Voetbal International: 'Ajax heeft Farioli zo goed als zeker binnen'

door Robin Ridder 1053

Bron Voetbal International

Voetbal International: 'Ajax heeft Farioli zo goed als zeker binnen'

door Robin Ridder 1053

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax heeft Francesco Farioli zo goed als zeker binnen. Dat meldt Voetbal International. De Amsterdammers waren al zo goed als rond met de oefenmeester en naderen nu ook een akkoord met zijn club OGC Nice. De Italiaan zal een contract gaan tekenen tot medio 2027.

Farioli en Nice wilden per se wachten tot na de laatste wedstrijd van het seizoen om de deal met Ajax af te ronden. Nu Ajax en Nice beide zijn uitgespeeld in de competitie konden de puntjes op de i worden gezet. De clubs kwamen deze week tot een overeenkomst over de transfersom voor Farioli. Eerder werd al duidelijk dat de Italiaan een contract zou gaan tekenenen tot medio 2027.

Het lijkt erop dat de trainer zijn vaste assistenten meeneemt naar Ajax. De Spanjaard Felipe Sanchez Mateos en de Italiaan Daniele Cavalletto zullen hem gaan ondersteunen. Het is afwachten of er meer mensen bijkomen, maar ook Dave Vos krijgt een rol in de staf van Farioli.

Met de aanstelling van Farioli komt er een einde aan de lange zoektocht naar een trainer voor Ajax. Met het aanstellen van de Italiaanse oefenmeester hoopt Ajax nationaal en internationaal weer kleur op de wangen te krijgen.

Cruijff voetbalmentor voor Farioli

Eerder deze week gaf de Italiaan in gesprek met VI aan dat hij Ajax hoog heeft zitten. 'Johan Cruijff is één van mijn voetbalmentoren', aldus Farioli. De jonge trainer ziet Barcelona en Ajax als de ultieme clubs, die qua identiteit het best aansluiten bij zijn voetbalfilosofie.

Als de laatste puntjes op de i zijn gezet begint Farioli aan zijn vierde klus als hoofdtrainer. Na Fatih Karagümrük, Alanyaspor en OGC Nice, wacht hem een enorme uitdaging in Amsterdam. Ondanks zijn leeftijd en het feit dat hij onervaren is ziet Ajax veel potentie in de Italiaan. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met zijn voetbalinhoudelijke competenties.

Krijg 1,78 keer je inzet terug als Bayer Leverkusen in de reguliere speeltijd van de Europa League-finale wint van Atalanta Bergamo. Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

De Rop En De Rover +393

Dus niemand in de staf die zelf op niveau heeft gevoetbald.
Kweet het niet hoor..

23-05-2024 12:30

Daneman +1387

effe off topic. Van mij mag Hato ook verkocht worden. Het heeft er alle schijn van dat Hato basispeler dient tew orden, en dat naast een andere jonge CV (of Sutalo of Kaplan?) Dit is zo onervaren, zo jong, dat kan geen succes worden. Hato heeft een ervaren solide verdediger van minimaal 27? naast hem nodig.

23-05-2024 08:00

BarryJanssen +14369

Ja laten we de enige met echt potentie ook nog verkopen..

23-05-2024 08:27

hatodetoekomst +579

De enige met potentie? Hato nooit verkopen natuurlijk maar Kaplan heeft minstens net zoveel potentie

23-05-2024 18:03

KJHuntelaar +3679

Fijn dat er duidelijkheid is! Heel nieuwsgierig naar Farioli als trainer, na alle verhalen. Verwacht zeker geen wonderen maar als hij bepaalde aspecten terug kan brengen zoals spelplezier, winnaarsmentaliteit, fitheid en attractief voetbal dan komen we al een stuk verder als afgelopen 2 seizoenen.
Succes Francesco!

23-05-2024 07:50

VOETBALisOORLOG +1822

Dat Farioli een goeie trainer is, daar valt over te twisten. Het lijkt me meer een eendagsvlieg. Heeft in korte tijd al 3 clubs versleten.

23-05-2024 07:18

NipeB +15849

Hij vertrekt snel maar weer binnen een jaar erg populair te worden bij zijn spelers en hen ook herkenbaar te laten voetballen. Hoe lang hij bij Ajax blijft weten we niet maar als hij Ajax herkenbaar kan laten spelen ben ik al tevreden nu. Het lijkt al 2 seizoenen helemaal nergens op.

23-05-2024 07:53

Freddy +11502

Hij heeft ook elke keer een stap omhoog kunnen zetten.

23-05-2024 09:55

nightgoat +31293

Goedemorgen,

Francesco Farioli tekent voor 3 seizoenen bij Ajax.

*Plop*

23-05-2024 07:09

Ajax-Amsterdam +4203

Hey Denswil jij ook hier

23-05-2024 07:20

CruijffiaansNouriaans +4457

Mooi. Aankomend jaar CL halen. Dan investeren. T jaar erop zijn we kampioen.

23-05-2024 07:09

brullie +7053

Hopelijk een uitstekende trainer en tijd voor een nieuw tijdperk. Nu nog van de beurs af.

23-05-2024 06:48

ProfessorX +19827

Mooi trainen als la Liga en serie A om dan soort Cruijff voetbal in de eredivisie te zien 👍💪🏻👊🏻

23-05-2024 06:27

Ajax1998 +3333

Ramaj

??? Kaplan Hato Nico

Ounahi Taylor

Almada

Antony 2.0. Brobbey Godts

En dan nog een goeie rechtercentrale erbij

23-05-2024 06:18

ProfessorX +19827

Geen Nico meer ik zou graag Milonarhiovic willen zien daar , maar weet niet hoe hij erbij staat

23-05-2024 06:28

chriseverhard +3633

Ik denk niet dat farioli met 2 linksbenige spelers in het centrum gaat spelen

23-05-2024 06:53

Ajax1998 +3333

Daarom ook een rechtercentrale erbij kopen😉

23-05-2024 09:20

hatodetoekomst +579

???? = Veltman

Graag gedaan

23-05-2024 18:04

Mokum10 +805

Ajax heeft geen cent

23-05-2024 01:23

ProfessorX +19827

Wel Euro’s 💪🏻👍

23-05-2024 06:29

Vincent.d +4224

En bij sommige mensen aandelen....

