[Update II] 'Club America doet Ajax tegenvoorstel inzake Sanchez'

door Bart Veenstra 785

Bron De Telegraaf

[Update II] 'Club America doet Ajax tegenvoorstel inzake Sanchez'

door Bart Veenstra 785

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft goede hoop op korte termijn Jorge Sanchez (24) te kunnen presenteren als nieuwe rechtsback. Dat meldt De Telegraaf woensdagmiddag. Volgens de krant heeft de Amsterdamse club een akkoord bereikt met het management van de verdediger van Club America.

Volgens De Telegraaf moeten Ajax en Club America nog wel tot een akkoord zien te komen. Er zou nog een verschil tussen het bod van Ajax en de vraagprijs van de Mexicaanse club zitten. Mochten de clubs tot een akkoord komen, tekent Sanchez bij Ajax een contract tot de zomer van 2027. Eerder op de dag schreef De Telegraaf al dat Ajax concreet is geworden voor Sanchez.

Club America, dat het Ajax van Mexico genoemd wordt, zou Sanchez vanwege zijn kwaliteiten het liefst behouden. Toch wil de club zijn droom, en dat is voetballen in Europa, niet tegen willen houden. Wel heeft men Ajax laten weten dat het een bedrag wil ontvangen, waarvoor een geschikte vervanger kan worden gehaald. De verwachting is dat Ajax en Club America elkaar wel zullen vinden, zo schrijft De Telegraaf.

Concurrentie voor Rensch

Bij Ajax moet Sanchez, die met Mexico als basisspeler naar het WK in Qatar wil gaan, de concurrentie aan met Devyne Rensch. Ajax ziet in Rensch nog altijd een groot talent, maar Alfred Schreuder denkt dat Rensch sneller grote stappen zal maken als hij de hete adem van Sanchez in zijn nek voelt. Dat Sanchez mogelijk een meerwaarde kan voor Ajax bleek in de afgelopen weken. De Mexicaan hield zich knap staande in oefenwedstrijden tegen Chelsea, Manchester City en Real Madrid.

Met Sean Klaiber heeft Schreuder nog een optie als rechtsback, maar hij zou gewogen en te licht zijn bevonden door de technische staf van Ajax. De kans bestaat dan ook dat Klaiber deze transferperiode nog vertrekt bij Ajax. Onder meer zijn oude club FC Utrecht zou interesse hebben.

Update - 20.30 uur (3 augustus 2022) - 'Sanchez niet mee met oefentrip wegens mogelijke transfer'

Jorge Sanchez is niet met zijn ploeggenoten van Club America meegereisd naar de Verenigde Staten voor een oefenwedstrijd tegen Los Angeles FC, zo meldt Mundo Deportivo. Volgens het medium heeft dit te maken met de mogelijkheid dat de rechtsback een transfer gaat maken. Eerder meldde De Telegraaf al dat de Mexicaan zelf al op hoofdlijnen akkoord is met Ajax.

Update II - 07.05 uur (4 augustus 2022) - 'Club America doet Ajax tegenvoorstel inzake Sanchez'

Club America heeft na het eerste bod van Ajax een tegenvoorstel gedaan over de transfersom inzake Jorge Sanchez. Dat meldt De Telegraaf. De Mexicanen willen de droom van Sanchez - spelen in Europa - niet tegenhouden, maar men wil wel een bedrag incasseren waarvoor een vervanger gehaald kan worden. De verwachting is dat Ajax en Club America elkaar zullen vinden rond de vijf tot zes miljoen euro en een percentage doorverkoop.

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

AJAXPOWER +1857

Kom op! Tikken-tekenen en naar de MOOISTE CLUB KOMEN!

05-08-2022 17:11

louis60 +11472

Wat een 'wakeup call' voor Rensch. Die gaat nu de komende weken als de brandweer.Brutaal, snel en krachtig. Hij gaat zijn tegenstanders opvreten. Niemand komt er meer langs. Kom op! Je kan het.

05-08-2022 09:35

RBP +7676

Dit zou z’n standaardmodus moeten zijn. Helemaal als ie nu de kans krijgt zonder echte directe concu-rensch-ie

05-08-2022 12:08

RobbertB +2187

aftikken en vliegtuig huren graag

04-08-2022 22:25

Bounce77 +2468

Wel ver fietsen voor zo'n gast

04-08-2022 22:08

AJAXPOWER +1857

Het gaat heerlijk spannend worden, zin in het nieuwe seizoen! Graag deze man erbij, dan ben ik heel benieuwd hoe Schreuder alle poppetje neer gaat zetten, ook na schorsing Bassey! En wie weet nog een verassing???

04-08-2022 18:55

Artemio +31731

Het is jammer dat het middenveld van Ajax vol is. Anders had ik daar Jerdy Schouten wel willen zien als vervanger van Alvarez. Hij moet rond de 10 miljoen kosten.

04-08-2022 17:46

Delaney +14696

Ik zou het niet heel erg vinden als Klaassen verkocht zou worden deze transferperiode en dat ze dan met dat geld Schouten zouden halen, niet dat ik wat tegen Klaassen heb overigens.

04-08-2022 18:25

Artemio +31731

Ik vind Schouten wel een ideale 6. Hij is comfortabel aan de bal en daarnaast behoudt hij de balans.

04-08-2022 20:44

Ferd +38316

naast Klaassen mag Alvarez ook wel verkocht worden als je Schouten haalt.

05-08-2022 04:50

jerryisthename +31683

Klopt,Ferd. Alvarez speelt op de plek van Schouten, niet Klaassen.

05-08-2022 17:41

Delaney +14696

Klopt, alleen vind ik Klaassen een beetje overbodig bij Ajax op dit moment.
Tevens is het handiger als je kan kiezen tussen 2 verschillende type spelers op die positie, in dit geval zou dat dan Álvarez en Schouten zijn.

05-08-2022 18:42

Jeyson.R +1772

Voor 10 zou ik voor ziyech gaan.

04-08-2022 19:18

Delaney +14696

Uiteraard, maar ik betwijfel of die wel haalbaar is.

04-08-2022 19:19

Jeyson.R +1772

Niet geschoten is altijd mis. Proberen waard..

05-08-2022 18:57

Ozymandias +159568

Ik kan niet wachten tot de wedstrijd (uit) tegen Sparta wanneer de schorsing van Bassey is verlopen en Schreuder waarschijnlijk ook Sánchez en Lucca ter beschikking heeft. Ik wil zien wat Schreuder voor ogen heeft als hij iedereen ter beschikking heeft.

04-08-2022 17:25

FrancescosRavioli +15109

De vraag is of hij het aan het voetballen krijgt.
Sinds die weg is bij Ajax is ie overal erg behouden in z'n speelstijl totdat het publiek tot op het bot aan z'n kop gaat drammen. En dan is het al vaak te laat.

Sure it is important what kind of stick you have, but it is way more important who is swinging it.

04-08-2022 23:15

PytarJohanson +1678

Ik heb het idee dat Schreuder een realistische trainer is. Hij wil succes, kijkt dan naar zijn spelersgroep en smeedt daarmee een plannetje om dat succes te behalen. Bij sommige clubs is attractief voetbal dan niet altijd mogelijk. Bij Ajax halen ze nu allerlei types voetballers. Zodoende heeft Schreuder veel opties. Veel opties bieden attractief voetbal. Als dat de manier voor succes is met deze spelersgroep, zal hij dat niet nalaten.

04-08-2022 23:47

PytarJohanson +1678

We zullen vast een glimp zien. Maar ik verwacht geen toverkunsten. Het blijft voetbal, het blijven allemaal mensen. Het zal wel even duren voordat het allemaal ingesleten is. Dat zag je bij Ten Hag vaak ook. Pas na een reeks aan wedstrijden kunnen we het echt beoordelen.

04-08-2022 23:49

Potige5 +160

Benieuwd naar deze Sanchez, na alle wisselende berichtgeving.
Een back die om te beginnen kan verdedigen lijkt me wenselijk… icm wat zuid Amerikaans gif en dan is het sowieso al een hele vooruitgang 🤞🏼

04-08-2022 15:57

BakkerAjax +757

Als Sanchez er nog bij komt ben ik eigenlijk best wel tevreden met deze transferperiode. Bergwijn, Conceicao, Brobbey, Bassey en Wijndal zijn er al en dat zijn in mijn ogen toch wel mooie aankopen.

