Mulder ergert zich: 'Die houding bevalt mij op de een of andere manier ook niet'

door NielsOpdam 111

Bron Ziggo Sport

Mulder ergert zich: 'Die houding bevalt mij op de een of andere manier ook niet'

door NielsOpdam 111

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Rafael van der Vaart zag Ajax donderdagavond een van de slechtste wedstrijden spelen, zo vertelt de voormalig Ajacied na afloop bij Ziggo Sport. Ook Youri Mulder oordeelt hard na de 0-1 nederlaag tegen Ludogorets Razgrad, bijvoorbeeld over aanvoerder Steven Bergwijn. 'Van Bergwijn mag je toch veel meer verwachten? Daar kunnen we niet eens beelden van laten zien, omdat hij haast niet aan de bal is gekomen...'

'We hebben allemaal hele slechte wedstrijden gespeeld, maar dit was wel één van de allerslechtste wedstrijden die ik van Ajax heb gezien', begint Van der Vaart na de wedstrijd over Ajax. 'Ze hebben volgens mij geen kans gecreëerd, die keeper heeft niet een keer de bal in zijn handen gehad. Het was heel matig.' Volgens Mulder kun je niet spreken over een 'off-day' bij Ajax en begint het al een beetje structureel te worden. 'Het voetbal moet veel beter, daar zit nog niet echt ontwikkeling in.'

Mulder denkt dat Ajax veel beter kan dan wat de ploeg laat zien. Volgens de oud-spits zakten de Amsterdammers donderdagavond door de ondergrens. 'Maar het is geen off-day, want je ziet dit soort spel al wel vaker in de afgelopen weken. Er zijn een paar simpele dingen die je snel kunt verbeteren, zoals het drukzetten en het sneller naar elkaar toespelen. Dat gaat allemaal te langzaam. Daar is wel iets aan te veranderen, maar dat zie je niet echt.'

'Die houding bevalt mij op de een of andere manier ook niet'

Na afloop sprak Ziggo Sport met Brian Brobbey en na dat interview wil Mulder graag reageren op de houding van de spits. 'De manier waarop hij spreekt is een beetje lijzig en zo voetballen ze ook, van: het komt wel. Het gaat om de houding. Ik zie dat ook een beetje bij Wijndal, die sjokt en doet. Het komt over van: We zijn lekker bezig. Die houding bevalt mij op de een of andere manier ook niet.'

Van der Vaart zag een aantal individuele spelers ook door de ondergrens zakken tegen Ludogorets. 'Medić, Wijndal en Rensch zijn echt heel, heel, heel matig', vertelt de oud-Ajacied, die daarvan baalt. 'Ik geloof namelijk dat Rensch veel beter kan, maar er is nul vertrouwen. Van Wijndal weten we dat hij beter kan, maar hij is geen schim van de speler die hij bij AZ was. Medić heeft er één bal ingeschoten en toen hoopten we: Dit is hem, maar dat is het ook nog niet.'

Bestel nu iets uit de nieuwe 3rd casual collectie van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Warrior1 +98

Bergwijn, Wijndal en Brobbey met veel bombarie binnen gehaald, maar hebben nog geen moment kunnen overtuigen. Ik begrijp best dat ze voor elke speler van vorig seizoen, een andere hebben gehaald. Geen mentaliteit, en die moeten dan de nieuwelingen en de jonkies wegwijs maken. Taylor was alleen in zijn eerste seizoen goed, maar viel daarna ver terug. Misschien ook wel omdat de rest om hem heen slecht presteert. Ik ga er niet van uit, dat we dit seizoen kampioen worden, maar wel dat het op den duur beter wordt. Alleen al de mentaliteit.

03-09-2023 11:32

Ferd +38603

Dit was een extreem slechte wedstrijd, maar ik herinner me een veel slechter Raffie. De wedstrijd waar jij debuteerde als 17-jarig pikkie, en ook de enige was die een voldoende scoorde. Die wedstrijd op De Vliert was nog een stukje erger

02-09-2023 06:58

Ajacider +4936

Zegt louter verstandige dingen Youri Mulder. Gisteren met dumb & dumber spitsvondig briljant.

Wat betreft Bergwijn. Ik hoop dat Ajax in de statuten vastlegt geen ex ajacieden op te nemen die in het verleden zijn weggestuurd of uit contract zijn gelopen om wat voor reden dan ook. Bergwijn geen succes, Brobbey geen succes en ik vrees dat Branco aan dat rijtje kan worden toegevoegd.

01-09-2023 18:46

Simpelishetmoeilijkst +25385

Hopelijk leert Branco nog hor te voetballen bij Ajax. Niet zoveel lange ballen, maar meer vernuftige passes, af en toe een cross pass, en een lange bal alleen in de omschakeling af en toe.