23-05-2024 07:09

behangdelul +32841

Even een shoppingbasket samenstellen:
Nicolas Pepe is weer transfervrij: https://www.transfermarkt.com/nicolas-pepe/profil/spieler/343052
Ndidi transfervrij: https://www.transfermarkt.com/wilfred-ndidi/profil/spieler/274839
Sessegnon transfervrij: https://www.transfermarkt.com/ryan-sessegnon/profil/spieler/392775
Juan Miranda transfervrij: https://www.transfermarkt.com/juan-miranda/profil/spieler/341227
Ben Johnson transfervrij: https://www.transfermarkt.com/ben-johnson/profil/spieler/468002
Daichi Kamada transfervrij: https://www.transfermarkt.com/daichi-kamada/profil/spieler/356141

Volgens mij heb je dan ervaring en al je zwakke plekken opgevuld. Kost je een miljoen of 20 tekengeld, maar dan heb je ook wat.

Mocht Brobbey weggaan:
Luka Jovic transfervrij: https://www.transfermarkt.com/luka-jovic/profil/spieler/257462
of
Batshuayi transfervrij https://www.transfermarkt.com/michy-batshuayi/profil/spieler/179184

23-05-2024 01:06

Bijlmerboy93 +2521

Ndidi haha. Dat is een soort Bassey op het middenveld. Geen slechte speler als ie op een hele specifieke wordt gebruikt, maar niet voor Ajax.

23-05-2024 03:58

behangdelul +32841

Hoe is het eigenlijk met die Vitik, dat vond ik vorig seizoen een betere aankoop dan Sutalo. Zeg niets maar is nog steeds bij Praag:
https://www.transfermarkt.com/martin-vitik/profil/spieler/652054

23-05-2024 00:53

SUPERJODEN1900 +613

Die Lookman he, die had ik begin van het jaar al op fifa gehaald. Ik heb oog voor dat soort dingen. Ik denk dat ik het op basis van dit feit al beter had gedaan dan Mislintat.

23-05-2024 00:52

Tommyshelby +129808

Farioli neemt 2 assistenten, een video-analist en een performance coach mee. Precies het clubje wat ie bij Nice ook in dienst nam. Goed dat Kroes & Beuker hier gewoon mee hebben ingestemd.

23-05-2024 00:29

ijzerchef +3162

We zijn wel toe aan een nieuwe performance coach. Al twee jaar lang misschien wel slechtste conditie van de competitie.

23-05-2024 01:28

Ajaxfan31183 +16391

Nou dan zijn kroes en Beuker gelijk ongeloofwaardig want bij potter was het dat ze niet meer wilde dat hij de gehele reutemeteut mee zou nemen, want daar wilde ajax van af , en bij farioli keuren ze het goed .

23-05-2024 03:23

RonaldMcDonald +5072

Jij was bij de gesprekken?

23-05-2024 05:30

ProfessorX +19827

Tuurlijk en heb jij die documentatie ervan ?

23-05-2024 06:31

VOETBALisOORLOG +1822

Op een Ashley Cole zit ik ook niet op te wachten

23-05-2024 07:24

Ajaxfan31183 +16391

Ja toevallig wel ja

23-05-2024 07:45

NipeB +15849

Daar vonden ze het te ver gaan dat hij een eigen scout wilde meenemen. Als we de media moeten geloven. Want niemand was bij de gesprekken.

23-05-2024 07:59

RFHK +12895

Ik heb heel veel vertrouwen in Farioli, maaaar;
Van de staf Farioli, Vos, Mateos en Cavaletto heeft er niemand op hoog niveau gevoetbald. Je moet wel iemand in je staf hebben waar spelers op dat vlak advies in kunnen winnen..

23-05-2024 00:14

Soccerskins v2 +43472

Ik denk dat Ajax daarom ook opzoek was (is) naar een ex-Ajacied die de CL gewonnen heeft.

Blijven er niet veel meer over. Ik had Davids wel een optie gevonden, maar die heeft zich bij Rondo afgelopen maandag niet heel positief uitgelaten over de gang van zaken bij Ajax. Misschien toch Bogarde terughalen.

23-05-2024 00:20

JariHeijden +5610

Dat Davids kritisch is, is toch geen probleem?

23-05-2024 01:24

Bijlmerboy93 +2521

Voor dit bestuur wel.

23-05-2024 04:00

Mv9494 +16659

Dat is inderdaad wel het grootste mispunt.

23-05-2024 00:27

AFCACruijff14 +162533

Ja goede. Ajax zou er ook een oudspeler bij moeten zetten. Ik pleit dan voor Frank de Boer, ook omdat hij veel aanzien binnen de club heeft.

23-05-2024 00:29

behangdelul +32841

Frank de Boer zal zich helaas wel te groot voelen voor de rol van assistent. Doodzonde.

23-05-2024 00:54

ProfessorX +19827

Ronald de Boer , Jan Wouters , maar ik hoop op Litmanen die zie ik in deze rol wel iets betekenen

23-05-2024 06:48

brullie +7053

@ProfessorX Litmanen heeft zeker iets toe te voegen. Liever vandaag nog dan morgen....

