NB: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'

door BadembaBarrie 349

Bron Ajax Showtime

NB: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'

door BadembaBarrie 349

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax plaatst zich met schaamrood op de kaken voor groepsfase Europa League, na minimale thuisnederlaag tegen Ludogorets (0-1). Ditmaal met hoofdredacteur Bart Veenstra. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee!

Stelling: Ajax heeft zich tegen Ludogorets van een bedroevend niveau getoond.

'De vraag stellen is hem eigenlijk beantwoorden. 'Bedroevend' is misschien zelfs wel zacht uitgedrukt. Het was echt beschamend slecht. Dit was echt het slechtste optreden van Ajax in jaren. Vorig seizoen hebben we vaak een slecht Ajax gezien, maar tegen Ludogorets was het zo mogelijk nog slechter. Het leek alsof ze er niet zoveel zin in hadden. Het was veel te laks, dus ik ben het zeker eens met deze stelling.'

Was er ondanks het povere spel iemand die jij als Man of the Match zou aanwijzen?

'Dat vind ik lastig, omdat ik niemand echt goed vond spelen. Toch moet je op zoek naar lichtpuntjes. Als je dat dan doet, vind ik het knap hoe Jorrel Hato zich op zijn zeventiende staande houdt. Hij ging wel in de fout bij de tegengoal, maar hij was zeker niet de enige en speelde verder bij vlagen weer best prima.'

Branco van den Boomen keerde terug in de basis en Kenneth Taylor verschoof naar nummer tien. Hoe vond je dat uitpakken?

'Mijn eerste gedachte was: dit middenveld ontbeert een echte tien. Je hebt in Tahirovic een 'zes' en in Van den Boomen en Taylor twee achten daarvoor. Dat werkte niet, het was niet complementair aan elkaar. Vandaar ook de wissel, denk ik. Klaassen in de rust voor Van den Boomen. Klaassen is meer een tien dan Van den Boomen of Taylor. Het leidde niet direct tot beter spel, want het was in de tweede helft ook niet goed bij Ajax. Ik denk in ieder geval echter niet dat dit het ideale middenveld is voor Ajax. Je moet kiezen voor Van den Boomen óf Taylor op acht en daarvoor tussen Berghuis, Klaassen, Akpom en eventueel Mikautadze.'

Ook Carlos Forbs startte, ter vervanging van de vertrokken Mohammed Kudus. Zie jij in hem Ajax' rechtsbuiten voor dit seizoen?

'Ik vind dat lastig te zeggen, want Ajax heeft heel wat spelers gehaald, onder meer Mikautadze dit ook op rechts schijnt te kunnen spelen. Forbs had een oké optreden in huis tegen Ludogorets. Hij is wel een totaal ander type dan Kudus en je merkte wel dat Kudus echt gemist werd. Hij voegde in Bulgarije, samen met Berghuis heel veel voetbal toe en op het moment dat zij er allebei niet in staan, mis je dat wel. Forbs is een andere speler, een buitenspeler met diepgang, die – denk ik – eigenlijk beter is op links. Ik denk wel dat hij aan veel speelminuten gaat komen, omdat hij één van de weinigen is bij Ajax met snelheid en diepgang.'

Ajax wist het duel geen moment zo te domineren als in Bulgarije. Waar wijt je dat aan?

'In Bulgarije speelde Ajax dus met types als Berghuis en Kudus. Dat zijn spelers die én heel goed zijn aan de bal én tussen de linies kunnen voetballen. Die miste je nu. Daarbij vond ik Ajax vandaag heel laks en plichtmatig. Er zat weinig energie in de ploeg. Het leek alsof ze dachten dat het belangrijkste was om de groepsfase van de Europa League te halen en ze speelden om dit duel dus door te komen, in plaats van te winnen.

'Daarbij spatten de vonken er niet bepaald vanaf. Je kreeg niet het idee dat ze er heel veel zin in hadden. Anderzijds kan het natuurlijk ook zijn dat Ludogorets tactisch beter stond. In Bulgarije leek het alsof zij te veel respect hadden voor Ajax. Als ze dat niet hadden gehad, was het tweeluik misschien wel heel anders verlopen. Je kunt wel zeggen dat Ajax het tweeluik dankzij die goede eerste helft in de uitwedstrijd de wedstrijd gewonnen heeft. Verder was het namelijk niet om over naar huis te schrijven.'

Wat zag je misgaan bij de tegengoal?

'Een hoop, door meerdere spelers. Ludogorets combineert er vrij makkelijk doorheen. Eerst laat Taylor zijn man lopen en daarna laat Medic zich ook in zijn rug verrassen. Dat wijt ik aan slecht in de duels zitten en er niet kort genoeg op zitten.'

Hoe beoordeelde je de wissels die Maurice Steijn doorvoerde?

