Schreuder geeft toe: 'Ik zal zelf ook in de spiegel moeten kijken'

door Bart Veenstra 235

Bron AT5

Schreuder geeft toe: 'Ik zal zelf ook in de spiegel moeten kijken'

door Bart Veenstra 235

Bron AT5

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder zal na de keiharde 1-6 nederlaag tegen Napoli ook zeker in de spiegel kijken. Dat heeft de trainer laten weten tijdens de persconferentie na afloop van het verloren Champions League-duel.

'We moeten Napoli feliciteren met de verdiende overwinning. Ze hebben laten zien dat ze stappen verder zijn dan wij. Voor Ajax was het een pijnlijke avond. Het was Ajax-onwaardig', stelt Schreuder tijdens de persbijeenkomst in de Johan Cruijff ArenA, waarvan beelden te zien zijn bij onder meer AT5.

Naarmate de score tijdens de wedstrijd in het voordeel van Napoli opliep, stroomden de tribunes in de Johan Cruijff ArenA leeg. De supporters die wel tot het einde bleven, lieten hun onvrede richting Ajax en zijn trainer blijken. 'Emoties horen ook bij het voetbal en bij Ajax', snapt Schreuder de reacties van de fans.

Groot contrast met Napoli

'Natuurlijk is het een Ajax-onwaardige avond, dus het is logisch dat het gebeurt. Wij moeten rustig blijven. Of je het nu een crisis noemt, maakt mij niet uit. Het is duidelijk dat het niet goed is. Nogmaals, van Liverpool kun je verliezen, de manier waarop je vandaag (dinsdag, red.) verliest, is niet goed. Ik zal zelf ook in de spiegel moeten kijken en dat ga ik ook zeker doen. Zeker als het contrast met Napoli zo groot is.'

Schreuder beseft dat er bij Ajax een moedig elftal op het veld hoort te staan. 'Dat lef heeft om te voetballen, tegen wie ze ook spelen. Dat zag je vandaag langzaam minder worden. Er waren genoeg momenten waar we de rust konden bewaren op het middenveld, maar op die momenten waren we juist heel slordig. Als je slordig bent, krijg je tegen een ploeg als Napoli heel veel problemen.'

Ajax staat er dankzij de 1-6 nederlaag niet goed voor in de Champions League. De Amsterdammers staan nog altijd op drie punten, terwijl Napoli al negen punten heeft verzameld. Liverpool staat na de zege op Rangers FC nu op zes punten. Volgende week gaat Ajax op bezoek bij Napoli.

Lees meer over:
Plaats reactie

Babangida83 +23960

Ik denk dat het dichter bij elkaar lag, dan die 1-6 doet vermoeden. Dat is nu eenmaal bij twee drukzettende ploegen. Schreuder kan, denk ik, wel leren van Bosz. Bosz was in zijn eerste weken veel meer bezig met het verdedigend druk zetten als team. Die hielt het véél compacter dan dat Schreuder doet. Daar begint het wel, als je druk zet. Het leest nauw, daarom verlies je van Napoli. Maar dan nog hoef je er geen 6 tegen te krijgen in mijn ogen. En dan gaat het me meer om de mogelijkheden nog die we tegen kregen, dan de effectieve goals.

Daarnaast is de opbouw natuurlijk echt een probleem. Laat ook Pieter Zwart zien in zijn draadje hier. Ik had daar meer aandacht van verwacht door analisten:
https://twitter.com/PieterZwartNL/status/1578273299892781058?s=20&t=WMo10YT3eKxwcuc4IINxTQ

07-10-2022 11:13

b.hulshof +3783

Alle ballen op Pasveer die de ballen naar voren pegelt met drie verdedigers nog in zijn buurt en niet aansluiten bij het middenveld.

07-10-2022 10:04

Richard Duizer +237

Een trainer die bassey haalt (voor €23 m) tja dan snap je er geen k*t van. Geldt ook voor h2. Overtreffende trap is alvarez niet laten gaan voor €50m.

