'Ajax en OGC Nice onderhandelen over overgang Farioli'

door Jesse ter Haar 196

Bron De Telegraaf

'Ajax en OGC Nice onderhandelen over overgang Farioli'

door Jesse ter Haar 196

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

De onderhandelingen tussen Ajax en OGC Nice over de diensten van Francesco Farioli lopen, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. Het was voor de Amsterdammers wachten op het duel van OGC Nice met Paris Saint-Germain, maar die wedstrijd behoort inmiddels tot het verleden.

'Het loopt', aldus de volger van de recordkampioen van Nederland. 'Nice wilde wachten tot de wedstrijd tegen Paris Saint-Germain. 'Die hebben ze verloren. Daardoor spelen ze groepsfase Europa League. De Champions League zit er niet meer in. De onderhandelingen tussen Ajax en Nice lopen.'

De meningen over de keuze van Ajax om Farioli - met wie op hoofdlijnen al een akkoord is bereikt over een driejarig contract - aan te willen stellen, zijn verdeeld. Er zijn zowel voor- als nadelen te noemen. 'De geluiden die je hoort, zijn niet onverdeeld positief', zegt Verweij dan ook. 'Bij Ajax zijn ze wel heel erg positief over hem, maar de manier van spelen is niet zo attractief als je misschien zou denken. Het is af en toe ook vol gas achteruit.'

Alex Kroes komt eveneens ter sprake in de podcast. Vrijdag bracht De Telegraaf teksten van de technisch directeur van Ajax naar buiten over de 'aandelenaffaire' en zaterdag volgt het technische gedeelte. Verweij geeft alvast een tipje van de sluier. 'Het gaat ook over jeugdspelers, dat er weer normalisatie gaat plaatsvinden. Er gaat een streep door spelers die op zestienjarige leeftijd vijf ton of een miljoen verdienen.'

Dat niet alleen, ook wil Ajax strikter en strenger zijn als het gaat om jeugdspelers. 'Spelers moeten weer heel graag voor Ajax willen spelen en Ajax gaat zorgen dat de absolute toptalenten extra begeleiding gaan krijgen. Dat er een soort toptalententraject komt. Ajax wil weer zorgen dat de opleiding een hele grote kwaliteitsimpuls krijgt.'

Transferbeleid Ajax

Wat betreft het transferbeleid ligt er voor Kroes en de zijnen een reusachtige taak weggelegd in de zomerse transferperiode. 'Er telt nog steeds: eerst verkopen, dan kopen. Ajax overweegt welke strategie ze erop loslaten, maar er worden waarschijnlijk ook spelers bewust met verlies verkocht', aldus de journalist. 'Het komt erop neer dat de samenstelling van de selectie een gigantische klus wordt.'

Jordan Henderson is momenteel de grootverdiener bij Ajax. Hij wordt in verband gebracht met een vroegtijdig vertrek uit Amsterdam en dat lijkt nog altijd niet uitgesloten. 'Elke speler die bij Ajax speelt, heeft de kans om weg te gaan. Henderson is gekomen en heeft niet geleverd wat de meesten dachten. Zijn salaris drukt wel gigantisch op de begroting, dus als er een club komt en Ajax hem kán verkopen, dan is het voor iedereen misschien wel het beste als hij vertrekt.'

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax23071973 +546

Zijn ze nou nog steeds aan het praten met die Louis van Gaal 2.0? Duurt lang voordat die Ravioli zijn handtekening zet…graag of niet!

19-05-2024 17:14

debetweter +10151

Ok een buitenlandse trainer. Prima.

Maar ik vind niet dat hij een hele delegatie aan assistenten mee moet gaat nemen.

Sowieso 2 of 3 van de volgende assistenten bij proberen te voegen.

Vos (doorstroom jeugd, tacticus)
Chivu of Bogarde (Winnaarsmentaliteit en verdediging)
F. De Boer (ervaring en koppelstuk naar het bedrijf)
Grim (ervaring en keepers)

Uiteraard is het qua rol allemaal niet zo zwart wit. Want zoals er al mooi werd gezegd moeten ze complementair aan elkaar zijn, zo heeft Vos ook goed inzicht hoe de club opereert en kan Grim veel meer dan alleen keepers. Maar ik geloof als er door deze 5 (inclusief Farioli) goed samen wordt gewerkt alle oplossingen kunnen komen. Maar daarbij spelen emoties een belangrijke rol.

Ik vind wel dat Farioli bepaalde trainers mee kan nemen die weten welke elementen hij belangrijk vind in een spel.

19-05-2024 10:09

Ans B +20045

'De geluiden die je hoort over Farioli zijn niet onverdeeld positief...'
Heerlijk dit soort prototypische T-geluiden, en zo makkelijk te pareren.

1. Ja, de conservatieve stromingen binnen Ajax hebben liever een Nederlandse trainer en/of kunnen het moderne voetbal van 'vakidioten' helemaal niet volgen met hun 'oude jongens krentenbrood'-mindset. Jammer dat die stromingen er zijn, maar wat moet je hier nou mee? Daar komen we sowieso nooit een stap mee verder.

2. Veel van de minder gunstige berichten over Farioli zijn gebaseerd op (a) het doelpuntentotaal (voor en tegen) van Farioli bij Nice plus de fasen van saaiheid in het spel.
Wat betreft punt a: deels is dit te verklaren o.b.v. veel gemiste kansen, maar de beste parering is dat in Turkije juist heel veel gescoord werd (inclusief tegengoals) en zijn laatste club de beste positie (5e meen ik) in de clubhistorie bereikte, terwijl de spelersgroep het enorm betreurde dat hij vertrok.

Wat betreft b: in Frankrijk wordt véél verdedigender en tactischer gespeeld en sowieso had Nice ook in het jaar daarvoor al een uitstekende defensieve organisatie staan (waar Farioli op voort heeft geborduurd). Als trainer ben je raar bezig als je géén gebruik maakt van de kracht van je selectie.
Daarnaast is het dus niet zo vreemd dat je bij tactischer spel eerder schaakvoetbal krijgt te zien. Dat is inderdaad vaak saai.

Mogelijke andere factoren bij zowel a als b: er waren twee ernstige privékwesties bij twee spelers bij Nice, o.a. een speler die suïcidaal was. Dat laat een team natuurlijk nooit onberoerd en kan invloed hebben gehad op de vorm. Ook de Afrika Cup heeft invloed gehad omdat de selectie werd uitgedund en sommige spelers overbelast werden.

