De Mos bespreekt wissel Gaaei: 'John had hem na zeven minuten al kunnen wisselen'

door Bart Veenstra 70

Bron De Telegraaf

De Mos bespreekt wissel Gaaei: 'John had hem na zeven minuten al kunnen wisselen'

door Bart Veenstra 70

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Aad de Mos denkt dat Ajax in de aankomende zomer van veel spelers afscheid moet nemen. Eén van die spelers zou Anton Gaaei kunnen zijn. De Deen begon afgelopen zondag tegen AZ in de basis, maar werd voor rust - en dat voor de tweede keer dit seizoen - al gewisseld.

In De Telegraaf vertelt De Mos - die zelf ook weleens spelers voor rust al wisselde - over die wissel. De oud-trainer van onder meer Ajax, PSV en RSC Anderlecht had Gaaei eveneens opgesteld. 'Omdat hij tegen Bodø/Glimt goed inviel en gewend is aan een vijfmansdefensie. Helaas bleek opnieuw dat hij de druk niet aan kan. John had hem na zeven minuten al kunnen wisselen, want je kunt wachten, maar daar schieten het elftal én Gaaei niets mee op.'

Vanwege alle online haat heeft Gaaei al zijn posts op Instagram verwijderd. Verstandig, zo vindt De Mos. 'De frustratie en woede in Amsterdam zijn zó groot dat je hierop kon wachten. Niemand behalve Instagram zelf kan iets aan die schandalige reacties doen', zegt De Mos. 'Ik vond het mooi om te zien dat Jorrel Hato zijn ploeggenoot steunde en zei dat alle andere Ajax-spelers dat ook doen. Gaaei moet in Jong Ajax proberen zijn vertrouwen te hervinden. Misschien kan hij later in dit seizoen dan nog eens als invaller van waarde zijn. Dat hoop ik, want in alle interviews lijkt het me een aardig joch aan wiens inzet het niet ligt.'

Afscheid nemen van alle bijna alle aankopen van Mislintat

Volgens De Mos is het na dit seizoen toch het beste voor iedereen om afscheid te nemen van Gaaei. 'Maar dat geldt behalve Diant Ramaj voor álle aankopen van Mislintat. Benjamin Tahirović is een dertien-in-een-dozijn-voetballer, Josip Šutalo en Borna Sosa brengen alleen onrust, Jakov Medić is niveau-Tweede Bundesliga, Carlos Forbs en Chuba Akpom komen tekort en in België snapte niemand waarom Ajax Gaston Ávila kocht. Branco van den Boomen is ook een data-speler, maar was gratis en kan nuttig zijn voor de breedte. Sivert Mannsverk heb ik pas één keer gezien; te weinig om hem te kunnen beoordelen.'

De Mos is niet tevreden over het aankoopbeleid van Ajax van de afgelopen zomer. De analist ziet dat er één grote dataclan door Europa reist. 'Er worden spelers gekocht op basis van cijfers die he-le-maal niets zeggen. Daar moet een club als Ajax ver van wegblijven, maar Sven Mislintat heeft de club juist onderdeel gemaakt van dat circus. Gaaei is zo’n data-speler. Wat heb ik aan 85 foutloze risicoloze breedteballetjes in de Deense competitie? Je ziet wat er met hem gebeurt in een kolkende ArenA tegen Feyenoord of een belangrijke wedstrijd bij AZ. Ajax moet weer gaan vertrouwen op het oog van de meester. En echt, daar in Amsterdam lopen kenners genoeg.'

Registreer je bij Bezwaarmaker.nl en maak gratis bezwaar tegen je WOZ-waarde!

Lees meer over:
Plaats reactie

P.Russo +6375

De Mos kan dit toch niet serieus menen? Die man heeft Haim Megrelishvili volledig door de mangel gehaald bij Vitesse door hem een keer na 7 minuten en een keer na 15 minuten te wisselen. Dat is behalve respectloos naar een speler toe ook gewoon een brevet van onvermogen voor jezelf als trainer. Het feit dat je zo'n wissel moet doorvoeren zegt namelijk meer over de trainer (en zijn staf) dan over de speler in kwestie.

