'Ajax heeft niet genoeg kwaliteit voor de Champions League volgend seizoen'

door Jon van Dam 118

Bron Rondo

'Ajax heeft niet genoeg kwaliteit voor de Champions League volgend seizoen'

door Jon van Dam 118

Bron Rondo

Laatst geüpdatet

Khalid Boulahrouz is onder de indruk van de prestaties van Ajax in de recente weken, zo zegt hij bij Rondo op Ziggo Sport. De oud-verdediger ziet dat de ploeg van Francesco Farioli een goede uitstraling heeft en legt ook uit waarom. Wel is Boulahrouz van mening dat Ajax momenteel niet genoeg kwaliteit in de selectie heeft om de Champions League in te gaan. Verder is Wesley Sneijder erg te spreken over Wout Weghorst en Ahmetcan Kaplan.

Sneijder zag dat Ajax tegen Willem II wederom een achterstand goedmaakte en dat verraste hem niet. ‘Ajax is het meest stabiel van iedereen. Ze stonden gisteren (zondag, red.) achter, maar je wist gewoon dat ze die wedstrijd gingen winnen. Je kan de klok erop gelijk zetten dat die wissels gingen komen. Op de een of andere manier gebeurt er steeds wat als er wordt gewisseld. Misschien prikkelt Farioli ze ook op die manier. Wout (Weghorst, red.) gaf een geweldige bal op Berghuis. Hij viel ook gedreven in, hij was aanwezig.’

‘Dan krijg je weer die discussie: Brobbey of Weghorst?', vervolgt Sneijder. 'Dat is dan weer een discussie voor komend weekend, uit bij Utrecht. Hoe gaat Farioli dat weer managen? Want Brobbey wil spelen, maar Wout ook. Met een goal en voorassist zal hij zeggen: “Ik ben er weer klaar voor”. Als hij dat toch weer kan managen… Met één van de twee starten en de ander die de winnende goal maakt, dan heeft hij het goed gedaan.’

'Brobbey heeft veel te weinig laten zien'

Sneijder legt uit dat Weghorst er beter in zit dan Brobbey. Echter geeft Mulder als tegenargument dat Weghorst tijdens invalbeurten stuit op vermoeide verdedigers. Sneijder is het daar niet volledig mee eens, omdat hij vindt dat er meer verwacht mag worden van Brobbey. ‘Ik vind dat hij te weinig scoort. Het lijkt alsof Weghorst heel veel scoort omdat het verschil te groot is, gezien het aantal minuten. Brobbey zal daar echt aan moeten werken. Ik vind het een spits met heel veel potentie, maar dit seizoen heeft hij veel te weinig laten zien, zeker in de afronding.’

Boulahrouz maakte als voormalig verdediger mee dat spitsen tijdens de tweede helft gewisseld werden en ervaarde dat niet als iets prettigs. ‘Op driekwart van de wedstrijd denk je: “Mooi. Jij gaat eruit, ik heb je uit de wedstrijd gespeeld, ik speel een goede wedstrijd.” Maar dan komt er een frisse kerel in. Dat kan dan behoorlijk irritant zijn, want die gaat vol gas aan de bak. Terwijl je zelf al richting het rood gaat, moet je daar nog achteraan. Ik kan best begrijpen dat Weghorst daarvan profiteert. Brobbey had zelf een eind aan deze discussie kunnen maken door alle kansen gewoon te maken. Als je dan gewisseld wordt, dan ben je alsnog de nummer één spits, maar dan is dat geen discussie meer.’

Tekst gaat verder onder de foto.

wout weghorst willemii ajax
Niet voor het eerst was Wout Weghorst namens Ajax als invaller goud waard. 

‘Wat ik mooi vind aan dit Ajax, is dat ze allemaal uitstralen: “Jullie kunnen roepen wat jullie willen, maar wij staan straks met die schaal". Ze praten er helemaal niet over, maar als ze straks met die schaal staan, dan trekken ze een lange neus naar iedereen. Alle tegenstanders die voor de camera verschijnen hadden het idee dat er meer te halen viel en dat ze beter waren. Maar uiteindelijk staan ze allemaal met lege handen. Ajax gaat maar door en door en door, en wordt straks kampioen. Alleen houd ik wel mijn hart vast voor de Champions League volgend seizoen, omdat Ajax daar niet genoeg kwaliteit voor heeft', aldus Boulahrouz.

Complimenten voor Kaplan

Sneijder was tegen Willem II specifiek onder de indruk van Ahmetcan Kaplan, die andermaal Youri Baas verving als centrumverdediger. ‘Kaplan vind ik echt een hele goede speler, dat heb ik al eerder gezegd. Hij heeft weer laten zien dat hij Ajax-waardig is. Ik vond het al vreemd dat hij een hele tijd niet gespeeld heeft. Hij had even een moeilijke periode, maar je zag gisteren dat ook die jongen is opgebloeid.’

Ook Youri Mulder is lovend over het werk van Farioli. ‘Weet je wat knap is? Ik zit nu zelf ook in een voetbalclub (Schalke 04, red.) en je hebt met heel veel spelers te maken. Vroeger hadden we zestien of zeventien spelers, terwijl je nu 25 man hebt. Dat moet je allemaal managen. Je kunt over Farioli zeggen dat hij dat heel goed gedaan heeft. Ik heb heel veel wedstrijden in de voorbereiding gezien, hij liet steeds iedereen spelen. Hij bouwde iedereen fysiek op, en daar heeft hij nu profijt van. De breedte van de selectie bepaalt uiteindelijk misschien wie kampioen wordt. PSV kreeg te maken met wat blessures, met onder meer Tillman die heel belangrijk was.'

