Van der Sar geeft toe: 'Over het algemeen misten we bij de spelers de toewijding'

door Bart Veenstra 179

Bron De Telegraaf

Van der Sar geeft toe: 'Over het algemeen misten we bij de spelers de toewijding'

door Bart Veenstra 179

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar geeft toe dat de aanstelling van Alfred Schreuder als trainer van Ajax achteraf een mismatch is geweest. De algemeen directeur, die eerder al een interview gaf bij ESPN, heeft ook zijn verhaal gedaan tegenover De Telegraaf.

In dat interview krijgt Van der Sar onder meer de vraag wat hij zichzelf verwijt. Een goede vraag, zo stelt hij, al wil hij niet écht antwoord geven. 'Er zijn genoeg dingen, maar die wil ik niet en plein public neerleggen. Natuurlijk kijk ik in de spiegel', zegt de directeur, die al snel terugblikt op de afgelopen zomer waarin Ajax veel goede spelers zag vertrekken. 'Misschien wel te veel. En er zijn er tien teruggekomen, die kwaliteit hebben, maar nog niet het niveau hebben van de jongens die zijn vertrokken. De eerste zeven wedstrijden ging het goed, maar daarna is de klad in de prestaties en het vertoonde spel gekomen.'

'Schreuder wilde een speler heel graag hebben, die ook niet uit de verf is gekomen'

In de afgelopen periode was Schreuder geregeld kritisch op de clubleiding van Ajax. Hem zou zijn beloofd dat er maximaal vier spelers zouden mogen vertrekken en dat is de trainer niet nagekomen. Bovendien voelde hij niet de gewenste rugdekking. Van der Sar reageert: 'Dat zijn mooie woorden. Er zijn twee spelers weggegaan die niet in de planning stonden en daar moet je als trainer mee dealen. Met de kwaliteiten die we hebben, moeten we in Nederland met attractief voetbal in de top kunnen spelen. Daarnaast wilde hij een speler heel graag hebben (Lucas Ocampos of Bassey, red.) die ook niet uit de verf is gekomen.'

Van der Sar wil niet vertellen hoe Schreuder reageerde op zijn ontslag, al geeft de directeur wel aan dat iedereen hogere verwachtingen had. 'En de ontwikkeling van bepaalde spelers stokte ook. Ik denk dat het uiteindelijk niet de juiste match is geweest', aldus Van der Sar, die de vraag krijgt of Schreuder ook bij een zege op FC Volendam zou zijn ontslagen. 'Nee, dit was de druppel. In sommige wedstrijden was een vleugje zichtbaar, maar over het algemeen misten we bij de spelers de toewijding. Het vertrouwen dat daar de komende wedstrijden verandering in komt, hadden we niet.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Discussie Studio Voetbal: iedereen m n. Vd Vaart draait er wat omheen, alleen Afellay duidelijk: noemt meerdere momenten op waar Sar grote fouten heeft gemaakt, plus 'Ajax is beursgenoteerd bedrijf, er zijn er opgestapt om minder', conclusie Afellay: ik vind niet dat hij (Sar) kan blijven zitten. Zo is het, Ibrahim!

30-01-2023 06:57

Koekie87 +21030

Hahaha wanneer gaat men eens kijken naar het functioneren van v.d.Sar aangezien ik ergens las dat Ajax er al uit was met Alex Kroes die technisch directeur zou gaan worden en daarbij Kluivert ook rol bij zou gaan spelen maar dat v.d. Sar daar een stokje voor stak met het aanstellen van Schreuder en voor het aan en verkoopbeleid Huntelaar en Hamstra naar voren schoof. Ben ook benieuwd of er überhaupt nog een technisch directeur komt aangezien we al bijna een jaar verder zijn of dat Huntelaar en Hamstra gewoon mogen blijven aanmodderen.

28-01-2023 10:06

Ferd +38681

Het was niet achteraf een mismatch Edwin, het was vooraf al een mismatch zoals aangegeven door o.a. ondergetekende en Ozy

28-01-2023 03:31

Gewoon Gijs +18455

Twente tijd onder andere zei genoeg, ik begreep zijn komst ook niet. Extra reden: lekkende kraan

28-01-2023 07:12

jerryisthename +32155

Supporters geven toe: 'Over het algemeen misten we bij de Algemeen Directeur de toewijding.'

