Machteloos Ajax wordt op dramatische avond overklast door Napoli

door Jesse ter Haar 8768

Bron AS

Machteloos Ajax wordt op dramatische avond overklast door Napoli

door Jesse ter Haar 8768

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax is dinsdagavond overklast door tegenstander Napoli. De Amsterdammers kwamen vroeg op voorsprong, maar controle over de wedstrijd hadden de Amsterdammers nooit. De Italianen waren op alle vlakken te sterk voor de recordkampioen uit Nederland en wonnen daardoor met 1-6.

De eerste aardige kans van de wedstrijd was meteen voor Napoli. Edson Álvarez kreeg de bal niet onder controle, Stanislav Lobotka pikte op en stoomde door. Hij bediende Giacomo Raspadori, maar hij schoof de bal nog net naast. Niet lang hierna liet Ajax zich zien. Het was opnieuw Álvarez in de hoofdrol, maar ditmaal in offensief opzicht. Na een goede aanval werd de Mexicaan vrijgespeeld, maar het doel was nog ver. Desondanks probeerde de middenvelder het, maar hij schoot uiteindelijk hoog over.

Na nog geen tien minuten spelen kwam Ajax toch op voorsprong. Kenneth Taylor stond helemaal vrij in de zestien van Napoli en zag de bal voor zijn voeten vallen. Hij wilde de bal in het doel plaatsen, maar raakte Mohammed Kudus, die net geen buitenspel stond. Via de Ghanees ging de bal erin. Het betekende niet dat Ajax de wedstrijd ook duidelijk onder controle had. Lange tijd ging het heen en weer, maar gaandeweg de eerste helft greep Napoli duidelijk het initiatief. Ajax werd slordig in het voetballen van achter uit en Napoli kreeg de grip.

Na ruim een kwartier leidde dat tot een doelpoging van Khvicha Kvaratskhelia, die de kans kreeg doordat Jurriën Timber te veel risico nam in de opbouw. Remko Pasveer stond uit positie en zag de bal net naast gaan. Kort hierna viel de gelijkmaker alsnog. Napoli speelde makkelijk door de defensie van Ajax heen en na een voorzet kon Raspadori binnenkoppen. Ajax probeerde de voorsprong snel te herstellen en ging vanaf de aftrap meteen op de aanval. Taylor kon uiteindelijk schieten, maar zijn poging miste de kracht om doelman Alex Meret te verrassen.

Nog binnen het halfuur ontsnapte Ajax aan de 1-2. Hirving Lozano dribbelde makkelijk voorbij Calvin Bassey, waarna hij de bal snel voorgaf. Bij de eerste paal kon de uitploeg bijna binnenwerken, maar het ingrijpen van Devyne Rensch en Pasveer was net voldoende. In de 33ste minuut viel de tweede tegengoal van Ajax alsnog. Kvaratskhelia gaf de bal voor, waarna Timber in de lucht werd geklopt door Giovanni Di Lorenzo. Hij liet Pasveer kansloos achter met zijn kopbal. Vijf minuten voor rust ontsnapte Ajax vervolgens nog, toen Pasveer een schot van dichtbij recht op zich af kreeg, maar net voor rust werd het allemaal nog erger. Ajax schutterde niet alleen achterin, maar eigenlijk over het veld. Na mislukte momenten van doordekken kon Pjotr Zielinski met één pass alleen op Pasveer af worden gestuurd en hij faalde niet. Vlak na de 1-3 klonk het rustsignaal.

Waar er hoop was op beter, kwam Ajax net zo slecht uit de kleedkamer als hoe het erin ging. Al binnen twee minuten schoot Napoli met de 1-4 de hoop uit alle Amsterdamse harten. Het was doelman Pasveer die een bal slecht inspeelde op Bassey, die niet meer kon herstellen. Frank Anguissa pikte op en stelde Raspadori in staat om eenvoudig zijn tweede van de avond te maken. Binnen het uur waagde Ajax via Steven Berghuis nog een poging, maar zijn schot ging in het zijnet. Een paar minuten daarna was het weer raak aan de andere kant. Napoli nam na de 1-4 echt gas terug, maar kwam toch weer tot scoren. Kvaratskhelia kreeg de bal terug uit een één-twee en kon eenvoudig een hoek uitkiezen. Rensch probeerde nog in te grijpen, maar deed dat niet afdoende. De volgende kans was eveneens voor Napoli, maar Amir Rrahmani volleerde uit een hoekschop recht op Pasveer af.

Minder dan twintig minuten voor tijd greep Alfred Schreuder voor het eerst in. Hij haalde Berghuis en Taylor naar de kant, terwijl Brian Brobbey en Davy Klaassen erin kwamen. Het werd echter nog erger, want in de 74ste minuut kreeg Dusan Tadic zijn tweede gele kaart en daarmee de rode kaart. Mede daardoor werd Napoli in staat gesteld ook zijn zesde treffer van de avond te maken. Tanguy Ndombele kon de bal verlengen, waarmee hij Bassey verraste. Giovanni Simeone kon profiteren en eenvoudig binnenwerken voor de 1-6. In het slot ontsnapte Ajax nog aan de 1-7 na een bal op de lat, waardoor het bij 1-6 bleef.

Opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch (Baas 84'), Timber (Grillitsch 80'), Bassey, Blind; Álvarez, Berghuis (Brobbey 72'), Taylor (Klaassen 72'); Tadic, Kudus, Bergwijn.

Wissels Ajax:

Baas, Brobbey, Conceição, Gorter, Grillitsch, Klaassen, Lucca, Magallán, Ocampos, Regeer, Stekelenburg, Wijndal.

Opstelling Napoli:

Meret; Di Lorenzo, Kim, Rrahmani, Olivera; Anguissa, Lobotka, Zielinski (Ndombele 46'); Lozano, Raspadori, Kvaratskhelia.

Wissels Napoli:

Elmas, Gaetano, Idasiak, Jesus, Ndombele, Ostigard, Politano, Rui, Simeone, Sirigu, Zanoli, Zerbin.

Doelpunten:

1-0 Mohammed Kudus (9')
1-1 Giacomo Raspadori (18')
1-2 Giovanni Di Lorenzo (33')
1-3 Piotr Zielinski (45')
1-4 Giacomo Raspadori (47')
1-5 Khvicha Kvaratskhelia (63')
1-6 Giovanni Simeone (81')

Rode kaarten:

Dusan Tadic (Ajax, 74')

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaciedbrad +8937

Het kan dooien het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen. Maar een betere club dan deze is er niet ❌️❌️❌️ ben er nog goed zat van maar hoop dat de weg naar boven snel weer word ingezet.

05-10-2022 20:05

JOKRO +518

-------------------Pasveer-----------------
----------Timber - Grillitsch - Bassey-------
---------------Alvarez - Taylor--------------
-----Berghuis---------------------Blind-----
--------------------Kudus---------------------
----------Brobbey----------Bergwijn----------

Wat vinden jullie hiervan? Met Blind in een Wingback rol zodat hij verdedigend meer ontlast wordt, en dat hij in zijn kracht kan komen. En Taylor die dynamisch box to box kan spelen. imo is dit op de korte termijn een goede optie om uit het dal te kruipen.

05-10-2022 19:39

Danny.S +2291

Ik hoop dat Schreuder meekijkt ;)

06-10-2022 23:25

thelordjoshua +10641

Zou dan zeggen

Pasveer

Timber Blind Bassey
Rensch Alvarez Taylor Wijndal
Berghuis
Kudus Bergwijn

Of Kudus op 10 en dan Alvarez wisselen met Tadic en Tadic naar spits en Berghuis iets hoger in de ruit dan Taylor op 8

07-10-2022 12:47

vanreenen +10359

Zoals ik al gisterenavond zei, ik hoop dat de UEFA k ze aanvoerder, die eenviorbeels moet zijn, schorst tot na de Kerst. Wat een verval bij Tadic gezien zijn prestaties vorig jaar. En dat gelul van Schreuder ben ik ook zat. We moeten dit goed analyseren. Hoezo analyseren? Dat heb je toch al na Livetpool gedaan? Nou, nee dus.
Trouwens, ik ben wel van mening dat wanneer Schreuder de laan wordt uitgestuurd, wat ik wel hoop en verwacht, ook de personen de wacht worden aangezegd die verantwoordelijk zijn voor het beleid om Schreuder aan te trekken. Hij werd immers voorgehouden dat Anthony zou blijven en ja, een vervanger haal je niet in het laatste etmaal.
Maar waar zijn al die spelers die Ajax heeft gekocht c.q. geleased. Wijndal is geblesseerd, Sanchez is geblesseerd, Kaplan is geblesseerd, Slibowitch krijgt af en toe een tiental minuten om zich te bewijzen. En O.....kom er eens kijken...Campos is ook al afgeserveerd.
Maar de eindverantwoordelijke blijft Schreuder die er maar wat van mort zien te maken met de vervangers van Anthony, Martinez, Haller, Gravenberch en Nous om maar wat te noemen. En je weet zo langzamerhand zelf wel wie ervoor in de plaats zijn gekomen. Ik denk dat er zelfs in Jong Ajax betere spelers rondlopen dan enkele "nieuw aangetrokken" kanjers die de kwaliteit hebben van verlepte anjers.

05-10-2022 17:50

AlexLitmanen10 +14485

Tadic wat een verval. Dat kun je niet los zien van zijn verhuizing naar rechts.
Voetballen kan hij echt nog wel

Je vraagt waar de nieuwe verdedigers zijn maar je geeft zelf het antwoord al. Geblesseerd

Het aankoop beleid is niet slecht maar spelers moeten wel nog wennen en fit worden

Met deze spelers valt er gewoon veel meer uit te halen en schreuder blijft in dezelfde fouten vallen en weigert te wisselen, daar gaat het fout

06-10-2022 22:01

karlhof +4727

Na de 1-2 de TV uitgezet. Na 2 minuten zag ik dat Ajax kansloos was.

05-10-2022 16:35

louis60 +11473

Slechtste Europese thuisprestatie ooit. Een record dieptepunt. Ieder woord is nu teveel. "Meneer Schreuder, kunt u even naar de bestuurskamer komen?".

