NB: 'Farioli zet het mes op zijn eigen strot en op die van de Ajax-spelers'

door Jon van Dam 303

Bron Ajax Showtime

NB: 'Farioli zet het mes op zijn eigen strot en op die van de Ajax-spelers'

door Jon van Dam 303

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Hevig gerouleerd Ajax klaar in Europa League na pijnlijke uitschakeling tegen Eintracht Frankfurt. Ditmaal met adjunct-hoofdredacteur Reinand Visscher. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: het is zonde dat Ajax het Europa League-avontuur als een nachtkaars laat uitgaan. 

'Eens. Rouleren is voor mij totaal geen vies woord. Sterker nog, het is een factor geweest waardoor Ajax nu staat waar het staat. Maar de elf waar Farioli vandaag mee startte, gaf een duidelijk signaal af en was meer dan alleen rouleren. Ajax ging al op de rug liggen voordat het überhaupt begonnen was aan de wedstrijd. Dat je jongens die wat fitheid-probleempjes hebben gehad niet laat starten, soit. Maar ik denk dat de keuzes van vandaag (donderdag, red.) ook mentaal iets doen met zo’n team, en niet in de goede zin van het woord.'

Ajax begon met een B-opstelling aan de return in Frankfurt. Had jij bij het zien van de line-up enig vertrouwen in een goed resultaat?

'Nee. Ik had vooraf het gevoel dat er best wel iets viel te halen met een minimale thuisnederlaag achter de rug. Het was allesbehalve een kansloze missie. Ik heb tot nu toe dit seizoen Farioli in al zijn keuzes “gesteund”, maar hier kan ik niet bij. Ik vind ook dat de competitie prioriteit had, maar ik kan me niet voorstellen dat je nu met een lekker gevoel naar de wedstrijd tegen AZ toeleeft als team. Farioli zet op deze manier het mes op zijn eigen strot, en op die van de spelers. Die gaan zondag natuurlijk een enorme druk voelen nu. Als je nu zondag niet presteert, zet je jezelf als Ajax compleet voor lul.'

Don-Angelo Konadu maakte zijn basisdebuut voor Ajax. Hoe kwam de jonge spits voor de dag?

'Die jongen heeft natuurlijk niets kunnen laten zien van wat hij in huis heeft. Hij werd amper bereikt, en als hij al werd bereikt stond hij er negen van de tien keer alleen voor. Het hele team speelde met de staart tussen de benen en was bang om er persoonlijk slecht uit te zien, waardoor je elkaar juist in de problemen brengt.'

Welke Ajacied kon jou nog enigszins bekoren tegen Eintracht Frankfurt?

'Over de hele wedstrijd zou ik van de basiself niemand een voldoende geven, maar misschien dat Jorthy Mokio nog de meeste credits verdient. Hij had nog wel wat momenten. Toen Taylor binnen de lijnen kwam liet hij ook wel weer zien goed in zijn vel te zitten. Als je hem ziet voetballen, zie je iemand die vertrouwen heeft en die ook echt wil voetballen. Als je al van een Man of the Match wil spreken, dan gaat die titel wat mij betreft naar hem.'

Tekst gaat verder onder de foto.

NB: 'Farioli zet het mes op zijn eigen strot en op die van de Ajax-spelers'
Taylor bekroonde zijn goede invalbeurt met een doelpunt in Frankfurt. 

Welke spelers vielen er tegen? 

'Bij jongens als Janse en Konadu zou ik niet willen spreken van “tegenvallen”. Ik verwacht niets anders wanneer je die gasten in de basis zet met alleen maar los zand om zich heen. Rugani en Kaplan vielen wel heel erg tegen. Hoe slecht Ajax die eerste helft ook was, écht grote kansen kreeg het niet eens tegen, buiten die twee goals om. En die goals waren gewoon enorme persoonlijke fouten die heel makkelijk voorkomen hadden worden.'

'Enorm “als, als” en een koe in de kont kijken natuurlijk, maar als je met 0-0 of 1-0 de rust in was gegaan en je had meteen wat omzettingen gedaan, was er echt nog wel wat mogelijk geweest in de tweede helft. Het is pijnlijk (of juist niet) om te zien hoe belangrijk Sutalo is geworden in het hart van de defensie. Het is een wereld van verschil of je met of zonder hem speelt.'

Farioli liet zijn ploeg in de eerste helft in een soort 3-4-1-2-formatie aantreden. Hoe pakte dit systeem uit?

'Ik vind het lastig om te zeggen dat de initiële formatie van grote invloed is geweest op het spel. Feit is dat er defensief werd gezwommen en dat offensief de vrije man veel te moeilijk werd gevonden. Dat zal uiteraard deels met het systeem te maken hebben, maar ook met onzekerheid en de daaropvolgende verkeerde keuzes die constant gemaakt werden.'

In de tweede helft bracht Farioli alsnog een aantal sterkhouders binnen de lijnen. Om welke reden denk jij dat de Italiaan deze wissels doorvoerde?

'Ik denk dat hij deels een hele grote uitslag wilde voorkomen en deels hoopte op een wonder. Zoals wel vaker was zijn aanvankelijke plan om de boel met de starters zo lang mogelijk georganiseerd dicht te houden en met uitbraken gevaarlijk te worden, om vervolgens in het tweede deel van de wedstrijd met zijn “finishers” de pot Ajax’ kant op te laten vallen. Ik zou daar best mee kunnen leven als dat betekent dat je bijvoorbeeld een Brobbey, Godts en eventueel nog een of twee spelers niet laat starten gezien hun (recente) fysieke verleden.'

'Maar door met deze elf te starten, viel er weinig meer te finishen. Die spelers zijn ook niet gek. Die krijgen echt niet het gevoel bij het horen van de opstelling dat ze het thuisverlies even goed gaan maken. Ik denk dat er mentaal een enorm verschil zit tussen rouleren en met een b-elftal aantreden, en misschien heeft dat verschil Ajax vandaag wel de das omgedaan.'

Tot slot: Nu het Europees avontuur ten einde is kan de focus op de competitie. Wat is jouw gevoel bij het thuisduel met AZ?

'​​Ik hoop dat men de knop kan omzetten en met de juiste focus aan de aftrap kan verschijnen op zondag. Maar ik zou er niet van staan te kijken, als deze zet van Farioli heel beklemmend kan werken op die wedstrijd tegen AZ. Hij heeft er nu in ieder geval alles aan gedaan om de volle druk op zijn ploeg te zetten.

Jon van Dam (X: @DamVanJon | E-mail: j.dam@ajaxshowtime.com)

Reinand Visscher (Twitter: @ReinandVZR)

Bestel nu het jubileumshirt van Ajax ter ere van het 125-jarige bestaan!

