Van der Sar steunt H2: 'Manier van werken waar we voor hebben gekozen'

door Bart Veenstra 190

Bron Voetbal International

Van der Sar steunt H2: 'Manier van werken waar we voor hebben gekozen'

door Bart Veenstra 190

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar vindt dat de kwaliteiten van Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar niet onderschat mogen worden. Ajax is al bijna een jaar zonder technisch directeur en dus is het de vraag waarom óf Hamstra óf Huntelaar niet wordt doorgeschoven naar die functie.

Donderdagavond werd na het beschamende gelijkspel tegen FC Volendam (1-1) afscheid genomen van trainer Alfred Schreuder. Van der Sar liet op de persconferentie, waarvan de beelden te zien zijn bij Voetbal International, weten dat er mogelijk zondag een nieuwe trainer op de bank zit. 'Maar ik kan niks beloven. Als directie zijn we wel voorbereid op bepaalde situaties die zich konden voordoen.'

Normaal gesproken stelt een technisch directeur een trainer aan, al is het probleem dat Ajax op dit moment geen technisch directeur kent. Daarnaast ontbreekt het de RvC ook aan een technisch commissaris. Van der Sar geeft aan dat men daardoor in een vacuüm zit. 'Gerry Hamstra, Klaas-Jan Huntelaar en ik nemen de taken van de technisch directeur waar. We gaan nu in tien uur geen rvc-man en td vinden, dus komt de nieuwe trainer eerst.'

'Hamstra en Huntelaar niet onderschatten'

Ajax-watcher Freek Jansen merkt op dat er mogelijk te weinig voetbal in de organisatie zit door het ontbreken van die voetbalcommissaris en een technisch directeur. 'Dan onderschat je denk ik Klaas-Jan en Gerry, die ook bij Vitesse en Heerenveen die functie heeft uitgevoerd. Maar goed, dat we er niet florissant voorstaan is duidelijk.'

Sinds het vertrek van Marc Overmars in februari van het vorige kalenderjaar kent Ajax officieel geen technisch directeur. Jansen vraagt dan ook waarom Hamstra of Huntelaar niet wordt benoemd tot technisch directeur. Van der Sar reageert: 'Dit is de manier van werken waar we voor hebben gekozen. Uiteraard evalueren we dat ook.'

Van der Sar verwacht geen aankopen meer deze winter

Dat Schreuder het veld heeft moeten ruimen, hoeft in principe geen gevolgen te hebben voor de gang van zaken op de transfermarkt. Van der Sar legt uit dat men met elkaar bij Ajax bepaalt welke spelers er nodig zijn. 'Of er nog een verdediger bij gaat komen? Dat denk ik niet', zegt Van der Sar, die tot slot de vraag krijgt of het dan hierbij blijft. 'Op dit moment wel.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Henkjanklaas +20673

Wat een kul uitspraken weer. De totale leiding incl. Hamstra heeft er een puinhoop van gemaakt en 100 miljoen aan miskopen tot gevolg.

30-01-2023 08:07

Babangida83 +23956

Dit is wel hoe Cruijff het ook zou doen. En erg blij dat het technisch hart terug is. Nu moet er nog wél een voetbalcomissaris komen en ik denk dat er nog gekozen moet worden tussen Huntelaar en Harmstra als Manager voetbal. Die zal dan de verantwoordelijkheid krijgen als TD, alleen zonder de titel.

Idealiter zie ik echter een directeur jeugdopleiding en een Directeur Voetbal, die samen met de trainer en iemand als bewaker van het Ajax DNA (V. Basten?) het Technisch hart vormen. Dan mag Sar de knopen doorhakken indien men er niet uitkomt met zn vieren.

29-01-2023 11:21

Ozark +355

Van der Sar moet eer aan zichzelf houden

29-01-2023 04:07

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Hoelang zit die sprinkhaan nu bij Ajax? Nog niets positiefs gehoord van of over die vogelverschrikker. Dus DUMPEN die RAGEBOL.

28-01-2023 20:00

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Je hebt nog 120 miljoen om te verpatsen en daarna kun je geld lenen. Echt knap gedaan sprinkhaan

28-01-2023 19:57

supporter sinds +7909

Zwakke leiders verzamelen meestal nog zwakkere mensen om hun heen.. kwestie van overleven.

28-01-2023 15:34

Babangida83 +23956

Huntelaar is echt verre van zwak. Daarnaast kun je van buiten niet zien of iemand een sterke of een zwakke leider is. Sar als doelman had zijn zaakjes altijd goed staan en de afgelopen 10 jaar heeft het ook erg goed gestaan. Sar is alleen net zijn beste 'centrale verdediger' kwijt in de organisatie. Dan moet het weer even opnieuw gestalte krijgen. Heb geduld en stop met concluderen op een interview. Dat slaat nergens op. Reken maar dat die pluchepakkers in de RvC en bestuursraad nu de media aan t bespelen zijn. Kijk naar de resultaten van de afgelopen 10 jaar. De feiten. Sar kan geen koekenbakker zijn. Plus een echte Ajacied. De laatste van plan Cruijff, dus ze hebben het bijna voor elkaar ook nog.