02-09-2023 03:12

Kuningast +5087

Brobbey, Bergwijn, Taylor, Wijndal wat een kut mentaliteit hebben deze gasten.
Dat is bijna je halve elftal.

01-09-2023 17:22

Simpelishetmoeilijkst +25385

De mode4nevmentsliteit helaas! Langzaam vervangen, al heeft .Mislintat al enorm veel puin geruimd in deze transfer periode. Het is wasrschijnl8jk nog nirt klaar.

02-09-2023 03:14

jordy888 +3161

Bergwijn heeft geen kut mentaliteit hoor. Die kan er gewoon niets van. Niveau FC Utrecht. De anderen hebben inderdaad wel een kut mentaliteit.

02-09-2023 14:52

stopperspil +11207

VdVaart en Sneijder moeten gewoon aan een cafébar gaan zitten.
Correctie: dat doen zij al

01-09-2023 17:15

YRGI +32977

Nee Raf. Rensch kan niet beter, Wijndal was nooit bijzonder, Medic komt uit dd 2e Bundesliga en is de back up voor Sutalo. Die geven we nog ff tijd, maar zal ook niet opeens een groot talent worden.

01-09-2023 17:15

Barra +5529

Brobbey moet ook leren slimmer te zijn in de duels. Omdat hij fysiek zo sterk is, durven verdedigers er bij hem in te kleunen zonder dat ze direct een vrije bal tegen krijgen. Het is soms echt bizar wat hij te verduren krijgt en vervolgens raakt hij gefrustreerd en reageert hij heel laconiek naar de scheids. Sowieso ontbreekt het bij Ajax op het moment echt aan spelers met voetbalgogme.

01-09-2023 16:34

Dirk +7044

Houding...
Welke houding...
Dit had een lekkere wedstrijd kunnen zijn , de plaatsing was binnen , ik denk dat er veel naast de schoentjes lopen...
Er moet een echte leider opstaan ...wie ...geen idee

01-09-2023 16:33

Sunny +9568

Er stonden gisteren 4 "nieuwe" op het veld die totaal geen/zero indruk maakten en dat overigens ook niet in hun vorige wedstrijd(en) deden.
Nou meen ik dat er onder Sven gericht wordt gescout op o.a. lengte, snelheid en karakter en dat vind ik prima.
Maar karakter heb ik gisteren he-le-maal niet gezien, integendeel, het waren heel makke schapen.
Zorgelijke signalen voor wie zijn hoofd uit de wolken haalt.
Maar er is hoop want zondag staan de echte kanjers op het veld. Toch?

01-09-2023 14:22

Vik86 +42397

Forbs was dreigend ondanks dat hij rechtsbuiten stond, tahirovic was redelijk.. Let maar op als forbs linksbuiten staat en Tahirovic samen met mannsvkerk

01-09-2023 14:42

Dirk +7044

FORBS , in België hebben we Doku, nu voor 64 milj. naar City. Start als een raket iedereen voorbij , maar op 10 voorzetten , moet je 10 maal de bal gaan zoeken ,( ze plaatsen nu netten achter de cornervlag in City) dit gevoel krijg ik bij Forbs (na 1 weds).
Ok is een linkse buiten ,nu Bergwijn gekwetst is verwacht ik hem tegen Fortuna wel op links, dus gaan we zien of dit beter wordt. Als DAT zo is moet Mauricke keuze maken , en de beste op hun beste plek zetten .

01-09-2023 16:39

MarLuuk76 +3557

Forbs heeft gewoon overzicht. En legt balken panklaar vanaf de achterlijn of eerder.

01-09-2023 17:23

komopajax777 +13320

Forbs heeft veel overzicht en speelt ook goed in de combinatie.

01-09-2023 19:12

Simpelishetmoeilijkst +25385

Forbes snel op links en Bergwijn op de bank, waar hij thuishoort.

02-09-2023 03:15

Vik86 +42397

Ja dat sowieso

02-09-2023 03:20

komopajax777 +13320

Forbs vond ik wel indruk maken.Je ziet duidelijk zijn grote talent.En Tahirovic was ook best wel oké en erg bedrijvig in tegenstelling tot vele anderen.Van de Boomen hoort gewoon op LH in plaats van lapzwans Taylor.En Medic deed goede dingen maar was
bij die goal niet agressief genoeg naar die bal toe.Hij moet die bal proberen weg te werken want in zijn rug stond de aanvaller.Gorter had hier ook meer kunnen doen al
lijkt het vooral miscommunicatie.Medic moet zich echt nog wel verbeteren qua intensiteit.Hij speelt nu vooral op safe.