01-03-2024 14:41

Marko9 +893

Tahirovic, vind het nou niet bepaald een toevoeging

01-03-2024 12:52

WeirdAJAX +12365

Tahirovic hoort volgens de statistieken bij de top 6-8 ajacieden dit seizoen. Dat maakt hem een toptalent.
Proest. Verslikte me even van deze klinkende redenatie. Bij de beste 6-8 in hitorisch gezien het slechtste AJAX elftal ooit dat in betreffende periode 18de stond.

Wow.

27-02-2024 22:32

WeirdAJAX +12365

@topreactie. Ik begrijp werkelijk niet op basis waarvan je Tahirovic een toptalent noemt. Kan je dat uitleggen? Want ik zie helemaal niks waarin hij potentieel uitblinkt, waarin hij sterk is.

27-02-2024 18:57

PetrusKeizer +10739

Verbeek, Marco, Wim, Aadsje. Allemaal hebben ze gelijk. Aleen op AS hoor je de wolven huilen in t bos. The truth hurts, folks.

27-02-2024 18:52

Babangida83 +23963

Tahirovic is juist de man die je laat voetballen daar achterin. Anders is het allemaal lange halen. Hij voetbalt zo makkelijk en dat bij AZ-uit. Ook Tahirovic heeft zijn mindere wedstrijden. Dat is ook lastig voor iemand van 20. Maar zeker een goede voetballer. En vind hem niet per sé wisselvallig ofzo.

Ramaj, Tahirovic en Vd Boomen zijn wat mij betreft goede aankopen. De rest onnodig. Sútalo valt tot nu toe tegen. Maar iedereen vond deze transfer wél echt nodig.

27-02-2024 13:29

Ajaxsupporter02 +14350

Tahirovic voetbalt toch helemaal niet makkelijk tegen zulke tegenstanders? Niet snel of behendig, geen hoge handelingssnelheid en daardoor dus veel ballen terug en breed.

27-02-2024 13:45

Henk de Vries +11137

Heb je wel gekeken zondag?

27-02-2024 14:56

Indy2 +15254

Ja, nog een topic over Gaaei. AS, wordt het niet eens tijd om een paar artikeltjes te wijden aan het schrijnende gebrek aan structuur & tactiek?

27-02-2024 13:11

thepower1990 +35726

Als je bent overgeleverd aan Gaaei, Sutalo en Sosa heeft het geen enkele zin om over tactiek te praten.

27-02-2024 13:24

YRGI +32977

Sosa was een prima Bundesliga back. Sutalo speelde prima bij Kroatië. Dus tactisch zal van Ajax ook wel niet veel kloppen.

01-03-2024 01:26

Aram +18185

Henk Spaan drong in Het Parool aan op betere psychologische begeleiding. Ook daar schiet ons aller amateurclub in tekort. Prutsers.

27-02-2024 12:28

arnold076 +1246

Ajax heeft belangrijke spelers zoals Tadic, Alvarez, Kudus, Timber, Blind en zelfs Bassey weg zien gaan. De klad zat er vorig seizoen al in. Deze spelers waren belangrijk voor de as van het elftal.

De 12 aankopen zijn grotendeels jong en onervaren. Van een Sutalo, Sosa en van den Boomen mag je wel meer verwachten. Een Gaaei, Mannvserk, Forbs, Tahirovic ook een Avila hadden een paar maanden in jong mee moeten spelen om het Nederlandse voetbal te leren kennen. De keuze van Akpom en Mikautadze snap ik niet, zijn beide spitsen en een rechtsbuiten was eerder nodig.

Bij belangrijke wedstrijden mis je Berghuis, Bergwijn en Henderson nu. Hato speelt heel veel gaat ook foutjes maken en gaat ook de druk voelen.

Waarom ze steeds met Kaplan hebben gewacht snap ik nog steeds niet. Als je al weet dat Gaaei het niet aankan zo'n wedstrijd te spelen zet ik ook vraagtekens bij de technische staf.

De voorbereiding van het seizoen was al chaotisch, aankopen te laat. Stein had weinig tijd Maar het is later toch gebleken dat hij de druk niet aan kon om bij een topclub te werken en te onervaren was. Denk toch nog steeds dat een ervaren internationale tactische trainer er meer van had kunnen maken van dit elftal.

Ze moeten nu bouwen aan een nieuw team en niet in de laatste week voor de competitie gaan starten.

Slechter dan dit seizoen kan niet dus starten we positief 2024-2025 straks.

