Telegraaf: 'Management van Timber gespot bij internationaal kantoor Manchester United'

door Bas Velzel 149

Bron De Telegraaf

Telegraaf: 'Management van Timber gespot bij internationaal kantoor Manchester United'

door Bas Velzel 149

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Jurriën Timber is één van de grote transfertargets van Erik ten Hag bij Manchester United. Dat zijn geen nieuwe verhalen, maar nu blijkt dat afgelopen week iemand uit het management van Timber is gezien bij het internationale kantoor van United.

Dat schrijft De Telegraaf op maandagochtend. 'Op 5 Stratton Street in de Londense wijk Mayfair werd afgelopen week een Nederlandse afvaardiging van het kantoor Forza Sports Group, dat de belangen van Jurriën Timber behartigt, gesignaleerd. En wat is gehuisvest op dat adres in Londen? Het internationale kantoor van Manchester United, waar de directie grote besprekingen over toptransfers voert.'

'Timber is een favoriet van Erik ten Hag en er wordt alles aan gedaan om de centrale verdediger naar Manchester te verhuizen', schrijft de ochtendkrant verder. 'Volgens Britse bronnen zit de transfersom al boven de 40 miljoen euro.'

'Timber intern besproken'

Transferexpert Fabrizio Romano liet eerder al weten dat de naam van Timber al een tijdje rondzingt bij de Engelse club. 'Timber is opnieuw intern besproken bij Manchester United. De club heeft het ook over de verdediger gehad tijdens de eerste ontmoeting tussen United en Ten Hag een paar dagen geleden', aldus Romano.

Timber heeft nog een contract tot medio 2024 bij Ajax. Daardoor zou United diep in de buidel moet tasten om de twintigjarige verdediger naar Engeland te halen. Een andere naam die rondgaat bij United als optie voor centraal, is die van Pau Torres. De 25-jarige verdediger van Villarreal is net als Timber besproken bij de gesprekken tussen Ten Hag en United.

Lees meer over:
Plaats reactie

Gewoon Gijs +18319

Begin eens bij 140 miljoen, zonder Timber kun je de schaal vast aan Slot geven, dan maakt Schreuder geen kans

30-05-2022 15:47

AFCACruijff14 +160964

Haha kom op zeg. Ook zonder Timber zijn we de nr 1 kandidaat.

Ajax verkoopt altijd goede spelers en er komen altijd goede spelers terug. Al tientallen jaren. We hebben geld en aantrekkingskracht genoeg om top te blijven.

30-05-2022 17:58

Andersen de man +1998

Slot moet ook een nieuw elftal bouwen net als subtop en psv vermoedelijk

02-06-2022 21:47

YRGI +32903

Er zitten wel meer spelers bij de Forza Sports Group...

30-05-2022 13:17

Tov +1763

Maar er staat er maar 1 die 30 miljoen achter zijn naam heeft staan. En voor de rest van de spelers kunnen ze het telefonisch afdoen.

30-05-2022 13:24

frenkiedejong53 +9792

ALS het echt zou kloppen dat ten Hag JT wil hebben, hoop ik heel oprecht dat hij zn eerste 10 wedstrijden allemaal verliest en op 1 Oktober ontslagen is.
Dan is het hier op AS ook afgelopen met de hype om EtH van sommigen.
Ik heb respect voor wat hij voor Ajax betekent heeft, alhoewel ik nooit een fan van hem was.
Maar dan op zn laatst mag hij hier geen fans meer hebben.
Dat doe je gewoon niet, het grootste talent van je ex-club, pas 19, weghalen.
Wat denkt hij zich erbij? Gaat Timber de Verlosser worden? Ga je deze jongen in een nieuwe omgeving in een vreemd land bij een Chaos-Club opzadelen met zo'n druk?
Dan ben je echt niet goed bij je hoofd Erik.
Anmerking: Als het waar is..

30-05-2022 13:09

Bc te P +22130

👏👊👍

30-05-2022 16:38

De3mos +12082

Heeft h2 wel toestemming gegeven voor gesprekken met het management van timber? Anders +10 miljoen.

30-05-2022 12:56

Bc te P +22130

Telegraaf of Vi ... Wie spreekt de waarheid?

Klote achtbaan

30-05-2022 12:36

036AFCA97 +146646

Ajax moet Haller en Alvarez gewoon voor een bedrag van ongeveer 65 miljoen in totaal en Antony, Martinez en Timber behouden.

Ten Hag maakt me echt woest. Alles wijst erop dat hij Timber écht probeert weg te kapen.

30-05-2022 12:20

Bc te P +22130

Woest is nog zachtjes uitgedrukt ;)

30-05-2022 12:35

Nick14 +25889

Waarom Timber?

Ik zie Harry Maguire wel een goed koppel vormen met Alvarez.

30-05-2022 12:16

036AFCA97 +146646

Dat zou wel echt genieten worden hoor. Een as met Maguire, Alvarez, McTominay, Donny en Haller.

30-05-2022 12:20

Jeffsajax +1895

67 miljoen, dvk % van 15% en een speler van United die de omgekeerde weg bewandeld, Martial?

