Van der Sar denkt niet aan opstappen na mislukt avontuur met Schreuder

door Gino Haverkamp 120

Bron ESPN

Van der Sar denkt niet aan opstappen na mislukt avontuur met Schreuder

door Gino Haverkamp 120

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar erkent dat Alfred Schreuder niet met ideale omstandigheden te maken heeft gehad tijdens zijn dienstverband bij Ajax. De CEO van de Amsterdammers erkent dan ook dat niet alles is verlopen zoals het zou moeten. In gesprek met ESPN gaat hij in op zijn eigen rol het afgelopen half jaar.

'We moeten met ons allen in de spiegel kijken over wat er gebeurd is', stelt Van der Sar. Schreuder gaf meermaals aan dat er eigenlijk te veel spelers zijn vertrokken afgelopen zomer en Van der Sar begrijpt die indirecte kritiek wel. 'Aan de ene kant heb je de afgelopen zomer met de spelers die weg zijn gegaan en wie zijn gekomen.'

Echter is Van der Sar van mening dat Ajax met een selectie als deze zeker hoger had kunnen staan dan de huidige vijfde plek in de Eredivisie. 'We denken dat we een selectie hebben die in de top van Nederland moet meedraaien. De Europese ambities zijn er, maar in de top van Nederland moet je mee kunnen draaien en dat is met dit puntenaantal niet goed.'

'Natuurlijk verwijt ik mezelf iets', vervolgt de oud-doelman van onder meer Ajax en Manchester United. 'Je bent als directie en technisch management met Gerry Hamstra en Klaas-Jan verantwoordelijk voor de zaken goed neerzetten. Met deze trainer is dat niet gelukt.'

Van der Sar heeft weinig boodschap aan gebrek aan zichtbaarheid

Van der Sar heeft de afgelopen periode ook de nodige kritieken gekregen. Zo zou hij niet altijd even zichtbaar zijn geweest. Volgens hem gaat het echter niet altijd om zichtbaarheid. 'Ook om de gesprekken die je binnenskamers hebt met de selectie en staf.'

Aan opstappen denkt Van der Sar niet. 'Het is aan andere mensen om er een beslissing over te nemen en niet ikzelf', zegt hij, doelend op de Raad van Commissarissen. Hij bedoelt daarmee te zeggen dat hij alleen door de RvC ontslagen kan worden en niet door een mede-directielid. Zelf wil hij nog niet opstappen. Verder gaf de directeur aan dat er geen nieuwe spelers gekocht worden deze transferperiode.

Lees meer over:
Plaats reactie

Henk.S +242

Duurt wel lang voor dat hij opstapt oprotten nu Sar wegwezen

01-02-2023 10:21

RobDAZ +2726

Zou bestuur AFC Ajax ook iets vinden hoe het met de Club gaat? Even in het zonnetje..

Bestuursraad
Frank Eijken (voorzitter)
Ruud Haarms
Wendy Nagel
Marc Stuut
Sander Mallie
Mike Harman

Oh ja.. niet vergeten

'Geef Ajax z'n gezicht terug'
#éénAjax

27-01-2023 11:57

jerryisthename +32159

Nee, natuurlijk niet...wat een enorme eikel is deze vent geworden, vooral dit seizoen! Niet normaal...hoe kun je een hekel aan iemand krijgen. Ongelooflijk die vent.
Het is duidelijk mensen; deze man heeft duidelijk gefaald en neemt zijn verantwoordelijkheid gewoon niet door op te stappen, dus je kunt maar één ding concluderen: hij zit er PUUR voor ZICHZELF! Zum kotsen! 🤮
In zijn ogen is VdS > Ajax, dus imo geen echte Ajacied meer. 👎🏼

27-01-2023 11:04

GVR +3629

Alsof opstappen de enige manier is om verantwoordelijkheid te nemen. Misschien in de afrekencultuur in jouw hoofd, maar misschien is het in je opgekomen dat hij juist verantwoordelijkheid heeft genomen door te blijven toen Overmars de boel verziekte. Of toen Ten Hag vertrok. Twee momenten dat het voor hem makkelijker was geweest om ook de deur achter zich dicht te trekken, maar hij verantwoordelijkheid nam, omdat de club anders helemaal stuurloos was geworden. Heb eens een beetje respect voor wat Van der Sar eerst als speler en daarna als Algemeen Directeur bij ons bereikt heeft. Steun je club en zijn iconen, niet alleen als het goed gaat, maar juist nu.