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajavoj: ‘Farioli moet eruit krijgen dat Ajax na rust als een kaartenhuis in elkaar stort'

#vojaja: ‘De ervaren wissels van Farioli zorgden ervoor dat de wedstrijd kantelde’
#panaja: 'Berghuis in vorm is absoluut een topspeler voor een selectie als die van Ajax'
#ajahee: 'Er lijkt echt een andere Šutalo te staan onder Farioli'
#ajapan: 'Na zo’n penaltyreeks is iedereen alweer vergeten dat de wedstrijd heel slecht was'
#nacaja: 'Op deze manier worden er geen vastigheden gecreëerd in het elftal'
#jagaja: 'Berghuis zijn creativiteit is wat er ontbrak in Breda'
#ajajag: 'Over een langere periode kunnen we pas echt zeggen wat Ajax’ sterkste voorhoede is'
#ajafor: ‘Taylor nam na wissel Henderson echt de leidersrol op zich’
#gaeaja: 'Een wedstrijd als deze hoort bij het proces waarin Ajax zit’
#ajabes: ‘Farioli maakt spelers beter en daarvan is Sutalo het voorbeeld’
#rkcaja: 'Farioli heeft de ideale samenstelling van de Ajax-achterhoede gevonden’
#slaaja: ‘Als Brobbey zijn kansen benut, win je deze wedstrijd gewoon'
#ajagro: 'Brobbey is ook zonder goals belangrijk voor het aanvalsspel van Ajax'
#heraja: 'Het karakter van Ajax is echt veranderd, ze zijn bereid om voor elkaar te vechten'
#qaraja: 'Met het oog op Ajax’ drukke speelschema valt het sparen van Brobbey goed uit te leggen'
#ajawil: 'Tegen Feyenoord en PSV wil je als Ajax wél met een zo sterk mogelijk team starten'
#feyaja: 'Farioli is veel meer dan een simpele Italiaanse trainer'
#ajapsv: 'Het zou gek zijn als Ajax geen rol gaat spelen in de titelrace'
#ajamac: 'De 2-0 van Taylor toont aan dat Ajax het geweldig kan doen tegen teams met een laag blok'
#tweaja: 'Henderson kreeg het tempo er niet in tegen FC Twente'
#ajapec: 'Ajax' kinderziektes van vorig seizoen komen af en toe nog aan de oppervlakte'
#rsoaja: 'De diepgang en het loopvermogen van Taylor en Klaassen werden gemist'
#necaja: 'NEC heeft tegen Ajax vanaf de eerste tot de laatste minuut de dienst uitgemaakt'
#ajautr: 'Het is voor Ajax te hopen dat Godts tegen AZ weer wedstrijdfit is'
#azaja: 'Berghuis voegt op rechtsbuiten niks toe aan het spel van Ajax'
#ajalaz: 'Aan de bal is Baas de laatste tijd behoorlijk slordig'
#ajaalm: 'Je ziet dat Taylor Farioli's vertrouwen graag wil uitbetalen'
#ajatel: ‘Veelzeggend dat Ajax via een kopbal uit een corner op 1-0 moet komen’
#spaaja: 'Taylor is voor mij de belichaming van Ajax in 2024'
#ajarkc: 'Fitz-Jim moet in de pikorde altijd boven Klaassen staan'
#azaja: 'Je moet Brobbey laten staan als je echt met een slotoffensief wilt komen'
#heeaja: 'Ajax als titelkandidaat neerzetten is echt te vroeg’
#rfsaja: 'Fitz-Jim liep te sjokken en leverde de ene na de andere bal in'
#ajagal: ‘Ajax moet Henderson gewoon behouden en de poot stijf houden’
#ajafey: 'De Ajax-supporters mogen hardop hopen op een nieuwe landstitel'
#foraja: 'Weghorst heeft al meerdere wedstrijden voor Ajax over de streep getrokken'
#usgaja: ‘Door slimmigheid van Mokio voetbalde Ajax onder de druk uit’
#ajaher: 'Ajax speelt een stuk dominanter dan in de voorgaande weken'
#ajausg: 'Pasveer heeft van twijfelachtige verdedigers ware vechtmachines gemaakt'
#ajagae: 'Ik zou de koopoptie in contract Matheus blind lichten na dit optreden’
#almaja: 'Ajax moet op zijn tellen passen als het aanspraak wil maken op zilverwerk'
#ajafra: 'Idee dat Brobbey zich echt wilde laten zien en dat is hem goed gelukt'
#pecaja: 'Mokio is nog niet klaar voor een vaste basisplaats bij Ajax'

Lees meer over:
Plaats reactie

AJAXINMYHEART +21719

Bijna 3.500 keer gestemd.

De keuzes van Farioli donderdag vind ik begrijpelijk.

77% vindt het begrijpelijk.


https://x.com/cavinsky/status/1900489254628737199?t=cwCYwg-7UgiucB_u9Eez9Q&s=19

01:02

WillemvH +1597

Stel Ajax speelt nog gelijk tegen AZ, PSV en Twente. En wint de rest. En PSV wint de rest behalve nog een gelijkspel tegen Ajax. Of, Ajax speelt gelijk tegen PSV, en verliest zelfs van AZ en Twente. Maar wint de overige wedstrijden. Wie is er dan kampioen? AJAX!!!!!!!!

00:52

Maarten111 +1132

Wat een twijfelachtige column. Mes op de eigen keel? Dit gebeurt letterlijk het hele seizoen al, met louter goede resultaten, in ieder geval in de competitie. Waarom dan nu ineens een mes op de eigen keel?

14-03-2025 23:30

Juichtoon +32277

Wat is het nou Jon strot of voor lul zetten?
Je snapt dat ik heel erg oneens ben met het brengen van Ajax nieuws op deze manier.

14-03-2025 23:01

Juichtoon +32277

De scribent van dit stuk heeft wel een aparte woordkeuze en invalshoek (veel te rellerig). Lijkt fc Update wel. Totaal ongepast voor een Ajax site. Ik geef het AS maar mee.

'Deze keuze kan van Farioli kan wel eens beklemmend werken'. Ga eens achter je ploeg staan man...dit kan ook zo op fc Brabant staan onder de categorie Wat wenst gij Ajax toe?

14-03-2025 22:49

DanieldaCruz +979

Ahh een kritisch oog wordt niet gewaardeerd.
Ja daar komen we verder mee…
Ajax onwaardig.

00:21

papflapjes +7009

Paar maanden geleden vonden mensen het gek dat ik zei dat Ajax titelkandidaat was. Nu is het zogenaamd een complete schande als ze tegen AZ niet presteren. Het verwachtingspatroon is absurd veel opgeschoven.

14-03-2025 22:26

PuurGeluk +4807

Goeie nabeschouwing!

