'Ten Hag blijft ook komend seizoen trainer van Manchester United'

door Jesse ter Haar 127

Bron The Athletic

'Ten Hag blijft ook komend seizoen trainer van Manchester United'

door Jesse ter Haar 127

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag blijft de hoofdtrainer van Manchester United, zo schrijft The Athletic dinsdagavond. De clubleiding heeft het afgelopen seizoen geëvalueerd en is tot de beslissing gekomen om de voormalig succestrainer van Ajax in dienst te houden. Ten Hag zelf wil ook graag bij Manchester United blijven.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Er is de afgelopen tijd veel onduidelijkheid en speculatie geweest over de baan van Ten Hag bij de Premier League-club. Dinsdag ontmoetten bestuur en trainer elkaar echter en spraken zij de wens uit om met elkaar verder te gaan. Sterker nog: het contract van Ten Hag loopt af in medio 2025, waarna een optie voor nog een jaar tot de mogelijkheden behoort. Ten Hag en de clubleiding gaan nu in gesprek over het verlengen van zijn verbintenis.

Dat de oefenmeester allesbehalve zeker was van zijn baan, blijkt wel uit het feit dat het bestuur van Manchester United meerdere trainers heeft benaderd voor het geval er een wisseling plaats zou moeten vinden. Thomas Thucel, Roberto De Zerbi, Mauricio Pochettino, Thomas Frank en Kieran McKenna zouden allen de revue hebben gepasseerd.

Uiteindelijk besloot Manchester United dus toch om Ten Hag, die in 2019 de halve finale van de Champions League haalde met Ajax, langer in dienst te houden. Het waren Sir Jim Ratcliffe en Sir Dave Brailsford die de knoop uiteindelijk doorhakten.

Seizoen Manchester United

Ten Hag heeft een moeizaam seizoen achter de rug met de topclub uit Manchester. De oefenmeester won weliswaar de FA Cup, maar in de Premier League waren de resultaten niet om over naar huis te schrijven. Manchester United moest het doen met de achtste plek in de competitie en voor het eerst in 34 jaar eindigde de club het seizoen met een negatief doelsaldo (-1). Verder overleefde Manchester United de groepsfase van de Champions League niet. In een groep met Bayern München, Galatasaray en FC Kopenhagen eindigden The Red Devils als laatste.

Terwijl Ten Hag aanblijft als trainer, bouwt Manchester United aan een nieuwe clubstructuur. Omar Berrada, tot voor kort werkzaam als afdelingshoofd voetbal bij Manchester City, sluit in juli aan als nieuwe algemeen directeur van de club, terwijl Dan Ashworth van Newcastle United in beeld is als de nieuwe sportief directeur. Eerder werd Jason Wilcox al aangesteld als de nieuwe technisch directeur van de grootmacht.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Wil jij aanspraak maken op een EK-welkomstbonus tot wel 100 euro? Schrijf je nu in! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7053

Misschien tot de kerst maar leuk voor hem dat hij gewoon kan blijven.

13-06-2024 06:42

Ferd +38603

Dat schreven figuren als jij ook al toen hij twee jaar geleden naar Manchester vertrok

13-06-2024 08:30

wijzijndebeste123 +165298

Als ik Ten Hag was zou ik deze zomer zowel Eberechi Eze als Michael Olise van Crystal Palace aantrekken. Twee geweldige spelers die hem direct zouden voorzien van de nu ontbrekende creativiteit.

12-06-2024 15:48

WantAmsterdam +116219

Alleen is TH geen man die ff creatieve spelers haalt als hij het voor het zeggen heeft. Ik hoop dus dat de TD van Manu begrijpt wat er nodig is en TH met de juiste spelers voorziet.

12-06-2024 15:57

Juichtoon +32767

Wat is dit nou? In een ander topic TH verwijten dat hij een miskoop als Antony haalt en hier verwijt je Ten Hag dat hij geen creatieve spelers haalt.
Nou dan moet je mij eens vertellen in welke categorie spelers Antony naar jouw idee vallen? Betonvoetballers..??

12-06-2024 17:21

WantAmsterdam +116219

Niet creatief en goed genoeg voor Manu. WZDB123 heeft het over spelers die echt het spel kunnen maken, dat is Antony niet.

12-06-2024 17:52

Brooklyn +4154

Hoop voor hem dat Martinez snel weer fit is. Dat scheelt een slok op een borrel.

12-06-2024 13:48

Stamhoofd +11548

Goed bezig Erik! Hij doet het toch maar. Dat moet de grote Arend Slot nog maar zien waar te maken, dat is naar mijn mening toch een meer overhypte trainer dan Ten Hag.

12-06-2024 12:41

FysioPat020 +26119

Slot >>>>> Ten Hag

12-06-2024 13:17

Altijdindestraat +40282

Wat Ten Hag met Ajax heeft bereikt, nog steeds hoor je mensen internationaal erover, dat heeft Slot in zijn stoutste dromen nooit weten te bereiken met Feyenoord. Het is overigens geen slechte trainer, maar zullen zien bij Liverpool.

12-06-2024 17:19

Eurysaces +29550

Slot had een team dat bij Ajax grotendeels op de tribune zou zitten in 2019, appels en peren. Ten Hag is gered door jongens als Blind en Tadic die hem aanspraken op zijn methodes. Heeft hij gelukkig wel goed opgepakt, daardoor is een fenomenale selectie niet verloren gegaan.

13-06-2024 00:44

Ajacied33 +36830

Dit nieuws niet verwacht meer, maar gun het TH van harte. Beste Ajax coach sinds Louis, dan gun je hem automatisch ook een verlenging van zijn dienstverband bij de grootste club ter wereld. En leuk om Slot-TH te zien nu. Hoop dat United dat Liverpool volgend seizoen uit en thuis vermorzelt

12-06-2024 10:49

Concrete +3218

ondanks Slot ben ik helaas wel fan van Liverpool, zeker sinds de mistwedstrijd in de jaren 60.