27-01-2023 23:19

Freddy Ax +1389

In mijn ogen pakt Sar wel de verantwoordelijkheid die hij heeft .of dat nu een gelikt media verhaal is of niet doet niet ter zake.
Wel denk ik dat er eerder ingegrepen had kunnen worden ,na 7 wedstrijden liep de boel vast dus had er voor het WK begon een afspraak moeten liggen met de verwachtingen aan Schreuder.
Helaas vermoed ik dat een andere trainer niet meteen de oplossing is als het probleem zit in een kwaliteitsarme en niet uitgebalanceerde selectie.
Waar wel een kans ligt is het nu doorselecteren en stoppen om Tadic als halfgod te behandelen.
Een logische opstelling moet haalbaar zijn lijkt me.Bassey heeft als LB iets toe te voegen ,hij kan centraal in een puur verdedigende rol wel mee. Mogelijk Wijndal kietelen en hem als LB inzetten lijkt logisch.
Kudus op het middenveld zou ook niet verkeerd zijn ,Bergwijn als eerste Linksbuiten ook niet, Conceição als vaste man op rechts ,Rensch gewoon rechtsback
Berghuis als linker middenvelder .
Maar ook andere combinaties kunnen ,belangrijk is dat spelers i hun kracht en met vertrouwen komen te spelen en zich niet als proefkonijn ingezet voelen.

27-01-2023 20:51

A-west +5768

Bij Alvarez was er wel beleving. Een van de weinigen.Leg mij nou eens uit waarom Bergwijn aan het begin van de competitie geweldig speelde. Er werd geroepen dat hij de eredivisie ontgroeid is. Zelfs die vervelende espn analist Perez. En we zijn een half jaar later en hij kan er ineens niks meer van. En meer spelers die het ineens laten afweten. Dan is er toch iets mis met de beleving? Vd sar had aangeklooid met Schreuder als ze gewonnen hadden gisteren. Wat een slapjanus. En trek de lijn maar door met Edje. Totaal ongeschikt als directeur.

27-01-2023 18:58

Harrier Du Bois +39140

vd Sar is dan ook voor mij de nummer 1 die hoort te vertrekken als het niet beter gaat, de komende tijden zijn voor hem ook erg cruciaal. Leuk als het leuk is, een slappe zak wanneer het niet gaat.

27-01-2023 19:30

jerryisthename +32155

Juist. Helemaal eens. 👍🏼

27-01-2023 23:20

mokumnorth82 +2362

Goede zelfreflectie Edje!

Iedereen riep al voor de winterstop om zijn vertrek, doordat JIJ toen niet ingegrepen hebt is de achterstand nu zo groot en heeft de opvolger eigenlijk te weinig tijd om het team naar zijn hand te zetten. Terwijl deze juist ideaal was met het afgelopen wk.

Mochten wij het kampioenschap missen, en die kans is reëel gezien het resterende programma, dan is dit vooral ook JOU schuld!

27-01-2023 16:39

AFCAjaxMidNineties +12819

We mogen FC Volendam echt heel, heel erg dankbaar zijn!!!

27-01-2023 15:16

AlexIbarra +19352

Carel Eiting heeft zijn oude club toch nog een grote dienst bewezen..

27-01-2023 16:40

mickey2602 +4800

2011,het jaar waarin Cruijff samen met Bergkamp en Jonk de club op zijn kop zette.
Nu,12 jaar later,Jonk die met "zijn" Volendam ervoor zorgt dat de club weer op zijn kop staat.

27-01-2023 17:20

A-west +5768

Vd Sar had Schreuder niet ontslagen als ze van Volendam hadden gewonnen. Maar hij zegt wel dat er geen klik was met de spelers. Dat heeft vd Sar verkeerd ingeschat. Bij winst had hij dus aangemodderd. Vd Sar. Pak je spullen en hoepel op man. Gek.

27-01-2023 14:16

AN34. +4999

Precies als er nog een froemel goal kwam laatste secondes was hij niet ontslagen. Schreuder had totaal geen band met de spelers zoals ten hag dat wel had.

27-01-2023 14:29

Ferd +38681

ik denk ook dat er bij een frommel goal in de laatste seconden er een persconferentie met Sar was geweest, zonder Schreuder.