Wanneer Kudus zijn goede vorm doorzet dan is dat ook gewoon een aanwinst voor dit seizoen.

Ik was erg benieuwd hoe H2 het zou gaan doen, en ik ben echt niet ontevreden over de beide heren.

Ook het vertoonde spel in de JC schaal kon me wel bekoren. Afgezien van het resultaat was het voetbal in aanvallend opzicht bij vlagen erg mooi. Uiteraard moet het spel nog worden bijgeschaafd, zeker in verdedigend opzicht. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Laten we hopen op een mooi seizoen waarin we met goed voetbal sowieso de titel prolongeren en weer overwinteren in de Champions League.

Ik wens jullie allemaal een mooi succesvol seizoen toe!

04-08-2022 15:48

rafaelvandekaart +1755

Op papier lijkt me €6m voor een mexicaans international nog niet zo raar, in ieder geval geen miskoop. Mocht ie toch wat gemiddeld blijken, hebben we in tenminste een jaar de tijd om jongens als Rensch, Regeer, (Fitz-Jim) the laten rijpen.

04-08-2022 14:32

mvdk +43675 moderator

Ze willen een vervanger? Klaiber?

04-08-2022 13:04

Alvarez352009Ajax +12061

Haha kon een glimlach niet onderdrukken toen ik dit las 🤣

04-08-2022 19:57

DeMeervanweleer +7562

Liever allebei. Verdedigend én aanvallend goed maar dat kost in de hedendaagse markt al gauw 20-30 miljoen. Ben best tevreden met een goede verdediger, laten we de opbouw aan Timber, Bassey, Blind en Wijndal over.

04-08-2022 11:50

BasseyAdriaan33 +13608

Bassey? Heb je die wel eens goed bekeken? Kijk de wedstrijden van Rangers ook even terug. Is technisch echt heel matig…

04-08-2022 14:57

AFCAjax +17839

die gozer hebben we gekocht voor een bedrag dat vóór deze zomer onze recordaankoop zou zijn en ik geloof er eigenlijk niks van dat hij uitvoerig is gescout, misschien hebben ze nog net de EL finale in zn geheel gekeken ipv de compilatie daarvan op youtube, maar ik geloof vooralsnog niet dat hij heel uitvoerig is gescout.

04-08-2022 15:04

DeMeervanweleer +7562

Op basis van 6 minuten oid kun je geen oordeel vellen. Uit analyses komt naar voren dat Bassey een heel behoorlijke techniek heeft, prima kan indribbelen en met eigen ogen zag ik dat hij een heel goede crosspass in huis heeft.

04-08-2022 15:26

fc Barcelona_ke +19239

Hij is sinds zijn nieuwe positie als LCV echt belangrijke schakel van succesvolle EL en laatst weken in de competitie.

04-08-2022 15:29

strakkevoorzet +4189

wat een bullshit

04-08-2022 15:38

DeMeervanweleer +7562

Ehh wat precies?

04-08-2022 16:29

FCDuivendrecht +5466

Hopelijk komen z’n vrouw en kinderen Nederland meteen binnen anders zitten we hier met een verdrietige Mexicaan.

04-08-2022 11:42

401Middenweg401 +5977

Punt bij Alvarez was toch dat hij (en zij) geen 21 was?

04-08-2022 16:16

ProperFootball +14493

Nou als Sanchez komt welkom dan maar. Eerst maar eens kijken of het wat is. Echt jong is ie alvast niet meer en goedkoop is ie ook niet, dus het is geen transfer met het oog op de toekomst / verkoop met winst. Als het het Tagliafico scenario zou worden dan mag je in de handjes knijpen.

Ik lees op social media weinig verdriet dat hij zijn club verlaat, verschillende berichten over zijn slechte passing ("het stadion uit") en ook her en der verbazing dat ze niet voor Kevin Alvarez van Pachuca zijn gegaan ipv Jorge Sanchez. Maar dat laatste is natuurlijk omdat ze Edson Alvarez nog jaren willen houden en het dan te verwarrend zou worden voor onze staf.

Jokes aside, we gaan het wel zien met deze jongen, de komende maand(en) zullen in het teken staan van acclimatiseren.

04-08-2022 11:31

Jeugd +24622

De man is 24 en kost 5 miljoen. Hoezo geen perspectief? Als hij 3 jaar blijft en zich ontwikkeld is hij 27. Hoezo is 5 miljoen duur?

04-08-2022 12:17

ProperFootball +14493

Ik zeg niet dat er geen perspectief is. Hij is met 24,5 jaar alleen geen talent zoals je die in de eredivisie ziet. Met die leeftijd ben je in de eredivisie een volwassen speler die eens gaat uitkijken naar een stap verder. En helemaal als miljoenenaankoop van mid 20 moet je er in de eredivisie meteen al staan.

Daarom noem ik het Tagliafico scenario. Natuurlijk kan ie meer waard worden als ie heel goed presteert, zoals elke speler. Maar ik zou al blij zijn als het basis waardig materiaal blijkt te zijn die wat toevoegt aan Ajax en na een aantal jaar trouwe dienst nog voor hetzelfde geld verkocht wordt. Zoals bij Tagliafico. Vandaar.

05-08-2022 01:43

stefanAFCA5 +2254

5 miljoen niet goedkoop Hahah. De oudejaars conference is misschien wat voor je. Typische AS reactie

04-08-2022 16:20

ProperFootball +14493

De voorlopige berichten zijn dat het naar 8 miljoen toe gaat, niet 5 miljoen.

05-08-2022 01:39

Cello +52828 moderator

Maaruhhh....leuk als die Sanchez komt, maar spelen kan ie niet gelijk. Zal; ook wel weer 2 a 3 weken zomaar overheen kunnen gaan voordat de werkvergunning geregeld is. Is toch net effe wat langer als bijv. bij Bassey die vanuit Schotland/Engeland komt.

04-08-2022 11:03

ProperFootball +14493

Ach ja, potjes tegen Fortuna e.d. moeten we ook met de huidige selectie nog wel tot een goed einde kunnen brengen, nietwaar?

04-08-2022 11:28

grensjager +704

Met Pasveer zijn we vorig seizoen ook kampioen geworden en zonder blessure was dit waarschijnlijk niet zo spannend geworden

04-08-2022 11:51

Louis.K +2104

die lucca komt niet dat is nu wel zeker . Die is echt niet gekeurd .

04-08-2022 10:44

Delaney +14696

De voorgaande inkomende transfers duurden ook wat langer dan verwacht maar zijn daarna alsnog gekomen.
Misschien gewoon nog wat geduld hebben? 🤷‍♂️

04-08-2022 10:56

Louis.K +2104

dit was rond en 3 dagen gekeurdt wat houd tegen om bekent te maken . IK geloof het niet meer

04-08-2022 11:00

Delaney +14696

Ik weet niet of je het nog kan herinneren maar bij Conceição ging het precies net zo, tevens kunnen er meerdere redenen zijn waarom hij nog steeds niet gepresenteerd is.
Ik snap dat je met vragen zit rondom Lucca maar in dit geval kun je het beste gewoon wat geduld hebben en afwachten.

04-08-2022 11:05

GinoAFCA +14779

Haha dude 😂

04-08-2022 10:57

Oxxer +163800 moderator

@Louis.K

Is het gezellig op een Ajax fan site?

04-08-2022
dit was rond en 3 dagen gekeurdt wat houd tegen om bekent te maken . IK geloof het niet meer

04-08-2022
denk niet dat hij komt ,duurt al veel te lang . denk nep nieuws

04-08-2022
die lucca komt niet dat is nu wel zeker . Die is echt niet gekeurd .

04-08-2022
Mqqr Lucca niet

04-08-2022
Mqqr Lucca niet

04-08-2022
Luccakomt niet

04-08-2022
We mogen nu wel zeggen dat Lucia iet komt

03-08-2022
Laten we hoopen

03-08-2022
ik heb geen vertouwen in . H2 ook niet . schreuder zie ik de kerst niet halen . Berwijn en Brobby zijn voor te veel gehaald , en Bassy kan er niets van . Lucca komt ook niet .En 1 goede keeper pasveer . en die anderen 2 is lachwekkend .

03-08-2022
niksis rond zeiden ze maandag ook , Hij is ook niet gekeurd . ANDERS WAS HET WEL BEKEND GEMAAKT

04-08-2022 11:18

JOHANisGOD +18498

Louis K. is duidelijk een TROL.