27-01-2023 11:25

Henk.S +242

Het voetbal moet weer op de eerste plaats komen dan komen de financiën vanzelf MAAR als het financiële voorop staat wordt het een drama zoals nu koop Sanchez en Zyech dan doe je een kwaliteitsimpuls

27-01-2023 09:24

Ghs +415

Volstrekt ongeschikt als leider en eindverantwoordelijke. Geweldige keeper maar in mindere tijden staat de echte leider op.
Vertrekken!!

27-01-2023 09:14

OdjePils +6333

Tuurlijk moet hij wel opstappen! Wat ik nooit begrijp: wij zien dit allemaal in oktober al!!!

27-01-2023 08:57

jerryisthename +32159

September al. 😉

27-01-2023 11:04

OdjePils +6333

ja jij, maar ik zag het pas in oktober!

27-01-2023 13:10

Nr.10 +111831

Ik ben blij dat Schreuder eindelijk weg is, slechter kan het niet worden. Maar als je die persconferentie ziet met van der Sar… man man man wat een slap optreden weer zeg. Daar zit je dan, de hele club is een puinhoop geworden in het afgelopen jaar, en je hebt helemaal geen verhaal. Geen plan. Hij is verantwoordelijk voor het technische beleid sinds het vertrek van Overmars, en voor de aanstelling van de trainer. Want H2 willen ze geen echte verantwoordelijkheid geven. Wat mij betreft stapt hij ook op, ik maak me alleen zorgen dat er dan geen voetbalman voor in de plaats komt.

27-01-2023 08:27

jerryisthename +32159

Arnesen of Molenaar of La Ling! 👍🏼

27-01-2023 11:05

Ferd +38681

geen molenaar svp.

27-01-2023 12:53

jerryisthename +32159

Beter dan VdS. Wie heb jij het liefst, Ferd?

27-01-2023 12:54

Godenzoon24 +15406

Het eerste verstandige dat ik hem hoor zeggen is dat ze geen nieuwe spelers gaan halen!

27-01-2023 08:26

AjaxPassion +3900

Op zowel zakelijk (Menno Geelen) als sportief gebied (Overmars + ten Hag) had hij het geluk dat er toppers op die positie zaten, maar sinds hij op eigen benen staat is het een puinhoop.

Zaken uit zijn portefeuille zijn altijd een puinhoop geworden (o.a. Nouri, Promes, Onana, Overmars, Blind, aanstellen nieuwe TD('s), aanstellen nieuwe trainer, ontslaan Schreuder en noem maar op!).

Ik had het niet gek gevonden als hij ook mocht wieberen. Maar ala, wellicht nog een laatste kans.

27-01-2023 08:10

BlueDuke +4496

Hij was niet de verantwoordelijke man bij de helft van de zaken die je noemt. Ik zou hem nu zeker niet ontslaan want dan gaat het echt niet beter. Laat RVC maar eens orde op zaken stellen en een TD aanstellen. Als dat loopt kan je hem wegpromoveren naar één of andere uefa commissie. Lijkt me wel een geschikte baan voor van de Sar. Heb je ook gelijk als Ajax wat connecties zitten

27-01-2023 09:35

AjaxPassion +3900

Welke niet dan volgens jou? Hij is overal bij betrokken als AD. Hij is verantwoordelijk voor alles wat er naar buiten komt.

Ik zeg ook laatste kans. Als hij nu niet de intentie gaat tonen om Ajax weer Ajax te laten zijn, dan mag hij ook wieberen. En dan is jouw oplossing inderdaad wel een mooie.

Het meest schrijnende ben ik nog vergeten trouwens. Cruijff en Jonk eruit gewerkt en het was algemeen bekend dat Overmars voor Bosz koos en vd Sar voor Keizer + Bergkamp, die er een aantal maanden later ook werden uitgeflikkerd.