12-06-2024 10:54

WantAmsterdam +116219

Dat is al best lang, 60 jaar, wauw.

12-06-2024 11:38

Concrete +3218

Was in 1966, was toen 12 🙂

12-06-2024 14:38

WantAmsterdam +116219

Respect dat je al zolang meeloopt. Je hebt de gouden tijden van het voetbal/Ajax meegemaakt, daar ben ik jaloers op. Ik heb echt helemaal niks met het moderne voetbal buiten Ajax, buiten een paar leuke verrassingen dan.

12-06-2024 16:00

FysioPat020 +26119

Liverpool >>>>>>> ManU

12-06-2024 11:04

babanightshift +9071

Onkruid vergaat niet!

12-06-2024 10:36

023Haarlem +3325

Moet je eens nagaan, dat Ajax op Ten Hag wou wachten.
En misschien daardoor Farioli ook hadden mis gelopen.

12-06-2024 10:03

Mokum2018 +2115

Is ook mijn eerste gedachte

12-06-2024 10:49

Jeugd +24909

Slaat nergens op. Het feit dat dit gesuggereerd werd zegt niets over het realisme ervan.
Ten Hag zou nu nooit terugkomen naar Ajax als je mer gezond verstand nadenkt.
1. Hij kon nooit meer presteren wat hij al heeft gepresteerd.
2. Het is te kort geleden dat hij bij Ajax enorme succesjaren had. Misschien aan het einde van zijn carrière nog eens
3. Na MANU kun je overal terecht. Alle coaches bij topclubs circuleren daarna op een bepaald niveau.
Er zijn veel clubs in diverse topcompetitie waar hij gewild zou zijn.

12-06-2024 12:52

AFCACruijff14 +162533

De enige juiste beslissing. Die clubs is een kerkhof voor prima trainers en spelers geweest, omdat er gewoon al 10 jaar niks klopt in de organisatie. Faciliteiten ondermaats, maar vooral visie en beleid. Er heeft nooit een groep gestaan na Ferguson waar je om de titel mee had kunnen spelen. Radcliffe lijkt het wel te snappen. Trainer vervangen is nieuwe onrust en Ten Hag heeft bewezen dat hij kan presteren met Man Utd. 2 prijzen, 3 finales en een CL ticket in 2 seizoenen. Sowieso vind ik het altijd onzin dat trainers maar meteen worden ontslagen na een minder jaar als je weet dat ze wel echt kwaliteiten hebben. Erg gaaf nu dat je een Ten Hag vs Slot in de Premier League krijgt. Uniek vanuit Nederlands perspectief.

12-06-2024 09:26

WantAmsterdam +116219

Faciliteiten ondermaats?

12-06-2024 10:30

FysioPat020 +26119

Alsof het aan de faciliteiten zou liggen. Wie zegt dit? Nooit van gehoord en een goedkoop excuus.

12-06-2024 10:38

WantAmsterdam +116219

Volgens mij hebben ze juist geweldige faciliteiten, een van de dingen die ze goed doen.

12-06-2024 10:57

AFCACruijff14 +162533

Ja. Dat heeft Ratcliffe ook gewoon recent benoemd. Staat van het trainingscomplex en het stadion is zeer ondermaats.

12-06-2024 11:35

WantAmsterdam +116219

Hij bedoelt dat het beter moet, dat noemt men ambitie. Baseer je jezelf puur op die een quote van hem?

12-06-2024 11:37

AFCACruijff14 +162533

Je mag ermee doen wat je wil, maar als zelfs die man als niet-voetbalman de conclusie trekt dat het ruk is bij Utd, dan zal het wel kloppen. En dat heeft gewoon invloed op prestaties.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1198102/ratcliffe-stuurt-boze-e-mail-naar-man-united-personeel-echt-een-schande.html

https://www.vi.nl/nieuws/het-water-komt-op-verouderd-old-trafford-uit-alle-hoeken-en-gaten

Lees gewoon de beide artikelen eens.

Maar laten we eerlijk zijn, uit jouw berichten komt constant naar voren dat je Ten Hag niet moet, dus waarom zouden we elkaar willen overtuigen?

12-06-2024 11:50

WantAmsterdam +116219

Ik moet hem niet bij Ajax op dit moment en ben heel blij met Farioli. Maar ik vond hem desondanks de beste Ajax trainer sinds Van Gaal (is ook moeilijk te ontkennen) en mag hem als persoon en gun hem het allerbeste. Ik ben blij als hij bij Manu blijft. Ik vind hij heeft het daar de omstandigheden naar goed heeft gedaan.
Verder ben ik heel kritisch op Manu en denk dat ze bijna alles fout hebben gedaan, alleen denk ik dat faciliteiten niet het probleem waren, ondanks dat een City daar op ze voorloopt.
Ik zou graag weten waar je vandaan haalt dat ik TH niet moet, ik was ook juist een van diegene die hem tegen onterechte kritiek heeft verdedigt. Alleen omdat ik (imo terechte) kritiek op hem en zijn voetbal na 18/19 had betekent het niet dat ik hem geen goeie trainer vind en hem als persoon mag. Dus doet dat aub niet.

12-06-2024 15:25

FysioPat020 +26119

Als de achterstand op City en Arsenal met de kerst al niet meer in te halen is staat hij op nieuwjaarsdag op straat. Zolang Guardiola bij City zit en Arteta bij Arsenal gaat ManU nooit meer kampioen worden.