29-01-2023 11:22

supporter sinds +7909

Ik mis iedere vorm van leidinggevende capaciteiten bij vd sar. In de kwestie overmars , in het hele schreuder gedoe, aanstelling TD , media optreden , communicatie naar de supporters, Sar blijft een keeper … (weg)duiken.

29-01-2023 13:50

Henkjanklaas +20673

Ben je familie van Sar of zo. Je hebt al na een paar minuten door dat de man totaal geen management capaciteiten bezit. Daarnaast is hij eindverantwoordelijk voor al die slechte aankopen en dus 100 miljoen verbrand

30-01-2023 08:09

4Ever14 +6636

Het domme is dan dat er werd gevraagt of ze naar een TD zouden zoeken, waarop die debiel dan antwoordt dat je er geen gaat vinden binnen 10 uur. Inmiddels zitten we al een jaar zonder een TD, laat ook weer eens zien wat voor beleid er gevoerd wordt.

28-01-2023 13:57

Koekie87 +21012

Allemaal leuke praatjes van v.d. Sar maar ondertussen zitten we nog steeds zonder technisch directeur.

28-01-2023 11:08

DarkChild +3451

Wie zegt dat Van der Sar dat zo erg vindt ;)

28-01-2023 11:17

Noahdepoah2021 +4865

Van de Sar had eerder moeten handelen inzake Schreuder. Daar ben ik het mee eens maar als je de rest afpelt weet ik het niet zo. Bergwijn wilden Overmars en Ten Hag al twee jaar hebben. Schreuder was ook onder Overmars de opvolger van Ten Hag geworden. De kleine Portugees en Kaplan zijn gewoon goede talenten. Bassey, Wijndal en Sanchez presteren niet als verwacht maar doet de rest van het elftal dat wel dan? Bij Glasgow thuis was Bassey nog een geweldenaar volgens iedereen. Overigens hebben Ten Hag en Overmars ook een groot aantal miskopen voor veel geld gehad, of kunnen jullie Marin, Magallan en consorte niet meer herinneren? Ik vind het afzeiken van Sar niet geheel terecht. Schreuder heeft alle spelers gewoon stuk gemaakt. Door zijn wisselingen en slechte keuzes. De keuze voor doorgaan met Schreuder (ook inzake Blind) die is Van der Sar te verwijten maar de rest in mijn ogen niet.

28-01-2023 07:25

PH2BOT +40518

Hoor hier een imbeciel.aan het woord... die bij Ajax voor AD speelt en onlangs door die suffige uitgebluste AVA weer voor 3 jaar is herbenoemd. Lekker makkelijk allemaal....
" Nog 4 bier aan deze tafel graag!!"

27-01-2023 23:37

wijzijndebeste123 +165242

De onkunde van H2 valt zeker niet te onderschatten,

27-01-2023 21:26

Craain +4975

Van der Sar dacht ook met Spijkerman en Bergkamp.. tot Overmars kwam... Ja hoor... Hij wilde ook Meulensteen... Die heeft een verdedigende denkwijze... Van der Sar is geen juiste persoon voor Ajax.

27-01-2023 18:24

Babangida83 +23956

Edwin moet zich niet te veel met de technische zaken bemoeien inderdaad. Daar gaan H2 over. Sar over de algemene zaken.

29-01-2023 11:28

Amp +37991

Edwin, vraag bij vitesse en Heerenveen anders ffkes wat ze van hamstra vonden. Ipv tegen anderen te roepen dat hij wordt onderschat. Nadat beiden zich zo openlijk hebben uitgesproken voor schreuder kan van onderschatting geen sprake meer zijn, opgeteld bij de gerichte kwaliteitsaankopen...

27-01-2023 18:04

MichelBoerebach +29286

Sar, Huntelaar en Hamstra zijn allen lichtgewichten en dus ongeschikt. Wegwezen! Vandaag nog als het kan.

27-01-2023 14:57

IRBaboon +6852

Huntelaar is vooral een lichtgewicht vanwege zijn gebrek aan ervaring. Sar en Hamstra zullen altijd te licht blijven voor een functie bij Ajax.

27-01-2023 15:36

MichelBoerebach +29286

Helemaal mee eens!

27-01-2023 16:26

wijzijndebeste123 +165242

H2 doen met Vd Sar samen het technisch beleid. Dus logisch dat Sar ze niet afvalt want dan valt hij zichzelf af. 120 miljoen geïnvesteerd en geen enkele speler is n toegevoegde waarde. Veel teveel betaald voor Bergwijn Brobbey Bassey. Misperen als Grillitsch Ocampos Sanchez. Ongekend wanbeleid.

27-01-2023 14:48

BaasBaas +8410

Ik geloof niet in Hamstra man. In welk opzicht is dut nu een ECHTE winnaar. Ook zijn interviews gewoon een slapjanus naar mijn mening. Zie geen echte baas in hem wat je wel moet zijn om op hoog niveau te onderhandelen. Huntelaar heeft dit wel, maar komt net kijken. Wat had Huntelaar een duo geweest met Overmars zeg god non de jus.

27-01-2023 14:41

Aurelius1 +19736

Hoezo? Huntelaar heeft ook nog niets bewezen.