'Ik vond het jammer dat Forbs eruit ging. Het kon zijn dat het te maken had met de tackle die hij kreeg. Hij ging er ook uit in een fase waarin hij er juist net lekker in leek te komen. Dan komt Berghuis op rechts te spelen, terwijl ik denk dat hij op tien beter is. Voor de rechtsbuiten positie vind ik hem niet snel en explosief genoeg. Daarbij heeft hij zelf ook aangegeven dat hij liever op tien speelt en dat hij, als hij op rechtsbuiten speelt, een back nodig heeft die eroverheen dendert. Dat is Rensch ook niet per se. Ik sta wel achter de wissel van Klaassen voor Van den Boomen, mede omdat ik in de rust zelf ook vond dat er ergens gewisseld moest worden. Verder ging Bergwijn eruit voor Mika Godts. Hij viel uit met een knieblessure en het is te hopen dat dat meevalt, want het zou voor Ajax een flinke aderlating zijn als hij er voor langere tijd uit ligt.'

Tot slot: Ajax plaatst zich voor de groepsfase van de Europa League. Hoe schat je de kansen in dat toernooi?

'Dat hangt denk ik voor een groot deel af van de loting. Als je de potindeling bekijkt, zou Ajax vrijwel zeker bij de eerste twee moeten kunnen eindigen. Het is nog wel afwachten hoe het uiteindelijk gaat draaien bij Ajax en wat het niveau van de aankopen is. Als ze niet verder komen dan het niveau van deze wedstrijd, dan eindigen ze laatste in de groep, wie ze ook treffen. In die zin is er dus wel echt werk aan de winkel en gelukkig is er nog wat tijd voordat de eerste Europa League-wedstrijd plaatsvindt. Ze hebben dus nog wel even de tijd om te werken aan automatismen. Dat is ook hard nodig, want die waren tegen Ludogorets echt ver te zoeken.'

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Ewald +6778

Wat dacht hij ervan om Taylor eens een tijdje op de bank te houden….

02-09-2023 12:53

Catenaccio +2771

Of ben van beiden? Vos, Mannsverk en akpom achter Brobbey!

02-09-2023 12:26

Yeshyeshyall +11022

Taylor is een goed talent maar wel een soort verbindingspeler. Als het tempo omhoog gaat en het team draait kan hij makkelijk mee. Zodra het niet loopt kan hij niet het verschil maken en dat is gezien het type speler dat hij is niet heel gek (nog los van zijn leeftijd), zelfde geldt voor Hlynsson. Denk voor nu dan ook dat hij een beetje beschermd moet worden. Verdedigend kan en moet hij sowieso nog beter

02-09-2023 10:52

Musica Merlo +8228

Vanaf het moment dat Taylor van jong Ajax werd overgeheveld naar het eerste had ik al mijn grote twijfels over hem. Want al de wedstrijden van Jong die ik op tv zag met hem had ik eerder het gevoel dat hij over te weinig talent beschikt voor het eerste. Natuurlijk heeft hij wel een paar goede wedstrijden gespeeld in de voorgaande seizoenen maar er waren teveel wedstrijden dat hij totaal niet overtuigde. Dus is het niet zo moeilijk om voor van den Boomen te kiezen. Niet dat laatst genoemde al de sterren van de hemel speelt maar hij beschikt in ieder geval over een uitstekende lange afstand pass al moet hij wel leren wanneer hij die kan spelen. Goed van den Boomen heeft nu ook concurrentie met de nieuwelingen. Dus we gaan het zien. Voor Taylor zie ik het somber in.

01-09-2023 19:19

Catenaccio +2771

Taylor is in de rest verdediging gewoon slecht. Zijn al zoveel kansen /doelpunten uit instaan voor de tegenstander. Laten invallen als diepgaande middenvelder voorlopig

01-09-2023 18:08

MoKudus +644

Mensen, kalm!!! Het komt allemaal goed!! Trust the process! ❌❌❌

01-09-2023 18:05

Bc te P +22130

Doe beiden maar even niet

01-09-2023 17:59

Web +178830

Deze wedstrijd analyseren heb ik geen enkele zin in
Gisteren een Ajax dat vorig seizoen voor geen meter liep zonder de vier beste spelers
Tadic, Kudus, Timber en Alvarez

Het was bedroevend maar eigenlijk ook niet zo vreemd

01-09-2023 17:52

LukaLitmanen +82612

Je bedoelt Berghuis neem ik aan? Want Bergwijn stond in de basis

01-09-2023 17:55

Web +178830

Nee Alvarez maar dat past bij mij
Ga het veranderen

01-09-2023 17:56

LukaLitmanen +82612

Overigens was Berghuis’ de beste speler van het seizoen uitgeroepen (en met name tot februari)

01-09-2023 17:57

AJAXINMYHEART +22029

"Verder ging Bergwijn eruit voor Mika Godts.
Hij viel uit met een knieblessure en het is te hopen dat dat meevalt, want het zou voor Ajax een flinke aderlating zijn als hij er voor langere tijd uit ligt."

🤔🙄

01-09-2023 17:52

cantharel +3528

Bergwijn aderlating ? Dit meen je niet serieus toch .