‘Farioli heeft iedereen op een bepaald niveau gekregen, al dachten we in Frankfurt wel: “Dit is niet zoals het moet”. Dat zijn dan uitzonderingen waar ik niet achter sta. Maar voor de rest heeft hij er wel een winnend geheel van gemaakt, een winnend team. Hij zal ook gedacht hebben aan volgend seizoen, en daarom moest hij het met iedereen doen. Om iedereen zo fit mogelijk te krijgen, moeten ze wel aan minuten komen. Dat heeft goed uitgepakt', zo besluit Mulder.

Lees meer over:
Plaats reactie

Berghuis +14459

Voorafgaande aan het seizoen wisten al die zogenaamde analisten ook zeker dat Ajax te kort kwam om überhaupt 3e te kunnen worden. Vijfde of als de wind mee zou zitten zelfs vierde zou wel lukken.. Eind December dekten die analisten zichzelf al gauw in dat Ajax natuurlijk altijd moet mee doen om de Champions League plekken en als Farioli tweede zou worden zou dat een wereld prestatie zijn. Ano halverwege April staat Ajax 9 punten los van nummer 2 PSV met nog 5 wedstrijden (15 punten) te gaan. Alle analisten ontwijken gemakshalve maar met de staart tussen de benen wat ze afgelopen seizoen allemaal voor onzin geroepen hebben en counteren dat door nu te gaan roepen dat Ajax veel te kort komt voor de CL..... Het is echt lachwekkend.

18-04-2025 11:18

Jarikoning +7482

Welke Nl club wel? Beste 24 moet wel.lukken

17-04-2025 00:45

PH2BOT +40642

Die kop klopt natuurlijk wel. Wie dat niet ziet wìl het eenvoudig niet zien.

16-04-2025 13:41

JanBiesbos +29417

Precies en niet genoeg voor mooi voetbal, zijn we weer terug waar we waren aan begin van het seizoen

15-04-2025 20:24

PH2BOT +40642

Yep...het lijkt opnieuw een tussenjaar te gaan worden.

16-04-2025 13:42

Spielmacher +10863

Er hoeft niet heel erg veel bij denk ik. De spitspositie moet versterkt worden, er moet een creatieve middenvelder bij (Eriksen?!) en rechtsachterin blijft een pijnpunt (Veltman?!). Er van uitgaand dat Henderson vertrekt moet je ook een CVM erbij halen, als FF blijft zal hij misschien aan Rosario denken of opvangen met Klaassen en Mokio. Voor deze vier hoef je de bank niet te breken. Mokio, Bounida, Faberski en misschien Steur moet je volgend jaar beetje bij beeetje gaan inpassen dus je moet ook geen aankopen doen die hun doorstroming blokkeren. Verder zal je zoveel mogelijk Mislintat-meuk moeten verkopen, dat zal in het geval van Forbs, Avila en Boomen moeilijk zijn, al heeft die laatste nog wel een goede reputatie in Frankrijk. Brobbey en Taylor willen zeer waarschijnlijk weg,maar die gaan alleen tegen goede bedragen. Hato en Sutalo zou ik gewoon aan hun contract houden of alleen bij idiote bedragen laten gaan.

15-04-2025 19:00

RayJordaan +6903

En een extra rechtsbuiten

15-04-2025 19:04

Spielmacher +10863

Vind ik niet. Je hebt Traoré, Berghuis en Faberski. Met die drie moet je het redden wmb. Of een hele goede halen maar dan blokkeer je Faberski en moet Traore weg. De optie Traore-Berghuis-Faberski lijkt me beter.

15-04-2025 19:31

bremovic +2242

Traore moet je afschijt van nemen en wel wel zo snel
Mogelijk , Berghuis Mssn alleen op 10 nog maar als buitenspeler ook niks dus moet er sws 1 bijkomen

15-04-2025 20:22

PH2BOT +40642

Wàt een onzinnig idee dit. Bertje is 100% creativiteit en heeft een groot aandeel gehad in het kampioenschap tenzij we dat alsnog weten te verkloten.

Zondag winnen zal het voor de lampekappen extra zwaar maken om zich te motiveren voor die uitwedstrijd tegen Twente een week later..

16-04-2025 13:46

eros +4842

Antman / Bardghi

16-04-2025 18:37

Yeshyeshyall +11018

Mja los van wat er weg gaat heb je echt wel een verdedigende middenvelder, creatieve middenvelder en rechtsbuiten nodig. Mogelijk nog vervangers voor Taylor, Brobbey en Henderson, denk dat Hato nog wel blijft misschien maar wie weet

16-04-2025 22:52

4-3-3 +3515

Eerst zal er, wederom, veel verkocht moeten worden om te kunnen investeren en ruimte te maken in de salarishuishouding. En nu ook daadwerkelijk verkopen i.p.v. verhuren.
Ik verwacht een vertrek van Brobbey, Taylor, Henderson en waarschijnlijk ook Farioli.
Dan heeft Ajax minimaal een goede trainer, een topspits en een AM van CL niveau nodig. Maar naar mijn idee zal Ajax daarnaast ook een paar posities (rechtsachter en rechtsbuiten) moeten versterken om een beetje goed voor de dag te komen in de CL.

