Schreuder verklaart wisselbeleid en wilde Ajacieden na rust nog de kans geven

door Jesse ter Haar 214

Bron Ziggo Sport

Schreuder verklaart wisselbeleid en wilde Ajacieden na rust nog de kans geven

door Jesse ter Haar 214

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder heeft voor de camera van Ziggo Sport uitleg gegeven over zijn wisselbeleid tijdens Ajax - Napoli. De oefenmeester zag dat het voor rust al niet vlekkeloos liep, maar wilde zijn spelers toch nog een kans geven.

'Ik vind dat we de jongens in de tweede helft de kans moeten geven om zich te herpakken. De mogelijkheden in het drukzetten lagen er weldegelijk', aldus de hoofdtrainer van Ajax, die vertelt wat er foutging. 'Aan de bal moet je bepaalde dingen anders doen. We hebben aangegeven dat we moed moesten tonen en de bereidheid moesten hebben om uit te zakken en tussen de linies door te spelen. Uiteindelijk hebben we dat niet goed gedaan.'

Dusan Tadic wordt eruit gepikt als een speler die mogelijk toe was aan een wissel. Schreuder wil echter niet ingaan op een individu. 'Misschien was hij niet de enige en waren er meerderen rijp voor een wissel. Als het al 1-4 of 1-5 staat, wat zou je dan nog wisselen? Het is aan mij en die verantwoordelijkheid neem ik.'

Onvrede bij de fans van Ajax

De fans toonden hun ontevredenheid door zich gaandeweg het duel tegen de ploeg en trainer te keren. 'Ik heb dat meegekregen, maar uiteindelijk moeten we rustig blijven', reageert Schreuder daarop. 'Ik begrijp de emotie van mensen, dat is ook heel normaal. Ik loop er niet voor weg. We moeten dit analyseren en bespreken met z’n allen. We moeten intern rustig blijven en de rijen gesloten houden, maar wel duidelijk bespreken dat dit niet kan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4660

Je opstelling deugd van geen kant, wat bedoel je dan, met nog een kans geven. Je had het al na 20 min moeten omzetten.

06-10-2022 19:30

Mijnclub33x +9798

Had dit aankoopbeleid incl. het aanstellen van Schreuder ook onder Overmars gebeurd? Dacht het niet. Kijk maar eens hoe Antwerp nu draait, hebben jarenlang nog nooit bovenaan gestaan en zijn nu koploper.

06-10-2022 05:31

Mijnclub33x +9798

Vind dat Overmars, ondanks dat verleden wat niet goed te praten valt, gewoon weer terug moet komen op het oude nest.

06-10-2022 05:35

Mijnclub33x +9798

Duidelijk toch!! 'Schreuder haalt de winterstop niet'. Maar wie gaat hem opvolgen?? Ik ben bang dat er dit seizoen niets meer te repareren valt, dus ook geen kampioenschap. Wat door ten Hag in drie vier jaar is opgebouwd is in een wedstrijd die deze klojo om zeep geholpen.

06-10-2022 05:25

b.hulshof +3754

Afgelopen twee wedstrijden zie je dat het niet goed loopt in de eerste helft, je mag van een trainer verwachten dat hij d.m.v wissels de boel kan verbeteren. Beide wedstrijden was Schreuder hier niet toe in staat en deed hij niet veel meer dan naar het blocnootje van Reiziger kijken. De linksback van Napoli had gisteren een tachtigjarige kunnen zijn.

05-10-2022 18:53

Noahdepoah2021 +4843

Doodziek nog steeds. Maar dat is het leven van een fan. Verlies is altijd lastig maar deze trainer heeft ons de kans op revanche volgende week en overwinteren ontnomen door niet de boel dicht te timmeren in de rust. 1-3 of 2-3 had nog iets van mogelijkheden gegeven. Dat is nu klaar. Lulverhalen over kansen geven. Wat was er mis de eerste wedstrijden? Het niet inbrengen van Brobbey tegen Glasgow heeft de hele sfeer en het hele elftal verziekt. Dat was het kantelpunt. Daar hield het begrip op voor de trainer.