Gewoon heitinga vanaf nu voor de groep. Ook de jeugd een kans geven. Aankopen niet uit ajax jeugd renderen toch nooit. Zou graag fitz jim zien bijvoorbeeld. Conceicao idem heeft ook ajax dna 😉

06-10-2022 18:58

ElSandrini +18209

Helemaal eens... Wat een dwaas onze Alfred... Groningen en Heereveen thuis goed gespeeld en van de mat geveegd... Nou nou zeg, goed hoor Alfred ! De rest matig tot slecht... Ook dus de wedstrijden tegen Fortuna en Sparta.

Alles is slecht momenteel.... Teamgeest, positiespel, spelers op verkeerde plek, überhaupt de verkeerde spelers opstellen, tactiek.... Alfred moet heel snel weg. Elke willekeurige ASer kan het beter

06-10-2022 20:09

Hebbendiekip +4830

Heeft de spiegel al gereflecteerd?

06-10-2022 13:53

Nuance +52

Op dit moment ontbreekt het in tactisch opzicht aan allerlei duidelijke keuzes en vernieuwing.

De hele linkerkant is totaal anders dan vorig seizoen. Waar Gravenberch excelleerde in aanspeelbaar zijn en onder de druk uit dribbelen, is Taylor een veel dynamischer en directer type dat veel hoger op het veld staat. Daardoor mis je de variaties onder Ten Hag met Blind en Gravenberch en ben je afhankelijker van Alvarez in de opbouw. Bassey heeft in tegenstelling tot Martinez geen pass of dribbel om onder de druk uit te komen. Waar Tadic de bal met zijn rug naar het doel vast hield voor de langzame Blind om aan te sluiten, kijkt Bergwijn direct vooruit voor een combinatie of dribbel. Dat gaat in een te hoog tempo voor Blind om aan te sluiten, waardoor hij zowel bij balbezit als bij balverlies meestal te laat is in de omschakeling. Dan heeft het dus ook geen zin om Blind te koppelen aan Bergwijn en Alvarez aan Taylor.

Er moeten koppeltjes en keuzes gemaakt worden op basis van wat op elkaar afgestemd is. Dus of Wijndal en Bergwijn of Blind en Tadic op links. Of Alvarez met de voetballende Berghuis of de dynamische Taylor met spelverdeler Grillitsch. Of met een inzakkende Kudus en een diepgaande Klaasen voorin, of met aanspeelpunt Brobbey en schaduwspits Kudus. Of je speelt met Bassey of je speelt met Alvarez.

Het is logisch dat er niet hetzelfde kan worden laten zien als vorig jaar, maar daar staat nu ook geen enkele vorm van vernieuwing tegenover. Opstellingen worden geforceerd in wanhoopspogingen om iedereen tevreden te houden. Dat zie je terug op het veld: het is loshangend zand allemaal.

06-10-2022 12:33

Richard Duizer +237

Goed verhaal alleen liever geen bassey

06-10-2022 19:04

BillSplate +9739

Goede reactie en fijne toevoeging hier. Ben benieuwd naar meer reacties van je. Je hebt er een kijk op.

07-10-2022 03:00

OwenStevenDalberg +27575

Waarschijnlijk concludeert hij dat hij het erg goed doet. En dat de spelers die gisteren speelden nog een kans verdienen. Vooral Tadic en Blind. En dat Ajax 3 weken geleden nog het beste Ajax sinds jaren was.

05-10-2022 22:17

Voetballover +3083

Gisteren was een vernedering van heb ik jou daar.

05-10-2022 20:10

WZAWZDB14 +4620

We kwamen tegen Napoli vaker in de aanval dan tegen Liverpool. We speelden met meer ruimte in de rug. Gister werd wel pijnlijk duidelijk dat dit Ajax dit niet kan verdedigen.

05-10-2022 20:08

ProperFootball +14699

Ze moesten wel, thuis nog een keertje op de Liverpool-uit manier spelen was geen optie... helaas begon het er al snel behoorlijk op te lijken, met eindeloze lange ballen van Pasveer. Ajax onwaardig. Omdat de helft van de verdediging en mniddenvekld niet kan voetballen op hoogste niveau.

