'Ajax haalt Heitinga naar het eerste elftal'

door Bart Veenstra 677

Bron De Telegraaf

'Ajax haalt Heitinga naar het eerste elftal'

door Bart Veenstra 677

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

John Heitinga verhuist per direct van Jong Ajax naar het eerste elftal. Dat meldt De Telegraaf. De krant schrijft dat er een klemmend beroep is gedaan op de oud-speler om binnen 24 uur al voor de groep te gaan staan.

'Dat zal waarschijnlijk naast Michael Reiziger zijn, maar het zal afhangen van de snelheid waarmee Ajax een nieuwe hoofdcoach vindt hoe lang de coach van Jong Ajax bij de A-selectie de kar moet trekken', schrijft de krant verder. Dat de technische staf van Ajax op de schop zou gaan, was al eerder bepaald. Bij de club was namelijk intern bekend dat de spelersgroep niet tevreden was over de huidige staf.

Schreuder en Kaltenbach weg bij Ajax

Na afloop van het duel met FC Volendam (1-1) werden hoofdtrainer Alfred Schreuder en diens assistent Matthias Kaltenbach op non-actief gesteld. Op dit moment blijft Michael Reiziger nog wel op de bank als assistent, terwijl Heitinga tijdelijk de belangrijkste man wordt, aldus De Telegraaf.

Volgens De Telegraaf weet Heitinga dat hij de promotie nauwelijks kan weigeren. De trainer van Jong Ajax had een goede band met Schreuder, maar zou niet meteen zijn reputatie op het spel willen zetten. 'Daar zal de clubleiding met Heitinga, die het ook lastig vindt om Jong Ajax in de steek te laten, vandaag duidelijke afspraken over moeten maken.'

Van der Sar over zoektocht naar nieuwe trainer

Algemeen directeur Edwin van der Sar liet donderdagavond tegenover De Telegraaf weten dat Ajax bezig is met de opvolging van Schreuder. De voormalig doelman gaf daarbij aan dat er zowel intern als extern een nieuwe trainer kan worden gevonden. 'Je bent altijd met scenario's bezig en je kan niet alleen van punt A uitgaan. Ik zeg niet dat we extern kijken, maar beide opties liggen open.'

De directeur liet bovendien weten dat de komst van een trainer nu de hoogste prioriteit geniet bij de club. 'We zitten zonder rvc-voetbalman in een vacuüm. En Gerry Hamstra, Klaas-Jan Huntelaar en ik nemen de taken van de technisch directeur waar. We gaan nu in tien uur geen rvc-man en td vinden, dus komt de nieuwe trainer eerst.'

Lees meer over:
Plaats reactie

henkie58 +2061

Ga lekker verder met John Heitinga. Zit een goeie kop op. Geen nieuwe spelers erbij. Niet nodig. Materiaal is goed genoeg, alleen is er geen ene speler onder Schreuder beter geworden. Alleen maar slechter. Dus waar ligt het dan aan? Duidelijk genoeg toch? Het gaat goed komen. Gewoon punten blijven pakkken.

31-01-2023 09:49

rich67 +6695

Henk Fraser voor het gewenste shockeffect

27-01-2023 23:41

AFCAjax +17839

afgezien van dat sar nagelaten heeft om schreuder er manden geleden al uit te kukelen en deels verantwoordelijk is voor het waardeloze transferbeleid moet hij alleen al weg omdat bijv. Bosz, Jonk, Bogarde allen alleen al geen optie zijn vanwege zijn persoonlijke vetes.

27-01-2023 15:44

Sambavleugels +18767

Iedereen die De Boer wil.. Hoe?! Dan ben je net van Schreuder af en wil je weer gaan schijndomineren. Die man is daarnaast inmiddels een 532 fundamentalist geworden. Bovendien speelt Klaassen dan alles. Laten we de lat aub hoger leggen.

27-01-2023 15:36

Rinus M. +900

Bosz, hahaha, dat gaat echt niet meer gebeuren….en gelukkig maar.

27-01-2023 15:24

Lars.v +3044

Kansloos beleid.. gisteren zou die assistent worden, nu ineens goed genoeg als interim coach.

27-01-2023 15:21

Patrick78 +53015

Ajax logica.

Dit club is echt doodziek.

27-01-2023 15:21

AiasMaximus +6062

Ik zie zoveel suggesties voorbijkomen...

Heitinga
Bosz
Frank de Boer
Jonk
Van Gaal
Van Bronckhorst
Keizer
Van 't Schip
Luis Enrique
Laudrup
Lampard
Solkskjear
Hjulmand
Gallardo
Bielsa
Bruno Lage
Hasenhüttl

Mis ik nog iemand?

27-01-2023 15:19

JaapStam +137844

Pfffffffffffff AUB geen Frank de Boer dan ga ik echt koppijn krijgen van dat beton voetbal!!!

27-01-2023 15:20

HeikoWestermann +448

Heiko mis je

27-01-2023 15:20

JaapStam +137844

Ik heb niks tegen de jongen Johnny Heitinga!!! Een ras ECHTE Ajacied in hart en nieren!!! Maar ik mag toch hopen dat dit (tijdelijk) is bij Ajax1!!! Mijn voorkeur blijft Bosz en Bogarde!!! Jaap heeft gesproken!!!

