NB: 'De komende week gaat cruciaal zijn voor Schreuders carrière bij Ajax'

door BadembaBarrie 420

Bron Ajax Showtime

NB: 'De komende week gaat cruciaal zijn voor Schreuders carrière bij Ajax'

door BadembaBarrie 420

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax zakt finaal door het ijs en wordt in eigen huis vernederd door Napoli. Ditmaal met redacteur Thijs Zwagerman. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en het landskampioenschap en praat mee!

Stelling: dit Ajax heeft helemaal niets te zoeken in de Champions League. 

'Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Dit is beschamend, ontluisterend en historisch slecht. Zowel het spel als de uitslag. Ik denk dat vanavond inderdaad in alle opzichten duidelijk heeft gemaakt dat je in de Champions League niets te zoeken hebt. Napoli is een goede ploeg, maar niet uit de top vier van Europa. Daar kan je een keer van verliezen, maar wat hier gebeurd is, is in geen enkel opzicht te rechtvaardigen. Dus daar hoeven we verder ook geen woorden aan vuil te maken.'

Hoe kan het dat Ajax zó weggespeeld werd?

'In eerste instantie kwam Ajax nog wel op voorsprong, maar eigenlijk vond ik vanaf het eerste moment al dat Napoli volledig domineerde en de overhand had. Je zag bij Ajax wel dat een aantal spelers er bij vlagen fel op zat. Ik vond dat Blind daar op momenten het voortouw in nam, met een aantal goede intercepties in de openingsfase en Taylor vond ik een redelijke indruk maken. Wat je vervolgens echter ziet is dat Ajax bijna niet langer dan twee à drie passes aan de bal kon blijven. Wat je ook al tegen Liverpool en AZ zag, gebeurde nu wéér. Ajax kon wéér niet onder hoge druk uitspelen, spelers gingen verstoppertje spelen, de afstanden werden te groot, zowel aan de bal als bij balbezit van de tegenstander was er totaal geen onderlinge afstemming. Het was echt pijnlijk en verbijsterend om te zien hoe groot de afstanden zijn bij de tegengoals die Ajax uit veldspel krijgt.

'Ook op de momenten dat Ajax probeert op te bouwen zie je af en toe drie man van achteruit en vervolgens is er misschien wel een gat van zonder overdrijven vijftien tot twintig meter tussen de laatste linie en het middenveld. Als die ruimtes zó groot zijn, ga je je nooit onder druk kunnen uitvoetballen. Er was ook veel te weinig dynamiek in de as. Het veld werd steeds heel breed gemaakt, maar je wil juist mensen in de as om te kunnen voetballen. Zo zat Ajax, ondanks dat ze op voorsprong kwamen, eigenlijk ook in het begin al niet in de wedstrijd. Het was Napoli dat domineerde en dicteerde en Ajax zo volledig de wil oplegde.'

Waar wijt je deze vernedering het meest aan?

'Er was een totaal gebrek aan onderlinge afstemming. Het kan, zoals gezegd, dat je van Napoli verliest. Dat hadden veel mensen denk ik ook al wel ingecalculeerd met de vorm waarin Ajax verkeert, zeker vergeleken met hoe Napoli de laatste tijd draait. Waar ik het het meest aan wijt is dat het team gewoon volledig uit elkaar valt. Dat vond ik echt schokkend om te zien. Zeker direct na rust zie je de ploeg volledig uit elkaar vallen en er geen enkele sprake van samenhang of cohesie was binnen het team. Als je op deze manier zo weinig aanknopingspunten hebt gezien, is de term team er niet eens op van toepassing. Er heeft geen team gestaan vanavond. Het waren stuk voor stuk individuen en op het einde was het eigenlijk alleen nog Calvin Bassey die er als laatste man nog stond. De rest leek niet eens meer iets te doen om ballen nog te onderscheppen of te veroveren. Dat is in alle opzichten onacceptabel. Een totale vernedering.'

Was er in jouw optiek iemand die niet volledig door het ijs zakte?

'Als je er met 6-1 vanaf gaat, in de Champions League, is deze vraag bijna niet te beantwoorden. Als ik dan toch iemand als lichtpuntje, met een flinke nadruk op tje, zou moeten benoemen, ga ik voor Taylor voor de rust in balbezit. Dat was eindelijk iemand die de schroom van zich afgooide, lef toonde, ballen opvroeg en de enige verbindingsspeler die Ajax eigenlijk op het veld had staan. Maar ook hij zakte in de tweede helft ver weg. Verder was het in alle opzichten ronduit dramatisch.'

Vooraf was er veel te doen over Devyne Rensch tegen Khvicha Khvaratshkhelia. Hoe vond je dat uitpakken?

'Het heeft denk ik niet heel veel zin om heel erg in te zoomen op dit soort individuele gevallen. Wat mij dan wel opviel is dat Napoli in de eerste helft, toen je nog wel een wedstrijd had, veel over de rechterkant voetbalden en op probeerde te bouwen om zo Blind in grote ruimtes te laten zwemmen, waar hij niet sterk is. Na rust breekt Ajax echter volledig, worden de ruimtes enorm groot en dan kan een Khvaratshkhelia met zijn kwaliteiten de wedstrijd naar zich toe trekken. Hij heeft een goede wedstrijd gespeeld en maakt een mooie goal, maar om dit specifieke duel uit te lichten heeft niet heel veel zin als het werkelijk overal op het veld gigantisch misgaat. Hier dus ook geen goede wedstrijd van Rensch.'

Er is na afloop veel kritiek op het wisselbeleid van Schreuder. Hoe kijk jij daar naar?

'Daar mogen we énorm kritisch op zijn. Je ziet de gehele eerste helft al dat je er totáál niet aan te pas komt. Verdedigend kom je overal een stap te laat en aan de bal kom je weer niet onder de druk uit en zijn twee, drie passes de max. Dan móet je als trainer ongeacht de stand ingrijpen. Het loopt niet, je wordt gedomineerd en dat ga je niet kunnen oplossen met wat instructies aan de spelers die je al op het veld hebt staan. Het loopt in de eerste helft niet en het loopt al sinds drie wedstrijden daarvoor niet. Dan móet je wisselen.

