Geruchtenmolen: 'Tadic wel op de lijst bij Ajax, nog veel onzekerheid over daadwerkelijke terugkeer'

door Ajax Showtime 424

Geruchtenmolen: 'Tadic wel op de lijst bij Ajax, nog veel onzekerheid over daadwerkelijke terugkeer'

door Ajax Showtime 424

Laatst geüpdatet

De winterse transferperiode is inmiddels alweer enige tijd ten einde, maar dat betekent niet dat de geruchtenstroom ook stopt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond Ajax, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zaterdag 15 maart

'Tadic bereikt akkoord met Ajax en gaat terugkeren in Amsterdam'

Dusan Tadic heeft met Ajax een akkoord bereikt over een terugkeer, zo meldt het Turkse TRT Spor. Beide partijen zouden een overeenkomst gesloten hebben, waardoor Tadic met ingang van komend seizoen weer zal terugkeren in Amsterdam. De aanvaller beschikt over een aflopend contract bij Fenerbahçe, dat niet openstaat voor een langere samenwerking als de club zich niet weet te kronen tot landskampioen van Turkije. Door zijn transfervrije status zou Ajax Tadic transfervrij in kunnen lijven. Tadic speelde tussen 2018 en 2023 al in dienst van Ajax.

Tekst gaat verder onder de foto.

dusan tadic johan cruijff schaal
Dusan Tadic speelde tussen 2018 en 2023 al in Amsterdamse dienst.

Update 20:36 'Terugkeer Tadic nog onzeker'

Het is nog onzeker of Tadic bij Ajax terugkeert, zo geeft Tim van Duijn van Voetbal International aan op X. Volgens de journalist staat de Servische aanvaller op de lijst bij Ajax, maar is het nog niet zeker of hij terugkomt naar Amsterdam en zo ja, in wat voor rol. 'Nog allemaal te voorbarig en onzeker', zo schrijft hij.

Maandag 11 maart

'Ajax hoopt op terugkeer van talentvolle zoon van voormalig Oranje-international'

Ajax, Feyenoord en PSV zouden strijden om de diensten van de vijftienjarige Jerayno Schaken (foto uit 2017), de zoon van voormalig Oranje-international en oud-Feyenoorder Ruben Schaken. Dat meldt Feyenoord Youth Watcher via onder meer Instagram. Te lezen valt dat Schaken, nu speler bij sc Heerenveen, een lichting boven zijn leeftijd speelt en ook international is van Oranje O16. Eerder speelde Schakel in de jeugd van Ajax. Op dit moment heeft hij nog geen keuze gemaakt over zijn toekomst.

Lees meer over:
Plaats reactie

Dolblij +44881

Terugkeer naar Ajax zal ten koste gaan van alle geweldige herinneringen aan zijn mooie voetbaljaren in Amsterdam.

16:10

Ajacio (de echt +311

Ja, de geruchtenmolen moet blijven draaien
Als is het alleen maar voor de bladen en site's
De waarheid is ver te zoeken, maar het blad of site is weer gevuld

15:39

Rock69 +8406

Mooi laten waar hij nu is. Niet groter maken dan hij werkelijk is.

15:34

Kale +1179

Als het voor één seizoen is en dan door naar de staf, doen. Anders gewoon helemaal niet aan beginnen.

14:21

Oempaloempa +1475

Waarom liet Tadic Ajax achter zich? Watskebeurd?

12:21

Evil-phantoom +864

Dit bedoel ik . Hij gaat niet komen en dat vind ik oke. Ajax moet door .

11:25

rafaelvandekaart +1755

Laten we nou alsjeblieft niet een 36jarige Tadic terughalen, wat een wanbeleid

10:13

VakM +2167

Niet doen. Zijn laatste seizoen bij ons voldeed hij al niet meer. Ruimte geven aan de jeugd. Dus ook afscheid nemen van Rugani, Henderson, Traoré, Berghuis. Klaassen mag blijven. Hij is eigen jeugd :)

09:20

AFCACruijff14 +160963

Haha hij was bij bijna 30 competitiegoals betrokken dat laatste seizoen. Inclusief 2 goals gemaakt in 2 Klassiekers in de Kuip.

