'Ajax en Manchester United openen gesprekken over hooggewaardeerde Timber'

door Jesse ter Haar 341

Bron The Guardian

'Ajax en Manchester United openen gesprekken over hooggewaardeerde Timber'

door Jesse ter Haar 341

Bron The Guardian

Laatst geüpdatet

Ajax en Manchester United hebben de gesprekken over Jurriën Timber geopend, zo schrijft The Guardian maandagmiddag. Erik ten Hag, de nieuwe manager van de Engelse topclub, wil de verdediger van Ajax één van zijn eerste aankopen maken.

Het is geen geheim dat Ten Hag een groot liefhebber is van de speler Timber, getuige ook zijn speeltijd gedurende het afgelopen seizoen. In de Eredivisie was hij er slechts vier keer niet bij en in alle gevallen lagen daar fysieke redenen aan ten grondslag. In de Champions League kwam Timber eveneens tijdens alle acht de gespeelde duels in actie. In de beker tot slot, kwam Timber alleen tegen de amateurs van Barendrecht niet in actie.

In Engeland is men ervan op de hoogte dat Timber als centrale verdediger én als rechtsback uit de voeten kan. De focus ligt echter op zijn rol in het centrum, omdat daar een zwakte van Manchester United legt. Harry Maguire, Raphaël Varane, Victor Lindelöf, Eric Bailly en Phil Jones hebben niet aangetoond de verdediging van genoeg kwaliteit te kunnen voorzien.

Zodoende zou Manchester United dus de gesprekken met Ajax zijn gestart. Vanwege zijn tweejarige contract zouden de Amsterdammers het talent naar verluidt op vijftig miljoen euro schatten. De gesprekken zijn echter nog in de initiële fase. Pau Torres, centrale verdediger van Villarreal, geldt als een alternatief voor de positie van centrale verdediger.

Timber staat voor het maken van keuzes

Eerder op de maandag kwam het nieuws naar buiten dat Ajax voornemens is om met het management van Timber in gesprek te gaan. De inzet van die gesprekken zou een contractverlenging voor het toptalent zijn. Tegelijkertijd zou een afvaardiging van Forza Sports Group, het makelaarskantoor dat de belangen van Timber behartigt, in Londen zijn gespot. Niet zomaar in Londen, maar op het adres waar Manchester United een internationaal kantoor gevestigd heeft. Het is de plek waar Ten Hag ook naar afreisde, nog voordat hij naar Manchester ging.

Sportbookies had dit weekend 6 van 8 wedtips goed voor het voetbal! Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Lees meer over:
Plaats reactie

Steffenhagen +37758

Wat me wel stoort is dat Ajax nu pas met Timber praat over verlenging. Ze hadden toch al veel langer door dat deze jongen potentiële wereldtop is . Nu zit je in je positie dat als MU komt je bijna gedwongen bent te verkopen . Contract door laten lopen is financieel veel minder aantrekkelijk voor Ajax . Past wel in beeld van een toch wat passief Ajax afgelopen jaar . Op het gebied van contractverlenging weinig tot niets gepresteerd

31-05-2022 11:48

MankeNeliss +9814

Achterover leunen en de hoofdprijs vragen. Maar dan echt een hoofdprijs. 85M en anders opgesodemieterd.

31-05-2022 08:39

Aspers73 +3188

Ajax kan toch gewoon 'nee' zeggen?

31-05-2022 08:00

Bjorn +12298

Kan, maar alleen als Timber wil blijven.

31-05-2022 09:55

Godenzoon24 +15266

Klopt en dan is hij volgend jaar 20 waard net Gravenberch. Ajax ( hoe rijk ook) blijft een club die het van transfers moet hebben en bepaalde bedragen niet kan weigeren. Hard opstellen kan bij 3 jaar contract of langer.

31-05-2022 10:36

Gewoon Gijs +18319

niet verkopen, hoog salaris en 1 of 2 jaar verlengen

31-05-2022 07:49

ajaxsupporter31 +4

gewoon tot aan de winter houden zodat hij champions league heeft gespeelt voor ons en belangrijk heeft kunnen zijn krijg je er toch nog genoeg voor terug

31-05-2022 02:35

NouridolbergNeres34 +1889

Naaistreek van Ten Hag als dit waar is. Bayern wil ondertussen de halve selectie van Ajax overnemen mazraoui, gravenberch, “timber”, “haller”, “Antony”. Timber moet je echt binnenboord zien te houden.

30-05-2022 23:31

TheRiviera +5476

Waarom zou dit een naaistreek zijn? Het is niet maar zijn taak om te doen wat het beste is voor Ajax. Op dit moment is Ten Hag bezig met wat het beste is voor United en hij ziet in Timber veel potentie. Het ligt aan Timber om te beslissen of hij blijft of niet.

31-05-2022 01:48

NouridolbergNeres34 +1889

Beetje respect naar je oude club mag wel toch, die jongen speelt pas net 1,5 jaar in de basis van Ajax en je wilt hem al wegplukken. Het is geen jongen van 27 die hier is uitgeleerd en klaar is voor de stap. Ik vind het respectloos naar Ajax.