05-10-2022 17:47

debarbaar +8219

Schreuder verklaart wisselbeleid..... er is geen beleid dat is nu net het probleem met deze trainer. Hij lijkt maar wat te doen. Hij roept rare dingen en zet mensen steevast op verkeerde posities neer. kudus is geen spits. Voorkwam bijna het doelpunt dat taylor leek te maken door in de weg te staan. H2, van der Sar en Schreuder moeten eens verklaren waarom ze de scouting links lieten liggen bij het uitgeven van ruim 100m miljoen en vrijwel alles via de zaakwaarnemer van Tadic en Schreuder lieten lopen.

05-10-2022 17:03

derdehelft +1188

Ja, want Kudus had nog niet genoeg kansen gehad om een kopduel te verliezen na 500 lange ballen. Kom op gast, zet dan een Brobbey of Lucca neer in de spits die nog wat met die lange ballen kan, of wissel de spelers die ondermaats spelen zodat je wellicht wel onder de druk uit kunt voetballen.

05-10-2022 13:07

Catenaccio +2752

Sinds Alfred weg is bij Brugge, draait het als een tierelier bij de belgen! Maw, Brugge is kampioen geworden ondanks Alfred als trainer. Chapeau voor de spelers!

05-10-2022 12:11

Web +178830

Hoe kun je het spelers aan doen om met 1-4 te wisselen
Dan durf ik te stellen dat je en geen reet van snapt
Walgelijk om te doen
Als ik Reiziger zou zijn, en hij komt hier mee
Had ik gezegd
Alfred ik ga op de tribune zitten

Na 30 minuten moet je al ingrijpen
Brobbey in de spits
Tadic op links
Bergwijn op rechts
Blind in het centrun voor Bassie
Wijndal linksback

05-10-2022 11:44

vanreenen +10236

Zie mijn reactie ergens anders op Schroothoop (Schreuder). Wijndal is geblesseerd.

05-10-2022 17:55

Kingoffdatoilet +17131

Het is verbazingwekkend dat Schreuder nog niet ontslagen is.

05-10-2022 10:27

S.Ajacied +5193

In de topsport moet je spelers niet te veel kansen geven. Als ze slecht of ondermaats spelen moet je ze gewoon wisselen vind ik.

05-10-2022 09:19

NR34 +15

Precies. Gelijk duidelijk maken dat het zo absoluut niet kan. Ongeacht of dat een Tadic/Blind of Rensch is.

05-10-2022 12:19

michaellaudrup +4660

Met zo een reeks is het zo klaar als een klontje, jij bent niet goed genoeg als trainer.

05-10-2022 09:01

Groengras +49

Dit was toch verdomme geen oefenpotje? 1-3 achter en alle stuurlui zagen dat een tadic en blind gewisseld moesten worden.. Kans om te herpakken doe je niet op CL niveau, dit is topsport!

05-10-2022 08:49

Rolo +13614

Dan heb je het niet in je....

Je ziet dat je van de mat geveegd wordt voor rust. Dan MOET je ingrijpen en een signaal geven naar je spelers. Nu laat je je compleet afslachten en mag je zonder aanpassing hopen dat het geen dubbele cijfers wordt.

05-10-2022 08:32

Steffenhagen +37811

Herpakken ? Terwijl je bent weggeblazen ! Dit is een trainer die niet vrij kan handelen dat is duidelijk . Hij heeft zijn lot verbonden aan de oude garde . Gegokt en nu al verloren : pijnlijk

05-10-2022 08:31

MidMid +5674

Nu het toch een tussenjaar wordt, zeg ik: ga werken aan een nieuw elftal:

Bergwijn Lucca/Brobbey Conceicao
Taylor Kudus Berghuis
Wijndal/Baas Bassey Alvarez Timber
Pasveer

05-10-2022 08:08

debetweter +10061

Wil je nu al de handdoek in de ring gooien? Eredivisie winnen moet gewoon een harde doelstelling worden, net als de beker. De aanval die je aangeeft is denk ik beter dan het nu gaat. En deze 4 mensen moet je inderdaad gewoon het vertrouwen geven. Dan kan je als aanval de doelstellingen halen. Middenveld is te aanvallend, misschien Bassey en Alvarez daar toch in de roulatie gooien en kijken hoe het lekker loopt.

In de verdediging moeten aankopen gedaan worden, hiermee kan je niet aan komen zetten. Dan heb je binnen 20 minuten een penalty tegen.

