkelijk goede speler.

07-04-2025 10:09

JeffreyAFCA2 +189

Waarom wil iedereen Henderson toch weg hebben?
Ja hij verdient veel, maar vond je het gisteren goed staan in de restverdediging? En opbouwend zonder beweging en iemand die ALTIJD aanspeelbaar is?

Henderson is ons geluk van dit seizoen dat we die in een goede vorm erbij hebben, anders was je zeker geen kampioen geworden.
Ik hoop dat hij blijft, voor zijn jaarsalaris haal je NIEMAND die ook maar in de buurt komt van zijn kwaliteiten.

07-04-2025 13:51

Zomer +1862

Helemaal mee eens. Als je een andere speler haalt, ben je een veelvoud van zijn salaris kwijt aan een afkoopsom alleen al

07-04-2025 14:10

Lavie +2343

Hij is duur en oud. Llansana heeft een hogere potentie en is een betere voetballer. Hij is van waarde geweest dit seizoen. Door op het inkomen van Henderson te besparen kunnen Brobbey en Taylor misschien een jaartje verlengen.

07-04-2025 16:20

Lavie +2343

Nee joh. Llansana is voor een prikkie op te halen.

07-04-2025 16:21

Knalpot +3642

Zo is het wat is duur als je 50M daardoor binnenharkt plus een dosis professionaliteit en leiderschap die al 2 jaar gemist werd. Alleen dat laatste al heeft ervoor gezorgd dat heel veel spelers om hem heen veel beter zijn geworden en fors meer waard zijn nu.

07-04-2025 19:33

Lavie +2343

Henderson heeft waarde gehad, maar je moet het ook weer niet overschatten. Vorig seizoen liep hij ook al bij ons rond, hè?

08-04-2025 10:18

JeffreyAFCA2 +189

Ik vind niet dat overschat wordt! Eerder onderschat hoe belangrijk hij is.
En ik noem ook dat dit naar een goede vorm heeft, die was van hem vorig jaar ook minder.

Ik vind Henderson 1 van onze belangrijkste spelers in de selectie op dit moment, dus zou het jammer vinden als hij weg zou gaan.

Wat levert hij nu nog op? 2/3 of misschien 4 milj aan transfersom? En dan iets van 4,5 milj salaris? Voor dat geld krijg je nooit dezelfde kwaliteit en mentaliteit weer denk ik

08-04-2025 10:26

Lavie +2343

Ik vind Hato, Sutalo en Taylor de beste dit seizoen. Pasveer is ook erg belangrijk geweest. Met Berghuis, Klaassen en Weghorst hebben we in principe voldoende senioriteit.

Henderson vind ik de wedstrijden tegen laagvliegers eerder een probleem dan een oplossing. In de Europese potjes en tegen AZ, Feyenoord en PSV gaan we hem missen. Alhoewel ik hem tegen AZ teleurstellend vond.

Spelers als Clasie, Koopmeiners en Llansana zijn misschien wel beter. Koopmeiners is te duur. Llansana is voor een prikkie op te halen.

08-04-2025 10:54

FissaDeGekste +3436

Stop eens met die jongen naar het buitenland praten. Hij heeft al tig keer aangegeven dat hij er niet per se naar op zoek is op het moment.

Moet gewoon nog meer minuten bij Ajax 1 maken. CL in. WK spelen. Dan kom je ergens binnen.

07-04-2025 09:57

Artemio +32218

Alleen verkopen bij een niet te weigeren bod.
Vanaf 50 miljoen euro zou ik als Ajax zijnde pas beginnen te overwegen om te verkopen.

07-04-2025 09:54

Koekie87 +21012

Wat is dat toch altijd met al die zogenaamde voetbaljournalisten die al die jongens om de haverklap maar naar het buitenland toeschrijven. Laat zo een jongen zich eerst nog maar eens lekker verder ontwikkelen bij Ajax de aankomende seizoenen en in de Champions League aangezien die voor Ajax binnen handbereik is ipv dat zo een jongen straks weer veel te snel naar het buitenland vertrekt, daardoor blijft stilstaan in zijn ontwikkeling en straks zijn volle potentieël niet benut.

07-04-2025 09:33

blueberry +138

Komt door de zaakwaarnemers ook die willen snel cashen speler boeit ze vaak niet.