31-05-2022 23:43

TheRiviera +5476

Zelf vind ik ook dat Timber moet blijven maar wij kunnen niet voor hem bepalen of hij al klaar is voor de volgende stap. We kunnen we zeggen van niet maar wie zijn wij om dat te beslissen? Daarnaast kan je niet verwachten van Ten Hag dat hij ( in zijn ogen ) de ideale opties bij Ajax laat blijven simpelweg uit sympathie tegenover Ajax.

Als Schreuder bijvoorbeeld Vanakan weg plukt bij Brugge omdat Schreuder in hem een ideale versterking ziet dan zou iedereen binnen Ajax dat toejuigen en niemand zou denken dat Schreuder wat respect richting Brugge zou moeten hebben.

Mensen willen Timber gewoon niet zien vertrekken en dat is volkomen logisch maar Ten Hag is ons op dit moment niks meer schuldig en zal doen wat het beste is voor United. Natuurlijk willen we niet dat hij Timber wegkaapt maar die keuze zal uiteindelijk bij Timber zelf liggen en niet Ten Hag.

01-06-2022 00:48

Gonzo +4778

We kunnen er van alles van vinden, maar hij ziet Mazraoui, Gravenberch en Brobbey hun zakken vullen. Die hoeven nooit meer te werken en daar gaat het om in je werkbare leven.
Hij ziet ook wel dat Van de Beek, Brobbey, eerder Klaassen en in mindere mate Frenkie en De Ligt moeten knokken voor hun plaats. Alleen de beste halen het. Moeilijke keuze voor zo een jongen. Maar als hij gaat, gaat hij tenminste ook door de voordeur.

30-05-2022 23:17

frenkiedejong53 +9792

Als hij bij ons zou blijven de volgende 10 jaar, zou hij ook nooit meer hoeven werken. Dat argument is niet juist. Ligt aan je levensstijl en levensinstelling.
Je moet met 30 geen 10 autos hebben, een yacht enz. Van zijn salaris van pak hem, 5 miljoen per jaar toekomstig de volgende 10 jaar kun je heel goed leven....

31-05-2022 08:39

thajax +7423

Timber moet het zelf niet willen. Speel nou eerst eens een paar interlands meer en ga Ajax nog meer dragen Champions League voetballen. En je kunt ook aankijken of Ten Hag het wel aan de praat krijgt.

Bovendien is het nogal een risico om mee te gaan met Ten Hag. Als hij er na enkele maanden uit zou liggen en z'n opvolger een stuk verdediger speelt, belandt Timber gewoon op de bank voor Maguire (er zijn mensen die liever zo'n boomstam dan een voetballer zien).

30-05-2022 22:54

Ferd +38316

Manchester United geeft z'n trainers altijd de kans, geen trainer is er na enkele maanden uitgegooid. Dat risico valt dus wel mee

31-05-2022 03:33

Ferd +38316

die zat er ook langer dan een paar maanden, die zat er bijna een jaar.

01-06-2022 05:04

thajax +7423

Goed punt. Maar toch wel een risicootje. Zie ook Depay, Blind enz die bij Van Gaal de kans kregen en klaar waren toen Van Gaal eruit lag...

01-06-2022 14:37

Ferd +38316

En daarna snel een nieuwe club vonden, dus zo groot is het risico niet. Blind en Depay zitten nu bij CL waardige clubs, iets wat Manchester United niet is

02-06-2022 05:01

Bonno1978 +6454

Het wordt tijd voor absurd hoge vraagprijzen..

30-05-2022 22:42

ido_biemans +0

Zou zonde zijn.. weet iemand de situatie van Davinson Sanchez? Zou die wel weer terug willen zien

30-05-2022 22:35

Jariking +5445

Mensen die boos zijn op Eth snappen het niet helemaal. Manu is echt niet de enige geintresseerde. Als Manu het meeste bied gaat die daarheen. Heeft niks met Eth te maken. Als Real morgen meer bied en Timber meer salaris geeft gaat die daarheen.
Maar Ajax...wat een slapzakken zijn het toch steeds weer. Mannetje heeft nog geen 2 volledige seizoenen gespeeld. Gewoon elk bod weigeren en evt laten bijtekenen. Volgend jaar valt er te praten. Wat een onzin om nu al over verkoop te praten.

30-05-2022 22:30

Schip +23351

Alsof Timber bij gaat tekenen, wanneer Ajax zegt dat hij niet mag vertrekken. Krijg je toch een Gravenberch scenario?

En ik denk dat Timber sneller mee gaat naar United, omdat de trainer daar al weet wat hij kan. Ik vind het niet chique wanneer je weet dat Ajax in het proces is een contract te verlengen en een nieuwe periode ingaat met een nieuwe trainer, om dan een van de steunpilaren weg te trekken.

Ga lekker ergens anders shoppen. Als Bayern dan voor Timber komt en TH meldt eerst aan Ajax dat zijn club dan ook interesse heeft, is dat heel wat anders.

