Branie: ‘Mooi als Ajax het duo Hato/Timber weet te behouden’

door BadembaBarrie 159

Bron Ajax Showtime

Branie: ‘Mooi als Ajax het duo Hato/Timber weet te behouden’

door BadembaBarrie 159

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Het was makkelijk om neerslachtig te worden van FC Groningen-Ajax: twee gedesillusioneerde ploegen in een akelig leeg stadion. Maar: Ajax won, met 2-3. Branie zou Branie niet zijn als er niet toch wat opbouwende conclusies werden getrokken. Presentator Menno Pot bespreekt het deze woensdag met Parool-verslaggever Dick Sintenie en Ajax Showtime-redacteur Bademba Barrie.

'Ik werd wel blij van het spel van Brian Brobbey en Steven Bergwijn, vooral voor rust', geeft Sintenie aan, waarna hij met advies komt. 'Brobbey zou alleen een paar maanden masterclasses van Patrick Kluivert moeten krijgen: eerste paal, ga naar de eerste paal. Loopjes naar de eerste paal horen bij een Ajaxspits.' Barrie is eveneens deels positief: 'Ik vond Ajax in de eerste helft sowieso redelijk goed.'

Toch is er ook veel kritiek op Ajax. Zo gaat men in Branie in op de grote fout van doelman Gerónimo Rulli bij de 1-1 van FC Groningen en op de collectieve nalatigheid van de Ajax-verdediging bij het tweede doelpunt van de gedegradeerde ploeg. En ook Mohammed Kudus, die er met zijn hoofd niet helemaal bij leek te zijn.

Hoe nu verder met Ajax?

Dit seizoen kent nog twee wedstrijden en zodoende is het in Branie ook tijd om vooruit te blikken. Wat is het resterende programma en hoe belangrijk is voor Ajax het verschil tussen Europa League en Conference League? Waar is de nieuwe technisch directeur Sven Mislintat dezer dagen mee bezig? Welke talenten uit Jong Ajax komen eraan? Nog twee belangrijke wedstrijden te gaan en dus ook twee afleveringen van Branie, op maandag.

Vanaf nu krijgen luisteraars van Branie 10 euro korting op Voetbaltrips.com! Wil jij een mooie voetbalreis maken? Klik dan hier en gebruik de speciale kortingscode ajaxshowtime, zodat je een gave trip kunt maken met 10 euro korting per persoon!

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

debetweter +10113

Off: is Lucas Moura iets voor ons. Een ervaren rechtsbuiten.

18-05-2023 22:24

debetweter +10113

Lijkt mij een ervaren rechtsbuiten en mooie wissel met chico. Heeft goede passing en inzicht.

19-05-2023 18:59

ST +23090

Hato en Timber zijn in de lucht als duo niet sterk genoeg. Dat is met Rensch en Wijndal als backs erg onhandig aangezien zij altijd heel hoog op het veld staan en bijna nooit voorzetten eruit halen. Dat is vragen om problemen. Ik zou daarom Timber als rechtsback laten spelen en Alvarez op de plek van Timber.

18-05-2023 18:25

debetweter +10113

Jorrel heeft de lengte en de leeftijd om dat te leren. Timber rechtsback lijkt me prima, maar is gewoon een goede CV. Ik zou dan liever een kopsterke rechtback zoeken. Zeker met het oog op Chico voor rechtsbuiten.

18-05-2023 20:15

ST +23090

Hato wordt als een zekerheidje beschouwd na 5 wedstrijden. Natuurlijk heeft ie het goed gedaan, maar ik vind het wel een groot risico om hem als basisspeler in te calculeren voor volgend seizoen. Vind dat Ajax een ervaren goede kopsterke rechter centrale verdediger en een rechtsback moet halen. Rensch en of Sanchez verkopen.

18-05-2023 18:12

debetweter +10113

Rensch mag blijven. Mag van mij volgend seizoen ook op 6 gaan proberen bij een vertrek van Alvarez. Zie op 6 graag Vos, maar Hato + Vos is wel heel weinig ervaring.

18-05-2023 20:16

Sjonnie +18814

Eindelijk weer wat minder druk op het werk en kan tijdens het werk weer meekoekeloere hier.
🤓

Timber èn Hato behouden? Nobele hoop maar ain't gonna happen!
Timber gaat/moet verkocht worden.

In fact, Svenno gaat een behoorlijk drukke zomer tegemoet!! Geen zomervakantie voor hem dit jaar, vrees ik!

Vanaf morgen start hij officieel. Vlammen, man!!