02-09-2023 09:12

Ozymandias +159568

Ik zou Vd Boomen en Taylor sowieso uit de bazig houden. Vd Boomen lijkt me een geweldige speler voor bepaalde momenten maar niet voor een vaste basisplaats. Ik schreef bij Jong Ajax al dat Taylor altijd als het team wat minder speelde totaal onzichtbaar werd en bang was om in de opbouw aan de bal te komen. Die mentaliteit heeft zich in het eerste natuurlijk alleen maar versterkt (met Klaassen had hij ook een perfect voorbeeld van hoe een speler zichzelf onzichtbaar kan maken zonder daar kritiek op te krijgen). Taylor moet mentaal nog grote stappen in zijn ontwikkeling zetten voordat hij klaar is voor een vaste basisplaats. Ik zou het daarom goed vinden als hij nu een stap terug moet doen om in de hoop dat hij zich mentaal sterker terug vecht en weer stappen vooruit kan zetten.

01-09-2023 17:49

komopajax777 +13370

Van de Boomen kan prima in de basis maar moet dan wel in zijn kracht gebruikt worden en dat werkt het best in een ingespeeld elftal.Zo gaf hij een prachtige dieptepass op Forbs maar die stond stil gisteren.Het basiselftal zal de komende tijd duidelijk worden en dan kunnen de automatismen erin geslepen worden.

01-09-2023 19:41

donkerblauw +2894

Taylor kan het maar niet bewijzen.

01-09-2023 17:49

Rock69 +8411

Ik verwacht eerder onze Noor op het middenveld. En Avila kan ook maar zo daar staan. Heeft ook een hele goede passing in zijn benen. Tahirovic en Boomen erom heen.

01-09-2023 17:43

DankzijCruijff +48731

Neehee. Kiezen tussen Tahirovic en Branco.

01-09-2023 17:36

LukaLitmanen +82612

Op voorwaarde dat Taylor alleen op 8 nog staat

01-09-2023 17:56

LukaLitmanen +82612

Op 10 is echt drama met Taylor

01-09-2023 17:57

DankzijCruijff +48731

Berghuis is momenteel de beste 10 en waarschijnlijk zelfs de enige 10. Ik weet dat jij het daar niet geheel mee oneens bent ;-)

01-09-2023 17:58

Catenaccio +2771

Die Armeniër of Akpom?

01-09-2023 18:10

DankzijCruijff +48731

Armeniër als je het mij vraagt. Nog liever een nog lichtvoetigere, technischere speler

01-09-2023 18:21

komopajax777 +13370

Onzin dat zijn twee verschillende type spelers die prima samen kunnen spelen.

01-09-2023 19:43

DankzijCruijff +48731

Ja hebben we lekker gezien

01-09-2023 20:00

MVG +16480

Taylor heb je echt helemaal niks an. Kapsones van hier tot Tokyo maar zijn goede wedstrijden zijn op één hand te tellen.
Van den Boomen heeft specifieke kwaliteiten met een goede crossbal en een steekpass. Hij moet alleen wel echt sneller gaan handelen. Ik vind ons middenveld nog steeds erg zwak bezet en hoop eerlijk gezegd dat Vos veel minuten gaat krijgen. Dat is een beetje de dynamische middenvelder die je nodig hebt.

01-09-2023 17:35

komopajax777 +13370

Snel handelen in een elftal zonder automatismen is moeilijk.

01-09-2023 19:44

Chadd +7759

Welke kapsones?
Geef eens wat concrete voorbeelden.

01-09-2023 19:44

MVG +16480

Kijk de handgebaartjes maar terug

01-09-2023 19:56

Chadd +7759

Aah, het vingertje 11 maanden geleden.

Heb je nog iets recents?

01-09-2023 20:02

5kgdumbell +1447

Liefst geen van beide. Met name bij Taylor vind ik een basisplek allerminst terecht.

01-09-2023 17:22

Ajaxfan31183 +16391

Geen van beide , tahirovic en onze Noorse vriend op het middenveld

01-09-2023 17:10

Tadic020 +1926

Allebei niet

01-09-2023 17:08

Murdoink +2058

Wat een luxe zeg ..

01-09-2023 17:03

Andronixos.c +8232

Beide even in Jong Ajax zetten

Misschien komen ze dan wel terug in vorm…. Ooit

01-09-2023 16:55

GNBL +90745 moderator

Wat dacht je van geen van beiden?

01-09-2023 16:38

Ajax1inmyheart +767

Taylor aub ERUIT! Mijn god wtf wat een slappe zak is dat zeg. Erge is dat hij niet de enigste is.

01-09-2023 15:42

Robertini +40067

Taylor moet gewoon banken, doet soms wel wat goed, maar maakt echt te veel fouten.

01-09-2023 14:04

Saudara +7087

Misschien zijn we zelfs beter af zonder Taylor en zonder Branco.

01-09-2023 13:16

skeelebertus +30

Taylor lekker naar jong ajax sturen heeft nog niks laten zien in ajax1 die denkt dat die het al heeft gemaakt waardeloze speler!!!!