28-01-2023 00:41

josajacied +3547

Dan hoop ik dat we een nieuwe verdediger laten doorstromen.
Met de huidige verdedigers komen we niet aan voetballen toe.

27-01-2023 14:18

jeppas +3524

Grote schoenen om te vullen met het vertrek van Marc. KJH en Gerry zullen vast een bijdrage hebben, maar eigenlijk hoort daar nog een grootgewicht boven te hangen bij een club als Ajax. Iemand die gepokt en gemazeld is in het vak.

27-01-2023 14:08

GAjax31 +16258

Als er binnen Ajax zoveel vertrouwen is over H2, dan begrijp ik niet waarom er geen versterking wordt gehaald deze winter op een keeper na. Het is voor Ajax heel belangrijk om CL te halen. Met 5 punten achterstand op de nummer 2 is dat nog best haalbaar.

De concurrentie heeft geen geld en/of heeft zijn beste spelers moeten verkopen. Ajax is de enige die de financiële mogelijkheden heeft om directe versterkingen te halen, zoals ze ook al eerder met Haller hebben gedaan. Ik zou best begrijpen dat Ajax daar geen vertrouwen in heeft gezien de aankopen afgelopen zomer, maar dan had je inmiddels allang een vervanger van Overmars moeten aanstellen. ''Dit is de manier van werken waar we voor hebben gekozen.'' is natuurlijk een argument waar je niets mee kan. Niets doen en hopen dat Heitinga/Reiziger meer uit de selectie gaat halen is een behoorlijke gok.

27-01-2023 13:53

louis60 +11472

Bedankt voor alle miskopen! Sanchez is een ramp. Ocampos een schande. Grillitsch alleen maar geblesseerd. Vind Rulli ook geen topper.

27-01-2023 13:47

LukaLitmanen +82273

En dan geen Bergwijn of Brobbey noemen?

28-01-2023 00:27

AiasMaximus +6044

Rare volgorde.. Zorg er nou maar eerst voor dat die technische man in de RvC komt en een nieuwe TD. Gewoon slecht gedaan. Beetje op Blind blijven wachten en Edwin die als semi-TD functioneert. Kansloze bende.

27-01-2023 13:33

Babangida83 +23956

Bestuursraad verantwoordelijk. Daar zit Sar ook op te wachten, maar die gaat er niet over.

29-01-2023 11:29

MarkP +21770

Ik denk dat “we” h2 overschat hebben.

27-01-2023 13:08

Henkjanklaas +20673

“Zij” de leiding dus… komt omdat we geen voetbalverstand meer in de leiding aanwezig is. Hoe is het in Godes naam mogelijk dat in een beursgenoteerde voetbalonderneming een technische man in de rvc ontbreekt en ook nog eens een TD in de dagelijkse leiding. Dit is natuurlijk vragen om problemen. Dat ziet ieder kind zelfs.

27-01-2023 15:57

Dusbaba +15434

Ik zit nu dat interview te bekijken. Wat een blamage. De voor mij belangrijkste vraag wordt dan wel gesteld, maar afgewimpeld met als antwoord...'Gerry Hamstra, Klaas-Jan Huntelaar en ik nemen de taken van de technisch directeur waar. We gaan nu in tien uur geen rvc-man en td vinden, dus komt de nieuwe trainer eerst.' De functie van Directeur Voetbalzaken staat al een jaar open??? Er wordt ook helemaal niet doorgevraagd of dat niet raar is. Dat het toch ook wel de reden van de technische leiding momenteel is dat Ajax nu zo'n moeras is. Niets helemaal niets van dat al. Gewoon weggewimpeld met zo'n stompzinnig lachje. En de enige man die vooralsnog is aangetrokken is aangetrokken voor een functie die voorlopig nog is ingevuld (voorzitter RvC).

27-01-2023 13:05

DarkChild +3451

Dat zie jij heel scherp. Dat is de kern. Het is heel flauw om te zeggen 'dat lukt niet in een paar uur', want dat stelt, vraagt of verwacht ook niemand.

27-01-2023 13:22

Dusbaba +15434

Ik denk al een tijd dat ze het wel lekker vinden zo. Gestel dat er nu wel een directeur voetbalzaken had gezeten. Grote kans dat hij verantwoordelijk zou worden gesteld voor de puinhoop die er nu is. Nu kan je niemand verantwoordelijk stellen want niemand is verantwoordelijk. Ze nemen alleen tijdelijk de honneurs waar voor een vacante functie. Ze kunnen zeg maar doen wat ze willen zonder consequenties. Een heerlijke amateuristische speeltuin zeg maar. voor dit vacuüm mag toch een keer iemand verantwoordelijk gesteld worden? het is een miljoenen bedrijf en zo'n beetje de belangrijkste functie staat al een jaar open???

27-01-2023 13:31

DarkChild +3451

Daar ben ik ook bang voor. Bij Vitesse en Heerenveen was Hamstra bepaald geen hoogvlieger, van Huntelaar is nu al helemaal nu nog niet in te schatten of hij het in de vingers heeft, en dan Sar erboven als de supervisant. Moet wel goedkomen…
Kijk het is allemaal leuk en aardig, maar al bij dat echec bij Ocampos had er ingegrepen moeten worden. Of bij het halen van Bassey zonder scoutingsrapport. Inschattingsfout, prima, maar dit is van een ander niveau. En Ajax zou dat ook moeten zijn.