01-09-2023 19:11

Gewoon Gijs +18438

We hebben een veel hardere trainer nodig met dit soort slap rond sjokkende spelers

01-09-2023 13:56

Arjuna +3732

'Onder Bosch gaat alles nu op 100%' = Luuk de Jong
'Onder Steijn gaat alles nu op 40%' = Arjuna

01-09-2023 15:59

Bonno1978 +6516

Bosch heeft prima accu’s inderdaad

01-09-2023 16:48

Ferd +38603

ik heb een oven van Bosch, prima voor pizza's

02-09-2023 07:00

MarLuuk76 +3557

Hij gooit er echt wel 4 a 5 uit zondag.

01-09-2023 17:23

komopajax777 +13320

Steijn is hard genoeg en heel duidelijk.Het punt is dat de basiself er niet stond en dat de selectie nog niet compleet was en inzetbaar als zodanig.Steijn zei niet voor niets
dat na Fortuna pas de opbouw begint.

01-09-2023 19:14

Qifesh +24917

Denk dat hij de b spelers nog ff spaart om ze vervolgens lekker te laten banken idd. Nog niet helemaal de grond in boren natuurlijk.

02-09-2023 17:27

ElFlaco +3651

Bergwijn en Brobbey : heel veel geld weggegooid ben ik bang. Niet alleen voetballend zwaar onder de maat maar hun hele houding werkt bij de meeste mensen die hard voor hun geld moeten werken als een rode lap op een stier. Tijdens interviews spat de desinteresse en de ongeïnteresseerdheid ervan af. Kijken niemand aan en geven al murmelend blijk van hun disrespect. Totaal geen Ajax materiaal ben ik bang al hoop je natuurlijk altijd op een ommekeer.

01-09-2023 13:04

arigold +7870

Bizar veel geld ja. 30 + 16 en ik gok zo'n 8 mln. per jaar aan salaris. En restwaarde? Je mag blij zijn met 20 mln. voor Brobbey en Bergwijn samen.

01-09-2023 13:17

MarLuuk76 +3557

Aangekocht door puur Ajax DNA.

01-09-2023 17:24

twynestar +28607

Ik vind het veel te makkelijk om hun quasi-coole houding af te doen als een blijk van disrespect. Je kunt toch wel door de stoerdoenerij van veredelde pubers heen kijken en zien dat ze juist niets liever willen dan schitteren en applaus krijgen.

01-09-2023 13:47

Balgevoel +31022

Ik heb echt véél meer moeite met Rensch die tegen iedereen die het horen wil, roept dat-ie nu 'een leider' is, maar al bijna twee jaar voetbalt als een tissue met dubieuze lauwwarme inhoud en met Taylor, die zo'n beetje álles half of nog nét een tikkeltje minder denkt af te kunnen... Afgrijselijk.

01-09-2023 13:53

Gewoon Gijs +18438

allebei moeite mee, alleen denk ik dat B en B wel de kwaliteit hebben, terwijl ik zeker weet dat Rensch veel tekort komt

01-09-2023 13:58

Jarikoning +7348

Pubers? Zijn ze wel voorbij he. Quasi gangstar willen ze doen en zijn. Reken maar dat die gasten niets extras doen. Tadic ergerde zich dood aan zulke gasten

01-09-2023 15:38

ElFlaco +3651

Van een aanvoerder verwacht ik geen verlaat pubergedrag maar volwassen gedrag en meningen. Ook verwacht ik meer in het veld van hem. Kan ie dat niet?? Maak iemand anders aanvoerder. En Brobbey is een beïnvloedbare jongen die begeleiding nodig heeft anders wordt het helaas niks.

01-09-2023 17:09

MarLuuk76 +3557

LVB ers hebben sowieso begeleiding nodig

01-09-2023 17:25

Simpelishetmoeilijkst +25385

Ze willen applaus krijgen zonder hun werk te doen juist. Dat lijkt me heel erg duidelijk.

02-09-2023 03:22

NoFX +1575

Het contrast met de interviews van de Ligt en Frenkie kan niet groter inderdaad. Die jongens verschenen altijd met een lach en straalden uit dat ze plezier hadden in hun vak.

01-09-2023 19:40

Simpelishetmoeilijkst +25385

ElFlaco, ik heb genoeg gezien van vooral Bergwijn, de grootste miskoop van deze eeuw. Brobbey een trap onder zijn reet geven, en nog een goede kans geven.

02-09-2023 03:19

Simpelishetmoeilijkst +25385

ElFlaco, ik heb genoeg gesp zien van vooral Bergwijn, de grootste miskoop Vsn deze eeuw. Brobbey een trap onder zijn reet geven, en nog een goede kans geven.

