Geruchtenmolen: 'Mokio maakt indruk bij Ajax en kan rekenen op interesse van Engelse grootmachten'

door Ajax Showtime 102

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Mokio maakt indruk bij Ajax en kan rekenen op interesse van Engelse grootmachten'

door Ajax Showtime 102

Bron AS

Laatst geüpdatet

De winterse transferperiode is inmiddels alweer enige tijd ten einde, maar dat betekent niet dat de geruchtenstroom ook stopt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond Ajax, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zaterdag 22 februari

'Mokio maakt indruk bij Ajax en kan rekenen op interesse van Engelse grootmachten'

Jorthy Mokio staat op de radar van meerdere grote clubs uit de Engelse Premier League, zo meldt CaughtOffside. Scouts van Manchester City, Arsenal en Chelsea worden aangestuurd om wedstrijden van de zestienjarige Belg te bekijken. Volgens het medium is Chelsea momenteel de club die de ontwikkeling van Mokio het meest nadrukkelijk in de gaten houdt. De jongeling kan rekenen op interesse van de Engelse topclubs na onder meer een goed optreden in België tegen Union Saint-Gilloise in de Europa League.

Woensdag 19 februari 

'Meerdere Nederlandse clubs hebben interesse in Mexicaans talent'

Meerdere Nederlandse clubs hebben interesse in de negentienjarige middenvelder Obed Vargas, zo schrijft MLS-verslaggever Tom Bogert, die geen namen van clubs noemt. Vargas speelt momenteel bij Seattle Sounders, waar hij een contract heeft tot 31 december 2025. 'Nederlandse clubs houden Vargas in de gaten, net als veel andere clubs. Ik verwacht deze zomer echte, serieuze aanbiedingen', schrijft Bogert.

Vargas is pas negentien jaar en heeft al één interland voor Mexico achter zijn naam staan. Op 16 oktober 2024 mocht hij na 83 minuten invallen tijdens de oefeninterland tussen Mexico en de Verenigde Staten.

In de Amerikaanse MLS speelde de middenvelder tot nu toe 89 wedstrijden namens Seattle Sounders. Daarin scoorde hij twee keer en gaf hij acht assists. Tijdens het seizoen 2021-2022 won Vargas de CONCACAF Champions League met de club uit Seattle.

Lees meer over:
Plaats reactie

Robbinhio +26

Voor elke letter van zijn naam 50 miljoen!

10-03-2025 18:48

BowedUkelele +85

254 miljoen

24-02-2025 00:16

ElSandrini +18105

Te weinig..... 257 miljoen ex bonussen

24-02-2025 23:47

mvdk +43942 moderator

Opzouten.

24-02-2025 00:12

JTajax +10718

Dit soort nieuws is ook altijd een beetje van: 'Duh'.
Een 16 jarig toptalent dat het al goed doet in Europa bij Ajax. Waarbij je ook nu al ziet dat zijn fysiek geen issue gaat zijn op topniveau. Daar heeft iedere club 'interesse' in.

23-02-2025 12:24

ouweman +4934

252 miljoen

23-02-2025 10:21

AlexIbarra +19244

258 na de kraker van vanmiddag..

23-02-2025 17:27

Deligt1986 +651

251 miljoen

22-02-2025 23:34

FarioliTactiek +598

250 miljoen

22-02-2025 21:44

Basjuhxd +923

even een ongezouten mening. nathan ake mag mogelijk weg bij man city.
stel als ajax zijnde je haalt de championsleague. ik zou het proberen is wel een type speler die we zoeken ervaring en goed aan de bal.

22-02-2025 18:08

Hakim22 +7441

Ik zie liever Bellingham komen, lijkt me realistischer

22-02-2025 19:35

Keizer +30074

Ake kan in de hele Europese top mee. Waarom zou die in vredesnaam in Nederland komen spelen voor een fractie van het salaris dat hij in het buitenland kan verdienen.

22-02-2025 19:42

Spielmacher +10715

Dan zou ik inzetten op Mbappé.