3. Het gebrek aan ervaring bij Farioli. Ja, dat kan een nadeel zijn, maar juist bij vakidioten speelt dat een mindere rol (doorgaans) dan bij 'gewone' beginnende trainers. Omdat zij met hun voetbalverstand sowieso zeer eigenzinnig en uniek zijn en een eigen benadering van het voetbal hebben. M.a.w. hun uitzonderlijke kennis/denkwijze/benadering kun je als een compensatie zien van dat gebrek aan ervaring: op het ene vlak stijgen ze kwalitatief uit boven hun vakgenoten, zodat dat andere vlak minder nodig is. Ook in de geschiedenis van het voetbal zijn genoeg voorbeelden te vinden van trainers die o.b.v. hun heldere visie/denkkracht en unieke benadering doch geringe (of géén) ervaring er direct stáán.

18-05-2024 12:55

Praagout +1405

Zoals bv. ooit van Gaal.

18-05-2024 16:18

chriseverhard +3646

Het schijnt dat brighton farioli voor onze neus wil weg kapen

18-05-2024 18:11

Ans B +20045

Dat is niet verbazingwekkend omdat De Zerbi vertrekt.
Maar ik zie dat niet direct als een gevaar, omdat Ajax al ver is met Farioli, maar ook vanuit het oogpunt van Fariloi is Ajax een veel betere club om nu in te stappen, omdat hij te veel met De Zerbi zal worden vergeleken, omdat er dan ook minder eer te behalen is (en er minder uitdaging ligt), omdat Ajax een veel gerenommeerder club is, die normaal gesproken meedoet om de titelstrijd en CL, en omdat Ajax altijd de aandacht heeft van andere clubs/fans/media.

Slaagt hij bij Brighton dan is dat mooi, maar minder opzienbarend (gespreid bedje). Als hij slaagt bij Ajax komt hij direct in aanmerking voor een goede vervolgclub in een sterke competitie.
Ik neem aan dat Farioli dit alles ook kan bedenken.

18-05-2024 19:36

robbertvd +2415

Betrek Bakkati in de deal

18-05-2024 07:55

ajaxminimax +5497

Van Duijn meldt dat Ajax een snel akkoord wil. Ajax wil na de wedstrijden morgen de puntjes op de i zetten.

18-05-2024 07:53

Alexander40 +6114

Ik merk dat ik inmiddels liever Farioli zie komen dan Ten Hag. Ben benieuwd wat een polletje hier zou opleveren. Ik denk 60/40 voor Farioli.

18-05-2024 07:47

Juan62 +46778

https://nos.nl/artikel/2520891-cijfers-ajax-coach-van-t-schip-beter-dan-steijn-meer-punten-dan-az-en-twente

18-05-2024 07:39

mtrules +620

Goed stuk!

18-05-2024 08:23

YugoVik +33420

Van 't schip is net zo slecht als steijn..

18-05-2024 08:26

wijzijndebeste123 +166578

Scorebordjournalistiek van de hoogste orde. Schip haalde door t nieuwe elan dat n nieuwe trainer brengt in t begin veel punten. Daarna gewoon een zeer slechte reeks neergezet. Tevens in 7 maanden tijd niks van een spelplan, structuur, organisatie, patronen en automatismen weten in te slijpen. Echt een waardeloze trainer die daarom van Beuker/Kroes een niets zeggend baantje toebedeeld kreeg.

18-05-2024 10:51

Ajax-Amsterdam +4209

Ik ben zeker niet tevreden over de prestaties van dit seizoen onder de twee trainers. Je kan alleen niet alles naar van 't Schip kan schuiven. Je weet wat je met hem hebt binnengehaald. Het is top dat hij ingestapt ondanks zijn privé situatie. Het is een trainer met ervaring, maar geen hoogvlieger. Hij komt ook in een situatie terecht waarin je moeilijk kan winnen. Er is al vaker gezegd dat ze helemaal niet zoveel tijd hebben gehad om echt te werken aan structuur, organisatie, patronen en automatismen. Vooral niet toen ze ook Europees nog actief waren. Vaak konden ze maar 1-2 dagen trainen en voorbereiden op de wedstrijd.

Hij heeft desondanks goede dingen gebracht in een selectie die totaal niet in balans zal en mentaal al erdoorheen leek te zitten. Dus op dat vlak is hij zeker van waarde geweest. Ook heeft hij te maken gehad met de vele blessures. Dit artikel van de NOS is dus wel relevant. Betekent toch dat de selectie niet slechter was dan werd gezegd. Het was alleen geen titelkandidaat. Maar je kon prima 3e zijn geworden hiermee.

18-05-2024 11:09

AjaxCitizen +2195

Sorry, maar aan een ervaren trainer die tactisch slecht is heb je weinig aan. Na 6 maanden Schip is er nog steeds geen sprake van een vaste basiself, duidelijke spelopvatting, automatismen in het team, zelfvertrouwen etc.

Dat ze maar 1-2 dagen konden trainen is gewoon onzin. De selectie kreeg vrijaf na slechte wedstrijden. Jongens als Brobbey vroegen bij Schip zelfs om extra training. Spelers moesten er zelf achteraan. Dat hoort niet bij een topclub. De trainer en staf hoort ervoor te zorgen dat de spelers hard en genoeg trainen.

18-05-2024 12:25

UwSchipper +5704

Farioli Welkom!
Farioli Benvenuto!
Farioli Bienvenue!
Farioli Welcome!

18-05-2024 07:26

Ajaxsoul +3349

Die man praat over zaken waar hij duidelijk geen enkel verstand van heeft en waarvan hij ook helemaal niets begrijpt. Geen enkele club gaat "bewust spelers met verlies verkopen". Dergelijke retoriek is zo infantiel dat zelfs de gemiddelde basisscholier zich er voor zou schamen. Iedere capabele onderhandelaar gaat de onderhandelingen in om een zo goed mogelijk resultaat te behalen en daarom zal hij zijn kaarten zo lang mogelijk tegen de borst houden. Het laatste dat hij zou doen is zich in de kaarten te laten kijken door een loslippige Telegraaf journalist met issues. Pas als hij ervan overtuigd is dat er niet meer uit te halen valt, zal een onderhandelaar besluiten of hij genoegen wenst te nemen met het geboden bedrag en of dat nu hoger of lager is dan de boekwaarde is daarbij van secundair belang. Het antwoord op de vraag of Ajax toekomst ziet in een speler, speelt daarbij een veel grotere rol, de bereidheid om eventueel verlies te nemen op de verkoop van een speler als Avilla zal groter zijn dan bij een speler als Mannsverk.