07-10-2022 08:44

FCDuivendrecht +5487

Zo’n kapitale blunder om Bogarde weg te doen en een of andere vreemde mof van Hoffenheim aan te stellen. Vier nieuwe verdedigers gehaald (Bassey, Sanchez, Kaplan, Wijndal) die enorm veel hadden kunnen leren van Winston.

05-10-2022 19:03

WZAWZDB14 +4620

#WinstonMoetTerug

05-10-2022 20:09

Oxxer +164923 moderator

Amen, keiharde blunder van Flappy dat hij Schreuder zijn zin gaf door Bogarde te deleten.

06-10-2022 11:55

Spielmacher +10779

Mwoah, Winston is beschuldigd van aanranding, die moest zo kort na de Overmars-affaire natuurlijk wel weg.

06-10-2022 13:33

debarbaar +8250

Als Schreuder toch in de spiegel wil gaan kijken: Haal Bogarde terug. Die was er voor de discipline en zette de verdediging neer.

05-10-2022 17:12

Ajax14AMS +25205

Zodra je die spiegel bekeken hebt kun je niet anders dan concluderen dat je op moet stappen

05-10-2022 16:35

Marko9 +893

Opdonderen!

05-10-2022 16:14

Opnaarde4eSter +1592

Oke, Alfredje weg, maar wie dan........?

05-10-2022 14:22

Eisholland2 +487

Misschien moeten we gewoon anders gaan spelen, de selectie is namelijk uit balans:

----------------------------Pasveer------------------------
---------Alvarez--------Timber---------Bassey------------
-Wijndal/Rensch----------------------- Blind/Wijndal-----
----------------Taylor---------------Berghuis---------------
---------------------------Kudus----------------------------
----------------Brobbey/Tadic-----------Bergwijn----------

05-10-2022 13:23

Eisholland2 +487

Laat maar Alfred, jouw opmerking gister op de vraag waarom je niet hebt gewisseld is alleszeggend.
Welke dwaas die volledig overlopen wordt, zegt niet te wisselen omdat hij het niet nodig vond.

Ik heb het vertrouwen opgezegd in Alfred, rigoureus? Misschien wel, maar soms weet je het gewoon, dit gaat hem niet worden! Ook zal iedereen bij Ajax in de spiegel moeten kijken, de afgelopen 10 jaar is er echt fantastisch werk geleverd met juiste keuzes, waarom is dat nu niet gelukt en hoe gaan we dit omdraaien?

Wat mij betreft dus sowieso zonder deze trainer, was het proberen waard maar deze man is ons aller AJAX onwaardig.

05-10-2022 13:04

Belnaarhuis +5075

Ik schrik wel van deze rigoureuze beslissing van je

06-10-2022 09:59

Spelvreugde +4650

Slecht voetbal is het symptoom. Slecht management de oorzaak. Flappie is een zwakke leider, zoals o.a. bleek tijdens de Overmars crisis, het aanstellen van een trainer - de verkeerde persoon en voordat er een TD was -, en het niet kiezen voor een ervaren Ajax-man als TD.

Zoals Steve Jobs en Cruijff beide ooit stelden in ongeveer dezelfde bewoordingen: negens omringen zich graag met tienen, maar zevens liever met zesjes. Zwakke leiders zijn bang voor sterke en slimme mensen om zich heen.

Nog een symptoom: een zwakke organisatie. Wie moet nu Schreuder gaan vertellen dat hij z’n spullen kan gaan pakken? H2 durft en mag dat denk ik niet. Sar durft en wil dat waarschijnlijk niet.

05-10-2022 12:56

caboroytje +45

Ik ga niet zeggen schreuder rot op!! Maar ik ga een groter probleem aankaarten, wie gaat tegen Blind zeggen dat hij niet zo vaak moet opkomen?? Bijna lle doelpunten die wij tegen krijgen komen vaak van de kant van Blind. Ik zie hem bijna altijd als een veredelde linksbuiten na balverlies naar achteren lopen. In balbezit en weinig druk tegen is het een perfecte speler, maar tegen een ploeg als Napoli irriteer ik me mateloos aan hem, omdat hij zo rustig altijd terugloopt. Ik met mijn 120 kilo ben ervan overtuigd dat ik hem er nog zou uitlopen. Met zijn snelheid moet hij beter weten tegen topteams. We winnen met z'n allen en we verliezen met z'n allen, dat moet wel gezegd worden.