04-08-2022 12:00

koppensneller +5108

Louis K. is duidelijk 11 jaar. Op weg naar Spanje , net als je de gemeentegrens bent gepasseerd : " Zijn we er al ?".

04-08-2022 12:23

Oxxer +163800 moderator

😂Die grap is vaker gemaakt maar blijft ijzersterk.

04-08-2022 12:27

ajaxcied4life +26022

Paniekzaaier

04-08-2022 11:29

Berghuis4ever +1248

Stresskip.

04-08-2022 11:40

BillSplate +9679

Nou Louis die Lucca komt idd niet meer. Je had gelijk.

05-08-2022 02:08

Miskopabal +2893

Omdat het al jaren zijn droom is om in Europa te voetballen heb ik zo'n gevoel dat deze strijder altijd 200% zal geven op het veld. Kan weleens een publiekslieveling worden en hopelijk een mooi tandem met Antony.

04-08-2022 10:42

GinoAFCA +14779

Vandaag presentatie lucca?

04-08-2022 10:35

Louis.K +2104

denk niet dat hij komt ,duurt al veel te lang . denk nep nieuws

04-08-2022 10:45

JOHANisGOD +18498

Jij bent nep.

04-08-2022 10:57

Delaney +14696

@Louis.K

Donald Trump, is that you?!?!

04-08-2022 10:57

Wally020 +247

Koffie is beter om deze tijd, geen azijn!!

04-08-2022 11:11

ajaxcied4life +26022

Zielig accountje heb jij toch. Stakker.

04-08-2022 11:30

milan-jantje +2836

4 miljoen en Klaiber hoeven ze niet opzoek ook

04-08-2022 10:27

Jariiii +21829

Ha ha ha, ik moest lachen.

04-08-2022 11:15

Steffenhagen +37767

Het blijft interessant om te zien dat Ajax kennelijk eerst heeft besloten om met het koppel rensch- Klaiber de competitie in te gaan en na psv daar ineens anders over dacht . Heeft toch veel van een paniek aankoop . En daar moet je een beetje geluk mee hebben

04-08-2022 10:26

Wamberto +2968

Ik denk dat ze Klaiber al eerder hebben 'afgetest' en dat deze Sanchez zelfs al maanden in het vizier hebben.

04-08-2022 10:47

Cello +52828 moderator

@Wamberto

Dat klopt meestal wel. Want zelfs als het voor ons als een verrassing komt en dus ineens aangekondigd wordt dan betekent het meestal dat ze al een tijdje bezig zijn met die bewuste speler.

04-08-2022 11:47

Web +178830

Je kan het paniek noemen
Maar ook Rensch eerst de kans te geven

04-08-2022 11:41

Stamhoofd +11514

Ziyech was ook een zogenaamde paniek aankoop. Kan ook goed uitpakken dus.

04-08-2022 12:27

Dennisthebeast +3556

Hoe zit het eigenlijk met onze Italiaanse spits? Weet iemand wanneer zijn presentatie is?

04-08-2022 10:07

FGLJN +3889

Iedereen zit wel lekker te babbelen "als hij maar goed kan verdedigen" maar als je een tandem zoals b.v. Antony en Nous zag, of elke andere combinatie van back en vleugelaanvaller, kan iedereen zien hoe belangrijk het is voor het gehele aanvallende spel als daar een back staat die ook wat met een bal kan.

Ik kan nog niet inschatten hoeverre Sanchez dat goed kan, maar ik hoop echt van wel.

04-08-2022 10:03

AjaxIsBeast +5975

Precies, Rensch was daar ook totaal niet geschikt voor. Afgaand op compilaties van beide spelers ga je er met Sanchez zowel aanvallend als verdedigend op vooruit.

04-08-2022 11:18

Web +178830

Nous vervang je maar niet zo
Ook wel lekker dat je er een beetje vanop aan kan dat het voor de vleugel speler wat lastig word met voorzetten en passeren

04-08-2022 11:43

michaellaudrup +4660

Aanvallend erg basic, verdedigend beter dan Rensch als ik hetzo kan inschatten.

04-08-2022 12:20

Ajacied1995 +10789

Prachtig uitshirt, hele mooie kleur blauw

04-08-2022 10:03

In Bassey we trust +15361

Het was toch al rond??? Werd gisteravond gemeld. Nu zogenaamd een tegenvoorstel.. Wtf. Wees eens duidelijk als er informatie wordt gedeeld.

04-08-2022 10:03

Cello +52828 moderator

@Antony39

Volgens mij was dat iemand die het uit de mexicaanse media oid had.

04-08-2022 10:05

Michael 1974 +21971

Rustig man……😀. Ajax is beursgenoteerd dus kan niet zo maar op ieder moment alles roepen, en verder zijn er veel geruchten maar wacht as misschien ook op de bevestiging?

04-08-2022 10:06

Delaney +14696

@Antony39

Ik heb wel gehoord/gelezen dat Ajax op hoofdlijnen akkoord was met Sanchez maar ik heb nergens gehoord/gelezen dat ze ook akkoord waren met Club América.

04-08-2022 10:28

In Bassey we trust +15361

Werd gisteravond rond 11 uur gedeeld.

04-08-2022 10:32

Delaney +14696

Heb je toevallig een bron voor mij?
Ik ben nu wel een beetje benieuwd namelijk. 😉

04-08-2022 10:39

In Bassey we trust +15361

Scroll maar eens door de reacties bij zijn artikel rond 23.00

04-08-2022 10:40

Delaney +14696

AFCA-1983 +6865

Schijnt rond te zijn! Hamstelaar reageerde ook op dit bericht.

https://twitter.com/kerynews/status/1554889233759977472?s=21&t=gV6pYgjMCVkswt3DHa5BYg
--------------------------------------------------------------------
Bedoelde je deze reactie?
Dat vind ik nou niet echt een bevestiging van dat het al rond is namelijk, sowieso kun je in dit soort gevallen eerder vertrouwen op Fabrizio Romano of gewoon wachten totdat Ajax zelf met berichtgeving komt.

04-08-2022 10:48

Libero +19059

Mensen geloven ook echt dat die Hamstelaar een insider is, heeft gewoon een paar keer goed gegokt - naar eigen zeggen!

04-08-2022 13:57

In Bassey we trust +15361

Met Lucca duurt het toch ook ontiegelijk lang... Zou dinsdag al gekeurd zijn.

04-08-2022 13:59

Delaney +14696

Maar bij Lucca hebben wel meerdere journalisten en kranten het nieuws grotendeels al bevestigd, waarbij het in dit geval met Sanchez beperkt blijkt tot een willekeurig persoon die waarschijnlijk uit Mexico komt.
Dus dat kun je niet echt met elkaar vergelijken.

04-08-2022 19:12

JaapStam +136640

Nu echt officieel uitgebracht!!! Vanaf 10:00 uur te koop in de Ajax webshop!!! Kopen, kopen, kopen!!!

04-08-2022 09:56

Cello +52828 moderator

@Terror Jaap

Komt er dan ook weer een derde shirt zoals we bijv. het Bob Marley shirt hadden?.

04-08-2022 10:11

Delaney +14696

Waarschijnlijk wel, althans volgens Footy Headlines.
En die zijn regelmatig goed geïnformeerd wat dat betreft, natuurlijk moet je dit alles wel met een korreltje zout nemen. 😉

https://www.footyheadlines.com/2021/12/ajax-22-23-third-kit.html

04-08-2022 10:29

Bruno04 +15726

Zolang die maar kan koppen, kort verdedigen, fel is en tactisch slim. Iets beter aan de bal word ie vanzelf bij Ajax dat deed alvarez ook.

04-08-2022 09:46

AjaxHoorn +32989

Ik vraag me af waardoor altijd de perceptie is dat wij slechte voetballers ineens een aardige voetballer kunnen maken. Als iemand voetballend niet onderlegd is wordt het gewoon nooit wat. Daar wil ik niet mee zeggen dat deze jongen niet goed genoeg is want ik ken hem niet.

04-08-2022 12:46

JaapStam +136640

Uit de eerste hand; uitshirt wordt vandaag bekend gemaakt!!! Eindelijk weg met die Gremio shirts!!!

04-08-2022 09:40

AjaxDordt +14026

Dit shirt schijnt echt afzichtelijk te worden... Dat Gremio shirt vond ik echt mooi!

04-08-2022 09:41

JaapStam +136640

Laten we eerst afwachten gappie!!!