27-02-2024 09:50

FrancescosRavioli +15380

Mikautadze en Akpok snap ik wel
Want Sven wilde dst Steijn in een 4-4-2 of 5-3-2 ging spelen.
Er is geen 1 aankoop gedaan behalve vd Boomen en Ramaj die kunnen functioneren in een 4-3-3

27-02-2024 10:08

trodat4030 +97192

Waarom is Sven dan niet aan zn haren teruggetrokken (grip genoeg) en duidelijk gemaakt dat Ajax geen 442/532 club is? Als er iets nog nét niet statutair is vastgelegd maar al decennia is verweven met deze club is dat het wel.. Hij heeft daarin niks te willen. Zelfs Steijn had hem dat kunnen vertellen, samen met nog 385970 anderen binnen de club. Zelfs zn grootste fan (als we de T mogen geloven) Hendriks kon hem dat vast vertellen als Amsterdamse hockeykeeper lijkt me..

27-02-2024 10:14

NipeB +15850

En wat nou als er geen haalbare (realistisch en betaalbaar) vleugelspelers te vinden waren? Hij moest eerst verkopen, dat duurde al lang en het vijvertje van spelers die naar Ajax zouden willen en een directe versterking zijn kan wel eens niet aanwezig zijn geweest voor vleugelspelers en creatieve middenvelders. We weten toch niet wie er wel/niet wilden? Je had vooral die enorme leegloop in 2 seizoenen moeten voorkomen. Dat heeft Overmars met spelers afgesproken. Daardoor kregen we de H2 en Mislintat zomers. Oorzaak en gevolg spelen hier ook echt wel een rol. Alternatief is dan wingbacks. Maar NL trainers snappen zelf geen enkel ander systeem dan 4-3-3 en de wingbacks zijn ook niet goed genoeg (Gaaei) en ongelukkig (Sosa).

27-02-2024 10:37

FrancescosRavioli +15380

Ik ben het ook helemaal met je eens hoor. Dat had moeten gebeuren. Maar vd Sar durft dat niet en de rest brandde z'n handen nergens aan.

27-02-2024 10:54

trodat4030 +97192

Sven was in mei al bezig met Forbs, dat heeft De Lang, destijds nog scout van City, aangegeven in 1 van zn interviews. Daarom werd Kelvin ook niet actief betrokken bij die transfer, die was toen nog in dienst van de verkopende club. Sven was al duidelijk aan het voorsorteren voor het moment dat hij geld kon uitgeven en Forbs stond duidelijk prominent op zn lijstje, anders ben j niet enkele dagen nadat je officieel bent begonnen bij Ajax al met die jongen en zn entourage in gesprek..

27-02-2024 10:57

trodat4030 +97192

En dan hebben we de verhuur van Chico er ook nog niet bijgehaald, dat sloeg nou écht nergens op.. Je hebt al amper opties, moet al hopen dat Forbs een beetje snel die flankwijziging in de beentjes krijgt en dan verhuur je je enige échte rechtsbuiten ook nog eens.. Het is dat Hlynsson doorbreekt zodat je met Berghuis die flank nog kan invullen (maar heel anders dan met een echte buitenspeler), maar das meer geluk dan wijsheid. En evengoed is Hlynsson niet onomstreden (net als iedereen eigenlijk)..

27-02-2024 11:00

trodat4030 +97192

Sar was al vertrokken, Ster.. Per 1 juni, denk niet dat toen het gehele plaatje dat Sven had (en angstvallig geheim hield, naar t schijnt, ivm uitlekken naar pers) zichtbaar was..

27-02-2024 11:55

FrancescosRavioli +15380

Ja ik vind het ook bespottelijk. Je had gewoon Lang en de Ketelaere kunnen hebben.

27-02-2024 20:32

trodat4030 +97192

'De keuze van Akpom en Mikautadze snap ik niet, zijn beide spitsen en een rechtsbuiten was eerder nodig.'