28-01-2023 03:33

Ajacider +4948

Ranglijstbeleid. Totaal geen visie deze keeper en ook niet gek natuurlijk. Kan die wel zijn JC Business papiertjes halen maar een voetbalclub is geen normale organisatie.

27-01-2023 17:46

Web +178830

Ik had echt gedacht ( ook vaak gezegd hier )
Ajax tilt het besluit over Emmen een ( die win je toch wel ) en dan heb je alle tijd de boel in orde te maken tijdens het WK

Dat hebben ze dus totaal verkeerd ingeschat
Hoe kun je niet zien dat Schreuder geen band heeft met de spelers, dat hij telkens weer de boel door elkaar gooit, dat er geen enig idee van het spel te bekennen is. Het was loszand, en dat geeft hij ook nog een achterlijke persconferentie en zeggen dat er met hem niet te spotten was, toen wist ik, die moet er snel uit

Blind heeft ze ook nog proberen wakker te schudden, niets mee gedaan
Ik heb in die tijd mijn mening hier heel vaak gezegd, maar ze kozen voor Schreuder

Onbegrijpelijk

27-01-2023 13:44

Henkjanklaas +20683

Vd Sar en Hamstra zelf opkrassen en snel ook. Ze hebben onze club ten gronde gericht nadat die trend al onder ten Hag was ingezet zeker na het vertrek Overmars

27-01-2023 13:01

Web +178830

Los echt niets op nu
Zorgen dat de staf in orde word gemaakt

Als Hamstra nog steeds zegt dat hij goed ingekocht heeft, dan moet hij weg
Ik hoor het hem nog zeggen

27-01-2023 13:47

JariHeijden +5629

Waarom moet Hamstra weg? Hij heeft niet gevraagd om TD te spelen. Hij was tijdens Overmars een prima technische secundant. Hij kan ook een prima tweede man zijn als we weer een sterke TD hebben. Hamstra kan dan veel met de jeugd doen, qua contracten en zo, wat hij ook deed toen Overmars TD was.

We hebben nu vooral een nieuwe trainer en een nieuwe TD nodig.

27-01-2023 14:11

Juan62 +46778

Heb me gisteren weer dood zitten ergeren aan Bergwijn, overal in de drukte te vinden behalve op zijn positie aan de zijlijn
We kunnen Bassy wel vervloeken, maar van hem kan je niet verwachten dat hij een speler passeerd.
hij stond gisteren meer hoog aan de zijlijn dan op zijn eigen positie

Dacht gistern tijdens de wedstrijd , ze missen de geest, het lijkt wel dat ze er geen moer om geven

27-01-2023 12:26

wendoo9 +8148

Bergwijn kan er niets van.

28-01-2023 00:02

Jp777 +8921

Zelden zo’n ongeschikt trainer gezien als Alfredje.

Complete pleaser en onderdanige persoonlijkheid. Compleet ongeschikt als leider, dit kan je ze wel kwalijk nemen, je kent de persoonlijkheid van de man toch?

27-01-2023 12:16

Juan62 +46778

Ik heb hem nooit ontmoet en neem aan dat hij niet is zoals je omschrijft want dan kan je nergens in de voetbalwereld werken

27-01-2023 12:28

Jp777 +8921

Ik zit het dik aan uiteraard maar de basis is dat Schreuder meer een verbinder lijkt dan een harde persoon die harde keuzes maakt

27-01-2023 12:33

Ferd +38681

met zijn persoonlijkheid kan hij prima in de voetbalwereld werken, maar niet als eindverantwoordelijke. Een prima assistent kan hij zijn.

Neem een Richard Witschge, als assistent prima, maar zou jij Witschge ooit als eindverantwoordelijke voor een groep zetten? Ik niet. Het verschil tussen Witschge en Schreuder is dat Witschge zijn plaats, kwaliteiten en zwaktes wel kent.

28-01-2023 03:35

MichelBoerebach +29384

Bedoelt Flap nu dat als we gisteren met hangen en wurgen de 2-1 gemaakt zouden hebben, hij gewoon met Schreuder door zou zijn gegaan???

27-01-2023 12:15

afcamitta +1852

Uhh hij bedoelt gewoon Grillitsch hoor en niet Bassey of Ocampos. En dan nog te bedenken dat mensen serieus Grillitsch boven Alvarez zouden kiezen op basis van een paar minuten speeltijd.