27-01-2023 09:44

BlueDuke +4496

Van de sar moet zich als AD niet met het technisch beleid bemoeien. Zaak Nouri idd wel, maar het technisch beleid hoort bij een TD. Dat er nog geen TD is en van de Sar bijsprinkt zie ik als een fout van de RVC. Ik heb moeite dat mensen alle schuld bij van de Sar schuiven. Niet omdat ik hem wil verdediger maar omdat dan het grotere probleem, de RVC niet belicht wordt. Trainer aanstellen of niet, spelers zaken zoals Blind etc. Moet een TD doen. Dat die er niet is, is schuld van RVC. Van de Sar mag dat (gelukkig) niet doen. Dat hij dat nu deels wel doet is angstig

27-01-2023 10:20

Betuwe85 +21303

Nee hoeft die ook niet niemand kan hem opnpapier ontslaan

27-01-2023 07:42

Simon1 +2959

Doe maar wel.

27-01-2023 07:40

Sterretje73 +5294

De enige waarvan ik denk dat hij ons nu nog op tijd kan bijsturen is Overmars. Verder zou ik helaas helemaal niemand weten die er direct zou staan.

27-01-2023 07:35

Barra +5531

Van der Sar heeft genoeg verbeterpunten en is in die zin niet de grote man die ten allen tijde voor de camera verschijnt. Aan de andere kant hebben we ook de vette jaren met hem gekend, waarvoor hij geroemd werd en waarin de organisatie goed stond. Dit is niet allemaal alleen te wijten aan Overmars, die nu wordt verafgood ondanks dat hij zelf dus onbegrijpelijke dingen heeft gedaan in zo'n positie. Het belangrijkste is hoe van der Sar de komende crisisperiode aanpakt en of we weer de weg omhoog inzetten, daar kunnen we hem dan echt op beoordelen.

27-01-2023 07:22

Godenzoon24 +15406

Nee zijn huidige handelen leert dat hij volledig leunde op anderen. En ja dus Overmars! De club dondert vanaf de zwarte piste naar beneden sinds zijn vertrek!

27-01-2023 08:28

Barra +5531

Als AD moet je ook op anderen leunen en delegeren, want je denkt toch niet dat hij alles binnen een club gaat regelen. Overmars heeft zeer goed werk geleverd, maar we hoeven hem ook niet te verafgoden. De uitloop van spelers afgelopen jaar had hij ook niet tegen kunnen houden en ook Overmars was mede afhankelijk van bv het goede werk van ten Hag. We moeten ook niet vergeten dat Overmars zichzelf en de club in de steek heeft gelaten met zijn dickpics. In zijn functie was hij niet langer houdbaar en is hij niet voor niets naar het buitenland gevlucht.

27-01-2023 09:09

Drukwerk1968 +7127

Een directeur hoeft niet zichtbaar te zijn. Liever niet. Dat zijn ook domme verwijten. Een directeur moet binnen de organisatie zichtbaar zijn.

27-01-2023 07:21

Ricoteb +53178

Tuurlijk is dat de belangrijkste taak, maar als CEO ben je nou eenmaal ook uithangbord naar buiten toe. Dus in belangrijke dossiers als Nouri en Overmars hoort hij juist naar voren te treden. Nu kregen in het geval overmars Ten Hag, spelers en zelfs Heitinga bij Jong de vragen voorgeschoteld. Dan moet je als Ajax zijnde tegen de media zeggen “aan de spelers en staf stel je die vragen niet, maar de AD zal woord geven en alle vragen beantwoorden”. Maar nu ook bij Schreuder. Je laat hem zitten na Emmen, maar spreekt ook niet openlijk vertrouwen in hem uit. Dan krijg je nooit duidelijkheid en rechtlijnigheid in de club

27-01-2023 07:26

Drukwerk1968 +7127

Bij ieder dossier heeft hij naar buiten toe gereageerd. Dat hoeft maar 1 keer. Intern doet hij dat vaker. Dat de media blijft vragen: hoe vaak hoor jij de ceo van fc Groningen, feyenoord, psv, Utrecht enz enz.