01-09-2023 12:53

MarkP +21852

Zn maat Brobbey dan ook

01-09-2023 14:47

Anti-040-Loserclub +1893

Taylor is EXIT. Wederom weer betrokken bij een tegengoal. Tegenstander had weer alle ruimte om een voorzet te geven. Taylor kan niet verdedigen.
Als Steijn verstandig stelt hij hem nooit meer op, of laten invallen. Steijn kan hem beter melden dat er geen enig uitzicht is op speelminuten. Datzelfde geldt voor Bergwijn,, Wijndal & Rensch. Dit zooitje snel verkopen komende winter / zomer transferperiode.

01-09-2023 12:49

S.Ajacied +5231

Jij begrijpt het.

01-09-2023 12:52

gi0vanni +7381

Helaas moeten de selectie genoeg kwantiteit hebben. Dus de slechte spelers moeten naar de bank. Alleen weet je niet hoe de nieuwe spelers het doen. En de aanvoerder en tevens duurste aankoop naar de bank gaat niet gebeuren. Die Mannsverk zou een type Frenkie zijn. Maar stel dat Bergwijn geblesseerd is en de aankopen klaar zijn om te spelen. Dan kan je veel kanten op. Zonder Rench, Medic, Wijndal, Boomen, Taylor, Bergwijn en Brobbey zou je zoiets krijgen: Gorter, Gaaei, Sutalo, Hato, Avila, Mannsverk, Berghuis, Tahirovic, Mikautadze, Akpom en Forbs.

01-09-2023 13:54

linksbinnen +8270

Dan mis je er nog 1.

01-09-2023 16:57

gi0vanni +7381

Oeps, op 10 moet natuurlijk Berghuis.

01-09-2023 17:19

analist2399 +702

En dan te bedenken dat Bergwijn aanvoerder is. Hoe haalde Steijn het in zijn hoofd? Een fout die door vele wordt gemaakt is doorgaan met iets wat niet werkt en maar hopen dat het op een dag aanslaat.

01-09-2023 16:44

DEELM +11891

Als Bergwijn er langere tijd uit ligt is dat enkel een aderlating als hij z'n spel bij terug komst heel snel verbetert. In z'n huidige vorm (al bijna een jaar) voegt hij werkelijk helemaal niks toe. Dan zie ik liever Forbs en Godts die minuten maken op links.

01-09-2023 12:21

JesperOdeTovenaar +1212

Couldn't agree more! Als hij niét geblesseerd is; banken en Forbs 5 wedstrijden kans geven op links. Snel! Diepgang! Overzicht!

01-09-2023 12:34

DEELM +11891

31mln down the drain! Oef!

01-09-2023 14:41

JesperOdeTovenaar +1212

Krijg je nog wel 15M voor.

01-09-2023 15:18

DEELM +11891

In z'n huidige vorm? Laat t waar zijn.

01-09-2023 17:14

DEELM +11891

Daarom is de keuze voor Bergwijn als aanvoerder ook ontiegelijk dom. Hij is geen aanvoerderstype en speelt al tijden slecht, maar als je hem nu op de bank zet of nog erger z'n aanvoerdersband weer afneemt dan is het klaar met Bergwijn bij Ajax en schrijf je minimaal 20mln af.

Niet dat dat laatste mij nog kan schelen, want ik wil een leuk spelend team zien en Bergwijn straalt al tijden geen plezier meer uit, maar zakelijk is het natuurlijk wel aderlating. Nogmaals, het was een domme keus om hem aanvoerde te maken.

01-09-2023 22:07

Vik86 +42397

Mensen praten hier of de jeugd goed genoeg is en wel ff mee gaat draaien.. Wat een verstand heb je dan.. De jeugd is op dit komend kwalitatief nog minder dan de wisselspelers..

01-09-2023 12:20

Tadic020 +1926

Als goed is die jongen van molde mansverk zo snel mogelijk

01-09-2023 12:19

BaasBaas +8412

NB: 'Steijn moet voor een middenveld kiezen zonder Taylor en Van den Boomen*

01-09-2023 12:17

BaasBaas +8412

Gewoon spelen met bijvoorbeeld Tahirovic + Mannhof en Akpom als 10. Of Mikatatzen als 10.

01-09-2023 12:18

BBAFCA +9785

Ik denk qua speler dat Mikautadze een goede 10 zou kunnen zijn in een vrije rol. Het is een gozer met lef en een dribbel en overzicht.

01-09-2023 12:31

BaasBaas +8412

Ja idd dat gevoel heb ik ook. Als ik zijn highlight filmpjes kijk (die niet goals alleen) zie je dat hij heel veel in het middenveld te vinden is links + rechts.

01-09-2023 13:08

WZAWZDB32 +4179

Ik vond vd Boomen in de voorbereiding echt sterk spelen, heb afgelopen 2 wedstrijden niet kunnen zien. Zou het de druk zijn, gewenning en zou hij dat niveau weer kunnen herpakken? Vond het echt mooi om te zien hoe hij in het begin het spel aan het verdelen was + een heerlijke trap

01-09-2023 12:16

MosesD +14730

Ik ben erg benieuwd hoe Akpom het doet als 10. Die zou ik weleens achter Mikautadze willen zien aanstaande zondag. Ook hoop ik dat Misehouy zondag zijn minuten mag maken. Sowieso Rensch, Taylor en Brobbey voorlopig op de bank. Schrikbarend niveau deze jeugdspelers. Zowel voetballend als mentaal.