Zelf ben ik bang dat het geluk van Farioli nu op is. Hij heeft gegokt en verloren! Hopelijk weet ie de boel voor zondag te motiveren want ik kan me niet voorstellen dat de spelers uit het A elftal eens waren met de beslissing van Farioli! Totaal Ajax onwaardig wat ie gedaan heeft!

14-03-2025 22:12

PH2BOT +39916

' Je gaat ' t pas zien als je het doorhebt'.

Jij hebt ' t dus nog niet helemaal door Guus (Geluk)

14-03-2025 23:53

Kreugerrand +648

Wat een lul joh want die 2-0 viel toen rugani langs de lijn stond dwaas !

Trouwens heb meer 4-1 0-4 4-1 gezien van behoorlijke clubs en wat te denken van die 1-7

14-03-2025 22:06

Lekkerhoor +3364

Dikke prima dat we uit de EL zijn. Hadden we toch niet gewonnen. Beetje realistisch blijven. Het blijft een beperkt elftal. Focus op de eredivisie en als je kampioen wordt is dat niet vanwege het geweldige spel.

14-03-2025 22:05

de echte causio +2252

Farioli kent de data, ziet de spelers trainen, praat met hen, kijkt herhalingen van net gespeelde wedstrijden. En overlegt met zijn collega’s wat te doen tegen Frankfurt.
Hij neemt zijn besluiten in het belang van Ajax en dat besluit kennen we.
Of zijn keuze de juiste is, dat weten we niet. Maar hij is wel overwogen. We kunnen niet in de toekomst kijken.
Om de juistheid van zo’n besluit afhankelijk te maken van de wedstrijd tegen AZ vind ik goedkoop populisme. Daar zou showtime zich niet mee bezig moeten houden

14-03-2025 21:46

Juichtoon +32277

Amen ...

14-03-2025 22:56

DanieldaCruz +979

Ahhh dus we mogen er niks van zeggen dat de naam van Ajax is bezoedeld?!
Helder.

00:23

Artemio +31629

Klaassen gaat verlengen bij Ajax. Aldus Mike de gehaktbal.

14-03-2025 21:37

JoeBlow +8154

Voor alle criticasters - hoe had je gereageerd als je (hoe onwaarschijnlijk ook) een verlenging had gehaald - en er dan nog steeds was uitgeketst? Met overbelasting of blessures voor zondag tot gevolg?

Was je dan blij geweest dat we een lekker potje van 120 minuten hadden verloren? Of was je dan de eerste geweest die had geroepen dat Farioli nu de titel op het spel had gezet en hoe dom en naïef dat nou toch weer was?

Want als je volle gas had willen geven, moet je ook accepteren dat dit gevolgen kan hebben qua blessures en fitheid. En dat je dan nog steeds uitgeschakeld kan zijn.

Wat had je dan gezegd?

14-03-2025 21:23

LuisSuarez01 +5388

Dan heb je iig laten zien dat je er in gelooft,met opgeheven hoofd de EL verlaten. Dappere strijders,fier en koen toch?
Nu ben je voor de aftrap al volstrekt kansloos, Ajax onwaardig, genant.
Plek bij laatste 8 of meer in EL gooi je weg omdat az langs komt. 1e of 2e worden we echt wel #straatlengte voorsprong en onze sterkhouders die ook in Europa winnen pakken een boost voor wedstr tegen az.

14-03-2025 21:44

JoeBlow +8154

Dus als we zondag niet winnen en de competitie weer spannend maken omdat je een aantal blessures op hebt gelopen, zeg jij: geeft niet trainer, we hebben in ieder geval lekker gespeeld op donderdag?

14-03-2025 21:54

The Future +5513

@Suarez, lekker verongelijkt doen, maar dat wij überhaupt zo ver gekomen zijn was na afgelopen twee seizoenen natuurlijk altijd extreem knap. Helaas zijn er mensen die totaal niet beseffen hoe knap het is dat we met deze zwakke selectie op twee fronten zo aan het overpresteren zijn/waren.... In plaats van daar waardering voor hebben is er echter kritiek. Dat snap ik echt niet.

De realiteit is dat we geen spelers hebben om goed spel te spelen. We hebben geen spelers in de breedte om goed mee te kunnen rouleren en ook geen basis die elke week 2 wedstrijden kan presteren. Kortom, we worden genoodzaakt om te rouleren en mindere spelers speeltijd te geven. Nu hadden we ook nog eens meerdere blessures (Brobbey, Weghorst, Pasveer, Rasmussen en Regeer), spelers waarbij je de laatste weken de vermoeidheid terugziet in mindere prestaties (Traore, Godts), Henderson die terug aan het komen is van een blessure, Hato, Baas en Sutalo die nagenoeg alles hebben gespeeld. Ja, wat moet je dan? Je moet een keer ergens rust pakken of de gevolgen van overbelasting accepteren (blessures, spelers te vermoeid om snel te herstellen, vormverlies etc). De nadelen van het laten gebeuren zijn groter dan wanneer je het incalculeert.

Farioli doet dat al het hele seizoen zo. Wellicht niet zo extreem, maar hij doet het wel. Dat is de reden dat we er nu zo goed voor staan in de Eredivisie en überhaupt zo ver gekomen zijn in de Europa League. Het pakte ook vaak erg goed uit uiteindelijk, dus een stuk meer dankbaarheid en vertrouwen in Farioli is hier op zijn plaats.

14-03-2025 22:31

LuisSuarez01 +5388

Maar dat we spelers gespaard hebben is toch geen enkele garantie dat we zondag wel zullen winnen? En ja,als Ajax zijnde moeten we vol van eigen kracht uitgaan voor winst en prijzen. Met je sterkste elftal starten Eventueel later wisselen als stand t toelaat. Risico's op blessures zijn r altijd wel. Btw een week later interland weekend,week later uit naar psv. Gaan die toch ook gewoon voetballen,als top voetballer wil je op t hoogste podium spelen

14-03-2025 22:36

LuisSuarez01 +5388

@ The Future . Dat we op 2 fronten met de huidige niet al te brede selectie zo goed presteerden is voor groot deel de credits van Farioli. Geen discussie daarover. Maar het past imo never bij onze mooiste club om je opstelling op 10 plaatsen te wijzigen voor een zeker niet kansloze return in de 8e finales van de EL ( geen bekerpotje tegen Emmen oid) en we vooraf al klaar zijn. Ook in het perspectief van de grote voorsprong op nr 2 en 3 past simpelweg zo'n onomkeerbare keuze ( B team) niet. Heeft 0 met verongelijkt te doen

14-03-2025 23:14

PH2BOT +39916

Wanneer minder sterkhouders geblesseerd zijn heb je meer kwaliteit op het veld en is de kans om te winnen beduidend groter Luis.

Almere City ging ook voor de titel....