18-05-2023 14:29

freak31 +5676

Ben benieuwd maar ik denk dat het ook morgen oorverdovend stil zal blijven vanuit de burelen in de Arena....Of hij moet al die aankopen inclusief trainer bekend gaan maken....

18-05-2023 22:13

Sjonnie +18814

Het hoeft ook niet direct morgen ..................😂
Hij mag vanaf morgen officieel handelen in naam van Ajax en ik hoop dan ook dat hij heel snel (hoeft dus niet direct morgen) maar heel snel resultaat kan melden.

18-05-2023 22:32

freak31 +5676

Niet snel handelen? De man loopt al een tijdje rond. Vandaag is het officieel dus voor de draad er mee! Het duurt al veel te lang hè. Ze moesten al met de voorbereidingen van het nieuwe seizoen bezig zijn. Er staat nog wat op stapel me dunkt in volgend seizoen.

19-05-2023 01:06

Sjonnie +18814

waar zeg ik niet snel handelen????
even met citaat komen aub

19-05-2023 01:09

Ajax34 +4070

Off topic ik vind deze van Sjaak wel mooi;)
https://www.sportbookies.nl/sportnieuws/ondertussen-in-de-sport-sjaak-swart-dolt-met-feyenoorders-die-zestiende-titel-had-ik-50-jaar-geleden-al

18-05-2023 12:59

Ajax4proud +10912

Timber gaat verkocht worden. Hato heeft zich erg goed ontwikkeld maar gaat waarschijnlijk ook nog een dal krijgen. Laat de jeugd doorstromen of kom met kwaliteit impuls aan en geen B garnituur zoals een Sanchez en Wijndal die niet kunnen verdedigen.

18-05-2023 11:13

El Pacino +3609

Wacht ik begreep verwacht men bij Ajax veel Kaplan.
Ik ben benieuwd.

18-05-2023 12:48

ST +23090

@jari hij speelt ook graag RCV

18-05-2023 18:22

Mözil +2545

Ik was vorig jaar echt fan van Timber, maar dit jaar is hij zo zwak en vooral slap in de duels en heel erg laks. Dat waren nou net de punten waar die vorig jaar zo goed was. Toen was hij zelden op een fout te betrappen

18-05-2023 09:33

Kuningaz +5361

Opmerkelijk hoe de laatste 10 min de opmars van JA wordt gebagatelliseerd. Vos doet het aantoonbaar beter dan Heitinga, maar nu moeten we niet te veel waarde hechten aan (kei harde) cijfers? ‘Spelers zijn in de tweede helft ook weer iets verder’? Ow en dat geldt niet voor Ajax 1? Volgens mij waren de eerste 5 wedstrijden goed maar dat is vakkundig vermoord door onbenul Schreuder en Heitinga doet het helemaal niks beter. Maar wat is Heitinga met de spelers bezig he? Tjonge.

18-05-2023 07:37

Balgevoel +30952

John heeft een lobby opgetuigd met mediapartner Verweij waar zelfs Bosz een puntje aan kan zuigen. Klaassen ook. Wat Vos met Jong doet, is exemplarisch voor het simpele feit dat John als coach meer lijkt op Stam dan op Bosz of mijn favoriet: Keizer. Dat gelul over 'het gaat over het individu' kan de prullenbak in, natuurlijk ontwikkelen spelers zich sneller en beter in een lekker lopend elftal onder een coach met visie en de capaciteiten deze over te brengen. Zie Vos, zie Slot, zie Bosz, zie Keizer, et cetera. Kijk naar aankopen onder John of Van Nistelrooij en die onder Slot... Ik ben ook echt bang dat Ajax te snel afscheid gaat nemen van jongens als Regeer en Fitz-Jim...

18-05-2023 09:56

Ajax4proud +10912

Wat een anti Heitinga lobby.. En ik lees hier aankopen van Heitinga. "Kijk naar aankopen onder John" . Mag ik je even uit je droom halen, hij heeft geen aankopen gedaan. Hij moest het met alle aankopen van Schreuder doen. Toegegeven hij had beter voor een tijdje nog assistent trainer kunnen blijven.

18-05-2023 11:09

Balgevoel +30952

"Aankopen onder John" suggereert nergens dat hij die gedaan heeft. Ze renderen alleen net zoals onder Schreuder niet, hij haalt er niets méér uit, net als Van Nistelrooij en dat doet Slot wél. Het sentiment was misschien 'ach arme John' gebleven als-ie niet na drie potjes al was gaan piepen over duidelijkheid. Interim is interim, en wat voor Ajax het beste is, hoeft niet te zijn wat John graag wil. Nu z'n propagandamachine op volle toeren draait, is een tegengeluid prima. Bovendien: het lijkt allemaal nergens op. Da's het allerbelangrijkste. John lijkt als coach meer op Stam dan op een Ajax-coach en dat baseer ik op het zien van het gros van de potjes van Jong onder zijn leiding en uiteraard de afgelopen twintig wedstrijden. Zie jij aanknopingspunten voor een vervolg met John als hoofdcoach, anders dan dat het een aardige gozer is en een echte Ajacied?