04-08-2022 09:43

Ron403 +6470

Ja die van vorig jaar draag ik ook nog steeds, vond ik een geweldig shirt. Keertje compleet wat anders

04-08-2022 09:44

Ajacied1995 +10789

Vond t uitshirt van vorig seizoen echt bloedverziekend lelijk

04-08-2022 09:58

Cello +52828 moderator

@AjaxDordt

Ach ja joh.... smaken verschillen nu éénmaal, ik vond het ook een mooi shirt.

04-08-2022 10:01

Delaney +14696

Ik vond het zelf ook best wel een mooi shirt, ik vond alleen dat gedoe met die strepen niet echt bij Ajax passen.

04-08-2022 10:59

michaellaudrup +4660

Als je bij 010 speelt valt het toch niet op;)

04-08-2022 12:23

Delaney +14696

Wat heeft Feyenoord hier mee te maken?

04-08-2022 19:21

AjaxIsBeast +5975

We hebben wel veel Mexicaanse fans erbij zo te zien.

04-08-2022 09:35

Web +178830

Er is nog nooit zo een speler op de weegschaal gelegd als deze Sanchez
Hartstikke fijn en leuk dat wij mee kijken
Maar die uitgesproken meningen gaat natuurlijk nergens over
Ik ben wel zover dat ik liever een back heb die iets minder goed kan voetballen, maar nog wel redelijk kan verdedigen
Gapko had het nog makkelijker dan tegen een doorsnee ploeg in de eredivisie ( zorgelijk)
Rensch is nu een keer verdedigend super zwak
Ik zie ook geen speler die voor zijn kans gaat
Het is allemaal bij hem zo vrijblijvend, en dat karakter ga je niet veranderen
Ben ook best geschrokken van jong Ajax tegen Almere. Totaal geen drive om je te laten zien in de voorbereiding
Ajax moet oppassen dat ze ook wat meer vragen bij de jeugd dan alleen maar leuk spelen
Niet voor niets zijn wij niet meer zo dominant in de jeugd
Deze jongen heeft power, dynamiek en wilskracht, en dat past heel goed tussen onze spelers
Geen 11 van die jongen, maar 3 niets mis mee
Sterker nog
Die heb je nodig om te WINNEN
Waar alles om draait

04-08-2022 08:56

Dubbelvla +8402

een sterk wapen van het Ajax van de laatste jaren is het combinatiespel tussen bijvoorbeeld de vleugelaanvallers en vleugelverdedigers, ofwel Antony en Mazraoui waarvan je van de laatste nooit zeker wist of ie buitenom of binnendoor kwam. Op die manier kreeg had je een extra mannetje in verschillende linies terwijl bijvoorbeeld alvarez zich terug liet zakken op het plekje in de verdediging op te vangen.

Als je dan een back hebt die "iets minder goed kan voetballen, maar nog wel redelijk kan verdedigen", dan haal je dus een speler die niet in je spel past.

04-08-2022 09:03

Dusbaba +15322

Daarom heb ik ook nooit begrepen waarom Ajax zo nonchalant met Nous is omgesprongen. Vanaf het begin. Wat mij betreft was Nous de (verkapte) vedette van het elftal. Had alles wat een Ajax speler moet hebben. Techniek, flair en drive. En kwam nota bene uit de eigen jeugd.

04-08-2022 09:19

3*stars*3 +23353

Was en ben echt fan van Nous.
Vond hem altijd al onderschat maar 1 minpunt, waren toch de jaarlijks terugkerende blessuregevallen.

Ik gun hem zijn mooie stap en twijfel niet aan z’n mentaliteit en talent maar wel aan z’n fysiek.

04-08-2022 09:25

Dusbaba +15322

De laatste keer had hij er heel lang uit gelegen vanwege zijn oog. Omdat er een bal tegenaan kwam of langs vloog. Kun je niet veel aan doen volgens mij. Andere gevallen heb ik helaas niet goed in beeld meer.

04-08-2022 09:32

Web +178830

@dubbelvla
Ik ben het helemaal met je eens
Maar een tweede Nous is maar zo niet
Dan zal je toch verder moeten kijken naar alternatieven

Ik denk vaak
Had Nous ook niet bijgetekend met Huntelaar en Hamstra?

04-08-2022 09:38

3*stars*3 +23353

Yup, dat van oog kan je hem niet kwalijk nemen maar dat is alweer 2 jaar geleden?
Maar gaat toch echt om jaarlijks terugkerende patroon van blessures hier, dan weer daar, ziek, zwak of misselijk.
Misschien geen lange reeks maar wel om de zoveel tijd weer 1 of meerdere duels eruit en dat tikt ook aan.

04-08-2022 09:39

Web +178830

Nous was een geweldenaar
Wel vaak geblesseerd
Maar ik vraag mij vaak af of Overmars hem wel volledig gewaardeerd heeft met zijn aanbiedingen?
Speculeren doe ik nu
Maar ik had er geen goed gevoel bij

04-08-2022 09:40

Dubbelvla +8402

@web
Volgens mij was Nous sowieso wel vertrokken. 24 jaar is wat dat betreft al een prima leeftijd en hij heeft zijn jaren gemaakt in het eerste om het te verdienen.

Eerder had je met Dest al een speler met een soortgelijke flair in de aanval en met Wijndal op links heb je nu ook iemand die hier en daar Nous-achtige potentie heeft.

Maar een tweede Nous, nee, die ga je voorlopig niet vinden.

04-08-2022 10:30

BxM +4079

Ik ben het met je eens. Ajax heeft geweldige wedstrijden gespeeld met Nico links en Mazza rechts. Nu heb je de wat meer begaafde Wijndal links en de Mexicaanse strijder Sanchez rechts. Vanuit het recente verleden kunnen we dus zien dat zo’n combi gewoon kan werken.

Enig puntje van verschil is wel dat we toen geen Alvarez op 6 hadden en Schöne en Frenkie het opbouwende gedeelte konden compenseren. Is Schreuder hiermee misschien aan het voorsorteren op een Blind die naar de 6 gaat? Zou mij niet verbazen in ieder geval.

04-08-2022 09:28

Web +178830

Ik Joop echt Blinf op 6

04-08-2022 10:00

BxM +4079

Ik ook!

04-08-2022 12:05

JaapStam +136640

Sanchez heeft grinta, en Lucca heeft pasta!!!

04-08-2022 08:50

VluggeJaapie +2044

Dan hoop ik dat die Lucca geen Spagetti benen heeft...

04-08-2022 08:56

Masz +3731

Sanchez heeft chili pepper, Klaasen heeft Grinta.

04-08-2022 09:03

In Bassey we trust +15361

Lucca moet eens gepresenteerd worden... is dinsdag al gekeurd... waar wachten we op???!!!!

04-08-2022 10:04

Ajaxfan16 +27411

Ik zie veel mensen hem vergelijken met Nico. Nou als hij een beetje in de buurt van Nico zijn niveau komt, ben ik wel tevreden. Bij Ajax kan die nog aan zijn aanvallende aspecten werken en dan heb je gewoon een goede back.

04-08-2022 08:40

JaapStam +136640

Grinta heeft hij!!! Komt goed!!!

04-08-2022 08:50

yvo.heylen@outlook.be +80

Hij heeft idd wel wat weg van Nico

04-08-2022 10:34

Andronixos.c +8135

Off toptic:
Algemeen Dagblad schetst: Ajax zit in de maag met situatie-Ihattaren

Mohamed Ihattaren brengt 'vooralsnog meer lasten dan lusten met zich mee', schetst het Algemeen Dagblad donderdag. De situatie van de Ajacied roept bijzonder veel vragen op. Ihattaren is een tijdje afwezig geweest, vermoedelijk vanwege dreiging uit de criminele hoek.

Ajax huurt Ihattaren voor de duur van één jaar van Juventus en heeft een optie tot koop op hem. De middenvelder heeft hard gewerkt aan zijn fitheid en maakte in de voorbereiding zelfs speelminuten, maar inmiddels zit de klad er weer in. Ihattaren ontbrak en volgens De Telegraaf was dat omdat hij vanuit de criminele hoek bedreigd werd. Hem zou weinig te verwijten vallen.