Ik heb Advocaat wel eens horen vertellen dat hij bij het samenstellen van een selectie ook doelpunten gaat tellen, van die speler verwacht ik er zoveel, van die zoveel, optellen en kijken of je tot een acceptabel aantal komt. Ik denk dat Sven daarin een beetje is doorgeslagen en heeft zich enorm verslikt in de posities die hij dácht dat al die spelers konden invullen. Mikau was óók gehaald als links- rechtsbuiten en 10, naast een optie voor de spits. En als topscorer van L2 ook een garantie voor goals (hoop je dan). Ook Akpom, die kon óók achter de spits én was topscorer Championship en met Forbs, die volgens Sven ook wel rechtsbuiten kon (wist Forbs zelf niks van, moest ie horen van een journalist nota bene!) was topscorer van de PL voor reserveteams. Me dunkt dat er goals zijn gekocht. Alleen een beetje overdone en de spelers bleken helemaal niet te kunnen wat Sven dacht (qua invullen van andere posities), helemaal verkeerd ingeschat. Maar het fenomeen goals tellen, wordt wel vaker gebruikt om selecties samen te stellen....

27-02-2024 10:10

noppenkoning +41541

Gaaie heeft in Jong Denemarken gespeeld, niet dat dat de meest spectaculaire prestatie is maar zegt wel dat hij iets kan. Net als Sutalo, Kroatisch elftal gehaald, doe je niet zomaar. Deze gasten zien lijkbleek, ik weet niet wat het is, maar als ik Ajax was zou ik eerst 5 psychologen aantrekken voordat we nieuwe spelers gaan halen.

27-02-2024 09:26

barry1988 +24082

Een paar drill Sergeanten kan ook geen kwaad. Misschien vragen of die lui van Special Forces VIP voor het begin van de voorbereiding de selectie 2 weken onder handen willen nemen.

27-02-2024 15:59

slumpf +4583

Dat is bedoeld om mensen af te breken, niet op te bouwen.

28-02-2024 07:32

barry1988 +24082

Deze diva's moet je eerst afbreken om daarna weer op te bouwen.

28-02-2024 08:05

YRGI +32977

Bij juist die twee zie ik helemaal geen diva gedrag. Eerder angst.

01-03-2024 01:30

BokkieBokstra +11345

Herinner me iets van Aad de Mos als trainer van Ajax dat hij Piet Wijberg al na een paar minuten wisselde. Ik begrijp zijn uitspraak dsu wel.

Hij had die jongen nog een paar minuten moeten laten staan en in de rust moeten wisselen. Dit is een killer voor zo een jongen en als ik nog hoor dat hij alle ellende over zich heen krijgt. Dat is toch niet te geloven, wat zijn dat voor mensen?

En coach moet daar zorgvuldiger mee omgaan. Net zoals met Martha. Houd je mond dicht.

27-02-2024 09:23

Barra +5529

Niet mee eens Bokkie. Zoiets hakt er natuurijk zwaar in, maar als je het gewoon puur feitelijk houdt en uitlegt waarom je zo'n beslissing hebt gemaakt, moet dat echt wel kunnen. Ja het zijn jonge gozers en Gaaij speelt ook in een historisch slecht Ajax, maar het blijft nog altijd Ajax. Als je waardeloos speelt kun je eruit gehaald worden. Daar reken je een speler niet de rest van zijn carrière op af en na de wedstrijd moet je ook even met hem gaan zitten. Maar we moeten af van die halfzachte mentaliteit, want anders kun je ook nooit de verwachtingen omhoog gooien.

27-02-2024 13:15

Nadamesmo +2266

Ben het helemaal met je eens, Bokkie.
En de oorzaak en schuld ligt bij slapjanus Schip.
Die stelt hem op maar heeft niet het tactisch inzicht om 9 minuten voor rust een simpele positionele wisseling door te voeren zodat Gaaei in de rust op een normale manier gewisseld kon worden.

27-02-2024 17:24

w86 +9472

Ah De Mos heeft z'n data ook op orde. Hij weet dat het 85 breedtepassjes waren in Denemarken, gaat dus blijkbaar nog verder in de data dan Sven...

En wat een kulargument dat hij uit Denemarken komt en dus niet gewend is aan een kolkende Kuip. Het is achteraf allemaal makkelijk, maar kunnen we dan alleen nog maar spelers kopen uit de topcompetitie?

Ziyech had ook nog nooit een klassieker gespeeld, Neres en Antony hadden nauwelijks profwedstrijden gespeeld in Brazilië. Kudus kwam ook vanuit Denemarken maar stond er gelijk tegen o.a. Liverpool.