30-05-2022 10:51

HendrikAjax +16830

Hoewel dit me een hele goede deal lijkt zou ik toch liever Timber behouden

30-05-2022 12:37

AlexLitmanen10 +14361

Nee Timber gaat nergens heen

Mag hij daar lekker rechtsback gaan spelen zeker?
Hij blijft hier tot na het WK. is het beste voor die jongen. En voor ons natuurlijk.

NOT for sale

30-05-2022 10:45

Henkje Netherlands +10195

Ajax in de uitverkoop…..

30-05-2022 10:32

koenos1 +7908

Timber niet weg. Pas praten bij 60+

30-05-2022 10:23

Burgie +4032

Niet verkopen natuurlijk. Wat velen naar niet willen beseffen is dat als hij niet meer bijtekent en zo'n talent, die hier achterin echt heerst, gewoon aan zijn contract houdt dan loopt hij over twee jaar gratis de deur uit maarrrr .... Als je twee keer Champions League haalt dan levert dat in totaal ook zo'n 150 miljoen op. Trek daar de gemiste inkomsten van een transfer af en je houdt nog zat over.

30-05-2022 10:19

Elayais +5047

Ik hoop echt dat Ajax, net als voorgaande jaren, gewoon zegt: Timber, Martinez en Antony zijn niet te koop, klaar. Er gaan er al genoeg weg, en als er nog geld binnen gehaald moet worden voor het budget dan moet je nu gebruik maken van de cijfers van Haller. Want alhoewel het gewoon een goede afmaker is, acht ik de kans klein dat hij dit zelfde herhaalt in de CL in het komende seizoen.

Waar Timber, Martinez en Antony toch een stuk waardevastere spelers zijn.

30-05-2022 10:15

Burgie +4032

Jij snapt het tenminste

30-05-2022 10:20

Ajax27 +19086

Dat zou mooi zijn maar is niet de realiteit. Wij moeten jaarlijks +/- voor 50 miljoen verkopen om andere transfers te bekostigen en gezond te blijven als bedrijf, dat hebben ze eerder al eens gemeld. 1 seizoen zonder transfers is op te vangen, maar dat kunnen we niet 2-3 jaar achter elkaar doen.

Wij zijn een Europese subtopper, we horen bij de top-20 van Europa. Dat moeten we waarderen en appriceren, maar we moeten ons vooral ook niet groter voordoen. We zijn geen top-10 club, zullen we ook nooit meer worden. We zullen altijd de 'tussenstap' zijn voor grote talenten. Dus als er bedragen van 40-50+ miljoen komen voor zelfopgeleide jongens... dan is dat geweldig voor de Toekomst en heel Ajax.

Blessure Antony en Martinez met een 3-jarig contract, ik denk dat het wel meevalt hoe snel ze gaan. Maar als je voor die 3 samen 150+ kan vangen, kun je moeilijk nee zeggen.

30-05-2022 11:39

Elayais +5047

We hebben de afgelopen jaren ook al nee gezegd bij spelers.

En ik weet dat we moeten verkopen, maar Gravenberch gaat voor 20-25m, Haller is interesse in en zou je met zijn seizoen en contract ook nog wel 20/25 voor kunnen vangen. Eventueel nog wat kleinere en je hebt je 50m. Kun je bij deze 3 gewoon nee verkopen.

Haller is een goede afmaker, en zul je wel missen, maar is makkelijker op te vangen dan Timber, Martinez en Antony op dit moment.

30-05-2022 12:02

Ajax27 +19086

Ja nadat spelers als Frenkie en de Ligt samen voor 150 miljoen gingen, dan kun je nee zeggen tegen andere spelers/contracten. Maar er is al duidelijk naar buiten gebracht dat ze eigenlijk afgelopen zomer op wat grotere transfers hadden gehoopt.

Met Timber wil je niet hetzelfde als Gravenberch. Doodzonde dat een jong groot talent met een 1 jarig contract voor een relatief lage prijs naar een topclub ziet gaan. Dat wil je proberen te voorkomen. Dus als Timber niet bijtekent en ze willen er flink voor cashen, dan is het deze zomer.

En ALS hij gaat en zeker de eerste helft van het jaar veel speelt onder Ten Hag, dan is zijn kans op speeltijd in Oranje ook een stuk groter.

30-05-2022 12:35

HendrikAjax +16830

Die 50 miljoen moet Ajax toch ook makkelijk aan zien te komen zonder Antony, Martinez en Timber te verkopen?

30-05-2022 12:42

Ajax27 +19086

Ja, 50 miljoen daar hoeven ze niet alle 3 die spelers te verkopen. Met 1 van die 3 heb je dat bedrag al (bijna) bij elkaar. Maar Ajax is afhankelijk van transfers.

We kunnen niet zomaar zelf spelers als Bergwijn en talenten in Zuid-Amerika kopen voor 15-25 miljoen per speler en zelf alleen maar spelers gratis de deur uitjagen. We zijn afhankelijk van transfers. Zeker ook omdat grote transfers vaak in termijnen worden betaald.

30-05-2022 13:40

Erik20 +7365

Als Ajax Timber nu al verkoopt heb je ook niets te zoeken in de CL komend seizoen. Met Schuurs kom je waarschijnlijk niet eens door de groepsfase. Ajax moet Timber nog minimaal 1 seizoen houden, met zijn huidige contract kan dat ook gewoon.