07-04-2025 10:13

Nr.10 +111573

Ik verwacht (helaas) dat er voor Hato wel echt een topclub komt, en dat hij dan vertrekt. Liverpool schijnt hem te willen. Het is helaas gewoon zo dat de echte toptalenten na twee seizoenen in het eerste vertrekken, en Hato hoort absoluut in die categorie. Ik zou het sterk vinden als wij erin slagen om hem nog een seizoen te houden, maar ik verwacht dat we, gezien de financiële situatie en de manier waarop wij daar mee omgaan, dat we hem verkopen. Denk dat je dan wel van minimaal 60 miljoen uit moet gaan, en eigenlijk meer.

07-04-2025 09:32

Rolo +13828

Ik verwacht eigenlijk met het WK van volgend jaar, de CL en de verzekerde basisplaats dat Hato juist nog wel een jaar in Amsterdam blijft. Ook gezien zijn leeftijd. Stel, hij gaat naar Liverpool, waar op dit moment een Tsimikas en Robertson op zijn positie lopen. En eventueel een Kerkez zal worden gehaald. Dan zijn je speelminuten al gelijk een stuk minder.

07-04-2025 10:38

Eurysaces +29558

Hato, Brobbey en Taylor hebben niet of nauwelijks iets laten zien op niveau. Als die een stap maken naar een (sub)top club uit 1 van de grotere competities, zitten ze zo goed als zeker op de bank in een belangrijke fase van hun ontwikkeling.
Ik hoop dat Taylor en Brobbey open staan voor een extra jaar. Zeker Taylor kan je daar een mooie financiële vooruitgang tegenover zetten en Brobbey een sportieve na dit magere jaar voor hem.

07-04-2025 11:53

Rolo +13828

Brobbey zie ik wel gaan. Als een WHU bijvoorbeeld terugkomt. Ik verwacht dat hij met zijn spel en postuur daar ook beter zal renderen dan bij Ajax.

07-04-2025 13:22

KarimB +11770

Denk oprecht dat die in speelronde 12 niet meer speelt. Ofwel geblesseerd in de veel zwaardere PL of voldoet niet

07-04-2025 14:08

Nr.10 +111573

@rolo. Ik denk dat Hato zich bij Liverpool direct in de basis speelt, hij is veel beter dan die spelers die jij noemt. Ik denk dat Hato bij Barcelona of Real Madrid ook zo in de basis zou spelen. Volgens mij wordt hij nog steeds een beetje onderschat onder Ajax aanhang, hij is nu al een van de beste spelers van de wereld op zijn positie.

07-04-2025 14:34

Nr.10 +111573

@eurysaces. Brobbey en Taylor halen de absolute top niet denk ik. Hato wel. Ik denk dat Hato direct in de basis speelt bij een Europese topclub. Zie niet zoveel clubs waarvan ik denk: daar zal hij niet snel in de basis komen.

07-04-2025 14:35

Rolo +13828

En toch denk ik dat het ook met intensiteit te maken heeft. Hato is nog jong en het tempo in de PL ligt zo ontzettend hoog. Als je dan door de week ook nog CL wil spelen, gaat je dat als jonge speler opbreken ben ik bang. Beter (ook voor ons) nog een jaar te blijven.

07-04-2025 14:40

Nr.10 +111573

Ik denk dat Hato zich daar heel snel aanpast hoor. Hij stond op z'n 16e al basis Eredivisie en hij speelt nu eigenlijk al een paar seizoenen alles. Fysiek is hij geweldig. Hij is ook een jongen die altijd serieus bezig is met z'n ontwikkeling, en bijvoorbeeld extra dingen doet met Bogarde. Nogmaals, ik denk dat hij zich zo in de basis speelt bij Liverpool.

07-04-2025 14:48

Rolo +13828

Het zou zomaar kunnen, maar gezien de concurrentie (onderschat een eventuele Kerkez niet die bij Bournemouth echt wel bagage heeft opgedaan) verwacht ik niet dat het een directe basisspeler is... maar goed. Laten we het zien... na volgend seizoen ;)

07-04-2025 14:56

OuweDibbes +12006

Lekker blijven.. Weer een goede zet van Fariolli om hem linksback te maken, hoort nu bij de beste 3 linksbacks ter wereld en dat als negentienjarige.. De bewierookte Perisic kwam er niet aan in Eindhoven bij Hato.

07-04-2025 08:51

Brooklyn +4154

Oh. Waar staat dat top lijstje?

07-04-2025 12:02

OuweDibbes +12006

Dat lijst staat in mijn schitterende hoofd... al zijn daar de meningen verdeeld over mooie wijk..

07-04-2025 12:26

KarimB +11770

Vind je dit zelf niet wat genant ouwe dibbes

07-04-2025 14:09

Goldenlastra +1744

Ik zou denk ik niet gaan met het wk en de Champions League in het achterhoofd. Ik denk dat hij voor de absolute top nog een stapje moet zetten en dat dit juist net zo makkelijk bij ons kan. Dan zou hij na een goed wk overal kunnen spelen.