12-06-2024 09:21

Oxxer +164925 moderator

ETH zal in de competitie beter voor de dag moeten komen anders begint het hele circus weer van voor af aan. Wbt Tuchel, Dharmesh Seth een gerenommeerde en award winning journalist uit UK, hij zit vaak bij Sky, zegt Tuchel is afgekeurd door INEOS , terwijl Tuchel zegt een sabbatical te nemen.

12-06-2024 09:43

Godenzoon24 +15391

Ik denk vooral dat United eens beter moet gaan inkopen. Wat een slechte aankopen hebben die gedaan. Sommige pech ( Sancho) sommige te grote gok na 1 goed seizoen ( Hojlund, Antony, Martial) en sommige verbazingwekkend. Eriksen, Mcguire, Mount, Amtabat zijn toch geen aankopen die je naar de top gaan brengen. En ook Varane en Casemiro vind ik niet getuigen van visie. Prima spelers maar niet de types die ManU nou het hardst nodig had. Ook spelers mis terecht gekocht zijn maar die het niet brengen als Li ndeloff, Bissaka en Shaw wordt veel te lang aan vastgehouden. Alleen Maryinez kan ik zo opnoemen als een hele goede versterking waar visie achter zit, een goed bedrag voor betaald is en niet slechts een dure gok was.

Sorry lang verhaal om te vertellen dat ik het aan en verkoopbeleid van United al jaren ruk vind!

12-06-2024 13:54

Oxxer +164925 moderator

Jouw boodschap komt heel duidelijk binnen, uiteraard met jou eens. Man Utd is het slechte voorbeeld van veel geld uitgeven aan iets wat niet past. De nieuwe CEO Omar Berrada was samen met o.a. Txiki Begiristain verantwoordelijk voor het aankoopbeleid bij de Noisy Neighbour, zij gaan het op zeker beter doen.

INEOS / Sir Jim Ratcliffe doet er verstandig aan, als voorwaarde van contractverlenging ETH vanaf nu geen enkele inspraak te geven in het spelersbeleid. De situatie met Sancho heeft hij verkeerd aangepakt, Sancho in zijn huidige vorm is een aanwinst voor Man Utd.

12-06-2024 14:40

WantAmsterdam +116219

Ik denk niet dat ze het kampioenschap als doel hebben de komende paar jaar. Eerst maar eens weer een stabile topclub worden.

12-06-2024 10:30

FissaDeGekste +3436

Mooi voor ten Hag. Wel zal van hem verwacht worden dat hij top 4 eindigt (met 8 ploegen die daar voor strijden zeker niet makkelijk). En het kan ook helpen om jongens die van een blessure komen wat rustiger te brengen, niet zoals bij Shaw gebeurde.

Maar het is hem zeker gegund.

12-06-2024 09:04

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25451

Morgen bericht dat Ten Hag mogelijk toch ontslagen wordt

12-06-2024 08:49

Koningtoto +60663

Toch opvallend hoeveel negativiteit ten Hag oproept.

Ik had op iets meer positieve reacties gerekend voor hem. Zo fout is hij niet geweest voor ons, toch?

12-06-2024 08:44

ajaxdna +1544

Ik snap dat ook niet nee. Blijkbaar zijn mensen al vergeten wat hij voor ons betekend heeft.

12-06-2024 08:56

Aurelius1 +19736

Hij moet God op z'n knieën danken dat Overmars 'm een geweldig elftal gaf, waardoor er een heel narratief om 'm heen is gefantaseerd en hij bij United terechtkwam. Als je gewoon naar de trainingen van ten hag zou zijn gaan of naar videobeelden zou hebben gekeken van de trainingen (wat de meesten hier nooit hebben gedaan uiteraard), dan zou je gewoon hebben zien dat er helemaal niets bijzonders gebeurde en dat het allemaal één grote hype is.

12-06-2024 09:15

AFCACruijff14 +162533

Haha komt dat domme gelul van die Aurelius weer. Je gelooft ook echt wat je roept he?

12-06-2024 09:27

Aurelius1 +19736

Ga eens naar een training van ten hag zou ik zeggen. Kom dan terug met een rapportage over de geweldige dingen die je hebt gezien. De man staat tachtig minuten met de handjes op de rug moeilijk voor zich uit te staren en legt tussendoor wat doodnormale oefeningen uit, en dan moeten we geloven dat Ten Hag een tactisch meesterbrein is, terwijl daar in de wedstrijden bij united ook niets van valt te zien en hij na schmidt misschien wel de slechtste wisselaar ooit is. Men zegt maar wat.

12-06-2024 09:53

ajaxdna +1544

Sorry, maar jou neem ik al lang niet meer serieus.

12-06-2024 10:36

Aurelius1 +19736

Zegt de man die nooit een training van ten hag heeft bekeken en dus ook niet kan zeggen waar ten hag precies het verschil maakt.

12-06-2024 11:25

TeringHenkie +28644

IK geef hem hierin wel gelijk. Ook ik vind TH echt geen technisch brein!

12-06-2024 11:32

WantAmsterdam +116219

Moet als coach toch vooral een tactisch brein zijn lijkt me. En ondanks dat hij veel fouten maakt is hij wel een meer dan aardige tacticus.

12-06-2024 11:39

Babangida83 +23961

Schreuder was het tactische brein. Maar zo'n groep managen is ook nog wel een dingetje gebleken. Of je kunt ook concluderen dat zijn aanpak niet adequaat was voor onze selectie met veel jonkies.

12-06-2024 11:43

Stamhoofd +11548

Kom niet aan met Schreuder alsjeblieft zeg hahaha

12-06-2024 12:38

WantAmsterdam +116219

Heb ik helemaal niks van terug gezien toen hij hoofdtrainer was. Maakte de na de andere tactische fout en het voetbal leek in helemaal niks op het voetbal van 18/19 (natuurlijk mindere selectie maar dan toch zou je bepaalde dingen terug moeten zien).