05-10-2022 16:18

Harrier Du Bois +39140

1-6 verliezen kan gebeuren, maar 1-6 verliezen en niet eens wat strijdlust hebben getoond, is voor mij genoeg reden om afscheid te nemen van de huidige dragers, die het niet meer kunnen dragen, Schreuder, Blind, Tadic, Alvarez, ze zijn allen te groot gemaakt. Bij Blind en Tadic snapte ik dat in het verleden, ongekend wat zij hebben betekend. Maar tijden veranderen en leeftijd gaat altijd achteruit. Niemand word hier beter van, zelfs in de Eredivisie is het al moeilijk tegen echt zwakkere tegenstanders, of gaan we nu doen alsof AZ zo verdomd goed is, GAE ook? Johan Cruijff schaal had een teken aan de wand moeten zijn voor allen die al zeiden, Schreuder is fantasieloos, een controle man met betonvoetbal. En Kudus is geen spits, Tadic is geen rechtsbuiten, Alvarez is geen spelmaker, Blind is traag en een goede pass is niet genoeg voor een basisplek, Rensch is zo gemakzuchtig, elke keer als zijn concurrentie er niet is of uitvalt dan is Rensch opzichtig gemakzuchtig. Bassey kan niet opbouwen dus waarom moet hij dat toch doen? Er klopt zoveel niet en ik heb heus niet alle oplossingen, maar Schreuder wel? Ja, we hebben ingeleverd met Martinez en Antony, maar er zijn echt wel goede spelers bij Ajax te vinden.

05-10-2022 15:16

Modric36 +8224

Ben ik de enige die Alvarez gisteren misschien wel net zo slecht vond als Tadic?

Hoor niks over hem qua kritiek

05-10-2022 14:04

Harrier Du Bois +39140

De tactiek is ook misselijkmakend, hij maakt Alvarez te groot om hem in de opbouw een rol te geven, waardoor iedereen naar voren moet behalve hij, waardoor al die lange ballen gegeven worden en er niemand vrij staat. Omdat Schreuder dat wil, maar Alvarez is geen spelverdeler, hij is een balafpakker, ze maken hem sinds zijn mislukte transfer naar Chelsea veel te groot. En dit is ook beschadigend voor de andere 2 middenvelders, die meer kans hebben op een lange bal, dan een bal in de voet.

05-10-2022 15:06

DeKenner +9406

Nee je bent niet de enige. Alleen is het bij Tadic al even bezig en valt dat bij Alvarez nog enigszins mee. Gisteren waren (om er maar twee te noemen) Timber en Pasveer ook erg slecht. Dat is voor mij geen reden ze meteen af te vallen. Helemaal niet nadat ze het langere tijd bijzonder goed hebben gedaan. Maar zoals gezegd: bij Tadic is dit al een poosje bezig. Hij blijft alleen het vertrouwen krijgen, maar betaalt het niet terug. En dat leidt (terecht) tot de nodige kritiek van de fans.

05-10-2022 17:04

LouGodenzoon +132

Een ding is zeker dit was het slechtste Ajax in Jaren. Had niets met Ajax voetbal te maken. In tegendeel. We maakten alleen maar vieze overtredingen, kwamen altijd te laat en we stonden zonder organisatie. Op een gegeven moment werden we zelfs tegen onze eigen achterlijn gedrukt. Een grove schande. Gelukkig is Pasveer in mijn ogen wel exposed. Irriteerde me al mateloos aan de jubelstemming. Pasveer is categorie blind. Ze kunnen goed verbloemen dat ze te kort komen, tot het moment ze echte tegensanders tegenkomen. Pasveer blind tadic eruit. Alvarez mag ook mee.

05-10-2022 13:42

12eman +5892

Dankzij Pasveer ga je er niet met dubbele cijfers af. Doe ff niet zo overspannen.

05-10-2022 15:32

LouGodenzoon +132

Ga even een provincieclubje aanmoedigen ofzo, maar laat the big boys met rust.

05-10-2022 19:30

Voetballover +3083

Is Schreuder al ontslagen

05-10-2022 13:10

Daneman +1387

Te ziek voor woorden. Hier op showtime schrijven meerdere mensen slimmer over de opstelling, wisselen enzo als wat Schreuder doet. Opzouten. Schreuder. Of als je nog verder kijkt is het mischien niet zo slecht dat het nou zo slecht gaat. Afgelopen transfer periode is ajax door matig managament matig doorgekomen. Bergwijn te duur. Voor dat geld had je veel leukere dingen kunnen doen. Bassey niet de juiste man, ook te duur. Hele verhaal met ocampos tenenkrommend slecht management

05-10-2022 12:58

Thecooler1021 +1567

Ik erger me ook kapot (vorig seizoen ook al) aan die berghuis. Meneer dartelt vaak met een big smile over het veld alsof hij in een pretpark rondloopt (idem dito in interviews) maar kan er helemaal niks van. Er zit 0 gif meer in die gozer - volgens mij kan hij zelf nog steeds moeilijk bevatten dat ie bij Ajax mag spelen. Zoveel slechte passes die leiden tot balverlies om maar nog te zwijgen over zijn schoten - Je weet gewoon van tevoren al dat ie m niet eens tussen de palen krijgt.

05-10-2022 12:52

Modric36 +8224

Vond hem een van de minst slechte.