27-01-2023 18:13

Sportvolgert +40737

Jij onderschat nogal het een en ander Sar!

27-01-2023 12:59

Henkjanklaas +20673

ze houden zich aan elkaar vast maar moeten allebei verdwijnen en Sar en Hamstra voor een wanbeleid dat geen grenzen kent. Nog steeds geen technische man in de RvC en niet als TD benoemd. Hoe is het in God;s naam mogelijk, een stuurloos schip met een wanbeleid op binnenkomende transfers. Al tijdens ten Hag was deze ellende al ontstaan en nog erger geworden door kwalitatief arme vervangers te halen zoals bassey en sanchez. Iedere leek kan binnen een paar minuten zien dat zij zelfs de basistechniek missen. echt vreselijk om te zien en dan bij mekaar wel 30 miljoen voor betalen. Plus een karakterloze Bergwijn voor 32

27-01-2023 12:46

MPAjax +8458

Bergwijn was dus niet voor niks weggestuurd uit de jeugd en bij Tottenham heeft hij niet beter leren voetballen, geen dribbel en geen goed schot betekent nog minder younes

27-01-2023 12:54

Henkjanklaas +20673

Ja zo iets…een Ajax speler moet ook steeds tot het gaatje willen gaan ongeacht of het een aanvaller of verdediger is. Daarom wordt een Martinez zo enorm gemist.

27-01-2023 12:59

MPAjax +8458

Martinez kwam in begin ook niet meteen uit de verf maar had Idd genoeg werklust om het te halen

27-01-2023 13:15

goajaxgo +14170

Weer die mythe... Martinez was vanaf het begin 'n klasbak. Werd alleen niet opgesteld door Ten Hag.

27-01-2023 14:49

Henkjanklaas +20673

Ten hag zag het niet en was te koppig het meteen te zien dat Martinez achterin een geweldige speler was en is.
Dat zegt meer over trainers dan over de speler. Iedere blinde kan meteen zien dat bassey en sanchez in het niet vallen bij een martinez en of een Nasraoui. Bizar groot verschil qua voetbal talent. Vandaar het complete onvermogen van de scouting, h2, en vd sar. Het had nog erger gekund indien rvc niet voor de transfer van ocampos was gaan liggen…

27-01-2023 15:55

MPAjax +8458

Of op de verkeerde positie

27-01-2023 17:46

MPAjax +8458

Geen idee heb ocampos niet echt in z’n favo rol zien spelen, had daarom ook geen wedstrijdritme en ook aanpassingsproblemen

27-01-2023 17:46

DeKenner +9385

Ik had het liefst Overmars als onze TD gezien, maar het is gewoon niet mogelijk. Het is momenteel al een zootje bij Ajax, en als je dan ook een TD na zo’n korte tijd terughaalt na zijn eerdere gedrag, dan kun je rekenen op nog een bulk aan negatieve publiciteit. Dat kan niet en dat zal niemand bij Ajax goedkeuren. Het is nu tijd om de rust te laten terugkeren bij de club, en enkele goede mensen met een Ajax-hart neer te zetten op de belangrijke posities. Het seizoen is zeker nog niet voorbij. Voor mij begint het nu pas.

27-01-2023 12:14

BaasBaas +8410

Ik zou het gewoon normaal vinden als hij terug mag komen. Hij moest ook gewoon op non-actief gezet worden. Tot nu toe nog altijd niks strafbaars naar voren gekomen, wel onbehoorlijk gedrag. Daar is hij voor gestraft haal hem terug please.

27-01-2023 14:43

Web +178830

Ik zou als voormalig speler heel goed nadenken of ik wel in een wespennest wil stappen

vd Sar had bij Ajax als de beste keeper ooit en icoon rond kunnen lopen, veel waardering gekregen voor zijn prachtige carrière
Handjes schudden, mooie plek op de tribune

Meet dan 100 interlands, bij Manchester United sta je er geweldig op, ze willen hem nu zelfs nog hebben, want hij was die fantastische keeper, en was in de groep een goed mens

Litmanen begint nergens aan, die weet zo goed dat de afbraak kans zo groot is
Rijkaard heeft het even geprobeerd, gast ook nooit meer wat doen

Daarom blijft bij mij de vd Sat als Ajax speler in mijn geheugen, en ik heb het eigenlijk een beetje met hem te doen
Hij doet dit niet bewust, hij mist de kwaliteit

Oud voetballers als trainer en TD prima
Maar algemeen Directeur is heel wat anders
Dan moet je in je hebben

27-01-2023 12:12

Het_Olympisch_Stadion +5631

Is toch alleen maar mooi dat zo'n icoon juist wel zijn nek uit steekt? Die andere toppers die je noemt, die ook miljonair zijn, doen het allemaal niet. Denk maar even aan het alternatief als Sar het niet doet; dat wordt hoe dan ook iemand uit het bedrijfsleven. We zijn beter af met hem.