12-06-2024 15:28

Michiel Kapteijns +5372

De man hoort samen met Michels, Cruijff en Van Gaal in het rijtje van beste trainers die we ooit hebben gehad. En al die trainers uit dat rijtje hadden geluk dat ze op het juiste moment instapten. Michels had Cruijff, Cruijff had van Basten, van Gaal beschikte over een fantastische lichting jeugdspelers en Ten Hag had het geluk dat Overmars goede spelers voor hem haalde. Elke trainer heeft een dosis geluk nodig om succes te hebben, dat doet verder helemaal niks af aan de prestaties. Ten Hag was voor ons gewoon een fantastische trainer.

13-06-2024 09:55

GAjax31 +16259

Hoop maar dat ie een goede start heeft dan, want veel krediet zal ie niet hebben. Overigens maar goed dat we niet op hem hebben gewacht zoals sommige 'kenners' hadden geadviseerd.

12-06-2024 08:37

Babangida83 +23961

Heel eerlijk: ik had dit niet meer verwacht. Het duurde zo lang... Maar mooi voor het Nederlands voetbal, Ajax en Ten Hag zelf. Ik heb alleen niet heel veel vertrouwen in die TD en Ten Hag moet je dat ook niet laten doen. Dus ik ben heel benieuwd wat ze er volgend jaar van gaan bakken.

Edit: ik ben wel benieuwd wat de reden is van al die blessures. Als het er zoveel zijn, kun je het ook bijna geen toeval meer noemen. Zo kan ik mij ook voorstellen dat Ten Hag iets te hard traint, bijvoorbeeld. Dat zou ik eens goed onderzoeken.

12-06-2024 08:37

AlexLitmanen10 +14452

Mooi!

Goed voor ten Hag, en goed voor Manchester United.

De Ligt naar Man united in 1, 2…



EDIT: 3!

🚨🆕🔴 Understand Manchester United is closely monitoring the situation of Matthijs de Ligt!

Erik ten Hag is still a big fan of de Ligt, and #MUFC is looking for a new center-back.

De Ligt is allowed to leave FC Bayern for a suitable offer. Also, because Ito will sign today and Tah is still a top target.

De Ligt, top player. Top mentality. Now totally focused on the Euros!

12-06-2024 08:13

insectenverdelg +23549

Geheel terecht dat hij mag blijven zitten, maar ik zou Erik wel iets minder grote vinger in de pap laten hebben mbt de transfers.

12-06-2024 08:23

Godenzoon24 +15391

En Frenkie. Als er dan nog wat creativiteit gehaald wordt doet hij weer mee! 100%

12-06-2024 13:57

Web +178830

Gegund
Deze man is dag en nacht met zijn werk bezig, en zit in een grote slangenkuil
Ooit was Manchester mijn ploeg in Engeland, met de legendarische Georges Best, man wat een voetballer was dit, die kon passeren en altijd controle over de bal, nooit meer meegemaakt zo’n speler
Drank en vrouwen een te korte carrière

Maar mijn sympathie is er niet meer
Arsenal is het nu

12-06-2024 08:05

AFCACruijff14 +162533

Wat is er in hemelsnaam leuk aan Arsenal? Dat vind ik echt een saaie club, ook tegenwoordig. Terwijl alles aan Man Utd bijzonder voelt. Ik blijf die club mooi en iconisch vinden. Doen 10 zwakke jaren niks aan af.

12-06-2024 09:29

Web +178830

Omdat ik vind dat ze over het algemeen altijd leuk voetbal spelen, met veel minder middelen

12-06-2024 23:22

4xEC1 +7756

Wat gun ik deze man succes daar zeg. Je kan alles zeggen over deze Tukker, die bij ons werd uitgelachen om zijn accent en 'non uitstraling', maar ik zal hem altijd dankbaar blijven voor het stuk geschiedenis wat hij toevoegde aan Ajax.

12-06-2024 07:54

Web +178830

Ik ook, ik blijf hem waarderen

12-06-2024 08:05

AFCACruijff14 +162533

Veruit de beste trainer die Ajax deze eeuw heeft gehad. En zo bezeten van keihard werken en die ene procent verbeteren. Je kan alleen maar hopen dat hij over een paar jaar ons weer wil trainen.

12-06-2024 09:30

Jake the Snake +17365

Top. Was mijn eerste keus, maar kennelijk nooit een echte optie geweest. Als je had gewacht stond je nu met lege handen (of overgeleverd aan de hoge eisen van Potter).

12-06-2024 07:32

HertogH +15926

Het is hem gegund! Wel te hopen voor 'm dat de selectie flink op de schop gaat komende zomer onder leiding van vakbekwame mensen.

12-06-2024 07:04

AFCA1996L +16008

Ten Hag heeft laten zien dat hij met een fitte selectie in staat is om wereldtop City te verslaan. Zolang hij zich maar niet bemoeit met het transferbeleid zie ik hem nog jaren bij United blijven.

12-06-2024 06:59

Aurelius1 +19736

Nou nou, wat een prestatie nadat ie een half miljard heeft mogen investeren. Ten Hag heeft ongelofelijk geluk dat men in manchester niet meer gelooft in trainerswissels, gezien het feit dat geen enkele trainer succes heeft gehad, en dat men nu beseft dat het echt gaat om de kwaliteit van spelers. Nu moet Ajax dat ook gaan beseffen, anders wordt Ajax een tweede Manchester. Het is vijf voor twaalf.

12-06-2024 07:39

LukaLitmanen +82280

Waardeloos gepresteerd hele seizoen maar wordt gered door FA Cup.

Recency bias

12-06-2024 06:43

Capocapo +12001

Had een prima jaar en een minder jaar. Heel veel meer zat er niet in met deze dramatische selectie.