00:02

NoFX +1572

De enige angst die ik heb is het EK 2008 scenario. Nederland speelde Italië en Frankrijk met wervelend voetbal volledig van de mat en toen gaf van Basten tegen Roemenië de basis rust. In de achtste finale vloog het sterkte team er toen uit tegen het niet al te sterke Rusland.

14-03-2025 21:15

linksbinnen +8060

Totaal eens met dit verhaal.

14-03-2025 21:07

Epiret +4346

Ajax stond vooral gisteravond voor lul….

14-03-2025 19:58

JanBiesbos +28946

Zolang de financiële situatie is zoals die is en nog spelers terugkomen die we niet nodig hebben vanuit de huur is FF het beste wat Ajax kan overkomen en mogen we handjes dichtknijpen met CL voetbalgelden.
En dan al dat zgn commentaar dat begint met: “eens met FF, maar…..”. VOORAL dat KOMMA en dan MAAR… dan komt er iets compleet ongefundeerd, niet te bewijzen stelling of andere onzin, of een soort van conclusies en worden feiten die er toe doen ineens heel klein gemaakt, ben daar wel klaar mee. En er wordt zelfs aan geschiedvervalsing gedaan in de media (de valpartij van wout bij fortuna was volgens knvb wel een pingel en handsbal wat later door TG werd omschreven dat de knvb had gezegd dat de VAR daar weg van moest blijven)

14-03-2025 19:43

PH2BOT +39916

Nope...maar wèl wat daar op rijmt.

14-03-2025 19:42

Ajax34 +3977

Az heeft ook verloren die zitten er ook niet lekker in , zondag zullen we zien wie mentaal het sterkst is. Maar met onze support moet het toch kunnen lukken Ajax naar de overwinning te schreewen.

14-03-2025 16:52

Hersenspinsel +7992

Gegokt en verloren.
Dat kan wel eens gebeuren.
Wat nu wel duidelijk is geworden is dat we van de zoner er echt alles aan moeten doen de dragende spelers te behouden, sorry fifa guys.

14-03-2025 16:32

NoPants +7451

Van de basis hopelijk alleen brobbey en henderson verkopen. Dat scheelt zo’n 13m op de begroting en is mega, en ik denk dat beide goed te vervangen zijn. Als hato en sutalo maar behouden blijven.

14-03-2025 16:44

Hersenspinsel +7992

Ik weet dat Henderson duur is voor Ajax maar denk dat hij heel veel bracht en brengt, hij zit niet voor niets weer bij de Engelse selectie.
Misschien kunnen we hem laten gaan als er een club is die meer dan 10 miljoen neerlegt, dan wil Hendo waarschijnlijk zelf ook weg.
Over Brobbey zal je gezien mijn Avatar wel niet verbaasd zijn dat ik zie niet graag zie vertrekken, ik vind sowieso dat Ajax alleen onze topspelers met een jaarcontract moet verkopen.
Eerder is zonde, ze worden echt niet minder waard en leveren sportief nog veel op.

14-03-2025 17:11

NoPants +7451

Ik snap wat je zegt, maar de realiteit is dat we voor ongeveer 40-45m moeten verkopen om de afschrijvingen te dekken. Dus ontkom je er niet aan om 1 grote verkoop te doen. Brobbey heeft daarnaast ook nog een grote impact op de begroting (4m salaris + 3.75m afschrijving) waardoor een verkoop veel oobrengt en ook een grote impact op de begroting heeft. Een hato of taylor hebben geen afschrijving, dus een verkoop is goed voor de cashflow, maar minder voor de begroting.

Als we geen cl zouden halen was juist cashflow belangrijker en zou ik taylor of hato verkopen.

Wbt henderson is 4.7m wel echt een hoog salaris. Van dat salaris kan je het salaris van 2 top aankopen dekken. Hij is zeker belangrijk, maar ik denk wel dat hij te vervangen is. Zou sws regeer wel op die positie willen zien.

14-03-2025 17:15

Hersenspinsel +7992

Een beetje branie ook met transacties kan ons juist ook veel helpen. Bij Antony wouden mensen hem al voor 60 laten vertrekken en kregen we bijna 100 miljoen.
Ja Kroes(spreek uit cruz(Klaassen zijn dochter)) moet aan de bak om ons financieel en sportief gezond te houden.

14-03-2025 17:56

Raoul14 +3064

Heel goed verwoord. Maar zoals bij elke vorm van kritiek op onze goedheiligman wordt de afzender afgemaakt. Zelfs als wij van AZ verliezen ligt het aan iedereen, maar zeker niet aan Farioli.

14-03-2025 15:35

tripleA +3864

Het mes op zijn gallo d oro dus?

14-03-2025 15:10

Giovanni36 +1059

Wil wel ff zeggen dat aankopen van deze winter totaal niet renderen.
Edvardsen leuk voor GAE maar komt gewoon te kort voor Ajax en Rosa speelt niks voor niks voor een laag vlieger uit Spanje. Kan totaal niet voetballen. Goed gescout kroes, geeft me super veel hoop als je wat meer geld tot je beschikking krijgt NOT !

14-03-2025 15:03

Hersenspinsel +7992

Misschien voldoen ze wel op eredivisie niveau maar voor teams als Ajax zijn ze nu nog een verzwakking.
En garanties voor later zoals Sutalo en Taylor, laten we het hopen, meer kunnen we als supporters niet.

14-03-2025 16:35

RayJordaan +6797

Maar volgens de halve aardbol heeft Kroes het uitstekend gedaan.. Alleen de keeper is eerste elftal materiaal.. Op het middenveld mist er nog steeds van alles.

14-03-2025 17:01

Rock69 +8404

Wat weer een hoop gezwam van de hoogste orde. Vele jankers hieronder die het hebben over, haal 5 spelers weg en het is weer bagger. Wie zegt dat dit gaat gebeuren! Verder wel of geen EL stemmers. Iedereen weet het. Ook ik was verrast gisteravond en moest gelijk lachen bij het horen van de opstelling. Maar denk.je dat ik alles in elkaar sloeg. Nee. Ik snapte Farioli gelijk. Hij wilde de competitie voorop stellen en goed eindigen. Niets mis mee! Uiteindelijk is Farioli daarvoor aangesteld. De CL halen. Er is nergens anders over gepraat. Geen kampioenschap, geen beker, geen EL. Puur en alleen de CL. Farioli wil het team heel en binnenboord houden tot het einde toe. En wat het zondag tegen AZ gaat worden. Dat gaan we zien! In elk geval geen verstoppertje. Dat is zeker!

14-03-2025 14:57

cantharel +3520

Ik kan er mee leven als je de sterkste opstelling gaat bewaren voor zondag, want dat is veel belangrijker maar zeg het gewoon en draai er niet om heen dan had iedereen geweten wat de bedoeling was. Dan was er ook minder gezeik geweest.