23-05-2024 06:52

Ibuprobrimovic +4615

Tsja, dan misschien toch Sneijder aan de staf toevoegen? Wilt het vak leren, kent de Ajaxcultuur, is iemand die op het hoogste niveau heeft gespeeld (CL gewonnen) en kan Italiaans. Wel iemand die goed in de spelersgroep zou liggen.

Aan de andere kant is het wel weer een jong iemand. Geen idee hoe oud zijn assistenten zijn, maar in principe is een ervaren man erbij wel gewenst, waarbij je dan idd uitkomt bij een Frank de Boer, maar dan moet hij zich wel schikken in de rol als assistent. Als ik dan lees dat Rensch vind dat hij een goed seizoen heeft gespeeld, mag de selectie de discipline van Frank de Boer wel even meekrijgen

23-05-2024 05:56

ProfessorX +19827

Pffff schij toch eens uit dat gezever dit weten we wel .

Alles in de wereld vernieuwd dat heet evolutie.

23-05-2024 06:32

slowmow +1028

Ik hoop dat er goede afspraken zijn gemaakt over communicatie, taken en verantwoordelijkheden. Een trainer & staf die nieuw zijn in NL is een risico en ik dacht juist dat Ajax in eerste instantie wat anders zocht (een trainer die ging werken met staf die Ajax selecteerde).
Hoe dan ook. Geen tijd te verliezen. Selectie samenstellen. Keihard trainen en zorg dat we snel weer kunnen juichen!

23-05-2024 00:02

Raoul14 +3092

Ben blij dat we een trainer hebben, ben denk ik een van de weinige die (nog) niet enthousiast is over de keuze.
Wat ik ervan gelezen heb is dat het verdedigend wel goed zit, maar aanvallend weinig productief. En laat aanvallend attractief voetbal nou juist het voetbal zijn waar Ajax groot mee is geworden.

22-05-2024 23:37

papflapjes +7242

Die aanvallers van Nice missen alle kansen. In Turkije speelden zijn clubs veel aanvallender trouwens.

22-05-2024 23:46

Toni21 +3538

Toch blijf ik het apart vinden dat daar zoveel kansen verprutst worden, daar ze met Terem Moffi toch wel een dijk van een spits in huis hebben

22-05-2024 23:50

Sti Jn +3101

Vooral heel verzorgd. Ik zie eerder een soort Van Gaal of toch ook wel TH dan een Bosz of Slot in hem. Wel jammer als Ajax niet het leukste voetbal speelt maar enige degelijkheid is wel op z’n plaats natuurlijk. Het wordt zéker geen lange bal naar voren voetbal.

23-05-2024 00:00

YugoVik +33330

Daarom spelen die aanvallers waarschijnlijk ook bij nice en niet bij psg 😜

23-05-2024 00:03

behangdelul +32841

Als we komend jaar alles met 1-0 en 0-1 winnen zal het mij voor een jaartje even aan mijn aars oxideren.

23-05-2024 00:49

mvdk +44319 moderator

Garcia__?????___Hato___Bard of Miranda
______Ounahi_____Taylor
_____________?????
Osario_____Brobbey______Godts

Voor rechtsback Jaquin Garcia van Velez Sarsfield eens in de gaten houden. Velez heeft echt een fantastische jeugdscouting en opleiding. Valentin Gomez vind ik ook een groot talent maar is een linksbenige centrale verdediger.... kan ook op linksback.

22-05-2024 23:29

wijzijndebeste123 +165298

Kaplan en Hato is een te zwak centrum. Hato was de 2e seizoenshelft zwak en Kaplan was op twee goede potjes ook een zwakke plek. Sutalo was je beste verdediger de 2e seizoenshelft. Ik zou Sutalo naast Hato/Kaplan zetten.

22-05-2024 23:32

mvdk +44319 moderator

Ja ik vind het dus lastig. Ik zou Hato de voorkeur geven links centraal en niet meer op linksback zetten. Het klote is gewoon dat er niet meer zo veel budget is om echt een paar kanonnen te halen.

22-05-2024 23:34

wijzijndebeste123 +165298

Eens. T moet dus een keuze worden voor Hato/Kaplan op LCV. Daarom opteer ik ervoor dat als je een bod van 40 miljoen of meer op Hato krijgt om hem te verkopen. Dan heb je een flinke tas met geld om andere posities te versterken terwijl je met Kaplan iemand hebt die niet minder is. Je kan dan beide backposities, rechtsbuiten, een nummer 6 en 10 versterken.

22-05-2024 23:37

NoPants +7519

Hato moet juist een van de spelers worden die onze jeugdopleiding weer wat goede naam geeft. Ik zou hem eerder lb zetten en kaplan lcv. Sutalo rcv en een kanon voor rb, 10, en rv halen.

22-05-2024 23:41

C14 +22468

Ik zou Sutalo verkopen en daar voor in de plaats een écht goede, meer ervaren RCV met uitstraling en daadkracht aantrekken, liefst ook met wat lengte. Met Kaplan en Gooijer dan als backups voor de LCV en RCV.

22-05-2024 23:45

mvdk +44319 moderator

Davinson Sanchez?

22-05-2024 23:48

Steffenhagen +38076

Eens over het centrum ; erg oneens over Sutalo .

22-05-2024 23:49

YugoVik +33330

Come on gooijer als back up C14 gooijer is helemaal niet het niveau van Ajax 1..

22-05-2024 23:56

wijzijndebeste123 +165298

C14 ziet Ajax het liefst zo:
Setford
Gooijer Rensch Hato Salah-Edine
Fitz-Jim
Vos Taylor
Van Axel Dongen Brobbey Godts

Als je dan Jonk als trainer neerzet wint Ajax de Champions League. Aldus C14.