30-05-2022 10:14

Web +178830

Timber heeft zich zo enorm goed ontwikkeld
Waarschijnlijk was het de bedoeling om hem dit seizoen zijn contact open te breken.
En nu zit je in de situatie dat hij geen haast meer heeft
Kan alle opties naast zich neer leggen
Ongelooflijk jammer niet alleen voor Ajax maar ook voor ons
Stiekem blijven hopen dat hij alsnog verlengt voor een heel goed salaris
Ook nog jong zat toch?

30-05-2022 10:12

Burgie +4032

Jij doet nu net alsof Timber bepaalt of hij weg kan.

30-05-2022 10:21

PowNed +839

Zijn Promes, Klaiber, Labyad niet wat voor Ten Hag?

30-05-2022 10:08

fc Barcelona_ke +19239

Ik ben wel benieuwd wie ajax een vervanger timber in het oog heeft??

Ik gok vd berg van liverpool of van beek van heerenveen
Interne oplossing zal wel rensch worden

30-05-2022 10:07

PowNed +839

Van Beek??

30-05-2022 10:08

Tommyshelby +128441

Die tweede zin gaf me hersenschade

30-05-2022 10:09

Web +178830

van Beek van Heerenveen
Grapje toch?

30-05-2022 10:13

Burgie +4032

Troll alert

30-05-2022 10:21

BillSplate +9679

Als je zo'n reactie de wereld in stuurt dan word het tijd om een sabbatical in te lassen.

30-05-2022 11:09

HendrikAjax +16830

In zijn verdediging. Van Beek is wel een van de meest scorende verdedigers van de Eredivisie

30-05-2022 12:44

MosesD +14637

Ik vrees dat Timber idd gaat. Een jeugdscout vertelde me dat hij vermoedelijk voor 40 mio vertrekt. Als dat waar is, is dat natuurlijk schandalig. Maar wellicht voetbalt Timber nog voor niet veel meer dan een jeugdcontract, dat zou dan weer erg slordig zijn van Overmars. Normaal gesproken minimaal 60 mio voor een speler van het kaliber Timber. Voetballend in alles beter dan de Ligt, die was wel een beduidend betere kopper en aanvoerder van een team dat bijna de finale van de CL haalde.

30-05-2022 09:55

Burgie +4032

Niet laten gaan ook niet voor 60 mio

30-05-2022 10:23

Jayq +3339

"Maar wellicht voetbalt Timber nog voor niet veel meer dan een jeugdcontract, dat zou dan weer erg slordig zijn van Overmars"

Dat zou best weleens kunnen kloppen. Laatste contractverlenging was op 18 september 2020. Toen had hij exact 88 minuten in Ajax 1 gespeeld (verdeeld over 2 wedstrijden, basisdebuut tegen Heerenveen en invalbeurtje tegen Sparta).

4 maanden later, januari 2021 werd Timber definitief een vaste basisspeler om aan het eind van het seizoen 2020/2021 al 31 wedstrijden op zijn naam te hebben waarvan 25 als basisspeler.

Een jaar geleden had Timber als vaste basisspeler dus al een nieuwe contractverlenging moeten krijgen. Nu zit hij nog altijd op het 'groot talent, maar nog geen vaste waarde'-contract van net na zijn debuut.

30-05-2022 11:43

NeeI +107625

Haal Alvarez lekker naar United en blijf van Timber af.

Ajax moet Jurrien grootverdiener maken en een prachtig contract voorschotelen.

30-05-2022 09:55

Web +178830

Je praat weer tegen beter weten in
Ten Hag gaat voor spelers als Frenkie, Timber en Antony

30-05-2022 10:05

JordanAFCA +22481

Ik zeg het niet vaak, maar Ajax moet echt op haar bedelende knieën hopen op een contractverlenging.

30-05-2022 09:52

Web +178830

Anders word het verkopen ben ik bang

30-05-2022 09:53

fc Barcelona_ke +19239

Twee volwaardige recht centrale verdedigers verkopen. Schuurs heeft eerder aangeven dat ze verder willen kijken in het buitenland.

30-05-2022 09:54

JordanAFCA +22481

Timber is echt een levensader voor onze verdediging. Zonder hem is het echt zoveel minder achterin en ook voor de opbouw is hij zeer belangrijk. Misschien dan toch maar aanvoerder maken als dat een eis is voor een langer verblijf.

30-05-2022 09:57

NeeI +107625

Je moet er toch niet aan denken om van Martinez-Timber naar Blind-Schuurs te gaan?!

30-05-2022 10:08

Markopantelic007 +3893

Als je Timber verkoopt kun je de UEFA wel bellen dat we niet meedoen dit jaar. Het gaat toch om de sportieve prestaties? Tadic en Blind gaan ook geen jaren mee, Antony en Martinez bljiven ook niet tot hun pensioen, dus je moet nu nog ff oogsten. Daarbij, als Timber zich zo blijft ontwikkelen en hij een goed WK speelt is hij zelfs met nog slechts een jaarcontract een megabedrag waard.