14-03-2025 16:04

NoPants +7451

“Farioli, vind je vandaag belangrijk?”

“Nee totaal niet, ik stel m’n slechtste spelers op want de jongens die wel kunnen voetballen bewaar ik voor de competitie.”

Dat werkt super motiverend voor die gasten..

14-03-2025 16:46

Danny.S +2238

Stel dat Ajax vierde eindigd en Champions League misloopt, dan hebben we pas echt een probleem.

14-03-2025 17:46

FysioPat020 +25581

Goed gedaan van Farioli om de trouwste vd trouwste supporters gewoon lekker in de regen te laten staan, met een B elftal de handdoek al voor de wedstrijd in de ring te gooien. Hier zou Ajax deze mensen die daar veel geld voor neergelegd hebben een vergoeding voor moeten geven.
Waarom moest Matheus eigenlijk zo nodig alsnog ingeschreven worden voor de EL als je bij voorbaat weet na de heenwedstrijd als trainer dat je er sowieso maar een oefenpotje van wil maken? Laat dat domme gedoe dan achterwege en zet Gorter op doel. Of Tante Es.
En dan nog gepikeerd reageren als hij geconfronteerd wordt met de uitspraak van een journalist "waarom hij voor een B elftal gekozen heeft "
Denkt hij nou serieus dat dit elftal gelijkwaardig is aan een team dat over 2 weken tegen PSV aantreedt?

14-03-2025 14:33

Hwb +1450

Heeft nou echt niemand het over Matheus?
Hij oogt goed, doet prima dingen. Maar heeft elke wedstrijd tot nu toe ook een 'Frank de Boertje' gehad. En hij heeft ook nog geen ballen gepakt waarvan je denkt "dat is een keeper die punten voor je pakt".

14-03-2025 14:08

Mung +1334

Was tegen GAE wel erg sterk, toen was iedereen laaiend. Denk in de basis geen slechte keeper, maar geen Pasveer

14-03-2025 14:28

Hwb +1450

Ik vond dat tegen GAE ook wel meevallen. Mooie actie ver uit zijn doel en een goede bal op Traoré (heeft een goede uittrap), maar verder niet veel bijzonders. Wel een verprutste aanname, die hij zelf goed rechtzet. En die afgekeurde goal van GAE kun je hem niet verwijten, maar zulke ballen worden ook wel eens gepakt (idem trouwens met die 'goal' van PEC).

14-03-2025 16:23

FissaDeGekste +3368

Hoeven ze van mij ook niet mee door. Goed rondkijken en een betere vinden.

14-03-2025 14:35

cantharel +3520

Pasveer kreeg er ook zo eentje om zijn oren tegen Heracles.

14-03-2025 16:06

Rock69 +8404

Ik ga helemaal geen Matheus beoordelen. Waarvoor! Communiceren is op dit moment nog een probleem. Daarom is Pasveer ook nog zo belangrijk. Maar Matheus komt er wel. En dan wel met een goede defensie voor zich.

14-03-2025 14:59

Ajax34 +3977

2de goal had hij de bal voor Gotze moeten wegvangen of stompen, maar hij stond te slapen en bij de 4de wegrammen die bal

14-03-2025 18:13

Hwb +1450

Het gaat me niet eens zo zeer over deze wedstrijd. Het gaat om de hele indruk na 4 wedstrijden. Na de eerste was iedereen wildenthousiast. Elke wedstrijd heeft hij een slippertje gehad, nu valt daar voor het eerst een doelpunt uit.

14-03-2025 18:26

JanMolby +1411

Ajax zet zich dan niet voor lul, Ajax staat dan voor lul. En de trainer krijgt dan de zwarte piet. Hopelijk komt t zover niet.

14-03-2025 13:56

A-west +5695

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat er moeite wordt gedaan om Matheus opgesteld te krijgen bij de uefa. Vervolgens komt er een B- elftal het veld in. Lachwekkend wat er gisteren gebeurd is. Zondag tegen AZ maar laten zien dat dit nut had gisteren. De druk is maximaal opgevoerd.Anders ga je flink voor schut. Als je ziet wat er over is in de europa leaque was er best wel kans verder te komen.

14-03-2025 13:51

Petterson +24814

Totaal niet mee eens.

Geloof totaal niet dat dit tot een mentaal probleem leidt. Deze groep weet dankzij Farioli precies wat ze wel en niet kunnen. Ook denk ik dat deze aanpak met de spelersgroep is besproken en dat iedereen zich in deze keuze kon vinden. Voor veel van deze jongens gaat een reele kans op een kampioenschap nooit meer komen. Dat an sich is wel een treurige constatering voor een Ajax selectie, maar we kennen de achtergrond.

Ook hadden we op voorhand met een kansloze 1-2 in Amsterdam al geen enkele kans meer om door te gaan. Dus in die zin hebben we met deze aanpak niks verloren. Hooguit een beetje trots en eergevoel.

Verder als we onverhoopt toch punten verspelen zondag, bewijst dat alleen maar het gelijk van Farioli. Met minder rust en meer pijntjes had het dan echt onmogelijk geweest. Dus geen extra druk.

Wat me nog het meest stoort: Farioli kreeg een gemankeerde en niet fitte groep in zijn schoot geworpen, die bij ieder zuchtje tegenwind omviel de afgelopen jaren. Hij heeft daar in korte tijd aantoonbaar een fitte en weerbare groep van gemaakt die bereid zijn om met en voor elkaar te werken (ondanks alle voetbal gebreken), een echte vechtmachine die vaak in het slot van wedstrijden het verschil maakt. Dat alles vergt een uitgekiende rust/trainingsbalans. Farioli zit daar bovenop met aantoonbaar resultaat ..
Wat geeft al die buitenstaanders nu steeds het idee dat zij beter weten wie er wel of niet kan/moet spelen?? Geef die man nou eens het vertrouwen dat hij in korte tijd al heeft verdiend!!

14-03-2025 13:42

Geus +4734

Eens! Deze eindredacteur papegaait vooral die wandelende bitterbal na, die gisteren eindelijk zijn kans zag om ongeremd zijn gal te spuien over Farioli, terwijl hij over Steijn nooit een kritische noot heeft gekraakt. Ik kan slecht tegen mijn verlies, maar kan me ook wel schikken dat we nu hebben gekozen vol voor het kampioenschap te gaan. Ook al is dat geen garantie voor succes. We zijn er gewoon nog niet klaar voor om op meerdere fronten vol voor de prijzen te strijden. Wie had er trouwens aan het begin van het seizoen gedacht dat we nu uberhaupt voor het kampioenschap zouden spelen?