Tadic, Alvarez, Blind waren pas slecht
Timber viel tegen
Bergwijn ook onzichtbaar

05-10-2022 14:04

JBM +2650

Ihattaren had ook niet ff de behoefte om naar het stadion te komen. Te druk met instaposten blijkbaar

05-10-2022 12:31

Suk Hyun-Jun +6287

Seizoen van River Plate zit er bijna op. Wat denken jullie van Gallardo? Zal vast wel een keer de stap willen maken naar Europa en gezien de situatie waar wij nu in verkeren is het misschien wel de juiste timing om hem te benaderen.

05-10-2022 11:51

Sambavleugels +18787

Aan de Alvarez-fans: hoe kijken jullie naar zo'n Lobotka bij Napoli? Geen breker, geen boze blik noch imposant fysiek, maar qua techniek en overzicht superieur waardoor ie zich uit elke situatie draait, kapt, passt en dribbelt. Vind je dan nog steeds dat je 'een type Alvarez gewoon nodig hebt'. Of viel ie voor de zoveelste keer door de mand in een wedstrijd waarin je onder druk werd gezet?

05-10-2022 11:33

Piet Henk Kippenhof +2730

Ik word er echt gek van. We hebben goddomme niet lang geleden een Europese finale gehaald met Schone als enige 6, daarna de CL halve finale met Schone en Frenkie en nu denken een hoop fans dat we tegen Spakenburg nog te kwetsbaar zijn zonder Alvarez.

05-10-2022 19:19

Sambavleugels +18787

Gekmakend inderdaad.

05-10-2022 20:13

Gewoon Gijs +18455

Is Alfred al vertrokken. En H2?

05-10-2022 11:27

Bruno04 +15850

Man man ben er nog ziek van. Toch nog ff de samenvatting een keer gekeken. Wat was het ongelofelijk slap ook in de duels. Niet meelopen met het mannetje.

Het oogt als een stel vol gefreten veteranen die gepikeerd zijn als het niet loopt met het spelletje wat ze normaal spelen ze er geen zin meer in hebben want dan moet er extra gelopen worden.

05-10-2022 11:04

gauntlet +602

Wow wat een kut nacht zeg en dan word je wakker en is die alfred nog niet ontslagen ik zei het al na liverpool ik zei het al na az ik zei het al na kowet maar werd door een aantal hier toen uitgemaakt voor drama Queen en maak je niet druk je hebt verloren van liverpool enzovoort had al gezegd dit is geen trainer voor ons ajax het zit goed mis maar ja het ergste is nog me dochter vroeg voor de wedstrijd pap wat wordt het ik zei als het meezit 14 napoli want ajax is ajax niet onder alfred ze zei je bent gek pap nou het is nog erger geworden heb hem nog de kans gegeven ma az dacht ok nieuw team enzo maar na het interview na de westrijd wat een totale onzin verkondigt die man doe jezelf en vooral ons een plezier kijk in de spiegel zoals je zei en vertrek aub zo snel mogelijk ik kan het niet meer aanzien dat gekloot. ps ook de spelers mogen heel heel diep in die bekende spiegel kijken en alfred kan je uitleggen waarom Winston weg moest ook zo'n tactische meesterzet lul. ik hoop toch echt dat je met volendam niet op de bank zit zowel dan zou ik bijna bijna smeken verlies die ook maar dan zijn we d'r vanaf en kunnen we fris door want dit is toch onmogelijk houdbaar .ik kan totaal geen reden of excuus bedenken waarom jij nog trainer van ajax zou moeten blijven.
En ja wij mogen kritiek hebben wij als supporters betalen juliie salaris vergeet dat nooit en niemand is groter dan ajax ik niet jullie niet niemand .
Alfred bedankt tot ziens en door .

05-10-2022 11:01

AlexLitmanen10 +14485

‘Wow wat een kut nacht zeg en dan word je wakker en is die alfred nog niet ontslagen

ik zei het al na liverpool ik zei het al na az ik zei het al na kowet maar werd door een aantal hier toen uitgemaakt voor drama Queen en maak je niet druk je hebt verloren van liverpool enzovoort had al gezegd

dit is geen trainer voor ons ajax het zit goed mis maar ja het ergste is nog me dochter vroeg voor de wedstrijd pap wat wordt het ik zei als het meezit 14 napoli

want ajax is ajax niet onder alfred ze zei je bent gek pap nou het is nog erger geworden

heb hem nog de kans gegeven ma az dacht ok nieuw team enzo maar na het interview na de westrijd wat een totale onzin verkondigt die man

doe jezelf en vooral ons een plezier kijk in de spiegel zoals je zei en vertrek aub zo snel mogelijk ik kan het niet meer aanzien dat gekloot.

ps ook de spelers mogen heel heel diep in die bekende spiegel kijken en alfred kan je uitleggen waarom Winston weg moest

ook zo'n tactische meesterzet lul.

ik hoop toch echt dat je met volendam niet op de bank zit zowel dan zou ik bijna bijna smeken verlies die ook maar dan zijn we d'r vanaf en

kunnen we fris door want dit is toch onmogelijk houdbaar .ik kan totaal geen reden of excuus bedenken waarom jij nog trainer van ajax zou moeten blijven.

En ja wij mogen kritiek hebben wij als supporters betalen juliie salaris vergeet dat nooit en niemand is groter dan ajax ik niet jullie niet niemand .
Alfred bedankt tot ziens en door’


Sorry, Anders ben je echt niet te lezen.