30-05-2022 09:51

Qifesh +24917

Timber was toch ook al best goed bij jong Ajax, maar toen ie in het eerste kwam was ie pas echt goed door betere spelers om hem heen.. het is heel moeilijk die chemie te voorspellen want op rechtsback was het ineens helemaal niets.. Rensch is ook heel moeilijk in te schatten, kan zomaar ineens een revelatie op linksback/verdedigend middenveld worden..

30-05-2022 10:06

Melvin Melvin +496

Torres is toch een ander type, ik denk als TenHag #OutOfTheBox wil denken moet je een type Timber en Frenkie in de ploeg hebben.
Weet niet of beide zo nodig zijn.
Even kort gekeken wat ik noodzakelijk acht en dat is toch zeker een rechtsbuiten.
Wel sneu aangezien de hele ploeg op zijn gat ligt.
Weinig kaas van te maken dus moet er wel een 150 miljoen geïnvesteerd worden en een jaar daarom weer een fiks bedrag.
Wel hoop ik dat een Ajax spelers kan huren of kopen van een ManUtd zo hou je TenHag in leven en Ajax ook.

Daarnaast komt bij de rivaal ook een kanon van een Haaland te spelen.
Ik vrees dat een Man city echt te sterk wordt.

30-05-2022 09:49

AFCA-1983 +17721

Freek Jansen meldt dat deze week over zijn contract gesproken wordt!

30-05-2022 09:48

Tommyshelby +128441

Hamstelaar gaat deze week praten met hem over een nieuw contract. Geef die jongen wat ie wil. 3 miljoen, 4 miljoen, 5 miljoen, het is makkelijk te rechtvaardigen. Speel 65 van de 70 wedstrijden foutloos en je mag erom vragen. Timber is de levensader van dit Ajax.

30-05-2022 09:47

Ajaxbrl +13657

Antony, Timber, Martinez alleen voor absolute hoofdprijzen!!

30-05-2022 09:46

Qifesh +24917

Samen voor 140 miljoen en 14 procent doorverkoop

30-05-2022 10:07

Ajaxbrl +13657

80M p/st....

30-05-2022 10:23

Siemmie +2158

Ik zou het heel dom vinden van Timber om na één succesvol jaar te vertrekken, en dan ook nog eens naar de Premier League wat met het postuur van Timber niet de makkelijkste competitie is om in te spelen. Plus Timber heeft een aanzienlijke kans om bij het WK in november een basisplaats te hebben als hij zijn huidige vorm doorzet. En die kans gaat een heel stuk kleiner worden met een transfer deze zomer...
Zouden het niet gewoon tactische onderhandelingen zijn om een dikker contract bij Ajax eruit te slepen? Timber en zijn management doen blijken alsof er veel interesse is in een overstap naar United. Vervolgens gaat Ajax er nog meer aan doen om Timber te houden, wat betekent een contractverlenging plus forse salarisverhoging en misschien wel het aanvoerderschap. Klinkt wel logisch voor mij

30-05-2022 09:39

Joko +5063

Nu al bezig met een andere club? lekker laten gaan.

30-05-2022 09:38

Op_een_oude_slof +4358

Zo is dat ....lekker laten gaan...komt zich vanzelf wel tegen.... al die jonge spelers zijn bij Ajax uitgeleerd ( denken ze)

Lekker E.L. spelen in plaats van C.L. 😎😉👍❌️❌️❌️

30-05-2022 09:54

Joko +5063

precies en Ik zeg dit ook, omdat ze anders van de winter en vanaf januari weer met van alles zijn behalve ajax.

30-05-2022 11:52

Op_een_oude_slof +4358

Yep, daarom draaide het na de winterstop niet meer...mensen die weg willen warande alleen maar met hun zelf bezig....

30-05-2022 14:32

Web +178830

Timber kun je nooit vervanger voor dezelfde kwaliteit
Schuurs is na Timber ( vergeet ik De Ligt en De Vrij even )
De beste CV die er in Nederland rond loopt
En ook Schuurs heeft stappen gemaakt dit seizoen
Geef je Schuurs het vertrouwen lever je wel in op Timber

30-05-2022 09:38

soewares +2502

Wat een onzin. Schuurs is niveautje fc utrecht.

30-05-2022 10:35

MaximilianRosse +9197

Oneens Web, Schuurs heeft mij in 3 jaar tijd totaal niet overtuigd en heeft voldoende kansen gehad. Heeft iedere wedstrijd dat hij speelt wel een 'Schuursje'.

30-05-2022 10:42

AjaxIsBeast +5975

Mazraoui, Gravenberch, Timber, Antony en Haller weg deze zomer. En wat blijft er over van de basis 11? Spelers zoals Blind, Tadic en Pasveer die over hun top zijn en het niet meer kunnen belopen.