01-09-2023 12:13

BBAFCA +9785

Brobbey is echt een amateur spits. Enige trucje dat hij heeft is hangen in zijn tegenstander. Hij komt voor het Ajax spel echt techniek te kort. Hij kaatst nooit is kort om zelf diep te gaan, heeft geen goed schot, kan niet koppen en positioneel is hij ook niet sterk. Het is altijd hangen in de tegenstander en zelfs dat gaat niet soepel. Als je ziet hoe bijvoorbeeld een top spits als Lewendowski zijn man afhoudt is dat veel meer op techniek en slimmigheid. Brobbey is een hele domme voetballer en je hebt er niks aan als basisspeler voor Ajax. Prima als invaller om nog even oorlog te maken in de laatste 20 min, maar that's it.

01-09-2023 12:34

MosesD +14730

Geheel eens. Door zijn fysiek is hij voor de laatste 10 minuten wellicht iets. In de jeugd waren er al grote twijfels over hem. Ook over zijn fitheid trouwens. Dat we daar zoveel geld voor hebben betaald.... Echt een gotspe. Ik denk dat Mikauladze onze spits gaat worden. Is niet kopsterk, dus Akpom die eromheen speelt, dat kan zomaar wat zijn.

01-09-2023 12:40

4Ever14 +6657

Als ze van plan zijn om Forbs op rechtsbuiten te laten, dan zal wss Mikautadze in de spits spelen en Akpom op 10 en anders Akpom spits en Mikautadze op rechtsbuiten. Maar in dat laatste geval is het nog de vraag wie dan op 10 speelt, zonder Berghuis erbij.
Zie dan liever Misehouy op 10 dan weer Taylor, die er helemaal niks van bakt.

01-09-2023 12:41

MosesD +14730

Ik denk dat Akpom en Bergwijn moeten gaan strijden om de 10 plek achter Mikauladze. Misehouy komt daar hopelijk bij. Forbs op links, Berghuis (of Godts) op rechts in een wat vrije rol.

01-09-2023 12:46

C14 +22538

Een overbodige spits halen, een overbodige RCV halen, een overbodige 6 halen, een overbodige 8 halen, en dan niet eens een topaankoop voor op 10, waar je juist het meest behoefte aan had.

Hoe krijg je het voor elkaar.

01-09-2023 12:07

Vik86 +42397

Niemand is overbodig..

01-09-2023 12:16

JesperOdeTovenaar +1212

Haha goeie. Niemand is onmisbaar 😉.

01-09-2023 12:39

Vik86 +42397

Ik ben een tovenaar

01-09-2023 12:39

BBAFCA +9785

Als je Brobbey hebt gezien gisteren is het niet overbodige luxe. Akpom zal denk ik meer vanaf de 10 positie komen, of Akpom met Mikautadze en veel positiewisselingen tussen die twee.

01-09-2023 12:35

C14 +22538

Dan had je Brobbey moeten verkopen of verhuren.

Akopm op 10 is kansloos, is geen creatieve, lepe 10 die handig is in de kleine ruimte die je nodig hebt.

01-09-2023 12:46

C14 +22538

Taylor is geen 10 maar een 8, Van den Boomen geen 8 in het Ajaxspel maar een 6.

Waar Bosz voetballend en creatief vermogen naar achteren haalt voor beter voetbal van achteruit, kiezen Steijn en andere standaard KNVB trainers ervoor om meer degelijkheid en 'betrouwbaarheid' naar voren te halen en creativiteit uit het elftal te drukken. Hoogstens wat creativiteit op de flanken.

Taylor is normaliter de speler die het meeste energie in de wedstrijd legt, ook geregeld goed drukzet. Maar ging mee in de malaise, en er was geen sprake van drukzetten als team, dan kan dat ook niet individueel. Spelers individueel beoordelen na zo'n wedstrijd is kansloos, dan kan je ze stuk voor stuk wel meteen van de hand doen.

01-09-2023 12:04

AjaxAddicted +3022

Wat een middenveld gisteren. Totaal overlopen! Taylor totaal overlopen! Van den Boomen was ook zeer zoekende. Wie moeten er nu gaan staan? We hadden toch Fitz-Jim? We hebben toch Vos? Tahirovic als aanvallend oke maar er moet er eentje bij. Tannsverk dan? Berghuis heeft het ook niet daar. Heb je zo lang de tijd om een juist middenveld te krijgen en dan heb je nog niets!

01-09-2023 11:51

C14 +22538

Taylor----Misehouy/Berghuis
--------Fitz-Jim---------------

is het beste opbouwende, voetballende, dynamische, combinerende, creatieve, spelmaken, vlotte middenveld dat je kon opstellen.