06-10-2022 22:08

AjaxBigStars +995

Deze avond was nog vele malen pijnlijker dan Tottenham thuis (2019).....

05-10-2022 10:32

Joko +5063

Matig team en matige trainer, simpel zat.

05-10-2022 09:56

louis60 +11473

Zet je spelers eerst eens op hun sterkste positie. Waarom koop je Bergwijn wanneer je dan Tadic op een slechtere plek moet zetten? Na de zomer moet Alfred aan een nieuw team bouwen maar stel dan wel je beste spelers op. Dus Tadic linksvoor, daarnaast Bergwijn, daarnaast Kudus en Berghuis(wissel in rust naar Taylor)Voorin Brobbey met Lucca. Achterin: Wijndal, Blind, Bassey en Timber. Kan Bassey geen CV worden en Timber rechtsback? Maar goed het is nu een zooitje waarbij iedereen door het veld zwerft zonder enig samenspel. En dat is Schreuder wel degelijk te verwijten. Het Ajaxmerk heeft na gisteravond een enorme klap gekregen. En dat mag niet zonder gevolgen blijven.

05-10-2022 09:44

Suk Hyun-Jun +6287

Ik snap nog steeds niet waarom Wijndal is gehaald. Bassey kan zowel op de LCV als op LB en Blind kan die hele linkerflank niet meer belopen, dus die moet zich focussen op LB en eventueel de 6 positie. Dan heb je ook nog Youri Baas en Salah-Edinne, die allebei meer talent in hun donder hebben dan Owen.

05-10-2022 11:25

AlexLitmanen10 +14485

Baas is niet basis waardig
Salah Edine zit gewoon op het bankje bij Twente.

Wijndal speelde alles voor zijn blessure

06-10-2022 22:10

Babangida83 +24004

Dat wordt gewoon een jaartje Europa League opbouwen dit jaar. Zorgen dat je EL haalt en daarin groeien. Automatismen in het team krijgen, jonge jongens laten groeien en dan volgend jaar weer meestrijden in de CL. Eerste half jaar onder Ten Hag was ook drama. Na de zomerstop heeft hij het toen wel redelijk op de rails gekregen :-). Dit is gewoon accepteren dat je dit jaar nog niet ver genoeg bent, zorgen dat je vanaf nu iedere wedstrijd een stukje beter wordt en aan einde seizoen die EL in de prijzenkast erbij zetten. Als je dit met niveau Napoli, Bayern of City vergelijkt, dan moet je eerlijk zijn. Dat niveau gaan wij dit jaar niet aantikken. Al kun je er wel naar streven. Het zou ook niet eerlijk zijn om dat te verwachten. Nieuwe trainer, grootste volksverhuizing sinds heugenis tijdens de transferperiode. Dat moet even gestalte krijgen. Niks om je kapot voor te schamen. Ik vond bovendien dat Napoli ook wel een applausje verdiende van het Ajax-publiek. Ik vond ze echt indrukwekkend. Eigenlijk hoe wij willen spelen ongeveer, maar nog niet kunnen.

05-10-2022 09:06

MarcHogervorst +35303

"en aan einde seizoen die EL in de prijzenkast erbij zetten"

Alsof dat eventjes te doen is.

"Napoli ook wel een applausje verdiende"

Oh ja mijn club wordt ingeblikt met 1-6 laat ik eens gaan klappen..

05-10-2022 09:34

Hakkie +781

Dat deden de Madrilenen voor Ajax na de gala voorstelling in 1995 en de Milansupporters in Triëst in 1994.
Moet daarbij aantekenen dat zij niet zo slecht speelden tegen Ajax, als Ajax nu tegen Napoli. Neemt niet weg dat Napoli echt heel leuk voetbalde, maar de ergenis over het spel en de naïviteit van Ajax overheerste mijn gemoed. De rol van de trainer, die maar niet wilde corrigeren, was tenenkrommend en rijp voor een bestuurlijke discussie over zijn functioneren. Wordt wellicht een van Gaaltje, die door Ajax werd gecorrigeerd om zijn gewenste speelwijze.
Won vervolgens de UEFA cup en de CL.

05-10-2022 10:12

MarcHogervorst +35303

Fijn, maar ik doe het dus niet.

05-10-2022 10:14

Babangida83 +24004

Respect voor je tegenstander is ook een kwaliteit. Wat mij betreft de mooiste die er is in de sport. Als je tegenstander die bal bijvoorbeeld perfect in de kruising schiet van 40 meter afstand, dan mag je ook wel gewoon klappen. Eerlijk verdiend doelpunt, zeg maar. Maar daarna is het natuurlijk jouw beurt ;-)

05-10-2022 22:31

MarcHogervorst +35303

Nope, daar ben ik te fanatiek Ajacied en te weinig puur voetballiefhebber voor, ik zal het toegeven. Ik juich ben een lelijk frommeldoelpunt voor Ajax, en ik baal bij een prachtige goal van de tegenstander.

Als ik mooie sierlijke sport wil zien, kijk ik wel naar dames turnen of zo.

06-10-2022 15:51

louis60 +11473

We verloren ook van Lampies(JC schaal) en AZ. Liverpool uit was te verwachten.