02-09-2023 03:19

Simpelishetmoeilijkst +25385

ElFlaco, Vsn vooral Bergwijn heb ik genoeg gezien, de miskoop Vsn deze eeuw. Geef Brobbey een trap onder zijn achterwerk, en geef hem nog een kans, anders banken. Bergwijn snel verkopen in de winter.

02-09-2023 03:21

Opperhoofd +12712

Maar ze trainen zo goed

01-09-2023 12:45

Myriad +7131

Bergwijn bood zich ook slecht aan. Gaat nooit diep, ondanks zijn snelheid.
Forbs werd goed gelanceerd door vd Boomen, maar waarom vd Boomen dan weer gewisseld werd, terwijl Taylor dramatisch voetbalde?
vd Boomen hielp Medic tenminste nog in de opbouw. Taylor was verdedigend zwak, met een tegengoal als gevolg, bood zich slecht aan en leed balverlies. Waarom staat hij in de basis?

01-09-2023 12:27

Chadd +7759

Ik vond Van den Boomen dramatisch.

Weer geforceerd diep spelen, paniekerig wanneer hij onder druk werd gezet en verschrikkelijk langzaam.

01-09-2023 12:59

twynestar +28607

Van den Boomen moet echt even afleren dat hij de grote regisseur zou moeten zijn en beginnen met de simpele dingen goed doen dan wordt hij een gewaardeerde speler bij de 1e 15.

01-09-2023 13:48

SpartakAmsterdam +5521

100% eens. Je kan gisteren verliezen maar zorg in ieder dat je 20 blaren pleisters bij wijze van nodig gaat hebben. Een aantal liepen er bij met de ‘easy easy’ methode. Neem een voorbeeld aan Tahirovic, niet alles gaat goed maar hij gaat geen duel uit de weg.

Brobbey was ongelukkig en krijg weinig bruikbare ballen maar hoe kan het dat hij bijna ieder duel met moeite doorkomt. Die gozer is zo sterk, slimmer de duels aangaan wellicht?

Wijndal speelt echt voor zijn laatste kans in het betaald voetbal, die gast loopt als een kip zonder kop over het veld. Wat voor mentaal probleem heeft hij? Dat hele zelfverzekerde goedlachse voorkomen moet een groot masker zijn voor een probleem wat heeeel diep zit. Voetballen kan die wel maar lijkt aan alle kanten te blokkeren. Heel zonde.

01-09-2023 12:09

pieter_snats +1398

Hij had continue iemand in zijn nek. Probleem was vooral, er was bijna geen ondersteuning naast, achter hem. Hopelijk gaat dat met de nieuwe aankopen voorin en met Sutalo en Avila achterin een stuk beter. Mannsverk erbij op het middenveld, dan moet er meer stevigheid, balans en doelpunten gaan komen.

01-09-2023 13:31

SpartakAmsterdam +5521

Eilandje Brobbey was inderdaad aanwezig. Het is dan ook lastig voetballen voor hem maar hij moet met zijn fysiek toch wel wat meer te weeg kunnen brengen tegen een centrale.

Pieter_snats gaat dat de bijnaam van Borna Sosa worden?

01-09-2023 14:36

Ferd +38603

die centrale was fysiek ook een sterke.

02-09-2023 07:02

SpartakAmsterdam +5521

Brobbey is toch ook niet bepaald een spriet. Zit toch genoeg spier in die gozer. Feit is natuurlijk dat Brobbey bijna altijd de fluit/schijn tegen zich heeft.

02-09-2023 09:38

twynestar +28607

Wijndal heeft in de eerste helft 5 keer de kans gehad om met een redelijk eenvoudige pass Bergwijn minimaal 4 keer echt gevaarlijk diep te spelen en gaat terug naar Hato.

Daar moet iets geknakt zijn. Want als we hem voor het aanvallende ook al niet meer kunnen gebruiken...

01-09-2023 13:50

SpartakAmsterdam +5521

Moet wel, die gozer wandelde als een melaatse over het veld. Het kan niet anders dan dat hij een enorme shitshow in zijn hoofd heeft. Ik kan er anders echt geen verklaring voor bedenken.
Ergens heel sneu natuurlijk maar Ajax moet ook door.

01-09-2023 14:33

Sunny +9568

Dat is dus juist het probleem; voetballen kon en kan hij niet.
Wel redelijk hard langs de zijlijn rennen en incidenteel een goede voorzet geven.
Maar techniek, hardheid, verdedigend, positioneel of een actie .... niks/nope/nada

01-09-2023 14:32

rich67 +6687

Misschien kunnen we op deze laatste transferdag er 11 verkopen en 11 anderen halen?

01-09-2023 12:05

Ajax95Duivendrecht +24174

Houding is 1, maar kwaliteit is 2.