30-05-2022 22:38

Tommyshelby +128441

Ten Hag heeft hem wel duidelijk wat dingen beloofd toen ie nog bij ons actief was. Als Timber 0 interesse had, had ie het niet eens geprobeerd. Gewoon smerig om in dienst van Ajax al spelertjes warm te maken. Als Timber vertrekt, hoop ik dat hij niet naar Man Utd gaat.

30-05-2022 22:40

Olsen74 +56

“Gewoon elk bod weigeren en evt laten bijtekenen. Volgend jaar valt er te praten. Wat een onzin om nu al over verkoop te praten”

Nee, jij snapt t wereldje wel?
Spelers hebben de macht en tekenen niet bij om zo gratis de deur uit te lopen en een bak tekengeld op de rekening te ontvangen.
Real heeft geen voormalig Ajax trainer die de inhoud van t contract weet en weet wat voor aderlating t voor zijn voormalig team zou zijn.
Appels met Peren vergelijken dus.
Hoe je het wendt of keert, het is niet netjes van Ten Hag en getuigt ook niet van een creatief brein als je telkens spelers meeneemt naar je nieuwe club. Denk aan al die (voormalige) Utrecht spelers als Haller, Klaiber enz….
Daarnaast wil hij naast Timber ook de Jong. Dat hebben we van Gaal bij Barca zien doen en ook bij Real is er een Nederlandse enclave geweest. We weten allemaal hoe dat afloopt bij een greintje tegenslag.

30-05-2022 23:00

Jariking +5445

Hij is nog 2 jaar onder contract. Dus niet transfervrij. Dus verkopen in 2023.
En zo niet is wat harder opstellen. Een jaar niet spelen maakt je ook niet beter.
Slappe hap beleid bij Ajax al jaren.

31-05-2022 06:56

OuweDibbes +11724

Complete onzin.. dit is per individu onderhandelen. Als je erin gaat zitten, ik moet maar anders gaat de volgende keer iemand dit eisen ben je gewoon incompetent.

31-05-2022 10:00

AjaxUitMokum34 +916

Verlengen of cashen.. wat zal het worden?

Ik zou Schuurs in de voorbereiding toch graag een kans gegeven zien worden. Heeft inderdaad zwakke punten, maar ook genoeg sterke. Kan ook nog aan gewerkt worden.

30-05-2022 22:27

Matts +2131

Ik zou Schuurs het liefst verkopen. Is het al 3 jaar net niet. En vooral: hij heeft dat meedogenloze, die killer-mentaliteit niet. En dat is nou juist een aspect dat je niet aangeleerd krijgt. Opbouwend is hij overigens prima, maar ik vind dat we nu wel kunnen constateren dat hij tekort komt voor een Ajax-verdediger.

30-05-2022 23:22

Turbo +41798

Naaistreek van TH. Juist aan spelers gaan trekken die nog houdbaar zijn voor ons. Neem dan lekker je eigen rotzooi mee die je hier door de strot hebt geduwd.

30-05-2022 22:26

Josey Wales +11633

Waarom moet ajax gesprekken beginnen,ze willen toch zn contract verlengen, laat dat boertje met zn utrechttasje lekker naar de plomp lopen.

30-05-2022 22:23

Dapperestrijders81 +2101

60 miljoen en alderweireld uit de zandbak halen

30-05-2022 22:08

De3mos +12082

60 mil en alderweireld in de zandbak laten ;)

30-05-2022 22:23

ditisdebeslissing +4168

Word dit een #Tussenjaar ?

30-05-2022 22:07

036AFCA97 +146646

Off topic:

Kijk de Instagram story’s van Ihattaren. Die begint echt een smal koppie te krijgen. Is echt goed bezig. Staat zelfs te springtouwen in z’n dikke Dubai villa.

30-05-2022 22:06

JOHANisGOD +18498

Ja is lekker bezig.

Krachttraining ook.

30-05-2022 22:08

De3mos +12082

Ben echt reuze benieuwd naar mo. Betwijfel of je met hem , hanssen en van axel dongen in huis uberhaupt wel moet nadenken over iemand als giovanni zolang antony blijft. Ik zie in alles een hakim 2.0 ( met een iets beter schot maar iets minder verdedigende werklust)

30-05-2022 22:21

In Bassey we trust +15361

Hanssen en van axel dongen zijn er nog lang niet klaar voor.

31-05-2022 08:51

De3mos +12082

Ze zijn er zeker klaar voor om 3e / 4e keus te zijn.

31-05-2022 11:50

Ozymandias +159568

PSV lijkt alles op alles te zetten om Gakpo binnenboord te houden en ik hoop dat Ajax hetzelfde doet met Timber. Biedt hem een hoog salaris plus een oplopend percentage van zijn toekomstige transfersom zodat hij er financieel voor wordt beloond om zo lang mogelijk bij Ajax te blijven en voor zo'n hoog mogelijke transfersom te worden verkocht. Martínez en Antony liggen tot de zomer van 2025 vast en verder staan er geen spelers op de nominatie om grootverdieners te worden gemaakt.

