Ten Hag moet vrezen voor baan: 'Hij weet dat Manchester United contact heeft met andere trainers'

door Jari Perridon 48

Bron Sky Sports

Ten Hag moet vrezen voor baan: 'Hij weet dat Manchester United contact heeft met andere trainers'

door Jari Perridon 48

Bron Sky Sports

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag is zich ervan bewust dat zijn huidige werkgever, Manchester United, contact heeft gehad met andere trainers, zo meldt Sky Sports. De Nederlandse oefenmeester staat al langere tijd onder druk bij The Red Devils en zijn toekomst op Old Trafford is nog altijd onzeker.

Ten Hag eindigde dit seizoen op een achtste plaats in de Premier League, de slechtste eindklassering van de Premier League-grootmacht sinds het seizoen 2013/14. Toen eindigde de club op een zevende plaats op de ranglijst. Desalniettemin wist Ten Hag het seizoen positief af te sluiten. Manchester United wist de FA Cup te winnen ten koste van Manchester City (2-1).

Al langere tijd wijst alles erop dat Manchester United de Nederlander wil ontslaan en een nieuwe trainer wil aanstellen. Sky Sports meldt op maandagmiddag dat Ten Hag ervan op de hoogte is dat de club met andere trainers heeft gesproken over het hoofdtrainerschap. Volgens het Engelse medium wil Ten Hag graag aanblijven als hoofdtrainer van Manchester United. Daarnaast melden ze dat de Nederlander realistisch is als het gaat om zijn toekomst bij de club.

Ten Hag is er nog altijd van overtuigd dat Manchester United er weer op vooruit zal gaan onder zijn leiding, mits hij verder kan werken aan het project. Het lijkt er, helaas voor de Nederlander, op dat er een einde aan zijn periode in Manchester gaat komen.

Ten Hag werkt bij Manchester United met veel oud-Ajacieden

In de zomer van 2022 vertrok Ten Hag bij Ajax en ging hij aan de slag bij Manchester United. De Nederlandse oefenmeester nam Lisandro Martínez en Antony die zomer mee van Ajax naar de Engelse grootmacht. Daarnaast haalde hij ook oud-Ajacieden André Onana en Christian Eriksen naar Old Trafford. In zijn eerste seizoen loodste hij Manchester United naar een knappe derde plaats, maar deze goede prestaties konden niet woorden doorgetrokken naar het afgelopen seizoen.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Wil jij aanspraak maken op een EK-welkomstbonus tot wel 100 euro? Schrijf je nu in! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxfan1972 +2529

Als hij ontslagen wordt zou het geen schande voor m zijn na sir Alex heeft niet één trainer het gered daar

11-06-2024 23:18

svg +2000

Ik geloof niet dat ze Erik gaan ontslaan. Anders hadden ze dit al veel eerder gedaan.

11-06-2024 00:47

Ferd +38681

Radcliffe zit er pas he, die is eerst aan het kijken of er alternatieven zijn. Zijn die er, dan is Ten Hag weg, zijn die er niet, dan mag 2de keuze Ten Hag blijven zitten. Ze zijn gewoon bang dat als ze Ten Hag ontslaan er niemand in wil stappen zoals bij Bayern lang het geval was en dat ze van de regen in de drup komen.

11-06-2024 06:11

JanBiesbos +29458

Ik wens manu nog 7 jaar ellende als ze weer een trainer ontslaan

10-06-2024 23:52

ajax4ever001 +18774

Waarom is dit nog Ajax nieuws?

10-06-2024 21:40

Ferd +38681

het staat onder "voetbalnieuws" en niet onder "Ajax nieuws"

11-06-2024 06:12

BokkieBokstra +11386

Ik vind het schofterig van Manchester United, als ze hem kwijt willen ontsla hem dan. Nu is het aan het lijntje houden, misschien wel misschien niet. Die Ratcliff is heel fout. Kan je nog beter met de Glazers te maken hebben.

10-06-2024 20:09

MPAjax +8484

Duur ontslag

12-06-2024 14:02

pafo +1136

Trainers komen en gaan
Daarom moet een club de trainer niet de sleutels in handen geven
en dat geldt ook voor TD directeuren.

10-06-2024 19:26

Simpelishetmoeilijkst +25537

Mochten ze .erik ontslaan, dan kunnen ze verwachten dat het een zooitje zal blijven bij die club, met meerdere slechteseizoenen. Het begint met een goede trainer de tijd geven om het opnieuw op te bouwen, en als ze dat niet doen zijn het echte amateurs daar bij Manchester United.

10-06-2024 18:51

Bergkam +4706

Nog even wachten en de afkoopsom is een feit. Sabbatical year (tje), visbootje en aanschuiven bij de achteraf betweters op de talloze: 'wij weten het beter' progamma's.