Als maar liefst drie trainer het in een jaar hebben geprobeerd en alle drie het boeltje niet draaiend krijgen, mag je toch ook wel tot de conclusie komen dat de selectie gewoon kwalitatief tekort komt. Of op zijn minst ernstig in onbalans is vwb kwalitatieve bezetting van de posities.

01-09-2023 12:04

Vik86 +42397

Ehh er zijn spelers gehaald toch

01-09-2023 12:13

stopperspil +11207

VdVaart is een leuke eerlijke spontane beetje simpele analist, Mulder vond ik analytisch concreter en beter gisteren.

01-09-2023 12:00

willem1958 +8873

Mulder heeft gelijk.
Brobbey heeft altijd zo'n houding van "het interesseert me niet veel eigenlijk" en Bergwijn heeft dat ook in zich, wat een verschil als je indertijd bijv de Ligt of Frenkie voor de camera kreeg, die houden gewoon een goed verhaal en kijken op een normale manier in de camera.
Het was gisterenchht verschrikkelijk om te zien hoe er op het veld gespeeld werd, men liep een beetje mee maar van enigzins goede agressie en fel druk zetten was totaal geen sprake alsof het ze gewoon niet interesseerde.

Vorig jaar hebben we dat ook meermalen gezien en ik vraag me werkelijk af wat sommigen bij Ajax doen, ik zie ze liever bij een andere club spelen met deze instelling.
Brobbey gaat alleen op de keeper af en net als de vorige keer weet ie niet hoe hij een keeper moet omspelen met een schijnbeweging maar knalt er gewoon midden op, het is echt waardeloos.
Taylor, Bergwijn, Brobbey en Wijndal hadden gewoon doorgeselecteerd moeten worden, ik hoop echt dat ze een flinke tijd op de bank terechtkomen want met deze instelling ben je het gewoon niet waard om bij Ajax te voetballen.

01-09-2023 11:58

Wobbo +11512

Bergwijn, Brobbey, Wijndal, Rensch, Taylor, Klaassen. Als die allemaal vandaag nog van de hand worden gedaan hang ik de vlag uit. Ook als er geen vervangende aankopen worden gedaan. Dan maar 5e worden met een hoop eigen jeugd. Flikker toch op met al die middelmaat en passieloze weirdo's.

01-09-2023 11:50

Aspers73 +3243

Met een hoop eigen jeugd? Dat gaat niet gebeuren, we hebben 11 middelmatige buitenlanders gekocht voor bijna 80 miljoen euro of meer.

01-09-2023 12:02

Wobbo +11512

Hoeft ook niet gelijk in de basis maar aanschuiven op de bank.

01-09-2023 12:07

MarkP +21772

He is right you know……het is nu wel genoeg geweest met het duo brobbey bergwijn, slapjanussen eerste klas, lopen al 3 trainers lang te falen, als ajax nog iets wilt bereiken dit seizoen moeten deze 2 uit de basis verdwijnen. Akpong en forbs op hun plekken mikautadze op rechts next game. Berghuis of sutalo aanvoerder.

01-09-2023 11:31

jaripettersson +9531

Berghuis is absoluut geen aanvoerder. Hopen dat Sutalo het wel is, want de spoeling is dun.

01-09-2023 11:41

Grouster +1355

Bergwijn is een miskoop. Laat veel te weinig zien, moet veel meer doen zonder bal. Maak eens een loopactie in de diepte!
Hangt nu een beetje de vedette uit die een bal in de voeten wil en dat alles om hem draait. Straalt niets uit, heeft geen plezier in het spelletje een is zeker geen aanvoerder!

01-09-2023 11:31

Sportvolgert +40740

Niet om aan te gluren inderdaad. Enige wat hij opwekt is enorme ergernis!

01-09-2023 11:36

josajacied +3547

Brobbey is af.. mentaliteit en zelfkritiek totaal ondermaats.

01-09-2023 11:23

MrIvez +3516

En precies de reden dat onze data Duitser zei dat die mensen wil die graag voor ajax willen uitkomen. Het is puur de houding van ons elftal waardoor een lak aan moeten erin sluipt

01-09-2023 11:22

jaripettersson +9531

Een leider had ook fijn geweest. Die loopt er niet tussen.

01-09-2023 11:43

Vranzie +1457

Maar er is er wel 1 aanvoerder... Heel droevig.

01-09-2023 11:51

Stoffel +18571

Wat ik voornamelijk ergerlijk vond is dat Brobbey vond dat hij en Bergwijn wel goed druk hadden gezet maar Forbs niet.

Ten eerste zou ik als ik hem was eerst maar eens in de spiegel kijken voordat hij naar anderen gaat wijzen en ten tweede vond ik dat Forbs juist het enige lichtpuntje was.