27-01-2023 15:13

Ajax1114 +19393

Is de voorkeur van velen dus zullen ze dat bij Ajax wel niet doen.

27-01-2023 15:17

JaapStam +137844

Is dat zo tijger???!!! Dan gaan dat we binnen kort is even regelen bij de Johan Cruijff ArenA!!!

27-01-2023 15:18

Ajax1114 +19393

Dan ga ik wel mee :-)

27-01-2023 15:26

Sunny +9588

In eren poll kwam toch echt Louis als de duidelijke nr. 1 naar voren.
Bosz is de laatste jaren zo'n beetje overal ontslagen en won geen prijzen dus waarom juist hij? Waarom zouden we in deze moeilijke situatie de leiding in handen geven van iemand die dan wel welbespraakt is maar blijkbaar geen trainer die resultaat behaalt?

28-01-2023 13:43

Balgevoel +31314

Denk ook niet dat Heitinga er al klaar voor is hoor. Bosz prima, die Deense bondscoach lijkt me ook wel interessant maar die ken ik eigenlijk totaal niet, gevalletje gras is groener en paar leuke EK-potjes ergens ver in het geheugen weggestopt...

27-01-2023 15:18

JaapStam +137844

Er is maar 1 buitenlander die aanmerking mag komen bij ons aller Ajax; Pep Guardiola!!!

Ajax moet geen buitenlandse coach zomaar nemen!!! Ajax moet wel Ajax blijven, zie Daley Blind!!!

27-01-2023 15:19

GNBL +90541 moderator

Bosz de trainer die na Ajax overal heeft gefaald en overal is ontslagen? Nee bedankt.

27-01-2023 15:19

JaapStam +137844

Weer zo'n dooddoener die alleen maar iedereen na aapt; hij pakt nooit prijzen!!! Verzin iets nieuws ja!!! Next!!! Hij was 11 spelers kwijt bij Leverkussen!!! Daardoor raakte hij zijn nummer 1 positie kwijt aan Bayern Munchen!!! Ken de feiten!!! Met het Frank de Boer materiaal naar de Europa League finale geloodst in zijn 1ste seizoen bij ons aller Ajax!!! De rotte appels eruit geflikkerd!!! Jonge jongens laten debuteren in Ajax1!!! Echt van de Johan Cruijff filosofie!!! Nee, laten we een buitenlander nemen die het Ajax beleid niet kent!!! Alsjeblieft zeg!!! Ga dan maar gauw Paris Saint-Germain, Chel$ea ofzo supporteren!!! Wij Zijn Ajax!!! Denk daar eens over na gappie!!!

27-01-2023 15:23

GNBL +90541 moderator

Je komt aan met allemaal smoesjes Jaap. Feit is dat Bosz overal na Ajax ondermaats heeft gepresteerd en overal na Ajax ontslagen is.

27-01-2023 15:25

JaapStam +137844

11 blessures bij Leverkussen is een smoesje???!!! Europa League finale bereikt in zijn 1ste seizoen bij ons aller Ajax is een smoesje???!!! Oké dan man!!!

27-01-2023 15:44

Sunny +9588

11 spelers, wauwww.
Kan je ook aangeven hoeveel daarvan onbetwiste basisspelers waren?
En als je het hebt over feiten: na Ajax overal ontslagen en nergens een prijs!
En jij gokt erop dat het hem bij ons wel gaat lukken?
Mag hopen dat Ajax niet weer een grote fout maakt en Bosz aanstelt.
Maar zal me ook niet verbazen na alle domme fouten die ze de afgelopen maanden wel maakten zoals blindelings Schreuder handhaven terwijl je de WK en winsterstop had MOETEN gebruiken om schoon schip te maken

28-01-2023 13:50

wladimir +3059

Johnny doet het met Jong Ajax in de KKD nog slechter dan Schreuder met het eerste in de Eredivisie. Het betreft in principe twee ontslagen in één. Dat doet Sar dan weer goed.

27-01-2023 15:20

LOCAmpos +10509

Zou Tomasson wel een interessante vinden. Deed het goed bij Malmo

27-01-2023 15:08

Patrick78 +53015

Bosz
Van Gaal
Hjulmand
Bielsa
Gallardo
Solskjaer

Iedereen is ok maar geen Heitinga of De Boer.

27-01-2023 15:07

LOCAmpos +10509

Nog een idee achter de namen? Zitten een aantal uitersten tussen namelijk..

27-01-2023 15:08

ReconditeNL +6480

De Boer is interim naar mijn optiek een veel betere oplossing dan Bosz. Frank de Boer bracht een schokeffect teweeg toen hij Martin Jol opvolgde, wat resulteerde in de derde ster. Zo'n effect hebben we nu hard nodig en Bosz zal tijd nodig hebben om zijn speelstijl erin te slepen.

Voor lange termijn moet je echt voor een buitenlandse zwaargewicht gaan.

27-01-2023 15:17

Slang3 +46207

Aan de andere kant is dat shock effect van De Boer ook maar bij 1 club gelukt. En dat was 12 jaar geleden

27-01-2023 15:23

wladimir +3059

Alles is in principe beter dan Schreuder. Zelfs Heitinga en Frank de Boer, maar mijn voorkeur voor interim gaat uit naar Louis van Gaal. Mijn top drie voor deze zomer:

Ron Jans
Arne Slot
Peter Bosz

27-01-2023 15:26

mokum007 +6527

Het moet weer een team worden en plezier uitstralen en dat mis ik bij dit Ajax en dat kan ik Schreuder voor aankijken.
En dat heeft Schreuder zelf gecreëerd.....