27-01-2023 12:08

MichelBoerebach +29384

Grillitsch is een speler van het niveau Zimling.

27-01-2023 12:16

Cruijffiaann +2958

Grillitsch kan 10 keer beter voetballen dan Alvarez.
Prima speler geweest in Duitsland.

Bovendien doelde hij wel degelijk op Bassey.
Grillitsch is louter geblesseerd geweest, daar kan Schreuder niks aan doen.

27-01-2023 12:36

Rockanje23 +37212

Dat kan Schreuder wel, want Grillitsch was al 5 maanden niet fit en toch wilde Schreuder hem persé hebben. Omdat hij hem nog kende uit zijn Duitse tijd.

27-01-2023 22:42

Oxxer +165741 moderator

De vraag die niet gesteld is gister, onder voorbehoud dat het klopt, waarom vd Sar dat bewuste gesprek met de spelersraad weigerde terwijl Ajax toen al in een grote sportieve crisis zat.

27-01-2023 12:00

DeKes +3213

Deze figuur is al vanaf het begin één grote aanfluiting!!
Compleet het tegengestelde van een sterk bestuurder!
En dat nog wel bij AJAX!!
EEN LACHERTJE!!
SNEL EEN ANDER GRAAG!!

27-01-2023 11:35

afcamitta +1852

Oja je ziet natuurlijk liever een Rik van den Boog of Maarten Fontein type. Wees blij dat er een voetbal man op deze positie zit! Oke hij komt niet altijd lekker uit zijn woorden maar van mij hoeft hij dat ook niet te doen. Een td mag dat doen, dus die zsm aanstellen.

27-01-2023 12:11

MichelBoerebach +29384

Ga weg, man met je voetbalman.

27-01-2023 12:19

JariHeijden +5629

Fontein moest weg omdat hij teveel en kakker was en zo sprak. Maar Cruijff was juist een groot fan van Fontein...

27-01-2023 14:14

Rockanje23 +37212

Inderdaad!

27-01-2023 22:42

MichelBoerebach +29384

Flap is een lafaard, die zich jaren verschuild heeft achter Overmars en Ten Hag. Weg met die gast!

27-01-2023 12:18

Hebbendiekip +4863

Dit was de druppel? Die zicht echt met zijn kop in zijn reet he, slappe.
Wat een ongelofelijke slappe directeur zeg. Praat veel maar zegt niks. Over observerend vermogen beschikt hij in ieder geval niet, best handig als Algemeen Directeur!

27-01-2023 11:18

Steffenhagen +38243

Als het netwerk van Van der Sar is : meulensteen en stam bellen dan houd ik mijn hart vast voor de invulling van de staf

27-01-2023 11:12

jerryisthename +32155

Vind je het gek, met zo'n incapabele AD/TD die er zo'n zooitje van maakt met als gevolg de slechtste trainer ever bij Ajax.
Ben die gozer zo zat ook. Gatverdamme!

Nu is het vooral #VanderSarOut !!!!
RvC doe je werk...en snel een beetje! Bedankt.

27-01-2023 10:59

goajaxgo +14180

Simpel. Alleen al de aanstelling van Schreuder is ruim voldoende reden om ontslagen te worden.

27-01-2023 10:58

MichelBoerebach +29384

En hem dan vervolgens maanden de hand boven zijn hoofd houden.

27-01-2023 12:21

goajaxgo +14180

Dat is NOG erger. Een chimpansee had het nog beter gedaan dan die slappe deegsliert.

27-01-2023 14:29

Ajaxfan31183 +16391

Hoe kom je daar nu bij dat het een slechte match is geweest, vanaf begin van het seizoen voordat hij werd aangesteld werd er al gezegd niet doen want dat is gedoemd te mislukken omdat het geen ideale hoofdcoach is maar de perfecte tweede man. En wat dacht van de Sar en co , Ach we hebben schijt aan de buitenwereld en we doen gewoon waar we zin in hebben

27-01-2023 10:57

Dolblij +45767

Zit nog eens naar de persco van Sar te kijken. Over een mismatch gesproken. Deze man is een mismatch met zijn functie. Zit daar met hoge adem, zenuwachtig in zijn handen te wrijven, komt slecht uit zijn woorden en voelt zich duidelijk niet op zijn gemak.