05-10-2022 08:24

MidMid +5674

Eens, de verdediging is niet solide genoeg nu. Komt doordat je twee jonkies hebt met Rensch en Timber. Daarnaast nog een nieuwkomer (Bassey) en een oude speler die het niet meer kan belopen (Blind). Daarom heb ik Alvarez maar naar achteren gehaald en Timber op rechts gezet. Misschien dat Sanchez op rechtsback kan, maar die moet eerst fit worden.

05-10-2022 08:29

OdjePils +6315

Sanchez op RB, Taylor er uit, Berghuis op 8, Alvarez op 6 en Timber CV.

05-10-2022 08:28

MidMid +5674

Ja Sanchez op rechts lijkt mij ook prima, maar die moet wel eerst fit worden. Taylor vind ik best prima spelen, misschien moet hij zelfs wel op zes komen te staan. Dan heb je meer voetbal van achteruit.

05-10-2022 08:31

Rolo +13614

Je moet gewoon met een dubbele 6 spelen. Een voetballer en een stofzuiger. Taylor - Alvarez bv. Dan spelen ze allebei in hun kracht. En niet met de punt naar achteren waar Alvarez de eerste man voor de verdediging is en Taylor of Berghuis zich continu moeten laten inzakken.

05-10-2022 08:55

louis60 +11472

Voor rust 1-3. Na rust(Napoli geeft paar toppers rust) 0-3. Dan kom je toch echt uit bij een falende trainer. Zet dan Sjaak Swart op de bank.

05-10-2022 08:06

AlmereAjax +177

"Als het al 1-4 of 1-5 staat, wat zou je dan nog wisselen?"........

Wat dacht je er van om een nog grotere BLAMAGE te voorkomen. Ik schaam me echt kapot voor deze uitslag, maar nog meer voor de manier waarop hij tot stand is gekomen. Elke fatsoenlijke trainer had in de rust minimaal 2 spelers gewisseld. Nee Alfredje niet, die wordt hopelijk heel snel ZELF gewisseld!

05-10-2022 08:06

Tonymacaroni +778

We hebben de afgelopen 3 jaar gewoon ongeloofelijk veel top-kwaliteit verloren.
Daar valt op korte termijn voor geen trainer tegenop te werken.

05-10-2022 08:02

j0rnnn +5098

Onzin. Een andere trainer had misschien 0-1 verloren. Maar niet op deze manier.

05-10-2022 08:11

AFCA020! +6087

Exact! Verliezen ansich kan, maar niet op deze manier!!

Wat ik vervelend vind alleen is dat hier staat dat de fans zich tegen de ploeg keerde . Onzin!!
We keerden ons tegen die lamlul van een Schreuder! Taylor, Timber en Berghuis werden niet uitgefloten…. De verschrikkelijke keuzes van Alfred werden bekritiseerd!!!

05-10-2022 08:30

Tonymacaroni +778

Oh ja, en hoe krijgt Klopp het dan voor elkaar om met 4-1 van Napoli te verliezen ?
Met zijn ploeg van een paar honderd miljoen.
Moet die nu ook maar weg ?

05-10-2022 09:01

Libero +19070

Probeerde Klopp ook niets om het tij te keren toen? Zat die ook nog in de 70e minuut nog apathisch naar het notitieblok van zijn assistent te kijken?
Dat Schreuder ze nog de kans wilde geven zich na rust te herpakken kan ik nog enigszins snappen, maar na de 1-4 en zelfs na de 1-5 niets doen is onvergeeflijk.

05-10-2022 09:13

MidMid +5674

Jawel hoor. Om te beginnen de juiste spelers op de juiste plek zetten en gewoon met echte buitenspelers spelen.

05-10-2022 08:12

Tonymacaroni +778

Door een paar spelers op een andere plek te zetten wordt de rest gelijk een betere voetballer ??

05-10-2022 08:13

MidMid +5674

Nou niet gelijk, maar de basis is wel dat je op rechtsbuiten een rechtsbuiten zet. Een spits in de spits. En een middenvelder op het middenveld. Dat je dan nog wel keuze hebt, dat is zeker waar. Maar kom op: Tadic op rechts? Kudus in de spits? Dat is niet logisch. Begin bij het begin en maak ook koppeltjes. Tadic en Blind waren op links een heerlijk koppeltje. Maar Rensch en Tadic op rechts alles behalve. Brobbey en Bergwijn vind ik ook een lekker koppeltje. Ik verwacht van een trainer dat hij spelers niet alleen op de juiste plek zet, maar ook goed kijkt wie goed moet wie kan spelen. Nu kiest Schreurder steeds voor, in zijn ogen, de elf beste spelers, maar niet voor het beste team.