07-04-2025 08:39

Mözil +2545

Dat geldt natuurlijk ook voor Taylor en Brobbey. Volgend jaar met Ajax Champions Leauge spelen en uitblinken in de Eredivisie en de kans is heel groot dat ze mee gaan naar het WK. Ik vrees met name dat Taylor dat niet gaat doen, Brobbey is imo te vervangen voor een andere spits.

07-04-2025 08:43

Nr.10 +111573

Het hangt er vanaf welke club hij kiest, maar waar zie jij Hato zich nou niet direct in de basis spelen?

07-04-2025 09:34

Jarikoning +7349

Brobbey zeker verkopen. Rest houden als het kan.Antman erbij nog.

07-04-2025 06:36

Dapperestrijders +4696

Goed antwoord van Hato volgend jaar CL spelen, zou ik ook zeggen maar intussen weet hij ook wel dat Ajax min. zeker 50 miljoen aan hem kan verdienen

07-04-2025 04:19

JoeBlow +8222

Voor die 4 kun je deze zomer tussen de 75 en 100 miljoen krijgen. Daar kan Ajax geen nee tegen zeggen. Als er serieuze clubs komen, gaan ze alle 4.

Daar kan je 30-50M van herinvesteren omdat je ook CL speelt en daar gegarandeerde inkomsten van zal ontvangen. Maar al met al wordt het volgend jaar gewoon een lastig jaar - in het slechtste geval ook nog eens met een volledig nieuwe technische staf.

07-04-2025 02:40

Hersenspinsel +8278

Bye, bye Ajax.
Ik sta 100% achter de stelling "De beste transfers deze zomer zouden zijn als je Taylor, Hato, Sutalo, Brobbey en Fariolli kan behouden."
Voor 30 miljoen kan je een Sosa en Wijndal halen, beperkte spelers met een enorm loon. En ja ik gebruik die spelers als voorbeeld omdat we na het vertrek van Tagliafico één vervanger zochten en er 3 aanschaften omdat niemand voldeed en uiteindelijk gewoon een jeugdspeler gebruikte.

07-04-2025 07:48

JoeBlow +8222

Vandaar dat ik ook zeg dat het een moeilijk jaar gaat worden. Je hebt geld nodig - maar kan niet de kwaliteit halen die vertrekt. Net als na de leegloop in 2021-2022.

Het houden van die spelers kan alleen als je er enorme veel geld tegenaan gooit in salarissen, verlengingsbonussen en “verleng en we werken mee” beloftes. Dat gaat Ajax niet meer doen en dat is gezien de recente historie ook logisch.

Het enige wat dat zou kunnen veranderen als Farioli blijft, zich committeert aan nog 2 jaar project Ajax waardoor je misschien spelers hebt die zich daar senang bij voelen en nog een jaartje blijven. Maar ook dat zie ik niet echt gebeuren.

07-04-2025 15:46

Hersenspinsel +8278

We moeten proberen de verhuurde jongens te verkopen.
Dan kunnen we weer een jaar verder.
Daarna zullen er waarschijnlijk wel eigen spelers verkocht moeten worden om te voorkomen dat we geen transferwinsten kunnen bijschrijven.

07-04-2025 16:17

JoeBlow +8222

Zeker. Maar dat zal nog lastig genoeg zijn. Voordeel is wel dat de boekwaarde inmiddels veel lager is, zodat je voor minder kan verkopen zonder rode cijfers te schrijven. Dan scheelt het in ieder geval salaris.

07-04-2025 16:21

Nr.10 +111573

Als je slechts 75 tot 100 miljoen weet te vangen voor Sutalo, Hato, Taylor en Brobbey, dan heb je er echt helemaal niks van gebakken.
Voor Sutalo en Hato samen moet je al meer dan 100 miljoen krijgen.

07-04-2025 09:35

JoeBlow +8222

Doe het rekensommetje maar:

Voor Brobbey mag je je handen dichtknijpen als je er nog 10M voor krijgt. De rest allemaal 30.

De reuzenbedragen uit de jaren 19 - 23 waren het directe resultaat van recente CL exposure. Dat krijg er je in de huidige markt, met de huidige internationale status EN met de huidige TD niet meer voor.

07-04-2025 15:37

Nr.10 +111573

Haha 10 miljoen voor Brobbey en 30 voor Hato. Dit is het meest belachelijke wat ik in tijden op AS heb gelezen, en dat zegt wel wat hoor.

