Vermeend Ajax-target laat zich uit over transfer: 'Sta er zeker voor open'

door Joël Nijman 146

Bron Voetbal International

Vermeend Ajax-target laat zich uit over transfer: 'Sta er zeker voor open'

door Joël Nijman 146

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Luciano Valente staat open voor een stap naar een topclub in Nederland, zo laat hij weten tegenover Voetbal International. Eerder kwam er al een gerucht naar buiten dat Ajax interesse zou hebben in de creatieve middenvelder van FC Groningen.

Zich van de wijs laten brengen na de mogelijke interesse, doet Valente niet. 'Ik ben gewoon lekker aan het voetballen, probeer het zo goed mogelijk te doen voor FC Groningen en ben er verder echt niet zo mee bezig.'

Wanneer er echter naar een mogelijke transfer wordt gevraagd, klinkt er een duidelijk antwoord. 'Het is niet zo dat ik per se weg moet of iets, maar ik sta er zeker voor open. Daar hoef ik verder ook niet geheimzinnig over te doen. Ik heb eerder al eens gezegd dat ik graag eerst een binnenlandse transfer zou willen maken en een Nederlandse topclub is natuurlijk een droom. We zullen zien of het ervan gaat komen', vertelt het jonge talent.

Tekst gaat verder onder de foto.

Vermeend Ajax-target laat zich uit over transfer: 'Sta er zeker voor open'
Valente ziet een transfer naar een Nederlandse topclub zitten. Het talent van FC Groningen ontwikkelt zich goed en mocht zich zelfs al bij Jong Oranje melden.

Valente denkt dat hij meekan bij een Nederlandse topclub, maar blijft realistisch en leergierig

Of Valente het niveau van een Nederlandse topclub aan kan? 'Ik denk dat ik voetballend gezien dat niveau aan kan. Het is ook duidelijk dat ik nog genoeg ontwikkelpunten heb, maar dat leer je bij dat soort clubs ook op de trainingen', vertelt de middenvelder, die iedere dag uitgedaagd wil worden.

Dat mensen steeds over een transfer beginnen wanneer ze tegen de Groninger praten, vindt hij niet erg. 'Ik begrijp ook dat mensen er iets over willen weten als mijn naam zo vaak wordt genoemd. Maar ik zeg steeds hetzelfde: ik ben op dit moment bezig met FC Groningen en in de zomer sta ik ervoor open als er een mooie kans voorbijkomt, maar het is niet zo dat ik absoluut weg moet. Zo simpel is het. We gaan het wel meemaken', sluit hij af.

Feyenoord, Bologna en Ajax in de race voor Valente

Eerder kwam al naar buiten dat Ajax interesse zou hebben in de middenvelder van FC Groningen. Mounir Boualin van Soccernews kwam een kleine twee weken geleden met dat nieuwtje. Daarbij zouden de Amsterdammers ook nog interesse hebben in Ringo Meerveld van Willem II.

Naast Ajax zouden ook Feyenoord en Bologna op het vinkentouw zitten voor Valente. De Rotterdammers zouden zelfs al contact hebben gehad met het management van de 21-jarige speler, terwijl Ajax nog afwachtend zou zijn.

Dit seizoen maakt Valente indruk in de Eredivisie. Hij wordt dit seizoen bij FC Groningen veelal gebruikt als linksmidden, maar kan ook als aanvallende middenvelder uit de voeten. De creatieveling scoorde dit seizoen twee doelpunten en gaf vijf assists in 28 wedstrijden. In de Keuken Kampioen Divisie kwam Valente vorig seizoen tot zeven doelpunten en zeven assists in 34 wedstrijden.

De goede prestaties van het talent leverde al een plek op bij Jong Oranje, waar hij debuteerde en zelfs wist te scoren. Zijn debuut maakte hij tegen Jong Italië, het land waar hij eveneens voor uit kan komen. Scoren deed hij tegen Jong Roemenië. Tot nu toe kwam hij tot twee jeugdinterlands voor het team van oud-Ajacied Michael Reiziger.

Lees meer over:
Plaats reactie

Widjai.G +178

Kom op Ajax,sla je ambitieuze slag met Valente als ik Kroes zou zijn.

24-04-2025 00:31

Rommy5 +1195

Kunnen zeker wat technisch vernuft gebruiken op middenveld.

16-04-2025 07:16

Broodjeaap020 +6543

Mag zich eerst bewijzen bij ajax als wissel en met t geld wat we straks hebben betreft UCL en "misschien" kampioen kunnen we best wel sem steijn halen toch doet t bij twente erg goed en in veel een ajax middenvelder.

15-04-2025 16:46

FrancescosRavioli +15466

Ik vraag me bij Steijn af of hij niet verandert in een type Klaassen of Donny op 10nalsmwe hem halen.