22-02-2025 20:32

ajax4ever001 +18435

Ik zou dan hem samen met Bellingham en Mbappé halen.. dan slopen we de gehele eredivisie🤪

22-02-2025 22:24

AlexIbarra +19244

Een van de nadelen van keihard roepen dat je geen hoge salarissen meer wilt betalen, is dat je dit soort spelers niet binnenhaalt.
Daarnaast is LCV goed bezet en als linksback is het lastig om ondanks je ervaring zó doorslaggevend te zijn dat je 4x zoveel kunt verdienen als de rest.

Hij zit tegen de 10 miljoen aan bij City en heeft geen banden met Ajax volgens mij, dus ik denk niet dat ie voor 2-3 miljoen gezellig hierheen komt.

23-02-2025 17:32

Caparzo +4236

Kroes heeft het schijnbaar donders slim aangepakt: familie Mokio percentage doorverkoop toegezegd als onderdeel contract. Dus familie (en hijzelf) wil een zo hoog mogelijke transfersom. Uit contract lopen is namelijk 0 euro, voor 6, 7 mio is veel minder als voor 25-35 na doorbraak. Slim van Alex. Het nieuwe dealen blijkbaar in het aftroeven van de Europese top. Ajax is nog steeds één van de beroemdste opleidingsinstituten / springplanken internationaal, dat moeten we maximaal gebruiken.

22-02-2025 17:58

Professor +11134

Aflopend contract levert inderdaad niets op maar tekengeld maakt wel heel veel goed.

22-02-2025 21:07

vandenhaas4 +15080

Die constructie lijkt me niet legaal, of zou dat niet moeten zijn.

22-02-2025 21:31

TheSpecialOne +8889

Ajax moet af van het stigma een springplank te zijn naar ''grotere'' clubs. Ajax moet zelf weer een heel grote club worden, maar ik weet dat het hebben van zeer hoge ambities vloeken in de kerk is hier op AS.
Als Ajax inderdaad Mokio een doorverkooppercentage in het vooruitzicht heeft gesteld vind ik dat uitermate dom van Ajax.
Ajax loopt op deze manier dan veel geld mis en Mokio zal bij het minste geringste onmiddellijk naar de hoogste bieder willen vertrekken. Hopelijk geldt dat alleen bij een bod van honderd miljoen of meer. Anders is het slechts kapitaalvernietiging.

22-02-2025 21:38

Nr.10 +111043

Zolang je niet even hoge salarissen kan bieden als de topclubs in de grotere competities, gaan spelers daarheen.

22-02-2025 22:13

JTajax +10718

Dat is niet mogelijk. Je achterland is simpelweg te klein. En nog belangrijker, je competitie is te klein.
Daarom wil ik ook altijd dat de NL ploegen het goed doen in Europa. Óók psv en feyenoord. Als onze competitie groeit (zowel door aanzien als door geld vanwege meer EU tickets door de coëfficient) kan Ajax ook weer verder groeien. Maar steevast behoren tot de absolute top is simpelweg niet haalbaar.

23-02-2025 12:22

Caparzo +4236

Helemaal eens. Zoveel mogelijk coëfficiëntenpunten halen, iedereen, goed voor alles en vooral ons (omdat wij normaal altijd voor het kampioenschap strijden). Volgend jaar zijn we nog 6e, daarna zakken we naar 7 of 8. Nederland moet plek 6 als doel hebben, daar vol voor gaan (al is dat niet structureel haalbaar).

23-02-2025 21:36

TheSpecialOne +8889

Even een gewetensvraag. Denk je dat die clubs op lange termijn die astronomische salarissen zullen kunnen blijven betalen?
Iedereen denkt alleen maar in geld. Als je ''weinig'' geld hebt dan word je gedwongen creatief te worden om competitief te kunnen blijven. Ik kan me voorstellen dat je een unieke manier ontwikkelt om grote talenten te scouten die anderen over het hoofd zien. Zelf heb ik daar wel bepaalde ideeën over maar die zal ik hier uit concurrentieoverwegingen niet delen. Haha.
Deze grote talenten staan dan aan de basis om weer een grootmacht te worden in het voetbal. Je zou deze talenten langer aan je kunnen binden door ze bijvoorbeeld op basis van hun interesses en capaciteiten als Ajax zijnde actief te begeleiden naar een volgende carrière na hun voetbalcarrière. De naam en connecties van Ajax opent deuren die normaliter gesloten voor ze zouden blijven. Dit soort zaken zijn misschien wel waardevoller dan alleen maar hoge salarissen. Denk niet alleen aan geld en wees creatief! De ex-voetballer Flamini is daar een uitstekend voorbeeld van. Zijn bedrijf is nu miljarden waard.