10-06-2024 17:56

MPAjax +8484

In de Bezem wagen media dus

12-06-2024 14:02

Bergkam +4706

Mooi voor ten Hag. Maar je blijft een koorddanser daar.

12-06-2024 14:49

Been +12585

Hij vreest al 2 jaar voor zijn baan

10-06-2024 17:10

AlexIbarra +19354

Ten Hag eindigde dit seizoen op een achtste plaats in de Premier League, de slechtste eindklassering van de Premier League-grootmacht sinds het seizoen 2013/14. Toen eindigde de club op een zevende plaats op de ranglijst.

Stukje logica van de bovenste plank.
8 is beter dan 7.

10-06-2024 16:58

caspervans +5352

Ik zou ‘em zeker houden als ik hen was. Heeft nu al waarde gecreëerd op het veld, heeft z’n eerste prijzen te pakken en had dit jaar ontzettend veel tegenslag met blessures en dergelijke.

Heeft uiteraard ook fouten gemaakt, maar dat doet iedereen. Hem nu ontslaan, is net zo dom als dat Chelsea was met Pochettino.

10-06-2024 15:57

Babangida83 +24012

Naar ik begreep, willen ze Southgate. Maar ja, die gaat tijdens het EK natuurlijk niks doen. Dus dat kan nog wel even duren. Dat is voor mij ook de enige uitleg waarom we nog niks hebben gehoord van het managementoverleg dat vorige week plaats zou hebben gevonden. Als ze met Ten Hag door hadden willen gaan, dan hadden ze dat kunnen communiceren.

Ze zijn echter nog niks overeengekomen met een andere trainer, dus blijft Ten Hag een (kleine) kans maken.

10-06-2024 15:53

Tommyshelby +130593

Ze gaan niemand vinden. Haggie blijft gewoon.
De trainersmarkt is sowieso niet meer wat het geweest is.

10-06-2024 15:43

Aurelius1 +19736

Als speler zou ik me echt superbeledigd voelen. Terwijl jij het werk verricht, het snot voor de ogen loopt, en het resultaat behaalt, focust de pers zich enkel op de coach. Zo ook bij Oranje. Er staat gewoon een heel behoorlijk elftal met vooral achterin ontzettend veel kwaliteit, maar de pers is obsessief met Koeman bezig, die met z'n dikke pens langs de kant staat. Als Feyenoord tegen PSV moet luiden de krantenkoppen 'Slot versus Bosz'. Alsof de spelers een stel houten schaakstukken zijn. Het is echt compleet doorgeschoten met die trainersobsessies, elke realiteitszin is verdwenen, en Pieter Zwart is het toppunt. Die denkt werkelijk dat elke beweging die een speler maakt geïnitieerd is door de trainer. Echt van den zotte in wat voor fantasiewereld die leeft. Men kan niet verder van de waarheid afstaan, want geen enkel empirisch onderzoek wijst op invloed van trainers. Het is één grote luchtbel waar men in de afgelopen 100 jaar is gaan geloven.

Ten Hag is géén tactisch meesterbrein. Hij doet en zegt niks bijzonders. Zijn trainingen heb ik gezien, en er is werkelijk niets op de training te zien dat wijst op geniale zaken. Zoja, dan mag men mij aanwijzen waar het surplus van ten hag op de training te zien is. In zijn interviews kraamt ie enkel clichés uit, en zijn wissels zijn niet om over naar huis te schrijven. Er is helemaal niks dat wijst op een zogenaamd tactisch meesterbrein, behalve dan dat ie telkens heel moeilijk naar een bal kijkt en een hoog voorhoofd heeft.

10-06-2024 18:30

Sjaakvaak +26610

Je langspeelplaat staat ellendig lang vast op herhaling.

10-06-2024 19:10

FysioPat020 +26588

Wordt jij niet moe van je dom gelul over empirie en trainers?

10-06-2024 19:42

MarkP +21857

Het is voorbij voor eric, Achter de schermen zitten ze druk met verschillende trainers te praten dat zegt genoeg. De beslissing is allang gemaakt alleen zijn afkoopsom is misschien een probleem, grootste deel vd fans zijn wel voor het aanblijven van ten hag.

10-06-2024 15:40

Simpelishetmoeilijkst +25537

Mocht hij ontslagen worden, dan moet hij ze aan het contract hiouden.

10-06-2024 18:55

JohnDylan +23244

United gaat weer eens lekker menselijk om met hun hoofdtrainer. Lekker net zo lang wachten tot de hoofdtrainer geen nieuwe baan kan vinden voor het komende seizoen wanneer ze uiteindelijk hem ontslaan. Dat hij wordt ontslagen is al lang en breed besloten maar na het winnen van de FA Cup werd duidelijk dat de fanbase hem graag nog bij de club houdt. Dus wachten ze even tot de FA Cup overwinning even wat minder vers in het geheugen ligt.