05-10-2022 08:26

Tonymacaroni +778

Wij zien met zijn allen dat het niet goed gaat, maar hoe anders.
Bijvoorbeeld Tadic, speelt onvoldoende als rechtsbuiten, maar waar moet hij dan ?
Linksbuiten staat top aankoop Bergwijn, spits staat aankoop Brobbey of Kudus.
Nummer 10 ? En waar laten we dan Kudus, Berghuis, Taylor en Alvarez ?
En dan hebben we het alleen nog maar over een niet functionerende Tadic.
Geef nu maar eens concreet aan hoe het beter kan, ik zou het niet weten in ieder geval.

05-10-2022 08:52

Hebbendiekip +4741

Zou je niet is beginnen om Tadic een keer te laten banken, laat het namelijk gewoon niet zien, dat lijkt me wel duidelijk. Blind kan het op CL niveau op de linksback duidelijk niet meer belopen, of hij moet naar LCV of naar de bank. Rensch komt te kort op de back. Brobbey in de spits, kudus op 10. Berguis op rechtsbuiten. Is dit echt zo ongelofelijk moeilijk om te zien?

05-10-2022 09:39

MidMid +5674

Bergwijn Brobbey/Lucca Conceicao
Taylor Kudus Berghuis
Wijndal Bassey Alvarez Timber

Dan heb je een logischere voorhoede, een creatief middenveld en betere backs.
Taylor zou op 6 kunnen, maar Berghuis ook (deed hij bij Oranje prima in het duel met Belgie). In het centrum van de verdediging zou ik liever Timber hebben, maar zolang Sanchez nog niet fit is en ingepeeld moet Timber daar maar. Die is in ieder geval beter dan Rensch op die plek. En dan maar twee slagers in het centrum.

05-10-2022 11:38

debetweter +10061

Het word toch inmiddels eens tijd dat iemand verantwoordelijkheid neemt bij Ajax. Anthony, martinez, Mazaroui en Gravenberch zijn naar mijn idee echt een gemis. Niemand staat echt op en maakt het verschil.

Het verlies van Anthony is opgevangen met een slome Tadic, die behalve een lekker schot of voorzet te kort komt in snelheid en een dribbel. Martinez, wordt opgevangen met snelheid en iets meer lengte, maar verdedigend en voetballend komt er bij Bassey weinig uit. Op de back posities missen er gewoon wapens en ik begrijp dan ook dat Schreuder vaak kiest voor Blind aangezien hij op z'n minst een goede bal voor kan geven. Rechtsback is Rensch gewoon te matig. Gravenberch is goed opgevangen door Taylor, alleen komt zelfs hij niet altijd even goed uit de verf. Ik vind het dan ook jammer dat Unuvar verhuurd is. Ik geloof dat hij een leuke wissel was geweest voor Taylor als het spel niet lekker liep, en wellicht is er zelfs een mogelijkheid dat ze beide spelen als het goed uitpakt. Op rechtsbuiten zou ik graag wat meer hopen te zien van Conceicao, omdat hij meer snelheid en creativiteit in het spel kan brengen dan Tadic.

Schreuder out, zie ik veel voorbij komen. Ik ben het er mee eens dat hij sneller moet handelen, maar ik zie zijn vertrek ook niet als een directe oplossing. De spelers moeten ook goed naar zichzelf kijken en deze verliezen even van zich afschudden. De grootste nederlaag in de arena + gelijkspel tegen GAE is gewoon om te janken. Een gelijkspel tegen Napoli en 3-0 tegen GAE is gewoon wat er van Ajax verwacht mag worden van de fans. Alles minder is niet goed genoeg. Dus ik hoop dat er iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid gaat nemen, van spelers tot RvC. Laten ze beginnen bij het toegeven van het maken van fouten, en daarbij kijk ik net als andere het meeste naar Schreuder. Hij hoeft niet weg, maar ik verwacht wel dat hij 8 okt de eerste tekenen gaat laten zien van verandering. Zo niet, kan de RvC ingrijpen zoals ze dat afgelopen transferperiode ook deden?

05-10-2022 08:01

Sultan +645

Ik heb maar 1 vraag. Hoe laat komt dat ruimteschip vandaag om die mislukte ET op te halen zodat ie teruggestuurd wordt naar Uranus? Meer wil ik niet weten.