27-01-2023 15:05

Freddy Ax +1389

Ik hoop dat Heitiga het goed oppakt,helaas heb ik weinig reden om optimistisch te zijn.
Heitinga mag met dezelfde gemankeerde selectie werken die niet in balans is.
Ook weet ik niet of Heitinga onbewust een deuk in zijn carrière gaat oplopen.
Ik had graag een coach met meer ervaring en een duidelijk strijdplan verwelkomd die in staat is om zijn boontjes te doppen met of zonder directiesteun.

27-01-2023 14:57

Rastafari +506

Haal gewoon een trainer uit het buitenland!!

27-01-2023 14:50

Pantelinho +2606

Kasper Hjulmand! Kom maar door!

27-01-2023 14:45

AjaxFinest +3469

Het kan alleen maar beter worden. Suc6 John. Tenminste iemand aan de kant met een Ajax hart. Hopelijk heeft ie de ballen om Tadic te banken en Berghuis aanvoerder te maken. Tijd voor verandering en naar volgens seizoen toe werken.

27-01-2023 14:43

wladimir +3059

Zowel Tadic en Berghuis vond ik heel slecht in de klassieker en gisteren. Die mogen wat mij betreft even op de bank plaatsnemen.

27-01-2023 15:28

Pingpong +73

Het is allemaal niet zo moeilijk. Gewoon beginnen met spelers op de juiste plaats zetten om mee te beginnen.
Rulli
Rensch Timber Bassey Wijndal
Alvarez berghuis Kudus
conceicao brobbey bergwijn

kan je Tadic beetje wisselen met Conceicao of Kudus eens op rechts en Klaassen erbij.
Taylor weer ff op de bank

27-01-2023 14:41

Patje2011AJAX +2124

Ajax: 'we gaan een brok intelligentie toevoegen aan Ajax, we presenteren Heitinga!'

27-01-2023 14:37

MennoJerry +4131

Ja maar wat anders op zo korte termijn? Hij gaat echt niet de hoofdtrainer worden hoor, is gewoon tijdelijk

27-01-2023 15:13

036AFCA97 +146682

https://twitter.com/toto_nl/status/1618892711880261632?s=46&t=gSOo7OsQIX3sB1W3eG9tAA

Gewoon het officiele TOTO account dit. Vind dit als bedrijf zijnde wel een beetje ver gaan.

27-01-2023 14:27

Redrum +96337

Ik denk dat Alfred ze erg veel geld gekost heeft.

27-01-2023 14:29

wladimir +3059

De zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic heeft in iets meer dan een half jaar belachelijk veel verdiend aan Ajax. Dat alleen al is reden om Dusan op de bank te zetten. Wat mij betreft worden Alvarez, Klaassen en Timber de (schaduw)captain(s).

27-01-2023 15:30

Ricoteb +53178

Dit kan echt niet, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er wel erg om moest lachen. Maar van een groot bedrijf is het wel enigszins ongepast ja

27-01-2023 14:34

Omar +17193

Schandalig inderdaad, waarschijnlijk geplaatst door een of andere puistenkop stagiaire

27-01-2023 14:35

E.Karacagun2021 +19

Bassey Tadic Klaassen Sanchez allemaal opdonderen

27-01-2023 14:25

GNBL +90541 moderator

Heitinga wordt ook niks. Gozer straalt niks uit en je verwacht toch zeker niet dat hij even de grote jongens Tadic en Klaassen direct op de bank gaat zetten? Hij staat aan het begin van z'n carriere, dus zo'n risico gaat hij echt niet nemen. Zou de zoveelste blunder zijn van VdS als hij Heitinga aanstelt. Aan de andere kant zou het me niks verbazen, want ze weten totaal niet waar ze mee bezig zijn bij Ajax met Flappie voorop.

27-01-2023 14:12

Steeph +3871

Helemaal mee eens. Je hebt nu een naam nodig. Iemand die Tadic op de bank zet. Iemand die durft, z'n bek opentrekt en bewezen kwaliteiten heeft.

27-01-2023 14:36

Danielson +50641

Het kan niet anders of ze zetten er iemand naast/boven. Zo nee, dan heb je natuurlijk gelijk.

27-01-2023 14:47

wladimir +3059

Alles is beter dan Schreuder. Dusan heeft er mede voor gezorgd dat die Jacobus is aangesteld. Aanvoerdersband inleveren en plaatsnemen op de bank. Hij speelt sowieso al een jaar heel slecht en heeft ook op het WK gefaald.

Gorter
Timber
Alvarez
Bassey
Wijndal
Fitz-Jim / Regeer
Taylor / Berghuis
Klaassen / Berghuis / Kudus
Kudus / Conceicao / Hansen
Brobbey / Tadic
Bergwijn / Tadic / Axel Dongen

Axel Dongen en Hansen lopen deze zomer uit hun contract!

27-01-2023 15:34

Robertini +39966

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik toch Bosz zie zitten. Met Bogarde en Reiziger om tegengas te bieden en te zorgen dat het geen gatenkaas wordt.

27-01-2023 14:10

GNBL +90541 moderator

De inbreng van Reiziger en Bogarde wordt echt overschat hier.