18-05-2023 11:23

Balgevoel +30952

Volgens mij refereer ik met "Kijk naar aankopen onder John of Van Nistelrooij en die onder Slot" naar 'aankopen onder', niet 'aankopen gedaan door', maar goed, oké. Je kán het zo interpreteren, die geef ik graag mee hoor. Neemt niet weg dat ik nog niet gehoord heb van Ajax4proud welke aanknopingspunten we precies hebben om John te laten zitten. ;-)

18-05-2023 16:14

Hans Verhagen +14147

Timber is echt heel erg zwak in het kopduel en als cv is dat wel echt belangrijk.

18-05-2023 05:32

patrick37 +1746

Een dwergen verdediging met Timber/Hato.
En dan ook nog slaapkop en zwaar overschatte Rensch in de verdediging.
Niveau Utrecht?

18-05-2023 08:42

Delaney +14845

''Mooi als Ajax het duo Hato/Timber weet te behouden.''

Dat zou zeker mooi zijn, alleen ben ik bang dat Timber een type speler zoals Martínez naast hem moet hebben staan om efficiënter/beter te kunnen spelen.

18-05-2023 01:01

thelordjoshua +10641

Mensen vinden Hato te klein… Is nu al rond 1.85 en groeit nog zon 2 jaar door. Eindigt echt wel rond de 1.87

17-05-2023 23:32

WantAmsterdam +116219

1.85 lijkt mee een beetje aan de hoge kant, eerder 1.82-1.83.
Ik denk niet dat hij nog groeit, heel veel jongens zijn met 17 allang uitgegroeid, en hij lijkt niet groter dan een jaar geleden.

18-05-2023 02:13

thelordjoshua +10641

Hij is 1.84 volgensmij. Door zijn postuur valt het niet zo op. Bassey is ook zon 1.84-1.85 maar door zijn postuur lijkt het wat groter.

18-05-2023 03:18

WantAmsterdam +116219

1.84, waar maak je dat aan vast? Hij lijkt net zo lang als Taylor, en die is 1.82.
Maar goed, gaat om 1-2 centimetertjes.

18-05-2023 04:27

Balgevoel +30952

Nee joh, veel gasten zijn echt met 17 nog niet uitgegroeid hoor, het gaat niet heel hard meer, maar ik groeide tot m'n 22e... Op m'n 17e was ik (even opgezocht, oude paspoorten 😉) 1.84, op m'n 22e 1.88, het verschilt wel echt per persoon. 1.84 of 1.85 is prima toch, voor een LCV?

18-05-2023 08:34

WantAmsterdam +116219

Het verschilt van persoon tot persoon maar ik heb bij Hato niet het gevoel dat hij nog groeit, hij heeft al een redelijk “volwassen” lichaam en is de laatste 1-2 jaar volgens mij niet meer gegroeid.

18-05-2023 16:23

thelordjoshua +10641

Hoop naast Timber en Hato ook Salah Eddine op linksback, is laatste weken niet spelend, ook snap ik niet waarom, deed t heel aardig bij Twente.

17-05-2023 23:29

WantAmsterdam +116219

Hij is een huurspeler, clubs investeren niet graag in huurspelers omdat ze er op de lange termijn niets me opschieten.
Je moet als huurspeler echt heel duidelijk beter zijn dan je concurrenten, en dat is ASE nog niet omdat zijn directe concurrent misschien wel de beste speler bij Twente is.

18-05-2023 02:22

Balgevoel +30952

Heb ook een zwak voor ASE, en het is geen schande dat hij Smal er niet uit heeft kunnen spelen. Kon in het Ajax-spelletje weleens heel goed uit de verf gaan komen. Hadden we ook op rechts maar zo'n alternatief...

18-05-2023 08:37

MrMalandro +1757

Als je de berichten van vandaag mag geloven, dan zou een verdediging van Rensch - Timber - Hato - Wijndal volgend seizoen reëel kunnen zijn. Een open vraag aan mijn mede-Ajacieden: is dit gedoemd om te falen, of zou een goede trainer hier prima iets van moeten kunnen maken, ook op Europees niveau…?