05-10-2022 10:08

Babangida83 +24004

Wanneer hebben wij ook al weer de JC gewonnen? AZ-uit kun je ook wel eens verliezen. Net zoals ik niet in hosanna-stemming was na 18 punten tegen degradatiekandidaten, ben ik nu niet in grafstemming omdat we 3x de bietenbrug op gaan in hele moeilijke wedstrijden. Terwijl we 6 a 7 nieuwe spelers in moeten voegen. En reken Tadic ook maar mee. Dat kun je verwachten. GAE moet je gewoon winnen.

05-10-2022 22:46

JOKRO +518

Ik zag dat @FransHoek het over een artikel had in een ander post, heb ff t artikel opgezocht;

https://www.twenteinsite.nl/adriaanse-kraakt-filosofie-schreuder-en-technisch-hart-fc-twente.html

Over de aanstelling van Schreuder kunnen we helder zijn; gegokt en verloren. Gehoopt op de synergie en verhalen uit 18-19, maar blijkt niets van te kloppen. Dit kan je doortrekken naar H2 en VdSar, op bijna alle beslissingen gegokt en je kan nu al zien dat op bijna alles verloren is.

Gokken is geen beleid.

05-10-2022 09:05

Janneman16 +449

Over de wedstrijd zal ik het niet hebben. Maar.....
Wat ik zó waardeloos vind van de spelers is dat ze, net zoals tegen Go Ahmad, amper een rondje maken over veld om de toeschouwers toch enigszins fatsoenlijk te bedanken. Dat sloeg gisteren echt nergens op.
Het was een rondje middenstip.
Ik geloof dat er weer sponsoren op moeten staan die ballen sponsort of Ajax zelf zodat de spelers verplicht zijn oom een fatsoenlijk rondje te lopen langs de tribunes op.

05-10-2022 09:01

Suk Hyun-Jun +6287

Je bent verbaasd dat ze geen ereronde wilden lopen?

Kerel, ze hadden zojuist een historische nederlaag geleden in eigen stadion, dan is het niet heel vreemd dat ze niet langs de tribunes willen lopen. Er werden grote delen van de tweede helft gefloten door de supporters, dan ga je er niet klappend langs lopen natuurlijk.

05-10-2022 11:38

Janneman16 +449

Een ere ronde wel ik dat zeker niet noemen. Maar het bedanken van het publiek is toch wel iets wat ze kunnen doen.

05-10-2022 12:34

12eman +5892

Geen ereronde. Excuses aanbieden

05-10-2022 15:36

Engeltje +7368

Heb hoe raar ook minder moeite met dit verlies al is 1-6 natuurlijk niet normaal als je in blessuretijd eerste helft de 1-3 en de eerste minuut tweede helft de 1-4 tegen krijgt dan is het hopeloos om een resultaat te halen. Ik ben voetballiefhebber genoeg om Napoli veel hoger in te schatten dan dat wij zijn op dit moment daar kan ik mee leven volg Ajax al 45 jaar en heb wel meer littekens opgelopen in die jaren. Maar thuis tegen GAE 1-1 daar heb ik dus wel veel meer laast van een speler van Jong Ajax heeft een beter salaris dan een speler van GAE om het verschil maar aan te geven.

05-10-2022 08:58

MarcHogervorst +35303

En het is belangrijker! Ik was ook inderdaad na GAE veel kwader. Je kan en moet zelfs kampioen worden. Of je nu overwintert en daarna wordt uitgeschakeld, of je speelt een paar ronden EL, is me om het even en zag ik al mijlen ver van tevoren aankomen. Als ze zes of zeven punten bijelkaar harken in deze groep, en derde worden, is me prima. Alleen de 1-6 doet natuurlijk pijn aan je ogen.

Overigens te veel Ajacied en te weinig voetballiefhebber om nou van het geweldige spel van Napoli te genieten hoor..

05-10-2022 09:48

Cruijffthebest +13486

Ronduit beschamend.
Je staat in heel Europa zwaar voor lul.
Tadicperiode lijkt nu echt afgelopen, dat kan niet meer. Ik heb diep respect voor zijn carrière bij Ajax, maar het einde is nabij voor Tadic.
Misschien maar eens Blind en Bassey van positie wisselen, dan heb je meer opbouw en verdedigend links meer zekerheid.
Rensch wisseln voor Sanchez.
In de winterstop een echte rechtsbuiten halen uit Zuid-Amerika, Compos terug naar Spanje, Ziyech terug halen.
En als het niet heel snel echt veel beter gaat, dan wordt het wellicht tijd voor een andere trainer als Bielsa/Bosz of misschien wel Heitinga.
Ajax moet kampioen worden en we gaan straks verder in de EL, simpel.
Er MOET echt heel wat gebeuren, hoop dat de spelers ook hun bek open trekken en ook bij zichzelf te rade gaan.
Ajax onwaardig zoals het nu gaat!!!!!!!!

05-10-2022 08:56

wzawzdb91 +32

Geef tegen Volendam je talenten en aankopen maar eens een kans:

Gorter
Regeer - Timber - (Kaplan, maar die is geblesseerd, schijnt goed op te kunnen bouwen) - Baas
Grillitsch - Taylor
Kudus
Conceicao - Brobbey - Bergwijn

05-10-2022 08:49

wzawzdb91 +32

Nou, wie moet Schreuder opvolgen? Lijkt mij een kwestie van tijd.