23-05-2024 00:08

AFCACruijff14 +162533

Ben het eens een keer eens met c14. Sutalo kan je vervangen. Haal eens echt een goed voetballende maar sterke Ajax verdediger. Hato en Kaplan mogen uitvechten wie naast hem komt. Lb en rb ook nieuw halen.

23-05-2024 00:32

Bijlmerboy93 +2521

Fitz Jim gelooft iemand daar nog in?

23-05-2024 04:04

YugoVik +33330

Een speler zoals mannsverk gaat belangrijk worden in een team van farioli.. Let maar op..Sutalo zal ook blijven en belangrijk worden als hij weet wat zijn echte rol is.. Gaaei met zijn snelheid kan in een team wie veel drukzet ook een onderdeel worden..

Als elke speler een taak krijgt waarbij het duidelijk is wat ze moeten doen, dan zie je al snel verbetering..

22-05-2024 23:37

Steffenhagen +38076

Welnee ; mannswerk is een van de eersten die gaat sneuvelen . Totaal geen intensiteit in zijn spel en de draaicirkel van een wijkagent

22-05-2024 23:50

YugoVik +33330

Hij heeft ook geen voorbereiding gehad bij ajax.. Ik denk dat er nog paar spelers gaan verrassen onder farioli..

22-05-2024 23:51

mvdk +44319 moderator

Misschien Sosa?

22-05-2024 23:54

YugoVik +33330

Ja weet niet, zijn motivatie was ver te zoeken bij ajax dit seizoen.. Hij heeft zijn bundesliga bij lange na niet gehaald bij ons..

22-05-2024 23:55

C14 +22468

Waarom een aankoop voor de 6? Met Fitz-Jim en Vos heb je daar al twee hele goede opties voor in huis.

Ik zou alleen een meer ervaren topaankoop doen voor de rechtsbuiten, linksback en RCV. Dus twee meer ervaren spelers van achteruit, waar je het meest aan ervaring hebt.
En dan nog een - eventueel wat meer ervaren - topaankoop die zowel op 10 als op de flank kan. Dus een creatieve technicus met handigheid en versnelling aan de bal.

Vos en Fitz-Jim moeten gaan spelen. De doelstelling is ook niet overwinteren in de CL, maar kampioen worden en overwinteren in de EL.

De talenten, maar ook alweer iets meer ervaren jeugd als Taylor, Brobbey, Rensch, gaan natuurlijk allen (veel) beter presteren onder hopelijk dit keer een goede trainer, en bij een goede teamgeest, zelfvertrouwen en vertrouwen in elkaar in het team, spelplezier, en met een paar écht goed, goed passende meer ervaren aankopen.

22-05-2024 23:43

YugoVik +33330

Dat moet volgends jou.. Fitz jim geloof ik nie echt in.. Vos wel.. Die zou wel passen op 8 maar niet op 6..vos is een box to box player..

Ik denk dat je een zware zomer gaat krijgen C14..

22-05-2024 23:44

Aldek +5099

Hou toch is op met Fitz…is gewoon niet goed genoeg. Te licht.. helemaal niet weg.
Door selecteren!

Bij Excelsior niet spelen maar wel in Ajax 1??

22-05-2024 23:57

AFCACruijff14 +162533

Weer Fitz Jim. Weer dat gelul. Prik eens door die lachwekkende mythe heen. Niet goed genoeg. Op geen enkel gebied.

23-05-2024 00:33

RichardWitschge8 +5220

Met alle respect maar FJ en Vos vind ik (nog) geen basismateriaal

23-05-2024 00:46

Tommyshelby +129808

Wij hebben onironisch een betere trainer dan Bayern.

22-05-2024 23:10

mvdk +44319 moderator

Alleen hebben zij de betere spelers. Bayern zou PSV denk ik gewoon nog afmaken.

22-05-2024 23:12

Tommyshelby +129808

De jacht is ingezet.

22-05-2024 23:13

mvdk +44319 moderator

Helaas moeten we eerst maar weer eens jacht op CL deelname inzetten. Als FC Twente al 3e kan worden...

22-05-2024 23:14

C14 +22468

Met Ajax in goede doen was Twente 4e geworden :).

Maar Twente speelt ook gewoon heel goed voetbal, en met overtuiging. Geen gehink op twee gedachten, zoals al 5 jaar lang bij Ajax. Dat zaait twijfel, en twijfel maakt weer onzeker, etc.

22-05-2024 23:47

mvdk +44319 moderator

Tot en met PSV ging het prima. Tegen Heerenveen is iets geknakt.

22-05-2024 23:56

GNBL +90236 moderator

Bizar.

22-05-2024 23:18

mvdk +44319 moderator

20 jarige Chileense rechtsbuiten Dario Osorio, redelijk effectief. Speelt in Denemarken. Marktwaarde 5 miljoen.

https://www.transfermarkt.nl/dario-osorio/profil/spieler/881116

20 jarige sterke Zwitserse centrale verdediger van Frankfurt van 1,97. Iets voor ons? Rechtspoot. Speelde op huurbasis voor Young Boys.

https://www.transfermarkt.nl/aurele-amenda/profil/spieler/635645

Misschien wat spelers uit de Franse competitie meenemen?

Ounahi? Markwaarde 12 miljoen
Melvin Bard? Marktwaarde 12 miljoen van Nice

22-05-2024 22:57

Turk +309

Opvolger van kelvin de lang staat al klaar ;)

22-05-2024 23:01

YugoVik +33330

Hoe denk je dat ze aan farioli komen?.. 🤣.. Farioli werd hier al genoemd ergens in oktober terwijl niemand hem kende.. Stiekem kijkt beuker mee..😜😜

22-05-2024 23:04

mvdk +44319 moderator

Ik heb het altijd al leuk gevonden om talenten te volgen. Niet dat ik scout ben, maar heb hier 4 of 5 jaar geleden Almada bijvoorbeeld al eens genoemd. Maar Ajax leest niet mee😜😜😜😜

22-05-2024 23:07

BackInBlack +14582

Bord op schoot

22-05-2024 23:01

mvdk +44319 moderator

Sommigen kijken verder dan de eredivisie.