17-05-2023 22:55

YRGI +32977

Backs zijn niet goed genoeg voor Europa. Eredivisie gaat nog wel.

17-05-2023 23:10

kanye.w +4151

Rensch is niet goed genoeg, maar het grote probleem dit jaar ligt op het middenveld naar mijn mening.

17-05-2023 23:11

ShiekTakTiek +6001

Verdedigend veel te licht, voetballend prima (op Wijndal en Rensch bij vlagen na). Timber is geen killer en zal dat nooit worden, degelijk verdedigend maar moet het vooral van snelheid en atletisch vermogen hebben. Weinig drukkracht en vooral kopkracht en op de backs kom je snelheid tekort. Daarnaast moet Timber nog maar laten zien dat hij de leider rol op zich kan nemen.

Eerder gedoemd om te falen dan andersom denk ik.

17-05-2023 23:11

Daneman +1387

Dit is helemaal niets. Dit viertal samen mist duelkracht, luchtduelkracht en veeel meer

18-05-2023 06:42

Dirk +7043

Een mooie en sterke aanwinst naar de komende jaren zou Asencio van Real zijn , is half Nederlands, klaasen, tadic weg ,deze jongen in de plaats. Zal wel bij leuke droom blijven vrees ik

17-05-2023 22:32

Rockpotje +9611

Dat is echt FIFA aankoop van een twaalfjarige

17-05-2023 23:46

DaNaRWaL +4358

Ben alleen bang dat hij 'm nooit gaat vinden als ie 'm op naam zoekt 😏

18-05-2023 07:15

MarLuuk76 +3557

Os dat die gast ik en mijn familie zijn voor 010. Dus ik smeer een broodje pindakaas?

18-05-2023 17:07

Bonie +1052

Wanneer gaat er eens wat gebeuren? Dit seizoen snel vergeten. Werken naar volgend seizoen. Nieuwe trainer? Nieuwe kanonnen? Doe eens iets! Ook richting de achterban.

17-05-2023 20:59

GvZ +1024

Juist, laat ze nu maar een keer de selectie op orde hebben voordat de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint

17-05-2023 22:49

HendrikAjax +16899

Zal je nog minstens 2 weken op moeten wachten

18-05-2023 00:40

Slang3 +46091

Kaplan gaat nog verrassen, aan de bal misschien wel de beste verdediger en fysiek heeft hij een voordeel op Hato

17-05-2023 20:58

Ruben.V +1106

Komt erg fit over inderdaad

17-05-2023 21:58

1991 +7787

Hato/Rouault/Mavropanos/Medina CV next year svp.

17-05-2023 20:44

CruijffLegend +4976

Timber laten vertrekken en Rouault en Medina terughalen. Hato en Kaplan erachter. Eventueel Itakura er nog bij.

18-05-2023 01:10

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25451

Over 6 weken begint de voorbereiding!!! Met welke trainers??? Met welke spelers??? Schiet is op Mislintat.

17-05-2023 20:23

GvZ +1024

Mislintat begint officieel pas aankomende vrijdag. Hopelijk pakt ie meteen door

17-05-2023 22:50

HendrikAjax +16899

Trainer gaat niet voor het einde van het seizoen bekend gemaakt worden tenzij het Heitinga wordt. Wees blij dat we nog niks hebben gehoord

18-05-2023 00:41

rodnet +10346

Timber en Hato: beiden prima voetballers, beiden klein voor centrale verdedigers. Is Hato een Martinez? Of kunnen we toch beter inzetten op een centrale verdediger met kopkracht (naast voetballende kwaliteiten)?

17-05-2023 20:22

Aurelius1 +19736

Sowieso moet er een cv bij. Hato heeft meer de bouw van een linksback.

17-05-2023 20:43

thelordjoshua +10641

Hato is vrij groot, ookal lijkt het niet zo. Is rond 1.85

17-05-2023 23:30

zivkabrimovic +261

Nee, 1.81 cm.

17-05-2023 23:52

Bruno04 +15830

Rulli prima keeper voor ons.
Vond dit ook geen overduidelijke fout.
Best een kut schot waarbij je snel naar de grond moet en soms valt dat zo uit. Had hem wel kunnen hebben dat wel

17-05-2023 19:23

Ruben.V +1106

Is z’n zoveelste fout al in slechts 1 seizoens helft

17-05-2023 22:03

Bruno04 +15830

Vind t wel meevallen qua echte fouten. Hij heeft ook echt mega veel goals voorkomen.