30-05-2022 22:03

wladimir +3059

Ook Gakpo gaat gewoon vertrekken als hij 10 miljoen per jaar kan verdienen en voor 5 jaar kan tekenen bij een club als Manchester United. Gakpo ligt alleen wel tot 2025 vast. Ik hoop dat Timber blijft, maar vrees dat we hem aan United gaan verliezen als het allemaal waar is wat we lezen. Het scheelt veel dat het WK pas in de winter is. Mede daarom zie ik Martinez, Alvarez en Antony bij Ajax blijven deze zomer. Die drie zijn beter vervangbaar dan Timber.

Wat verwacht jij dat er met Haller gaat gebeuren?

30-05-2022 22:20

Ozymandias +159568

Natuurlijk, de truc is om zo'n talent langdurig vast te leggen voordat hij ergens anders 10 miljoen euro kan verdienen. Overmars had het contract van Timber al voor het afgelopen seizoen moeten verlengen nadat hij het seizoen daarvoor had laten zien hoe goed hij was als basisspeler. Nu kan je alleen hopen dat Timber liever nog even bij Ajax blijft.

"Wat verwacht jij dat er met Haller gaat gebeuren?"

Ik kan me niet voorstellen dat ze een (over een paar weken) 28 jarige spits niet graag voor zo'n hoog mogelijk bedrag willen verkopen. Nu kunnen ze nog veel aan hem verdienen en geld verdienen aan transfers is een belangrijk aspect van het financiele beleid van Ajax.

Ik verwacht dat naast de transfervrije spelers en Gravenberch ook Tagliafico, Haller en Timber vertrekken en dat Ajax verder niemand laat gaan tenzij er een niet te weigeren bod wordt gedaan. Ik hoop dat Timber toch zijn contract verlengt en Álvarez in zijn plaats wordt verkocht.

31-05-2022 00:09

mokum007 +6522

Zekers Timmber een vette contract aanbieden

30-05-2022 22:25

JOHANisGOD +18498

OFF

Pachuca Club onder leiding van voorzitter Jesús Martínez zou een overeenkomst tekenen met #Ajax Amsterdam op het gebied van talenten ontwikkelen.
In de komende dagen zal deze overeenkomst officieel worden gemaakt.
https://t.co/sXmouxyIBX via @soy_futbol_


https://www.soyfutbol.com/ligas/Ajax-y-Pachuca-tendrian-acuerdo-para-trabajar-con-las-fuerzas-basicas-20220530-0020.html

30-05-2022 21:49

De3mos +12082

Willen ze daar iets van een samenwerking net zoals met sparta doen, of helpen met de opleiding zoals we in azie doen?

30-05-2022 21:55

ST +23060

Wel een aardige club. Maar heeft niet heel veel wereldtoppers voortgebracht. Lozano, Herrera, Gutierrez en Cvitanich zijn voor hier de bekendste namen. Maar daar blijft het wel bij. Dan zouden Nacional uit Uruguay (waar Suarez vandaan kwam) en vooral Newels old boys (Messi, Batistuta, Maradona) uit Argentinië veel interessanter zijn. Maar ja, moet maar net haalbaar zijn. Schijnt dat Argentinië en Brazilië al leeggevist worden door grotere Europese competities en dat Midden-Amerika wat minder ontdekt nog is.

30-05-2022 22:05

Steffenhagen +37758

Langzaam wordt iedereen een beetje wakker . Het niet aantrekken van Bergwijn deze winter was al een teken aan de wand dat het beleid was omgegooid door de RVC en mevrouw Lenderink . Dit is het oude Ajax weer.

30-05-2022 21:43

NoPants +7469

Omdat er eind mei (!!!) nog geen grote aankopen bevestigt zijn en er vanuit de media over vertrekken gespeculeerd wordt? Poeh poeh

30-05-2022 22:05

OuweDibbes +11724

Wat Arno zegt snijdt wel houd.. ik ben bang dat de oude d66 mentaliteit ook weer terug is bij Ajax. Lekker samenwerken met de grote clubs, huren en alles is te koop als er maar winst wordt gemaakt. Meer presteren dan mee doen voor het kampioenschap lijkt er niet meer in te zitten met aankopen als Flekken. Terug naar plan Cruijff, een keeper lijdt je op, en een Giovani koop je.

30-05-2022 22:12

OuweDibbes +11724

Het halve bestuur zat er toen vol mee..

30-05-2022 22:57

NoPants +7469

“Lekker samenwerken met de grote clubs, huren en alles is te koop als er maar winst wordt gemaakt.”

Waar baseer je dat op? Mazraoui en onana hun contract liep af. Gravenberch wilde niet verlengen en daar hebben ze de keuze gemaakt nu nog geld te verdienen. Valt wat voor te zeggen.

Verder zijn het toch enkel wat geruchten in de pers?

Verder is het gewoon de realiteit dat ajax ieder jaar moet verkopen om een sluitende boekhouding te hebben. Daar bovenop zit je nog met de misgelopen omzet door covid, dus moet er al helemaal verkocht worden.