05-10-2022 07:50

MonkeyTonk +812

Gewogen en te licht bevonden.

Zo gaat dat in de voetballerij. Als je de groep weer bij de les wilt krijgen kun je moeilijk verder met deze trainer. Hij heeft geen Ajax mentaliteit.

05-10-2022 07:45

Amp +37579

Oef, hij zit er dus gewoon nog

05-10-2022 07:44

j0rnnn +5098

Jep, lag er gewoon aan dat de spelers meer moed moesten hebben. Tsja, daar kan hij niks aan doen!

05-10-2022 08:13

Okocha078 +13713

Die foto boven het artikel zegt ook alles he. Die blik van ik weet niet wat ik moet doen

05-10-2022 07:39

KingOfTheMatch +6998

Ajax moet voor de wedstrijd van Volendam nog ingrijpen. Want die winnen ze wel en dan kunnen ze weer niks doen, omdat ze dan zogenaamd weer geweldig spelen.
Nee, NU INGRIJPEN aub!
Geeft ook een goed signaal richting de selectie dat dit nooit meer mag gebeuren!

05-10-2022 07:37

TontoKarnaggel +42433

Ik zag gisteren een geliefde verdrinken. 45 minuten lang zag ik haar wanhopig in het water spartelen, langzaam steeds dieper wegzinkend. Even stond ik op het punt om een poging te doen haar te redden. Uiteindelijk toch maar besloten om dat niet te doen en haar zelf nog een kans te geven, wie weet leerde ze plotseling wel zwemmen.

Komende zaterdag is de begrafenis.....

05-10-2022 07:35

Ajaxfan31183 +16391

Dat is een ding wat hij goed heeft overgenomen van ten Hag. Het wisselen. Maar gewoon zo diep en diep triest dat het verval ineens zo groot is vergeleken met de 1ste 6 competitie wedstrijden en de wedstrijd tegen de rangers. Nou ik hoop dat er vandaag en persbericht de deur uit ga dat de trainer en onze club afscheid van elkaar nemen want dit zie ik niet zo maar even goed komen. Ben benieuwd aankomen weekend tegen Volendam. Zal me niets verbazen met deze vorm dat Volendam winnend van het veld af zal stappen.

05-10-2022 07:34

MidMid +5674

Topsport is keihard en kent een paar wetten. Een van die wetten is dat als je niet presteert, je er uit wordt gehaald. Alleen al om die reden had Schreuder gisteren in de rust moeten wisselen. Daarmee geef je een signaal aan iedereen af dat je moet presteren en niet mag falen. Dat is topsport.

05-10-2022 08:14

Catenaccio +2752

Je ziet vaak dat - onbewust- spelers het niet zien in een trainer, je dit krijgt.
slecht spelende spelers 90 min laten staan doet wat met spelers op de bank die graag willen. Hun motivatie is nu ook nul omdat ze weten, dat ze er pas in de 85e minuut inkomen.

05-10-2022 12:09

Ajaxfan16 +27411

Zat in het stadion, heb in de tweede helft veel op hem gelet. Maar hij heeft de hele tweede helft op de bank gezeten en is geen 1 keer opgestaan. Die man heeft totaal geen uitstraling en totaal geen plan. Verder durft die helemaal niks, dus lekker oprotten met hem.

05-10-2022 07:34

MidMid +5674

Precies. Het kan een keer gebeuren dat je op je kloten krijgt van een goede tegenstander. Omdat bij de tegenstander alles lukt en bij jezelf niet. Maar deze nederlaag is vooral te wijten aan het missen van een plan. En dat plan mis ik al het hele seizoen.

05-10-2022 08:16

Miskopabal +2893

Na een nachtje slapen om alles op een rijtje te zetten kan ik nu met een gerust hart zeggen.

Alfred. Moet. Weg.

05-10-2022 07:31

4bier +31367

Alfred game over.

05-10-2022 07:31

KingOfTheMatch +6998

Ik snap nu waar die angstige houding tegen Liverpool vandaan komt.

05-10-2022 07:19

Rockanje23 +37006

Bassey OF Alvarez. Bergwijn OF Tadic. Kudus EN Brobbey. En zeker geen Rensch in de basis.