22-05-2024 23:05

Ricoteb +53174

Technisch gezien is alle scouting bord-op-schoot scouting.

22-05-2024 23:10

mvdk +44319 moderator

Ook ergens in de Bahamas kun je idd een bord op schoot zetten langs het veld.

22-05-2024 23:16

YugoVik +33330

Yuito suzuki marktwaarde 1m.. Brondby

22-05-2024 23:03

mvdk +44319 moderator

Ook leuk. Natuurlijk zijn het nog geen bekende namen. Maar daar moeten we het wel van hebben. Ajax is niet in staat om spelers van 30 miljoen te kopen.

22-05-2024 23:05

Haarlemmer +20642

Dan krijg je Bergwijn

22-05-2024 23:10

mvdk +44319 moderator

En hoofdpijn. Voor dat geld hadden we echt Almada kunnen halen.

22-05-2024 23:17

Okocha078 +14043

Issiaka Kamate: 19 jarige rechtsbuiten van Inter, Espanyol zou interesse hebben in een huurdeal met koopoptie.Zie wat van Kudus in hem:
https://m.youtube.com/watch?v=lVdhC8tIoqI

Igoh Ugbo: 24jarige cv van Praag. Harde, snelle verdediger die goed kan meevoetballen:
https://m.youtube.com/watch?v=YquAD8ohIFY

Philip Otele: 24jarige topscoorder van Roemenie. Linksbuiten en lichte interesse van Brighton. Zou een mooie concurrent van Godts kunnen zijn.zou 5 a 6 M moeten kosten.
https://m.youtube.com/watch?v=hhI970rdDIg

Verder blijf ik Flamingo interessant vinden als rechtsback in het systeem van Farioli.

22-05-2024 23:18

mvdk +44319 moderator

Flamingo valt wel op ja. Maar of hij ook potentie heeft voor Ajax 1? Kamate zou ik ook wel aandurven.

22-05-2024 23:37

C14 +22468

Je hebt enorm veel talent paraat, waarmee je 5-7 posities kan invullen. Die moet je dus aanvullen met meer ervaren spelers. En dat zeg ik, degene die ervaring overschat vindt over het algemeen.

22-05-2024 23:49

DieNase +7176

Morgenochtend vliegen, morgenmiddag krabbelen, morgenavond aankondiging ✅

22-05-2024 22:55

AFCACruijff14 +162533

Kan hij mooi 3 weken op vakantie en dan half juni fris beginnen.

23-05-2024 00:34

myway25 +2451

Eindelijk goed nieuws. Iemand die in ieder geval bepaalde vorm van voetbal in kan slepen. Waar we afgelopen 2 jaar naar gekeken hebben en zeker de laatste 7 maanden was echt niveau 3de klasse amateurs qua tactiek. Ik denk dat je met een prima trainer nog een redelijk elftal kan neerzetten met een paar versterkingen.

22-05-2024 22:55

afca1985 +21502

Maar Marco kent hem niet dus Farioli kan nooit zo veel wezen, aldus onze ouwe wonder trainer.

22-05-2024 22:42

VOETBALisOORLOG +1822

Mooi zo,maar houdt een andere trainer achter de rug

22-05-2024 22:40

Pakschaal40 +2732

Een trainer achter zijn rug? Achter de hand bedoel je zeker 😆

22-05-2024 22:45

papflapjes +7242

Frank de Boer of Pascal Jansen?

22-05-2024 22:52

Mv9494 +16659

Heitinga terug.

22-05-2024 23:00

Amp +37997

Zo goed als zeker? Alleen "is zeker" telt

22-05-2024 22:38

UwSchipper +5684

Welkom Farioli.
Benvenuto Farioli.
Bien venue Farioli.
Welcome Farioli.

22-05-2024 22:37

Ajaxfan31183 +16391

arrivederci farioli

22-05-2024 23:22

mvdk +44319 moderator

Wat vinden jullie van Jan Faberski? Vond hem wel een leuke speler in de jeugd afgelopen jaren. Zou hij 1 halen? Hij is nu 18 jaar, dus zou mooi zijn als hij komend seizoen een groeispurt (in kwaliteit) in kan zetten.

22-05-2024 22:15

Okocha078 +14043

Leuke speler, lekker veel in JA miniten maken. Fysiek moet hij nog wel wat stappen maken

22-05-2024 22:16

mvdk +44319 moderator

Ja fysiek zeker. Ik hoop dat Ajax met hem meer geduld heeft dan met Conceição. Zijn contract loopt in 2025 af.

22-05-2024 22:16

Artemio +32205

Jan Faberski was vorig jaar 1 van de blikvangers op de future cup.

22-05-2024 23:11

Okocha078 +14043

Met Kroes, De Lang, Beuker en Geelen staat er een jong team waar ik veel vertrouwen in heb. Zelfde geld voor Farioli + staff en Vos. Nu kunnen we hopelijk snel beginnen met een grote uitverkoop.

Wmb zijn deze spelers allemaal te koop:
Grootverdieners:Henderson/Berghuis/Rulli/Bergwijn/VDB
Niet gewenste niveau:Wijndal/Avila/Medic/Tahirovic/Mannsverk/Forbs/Baas/Rasmussen/Sanchez/Gaaei/Martha(niet verlengen)/Sosa/Sutalo/Rensch
Willen wss zelf weg:Akpom/Mikautadze

Gaat natuurlijk nooit allemaal gebeuren, maar hoop dat we de meeste kunnen slijten voor een paar leuke aankopen

22-05-2024 22:14

Andronixos.c +8186

Slechter dan Schreuder/Heitinga en Steijn kan het toch niet zijn?