27-01-2023 14:13

Soccerskins v2 +43597

Hoezo denk je dat?

27-01-2023 14:17

Ricoteb +53178

Deels eens, maar het belang van Bogarde moet je ook niet onderschatten. In 19/20 was het gatenkaas in de counter bij Ajax. In 20/21 kwam hij, en de restverdediging stond goed twee seizoenen lang. Hij gaat weg afgelopen zomer, en iedereen loopt er weer zo doorheen. En ook belangrijk dat de spelers met hem weglopen

27-01-2023 14:20

Ozymandias +159568

Reiziger en Bogarde hebben bij Jong Ajax laten zien over veel kwaliteit te beschikken. Wat zij hebben bereikt met een beloftenelftal (kampioen worden van de Eerste Divisie) is een ongelofelijke prestatie. Zeker gezien het feit dat ze geen beschikking hadden over toptalenten als Vd Beek, De Jong en Nouri en ook Eiting maar een half seizoen ter beschikking hadden. Reiziger en Bogarde hebben een middelmatig Jong Ajax kampioen gemaakt. Dat Jong Ajax was tactisch en mentaal ijzersterk en daar waren Reiziger en Bogarde verantwoordelijk voor.

27-01-2023 14:21

dunord +386

De inbreng van Bosz ook

27-01-2023 14:28

AFCACruijff14 +163100

Ik had trouwens medelijden met Reiziger, elke keer met die oortjes in en die iPad. Ziet er niet uit als je dat in beeld ziet komen.

27-01-2023 14:34

soewares +2506

Bogarde en reiziger hadden tegengas moeten bieden toen schreuder zo liep te kloten

27-01-2023 14:16

Ricoteb +53178

Daar had Bogarde nou weinig invloed op

27-01-2023 14:17

Ozymandias +159568

Ongelofelijk dat Bogarde gewoon maar heeft toegegeken... Waar was hij uberhaubt? Je ziet hem nooit meer...

27-01-2023 14:23

Redrum +96337

Reiziger lijkt me daar het type niet voor. Bogarde wel, en daarom werd die er direct uitgeflikkerd en ingeruild voor een Duitse etalagepop met een iPad.

27-01-2023 14:24

Robertini +39966

Haha, Ozzy, die is scherp

27-01-2023 14:35

soewares +2506

Bogarde niet idd

27-01-2023 19:42

myway25 +2458

Laten we voor nu hopen dat Heitinga de ballen heeft om Tadic te wisselen en een wedstrijd of 10 speelt voorin met Bergwijn/Brobbey/Concecoa. Op het middelveld met Berghuis, Kudus, Klaassen/Taylor. En achterin speel je gewoon met Wijndal, Bassey/Alvarez, Timber, Rensch.

Tadic gewoon even banken en team helpen met zijn ervaring. Verder als je Tadic gebruikt doe het dan in de spits. Maar je merkt aan Brobbey dat die zo weinig wedstrijden vertrouwen heeft gekregen dat die niet het spel speelt die hij kan. Geef iedereen vertrouwen. Zo min mogelijk taken meegeven en tactisch goed genoeg staan voor de tegenaanval en wat ze voorin doen moeten ze zelf weten. Je hebt de beste voorhoede van Nederland en als Kudus erachter staat heb je genoeg creativiteit en scorend vermogen. Zeker als je dan nog met Berghuis en Klaassen zou spelen. Dan scoor je genoeg. Je moet gewoon veel goals maken in de Eredivisie en dan win je. Het is geen CL dat je je zorgen moet maken hoe iedereen staat.

27-01-2023 14:08

louis60 +11473

Heitinga kan ook niks.

27-01-2023 13:53

Rikkie66 +22888

Zit gvd de hele dag al naast m'n telefoon. Ik begin nu echt wel te twijfelen of van de Sar mijn nummer wel heeft....pfffff

27-01-2023 13:43

MarLuuk76 +3557

Stop maar met wachten, hij heeft mij al gebeld. Tot vanavond om 17.00 18.00 weten jullie wie ik ben.

27-01-2023 13:47

noppenkoning +41634

Ik ook beschikbaar, nu hoofdcoach JO8-3. Ben zowel een people's manager als tactisch genie.

27-01-2023 13:47

Rikkie66 +22888

Hoe dan ik werk met gehandicapten en ben bereid een tondeuse te kopen. Heb alles om hier een team van te maken.

27-01-2023 13:56

en88ajaxfan +2125

Ha ha. Super reactie.

27-01-2023 14:04

Robbie en de Kock +11309

Als je echt een stap wil maken mag je het elftal van mijn zoon JO16-3 gaan trainen.

27-01-2023 14:48

Redrum +96337

Krijg je wel nog steeds appjes van Marc?

27-01-2023 14:21

EricAjax1 +7602

Overigens vond ik Taylor gisteravond voor het eerst een prima pot spelen in verdedigend opzicht. Als hij iedere week zoveel werk zou verrichten als gisteren zou hij zo op 6 kunnen

27-01-2023 13:35

Koekie87 +21022

Van mij mogen ze Alvarez ook tot het einde van het seizoen als centrale verdediger laten spelen. Doet het prima op die positie.