27-02-2024 08:46

trodat4030 +97192

Het was ook geen kolkende Kuip, het was een Arena waar de oorlog op t punt stond van uitbreken (F-side)..

27-02-2024 09:41

AjaxDeBesteClub +18786

Tahirovic is een 20 jarige toptalent. Hij is niet eens gehaald voor de basis, maar hij heeft toch de meeste wedstrijden gespeeld. Ondanks de negativiteit rondom de aankopen is hij overeind gebleven. En ondanks dat hem niet wordt verteld hoe hij moet spelen, doet hij het beter dan Taylor en Hylnsson. Dit bevestigen de cijfers.

Zelf wil hij bij Ajax blijven. Als de beleidsbepalers hem toch gaan verkopen, is dat ten eerste ontzettend dom. Hij is namelijk het grootste talent op het middenveld. Over 3 seizoenen is hij 40 miljoen waard. En ten tweede betekent het ook dat het praktisch onmogelijk is geweest om dit seizoen als aankoop te slagen bij Ajax.

27-02-2024 08:46

Henk de Vries +11137

Toptalent, dat meen je serieus?

27-02-2024 08:50

AjaxDeBesteClub +18786

Ja. En ik ben niet de enige. Mourinho zei dat. Urby Emanuelson bevestigde dat hij bij As Roma, waar hij op zijn 19e doorbrak, echt werd gezien als toptalent. Brobbey noemde hem een topspeler in een interview. Hij is al 2 keer in het Espn elftal van de maand gekomen, 1 keer talent van de maand. In alle statistieken hoort hij bij de top 6-8 beste ajacieden van dit jaar. Dat is echt buitengewoon knap als 20 jarige nieuwkomer in zo een lastig seizoen.

Hij heeft in principe alles. Fysiek is die groot, sterk, snel en heeft hij uithoudingsvermogen. En zowel aan de bal als zonder bal heeft hij best wel goede dingen laten zien. Hij moet nog een hoop ontwikkelen, maar het is in potentie gewoon een hele complete verdedigende middenvelder.

27-02-2024 08:54

Jari_held +924

Hij heeft fysiek alles… serieus? Wordt bij elk duel weggezet. Daarnaast zou ik graag zien dat iemand voetballend alles heeft… dat heeft er geen een op dit moment

27-02-2024 09:09

Henk de Vries +11137

Mourinho ja, die hem daarna meteen verkocht. Dat doe je namelijk met toptalenten, meteen verkopen... Oh wacht.

Een kinderhand is gauw gevuld in dit armoedige Ajax. Ik heb hem nog op helemaal niets bijzonders kunnen betrappen. Fysiek gezien zie ik vooral een onhandige motoriek. Nog in niets een Ajax speler gebleken..

27-02-2024 09:10

AjaxDeBesteClub +18786

Roma moest door financial fair play nog wat geld binnen harken voor juli 2023. Daarbij zijn ze in Italië niet zo van de talenten. Ze willen op de korte termijn presteren. Daarom hebben ze Tahirovic en een ander groot talent (Volpato) verkocht. En o.a. Paredes er voor terug gehaald voor 2,5 miljoen en een groot salaris.

27-02-2024 09:30

trodat4030 +97192

Henk, Roma zat in een financiele crisis, die moesten voor 1 juli voor 30 milj verkopen omdat ze anders uitgesloten zouden worden in EU. Daarom kwam Tahirovic op de markt, dat was een moetje. En daarom was hij ook de enige echte aankoop voor er werd verkocht, dat was een zogenoemd buitenkansje. Ik ben het deels wel met je eens, want een echt toptalent vind ik hem ook niet (wel potentieel, maar moet nog aan heel, héél veel dingen werken, maar was 2 jaar geleden ook nog een spits, ter illustratie), maar dat hij toch werd verkocht zat wel een verhaal aan vast, dat had niets met zijn kwaliteiten te maken.

27-02-2024 09:39

Rolo +13828

Precies, maar goed, makkelijk zagen toch als je de inhoud niet kent.

27-02-2024 09:50

Ajaxsupporter02 +14350

Roma had toch echt wel iemand anders kunnen verkopen als dit echt een toptalent volgens Mourinho was? Volgens mij vonden ze een bod van 8 miljoen voor een beperkte speler meer dan prima en hebben ze het daardoor geaccepteerd. Zelfs in zo’n situatie doe je niet een toptalent voor 8 miljoen weg. En dat is Tahirovic dus niet, dat hebben we gezien.