14-03-2025 14:16

TheSpecialOne +8820

Dus wanneer iemand een mening heeft die niet de jouwe is papegaait hij meteen een ''wandelende bitterbal'' na? Heel bijzonder.

14-03-2025 15:16

Geus +4734

Nee dat is niet wat ik zeg. Iedereen mag z’n eigen mening hebben. Echter, ik vind dat hier bijna letterlijk de woorden van Wesley Sneijder worden herhaald. En wat hij bleef roeptoeteren op TV, daar was ik het totaal niet mee eens, vond het zeer opportunistisch en de wijze waarop hij zich uitte zeer onprofessioneel. Van een goede journalist verwacht ik een genuanceerdeerdere formulering van zijn mening.

14-03-2025 23:27

Rock69 +8404

En zo is het precies goed beschreven.

14-03-2025 15:01

JanBiesbos +28946

Is allemaal selectieve verontwaardiging, die was er niet van de media toen Ajax toch nog even voor deze “belangrijke” wedstrijd géén rust kreeg maar naar PEC uit moest (uitglijder zou mooi zijn natuurlijk) en AZ en Fey wel fijn een dagje vrij kregen. Dus dikke vinger idd van FF naar iedereen , men ziet ajax graag onderuitgaan en vooral geen titel pakken, want dat kon namelijk niet zeiden al die papegaaien 🦜 dat duurt nog jaren!

14-03-2025 13:38

NoPants +7451

Stel je voor dat we gister met de basis speelde en een van de spelers die al langer kwakkelt (brobbey, taylor, hato, sutalo) raakte geblesseerd. Dan hadden dezelfde die nu over zeiken daar weer over gezeken denk ik.

Dit is niet des ajax, maar dit seizoen is alles geoorloofd. Met de basis had je gister grotere kans gemaakt, maar nog steeds niet een hele grote kans. Je had wel grotere kans op blessures en tegenslagen met het oog op de rest van het seizoen.

Er valt best wat voor te zeggen.

14-03-2025 13:38

jaripettersson +9433

"Als je nu zondag niet presteert, zet je jezelf als Ajax compleet voor lul".

wat een onzin. Als je je spaart voor een wedstrijd is dat om je kansen te vergroten en niet als garantie voor succes. En dat je dan zelfs voor "lul" staat toont een drammerig minderwaardigheidscomplex.

Blij dat dit aan het begin van het interview stond en ik bijtijds kan afhaken bij deze prietpraat.

14-03-2025 13:27

Artemio +31629

Het is vooral extra druk van buitenaf voor de wedstrijd van as zondag.

Wat ik tegen vond vallen was de defensieve organisatie. Er staan bij die 1e goal gewoon 5 man te kijken wat Ekitike en Bahoya aan het doen zijn.
Er zijn nog wel meerdere situaties geweest waarbij Ajax met 7 spelers in eigen strafschopgebied stond en dat Frankfurt hun ene speler als wist te vinden.
Daar moet je kritisch op zijn ook op Farioli.

Al die ervaring is om te huilen. Ajax had een oudere basiselftal(gemiddelde) staan dan Frankfurt.
Afscheid nemen van ervaring.

14-03-2025 13:06

eenAjaxfan +20253

De ervaren jongens die gisteren speelde vielen wel door de mand, ja.
En dan met name Berghuis en Van den Boomen. Beide geen 'kartrekkers', die de jeugd bij de hand nemen als het niet loopt.
Klaassen heeft dat wat meer, maar ook niet genoeg. Dan zie je toch dat Henderson echt wel wat meer brengt. Al vind ik die soms doorslaan in zijn gemekker op de scheids.
Mag hij van mij wat minder doen.
Richt je op je team in plaats van de scheids en of je tegenstander.
Ervaring hoort gewoon in een team.

14-03-2025 15:07

Hollister +12558

Weer zo n zinloos statement... iets met resultaten in het verleden bieden geen garantie in de toekomst... Hoe kut ook.. deze keuze is gewoon heel goed te begrijpen en zegt ook niet heel veel over de wedstrijd van zondag tegen AZ... alleen dat je er "alles" aan doet om een zo goed mogelijk resultaat te behalen... fingers crosses dan maar. Zal wederom heel krap worden, zeker met die anti Ajax sfeer die in de media gecreerd wordt.

14-03-2025 12:54

marcel112 +819

Dat weet je toch… als het slecht gaat staan ze vooraan om te lachen. Als het goed gaat staan ze vooraan om kritiek te hebben. Zelfs in 18/19 liepen ze te zeiken…

14-03-2025 12:57

Danny.S +2238

Zelfs als Ajax Zondag wint krijg je teksten als...


'Door het oog van de naald' etc

Walgelijk beroep hebben de journalisten.

14-03-2025 13:15

Robinho8 +171

De mensen die de keuzes van Farioli van gisteren begrijpen hebben nog nooit zelf op een voetbalveld gestaan. Als we hadden gewonnen stonden we bij de laatste 8. 2 rondes van een finale. En dan dit zo weggeven verschrikkelijk. Ik kan me niet voorstellen dat de spelersgroep het hier mee eens is, ook al zeggen ze niks.

14-03-2025 12:49

NoPants +7451

Je kan het begrijpen zonder het er mee eens te zijn. Farioli is heel erg van de data. Als hij in die fitheid data ziet dat een groot deel van de spelers niet het seizoen zou vol maken valt hier best wat voor te zeggen.
Ik had liever 3-4 wissels gezien ipv 10, maar ik denk dat iedereen heel goed begrijpt waarom die dit deed.

14-03-2025 13:25

Robinho8 +171

Ik snap wat je zegt hoor, maar het doel van de spelers fit houden is toch uiteindelijk prijzen winnen? Of houden we ze alleen maar fit om ze fit te houden. Al die weken rouleren moeten er nu juist toch voor zorgen dat het grootste gedeelte nu 2x per week moet kunnen knallen in maart?

14-03-2025 14:18

TheSpecialOne +8820

Misschien moet hij dan maar de volgende keer een marathonloper opstellen. Die zijn volgens de data ook heel fit.

14-03-2025 15:20

NoPants +7451

Dat klopt, maar het is een afweging. Hoe groot is de kans dat he met je basis gewonnen had? Hoe groot is de kans dat er spelers geblesseerd waren geraakt de komende weken als ze wel of geen rust hadden gekregen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit normaliter zeker niet kunnen. Maar dit seizoen is alles geoorloofd. De reparatie had 3 jaar geduurd, maar als we kampioen worden kunnen we na 1 seizoen alweer bouwen. Dat is heel knap.

14-03-2025 16:42

NoPants +7451

Wow, hilarisch.

14-03-2025 16:43

TheSpecialOne +8820

Zoveel supporters steunen het onbegrijpelijke beleid van Farioli. Kennelijk krijgt een club de supporters die het verdient.