27-01-2023 13:37

en88ajaxfan +2125

Ja dat ben ik helemaal met je eens. Hadden we nu Blind nog maar gehad, een grote brok ervaring en coaching die nu wordt gemist achterin . En de nieuwe. trainer zal hopelijk Kudus standaard op het middenveld zetten, dan gaan we weer heerlijk voetbal zien. Met hopelijk een flitsende Bergwijn op links en die Portugees op rechts. Ik begin weer wat hoop te krijgen ….

27-01-2023 14:07

Rolo +13838

Is ook niet zo raar. Cv is zijn originele positie. Alleen door Ten Hag is hij omgeturnt tot een 6.

27-01-2023 14:58

EricAjax1 +7602

Ben benieuwd. Ga hem een eerlijke kans geven om aan te tonen dat hij hiervoor geschikt is. Als hij spelers op de juiste plek durft te zetten en spelers die uit vorm zijn er naast durft te zetten is het al beter dan het afgelopen half jaar

27-01-2023 13:34

en88ajaxfan +2125

Precies wat je zegt !

27-01-2023 14:10

Andersen de man +2002

Kom nou eens met wat verrassends. Buitenlandse trainer met frisse invloed, mits aan bepaalde kaders voldaan. Want de club-dna is natuurlijk belangrijk, we willen geen 442 of counterhoofdtactiek zien. Maar verrassing is belangrijk, want het was oh zo voorspelbaar. Het is vertrouwde kritiek, want Ten Hag en Bosz hadden er ook op hun manier verbeteringen in kunnen aanbrengen. Maar als Emmen en Volendam niet alleen zo makkelijk tegenhouden, maar zelfs zoveel kansen bij je kunnen maken, dan gaat er veel mis. Teveel instructies, te weinig managen, geen vastigheden, weetikhtet. Maar nu Johnnie voor de groep, fris en een echte clubman. Maar ook groen als gras en het is een enorme gok, die meestal niet goed afloopt. Zie Nistelrooy recent nog. Frank de Boer was bij degelijke concurrentie in die jaren ook geen vier keer kampioen geworden. Ik ben er dus voor om snel werk te maken van een frisse invloed en kom alsjeblieft niet met Frank of Peter. Bij Louis ga ik even twijfelen, want die heeft wel veel wijsheid vergaard met de jaren. Maar echt verfrissend, meer dan goed interesse in de mens achter de voetballer is hij ook niet. Zijn duidelijkheid kunnen we dan wél goed gebruiken nu. En pragmatisch, aanvallend verzorgd en degelijk pressiespel. Maar onwaarschijnlijk. Het liefst een buitendlander met ervaring en statuur, en dan Johnnie als rechterhand in de luwte leren van de persoon. En dan van het verloop laten afhangen wanneer Johnnie het over kan nemen voor het echie. Ik heb natuurlijk geen namen... Iemand hier met een interessante vondst?

27-01-2023 13:31

en88ajaxfan +2125

Frank voor de korte termijn? Totaal niet verkeerd. Hij is nog altijd een fenomeen qua voetballer en zal respect afdwingen en ik denk ook de juiste keuzes durven te maken. Heeft schijt aan vriendjespolitiek en dat is cruciaal. Maar Peter zou ook gewoon kunnen, ben ik van overtuigd.

27-01-2023 14:13

Andersen de man +2002

Als tussenpaus, maar ik hoop niet voor langere termijn. Misschien hebben ze geleerd van eerdere ervaringen rond hun kwetsbaarheden

27-01-2023 21:21

Stefansuarez +19098

Aangezien brobbey ook niet echt presteert

Wil ik deze voorhoede weleens zien



BERGWIJN-----TADIC----CONCEICAO


BERGHUIS-----KUDUS

27-01-2023 13:26

fc Barcelona_ke +19255

Je moet vanaf nu helemaal opnieuw beginnen. De tactiek van schreuder zorgt dat alle spelete ondermaats heeft gespeeld. Ik weet helemaal zeker dat andere trainer of heitinga onder meer brobbey tadic bergwijn rensch wijndal taylor beter gaat spelen

27-01-2023 13:31

Sies +4535

Om niemand hier aan te vallen maar wie is Gallardo... gaan we dus niet doen hè..

27-01-2023 13:21

jerryisthename +32117

Als Heitinga lef heeft, wat hij gewoon moet hebben als Ajacied, Oranje-international en ervaring bij Atletico, in de BL en PL:

------- Bergwijn - Brobbey - Conceiçāo
--------------------------Kudus
----------------Berghuis - Fitz-Jim
----Wijndal - Timber - Alvarez - Rensch
----------------------------Rulli

Berghuis aanvoerder. 👍🏼😎
Hiermee wordt je zeker 2e, maar kampioen is zeker ook mogelijk met dit team.

Helaas, Tadic. Je bent een held en echte Ajacied, maar het is niet goed genoeg. Jammer Taylor, maar je hebt onterecht bijna het hele seizoen in de basis gestaan...lachwekkend! Lievelingetje van Schreuder. 🙄

27-01-2023 13:06

mokum007 +6527

Vriendjes politiek

27-01-2023 13:13

KvD90 +1513

Dit is in mijn ogen ook de beste opstelling

27-01-2023 13:24

4bier +31367

Brobbey niet welkom bij Ajax 1 zolang niet 90 minuten kunnen spelen.