Ik ben nog niet zo enthousiast over hem eerlijk gezegd. Vind hem meer een PSV/010 speler. Maar ka. Ernaast zitten

16-04-2025 22:30

JBxxx +577

Groningen zal hoog in de boom gaan zitten voor hem, we moeten dat niet doen tussen €10-15 mil voor neerleggen. Vele eredivisie spelers maken niet meer de stap naar topdrie maar direct naar het buitenland tegenwoordig. Een Antman bijvoorbeeld is nog wel op te pikken voor €3-5 mil voor op rechts.

15-04-2025 10:49

Dapperestrijders +4742

Valente: Het betekent dus snel handelen voordat hij wordt weggekaapt door een andere club

15-04-2025 01:17

Sunny +9600

De enige echte grote parel met internationale top potentie in de ED heet Cathline, speelt bij Utrecht die een optie tot koop hebben en die natuurlijk gaan lichten .
Maar wie weet heeft Cathline wel meer trek in Ajax, CL voetbal en meer salaris en aanzien dus verleiden die jongen

14-04-2025 18:53

Toni21 +3539

Cathline is Daramy 2.0

14-04-2025 19:51

Sunny +9600

Nou sorry hoor, dan heb je hem niet goed bekeken

14-04-2025 20:14

Toni21 +3539

Ik zie hem helaas bijna wekelijks maar vind het helemaal niks. Geen overzicht, heeft ruimte nodig, niet goed genoeg in de korte combinatie zijn onder andere mijn bevindingen. Leuk als hij de ruimte voor zich heeft en/of diep gestuurd kan worden maar daar is alles mee gezegd. Internationale top potentie, zoals jij het noemt, is natuurlijk compleet gestoord. Zou in de ED al volledig door de mand vallen bij één van de traditionele top-3 clubs

14-04-2025 22:16

Sunny +9600

Oh zijn we het volledig oneens met elkaar.
Ben jij Utrecht supporter of Ron Jans ;-) dat je hem bijna wekelijks ziet spelen?
Ik sta overigens niet alleen in mijn mening over Cathline.
https://www.vi.nl/video/scouten-in-de-eredivisie-zou-je-kiezen-voor-antman-cathline-of-valente

14-04-2025 22:29

Okocha078 +14285

Dat Brobbey gaat is prima en helaas zal Taylor ook wel gaan verwacht ik
Imo moet je Hato en Sutalo dan echt nog een jaartje houden anders gaan er weer teveel sterkhouders tegelijk weg

Henderson zal ook gaan denk ik.

14-04-2025 18:15

FrancescosRavioli +15466

Hato is onmogelijk om te behouden.
Brobbey en Sutalo acht ik die kans wel. Alleen is de vraag of je Brobbey moet willen houden

16-04-2025 22:32

Myriad +7182

Goed in de kleine ruimte, altijd handig, maar is dat genoeg?

14-04-2025 17:59

de echte causio +2322

Serieuze vraag: zou onze Edvardsen als spits kunnen spelen? Hij is nu ook een soort spits aan de buitenkant.

14-04-2025 17:57

Robertini +40081

Kunnen? Vast wel in hoge nood. Ideale oplossing is het absoluut niet.

14-04-2025 20:17

JBxxx +577

Als we toch bezig zijn, zou Godts op 10 kunnen?

15-04-2025 10:46

FrancescosRavioli +15466

Je moet dat niet doen om precies dezelfde reden als waarom je Promes niet in een 4-3-3 in de punt zette.

Het zijn niet dezelfde type spelers, maar vanaf de zijkant als zo'n soort veredelde spits komt z'n neus voor de goal veel meer tot z'n recht (hoe tegenstrijdig dat ook klinkt). Hij heeft er meer aan om vanaf de flanken te komen dan dat hij al in positie staat.

16-04-2025 22:40

de echte causio +2322

De zaakwaarnemer van Valente doet zijn werk uitstekend. Maakt een hype van deze, ietwat beperkte voetballer. Geen diepgang, niet explosief, niet dominant, alle ballen in de voet, geen passeerbeweging, en verdedigen doet hij niet.
Bijna alles wat Taylor een goede voetballer maakt heeft Valente niet.

14-04-2025 17:50

Robbie en de Kock +11309

Ik zou die andere Edvardsen er graag bij hebben. Die kan een aanval opzetten en ook afmaken. Is zeer dynamisch en krachtig met een goede techniek.