12-06-2024 08:58

FysioPat020 +26119

Heel veel meer zat er niet in met deze selectie?
Een toptrainer als Klopp, Ancelotti of Guardiola was minstens 4e geworden hoor.

12-06-2024 09:17

AFCACruijff14 +162533

Ja hoor, kijk naar de blessuregolf bij Utd. Daar was niemand vierde mee geworden. De PL is genadeloos. Als Ten Hag gewoon een niet geblesseerde kern had gehad met af en toe een blessure zoals normaal is, dan was hij ook gewoon vierde geworden. Maar hij miste constant wel 10 spelers, niet normaal wat een pech.

12-06-2024 09:31

Godenzoon24 +15391

Nee het is wel echt een bout team hoor. Totaal uit balans en de enige echte 2 wereldtoppers zijn Fernándes en Martinez!

12-06-2024 13:59

WantAmsterdam +116219

Of een toptrainer ff vierde was geworden is maar de vraag, helemaal Guardiola, die heeft in zijn hele carrière als hoofdtrainer alleen maar topselecties gehad bij Barca, Bayern en City. Manu had heel veel pech met blessures. Dat geeft elke trainer hoofdpijnen.
Verder noem je dan ook absolute toptrainers die op dit moment niet haalbaar zijn voor Manu, dus beetje onnodige vergelijking.
Verder is de FA Cup met als kers op de taart City verslaan in de finale een hele knappe prestatie en totaal niet van vanzelfsprekend.

12-06-2024 15:39

Okocha078 +14043

Zie Haggie wel een move maken voor Brobbey. Hebben met Hojlund maar 1 echte spits in de selectie

12-06-2024 05:27

Jake the Snake +17365

100 miljoen please

12-06-2024 07:33

Godenzoon24 +15391

Dat zou wel een typische ( gok) aankoop van United zijn ja!

12-06-2024 14:00

JaapStam +137636

Sluit me aan bij @Kryptonite!!! Onvoorstelbaar veel blesurres heeft Erik Ten Hag te maken gehad afgelopen seizoen in zijn selectie!!! Zelfs zijn sterkhouder Licha Martínez was hij vaak kwijt, door teveel blessureleed!!! Ik gun hem komend seizoen een fitte selectie (plus) gerichte aankopen, zo dat hij echt een keer de Premier League kan winnen!!! Wat hij met Ajax heeft geflikt, dat gun je zo'n man niet bij Man U!!!

https://x.com/centregoals/status/1794399773182829049

12-06-2024 04:45

Aurelius1 +19736

Maar ik dacht dat ten hag niet afhankelijk was van de kwaliteit van spelers volgens de mensen hier. Dat ie dus een ploeg beter kon laten spelen dan de optelsom van individuen. Of zou ie dan toch gewoon zo goed gepresteerd hebben bij Ajax omdat ie een geweldig elftal had? Vragen, vragen...

12-06-2024 07:41

lexy88 +8830

Beetje van beiden natuurlijk. Maar hoe vaak heb je niet gezien dat een groep geweldige spelers geen winnend team is? Dus daarin is een coach cruciaal. Maar zonder Tadic en Blind was het hem waarschijnlijk niet gelukt, zo is het ook

12-06-2024 08:36

Aurelius1 +19736

"Maar hoe vaak heb je niet gezien dat een groep geweldige spelers geen winnend team is?"

Dat heb ik nooit gezien, op wk's en ek's na waarbij je slechts drie wedstrijden in de groepsfase speelt en het een keer verkeerd kan vallen. De eredivisie is zowat altijd gewonnen door de ploeg met de meeste kwaliteit. De CL wordt gewonnen door ploegen met de hoogste omzetten die de beste spelers kunnen kopen. Bosz werd kampioen met verreweg de beste selectie van Nederland.

"Dus daarin is een coach cruciaal."

Dat blijft men maar herhalen als een soort voorgeprogrammeerde zin (en dan voornamelijk de generatie van de sigarenwinkels omdat men niet met empirie is opgegroeid), terwijl daar geen enkel statistisch bewijs voor is.

12-06-2024 08:43

Aurelius1 +19736

Maar ze hebben de verkeerde spelers gehaald. Ze zijn overigens 8ste geëindigd. Dan hoor ik mensen zeggen: ten hag had veel blessures. Waarmee ze impliciet aangeven: minder blessures = meer kwaliteit = resultaat. Ten Hag kan gewoon niets meer presteren dan de grenzen van de kwaliteit van de ploeg aangeven. Er wordt een wonderdokter van 'm gemaakt, terwijl hij feitelijk niet meer dan een creatie van Overmars is, die 'm een geweldig elftal had gegeven.

En hoe zouden spelers überhaupt iets van 'm op moeten pikken als ie klassikaal spreekt? Hij brabbelt, is moeilijk te verstaan, heeft geen uitstraling, komt totaal niet overtuigend over, heeft rare tics en spreekt in clichés. Het zou me hooglijk verbazen als spelers 'm serieus nemen. Kranten hadden al eerder geschreven dat niemand 'm bij Ajax serieus nam en er sketches over 'm werden gemaakt in de kleedkamer. Toen de camera's de kleedkamers in mochten na het kampioenschap zag je inderdaad dat de spelers lacherig over 'm deden, totdat tadic en blind de boel tot rust maanden omdat ze camerabewust zijn en niet wilden dat hun trainer voor de camera's voor schut werd gezet.

12-06-2024 08:58

Aurelius1 +19736

Uhmm... wie hebben de laatste 25 jaar de CL gewonnen? Alleen maar clubs in de top 5 hoogste omzetten.

12-06-2024 09:17

Aurelius1 +19736

Ja, en United heeft 'm de afgelopen 25 jaar twee keer gewonnen en één finale.