07-04-2025 15:59

JoeBlow +8222

Mensen kunnen een andere mening hebben. Daar kun je ook normaal en een tikkeltje minder opgewonden op reageren.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken. Voor ons aller Ajax hoop ik dat ik er 100% naast zit.

07-04-2025 16:07

Nr.10 +111573

Tuurlijk, je kan een andere mening hebben. Zo zijn er mensen die denken dat Hato binnen een jaar in de basis staat bij een topclub als Liverpool, en er zijn mensen die denken dat hij weliswaar de absolute top kan halen maar daar langer de tijd voor nodig heeft. Dat is een meningsverschil, en daar kan je dan gewoon over praten. Maar... stel dat er iemand is die zegt: Hato kan er niks van, die speelt binnen twee jaar bij Zwolle of RKC? Wat doe je dan? Dan ga je daarom lachen, want het slaat nergens op.
Jep, soms zeggen mensen dingen die nergens op slaan. Net zoals dat je voor Brobbey 10 miljoen en voor Hato 30 miljoen gaat krijgen komende zomer.

07-04-2025 16:45

Ferd +38604

Joe heeft iets teveel blow op.

Brobbey gaat niet onder de 20 weg, de anderen minimaal 40.

12-04-2025 07:17

Bruno04 +15838

Gewoon blijven. Volgend jaar ook wk

07-04-2025 01:37

jeffrey_van_der_sluis +30584

Lekker jaar blijven!

06-04-2025 22:48

AjaxAddicted +2999

Hopelijk blijft hij samen met Taylor. Antman erbij halen. Ik vond Edvardsen ook beter. Mokio goed. Nieuwe jeugdspelers. Mooi man!

06-04-2025 22:41

Picasso +6696

De verdediging Gaaei/Rosa - Sutalo - Baas - Hato bewaren is echt heel belangrijk voor volgend seizoen.

Ik ga ervanuit dat Rugani teruggaat naar Juventus. Als je verder Sosa, Wijndal en Kaplan kunt verkopen en daar Blind en Veltman voor terug kunt halen als ervaren back-ups, dan ga je er zelfs op vooruit. Met verder talenten als Janse, Ugwu en Gooijer is er ook nog voldoende jong bloed met potentie

06-04-2025 22:40

AINIESTA +45381

Veltman staat in de basis in de PL. Die komt echt niet voor een plek op de bank naar Ajax. En die is sws beter dan Gaaei en Rosa.

06-04-2025 22:58

Picasso +6696

Ik verwacht eigenlijk ook dat Kroes Gaaei (helaas) gaat proberen te verkopen aan een Duitse of Italiaanse club. Ik denk dat hij een groot potentieel heeft wat bij een club met een andere speelstijl beter tot uiting zal komen. Met Veltman zou je dan de ideale vervanger binnenhalen met Rosa als prima back-up.

Daarnaast heeft Veltman 19 wedstrijden gespeeld in de Premier League dit seizoen. Dat is zeker gaan vaste basisplaats. Bij Ajax kan hij weer Champions League spelen

06-04-2025 23:03

AINIESTA +45381

Hij is een aantal keer geblesseerd geweest. Mits fit volgens mij gewoon basisspeler daar.

06-04-2025 23:14

Nr.10 +111573

@Ainiesta. Volgens mij loopt het contract van Veltman deze zomer af. Voor hem is het dus het ideale moment om terug te keren. Ik denk dat het wel gaat gebeuren. Op rechtsback heb je nog steeds een groot probleem, want je hebt daar nu twee spelers die niet goed genoeg zijn. Daarnaast gaat Rugani weg, dus kan je wel iemand gebruiken op cv achter Sutalo (als we die wel weten te houden) en Baas. Met Veltman kan je daar twee vliegen in één klap slaan.

07-04-2025 09:37

Okocha078 +14068

Zie Veltman graag komen, maar ze hebben wel de optie van een extra jaar gelicht. Dus transfervrij is hij niet

07-04-2025 13:01

Wendy.H +7129

Ik heb het gevoel dat ze Rugani gaan kopen

07-04-2025 13:30

OpNaarNummer4 +2006

De beste transfers deze zomer zouden zijn als je Taylor, Hato, Sutalo, Brobbey en Fariolli kan behouden.

06-04-2025 22:31

PuurAjax +1150

Zou echt heel knap zijn. Niet onmogelijk ook dat het kan, maar denk dat we allemaal stiekem weten dat ze niet allemaal zullen blijven, helaas.

Maar wat een sterke as zou je daarmee behouden ja!