24-02-2025 15:27

PH2BOT +40270

Hahaha...die veel te rijke PL pleuris clubs willen alle kleinere clubs in Europa volledig afromen .....en de UEFA met hun z.g. ' financial fair play' is natuurlijk al helemaal.een lachertje.

Deze nieuwe opzet van de Europese competities bevalt me echter wèl.

22-02-2025 16:42

gi0vanni +7179

ManU weet de vraagprijs al dus 100mil of wegwezen. 🥳

22-02-2025 17:13

barry1988 +24013

Gelukkig is het Caughtoffside maar die het meld. Maar het zal met de Engelse aasgieren zomaar kunnen.
Voor Mokio is het veel beter om nog een paar jaar bij Ajax te blijven en te verlengen.

Hopelijk doet ze wat aan dit soort transfers bij het aanpassen van het transfer systeem. Zodat niet elke speler met een beetje talent in bulk wordt opgekocht door de rijke clubs. Dan moet je al denken aan max aantal spelers per selectie en een max aantal verhuurde spelers, op die manier kunnen ze minder hordes aan jeugdspelers horden want die komen dan niet meer aan spelen toe door ze te verhuren. En zijn ze hopelijk minder geneigd naar dat soort clubs te gaan en kiezen ze voor speeltijd.

22-02-2025 16:16

Rock69 +8411

Mokio blijft nog wel wat jaren. Eerst maar es 20-21 jaar zijn en een ervaren speler worden bij Ajax. Dan de 100 miljoen of meer aan laten tikken als hij zich goed blijft door ontwikkelen

22-02-2025 20:02

Nr.10 +111043

Als je denkt dat een toptalent als Mokio 4 jaar in Ajax 1 blijft spelen heb je de laatste jaren niet opgelet.

22-02-2025 22:14

BackInBlack +14490

75 miljoen en anders opzouten

22-02-2025 16:06

Lavie +2292

Jorthy is bijna 17 en ligt vast tot de zomer van 2027. Volgend jaar (op z'n 18e) kunnen we hem eventueel langer vastleggen. Volgend seizoen minuutjes geven in de Champions League en Eredivisie. Dan wilt hij vast voor 5 jaar tekenen.

22-02-2025 16:04

robtjeajax +625

Ik ben met zulke dingen altijd bang dat de rijkste clubs al een belofte ergens doen met tekengeld waardoor spelers niet bijtekenen

22-02-2025 16:39

trefzeker2024 +297

Kom over 4 a 5 jaar maar terug dan praten we verder

22-02-2025 14:45

GinoAFCA +14811

Haha Chelsea 😅 die kopen alles wat los en vast zit. Kansloze club

22-02-2025 14:24

Barra +5529

De Speld "Chelsea koopt Ivoorkust". 😄

22-02-2025 14:36

papflapjes +7099

Chelsea koopt Canada, Groenland en The Gulf of Chelsea

22-02-2025 15:24

EinSteijn +4772

"Jorthy Mokio staat op de radar van meerdere grote clubs uit de Engelse Premier League" aldus het altijd betrouwbare medium 'Trust Me Bro'.

22-02-2025 13:58

Orangesoul +5988

Chelsea doet al jaren niet meer mee.. Het enigste wat aantrekkelijk is aan Chelsea dat je een mooi miljoenensalaris hebt.

22-02-2025 13:31

Cornelis77 +23

Laat hem voorlopig maar even bij Ajax, anders loopt ie over een aantal jaar bij die lampies

22-02-2025 13:24

Mr.Stephanovich +234

Onthoud dit maar: Setford (van Arsenal) keert over 1 à 2 seizoenen terug naar de Eredivisie, en dat zal niet bij Ajax zijn.

22-02-2025 14:13

Mr.Stephanovich +234

Grote kans dat ze daarmee komen als hij tegen GAE een wereldpot speelt. :)

22-02-2025 14:18

Dapperestrijders +4597

Nog effe wachten, over vier jaar mogen jullie nog eens een bod doen op Mokio. Nu willen wij er nog vier jaar van genieten. Dan kan Ajax de hoofdprijs vragen.