14-03-2025 15:18

TeringHenkie +28225

En die Farioli voetbalt al net zo negatief zoals jou held zo te zien aan je nick.

14-03-2025 15:21

TheSpecialOne +8820

Ajax heeft de goede naam van Ajax in Europa gisteravond willens en wetens te grabbel gegooid door het opstellen van de tweede keus. Ik trap gewoon niet in het gezwets van deze man.

14-03-2025 15:31

cantharel +3520

Heeft VD ook het recht om een reactie te geven onder zijn geheime naam The SpecialOne

14-03-2025 16:14

TheSpecialOne +8820

Heb je er wel eens aan gedacht om naar een psychiater te gaan om je van je VD trauma af te helpen?
Je doet me een beetje denken aan de hoofdinspecteur in de film Pink Panther.

14-03-2025 16:20

LuisSuarez01 +5388

Exact dit.

14-03-2025 21:50

Aeneas +1184

Goede analyse. Natuurlijk heeft Farioli heel veel goed gedaan en wordt het hem vergeven dat er soms gewoon niet meer in zit. Maar gisteren zat er op voorhand gewoon wél veel meer in. Een plan om Frankfurt zich het eerste deel van de wedstrijd moe te laten strijden om er vervolgens met betere spelers en meer aanvallende intenties overheen te gaan, zou te begrijpen zijn. Maar deze opstelling paste niet in dat plan, want daarvoor heb je wél een solide defensie nodig.

14-03-2025 12:48

FredBar +11

Uit het interview na de wedstrijd haalde ik dat dit ook bedoeling was. Eerlijk gezegd had ik ook meer verwacht van de 11 die in de basis stonden. Berghuis leek weinig zin te hebben en Rugani en Kaplan vielen mij vies tegen. Het systeem waar mee gestart werd (o.a. Edvardsen als een verkapte linksback) begreep ik echter niet.

14-03-2025 13:07

AJAXINMYHEART +21719

Oh kijk nou eens!


https://x.com/cavinsky/status/1900489254628737199?t=7yUFRK4ThHKhRUD0FEq6bA&s=19

14-03-2025 12:46

HJC +7940

Farioli is na van Gaal de trainer die het meeste uit een selectie weet te halen.
Als we nu ook meer geld hebben en een betere scouting, zoals Veldmate, dan hebben we in 2 jaar weer een Europees topclub

14-03-2025 12:34

peter_kleinveld +2055

Dat is een statement zeg......Ook met het zo gewenste Ajax voetbal, dus borst vooruit en wij zijn de beste???? Ik heb er een hard hoofd in gezien de tactische invulling van onze capo. Ben namelijk bang dat 1-0 voorsprong en dan massaal inzakken toch wel een dingetje is ongeacht welk potentieel hij tot zijn beschikking heeft.

14-03-2025 15:36

wijzijndebeste123 +162999

Deze kritische noten van AS heb ik vorig jaar bij Van t Schip nooit en te nimmer gelezen.

Komt dat omdat Schip van ossenworst houdt?

14-03-2025 12:31

twynestar +28183

Gezwets. Farioli heeft een redelijk begrijpbare keuze gemaakt, maar als je tegen AZ niet presteert dan faal je niet alleen maar dan draait de teneur rondom het team ook nog eens om. Het is gewoon gokken, en een gokje kun je ook verliezen.

14-03-2025 12:33

wijzijndebeste123 +162999

Van t Schip is echt zelden door AS bekritiseerd terwijl daar alle reden toe was.

Daarnaast is t bullshit dat als je van AZ verliest dat je faalt. We hebben al wekenlang meerdere basisspelers met pijntjes. Die hadden gister geblesseerd kunnen raken ongeacht resultaat tegen AZ. Nu hebben ze rust gehad en is de kans op blessures door overbelasting kleiner.

14-03-2025 12:38

twynestar +28183

Het kan helpen af en toe kritiek op je lieveling gewoon te 'laten', ipv meteen weer de barricades in te klimmen en oud zeer over te weinig kritiek op jongens die ossenworst lusten en dat soort infantiele onzin van stal te halen om te denken dat je de opinie kunt beheersen.

14-03-2025 12:42

wijzijndebeste123 +162999

Je vervalt in emotioneel geschreeuw en persoonlijke aanvallen. Treurig.

Ik haal inhoudelijk jouw punt over dat je zou falen als je zondag verliest onderuit. Daar ga je niet op in.

14-03-2025 13:13

cantharel +3520

Teneur rondom het team draait evengoed om, of ze nou winnen of verliezen want de druiven blijven zuur voor het grootste deel van de pers.

14-03-2025 16:18

Baco123 +6032

Dat was vorig jaar dus verleden tijd gozer, vooruit moeten we kijken, terug kijken heeft geen zin, zo denk ik er maar over

14-03-2025 13:03

Libero +19037

Je moet terugkijken om van jouw en andermans fouten te leren. Zo niet zal de geschiedenis zich blijven herhalen.

14-03-2025 13:12

Baco123 +6032

Dat mag jij vinden, ik kijk niet terug maar vooruit, staat ook een ander Ajax dan afgelopen seizoen

14-03-2025 13:21

NoPants +7451

Ik ben het met je eens wbt gister, maar echt onzin dat schip geen kritiek kreeg.
Hij kreeg super veel kritiek, maar er was begrip voor de resultaten ivm wat we vandaan kwamen. Net zoals er nu begrip is voor de speelstijl ivm waar we vandaan komen.

14-03-2025 13:32

peter_kleinveld +2055

Inderdaad.zelf met die gast in Nijmegen (kom even niet op zijn naam, Bart oid) een discussie gehad over wat jij zegt. Hij vond dat ze Schip wel degelijk kritisch benaderden. Ik gaf aan van niet en beargumenteerde dat met feiten. Vooral dat ze er een fatalistische houding er op nahielden in de trant van ja het seizoen is toch al verloren. Maar dan nog mag en kan je kritisch zijn naar het ontbreken van enig tactisch vernuft van John. Dat vonden ze maar moeilijk.

14-03-2025 15:40

Apoc9 +1662

Zouden er wel scouting rapporten van Rosa zijn? Wat een drama die gast.

14-03-2025 12:30

Baco123 +6032

Das een miskoop van kroes , zo simpel is dat

14-03-2025 13:04

Libero +19037

Je krijgt waar je voor betaalt, van een speler van die leeftijd en zo'n transfersom viel bij voorbaat niet veel te verwachten. En dan heb ik het nog niet eens over het track record van spelers die La Liga voor de ED omruilen.

14-03-2025 13:17

Jelluhafca +3366

We zijn idd weer twee miskopen rijker geworden afgelopen winter…jammer dacht dat we geen geld hadden! Nu hebben we het weinige geld besteed aan middelmaat en dat willen we niet meer toch?! Had het geld op zak gehouden OF besteed aan een ECHTE versterking!