'Dat dat in de rust niet gebeurt, is écht een fout van Schreuder. Dat dat vervolgens na vijf minuten in de tweede helft niet gebeurt is een fout en hoe lang het uiteindelijk duurt is écht onacceptabel. Bij 1-3 in de rust heb je nog de kans om de wedstrijd te keren. Als je dat dan niet doet, op dezelfde lamlendige wijze de kleedkamer weer uit komt en Pasveer dan bij de 1-4 een cadeautje geeft, is het gespeeld. Terwijl je, als je Grillitsch en Brobbey in de rust brengt en daarmee een snelle aansluitingstreffer kan maken, gewoon weer meedoet.

'Ik vind dat Schreuder daarin heel veel kwalijk te nemen valt. En de wissels die hij toepast gaan na zeventig minuten bij een 1-5 achterstand geen verschil meer maken. Ik vind het ook schokkend dat een trainer van Ajax de hardheid of, je gaat er bijna aan twijfelen, misschien wel het inzicht mist om in te zien dat je dit móet veranderen met wissels. Dat valt hem absoluut te verwijten.'

Ajax lijdt een historisch grote nederlaag en wint voor de vierde wedstrijd op rij niet. Moet Schreuder vrezen voor zijn baan? 

'Ik denk dat hij zeker zal moeten vrezen voor zijn baan, al verwacht ik niet dat Ajax hem er nu al uit gaat gooien. Daarvoor is er tijdens de zomer te veel veranderd en is het nog te vroeg in het seizoen. Als het echter tegen Volendam wéér misgaat en Ajax in Napels opnieuw kansloos verliest, lijkt het me dat het wel klaar is met Schreuder. De komende week is cruciaal voor zijn carrière bij Ajax en ook voor de keuzes die hij daarin gaat maken. Dat je niet op dezelfde voet door kan werd al heel veel geroepen en dat is vanavond op de pijnlijkst mogelijke manier duidelijk geworden. Ondanks dat het nu eigenlijk al te laat is, zal hij moeten ingrijpen. En hoe hij dat gaat doen, zal cruciaal zijn voor zijn toekomst bij Ajax.'

Heb je nog hoop dat Ajax zich weet terug te vechten in deze groep?

'Nee, die hoop heb ik totaal niet. Ik vind dat we er ook niet eens meer over hoeven te spreken. Ajax is op zeldzame wijze afgedroogd, je hebt jezelf ten schande gezet voor heel Europa. Je bent in anderhalf jaar tijd verworden van sensatie tot lachertje in Europa. Zelfs ploegen als Viktoria Plzen en Apoel Nicosia verliezen niet met 1-6 in de Champions League. Je speelt ook niet tegen Bayern München of Manchester City. Dit is een schandalige, Ajax-onwaardige vertoning en je hoeft geen sprankje hoop meer te hebben dat Ajax zich nog gaat terugvechten. Je mag blij zijn als je nog redelijk in de titelrace kunt blijven en Rangers onder je houdt. Over de achtste finale van de Champions League hoeven we het niet te hebben. Er is héél veel werk aan de winkel.'

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Meer nabeschouwingen:

#ajapsv: 'Pasveer brengt nu de rust die Gorter nog niet brengt'
#foraja: 'Brobbey maakte duidelijk waarom hij zo snel mogelijk in de basis moet komen te staan'
#ajagro: 'De vraag is of Blind speelt omdat hij Blind is of omdat hij zo goed is'
#spaaja: 'Timber en Bassey kunnen een fantastisch centraal duo worden'
#utraja: 'Álvarez wordt nog steeds met de wedstrijd beter'
#ajacam: 'Taylor is in korte tijd een onmisbare speler voor Ajax geworden'
#ajaran: 'Het was mede de verdienste van Kudus dat Ajax zo dynamisch voetbalde'
#ajahee: 'Als Tadic dit vasthoudt, kan hij de oplossing zijn voor het vertrek van Antony'
#livaja: 'Ajax heeft aangetoond dat het weerstand kan bieden op wereldtopniveau'
#azaja: 'Het is zorgwekkend dat Ajax geen antwoord lijkt te hebben op hoge druk'
#ajagae: 'Veel valt of staat met hoe Ajax zich tegen Napoli weet te meten'

Lees meer over:
Plaats reactie

komop +2149

Tegen Liverpool en Napoli kan je verliezen. De wedstrijd tegen AZ was niet goed maar toch hadden we die moeten winnen omdat we meer kansen hadden dan AZ (en Nijhuis geen kaarten trok). Go Ahead kreeg 1 kans, ondanks dat we niet goed speelden.
Dus ja we spelen niet goed, maar het zit ook niet echt mee.
Tegen Volendam zijn er geen excuses mogelijk. Die moet je winnen.
And dinsdag tegen Napoli zal je vanuit een goede verdediging moeten proberen om die machine te stoppen.
Ik vermoed (maar dat is een gevoel) dat het probleem is dat teveel spelers niet in het teambelang denken maar meer met hun eigen bezig zijn.
Tadic en Blind moeten zelf zeggen, jongens ik ben niet top. Zet mij maar op de bank en dan val ik wel in.
Spelers die ernaast staan moeten niet zeuren. maar 100% klaar zijn als ze erin komen.
Bij een topclub zijn er altijd 18-20 goede spelers. Je zal moeten accepteren dat je niet alles kan spelen. Zeker niet 50+ wedstrijden (en nog een WK).
Het is aan de trainer om dit in de koppen van de spelers duidelijk te krijgen.
Lukt hem dat niet, dan moet hij inderdaad vertrekken.
Ik zou verder ook kijken of we even een paar weken tactisch wat meer zekerheid inbouwen achterin. Het systeem van Nederland/van Gaal hanteren.

07-10-2022 09:55

Mijnclub33x +10158

Nog een paar van die zepers en Schreuder ligt er nog voor Ajax-PSV (6 nov.) uit. Seizoen wordt afgemaakt met zeer waarschijnlijk Heitinga en Slot stapt in het nieuwe seizoen over naar Ajax

07-10-2022 00:43

Mijnclub33x +10158

Een goede buitenlandse trainer? Nee, die zijn niet te betalen en kennen de filosofie van Ajax niet. Voorbeeld: zo'n Klopp van Lpool verdient al gouw 6 miljoen per jaar.

07-10-2022 00:50

en88ajaxfan +2125

Misschien wilde Antony daarom nog zo snel opeens zoooo graag weg. Die zag na een paar weken al dat het mis zou gaan….