05-10-2022 12:31

grapje +2335

Daar is de trainer voor maar die wil dit helemaal niet van blind haha

06-10-2022 08:03

Mnr Hendriks +694

Ga nou weg schreuder of verlies nog keer word je weg gestuurd!! Beter voor iedereen!!

05-10-2022 12:20

PetrusKeizer +10739

dat gezeur over in de spiegel kijken moet nou ook maar ns afgelopen zijn. Mijn scheerkwast kijkt ook elke ochtend in de spiegel, ik ga dr niet beter van scheren.

05-10-2022 12:11

Simpelishetmoeilijkst +25381

Niets tegen Alfred, lijkt mee een bijzonder aardige man, maar hij moet zeker in de spiegel kijken, om te zien of hij een topclub denkt te kunnen leiden. Zoniet, kan hij beter zelf opstappen, of hij moet het heel snel laten zie nu. Het is een harde wereld.

05-10-2022 12:09

Belnaarhuis +5075

Denk dat het vooral met verwachtingen en materiaal te maken heeft. Zet hem bij een italiaanse defensieve puntenpakker met dit materiaal en het gaat waarschijnlijk al een stuk beter.

06-10-2022 10:01

Cafeoostindie +2747

Ik zie hetzelfde patroon als ajax 1999, veel geld op zak verdiend uit sucessen, vervolgens voor de handliggende namen kopen met on-overlegbare stats. Weg geld, kut voetbal.
Ergens moet je marc krediet geven.

05-10-2022 12:06

Qifesh +24917

Ergens kocht Marc ook een heleboel puin.

Het is wat je met die aankopen doet.. ze op de bank houden of ze op de verkeerde positie zetten is kapitaalsvernietiging..

05-10-2022 12:08

Qifesh +24917

Als de trainer niet durft te wisselen en het elftal laf noemt is het eigenlijk niet nodig dat je een spiegel hebt... Dan heb je gewoon een tekort aan verantwoordelijkheidsgevoel.. het afschuifautomatisme van Alfred begint me te irriteren..

05-10-2022 12:06

StefanPettersson87 +1013

Edwin van der Sar en de Raad van Commissarissen zullen eens flink in de spiegel moeten kijken. Gisteravond bleek duidelijk dat de wedstrijden tegen Liverpool, AZ en Go Ahead geen toeval waren maar een aanloop naar dit debakel!

Gewoon weer dezelfde mensen aan de start en niets omgooien terwijl iedereen kon zien dat Ajax met deze startopstelling op alle vlakken werd afgetroefd en de verre bal van Pasveer kansloos was. Schreuder had hoop dat deze 11 het konden draaien maar zoals de Engelsen zeggen: "Hope is not a strategy." Fouten maken hoort erbij, maar niet ervan leren en weigeren om bij te sturen is een Ajax trainer onwaardig. Ben benieuwd hoe lang de Ajax directie en RvC dit nog wil aankijken.

05-10-2022 12:02

Vranzie +1457

Precies. Amen.

05-10-2022 12:07

Lagasj +2905

Hamstra, Huntelaar en Sar zijn de oorzaak van deze ellende.
Ze hebben puin ingekocht incl. een bang jongetje als trainer aangesteld.
Als er iemand weg moet zijn het deze 4.

05-10-2022 11:59

Eisholland2 +487

Je hebt gelijk, maar natuurlijk moeten ze niet alle 4 weg.
Ajax heeft rust nodig, alleen met deze idiote trainer gaat dat er niet van komen.

05-10-2022 13:17

grapje +2335

Huntelaar mag wel blijven, die heeft enkel meer ervaring nodig.