01-09-2023 12:06

Ans B +20045

Berghuis speelde vorige week nog een prima wedstrijd (zonder al te veel wedstrijdritme) en viel slecht in na een griepje. Zegt gelijk alles voor jou?
Hij is niet de meest stabiele speler aller tijden, maar was vorig seizoen voor de winterstop één van de enigen die goed presteerde. Ook weer vergeten?

Ja, gisteren was het een drama-middenveld, maar het team als geheel staat er ook nog niet. Met een achterhoede die straks uitsluitend uit spelers bestaat die kunnen opbouwen, verandert er al heel veel. Zal heus niet altijd direct goed lopen, maar al die paniek na een dramatisch slechte wedstrijd, terwijl overduidelijk nog niet het best denkbare team heeft gespeeld vind ik zwaar overdreven.
Het is een momentopname, niet meer en niet minder. Je kunt er tig theoriëen en meningen op loslaten, feit is dat we nog heel veel niet weten, en dat er ook tijd voor nodig is. Wat je daar ook van vindt.

01-09-2023 12:10

AjaxAddicted +3022

maar er zijn al teveel wedstijden waarin we zeggen dat het een momentopname is. Of ben je de hele voorbereiding en Excelsior vergeten? Zolang een aantal blijven voetballen en het laten afweten, komen we echt niet verder.

01-09-2023 16:37

Ans B +20045

Er zijn toch nieuwe spelers in aantocht? Best veel ook.
Op voorhand is dit een selectie die sterk is in de breedte en we hebben nog geen idee met wie Steijn denkt te gaan spelen, en op welke positie.
Ik verwacht ook helemaal niet dat Ajax zondag ineens als een trein draait, dat is niet realistisch. Dus ja, het is een momentopname die lang duurt. Het is nu eenmaal niet anders.

02-09-2023 10:24

Vik86 +42397

Hahaha de jeugd erin zetten die nog slechter zijn dan de wisselspelers... C14 je bent totaal niet serieus te nemen..

01-09-2023 12:17

4Ever14 +6657

"Hahaha de jeugd erin zetten die nog slechter zijn dan de wisselspelers..."

Maar de wisselspelers zijn voornamelijk jeugdspelers....

01-09-2023 12:45

Vik86 +42397

Dat bedoel ik, niet goed genoeg..

01-09-2023 12:46

leeuw58 +1943

Mee eens. Gooi Vos maar voor de leeuwen als CVM met Berghuis en Tahirovic ervoor. Taylor z.s.m. verkopen.

01-09-2023 12:17

Vik86 +42397

Vos is helemaal niet zo goed wat mensen hier beweren.. Wat een grappenmakers

01-09-2023 12:18

AjaxAddicted +3022

hoe vaak heb jij hem zien spelen dan?

01-09-2023 16:38

DankzijCruijff +48731

Nooit. Hij kijkt amper tot nooit wedstrijden van Jong Ajax live, maar heeft hier wel een grote bek tegen iedereen die wat kritiek uit op aankopen.

01-09-2023 17:42

Danielson +50662

Ik hoop dat onze Georgier op 10 kan, want anders ziet het er wel heel droevig uit.

01-09-2023 11:46

ajaxfanmarcel +1469

Georgiërs in de spits akpon op 10 of Bergwijn op 10 forbs linksbuiten en Berghuis op rechts half vrije rol

01-09-2023 11:49

Danielson +50662

Berghuis kan niet (meer) vanaf rechts.

01-09-2023 11:58

MrMartinez +2990

"Het kon zijn dat het te maken had met de tackle die hij kreeg". De "tackle"?? Dat was geen tackle maar een aanslag! Doordat het been niet vast stond brak hij niet zijn been. Blijkbaar is het bij de arbitrage tegenwoordig zo dat niet de overtreding maar de schade bij (of het theater van) de speler meetelt. Sowieso was deze scheids een exponent van de moderne scheidsrechterij: inconsistent en totaal geen gevoel voor de wedstrijd. Deze man zal binnenkort wel de CL-finale fluiten...

01-09-2023 11:44

Ans B +20045

Hele slechte scheidsrechter, vond ik ook.
Het is mij sowieso nog steeds een doorn in het oog dat veel scheidsrechters maar door laten spelen bij een duw, of ander getouwtrek tussen spelers. Voor mij is een overtreding nog steeds een overtreding. Met die duw in de rug van Rensch als voorbeeld. Werkelijk absurd om daar niet voor te fluiten. Ook Bergwijn en Brobbey hebben al héél veel overtredingen op hen niet bestraft zien worden. Ik word er gek van, zo belachelijk vind ik dat.
Natuurlijk komt Ajax soms ook weg met wel degelijk een overtreding, maar op de een of andere manier lijkt het er op dat het toch vooral de tegenstander is die er vaak mee wegkomt.

Die charge op Forbs was echt donkerrood en - met de VAR aanwezig - een volstrekt onbegrijpelijke gele kaart. Een regelrechte doodschop.