Ihattaren maakte deze week bekend dat hij 'back in business' is, hoewel Ajax dat liever zelf naar buiten had gebracht, aldus het AD. Woensdag maakte Ajax de rugnummers bekend, maar Ihattaren werd niet in de lijst opgenomen en heeft ook geen vast rugnummer. 'Zo zit ook Ajax alweer met Ihattaren in de maag. De club ervaart net als PSV en zijn eerdere spelersbegeleiders hoe lastig het is om grip op hem te krijgen', schrijft het AD, dat schetst dat Ihattaren na zijn transfer naar Italië dezelfde begeleider meekreeg als Mario Balotelli, die zijn handen al snel van hem aftrok omdat Ihattaren 'om de haverklap onbereikbaar was of niet kwam opdagen.'

Ploeggenoten bij Ajax erkenden dat Ihattaren op de goede weg was, maar zagen in zijn houding ook nog ruimte voor verbetering. Zo zou Ihattaren openlijk vertellen over dat hij voor de training gewekt moet worden en zijn vakantie met begeleiding. En op het kampioensfeest van Ajax zou hij een beschonken indruk achter hebben gelaten. En of Ihattaren bedreigd wordt? Trainer Alfred Schreuder had het gelezen, maar wist van niets. 'Ingewijden schetsen deze krant een beeld van een privésituatie waarin familievetes en dubieuze banden stilaan een knoop vormen in zijn functioneren als voetballer. Daar maakt zijn omgeving zich al langer grote zorgen over. Dat Ihattaren ook daardoor heel lastig in het gareel te houden is, weten ze bij PSV al langer.'

'Net als in Eindhoven komen inmiddels ook vanuit Ajax veel geluiden door dat het bij Ihattaren lastig in te schatten is wat wel en niet geloofd moet worden', schetst de krant. 'Zelfs voor getrouwen blijkt hij af en toe nog lastig te bereiken. Over het lichten van de optie in het contract van Ihattaren was nog niet gesproken, zei Schreuder. Maar goed ook, nu Ihattaren ook in de hoofdstad vooralsnog meer lasten dan lusten met zich meebrengt en wederom aantoont dat het lastig op hem bouwen is. Ajax kan hem een nieuwe kans geven, maar de onzekerheid rond Ihattaren blijft. De vraag daarbij lijkt al niet meer of, maar wanneer het weer misgaat bij het gigantische voetbaltalent.'

Kortom: Mo moet snel veranderen anders is spelen bij het derde van USV Hercules nog een optie voor hem.

04-08-2022 08:39

Ajaxfan16 +27411

Ik wil Mo nog steeds steunen, maar op een gegeven moment moet je als Ajax zijnde aan jezelf denken. Hoeveel kansen wil je hem nog geven? Die bedreigingen kan die natuurlijk niks aan doen, maar hoe die er weer verder dan weer mee omgaat, met die al die Instagram posts, is gewoon weer niet slim.

04-08-2022 08:43

Web +178830

Ging hij j dan nog maar bij Hercules spelen?
Ik ben bang dan nergens?
En komt hij aan de onderkant van de maatschappij terecht
Het kwartje moet vallen toch?

04-08-2022 09:52

Libero +19059

Voorbarige conclusie op basis van een artikel van het AD, dat weinig ruimte overlaat voor nuance in het voordeel van Mo.
Een voorbeeld dan: "op het kampioensfeest van Ajax zou hij een beschonken indruk achter hebben gelaten".
Ja dus? Een voetballer die het kampioenschap viert met drank, big whoop.
Ik ga niet ontkennen dat er veel vaagheid is omtrent Mo's persoon, maar al dat gespeculeer op basis van flardjes info is voor mijn gevoel volkomen uit de pan gerezen.

04-08-2022 13:32

Godenzoon24 +15266

Verdedigend sterk en aan de bal vrij zwak dan wat ik zo lees. Kan wel een probleem zijn als je echt een zwak punt hebt in je opbouw. Laten ze die constant vrij. Met Alvarez daar ook nog in de buurt zou dat niet ideaal zijn.

04-08-2022 08:21

ricky10 +5860

Kijk gewoon even zelf op youtube

04-08-2022 08:28

3*stars*3 +23353

Ik heb ook beelden gezien waarin hij wat druitsig naar voren gaat maar niet op de Dumfries manier.
Zit meer voetbal in deze gozer en er staat een echte kerel.
Persoonlijk vond ik dat Nico juist voetballend ook stappen had gemaakt bij ons.
Zelfs Alvarez, ook al zou het nooit een mooie speler worden.
Maar Ajax is de juiste club om je door te ontwikkelen.

04-08-2022 08:34

Godenzoon24 +15266

Dat is positiever. Voetballen als Nous kunnen er ook maar weinig. Als het maar geen hele zwakke schakel is in de opbouw. En als hij dan wat fel en snelheid meebrengt is dat een goede zaak!

04-08-2022 09:08

EdgarManu +227

Heel eerlijk, vind ik het prima als hij verdedigend maar echt zijn mannetje staat met zijn agressie.
Dan ben ik meer dan bereid om aanvallend wat te missen.
Er moet veel gecompenseerd worden in de selectie op het gebied van snelheid en agressie, hiermee voorkom je dat de hele selectie weer 30-40 meter achteruit moet, omdat de back de speler niet opvangt maar meeloopt achteruit.
Ik wil het graag zien.

04-08-2022 08:49

nuff-said +1640

Ik had een compilatie van em gezien. Het was merendeels verdedigend werk. Verdedigend sterk maar ik twijfel of ie offensief sterk is. Er waren geen voorzetten te bekennen in dat compilatie. Baart me wel zorgen

04-08-2022 08:11

Cello +52828 moderator

@nuff-said

Ik heb waarschijnlijk dezelfde compilatie gezien, maar ik kom dan weer niet tot die conclusie, dat het me zorgen baart.
Belangrijkste is natuurlijk, dat je als verdediger verdedigend sterk bent. Maar het hebben van weinig voorzetten of assists of zelfs maar goals heeft niet alleen met de spelr te maken, maar ook met het team waarin je speelt. Ik durf niet te zeggen wat de spelopvatting is van Club America. Als die overeenkomt met hoe of Ajax speelt dan zou je jouw conclusie kunnen trekken, maar iets in me zegt dat dat niet zo hoeft te zijn....beter nog, de kans is groter dat dat niet zo is.

04-08-2022 08:22

nuff-said +1640

Ja maar ok als de ploeg niet zo speelt dan waarom ga je een speler scouten alleen omdat je em verdedigend sterk vind. Je moet ook op basis van voetballende kwaliteit scouten anders dan kan je net zo goed Schuurs daar neerzetten. Verdedigend is ie ook goed genoeg om rechtsback te staan maar wij zijn ajax, wij zijn niet de beste (hehe) als wij niet een goede voetballende rechtsback halen. Je kan grinta hebben maar we hebben geen tijd om je voetbal aan te leren. Moeste. We met Alvarez doen en dat nam zijn tijd totdat hij goed werd zoals hij nu is en dan nog zijn er veel mensen die denken dat et voetballend niet goed genoeg is en willen blind daar zien of Taylor. Met tagliafico had je de grinta maar hij kon ook voetballen. Die had meteen een positief effect in onze squad

04-08-2022 13:09

ajaxcied4life +26022

Senesi kan naar Bournemouth lees ik. Poeh ej. Grote club, mooi stadion, mooie stad. Zeg maar het Helmond van Engeland en dan ook nog eens in de onderste regionen van de PL spelen. Je bent als ManU toch gek dat je Martinez haalt voor veel geld terwijl je Senesi voor veel minder kan ophalen.

04-08-2022 08:10

vanreenen +10212

TH doet aan financiële sponsoring van Ajax. Vanuit dat oogpunt moet je de aankoop Martinez bekijken.

04-08-2022 08:46

ajaxcied4life +26022

Mag ook wel na al die niet renderende spelers die veelal op zijn voorspraak kwamen.

04-08-2022 08:50

Concrete +3127

Dit wordt een overbruggingsjaar, tweede plek is prima, zijn we voor de voorronde volgende jaar ingespeeld en kunnen we weer door met schaaltjes verzamelen.

04-08-2022 08:05

Delaney +14696

De competitie is nog niet eens begonnen en jij hebt het nu al opgegeven, jij bent een van de raarste Ajacieden die ik ooit heb gezien.

04-08-2022 08:07

Concrete +3127

haha, die titel heb ik dan weer snel verdiend.

04-08-2022 08:10

Steffa23 +849

Maar wel volledig terecht

04-08-2022 08:13

Concrete +3127

Heb niks opgegeven, 50 duimpjes voor deze idiote reactie is pas echt raar.