09:56

VakM +2167

Dat weet jij dan weer. Ik herinner mij dat hij een paar keer chagarijnig op de bank werd gehouden in zijn laatste seizoen

10:47

AFCACruijff14 +160963

https://www.transfermarkt.nl/dusan-tadic/leistungsdatendetails/spieler/36139/plus/0?saison=2022&verein=610&liga=&wettbewerb=&pos=&trainer_id=

Dat weet ik ja. Had jij ook kunnen weten met even zoeken.

34 competitieduels, 11 goals, 18 assists.
Over het hele seizoen 47 potjes, 13 goals en 21 assists.

Je zou wensen dat we 1 speler hebben die aan zulke cijfers kan komen.

Overigens had Tadic vorig seizoen bij Fenerbahce in 38 competitieduels 10 goals en 14 assists. En dit seizoen in 25 competitieduels 9 goals en 11 assists.

Kortom, die draait nog prima.

10:52

Rockanje23 +36948

Tadic is op zijn oude dag nog drie klassen beter dan de aanvallers die we nu hebben lopen

08:08

BeterVanafDeZijlijn +950

Dat maakt niks uit zolang we er vier hebben lopen is het alleen een nekslagen waard geloof ik

09:06

Zomer +1852

Heb liever dat Tadic wordt gehaald dan dat Klaassen wordt verlengd in ieder geval. Verder ben ik het er wel mee eens dat we van alle plekken in het elftal, de linksbuiten nu geen prioriteit heeft

07:33

Lekkerhoor +3378

Dan heb je een slogan "for the future" en een elftal vol veteranen. Dat klopt niet.

07:22

karlhof +4702

Zet de rolstoel maar klaar.

07:21

Ewald +6674

Enkel als hij voor heel weinig per maand aan de bak wilt en als mentor/ bankzitter rol aan de bak wilt.

07:09

Icoontje +314

Een TenHagje : spelers halen waar je al eerder mee gewerkt hebt . Is uiteindelijk de ondergang van Ten Hag geworden . Een grote club vist niet in de eigen vijver . Ajax is een grote club . Niet doen dus !

05:17

MarcelvTol1971 +15297

Straks betekent dit gerucht dat ten Hag weer terug komt ..........

06:10

BeterVanafDeZijlijn +950

Ten hag komt ook terug

06:35

Bollenkemper +626

Een 36-jarige tadic in vorm geeft zo nog 15 assists en 10 goals. Onderschat z’n rol in de kleedkamer niet. Slavisch temperament kunnen we altijd wel gebruiken. De vergelijking met Perisic snap ik, ook hij laat zien dat ervaren krachten van 35+ nog een hele grote meerwaarde kunnen hebben. Kijk bijvoorbeeld naar de laatste jaren van Huntelaar bij Ajax. Hij was nog meerdere malen enorm belangrijk. Van persie bij Feyenoord hetzelfde

03:15

Mijnclub33x +9774

Over Tadic, niets is officieel bevestigd dus is niets nog zeker of hij terugkomt. Bovendien neemt je wel een risico met Tadic die inmiddels 36 is. Alleen keepers kunnen op die leeftijd nog goed mee.

02:07

Rockanje23 +36948

Pericic is ook 36. Met afstand de beste speler van psv

08:10

Mijnclub33x +9774

Is waar maar toch kans op meer blessures

08:16

Aspers73 +3188

Ik zie hem graag bij Ajax, maar dat wordt dan linksbuiten nr 3.

15-03-2025 23:46

NoPants +7469

Linksbuiten 3, tien 3, spits 2. Komt nog wel aan z’n minuten.

Met zijn mentaliteit en ervaring heb je henderson minder nodig en kan daar meer voetbal staan. Denk ook niet dat tadic nu net zo’n salaris als hendo zou hebben. 2.5 ofzo moet genoeg zijn.

01:20

Bruno04 +15726

Op zo’n leeftijd moet je eigenlijk een betere speler halen dan tadic. Dan kan het nog wel zie perisic bij psv.