01-09-2023 11:54

Mijnclub33x +10157

Ik denk dan Steijn geen enkele grip op deze groep gaat krijgen. Hij heeft internationaal gezien geen enkele ervaring. Hij komt van een paar middenmoot clubjes zoals Sparta, Den Haag en NAC, dat is lekker werken zonder enige echte druk van het moeten winnen. Een topclub als Ajax is totaal iets anders en vergt een totaal andere benadering en ervaring dan een clubje uit de middenmoot. Ik zie hem vaak wat machteloos drentelen langs de zijlijn waaruit lichaamstaal alles zegt over dat dit voor hem te hoog gegrepen is. De hoofdschuldige in deze is van de Sar die een Duitser heeft aangesteld maar die het DNA van onze eens zo mooie club heeft verkwanseld. We hebben het allemaal gisterenavond kunnen zien, toch?

01-09-2023 11:44

Danielson +50662

Ja hoor. En verleden week hebben we een helft lang iets anders gezien.
Zo opportunistisch allemaal hier. We moeten de komende drie competitie wedstrijden eerst maar eens afwachten en daarna oordelen.

01-09-2023 11:47

Mijnclub33x +10157

Die gasten hadden veel te veel ontzag, dachten dat ze Ajax van ten Hag t/o zouden krijgen, dat hebben ze gisteren avond wel even van zich afgeschud en blijken ze dus toch wel degelijk te kunnen voetballen.

01-09-2023 12:02

Ans B +20045

Elke trainer voelt zich wel eens machteloos. Je kunt er nog helemaal niets over zeggen in dit stadium.
Mislintat idem, maar is in elk geval iemand met een visie en doordachte werkwijze, die de club veel geld gaat opleveren en kennis laat maken met data-gestuurde keuzes.
Is juist een hele goede zet geweest van vdSar - zeker gezien de mogelijkheden. Hij heeft ook hele goede feedback gekregen van de Dortmund-voorzitter, dus het is een doordachte keuze - gebaseerd op diens uitmuntende werk bij Dortmund.
Dat is geen garantie dat hij de juiste spelers voor Ajax koopt (los van de 'miskopen' die er altijd zullen zijn), maar wel een uitstekend uitgangspunt om iem. aan te stellen.

01-09-2023 12:01

Vik86 +42397

Blok op het middenveld met tahirovic mannsvkerk..

01-09-2023 11:41

Danielson +50662

En niks fatsoenlijks ervoor want Berghuis valt ook bij voortduring door de mand.

01-09-2023 11:48

C14 +22538

Heerlijk lafjes.

01-09-2023 12:09

Vik86 +42397

@c14 met zo veel nieuwe spelers moet je eerst zekerheid inbouwen..

01-09-2023 12:15

C14 +22538

Zekerheid? Een defensief blok dat totaal niet onder druk uit kan voetballen en dan dus juist balverlies? Een blok dat niet balvast is, opbouwend vermogen mist omdat ze beide niet kunnen wegdraaien en versnellen en je zo linke breedteballetjes krijgt? En de bal niet snel naar voren krijgt waardoor deze te lang achterin blijft hangen?

Nee, bij het Ajaxspel is voetballend vermogen op het lagere middenveld juist verdedigend gezien veel beter, want balvaster, minder balverlies, bal sneller naar voren, beter spelmaken, meer balbezit en controle, meer tijd voor de achterste linie om aan te sluiten waardoor je compact staat, etc.

01-09-2023 12:50

jaripettersson +9567

Fritzie, Vos, Misehouy, Hlynsson en Tahirovic zouden de eerste keuzes moeten zijn!

01-09-2023 11:37

Vik86 +42397

Mannsvkerk

01-09-2023 11:40

Devid87 +3558

Ik hoop echt dat Chico blijft en dat Forbs op links komt te staan.

01-09-2023 11:35

Danielson +50662

Chico moet je inderdaad wel houden lijkt mij. Hoor er ook niets meer van.

01-09-2023 11:40

DankzijCruijff +48731

Onzin. Steijn moet kiezen tussen Tahirovic en vdBoomen. Die twee samen is niks.

01-09-2023 11:22

UwSchipper +5704

Ik hoor niemand over de goede invalbeurt van Salah-Edine...
Hij ontvangt ook nogal wat kritiek op AS, maar ik zie potentie in die jongen.
Beslist beter dan Wijndal en ja ook verdedigend!

01-09-2023 11:17

C14 +22538

Klopt, schreef ik gisteren ook al tijdens de wedstrijd, een aantal anderen ook.

Toonde ineens weer meer zelfvertrouwen, goede drive en paar goede keuzes/acties.

01-09-2023 12:11

kampioenenjood +5083

Als je ziet wat Taylor zo allemaal bedenkt tijdens een wedstrijd is dat echt verschrikkelijk en de uitvoering is vaak nog slechter. Gepruts in de drukte, dan weer een waardeloos boogballetje en een verloren duel op het middenveld, ik zie echt weinig situaties waarin hij echt wat toevoegt aan het team. Ik zou vooral een middenveld proberen te bouwen met Tahirovic en vd Boomen. Berghuis heeft in het verleden heel aardige wedstrijden op rechtshalf gespeeld en kan daar ook creativiteit brengen. Of dat de oplossing is weet ik niet maar Taylor komt echt te kort.