06-10-2022 20:15

MichelAngelo66 +22336

Ajax kan z’n borst nat maken. Het stadion van Napoli is volledig uitverkocht volgende week. Kijken of Schreuder dat prut niveau van hem nu eindelijk kan ontstijgen.

06-10-2022 19:06

Ajacied33 +37056

Ben echt bang voor weer een pak rammel. Als dat maar weer geen nieuwe historische dieptepunt wordt

06-10-2022 19:36

willem1958 +8930

We horen al twee dagen niets, het is oorverdovend stil?
Ik krijg het gevoel dat Ajax ervoor kiest om zo min mogelijk iets naar buiten te brengen, alles dood te zwijgen en bij de volgende persconferentie zoveel mogelijk zal doen voorkomen dat er even een prettig gesprek is geweest op woensdag.
Daarna is het weer business as usual en moddert Schreuder door en stevige beslissingen om schoon schip te maken die gebeuren niet.
En vooral de gevestigde spelers gewoon de hand boven het hoofd houden ook al leveren ze wanprestaties en als Tadic tegen Volendam niet speelt dan zegt men dat hij licht geblesseerd is of zoiets om maar alles sociaal correct te houden ipv duidelijke grenzen te stellen.

06-10-2022 18:35

Telamon +9192

Ajax moet af van de trainers met duitse invloeden (veel teveel man naar voren, 7 man op lijn voorin of de 16 'bestormen', gegenpress-achtig) en die vooral of alleen in tactiek denken, en niet beseffen dat de absolute basis van het Ajaxspel het positie- en vooral combinatiespel van achteruit is.

Hoe beter Ajax is in het combinatiespel, hoe sneller en hoe makkelijker je onder druk uit combineert, onder wat druk nog gevariëerd op kan bouwen over de grond, hoe meer je controle over het spel en meer balvastheid hebt, want bal makkelijker en langer in de ploeg, waardoor je als team ook minder hoeft om te schakelen en beter kan aansluiten, en zo compacter komt te spelen, en dus ook staan met ook genoeg man achter de bal, om zo ook nog naar voren te kunnen verdedigen en collectief druk te zetten.

Ajax moet weer naar de Cruijff-filosofie, had daar nooit van af moeten mogen wijken. Ajax zou dé ploeg moeten zijn die als geen ander onder druk uit kan voetballen, en als geen ander kan opbouwen. Want Ajax staat voor zo goed mogelijk positie- en combinatiespel, bluf en risico van achteruit, met meer dan gemiddeld voetballend vermogen achterin en op het lagere middenveld.

Maar nee, de opbouw en het onder druk uitvoetballen is al jaren een bijzaak. Alles is al jaren ingericht op ruim spel en daarbij gaat men er maar vanuit dat Ajax altijd de bovenliggende partij is. Daar is de hele tactiek op ingericht. Dus er wordt volledig voorbij gegaan aan die basis.

En dan denken Bassey en Alvarez te kunnen laten staan, Blind en Rensch op de middenlijn te kunnen laten staan terwijl de CV's en keeper zwaar onder druk worden gezet, en doen alsof je er met wat andere keuzes van spelers of iets andere vaste looplijnen van bepaalde spelers, er wel bent. Bizar.

Ten eerste moeten onder druk de backs veel lager en aanspeelbaar over de grond staan. De CV's en keeper moeten de bal ook breed kwijt kunnen. Onder Schreuder staan ze gewoon op de middenlijn te wachten. En centraal moeten ze ook de bal kwijt kunnen, dus geen Alvarez, maar een goede voetballer. En geen Bassey voorlopig, die heel onrustig is onder druk en zijn passing dan al helemaal niet secuur meer is.

En met louter goede passers en spelers die kunnen combineren, het combinatiespel goed toepassen, dus inspelen en altijd doorbewegen om weer aanspeelbaar te zijn, tijdig wegstappen om je aanspeelbaar te maken, een-tweetjes, driehoekjes, passlijn open trekken voor diepere pass en doorbewegen en kaats ontvangen, positiewisselingen, etc.

Dus geen type Ten Hag/Schreuder meer wat mij betreft, dus geen Duitse invloeden of zogenaamde tactische meesterbreinen die het allemaal veel moeilijker maken dan het is of zelfs tactisch gewoon verkloten door te overdrijven, maar een trainer die die basis van het positie- en combinatiespel snapt en goed neerzet met een goede veldbezetting en genoeg man achter de bal om nog goed te kunnen voetballen tussen de linies en niet zo kwetsbaar te staan bij balverlies waardoor een breker 'nodig' wordt, van eigen kracht uitgaat en vanuit de Cruijff-filosofie, en puur enigszins aanpast door nuances aan te brengen. En uitgaat van vooral opbouwende en aanvallende kracht en die gelooft in het collectieve verdedigen, in het vooruit verdedigen, goed positioneren en drukzetten als team, en dat niet laat verzwakken door zogenaamde defensieve 'zekerheid' door een voetballend heel zwakke schakel op 6 te zetten.

Keizer of Jonk graag. Bosz eventueel.

06-10-2022 16:42

conoswa +527

De afgelopen weken waren dat al. Heeft niet een het niveau voor een sub-topper. Oprotten!

06-10-2022 12:42

grapje +2335

Klopt, kennelijk moeten we uit elke competitie liggen voordat dit door dringt bij de positieve supporters.

06-10-2022 13:47

MankeNeliss +9814

Opvallend meestal is de rook wel opgetrokken na een dag of twee op AS. Nu blijft het hangen. Wie heeft er nog vertrouwen in Alfred 'we zijn niet goed genoeg' Schreuder?
Zaterdag volgt er een kut wedstrijd tegen Volendam en daarna weer een pak slaag in Napels.
Dan weer die droeftoeter, met nog een spiegel, jank verhalen en ander gezever. Je kan voorlopig beter niet gaan kijken naar die prutser.