05-10-2022 07:19

RadheAjax2021 +17874

Dat zinnetje…”aan de bal moet je bepaalde dingen anders doen” . Dat is iets wat ik sinds Liverpool elke wedstrijd hoor. Maar het gebeurd gewoon niet. De spelers een kans geven? Gisteren was de 3e keer dat hij dezelfde spelers de kans gaf. Schreuder is een trainer die niet de harde hand heeft. Als je dit nog niet kan begrijpen of inzien dan kun je hem geen trainer van Ajax laten. Het is 1 grote vernedering voor Ajax en alle supporters. En echt je kunt verliezen dat hoort bij het voetbal, maar de manier waarop het is gegaan tegen Liverpool, Az en Napoli dat kan gewoon niet. Spelers die niet op hun juiste positie staan, zoveel ruimte weg geven, haast geen kans kunnen creëren en als je ziet hoe er wordt geschoten op doel…naast of hoog over..noem het maar op. Ben er echt goed ziek van. Nog voor zondag moet de directie opstaan en van deze koppige eigenwijze mannetje afscheid gaan nemen.

05-10-2022 07:18

MidMid +5674

Precies hoe ik er over denk. Ik denk overigens niet dat hij voor zondag al weg is. Het zal vast zo gaan: tegen Volendam winnen we, met moeite. Dan is het weer even rustig. Volgende week verliezen we echter opnieuw van Napoli. Dan gaat de directie in beraad. Schreuder krijgt echter nog een kans. Daarna winnen we met veel moeite en slecht spel twee competitiewedstrijden. De directie weer blij. Het gaat de goede kant op. Maar daarna verliezen we van Liverpool en wordt Schreuder alsnog weggestuurd. Frank de Boer wordt aangesteld als interimmer.

05-10-2022 08:21

michaellaudrup +4660

Ik zou Schreuder eruit knikkeren, het zo lang intern oplossen, maar wel iemand die het rigoureus omgooit en geen zwakte toont richting de oude garde. In de winterstop een toptrainer aanstellen.

05-10-2022 19:30

MidMid +5674

Intern oplossen, met wie? Heitinga samen met Reiziger? Misschien maar doen dan, twee Ajacieden voor de groep. Ik zou Bogarde dan ook terughalen. Volgens mij kan deze selectie wel een assistent gebruiken die keihard de waarheid kan vertellen.

05-10-2022 22:01

Amsterdamsetrots +4531

Alfred is gewoon veel te soft. Bij een 1-3 achterstand bij rust had menig coach ingegrepen, maar Alfred geeft de spelers nog een kans. "Als het al 1-4 staat wat zou je dan nog wisselen"? Dat betekent dus dat je te laat gewisseld hebt calimero, hij ziet het echt niet hé...

05-10-2022 07:18

Snellejapie +11401

Nachtje over geslapen....sorry maar dat van gisteravond was en is volstrekt onacceptabel.

Biezen pakken en wegwezen. En wel zo snel mogelijk.

05-10-2022 07:11

barry1988 +24000

Er is maar een oplossing Schreuder en Hamstra per direct weg!

Bergwijn is voor veel te veel gehaald precies waar ik al bang voor was. En laat in wedstrijden van redelijk niveau of hoger niks zien.
Kudus wordt gehypt om zijn goals maar laat verder ook niks zien. En kan geen bal vasthouden.
Tadic werkt niet op rechts dat kan zelfs een blinde zien.
Blind is gewoon klaar als verdediger en moet of als spelmaker op het middenveld of met pensioen.
Rensch is gewoon niet goed genoeg voor Ajax en is te druk met zijn docu.
Zo heb je al vijf spelers die niks laten zien en speel je in feite gewoon met een paar man minder. Ook geen wonder dat het niet loopt en dat je geslacht word Europees. Zeker met dat tactisch onbenul als coach die niet weet wat die doen moet.

Wat doet Hamstra eigenlijk? Er lopen de wereld aan contracten af waardoor er een exodus van talenten zit aan te komen als ze niet opschieten. En ons grootste talent speelt op huurbasis in Turkije.

Alles wat er in de afgelopen jaren is opgebouwd is in ongeveer 3 maanden vernietigd.
Hopelijk kan Johan van boven over Ajax waken en een nieuwe fluwelen revolutie starten.

05-10-2022 07:03

Bassey +8195

Soms moet je als individu of als team een paar stappen terug doen en vertrouwen op de basis.
Vertrouwen erin dat dat Echt wel gaat komen maar of dat met deze trainer is..