04-08-2022 18:59

Concrete +3127

En je hebt me niet eens gezien :)

04-08-2022 19:00

Delaney +14696

Dat is wat jij denkt. 😏

04-08-2022 19:03

Slash +1306

Hallo? We gaan zometeen over de 100 miljoen heen, lijkt me dat we dan verplicht zijn kampioen te worden.

04-08-2022 08:08

Concrete +3127

Hoezo, is gewoon een kwestie van ruilen, zie nergens een extra uitgave van 100 miljoen hoor, betekend alleen dat alle nieuwelingen nog ingespeeld moeten worden en zich moeten gaan bewijzen op een enkeling als Bergwijn na.

04-08-2022 08:13

Delaney +14696

@Slash

Dat zijn ze al verplicht als beste en grootste club van Nederland, maar jij hebt natuurlijk wel een punt wat betreft die 100mln. 😉

04-08-2022 08:15

Godenzoon24 +15266

En de concurrentie doet dat beter? Volgens mij heb je kwalitatief verreweg de beste selectie en ben je idd verplicht kampioen te worden!

04-08-2022 08:23

AlexIbarra +19223

Hallo? We gaan zometeen over de 140 miljoen heen aan verkopen, lijkt me dat we dan wel even een jaartje 6e mogen worden en lekker ons geld gaan tellen.

04-08-2022 10:16

Libero +19059

In munten opnemen en dan in een pakhuis in ons geld gaan zwemmon!

04-08-2022 13:04

Concrete +3127

Hoezo, je verkoopt je beste spelers, koopt snel wat terug voor ietsje minder, het is dus niet zo dat je maar even 100 miljoen extra uitgeeft, dan had jij een punt ja maar nu kijk je iets te simpel naar alleen de uitgaven. Blijkbaar zijn er nog 50 die het niet snappen.
Geeft niets maar om mij dan gelijk raar te vinden.

04-08-2022 19:10

Concrete +3127

Is precies wat ik bedoel maar dat mag je hier niet zeggen blijkbaar.

04-08-2022 22:33

Delaney +14696

@Concrete

Even voor alle duidelijkheid, die reactie van mij was niet bedoelt als aanval op jou.
Tevens was het ook niet kleinerend bedoeld, dus ik hoop dat je het niet te persoonlijk heb opgevat.
Jij mag uiteraard gewoon je eigen mening hebben, dan verschillen wij in dit geval dus gewoon qua mening. 😉

05-08-2022 04:00

Concrete +3127

okè, bedankt voor je reactie.

05-08-2022 10:17

OsteoPat +227

??
Met deze selectie op papier moet je kampioen worden én overwinteren in de CL. Verplicht.
Ik was geen fan van ten Tag, maar had hem met deze selectie wel willen zien. Dus, geen reden voor smoesjes. Leveren!

04-08-2022 08:18

rickyboy1444 +598

Misschien minder in balans omdat je wel heel veel aanvallende power hebt gehaald terwijl je de meeste kwaliteit achterin bent kwijtgeraakt, maar ik vind de selectie echt niet minder. Als straks Sanchez erbij is zit het in de balans ook al weer beter mbt kwantiteit.

21-22: Tagliafico, Blind, Martinez, Timber, Schuurs, Mazraoui en Rensch als je groep verdedigers.

22-23: Wijndal, Blind, Bassey, Timber, Rensch, Sanchez, vooralsnog Klaiber en Schuurs en daar achter nog Pierie, Magallan + Baas met een jaar extra ontwikkeling.

04-08-2022 09:40

yvo.heylen@outlook.be +80

volgens mij zijn we er op vooruit gegaan al zal het wel een tijdje duren tot iedereen zijn plaats krijgt en ingespeeld is

04-08-2022 10:39

OsteoPat +227

Dat bedoel ik.

04-08-2022 10:42

jerryisthename +31683

Dat mensen nog serieus reageren op deze mafklapper, oftewel PSV-undercover-troll. 😆
Droom lekker verder...Concrete...lik mijn r.te.
Ajax wordt gewoon weer kampioen. Deal with it.
En volgende week verliezen jullie thuis van Monaco. 😵‍💫
Lekker de Europa League in. Veel plezier daarmee en veel succes, tot februari 👍🏼😁
Enige 'prijs' voor jullie hebben jullie al afgelopen weekend gewonnen.

04-08-2022 09:59

Delaney +14696

Je moet wel de prestigieuze Lichtstadderby trofee niet vergeten. 😉

04-08-2022 10:37

Concrete +3127

haha, jullie zijn wel snel van het padje. Ben al 68 jaar tot op m'n botten Ajacied.
Snuif maar lekker verder jij.

04-08-2022 22:14

smerter +2042

Top. En nou nog een keeper!

04-08-2022 08:04

Wouter.H +11156

Ajax staat op het punt om het uitshirt te presenteren

04-08-2022 07:48

Slang +14994

Na maanden dat het bekend is

04-08-2022 08:06

Wouter.H +11156

Misschien hebben ze een nieuw ontwerp

04-08-2022 08:20

Delaney +14696

Stel je eens voor dat het opeens een heel ander uitshirt is dan het shirt dat destijds gelekt was en dat al die heisa eromheen is gebruikt als gekke pr-stunt, dat zou ik eigenlijk best wel vernuft vinden namelijk.

04-08-2022 08:22

3*stars*3 +23353

Ha zou mooi zijn maar itt mensen die het in Turkije of China halen en dragen, is het nu anders.
1 van de bekendste sportzaken in de UK (sportsdirect volgens mij), had het al in winkels liggen in juni.

04-08-2022 08:50

Wouter.H +11156

Nouja er is gedoe geweest met de levering en Ajax was er openlijk niet blij mee dat in het buitenland de shirts al te koop waren tegen afspraak in. Juist omdat het nu al zo lang duurt zou het mij niks verbazen als er een nieuw ontwerp is gemaakt als conpensatie. Maarja dat is waarschijnlijk naief van mij 😅.

04-08-2022 08:55

Amp +37466

Zie in t fb topic best wat foto's van mensen met t shirt dat gelekt is (helaas).

04-08-2022 09:49

GinoAFCA +14779

Komt wel goed

04-08-2022 07:39

donkerblauw +2822

Ik zeg; doen!

04-08-2022 07:24

Ozark +355

Laat ik steeds gedacht hebben dat de voornaamste prioriteit bij een kopsterke centrumverdediger lag.

04-08-2022 06:50

Saanchez +3117

Zolang Schuurs niet weg is, lijkt me dat overbodig gezien we ook Bassey hebben lopen

04-08-2022 07:03

Delaney +14696

@Ozark

Dit zeg je waarschijnlijk alleen vanwege die doelpunten van Til tijdens de JC Schaal, alhoewel ik wel graag zie dat Ajax op de meeste posities dubbel bezet is.
Zeker aangezien de vele wedstrijden die ze gaan spelen in verband met de Champions League en de KNVB Beker.
En ik kan mij natuurlijk vergissen maar volgens mij begint de winterstop ook iets eerder in verband met het WK, dus dan zou Ajax zeer waarschijnlijk nog meer wedstrijden gaan spelen in de midweek.

04-08-2022 07:11

TJHooker +3922

Die hebben we op zich wel in de vorm van Alvarez, koppend is hij misschien wel de beste in deze selectie.

04-08-2022 07:38

Godenzoon24 +15266

En cv is denk ik nog zijn beste positie ook!

04-08-2022 08:26

Libero +19059

Nou nee, meerdere keren door het ijs gezakt daar. Zeer druistig en een bron van onrust in de 16, kwam niet voor niets op het middenveld terecht

04-08-2022 12:22

FGLJN +3889

Als Schreuder per se met een kopsterke centrumverdediger zou willen spelen, heeft hij op LCV daar al Bassey voor, en op RCV staat al Timber, wil je dan iemand kopen om Timber te vervangen? Er is geen RCV op deze aarde die overall beter is dan Timber, en betaalbaar is voor Ajax (en die uberhaupt naar Ajax zou willen komen). Een RCV die wel betaalbaar zal zijn voor Ajax (transfersom + salaris) kan misschien kopsterk zijn maar zal dan wel veel slechter zijn op allerlei andere gebieden, wat ten koste gaat van de hele tactiek en uiteindelijk ervoor zorgt dat Ajax zelf veel minder doelpunten zal maken.
En dan heb ik het nog niet eens over de overbodige kapitaalvernietiging van een Timber een heel seizoen op de bank..
En dan heb ik het ook nog niet eens over de relatieve lage prioriteit voor een Ajax-verdediger om kopsterk te zijn, aangezien 90% van de wedstrijden de laatste lijn heel hoog is en het alleen nuttig is voor die paar corners en vrije trappen. Waarbij er ook nog andere spelers bij betrokken zijn, niet alleen de CV's.