06-04-2025 23:06

Gulpie +2431

Allemaal eens, maar Brobbey mag van mij wel weg hoor. 4 Goals in een heel seizoen kan gewoon niet voor een Ajax1 spits.

07-04-2025 00:20

AjaxSoCal +2042

Zou me verbazen als er een topclub zich voor Brobbey meld. Zijn statistieken zijn gewoon onder de maat op het moment

07-04-2025 01:21

OuweDibbes +12006

Echt dikke plus voor jou vriend..

07-04-2025 08:52

Nr.10 +111573

Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Een paar dingen kan je makkelijk zien aankomen.
(1) Kroes, de onervaren TD die bij Ajax een leertraject mag doen, heeft nog steeds moeite om alle overbodige spelers te slijten. Er komen er een hoop terug van verhuur, en de eerste weken van de transferperiode gaan voorbij zonder dat daar iets mee gebeurt.
(2) Ondertussen komt er een Engelse of Spaanse topclub voor Hato. Gezien de financiële situatie en het gebrek aan een goede onderhandelaar bij Ajax, verkopen we hem voor een matig bedrag, bijvoorbeeld 50 miljoen.
(3) Er komt een goede club voor Farioli, Premier League of Italië. Farioli is ontevreden over de samenwerking met de TD, en hij is sowieso een carrièretijger die een stap omhoog wil doen en begrijpt dat er bij Ajax voor hem volgend seizoen qua individuele prestige weinig te winnen valt. Die gaat weg.
(4) Taylor heeft al min of meer aangegeven dat hij wel wil gaan. Hij kan niet naar de absolute top, maar vast wel naar een subtopper in een van de grote competities.
(5) Bij Brobbey en Sutalo heb ik heel erg het gevoel dat het ervan afhangt wie er komen. Ik denk dat er voor Sutalo ook een goede kans is dat er een grote club komt, want die stond er al goed op voordat hij naar Ajax ging, en speelt zich ook met Kroatië in de kijker. Hij heeft dit seizoen grote stappen gezet, zou mij echt niet verbazen als er een Engelse topclub komt voor hem, en dan hoeft hij daar zelf echt geen twee keer over na te denken. Denk ook dat Ajax er bij hem niet voor gaat liggen, ondanks z'n geweldige seizoen, want we wilden hem afgelopen zomer al voor een fooi verkopen. Brobbey willen wij zelf denk ik graag verkopen, want die is nu een van de topverdieners (speelde afgelopen transferperiode in de winter ook al wat).

07-04-2025 09:46

OuweDibbes +12006

Het is gewoon hoe je het in gaat zetten maar goed stuk verder ben bang dat Kroes zich gaat opstellen als een financieel puinruimer.. Probeer je overbodige spelers te slijten.. en hier en daar een gerichte versterking te halen. Hato niet voor minder dan 70 miljoen anders valt er gewoon niet te praten. Hato is op het ogenblik 1 van de beste linksbacks op de wereld, en is pas 19 jaar.. Die koop je niet voor 2 jaar maar voor minimaal 10 jaar..

07-04-2025 12:53

Nr.10 +111573

Ik denk ook dat hij zsm voor financiële zekerheid gaat, hij is gewoon geen TD wat dat betreft.

07-04-2025 13:10

OpNaarNummer4 +2006

Dit is wel het pessimistische scenario natuurlijk, maar ik deel deze vrees wel gedeeltelijk. Laten we hopen dat hij het beter doet dan de afgelopen 2 transferperiodes. Hopen kan natuurlijk altijd.

07-04-2025 16:35

AFCACruijff14 +162549

Onze media blijft maar elke keer lullen dat al onze trainers en spelers zsm het land moeten verlaten. Wat een flauwekul toch steeds, alsof Ajax niks te zeggen heeft of dat contracten niet bestaan of dat, ja en dat kan echt media, mensen gewoon ook graag bij Ajax in dienst zijn.

Hato is net 19, heeft het vooruitzicht dat hij minstens 8 potjes CL kan spelen en bij Ajax heeft hij een basisplaats, niet erg onhandig richting WK 2026. Alsof hij al weg moet. Rond WK 2026 lijkt me een prima moment om voor het eerst eens na te denken over een transfer.

06-04-2025 22:25

Breuk +25368

Je hebt helemaal gelijk. Maar zaakwaarnemer en ouders hebben vaak een beslissende invloed.