05-10-2022 07:00

arigold +7839

Dit klinkt als een liefdadigheiddinstelling.
Ahhh, zo zielig, ik geef ze nog een kans.
Hetzelfde zien we natuurlijk terug in het algemene wisselbeleid.

Dit is niet de juiste man op de juiste plaats.

05-10-2022 06:59

Sjaakie +5798

'Ik loop er niet voor weg'. Dat zou ik toch maar doen. Vanochtend kun je nog de 'eer' aan jezelf houden.

05-10-2022 06:56

OwenStevenDalberg +27486

Waarschijnlijk is het een verborgen boodschap. Waarmee hij wil zeggen, dat iedereen die dramatisch presteert nog een kans verdient, dus ook hijzelf.

05-10-2022 06:50

brullie +7031

Nog een kans geven ondanks dat je overklast wordt? Tuurlijk Alfred, neem je tijd.. Met dit team mag je je handen dicht knijpen als je mee doet om de titel.

05-10-2022 06:48

Odysseus +14246

Nee, vervang het woord team met coach. Dat is het probleem.

05-10-2022 07:07

Libero +19070

Dat is nog het meest schandalige eraan, hij wil het doen lijken of het aan een gebrek aan kwaliteit ligt, terwijl hij niet in staat is gebleken er een een functionerend geheel van te maken, noch adequaat in te grijpen, Die ene keer dat hij hand in eigen boezem stak lijkt lang geleden en, achteraf beschouwd ,voor de bühne ook.

05-10-2022 09:34

Odysseus +14246

Helemaal mee eens. Natuurlijk zijn er veel wijzigingen en idd hebben we kwaliteit ingeleverd op bepaalde posities tov vorig seizoen. Maar er had veel meer lijn in kunnen zitten, automatismen en de winnaarsmentaliteit had gewoon behouden kunnen blijven. En er is nog genoeg kwaliteit in huis. Overigens als hij vindt dat er onvoldoende kwaliteit zou zijn, dan heeft hij zelf een miskleun gemaakt in het aantrekken van spelers in de zin van keuzes maken in wat hem werd aangeboden door H2.
Het lijkt wel of alsof hij cognitief en in persoonlijke zin niet in balans is. In ieder geval zit er structureel bij hem zelf iets niet goed.

05-10-2022 09:43

RSM +3918

Ik zou de biezen pakken want dit gaat alleen maar erger en erger worden. Hij stelt zichzelf tentoon als miskleun. Nu stoppen wat dat redt je carrière nog en anders is het voorbij als trainer.

05-10-2022 06:47

Jake the Snake +17336

De Telegraaf spaart Schreuder weer. De Telegraaf zelf verwijt Schreuder niets, dat doen de fans. Helemaal aan het eind van het artikel:

“De pijlen van de fans richtten zich logischerwijs op Schreuder als hoofdverantwoordelijke. Intern zullen de commissarissen ook de afgelopen transferperiode en daarmee het functioneren van algemeen directeur Edwin van der Sar, technisch manager Gerry Hamstra en diens rechterhand Klaas-Jan Huntelaar ongetwijfeld onder de loep nemen.”

05-10-2022 06:42

Ajax35 +4292

Nog een ‘kans geven’ ach pleurt alsjeblieft op vent. Ik ben deze man nu al zo zat

05-10-2022 06:42

Ajaxpyama +1505

De rijen gesloten houden.??? Hij is zelf het grootste lek van allemaal. Mooie cliches allemaal, rot toch op met kans geven het recht te zetten. Vandaag gaat ie in de kleedkamer staan, roept of iedereen nog met hem verder wil. Niemand zegt wat, (dus willen ze van hem af) maar hij interpreteert dat als steun. Nou, voor de kerst krijgen we nog wat van deze veegpartijen. Ons hele imago naar de maan. Wie grijpt er in en knalt die gast de straat op? Het is zo duidelijk dat er geen chemie is, dat er geen lijn is, dat we nu een Van Basten gecombineerd met Martin Jol op de bank hebben. Waarom in godsnaam lange ballen???? Waarom Tadic, een held die al een jaar belabberd speelt. Bergwijn heb ik jullie voor gewaarschuwd, maar ik werd als gek weggezet .. we spelen Alsof we verdomme Championship spelen met die lange halen . Het is godsgeklaagd. Ik schaam me vandaag, ga de kranten niet lezen. Heb gelukkig niet al te veel voetbalcollegas dus hoeven we het er ook niet over te hebben. Ik ben Ajacied, al 50 jaar, zie mijn club een koopclub geworden zijn. Verliezen mag best, maar niet als je 100 miljoen investeert. Niet op deze manier. Ik wil eigen jeugd, jonge talenten. Dan kan je ook verliezen maar verlies je als Ajacied en niet als de zoveelste club met teveel geld op de bank