1. Pasveer, Matheus, Reverson
2. ?, Alders
3. Sutalo, Bouwman
4. Baas, Kaplan
5. Hato, Jetten
6. Mannsverk, Regeer
8. Fitz-Jim, Mokio
10. ?, Berghuis
7. ?, Traore
9. ?, Weghorst
11. Godts, Edvardsen

Als Ajax het voor elkaar zou kunnen krijgen om alle bovenstaande vraagtekens in te vullen met CL kwaliteit, staat het er in mijn ogen niet zo verkeerd voor, al zal Mannsverk dan wel moeten laten zien dat hij echt zo goed is als ik denk.

15-04-2025 17:34

eros +4842

Ik denk dat je naar een paar aankopen nodig hebt. Ook denk ik dat je gewoon op jeugdig talent moet inzetten.
1. Matheus
10/11. Valente
7. Antman en Bardghi (transfervrij)

16-04-2025 18:43

Alberto +814

Henderson, Taylor, Brobbey sowieso weg en Hato, voor heel veel geld ,hopelijk niet, weg. Met Mokio, Faberski , Konadu, aanstormend talent. Van den Boomen en al die verhuurden zullen wel weg moeten en inderdaad met Klaassen val je echt in negatieve zin op. Hopelijk doorbreken Regeer en aantrekken echte voetballers van nivo Eriksen

15-04-2025 17:17

Joneuz +1593

No shit. Ze hebben op dit moment nog weinig goede kwaliteiten, maar van het geld kunnen ze (hopelijk) betere spelers kopen. Ben benieuwd hoe Kroes dit nu gaat doen, wat meer lef graag.

15-04-2025 16:39

7172AFCA7395 +10404

Correctie: DIT Ajax heeft momenteel te weinig kwaliteit voor deCL.Hopelijk komt dat in de zomer nog goed.

15-04-2025 16:03

Robertini +40039

Europees is zelfs de Europa League hard tegen gevallen dit seizoen, er moet echt wat bij voordat we in de CL kunnen overwinteren.

15-04-2025 14:14

MaxPower +2720

Van het rijtje Sutalo, Hato, Taylor, Brobbey en Henderson zijn denk ik Hato en Brobbey het gemakkelijkst te vervangen. Op links back kan je Baas, Mokio of Wijndal zetten terwijl je links centraal Kaplan, Baas of Janse hebt. Voor Brobbey heb je straks Akpom, Weghorst, Traoré, Rijkhoff of Konadu. Met de verkoop van Hato en Brobbey kan Ajax 70 + miljoen ophalen en het redelijk intern opvangen. Dan is er meteen budget voor 2 echte creatieve aanvallende klasbakken (Bardghji, Trésor ?). Uiteraard Mattheus koopoptie lichten en proberen af te komen van overbodige spelers.

15-04-2025 13:56

Ajaciedachtig +465

Mag hopen dat we wel een andere 1e spits krijgen dan Akpom of Weghorst

15-04-2025 14:07

MaxPower +2720

Een betere eerste spits is natuurlijk beter. Veel zal afhangen of er genoeg potentie in Konadu en Rijkhoff word gezien. Want er moet ook genoeg kansen voor jeugd zijn.

15-04-2025 14:40

Vak420 +993

Ik ben sowieso wel een beetje klaar met het weer ophemelen van Weghorst. Ja belangrijk geweest en productiever dan Brobbey. Maar wel belangrijk tegen laagvliegers. Niet of nauwelijks tegen AZ en hoger of in Europa. Als we Akpom wegdoen wegens te laag niveau dan moet Weghorst er achteraan. Het blijft gewoon ren beperkte pinchhitter.

Er moet echt beter te halen zijn als Ajax weer in de CL staat

15-04-2025 16:37

Ajaciedachtig +465

Helemaal gelijk

16-04-2025 21:31

eros +4842

Bardghji is per 31-12-25 transfervrij. Ajax mag dus per 31-6-2025 onderhandelen met hem,... Een transfervrije overgang behoort tot de mogelijkheden.

15-04-2025 14:34

MaxPower +2720

Dat zou helemaal geweldig zijn.

15-04-2025 14:37

Turbo +42321

Dit is inderdaad een heel groot probleem wat ons te wachten staat. We zijn nu al een maatje te klein voor KO fase Europa League. En dat is mét Hato, Taylor, Sutalo en in mindere mate een Brobbey of Henderson. We zouden de huidige selectie - met die 5 dus - sowieso al op een plek of 2, 3 drastisch moeten versterken om een niveau hoger te komen. Maar met de wetenschap dat we er gewoon 3 of 4 van die 5 kwijt gaan raken hangt ons echt een doemscenario boven het hoofd. Al helemaal met de wetenschap dat we dus nog steeds geen échte TD hebben en ons aankoopbeleid al jaren van comedy capers niveau is.

Ik maak me echt zorgen om hoe ze dit aan gaan pakken. Want een Ajax zonder de kwalitatieve kern van nu + zonder de huidige trainer + met aankopen van het niveau wat onze huidige leiding binnenhaalt, gaat een aanzienlijk zwakkere selectie opleveren dan de al zwakke selectie die we momenteel hebben.

15-04-2025 13:51

Nr.10 +111772

Het zorgelijke is ook nog dat hier niet op geanticipeerd is, en we in de winterstop nog breedteversterkingen hebben gehaald ipv de echte kwaliteitsinjectie die we zo hard nodig hebben voor volgend jaar.

15-04-2025 14:41

DonQ +6081

Is nog even afwachten inderdaad. Al moeten we de CL ook niet overschatten, gezien ploegen als Fey, PSV, Celtic en Brugge ook gewoon doorgingen. Zelfs tegen Frankfurt waren er achteraf best nog kansen als je niet met een B ploeg was gestart.