Ik ben heel benieuwd wat onze nieuwe backs gaan brengen, want zowel Wijndal als Rensch vind ik echt Ajax onwaardig. Rensch doet af en toe aanvallend nog wat nuttigs, maar is verdedigend zo ontzettend zwak. Wijndal komt gewoon echt tekort op alle vlakken. Staat vaak op 5 meter afstand te verdedigen.

01-09-2023 11:09

C14 +22538

Taylor is een combinatiespeler, verbindingsspeler, een echte Ajaxspeler, maar geen creatieve lepe 10.

Hij heeft spelers om hem heen nodig waarmee hij goed kan combineren over de grond. Die waren er niet. In deze bende viel niet te voetballen, alleen voor iemand als Kudus die in zijn eentje mannetjes uitspeelt en voorbijgaat.

Apart dat je de paar foutjes van Taylor (die ook hoger op het veld stond dus compacter) opblaast en die van Van den Boomen en Tahirovic niet eens noemt. Selectiviteit vanuit een bepaald sentiment dat ontstaan is omtrent Taylor.

Als je net zo kritisch was op Tahirovic en Van den Boomen zoals je op Taylor bent, had je hen nog slechter gevonden.

Taylor is de spelers met de snelste handelingssnelheid, de beste functionele techniek (altijd strakke aannames, strakke en accurate passing) Vlot en goed voetenwerk in benarde situaties, etc.

01-09-2023 12:16

C14 +22538

Het valt mij op dat hij bij velen onder een vergrootglas ligt, iedere foutje breed uitgemeten wordt, en dat anderen, zoals Van den Boomen en Tahirovic, die zelfs meer ruimte en tijd krijgen, meer fouten maken. En daar hoor je dan niemand over. Dat is selectief, en dat is ronduit irritant.

01-09-2023 19:46

DeKes +3223

De ergernis over Taylor is niet voor niks!!
Zijn hele voorkomen, arrogante houding, slechte spel,
Dat gewijs met zijn vingertje naar anderen hoe ze moeten spelen en waar ze moeten staan enz.

01-09-2023 11:06

C14 +22538

Aha vandaar dat ie zo gebashed wordt wat niet door zijn spel kan komen, het is gewoon weer sentiment en afkeer naar de persoon toe, dus niet meer objectief. Dat verklaart een hoop.

Van den Boomen en Tahirovic lijken niks fout te kunnen doen, terwijl die lager op het veld staan met meer ruimte, en minstens zoveel fouten maken, en sowieso niks toevoegen.

Dat wijzen was anders aardig nodig, gezien dat statische spel waarin geen enkele lijn zat.

01-09-2023 12:18

C14 +22538

Ik verdedig hem tegen het overdreven gebash, terwijl anderen net zo slecht spelen of veel minder. Laatst weer man of the match, en dat is hij vaker, dan kan hij nooit bij de slechtste spelers behoren.

Is wat wisselvallig, maar speelt ook steeds in kansloze elftallen die verschrikkelijk spel op de mat leggen. In goede doen is hij het ideale type voor op het middenveld, en gewoon heel goed.

01-09-2023 19:44

Patrick67 +9624

Ramaj

Gaaei. Šutalo. Hato. Ávila


Tahirovic. Van den Boomen.


Berghuis


Mikautadze. Akpom. Forbs.

01-09-2023 11:04

LukaLitmanen +82612

Vos ipv Boomen
Forbs linksbuiten op plek Bergwijn
Georgiër ipv Bergwijn op rechts

01-09-2023 11:06

ck69 +13221

Precies dit. En dan nog kijken of Mannsverk Tahirovic eruit speelt

01-09-2023 11:08

Patrick67 +9624

Die had ik helemaal vergeten. Tering.
Mikautadze ipv Bergwijn eens.

01-09-2023 11:23

Turbo +42330

Dit is ook totaal geen goed en complementair elftal. Eredivisie elftalletje met een super talentvol centrum en verder niks bijzonders.

01-09-2023 11:14

Aspers73 +3247

Dat ze geen goede druk zetten enzo kan je de trainers aanrekenen. Steijn gaat hem niet worden, dat kan ik je nu al vertellen.

01-09-2023 10:47

Mokum31 +6227

Van mij mag daar een kanon komen
Waar blijft ie?

Oja komt niks meer

01-09-2023 10:45

Mokum31 +6227

Geen van beide
Mag dat ook

01-09-2023 10:41

Andronixos.c +8232

Wie was slecht gisteren, zit nu op vakantie en kon niks kijken in het hotel

01-09-2023 10:38

ck69 +13221

We hebben niet op doel geschoten tegen Ludogorets, ik denk dat je beter kunt vragen wie er wel goed was

01-09-2023 11:09

PietjePrecisie +2006

Tweede plaats moet lukken dit jaar, en dan hopen dat we door kunnen bouwen.

01-09-2023 10:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.