Perisic heeft veel langer in de top meegedraaid dan tadic dan kan je best iets minder zijn door leeftijd maar nog steeds goed

15-03-2025 23:17

Ibrahimofiets +1066

Gewoon eens een open vraag, gezien de vergelijking met Perisic dit seizoen: hoeveel goals zou Tadic denk je hebben gemaakt als hij dit seizoen elke wedstrijd basis stond linksbuiten of spits?

Niks insiuerends, gewoon benieuwd!

01:20

MarcelvTol1971 +15297

@Ibrahimofiets : in ieder geval meer dan Brobbey

06:19

NoPants +7469

Ik denk dat tadic zeker nog kan brengen wat perisic bij psv brengt. Ik denk nog wel meer.

01:22

Bruno04 +15726

@no pants perisic is echt wel beter dan tadic. Dat is hij zijn hele carrière al geweest.

14:49

NoPants +7469

Vind ik echt meevallen. Hij heeft bij betere clubs gespeeld, maar Tadic koos er zelf voor naar de eredivisie te gaan. Na Southampton kon hij ook naar grotere competities.

Ik denk vooral dat Tadic nu beter dan perisic

15:31

MichelBoerebach +29099

Laat hem maar komen, als het maar niet als basismateriaal is. Laat hem maar lekker de jonge jongens op het trainingsveld en in de kleedkamer uitkafferen wanneer nodig. Een prima verlengstuk voor de trainer.

15-03-2025 23:15

ajax4ever001 +18393

Dat is ook meer de achterliggende gedachte om daarna wat binnen Ajax te gaan doen alleen de meesten hier raken gelijk zo in paniek en denken dat hij voor de basis word gehaald wat zeker niet het geval zal zijn als hij terugkomt.

15-03-2025 23:34

Artemio +31721

Past in het beleid van de huidige td. Veelal 30+ halen voor de ervaring…
Niet wetende dat het voetbal steeds atletischer en meer dynamiek vraagt dan 10 jaar geleden.

15-03-2025 23:07

Ibrahimofiets +1066

Tadic was 29 toen hij naar Ajax kwam. Blind was 28. Henderson was 33.

Je zegt dat het voetbal atletischer en dynamischer is dan 10 jaar geleden.
Het is toch juist de combinatie die het team laat werken? Kijk naar het huidige Liverpool of het oude Barcelona. Waar ervaring en talent samenkwamen.

Het Ajax van 2019 was niet zo goed zonder de ervaren jongens als Tadic, Blind of Schone. De huidige spelers krijgen nu de topsportmentalitiet mee van Henderson. Is Henderson de beste speler in de selectie? Nee. Maar misschien wel het belangrijkste.

Tadic nu terughalen (transfervrij ook nog) is een wereldzet. 1 of 2 jaar in de kleedkamer is al een winst, en laat hem maar vechten om een plek in de basis.

Tadic zou in elke positie binnen de club Ajax een aanwinst zijn. Op het veld, naast het veld of in het bestuur.

01:32

Artemio +31721

Ajax staat in mijn beleving voor jonge spelers die uit eigen opleiding doorstromen in combinatie met een paar ervaren spelers.
Ajax heeft met Pasveer/Matheus/Henderson/Rugani/Klaassen/Berghuis/Weghorst/Branco/Traore ruimschoots ervaring. Waarom moet Tadic erbij komen?

Bovendien verdient hij 7 miljoen per jaar bij Fener.(bron:Capology)

Denk je dat hij hiernaar toe komt voor 1,5 miljoen per jaar?

Het zou de meest domme zet zijn van Kroes. Je krijgt zo een bejaardenelftal a la Italiaanse club van 10 jaar geleden.

Frankfurt speelde afgelopen donderdag met een basiself die gemiddeld een jaar jonger was dan die van Ajax. 25.5 voor Ajax en 24.3 voor Frankfurt.

07:30

layanx +5610

1 woord


Wtf

15-03-2025 22:47

Rob1976 +9439

Die turkse roddels zijn net de ajax opstelling voorspellingen van de AD 😂

15-03-2025 22:44

Ibrahimofiets +1066

Die Turkse bron wist het wel als eerste dat hij Ajax zou verlaten en naar Fenerbache ging.