22-02-2025 12:56

LukaLitmanen +81999

Chelsea “Engelse grootmacht”

22-02-2025 12:49

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25367

Deze jongen heeft al bewezen goede keuzes te maken.
Blijft zeker nog 2 jaar bij Ajax spelen.

22-02-2025 12:36

FrancescosRavioli +15202

Tot wanneer loopt z'n contract?

22-02-2025 12:41

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25367

30-06-2027
Voor die tijd een nieuw contract bieden.

22-02-2025 12:44

Siemjo +7885

Nog maar een paar jaar wachten bij Ajax, Er zijn zat spelers van Ajax die te vroeg zijn weggegaan naar het buitenland en op de reservebank belanden

22-02-2025 12:33

JohnDylan +22026

Mokio mag op z’n vroegst in de zomer van 2026 naar Engeland (onder de FIFA regels).

22-02-2025 12:32

Mr.Stephanovich +234

Zelfs voor 100 miljoen niet verkopen. Transferinkomsten worden overschat als je ze afzet tegen investeringen in nieuwe spelers, teamontwikkeling en sportieve prestaties.

22-02-2025 12:17

EeuwigeBankzitter +1531

Interessse zeer aannemelijk. Deze zomer maar verlengen, en dan op zijn 18e een lang contract bieden. Deze jongen moeten we er nog jaren bij proberen te houden!

22-02-2025 12:03

AFCACruijff14 +161352

Lijkt me wel duidelijk dat er komende zomer op Hato gaat worden gejaagd.

Maar hij is pas 16 en ik denk dat hij zelf niet eens weg wil. Helemaal niet met minstens 8 potjes CL komend seizoen in het vooruitzicht. Maar die jongen moet natuurlijk nog minstens 2,5 jaar nog eens nadenken over een vertrek.

22-02-2025 11:56

KKoossiiee +3060

gaan we vierderangs zolderkamer websites geloven?

22-02-2025 11:41

twynestar +28303

Niet de eerste keer dat van die bro dude platformen worden geloofd helaas

22-02-2025 12:04

jerryisthename +31759

Special message to the arrogant English clubs:

Get the f.ck out of Amsterdam, MFs....🖕🏼

Donderstraal op, man. Mokio blijft nog jaren hier.
Irritante arrogante kneuzen daar in Engeland. 😂
Over een paar jaar voor minimaal 100 miljoen en anders opzouten. 👍🏼

22-02-2025 11:33

insectenverdelg +23431

caughtoffside... .Next....

22-02-2025 11:11

Aspers73 +3219

Op rechtshalf maakte hij op mij geen indruk iig.

22-02-2025 10:53

JaapStam +136916

Engelse clubs liggen altijd op de loer.

22-02-2025 10:52

Baco123 +6327

Ja klopt, maar laat hem maar lekker bij Ajax blijven en zich door blijven ontwikkelen in Amsterdam jaap

22-02-2025 10:54

ajax4ever001 +18435

Die grote buitenlandse clubs mogen hem over een paar jaar halen voor minimaal 100 miljoen en anders opzouten en zelf hun spelers opleiden maar goed we weten dat ze dat niet kunnen

22-02-2025 10:34

insectenverdelg +23431

hij zal dan eerst moeten bijtekenen als hij 18 is...

22-02-2025 11:12

NeeI +107700

Het zou pas nieuws zijn als er géén clubs achter zo'n jongen aanzitten.

22-02-2025 10:31

koenos1 +7919

Nothing new. De Italiaanse, Duitse en Spaanse top ook

22-02-2025 10:29

Baco123 +6327

Mokio moet verstandig zijn en de komende jaren zich bij Ajax blijven ontwikkelen, zijn stap kan hij altijd nog gaan maken in de toekomst.

22-02-2025 10:24

brugje +148

Snel een goed contract aanbieden dat verdien je later terug

22-02-2025 10:22

Robertini +39193

We hebben donderdag gezien dat hij nog wel een heleboel kan leren. Groot talent, maar nog niet helemaal klaar voor het grote werk, gewoon nog minstens vier seizoenen bij Ajax.