22-05-2024 22:13

LouisVonGoal +2919

Als we 6e worden helaas wel.

22-05-2024 22:32

Copa077 +2761

Weer paniek voetbal had gewacht op TH. Nou deze jongen gaat ook onderuit zonder toppers in de selectie.

22-05-2024 22:10

papflapjes +7242

Nou ten Hag gaat ook onderuit zonder toppers in de selectie.

22-05-2024 22:13

SonnySilooyAFC +8

Ten Hag gaat ook onderuit mét toppers (veel negatieve records dit gebroken en als ze as zaterdag de FA cup niet winnen dan ook geen Europees voetbal… met de duurste selectie).

22-05-2024 23:47

C14 +22468

Juist! De jaren onder Ten Hag waren relatief aardig met name door de dure selecties. Ten Hag heeft Ajax lange periodes in mijn ogen zelfs naar beneden gehaald. Maar individuele kwaliteit maakte dan vaak het verschil in de eredivisie.

22-05-2024 23:55

6R +3149

gerapporteerd

22-05-2024 22:13

Rodrigo +1880

Niks paniek voetbal. Farioli is een van de meest veelbelovende trainers op dit moment en we kunnen niet blijven wachten op iets dat allerminst zeker is om uiteindelijk weer naast de pot te pissen en genoegen te moeten nemen met een trainer als Keizer of FdB.

22-05-2024 22:26

Delaney +14848

@Copa077

Wachten op ten Hag is niet realistisch, tevens kan Ajax zich dat niet veroorloven op dit moment.
Het staat namelijk helemaal niet vast of ten Hag gaat vertrekken bij Manchester United.
Dus dan kan het zomaar zijn dat er word gewacht op een trainer die achteraf gezien helemaal niet beschikbaar is.
Dat zou echt funest zijn voor Ajax, want Farioli gaat daar ondertussen natuurlijk ook niet op wachten en luisteren naar andere aanbiedingen.
En dan zijn nog verder van huis mocht dat gebeuren.

22-05-2024 22:37

Ajaxfan31183 +16391

Ik begreep dat die Italiaan zn eigen stafleden en scouts mee mag nemen ? En potter werd weggewuifd omdat hij zn eigen stafleden en scouts mee wilde nemen . Dus ik vraag me eigen af, de ene wel en de andere niet, zal wel met poen te maken hebben

22-05-2024 22:00

RFHK +12895

Scouts niet volgens mij.

22-05-2024 22:03

papflapjes +7242

Jammer. Onze scouts kunnen er niets van.

22-05-2024 22:09

RonaldMcDonald +5072

De afgelopen twee jaar is er niet naar ze geluisterd, dus hoe weet je dat?

22-05-2024 22:45

Daanafcak +3045

Enerzijds nieuwsgierig, echter een enorm risico kijkende naar de twee voorgaande flaters. Met 3 weken had je voor EtH kunnen gaan?

22-05-2024 21:56

papflapjes +7242

De twee voorgaande flaters hadden totaal andere profielen

22-05-2024 21:57

Turk +309

We moeten vernieuwend zijn gapp!! Ten hag was t laatste anderhalf jaar ook niks meer bij ons en de 2/3 jaar dat ie bij manU zit zijn ook niet top.

22-05-2024 21:59

Copa077 +2761

Luister er telt 1 ding bij ajax kampioen liefst met mooi voetbal en anders met countervoetbal zolang de schaal terug komt!

22-05-2024 22:11

Turk +309

Sluit ik me voor 1000% bij aan. Eerst zorgen dat we kampioen worden en daarna komt het mooi voetbal wel weer.

22-05-2024 22:15

BakkalBijter +11707

Laatste jaar Ten Hag 18 punten CL en kampioen?

22-05-2024 22:36

Turk +309

De poulefase was goed idd, daarna door benfica uitgeschakeld. Dat kampioenschap ging wel met hakken over de sloot als je het nog kan herinneren. Vooral na de winterstop was t echt drama.

22-05-2024 22:56

Litmanen95 +1087

Wachten op Ten Hag zou pas een enorm risico zijn geweest. Wat als hij niet ontslagen wordt of een andere club kiest?

Nu heb je een veelbelovende trainer binnengehaald, duidelijk gek van voetbal en coachen, streng, inslijpen van patronen, slim, talig, aanwezig langs de lijn, niets aan toeval overlaten. Bovendien ook nog eens lekker op tijd, voor de verandering.

Het is allemaal geen garantie, zoals we ook nog geen zinnig woord kunnen zeggen over hoe de selectie er straks uitziet, maar Farioli kan vanaf morgen meedenken over die selectie en het lijkt me dat er vertrouwen is tussen hem, Kroes en Beuker. Ik verwacht nu geen Steijntjes meer in de trant van ‘ik heb deze spelers nooit gewild, ik wilde andere’. Dat is een veel betere basis dan vorig jaar en het jaar daarvoor. Laten we hem steunen en de tijd geven om te bouwen aan een mooi nieuw Ajax.

22-05-2024 23:27

C14 +22468

Voor Ten Hag? Die teerde puur op individuele kwaliteit in de selectie, en haalde dat zelfs naar beneden veelal.

22-05-2024 23:56

appiehappie +3101

Ik ben benieuwd. Positief is dat er een nwe trainer is die bevlogen lijkt van voetbal. Kan hij dat omzetten in daden? Gelukkig niet ene Pascal Jansen.