Die hebben lijntjes met clubleidingen.

01:34

Moooo +3962

Dusan Tadic altijd doen!
Deze jonge selectie heeft ervaring, kwaliteit en mentaliteit nodig.

Dit seizoen wedstrijden/ goals/ Assists
Speelde als
Rechtsbuiten 20 7 10
Aanvallend middenveld 19 3 5
Linksbuiten 3 1 0

15-03-2025 22:36

FysioPat020 +25603

In een competitie die geen ruk voorstelt. Fener wil hem lozen. Wat denk je waarom?

15-03-2025 23:12

ajax4ever001 +18393

Dat is pure speculatie. Niemand weet de reden of was je erbij bij Fener?

15-03-2025 23:28

stopperspil +11148

Tadic komt 1 april ;)

15-03-2025 22:26

FysioPat020 +25603

Het zou wel bij het 125 jarig bestaan passen om nog een bejaarde speler terug te halen.
Pasveer, Berghuis, Tadic, Henderson

15-03-2025 22:00

Cosey2 +6979

Henderson was al bijna in Monaco en dat is nu een kwestie van tijd, Tadic lijkt dus de beoogde vervanger, ik zou er niet meer aan beginnen.

15-03-2025 22:07

Professor +11122

Zoals ik eerder al zei: geruchten geruchten. Al ben ik niet voor een terugkeer.

15-03-2025 21:44

Francesco +5429

indien je een oude speler haalt, haal dan Modric. Dat is iemand die echt nog Ajax verder kan helpen 1 jaar en die jonge gasten zullen zoveel van hem leren. Tevens houdt Modric ook van Ajax.

15-03-2025 21:37

FrancescosRavioli +15109

Is die transfervrij?

Hier staan ook nog wel wat mooie namen tussen.

https://www.transfermarkt.nl/statistik/endendevertraege

Sowieso zou ik Barghji transfervrij oppikken.
Gundogan? Ik weet niet wat die wil verdienen, maar misschien wil die bij een mooie club spelen.😁

15-03-2025 22:34

Bobje99 +7044

Dit is zo wishful thinking. Waarom zou modric deze stap maken? Er is nul connectie?

15-03-2025 22:51

MichelBoerebach +29099

@Bobje99: Jawel, hoor: Sutalo en Sosa.

15-03-2025 23:17

Francesco +5429

Je wil CL spelen en je hebt dus GODTS___BROBBEY_____

van CL level mits beiden in vorm...

Tadic op rechtsbuiten zetten is geen beleid. Godts laten banken voor Tadic ook niet.
Brobbey verlies je misschien..

Kortom, Moro erbij halen is een beter idee en een nieuwe spits alvast in kaart hebben in het geval Brobbey weggaat( maar daar moet je gewoon een duidelijk afspraak over maken, voor 15 juli vertrekken anders nog een jaar blijven, zoals Overmars het deed)

GODTS___BROBBEY___MORO of.............MORO____BROBBEY____GODTS

met Edvardsen, Weghorst, Bounida, Faberski en Berghuis wissel daar kan je in de CL misschien wel voor de dag komen...

Het moet namelijk beter gaan worden bij Ajax en niet slechter.

15-03-2025 21:36

Odysseus +14246

Jammer alleen dat Moro geen echte rechtsbuiten is. Ja, hij kan er ook spelen. Gaaei ook. Maar moet je dat willen?

15-03-2025 22:45

Sander31 +7684

Gooi dat salaris dan maar op Moro.

15-03-2025 21:13

Ajaxcbs123 +1243

Is Moro echt zo goed?

15-03-2025 22:02

MichelBoerebach +29099

@Ajaxcbs123: Nee, joh. Dat is de linksbuiten van het Almere City van La Liga. Zou hij echt zoveel beter zijn dan Edvardsen? (en die kan er al niet zoveel van)

15-03-2025 23:20

afca1985 +21166

Haal gewoon Moro, Tadic is verleden tijd, nostalgie enzo, niet meer aan beginnen. We zijn geen veteranen club.