01-09-2023 11:17

trodat4030 +97192

Forbs was mét bal een lichtpuntje, maar dat staat toch vollédig los van druk zetten? Dat doe je namelijk bij balbezit tegenstander. Brobbey heeft toch ook geen commentaar op zijn spel in balbezit?

01-09-2023 11:26

Stoffel +18571

Vond hem anders best aardig drukzetten, zeker de eerste helft. Heb ook hier een aantal comments gelezen dat mensen vonden dat hij goed druk zette en dat dat er in de opleiding van City goed in wordt gedramd.

01-09-2023 11:29

Maxwell_5 +6979

Selectief luistervermogen van mensen….

01-09-2023 11:32

trodat4030 +97192

Drukzetten doe je als team, met zn tienen en als er 1 verzaakt (of op een andere manier druk zet als de rest), lopen er 9 voor niets. Dat hij individueel goed druk lijkt te zetten zegt niet zoveel, want dat kan zomaar op een andere manier gebeuren dan de andere 9. Je kan iets goed doen, maar toch tegen de teamafspraken in. Dat kan prima gelijktijdig.

01-09-2023 11:36

rastamario +65

Meeste mensen hebben op hun max bij fc achterin het bos 8 gespeeld, blijkbaar!

01-09-2023 12:54

slumpf +4583

@ trotdat Dat was duidelijk te zien gisteren. Men had geen idee van elkaar wat men deed.

01-09-2023 16:10

Dolblij +45554

Als Brobbey en Wijndal de tekenen des tijds nog steeds niet op de juiste manier geduid hebben dan vinden ze zichzelf op de bank terug. Er zijn nu alternatieven genoeg.

01-09-2023 11:11

DEELM +11891

Dat moet helaas nog blijken. Geen van de andere opties hebben zich bewezen op het hoogste niveau. Ik vind alle aankopen op Sutalo en Avila na enorme gokken van Mislintat!

01-09-2023 11:17

Dolblij +45554

De gisteren spelende aankopen van Mislintat moeten deels nog wennen en ze spelen met watjes als Wijndal, Brobbey en Taylor om zich heen. Ook Berghuis was gisteren een schim van zichzelf, om van Bergwijn te zwijgen. Als je vermeende niet door Mislintat gehaalde sterkhouders het al af laten weten, dan ligt het niet aan de aankopen, maar aan de Berghuiswijndallen. Ik heb nog steeds goede hoop.

01-09-2023 11:26

Biss +10476

Je zou het ook helemaal om kunnen draaien en zeggen dat onze eigen spelers niet renderen vanwege de vele aankopen/nieuwelingen. Maar jij kiest er voor om onze eigen jongens af te vallen om de aankopen (en Mislintat) te beschermen.

01-09-2023 12:57

Dolblij +45554

De genoemde eigen spelers rendeerden vorig jaar ook niet. Bent u Bergwijn al vergeten?

01-09-2023 13:11

DEELM +11891

Waarom zouden de zwakke schakels van afgelopen jaar dis jaar ineens de sterkhouders kunnen zijn? Dit is niet naar jou toe hoor, want zo zien heel veel mensen ze, maar dat kan toch niet?
Alle kwaliteit is vertrokken en daarvoor zijn maar liefst 11 nieuwe spelers terug gekomen. Enkel bij Sutalo en Avila verwacht ik dat ze zonder problemen mee gaan draaien. En de rest zijn allemaal gokjes. Aan welke jongens moeten die zich vastklampen dan? Berghuis en Klaassen had ik die rol nog enigzins toebedicht, maar nu gaat Klaassen ook nog weg.

01-09-2023 14:47

DEELM +11891

@Biss Fijn dat je out of the box denkt, maar zo werkt 't natuurlijk niet in een maatschappelijke samenstelling die zo fluïde is als de voetbalwereld. Reeds aanwezige spelers dienen daarin nieuwkomers wegwijs te maken om zodoende zo snel mogelijk de juiste dynamiek te creëren waarin goede resultaten gehaald kunnen worden. Niet andersom.

01-09-2023 15:08

Jeugd +24909

Ik verwijt dit de staf.
Los van dat de selectie nog niet top is kun je toch wel als een team spelen, druk zetten, kort erop verdedigen en met je man meelopen. Je mag van Bergwijn toch wel verwachten dat hij wat avonturen aangaat en op z'n minst een keer op goal schiet.
Je kunt dit als staf toch vooraf en op z'n minst in de rust afdwingen. Na rust gebeurde ook niks. De staf moet in de spiegel kijken.

01-09-2023 11:04

nlvcmn +5810

Bergwiin is gewoon geen aanvoerder. Heeft 3 kinderen bij 3 vrouwen, weggestuurd in de jeugd bij Ajax, PSV door de achterdeur verlaten en vorig jaar voorop bij de opstootjes.