27-01-2023 12:17

Web +178830

Zeker
Maar kijk even wat je nu over je een krijgt. Ga eens hier de posten lezen
Ik zeg zelfs dat ik het te doen heb met hem

27-01-2023 12:22

Henkjanklaas +20673

correct ja. maar ik heb niet met hem te doen. Je moet als volwassen kerel toch zelf zien dat je dit soort werk niet aan kunt. Beetje zelfkennis ontbreekt ten ene male. Zonder Overmars is deze Sar helemaal nergens.

27-01-2023 12:48

Web +178830

Dat is ook weer zo

27-01-2023 13:19

Henkjanklaas +20673

Web: het is toch van een amateurisme dat er nog steeds geen technische voetbalman in de RvC is opgenomen en nog erger geen TD is aangesteld, een voetbaldier met een wereldwijd netwerk.
En dat dit rampzalige aankoopbeleid met totaal niet functionerende backs en een waardeloze Bergwijn samen meer dan 70 miljoen. Geen CL waardige rechtsbuiten. En een spits en linksbuiten die totaal niet functioneren momenteel.
Je kunt niet ongestraft zonder een Nous, Nico, ja zelfs Blind vanwege zijn pasing, Ziyech, zelfs Haller, Antony, Martinez zonder adequate vervangers.
Wanbeleid alom dus.

28-01-2023 10:39

Babangida83 +23956

Waar baseer je op dat hij het niet aankan? Op zijn perspraatjes?

Organisatorisch staat Sar nu op doel en speelt hij zónder trainer (voetbalcomissaris) én is zijn beste centrale verdediger zojuist vertrokken (Overmars).

Mensen leggen hem veel in zijn schoenen, maar het is aan de bestuursraad een voetbalcomissaris aan te stellen en aan de RvC een TD. Ze laten Sar zwemmen. En het publiek trapt er met open ogen in, want heeft van organisaties geen benul. Einde Cruijff revolutie nabij. Kijk naar de resultaten Van Sar. Niet naar zijn perspraatjes of de resultaten van Schreuder.

29-01-2023 13:20

Goudzuid +72

Gij ook, Gerry!!

27-01-2023 12:02

mvdk +44316 moderator

Dumfries mag weg. Kost maar 60 miljoen!🤡

27-01-2023 12:01

LukaLitmanen +82273

Blind paard

27-01-2023 12:03

Rodsje +14842

Nee dankje, we hadden Kristensen al eens geprobeerd

27-01-2023 12:21

mvdk +44316 moderator

Het clowntje zei hopelijk genoeg.

27-01-2023 19:47

roodwit007 +14213

Beloningsbeleid AFC Ajax NV
Het beloningsbeleid is vastgesteld in de algemene vergadering van
aandeelhouders (“AvA”) d.d. 26 november 2007. Sedertdien is het
beloningsbeleid herhaaldelijk door de Raad van Commissarissen geëvalueerd,
welke evaluatie met de AvA is gedeeld, laatstelijk in de AvA d.d. 16 november
2018.
Jaarlijks zal de Raad van Commissarissen evalueren of alle aspecten van het
beloningsbeleid nog aansluiten bij de strategie. Toekomstige wijzigingen van
het beloningsbeleid zullen aan de AvA worden voorgelegd. Het
beloningsbeleid wordt ten minste iedere vier jaar na vaststelling opnieuw aan
de AvA ter vaststelling worden voorgelegd. Bij vaststelling, herziening en
evaluatie wordt het voorafgaand advies van de OR betrokken en rekening
gehouden met de standpunten van de AvA met betrekking tot het
beloningsbeleid en (eerdere) bezoldigingsverslagen.
Het totale bezoldigingspakket van de leden van de Directie bestaat uit de
volgende elementen:
- de vaste beloning
- een bonusregeling
- secundaire arbeidsvoorwaarden (waaronder een leaseauto)
- een pensioen
- een uitkering bij beëindiging van het contract
Voor het totaal van dit bezoldigingspakket voor degene die mij op de vingers tikt dat de rvc niks krijgt

27-01-2023 12:01

Ozymandias +159568

Zolang we niet weten uit welke koker welke aankoop kwam is het moeilijk om kritiek te hebben op Hamstra en Huntelaar. Wel op Vd Sar aangezien die als directeur verantwoordelijk was voor het transferbeleid als geheel.

27-01-2023 11:55

insectenverdelg +23548

t grootste probleem blijft dat we de rol van voetbal technische man in de RvC on hold hebben gezet om te wachten op Danyy Blind. Daardoor is er geen RD aangesteld. Dit dreunt door de hele organisatie door.

Waarom ben je daar op blijven wachten. BLind wilde weg. Prima, maar dan ook gewoon door.

Huntelaar en Hamstra kan je pas echt afrekenen, als ze ook verantwoordelijkheid krijgen. Dat hebben ze niet gekregen, dus zijn het niet meer dan gewone werknemers die uitvoeren voor een directeur die eigenlijk geen TD is.

27-01-2023 12:04

Henkjanklaas +20673

alle drie weg want kijk aub puur naar verantwoordelijkheden: Schreuder incl zijn zaakwaarnemer, Hamstra, en Sar allemaal verantwoordelijk voor aankoopbeleid.
Daar een technische man in RvC ontbreekt is daar ook een enorm probleem plus geen vervanger Overmars. Deze puinhoop allemaal onder leiding van Sar.