27-01-2023 07:33

Ricoteb +53178

Moet zeggen dat ik nieuws over Groningen en Utrecht nou niet bepaald op de voet volg, maar Brands en Te Kloese waren afgelopen week nog herhaaldelijk in het nieuws

27-01-2023 07:37

Drukwerk1968 +7127

Heb jij brandts zijn steun aan van nistelrooy uit horen spreken? Enkel in het nieuws bij transfers vanwege zijn dubbelfunctie, net als ten kloese.

27-01-2023 07:43

Ricoteb +53178

Die dubbelfunctie heeft Sar ook, en ook daar hoor je hem niet over. En nee Brands hoor je niet over de trainer, maar die staat ook niet ter discussie. Heel de achterban weet dat PSV door het vertrek van Gakpo en Madueke letterlijk vleugellam is. Ik zie RuudOut nou niet echt ooit voorbij komen

27-01-2023 07:46

Drukwerk1968 +7127

Huntelaar doet dat bij ajax. Van der sar heeft meermaals gezegd dat er teveel verkocht is.

27-01-2023 07:50

Godenzoon24 +15406

Beslissingen nemen!! Maar ook dat doet hij niet. Ja nu veeeeeeel te laat door eindelijk echte druk van de supporters!

27-01-2023 08:29

Raoul14 +3094

Vd Sar kan beter heel erg onzichtbaar blijven, wat een arrogante klootzak is dat zeg! Achter de schermen schuldig aan ongekend dramatische prestaties, geldvernietiging en imago schade. Blij met zijn interview, nu hebben wij zijn ware aard leren kennen.

27-01-2023 07:15

Gonzalez75 +5906

Van der Sar is zeer erg onzichtbaar geweest de afgelopen maanden. Hij heeft niet veel gedaan vanuit zijn positie om eens met de vuist op tafel te slaan en voor orde te zorgen. Ook bij hem en zijn functie kun je je de vraag stellen of hij wel nog geschikt is voor zijn functie na dit debacle.

27-01-2023 07:10

4bier +31367

Sar de bron van al het kwaad. Opgerot.

27-01-2023 07:08

A-west +5784

Inderdaad denk ik dat Sar inderdaad medeschuldig is aan de huidige situatie bij ajax inderdaad.
Soms moet je inderdaad beslissingen nemen die inderdaad hard aankomen maar het is inderdaad logisch dat mijn positie ook inderdaad ter discussie moeten worden gesteld inderdaad. De huidige situatie is inderdaad ook mijn schuld. Ik duik vaak weg en ontloop mijn verantwoordelijkheid inderdaad.
ALDUS vd SAR.
Wegwezen en een fatsoenlijke directeur aanstellen.

27-01-2023 06:49

Craain +5013

Van der Sar was voor de komst van Schreuder. En hij wilde Meulensteen ook halen, dan zegt het genoeg over zijn denkwijze. Meulensteen? Het is net als Schreuder een trainer die geen aanvallende denkwijze heeft. Meulensteen heeft jarenlang getraind met een verdedigende speelstijl. Dat moet vd Sar toch weten?

27-01-2023 06:31

AjaxHoorn +32989

Voordat we Sar eruit gooien moeten we bedenken dat iedereen van de Fluwelen Revolutie dan weg is he. Wat komt er voor terug...

27-01-2023 06:27

Tuurajax +2555

Een smerige opportunistische narcist is die vd Sar geworden. Jaake en Coronel zijn er niets bij, om maar wat droevige gevallen uit het verleden erbij te halen.

Kan me die anekdote van Derksen nog goed herinneren en begrijp die nu ook steeds beter.

De prestaties hebben een heleboel stront onder de tafel gehouden. Ik denk dat het erg lang gaat duren voordat we hier van hersteld zijn. In de tussentijd hopen dat de malaise in 040 aanhoudt want ik moet er niet aan denken dat die met "onze" CL miljoenen aan de haal gaan. Dan liever kakkies of kaasjes. Kakkies zijn zeker de helft weer kwijt aan UEFA boetes en de kaasjes zijn (nog) geen structurele bedreiging.

27-01-2023 06:11

Dolblij +45828

Sar is een mooi weer manager en geeft bij zwaar weer niet thuis. Helaas zie ik in de RvC niemand met de nodige statuur die Sar de laan uit gaat sturen.