Is denk ik echt aanvoerder gemaakt onder het mom van laten we hem verantwoordelijkheid geven, dat zal hem goed doen.

01-09-2023 11:06

Jeugd +24909

Joh al heeft hij 78 kinderen bij 33 vrouwen, wat kan mij dat schelen. Bij PSV is hij overigens door de voordeur gegaan.
Hij is aanvoerder gemaakt bij gebrek aan beter dat klopt.
Dan nog vind ik dat de staf ervoor moet zorgen dat Bergwijn ook voelt dat hij on het veld de kar moet trekken.
Dat begint met zelf acties maken en een keer op goal schieten in plaats van alles terugkaatsen en de hele wedstrijd onzichtbaar zijn.

01-09-2023 11:11

TJHooker +3938

Het is gewoon in niets een aanvoerder! Verbaal niet, voetballend niet en qua aanzicht ook niet. Begrijp deze keuze dan ook echt niet, was ook weinig beter btw, maar ik zie hem hierdoor lastig gewisseld worden en dat werkt in je nadeel.

01-09-2023 11:22

debalisrond95 +2339

Ik heb Bergwijn ook niet hoog zitten op het moment, maar om zijn (ex) vrouwen en kinderen er bij te halen! Wat een ontzettend lage streek zeg! Bah! Want Vgm heeft daf totaal niks te maken met hoe je functioneert in het voetbal. Goed moest ik ff kwijt.

01-09-2023 12:11

Aspers73 +3243

Onze jeugdspelers hadden het beter gedaan gisteren

01-09-2023 11:04

FlyingDutchMan +17318

Rensch, Taylor & Bergwijn & Brobbey?

01-09-2023 11:30

Tufono +4195

Die houding, daar erger ik mij ook aan, dat moet aangepakt worden, vooral die klojo van Wijnlul, castreren moet je die klootzak!

01-09-2023 11:02

Redrum +96283

Castreren is wel heel drastisch, wat mij betreft mag hij zich voortplanten, zolang hij het maar niet doet als Ajacied. Als ze deze gozer vandaag nog weten te slijten dan word ik helemaal gek.

01-09-2023 11:04

Tufono +4195

😅👍

01-09-2023 11:08

CDX +3241

Mentaliteit heb je of niet... dus dat wordt gewoon niks met die gepamperde lamzakken

01-09-2023 11:05

Aurora +4553

Je mist persoonlijkheden in het veld. Tadic, bijvoorbeeld. Er is nu niemand die het gezag heeft om anderen aan te spreken. Het lijkt wel een jeugd elftal dat alleen maar uitvoert en zelf geen idee heeft hoe je een wedstrijd moet kantelen. Geen karakters.

01-09-2023 11:00

debalisrond95 +2339

Deels met je eens. Tadic was natuurlijk ook afgelopen seizoen nog aanvoerder bij ons, en ook toen liep het voor geen meter en zag je deze houding bij sommigen. Denk dat je gewoon hard moet ingrijpen zoals ze dat ook bij FC Groningen nu doen (selectie uitzetten als ze zich slecht gedragen) dit kan je er nu echt niet bij hebben. Wijndal moet echt zsm weg, desnoods gratis. Rensch mag gewoon ff op de bank plaatsnemen om wakker te worden, zelfde geldt voor Taylor en brobey. Laat ze maar 3 wedstrijdjes banken. Wake up call.

01-09-2023 12:15

Rymesyt +8141

Dit hele verhaal ben ik het mee eens behalve de kritiek op de houding van Brobbey. Hij heeft zo'n houding nou eenmaal over zich, dat het allemaal wat loom en ongeïnteresseerd oogt. Als het niet loopt staan we allemaal klaar om dat te bestempelen als ongeïnteresseerdheid, maar dat is het volgens mij helemaal niet. Sommige jongens hebben dat, Brobbey heeft het, Dolberg had het op een ietwat andere manier. Als het goed gaat vinden we dat mooi, ijskoud, onderkoeld. Als het slecht gaat stoort iedereen zich er aan. Kudus werd hier ook altijd heel erg op afgerekend als het niet goed ging, terwijl die precies hetzelfde deed als het wel goed ging en dan hoorde je er niemand over.

01-09-2023 11:00

vandenhaas4 +15120

Medic moet iets meer tijd krijgen (zowel van Ajax in zijn ontwikkeling als aan de bal 🙂). Het is duidelijk dat hij soms niet helemaal weet wat de bedoeling is. Wel zette hij in het begin van de wedstrijd Brobbey een tegen een met de keeper. Normaal gesproken heb je dan een assist op je naam, maar ja, Brobbey...