14-04-2025 17:49

Ajaxlee +5603

Goede speler hoor, maar jammer dat we niet verder kijken. We gaan volgend seizoen CL voetballen hè. Ik zou dan toch graag meer kwaliteit willen, anders gaan we het heel lastig krijgen. Ik zou gaan voor namen als Stroeykens, Sverre Nypan of Kamada. Stroeykens en Nypan zijn verder dan Valente en hebben in mijn ogen ook een hoger plafond. Kamada is een topper en zou gelijk de beste middenvelder zijn van de Eredivisie. Alle drie andere profielen, maar zeer interessant. Ze hebben namelijk nog maar een contract tot 2026 en dus zouden dus niet voor de hoofdprijs weggaan.

14-04-2025 17:45

Freddy +11566

Leuk hoor die namen maar wat denk je van het prijskaartje?

14-04-2025 20:08

Ajaxlee +5603

Nypan 12 miljoen, Kamada 15, Stroeykens 14 miljoen. Volgens transfermarkt dan eh. Ik noem ze met name omdat ze alle 3 nog maar een 1 jarig contract hebben, dus ik denk dat je daardoor niet de volle mep hoeft te betalen.

14-04-2025 20:18

Freddy +11566

Zelfs die bedragen gaat Ajax niet meer betalen. Zeker deze zomer niet helaas. Zijn wel goede talenten.

14-04-2025 21:05

FrancescosRavioli +15466

Dat denk ik dus ook niet.

Al zou je Hato verkopen, dan mag je daar wsl de helft van besteden. En je moet Henderson, Taylor en mogelijk Brobbey ook nog vervangen + nieuwe ervaren spelers terughalen als vervanging van Henderson.

Als Ajax zou gaan voor Mitrovic (bij vertrek Akpom en Brobbey) en Eriksen mag je al heel blij zijn als dat lukt. Dan moet je alleen nog een linksback hebben (op papier zijn de 3 anderen niet goed genoeg). Kroes zal eerst een hoop zooi moeten lozen.

Klaassen en Regeer zullen wel als 6 worden ingezet. Dan houd je aankoop (Eriksen), Fitz Jim en Mokio voor 2 posities over. Tel daar Berghuis bij op en je bent voorzien (overigens zal ik zelf niet zo redeneren. Ik denk dat Kroes mogelijk zo redeneert)

16-04-2025 22:45

Toni21 +3539

Prima speler met voldoende potentie, hier zal Groningen wel de hoofdprijs voor vragen gezien de vele interesse die er voor hem is.

Voor hetzelfde geld haal je buiten de grenzen nog interessante spelers op. Als 8/10 zou ik bijvoorbeeld kijken naar Mario Dorgeles van Nordsjaelland.

Daarnaast zijn er voor alle andere posities die wij moeten versterken betere alternatieven in het buitenland te vinden dan de namen die nu de ronde doen. Hoop echt dat we wat verder kijken dan alleen de NLse competitie.

14-04-2025 17:38

AFCAJERRA +201

Hoop dat we hem halen goeie speler

14-04-2025 17:37

bremovic +2261

Antman Moro en valente proberen en misschien muller wolfe mocht Hato vertrekken

14-04-2025 16:42

willem1958 +8930

Leuke speler maar ik zie nog liever Breum komen en dan meteen Antman ook, Ajax is gek als ze deze twee spelers voorbij laten gaan, die kosten niet de hoofdprijs maar je krijgt veel voetbal met ze.

14-04-2025 16:42

Okocha078 +14285

Vind Breum ook de enigste interessante optie in de eredivisie eigenlijk. Daarna vind ik Kodai Sano nog beter dan Valente en Meerveld.

14-04-2025 18:13

Freddy +11566

Timber heeft nog een jaarcontract :)

14-04-2025 20:09

NatteKrant +1793

Deze zomer vertrekken naar aller waarschijnlijkheid: Brobbey, Taylor en Hato voor zo'n 100 miljoen euro. Daarnaast komt er minimaal 50 miljoen euro bij aan CL inkomsten, wat waarschijnlijk direct als schuldaflossing dient.

Fitz-Jim en Weghorst kunnen de plekken van Taylor en Brobbey in de basis opvangen. Konadu en Mokio schuiven hierdoor ook plekje door. Matheus kun je overnemen en Pasveer verlengen.

Spelers als Wijndal, vd Boomen, etc. moet je proberen te verkopen.

Dan houd je misschien 100-120 miljoen over voor transfers.

Dan heb je sowieso nog nodig:
- Linksback basis
- Spits basis
- Rechtsbuiten basis (Traoré voldoet écht niet, zie Berghuis meer als middenvelder)
- Middenvelder breedte concurrent
- 2 á 3 spelers doorstromen vanuit Jong

Dat zou toch moeten lukken?

14-04-2025 16:22

Mung +1816

100 miljoen voor Hato, Brobbey en Taylor lijkt me zwaar overdreven.