15-04-2025 15:33

NW23 +5087

Wat is te zwak voor de Champions League?

Met deze selectie zul je geen wonderen verrichten. Maar als je het goed neer zet hoef je met deze selectie ook geen modderfiguur te slaan.

Het is geen selectie waarmee je in de Champions League met oogstrelend voetbal veel wedstrijden gaat winnen. Maar als we net als dit jaar op het veld staan, met een goed speelplan en de juiste energie, dan zal dit elftal ook geen modderfiguur slaan. Dan kunnen we gewoon een vergelijkbaar resultaat halen met wat PSV en Feyenoord dit jaar hebben laten zien. Wat voor Nederlandse clubs in principe natuurlijk prima is. Kwart- en halve finales in de Champions League zijn natuurlijk uitzondering en geen regel. Dat moeten we volgend jaar ook helemaal niet verwachten.

De tussenronde halen moet het doel zijn en als we die nog overleven zou het helemaal mooi zijn. Veel meer zal er niet in zitten en dat is volgend jaar prima.

15-04-2025 13:20

Sense of.H +5479

Één spits die aan de lopende band scoort en een middenveld die de motor draaiende houd, meer heb je niet nodig,natuurlijk gaan er spelers vertekken en komen er vervangers, maar met 2 toppers in de basis kan je heel. Ver komen, maar hangt wel een stevige prijskaartje aan van minstens 40 miljoen dat in deze tijden niet overzien kan worden door de penningmeester, of je verkoopt Brobbey voor een dikke vette pot.

15-04-2025 13:12

NIO +3131

Wij zijn niet goed genoeg voor de CL.
Daar ben ik het mee eens en iedereen die er anders over denkt kijk eens naar de wedstrijden tegen Lazio en Frankfurt.. we hadden die wedstrijden 10 keer kunnen spelen en dan hadden we toch 9 keer verloren. Dat heeft gewoon met kwaliteit te maken.

15-04-2025 13:05

Ajax2024 +2168

Deze selectie is niet sterk genoeg voor de CL. Ajax is terecht kampioen. En dat is erg goed. Maar komt ook door wanprestaties Feyenoord en Psv.

15-04-2025 11:51

NW23 +5087

Dat is veel te kort door de bocht.

Ajax kan nog op 88 punten eindigen. Dat zou historisch hoog zijn. Nu verwacht ik wel dat Ajax nog punten gaat verspelen, maar het is aannemelijk dat Ajax tussen de 80 en de 85 punten uit komt. Een puntenaantal van 80+ en zeker als het rond de 85 zit is gewoon uitstekend. Dan ben je echt geen kampioen door het falen van de ander.

Het voetbal is wel te vaak waardeloos, maar de resultaten zijn uitstekend. Dit Ajax is zeker geen kampioen van de armoede. Daar winnen ze veel te veel wedstrijden voor.

15-04-2025 13:16

Aspers73 +3247

Eens. Mijn stelregel is al 45 jaar.....'pas als een club in NL de 'kleintjes' verslaat met 5, 6 of 7-0 dan zijn ze goed genoeg voor de CL' .

15-04-2025 11:43

tripleA +3954

Ik ben behoorlijk tevreden over deze selectie, al is Brobbey niet mijn favoriete spits en is Traoré te wisselvallig. Daar kun je geen vol seizoen op bouwen. Berghuis als pure rechtsbuiten is al jaren geen succes. Kortom er moet een vleugelaanvaller bij en de situatie met Brobbey moet bekeken worden. Ik zou het eerlijk gezegd niet erg vinden als hij voor een mooi bedrag weggaat.

Middenveld en verdediging heb ik anders dan zovelen hier weinig commentaar op. Ik vind de selectie op zich goed genoeg als deze zo blijft. Al dat gepraat over een creatieve middenvelder vind ik nietszeggend, wat betekent het eigenlijk? Je wil iemand met een goede pass? Berghuis, Henderson, Fitz-Jim en Mokio hebben een prima pass. Zeker Mokio kun je het nodige van verwachten qua ontwikkeling dus waarom zou je met deze mensen in de selectie een Eriksen halen?

Hato, Baas en Sutalo zijn gewoon steengoed, Gaaei timmert aan de weg. Die moet nog consistenter worden maar groeit in één seizoen zo hard dat ik het wel in hem zie zitten voor nog een jaar.

15-04-2025 11:17

Jeroen90 +1688

Ik hoop ook dat het team komende zomer op bepaalde posities versterkt wordt. Met name voorin missen we echt stootkracht wat mij betreft. Ik ben blij met jongens als Weghorst en Edvardsen, die doelgericht zijn en erg goed van pas komen als er in de slotfase van een wedstrijd met opportunisme iets geforceerd moet worden. Maar ik zie er geen spelers in waar we een heel seizoen ons aanvalsspel aan kunnen ophangen. Brobbey zal wel vertrekken en Godts heeft laten zien nog veel te grillig te zijn. Voor Traore geldt hetzelfde als voor Godts en van Berghuis ben ik geen fan. Dus voorin zal er het een en ander moeten gebeuren.

Maar Boulahrouz gaat er helemaal aan voorbij dat we met dit materiaal een stuk beter presteren (in de competitie tenminste) dan Feyenoord en PSV, die allebei de achtste finale van de CL hebben bereikt. Dus er moet ook met dit materiaal wel het een en ander mogelijk zijn in de CL.

15-04-2025 11:08

tripleA +3954

Godts is zoekende naar zijn vorm sinds zijn blessure(s), maar dat hij het in zich heeft is duidelijk. Is pas 19 he daar gaan we nog veel moois van zien.