06-10-2022 11:59

mickey2602 +4804

Afgelopen zomer waren er supporters die hem liever niet zagen komen,al voordat hij ook maar 1 stap in Amsterdam had gezet. Ik hoorde daar niet bij,ik zag het toch wel positief in.
Afgelopen zaterdag had ik de wedstrijd opgenomen want ik had een bedrijfsfeest. Daar hoorde ik de uitslag al en heb daarna alleen de samenvatting nog gekeken. Dat is al jaren geleden dat ik een wedstrijd van Ajax niet heb gekeken.
En dinsdag zat ik enorm te twijfelen of ik de wedstrijd uit zou kijken of maar wat anders zou gaan doen. Ik heb uiteindelijk de wedstrijd uitgekeken. En de volgende dag kreeg ik de vraag of ik nog had gehoord wat Schreuder had gezegd mbt de wissels. Waarop ik antwoordde,het kostte me al moeite om de wedstrijd af te kijken,laat staan dat ik dan ook nog Schreuder moet aanhoren. Maar ook ik ben nu om,dit gaat zo niet werken. Over het algemeen ben ik ertegen om bij slechte resultaten de trainer er maar uit te gooien maar ik denk dat dat nu wel het beste is. Alleen zou ik niet weten wie er dan moet staan,eerste gedachte is Bosz. Of een buitenlandse trainer. En wat denk ik ook belangrijk is,in hoeverre heeft die Duitse assistent invloed op het spel en het beleid momenteel bij Ajax?? Die is gekomen op aanvraag van Schreuder dus die zal als assistent meer te vertellen hebben als bijv Reiziger.

06-10-2022 16:58

Oxxer +165749 moderator

Wtf is Schreuder nog steeds niet ontslagen?

Zoals accountnaam Pettersson terecht met zijn post duidelijk maakte, Scheuder had meteen na de afstraffing en zijn ontluisterende interview zijn congé moeten krijgen.

06-10-2022 11:52

Telamon +9192

@oxxer

Zou nogal scheef zijn daar Ten Hag er de laatste jaren ook niks van gebakken heeft, en ook bizarre uitspraken heeft gedaan.

Mee eens dat ie weg mag, maar er wordt met twee maten gemeten.

Ten Hag had met dit Ajax, maar ook het zijne, het net zo zwaar afgelegd tegen Napoli en Liverpool, die beiden enorm hoog druk zetten. Misschien had hij wat minder goaltjes tegen gekregen, maar ook dik verloren.

06-10-2022 16:43

en88ajaxfan +2125

Geloof ik niet. Ten Hag zou wel resultaat hebben behaald, weet ik zeker.

06-10-2022 20:17

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25523

Gaan we dit nou elke week als kop gebruiken. Wat mij betreft is het al gedaan voor Schreuder bij Ajax.

06-10-2022 10:56

Petterson +25312

Kijk! Zo kan het dus ook:
https://www.nu.nl/voetbal/6228129/sevilla-ontslaat-trainer-lopetegui-half-uur-na-afstraffing-tegen-dortmund.html

06-10-2022 00:20

Brownfinger +2005

Die foto vat alles samen, een trainer die geen idee heeft wat er allemaal misgaat in het veld en al helemaal niet hoe het om moet keren, dus uit besluiteloosheid maar helemaal niets doet en zn elftal laat verzuipen.

05-10-2022 23:33

johanisajax +8844

Eens met de Schreuder kritiek maar als Ajax en H2 zn poot stijf houdt en iedereen die onvervangbaar is niet verkoopt en doorselecteert, sta je ongeveer zo:

Bergwijn - Brobbey - Antony
-------Taylor-----Kudus----
--------Gravenberch-------
Wijndal-Bassey-Martinez-Timber
--------Goede Keepert-----

Bank:
Pasveer
Schuurs
Rensch
Grillitsch
Berghuis
Unuvar
Lucca
Conceicao

Weg:
Alvarez 50m (Chelsea)
Haller 31m (Dortmund)
Tadic 10m (AC milan)
Klaassen 9m (...)
Blind 5m (...)
totaal: 105M

In:
Bergwijn 31m
Bassey 23m
Brobbey 16m
Wijndal 10m
Conceicao 5m
Lucca 1m
Grillitsch 0
Totaal: 86m

Balans: +19M, geld over voor de keepert

05-10-2022 22:40

arufred +9873

Balans had 42M moeten zijn want Bassey had je niet hoeven te kopen en dan had je een verdediging gehad als volgt: Wijndal Martinez,Timber en Nous.

05-10-2022 23:17

johanisajax +8844

Nous was sowieso weg, einde contract. De rest niet.

05-10-2022 23:41

Ajax27 +19263

Niet eens. Antony was onhoudbaar... als je 100 miljoen gaat weigeren als Ajax zijnde is het gewoon waardeloos beleid. En Martinez voor 65 miljien niet laten gaan ook waardeloos beleid als opleidende club. Gravenberch als 6 werkt gewoon niet, dat is hij niet en dan was ie aan het einde van het seizoen transfervrij vertrokken.

Als je Martinez echter verkoopt, verkoop je iemand die heel comfortabel aan de bal is, pit heeft en centraal z'n mannetje staat. Dat profiel had je moeten zoeken... Bassey is niet comfortabel aan de bal, dat is een fout van de scouting.

En als je Antony verkoopt, verkoop je snelheid, daar is met Bergwijn al vroeg op ingekocht, dus dat was prima. Iemand van 100 miljoen verkopen... tjah dan zul je er altijd op achteruit gaan of je moet ergens weer een wonderkind vinden in Zuid-Amerika die voor 15-20 miljoen op te halen is.

Ik denk dat er verder prima ingekocht is, maar je nu gewoon even een paar harde keuzes moet maken voor de termijn. Blind en Tadic moeten plaats maken en Alvarez zet je een linie naar achteren.

Rensch - Timber - Alvarez - Bassey
Berghuis - Grillitsch - Taylor
Kudus - Brobbey - Bergwijn

Dat is gewoon een meer dan prima basis die het verschil kunnen maken. De snelheid en kracht van Bassey zullen verdedigend beter zijn dan Blind en aanvallend beter Bergwijn kunnen ondersteunen. En Brobbey als echte spits met de zwervende Kudus vanaf rechts en Berghuis op 10 zorgen voor een balvaste spits met creativiteit eromheen. Nu Alvarez comfortabeler aan de bal is dan 2 haar geleden, vind ik hem persoonlijk de meest ideale CV. Hij heeft de lengte, het vertrouwen en weet de bal snel door te spelen aan de voetballend betere Grillitsch voor hem.

Ik ben overtuigd dat we zonder extra aankopen de succesformule al in huis hebben. Alleen dan zullen er gedurfde keuzes gemaakt moeten worden. En met ple respect voor wat Blind en Tadic de afgelopen jaren hebben betekent.... maar zij moeten plaatsmaken.

06-10-2022 04:32

S.Ajacied +5231

Poot stijf houden gaat toch niet wanneer er 80mil en 100mil op je spelers wordt geboden.