01-09-2023 10:56

Dubbelvla +8540

hij is echt zo'n speler waarvan je juist niet nodig hebt dat ie brobbey alleen voor de keeper zet maar eerder met al zijn ziel en zaligheid voor bal springt bij de 0-1.

dat was nou echt een goede kans op zich defensief te onderscheiden.

01-09-2023 10:58

Harold +10581

Rensch geen vertrouwen? Nou hij is basisspeler dus hoezo geen vertrouwen?

01-09-2023 10:56

vandenhaas4 +15120

Denk dat hij zelfvertrouwen bedoelt.

01-09-2023 10:57

Dubbelvla +8540

er lopen te veel spelers rond die goed spelen bij de gratie van het gehele team. die trekken niet de kar, maar moeten getrokken worden (ghehe).

een brobbey moet bediend worden en dynamische speler om hem heen hebben om naar te kaatsen; een bergwijn moet een goede LB en 8 hebben om mee te combineren en gaten te trekken.

als dat dan allemaal niet lukt gaan de schoudertjes hangen en komen ze niet meer omhoog. vooral als je al vanaf je 14e minstens 4x modaal verdient en alles je met een gouden vorkje wordt gevoerd. zit ook beetje in de leeftijd, het is cool om ongeïntresseerd over te komen.

01-09-2023 10:55

KarimB +11763

Zo ken ik er wel meer. Taylor heeft een beweegbare 7 nodig die diep gaat. Forbs heeft een spits nodig die gaten trekt ipv zijn kont er in zet. Zo kan je altijd 2 kanten op redeneren

01-09-2023 12:21

jo1 +4584

Er zat werkelijk niks in gisteren. Helaas moet ik vd Vaart gelijk geven. Je zag ook geen positieve punten waar je houvast aan kan houden

01-09-2023 10:52

trodat4030 +97192

Ik zag anders Hato, Forbs en Tahirovic die wel degelijk positieve dingen lieten zien, al was het bij hen ook niet 90 min lang foutloos. Ook Gorter zat er bij de tegengoal nog in 1e instantie goed bij, pas bij de rebound van 75 cm afstand moest hij capituleren. Verder heeft die ook amper iets te doen gehad. Ik zag het wel, maar jij blijkbaar niet..

01-09-2023 11:43

jo1 +4584

Forbs is enorm snel, maar kon niet wild worden van het vervolg passing. Hato deed het enorm goed absoluut. Tahirovic deed mee maar kan niet echt zeggen dat hij echt uitblonk

01-09-2023 11:52

trodat4030 +97192

Klopt, zijn eindpasses waren niet goed, maar de meeste moesten ook van zijn zwakke been komen. Ik denk dat hij van links veel dreigender zal zijn, maar goed, we hebben nu gewoon een probleem op rechts en dat moet even opgelost worden. Helaas is Forbs dan kind vd rekening. Neemt niet weg dat Forbs dreiging en acties wel degelijk bij mij onder de noemer positief vallen.

Persoonlijk zou ik Chico dan ook onder geen enkel beding verhuren aan Porto, we hebben iedereen nodig die enigszins op die positie uit de voeten kan. Het is ook niet zo dat we nog wat in Jong hebben rondhuppelen op die positie met enige potentie. De rechtsbuiten díe ze hebben loopt al een paar potjes op linksback rond (Martha) en die kan me totáál niet bekoren op rechtsbuiten. Al jaren niet overigens.

Over Tahirovic zeg ik ook niet dat hij uitblonk, maar wel dat hij positieve dingen liet zien, dat is een behoorlijk nuanceverschil.

01-09-2023 12:18

jo1 +4584

Forbs heeft de pech dat Bergwijn op zijn originele plek staat,. Nu is Bergwijn al maanden totaal de kluts kwijt en kan hij er nog weinig van. Echter is hij aanvoerder geworden en zal hij niet snel banken. Je mag je dan wel afvragen waarom hebben ze deze speler dan gehaald als hij niet op zijn beste plek wordt gepositioneerd.

01-09-2023 12:21

Koningtoto +60663

Sluit ik me bij aan. Ik kan het me eerlijk gezegd ook niet herinneren.

Zelfs nederlagen tegen Napoli en kakkies (6-2) waren qua voetbal niet zo verschrikkelijk slecht als dit.

01-09-2023 10:50

Francisco81 +4332

Tegen de kakkerlakken waren we toen in de eerste helft gewoon beter. Die 3-2 op slag van rust en de 4-2 gelijk na rust was toen de doodsteek, daarna viel het helemaal in elkaar. Napoli was gewoon kansloos vanaf de start, kwamen we bij toeval voor. Gisteren was echt gewoon bagger. Speelden een soort zomeravondpotje

01-09-2023 10:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.