14-04-2025 16:27

Ajax27 +19263

Want? 50 voor Hato en Brobbey/Taylor beiden voor 25. Lijkt me behoorlijk realistisch.

14-04-2025 16:49

Mung +1816

Welke club gaat er in godsnaam 25 voor Brobbey neerleggen?

14-04-2025 17:18

BeterVanafDeZijlijn +1307

Mijn vraag eveneens

14-04-2025 17:30

Dirigent +6904

Hato 55 miljoen, Brobbey 22, Taylor 32 miljoen.

14-04-2025 17:35

PH2BOT +40642

Je vergeet de bonussen voor de directie na behalen 37e titel...èn het stelletje huurlingen met langdurige vette contracten die zich begin juli weer komen melden op station Bijlmer. Daar gaan al je centen meteen weer.

Volgend seizoen wordt dus hoogstwaarschijnlijk weer een ouderwets 'tussenjaar'.

14-04-2025 16:37

BeterVanafDeZijlijn +1307

Ik teken er voor als we net zon tussenjaar hebben als nu

14-04-2025 17:31

Pretletter +304

Je speelt teveel OSM

14-04-2025 16:45

AlexLitmanen10 +14486

Inkomsten CL zijn pas eind volgend seizoen hoor.

Alleen het startgeld is bij aanvang, maar dat zijn we al kwijt door bonussen

14-04-2025 17:18

AlexLitmanen10 +14486

Meerveld < Valente < Breum!

En Eriksen is ook gratis op te halen. Maar liefst Breum

14-04-2025 15:55

OuweDibbes +12072

Middenvelders genoeg, zal alleen een uitzondering maken voor Keesie Smit en Land van PSV..

14-04-2025 15:36

mvdk +44628 moderator

Maar van die middenvelders kunnen er heel veel weg.

14-04-2025 15:41

OuweDibbes +12072

Absoluut eens.. Maar 2 heerlijke voetballers die bij de verkeerde club spelen, en dat bedoel ik ook vanwege hen technische skills..

14-04-2025 15:42

mvdk +44628 moderator

Smit kunnen ze misschien nog proberen. Maar dat moet Smit zelf willen en het hard spelen, anders zal AZ denk ik niet meewerken.

14-04-2025 21:04

OuweDibbes +12072

Ahh.. hij begon laatst voorzichtig te muiten.. heerlijke speler.. Hoop echt dat Ajax een keer keihard te spelen om een transfer te forceren.

14-04-2025 21:22

AlexLitmanen10 +14486

Zo goed dat ze nauwelijks spelen

14-04-2025 15:55

OuweDibbes +12072

Doet er niet toe.. bij Ajax horen dit soort technische en tactische spelers thuis. Die trainers daar zijn gewoon stom.. Stel je liever Veerman op terwijl je met Land een soort Frenkie in huis hebt.

14-04-2025 16:27

AlexLitmanen10 +14486

Blijkbaar is Veerman nog wel ff beter.

Overigens zat Frenkie bij ajax1 ook veel op de bank voordat hij er klaar voor was (opvallend genoeg was Bosz toen ook de trainer, zou het toeval zijn?)

14-04-2025 17:16

3*stars*3 +23711

Ben ook wel gecharmeerd van Kees Smit.
Sterker nog, dat is enige middenvelder buiten de top-3 die ik echt geschikt vind voor een stap naar ons.
Mooie speler man maarja contract tot 2028.
En dan heb je ook nog te maken met onderhandelingspartner Az.
Gaat em niet worden.

14-04-2025 17:57

WillemvH +1652

Stijlvolle creatieve speler. Klinkt zelfbewust, intelligent en ambitieus. En toch met beide voeten op de grond. Daarmee lijkt hij goed leerbaar en coachbaar. Kortom, een investering waard. Met name als Taylor vertrekt en Henderson wellicht ook. Bounida, Regeer, Fitz-Jim en Mokio staan klaar met Klaassen en Berghuis als mentor.

14-04-2025 15:24

Opperhoofd +12772

Haal Antman

14-04-2025 15:15

Panna +5064

Mooie toevoeging voor onze godenzonen; een superheld!

14-04-2025 15:27

Aspers73 +3247

In mijn ogen wel belangrijk dat we nog steeds de 'Nederlandse pareltjes' ophalen naar Ajax toe. Zoals we altijd hebben gedaan.

14-04-2025 15:13

de echte causio +2322

Volgens mij speelt een betere versie van Valente bij Sparta. Gratis op te halen.

14-04-2025 15:09

Tadic84 +1405

Hij bedoelt Kristian Hlynsson van Ajax zelf neem ik aan 😉.