14-03-2025 22:59

PH2BOT +39916

Mikotadze gisteren 2 goals en 2 assists..Lyon naar de kwartfinales. Akpom moest ook weg en wij hebben nu nul spitsen. Mister €.58.000 per week Brobbey zondag ook niet wedstrijdfit...en dan zeker wèl met Oranje mee?

En wat Rosa betreft: die was helemaal niet zo slecht gisteren. En kom alsjeblieft nu niet aanzetten met dat circus Rensch beter was want dat was hij niet.

Rensch ligt er trouwens ook uit met AS Roma.

14-03-2025 12:29

TeringHenkie +28225

Klaassen op 10 ipv Akpom, Klaassen ekte Ajacied!!!

14-03-2025 12:32

NoPants +7451

We hebben drie geblesseerde spitsen en jij zegt dat we geen spitsen hebben… waarom dan stoppen bij 4? Wat als mikau geblesseerd raakt? Waarom niet 9 spitsen, just in case er 8 geblesseerd zijn?

14-03-2025 13:34

JanTa +15823

Een talent van 16 jaar als beste speler, dat zegt genoeg hoe Farioli over deze treffer tegen Frankfurt dacht.

14-03-2025 12:29

VichoWazig +3442

Een beetje onzin natuurlijk. Alsof Ajax frank en vrij tegen AZ had gespeeld als ze gisteren met het eerste elftal hadden gespeeld. Je moet gewoon hoe dan ook van AZ winnen, ongeacht wat je gisteren had gedaan.

14-03-2025 12:25

Aspers73 +3186

Misschien dat we Farioli een keer wissel kunnen zetten dit weekend?

14-03-2025 12:23

FarioliTactiek +551

Of jou. Hoop dat mensen als jij geen seizoenskaart hebben

14-03-2025 12:33

OneLiner87 +68

Oneens, je hebt gisteren kunnen zien dat AZ behoorlijk goed kan voetballen. Maar Ajax komt denk ik zondag wel -sterk- voor de dag. Hopelijk nou eens met een offensief beter plan, om AZ echt eens te pijnigen.

14-03-2025 12:22

AjaxZionist +239

De “Ajacieden” hier vinden wedtrijden zoals pec en Almere uit leuker en belangrijker dan een Frankfurt. Het liefst gepaard met betonvoetbal van Fariolo. Tijden veranderen…

14-03-2025 12:17

Aspers73 +3186

Ja, uitvakken die dansen van plezier nadat we kansloos met 4-1 verloren. Unreal.

14-03-2025 12:24

AINIESTA +44283

Komt natuurlijk door de afgelopen seizoenen. Resultaat het enige wat telt. Voor dit seizoen snap ik dat wel ja 2 horrorseizoenen. Neem aan dat het gros toch wel wat meer verwacht volgend seizoen dan alleen een titel binnenharken met laf betonvoetbal waarbij je jezelf in een aantal wedstrijden totaal hebt verloochend.

14-03-2025 12:25

Aspers73 +3186

Ook volgend seizoen wordt niet veel beter, we zitten met de Rosa's en Edvardsons opgescheept terwijl Taylor en Hato etc weg zullen gaan. In het spel dat we spelen zit ook totaal geen toekomst.

14-03-2025 12:27

AINIESTA +44283

Het is puur resultaatvoetbal waar het kwartje vaak onze kant opvalt. Hopelijk kan Kroes met wat meer geld wel wat diepte investeringen doen. Van Farioli verwacht ik niet dat hij opeens 180 graden gaat draaien qua voetbal. Positiespel boeit hem niets eens. Een basisprincipe wat hij gewoon volledig negeert.

14-03-2025 12:41

PH2BOT +39916

Jij wil maar niet snappen dat wij dit seizoen helemaal geen selectie hebben die Europees mee kan strijden om de prijzen...we hebben met de sterkste opstelling al een aanval die de grootste moeite heeft met de PEC' s en de Fortuna Sittard's en de breedte van de selectie is ook al om te huilen.

En nu hebben we dankzij het geblunder van de lampjes ineens totaal onverwacht de kans om de titel te pakken...ga jij zitten zeiken dat we de kwartfinales EL niet halen... Prioriteiten stellen..daar gaat het dit seizoen om.

Wanneer we met deze 8 punten voorsprong alsnog de titel aan ' 11 tegen 10' zouden moeten afgeven is dat een nòg grotere blamage dan de 5e plek van vorig seizoen.

Daarom wordt zondag winnen van AZ ook zo belangrijk. Winnen we dan delen we tegelijk een beuk uit aan het moraal aan die lampegatters.

' Je gaat het pas zien als je 't doorhebt'

14-03-2025 12:41

1Zlatan +5120

Iets wat nu onderbelicht blijft is dat Matheus ook in deze wedstrijd weer een enorme fout heeft gemaakt. Iedere wedstrijd een fout, en nu wordt het afgestraft. Ik ben er wel uit en wil hem absoluut niet als eerste keeper volgend jaar.

14-03-2025 12:14

Bky +56229

Die fouten zijn vrij makkelijk op te lossen door hem gewoon te verplichten in de eigen 16 te blijven.

14-03-2025 12:17

1Zlatan +5120

Zo werkt het helaas niet, hij zal namelijk soms wel uit moeten komen. En hij is al in de dertig. Dit zit in hem.

14-03-2025 12:26

Bky +56229

Pasveer komt nooit uit, hoeft helemaal niet.

14-03-2025 12:28

cantharel +3520

Heracles zeker vergeten ?

14-03-2025 16:23

Aspers73 +3186

Hele matige keeper. Die goal van Gotze had hij veel eerder uit moeten komen bijv.

14-03-2025 12:25

Gajes +303

Kijk hoever we nu al zijn na een paar waardeloze seizoenen. Het spelersmateriaal is bijna hetzelfde als vorig seizoen . Om snel naar een hoger niveau te komen moeten we de spelers lozen(nog steeds)die niet mee kunnen en ons op sommige posities versterken . Onze rechtsbuitens brengen helemaal niks , naast Taylor moet er een scorende middenvelder bij en als Hato zo vertrek hebben we ook een linksback nodig aangezien de anderen niet voldoen . Wat mij betreft halen we iig el Karoouani, Antman en Breum . Denk dat dat realistisch is , het liefst zie ik ook al gearriveerde spelers op een hoger niveau komen maar van welke dinero .. Als je deze spelers haalt heb je een surplus aan voorzetten vanaf de zijkant . Met Weghorst en Akpom en Rasmussen in de selectie is dat natuurlijk ideaal . Brobbey moet je dan verkopen aangezien hij niet kan positioneren voor de goal

14-03-2025 12:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.