30-05-2022 23:01

OuweDibbes +11724

Geruchten? Ga al heel lang mee als supporter..
En Ajax heeft CHL gehaald, dat is 40 miljoen, dus er is helemaal geen noodzaak om te verkopen hoe kom je er bij? Als dit namelijk wel is ondanks CHL plaatsing is Ajax technisch failliet, en wordt het net geleid als een Barcelona of een Real Madrid.

31-05-2022 10:04

NoPants +7469

Wat bedoel je met je eerste zin? Dat je al lang mee gaat als supporter dus weet jij wat geruchten zijn en wat er echt gaat gebeuren?

Midden 2019 kwam we om in de geruchten dat onana, nico, de ligt, frenkie, tadic, neres, donnie, en ziyech allemaal gingen vertrekken. Uiteindelijk gingen alleen frenkie en de ligt.

Zowel overmars als vd sar hebben meerdere keren aangegeven dat sinds 2018 ajax de CL inkomsten mee begroot. Dit houdt in dat ajax bij het plannen van uitgaven rekening houdt met de inkomsten van de CL. Daar bovenop zijn er verkopen nodig om quitte te spelen, zeker door corona. Overmars gaf vorig jaar nog aan door covid voor 50mil netto te moeten verkopen om quitte te spelen. Dat is toen niet gebeurd, waar denk jij dat dat tekort heen is?https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-moet-flink-verkopen-om-verlies-op-transfergebied-te-voorkomen/amp

31-05-2022 10:59

wladimir +3059

Voor Bergwijn moesten we 25 miljoen betalen en hij wilde 5 miljoen per jaar verdienen. Op zijn positie (linksbuiten) staat de altijd fitte Tadic. Ik snap eigenlijk wel dat die deal niet is doorgegaan. Geen garantie dat we Benfica dan wel hadden uitgeschakeld of de beker hadden gewonnen.

30-05-2022 22:25

In Bassey we trust +15361

We hadden een vervanger moeten halen toen Neres weg ging, aangezien er blessures konden komen, wat dus ook gebeurde, met Antony.

31-05-2022 08:55

wladimir +3059

Er is een vervanger gekomen. Ihatarren. Die was alleen nog een fat fuck. Bergwijn speelt het liefst vanaf links.

31-05-2022 09:05

Lazell +16983

Ag hou toch op. Wij kunnen in corona tijd niet zomaar even 25+ miljoen neertellen voor Bergwijn met een bijpassend salaris. We zitten nu al op 95 mio salaris per jaar en 55 mio aan afschrijving transferkosten per jaar. Dat kun je toch niet nog verder oprekken voor een bankzitter?

Hoe weet je trouwen dat de RvC en Lenderink dit beslist hebben?

30-05-2022 23:00

alvin01 +845

Timber weg, Mazaroui weg, Gravenberch weg, Haller weg, Onana weg, Martinez weg, Tagliafico weg. en wie nog meer, bah...;-(

30-05-2022 21:31

De3mos +12082

Ten hag, labyad, tyton,van der graag, danilo, officieel brobbey en dan zal ik er nog wel een aantal gemist hebben. Maar niet elk vertrek doet pijn ;)

30-05-2022 21:33

Dirk.v +14887

Nee joh! Zoveel gaan er niet! Tenminste dat werd mij in januari verteld toen ik al met dit scenario kwam. Maar 2 a 3 spelers vertrekken. Meer niet hoor 🤪

Ben nog steeds van mening dat we bijna op elke linie 2 basisspelers zullen gaan kwijtraken.
Gaat Antony het nog een seizoen bij Ajax laten zien, of komt er ook een club voor hem?

30-05-2022 21:46

NoPants +7469

“ Ben nog steeds van mening dat we bijna op elke linie 2 basisspelers zullen gaan kwijtraken.”

Verwacht jij dat antony én haller gaan? En vertrekt nu berghuis of alvarez nog?

30-05-2022 22:06

Dirk.v +14887

Neres werd daarna verkocht, dus met of Haller of Antony zit je al op 2.

Met gravenberg en maza heb je op het middenveld en verdediging ook al 2 vertrekkende spelers. Daarnaast zou timber dus ook nog kunnen vertrekken. Zit je in de verdediging dus ook al op 2.

31-05-2022 09:40

Tommyshelby +128441

Ik vraag me af wat Overmars hiervan vindt. Zou hij zelf ook denken dat ie (weer) een fout heeft gemaakt of zou hij de schuld bij Timber zelf neerleggen… ben razend benieuwd.

30-05-2022 21:31

De3mos +12082

We hebben nog een optie van een jaar in het contract staan

30-05-2022 21:34

Tommyshelby +128441

Tegenwoordig heeft iedereen dat volgens hem 😭

30-05-2022 21:42

De3mos +12082

Gelukkig gaat hij iig niet meer over onze contracten haha

30-05-2022 22:17

Suk Hyun-Jun +6279

Als Timber zo nodig weg wilt, dan zou ik hem gewoon aan z'n nog 2 jaar durende contract houden.

Sodemieter op gek, hij is pas dit seizoen een vaste waarde geworden. Dan hoef je niet nu alweer weg. Dan loopt hij in de zomer van 2024 maar lekker gratis de deur uit. Als hij ons de komende twee seizoenen aan het kampioenschap helpt en wij de CL groepfase overleven of de Europa League winnen, dan heb ik daar vrede mee.