15-03-2025 21:06

linksbinnen +8079

Moro had er nu al moeten zijn ipv Edvardsen en Rosa.

15-03-2025 23:33

Ibrahimofiets +1066

Tadic een jaartje in de kleedkamer en daarna binnen de club als trainer of bestuurslid is een nobrainer.

Was de enige die hardop durfde te zeggen dat Ajax 2 jaar terug zowel op als naast het veld een verkeerde weg in was geslagen.

01:38

Stamhoofd +11514

1 jaartje om afscheid te nemen en daarna trainersopleiding.

15-03-2025 21:04

Spelverdeler +4640

Lijkt me ook ideaal. En dan vooral als spits af en toe opdraven.

15-03-2025 23:33

WeirdAJAX +12112

Fener wil niet eens verlengen met Dusan. Hij is 37. Worden we een bejaardenclub? Voor weer een miljoenensalaris? Ik vond Dusan in zijn laatste seizoen al niet echt meer goed genoeg.
Snap het dus niet 😬, hoop dat het een ongegrond gerucht is.

15-03-2025 21:00

ajaxfan83 +3389

Een Turkse gerucht wel te verstaan en volgens mij roepen ze daar al twee seizoenen lang dat Tadic terug keert naar Ajax

15-03-2025 21:12

WeirdAJAX +12112

Dat stelt me een beetje gerust.

15-03-2025 21:18

Oeroeboeroe +18306

36, het nieuwe 26. Ik ben absoluut voorstander om ervaring te combineren met jeugd, maar dan wel "veteranen" van eind 20 begin 30 die zich bewezen hebben. Ik ben lovend over Pasveer, maar je kunt niet meer bouwen op een speler, die, zoals nu, er 1,5 maand uitligt. Klaasen is al over de datum en bij Berghuis merk je ook, dat die datum rap in zicht komt. De enige die zich in alle "geweld" staande houdt, is Henderson. Wat iedereen ook beweert, deze man is goud waard voor Ajax, zelfs als hij af en toe een foute pass geeft. Bij Tadic heb ik ook wat meer tegenzin, omdat hij als captain als één van de eerste het zinkende schip verlaten heeft. Mocht hij niet als speler terug willen komen (wat ik me nauwelijks kan voorstellen), dan heeft hij best wat uit te leggen.
Ik kan me niet voorstellen, dat er geen 28/29-jarige middenvelder/aanvaller in Engeland op de bank of de tribune zit te verpieteren. Mi moet je daar je pijlen op richten.

15-03-2025 21:00

Bensco +7166

Ik ben het wel eens met je relaas maar om nou te stellen dat Tadic vroegtijdig een zinkend schip verliet vind ik wel meevallen. Veel spelers uit de glorietijd waren al vertrokken toen Tadic ook besloot te vertrekken. Hij heeft 22/23 nog uitgezeten, was nog van waarde overigens ook, en zag met de komst van Mislintat al snel in dat het niks zou worden. Achteraf heeft hij hier gelijk in gehad en bleek hij in Turkije nog van waarde te zijn. Ik zou hem persoonlijk graag terug zien komen. Hij en Farioli hebben denk ik dezelfde dynamiek. Tadic is bovendien nog echt topfit. Het is in Italië en Turkije ook best wel gebruikelijk om spelers van die leeftijd te hebben. Spelers als hen moet je niet te snel afschrijven.

15-03-2025 22:22

Breuk +25046

Eens. En geen transfersom.

15-03-2025 22:48

NouridolbergNeres34 +1889

Ik zie hem ook graag terugkomen, zou eerder afscheid nemen van Klaassen.

15-03-2025 23:43

Slang3 +45740

Zie je Tadic al om de week op de bank zitten zonder problemen? 🤣

En die statistieken in Turkije zijn fugazi nummers. We hebben ze gezien in Europa, al die topclubs verloren kansloos van Nederland

15-03-2025 20:58

Suavimani +11860

Nogmaals, als speler niet meer aan beginnen. Voor een rol na zijn spelers carrière uiteraard welkom.

ETH met Tadic en Vos als assistenten incoming.