14-04-2025 15:36

goajaxgo +14193

Alsof Hlynsson beter is dan Valente :D

14-04-2025 17:32

Slang3 +46263

We gaan de CL in he

14-04-2025 15:03

MarcelvTol1971 +15569

en we hebben niet zo heel erg veel geld he

14-04-2025 16:05

Slang3 +46263

Meer dan vorige zomer en toen zaten we de handen ook niet aan dit soort niveau te branden

14-04-2025 16:16

Tommyshelby +130547

Komt ruimschoots tekort voor Ajax. En is veel te duur voor wat ie kan.

Ga maar naar Rotterdam. Daar heeft ie meer te zoeken.

14-04-2025 15:02

FissaDeGekste +3441

In mijn ogen moet je uitkijken met scouten in de Eredivisie. Het kan goed uitpakken (Edvardsen) maar het kan ook enorm tegenvallen.

14-04-2025 14:55

Dubbelvla +8550

Dat geldt voor elke speler uit elke competitie

14-04-2025 15:05

MarkAFCA +1161

Oké Jomanda

14-04-2025 15:26

gi0vanni +7381

Geestig. 😁

14-04-2025 15:30

Panna +5064

Of iets er precies tussenin; dat kan ook!

14-04-2025 15:28

Jww +2414

Jan Pelleboer herrezen.. Het kan vriezen het kan dooien https://www.youtube.com/watch?v=27EHxyQlP3o&list=RD27EHxyQlP3o&start_radio=1

14-04-2025 17:08

Picasso +6836

Ik vind Breum en Meerveld interessanter dan Valente

14-04-2025 14:39

Matts +2155

Breum idd. Alleen speelt hij wel vaak als een soort hangende linksbuiten, en voor die positie hebben we Godts en Edvardsen al. Antman van Go Ahead kan ook wel een leuke speler worden. En ik vind Jorg Schreuders van FC Groningen ook wel "iets" hebben; ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

14-04-2025 14:46

RJB1979 +26148

Zo'n gemiste kans dat ze hem Luciano hebben genoemd en niet Deo.

14-04-2025 14:18

GeorgeAdamski +3616

Je bedoelt dat dan zijn wil dan ook zou uitkomen. Maar hij heet helaas (of gelukkig) geen (Deo) Volente😉

14-04-2025 14:48

Balgevoel +31477

Afgelopen paar potjes goed op 'm gelet, maar ik zie het niet zo. Ja, het is een redelijk imposante verschijning, tenminste, als je de sik even wegdenkt. Vrij groot, oogt sterk, staat redelijk goed op z'n 'poten'. Mooie balbehandeling, sierlijk. Maar ik mis dynamiek, spelversnelling. Hij loopt 'rustig' tussen de linies en kan bij Groningen relatief lang aan de bal blijven en leuke balletjes geven, maar naar mijn idee meer een 'type' Branco dan de handige (creatieve) spelversneller zoals bijvoorbeeld gister Fitz-Jim zich even uitstekend liet zien. Farioli vraagt veel van z'n middenvelders en in mijn beleving heeft hij het loopvermogen (nog) niet. Maar misschien heb ik te weinig van 'm gezien hoor, kan ook. Leuk dat hij ervoor openstaat, maar Ajax kan zich, ook met Champions League-centjes, maar weinig twijfelgevallen permitteren, ook qua omvang van de selectie. Daarnaast: voor mij is Fitz-Jim de (natuurlijke) opvolger van Taylor.

Overigens, misschien leuk om te vermelden: Fitz-Jim is ouder dan Valente. Wel drie maanden... ;-)

14-04-2025 14:16

Pinohelmond +5884

Ben het in alles met je eens behalve dat Fitz de opvolger van Taylor zou zijn Fitz komt tekort, letterlijk en figuurlijk.

14-04-2025 14:31

Balgevoel +31477

@Pinohelmond

Op sommige vlakken begrijp ik de scepsis rondom Fitz-Jim, al ben ik al jaren 'fan' van 'm. Is natuurlijk wel 'al' 21, maar dit is nog steeds z'n debuutseizoen in Ajax 1. Daar kun je op zich dus op twee manieren naar kijken, maar ik vind echt dat hij qua inhoud, kracht en dynamiek enorm gegroeid is. Misschien vind ik 'm wel verder dan de Kenneth Taylor van vorig seizoen, maar dat is moeilijk vergelijken.

14-04-2025 14:40

Ajaxsupporter02 +14529

Waarom zou je hem nu al afschrijven dan?

Heeft meer dan genoeg potentie laten zien.

14-04-2025 15:04

Balgevoel +31477

@Ajaxsupporter02

Doel je op Valente of Fitz-Jim en de reactie van Pinohelmond?