30-05-2022 09:35

Web +178830

Ajax gaat een stap terug doen mochten Timber en Antony vertrekken in ieder geval in Europa
Maar zo is het altijd geweest
Twee snelle goede vleugel spelers halen is een must

30-05-2022 09:40

Melvin Melvin +496

Rensch, Taylor, Schuurs, Ihatarren, Brobbey

30-05-2022 09:51

AjaxIsBeast +5975

Komen allemaal tekort behalve Ihattaren, bovendien is Brobbey (nog) geen speler van Ajax

30-05-2022 09:56

Web +178830

Het is wel zo met Timber
Verlengen anders word het een lastig verhaal voor Ajax
En Timber denkt ik heb geen haast, die Laat alle opties open
Ik mag toch hopen dat hij nog zeker een jaar blijft
En net als Wijndal en Gapko Ajax een heel mooi bedrag gunt. Dus bij tekenen
Voor Timber geld ook
Zat hij niet bij Ajax met vele goede voetballers om hem een, dan had hij niet deze grote stappen gemaakt
Als deze tendens door zet, en spelers willen op deze leeftijd al het grote geld zien boven het sportieve
Kan Ajax niet aanhaken in de CL

30-05-2022 09:32

Carrerdecasp +8167

Ik heb veel vertrouwen in de kwaliteiten van Timber, maar de kans is best groot dat Ten Hag er snel weer uit ligt bij Man U. En dan zit je daar, bij de nummer 6 van Engeland en met Maguire en Varane (als grotere namen) voor je. En voor de kansen op speeltijd tijdens het WK is het ook niet de slimste keuze. Een goed seizoen + WK en de wereld ligt aan je voeten.

30-05-2022 09:32

Qifesh +24917

Dan moet je wel heeeeel kut voetbal laten zien, het kan bijna niet slechter..

30-05-2022 10:10

Intec2.0 +12397

Mocht hij vertrekken verkoop hem wel voor de hoofdprijs. En belangrijker is wel haal een vervanger en niet Schuurs

30-05-2022 09:32

Web +178830

Jij denkt dat Timber de maatstaf was tegen over Schuurs?
Schuurs is in Nederland de beste na Timber op die positie

30-05-2022 09:34

Intec2.0 +12397

Mag jij vinden. Ik vind Schuurs niet goed genoeg voor Ajax.

30-05-2022 09:52

Web +178830

Wie wel dan als Timber weg gaat
Want daar gaat wel het om

30-05-2022 10:04

Melvin Melvin +496

Inderdaad Schuurs is ontzettend loyaal geweest en verdient die basis plaats.
Ik denk juist dat Ajax er mogelijk sterker op kan worden, Schuurs is de man van de geweldige trap (techniek) daarnaast zal je al zijn goals moeten zien vanaf een Sittard.
Hij schiet ze van buiten de 16 zo de kruising in niet 1x.
Naast een Martinez als mandekker zal Schuurs perfect moeten kunnen werken.
Martinez is meer als een mandekker overigens.

Wel zal je naast een Schuurs geen blind moeten zetten.
Maar Ajax heeft wel weer lengte met een Schuurs een type Alvarez is dan minder nodig..

30-05-2022 10:10

Intec2.0 +12397

Ik vind dat er een speler gehaald moet worden. Hoe loyaal iemand ook is doet er niet toe kwaliteit gaat het om iemand die in de CL het ook laat zien. Schuurs is altijd als hij speelt een bron van onzekerheid achterin. Ik persoonlijk zou een meer ervaren man achterin willen van rond de 27 jaar. Het is niet eenvoudig iemand te vinden die betaalbaar is.

30-05-2022 10:20

Brooklyn +4133

Las ergens dat Timber de ambitie heeft aanvoerder te worden. Zijn profiel zou daarmee ook compleet worden met het oog op een overstap naar het bekende rijtje clubs. Het lijkt me ook een mooi gebaar van Ajax nadat hij een nieuw contract heeft getekend. Want tekenen gaat hij gewoon, als ik het spelletje dat zijn zaakwaarnemer speelt goed interpreteer. Ajax gaat hem heus een mooi verbeterd contract aanbieden voor een extra jaar.
Weet niet hoe Tadic erin zit. Maar die snapt ook wel dat Timber een van de steunpilaren is voor succesvol (CL) seizoen. Je moet het stokje op goed moment kunnen doorgeven.

30-05-2022 09:30

JordanAFCA +22481

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-manchester-united-azen-op-handtekening-timber

30-05-2022 09:25

Jojo.14 +3658

Nee, nee, nee!

30-05-2022 09:25

frenkiedejong53 +9792

Als hij daar naar toe gaat, dan alleen vanwege ten Hag. En dat is het stomste wat je kunt doen.

30-05-2022 09:04

een-tweetje +1324

Man united heeft toch juist een lcv nodig die die maguire kan vervangen. Met varane is de rcv positie in de basis wel ingevuld. Met het beperkte budget wat ze hebben zie ik het niet zo snel gebeuren dat ze timber deze transferperiode halen

30-05-2022 09:00

ST +23060

Het feit dat zijn management praat met Man Utd betekent niet dat er al een bod is. Het management van onze spelers heeft elke maand wel meetings bij grote clubs.

30-05-2022 08:49

Slang +14994

Dat is hun werk. Zij zijn dan ook degene die Telegraaf inlichtten dat ze met Man U aan tafel zaten

30-05-2022 09:20

Ricoteb +53174

Tuurlijk wil ik veel liever dat Timber gewoon blijft, maar ik heb wel het idee dat hij gaat. Dan is het vooral zaak om hoog in de boom te gaan zitten, en dan moet je aan bedragen richting de 60 miljoen gaan denken. Dan hoef je dit jaar niemand anders meer te verkopen, zeker als je ook Haller nog weet te verkopen. Gebruik dat geld om een dijk van een vervanger voor Timber te halen, en een paar contracten flink op te waarderen. Want zeker met het WK in aantocht, denk ik dat je Antony en Martinez nog wel een jaar kan behouden. Die zouden allebei geen basisplaats hebben bij Man Utd. Ik geloof namelijk niet dat Ten Hag Varane en Maguire op de bank zet voor Timber en Martinez.