12-06-2024 09:21

Aurelius1 +19736

"Die omzet haal je omdat je de cl wint"

Echt niet. De CL gelden waren relatief laag voor grote clubs ten opzichte van andere inkomsten zoals nationale tv rechten. Pas vanaf dit seizoen gaat het echt aantikken.

12-06-2024 09:23

Aurelius1 +19736

Wat wil je nou aantonen? Er is een direct verband tussen omzet en CL winst. De omzet speelt zo'n grote rol dat er zelfs geen ploegen onder de top 5 hoogste omzetten de CL hebben gewonnen de afgelopen 25 jaar, op Porto na. United wint 'm twee keer en één keer de finale. Dat je in de top 5 hoogste omzetten zit wil niet zeggen dat je 'm dan ook elk jaar kunt winnen. Er zijn andere ploegen met een hoge omzet.

12-06-2024 09:27

Aurelius1 +19736

"Maar omdat je met cl winst ook meer geld haalt met sponser"

Het zal iets hoger worden maar valt reuzemee. En het zijn vooral de televisiegelden die de enorme voorsprong van Engelse en Spaanse clubs geven.

12-06-2024 09:30

Godenzoon24 +15391

Niet eens. Achteraf zeg je dat omdat die spelers dus in vorm bleken of goed presteerde met hun team door hun trainer. Vantevoren voorspelde niemand deze overmacht van PSV! Die verdediging was echt dramatisch op voorhand!

12-06-2024 14:02

Aurelius1 +19736

Bijna niemand kan van tevoren goed voorspellen. Dat staat helemaal los van het feit dat is gebleken dat psv een extreem goed elftal had, zeker voor eredivisiebegrippen, en dat ze vanaf de eerste minuut koploper waren. Als Bosz zo fantastisch subliem geweldig is, waarom liet ie dat dan niet zien in Duitsland en Frankrijk en werd ie daar drie keer ontslagen.

Verdediging dramatisch met dest, van Aanholt, mauro en boscagli. Echt niet. In de eredivisie kan alleen Feyenoord daarmee wedijveren.

Men negeert en verdringt maar en wil maar niet over de elephant in de room praten: de kwaliteit van het elftal. Het moet en zal aan de trainer liggen als ze een favorietje hebben. Niets daarvan correspondeert met de statistische gegevens, en dat is toch echt de bottomline. Daar komt Bosz absoluut niet onderuit, hoe graag mensen het ook willen geloven.

12-06-2024 14:34

EeuwigeBankzitter +1551

Mooi voor hem. Hoop dat volgend seizoen hem beter gediend is!

12-06-2024 02:03

Ajaxfan31183 +16391

Dat is oud nieuws, anders had Bayern Kompany niet genomen als trainer

12-06-2024 01:30

Bijlmerboy93 +2521

Lijkt me echt een heerlijke baan. Wanprestaties leveren en daar miljoenen voor betaald krijgen.

12-06-2024 01:02

The Future +5633

Wie levert er wanprestaties? De selectie van United is als iedereen fit was geweest al onvoldoende voor een top vier plek in de Premier League. Met zoveel blessures ben je dan gewoon gezien. Bruno Fernandes is een geweldige speler, maar had bij City gebankt. Bij Liverpool en Arsenal had hij een van de meerdere goede spelers geweest. Dat zijn de verhoudingen.

Je ziet dat Ten Hag spelers beter laat presteren, de drive terugbrengt, een nieuwe clubcultuur aan het creëren is en langzaamaan een natuurlijke hiërarchie neerzet van spelers die daarin passen. Het voetbal en de resultaten waren uitstekend toen iedereen fit was. Men moet zorgen voor een betere selectie en dan kan Ten Hag volgend haar hopelijk met fitte spelers laten zien waartoe hij in staat is. Hij is namelijk perfect in het maximale uit een groep halen.

12-06-2024 01:25

Bijlmerboy93 +2521

Hij heeft er voor gekozen om De Gea te laten gaan, heeft één of andere nutteloze nr 10 gehaald, een middenvelder in een huurdeal terwijl ze controlerend echt versterkingen nodig hadden. Een spits die niet scoort, en als hij dacht dat Anthony met z'n 9 eredivise goaltjes premier league materiaal was had hij goed mis.

Het is hem gegund hoor, maar hij heeft er echt een zooitje van gemaakt.

Vorig jaar stond de achterhoede prima, en dit seizoen heeft hij met een andere speelwijze hopeloos gefaald, terwijl hij kon weten daar niet de spelers voor te hebben (hij heeft in de achterhoede niks gehaald, behalve een keeper die tegenvalt).

12-06-2024 02:10

The Future +5633

Ja, maar ook hier; United vist in een vijver spelers waar de kans op dure aankopen die niet (direct) gaan presteren enorm is. Er is geen absolute topspeler die in de prime van zijn loopbaan bij United wil zitten. Je houdt dure afdankertjes/spelers die op zeer korte termijn minder worden als Varane, Casemiro, Ibrahimovic, Cavani over... Aan de andere kant heb je talenten die zich opwerken bij een club, maar het nog nooit structureel hebben laten zien op het niveau dat United nastreeft. Dan betaal je de hoofdprijs, omdat ze op dat moment gehypt worden, maar heb je nog heel weinig zekerheid. En vervolgens moet je nog spelers halen om qua breedte mee te kunnen, maar die eigenlijk niet goed genoeg zijn.

United geeft veel uit, maar natuurlijk lang niet genoeg om echt stappen vooruit te zetten. Het is dweilen met de kraan open. De selecties van concurrenten zijn sterker en zij geven minstens net zoveel uit. Dan loop je de achterstand niet in.

13-06-2024 09:41

Bijlmerboy93 +2521

Ze kunnen gewoon alle jonge spelers die nog niet bij een absolute topclub zitten aantrekken. Zoek maar eens de lijst van spelers op die ze niet hebben genomen, is echt eindeloos.