"eeeeeeh, wat verwijt ik mezelf, goeie vraag."

Kom op man.

27-01-2023 10:50

CruijffiaansNouriaans +4457

Ik vond hem juist rustig, weloverwogen en was blij om te zien dat hij de knoop door hakte en wat leiderschap toonde.

27-01-2023 10:54

Dolblij +45767

Daar was ik ook blij om, al was het veel te laat. En verder goed op lichaamstaal letten, Sar stond naast zich, zeker de eerste 5 minuten.

27-01-2023 10:57

CruijffiaansNouriaans +4457

Je laatste zin snap je zelf wel hoop ik? 😂 maar leg es uit?

27-01-2023 15:48

Dolblij +45767

Oh sorry, dat is een niet bedoeld germanisme. "Er steht neben sich" betekent eigenlijk "hij is van slag" of licht verbasterd "hij was flink nerveus" . Soms zit het Duits een beetje in de weg........

27-01-2023 15:59

CruijffiaansNouriaans +4457

Ach so. Scheiss egal dan 😂

27-01-2023 18:06

Ajax27 +19263

Hij kwam juist heel erg rustig en goed voor de camera. Af en toe zoekend naar de woorden maar wie heeft dat niet in zo'n turbulent moment. Hij kwam juist EINDELIJK als een sterke AD naar voren. Iets wat ie veel vaker moet doen wanneer de situatie daarom vraagt.

27-01-2023 11:31

Rho1980 +1500

Vind het wel meevallen…..
Ga er maar aan, krijg je 1 voor 12 veto van RvC en jij mag het nieuws a la minuut naar buiten brengen. Plus het feit dat het een beursgenoteerd bedrijf is (al mag men zich er ook eens naar gaan gedragen…. Maar dat ter zijde) moet hij heel erg op zijn woorden letten.

27-01-2023 11:31

MarkP +21836

De leiding heeft veel te laat ingegrepen, dit seizoen had nog gered kunnen worden. Voor de winterstop zag je dat het niks zou worden met schreuder. Vreemd voor een beursgenoteerd bedrijf.

27-01-2023 10:49

Darkbird +2505

Lijkt mij nu voor de hand dat we een trainer aanstellen tot het einde van het seizoen. Vervolgens de RvC weer compleet maken en een ervaren TD aanstellen. Daarna mag ik hopen dat er knap beleid gemaakt zal worden, voor volgend seizoen weer een nieuwe trainer en een evenwichtige selectie waar ruimte is voor de jeugd…

27-01-2023 10:39

nightgoat +31343

Staat Edje al op straat?

27-01-2023 10:36

wendoo9 +8148

#vandersarout

27-01-2023 10:35

CruijffiaansNouriaans +4457

Wat lost dat nou op joh. Niet alles op 1 man gooien Ajax is veel meer dan dat.

27-01-2023 10:55

Dolblij +45767

Sar had Schreuder al in November op non actief moeten zetten. Wat toen toch al overduidelijk dat Schreuder de controle kwijt was.

27-01-2023 10:32

PetrusKeizer +10739

'We misten bij de spelers de toewijding'. We, wie zijn we. En dat is 1 vd redenen om n trainer te ontslaan? Kleuters. Die spelers worden dik betaald dus hebben maar te werken tot ze er bij neervallen.

27-01-2023 10:31

Robertini +40037

Ik was nooit overtuigd, maar hij was wel een vrij logische keuze. Hij had wel veel eerder weggestuurd moeten worden, het was voor de winterstop al duidelijk dat het niet ging werken.

Nu zou ik alles op alles zetten om Slot naar Ajax te halen. Half jaar een interim en dan Slot lijkt me de beste optie.

27-01-2023 10:27

FrancescosRavioli +15454

Die gaat dat niet doen. Misschien met een stap ertussen.

Ik blijf erbij, haal van Gaal als interim en/of stel Bosz aan.

27-01-2023 10:44

Robertini +40037

Ik vind Bosz geen geweldenaar, maar anderhalf jaar om het plezier weer terug te vinden, zou wel kunnen.

27-01-2023 10:46

FrancescosRavioli +15454

Ik wil hem wel eens langer dan een jaar ah werk zien. Eerste jaar bij ajax deed ie het erg goed.