06-10-2022 10:40

arufred +9873

Dat Alfred er nog is dat vind ik onbegrijpelijk. Ik heb het al weken geleden gezegd hij is tactisch nog minder dan ten Hag. Bij de rust met 3-1 achter en met name de manier waarop. Dan moet je als trainer in de rust ingrijpen en over gaan naar plan B(wat er volgens mij niet is). Dan kun je 3 spelers wisselen,Tadic,Blind en Alvarez en de boel omgooien. Nee wat doet Alfred die wisselt wanneer het 1-5 staat. Nou lekker hoor voor diegenen die gewisseld worden maar ozo kloten voor diegenen die er in de 72ste minuut inkomen.

05-10-2022 22:02

Didulica87 +2341

Hakim Ziyech terughalen in de winterstop en Alvarez denk niet meer opstellen maar een voetballende 6.

05-10-2022 21:28

AgeM +939

Op wiens voorspraak is die Schreuder bij Ajax terecht gekomen ?
Hij heeft niet het beste met Ajax voor . Er komen spelers , die niet bij Ajax horen .
Men heeft een saboteur binnen gehaald met schreuder!
Ajax let op uw zaak !!!

05-10-2022 20:18

wijzijndebeste123 +166700

ik denk dat vd sar en de rvc hun oren te luister hebben gelegd bij de oude garde en die schreuder naar voren geschoven hebben. tadic blind hebben bv. al met schreuder gewerkt en tevens heeft schreuder dezelfde zaakwaarnemer als tadic.

05-10-2022 20:53

TheoCZ +3023

Misschien een rare gedachte, maar wat zouden jullie vinden van de combinatie Sjors Ultee en Winston Bogarde?

05-10-2022 20:08

Ajacied33 +37056

We hebben gisteren dik verloren, is me niet ontgaan. Maar we hoeven ook niet zo ver af te glijden dat we een trainer die het bij Fortuna niet gered heeft te benaderen....Sjors Ultee...

05-10-2022 20:26

AlexIbarra +19353

Dan doe ik het zelf wel.

05-10-2022 21:09

Stefansuarez +19110

Is die nog niet weg

05-10-2022 20:00

cl=5! +5388

Ik hoopte het ook, nog altijd niet weg helaas

05-10-2022 22:13

Stefansuarez +19110

Beter nu ontslag geven dit is uitstel van executie

05-10-2022 22:28

godofajax1900 +4171

Ook al win je van volendam en ga je er woensdag tegen napoli er weer met 5 doelpunten verschil van het veld dan is het evengoed klaar

05-10-2022 19:58

Amp +38317

Verwacht dat ie er dan nog steeds zit, tenzij de rvc tond gaat slaan

05-10-2022 20:59

godofajax1900 +4171

Had eigenlijk al verwacht dat schreuder samen met blind en tadic op Schiphol stonden naar een nieuw avontuur

05-10-2022 19:50

AjaxHoorn +32989

Ik blijf verbijsterd vanwege zijn uitleg over de overweging Tadic te wisselen.

05-10-2022 19:43

TD-Ajacied +3731

Schreuder heeft bijna net zo weinig tactisch gogme als Sneijder

05-10-2022 19:04

ShiekTakTiek +6022

En toch heb ik gisteren tijdens de nabeschouwing zowel Sneijder, Theo Janssen en Jan Boskamp de vinger op de zere plek zien leggen.

Sneijder is in zijn topjaren een van ‘s werelds beste nummer 10’s geweest. Heeft gespeeld en getraind onder grote trainers. Je gaat mij niet vertellen dat hij tactisch zwak is. Onmogelijk, een 10 leest het spel en dirigeert en bepaalt letterlijk het spel. Daarin was Sneijder een van de besten. Om dan te zeggen dat hij tactisch geen “gogme” heeft is echt flauwekul. Sinds wanneer word iemands tactisch vermogen gekoppeld aan gogme?

05-10-2022 20:50

ZaadDeMos +1239

Ik snap wat je bedoelt, maar denk dat zijn 2D-spelinzicht niet meteen betekent dat hij overall ook het overzicht behoudt. Ruud Gullit was ook een geweldige speler, maar heeft het tactisch inzicht van een gepelde garnaal. Wesley blijft een hele, hele simpele jongen, wiens intelligentieniveau een nominatie voor de titel Denker des Vaderlands helaas niet rechtvaardigt.

05-10-2022 21:24

wijsneus +5246

Schop hem eruit nu!

05-10-2022 18:40

Lagasj +2905

Zit ie er nog?

05-10-2022 18:32

Jibberjabstep +1978

Ik vond de wedstrijd tegen GAE zo mogelijk nog erger dan die tegen Napoli. Als het tegen een ploeg uit de kelder van de Eredivisie voetballend totaal niet lukt, waardoor je 20+ minuten met een target man de lange bal moet proberen en zelfs daar 0,0 rendement uit haalt, dan ben je niet meer serieus te nemen als team. Het was nota bene nog thuis in de fucking ArenA ook.

Die wedstrijd heeft mij wel aangetoond dat Schreuder niet de kwaliteiten heeft om een succestrainer bij Ajax te worden. De slachting tegen Napoli was niet meer dan de kers op de stront taart.

05-10-2022 18:30

RJB1979 +26148

Van Basten fileert Ajax en Schreuder.

05-10-2022 18:07

Ajacied33 +37056

En terecht. Waar zie je dat trouwens

05-10-2022 19:07

FelixGassenlicht +9028

Gelet op de cv van Schreuder als hoofdtrainer hoeven wij geen wonderen te verwachten. Bij Twente ontslagen, bij Hoffenheim zelf opgestapt en een halfjaar Brugge. Nee, een wondertrainer gaat t niet worden. Blinkt uit in passiviteit en laat zijn team verdrinken. Mis de agressie en fanatisme van Ten Hag.

05-10-2022 18:03

Artemio +32469

Schreuder is tactisch van het niveau AFC.

05-10-2022 17:30

Web +178830

Dan doe jij die trainer te kort

05-10-2022 18:37

Artemio +32469

Dat zou kunnen. 1 ding is zeker. Schreuder doet Ajax tekort.

05-10-2022 20:04

Artemio +32469

Volendam wordt nog een hels karwei. Het lek is niet opeens boven.