De retoriek van Verweij is vooral ingegeven door eigen belang omdat hij en zijn broeder in het kwaad Driessen ons in hun ijver om Mislintat uit het zadel te wippen steeds hebben wijs gemaakt dat Ajax enorme verliezen zou gaan leiden op de Mislintat aankopen, terwijl dat in de praktijk reuze mee lijkt te gaan vallen gezien de belangstelling die er voor betreffende spelers is. Helemaal als de spelers die naar het EK gaan daar een goede indruk weten te maken. Verweij speculeert er weer lustig op los gezien zijn woordgebruik ("waarschijnlijk", "zal") en zijn speculatie is bijna in haar geheel op gebakken lucht en wensdenken gebaseerd. Een echte journalist zou zich nooit aan zijn manier van "journalistiek" bedrijven wagen omdat zelfs de redactie van de gemiddelde schoolkrant begrijpt dat er nog helemaal geen conclusies over het transferbeleid van Ajax kunnen worden getrokken zolang Ajax nog geen nieuwe coach heeft aangesteld. Bij Ajax hekelt men vooral het solistische optreden van Misslintat en heeft men letterlijk gezegd dat vanaf volgend seizoen de (nieuwe) coach weer een belangrijke stem gaat krijgen bij het samenstellen van de selectie. En dan lijkt het me niet voor de hand liggen dat Ajax Sutalo gaat verkopen als de nieuwe coach hem liever wil houden en zwetst Verweij er dus weer eens ouderwets op los.

18-05-2024 07:15

Noahdepoah2021 +4882

Ik ben al die negatievelingen zat. Derksen, Driessen, Van Basten. Allemaal on feitelijk geneuzel. Het is nooit goed. Of het nou Henderson is of een nieuwe trainer. Ze praten Ajax helemaal stuk. Feitelijk is Fariolli gewoon een uniek trainerstalent met net zoveel of zelfs meer ervaring dan hun bewierookte Slot toen die bij F kwam.

18-05-2024 06:50

Matzet +5431

Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet. Derksen, Driessen en Febo-mannetje kennen alleen maar trainers met de Nederlandse nationaliteit.

18-05-2024 07:11

Ajaxsoul +3349

"Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet. Derksen, Driessen en Febo-mannetje kennen alleen maar trainers met de Nederlandse nationaliteit".

Het gaat niet om nationaliteit. Ten Hag en Bosz hebben ook de Nederlandse nationaliteit en dat heeft Driessen en Verweij er op geen enkele manier van weerhouden om voortdurend aan hun stoelpoten te zagen. Dat ze die twee nu aanprijzen, toont dan ook vooral hun huichelachtigheid aan. Driessen en Verweij oreren alleen maar vanuit hun eigen belang, die willen gewoon een coach die ze van tijd tot tijd van inside information voorziet zodat ze af en toe goede sier kunnen maken bij hun redactie met een scoop. Van Alfred Schreuder wordt hardnekkig beweerd dat hij aan die kwalificatie zou voldoen en dat zou er de reden van kunnen zijn dat ze zich nooit negatief over hem hebben uitgelaten terwijl daar in mijn optiek alle reden toe was.

18-05-2024 07:38

Matzet +5431

“Ten Hag en Bosz hebben ook de Nederlandse nationaliteit […]”.

Zeker waar. Maar nationaliteit speelt wel degelijk een rol. Precies vanwege de reden die jij aangeeft. Een buitenlander gaat hen niet voorzien in snelle informatie.

18-05-2024 08:24

Heisback +584

Precies dit

18-05-2024 07:11

Praagout +1405

Je vergeet Sneijder, v.d. Vaart, Kieft en v.d. Meijde.

18-05-2024 16:23

Bergkam +4706

Als ik het goed heb begrepen heeft ten Hag geen enkele behoefte om eventueel terug te komen. Dus schakel door voordat we pas weer eind juni een nieuwe trainer binnenhalen. Iedere trainer is sowieso een gok en de meesten zijn al één of meerdere keren ontslagen bij een club. Dus hak een knoop door, er zullen altijd voor en tegenstanders zijn bij een keuze.

18-05-2024 06:18

Noahdepoah2021 +4882

Alleen financieel al niet. Ten Hag gaat écht niet voor 4 miljoen per jaar naar Ajax als hij daarmee zijn salaris tegoed van 10 mil bij Manu verspeelt.

18-05-2024 06:52

Ajaxsoul +3349

De situatie bij Ajax is onvergelijkbaar met die van Ten Hag toen hij bij Ajax werd aangesteld. Toen was de sky the limit, terwijl er nu bijna niets meer kan. Bovendien was Ten Hag nog een onbeschreven blad als coach, terwijl hij bij Ajax een prachtige CV heeft opgebouwd. Dat het bij ManU wat minder gaat, doet daar niet zoveel aan af, daar valt voor geen enkele coach eer te behalen, zelfs niet voor een vakman als Van Gaal. De kans dat Ten Hag op dit moment bereid zou zijn om bij Ajax in te stappen, lijkt met persoonlijk niet al te groot. Het is niet voor niets dat vooral de namen van Pepijn Lijnders, Pascal Jansen, Frank de Boer en Dave Vos genoemd werden, dat is omdat grotere namen geen trek hebben in Ajax omdat de club ze op dit moment onvoldoende te bieden heeft. Ik denk persoonlijk dat Ajax met het aanstellen van Farioli niet veel meer risico loopt dan met de trainers waaraan de club wordt gelinkt. Dat hij nog jong is en niet zoveel ervaring heeft, zegt me persoonlijk niet zoveel omdat 3 van de 4 trainers die Ajax de afgelopen jaren hebben getraind dat wel hadden en dat Ajax niet heel veel verder heeft gebracht. Ervaring moet niet onderschat worden, dat is een hele grote pré, maar als de andere broodnodige competenties als visie en planmatigheid niet of in onvoldoende mate aanwezig zijn heb je daar niet zoveel aan. Ik heb het al heel vaak gezegd, maar herhaal het nog maar eens, alle trainers die succes hebben behaald met Ajax waren "beginnelingen", Michels kwam van de amateurs van JOS, Cruijff had zelfs helemaal nog geen diploma toen hij Ajax onder zijn hoede kreeg, Van Gaal was jeugdtrainer toen hij het van Beenhakker over nam en Ten Hag had alleen Bayern B en Utrecht getraind toen Ajax hem contracteerde. Dus wat dat betreft wordt Farioli misschien wel onder een gelukkig gesternte aangesteld.

18-05-2024 07:57

Dude125 +1274

Die Lijnders die nu Klopp stopt naar Red Bull gaat, zou er ook maar iemand daar ter plekke opmerken dat hij de taal niet spreekt (doet hij wel denk ik) en de "cultuur niet kent"? Nee, dat gebeurt alleen in xenofoob achterlijk geert/caroline/mona/telegraaf/derksen land.

18-05-2024 04:11

Artemio +32413

Nederland is een centrum rechts land.