22-05-2024 21:55

mokum410 +3299

Het is zo grappig dat het serieus zo is dat een van de grootste reden dat Nederlandse journalisten geen buitenlandse trainers willen omdat ze dan interviews moeten vertalen voor de krant / zelf amper Engels kunnen.

In 2024 😂

22-05-2024 21:35

Haarlemmer +20642

Zag vandaag een interview met slot en kraay. Vraag van Kraay was over een speler (ivanusec) hij kan geen Engels, is dat niet lastig? Nee zei slot. Hij kan wel Engels, alleen niet jouw engels.mooie reactie van een goede coach

22-05-2024 21:37

mokum410 +3299

Lachwekkend als het niet zo triest was, mijn hemel

22-05-2024 21:38

Sti Jn +3101

Slot is echt echt klasse. Gelukkig issie weg maar wat zie ik die ooit graag naar Ajax gaan.

22-05-2024 21:53

Noroja +712

Zou onze nieuwe trainer weten dat half Nederland per direct vurig hoopt dat hij faalt en dat de media druk op onderzoek uit is naar smetjes op zijn blazoen?

Heerlijk om tóch altijd de grootste te zijn/blijven;)

22-05-2024 21:33

ProfessorX +19827

Wat zei Cruijff altijd over de Italianen ?

22-05-2024 21:24

Patrick78 +52734

‘ Italianen kennen niet van je winnen maar je ken wel van ze verliezen. ‘

22-05-2024 21:31

Noroja +712

Ze kunnen niet van je winnen maar je kunt wel van ze verliezen.

22-05-2024 21:34

Joodhannus73 +3579

Van Gaal was 40 toen hij trainer werd bij Ajax. Met heel wat ander spelersmateriaal. Farioli is 35 en krijgt een kut team in handen. Reken uit je winst. Of beter gezegd, je verlies...

22-05-2024 21:24

papflapjes +7242

Dus Farioli gaat niet de Champions League winnen? Wat een teleurstelling.

22-05-2024 21:27

cl=5! +5379

En Van Gaal houd van appeltaart terwijl Farioli graag naar Bach luistert, dat maakt deze berekening al helemaal interessant!

22-05-2024 21:32

MarcelvTol1971 +15451

@Joodhannes73 :
Wie zegt dat hij een kutteam in handen krijgt ?
Er moet nog aan- en verkocht worden.
AJAX zal nu toch wel lessen genoeg gehad hebben.

22-05-2024 21:35

NeeI +108014

Let maar op, nu zal Pascal Jansen ook snel elders tekenen. Nog altijd overtuigd dat hij de volgende optie zou zijn na de Italiaan.

22-05-2024 21:22

Mv9494 +16659

die zal wss niet meer in het stadion te vinden zijn haha

22-05-2024 21:23

MarcelvTol1971 +15451

@Neel ; weet het wel zeker, gaat naar Feyenoord, dat hoop ik

22-05-2024 21:36

NipeB +15849

Die Pusic tekent daar toch?

22-05-2024 21:52

Cosey2 +7114

Weten de kenners onder ons of er nog een kans bestaat dat hij een interessante speler meeneemt?
Daar hebben allle vertrekkende trainers tenslotte een handje van, maar zou ons niet slecht uitkomen nu.

22-05-2024 21:21

ProfessorX +19827

Zal wel besproken worden

22-05-2024 21:25

Fidus075 +57

Hoop op boga

22-05-2024 23:06

Lars.v +3039

Toch wel opvallend dat er zoveel mensen met hem mee komen

22-05-2024 21:15

MarcelvTol1971 +15451

Wat had jij dan gewild, die Griek ernaast of Bogarde weer terug halen.
Dave Vos komt erbij. Ik vind dat wel goed een paar nieuwe mensen in de organisatie zeker na zo'n grafseizoen. Uit deze huidige technische staf hoeft echt niemand te blijven van mij.

22-05-2024 21:38

Alexander40 +6114

Zo en dan kunnen we nu gaan kijken of een trainer het verschil maakt, ik denk het wel. Slot weg bij Feyenoord en die zullen na de winterstop langzaam steeds minder worden en wij steeds beter. Ik durf nu al te voorspellen dat we in ieder geval boven AZ en Twente gaan eindigen en ik denk ook net boven Feynoord. PSV zal helaas denk ik nog wel onbereikbaar blijven voor ons. Daarvoor is de achterstand te groot en psv heeft ook een goede trainer. Maar hopen mag natuurlijk altijd

22-05-2024 21:13

Lars.v +3039

Daar in Eindhoven lopen ze alweer te roeptoeteren.. Memphis gaat komen.. blablabla

22-05-2024 21:21

cl=5! +5379

Ik hoop het

22-05-2024 21:32

MarcelvTol1971 +15451

Die is vaker geblesseerd dan dat ie speelt dus laat maar lekker die kant op gaan.

22-05-2024 21:40

NipeB +15849

Lang en Depay😂 lekker voor je team, die 2.

22-05-2024 21:53

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Net zo’n figuur als Bergwijn… Als team wordt je daar niet beter van. En Luuk is toch de spits daar?

Zou eigenlijk perfect vergelijkbaar zijn met het halen van Bergwijn toen Tadic er nog was op zijn positie.

22-05-2024 22:08

AjaxHoorn +32989

Hopelijk krijgt Farioli de tijd en reageren de fans niet als voor het eerst ongestelde pubermeisjes die naar een concert van iemand die nu hot is gaat.

22-05-2024 21:09

papflapjes +7242

onrealistisch

22-05-2024 21:10

Lars.v +3039

Potter dan misschien naar de kakkies.. lachen man, eerst was deze waardeloos

22-05-2024 21:08

ProfessorX +19827

Die aast op iets in Engeland

22-05-2024 21:22

MarcelvTol1971 +15451

Janssen naar 010, let maar op.