06-04-2025 23:08

Wendy.H +7129

Hato lijkt me een verstandige jongen die zich niet zo snel gek laat maken, Brobbey daaren tegen

07-04-2025 13:46

ajaxcied4life +26091

En als ze dan eenmaal het buitenland zijn heengeluld en daar niet presteren in hun gore blaadjes dan lopen roeptoeteren dat ze TOCH te vroeg zijn weggegaan en dan brullen ze in koor dat ze dat allemaal hadden zien aankomen. Het vak van sportjournalist is als je wil zo gemakkelijk.

07-04-2025 05:29

31xAjax +7980

Ajax heeft ook niet zoveel te zeggen, als een speler aangeeft echt te willen vertrekken dan ontstaat er een dynamiek waardoor een langer verblijf haast niet meer mogelijk is

Tevens zijn de lange kontrakten er alleen maar voor de transfer vergoeding, niet in de eerste plaats om uit te dienen. Een langer verblijf is vaak alleen mogelijk als het kontrakt opgewaardeerd en verlengd wordt.

De media spelen hier overigens geen enkele rol in....

07-04-2025 07:51

3*stars*3 +23579

Groot talent en een verstandige jongeman.
ALS hij blijft.

06-04-2025 22:25

Soccerskins v2 +43474

Zou mooi zijn als Ajax Hato weet te houden, maar ik hou er geen rekening mee. Er gaan veel clubs komen deze zomer en zeg dan maar eens nee.

06-04-2025 22:23

AFCACruijff14 +162549

Wat denk jij dat Hato moet kosten? Die krijg je echt niet onder de 50 miljoen. Dus voor veel clubs niet te betalen of ze willen het niet betalen.

06-04-2025 22:26

Breuk +25368

Er zijn natuurlijk ook clubs die dat we willen/kunnen betalen. Bijvoorbeeld Real, United, Arsenal en City.

06-04-2025 23:11

PuurAjax +1150

Voor veel clubs WEL te betalen

06-04-2025 23:11

Soccerskins v2 +43474

Er zijn genoeg clubs die 50M willen betalen voor Hato. En ik mag hopen dat Ajax meer vraagt.

06-04-2025 23:54

WeirdAJAX +12367

Hoop dat Hato en Taylor nog een jaar willen blijven om hier CL te spelen. Wel mooi mss want dan moet Kroes wel stappen vooruit zetten met de selectie.

06-04-2025 22:21

DiesJanse +9

Nog een nieuwtje: vanaf augustus/september komt Tadic voor één jaar als speler terug bij Ajax. Hierna zal hij een bestuurlijke plek innemen binnen Ajax. Mijn vader heeft een vriend die Tadic persoonlijk kent en hij heeft hem verteld dat alles al rond is om terug te keren bij Ajax.

06-04-2025 22:19

AFCACruijff14 +162549

Los van het feit dat je dit kan verzinnen of dat je de waarheid zegt, waarom per augustus/september? Mag aannemen dat een nieuwe speler per 1 juli bij ons in dienst komt. En het is ook wel aannemelijk dat Tadic terugkeert, de rust is terug bij onze club en we kunnen hem best gebruiken.

06-04-2025 22:27

wijzijndebeste123 +165371

De voorbereiding begint in juli. Waarom zou Tadic daarvan n deel missen? Klinkt niet logisch

06-04-2025 22:27

Picasso +6696

Misschien doelt hij gewoon op het begin van het seizoen? Buiten dat zou ik er niet meer aan beginnen, tenzij Brobbey voor een mooi bedrag verkocht wordt en ze Tadic als spits willen gebruiken in de roulatie met een nieuwe echte 9

06-04-2025 22:34

DiesJanse +9

Excuses, moest juli/augustus zijn. Ook vanwege dat hij uit zijn contract loopt, weet ik niet exact wanneer. Dit is geen lariekoek en alles is al in kannen en kruiken. Mijn vader en de vriend waar ik over sprak zijn beide Servisch. Tadic zelf heeft dit hoogstpersoonlijk verteld. Kleine scoop voor op de zondagavond.. snap dat er twijfels zijn over dat ik het wellicht verzin, maar dat zullen we wel zien in juli.

06-04-2025 22:34

Wendy.H +7129

Geloof er niks van maar laat me graag verassen

07-04-2025 13:49

DiesJanse +9

Toch is het echt zo. Lastig om mensen online te vertrouwen, maar als mede-Ajacied zou ik zoiets niet gauw uit mijn duim zuigen. Hopelijk ben je aangenaam verrast in de aanstaande zomer transerperiode.