27-01-2023 13:24

thelordjoshua +10641

Tadic gaat ook weer renderen als t team in balans is. Tadic moet basis staan tot ie echt niet meer kan. Niks voor niks afgelopen jaren meest betrokken bij G/A

27-01-2023 13:48

jerryisthename +32117

Snap ik, maar kan nu al niet meer een paar wedstrijden. Zet hem dan er even naast om hem wakker te schudden en weer scherp te maken, als dit nog mogelijk is.

27-01-2023 14:27

ÁlvaroRecoba +13695

De combinatie van Gallardo als coach en Maxwell als td lijkt me nog steeds de meest geweldige. Anders ben ik ook gewoon blij met Bosz, als het maar geen Frank de Boer wordt... en Heitinga lijkt me ook wat te licht voor permanente trainer.

27-01-2023 13:03

Danielson +50641

Ook iemand als Gallardo nu aanstellen zou heel dom zijn. Is geen interimcoach en kent de club niet. Wat we nu nodig hebben is iemand die de club wel kent en in staat is met de nodige autoriteit de organisatie op het veld goed neer te zetten en direct resultaat te boeken.
Combi Van Gaal, FdB en Heitinga lijkt mij ideaal. In ieder geval niet Heitinga alleen. Het afbreukrisico is dan levensgroot en dan ben je Heitinga ook nog kwijt.

27-01-2023 13:10

Ozymandias +159568

Wat Ajax nu nodig heeft is een geweldige hoofdtrainer, zoals Gallardo.

27-01-2023 13:12

ÁlvaroRecoba +13695

Idealiter absoluut in de zomer, met genoeg aanlooptijd, daar heb je wel een punt. Kan best leven met een interimtrainer, maar niettemin staat er nog best wat op het spel: volgend jaar een keer tweede worden is geen ramp (alsnog CL), dit jaar ligt dat lastiger. Van Gaal zie ik het niet doen, net na z'n ziekte.

27-01-2023 13:13

ÁlvaroRecoba +13695

Kan me in Danielsons punt eigenlijk wel vinden: het is allemaal wel erg kort dag en nijpend. Spreekt hij überhaupt rédelijk Engels, weet jij dat?

27-01-2023 13:14

Danielson +50641

Ik zou daar goed de tijd voor nemen en tijd hebben we nu niet. Het is vrouwen en kinderen eerst op dit moment: zorgen dat Ajax minimaal tweede wordt en (voorronde) CL veilig stelt. Een soort Korbach maar dan op Ajax niveau.

27-01-2023 13:16

QueSera +1706

En deze zwarte bladzijde is eindelijk omgeslagen.
Heel gaaf om te zien dat Johnny langzaam steeds verder komt. Benieuwd of hij t met zijn staf weer aan de praat weet te krijgen. En ajb haal Bogarde terug.

27-01-2023 13:03

Koekie87 +21022

Ik zelf zou Davids ook wel een hele goeie assistent vinden voor Ajax. Heeft ook wel die over mijn lijk mentaliteit.

27-01-2023 13:50

OntlastendeMiddenvelder +1987

'Ik denk dat hij er klaar voor is.' Je hoort het Sar zeggen, terwijl Heitinga aan de media wordt gepresenteerd als nieuwe trainer, vanzelfsprekend na de roemloze aftocht van de bekendere opvolger van Schreuder.

Want wie denkt dat het na Schreuders congé beter gaat, zit verkeerd. Het wordt altijd eerst slechter.

27-01-2023 12:55

Danielson +50641

Onzin. FdB na Jol was bijvoorbeeld direct een aanzienlijke verbetering.

27-01-2023 13:02

OntlastendeMiddenvelder +1987

Geen onzin. Wie zat er voor Jol? Van Basten. Zoals gezegd: het wordt eerst slechter. En ja, uiteindelijk komt er verbetering, in jouw voorbeeld Frank de Boer.

27-01-2023 13:07

Danielson +50641

Ja zo kan je doorgaan tot de 'vierde graad' maar het lijkt mij dat je een vergelijking moet maken met een directe voorganger.

27-01-2023 13:13

Stefansuarez +19098

Ik denk dat de spelers helemaal klaar waren met Schreuder ,en nu met een nieuwe trainer weer helemaal loskomen

27-01-2023 13:28

FransHoek +8990

Is dat een zelfverzonnen wet ofzo? Wat kan er nog slechter dan 7 keer op rij punten verspelen? Dit Ajax was zo ontzettend slecht, dat het bijna niet slechter kan.

27-01-2023 13:29

OntlastendeMiddenvelder +1987

Ik hoop dat je gelijk hebt. Vaak wordt het slechter voor het beter wordt, terwijl supporters rekenen op een snelle omslag na een nieuwe trainer is aangesteld.

27-01-2023 14:17

FransHoek +8990

Ja, zoals bij Chelsea gaat het niet veel beter, maar elke club en coach is anders. Ik verwacht toch echt dat het bij Ajax een stuk beter gaat in de competitie.

27-01-2023 14:46

MSwertz92 +323

"We gaan nu in 10 uur geen nieuwe td vinden" je bedoelt in al die maanden + die 10 uur ?

27-01-2023 12:46

Koekie87 +21022

Wie weet schuift v.d. Sar zichzelf nog wel door als hoofdtrainer.