22-05-2024 21:40

Lars.v +3039

Dat zou mooi zijn

22-05-2024 21:51

Danielson +50611

Feyenoord kan Potter nooit van z'n levensdagen betalen.

22-05-2024 21:40

Lars.v +3039

Ben ik niet zo zeker van hoor

22-05-2024 21:51

De Stift +7095

Goed nieuws! Ajax is gebaat bij een bezeten voetbalgek. Snel de overvloed aan middelmaat verkopen, enkele toppers halen en verder ruimte bieden aan de eigen jeugd. En hopelijk de rest van de organisatie op orde brengen. Een bestuur met overzicht, scouting op hoog niveau, jeugdopleiding weer centraal en een paar oud-spelers met hart voor Ajax die Farioli in zijn eerste maanden in bescherming nemen. Want als we voor Farioli kiezen, dan hoort daar een specifieke stijl en winnaarscultuur bij. Krijg zowaar zin in het volgend seizoen!

22-05-2024 21:08

Bjorn +12726

Geen idee wat ik ervan moet vinden. Puur op onderbuikgevoel heb ik ernstige twijfels. Ik hoop dat het een schot in de roos is.

22-05-2024 21:05

Berghuis4ever +1260

Wat zegt je onderbuik dan?

22-05-2024 21:59

Sjaakie +5827

'Francesco Farioli (35) is een man van zijn woord. Nadat de Italiaan – zoals ruim een week geleden gemeld – op hoofdlijnen een akkoord met Ajax besloten over een verbintenis tot de zomer van 2027, zwol in Engeland en Italië de interesse voor de trainer aan en was er in Amsterdam de vrees dat de nieuwe top- kandidaat door de vingers zou glijden. Maar volgens bronnen rondom Farioli, OGC Nice en Ajax was hij vastberaden en gelooft hij in het project-Ajax'. Verder valt te lezen dat vooral Marijn Beuker zich sterk maakte voor Farioli. Bron: de T.

22-05-2024 21:04

wijzijndebeste123 +165298

In Beuker we trust!

22-05-2024 21:06

Mv9494 +16659

Wat hadden we oprecht gemoeten zonder hem.

22-05-2024 21:16

Ajacied1981 +17412

De Beuk-er in!

22-05-2024 21:07

slot +2046

is er al genoeg geld gereserveerd om de selectie te versterken. hoop niet dat ze lang gaan wachten

22-05-2024 20:57

Ajacied1981 +17412

Trolletje. We weten dat iedere kakkerlak eigenlijk in zijn hart van Ajax houdt. Kom maar gewoon uit de kast

22-05-2024 21:01

MRAFCA14 +840

Homo's lopen hand in hand.

22-05-2024 21:15

Lazell +17005

Toch leuk. Kieft, vaste "analist" van een voetbal talkshow, kent Farioli niet. Terwijl die al weken aan Ajax gelinkt wordt... Exemplarisch weer.

22-05-2024 20:56

Ajacied1981 +17412

Kieft heeft sowieso weinig inhoud. Kan geen zin normaal uitspreken en heeft al zijn emoties weggesnoven

22-05-2024 20:57

papflapjes +7242

Die analisten zouden verplicht voetbal moeten kijken. Ik weet het, het is zwaar, maar daarvoor krijgen ze betaald.

22-05-2024 20:58

Sti Jn +3101

Je snapt niet waarom de voetbaljournalkst/analisten niet worden uitgenodigd. .zet daar lekker Suleyman Ozturk van VI need bijv als “analist”, die analyseert tenminste.

22-05-2024 21:58

Spelverdeler +4658

Je krijgt niet meer betaald als je van tevoren je onderzoek doet.

22-05-2024 21:01

Lazell +17005

Je zou daar nieteens mogen zitten als je geen ondezoek doet. Dan maar iemand die niet gevoetbald heeft.

22-05-2024 21:56

Sambavleugels +18743

Wat ontieglijk lekker dat we niet voor een vierderangs NL met Ajax-DNA zijn gegaan. Die term is uberhaupt al zo mogelijk nog irritanter geworden dan grinta.

22-05-2024 20:54

papflapjes +7242

Zeker weten is het irritanter geworden dan grinta. Sterker nog, ik verlang terug naar grinta.

22-05-2024 20:56

Berkov81 +1571

Ja je zou je eigen voetbalcultuur willen behouden, echt vreselijk

22-05-2024 21:54

Sambavleugels +18743

Tuurlijk wil je eigen voetbalcultuur behouden. Ik wil niks liever dan echt Cruijffiaans voetbal met een voetballende 6 en twee aanvallende halven. Maar Ajax-DNA is uberhaupt aan inflatie onderhevig als je Van Gaal wilde aanstellen die de afgelopen 10 jaar alleen maar kutvoetbal heeft laten zien dat in niks op Ajax-voetbal lijkt. Of Schip. Genoeg Ajax-DNA, maar wil je dat? De trainers met het meester Ajax-DNA op voetbalgebied dit millennium waren Keizer en Bosz.

23-05-2024 06:49

Sti Jn +3101

1.25 miljoen. Dat is toch behoorlijk wat als je bedenkt dat wij 2 miljoen voor Ten Hag van Man Utd kregen.

22-05-2024 20:48

w86 +9472

En weer best weinig als je bedenkt dat we 6 ton betaalden voor een assistent zonder inbreng.

22-05-2024 21:08

The Future +5633

Dat was toen wellicht ook zo laag, omdat we hem dankbaar waren voor bewezen diensten en het hem gegund werd? Hij bleef de club langer trouw dan ik had verwacht, terwijl hij wel mogelijkheden had. Dan mag je best een keer meedenken als club.

22-05-2024 21:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.