14-04-2025 15:07

C14 +22541

@Pino

Met 'letterlijk' noemen maak je jezelf al ongeloofwaardig. Is in niks fysiek minder dan Taylor, Berghuis en anderen.

Het is het eeuwige napraten en niet zelf even goed kijken en nadenken.

14-04-2025 15:07

Balgevoel +31477

@C14

Wij zijn het wel eens over 'onze' Fitzie, hè ;-)

14-04-2025 15:08

C14 +22541

@Balgevoel

Het enige wat Fitz-Jim nog weg houdt van een absolute basisplek in Ajax 1, is twijfel aan zichzelf, nog niet het volle zelfvertrouwen.

Speelt met de rem erop, de schroom erop, en twijfelt. Dat is funes, voor iedere speler. Zeker als hij veel tijd krijgt, gaat hij vaak teveel nadenken, en dan maak je vaak juist de verkeerde keuzes, of je handelt dan te traag.

Het is een speler die vooral ook intuïtief moet spelen, en dat kan pas als dat volle vertrouwen er is.

Was altijd al wel fan van Taylor, maar in potentie schat ik Fitz-Jim nog wat hoger in, completer ook. Taylor zal altijd wel beter blijven echt hoog op het veld, Fitz-Jim aan de bal wat sterker en veelzijdiger, creatiever.

14-04-2025 15:11

Balgevoel +31477

@C14

Dit is het eerste volledige seizoen in Ajax 1 van Fitz-Jim. Is wat jaartjes 'verpest' door voor spek en bonen op regenachtige maan- en vrijdagavonden mee te moeten hobbelen bij Jong en verhuurd te worden aan de verkeerde club met een nog slechtere trainer (voor hem). Hopelijk krijgt hij vanaf volgend seizoen het volledige vertrouwen. Als je ziet hij hoe dit jaar gegroeid is, fysiek, maar ook in spelurgentie en dynamiek, zit er nog (veel) meer in het vat. Ik was al best wel verbaasd door z'n neusje voor de goal dit seizoen, daar moet onder Farioli nadrukkelijk aan zijn gewerkt. Alles stap voor stap, zoals het altijd gaat, bij (bijna) iedere voetballer.

14-04-2025 15:21

Laudrup10 +17211

Financieel kan je er geen buil aan vallen. Staat er in Italië goed op en is technisch absoluut goed genoeg. Heeft wel veel loopvermogen maar doet nog te veel in 1 tempo. Zoekt wel altijd de combinatie en kan dat met onze spelers vele malen beter.

14-04-2025 16:21

Balgevoel +31477

@Laudrup10

Mwah, weet ik niet hoor, geen buil aan vallen: is ook 'maar' drie maandjes jonger dan Fitz-Jim. Hopelijk gaat Ajax voorlopig voor echte kwaliteitsimpulsen.

14-04-2025 16:30

Godenzoon24 +15406

Vond die Kwakman vorige week tegen PSV erg goed spelen. Alleen heb 'm enkel toen gezien dus weet niet of hij dat niveau vaker laat zien!

14-04-2025 14:11

AFCA1996L +16074

Huurling van AZ dus neem aan dat hij daar volgend seizoen gewoon een kans gaat krijgen. Wel een heerlijke speler inderdaad

14-04-2025 14:13

Godenzoon24 +15406

Dat zal dan inderdaad wel! Jammer.

14-04-2025 17:28

DrFootball +15220

Gisteren heeft Pieter Zwart op VI heel goed aangegeven waarom Ajax er niet aan moet beginnen. Ben het daar mee eens. Daarbij hebben we voor de linkerkant nu spelers.

14-04-2025 14:07

Amsterdamnoord +6208

Speelt inderdaad als een soort linksbinnen. Die bestaan eigenlijk niet meer en passen niet in het Ajax-spel.

14-04-2025 17:43

Petterson +25312

Hij was mij nog niet opgevallen, maar ik kijk behalve Ajax nog maar weinig voetbal, laat staan Groningen. Is het de moeite deze jongen?

14-04-2025 13:58

krachtpatser66 +569

Nee. Valente moet lekker bij Groningen blijven, door blijven ontwikkelen. Het is nog te vroeg om hem te halen. En je hebt Fitz Jim nog. Maar ik haal nog liever Eduard Spertsyan van Krasnador. Zoveel assist en goals in 2 seizoenen als aanvallende middenvelder is ongekend. Hij is qua productie te vergelijken met Sem Steijn. Weg met die sentimenten betreft Oekraïne en Rusland. Die jongen wou vorig jaar al naar Ajax, maar de oorlog tussen 2 landen hield en houdt het nog steeds tegen.

14-04-2025 14:05

Ajaxsupporter02 +14529

Ja, Spertsyan lijkt een hele goede. Als Taylor vertrekt, mogen ze hem halen van mij.