27-01-2023 12:54

AFCACruijff14 +163100

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1064260/everton-niet-in-zee-met-bielsa-vanwege-eisen-maar-opvolger-lampard-is-gevonden.html

Heeft niet zo veel met Ajax te maken, maar die Bielsa is wel een echte vakman en liefhebber zeg. Wilde niet meteen tekenen bij Everton maar de onder 21 trainen om te zien of de spelers zijn speelwijze kunnen leren.

Kan die man Engels? Dan is hij voor mij ook een kandidaat voor Ajax.

27-01-2023 12:45

Ozymandias +159568

Het probleem van Bielsa is dat hij een obsessie heeft met mandekking (hij gaat zoals bij Leeds United liever met mandekking ten onder dan een zondedekking invoeren) en dat niet past bij Ajax.

27-01-2023 13:10

Sunny +9588

Het enige dat telt is NU RESULTAAT.
Zet daar dus iemand op met de nodige bagage en overwicht.
Tja, dan blijven er weinig haalbare namen over toch.
Je snapt het pas als je het ziet of je ziet het pas als je het snapt

27-01-2023 12:45

RSM +3923

De onzekerheid zal nog parten spelen, hoop natuurlijk van niet. Bergwijn, Kudus, Conseicao Brobbey en Wijndal moeten alle speeltijd krijgen. Verwacht echt wel dat zij mee kunnen gaan in een goed Ajax. Als de lijnen duidelijk zijn komt vertrouwen en dan zijn we weer de beste maar of we kampioen worden het zou ze gegund zijn na al die vervelende wedstrijden zonder een duidelijke strijdplan.

27-01-2023 12:43

freak31 +5676

Johnny? Op basis van wat? Zijn 'geweldige' trackrecord bij Jong? Van de regen in de drup wordt dat dus.

27-01-2023 12:42

Lazell +17013

De eerste wedstrijd is binnen 48 uur. Er moet iemand voor die groep staan. Betekent niet dat hij het seizoen af moet maken (al zou me dat niks verbazen met deze leiding). Wie zou jij er anders voor zetten die nu al bij Ajax werkt of die je binnen 24 uur voor een groep kunt zetten?

27-01-2023 12:55

noppenkoning +41634

Gewoon Reiziger alleen

27-01-2023 13:22

freak31 +5676

Ik begrijp dat het alleen om de komende wedstrijd gaat dat hij er bij zit omdat hij ook niet weg wil bij Jong. Dan is dat op de korte termijn de beste optie maar zeker niet voor langer.

27-01-2023 13:25

YoungLeur +862

Ik zit klaar voor een halfjaartje JohnBall waarin we de top weer gaan bestormen

27-01-2023 12:37

Ajaxdebeste35 +15598

Aankoopbeleid en de scouting valt tegen

Brobbey: 17M!! Nu pas 2e pot 90 min gespeeld. Heel gespierd maar fysiek gewoon te min. Kijk maar naar Haller. Een echte afmaker en daar wordt een spits op afgerekend.

Bassey : 23 M is teveel voor een gast die gewoon niet de basis Ajax basis techniek beheerst

Kaplan, grillitsch, Ocampos : ………….error

Bergwijn: 33 M maar laat veel te weinig zien

Wijndal: te weinig laten zien ondanks blessure

Sanchez: zelfde verhaal als Bassey maar goedkoper

Lucca: ja prima pinchhitter

27-01-2023 12:29

emieltjuhh +18145

Bergwijn, en wijndal zijn prima spelers voor Ajax geef ze vertrouwen en ze vlammen. Grilliitsch is nooit fit weg ermee. Ocampos geen kans gehad. Kaplan geen idee. Narco sanchez Nee. Probeer lucca in de basis.

27-01-2023 12:36

Biss +10709

Grillitsch en Kaplan heb ik nog wel vertrouwen in onder een nieuwe trainer.
Voor de rest beter jeugd kunnen gebruiken ja…

27-01-2023 12:38

Rodsje +14908

Zolang Kudus in de basis speelt op 10 en Tadic op de bank komt is het allemaal prima. Het enige wat een tijdelijke trainer moet doen, is het opstellen van spelers op de juiste positie.

Voorin: Bergwijn-Brobbey-Conceicao
Middenveld: Berghuis-Kudus-?
Achterin: Wijndal/Rensch-Alvarez-Bassey-Timber

We hebben geen rechtsbacks, dus dan maar Timber daar. Centraal hebben we meer aan Alvarez en Bassey dan welke andere positie dan ook. Links moet het Wijndal of Rensch zijn.

27-01-2023 12:28

AINIESTA +45640

Fitz-Jim of Grillitsch die hopelijk eens fit wordt.

27-01-2023 12:42

Biss +10709

Zie veel mensen zeggen dat Tadic er uit moet. Als je ziet hoeveel hij voor ons heeft betekend (ook in de spits) en hoe hij het Ajax-spel eigen heeft gemaakt, en daarnaast aanvoerder is en constant bezig is het maximale uit zijn teamgenoten te halen.. snap ik niet wat Brobbey heeft gedaan om bij jou in de spits te mogen ipv Tadic.

Ook al vind ik Tadic ook erg matig spelen onder Schreuder, ik zou hem nog steeds als eerst op het wedstrijdformulier zetten.

27-01-2023 12:42

Sunny +9588

Prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Tadic was fantastisch maar presteert helaas al een tijdje niet meer.
We zijn geen sociale werkplaats maar een internationale topclub !