30-05-2022 08:44

Ferd +38316

ik zie toch liever Haller en Alvarez vertrekken dan Haller en Timber.

30-05-2022 09:11

Ricoteb +53174

Uiteraard, maar dat heb je helaas niet altijd voor het uitkiezen. En heb zo’n idee dat Ajax Alvarez juist heel graag wil behouden.

30-05-2022 09:26

Ferd +38316

ik heb het idee dat Alvarez bij een goed bod mag vertrekken.

31-05-2022 03:19

VoorAltijdNummer14 +25322

Ik vind het maar een beetje ongefundeerde bangmakerij van de Telegraaf!

In Enge(tabbloid)land in het speciaal, zou bij het spotten van Timber een stel foto's opgedoken zijn. En om maar te zwijgen van het totale gebrek aan Engelse verslaggeving van dit feit.

De enige media die dit melden zijn vooralsnog de TG en Voetbalzone die hun verhaal overnemen. Plaatst het toch weer een beetje in perspectief.

Ik zou echt met stomheid geslagen zijn als een sleutelspeler van Ajax met nog 2 jaar contract met het voornemen (van Ajax) om een riante verlenging/opwaardering te krijgen, IN MEI al mag onderhandelen met een andere club. En nog voor een schijntje ook.

Vandaag is het 30 mei en onze nieuwe trainer Schreuder begint pas op 22 juni bij Ajax. Die zal het allemaal wel best vinden dat 1 van zijn beste spelers verkocht wordt ruim 3 weken voordat ie iets in de melk te brokkelen heeft, toch?

I call bullshit:
- timing is raar;
- bedrag is laag, maar wel een substantieel deel van Utd's budget;
- hij is niet het gangbare type in Engeland;
- en het zou betekenen dat Hamstralaar zonder enige moeite hun eigen werk(verlenging/opwaardering) uit het raam gooien zodat Timber dus mag gaan praten.

Doesn't add up...

30-05-2022 08:44

Ferd +38316

Timber was er niet, er was iemand van Forza Sports Group. Maar als je naar de andere spelers kijkt die bij hun onder contract staan dan kan het alleen maar over Timber zijn gegaan. Ik denk niet dat Manchester United interesse heeft in de categorie Mark Diemers

30-05-2022 09:14

Slang +14994

Je zou die voetbalmakelaar serie van NPO eens moeten op zoeken om een beeld te krijgen van Forza. Dat zijn een stelletje ratten bij elkaar, dit verhaal klinkt niet zo gek

30-05-2022 09:21

El Pistolero +4932

"Ik zou echt met stomheid geslagen zijn als een sleutelspeler van Ajax met nog 2 jaar contract met het voornemen (van Ajax) om een riante verlenging/opwaardering te krijgen, IN MEI al mag onderhandelen met een andere club".

Dan zou ik de FIFA regels er maar eens op naslaan. Daarin staat dat iedere club op ieder gewenst moment met welke speler dan ook mag gaan onderhandelen. Hoe lang zijn contract nog doorloopt is daarbij volstrekt irrelevant. De enige voorwaarde daarbij is dat de club van die speler daarover van te voren schriftelijk wordt geïnformeerd. Dan is er ook nog eens artikel 17 van de FIFA-transferregels. Dit artikel geeft iedere speler de mogelijkheid om zijn contract eenzijdig op te zeggen na een bepaalde beschermde periode van zijn contract - beter bekend als de zogenoemde ‘protected period’ - en te vertrekken voor een relatief lage vergoeding. Voor spelers die tekenen voor hun 28ste is die periode drie jaar. Voor spelers die tekenen na hun 28ste is die periode slechts twee jaar. Timber tekende zijn contract in 2018, voor hem is die beschermde periode dus verstreken en daarom zou hij via het Webster-arrest zijn contract eenzijdig kunnen opzeggen en daarvoor een schadevergoeding moeten betalen die slechts een fractie is van de 40 miljoen waarop zijn transferwaarde nu wordt geschat. Timber is een kind van de club en zal bij voorkeur door de voordeur willen vertrekken als hij perse weg wil, dat heb ik hem persoonlijk nl. nog niet horen uitspreken. Als hij weg zou willen en Ajax zijn vertrek zou proberen te blokkeren door een onrealistisch hoge transfersom te eisen, kan hij zich echter gemakkelijk gedwongen voelen om gebruik te maken van het Webster-arrest. Zover gaat Ajax het echt niet laten komen, als hij een vertrekwens heeft en niet wil bijtekenen, zal de club hem laten vertrekken en dan is een bedrag tussen de 40 en 50 miljoen realistisch. Als hij niet wil bijtekenen, heeft hij na het komend seizoen nog een transferwaarde die vergelijkbaar is met die van Gravenbergh en gezien het kostbare huishoudboekje zal de club het m.i. niet zover laten komen en daar ook niet de ruimte voor krijgen van de RvC. Maar ik heb hem zelf niet horen zeggen dat hij weg wil, dat zijn management in Manchester zou zijn gesignaleerd, zegt wat dat betreft niet zoveel omdat een zaakwaarnemer altijd zal gaan praten met een geïnteresseerde club, ook als zijn speler geen vertrekwens heeft. Al is het alleen maar om sterker te staan in de onderhandelingen over eventuele contractverlenging.