14-04-2025 14:11

Aeter +6731

Ik hoor hier veel dat Spertsyan zo goed is, maar dat is enkel gebaseerd op statistieken en youtube, want ik denk dat niemand hier de Russische competitie volgt. Tevens denk ik dat de Russische competitie zeer zwak is, zeker sinds de oorlog met Oekraïne zijn de beste daar allemaal wel weg. Ik zie dat zijn marktwaarde rond de 21 miljoen is, dus ik vraag me überhaupt af of hij wel haalbaar is.

14-04-2025 14:45

Mattie +952

Ik ben zelf vele malen lelijker dan Valente en Taylor, dus ik vraag dit met enige nederigheid en met oprechte nieuwsgierigheid: hoe kom je tot het punt, dat je zo een sik laat staan en denkt "ja, dit is het voor mij"? Ben je geïnspireerd geraakt door een schoenborstel, vindt je vriendin het lekker kriebelen of denk je echt dat het er te gek uitziet?

14-04-2025 13:57

Petterson +25312

Het zal die vriendin theorie wel zijn zeker!? Lekker statische frictie op de poes.

14-04-2025 14:00

Mattie +952

Taylor kan in ieder geval met recht zeggen dat hij een echte befbezem heeft!

14-04-2025 16:25

Dubbelvla +8550

Ja ik snap dit ook totaal niet—maar sommige mensen hebben ook gewoon niet meer baardgroei dan dat... lijkt me vervelend wat ik ben zelf gezegd met een prachtige volle baard, maar als jongetje van 21-22 kan je soms niet anders...

14-04-2025 15:08

Dolblij +45830

Met de fiets naar Amsterdam is ook vanaf Groningen te doen.

14-04-2025 13:52

noppenkoning +41670

Hij heeft 2 goals dit jaar gemaakt als aanvallende middenvelder? We hebben juist scorende middenvelders nodig. Ben wel benieuwd wat Ajax gaat doen, spelers van 20 miljoen gaan niet meer gehaald worden dus komt je wel uit op dit soort spelers en Meerveld. Meerveld gisteren ook niet echt iets laten zien.

14-04-2025 13:47

Chalana1984 +4815

Lijkt me ook wel erg vreemd als Vallente er niet voor open zou staan.

14-04-2025 13:40

Torcida +5835

'Ajax? Ik denk dat iets anders beter voor m'n carrière is.'

14-04-2025 14:12

Baco123 +7070

Goede speler bij Fc, maar of i goed genoeg is voor de stap naar de enige echte topclub van nl Ajax Amsterdam dat betwijf ik

14-04-2025 13:37

PDF +509

Voor Breum gaan, heel veel scorend vermogen als Taylor verkocht wordt .

14-04-2025 13:34

Baco123 +7070

Ja lijkt mij ook beter

14-04-2025 13:37

JohanCruijf +3032

Net zo’n sik als Taylor, moet wel goedkomen dus.

14-04-2025 13:23

Harrier Du Bois +39200

Bij twijfel heb ik geleerd nee te zeggen, dus bij deze, nee.

14-04-2025 13:21

twynestar +28777

nope, niet de juiste speler, net als meerveld

14-04-2025 13:17

BackInBlack +14696

Halen

Henderson vertrekt
Taylor vertrekt
Hlynsson mehhh
Mannsverk mehhh

Valente en Breum en Steijn halen

14-04-2025 13:17

Geus +4778

Steijn is in niets een Ajax middenvelder. Is niet de creatieve middenvelder die we zoeken. Verder wel eens… 👍

14-04-2025 13:19

BackInBlack +14696

Hij is in alles een Ajax middenvelder.

Als Klaassen een type Ajax middenvelder is (volgens velen), dan is Steijn óók.

Hij scoort massa's doelpunten

14-04-2025 14:03

Godenzoon24 +15406

Klaassen ook niet.

14-04-2025 14:22

Godenzoon24 +15406

Valente niet , Steijn niet. Alleen Breum heeft potentie goed genoeg te zijn voor het Ajsx spel!

14-04-2025 14:22

AFCA-pride +17569

Steijn gaat echt niet naar Ajax na het debacle met zijn vader.

14-04-2025 14:25

SpursAjax +6773

Als Ajax met een echte nummer 10 gaat spelen is het een intressante speler. Maar Ajax speelt onder Farioli met een dubbele 8. En hij heeft het loopvermogen daar net niet voor! Wel echt een leuke speler!

14-04-2025 13:14

krachtpatser66 +569

Dan toch liever Eriksen voor Taylor.