27-01-2023 19:18

LukaLitmanen +82518

Stel, we hadden nog gewonnen, mocht Schreuder dan nog steeds blijven zitten?

27-01-2023 10:16

PetrusKeizer +10739

als je Sar moet geloven wel,ja. Niet te filmen.

27-01-2023 10:32

Jariiii +22443

Geen erg overtuigend verhaal. Er was geen enkele reden hem na de 1-6 of desnoods een van de latere slechte resultaten de hand boven het hoofd te houden. Dat er sprake was van een mismatch was 90 procent van de achterban al in oktober duidelijk.

27-01-2023 10:08

Schip +23639

Too little too late kerel.

Blind is weg en de achterstand ga je op Feyenoord niet meer goedmaken vermoed ik. Je had je deze twee verloren punten kunnen besparen met een eerder ontslag. We gaan zien of je er CL mee misloopt.

Bosz, Heitinga, buitenlandse trainer, Pascal Jansen? En haal als de sodemieter Bogarde terug. Afspraken maken over gedrag - die voor iedereen moeten gelden - en aan de slag.

En waar is de RvC? Transfers blokken zijn ze goed in, maar een TD aanstellen is boven hun pet.

En waar haal je het lef vandaag te concluderen dat de match ontbrak als je in december nog stelt vertrouwen in deze koekwaus te hebben. De match is er of niet. En als die er niet is, waarom ga je dan achter Schreuder staan en ban je een loyale vice aanvoerder van het trainingsveld?

Sar, ongelooflijke pannenkoek.

27-01-2023 09:51

Velibor30370 +4158

Onderschat de concurrentie niet Schip! Ajax is kampioen z’n eigen glazen ingooien maar de anderen doen aardig mee en de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zonder Schreuder zie ik nog kansen😄

27-01-2023 10:09

Schip +23639

Ik kijk nooit zo naar de concurrentie, dus daar kun je gelijk in hebben. PSV heeft prima materiaal, maar geen goede coach. Zei ik gelijk al. Feyenoord heeft geen bijzonder materiaal, maar een uitstekende coach. Maar ook een hele, hele royale voorsprong.

En Heit / Reiziger kunnen de boel aan de praat krijgen, maar de echte automatismen mis je.

27-01-2023 10:56

Velibor30370 +4158

Over 3 weken staan we op een puntje van Feyenoord en wordt t nog spannend👊

27-01-2023 21:59

grapje +2335

Ik vond hem sterker dan normaal overkomen van der Sar, nog steeds niet goed. Al was niet elke antwoord goed. Ik ben benieuwd wat volgt. Uiteindelijk heeft Schreuder niks te zeiken echt te lang de tijd gehad. En ik ben blij dat van de Sar zijn fout toe geeft.

27-01-2023 09:50

Rodsje +14925

De hele wereld zag het, maar de directieleden van Ajax zagen het niet. 90% van de Supporters zag het dat het niks word met Schreuder en dat al in Oktober. Had gewoon toen een andere trainer aangesteld, had ie ruim de tijd en waren we nu niet waar we nu staan.

27-01-2023 09:47

Berghuis +14458

Deze man.....

27-01-2023 09:44

Pinohelmond +5862

Meest schrijnende is nog wel de uitspraak dat Schreuder niet ontslagen was als gisteren gewonnen was.
Dus als in de blessuretijd een bal per ongeluk binnen gevallen was dan zaten we nu nog met Schreuder. Bizar beleid.

27-01-2023 09:37

kingisreal +695

Dat zei hij niet in het interview. Wat ik eruit opmaakte was dat ze hem voornamelijk ontslagen hebben vanwege het vertoonde spel.

27-01-2023 09:39

Rodsje +14925

Dat heeft ie niet gezegd vriend, niet dingen negatief interpreteren omdat je geen fan van Sar bent

27-01-2023 09:44

PetrusKeizer +10739

Wie kan Sar naar huis sturen? De RvC, neem ik aan. Hij bakt er gewoon niks van. Veel te passief. Tijd voor n grote schoonmaak.

27-01-2023 09:35

jaripettersson +9543

Ja, alleen de rvc

27-01-2023 09:41

PetrusKeizer +10739

Dat kan die nieuwe, dat spoorwegfiguur dan mooi doen, dat is toch een doener, wordt beweerd? Nou, komop dan.