15-03-2025 20:42

jeroenbosman1986! +182

Tadic on fire

15-03-2025 20:30

Professor +11122

Verleden week wilde hij nog niet komen en nu wel ach geruchten.
Maar zelf ben er geen voorstander van, we hebben volgend seizoen al een veel te oud en traag elftal. Als ik de “geruchten” mag geloven.

15-03-2025 20:19

Opperhoofd +12557

Prima jeugdtrainer

15-03-2025 20:07

FysioPat020 +25603

Tadic en zn criminele zaakwaarnemer moeten zover mogelijk weggehouden worden bij onze club.

15-03-2025 19:54

MrPink +81611

Beter dan Traore op dit moment

15-03-2025 19:28

WeirdAJAX +12112

Is Tadic rechtsbuiten?
Is Bertje de benchmark?

15-03-2025 21:01

GNBL +89849 moderator

The return of the king? Ik denk dat Tadic nog wel kan functioneren bij Ajax, maar enkel in de spits.

15-03-2025 19:27

Robertini +39018

Hij is tegen tegenstanders die terugtrekken niet echt een goede spits. Ik ben ervan overtuigd dat ze in 22/23 hem als spits zagen, en daarom Bergwijn haalde voor links, maar na een dramatisch eerste optreden tegen Fortuna zag Schreuder daar snel van af.

In de CL was hij natuurlijk wel geweldig op die positie, maar dat was tegen aanvallende tegenstanders.

15-03-2025 20:08

AJAXINMYHEART +21741

Tim van Duijn



Dusan Tadic staat op de lijst bij Ajax, maar nog allemaal niet zeker of hij terugkomt naar Amsterdam en zo ja, in wat voor rol.

Nog allemaal te voorbarig en onzeker.

15-03-2025 19:22

Mokum31 +6112

Aldus Tim

15-03-2025 19:43

Bobje99 +7044

Laten we hopen niet als speler. Je moet nu doorschakelen en niet terugvallen op wat ooit goed was.

15-03-2025 19:45

Amsterdamnoord +6008

Zorgwekkend dat hij serieus als speler overwogen wordt. De beste man is bijna 37. Ajax wordt een bejaardenelftal zo. Hoogstens als spits maar ik neem aan dat hij geen derde spits wil zijn en hij verdient dan ook nog eens een godsvermogen.

15-03-2025 19:47

Opperhoofd +12557

Dat zuigt ie uit zijn Duijn

15-03-2025 20:07

Chrismokum020 +16380

Ik hoor nu Tadic, ook al Klaassen en Berghuis is verlengd. We gaan de Champions League in Kroes, ik zeg het nog maar even..

15-03-2025 19:21

xstaniox +15036

Neem de Turkse media nou niet zo serieus

15-03-2025 19:27

Amsterdamnoord +6008

VI meldt dat hij overwogen wordt

15-03-2025 19:47

xstaniox +15036

Precies, overwogen. Is nog lang niets rond

15-03-2025 20:06

AFCAWormerveer +4422

Tadic verliet als eerste zin droom club toen het minder ging en kwam al minimaal een jaar geen pion meer voorbij. Lekker weg blijven.

15-03-2025 19:16

jeffrey2022 +8131

Dat dacht ik eerst ook maar als je zijn statistieken erop naar kijkt is hij jaarlijks gewoon fantastisch

15-03-2025 20:00

barry1988 +23989

Tadic is een van mijn favoriete spelers. Maar hij is alweer 36. Zolang hij zich kan schikken in het feit dat hij geen gegarandeerde basisplaats heeft dan is hij voor de breedte meer dan prima. Brobbey zal wel vertrekken en Edvardson heeft nog niet laten zien goed genoeg te zijn voor Ajax.

15-03-2025 19:16

ajax4ever001 +18393

We need to pak schaal

15-03-2025 19:16

LingScharenKing +533

Zolang de aankomende jeugd nog niet (fysiek) toe is aan Ajax 1 een welkome aanvulling

15-03-2025 19:09

Spelverdeler +4640

Ik zie Tadic heel graag terugkomen, ook nog als speler/invaller. Maar hoe geloofwaardig is deze bron?

15-03-2025 19:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.