18-05-2024 06:12

Hersenspinsel +8365

Was.
Nu moeten we ons als Ajax gaan concentreren op de flanken.
Die werden dit jaar te weinig gebruikt.

18-05-2024 07:31

Babangida83 +24004

Natuurlijk zal dat een argument zijn. Maar niet het belangrijkste argument.

18-05-2024 21:22

komopajax777 +13353

Ik word zo moe van de TG…

18-05-2024 04:05

ElSalvador +1698

Het idee dat good old Blind weer terugviel op FdeBoer of DSchreuder geeft toch hun narratieve onkunde aan. Neem me niet kwalijk, maar out of the box denken is er niet bij. Ik ben echt blij met Kroes en Beuker die het verschil kunnen maken bij Ajax.

18-05-2024 03:56

Jake the Snake +17382

Juich aub pas als de heren iets hebben laten zien

18-05-2024 05:58

AjaxAficionado +1489

Laten we met zijn allen farioli de kans geven!!!

18-05-2024 03:22

Ron Nieman +254

AjaxAficionado , ik ben het daar helemaal mee eens.

18-05-2024 05:30

ptjebel +2274

Het is beter voor de club als we achter de visie/beslissingen van onze staf gaan staan en Farioli ruim de tijd geven om van Ajax een nieuw en goed voetballend team te maken.
Het puin elftal van nu krijg je echt niet zomaar weer op de rails.
Geef ze de tijd.

18-05-2024 02:14

AjaxDeBesteClub +18786

'Er worden waarschijnlijk ook spelers bewust met verlies verkocht'. Aldus de journalist die net een uitgebreid interview met Kroes heeft afgenomen. Ik dacht dat we het dieptepunt hadden bereikt toen Kroes herhaaldelijk onze eigen spelers omlaag gingen praten. Door te vertellen dat het miskopen zijn die voor (veel) teveel zijn gekocht en dat ze snel verkocht moeten worden.

Het kan blijkbaar nog erger. We zijn nu op het punt beland dat Kroes onze spelers expres met verlies wilt verkopen. Waarschijnlijk om een ultra dom statement af te geven richting 'de grote boze Mislintat.' Daardoor hebben wij in een paar maanden 6 miljoen verlies hebben gemaakt op Mikaudatze, in plaats van een ruime winst. En Kroes vond dat blijkbaar zo succesvol dat hij dit beleid wilt voortzetten. Totaal ongeschikt die man.

18-05-2024 01:29

Ajaxfan31183 +16391

Hahahahaha das een goeie daar moet je wat mee doen

18-05-2024 01:58

AjaxDeBesteClub +18786

Dankje, bij deze.

18-05-2024 18:23

Arjuna +3732

Roept oeter

18-05-2024 02:50

Simpelishetmoeilijkst +25487

Gelooft ook maar iemand wat Verweijt publiceert? Ik niet, en ik denk niet dat ik de enige ben.

18-05-2024 05:06

AjaxDeBesteClub +18786

Hij heeft wel uitgebreid met Kroes gesproken. En nu staat ook in het Parool dat ze verwachten 50 miljoen verlies te maken op de aankopen van afgelopen zomer.

18-05-2024 18:24

Babangida83 +24004

Wacht even. Dit zijn verhalen van de Telegraaf, hé. En bovendien niet met heel veel inhoud.

18-05-2024 21:23

AjaxDeBesteClub +18786

Dat is waar, maar de Telegraaf heeft deze week uitgebreid met Kroes gesproken voor een interview. Gisteren stond ook in het Parool dat ze verwachten mogelijk 50 miljoen verlies te moeten 'nemen' op de aankopen van Mislintat. En het zijn ook geluiden die ik al langer de ronde doen.

19-05-2024 13:17

Babangida83 +24004

Dat is ook weer waar. Als die 50 miljoen ook maar een beetje waar is, dan is dat absolute waanzin. Dan handelt Kroes in mijn ogen niet in het belang van Ajax, maar wil ook hij zoveel mogelijk transacties doen. Daar worden vooral zaakwaarnemers wijzer van.

19-05-2024 13:22

Patrick78 +53075

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1200613/derksen-geen-fan-van-ajax-plannen-farioli-is-een-snotneus.html

Aldus deze dinosaurus…..

18-05-2024 01:05

AFCAHoorn +22749

Ik ben geen fan van zijn domme gelul.

18-05-2024 01:06

rodnet +10347

Welke zichzelf respecterende supporter luistert er nou nog naar de mening van dit fossiel?

18-05-2024 01:14

Dude125 +1274

Ik ken er 1, waar ik al 25 jaar mee naar Ajax ga, die zich helemaal heeft ondergedompeld in de sektarisch aandoende wereld van de racistische john de mol/derksen toxcische bejaarden voetbalkantine "talkshow" geldmachine. En da's best triest.

18-05-2024 04:08

4EVERAJAX +8432

Kaars in zn anus steken

18-05-2024 02:51

patrick37 +1746

Dat moet je bij die activisten doen

18-05-2024 07:55

stopperspil +11264

Nice heeft wel een hele goede centrale verdediger maar die kost 35 miljoen. Een goede trainer staat of valt met goede voetballers en goede aankopen straks..

18-05-2024 00:46

stopperspil +11264

Nog steeds eerst verkopen en dan pas kopen lees ik, dan ben je weer met alles te laat bleek ook dit seizoen en loop je weer achter de feiten aan straks.

18-05-2024 00:43

wijzijndebeste123 +166578

Derksen hekelt Ajax-plannen: 'Farioli is een snotneus zonder enige kennis van zaken'

Ik blijf t zeggen. De NL media zijn xenofobisch tot op t bot. Derksen, Sneijder, Driessen, Van Basten, Van der Vaart, Freek Janssen hebben hebben nog nooit van Farioli gehoord maar omdat t n buitenlander is beginnen ze een vendetta. Helaas gaan supporters na n enkele verliespartij mee in deze walgelijke hetze. Als Farioli hier ook aan ten onder gaat en we krijgen bij Ajax weer n trainer uit t bekende kliekje stop ik na ruim 30 jaar met Ajax volgen.

18-05-2024 00:33

Sjaakvaak +26610

Mwah, ik ben volledig voorstander van een buitenlandse trainer. Binnen Nederland hebben we echt niets fatsoenlijks. Maar heeft een Farioli nou echt meer bewezen dan een Pascal Jansen om maar meteen iets te noemen? Farioli is in feite ook een nobody met amper ervaring in het voetbal. Daar mag je best kritisch op zijn.

Verder wel helemaal eens dat de NL voetbalmedia een groepje eigenpijpers is en dat we dus zeker een buitenlandse trainer moeten aanstellen.

18-05-2024 00:42

wijzijndebeste123 +166578

“Maar heeft een Farioli nou echt meer bewezen dan een Pascal Jansen?”