Maar als je met Antony en Donny komt aan zetten, tja. Daar kan ik 20 beteren voor noemen die 100% haalbaar waren.

13-06-2024 12:58

Mijnclub33x +10030

Onzin, als je halve selectie maar steeds geblesseerd is. Denk dat Haggie het volgend seizoen het beter gaat doen.

12-06-2024 01:50

Bijlmerboy93 +2521

Ja dat verwacht ik van ons ook. De lat laag leggen heet dat. Hoogste begroting van de EPL, 2 transferzomers en de 8ste plaats (historisch slecht). Dat is een wanprestatie.

12-06-2024 02:12

Sportvolgert +40738

Denk dat je, net als ik, die hoeveelheid stress en druk totaal niet aan kan

12-06-2024 06:04

The Future +5633

Terechte keuze. Sir Jim heeft het eerder goed verwoord; het ontslaan van goede trainers heeft in het verleden (sinds SAF) nooit echt voor betere tijdens gezorgd. De omstandigheden voor een manager om succesvol te zijn bij United zijn blijkbaar niet goed. Naast de blessures moet ook dat worden meegenomen in de beoordeling van afgelopen seizoen.

Als ik kritisch kijk, concludeer ik dat we Ten Hag het zichzelf moeilijk heeft gemaakt door het transferbeleid deels naar zich toe te trekken. Daarin is hij niet geschikt. Hij heeft veel uit mogen geven, maar natuurlijk veel te weinig om de selectie echt van de benodigde kwaliteit te kunnen voorzien. Volgend jaar gaan anderen zich ontfermen over de transfers, dus hopelijk gaat dat zorgen dat hierin de juiste spelers worden aangetrokken.

Qua functioneren als manager heeft hij het denk goed gedaan. Met een selectie die niet voldoet en zoveel blessures kan je haast niet stabiel blijven presteren. Hij heeft veel spelers beter gemaakt, zorgt voor doorstroom vanuit de jeugd en is langzaam een nieuwe hiërarchie/clubculfuur aan het opbouwen. De rotte appels gaan er steeds meer uit, de spelers met de gewenste mindset blijven. Als hier gerichte spelers worden bijgekocht, zie ik dit op den duur heel mooi eindigen.

De enige vraag die ik daarbij heb is of er zoveel geld beschikbaar wordt gesteld om dit binnen twee seizoenen te realiseren.

12-06-2024 00:19

Bijlmerboy93 +2521

Klopt, United heeft structurele problemen, maar als ze met Ten Hag verder willen moeten ze wel met z'n beperkingen kunnen werken, en dat zijn die hopeloze transfers van hem. Zijn zat clubs waarbij de trainer weinig tot niks te zeggen heeft daarover (zoals AZ).

12-06-2024 02:19

Jarikoning +7348

Een beker kan je loopbaan dus redden. Best bizar als je 8e eindigt met zo een grootmacht.
Wss hebben meerdere trainers nee gezegd.

12-06-2024 00:19

The Future +5633

Heb je de blessures meegekregen?

12-06-2024 00:30

Jarikoning +7348

Mag nooit een excuus zijn bij dit soort clubs.

12-06-2024 02:00

Bijlmerboy93 +2521

Begin van het seizoen was niemand geblesseerd hoor en dat was een partij slecht, niet normaal.

12-06-2024 02:20

Omar +17193

Stap 1 laat hem niet meer meepraten met de transfers

12-06-2024 00:17

FlyingDutchMan +17318

Woop woop Erica go!

12-06-2024 00:16

Aurelius1 +19736

Heeft ontzettend geluk dat men ook daar een keer doorkrijgt dat trainerswissels niets hebben uitgemaakt de afgelopen tien jaar.

12-06-2024 00:12

AJAX020ADAM +6972

Waarom niet, meerdere trainers kregen meerdere jaren.

12-06-2024 00:07

Tommyshelby +129808

Logische beslissing van Man Utd. Straks hadden ze hun eigen Kompany-equivalent aangesteld.

Ze hebben hem wel weken laten bungelen. Vrij sneu voor Haggie. Maar hopelijk kan ie het met fitte spelers weer op de rit krijgen daar.

12-06-2024 00:01

NeeI +108014

Leuk voor Hag. Dan hoop ik dat ze hem ook blijven steunen na de eerstvolgende verliespartijen. Al denk ik dat hij vooral blij mag zijn dat de trainersmarkt aardig op z'n gat ligt.

11-06-2024 23:54

Juichtoon +32767

Heel goed. Het is Erik van harte gegund...

11-06-2024 23:50

Broodjebal44 +5727

Ze gaan het eindelijk begrijpen daar. Die club is van binnen rot en al die trainers wisselingen heeft totaal geen nut. Ten Hag is een man die het van binnenuit opnoemde kan brengen, althans, zeker zijn steentje daarin kan bijdragen.

Weer een jaartje juichen voor Ten Hag!

11-06-2024 23:46

FlyingDutchMan +17318

JUICHEN zou Louis zeggen!

12-06-2024 00:18

Ajax Mario +1625

Terecht ook, zoals hijzelf ook aangeeft hij is aan het “ bouwen “ en moet het met een “ matige “ selectie doen, geef deze man de tijd en united krabbelt snel weer omhoog! Succes Erik!

11-06-2024 23:35

YugoVik +33330

Tis maar wat je matig vind..

11-06-2024 23:39

Ajax Mario +1625

Onze selectie haha 🙈, maar voor Engelse topclubs begrippen hoor en zie ik hier wel vaker dat hij het moet doen met een “ matige “ selectie voor united dan… zal ook te maken hebben met de blessures van hun topspelers tijdens het seizoen, daarom ook tussen haakjes Vik 😉

12-06-2024 00:00

WantAmsterdam +116219

Eens overal, maar voor Eredivisie begrippen hebben we geen matige selectie, voor Ajax begrippen wel.