27-02-2024 11:34

Ajaxsupporter02 +14350

Tahirovic sterk en snel? Die kerel is hartstikke traag en vaak slap in de duels. Mist ook nog eens het allerbelangrijkste: handelingssnelheid. Dit breekt hem elke keer op als het iets lastiger wordt en daarin heeft hij nog geen enkele ontwikkeling laten zien.

Het enige wat hij echt goed kan is lange ballen geven.

Mannsverk, Vos en Fitz-Jim zijn allen potentieel betere spelers en passen beter in het Ajax spel.

27-02-2024 11:37

trodat4030 +97192

Tuurlijk wel, een talent behouden en geen EU voetbal of wel EU voetbal en geen talentje, die keus is voor een TD (die bepaalt dat, niet Mourinho) niet zo moeilijk.

27-02-2024 11:57

Ajaxsupporter02 +14350

Dus je denkt dat ze alleen Tahirovic konden slijten en geen enkele andere speler voor wat miljoenen? Dat lijkt mij sterk.

27-02-2024 12:41

trodat4030 +97192

Ja blijkbaar wel, uiteindelijk kwam Roma tot 27 milj voor 1 juli als ik het goed heb onthouden en heeft de UEFA mede om de moeite die ze hadden gedaan, uiteindelijk over hun hart gestreken en mocht Roma alsnog EU in. Ze hebben overigens niet alleen Benji verkocht.

Maar als je me nog stééds niet gelooft, ga dan zelf even op onderzoek uit, google is your friend.

27-02-2024 13:18

Ajaxsupporter02 +14350

Onderzoek doen gaat daarbij niet helpen. Ik zeg alleen dat ik denk dat ze Tahirovic liever wilden verkopen dan andere selectiespelers die ze hadden.

27-02-2024 13:46

AjaxDeBesteClub +18786

Roma denkt op korte termijn. Bij Tahirovic krijg je geld voor de potentie die hij heeft. Hetzelfde bij Volpato. Dus ondanks dat die spelers op dat moment nog niet belangrijk waren voor Roma, konden ze er bij elkaar toch 15 miljoen + doorverkoop percentage voor krijgen.

En voor Tahirovic hebben ze voor 2,5 miljoen (en hoog salaris) Paredes gehaald van PSG. Voor de korte termijn een goede ruil dus.

27-02-2024 14:34

Barra +5529

Aan de vele reacties te zien is niet iedereen het met je eens, want je doet nogal wat boute uitspraken. Je haalt ook alleen statistieken aan, want vooralsnog verzuipt hij net zoals de rest. Wil helemaal niet zeggen dat hij er niks van kan, want heb hem ook leuke wedstrijden zien spelen. Weliswaar tegen de kleinere clubs met minder pressie, maar zodra er ook op hem afgejaagd wordt gaat het mis. Zijn handelingssnelheid en lichtvoetigheid zijn zijn grootste mankementen. Toptalent absoluut niet en al helemaal niet als ik aan Ajax denk, maar zou best een bruikbare speler kunnen worden.

27-02-2024 13:23

AjaxDeBesteClub +18786

Ik ben het met je eens dat dat zijn grootste mankementen zijn. Echter vind ik zijn handelingssnelheid wel verbeterd sinds het begin van dit seizoen. En ik van hem sowieso beter geworden aan de bal.

Een toptalent vind ik een speler die in de basis komt te staan bij een topclub. Los handelingssnelheid heeft hij eigenlijk niet echt zwakke punten. Als hij zich goed ontwikkeld wordt een fysiek sterke nummer 6, die goed is met en zonder bal. En zo een speler is zeer interessant voor de topclubs.

27-02-2024 14:29

Mv9494 +16659

Tahirovic moet je zeker behouden. Heeft meer potentie dan veel denken

27-02-2024 18:12

trodat4030 +97192

Jij hebt het stukje online haat niet begrepen?

27-02-2024 08:40

w86 +9472

Zoals Aad al zegt: alleen instagram kan wat aan die reacties doen. Verantwoording ligt natuurlijk niet bij diegene die het plaatst. Dat die normen vervagen.

Dus de reactie van AmsterdamZuid is ook vooral de verantwoordelijkheid van AS. Hij kan er zelf niks aan doen hoor!