27-01-2023 09:43

Berghuis +14458

Een beetje respect voor de staat van dienst van deze man zou niet te veel gevraagd zijn. Weet jij überhaupt wie dit is? Daar lijkt het niet op. Zou ik toch eerst is m'n research doen als ik jou was. Deze man heeft z'n beetje overal waar hij aangesteld werd de pleuriszooi opgeruimd. Een beter figuur kan je op dit moment niet wensen bij de club.

27-01-2023 09:49

MarkP +21836

Zal niet gebeuren, wie gaat zijn positie overnemen ? Er is al geen td dus zullen ze hem laten zitten.

27-01-2023 10:53

vandenhaas4 +15147

Er zouden max vier spelers gaan, maar er zijn er twee meer vertrokken? Volgens mij zijn er 10 of 11 selectiespelers weg. Nieuw telraampje kopen Ed.

Ook weer heel onhandig om een speler te noemen zonder duidelijk te maken om wie het gaat. Voed je alleen speculatie mee.

27-01-2023 09:32

Rodsje +14925

Beetje dom van jou. Er zouden max 4 van de basis weggaan maar de overige 6 of 7 waren spelers die uit contract gingen of al op de planning stonden te vertrekken.

Gravenberch, Haller, Tagliafico en Mazzraoui zijn van de basis weggegaan, spelers als Onana, Labyad en nog een paar selectiespelers erbij en je komt op 11/12 spelers. De 2 spelers die extra weg zijn gegaan zijn Lisandro en Antony. Maar alsnog moet je met dit materiaal eerste staan, het team begon uitstekend aan de competitie, en zakte daarna langzamer maar zeker volledig weg, en dat heeft gewoon met Schreuder te maken

27-01-2023 09:43

vandenhaas4 +15147

Haha wat is dit voor logica?

27-01-2023 10:27

Rodsje +14925

Omdat je duidelijk niet begrijp wat hij bedoelde

27-01-2023 10:48

RepoocElad +9980

Ja, en dat was al overduidelijk in November, Ed. Je hebt gewoon gefaald door hem toen niet te ontslaan

27-01-2023 09:16

AFCA4L +707

Dus Sar ook eruit vind ik

27-01-2023 09:18

RepoocElad +9980

Eens. We hebben een leider nodig. Sar is dat niet, nooit geweest, ook als keeper was hij geen leiderstype

27-01-2023 09:31

Flaco +19597

Het probleem ligt zoveel dieper dan alleen Schreuder. Er is dringend behoefte aan een ervaren TD. De selectie moet, vooruitlopend op volgend seizoen, ingrijpend worden vernieuwd. Kudus, Alvarez, Timber en misschien ook een ontevreden Bergwijn zullen volgend seizoen weg zijn. Tadic, Klaassen, Sanchez, Grillisch en Luca moet je wegdoen. Al met al een behoorlijke uitdaging waar een TD direct mee aan de slag mee moet.

27-01-2023 09:03

Wouter.H +11164

Wat is er nou zo verkeerd aan Lucca en Grllitsch?

27-01-2023 09:12

GiiaAfca +9089

Heb m amper zien spelen zegt ook al iets denk ik

27-01-2023 09:15

Flaco +19597

Lucca gaat je 10 miljoen kosten en dat is voor een beperkte speler zoals hij teveel. Grillisch is te vaak geblesseerd en verdient een behoorlijk salaris.

27-01-2023 09:16

S.Ajacied +5231

Bergwijn vertrekt niet. Er is ook geen club die hem wil hebben als hij blijft doorgaan zoals hij nu doet.

27-01-2023 09:18

Maxwell_5 +6979

Volgens mij is Bergwijn vooral teleurgesteld in Schreuder, net zoals dat volgens mij geldt voor meerdere spelers, waar Blind het meest schrijnende voorbeeld is.

27-01-2023 15:14

ajaxcied4life +26111

Het is de koe in de kont kijken maar ik blijf erbij. Ik denk dat een ervaren TD (iemand anders dsn Overmars. Die schijnbaar tegen Schreuder heeft gezegd dat er altijd plek voor hem is (overigens wat niet betekent dat Marc in hem een hoofdtrainer zag)) Schreuder niet zou hebben aangesteld. Teveel vraagtekens. Hetgeen wat mij betreft ook boekdelen spreekt is dat ze bij Brugge uiteindelijk niet heel rouwig waren om zijn vertrek.