12-06-2024 15:41

Ajax Mario +1625

Voor Ajax begrippen zeker, hopelijk snel verbetering @WantAmsterdam

12-06-2024 16:16

WantAmsterdam +116219

Moeten we wel met betere namen komen dan die Aydin. Anders gaan we misschien zelfs op achteruit

12-06-2024 20:01

Ajax Mario +1625

😂✔️

12-06-2024 22:11

Kryptonite +76987

En terecht. Uitstekende coach met een kut selectie en heel veel blessurepech. Maar houd hem ver weg van het transferbeleid.

11-06-2024 23:34

Juichtoon +32767

Haller was een uitstekende aankoop. Dat is Martinez voor Man U ook..

12-06-2024 07:58

WantAmsterdam +116219

Uitstekend vond ik niet. Steeg in een paar CL wedstrijden ver boven zich uit, verder geen bijzondere spits imo een helemaal geen type Ajax spits.

12-06-2024 10:29

Juichtoon +32767

Dan ben je te streng voor hem. 10 doelpunten in de CL bagatelliseren. Dat is te gemakkelijk.
Doelpunten tegen psv, cruciale, ook maar onder het tapijt schuiven dan.
Kijk hij is geen Van Basten maar dan kom je al gauw bij Haller uit als beste Ajax spits, doelpuntenmaker over de laatste 40 jaar.

12-06-2024 11:59

WantAmsterdam +116219

Ik bagatelliseer niet, alleen spel je meer wedstrijden dan CL en verwachten we bij Ajax meer dan scoren ( en dat laatste was juist meer een probleem bij hem buiten de CL). Ik vind juist dat zijn CL goals heel veel verbloemen. Was totaal geen aanspeelpunt of meevoetballende spits, had een slechte motoriek/kon niet met zijn lang lichaam omgaan, miste in de Eredivisie enorme kansen en was ondanks zijn lengte een best matige kopper bij ons.
Hij is zeker geen van Basten nee, maar er waren ook na San Marco heel veel spitsen die duidelijk beter dan hij was (voor Ajax). Eentje speelde zelf nog met hem bij Ajax.
BTW, to your eerste punt. Malacia en Antony waren hele grote miskopen, zeker Antony voor dat bedrag.

12-06-2024 15:49

Juichtoon +32767

Ja zelfs Cruijjf haalde wel eens een mispeer. Bij 1 op 3 doe je het al goed.
Nogmaals je bent te kritisch.. Er is altijd enerzijds, anderzijds.
En ik houd niet van nestbevuilen.

Noem eens even die betere Ajax spitsen op dan?

Btw, Malacia was voor Man U begrippen bijna een gratis speler (17 mln)..
En of Antony een miskoop is zal de tijd leren. Deze jongen heeft thuis enorme problemen.
Hele volksstammen hier, ook nestbevuilers, wisten al heel lang dat Erik het veld moest of ging ruimen.
En wat denk je?
Z'n contact wordt verlengd..

12-06-2024 17:08

WantAmsterdam +116219

“ Bij 1 op 3 doe je het al goed. ”
Als je al “zijn” aankopen (Ajax en Manu) bij elkaar haalt is het niet 1/3, wat nog steeds niet top is. Labyad, Klaiber, Marin (daar was ie in iedere geval zeer lyrisch over), Haller, Martinez, Antony en Malacia. Alleen Martinez vond ik een top aankoop, Haller oké, de rest was helemaal niks bij zijn nieuwe clubs.
“ Noem eens even die betere Ajax spitsen op dan?”
Petterson, Kluivert, Arveladze, Ibrahimovic, Huntelaar, Suarez, Pantelic, Milik , Dolberg in zijn eerste seizoen, Tadic, de Brobbey van dit seizoen.

“ Btw, Malacia was voor Man U begrippen bijna een gratis speler (17 mln)..”
Nog steeds een miskoop, ook al heeft het Manu niet veel gekost.

“ En of Antony een miskoop is zal de tijd leren. Deze jongen heeft thuis enorme problemen.”
Die jongen is vooral een groot probleem. Zo impulsief en heethoofdig als wat. En van een 100 miljoen aankoop verwacht je toch dat hij in zijn eerste twee seizoen van grote meerwaarde is?

“ Z'n contact wordt verlengd..”
En dat is helemaal terecht, hij is namelijk goed in zijn eigenlijk taak: Trainer.

12-06-2024 20:13

Juichtoon +32767

Kluivert, Suarez, Huntelaar, Zlatan klopt. Rest niet natuurlijk. Petterson is geen spits die je met Haller ed vergelijkt. Totaal verschillende types.
Antony. Tja huiselijke problemen zijn lastig in te schatten.

12-06-2024 22:25

WantAmsterdam +116219

.” Rest niet natuurlijk. ”
*natiuurlijk*, natuurlijk wel.
Verschillende types inderdaad, de een past (Petterson) past echt bij Ajax, den andere veel,minder. Daarbij was Stefan gewoon een betere speler.

12-06-2024 22:35

Juichtoon +32767

Heb het over spitsen...Milik? Dolberg?
Vandaar dat Haller in de CL finale speelde...
"Hij is goed in z'n taak trainer zijn.' Hij is daar zo goed omdat hij met aangrenzende disciplines meekijkt want hij weet dat deze ook zijn succes medebepalen.
Veel aankopen die jij waarschijnlijk aan Overmars of Ajax' scouting toedicht heeft TH ook een groot aandeel in gehad. Dat staat niet los van elkaar. Die twee waren 4 handen op een buik.

13-06-2024 09:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.