27-01-2023 12:50

Babangida83 +23956

Je kunt moeilijk iemand die tijdelijk, naast zijn eigen baan, iemands anders baan over neemt verantwoordelijk houden voor het proberen te redden wat er te redden valt in een crisissituatie. Die zou je juist moeten bedanken dat hij juist íets deed.

Daarnaast, je gaat geen TD ontslaan, na het ontslaan van een trainer. Dan hadden we Overmars ook moeten ontslaan na Keizer. Dat is echt de grootste kul. Dus weinig objectiviteit hier te zoeken of weinig kennis van management?

29-01-2023 13:46

YRGI +32977

Het is wel bijzonder hoeveel vertrouwen Ajacieden hebben in een TD Huntelaar. Omdat hij een sterke persoonlijkheid is.

27-01-2023 11:54

roodwit007 +14213

De RvC vangt wel een zeer VETTE bonus voor het behalen van resultaten ivbm inkomsten en die waren zeer hoog dat je 13 spelers verkoop is niet belangrijk , want je bent een beurs genoteerd bedrijf , ik neem aan dat de heren van de RvC van hun BONUS afzien !!! dat de RvC van de sar een halt toe kon roepen is hun ontgaan , die was in de duinen aan het fietsen WAT EEN DRAMA VOOR DE SUPPORTERS die daar het duur betaalde seizoen kaart menig euro mag neer leggen

27-01-2023 11:51

rodnet +10346

Hoe kom je er nou bij dat de RvC een bonus zou krijgen? Dat is gewoon aperte onzin.

27-01-2023 11:57

roodwit007 +14213

dan ben je wel heel slecht op de hoogte !!!

27-01-2023 11:59

MPAjax +8458

https://www.ajax.nl/media/hn5hu3r1/voorstel-beloningsbeleid-ava-13-11-2020-v2.pdf

27-01-2023 12:58

Oxxer +164913 moderator

Ik vind dat vd Sar niks te maken hoort te hebben met het technisch gedeelte van de club, zoveel foute of te late beslissingen, op zijn eigen manier de Nederlandse Ed Woodward.

27-01-2023 11:42

Henkjanklaas +20673

komt omdat ze zo nalatig zijn geweest direct een vervanger voor overmars te halen en idem een technisch vernuft in de RvC nog steeds ontbreekt.

27-01-2023 12:52

HarryHarHar +3018

Hier gaat het dus allemaal fout bij Ajax, spelers verkopen zonder een goede vervanger klaar hebben staan of in ieder geval de contacten daarmee noem het optie op... je kan wel een berg geld ontvangen maar daar win je geen wedstrijden en ook geen prijzen mee en ik kan me vergissen maar Ajax is in de basis toch een voetbalclub en die moeten goede spelers hebben regeren is vooruit zien, net als het gevalletje Schreuder, dit had toch iedereen aan kunnen zien komen dat het een kwestie van tijd was tot dat de bom zou barsten, dan zorg je toch als beursgenoteerd bedrijf dat je daar op inspeelt, net als dat de centrale verdediger verkocht word... daar speel je dan toch van te voren op in het is één van de belangrijkste spelers van je elftal... daar begint alles de opbouw van achteruit, nou we hebben nu de laatste tijd gezien hoe goed de verantwoordelijken bij Ajax hier op gereageerd hebben.. NOT!!!!! dus eigenlijk is het niet Schreuder z'n schuld dat het zo embarmelijk slecht gaat met Ajax maar Sar, Hamstra en in mindere mate Huntelaar.... Wie is er verantwoordelijk voor het vertrek van Bogarde... die mag ook gerust naar het UWV... en de grote dooddoender is toch wel... met stip... deze ingreep met de trainer had toch al voor de winterstop gedaan moeten zijn en niet nu dit is de put dempen nadat het kalf verdronken is nu sta je 5e met 7 punten achterstand dit had niet zover gehoeven als er maar wat van die suffe slapers in het bestuur op tijd hadden ingegrepen Ajax is een bedrijf en in het bedrijfsleven hadden de verantwoordelijken voor dit fiasco er zo nooit mee weggekomen dit gaat miljoenen kosten (geen CL.) en jaren duren om het weer op het oude niveau terug te krijgen, als dat al gaat lukken de 7 magere jaren zijn nu begonnen!...

27-01-2023 11:40

debetweter +10113

Geen nieuwe spelers? Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.

In de huidige selectie hebben we in principe genoeg, kwaliteit om eerste te worden. Met de formatie en/of spelopvatting van Schreuder lukte het echter niet. Voornamelijk rechtsbuiten, op 6 en in de hele verdediging leken we niet over spelers niet over de juiste eigenschappen te bezitten om het goed te doen. Wat de oorzaak daarvan is weet ik niet zeker, maar verwacht dat dynamiek in de opstelling ontbrak en (specialistische) spelers de verkeerde taken kregen toegewezen.