05-10-2022 08:46

Cruijffthebest +13486

Bielsa of Bosz

05-10-2022 08:48

Suk Hyun-Jun +6287

???

Met Bielsa als trainer krijg je nog veel meer wedstrijden zoals gisteren te zien. Compleet gefocust op de aanval en verdedigend veel steken laten vallen. Leeds supporters waren hem erg dankbaar voor zijn werk dat ervoor zorgde dat ze promoveerden, maar ze konden ook niet wachten om eindelijk een volwassen spelend team te zien.

Het klinkt natuurlijk allemaal super romantisch, vol op de aanval, maar je hebt veel meer baat bij een betere balans.

Ik zou zeggen Marcelo Gallardo.

05-10-2022 11:42

Ajacied33 +36972

Spaletti

05-10-2022 09:25

LuisSuarez01 +5444

We kunnen winnen en verliezen maar een mooiere club dan deze is er zonder Schreuder niet

05-10-2022 08:28

Modric36 +8224

Zolang deze man geen Tadic of Blind DURFT te wisselen, mag hij vertrekken

05-10-2022 08:26

Sambavleugels +18787

Terechte kritiek op Alfred hoor. Zeker. Maar hoe kijken we tegen onze hopeloze opbouw aan? Het argument was hier altijd dat je kracht en grinta nodig had centraal achterin en op 6, en dat mede daarom wij zo "sterk" waren de afgelopen 1,5 jaar. Nee, Martinez kon naast z'n agressiviteit gewoon hartstikke goed voetballen. Ook had je met Timber, Blind en Nous voetballers staan waardoor je nog enigszins om je zelf gecreeerde wegversperring in de as heen kon voetballen. Dus ons probleem is al sinds Frenkie's vertrek dat we ons matig tot niet onder druk uit kunnen voetballen, en dan haal je ook nog eens Bassey als opvolger van een van je beste opbouwers.

Bij Napoli zie je daarentegen het belang van een rasvoetballer op 6. Lobotka dribbelt en draait zich rond de eigen 16 onder druk uit en versnelt het spel. Daar kan je best wat fysiek naast zetten in de vorm van een box-to-box, zoals die Anguissa gisteren, maar ook die is aan de bal superieur aan Alvarez. Dus laat gisteren in godsnaam een eyeopener zijn dat opbouwen door de as er niet alleen mooier uit ziet maar ook gewoon vele malen effectiever is. En laat de absurde verering van non-voetballers op basis van gunfactor en conservatisme aub ophouden. Met Fitzie zou je er zogenaamd genadeloos af gaan en kon je niet in de CL aankomen, maar dat gebeurt met Edson ook gewoon. Bij Liverpool had het namelijk ook zomaar een monsterscore kunnen worden. Bassey werd op gegeild vanwege z'n imposante fysiek maar komt voetballend vooralsnog tekort. Voetbal moet leidend zijn. De andere zaken zijn gewenste en niet onbelangrijke bijkomstigheden maar moeten nooit de hoofdzaak zijn. Je verlies Antony en als opvolger zoek je het in grinta?! En een middenveld Klaassen-Alvarez is reden voor ontslag op staande voet.

Grillitsch en Fitz-Jim de 6 over laten nemen en Edson en Klaassen na het WK verkopen.

05-10-2022 08:17

Talent +693

Na afgelopen zondag kreeg ik veel kritiek op mijn reactie na Go Ahead.
Hoe gek het misschien ook klinkt, Ik heb met deze nederlaag van 1-6 minder moeite dan met de 1-1 tegen Go Ahead.
Je zag gisteren gewoon dat Napoli een geoliede machine is waar Liverpool het ook heel lastig tegen had. Ook Liverpool werd weggespeeld. Dat gebeurd je een keertje. Heel pijnlijk maar waar.
Ik heb veel meer moeite met de lamlendigheid welke er afgelopen zaterdag tegen Go Ahead was . Dat was schrikbarend en beneden alle peil.

05-10-2022 08:01

LuisSuarez01 +5444

Je staat nu ook internationaal totaal voor schut waar we ( voor Liverpool uit) alleen maar respect afdwongen in Europa met onze gedurfde speelwijze

05-10-2022 09:45

Petterson +25300

Ever get the feeling you’ve been cheated?
https://www.youtube.com/watch?v=QjgE4kNSU74

05-10-2022 08:00

louis60 +11473

Witte zakdoekjes uitverkocht. Mag je ook met een wit mondkapje wapperen?

05-10-2022 08:00

nlvcmn +5822

Louis, kan jij het na het wk in Qatar voor een half jaar overnemen?

05-10-2022 08:48

godlike +3810

Beschamend, Ajax onwaardig en diep teleurstellend. Ik ben bang dat Schreuder niet kwaad kan worden, dat wordt niets vrees ik. Zo houd je spelers nier scherp. Er moet iets drastisch veranderen.

05-10-2022 07:53

rsvh88 +5496

En wij maar zeggen dat Ten Hag met de kerst thuis zit, gaat het gwn onze trainer worden die de kerst niet haalt :)

05-10-2022 07:46

Juichtoon +32937

De herfstvakantie...

05-10-2022 08:22

Bassey +8281

Het is los zand linies staan te ver uitelkaar

05-10-2022 07:45

Juichtoon +32937

Om mee te beginnen...en dan nog 10 andere dingen.