27-01-2023 05:27

Dave +5946

NU JIJ NOG SAR JE BENT GEEN DIRECTEUR MET BALLEN DUS OPZOUTEN

27-01-2023 05:06

JaapStam +137939

AZ-AJAX in de maand September (in 2022) was voor mij al de kantelpunt om het ontslag van Schreuder!!!

27-01-2023 05:03

Tuurajax +2555

ik vond het veelzeggend dat alleen de naam van Schreuder is rondgegaan als reële opvolger van ETH. Die lui die er over gaan hebben echt geen idee. Zie ook TD invulling.

27-01-2023 06:13

mvdk +44628 moderator

Meedraaien in de top? Ajax moet gewoon standaard kampioen worden met zulke uitgaven.

27-01-2023 04:52

JaapStam +137939

#TeamOvermars!!!

27-01-2023 04:25

Jayq +3396

Van der Sar wordt nu afgerekend op het falende technisch beleid van afgelopen jaar. Maar daarvoor is hij natuurlijk nooit aangesteld. Dat heeft hij in de schoenen geschoven gekregen na het vertrek van Overmars.

Hij functioneerde prima als AD naast een (goede) TD. Ajax heeft met hem de vicevoorzitter van de ECA in de gelederen. En de nieuwe opzet van de CL komt mede uit zijn koker (ik laat even in het midden of het een goede opzet is). Waaruit blijkt dat er op Europees niveau naar hem geluisterd wordt en we dus iets in te brengen hebben. Dat moet met een nieuwe AD maar weer allemaal afgedwongen worden. En ik zie nog niet zomaar een oud-voetballer, geschikt zijn als AD en dat weer snel voor elkaar krijgen. Laat staan een niet oud-voetballer (die misschien wel een heel goede AD zou zijn).

Wat mij betreft mag Van der Sar dan ook wel blijven (voor nu). Er moet gewoon snel een TD aangesteld worden, zodat die verantwoordelijk bij Van der Sar vandaan is. Dan kan hij daarna weer beoordeeld worden op het werk waarvoor hij is aangesteld.

27-01-2023 04:02

FTS95 +16161

Vd Sar heeft nooit prima gefunctioneerd. Opzouten met die flapdrol

27-01-2023 04:39

Adt +1656

Kijk eens waar de club stond toen vd Sar begon op voorspraak van Johan en wat ze in die tijd allemaal bereikt hebben. Daarnaast is hij ook nog een club icoon en zeker geen flapdrol

27-01-2023 04:58

FTS95 +16161

Absoluut wel een zeer zelfingenomen flapdrol

27-01-2023 05:02

kanye.w +4151

Ondanks alle kritiek waar ik het best mee eens kan zijn wb alfreds veelste late ontslag, heeft Sar wel degelijk een waarde gehad 'als uithangbord' de afgelopen jaren. Hij kan er ook vrij weinig aan doen dat Marc een creep bleek te zijn

27-01-2023 02:30

AjaxPassion +3900

Maar jij vind een uithangbord zijn dus voldoende als je Algemeen directeur bent van een miljoenen bedrijf?

27-01-2023 03:20

Adt +1656

De resultaten onder vd Sar, zowel zakelijk, als sportief waren ook uitmuntend, dus wat mij betreft heeft hij het uitstekend gedaan en zou de chaos compleet zijn als hij ook zou vertrekken.

27-01-2023 04:55

Bramble1988 +9344

Exact!👍🏻

27-01-2023 05:27

AjaxPassion +3900

Op zowel zakelijk (Menno Geelen) als sportief gebied (Overmars + ten Hag) had hij het geluk dat er toppers op die positie zaten, maar sinds hij op eigen benen staat is het een puinhoop.

Ook zijn zaken uit zijn portefeuille altijd een puinhoop geworden (o.a.. Nouri, Promes, Onana, Overmars, Blind, aanstellen nieuwe TD('s), aanstellen nieuwe trainer, ontslaan Schreuder en noem maar op!).

27-01-2023 08:06

nightgoat +31447

Hoeveel laf schijnheil kan een mens aan?
Fopdirecteur Edje moet zo snel mogelijk de pleiterik maken maar aangezien men elkaar daarboven zwaar dekt, valt het ergste te vrezen voor de komende jaren wat een "vroegtijdig" vertrek betreft.