http://goldengate-law.com/documents/Article_17_of_the_FIFA_RSTP.pdf

https://scripties.uba.uva.nl/download?fid=c1413591

https://www.sportknowhowxl.nl/achtergronden/archief/case-closed-/item/89022/

30-05-2022 09:29

VoorAltijdNummer14 +25322

@Ferd @Slang @El Pistolero Ik denk dat ik inderdaad wat te gehaast/naïef oordeelde. Thanks voor de uitgebreide info! Ik ga jullie tips even lezen/kijken!

30-05-2022 13:46

Goldenlastra +1725

Denk dat hij bij manu ook een onbetwiste basisspeler zal zijn, vraag me alleen af hij fysiek en mentaal er al klaar voor is. Aan Ajax de taak om dit hoe dan ook te voorkomen. Praat met hem en denk met hem mee anders ben je hem sowieso kwijt

30-05-2022 08:41

ajaxcied4life +26022

Erikje weet wel wie hij uitkiest hè. Geen Labyad (transfervrij) of Klaiber, of die Eddy Murphykeeper van wie hij ook trots zei dat die jongen uit zijn netwerk kwam. Zelfs geen Haller, maar wel natuurlijk Timber. Ik weet dat veel trainers hun oude clubs dit kunstje flikken hoor, maar ik vind het bloedvervelend dat die man nu bij ons komt shoppen, zoals het lijkt. En oh ja, mocht het tot een transfer komen en er staat verder geen malle optie in Timber zijn contract dan zou 50 mln de bare minimum moeten zijn qua transferbedrag vind ik.

30-05-2022 08:36

Sjaakvaak +26578

Wat is dit nou weer voor onzin? Eddy Murphykeeper? Die gasten lijken niet eens op elkaar, doe eens normaal.

30-05-2022 11:26

ajaxcied4life +26022

Sjakie kerel, hij zei zelf een keer in een interview dat hij zichzelf op Eddy Murphy vindt lijken, vandaar.

30-05-2022 11:31

Flaco +19583

Ik ben bang dat dit gaat gebeuren. Zaak om hier zoveel mogelijk uit te halen, minimaal 50 mil. Als je hem aan zijn contract houdt is hij volgend jaar de helft waard. Dit is helaas de realiteit. Aan de andere kant is het een centrumverdediger die ook wel te vervangen moet zijn door een slager uit Zuid-Amerika.

30-05-2022 08:36

Odysseus +14246

Voor een slager uit Zuid Amerika hoef je niet ver te zoeken. Die hebben we verhuurd aan Anderlecht.
Die naar liever een goed voetballende verdediger, waar dan ook vandaan (liefst uit de opleiding, die lopen er wel, maar nu nog niet klaar).

30-05-2022 08:48

Engeltje +7351

Mag Ajax nog gewoon een goed elftal hebben vraag je jezelf af, Bayern München neemt 3 spelers over en Manchester United is hard op weg om er ook 3 over te nemen, Timber, Anthony en Martinez. Dan zijn we wel helemaal terug bij af niet normaal phffff.

30-05-2022 08:31

Dennis129 +11877

Manchester United is helemaal niet hard op weg om er 3 over te nemen. Dat zal er maximaal 1 zijn.

30-05-2022 08:50

Ferd +38316

Gravenberch, Mazraoui en wie is de 3de speler die naar Bayern vertrekt?

30-05-2022 09:16

Ferd +38316

nee. Er is een vaag gerucht, maar dat is op niets gebaseerd.

31-05-2022 03:20

Eurysaces +29499

Het is natuurlijk geen probleem als er gepraat wordt, maar Timber heeft nog een 2 jarig contract bij Ajax en is een speler geworden die bepalend is voor het niveau van de selectie voor komend seizoen en het seizoen daarna.

Berichten over 40 miljoen zijn echt een grap, Ajax is een veel grotere club dan 10 jaar geleden en voor dit soort fooitjes kan je de sportieve successen van Ajax niet meer afkopen.

Timber moet een clubrecord verbreken, anders mogen Huntelaar en Hamstra wat mij betreft direct vertrekken bij de club. Het gaat er niet over of hij beter of slechter is dan de Ligt, maar om het belang van de club.

30-05-2022 08:30

VoorAltijdNummer14 +25322

Spot on over het bedrag ook. De laatste belangrijke basisspelers die rond de 40/45 vertrokken waren Ziyech en Van de Beek. Spelers met wie afspraken waren gemaakt in de trant van ‘blijf nog een jaar en dan gaan we volgend jaar onze poot minder stijf houden in de onderhandelingen’!

Dat Ajax een toptalent, onbetwist basisspeler, toekomstig aanvoerder en lichtend voorbeeld voor de jeugd met nog 2 jaar contract in mei al met andere clubs laat praten voor naar verluidt 40 miljoen, is FUCKING INSANE.