05-10-2022 17:29

Tommyshelby +130547

Alfred, you are the weakest link.

Goodbye.

05-10-2022 17:29

Harrier Du Bois +39200

Ik denk check AS even, misschien al goed bericht of enig bericht over omstandigheden of meningen van spelers, maar nee, doodse stilte. Schreuder blijft hoofdcoach en we grijpen nóg later in. Net zo laat als Schreuder gisteren, pas wisselen als het te laat is en dan ook nog van die volstrekt onlogische ook. En dan zeggen dat we kansloos zijn en de andere een maatje te groot is, wat een koekwous.

05-10-2022 17:25

Soccerskins v2 +43618

Zaterdag: winnen met verschrikkelijk voetbal tegen Volendam
woensdag: wederom onderuit tegen Napoli
Donderdag: Schreuder op straat en Reiziger als interim coach.

Verliezen of punten verspelen kan, maar niet zoals Schreuder dat de laatste weken doet. Dat moet je er gewoon uit. Het is tijd dat er weer Ajacieden aan het roer komen te staan die weten hoe Ajax hoort te spelen.

05-10-2022 17:16

Amp +38317

Waar komt dat grenzeloze vertrouwen vandaan in reiziger? Die is gewoon medeverantwoordelijk dat we al maandenlang shitvoetbal te zien krijgen. Niet alleen onder schreuder maar ook onder ten hag na de winterstop.

05-10-2022 21:02

Soccerskins v2 +43618

Hoe kom je erbij dat de assistent verantwoordelijk is voor de speelstijl die de trainer hanteert ?

05-10-2022 21:11

Amp +38317

Is hij alleen verantwoordelijk voor een opgeladen telefoonbatterij en de pionnen dan? Is het dus alleen maar een ja-knikker? Hij werkt toch verdomme in en met de staf of niet? Dan is hij dus medeverantwoordelijk

05-10-2022 21:42

Soccerskins v2 +43618

Hij werkt met de staf ja, maar hoe jij het hier verdomme redeneert zijn de spelers ook verantwoordelijk voor de speelstijl die Scheuder op dit moment speelt. Kan zo zijn dat Reiziger het heel anders wil doen maar Schreuder hem hierin overruled. Weten wij veel.

05-10-2022 22:21

Petterson +25312

Inderdaad! Zet Johnny maar tijdelijk voor de groep!

06-10-2022 00:24

Professor +11258

Reiziger is net zo nietszeggend als Schreuder die is al blij als hij naast een hoofdtrainer mag zitten.

05-10-2022 21:26

Ajaxisart +18809

Nee, het is gewoon klaar met Schreuder. Gisteren zag je uit de reacties van de spelers dat ze totaal niet op één lijn zitten….de trainer en de spelersgroep. De tactiek deugt niet, het positiespel deugt niet, het wisselbeleid deugt niet, de sfeer binnen het team deugt niet. Kortom, allemaal zaken die een trainer niet meer goed kan krijgen, want hij heeft dit zelf mede veroorzaakt en zal alleen maar ongeloofwaardiger worden als hij ineens het roer radicaal om gooit. Daarom moet je hem ontslaan. Met een nieuwe trainer weer terug naar de basis. Het probleem is Blind en Tadic. Blind is in deEredivisie opbouwend nog nuttig, maar verdedigend kan het gewoon niet meer. Daar komt bij dat door hem, Bergwijn géén ondersteuning heeft en daardoor ook minder functioneert. Sinds Wijndal geblesseerd is, is er geen linksback die er overheen dendert om ruimte te maken voor de naar binnen draaiende Bergwijn. Het opbouwen vanuit de achterhoede kan door Timber of door een voetballende 6. Dit betekent dat Alvarez moet wijken voor een betere voetballende 6, bijvoorbeeld Grillitsch of misschien wel Fitz-jim (al is hij fysiek niet sterk genoeg). Verder hebben we een probleem rechtsvoor. Tadic is niet goed genoeg, maar we hebben geen goede vervanger. Conceicao is nog te licht, al zit daar wel muziek in. Slecht ingekocht dus. Verder zou ik nogmaals proberen om Ziyech te halen, wellicht is hij nu wel betaalbaar, want hij speelt nauwelijks. Alvarez in de winter verkopen.In de spits moet Brobbey staan en je kunt Kudus proberen als 10. Zeker in de Eredivisie moet dit kunnen. Mijn opstelling zou zijn: Pasveer, Rensch Timber Bassey Wijndal, Taylor Grillitsch, Kudus Bergwijn Brobbey Berghuis/Conceicao. Tadic alleen als invaller linksbuiten, Blind alleen in thuiswedstrijden tegen ploegen die de bus parkeren. Verder echte kansen geven aan Fitz-Jim, Regeer en Mishouij.
Opnieuw beginnen met bouwen. Geen middelmaat kopen als Ocampos. Meer de jeugd inpassen, die zijn echt niet slechter en kennen het Ajaxspel. Scouting uitbreiden, waar blijven de jonge Antony’s, Martinezzen enz.Verder goed het functioneren van H2 onder de loep nemen en natuurlijk afscheid nemen van Schreuder.

05-10-2022 17:16

AjaxSoCal +2049

Ben het helemaal met je eens. Tadic zou eventueel ook op 10 kunnen. Maar Bassey en Alvarez samen kan gewoon niet. Beiden zeer matig aan de bal.

Kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij dat ze Alvarez niet lieten gaan afgelopen zomer. 50 miljoen!

05-10-2022 18:00

AgeM +939

@Redrum
Ben het helemaal met je eens hoor , heb nooit begrepen waarom er voor Schreuder gekozen is , vooral omdat hij eigenlijk veelal hulptrainer is geweest .
Maar toch , om toch iets over de gang van zaken bij Ajax te zeggen : Je komt daar binnen als trainer en vervolgens worden twee geweldig sterke spelers verkocht , met name Martinez had het aardig voor elkaar achterin .
En dit alles gebeurd ook nog gaandeweg het seizoen
Dan wordt het je behoorlijk moeilijk gemaakt .

05-10-2022 17:15

RJB1979 +26148

Om nog effe extra zout in de wond te wrijven: Brugge heeft 9 uit 3 nu Schreuder hier ipv daar aan het roer staat.

05-10-2022 17:02

Marcw1972 +16912

Ik ben bang dat Schreuder vandaag niet meer ontslagen wordt. Hopelijk morgen dan maar. Maar ik vrees dat ie langer mag blijven zitten en dat er weer niks gebeurt.