27-01-2023 02:15

Velibor30370 +4160

Wederom z’n brevet van onvermogen laten zien vandaag…komop Leen, nog ff een laatste daad voordat je gaat

27-01-2023 01:43

Wobbo +11619

Ook geen zelfkennis dus. Je bent het tegenovergestelde van een leider Flappie van der Slappie. Houdt de eer aan jezelf en vertrek gewoon.

27-01-2023 01:38

Bc te P +22130

Nu vd sar eindelijk schreuder eruit gegooid heeft mag hij van mij wel blijven, lief hè

goed werk edje!

27-01-2023 01:33

AjaxPassion +3900

Facking ei, had dit dan voor het EK gedaan! Toen was het toch godverdomme ook al wel duidelijk dat er totaal geen progressie in Ajax zat?

Nee lekker wachten tot heel je selectie ontevreden is, spelers zijn vertrokken, je 7 punten achter staat en geen tijd meer hebt om het team Europees klaar te stomen.

27-01-2023 01:27

MichelAngelo66 +22335

Pier is net binnen. Nu met een sneltreinvaart handelen. Eerst even snel een tussenpaus trainer aanstellen tot eind van het seizoen. De CL plaats veilig stellen.

Een voetbalman de RvC in, een Cruijff man uiteraard. Ophof? Iemand ideeën? Vervolgens vd Sar een schop onder zijn kont (is geen Cruijff man ondanks dat hij zijn baantje aan hem heeft te danken) en dus een nieuwe AD. Ook een Ajax man. Molenaar komt u maar. Als hij dat niet wil, dan voor de RvC.

Technisch Hart KJH en Jordi. Dan aan het werk met een coach uitzoeken. Spaanstalig mag. Tadic mag assistent worden.

27-01-2023 01:23

wijzijndebeste123 +166695

Ophof werd met pek en veren de Goffert uitgejaagd vanwege zn wanbeleid.

27-01-2023 01:26

Ajax1114 +19393

Geen Ophof. Ga Keje Molenaar smeken om in de RVC te gaan plaats nemen. Tscheu La Ling als TD en Peter Bosz als trainer. Dan haal je drie personalities in huis maar aangezien er nu zwakke mensen zitten gaan die vaak ook zwakke mensen aanstellen. Als Van der Sar zijn ego voor laat gaan en geen Peter Bosz aanstelt is het voor hem game over.

27-01-2023 02:10

Danielson +50662

Ling? Alsjeblieft zeg... Hoe kom je erbij.

27-01-2023 02:12

redfella +1327

Gelukkig hebben we een rvc en een rvb, die zullen nu ook wel wakker worden hoop ik.

27-01-2023 00:59

SCHREUDERNOPARTY +2509

Ik begrijp de kritieken op Sar 100% hoor alleen je kan nu niet ineens iedereen de laan uitsturen na 1 slecht half jaar... er moet grondig geavalueerd worden over deze hele situatie binnen ajax en iedereen zijn positie maar de prestaties op het veld wat schreuder liet zien lag niet bij de directie uiteindelijk hij heft heel lang te tijd gekregen tot vandaag de druppel was... en 0,0 verbetering laten zien geen spelers beter gemaakt en domme beslissingen zoals Tadic rechtsbuiten steeds blijven maken dan word het je verdiende waterloo

27-01-2023 00:57

Cruijffiaann +2958

Michael Kinsbergen sprak ooit voor z'n (gedwongen) vertrek de legendarische woorden dat Edje er nog niet klaar voor was.

27-01-2023 00:51

Ozymandias +159568

Ik vrees dat Vd Sar er nooit klaar voor zal zijn.

27-01-2023 01:08

Johan4ever +10914

Ozy ik vrees dat jij teveel in jezelf gelooft😇!

27-01-2023 04:40

supporter sinds +7914

Vd sar ook oprotten en het liefst morgen. Het ligt zeker niet alleen aan schreuder maar ook aan die figuren die hem zijn blijven steunen

27-01-2023 00:49

goajaxgo +14193

Van der Sar heeft geen visie.
Visie is essentieel in het voetbal. Cruijff begreep dat.