14-04-2025 14:12

champhead +14548

Niet goed genoeg. Alles op een slakkentemp en vanuit stilstand. Wel een goede voetballer, maar geen CL niveau.

14-04-2025 13:10

Breuk +25552

Wie wel bij Ajax?

14-04-2025 13:27

Tinus +10472

@Breuk, het gaat erom dat wat je nu haalt wel CL niveau is of op korte termijn gaat worden. Dat er nu weinig bij Ajax rondloopt dat iets in de CL te zoeken heeft is genoegzaam duidelijk.

14-04-2025 13:44

Breuk +25552

Eens maar CL niveau is prijzig en de vraag is of Ajax dat wil/kan betalen.

14-04-2025 14:02

023Haarlem +3405

Ajax heeft zich al officieel bij Groningen. Ze zien in hem de vervanger van Taylor

14-04-2025 13:06

Ajax1812 +9195

Mag toch hopen dat ze valente niet als directe vervanger zien.

14-04-2025 13:10

Baco123 +7070

Heb jij een bron niks over gelezen of gehoord namelijk

14-04-2025 13:16

PetervanAmsterdam +2119

Gisteren vooral weer gezien dat een rechtsbuiten een zeer hoge prioriteit heeft.

Geef Go Ahead Eagles in 1 pakket Traoré, Van den Boomen, Rasmussen en Medić (ik twijfel daarbij wel of ze dat niveau in Deventer willen) en haal Antman!

Verschrikkelijk om steeds weer naar Traoré te kijken...

14-04-2025 12:59

Chesterson93 +3343

Ik wens je daar veel succes mee.

14-04-2025 13:04

Been +12585

Ja, want die hebben nog wel 7 miljoen aan salaris per jaar op de plank liggen.

14-04-2025 13:03

afcajacied00 +344

Antman, Breum en hun hoofdscout! Wat een Parels hebben die gehaald met Edvardsen ook nog. Zou een mooie satellietclub voor ons kunnen worden ;) wij moeten nu ook zonder Sparta. En zonder toekomstige Hato’s dus

14-04-2025 13:06

jorn_de_smet +1796

Al is dit niet de essentie van deze post, denk dat medic het heel goed zou doen in Deventer. Kan naadloos door voor kramer of nauber maar dan met een afstand schot

14-04-2025 13:11

DUDE92 +3035

Als het tussen Valente en Meerveld gaat, zou ik altijd voor Meerveld kiezen. Kan op 10 maar ook op 8, interessant voor als Taylor vertrekt. Altijd als ik Willem 2 zie spelen steekt hij er met kop en schouders bovenuit. Gisteren was misschien nog de minste wedstrijd die ik van hem heb gezien.

Valente is meer aanvallend ingesteld, dus hij zou meer in de weg staan van bijvoorbeeld Bounida. Meerveld zou in de weg staan van Steur, maar die is wel wat meer multi-inzetbaar.

14-04-2025 12:55

Sampaoli +39410

Meerveld heeft de mentaliteit en dynamiek niet. Voetbalt als een ''luie 10'' en dat kan gewoon niet.

14-04-2025 12:59

fluwelenlinker +12038

Eens. Gisteren nog eens goed op gelet maar daar zit veel te weinig drive in. Ik zie in hem geen Ajax materiaal en al zeker niet de opvolger van Taylor.

14-04-2025 16:23

driehoekjes +3700

Waarom zou je überhaupt met een 10 willen voetballen?

14-04-2025 17:08

wijzijndebeste123 +166700

Is n hype. Komt tekort voor ons. Te weinig dynamiek en snelheid. Laat hem maar naar Feyenoord gaan.

14-04-2025 12:49

Ajaxsupporter02 +14529

Meerveld beetje hetzelfde probleem denk ik?

Ik hoop dat Fitz-Jim zichzelf weer oppakt, want dicht ik meer potentie toe en zelfde leeftijdsgroep. Gisteren zag ik hem weer als vanouds en niet zo matig als de weken ervoor.

Als ze wat op het middenveld erbij willen, dan een directe kwaliteitsimpuls, dus wellicht ook andere leeftijdsgroep.

14-04-2025 13:08

wijzijndebeste123 +166700

Meerveld komt idd ook tekort. Ik zou een directe kwaliteitsimpuls als vervanger Taylor halen. Een pressbestendige creatieve middenvelder.

14-04-2025 13:10

AFCA-pride +17569

Eriksen als leermeester voor Bounida 2 jaar?

14-04-2025 14:28

Ajaxsupporter02 +14529

Wellicht. Zag iemand ook weer Spertsyan noemen, mag ook van mij. Is een uitstekende speler.

14-04-2025 15:02

komopajax777 +13374

Hij moet vooral dynamischer worden en dwingender.

14-04-2025 12:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.