27-02-2024 08:47

RuffRhythim +24837

Misschien snap ik deze even niet maar wat is dan precies de haat achter Gaa-ei?

27-02-2024 09:22

trodat4030 +97192

Ruff, het wordt niet voor niets in het artikel aangehaald, die jongen heeft het er duidelijk moeilijk mee en dan komt er hier iemand even 'grappig' doen.. Dan heb je blijkbaar de boodschap fináál gemist. Ik hoop dat mn buurtgenoot mn boodschap iig begrijpt, dat jij en anderen dat niet doen, het zij zo, was ook niet mijn intentie.

27-02-2024 09:45

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25453

We zijn geen opvang voor voetballers die er geen kut van kunnen. Ze verdienen in 1 jaar misschien wel het bedrag waar jij 10 jaar voor moeten werken. Mogen we dan de draak steken met ze.

27-02-2024 11:31

trodat4030 +97192

Oke man, zolang jíj maar lekker je frustraties kan botvieren is het allemaal prima toch? Jij bent vast heel druk met je insta accountje dit seizoen.. 'Ze verdienen veel geld, dus mogen wij ze lekker de grond in trappen'.... Held dat je bent.

27-02-2024 12:00

FransHoek +8984

Helemaal mee eens, vrijwel alle aankopen kunnen weer weg, behalve Ramaj, Mannsverk en Boomen. Er is op basis van data gescout, maar niet naar de mens zelf gekeken lijkt wel. Of ze bij onze club en cultuur passen etc. Daarnaast zegt die data naar mijn idee helemaal niets als je bijvoorbeeld de meeste assists hebt op een laag niveau. Wil dat zeggen dat je dit op een hoog niveau ook kan doen? Met de druk van een topclub en betere tegenstanders? Kun je mee met het aanvalsspel dat Ajax altijd wil spelen?
Als je ziet hoeveel talenten we hebben gescout en verkocht in het verleden; onze club is daardoor beroemd in de hele wereld. Waarom dan ineens een andere weg ingaan en doorslaan in data? Nog steeds ben ik stom verbaasd hoe vd Sar dit heeft laten gebeuren.

27-02-2024 08:13

Slang3 +46102

behalve hun? Op Ramaj na hebben die 2 ook niks laten zien, en zeker niet iets van niveau

27-02-2024 08:51

trodat4030 +97192

Gaan we even verder met data: Boomen kostte niets, 0 euro. Mannsverk heeft 79 min in 1 gespeeld, met een half jaar blessure tussen de 1e 45 en de laatste 34 (verdeeld over 2 invalbeurten in waardeloze wedstrijden van het hele elftal). Dus nogal wiedes dat hij niets heeft laten zien.. Daar kan je hem niet eerlijk op beoordelen, dat moeten we gewoon even aanzien voorlopig.

27-02-2024 09:22

Slang3 +46102

Dat hij niks kost of wel boeit toch niet? Het is immers al uitgegeven en hij kost salaris. Daarnaast bepaald een speler zijn transfersom niet, dus heeft niks met de kwaliteit te maken.

Vd Boomen heeft geen beter seizoen dan Tahirovic en Akpom.

Dus omdat hij niks heeft laten zien mag hij wel blijven? Logisch

27-02-2024 09:38

trodat4030 +97192

Ik vind dat Branco, met al zn gebreken, laat dat voorop staan, wel met enige regelmaat wat laat zien. Hij is wel een aanjager en leider met inzicht die áls hij speelt, wél bezig is met zn ploeggenoten en organisatie. Het is niet heel veel, maar al meer dan vele andere spelers (zo ongeveer iedereen behalve Hendo!). Daarbij heeft hij, door zijn 3 jaar in de jeugd, iig íets meegekregen van wat je wilt in een ploeg als Ajax (al is hij daar zelf misschien wel het meest ongeschikt voor, gezien zijn kwaliteiten en zwaktes, lange ballen zijn top, zijn dynamiek, handelingssnelheid en combinerend vermogen in de kleine ruimte te pover), maar voor het geld dat hij kostte is er niet echt noodzaak hem van de hand te doen. Ook 1 vd weinigen die wel boven de 25 is in de selectie, dat is ook wel iets waard, hij weet iig wat er gevraagd wordt in het veld en probeert dat iig over te brengen.