06-10-2022 08:06

FrancescosRavioli +15377

Populistisch gelul.
Met deze spelers heb je genoeg opties om tot een fatsoenlijk systeem te komen.

Napoli en Liverpool weet ja van dat het zwaar wordt. En tegen Rangers hebben we gezien dat er echt wel voetbal in zit.

Dit komt puur door de trainer. Bogarde eruit doen was ook een slechte keus.

05-10-2022 13:19

Lagasj +2905

Nee niet in de spiegel kijken.
Gewoon opstappen.
Charlatan, nep trainer.

05-10-2022 11:54

Jeffsajax +1895

Nee Schreuder, het is geen Lachspiegel het is je eigen verschrikkelijk falende gelaat

05-10-2022 11:45

Ajaxadam1 +31670

Zo extreem veel betalen voor Bergwijn, Brobbey en Wijndal was een grotr fout. Die rare obsessie van Nederlandse spelers. Die Kvaratshkelia voor 15 miljoen weigeren en dan 30 lappen voor Bergwijn en ook nog 20 willen neerleggen voor Ocampos.

Rare tunnelvisie en behoorlijke bord op schoot scouting. Iets zegt me dat Danny Blind enorm veel aandeel heeft in die transfers.

05-10-2022 11:45

FrancescosRavioli +15377

Op basis van wat met Danny Blind?

05-10-2022 13:21

Ajaxadam1 +31670

Wil dat het heel Oranje alleen bestaat uit Ajaxspelers. En andersom.

05-10-2022 13:29

BasseyAdriaan33 +13709

Waar blijft het ingrijpen van de raad van commissarissen!?
Of moet schreuder eerst nog een onoverbrugbare achterstand in de competitie veroorzaken voordat men actie onderneemt?

05-10-2022 11:43

rodnet +10346

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de slechtste van het hele land?....

05-10-2022 11:37

Cafeoostindie +2747

Ezeltje strek je

05-10-2022 12:00

Brakkenelis +3528

Je speelt enkel lange ballen waar de spitsen/middenvelders niet bij kunnen, zet dan Lucca als kapstok erin.

Of dat verschil had gemaakt geen idee maar je had dan op zijn minst wat meer kopduels op het middenveld en in de 16 van de tegenstander gewonnen.

05-10-2022 11:34

JJFajax +3560

Dit Ajax moet gewoon weer terug naar de basis.

Trainer eruit, je ziet gewoon aan alles dat hij deze selectie niet in de hand heeft.

Vd Sar en Hamstelaar beide eruit. Ze hebben bakken met geld uitgegeven aan spelers die niet Ajax waardig zijn en vooral bankzitters zijn

Bergwijn: komt nog geen cornervlag voorbij
Bassey: in balbezit heb je totaal niks aan deze speler
Wijndal: breedte aankoop
Sanchez: breedte aankoop
Grillisch: breedte aankoop
Ocampos: veel te dure bankzitter
Brobbey: wordt uit de basis gespeeld door een middenvelder maar zeker nog een speler voor de toekomst
Concencao: speler voor de toekomst maar komt nu tekort
Lucca en Kaplan idem als Concencao.

Gewoon om te huilen bovenstaand lijstje.

Enige trainer die dit Ajax nodig heeft is Frank de Boer. Geeft hem een 2 jarige contract, echt niet langer want de chemie met dit soort trainers is snel voorbij.

Weet zeker dat Frank spelers als Tadic laat banken. Dit heeft hij in het verleden ook bewezen. Als het rommelt in de club kan Frank het opbrengen om te presteren dit heeft hij al bewezen.

Geef hem echt geen meerjarig contract want na 3 a 4 jaar is het spel onder Frank ook niet om aan te zien: balletje breed balletje terug 😂

05-10-2022 11:27

BasseyAdriaan33 +13709

Ben gestopt met lezen toen ik de naam Frank zag. Wat een lachwekkend betoog!