Ja. Farioli heeft overal grote indruk gemaakt. Staat daarom ook bekend als 1 vd meest veelbelovende trainers van Europa en is allesbehalve een nobody. Werkelijk iedereen die zich verdiept in tactiekblogs en trainers kent hem en geeft zeer hoog van m op. Zodoende Beuker en Kroes ook en tevens de spelers die onder hem gewerkt hebben.

18-05-2024 00:44

Sjaakvaak +26610

Mwah, "1 van de meest veelbelovende trainers" is vooral iets wat hier verkondigt wordt. Dat is totaal niet wat ik aflees in de mondiale opinie. Bij Nice staat hij er ook slechts so/so op. Begrijp me niet verkeerd, vind het een interessante trainer. Maar hij wordt echt groter gemaakt dan dat hij is. (Met al het gevaar dat hij binnen 3 wedstrijden uitgefloten gaat worden omdat mensen wonderen gaan verwachten).

18-05-2024 00:52

Jake the Snake +17382

Ik vind het knap dat je Beuker en Kroes al als graadmeter neemt. Die hebben net als Farioli nog alles te bewijzen.

18-05-2024 06:03

Louis.K +2145

Belangrijk is -1 spelers er uit durft te halen .2- spelers op de goede plek zet
En vaste wissels.

18-05-2024 08:00

RonaldMcDonald +5072

Mensen die met René van der Gijp aan tafel zitten moet je niet te serieus nemen.

18-05-2024 00:53

AFCAHoorn +22749

Iemand die je voor geen meter kent een 'snotneus zonder enige kennis van zaken' noemen.

Typisch Johan Derksen.

18-05-2024 00:58

Wolverine14 +71

Echte supporter.

18-05-2024 06:44

Saudara +7067

@wijzijndebeste123 amigo, natuurlijk blijf je Ajax volgen. Ik snap je gevoel, maar net als jij volg ik Ajax al meer dan 30 jaar. We willen niet zonder hè …

18-05-2024 07:07

Tommyshelby +130422

Jammer dat we die krant niet kunnen verkopen met bewust verlies. En dan zie je fanboy Rik Elfrink die PSV aan alle kanten verdedigd.

18-05-2024 00:30

Robocop5 +2065

Mooie loting voorronde Europa League, Ajax- Nice. Moet voor dit tactisch genie een makkie zijn...
Farioli, kom er maar in!

Ik ben sowieso wel enthousiast als ik de spelers hoor die onder hem getraind hebben en ook de analyses over hoe hij zijn teams laat voetballen. Een echte ouderwetse vakidioot, hard trainen, voetballen met een tactich PLAN!

18-05-2024 00:21

afca1985 +21570

Zegt helemaal niets dus

17-05-2024 23:46

HertogH +15938

Morgen maar eens een Telegraafje kopen. Benieuwd naar de sportieve plannen zowel op korte termijn als op lange termijn.

17-05-2024 23:19

sucre +15285

Waarom? Alles komt op AS...je gaat die galbakken toch niet sponsoren?

17-05-2024 23:36

AFCACruijff14 +163155

Een papieren krant? Wow.

17-05-2024 23:55

rodnet +10347

Even de nieuwste zure roddels en ongefundeerde meningen meepakken....leuk begin van het weekend....

17-05-2024 23:58

donkerblauw +2894

Leuk roddelblad

18-05-2024 00:04

wijzijndebeste123 +166578

Gerapporteerd

18-05-2024 00:27

donkerblauw +2894

Welke trainer er ook komt, binnen onze club zal er altijd verschil in mening over zijn. Zo zijn wij. Een stelletje ouwehoeren met het hart op de tong.
Maar we houden nog steeds zoveel van ❌❌❌

17-05-2024 23:19

NipeB +15852

Dat dacht ik ook altijd maar inmiddels denk ik steeds vaker dat er bij de F-side, oud-spelers, Kale/Kokkie, Swart, Blind, Van Praag, Kroes, Van Wijk, supportersvereniging, bestuursraad en aandeelhouders zoveel ego’s en conservatisme zit dat die niet het beste met Ajax voor hebben en meer met een machtsstrijd en invloed hebben en lekken naar analisten en de media bezig zijn en steeds maar onrust veroorzaken dat dat het simpele van mening verschillen wel ruimschoots overtreft. Ik zie een flinke groep waarvan ik me ernstig afvraag of ze eigenlijk wel fan zijn dan wel echt het belang van de club op 1 hebben staan. Dat was er altijd wel,
maar het is voor mijn gevoel veel erger geworden. Ik vind dat uiterst pijnlijk om te merken.

17-05-2024 23:27

Stamhoofd +11555

Daarom moet je supporters ook niet in het beleid laten mengen

18-05-2024 00:23

JoeBlow +8252

De verschillende groepen worden al naar gelang het eigen belang gemobiliseerd. En de meesten zijn dan ook nog niet slim genoeg om dat door te hebben.

18-05-2024 00:32

Mv9494 +16677

Ik vind dat bij Kokkie wel meevallen. Kale heeft dat wel

18-05-2024 01:56

Noahdepoah2021 +4882

Ja en dan is dit olijke duo er nog van
overtuigd dat Kale als voormalig winkelbediende op Schiphol de kwaliteiten heeft om in de RVC plaats te nemen. En dat ook overal maar verteld.

18-05-2024 06:35

PH2BOT +40642

De bestuursraad vindt Farioli niet voldoende geschikt en opteert nu voor Wim Jonk.

17-05-2024 23:28

barry1988 +24096

Als dat gebeurt dan moeten er ontslagen op staande voet volgen. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat xenophobe en incestueuze kliekje. Ajax moet weer op 1 ipv de oude garde, de media en de Nederlandse zaakwaarnemers.

17-05-2024 23:46

JanTa +15870

Als ik niks te zeiken heb over mijn stad dan ben ik ziek.😊

17-05-2024 23:39

RonaldMcDonald +5072

Bij Ajax zijn ze onder Overmars echt compleet doorgeslagen wat betreft salarissen. Een 16-jarige jongen die 5 ton tot een miljoen ontvangt, echt krankzinnig.

17-05-2024 23:11

JesusZoonVanGod +5943

Mike wil ook nog even de relevante jongen uithangen en z'n graantje meepikken van een nieuwtje. Journalist is een te mooie benaming voor de rioolrat die hij is.

17-05-2024 23:10

wijzijndebeste123 +166578

Ik vrees nog steeds dat het onverhoopt niet doorgaat. Farioli is eigenlijk te mooi om waar te zijn. Zeker ook vanwege de RvC die pushen voor een Nederlander.