Ja, dat is summier, maar ik zie voor hem wel en taak weggelegd om aankopen van aankomende zomer enigszins wegwijs te maken binnen de club, de normen en waarden van het Ajaxspel over te brengen (zonder het uiteraard voor te doen, want daar zit m de crux), zo iemand hebben we afgelopen zomer duidelijk gemist (ondanks dat hij er al was, maar was ook nog nieuw)..

En mbt Mannsverk, waarom zou je hem nu al van de hand willen doen als we amper hebben kunnen zien wat hij nou eigenlijk wel en niet kan? Voordeel vd twijfel, eigenlijk geld dat voor allebei.

27-02-2024 09:57

Slang3 +46102

Ik wil Mannsverk niet van de hand doen, dat geef ik ook niet aan. Maar hem sowieso houden, omdat hij nog niks laten zien heeft (en dus niet heeft laten zien onder het gewenste niveau te zitten) is een beetje vreemd. Want hij kan ook een slechte speler blijken te zijn.

Daarnaast zie ik het ook niet echt zitten om weer 10 spelers te moeten vervangen met nog minder budget, zeker als de meeste spelers jong zijn en kunnen groeien

Dat je afscheid neemt van Medic, Akpom, Sosa snap ik nog wel. Rulli, Berghuis/Bergwijn met hun salarissen mogen daar ook wel bij.

27-02-2024 10:09

trodat4030 +97192

En er is met veel spelers helemaal niet zelf gesproken, zo wist Mikautadze niet dat hij als optie op 4 posities werd gezien, was Forbs zich niet bewust dat hij vooral als rechtsbuiten werd gehaald en wilde Avila geen linksback spelen, ondanks dat hij daar wel voor is aangetrokken. Zo ging meneer om met aankopen van bij elkaar ruim 50(!) milj..

27-02-2024 09:25

Henk de Vries +11137

Tja waarom stel je em op? Hoe vaak moet die jongen nog bewijzen dat hij van Top Oss niveau is.. Daar kan hij niets aan doen.

27-02-2024 08:13

Hans Verhagen +14147

precies dat!

27-02-2024 08:35

Juichtoon +32770

Liepen die kenners maar in Amsterdam rond Aad. Dat is hem nu juist...
Her ontbreekt vooral ook aan voetbal know how in de ArenA. Ze doen maar wat .
Zo zou ik nu alvast Slot polsen voor een overgang naar Ajax in seizoen 26/27 bijvoorbeeld... vooruitkijken...

Maar de zaakjes voor morgen zijn al niet op orde, al 2 jaar niet ..

27-02-2024 07:56

robbertvd +2415

Schip had niet eens met hem moeten beginnen in de eerste plaats. Maar Schip heeft geen controle meer door hoe, ook hij met de spelers omgaat. Er is geen verbetering op tactisch vlak en dat is aan Schip te wijten.

27-02-2024 07:47

komop +2148

Schip wordt constant geconfronteerd met blessures. Dat is elke wedstrijd puzzelen en elke wedstrijd moet hij met 80-90% jonge gasten werken op het veld.
Daarbij komt afgelopen zondag dat ze 65 uur voor de aftrap in Alkmaar van het kunstveld gingen in Noorwegen (en donderdag nacht om 4 uur pas terug waren). Genoeg omstandigheden die niet in het voordeel werken van wie dan ook. Ik weet nog dat vorig seizoen onze Eindhovense vrienden aan het klagen waren als ze op donderdag speelden en zondag een wedstrijd moesten spelen. Blijkbaar is dat bij ons iets wat geen probleem zou mogen zijn.
Het is ook gewoon duidelijk dat je wel 2-3 jonge spelers kan inwerken in een draaiend team. Maar niet 8-9. En natuurlijk zijn jonge spelers nog niet klaar om volledig in het eerste mee te draaien. Geen enkele jeugdspeler is klaar om dat te doen, bij geen enkele club. Helaas moet we roeien met de riemen die we hebben dit seizoen.

27-02-2024 08:00

robbertvd +2415

Daarom zie ik fouten die gemaakt worden als team en niet individueel. Echter heb je een punt maar als je zolang al traint moet je wel progressie zien.
Ik heb het meer over het afrekenen van bepaalde spelers maar andere laten staan, dat brengt frictie.

27-02-2024 08:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.