10-06-2024 15:25

Juan62 +46858

Het is overal hetzelfde , en helemaal bij topclubs, je krijgt bijna geen tijd meer om iets op te bouwen.
Ook de vele en vaak negatieve pers speelt duidelijk een rol.
De meesten hebben er geen flikker verstand van (Driessen ik ga niet naar Ajax in Madrid...)
maar clubs laten zich toch beinvloeden.

Verder komt het gezegde '' Hired to be fired'' niet voor niets uit het voetbal

10-06-2024 15:20

Aurelius1 +19736

Hij heeft twee jaar de tijd gehad en de verkeerde spelers gehaald. Als je de verkeerde spelers haalt word je geen kampioen. Maar dat dringt nog steeds niet tot mensen door, die denken dat de spraakgebrekkige ten hag op een dag, als ie genoeg tijd krijgt, met een magic touch en op basis van een 'superieur' tactisch brein waar ik nog niks van gemerkt heb, de boel op de rails krijgt.

En er wordt niks opgebouwd in de voetballerij. Je haalt 11 en 14 spelers zoals psv en feyenoord, en je bent koploper vanaf de eerste dag en wordt kampioen. Je koopt voor 2 miljard euro aan goede spelers zoals City, en je wordt kampioen. Er bestaat niet zoiets als 'opbouwen'. Dat is een loos containerbegrip.

10-06-2024 15:25

Babangida83 +24012

Natuurlijk bouw je iets op. Iets kan ook zomaar ontstaan. Maar dat zijn wel de uitzonderingen. Ook zie je bij de nationale teams bijvoorbeeld dat de teams die al een tijdje bij elkaar zitten, gewoon betere kansen hebben dan teams die allemaal net nieuw zijn met elkaar. Dat heeft met groepsdynamiek te maken, maar ook met elkaars looplijnen kennen bijvoorbeeld. Dat laatste is wel iets waar Bosz natuurlijk heel veel kennis over deelt en spelers op een bepaalde manier benut. En dat versnelt de boel. Maar dat moet ook maar net in elkaar passen na één transferperiode en ook daar gaat natuurlijk tijd overheen.

10-06-2024 15:58

caspervans +5352

Inderdaad. Trainen is daarom vrij overbodig, cohesie is ook een containerbegrip en een team bestaat alleen uit een aantal individuen, maar niet uit een op elkaar ingespeelde eenheid.

10-06-2024 15:59

Breuk +25573

Je haalt 12 spelers zoals Ajax en je wordt 5e.

10-06-2024 17:33

Aurelius1 +19736

Dat kan ook. Als er spelers zijn gehaald met te weinig kwaliteit gebeurt dat.

10-06-2024 17:42

Aurelius1 +19736

@Babangida: Bosz is drie keer achter elkaar ontslagen, dat nemen we natuurlijk niet mee wanneer het niet binnen het narratief past. Bosz is één van de grootste charlatans in de voetballerij. PSV ging vanaf de eerste dag aan kop, nog voordat bosz een training kon geven. Omdat ze gewoon de juiste spelers hadden gekocht. Het is echt allemaal niet moeilijk te begrijpen. Kwaliteit = resultaat. En anders net als ten Hag 8ste eindigen, want blijkbaar heeft ie 'plots' niet meer de magic touch om boven de kwaliteit van het elftal te presteren.

10-06-2024 17:46

Ferd +38681

dus Bosz trainde de spelers niet in de voorbereiding? Want dat beweer je nu glashard. Als er iemand een charlatan is dan ben jij dat wel

11-06-2024 06:14

Aurelius1 +19736

Kijk ff naar het elftal van PSV. Dat is kwalitatief verreweg het beste elftal van Nederland. Beter dan Feyenoord, veel beter dan AZ, veel beter dan Twente, en veel beter dan Ajax. Het is dan ook extreem logisch dat PSV kampioen wordt, en dat heeft helemal niets met Bosz te maken, het zou met iedere trainer zijn gebeurd. Dat je niet naar de kwaliteit van elftallen wilt kijken zegt hoe diep je vastzit in het valse idee 'de trainer bepaalt het resultaat'.

11-06-2024 06:52

MPAjax +8484

Algemeen bekend dat nieuwe spelers een jaar nodig hebben en zeker als ze taal niet machtig zijn, geen plan is en de medespelers niet kennen dus ja. Dit zal altijd zo zijn. Spelers weer weg doen en nieuwe ervoor in de plaats en je hebt weer zelfde situatie.

12-06-2024 14:06

Aurelius1 +19736

Niet bij PSV en Feyenoord blijkbaar. Onzin dus.