07-04-2025 17:27

Wendy.H +7129

Ik wacht af

08-04-2025 18:15

AjaciedT020 +510

Hato blijf a.u.b. nog één seizoen. Wat een talent 🙌

06-04-2025 22:15

Wobbo +11514

Allemaal gewoon nog een jaar blijven. Voor Hato, Brobbey en Taylor is het belangrijk om aan spelen toe te blijven komen om kans te maken op het WK en bij Ajax krijg je dat gewoon. Hato is ook nog maar 19 jaar hallo. Volgend seizoen spelen we ook Champions League nou dat wil je toch ook weer mee pakken als zelf opgeleide spelers? Een jaar blijven, Champions League spelen, een WK spelen en dan een transfer maken. Ook Henderson en Sutalo moeten blijven.

Ik zou het echt vreemd vinden hoor als die spelers niet het Champions League jaar willen meemaken dat ze zelf met Ajax hebben verdiend.

Dus die spelers houden, spelers als Van den Boomen, Medic, Avila, Sosa, Forbs voorgoed zien te lozen. Wat je met spelers als Wijndal, Hlynsson, Mansverk, Rasmussen moet doen dat zou ik nog niet zo goed weten. Ligt ook een beetje aan wat voor versterkingen we kan halen.

06-04-2025 22:13

Breuk +25368

Ik zou Rugani ook houden voor de CL. En Kaplan verkopen.

06-04-2025 22:16

NeeI +108048

De absolute top gaat komen voor Hato (begrijpelijk). Zeg daar maar eens nee tegen. Daarom denk ik dat hij volgend jaar niet meer in ons shirt te bewonderen is.

06-04-2025 22:12

Wobbo +11514

Een jaar CL wat je zelf verdient hebt. Je hebt garantie als basisspeler en dan ga je gewoon mee naar het WK (mits we dat halen natuurlijk). Als Hato bij Madrid of Liverpool ofzo op de bank komt te zitten zeg dan maar dag met je handje naar het WK. Ik zou het een domme beslissing vinden. Wacht gewoon tot na het WK. Iedereen blij.

06-04-2025 22:15

Ajax1812 +9178

Zou een droom zijn om deze jongen te houden. Wat een talent.

06-04-2025 22:10

WZAWZDB33 +883

Zo is het Jorrel!!! Dapp’re strijder!❌❌❌

06-04-2025 22:10

gi0vanni +7335

Ondanks de beperkte mogelijkheden moeten we hopen dat we de juiste spelers kunnen behouden.
En de een deel van de overbodige spelers kunnen verkopen. Hato mag best blijven ja. Wijndal, Sosa en Avila verkopen is niet makkelijk. Misschien kan Farioli er nog een als backup gebruiken als er geen alternatieven zijn.

06-04-2025 22:05

Suarez16_ +9362

Ja mee eens. Zo uit mijn hoofd heb je eigenlijk al Kaplan, Van den Boomen, Medic, Sosa, Wijndal, Avila, Akpom, Mannsverk en Forbs die je moet lozen. Als je die allemaal tegen boekwaarde kan verkopen doe je goede zaken. Zowel qua afschrijvingen als salaris krijg je dan enorm veel ruimte. Hato behouden is daarom ook belangrijk imo. Staat voor 0 euro op de balans. Zou daarom ook eerder een Brobbey ofzo dan verkopen, want die is wel voor 17 miljoen gekocht. Al zou een Forbs of Wijndal als back-up ook weer geen ramp zijn natuurlijk.

06-04-2025 22:11

gi0vanni +7335

Ik ga ervanuit dat een deel niet verkocht kan worden of ze moeten er verlies op maken. Daarom doorbouwen en proberen stappen te maken.

07-04-2025 21:26

wijzijndebeste123 +165371

Als Hato Sutalo en Farioli blijven ben ik n gelukkig man. Dan is t aan ome Alex om de selectie op CL niveau te brengen.

06-04-2025 22:02

WZAWZDB33 +883

En Taylor!

06-04-2025 22:10

Myriad +7131

Die gaat weg

06-04-2025 22:11

WZAWZDB33 +883

Waar is je bron?

06-04-2025 22:12

Wendy.H +7129

Aalbers bij goeie morgen eredivisie

07-04-2025 13:54

AFCACruijff14 +162549

Het lot van Ajax is altijd dat topspelers vertrekken, maar de kunst is ze net wat langer te houden dan je gedacht had. Lukte Overmars ook met Tagliafico, Martinez en noem er een paar. Maar dan moet je wel goede salarissen betalen en een sportief plan hebben. Brobbey en Taylor zie ik gaan, de rest lijkt me best houdbaar.

06-04-2025 22:29

ProperFootball +14699

Keeper mag ook blijven.