15-04-2025 11:22

Jeroen90 +1688

Ja absoluut, maar ik vind zijn totale prestaties dit seizoen echt veel te karig. Misschien was het ook gewoon nog te vroeg om hem de eerste linksbuiten te maken, al was dat natuurlijk ook deels ingegeven door het late vertrek van Bergwijn en het afketsen van Sulemana.

15-04-2025 12:12

jerryisthename +32155

Deze selectie is ook niet de selectie in september. Duhhh...🙄
Farioli zal ook meer eisen van de directie, naar de mogelijkheden en na de nodige verkopen (iig Brobbey + de mislukte spelers die terugkomen).
Reken maar dat er in september een betere selectie staat! 👊🏽❌❌❌

15-04-2025 10:50

AFCA22 +2514

Kan Kaplan, Guler niet even overtuigen om op huurbasis een jaartje (of 2) CL te komen ballen :)

15-04-2025 10:06

Babangida83 +24004

Met deze selectie worden we hooguit vierde, vijfde in Nederland. Dus nee, dan ben je niet genoeg voor de Champions League.

Als je Henderson vervangt voor Eriksen, dan ben je al een heel eind. Verder ga ik er vanuit dat Forbs terugkomt en Faberski aan gaat pikken dit seizoen. Zoals Godts dat vorig seizoen deed. Dan heb je nog een creatieve middenvelder nodig.

Dan moet dit team nog groeien in de Champions League, in mijn ogen, maar heb je weer een flinke stap gezet voor de toekomst. De grote winst bij Ajax zijn altijd de spelers die blijven en weer een stap verder in hun ontwikkeling hebben gezet.

Om dat proces door te laten gaan, zul je altijd minimaal 1 of 2 spelers moeten verkopen. Nu Konadu er best wel aankomt en je Traoré ook nog hebt, kun je van de nood een deugd maken en Brobbey verkopen. Regeer heb je ook al aangekocht, dus kun je Taylor ook verkopen.

Het jaar erop zullen Hato, Sutalo en wellicht Godts een stap willen maken. Dan gaan we komend jaar zorgen dat de opvolging voor hen ook klaar staat vanuit de opleiding of heel goed gescout.

Ondertussen groei je kwalitatief en in de breedte door je jeugdopleiding. Bouwman, Steur, Bounida en Jetten bijvoorbeeld. Word je ieder jaar een stukje beter. Want dat is échte kwaliteit, die er aan komt.

15-04-2025 09:32

willem1958 +8923

Dat klopt, Ajax heeft in ieder geval een goede spits nodig en een creatieve middenvelder want daar zal nog wel iets gaan veranderen en alleen Traore op rechts is te weinig en Berghuis op rechts da's niet goed genoeg, hopelijk groeit Mokio door want die heeft de kwaliteiten om het middenveld een boost te geven.
Antman en Breum zouden fijne versterkingen zijn gezien de budgetten die Ajax te besteden heeft en de salarissen die ze tegenwoordig betalen.

Verder is het door de nieuwe opzet van de CL ook een beetje geluk hebben met de loting en ik calculeer wel in dat als ze overwinteren dat het dan na 1 of 2 rondes wel over is.
Maar als Ajax de komende jaren op niveau blijft en een paar jaar CL speelt dan vult de portemonnee zich ook weer goed en met wat leuke wedstrijden wordt Ajax ook weer aantrekkelijker voor spelers en wie weet heb je dan 'ns een jaar waarin je qua spelers weer 'ns een uitzonderlijk team hebt en speel je een keer mee tot de laatste rondes.

15-04-2025 09:14

Petrov +146

Er is meer dan voldoende kwaliteit onderweg bij Ajax. Als Ajax weer als een gek spelers gaat halen, dan stopt dat weer de ontwikkeling van de jonge spelers van Ajax. Ook zit er bij de uitgeleende spelers vast nog wel voldoende talent om eventueel open gevallen gaten te dichten. Misschien een goede spits als Brobbey vertrekt, maar verder niks aankopen.

15-04-2025 09:12

Baco123 +7064

Dat er versterkingen moeten komen dat weet iedereen wel
Dit Ajax heeft niks te zoeken in de cl

15-04-2025 09:09

BakkalBijter +11753

Dat gejammer over versterkingen altijd. We worden met 82-88 punten kampioen en het team staat vrij solide nu. We moeten hopen dat van het rijtje Taylor, Hato, Henderson en Sutalo er max 1 vertrekt en dan kunnen we doorbouwen. Jetten, Mokio, Bounida en Faberski komen eraan en we hebben een aantal basiswaardige spelers die nu niet altijd spelen(Berghuis, Regeer, Fitz Jim, Kaplan, Weghorst). Het is geen Ajax 2021 niveau maar zo’n selectie kan je niet kopen in een zomerwindow.

15-04-2025 09:54

Baco123 +7064

Ja dat moet er echt wel bij met je gejammer, Ajax mist creativiteit in de selectie dat ziet iedereen wel ja, en verder ga ik het wel zien wie er gaat of wat er komt, maar dat er versterkingen moeten komen lijkt mij vrij duidelijk, fijne dag verder

15-04-2025 09:59

Baco123 +7064

Mooi dat de jeugd eraan komt, maar daar ga je het niet mee redden in de cl aankomend seizoen, daarom creativiteit diepgang en ervaring is en blijft nodig aankomend seizoen om er wat van te maken om de cl

15-04-2025 10:00

chriseverhard +3646

Een spits erbij als brobbey weg gaat een rechtsbuiten erbij een linksbuiten evt als er een buitenkansje voordoet en een rechtback

15-04-2025 08:36

RepoocElad +9980

Eén grote circle jerk in de media en onder de analisten vanwege de "prestaties" van psv en feyenoord in de CL dit seizoen, maar Ajax dat twee keer van beiden wint en met een flinke voorsprong op het kampioenschap afstevent heeft niet genoeg kwaliteit voor de CL. Hoe krijgen die gasten dit soort domme opmerkingen hun strot toch uit?