05-10-2022 17:01

peter3 +2203

Zoals tegen groningen kan Schreuder toch ook Tadic nog op 10 zetten als hij hem per se wilt gebruiken. Overigens is Tadic op de bank als wissel ook prima :), maar hij kan niet 3 jaar op rij MVP worden van de Eredivisie en nu geen bal meer goed raken, Tadic op rechts werkt gewoon niet. Tegen Groningen hadden we toen de beweegelijke Antony rechts, dat kan Conceicao prima doen en links gewoon Bergwijn. Brobbey weer in de spits als je vaker de lange bal kiest en kudus voor de wedstrijden op kunstgras en in de kleine ruimte. Op het middenveld zou ik kiezen voor Fitz Jim op 6 in de eenvoudigere wedstrijden en Alvarez op 6 in de wedstrijden dat je meer moet verdedigen. Achterin snap ik niet dat je geen Wijndal gebruikt, die hield Antony ook altijd uit de wedstrijden en heeft meer snelheid. Als je toch alleen maar de lange bal geeft kan je net zo goed Gorter neerzetten die op de lijn sterker (zou moeten zijn) is.

05-10-2022 16:38

Rockanje23 +37236

Hoe lang hebben ze nodig om die man een schop onder zijn hol te geven?

05-10-2022 16:33

Pinohelmond +5884

Goede analyse die weinig zaken onbelicht laat.

Dat we verliezen van Liverpool en Napoli kan ik best mee leven, dat kan gebeuren maar de manier waarop kan natuurlijk niet.
Werkelijk waar beschamend en wat mij betreft voor 90% toe te schrijven op het conto van Schreuder.
H2 heeft helemaal niet zo’n verkeerde selectie neergezet, we hebben 8 veldspelers waarvan je mag verwachten dat ze elke eredivisie tegenstander kapot spelen. Moet je ze alleen wel opstellen en in hun kracht laten spelen.

Het lijkt te rommelen intern en zeker in de spelersgroep, die zjjn niet blind en snappen ook niet waarom bepaalde keuzes gemaakt worden. De hele spelvreugde is verdwenen..
Dit doet pijn, maar de ingrediënten voor een kampioenschap en een paar rondjes Europa Leauge zijn er wel degelijk.
Nu nog een coach met ballen.

05-10-2022 16:30

Harrier Du Bois +39200

2-1 verliezen in de laatste 5 minuten van Liverpool is echt helemaal best, maar die 1-6 van gister, bah, echt niet te doen nee

05-10-2022 17:27

Pinohelmond +5884

Bedoelde het spelbeeld tegen Liverpool. Ook daar werd je van begin tot eind weggespeeld.

2-1 en 1-6 had net zo makkelijk 6-1 en 1-13 kunnen zijn.

05-10-2022 17:33

Harrier Du Bois +39200

Ik schaal Liverpool ook erg hoog in, hoger als Napoli over het geheel, maar Napoli presteert erg goed dit seizoen. In ieder geval, ik was het helemaal niet oneens met je

05-10-2022 17:36

Lagasj +2905

Marcello Bielsa is die coach met ballen.

05-10-2022 18:36

14 +847

Blind als back kan gewoon europees niet meer, zodra wij aan de bal zijn schuift Bassey naar links en blind richting middenveld.
Verliezen we in de eerste fase van de opbouw de bal(dus rond eigen 16 of halverwege op ons helft) dan staat Blind zo ver uit positie dat we met 3 verdedigers staan. Helaas is het ook niet zo dat Blind het loopvermogen heeft(lees snelheid) om het te compenseren.

Ik denk dat hier echt een andere oplossing voor moet komen en met pijn in me hart zeg ik het maar Tadic is het ook echt helemaal kwijt al weken..

05-10-2022 16:27

Artemio +32469

Het is een fikse domper dat hij niet is ontslagen. Dit geeft alleen maar meer excuus voor nog meer slechte resultaten.

05-10-2022 15:40

Juichtoon +32977

Hoeveel moeten we zien dan? Het is toch al lang klaar. Of wachten we tot we op 8 punten van PSV staan? Gouverner c'est prevoir.

05-10-2022 15:37

MarcHogervorst +35303

Precies, het moet nu gebeuren, want qua resultaat valt het allemaal nog wel te repareren. Je wordt derde in de groep, je staat nu een punt voor op PSV. Maar als we meer punten gaan verspelen..

05-10-2022 17:04

wimdep +1302

Waar ik mij het meest druk om maakt is de reputatie schade die ajax heeft opgelopen.
Er is dankzij de successen van de afgelopen jaren gebouwd aan een solide groep van bedrijven die in ajax willen investeren. Op deze manier lopen we het gevaar dat hier de klad in komt. En dan komen we op een glijdende schaal terecht, waarin aansluiting bij de europese top niet meer mogelijk is.Merchandise en sponsor inkomsten zijn nu 3x zo hoog als Fijenoord en 7x zo hoog als PSV! Totaal 86 miljoen in 2021-2022, dit komt niet uit de lucht vallen maar is dankzij de naam die ajax de afgelopen tien jaar heeft opgebouwd, en nu misschien in sneltreinvaart door huidig beleid wordt afgebroken.!!

05-10-2022 15:18

Juichtoon +32977

Daarom ook zeer kritisch naar H2 kijken...zij hebben het elftal ontmanteld.

05-10-2022 15:37

wimdep +1302

Helemaal eens, de selectie is dusdanig uitgehold dat gestelde doelen in gevaar komen, overwinteren in CL en kampioen worden. Er is echt te veel kwaliteit verkocht, we hadden minstens Haller moeten houden, met hem had je een sterk aanspeelpunt en samen met Brobbey een plan B. Het is echt triest!!

05-10-2022 15:51

Juichtoon +32977

Ik heb dit al vanaf begin augustus hier talloze malen geschreven tot op het vervelende af ..

05-10-2022 16:04

FelixGassenlicht +9028

Schreuder wil weer rustig gaan analyseren pffff.