27-01-2023 12:47

Biss +10709

@Sunny “Prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.”
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat we wat meer respect mogen hebben voor zo’n Ajax held. En dat hij zeker nog van waarde kan zijn in de spits en als aanvoerder. Veel meer dan Brobbey. Als een heel team niet goed speelt, is het belachelijk om daar individuen uit te pikken. Wie speelt afgelopen 10 wedstrijden wel goed?

“We zijn geen sociale werkplaats maar een internationale topclub !”
Dat kan je beter zeggen tegen onze aankopen. Of jeugdspelers die gratis de deur uit lopen, wij voor miljoenen terug kopen terwijl hij niet eens 90 minuten kan spelen.

27-01-2023 13:04

Biss +10709

@Marchisio Tadic staat #1 meeste assist van de eredivise, zoals elk seizoen. Lachen he.
Maar Tadic levert niet? Bergwijn en Brobbey bijvoorbeeld wel toch?
Net als blijkbaar de rest van het team, want Tadic moet er als eerste uit?

Schlemiel; pechvogel, slachtoffer.
Daar zit wat in ja..

27-01-2023 13:10

afc020 +517

Hahahahahahaha snuifert🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

27-01-2023 15:25

Kaasje93 +366

Als heitinga de sfeer en het vuur binnen de groep weer terug kan krijgen , Mag hij van mij het seizoen afmaken!

27-01-2023 12:28

Ajax1969 +4171

Dit wordt een tussenjaar. Helaas, het is niet anders. Dus moet je nu puinruimen en dat kan je niet doen als je alweer nieuwe dure poppetjes op belangrijke posities heb neergezet. Er moet nu een analyse gedaan worden van waarom het zo vreselijk fout is gelopen. Het is uiteraard niet de schuld van Schreuder alleen. Dat betekent ook dat het niet met één nieuw poppetje op te lossen is. Ik hoop dat die nieuwe commissaris heel snel gaat puin ruimen.

27-01-2023 12:27

RobDAZ +2726

Oh oh oh Johnny

https://youtu.be/8ybuDpj6Wjk

27-01-2023 12:27

afc020 +517

Gewoon van Gaal aanstellen als trainer of een type Mourinho een keiharde trainer, emotieloos😁

27-01-2023 12:21

Biss +10709

Jij kan geen Ajax fan zijn

27-01-2023 12:43

afc020 +517

Wie wil jij als trainer zien?? Laat me ff lachen

27-01-2023 15:18

AFCAjaxMidNineties +12816

Ik zie ons nog kampioen worden. Denk zelfs dat we na Feyenoord de grootste kans maken. Begin maart staat Ajax gedeeld eerste. Meen ik serieus. Nu deze clown weg is komt het goed!!

27-01-2023 12:15

Koekie87 +21022

Jij hebt er wel heel veel vertrouwen in. Mooi om te zien trouwens, ik heb er echt een hard hoofd in en beschouw dit als een tussenjaar. Mogen blij zijn als we misschien de KNVB beker winnen.

27-01-2023 12:18

Biss +10709

Onderschatting bij de tegenstander kan ons redden dit jaar. In de competitie, beker, maar ook de competitie.
Maar zo winnen is niet des Ajax, dus zal een eventueel kampioenschap sowieso een bittere smaak geven.

27-01-2023 12:20

emieltjuhh +18145

Minimaal 2de dat Moet.

27-01-2023 12:20

GekkeGerrit +1733

Alles hangt af van wat voor trainer ze gaan aanstellen. Nu kunnen ze bewijzen of er een idee achter hun beleid zit en dat schreuder een keer een mispeer is geweest of dat ze er echt werkelijk geen klote van kunnen.

Ik geef jullie nu al op een briefje, als ze voor Heitinga gaan als permanente vervanger of Frank de boer dan wordt het en blijft het niks en zullen we nog verder terug vallen.

27-01-2023 12:21

AFCAjaxMidNineties +12816

Feyenoord had NEC thuis al gelijk moeten spelen. Kwamen er voetballend amper doorheen. Nee, als Feyenoord de komende 4 duels niet minimaal 10 punten pakt wordt Ajax gewoon kampioen. Niet zo negatief allemaal. De negatieve energie is weg nu!!!

27-01-2023 12:46

emieltjuhh +18145

John van het schip, heitinga & reiziger

27-01-2023 12:13

Slang3 +46207

Kan Verweij in ieder geval zijn molletje in de selectie behouden

27-01-2023 12:13

RobDAZ +2726

Oh Johnnie zing een liedje voor mij alleen..
Sowieso gunfactor.
Goede instelling.
Hopelijk fijne kneepjes vak geleerd (van Erik ten Hag), da's afwachten.

27-01-2023 12:11

Koekie87 +21022

Is alleen een slecht moment om in te stappen en denk dat Heitinga op dit moment nog de ervaring mist om te acteren als een soort crisismanager. Ik gun het hem van harte dat Ajax wint onder zijn leiding aanstaande zondag maar ik laat me geen zand in de ogen strooien dat een overwinning ook betekend dat het lek boven is want dat is verre van wat mij betreft.

27-01-2023 12:16

Mauro34 +12859

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze nu een trainer voor een langere periode gaan aanstellen, met het risico dat de nieuwe TD een hele andere trainer wil. Ze zullen wel met iemand komen die het seizoen afmaakt.

27-01-2023 12:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.