27-01-2023 08:58

BillSplate +9750

Dat komt eigenlijk vanwege het spel dat ze er niet rouwig om waren.

27-01-2023 09:23

AFCRick +11823

We zagen al in oktober/november dat het niets zou worden met Schreuder, maar vd Sar liet het op zijn beloop. Was bijtijds ingegrepen, dan hadden we de schade kunnen beperken en eventuele versterkingen kunnen halen in de winterstop.
Hiermee geeft vd Sar eigenlijk aan dat hij tekort komt als AD en het beste ook kan opstappen!

27-01-2023 08:53

OdjePils +6330

Precies dat ja. Hoe kan het dat supporters met al dan niet een beetje verstand, in oktober al zien dat het drama is en ze binnen club pas eind januari actie ondernemen!!!! WAANZINNIG WAT EEN ZOOITJE AMATEURS!

27-01-2023 08:59

Ricoteb +53178

Klopt helemaal wat je zegt hoor, maar het was voor Ajax ook gewoon een hele giftige cocktail. Geen vaste TD en mensen zonder technische ervaring hebben de leiding, veel belangrijke spelers die zijn vertrokken, een trainer die het schuldgevoel graag aan wil praten en uit wil buiten, zeer aanwezige zaakwaarnemer met een dikke vinger in de pap. Als 1 van die dingen anders was geweest, was dit allemaal nooit gebeurd. Het is bijvoorbeeld ook niet de schuld van Sar dat er nog geen TD is. Een TD aanstellen is namelijk niet zijn taak. Ik vind ook dat Sar te veel fout heeft gedaan om te blijven zitten hoor, maar het is ook wel een erg ongelukkige samenloop van omstandigheden

27-01-2023 09:03

ajaxcied4life +26111

Je bent te laat geweest van der Sar.

27-01-2023 08:53

Artemio +32413

Voor de aanstelling van Schreuder afgelopen zomer waren er genoeg red flags. Het was verontrustend dat Schreuder de enige optie was afgelopen zomer.
Het bestuur van Ajax toont weinig ambitie ook nu.
Doe eens gek en ga voor een buitenlandse trainer.

27-01-2023 08:49

Ron403 +6505

Het kwartje is gevallen hoor, iedere simpele ziel zag dit al vanaf Napoli. Dezelfde fouten en dezelfde onbegrijpelijke keuzes zonder ook maar enige vooruitgang bij spelers.

27-01-2023 08:48

Ricoteb +53178

Nu ben ik wel benieuwd welke speler hij bedoelt. De redactie maakt er maar Ocampos of Bassey van, maar Grillitsch kwam ook uit zijn koker. Zover ik begreep was Ajax voor rechtsback ook aan het kijken bij Kevin Alvarez, maar wilde Schreuder juist een type zoals Sanchez. Schreuder wilde ook een spits zoals Lucca. Het lijkt me iets te makkelijk om het meteen op Bassey of Ocampos af te schuiven

27-01-2023 08:44

Godenzoon24 +15404

Komen van zijn zaakwaarnemer dus wel een logische gok!

27-01-2023 08:49

Pietsnot +15019

In de tussentijd heeft PSV Ernest Stewart binnen gehakt

27-01-2023 08:43

Ricoteb +53178

Lijkt me niet helemaal een verrassing. Bijna alle oud bestuurders van AZ komen tegenwoordig bij PSV terecht

27-01-2023 08:49

Artemio +32413

Of Feyenoord

27-01-2023 08:50

ratje +3523

Mister NAC Breda. Blij voor ze dat ze iemand hebben aangesteld, maar ik zie niet in waarom dat een goede keuze zou zijn. Wel een prima vent overigens.

27-01-2023 08:52

Redrum +96361

Dat Alfred Schreuder niet de juiste match was is een understatement. Ik denk dat ze geen slechtere optie hadden kunnen kiezen. Deze man was werkelijk in alle opzichten ongeschikt om trainer van Ajax te zijn. Maar ja, we kunnen Ajax niks kwalijk nemen natuurlijk, want hoe hadden ze dit ooit van tevoren kunnen weten? Wie kijkt er nou naar het verleden van een trainer?

27-01-2023 08:42

ck69 +13181

'Achteraf'???

27-01-2023 08:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.