05-10-2022 08:22

Ajacied33 +36972

Erge van alles is dat deze trainer gewoon mag aankloten nog. Sar en co gaan hem echt niet ontslaan. En wij zitten met de gebakken peren

05-10-2022 07:43

BRAMHOUTEN +3813

Dan moet de raad van commissarissen het maar doen of Sjaak Swart. Dit is gewoon erg. Dat je slecht speelt kan maar dat je dan een trainer heb die niet ingrijpt is onacceptabel

05-10-2022 07:47

Omar +17193

weinig geslapen man wat een kutavond de koek is op Schreuder

05-10-2022 07:29

Ajaciedbrad +8937

Ik zei het nog voor ik ging pitten, dit word 1-6 met deze trainer is ajax kijken geen bal meer aan. Hij maakt ajax kapot. Beter nu afscheid nemen dan morgen. Peter bosz kom maar door

05-10-2022 07:20

Ajacied33 +36972

Was geen nachtmerrie dus..

05-10-2022 07:19

Familie.K +433

Bij Alfredje thuis draaien ze alvast ‘Last Christmas’ van Wham!❌❌❌

05-10-2022 07:14

Andersen de man +2003

Welke toptrainer zou nu willen instappen?? Maak er dan een bouwjaar van met veel speeltijd voor de toekomst en afscheid nemen/vervangen van oude helden.

05-10-2022 07:08

Juichtoon +32937

Als je iedereen in z'n zwakte zet krijg je dit ..

05-10-2022 08:24

Andersen de man +2003

Ja, hij moet veel beter naar de kwaliteiten kijken en in kleine stappen omzetten. Sintenie zijn in Branie terecht dat er nauwelijks tijd is om drastische wijzigingen in te trainen. Dat compliceert

05-10-2022 16:36

Juichtoon +32937

En dan brengt hij ook nog steeds heel veel wisselingen aan .. totaal contra productief.

05-10-2022 17:24

arigold +7888

Sterkte vandaag Ajacieden.
We komen wel weer bovendrijven.

05-10-2022 07:08

MonkeyTonk +812

Het was een leuke wedstrijd tot aan de 1-2. Die goal was overigens de derde achtereenvolgende ingeknikte tegengoal in de CL Maw, er was niets geleerd van de late goal in Liverpool. Ajax is achterin onthutsend zwak in de lucht. Schreuder werkt dus niet gericht aan de zwakke plekken.

Daarna raakte Ajax in een soort paniek waarbij de shape van het elftal helemaal wegviel. De 1-3 vlak voor rust was belachelijk amateuristisch. Dodelijk (is dat niet dubbel, het dode lijk?) voor de wedstrijd.

Zo'n 1-4 vlak na rust zegt mij dat Schreuder helemaal geen vat heeft op deze groep. Het is niet eerlijk om hem de schuld te geven van de uitgeholde selectie, maar hij reageert apatisch op crisis situaties. Rust uitstralen wanneer je keihard met je vuist op tafel moet slaan. Geen idee hoe je het team weer scherp krijgt met zo'n aanpak.

05-10-2022 07:06

Andersen de man +2003

Ben benieuwd wat z'n aanpak was bij de bespreking. Het heeft niet veel effect gehad, zoveel is duidelijk

05-10-2022 07:10

Oempaloempa +1482

Halve team verkocht en een nieuwe trainer en dan na twee maanden incl. interland periode tegen de potentiële winnaar, die ook Liverpool al met 4-1 had afgedroogd......
Verlies is begrijpelijk.
Wat ik niet snap is dat Schreuder geen lange jongen, Luca 2.02m, voorin heeft gezet om de lange ballen op te vangen, of eens een kopbal op doel te proberen. Hij had van verlies tegen Liverpool moeten leren.

05-10-2022 07:03

FelixGassenlicht +9021

Wat een godvergeten afgang.

05-10-2022 06:46

Ajax35 +4292

Gelijk maar even de grote schoonmaak, want ajax is verrot.

Schreuder - OUT
H2- OUT
Tadic- OUT
Blind - OUT
Klaassen- OUT
Maggalan- OUT
ocampos- helaas pas na zijn huurcontract OUT
Bergwijn- is die nog te verkopen?
Rensch- komt tekort
Alvarez- wil Chelsea nog 50 miljoen bieden??

05-10-2022 06:39

Juichtoon +32937

Onzin....als je met de spelers begint blijft het probleem gewoon.

05-10-2022 08:25

FrankRijkaard4 +1859

We zijn voor lul in Europa en dat is lang geleden

05-10-2022 06:34

Brownfinger +2005

Het elftal stond voor geen meter, dat was in de 1e helft allang duidelijk, onbegrijpelijk dat je in de rust niet ingrijpt en daarna nog 25 minuten je elftal laat verzuipen. Of het had geholpen is natuurlijk gissen, maar helemaal niets veranderen is wat mij betreft een fatale fout die Schreuder de kop mag kosten.

05-10-2022 06:30

Superieur +880

https://www.vi.nl/nieuws/ambitieuze-schreuder-wil-met-ajax-de-champions-league-winnen

🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

05-10-2022 06:28

Juichtoon +32937

Veel woorden weinig daden. Fnoord bloed verloochent zich niet ..:-).

05-10-2022 08:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.