05-10-2022 11:44

grapje +2335

Haha toch als we in een grote crisis belanden is Frank de Boer wel een goede kandidaat. Bij de fluwelen revolutie haalde hij resultaten met aardig voetbal had het enkel bij 3 seizoenen moeten houden gezien voetbal zwaar achteruit ging. Nu weet ik niet of de huidige Frank de Boer nog kan voldoen dus ik pleit er niet voor maar kan de gedachte wel volgen haha.

06-10-2022 20:30

Lagasj +2905

Frank de Boer???
Ben je vanochtend van de pot gepleurd?
Erger dan dat bestaat er niet!

05-10-2022 11:56

Vin +448

Alstublieft..please ..hou op met Frank de Boer..ik ben al depressief genoeg

05-10-2022 11:57

FrancescosRavioli +15377

Hoeveel THC heb jij in je lijf.

Frank de Boer. Jezus.

Zullen we maar gewoon Martin Jol terughalen?

05-10-2022 13:23

JJFajax +3560

Vergeten, 4 keer kampioen geworden

05-10-2022 14:09

FrancescosRavioli +15377

In een Mickey mouse competitie.

De ED is tegenwoordig beter en wij ook. Verwachtingen liggen hoger.

05-10-2022 20:57

Rolo +13821

De eerste fout begon bij Bogarde Alfred... die had wel even gedonderd.... Verdedigers liepen niet voor niets met hem weg.

05-10-2022 11:24

Oxxer +164923 moderator

De reactie van accountnaam Frans Hoek vanochtend en anderen die Schreuder kenden is / was duidelijke taal, vooraf werd voorspeld hoe de trainer Schreuder werkt en hoe hij zijn ploegen laat spelen,

Hij is in niks een Ajax trainer die ten onrechte de credits kreeg voor het seizoen 2018/2019. Hij is een assistent en meer niet, bij FC Twente, Hofffenheim was het huilen, met Club Brugge had hij mzzlll met het idiote play off systeem en dat Union instortte, anders was hij gewoon 2e geworden.

05-10-2022 11:21

Ajaxadam1 +31670

Zware dag op kantoor. Doet behoorlijk veel pijn dit. Vernederd in eigen huis.

05-10-2022 11:17

MennoJerry +4118

Gewoon uit winnen van Napoli en dan nog ffies van Liverpool en Rangers. Nothing on the hand.

05-10-2022 11:16

Web +178830

Zondag Heitinga en Wouters op de bank

05-10-2022 11:10

Jeffsajax +1895

Wil je degraderen?

05-10-2022 11:47

DEELM +11891

Een spiegel gaat niet helpen ben ik bang, want als je in deze wedstrijd niet door hebt dat je Tadic in de rust moet wisselen en in de spits iemand nodig hebt die een duel kan winnen en de bal vast kan houden, omdat je alleen nog maar een lange bal kan geven omdat Bassey aan de bal echt helemaal niks kan dan ben je die rol bij Ajax niet waardig.

05-10-2022 11:09

Modric36 +8224

Haal Blind zo snel mogelijk van de linksback af en Tadic van de rechtsbuiten positie

05-10-2022 11:08

Web +178830

Schreuder is geen hoofdtrainer dat is ( was ) al duidelijk
En speelt altijd op zeker, in de controle
Durft geen beslissingen te nemen
In alles geen trainer voor Ajax
Dat hadden ze binnenskamers al moeten weten
Na de wedstrijd tegen AZ zag je al wanhoop in zijn ogen. Toen had je al in moeten grijpen als Ajax
Ik heb toen gezegd
Niet aan laten modderen
Soms past een trainer niet, en dan moet je afscheid nemen
Aardige kerel, maar geen trainer
Klaar

05-10-2022 11:05

Koekie87 +21012

Het punt is dat niemand straks durft om Schreuder te ontslaan met de reden dat er mensen binnen Ajax zijn die bang zijn voor hun eigen positie binnen Ajax. Er zijn namelijk mensen vanuit het bestuur die met zijn naam op de proppen kwamen dus de kans zit erin dat dit dan ook het einde kan betekenen van deze mensen binnen Ajax. Zie het eerder gebeuren dat ze Schreuder gewoon laten aanmodderen in de hoop dat hij zelf opstapt.