Valt me ook ontzettend tegen van Erik dit. Eerst zeggen dat je ervoor gezorgd hebt dat Ajax zich onder jouw leiding sterk heeft ontwikkeld en dat je de club in een uitstekende staat verlaat, en dan vervolgens het grootste talent wegkapen. Haal dan lekker De Ligt, die mag toch weg bij Juventus.

30-05-2022 21:20

wladimir +3059

Stel je niet aan man! Als Timber naar Manchester United gaat dan zal Ajax minimaal 50 miljoen vangen. Dat is heel veel geld. Volgens mij speelt Timber al twee seizoenen in de basis. De vraag is: hoe kunnen we hem vervangen? Schuurs, Llansana, Alvarez?

30-05-2022 22:30

Suk Hyun-Jun +6279

Vraagje: in welk opzicht stel ik mij aan? Ik vind het belachelijk dat we na 1 jaar alweer ons grootste talent gaan verkopen, als we de media moeten geloven althans. We kunnen hem niet 1-2-3 vervangen met een gelijkwaardige speler uit onze jeugdopleiding en anders moeten we een aanzienlijk deel van dat geld gaan spenderen om een vervanger te kopen.

Dan vind ik het niet zo'n heel gek idee om hem gewoon aan zijn contract te houden, de komende twee seizoenen kampioen te worden, daarmee de enorme som geld binnen te harken met het behalen van de CL en in de CL proberen de groepsfase te overleven, wat ook lukte met Timber afgelopen seizoen.

Schuurs en Llansana zijn allebei absoluut niet goed genoeg, laatstgenoemde ken ik niet goed genoeg, maar zal dan eerst flinke stappen moeten zetten, wil hij in aanmerking komen voor speeltijd. Alvarez is heel goed in het onderscheppen van de bal, maar hij is vrij traag en ook niet bepaald dynamisch, iets waar Jurriën stukken beter in is. Hij is gewoon onze ideale RCV.

30-05-2022 22:45

wladimir +3059

Timber had in het Corana seizoen al een basisplaats (19/20). Hij is al twee jaar basisspeler (20/21 en 21/22). De Ligt debuteerde 16/17 en speelde daarna nog twee seizoenen. Redelijk vergelijkbaar.

Veltman werd de vervanger van de Ligt. Ook toen was overwintering in de Champions League heel dichtbij. We moesten ons wel nog even kwalificeren voor CL als kampioen. Ook Timber zal worden vervangen. We spelen sowieso CL aankomend seizoen.

30-05-2022 22:57

wladimir +3059

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Alvarez en Martinez hebben dit seizoen ook verlengd. Het is duidelijk dat onze TD druk was met andere zaken. Er is gewoon een steekje laten vallen. Ik verwacht een bedrag rond de 50 miljoen voor Timber. Minder dan de Ligt en de Jong. Meer dan van de Beek en Ziyech.

Gravenberch is al weg voor zo'n 20. Tagliafico mag weg voor 4 miljoen. Als we voor Haller nog 30 kunnen vangen dan zijn de transferinkomsten voldoende om niemand anders te laten gaan.

Brobbey en Bergwijn kunnen we dan vrij gemakkelijk betalen. Wijndal hoeft van mij niet te komen.

30-05-2022 23:13

Jan Doedel +4281

Ajax is een doorgroeiclub. Is niet erg maar dan wel je spelers zo duur mogelijk verkopen en geen vriendenprijsjes hanteren.

30-05-2022 21:15

Stamhoofd +11514

Als Erik slim is haalt die Ziyech. Die geeft ze panklaar op C. Ronaldo en dan is iedereen blij.

30-05-2022 20:56

sebastiaan1900 +5304

Timber is te klein voor de PL. 1 volledig seizoen in Ajax 1. Genoeg doelen nog te halen hier.

30-05-2022 20:53

Ozymandias +159568

Aké hoorde (tot hij naar City ging om op de bank te zitten) tot de betere centrale verdedigers van de Premier League en is één centimeter langer. Ik denk dat Timber beter is dan Aké.

30-05-2022 20:57

Pvt +853

Wat een klote zomer gaat dit worden.

30-05-2022 20:52

Jariiii +21823

Ik zei het hier laatst al, het zou me zwaar tegenvallen van Ten Hag. Logisch dat je de beste spelers wilt, en dus ook logisch dat je het grootste talent wilt van de club die je door en door kent, maar dat je nú al in staat bent een Timber bij Ajax weg te halen, terwijl je toch als het goed is nog warme gevoelens voor de club koestert en nog een beetj een Ajax-hart hebt, dat gaat er bij mij echt niet in.

30-05-2022 20:47

LouisR +599

Doe er pls alles aan om hem te houden ik vind hem nog niet helemaal klaar voor die stap maar als ten hag hem perse wil minimaal 65M vragen.

30-05-2022 20:47

Jariiii +21823

Hè bah. Ik dacht dat hij nog (lang) niet klaar was bij Ajax... Zouden dan zelfs bij hem de mooie woorden van laatst niks waard blijken te zijn?