06-04-2025 22:55

Bjorn +12727

Qua handelssnelheid, qua loopvermogen, qua balbeheersing, qua snelheid.. heeft deze jongen echt alles om zich in de top staande te gaan houden. Waanzinnig.

Hopelijk eerst nog een jaar met Ajax in de CL.

06-04-2025 22:02

Breuk +25368

En zoveel keer diepgaan in de wedstrijd vanmiddag, helaas kon Kaplan hem niet bedienen.

06-04-2025 22:05

xstaniox +15204

Hato gaat volgend jaar nog een seizoen in de Champions League schitteren en vertrekt daarna voor de jackpot van €80 miljoen + naar een topclub.

06-04-2025 22:00

Chalana1984 +4703

Hato, Sutalo en Taylor. Dat zijn de belangrijkste jongens om te behouden.

06-04-2025 22:00

ProperFootball +14699

En het keepertje.

06-04-2025 22:55

Chalana1984 +4703

Eens. Van Matheus kunnen we nog jaren plezier hebben. Uitstekende opvolger van Pasveer.

06-04-2025 23:26

Marcw1972 +16784

Ik hoop dat de sterkhouders blijven vanwege het spelen van CL met Ajax. Daarnaast speelt wellicht het WK van 2026 een rol. Op de bank bij een buitenlandse club verkleint aanzienlijk de kansen op een plekje in de selectie voor het WK.

06-04-2025 21:59

Tommyshelby +129832

Er lopen heel veel slechte linksbacks rond in deze competitie. We boffen dus echt met Hato.
Hij is by far de beste. En nog altijd slechts 19 jaar.

De zomer wordt een stuk dragelijker als hij blijft. Dan hoeven we ons alleen zorgen te maken om Farioli, Taylor en Sutalo.

06-04-2025 21:58

Sterretje73 +5288

Kijk ! Dat zijn de echten ! Hier heb je nou wat aan ! Natuurlijk wil die jongen uiteindelijk hogerop maar heel verstandig dat hij nog even de ervaring meepakt en idd lekker CL speelt bij de club die hem al deze kansen geeft. Ik heb dit 1000x liever dan die broodvoetballers met babbels als Anthony en Kudus. Nu nog hopen dat er niet een club komt die een offer doet that we cannot refuse....dat is deze.topper nl echt wel waard.

06-04-2025 21:58

Breuk +25368

Haha nog steeds Anthony. Maar anyway, als je hem gisteren zag spelen tegen Barca zou je willen dat wij hem hadden kunnen huren.

06-04-2025 22:03

Sterretje73 +5288

Ik zeg ook niet dat hij niet kan ballen maar het is en blijft een broodvoetballer die zijn ziel altijd voor geld zal verkopen. Trouw is hem niet bekend. Maar kennelijk is mijn verhaal wat moeilijk te doorgronden..

06-04-2025 22:14

Simpelishetmoeilijkst +25387

Breuk, ik heb liever David “Herres” Neres terug.

06-04-2025 22:20

Breuk +25368

Er zijn ook zoveel spelers van Ajax die te vroeg weggaan om het geld. Dat zijn dan geen broodvoetballers?

06-04-2025 23:05

Breuk +25368

Die is gewoon niet haalbaar, wel met je eens

06-04-2025 23:05

Sterretje73 +5288

Je haalt er telkens andere punten bij. Reageer nou eens inhoudelijk op wat ik zei. Ik heb gewoon liever een Hato die zich zo opsteld dan een net zo begaafde speler die niets met Ajax heeft. Wat is daar dan zo fout aan ? Of wil je gewoon puntjes scoren voor de duimpjes ?

06-04-2025 23:09

Suarez16_ +9362

Sutalo-Baas-Hato met Matheus op goal met Farioli als trainer en je gaat volgend seizoen weer verschrikkelijk weinig weg geven. Dat is voor mij wel het belangrijkst deze transfer zomer.

06-04-2025 21:57

Breuk +25368

Wie zou jij als rb willen?

06-04-2025 22:04

Suarez16_ +9362

Gaaei en Rosa doen het beiden goed tot nu toe. Ik zou ze dus gewoon behouden. Ook heb je gooijer en Regeer nog. Zou alleen verder gaan kijken als er opeens een club met een niet te weigeren bod op Gaaei of Rosa komt. Voor nu wel voldoende denk ik.

06-04-2025 22:08

Patrick1967 +2034

Dat zou mooi zijn. Kan me niet meer herinneren dat Hato een onvoldoende haalde. Topper.

06-04-2025 21:57

DD +6421

Beste reactie van het weekend!

06-04-2025 21:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.