30-05-2022 08:52

Eurysaces +29499

Er zou in mijn ogen dan ook een onderzoek moeten komen naar de integriteit van Huntelaar en Hamstra, als ze een oud werknemer een dergelijk groot cadeau mee zouden geven.

30-05-2022 09:12

El Pistolero +4932

"Timber moet een clubrecord verbreken, anders mogen Huntelaar en Hamstra wat mij betreft direct vertrekken bij de club".

Onnozele reactie omdat je H2 wil weg sturen voor iets waar ze helemaal niet over gaan. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf waarvan de bevoegdheden en verantwoordelijkheden zijn vastgelegd in de wet. En die bevoegdheden en verantwoordelijkheden liggen bij de directie en daar maken noch Huntelaar noch Hamstra deel van uit. En dan is er ook nog de RvC, als die eist dat Timber bij een goed bod wordt verkocht omdat hij niet bereid is om zijn contract te verlengen en de RvC een Gravenbergh scenario wil voorkomen, heeft de directie geen poot om op te staan omdat die toestemming moet geven voor inkomende transfers. De Ligt en De Jong hadden nog 4 jaar van hun contract te gaan toen ze werden verkocht en die transfers hebben hun beslag gekregen voor Coronatijd, toen de bomen op de transfermarkt nog tot in de hemel leken te groeien. Het contract van Timber loopt nog maar 2 jaar door en de huidige transferwaardes zijn door de financiële problemen van veel clubs , sterk aan inflatie onderhevig. De veronderstelling dat Timber net zo veel zou kunnen opleveren als De Ligt en De Jong, is volstrekt onrealistisch, met een bedrag tussen de 40 en 50 miljoen mag Ajax de handen dicht knijpen. Een jaar later komt hij in dezelfde contractsituatie als Gravenbergh nu en dan gaat hij nog hooguit de helft opleveren. Als Ajax hem aan zijn contract zou houden, kan hij via het Webster-arrest /artikel 17 van de FIFA transferregels zijn contract eenzijdig opzeggen en dan ontvangt Ajax een schadevergoeding die niet meer dan een fractie bedraagt van het bedrag dat de club via de transfermarkt kan ontvangen. Timber is een kind van de club en zal niet snel naar een dergelijke maatregel grijpen om een transfer af te dwingen, maar Ajax gaat het echt niet zover laten komen dat Timber zich gedwongen voelt omdat te doen. Daar gaat de directie van de RvC ook niet de ruimte voor krijgen. Als Timber een vertrek wens heeft, wat nog maar moet worden afgewacht, zal Ajax meewerken aan een transfer en deze niet onmogelijk maken door een onrealistisch hoge afkoopsom te eisen.

30-05-2022 09:47

Koscar +5388

Van o.a. De Ligt, De Jong, Van de Beek, Tagliafico, Ziyech en ook Onana kwam indertijd zo veel trots en plezier ("Geef wel blessuretijd, ik wil zo lang mogelijk doorvoetballen") bij kijken. Dat sloeg over op je als supporter, maakte je óók heel erg trots en optimistisch. Dit geëtter met die jeugd-spelers die de grote, nieuwe helden zouden moeten zijn, maar vooral snel wegwillen en voor zichzelf kiezen, trekken dat hele gevoel ontzettend omlaag. Gelukkig hebben we nog wel Martinez, Klaassen, Tadic en Alvarez wat dat betreft, maar je zou het veel liever van de eigen beloftes zien.

30-05-2022 08:29

Engeltje +7351

Eens de eigen jeugd spelers daarin erg teleurgesteld, zelfs, als het waar is, Taylor die roept dat hij moet spelen anders ook weg wil, maar Nous gratis Gravenberch en Timber veel te jong al weg willen is niet goed

30-05-2022 08:36

Ozark +355

Ware karakter van Ten Hag komt nu te voorschijn.

30-05-2022 08:29

Qifesh +24917

Is goed Erik is goed.. maar wel ff goed geld neerleggen.. de ligt/de jong bedragen..

30-05-2022 08:29

kampioen2010 +1902

Wat ik al eens eerder postte, probleem is dat je hem bijna wel moet verkopen deze zomer of vol te kunnen cashen. Volgende zomer heeft ie nog maar een eenjarig contract en vang je er maximaal 25 miljoen voor zoals bij Gravenberch

30-05-2022 08:28

Amp +37457

Als ie voor rond de 40 miljoen gaat hebben h2 gelijk gefaald. En vreemd van timber, gezien ie daar gewoon gaat banken zodra de druk er op gaat komen en hij nog veel te leren had volgens eigen zeggen. Dat ten hag m mee wil snap ik. Teringstreek, maar je wil goede aankopen doen. Uiterlijk 30 juni rondmaken, anders per week 10 miljoen erbij. Je moet ter vervanging nog iemand uit t buitenland plukken, die ook tijd nodig heeft om te settelen. Aangezien er in nl niemand loopt die van de juiste kwaliteit en potentie is, en in de jeugd ook nog niet

30-05-2022 08:21

Nr.10 +110928

Ik zou het van Timber ook wel snappen hoor. Die staat daar gewoon in de basis. Eens dat Ajax hem niet moet verkopen.

30-05-2022 08:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.