30-05-2022 20:45

Mocrodammerr +22968

Ik heb het vandaag al elders geroepen. Timber is al rond met ManU. Nu nog ManU met Ajax.

30-05-2022 20:19

sucre +15104

Timber kan niet met 2 ploegen rond zijn😉

30-05-2022 20:23

Jake the Snake +17329

Volgens de moeder van Mbappe wel

30-05-2022 21:24

rondewaart +1838

Gaan we ouderwets leegverkoop houden tegen woekerprijzen heb ik daarvoor mijn seizoenkaarten net verlengd

30-05-2022 20:18

sucre +15104

Mag ik hem?!

30-05-2022 20:23

1991 +7787

Hamstereeeen

30-05-2022 20:25

Op_een_oude_slof +4358

Is toch niet gek dat iedereen en zeker Ten Hag deze jongen wil hebben...Ajax is een doorverkoop club...gewoon verkopen, gesprekken zijn al gaande ... denk je nu echt dat hij het nog kan opbrengen om volgend seizoen voor Ajax te spelen....???

Kijk maar naar Gravenberch...dit jaar ook weinig gepresenteerd....

Lekker laten gaan... lekker E.L. spelen

30-05-2022 20:12

Suk Hyun-Jun +6279

Dat hij het nog kan opbrengen? Pardon? Wat de fuck joh hahaha. Die gozer mag Ajax op z'n blote knieën bedanken dat wij hem hebben gehaald van Feyenoord, hem een vorstelijk salaris bieden en dat hij bij ons op het hoogste niveau van Europa mag spelen.

Hij is verdomme 20 jaar en is pas sinds dit seizoen een vaste waarde. Die jongen heeft absoluut geen enkele reden voor een gebrek aan motivatie.

30-05-2022 21:22

Op_een_oude_slof +4358

Ben het helemaal met jou eens... ik ben het zat al die verwende jonge gasten denken dat alles al kunnen en bij Ajax uit geleerd zijn...dan zeg ik lekker laten gaan...Die gaste ruiken het geld, zijn boos dat Ajax ze niet laat gaan, geen motivatie op de training of wedstrijd dan zitten ze op de bank naast Schreuder...en dan janken dat ze niet spelen... allemaal zo voorspelbaar....

Ik lees in dit artikel Ajax voert gesprekken met ManUtd....Ajax wil deze speler dan ook verkopen dan toch?! Anders zeg je als Ajax zijde Timber is niet te koop en dan een hele dikke punt!

30-05-2022 22:44

FCDuivendrecht +5466

Ik vind het nogal een zielig zwaktebod en een serieus gebrek aan creativiteit als een trainer altijd spelers moet weghalen bij z’n oude club. Ik neem toch aan als het trainerschap je beroep is dat je thuis op de bank verschillende competities volgt en een lijstje maakt van interessante buitenkansjes en onbekende potentieële toppers. Zo hadden wij Labyad en Klaiber makkelijk kunnen opvangen met transfervrije spelers of jeugd, zo kan United dat makkelijk doen met de positie van Timber met een goedkopere speler die zich bovendien al in de Premier League heeft bewezen.

30-05-2022 20:10

Juichtoon +32336

Voor 60plus neem ik aan....

30-05-2022 20:06

Hetzijnmaar +5453

V/D Sar Zal niet meer zolang directeur van Ajax blijven die gaat straks over 1 a 2 jaar ook naar United
En misschien al eerder na al die hommeles afgelopen seizoen bij Ajax
Die ziet het liefst al de grote talenten naar United verkassen
Het is gewoon een hele slechte constructie een directeur die Ajax als leuke springplank naar United ziet

30-05-2022 20:06

ovopiet +1439

De manager van suares is laatst gespot in Kopenhagen. Dus de gesprekken zijn begonnen?
Laat me niet lachen.

30-05-2022 20:15

sucre +15104

Suares?

30-05-2022 20:25

BokkieBokstra +11291

Niet leuk, wel begrijpelijk als dat zo is. Timber is een van de besten van Ajax dit jaar. Manu is een mooie kans met Ten Hag als coach. Helaas het lot van Ajax, verwacht er nog wel meer die gaan (Antony, Martinez, Alvarez, Haller) geeft weer ruimte voor nieuwe talenten.

30-05-2022 20:02

Hetzijnmaar +5453

Klaar dus!!! anders zijn er geen gesprekken gaande in Londen
Ten Hag is de laatste maanden duidelijk meer met MUFC bezig geweest dat met Ajax
Na de winterstop zijn we te vaak met de hakken over de sloot gegaan
Schreuder gaat het heel moeilijk krijgen Ten Hag neemt het beste mee, en Ajax kan niet al het transfergeld investeren omdat er door Corona 10 tallen miljoenen verlies is gedraaid

30-05-2022 19:51

tmvde +2820

Wat ze voor Maguire betaald hebben + 10 miljoen.

30-05-2022 19:49

NeeI +107625

Dit idee vind ik wel een goeie.

Uit principe een euro meer vragen dan Maguire gekost heeft.