12-06-2024 14:26

rob +684

Dit is keer op keer het geval bij United. Trainers mogen gigantische uitgaven doen, maar niemand weet er binnen twee jaar wat van te maken. Nu weer Ten Hag willen ontslaan en overnieuw beginnen met God wat weten wie. Zo komen ze niet verder daar, Ten Hag pakt tenminste nog prijzen

10-06-2024 15:14

Aurelius1 +19736

Iedereen heeft daar prijzen gepakt. Van Gaal, solskjaer, mourinho. Het is helemaal niet bijzonder om met United een FA cup te winnen.

10-06-2024 15:37

caspervans +5352

Allemaal nobodies inderdaad.

10-06-2024 16:00

Slang3 +46268

Alsof United al aan het daten is met andere vrouwen, en dan straks gaat beslissen of ze wel willen scheiden. Vind het maar een vreemd gang van zaken en onrespectvol naar Ten Hag. Kies A of B

10-06-2024 15:12

Babangida83 +24012

Dat begrijp ik wel. Maar ik denk dat United het ook weer niet erg vindt als ze met Ten Hag opgescheept blijven. De vraag of een andere betere trainer instapt, is ook nog niet beantwoord. En waarom zou je dan je oude schoenen eerst wegdoen? Dat doet een werknemer ook jegens een werkgever.

10-06-2024 16:00

Slang3 +46268

omdat je een visie hebt als club, daar past TH wel of niet in.

10-06-2024 16:49

Babangida83 +24012

Van t Schip past opzich ook in de visie die je hebt als club. Toch was hij niet goed genoeg. Ik vind persoonlijk dat Ten Hag erg goed past in de visie van ManU. Alleen heeft hij niet de gewenste resultaten gebracht. Toch is het niet zo dat ze hem niet competent vinden. Ze willen alleen een competentere, in mijn optiek.

10-06-2024 17:08

Slang3 +46268

Waarom zou van Schip in de visie van de club passen? Dat deed hij niet, en hij was interim. Dus is hij weg als trainer.

Als je op zoek bent naar een andere trainer, dan ben je niet tevreden over je huidige trainer. Als je niet tevreden bent over je trainer, waarom houd je hem aan het lijntje

10-06-2024 17:22

Babangida83 +24012

Je verwart visie met iets dat voldoet.

Visie is vanuit een bepaalde zienswijze denken en/of werken. Dan nog kunnen het foute keuzes blijken of niet de beste.

Met Schip is gekozen voor iemand die jeugd prioriteit geeft. Die weet hoe Ajax dient te voetballen en een bepaalde mentaliteit brengt. Bijvoorbeeld branie. Hij kent bovendien de organisatie, weet zelf wat t is om voor Ajax 1 te voetballen en hoeft dus niet ingewerkt te worden. Dat hij dan ineens 5-3-2 gaat spelen, dat is niet ingecalculeerd. Dat was vooraf niet de bedoeling en kan ook te wijten zijn aan onze adviseur Van Gaal, die daar fervent voorstander van is. Maar feit is dat Schip wel wist hoe Ajax moest spelen en dat in eerste instantie ook deed. Hij past wel in die visie. Dat hij daar zelf vanaf week, is irrelevant aan de keuze vooraf en zijn kennis.

Van tevoren was het duidelijk dat hij interim was. Want hoewel hij in de visie paste, is hij structureel niet goed genoeg als coach. En dat heeft met meerdere zaken te maken.

10-06-2024 19:39

Koningtoto +60961

Het is dat hij een gigantische oprotpremie krijgt, maar dit lijkt me toch wel heel pijnlijk voor hemzelf.
Dat eeuwige gezaag aan zijn poten daar. Ik denk niet dat andere trainers het veel beter hadden gedaan met al die blessures.

10-06-2024 15:06

Aurelius1 +19736

Nee, dat is al gebleken, want united heeft 8 trainers versleten, en het heeft niks geholpen. Die hebben net als Ajax nog steeds niet begrepen dat als je niet de juiste spelers haalt, je ook geen kampioen wordt. Die verkeren nog in de illusie dat trainers met wonderspreuken dingen kunnen fixen.

Ten Hag heeft het geluk dat de Glazers op een gegeven moment ook moeten hebben gedacht: Wat moeten we nou met al die trainers, het helpt geen biet. Hopelijk hebben ze de onderzoeken gelezen dat trainerswissels niks uitmaken, anders voorzie ik de zoveelste domme beslissing: volkomen nodeloos miljoenen euro's afkoopsommen uitgeven.

10-06-2024 15:35

FysioPat020 +26588

Ten Hag mag in zn handjes klappen dat hij nog niet ontslagen is door gebrek aan alternatieven. Ik denk dat ManU Tuchel haalt en hij alsnog op straat gezet wordt.

10-06-2024 15:05

Altijdindestraat +40458

Tuchel heeft al afgezegd, wil jaar er tussenuit van het voetbal.

10-06-2024 15:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.