05-10-2022 14:34

Bc te P +22130

Nog een week? Mijn hemel, dat trekt niemand meer 😤

05-10-2022 14:09

Harold +10593

Eerst zaterdag nog

05-10-2022 14:32

johanisajax +8844

Ik zit alweer te puzzelen want je moet je zwaktes eruit halen:

- (rest)verdediging
- opbouw van achteruit
- middenveld
- trage spelers eruit (Blind, Tadic)

Dan waren dit mn eerste suggesties:

Vandaag moet Schreuder in de spiegel kijken en een nieuw Ajax neerzetten vanaf dit weekend:

Bergwijn - Brobbey - Conceicao
———-—Taylor - Kudus—————
——————Grillitsch——————-
Wijndal-Bassey-Timber-Sanchez
——————-Pasveer———————

Of tegen een sterke tegenstander, wat meer zekerheid, als volgt:

Bergwijn - Brobbey - Kudus
——-———-Taylor—————-
———Grillitsch-Alvarez——-
Wijndal-Bassey-Timber-Sanchez
——————Pasveer—————

Maar je kunt ook dit proberen. Ja het is experimenteel maar dat moet ook in de huidige situatie, Grillitsch ben ik wel fan van maar die moet meters maken en kan ook CV staan. Dan kun je dit dus ook eens proberen en kan hij samen met Timber de opbouw beter verzorgen:

Bergwijn - Brobbey - Conceicao
———-—Taylor - Kudus—————
———-———Alvarez——————-
Wijndal-Bassey-Grillistch-Timber
——————-Pasveer———————

Of, nog experimenteler, zoals NL elftal:


--Bergwijn----Brobbey------------
—-—---—Taylor--——Kudus△-----
△Wijndal—-——Alvarez▽——Sanchez△
----Bassey-Timber△-Grillitsch------
——————-Pasveer———————

Probeer eens wat Schreuder, a la Van Gaal, kom met ideeën.
Voor mijn part verlies je een paar punten en kom je in de winterstop met een perfect systeem.
Daar hebben we meer aan dan de komende maanden aanmodderen.

05-10-2022 13:58

AjaxSoCal +2049

Sanchez, Bassey en Alvarez zijn alle 3 super matig aan de bal. Ben juist van mening dat we meer voetbal in de ploeg moeten brengen.

Deze opstelling komt het meeste in de buurt van mijn voorkeur, al zou ik Rensch laten spelen ipv Sanchez.

Bergwijn - Brobbey - Conceicao
———-—Taylor - Kudus—————
——————Grillitsch——————-
Wijndal-Bassey-Timber-Sanchez
——————-Pasveer———————

Berghuis kan minuten maken op 8, 10 en 7
Tadic op 10 en 11

05-10-2022 18:10

MichelBoerebach +29512

Het probleem voor degenen die Schreuder liever zien gaan (waaronder ik me ook schaar) is dat zaterdag de makkelijkste Eredivisiewedstrijd op het programma staat. Die wordt gewoon gewonnen. Al stelt hij Jong Ajax op. Ik had daarom liever Twente uit gehad. Volgende week krijgen we gewoon weer op onze broek van Napoli. Ditmaal met 2-0 of 3-0.

05-10-2022 13:34

Jariking +5445

En dan in Napoli gaat die er wel uit of dan is de tegenstander weer te goed?

05-10-2022 13:37

MichelBoerebach +29512

Ik denk dat hij gewoon blijft. In ieder geval tot het WK.

05-10-2022 13:41

Harrier Du Bois +39200

Wilde ik net zeggen, als de volgende wedstrijd de graadmeter is dan gaat het echt niet veranderen want Volendam is een kkd ploeg in hoe ze voetballen (al kunnen ze beter, denk dat Jonk ook door het ijs zakt). Of de spelers moeten heel opzichtig met de spreekwoordelijke pet naar gooien

05-10-2022 13:50

MichelBoerebach +29512

Ik mag toch hopen dat de wedsrijd tegen Volendam geen graadmeter gaat worden.

05-10-2022 15:58

GDSR +2877

Jouw links en rechtsbuiten moeten altijd 4 man kunnen bezighouden om ruimte voor andere te creëren. Zo niets dan krijg je dit antony wordt gemist.

05-10-2022 13:30

Boegroe +5917

Komende week???. Iedereen wacht op het bericht dat hij ontslagen is. Laffe coach die niet iedereen gelijk behandeld en zijn voorkeur spelers niet durft te wisselen ook al zitten die totaal niet in de wedstrijd (wekenlang al). Ook op de tactiek die elke tegenstander nu van Liverpool kopieert hij geen antwoord op.
Wegwezen en snel!!

05-10-2022 13:26

MichelBoerebach +29512

Zal hij zaterdag gewoon weer met Tadic op rechts op de proppen komen, denk je?

05-10-2022 13:35

Boegroe +5917

Ja Tadic blijft erin, misschien op een andere positie maar op de bank gaat hij niet durven. Tadic heeft veel betekend voor Ajax, modelprof maar het gaat niet meer. Het gaat triest worden als mensen hem gaan uitfluiten want dat verdiend hij niet maar dat is eigenlijk richting schreuder dan. Maar je kan erop wachten dat dit zeer binnenkort gaat gebeuren. Daley is dat al gewend en ik moet zeggen soms wel onterecht richting hem.

05-10-2022 13:47

AFCACBS1900 +2499

Zet Tadic nou maar een paar wedstrijden op zijn sterke plek en dan praten we wel weer verder.

05-10-2022 15:34

MichelBoerebach +29512

Dat hebben we dit seizoen toch al een paar keer gezien? Was ook niet best. Hij is of klaar, of verschrikkelijk uit vorm.

05-10-2022 15:54

TontoKarnaggel +42632

Hahaha, ik blijf me er altijd over verbazen, tijdens de rust in het stadion zijn we me 55.000 mensen het over 1 ding eens, ER MOET WAT GEBEUREN!!! MAAKT NIET UIT WAT, ALS ER MAAR IETS GEBEURD!!!! En dan net die ene uitzondering, echt de aller..aller...aller enigste in dit hele universum en ver daarbuiten die dat niet zo nodig vind, zit uitgerekend bij ons op de bank...

05-10-2022 13:25

Marcw1972 +16912

Nou ja, niet de enige hoor. Ten Hag wisselde ook vaak pas veel te laat terwijl iedereen kon zien dat het voor geen meter liep.

05-10-2022 17:00

Sprinter +2427

Helemaal mee eens maar ik had gisteren echt niet van Schreuder verwacht. Tegen Fortuna Sittard deed hij een dubbele wissel (1-0 achter) in de rust die ook nog goed uitpakte.

05-10-2022 19:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.