Opdonderen. Gauw.

30-05-2022 20:07

tMuurtje +969

Centjes verdienen.
Naar Man U ga je echt alleen voor het geld.
De kans dat die club volgend seizoen mee gaat doen om de prijzen is heel erg klein.
Maar ja, geef 'm eens ongelijk.

30-05-2022 19:46

FelixGassenlicht +8934

En weer sluiten aub, als de wiedeweerga

30-05-2022 19:41

RJB1979 +25526

Wat ik zou kunnen waarderen is als ze Timber voor 40 miljoen kopen en hem direct een jaar aan ons terugverhuren zodat ze hem hebben maar wel een jaar extra bij oons laten rijpen maar dat zie ik niet gebeuren met die shitshow die daar nu de verdediging vormt.

30-05-2022 19:41

MennoJerry +4104

Nee joh. Als hij gaat komt hij daar in de basis te staan. Wel heel goed voor het Nederlandse voetbal en als ze 40 miljoen betalen kun je een prima vervanger terugkopen en geld overhouden.

30-05-2022 19:42

Hetzijnmaar +5453

Goed voor het Nederlands voetbal rot toch op man
Het gaat erom wat goed voor Ajax is

30-05-2022 19:53

Kingoffdatoilet +17108

Ajax moet ze zelf opleiden, niet kopen

30-05-2022 20:41

MennoJerry +4104

Tja dat zat er natuurlijk aan te komen. Ajax zal er financieel natuurlijk beter van worden en eerlijk gezegd heb ik liever dat hij met Ten Hag meegaat dan dat hij straks naar bijvoorbeeld AC Milan gaat om uiteindelijk op de bank te belanden.
Wel erg jammer hoor maar goed, er staan weer nieuwe talenten op of er wordt vast wel een nieuwe top verdediger aangekocht.

30-05-2022 19:40

aschja +20588

Hier kon je op wachten helaas. Ajax moet gewoon nee verkopen. Klaar. Niet eens aan onderhandelen beginnen.

30-05-2022 19:40

Tinus +10266

En dan? Dat heeft alleen zin als hij bijtekent, anders is hij volgend jaar de helft waard. Ajax had afgelopen maanden al met hem om tafel moeten zitten, dan had je zeker nog een seizoen van hem kunnen genieten. Nu lopen we achter de feiten aan.

30-05-2022 20:27

Stoffel +18543

Ten Hag voor altijd een stadionverbod geven

30-05-2022 19:34

Mundus +1224

Geen afkoopsom vragen aan MU voor Ten Hag en een schijntje voor Timber. Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig ?

30-05-2022 19:32

slumpf +4549

Oh, jij weet al hoe het afloopt?

30-05-2022 21:24

Mundus +1224

Ja. Wijsneus.

31-05-2022 23:27

Robertini +39018

Ik hoop dat hij blijft en verlengt, maar als hij niet verlengt, dan is hij nu op piek marktwaarde. Ik vind het te vroeg, maar voor 60 miljoen is het prima.

30-05-2022 19:31

Jake the Snake +17329

Dit kon je verwachten. Ten Hag trekt altijd oude bekenden aan en om een of andere reden wilde United weer meer betalen dan de afgesproken transfersom van ETH. Daar zijn afspraken gemaakt. Laat Man U maar de hoofdprijs neerleggen. Ik verwacht niet dat Timber United afwijst (en dus verlengt).

30-05-2022 19:30

Web +178830

Doen veel meer trainers
En hij is een exceptioneel talent

30-05-2022 19:35

aschja +20588

Mooi. Succes Klaiber en Labyad. Het feit dat ie die 2 naar Ajax haalde is gewoon minachting eigenlijk.

30-05-2022 19:42

Web +178830

Zo hopen dat hij nog zeker een jaartje blijft
Maar hij is zo goed.
Kan mij ook niet voorstellen dat alleen Man United hem wil inlijven
Misschien is zelfs Engeland wel het land waar hij het minst tot zijn recht komt
Al zal hij overal slagen
Dit is dus weer het lot van Ajax
Nooit anders geweest
Wel zorgelijk dat het tegenwoordig als zo jong gebeurt
Ajax kan niet meer doen dan hem een vorstelijk salaris aan te bieden
Maar wie weet?

30-05-2022 19:29

ajax4perez +9526

Het is logisch dat Ten Hag de topspelers van Ajax mee wilt nemen naar Manchester United als dat de plekken zijn waar versterking nodig is.
Je kan het niet netjes vinden maar dat is gewoon hoe het in zijn werk gaat.
Ten Hag weet op de cent nauwkeurig wat spelers moeten kosten dus die kan snel toeslaan.

Het is jammer voor ons, en begrijp me niet verkeerd want ik zie Timber graag nog 1 jaar blijven en dan verkocht worden voor een astronomisch bedrag maar helaas is het niet anders ALS hij gaat.

Er is pas een akkoord als 3 partijen het eens zijn. Timber heeft het naar zijn zin in Amsterdam dus gaat geen herrie schoppen als het af zou ketsen en hij een sterk verbetert contract tekent

30-05-2022 19:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.