17-05-2024 23:06

Kryptonite +77077

Ik ook maat, ben er ook echt bang voor. Heb ook het gevoel dat alles bij ons zo moeizaam gaat. PSV heeft voor mijn gevoel binnen weken of hooguit paar maanden Earnest Stewart en Bosz aangesteld. Daar wijzen alle neuzen dezelfde kant op en proberen mensen elkaar niet te saboteren. Ik hoop zo dat de jonge garde het OBN eruit weet te werken.

17-05-2024 23:14

wijzijndebeste123 +166578

Wat me ook mateloos irriteert is dat Feyenoord kennelijk interesse heeft in Sahin als trainer. Ook een buitenlander maar je hoort er helemaal niemand over. Nu wil Ajax Farioli die internationaal enorm hoog staat aangeschreven en t OBN en NL media zetten alles in het werk om de komst te laten mislukken.

Om eerlijk te zijn zou ik als buitenlander ook helemaal geen zin hebben om in een dergelijk giftig klimaat te moeten werken. Zeker niet als je Farioli bent.

17-05-2024 23:20

NipeB +15852

Dat komt vanuit Ajax zelf. Al die oud-spelers helpen hun vriendjes binnen de club. Ging precies zo met Mislintat. Te Kloese heeft spelers via de eigen makkelijk gekocht en verkocht. Nul aandacht voor. Klerry postte dat vorige zomer nog. Maar nee, alleen Mislintat. En het erge is, dat komt allemaal vanuit Ajax zelf en de zaakwaarnemers eromheen die jarenlang enorm veel geld aan Ajax hebben verdiend.

17-05-2024 23:32

Kryptonite +77077

Exact. We scheppen een heel gevaarlijk precedent zo. Als na Mislintat ook Farioli vanaf dag een zwart wordt gemaakt, puur omdat hij niet Hollands is, dan zal dat een afschrikwekkend effect hebben. Ajax moet echt leren om haar werknemers in bescherming te nemen. Iedereen is bij ons bang om z'n nek uit te steken.

17-05-2024 23:36

Cocles +1963

Dat is Ajax. Ajax verkoopt in de media, de andere clubs minder of niet. Daarom hoor je daarover minder. Het is alleen jammer dat er zoveel ratten binnen de club blijven, die hun belang bovendien dat van Ajax stellen en blijven lekken.

18-05-2024 00:02

Wolverine14 +71

Als mislintat gewoon goede spelers zou hebben aangetrokken dan hij iedereen de mond kunnen snoeren maar hij heeft louter miskopen gedaan

18-05-2024 06:48

NipeB +15852

Is toch vooral Blind? De beide andere heren bemoeien zich met van alles maar niet de voetbalinhoud en het feit dat er gepraat wordt betekent dan toch dat Van Gaal aan de kant van Beuker en Kroes staat. Lijkt me meer van belang dat Nice niet teveel vraagt en het snel rond komt. Ben wel bang dat Farioli maar 1 seizoen blijft want dat doet hij tot nu toe steeds en ook de eredivisie is geen top.

17-05-2024 23:30

JoeBlow +8252

Als de RvC geen vragen stelt over transfers van Mislintat moet de RvC oprotten. Als de RvC vervolgens bij de voorgenomen aankopen van Kroes vragen stelt en suggesties doet (100% haar taalk en verantwoordelijkheid) moet de RvC blijkbaar ook oprotten.

Tja.

18-05-2024 00:38

PH2BOT +40642

Bestuursraad ziet in Farioli niet de gewenste kandidaat en komt nu met Wim Jonk als alternatief.

17-05-2024 23:30

wijzijndebeste123 +166578

Hoe kom je hierbij?

17-05-2024 23:38

NipeB +15852

Inderdaad PH2BOT: waar baseer je dit op? De bestuursraad heeft hier gelukkig
helemaal niks over te vertellen en dat zij enorm bezig zijn zichzelf te profileren als machtsfactor is al een tijd duidelijk. Ze zijn onderdeel van het probleem bij Ajax, geen onderdeel van een oplossing.

17-05-2024 23:46

PH2BOT +40642

Zullen jullie snel meer over horen. Het is helaas weer eens alles behalve 'eenheid' binnen de bestuursorganen van onze club. What's new ga je al meteen denken.

18-05-2024 00:57

AjaxDeBesteClub +18786

Dat zou dus betekenen dat de bestuursraad Farioli niet wilt, maar dat Van Gaal en Van Praag de schuld krijgen. Hetzelfde dat het Kroes kamp lekt naar de telegraaf en dat Van Praag hier vervolgens de schuld van krijgt.

18-05-2024 01:15

JanTa +15870

RvC hebben ontslag genomen en zitten er alleen nog tot er vervangers zijn aangetrokken. De meeste macht heeft de vereniging raad als grootaandeelhouder en die geven groen ligt. Hoewel ik deze tak het liefst zie verdwijnen is het deze keer een juiste beslissing.

17-05-2024 23:45

wijzijndebeste123 +166578

@Janta

De RvC leden die pushen voor een Nederlander zijn Blind, Van Praag en Van Wijk. Die zitten er gewoon nog.

17-05-2024 23:51

AjaxDeBesteClub +18786

Je vertelt het als een vaststaand feit. Terwijl dit absoluut niet het geval is. De enigste bronnen zijn volgens mij een obscuur twitter account en de propagandisten van de telegraaf. Waar Kroes goed mee is en laat de RvC toevallig de tegenstanders zijn van diezelfde Kroes.

18-05-2024 01:17

Mv9494 +16677

Ik verwacht gewoon dat Farioli komt.

18-05-2024 02:02

Patrick78 +53075

Farioli naar Ajax is mijn natte droom!

Als Italiaans ik ben zo blij met deze gozer als hoofdtrainer van mijn club!!!!!

17-05-2024 23:02

Kryptonite +77077

Mike is niet zo slim, zowel in de Nederlandse als in de Engelse betekenis van het woord.

17-05-2024 22:46

wijzijndebeste123 +166578

Hahaha. Je bent weer messcherp op n late vrijdagavond.

17-05-2024 22:59

Sjoerd.T +824

Farioli ho ho!!

17-05-2024 22:41

Koningtoto +60893

Zozo. Lopen de onderhandelingen? Dat had ik nou echt niet durven dromen zeg.

17-05-2024 22:32

Sportvolgert +41023

Die verweij weet echt alles.

17-05-2024 22:43

Artemio +32413

Marco Prima!👍🏽

17-05-2024 22:29

KVF +997

Heb vertrouwen in een snelle deal. De transferzomer wordt een hele interessante. In mijn ogen hebben we versterkingen nodig op 6 posities nodig.