15-04-2025 08:32

Cosey2 +7218

Alsof we hier met z’n allen dachten de CL te kunnen winnen, dat denken ze alleen in Rotterdom, beter dan het Ajax van18/19 bla bla.

15-04-2025 08:16

YRGI +32989

2 keer gewonnen tegen PSV, 2 keer gewonnen van Feyenoord.

15-04-2025 07:39

401Middenweg401 +6083

Twaalf punten.

15-04-2025 10:19

ouweman +5125

Je meent t Khalid.
Maar laten we nou eerlijk zijn : zeker met deze nieuwe opzet (geen opvangnet naar de EL/ConfL) zullen Nederlandse clubs nooit meer een prijs winnen.
En zodra je in de buurt van een prijs komt wordt je volledig weggekocht, en kan je weer overnieuw beginnen.
Ik heb de laatste 30 jaar slechts 2 x een buitenkansje gezien om een prijs te winnen, thats it.

Overwinteren zou leuk zijn, daarna vlieg je eruit. Met mazzel haal je misschien nog een extra ronde, maar dat is het dan. Dat zie je elk fokking jaar opnieuw.

15-04-2025 07:34

Cruijffthebest +13486

Goh, echt?
Hoe verrassend.
Alsof we dat al niet wisten en er echt versterkingen moeten komen, die kwaliteit en ervaring toevoegen.

15-04-2025 04:40

Francesco +6015

Kaplan zou ik sowieso bij Ajax laten omdat hij een ontzettende rek nog heeft naar boven.

15-04-2025 00:52

ShiekTakTiek +6022

Kaplan is een topper. Als hij een reeks naast Sutalo mag spelen heb je echt een geweldig duo. 2 kerels, linkspoot en rechtspoot, kracht en inzicht gecombineerd. Heb hem altijd al beter gevonden dan Baas.

15-04-2025 01:12

Francesco +6015

het mooie is dat als je Hato verkoopt, dat je nog Kaplan en Baas hebt.

15-04-2025 01:28

ST +23098

Wie zet je dan linksback?

15-04-2025 06:53

MaxPower +2720

Baas of Mokio

15-04-2025 07:09

KingJames23 +11496

Baas is te slecht om linksback bij je te spelen. Hij heeft geen snelheid en duelkracht. Een type Hato is hier perfect voor.

15-04-2025 08:15

willem1958 +8923

@MaxPower;

Baas die kan op links maar Mokio die moet je echt op het middenveld zetten, die brengt zoveel voetbal in de ploeg met zijn kwaliteiten dat je die niet links achterin moet laten staan al kan ie dat wel natuurlijk.

Maar voor Hato zou het goed zijn nog een jaar CL met Ajax te spelen, hij is nog zo jong en beter bij Ajax veel spelen dan bij Liverpool of Arsenal waar de kans groter is dat ie vaak op de bank zit want daar lopen wel een ander kaliber spelers rond die je niet zomaar uit de selectie speelt.

15-04-2025 09:23

Francesco +6015

King James, het is grappig want Hato was voor dit seizoen een LCV en werd niet alslinksback gebruikt.
Ook Baas speelt weer op een nieuwe positie.

Laten we het ermaar op houden dat vele Ajax spelers multi inzetbaar zijn.

Kaplan is misschien geschikter dan Hato als LCV, meer kracht en lengte. Beter in de lucht.

15-04-2025 15:54

ShiekTakTiek +6022

Klopt Fransesco. Kaplan is een uitstekende LCV, Hato multifunctioneel. Voetballend heel goed, behoorlijk snel en sterk in het positiespel. Als je volgend seizoen Sutalo-Kaplan centraal hebt met Hato op links heb je een geweldige verdediging met Matheus erachter. Rechts kunnen Gaaei/Rosa en evt Alders het uitvechten. Hoop dat Brobbey verkocht wordt zodat we de sterkhouders kunnen behouden (Taylor, Sutalo, Hato).

15-04-2025 20:29

papflapjes +7287

Ajax, Feyenoord en PSV hebben meestal niet genoeg kwaliteit voor de Champions League. Een realistische doelstelling zou zijn om eens in de zoveel jaar een heel goed seizoen te draaien.

15-04-2025 00:28

mvdk +44600 moderator

Ajax is van alle clubs in de wereld denk ik het meest te vergelijken met Benfica. Allebei leiden ze goede spelers op en kopen normaal gesproken goede jonge spelers, maar we spelen allebei in een competitie met mankementen. Alleen is Benfica altijd een stukje stabieler op de één of andere manier. Het zou denk ik helemaal niet gek zijn als Ajax eens goed naar Benfica kijkt.

15-04-2025 00:38

behangdelul +32951

In Portugal is het natuurlijk op 3 keer van de laatste 25 jaar na, Porto of Benfica kampioen maar hebben ze al 25 jaar de inkomsten van CL, dat helpt wel heel veel. Tel daarbij op dat Zuid-Amerikanen daar veel beter aan kunnen aanpassen ivm taal en weer en je hebt een stabiele basis.