05-10-2022 11:09

Web +178830

Niemand is groter dan Ajax
Als je nu niet ingrijpt is het seizoen verloren
Dan vallen er maar meer koppen

05-10-2022 11:11

Koekie87 +21012

Dat zou je denken, maar in het verleden is wel vaker gebleken dat problemen bij Ajax niet meteen met wortel en al werden aangepakt en dat er op een gegeven moment machtsstrijden zijn geweest in voornamelijk het bestuur van mensen die wel degelijk dachten dat ze groter waren dan Ajax. Hoe langer Ajax Schreuder laat zitten hoe lastiger het gaat worden om hem te ontslaan maar ook dat Ajax zijn geloofwaardigheid ten grabbel gooit naar de supporters en iedereen die Ajax een warm hart toedraagt.

05-10-2022 11:19

Brakkenelis +3528

Ultrawide spiegel zodat zijn hoofd volledig in beeld is.

05-10-2022 11:04

afcamitta +1852

Ik zou zaterdag even lekker zo spelen:

Bergwijn-------Brobbey----Ocampos
--------------Klaassen
------Kudus---------Alvarez
Wijndal-Bassey-Timber-Sanchez

Even geen Blind, Taylor, Tadic en Berghuis. Blind en Tadic is duidelijk, maar het middenveld draait ook voor geen moer.

05-10-2022 10:58

036AFCA97 +146682

Doe mij maar even geen Klaassen en Alvarez juist.

05-10-2022 11:04

brinkes1 +308

ik vond taylor nog niet eens zo heel slecht eigenlijk. hij kreeg alleen elke keer 2 spelers tegenover zich omdat de andere verzaakten. dat je dan bal verlies lijdt is dan niet zo heel gek. taylor is voetballend wel een van de betere op dit moment, prbeert altijd naar voren te spelen. zijn probleem is alleen dat die bal naar voren niet altijd kan omdat de rest stilstaat en niks doet

05-10-2022 11:05

Web +178830

Geen Taylor
Dat is de enige die spelers overlapt en aanspeelbaar is

05-10-2022 11:07

FransHoek +8984

Bassey, Klaassen, Ocampos en alvarez eruit aub. Taylor en Fitz Jim erin, Chico rechtsbuiten. En Schreuder thuis voor de televisie

05-10-2022 11:11

Koekie87 +21012

Ik hoop eerlijk gezegd dat Ajax gewoon punten verspeeld tegen Volendam vanwege de simpele reden dat ze anders gaan roepen dat het lek boven is als ze winnen van Volendam terwijl dit absoluut niet zo is.

05-10-2022 11:13

ck69 +13126

Taylor, berghuis en conceicao erin voor klaassen, alvarez en ocampos en ik ben het met je eens.

05-10-2022 11:16

BasseyAdriaan33 +13709

Klaassen en Alvarez op 1 middenveld is precies waar het nu voetballend fout gaat, en jij wil ze doodleuk opstellen😂😂😂😂
En dan nog ocampos hahaha die kan er werkelijk helemaal niks van!
Schedel 2.0

05-10-2022 11:46

afcamitta +1852

Nee want met Berghuis en Taylor zit er echt lekker veel voetbal in he?

05-10-2022 16:16

Professor +11201

Maar tegen Volendam spelen met twee non voetballer op het middenveld lijkt me geen goed idee. En ik zou Conceicao rechtsbuiten zetten op dat kunstgrasveld.

05-10-2022 20:50

AjaxIsBeast +5975

Dit verlies heeft echt alles met ajax en vooral schreuder te maken. Bijzonder ook dat ik een paar mensen, waaronder schreuder hoor zeggen dat we gewoon een slechte dag hadden. Dit is dan al de 4e keer op rij dat we een slechte dag hebben. Het lijkt gewoon helemaal nergens op. Resultaten zijn nog tot daar aan toe, maar het is gewoon overduidelijk dat schreuder niet over de capiciteiten bezit om hoofdcoach van ajax te zijn. Dat was me na Liverpool al duidelijk en dat is in de wedsteijden daarna alleen masr duidelijker geworden. Dit is geen vormdip, een kwaliteitsgebrek of het vertrek van spelers. Dit is schreuder. Een tactisch zeer zwakke trainer die niet inspireert, motiveert en gewoon geen kijk op het spelletje heeft. Hij doet maar wat.