• 2e doelman: Vaessen.
Stabiele 2e doelman. Is Nederlands en kost niet veel.
• rechter cv: Nagalo
Concurrent voor Sutalo. Echt een beest, voetballend niet bijzonder, maar voldoende. Kan bij ons veel leren en heeft de potentie om een topper te worden.
• linksback: Juan Miranda/ Ayrton Lucas
Goede voetballende back die in ons speelsysteem past. Is transfervrij, wat hem voornamelijk aantrekkelijk maakt. Lucas is meer een type Tagliafico. Heeft ook de Braziliaans grinta die we momenteel missen. Zijn waarde wordt geschat rond de 8 miljoen.
• rechtsback: Agustin Giay
Argentijn met een grote potentie. Deze zomer moet er toegeslagen worden, anders wordt hij te duur en gaat hij naar een grotere club. Back met een enorm goede dribbel, tackel en snelheid.
• Cam: Yusuf Yazici
Ervaren man van Lille. Deze zomer transfervrij. Gehaaide voetballer die met zijn inzicht en techniek perfect in ons spel zal passen.
• rechtsbuiten: Morgan Whittaker / Mohammed Belloumi
Whittaker overlegt dit jaar gigantische statistieken in de Championship. 19 goals en 8 assist als rechtsbuiten. Is een type Gakpo. Kan een man passeren, heeft een sterk rechterbeen en heeft een hoog rendement. Volgens transfermarkt is zijn waarde 6 miljoen, maar schat dat hij rond de 15 Miljoen zal kosten. Omdat we dun zitten in de rechtsbuitens zal ik Belloumi halen voor achter Whittaker. Speelt in Portugal en heeft dit jaar 7 goals en 3 assist geleverd. Is een ander type maar, Heeft een sterke dribbel en een goede pass. Is nog jong en heeft veel potentie. Kan achter Whittaker rijpen en de concurrentie aangaan. Zal een miljoen of 5 kosten.

Bij elkaar zou dit rond de 45/ 50 miljoen kosten. Met een grote verkoop houden we de schade van het mislopen van CL enigszins beperkt en heb je in mijn ogen flink kwaliteit toegevoegd aan de selectie.

17-05-2024 22:23

Broodjebal44 +5727

Ga ff OSM spelen man 😂

17-05-2024 23:07

Ajax2024 +2168

Pfff….we beginnen met een verlies van 80 miljoen.

18-05-2024 06:23

KVF +997

Er wordt genoeg verkocht. Er moeten toch echt spelers bij anders wordt het weer een drama seizoen

18-05-2024 12:19

xstaniox +15308

Valentijn Driessen in z'n podcast.

“Het is wel te hopen dat Francesco Farioli, Mike (Verweij) belt voor zijn eigen belang, om te overleven in deze slangenkuil”

Wat is het toch een ongelooflijk gore lafbek, zonder enige vorm van schaamte. Hoe hij er in de huidige samenleving nog zonder kleerscheuren vanaf is gekomen, is me echt een raadsel.

17-05-2024 22:15

daslogisch1 +10199

De slangenkuil die ze zelf zijn, zal hij bedoelen die idioot!

17-05-2024 22:16

papflapjes +7287

Ik ben absoluut geen fan van Valentijn en Mike, maar Ajax is toch ook gewoon een slangenkuil?

17-05-2024 22:22

daslogisch1 +10199

Bij de TG net iets meer.

17-05-2024 22:36

Redrum +96361

Ik kan me echt geen enkel scenario voorstellen waarin iemand Mike Verweij zou moeten bellen voor advies om te overleven. Misschien dan alleen wanneer je na sluitingstijd zit opgesloten in de FEBO waar je out bent gegaan op de wc omdat je teveel frikandellen hebt gegeten. Dán zou Mike eventueel een idee kunnen hebben wat je kan redden.

17-05-2024 22:22

AjaxDeBesteClub +18786

hahaha hij bedoelt denk dat door de telegraaf gesteund wordt als je informatie lekt en interviews bij ze laat afleggen. Zoals Schreuder, Steijn en Kroes dast deden/doen.

18-05-2024 01:19

wijzijndebeste123 +166578

Haha spelers "bewust" met verlies verkopen.

Mikautadze is zeker ook bewust met verlies verkocht. Bleek een geniale zet. Dus laten we dat ook met de andere door Mislintat besmette spelers doen. Zelfs al kunnen we break-even spelen of winst maken. Gewoon expres met verlies verkopen. Doe eens gek.

17-05-2024 22:00

godlike +3810

Ze hebben gewoon niet geleverd en laten zien dat ze geen Ajax niveau halen.

17-05-2024 22:09

wijzijndebeste123 +166578

Onder waardeloze trainers als Steijn en Schip is t vrij lastig om te laten zien dat je Ajax niveau hebt.

Daarbij hadden Bassey en Daramy ook geen Ajax niveau. Daar werd ook geen verlies op gemaakt. Op Daramy zelfs winst.

Dus je praat onzin.

17-05-2024 22:11

YugoVik +33420

Hoe wil je presteren onder de omstandigheden wie er de afgelopen seizoen waren.. Jij denkt veelste makkelijk.. Het zijn bijna allemaal spelers in een nieuwe omgeving, waar chaos de baas was..

17-05-2024 22:19

Ajax2024 +2168

Hij heeft volkomen gelijk. Het is al langer bekend dat er verlies gemaakt gaat worden.

18-05-2024 06:24

barry1988 +24096

De T met de terrortwins voorop zijn alweer zwaar aan het stoken/dreigen. Net als vorig seizoen toen er ook een buitenlander kwam.

https://twitter.com/KlerryHunstra/status/1791549330098200712?t=Kzj6nZo3gGbUi0bTLF47BQ&s=19

Aub onmiddellijk alle banden met de T verbreken!

17-05-2024 21:58

PuntNaarAchterSVP +5514

Walgelijke 'journalisten'

17-05-2024 22:15

Moonlight +2225

Onderhandelen met Farioli en dan thuis komen met F de Boer.

17-05-2024 21:53

papflapjes +7287

Loopt ook stuk. Vd Vaart geeft straks trainingen door middel van zoom-gesprekken vanuit Roemenië. Steijn wordt zijn assistent vanuit Ibiza. Wesley loopt ook een weekendje mee.

17-05-2024 21:59

xstaniox +15308

Kunnen we eens stoppen met deze bullshit? Farioli gaat gewoon komen, of je het nou leuk vindt of niet

17-05-2024 22:13

Ricoteb +53178

Dat is een gewaagde uitspraak. Ze melden zelf op dinsdag dat Ajax akkoord is met Farioli, dan zullen ze nu wel in gesprek zijn met Nice denk je niet? En van wie zijn de negatievere geluiden dan, naast gasten als Sneijder of Van Basten die nooit naar Nice kijken?