Volgend seizoen selectiespeler, jaar daarop basisspeler, vierde jaar aanvoerder. Dan misschien een grote transfer.

22-02-2025 10:21

Grub +1331

Het zou ook wel vreemd zijn als hij op deze leeftijd al uitgeleerd was...

22-02-2025 10:36

Robertini +39193

Zeker, maar hier schreven een aantal hem al de basis in.

22-02-2025 11:18

OdjePils +6318

Honderdmiljoenmiljard

22-02-2025 10:15

Cosey2 +7000

Je zit te laag.

22-02-2025 10:35

Mijnclub33x +9856

Waarom wordt een inval beurt in de 89 ste minuut gezien als een volwaardige interland?? Die logica gaat mij te boven. Een interland moet, vind ik, alleen als een volwaardige interland gezien worden als je de hele wedstrijd speelt.
Hoeveel interlands heeft Weghorst dan gespeeld met louter alleen invalbeurten in het laatste kwartier??🤔

20-02-2025 11:21

Regada +578

Halfuurtje voetballen voor je land zou ik al wel als interland tellen, maar minder ook niet....

22-02-2025 10:27

HendrikAjax +16833

Omdat je die wedstrijd gespeeld hebt. Het maakt niet uit hoelang dat is.

22-02-2025 10:36

Mijnclub33x +9856

Ja, dat blijf ik onlogisch vinden. Ik gaf net al het voorbeeld Weghorst aan. Denk even iets verder dan ' hoe lang dat is'??

22-02-2025 12:32

Okocha078 +13782

Laat ze maar eens kijken naar Kanya Fujimoto. Japanse middenvelder met aflopend contract spelend in Portugal. Echt een fijne speler, zou een mooie optie zijn om Taylor te vervangen voor weinig geld.

20-02-2025 07:52

Regada +578

Interessante speler inderdaad, en Gil Vicente heeft ook leuke wedstrijden gehad, winnen van Porto en gelijkspelen tegen Sporting bijvoorbeeld. Maar erg wisselvallig dus hij zal een overstap vast wel zien zitten....

22-02-2025 10:32

Okocha078 +13782

Zeker een goede speler. Sowieso veel leuke spelers in Portugal. Die Zaydou is nu naar SA, maar was ook echt een goede.Rafik Guitane vind ik ook een geweldenaar

22-02-2025 12:00

eros +4787

Per 1 juli mogen clubs dus onderhandelen over een transfervrije komst. Zou toch perfect zijn? Half jaartje wennen, en volgend jaar zomer echt er staan!

20-02-2025 06:52

trodat4030 +96591

Zelfs voor een geruchtenmolen is 'meerdere Nederlandse clubs' wel heel erg vaag en vergezocht als gerucht op een specifieke Ajax-site. Dat kunnen ook zomaar 2 van de 17 andere clubs zijn. Plaatsen om maar iets te plaatsen......

19-02-2025 23:54

behangdelul +32621

En toch lezen we het, ga je het spelertje even opzoek. Beetje cockteasen, lekker man!

20-02-2025 02:37

Kreugerrand +761

Het schijnt dat ook Almere en RKC er achteraan zitten .

20-02-2025 06:57

Tommyshelby +128788

Leuk levensverhaal heeft deze jongen. Geboren in het ijskoude Alaska en uiteindelijk heel vroeg gedebuteerd bij Seattle. Wil hem wel in NL zien.

19-02-2025 21:54

wijzijndebeste123 +163633

Tja. Mexico brengt voor een voetbalgek land zelden een speler voort die in Europa hoge ogen gooit. Momenteel heb je Raul Jimenez (spits Fulham) en Alvarez (WHU) en dat is het wel volgens mij.

19-02-2025 21:20

mvdk +43942 moderator

Lozano deed het ook best aardig en Gimenez is een aardige spits. Maar geen echte wereldtoppers.

Maargoed het zegt niet altijd alles. Uit Finland komen ook geen wereldtoppers, behalve Litmanen... Noorwegen heeft ene Haaland. Salah komt uit Egypte.

19-02-2025 21:32

wijzijndebeste123 +163633

Klopt. T zegt niet alles.

Egypte heeft nu ook Marmoush btw.