Dus, wat wil je dan precies? Als je zo vol arrogant cynisme reageert op de prioriteiten die de technische leiding van Ajax stelt, zal je vast een concreet en doordacht plan hebben voor de CV's?

04-08-2022 07:42

Godenzoon24 +15266

Vorig jaar hadden we idd wel een veel groter centrum! Toegegeven, Martinez is koppend natuurlijk behoorlijk sterk itt Blind.

04-08-2022 08:26

Henkjanklaas +20599

“Ajax ziet Rensch als een groot talent”. En daarom halen ze met stel en sprong een Mexicaans international ? De slapte waarmee Rensch verdedigt, zit geen dynamiek in, deze zaken krijg je er echt niet zo maar uit.
Ik hoop dat Sanchez het wel voor ons gaat doen met dank aan Gakpo die een heerlijk wedstrijdje speelde tegen Rensch omdat hem geen strobreed in de weg werd gelegd.

04-08-2022 06:26

Libero +19059

Het een sluit het ander niet uit. Ze kunnen ook tot de conclusie gekomen zijn dat Rensch die concurrentie nodig heeft om zijn beste zelf te tonen. Weet overigens ook niet waar het vandaan komt dat Sanchez op stel en sprong gehaald wordt of als paniekaankoop gezien wordt.
Het is al gezegd dat er eerst verkocht moet worden en Klaiber en Schuurs staan nu nadrukkelijk in de belangstelling, Dan ga je alvast voorsorteren op de volgende stap.
En we hebben gewoon een redelijk succesvolle scouting actief in de Zuid en Midden Amerika's. Lijkt me niet onlogisch dat hij al langer op de radar was.

04-08-2022 12:07

JOHANisGOD +18498

Hoe zit het hier dan mee?

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-moet-eerst-spelers-verkopen-alvorens-sanchez-kan-komen

04-08-2022 03:12

Delaney +14696

Ik denk dat Schuurs of Magallán waarschijnlijk verkocht gaat worden en dat ze dan met dat geld Sanchez willen aantrekken.

04-08-2022 03:28

JOHANisGOD +18498

Ja oké, maar wat ik las, kan dat nog wel even duren.

Vooral met Schuurs, omdat Alvarez en Bassey geschorst zijn.

04-08-2022 03:39

Delaney +14696

Het zou ook nog Klaiber kunnen zijn die eventueel verkocht gaat worden, daar is sinds een paar dagen namelijk ook opeens redelijk veel interesse in.

04-08-2022 03:42

champhead +14301

Telegraaf zegr maar wagd

04-08-2022 04:44

Gooseman +11853

Hik, brrrpp, teveel bier in de nacht is niet goed kampioenhoofd.

04-08-2022 06:02

AjaxMiddelburg +2931

Lijkt mij een beetje korte termijn denken en is denk ik een onderdeel van de onderhandelingen met Geïnteresseerde clubs. Je kan met Blind, Klaassen, Rensch enz echt wel tegen clubs als Fortuna dit oplossen. Tja als we nou voorrondes moesten spelen😅

04-08-2022 07:35

JJFajax +3547

Daramy is toch op huurbasis vertrokken. Zijn salaris wordt nu overgenomen of deels overgenomen door FC Kopenhagen

04-08-2022 03:44

Henkjanklaas +20599

Ja heel vreemd. Nog geen spelers uit t rijtje verkocht en toch gaat H2 gewoon door met t aantrekken van deze Mexicaan

04-08-2022 06:28

Hollister +12559

Ik verwacht nog een verkoop van Klaiber, Schuurs en Magallan... samen toch wel goed voor 15 tot 20 miljoen

04-08-2022 07:59

Delaney +14696

Ik denk dat ze Schuurs wel kunnen verkopen voor tussen de 10mln en 15mln euro, Klaiber voor tussen de 5mln en 7mln euro en Magallán idem.
Misschien zelfs nog iets meer aangezien de markt steeds gekker en gekker word.

04-08-2022 08:30

Libero +19059

Denk dat je nogal hoog in de boom zit. Schuurs als speler die het van meerdere concurrenten verloor en nooit een vaste basisplaats afdwong max.10 en dat is dan dankzij zijn doorlopende contract. Klaiber heeft na een jaar revalideren nog geen officiële wedstrijd gespeeld en ging in de voorbereiding enorm de fout in en hoe oneerlijk dat is word je daar toch op afgerekend Ik denk 3 mio oid. Stond op 5 mio toen hij nog wel eens basis stond als Rensch weer eens hamstringklachten had. Magallán mag je je handjes dichtknijpen als daar (meer dan) 2 mio voor betaald wordt. Geen huurclub die de optie lichtte en Ajax wil hem niet eens op de bank hebben. En dan hebben we nog Pierie, jonge gast, net hersteld van zware rugklachten, maar waarvan nu ook wel iedereen weet dat het een verdediger van pudding is. Staat op TM op 1,5 mio, maar dat of 2 mio lijkt me wel het maximale. Ik denk dat Hollister aardig in de goeie richting zit, maar dan voor die drie plus Pierie.
Afijn de markt is gek, wat MU voor Martinez betaalt en al helemaal met wat er nog bij kan komen is ook niet heel logisch gezien wat Arsenal maximaal bood.

04-08-2022 11:47

Cello +52828 moderator

@Libero

Het zal wel een kwestie zijn van 'hoog inzetten' en maar zien waar het schip strandt. Ongetwijfeld zal men andere bedragen in het hoofd hebben wat men minimaal wil hebben tov waarop men inzet. Dat is dan ook de speelruimte die je jezelf creëert. 15 mio vragen, 10 mio in het hoofd hebben en uitkomen op 12mio?. Zoiets.

04-08-2022 11:55

Altijdindestraat +39828

Ik kijk graag naar reacties van Mexicaanse fans en die zijn niet allemaal positief en noemen direct namen op dat volgens hun betere RB’s zijn zoals Kevin Alvarez en Eric Aguirre

04-08-2022 01:21

Tommyshelby +128441

Cruciale fout in de bekerfinale. Mexicanen hebben last van rancune. Sommigen geven het zelfs toe. Heb er net weer wat over gelezen. Hij gaat ook gewoon spelen op het WK.

04-08-2022 01:30

JOHANisGOD +18498

Wievhad een cruciale fout?
Alvarez of Aguirre?

Sanchez basis op het WK?

04-08-2022 01:53

Tommyshelby +128441

Nee, Sanchez. En ja, Sanchez heeft de grootste kans op basis op het WK.

04-08-2022 01:54

Altijdindestraat +39828

Je scoutingsrapport is in elk geval meest uitgebreid ooit van een fan, petje af

04-08-2022 09:09

Libero +19059

Ik dacht destijds bij Magallán ook dat de negatieve reacties van rancuneuze concurrerende fans kwamen of van eigen fans die zijn vertrek als verraad oid zagen (komt hier ook vaak voor en daar zijn ze nog een stukje fanatieker).
Maar ondanks dat hij gewoon basisspeler was die de finale van de Copa Libertadores gespeeld heet en ondanks dat Boca hem zelfs na zijn keuring toch niet wilde verkopen, want ze konden ondanks 9 mio geen waardige vervanger vinden, bleek hij er geen hout van te kunnen.
Afijn, 21x nationale ploeg en selectie WK is wel een aardige indicatie dat het geen koekenbakker is.
En om dát weer te relativeren: Alvarez 55x. ;)

04-08-2022 11:05

Godenzoon24 +15266

Dat zijn wel degene die hem vaak zien spelen. Bij Magallan was het oordeel ook best accuraat van de Argentijnse fans.

04-08-2022 08:31

In Bassey we trust +15361

Hup updaten.

04-08-2022 00:51

JordanAFCA +22481

Dan hebben Antony en Alvarez gelukkig een nieuw maatje gevonden. Conceicao voor Antony en Sanchez voor Alvarez.