17-05-2024 21:51

Mv9494 +16677

Wss die RvC leden die perse een NLer willen

17-05-2024 21:52

Lazell +17016

Op de dag dat VI meldt dat het nog niet in de afrondende fase is, met De Telegraaf dat ze op hoofdlijnen akkoord zijn. Dan neig ik toch meer naar VI.

17-05-2024 21:55

WouterB +915

Dus ze praten wel

17-05-2024 22:54

AFCAMM +11411

Zullen wel enkele ouderen wel zijn die dwarsliggen. Ik gok dat die “een Nederlander met Ajax-DNA” willen.

17-05-2024 21:56

Oxxer +165738 moderator

“ De geluiden die je hoort, zijn niet onverdeeld positief “,

Geluiden komen van Driessen en Verweij, zij balen dat een buitenlandse trainer onderweg is.

17-05-2024 21:49

papflapjes +7287

Eerlijk gezegd vind ik ze verrassend mild, misschien omdat ze vriendjes willen blijven met Kroes. De irritantste commentaren komen helaas van Sneijder en van Basten.

17-05-2024 21:53

Lazell +17016

Dat kan ik nog wel hebben. Die zijn gewoon niet ingelezen. Bij De Telegraaf is het bewust schofferen.

17-05-2024 21:56

Oxxer +165738 moderator

Sneijder en vooral van Basten zijn altijd sceptisch tov het onbekende, wbt Telegraaf, er is nog geen contract getekend en de zagen zijn al halverwege met de stoelpoten.

17-05-2024 22:10

Adammer +2855

Zo ontzettend zonde en frustrerend dat Van Basten altijd zo ontzettend zuur over Ajax doet. Hij keurt alles af, maar heeft zich niet in de materie verdiept. Komt nooit met steekhoudende argumenten.

17-05-2024 22:14

Oxxer +165738 moderator

Dat is best jammer altijd zo een insteek, wat ik nog vreemder vind hoe hij al tijdenlang onvoorbereid bij Ziggo kan zitten, blijkbaar boeit het de producer niet.

17-05-2024 22:19

RonaldMcDonald +5072

Ik neem Sneijder wel erg serieus. Afgestudeerd aan Harvard en Nyenrode.

17-05-2024 23:16

Aram +18288

Met verlies verkopen is geen gigantische klus. Het is daadkrachtig doen voor narcistische domkoppen. Dat werk is zo simpel dat je het haast wel 17 uur per dag kunt doen.

17-05-2024 21:49

401Middenweg401 +6083

Je hebt met verlies verkopen en je hebt met verlies verkopen. Voor Wijndal is tien miljoen betaald. Als je daar acht voor krijgt is het hard werken. Maar drie ton, dat kan iedereen.

17-05-2024 22:01

Aram +18288

Wijndal verkopen is een klus. Dat wordt verhuren ben ik bang.

17-05-2024 22:28

Broodjebal44 +5727

Valt wel mee. Als hij samen met Bergwijn in een package dealer verkocht wordt hebben ze gelijk de beste linkerkant dus komt wel goed 😜

17-05-2024 23:11

jjdd +3418

Niet positief want ook wel "vol gas achteruit".

Nou exact dat wil ik juist wel eens zien bij Ajax, dat ontbreekt nu. Niet dat slappe terug sjokken na balverlies.

17-05-2024 21:48

kaka1988 +2161

Lol. De verhalen zijn juist wél onverdeeld positief als je de interviews leest van mensen die onder hem gewerkt hebben. En ja, ze kunnen 'laag' verdedigen als het nodig is, maar ik had gewild dat Ajax dat dit jaar had gekund...

17-05-2024 21:40

Slang3 +46234

kort om, we gaan weer een hoop grote talenten de deur uit jagen en er te laat achter komen. Blijf vooral buitenlandse 2e rangs talenten importeren

17-05-2024 21:39

YugoVik +33420

Noem eens paar grote talenten dan, ik zie er niet veel op dit moment

17-05-2024 21:47

UwSchipper +5704

Ekkelenkamp.

17-05-2024 21:55

Slang3 +46234

Steur, Naah, Acheampong, Ouazane, de Koning. Allemaal nog geen contracten

18-05-2024 10:00

Danielson +50645

Bla bla bla bla bla bla
Dikke duim duim duim duim

17-05-2024 21:36

SwissAjaxFan +3972

Ach ja, dat Mike mannetje van het boulevard krantje. Denken maar niks officieel weten🤪🤪🤪

17-05-2024 21:36

debetweter +10151

Grrrr. De telegraaf. Niets beters te melden....

17-05-2024 21:33

Oxxer +165738 moderator

Spelers bewust met verlies verkopen, waarom zou een club dat communiceren, Verweij zit dat te verzinnen.

17-05-2024 21:30

thepower1990 +35726

Misschien bedoelen ze het in de trend van je hebt Forbs voor ik dacht iets van 14 gekocht? Stel je krijgt een bod van 9 dat ze dan bereid zijn hem voor 5 miljoen verlies te verkopen in plaats van hem nog een jaar in de selectie te houden.

17-05-2024 21:36

Slang3 +46234

verkoop dan spelers die qua salaris meer drukken zoals Rulli, vd Boomen, Sosa, Wijndal. Die komen te kort en zijn duur betaald met weinig potentie om door te groeien daar zit je budget. Niet in de Forbs en Tahirovic

17-05-2024 21:41

papflapjes +7287

In een paar gevallen is het wel echt nodig. We klagen nu ook niet om het vertrek van Jorge Sanchez. Ik hoop wel dat het dan bij Avila en Medic blijft, maar ben bang voor meer Mikautatze achtige taferelen.

17-05-2024 21:37

Oxxer +165738 moderator

Vanwege zijn zware blessure zit Avila voorlopig nog bij Ajax.

17-05-2024 21:41

Ajax1969 +4171

Met verlies verkopen en je een paar maanden later voor je kop kunnen slaan. Nu was dat huurcontract met optie tot koop ook wel een hele domme deal, zeker als je weet dat Mikautadze zelfs kruipend terug naar Frankrijk had gewild.

17-05-2024 22:00

thepower1990 +35726

Er telt nog steeds: eerst verkopen, dan kopen. Ajax overweegt welke strategie ze erop loslaten...

Nou ik zou zeggen kijk naar de strategie van Ajax afgelopen zomer en hoe PSV het heeft gedaan, daar hoef je volgens mij niet zo heel lang over na te denken.

17-05-2024 21:29

Lazell +17016

Chico, Sanchez en Mikautadze verwacht ik heel snel weg. Dan is er een dikke 25 binnen.

17-05-2024 21:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.