05-10-2022 06:39

Gooseman +11858

Ajax, een club die van boven tot onder vol moet zitten met types die het verlengstuk zijn van de spelers. Een trainer moet zelfverzekerd, eerlijk, objectief en zelfs een beetje arrogant zijn. Deze man presteert het om Ajax op een plek neer te zetten in de middenmoot van Europa. Je bent met een proces bezig waarbij je aan wil haken bij de Europese top. Dan kan je toch niet voor de camera rustig gaan vertellen dat Liverpool en Napoli een maat te groot zijn voor Ajax? Een laffe uitspraak die erg genoeg wel nog zo is ook nog. Met de kwaliteit aan spelers die Alfred tot zijn beschikking heeft kun je gewoon aanhaken bij de Europese top. Alleen is deze man daar niet geschikt voor. De uitstraling van een luchtballon, stotterend in zijn eerste woorden van zijn zinnen. De interviewer onderbreken in zijn vragen. Dit slaat nergens op.

Wat moet je nog wisselen met 1-4 of 1-5? Dan had je in de rust moeten doen! Signaal afgeven aan de spelers. Elke andere trainer had in de rust iets proberen te doen. Had dan Lucca er maar ingezet en Conceicao. Hoge ballen op Kudus waren kansloos tegen die twee reuzen. Aanvallend geen enkele vuist kunnen maken. Enige positieve; volgende week een keertje geen Tadic!

05-10-2022 06:39

Superieur +880

https://www.vi.nl/nieuws/ambitieuze-schreuder-wil-met-ajax-de-champions-league-winnen

🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

05-10-2022 06:28

Dirigent +6854

Overmars lacht al laatst!!

Zoveel geld uitgegeven maar aan wat??

Misschien hadden we gewoon 10 miljoen moeten neerleggen voor een goede trainer!!

Er moeten een paar mensen weg: Degene die Huntelaar heeft aangesteld en degene die Brobbey heeft teruggekocht, plus de mensen die Blind en Tadic niet hebben verkocht.

We hadden 2 jaar geleden al moeten doorselecteren, dit doet pijn als Ajacied.

We spelen binnen 3-5 jaar weer met jeugdspelers omdat het geld op is...

05-10-2022 06:16

Superieur +880

De mensen die steeds met Reiziger komen snuiven nog dan Alfred Schreuder. Dit team heeft een zwaargewicht nodig als Trainer.

Ook het belangrijk het een trainer is die de spelers niet kent dus zonder voorkeur binnenstapt.

Slot ?
Trainer van Club Brugge ?
Trainer van Denemarken ?
Jonk ?
Aub geen Bosz.

Trouwens er zijn dit seizoen betere Trainers voor minder ontslagen .....

05-10-2022 06:11

Multi +33196

Dit is de redenatie van een man die niet meer weet wat hij moet doen omdat er teveel op hem af komt. Het is net een hert dat in de koplampen kijkt, hij heeft amper de tijd om het te verwerken en uit angst om iets te doen, doet hij dus maar niks.

- Tadic net als de 10 mislukte pogingen ervoor gewoon op rechtsbuiten zetten.
- Blind die wedstrijd na wedstrijd verdedigend staat te slapen speelt altijd weer. Ondanks de slechte wisselwerking met Bergwijn.
- Alvarez in combinatie met Bassey werkt niet, omdat ze beide opbouwend te zwak zijn. Je zal moeten kiezen.
- Kudus in de spits waar die op een eiland staat met die klote lange ballen constant.

En zo kan je nog wel even doorgaan. Deze man maakt fout na fout na fout. Voornamelijk door angst om in te durven grijpen en de vedettes eens te banken wanneer ze het verdienen. Wat mij betreft is er 1 oplossing, want de selectie snapt het ook niet en gelooft niet in deze man.

SCHREUDER OUT!

05-10-2022 06:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.