Als voorbeelden te noemen, Bassey een sterke verdediger die voetballend niet sterk genoeg is word ingezet als opkomende linksback. Mist daarvoor overzicht en eerste balaaname. Een ander voorbeeld Alvarez op 6, die niet sterk is in de kleine ruimtes en waarbij het overzicht gebruikt word ingezet als voetballer met 1 houten speler erbij. Of Tadic die een goede passing/voorzet heeft word rechtsbuiten gezet, waardoor hij letterlijk altijd 1 stap achterloopt doordat niet vanuit z'n standbeen anticiperen. Zelfde probleem met Bergwijn, die ook daar niet goed tot z'n recht komt. Ook een Brobbey + Klaassen biedt weinig dynamiek, en maakt het spel doorzichtig. Beide zijn makkelijk te verdedigen dmv mandekking. iets wat lastiger zou zijn voor de teggen partij me Brobbey + Kudus of Bergwijn (spits) + Klaassen. Doordat Kudus en Bergwijn juist veel meer kunnen in de vrije ruimte.

Zoals aangeven zijn er genoeg mogelijkheden binnen de selectie om het spel proberen te verbeteren. Door meer dynamiek in de opstelling te brengen hoop ik dat er meer synergie zal ontstaan. Het uitblijven van nieuwe spelers blijft echter een probleem.

Op links en rechtsback hebben we beperkte opties.
Linksback hoort Bassey niet te spelen; Wijndal is uit vorm en Baas is nog erg jong. Verder hebben we daar niet veel mogelijkheden, misschien Hato maar ook erg jong.
Linkscentraal: Daar hoop je op een linkspoot. De opties zijn Bassey (doet het tot nu toe niet goed), Kaplan (weinig ervaring in Ajax1 en geblesseerd), Hato (erg jong), milonovic (te veel twijfel over) en anders een rechtsbenige.
Rechtscentraal; Timber, Alvarez, Grillitisch en Aertssen. Eerst twee genoemde zullen wss eind dit seizoen vertrekken.
Rechtsback: Sanchez (niet goed genoeg), rensch (heb voorkeur hem te verhuren), Regeer (onervaren).

Op 6? Ja daar hebben we ook een probleem. Vind Taylor en FJ meer voetballers, en gezien de zwaktes achterin wil je daar graag iets meer verdedigende kwaliteit. Alvarez brengt daar juist met de huidige selectie te weinig voetbal. Enige optie die ik daar kan bedenken is dan Bassey op lcv om de beperkingen van beide heren recht te trekken. Grillitisch is vaak geblesseerd, en vraag mij ook heel erg af waarom hij zo weinig speelt. Denk wel een mooie optie als je met iemand als Kaplan of Alvarez + Timber erachter speelt.

27-01-2023 11:23

Andronixos.c +8186

Op basis waarvan, 122 miljoen uitgegeven en je staat bijna gelijk met Sparta met alle respect voor hun?????

27-01-2023 11:19

Johan1 +2956

Wat een wanbeleid bij Ajax. Schreuder had je veel eerder moeten ontslaan. Geen goede TD of in -en verkoop van spelers, een directeur die niet het boegbeeld van Ajax uitstraalt..... Het is echt ellende bij Ajax en dat wordt alleen maar erger....we missen de CL miljoenen, spelers worden minder waard en we kunnen het salarisplafond niet aanhouden waardoor de goede spelers gaan vertrekken. Dit had je toch zien aankomen?

27-01-2023 11:13

Schip +23586

Wat is dat nou voor antwoord. Nee, we zien namelijk wat het resultaat is. Sanchez, Bassey, Ocampos, Grillitsch, Wijndal. Enkel Brobbey en Conceicao ben ik blij mee. Grillitsch kan wat, maar Regeer en Fitz Jim ook. Geef die dan een kans.

27-01-2023 11:05

Keizer +30264

Brobbey 20 miljoen he. Alsof het niks is 🥲

27-01-2023 11:09

Schip +23586

Er is overbetaald, toen ook al gezegd. Dacht trouwens 18 en niet 20.

Maar iedereen is uit vorm en de man speelt niet wekelijks. Zijn eerste reeks wedstrijden was echt prima. Toen was het geluid hier dat we Haller helemaal niet nodig hadden. Ff iets meer perspectief kan geen kwaad hoor. Brobbey is in potentie een topspits.

27-01-2023 12:20

ck69 +13126

Obv wat ben jij blij met Brobbey?

27-01-2023 11:13

Hans.D88 +3780

Vraag ik me ook af, 20 miljoen en nooit 100% fit.

27-01-2023 11:24

LukaLitmanen +82273

Pleur op met je Brobbey

20 mil betalen voor je eigen jeugdspeler.

Nooit echt fit, kan niet meevoetballen en koppen

27-01-2023 12:05

AFCRick +11760

De uitspraak gisteravond van vd Sar geeft weer dat we een TD missen. Als je pers verteld dat je Gerry Hamstra niet moet onderschatten, omdat hij deze functie ook bij Vitesse en SC Heerenveen heeft uitgevoerd, dan snap je er weinig van!

27-01-2023 11:00

Lazell +17005

Heerlijke counter van Freek Jansen, met een belachelijk antwoord van Sar. We moeten ze niet onderschatten, geeft niet aan dat ze niet voldoen, maar wil ze ook niet vast aanstellen... Als je ze niet vast aan wil stellen, geef je dus indirect aan dat de positie kwalitatief niet goed bezet is. Ajax faalt gewoon al 1-1,5 jaar keihard om het voetbaltechnische deel fatsoenlijk in te vullen.