15-04-2025 00:44

Simpelishetmoeilijkst +25491

mvdd,
je ehbt precis geliijk, wqna je kan Ajax en Benficqa goed vergelijken, beiden legendarische clubs met een erg goede jeugd opleiding, die het moeilijk hebben om in Europa echt mee te doen. Goe commentaar. Dankjewel, heb de goede tijden van beide clubs meegemaakt, Eusebio, Cruijff, enz.

15-04-2025 00:46

mvdk +44600 moderator

Ja klopt maar dat is ook de situatie in Nederland. Ajax en PSV winnen meestal de competitie en af en toe pakt Feyenoord er eentje. Dus eigenlijk hebben wij precies dezelfde situatie als Benfica. Ze hebben idd als voordeel dat ze makkelijker Brazilianen kunnen halen en het weer speelt ook een mooie rol, maar verder zijn Benfica en Ajax denk ik zeer vergelijkbaar met elkaar. Bij Ajax is het de laatste jaren erg extreem geweest na de dickpic van Overmars, maar in principe spelen wij normaal gesproken ook vrijwel jaarlijks CL. Ik denk dat we ons behoorlijk kunnen spiegelen en dat beide clubs veel van elkaar kunnen leren als ze bij elkaar in de keuken mogen kijken.

Ajax - Benfica
PSV - FC Porto
Feyenoord - Sporting
AZ - Braga?

De rest is snot.

15-04-2025 02:03

gi0vanni +7381

Als het goed is hebben die Portugese clubs andere deals. Ze hebben niet altijd de 100% rechten van de spelers maar ze kunnen dan wel goede spelers halen. En ze hebben ook een redelijk budget.

15-04-2025 03:14

mvdk +44600 moderator

Ze kunnen net als in Spanje meer schulden maken.

15-04-2025 07:25

BakkalBijter +11753

Benfica had het voordeel dat ze écht altijd CL speelden, zelfs met een 3e plek kwamen ze er nog doorheen. Dat voordeel hebben wij nu de komende jaren, ook al hebben we het voor elkaar gekregen om het eerste seizoen waar het er om gaat buiten de top 3 te eindigen voor het eerst in 25 jaar. Daarnaast mogen Portugese teams hun eigen tv-deals sluiten wat een club als Benfica of Sporting 30 miljoen per jaar meer oplevert als Ajax (12mln tegenover 40/45mln)

15-04-2025 07:35

mvdk +44600 moderator

Dat had voor Ajax perfect geweest.

15-04-2025 14:57

Oxxer +165748 moderator

Third Party Ownership is al jaren verboden door de FIFA.

15-04-2025 15:10

Gulpie +2439

Als we Kevin de Bruyne nog weten te strikken zie ik ons wel overwinteren in europa 😋

14-04-2025 23:58

mvdk +44600 moderator

Ja en als we dan toch bezig zijn ook gelijk Sane en Jonathan David binnenhalen 😉

15-04-2025 00:32

Torcida +5835

In de oude opzet zou het lastig voor Ajax worden om de poulefase door te komen. Maar nu, met de nieuwe opzet, zie ik niet in waarom Ajax niet zou kunnen overwinteren door in de groep 9-24 te eindigen. En met een beetje geluk, zoals Feyenoord en PSV dat dit seizoen hadden, kun je zelfs nog een ronde verder komen.

Wie weet als er goed doorgeselecteerd wordt, maar dat lijkt me lastig. En Farioli moet natuurlijk blijven.

14-04-2025 23:36

Aldek +5101

Ach ze konden het niet laten om weer zurig te reageren over Ajax.

Sneu… je moet is zien waar we vandaan komen. Maarja zeuren over/ op Ajax verkoopt beter op tv….

14-04-2025 23:35

Artemio +32413

Intensiteit ligt in de CL vele malen hoger. Ajax heeft veel trage spelers. Kans op pingpong voetbal is vele malen groter. Dan kom je met trage spelers sneller in de problemen.

Middenveld moet grondig worden veranderd.

14-04-2025 23:30

Suarez16_ +9395

Moeten goed gaan doorselecteren. Ten eerste moeten Wijndal, Kaplan, Avila, Mannsverk, Akpom, Forbs, Medic, Sosa en Van den Boomen weg. Dit haalt het salarishuis en afschrijvingen enorm omlaag en je gaat ook nog wel een aantal miljoenen vangen. Daarna zal Henderson waarschijnlijk vertrekken. Wat dikke prima is. Heeft ons veel opgeleverd. Brobbey en Taylor zullen verkocht worden en zul je flink op cashen. In de categorie Rasmussen, Gorter, Rijkhoff, hlynsson, etc. kun je er ook nog wel wat kwijt. Vertrouwen in talenten als Mokio, Steur, Faberski, Bounida, etc. heb ik wel. Moeten opzoek naar 2/3 toppers die er direct staan en nog 2/3 spelers als Martinez en Kudus in lagere competities. Dan heb je wel een mooie talentvolle selectie staan en staan we er qua salaris en afschrijvingen weer goed voor. Laat Farioli nog maar een jaar CL halen met dit spel en dan ben je er weer helemaal bovenop. Voor mij is het belangrijkste dat Sutalo en Hato blijven, want dan ga je ook volgend jaar weer heel weinig goals weggeven en dan heb je ook 2 toptransfers de volgende zomer.

14-04-2025 23:27

behangdelul +32951

Kaplan moet zeker niet weg. Manssverk nog even voordeel van de twijfel. Verder mee eens met wat er weg moet.