04-08-2022 00:11

Sjaakvaak +26578

Alleen Alvarez. Een Mexicaan en een Braziliaan hebben vrij weinig overeenkomsten. Ligt niet eens op hetzelfde continent. Conceicao is eerder een maatje voor Antony.

04-08-2022 00:20

JordanAFCA +22481

Bedoelde ook Conceicao voor Antony en Sanchez voor Alvarez.

04-08-2022 00:22

FGLJN +3889

@Sjaakvaak: sorry maar je bezwaar is nogal nutteloos, bij Ajax is het duidelijk dat de hele Zuid-Amerikaanse kliek (dus inclusief Alvarez, en ook Argentijnen en Brazilianen met elkaar) vaak met elkaar optrekt. Alvarez en Martinez zijn zelfs beste vrienden, dus hoezo kunnen mensen van een verschillend continent geen maatjes zijn volgens jou?

04-08-2022 07:51

MauroRosales10 +442

Want Portugal ligt wel op hetzelfde continent 😂
Nee, ik snap hem hoor, zelfde taal zelfde lengte zelfde spelopvatting !

04-08-2022 07:57

AjaxAdam1900 +3676

Moeten alleen weer een maatje vinden voor Kudus. Kon het goed vinden met Daramy

04-08-2022 00:33

JordanAFCA +22481

Dat is wel erg zonde idd… lijkt mij een hele rustige jongen. Zou best een goeie klik met Brobbey en Bassey kunnen hebben.

04-08-2022 00:37

ShiekTakTiek +5906

Kudus en Bassey gaan elkaar vinden let maar op. Bassey komt over als een vrolijke sociale jongen, ook afrikaanse roots, zullen in het begin in hetzelfde schuitje zitten en zo naar elkaar toegroeien en dan gezamenlijk naar de basis 11 zsm

04-08-2022 01:09

Orangesoul +5980

Ook beidde internationals van Nigeria...

04-08-2022 01:51

AjaxAdam1900 +3676

Kudus is Ghanees

04-08-2022 02:35

Ferd +38316

zoals Vertongen en Brobbey allebei international van Duitsland zijn?

04-08-2022 06:50

Tommyshelby +128441

Sanchez is dus dichtbij, mooi. Heb ik niet voor niets zijn potjes zitten kijken. Plaats nog 1x zijn hoogtepunten tegen Chelsea (en hierna nooit meer, want hele lap tekst):

Club America-Chelsea: https://www.youtube.com/watch?v=T8TrunVoUv4&ab_channel=ChelseaFootballClub

04:25 - fijne interceptie waarmee je direct zijn kwaliteiten ziet. Zijn voorzet daarna is ook wel weer typisch, maar dit kan een publiekslieveling worden.

10:04 - Ziyech speelt zich knap vrij voor de goal en wil uithalen, ultieme actie van Sanchez kan zijn volley net blokkeren.

11:40 - een-tweetje in zijn rug, kleine achterstand op Hudson-Odoi maar met een sliding weet ie het net te herstellen voor een corner.

20:20 - weer een prima interceptie terwijl er grote ruimte in zijn rug lag. Belangrijk.

26:20 - Chilwell wil de 16 betreden maar weer houdt Sanchez hem tegen.

48:00 - Gevaarlijk balverlies door de as waar een schot op doel uit komt. Slordig en niet de eerste keer.

50:50 - schermt de passlijn naar Werner af en houdt simpel tegen.

53:45 - hele strakke pass over de grond die de spits niet kon controleren. Een Tadic zou dit beter doen.

54:40 - tegengoal Werner, Sanchez niet betrokken maar dekt ook niemand. Werner stond wel veel te vrij.

56:30 - leuke aanvallende actie, komt in de halfspace terecht en kan een teamgenoot wegsteken met links. Kwam bijna een goal uit.

59:15 - heeft niks met Sanchez te maken maar een hilarische eigen goal van Chelsea. Hiervoor kijk je oefenwedstrijden 😂

64:35 - keeper staat verkeerd na voorzet van rechts, Sanchez kopt net op tijd weg met een loerende Werner in zijn rug

66:20 - onderschept een steekpass maar schiet opeens die bal over de zijlijn. Hele slechte pass.

71:25 - deze steekbal op Werner kan ie niet stoppen maar het wordt geen kans. Beter anticiperen.

75:30 - kapt naar binnen voor een voorzet met links, bal niet eens in de buurt van een teamgenoot. Precies er tussenin.

79:30 - weer een steekbal in zijn rug die aan komt, maar hij houdt Werner voor zich die daarna de bal verliest

81:50 - crossbal op Alonso, Sanchez staat tussen hem en Werner in. Sanchez kan Alonso niet stoppen. Mount wordt vrijgespeeld en scoort randje 16. Zeker niet zijn schuld maar wel een leermoment.

89:45 - Sanchez dreigt met een voorzet maar komt met een strakke pass richting de vrijstaande 10 positie. Zag er goed uit, wel weinig druk.

93:20 - einde wedstrijd. Degelijke pot, zwaktes ook vrij duidelijk.

04-08-2022 00:07

ÁlvaroRecoba +13695

Dit is nog eens een bericht! Dank voor de moeite.

Al met al: ben je een voorstander van zijn komst? Of kunnen we beter, voor iets meer geld? (Ik ben op zich wel blij met zo'n type, à la Nico, al vind ik Wijndal al vrij matig aan de bal -- lopend erg goed --, bij Bassey is het nog wat afwachten, Álvarez (op 6) is bekend, dus er zou ook ruimte zijn voor een middenveldachtige rechtsback zoals Mazraoui, voor de verhouding, zou ik zeggen?)

04-08-2022 08:26

Tommyshelby +128441

Op voorhand had ik een mwah gevoel, ik dacht immers aan een type Nous. Dat is deze jongen niet. Maar hoe langer ik nadenk, hoe meer ik me in deze aankoop kan vinden. Zoals je ziet is hij met name defensief sterk. Af en toe nog een dromer, maar met zijn snelheid kan je veel corrigeren. Aanvallend is het ook niet slecht maar zijn decision making mag nog wel beter. Ik kan me wel vinden in de vergelijking met Nico. Een 40 miljoen speler zal het wel niet worden, maar 4 jaar trouwe dienst is net zo goed. Ik ben voor 👍🏽

04-08-2022 14:11

ÁlvaroRecoba +13695

Dan ben ik ook vóór, alleen gek genoeg liever met Blind dan met Wijndal linksachter -- terwijl ik Blind helemaal geen linksback vindt. Bassey zal als lcv gaan spelen, dat kan bijna niet anders, en aan Álvarez lijkt Schreuder (helaas) niet te tornen, dus met zijn passing en gebrek aan diepgang en fysieke stevigheid zou Blind complementair aan Sánchez kunnen zijn. (En Schreuder zet denk ik alsnog makkelijker Wijndal op de bank, ook al is-ie net voor tien miljoen gehaald, dan Daley Blind.) Wat jij?

(En toch, en toch... ideaal is het nog niet, achterin -- we hebben ook bepaald geen wereldkeepers. Prima keepers, maar niet van CL-niveau, althans: niet van de kwartfinale.)

04-08-2022 14:23

JOHANisGOD +18498

UPDATE: #Ajax heeft mondeling akkoord met rechtsback Jorge #Sanchez. Na eerste Amsterdams bod heeft Club America tegenvoorstel gedaan.
https://t.co/T0UNHGtWmB

04-08-2022 00:07

In Bassey we trust +15361

7.8 miljoen. Is al rond.

04-08-2022 00:08

ian_r_ros +1346

Die lul van een Verweij zei dat vanmorgen ook al...hij weet helemaal niks.

04-08-2022 00:35

Patrick78 +51647

Jorge Sanchez is ajacied! Gewoon een prima rechtsback.

04-08-2022 00:04

Benleiden +7280

Net filmpje gekeken van hem, maar waar die slechte verhalen nou over hem vandaan komen?! Ik zie hier zelfs een vergelijk met Magallan. Nu weet ik, dat is een trauma voor iedereen voor het leven. Alleen deze jongen heeft helemaal niks van Magallan, wat een goed teken is. Hij is behoorlijk snel, wendbaar, behoorlijk vaardig, lenig en schuwt geen enkel duel. Ik snap het vergelijk dus niet haha. Magallan is traag, niet vaardig, lomp, houterig en grijpt nooit in.

Ik denk dat we hier wel plezier aan gaan beleven.

04-08-2022 00:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.