27-01-2023 00:48

Ajax1114 +19393

Ja dan noem je ook iemand. Door zijn visie heeft de club vaak successen gehaald.

27-01-2023 02:11

Mokum87 +2435

Laten we nu vooral focussen op een geschikte trainer. Om nu iedereen te ontslaan is ook geen oplossing. Dan creëer je totale chaos.

27-01-2023 00:47

vandenhaas4 +15156

Totaal ongeschikt.

27-01-2023 00:45

champhead +14548

slappe zak

27-01-2023 00:42

GVR +3629

Er is hier maar een hoofdschuldige en dat is Overmars. Die heeft
een uitstekende organisatie opgeblazen.

Dat Edwin geen geschikte TD heeft weten te strikken is erg jammer, maar een duo Overmars-Ten Hag is uniek en vervang je ook niet zomaar. Van der Sar is voor veel meer verantwoordelijk dan het eerste elftal, normaal is dat helemaal niet zijn verantwoordelijkheid, maar het komt wel even op zijn bordje, puur en alleen door Overmars. Hem daar nu op afrekenen en de afgelopen tien jaar met (ook zijn) successen even vergeten is vals en onterecht.

27-01-2023 00:41

Odysseus +14485

Ach, houdt toch op met dit slappe gelul.

27-01-2023 00:46

Odysseus +14485

Dan zou Ajax dus afhankelijk zijn van Overmars en ten Hag en die zouden nooit hebben kunnen vertrekken. Hoe zou de club dat voor elkaar hebben moeten krijgen? Enkelbanden om?

27-01-2023 00:48

GVR +3629

Nee, Overmars had net tot 2026 bijgetekend. Normaal heb je een gedegen overdracht bij zo'n directiefunctie. Een trainer is te vervangen, uiteraard, maar in dit geval kwam het bovenop het vertrek van Overmars.

27-01-2023 00:52

Odysseus +14485

Als je geluk hebt ja, krijgt een directie die tijd. Maar het was altijd al duidelijk dat Overmars en ten Hag niet afzonderlijk van elkaar bij Ajax zou blijven. Een groot bestuurlijk probleem bij Ajax is dat ze niet aan opvolgingsplanning doen, waardoor ze geen kandidaten paraat hebben als iemand wegvalt. En dat mag je Van der Sar als eindverantwoordelijke zeker aanrekenen. Zoals wel meer.

27-01-2023 00:55

Sinteo +799

Neem aan dat je het toch gemerkt hebt dat ze afhankelijk waren van. Die 2

27-01-2023 02:58

Intec2.0 +12445

Hoeft ook helemaal niet maar wel ervan leren. Hij heeft te lang gewacht

27-01-2023 00:41

davy14 +1701

Edwin kan alleen blijven als die Jonk, Bergkamp en FdB uitnodigt voor een kopje koffie en al het oud zeer uitpraat om vervolgens het plan van Cruijff uit te voeren zoals het had moeten gebeuren.

Gaat die alleen nooit doen.

27-01-2023 00:41

Talentje020 +20169

Van Der Sar heeft zwaar geleund op Overmars, mist zoveel eigenschappen om de club te leiden,

27-01-2023 00:40

JTajax +10722

Waarom heet in het voetbal alles een 'avontuur'. Dit is toch gewoon een zakenrelatie. Hollandse coach bij een Hollandse club. Nou, wat een avontuur.

27-01-2023 00:37

LukaLitmanen +82613

Heeft Vd Sar dit ontslag in zijn eentje besloten of met RVC en H2?

27-01-2023 00:33

wijzijndebeste123 +166695

H2 gaf hij aan.

27-01-2023 00:40

Tommyshelby +130544

Hij moet snel oprotten.

Echter heb ik liever dat hij nog even blijft en de andere posities eerst worden gevuld met goede mensen.

Zodra er een TD is, hoop ik dat de RvC hem eruit flikkert.

27-01-2023 00:31

TJHooker +3938

Moet je nu niet doen, heb je straks helemaal nergens meer een voetbalman in de directie

27-01-2023 00:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.