15-04-2025 00:45

Adam24 +39414

Grootste uitdaging gaat worden om vervanging voor Henderson en waarschijnlijk ook Taylor te gaan vinden. Vooral goede CVM's zijn momenteel erg schaars en dus ook duur. Ik doe alleen aan bord op schoot scouting, maar dat doen ze bij Ajax ook: Matusiwa (marktwaarde 10 miljoen), Vranckx (9 miljoen), Arthur Melo (5 miljoen), Pepelu (12 miljoen maar speelt maar de helft van de tijd bij Valencia)...

14-04-2025 23:11

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25518

We hadden ook niet genoeg kwaliteit voor plek 1 of 2.
De rest is historie.

👌👌👌👌

14-04-2025 23:07

apeldoorner +688

Ajax heeft niet genoeg kwaliteit om de aankomende 10 jaar om de prijzen mee te doen.... 8..9.maand later, Ajax pakt 37e titel. Gek spelletje dat voetbal, vooral voor de zogenaamde anaallisten

14-04-2025 22:57

XXX +361

Echt, die advertenties hier. Korting op het shirt van Almere city, denk echt dat heel veel bezoekers hier nu denken, ja die moet ik hebben!!!!

14-04-2025 22:50

Lullo +6153

Heeft alles te maken met je algoritmes, ik zie hier alleen maar advertenties voor vlees, bier en importbruiden.

14-04-2025 23:00

XXX +361

Ja vast. Je moet me geloven, ik heb daar echt nooit op gezocht

15-04-2025 19:13

Mung +1788

Ik zie alleen elektrische Kia's, weg met die meuk

14-04-2025 23:00

Keizer +30313

Gelul. Volgend seizoen hebben we bijna alle Sven toppers weer terug en worden we WERELDKAMPIOEN!!

Nu serieus. We weten nog niet eens wie de trainer is volgend seizoen. Laten we niet op de zaken vooruit lopen.

14-04-2025 22:46

Patrick78 +53080

Farioli is de trainer

Contract tot 2027.

14-04-2025 22:49

Keizer +30313

Totdat een Roma of Juve 10 miljoen neerlegt. Dan is ie pleite.

14-04-2025 22:54

Patrick78 +53080

Of een Real Madrid of Bayern…..

Farioli is onze trainer en op dit moment is dat genoeg voor mij.

14-04-2025 22:56

Aldek +5101

Pff geloof dat gelul van de riool journalisten nou niet… Komop zeg

14-04-2025 23:36

TweeBenig2 +16424

Voor alle Sneijdertjes, Muldertjes, Boulahrouzjes en alle andere analisten:
All we ever hear from you is blah, blah, blah
So, all we ever do is go ya, ya, ya
And we don't even care about what they say
'Cause it's ya-ya, ya-ya
Blah-blah, blah-blah
All we ever hear from you is
Blah, blah, blah, blah, blah, blah
Blah, blah, blah, blah, blah, blah
Blah, blah, blah, blah, blah, blah...

14-04-2025 22:46

AFCACruijff14 +163182

Goh, alsof we met deze groep de CL in gaan.

En alsof wij minder kans hebben dan Feyenoord en PSV die dit seizoen zelfs overwinterden in de CL.

14-04-2025 22:44

Tommyshelby +130427

Ik denk dat Ajax zelfs met deze selectie mee kan doen om de tussenronde. Dinamo Zagreb pakte 11 punten. En wij hebben hun beste speler in huis.

Celtic, PSV, Feyenoord en Brugge hebben het gered. Die zijn ook niet veel beter. De selectie moet uiteraard wel beter worden dan hoe het er nu voorstaat.

14-04-2025 22:39

Lullo +6153

Nee, dat is Ivanušec.;)

14-04-2025 22:45

Tommyshelby +130427

Hehehe. Die was wel een transfersoap van 2 maanden waard 😂

14-04-2025 22:46

GNBL +90624 moderator

Laten we ook Baturina maar overnemen dan.

14-04-2025 23:09

Patrick78 +53080

Juli 2024:

‘ Ajax heeft een prima selectie om vierde of vijfde mee te worden ‘

Ajax is bijna kampioen

April 2025:

‘ Ajax heeft niet genoeg kwaliteit voor de Champions League volgend seizoen ‘

⏳⏳⏳⏳⏳

Ik wil meer opmerkingen als deze….

14-04-2025 22:39

AFCACruijff14 +163182

Wel lachen inderdaad, ze kunnen het nooit eens uit hun smoelen krijgen om gewoon eens wat positiefs over Ajax te zeggen.

14-04-2025 22:44

barry1988 +24096

Natuurlijk moet je je altijd blijven versterken waar mogelijk.

Maar als PSV en Feyenoord het goed kunnen doen in de CL dit seizoen, waarom zal Ajax welke twee keer gewonnen heeft deze twee ploegen het dan niet ook goed kunnen doen in de CL? Dit Ajax doet niets onder voor beide ploegen. Ajax is collectief beter, stabieler en mentaal sterker wat ook heel belangrijk is in Europa.

Met wat goede gerichte versterkingen kan Ajax het volgende seizoen prima doen in de CL(voor Nederlandse begrippen). Al is wel heel belangrijk dat Farioli blijft, zodat je niet weer helemaal opnieuw moet beginnen.

14-04-2025 22:39

ajaxfan83 +3575

Ik durf er op te wedden dat we in de CL hoger eindigen dan psv

14-04-2025 22:38

Torcida +5835

PSV moet zich eerst maar eens kwalificeren.

14-04-2025 23:40

MarkP +21836

Het gaat puur om geld om weer verder te bouwen. Sportief hebben we er niks te zoeken.

14-04-2025 22:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.