05-10-2022 10:52

GarciaDeLaTorre +23050

Godverdomme, 10:52 in de ochtend na de oorwassing en Schreuder is nog niet weg. Duurt lang....

05-10-2022 10:52

Koningtoto +60663

Is ie nog niet opgerot?

05-10-2022 10:47

Steeph +3867

Kennen jullie de mop van de mensen die zeiden dat Schreuder het tactisch brein was onder ten Hag?

05-10-2022 10:39

HStorm +3173

🤣 👌

05-10-2022 11:11

Koekie87 +21012

Dat waren met name spelers van Ajax die dat riepen.

05-10-2022 11:25

Superieur +880

https://www.vi.nl/nieuws/ambitieuze-schreuder-wil-met-ajax-de-champions-league-winnen

🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

05-10-2022 10:24

Brakkenelis +3528

Het kan nog, als je Football Manager koopt.

05-10-2022 11:06

Newbee34 +6739

Ik reageerde gisteren wat aangeslagen door meteen om Schreuder zijn ontslag te roepen.

Nu heb ik er een nachtje over kunnen slapen.

En nu weet ik het zeker, je moet gewoon vertrekken !

05-10-2022 10:23

mvdk +44319 moderator

Misschien was deze monsternederlaag wel eens goed. Een soort Real Madrid-avond. Destijds stond Johan Cruijff op. Wie nu? Het kan niet anders dan dat er vandaag een spreekwoordelijke bom ontploft.

Als Tadic en Blind persé moeten spelen zou ik het zo proberen:

Tadic-------Brobbey----Bergwijn
--------------Kudus
------Taylor---------Blind
Wijndal-Timber-Alvarez-Sanchez

Bassey even banken. Heb het idee dat hij erg moet wennen en wat rustiger gebracht moet worden. Bergwijn kan buitenom het spel breed houden en voor diepgang zorgen. Blind heeft met Alvarez en Sanchez een vangnet achter zich. Wijndal is bijna terug en een stuk sneller dan Blind. Sanchez is veel sterker dan Rensch op dit moment. Tadic is het kwijt, maar is beter op links dan op rechts. We moeten tot de winter even door en dan de bezem door de selectie halen.

05-10-2022 10:19

036AFCA97 +146682

https://www.instagram.com/reel/CjUw5GEKYov/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ihattaren zat met z’n pens lekker FIFA te doen.

Kunnen we hem en Schreuder vandaag niet tegelijk wegsturen?

05-10-2022 10:15

DMDTagz +3325

Mensen die City of PSG kiezen omdat ze de beste spelers in de game hebben, zijn sowieso losers.

05-10-2022 10:41

barry1988 +24076

Hij moet niet in de spiegel kijken maar samen met Kaltenbach en Hamstra hun ontslag indienen. Dan Bogarde terug halen en hem samen met Reiziger interim manager maken. En in de winter Gallardo of Slot aanstellen.

05-10-2022 10:14

Oxxer +164923 moderator

@barry1988

Tot aan jouw laatste zin, vind ik jouw reactie top, maar ........ Gallardo heeft aangeven bij River te willen blijven, hij was in verregaande gesprekken met Spaanse clubs, Slot is een kansloze niet reële optie. Waarom deze 2 namen? In bijv Duitsland zijn vast trainers beschikbaar, de kwaliteit van het trainersgilde daar staat op een hoog niveau en qua taal en cultuur ligt het dicht bij Nederland. Niet aankomen met Tuchel, die verdiende €15M bij PSG en Chelsea.

05-10-2022 10:42

Professor +11201

Waarom Hamstra weg en Huntelaar niet? En Reiziger interim aub niet een nietszeggende man die niet durft in te grijpen.

05-10-2022 20:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.