FJ: Je bent nu al een jaar lang op zoek naar een td. Al anderhalf jaar naar een voetbalman in de rvc. Nu moet er ook een trainer komen. Is dat niet het grote probleem van Ajax? Dat er te weinig voetbal in de organisatie zit?
EvdS: 'Dan onderschat je denk ik Klaas-Jan en Gerry, die ook bij Vitesse en SC Heerenveen die functie heeft ingevuld. Maar dat we er niet florissant voor staan, is duidelijk.'

FJ: Onderschatten jullie ze dan niet? Door niet een van hen aan te stellen als technisch directeur?
EvdS: 'Nou, goed. Dit is de manier van werken waar we voor gekozen hebben afgelopen jaar. Uiteraard evalueren we dat ook.'

27-01-2023 11:11

smerter +2076

Heb hebben jou al jarenlang OVERschat Edwin. Tijd om plaats te maken.

27-01-2023 10:59

Het_Olympisch_Stadion +5631

Ik denk voor de interne spelers dat het prima kerels zijn. Maar we hebben ook een zwaargewicht nodig met connecties bij topclubs die (ontevreden) spelers kunnen strikken die open staan voor een avontuurtje. Tadic en Blind destijds en Haller natuurlijk.

27-01-2023 10:55

Robertini +39738

Huntelaar komt er wel, Hamstra misschien in een andere functie ver weg van het geld.

Sterke TD om Huntelaar op te leiden zou fijn zijn.

27-01-2023 10:45

Dirigent +6886

Welke aankoop is nou echt goed geweest??? Alles valt tegen...

De laatste Rulli was ook totaal onnodig.

Ik hou me hart vast met H2 het lijkt helemaal nergens op

27-01-2023 10:40

MennoJerry +4118

Ja oké maar als ze allemaal niet presteren dan ligt het aan iets anders, want de kwaliteiten zijn er wel.

27-01-2023 10:42

Odysseus +14340

Ik ben erg onder de indruk van Sanchez. Zo spotgoedkoop een Mexicaans international halen die er meteen stond. Zo goed ook dat kennelijk alle andere clubs zaten te slapen. Heeft behoorlijk veel minuten in de basis gepakt. Waanzinnig, geen woorden voor. Laat mij met spanning uitkijken naar verdere aankopen in de toekomst.

27-01-2023 10:50

Koekie87 +21012

Tja ik vond de komst van een jongere keeper wel degelijk nodig aangezien het ondertussen wel een klaverjas clubje leek met al die oude keepers, daarnaast zou het naar mijn mening pas van onkunde getuige als we Noppert hadden aangetrokken vanwege de hele WK hype eromheen. Maar ondertussen zijn we dik een maand verder en is er nog geen een noemenswaardige club geweest die zich heeft gemeld voor Noppert uit een van de topcompetities. Heb alleen een gerucht gehoord over Kopenhagen, maargoed als dat de top is qua niveau voor deze jongen dan is die zeker weten niet goed genoeg voor Ajax en zeker niet voor het bedrag van ongeveer €10.000.000,- en als Ajax op de deur klopt dat daar misschien nog weleens €5.000.000,- bij komt omdat het Ajax is. Ben daarom wel blij met de komst van Rulli.

27-01-2023 10:55

Willie +120

Rulli is volgens mij geen onnodige aankoop... die moet het organiseren. Misschien moet ie alleen eerst engels leren

27-01-2023 13:43

RuffRhythim +24837

Snap trouwens ook niet waarom er niet nog naar een betrouwbare verdediger wordt gezocht hoor.
Alsof dat wat er nu staat zo lekkertjes loopt...

27-01-2023 10:36

michelt +796

Opbouwende verdediger

27-01-2023 10:40

Hans.D88 +3780

Ik houd m'n hart vast bij een blessure of schorsing van Timber en/of Alvarez.

27-01-2023 11:28

goajaxgo +14170

#FlappieOut
#HamstraOut

27-01-2023 10:36

eenAjaxfan +20409

Ik zie net dat Petterson gisteren in het stadion zat... Zou hij wat voor Ajax kunnen betekenen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of hij nog actief is in het voetbal.

27-01-2023 10:33

Patrick78 +52733

Als spits? Hij is zeker beter dan Brobbey…..

27-01-2023 10:37

eenAjaxfan +20409

Lachen met jou, he...
Is toch geen gekke vraag?

27-01-2023 11:03

AFCASTCKHLM +61

(Onder andere) Team Manager van het Zweeds nationale team.

27-01-2023 11:12

AFCRick +11760

Klopt, wij onderschatten Klaas-Jan en Gerry ook niet. De uitgave van > € 100 miljoen aan binnenkomende transfers zijn daar het bewijs van!

27-01-2023 10:33

Sies +4521

Zo en nu doorpakken...alle rotte vissen eruit

27-01-2023 10:29

Siemjo +7915

Waarom heb je de zaakwaarnemer van Schreuder dan binnen gehaald, omdat die twee het zo goed weten. Vergeten dat men Ocampos wilde kopen voor tientallen miljoenen

27-01-2023 10:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.