19-02-2025 21:41

Nr.10 +111043

Noorwegen ook Odegaard. En Edvardsen.

19-02-2025 21:56

mvdk +43942 moderator

Ja maar die speelt alweer bij City. Die club plukt alles weg.

19-02-2025 21:56

mvdk +43942 moderator

Klopt Noorwegen heeft ook Odegaard, maar net als Mexico komen daar ook niet standaard toppers vandaan. Toch zou ik ook in landen als Chili, Paraguay, Peru enzo kijken. Een parel valt direct op. Uruguay had ook ineens Suarez en Cavani, maar verder valt het in dat land ook tegen. Suarez was nooit opgevallen, kwam via Groningen. Het perfecte voorbeeld van over het hoofd gezien talent uit een land dat normaal gesproken niet echt toppers produceert.

19-02-2025 22:07

Lunsdale +6308

Ik weet niet wat je precies ziet als topper, maar ik vind wel dat Uruguay een behoorlijke spelers heeft gehad met o.a. Recoba, Forlan, Godin en later ook Gimenez. Naast uiteraard Suarez en Cavani.

19-02-2025 23:49

wijzijndebeste123 +163633

Uruguay heeft toch veel meer toppers en subtoppers gehad met Forlan, Cavani, Suarez, Godin, Gimenez.

Onvergelijkbaar met Mexico.

19-02-2025 23:52

behangdelul +32621

Mexico heeft echt een hoop heerlijke spelers, alleen maken ze vaak de verkeerde clubkeuzes.

20-02-2025 02:38

Aeter +6613

Kent U John Carew nog?

20-02-2025 06:48

Aeter +6613

En dan vergeet je nog een grote rits heel taaie verdedigers.

20-02-2025 06:48

eros +4787

Nederland heeft Brobey

20-02-2025 06:57

Grub +1331

Francescoli? Forlan? Valverde? Het is geen land met het inwoneraantal van bijvoorbeeld Brazilië en heeft toch twee, weliswaar gedateerde, wereldtitels achter de naam.

22-02-2025 10:40

Baco123 +6327

Maakt morgen de winnende tegen kowet😉😎

22-02-2025 10:41

Ferd +38471

Alvarez en Jimenez zijn ook geen wereldtoppers. Lozano en Gimenez zijn ook van dat niveau.

23-02-2025 07:36

Ferd +38471

en Brobbey

23-02-2025 07:37

Kreugerrand +761

De roemruchte Sanchez

20-02-2025 06:58

JaapStam +136916

Nederland heeft met 'steraanvaller' Brobbey goud in handen.

22-02-2025 10:51

Baco123 +6327

Altijd Brobbey dissen, maar wel juichen als i scoort of niet Jaap? En verder is het gewoon zo dat Ajax beter speelt met Brobbey in de punt van de aanval, dus fijn dat i er morgen weer bij is

22-02-2025 10:56

JaapStam +136916

Hij wordt in Nederland overschat, maar in het buitenland stelt hij niks voor. Hij is een middelmatige afronder die vooral zijn lichaam gebruikt om spelers van zich af te houden. Ik zie liever een spits die simpelweg doelpunten maakt, zoals een echte nummer 9 hoort te doen. Dit is geen aanval op hem als persoon, maar ik zeg al meer dan drie jaar dat hij nooit gehaald had moeten worden. Jij weet dat ook. Dit seizoen bewijst het opnieuw: met slechts drie goals eind februari is dat veel te weinig voor een club als Ajax.

Ik noemde hem 'steraanvaller' omdat de voetbalmedia dat doen. Maar waarom? Hij is helemaal geen steraanvaller. Die titel wordt in mijn ogen duidelijk misbruikt.

22-02-2025 11:00

Baco123 +6327

Ach Brobbey is gewoon een goede spits voor ons aller Ajax
Doelpunten maken kan hij prima vorig jaar vergeten of wat? Die gaat er nog wel een paar maken voor ons aller Ajax, maar ik blijf in goede en slechte tijden achter de spelers en club staan, hoef ze niet af te vallen op internet voor wat makkelijk gegeven duimpjes, nogmaals lekker achter de club en spelers blijven staan in goede en slechte tijden dat maakt je een. Echte supporter Jaap.

22-02-2025 11:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.