18-05-2023 00:12

kakhoofd3 +4173

Van
CvB vvvvvvvfffffdd

17-05-2023 19:18

kakhoofd3 +4173

Van
CvB vvvvvvvfffffdd

17-05-2023 19:18

franco +2140

TIMBER EN HATO NIEUW CENTRAAL
DAN GOEDE BACKS ERBIJ 2 MIDEENVELDERS 2 AANVALLERS

17-05-2023 18:27

AFCACruijff14 +162529

OKE DANK JE WEL! GOED PLAN!

17-05-2023 19:55

Harrier Du Bois +39049

EN EEN KALE TRAINER GVD

17-05-2023 20:07

ProfessorX +19827

Eerst een nieuwe buitenlandse trainer !

Dan kijken wat er terug komt en wat er verkocht wordt .

Dan pas nieuwe aanwas of er moet zich een zeer goede mogelijkheid voordoen .

17-05-2023 18:14

ProfessorX +19827

Niet eens dat Rulli een grote fout maakte !
Wijndal blokte niet maar bal kwam wel door hem in een veranderd stuit en je zie Rulli zich ineens naar beneden moest .

17-05-2023 18:10

FrancescosRavioli +15377

Ik snap niet dat mensen daadwerkelijk denken dat Timber blijft. Die is echt niet te houden hoor. Evenals Kudus en Alvarez. Vorig jaar had Bayern interesse en hij bleef voor z'n ontwikkeling. Dat heeft dit seizoen alleen maar nadelig voor hem uitgepakt.

Je mag van enorm geluk spreken als die blijft als die bijv. Perse aanvoerder wil zijn.

17-05-2023 18:00

LukaLitmanen +82267

Timber heeft een dramatisch seizoen gedraaid.

Meer tegengoals veroorzaakt dan Alvarez en bassey zowat

Beter als hij jaartje blijft.

17-05-2023 19:17

HendrikAjax +16899

Kap nou is met die onzin over meer tegendoelpunten. Het is gewoon niet waar. En bij Bassey is dat natuurlijk wel relatief naar zijn minuten gekeken.

18-05-2023 00:43

FrancescosRavioli +15377

Dat hield Tagliafico ook niet tegen. Blind was drama dit halve jaar en ging naar Bayern.

18-05-2023 10:07

AFCACruijff14 +162529

Niet te houden valt echt wel mee denk ik.

17-05-2023 19:55

FrancescosRavioli +15377

Die wil echt niet blijven hoor. Houd je hem wel vast, dan heb je een super ongemotiveerde speler die een topper is in potentie.

Ik denk dat hij een andere omgeving wil a la Neres. En gek genoeg zou ik het nog begrijpen ook.

Qua trainers rommelt het al het hele jaar. Bestuursmatig is het 1 groot drama bij Ajax.

Ajax zal hem mogelijk toezeggingen moeten doen die ze niet waar kunnen maken.

18-05-2023 10:09

PalFischerArmy +2620

Pot is van het type fatsoensrakker waar ik enorme jeuk van krijg. Sintenie wil vooral niet overkomen als de onderbuikjournalist a la Driessen, maar komt aan het eind van het seizoen, wanneer alles duidelijk op tafel ligt, met 'harde' conclusies als 'Heitinga had deze baan nooit aan moeten nemen' of 'het zat in de voorbereiding met Schreuder al niet goed'. No shit Sherlock. Maar verder is Branie best aardig achtergrondbehang.

17-05-2023 18:00

AjaxSoCal +2042

Zal een jaartje bouwen worden met eigen jeugd:

----------------------- Rulli/Pasveer/Setford -------------------------

Veltman/Rensch/Regeer -- Timber/Veltman -- Hato/Kaplan -- Salah/Baas/Wijndal

--------------------- Vos/Grilitsch/Taylor -----------------------

---- VD Beek/Berghuis/Unuvar ----- Taylor/Berghuis/Fitz -----

Kluivert/Chico ------ Brobbey/Rijkhoff ------ Bergwijn/Godts/Amo/Unuvar

Weg:

Alvarez (niet te houden)
Kudus (niet te houden)
Tadic
Klaassen
Sanchez
Bassey
Lucca

Halen:
Veltman
Vd Beek
Rijkhoff
Kluivert

Seizoen erop terug in Champions League en 2 of 3 top spelers halen.

17-05-2023 17:00

Bennyben +13708

Vind deze 2 spelers niet heel veel bijzonder, maar als je concurrentie Wijndal, rensch en bassie heet ben je al snel een goede voetballer. Gewoon de bezem door de selectie wat mij betreft mag niemand blijven misschien rulli maar voor de rest gewoon iedereen proberen te verkopen.

17-05-2023 16:42

Nr.10 +111572

Ja, Hato en Timber houden. Bassey verkopen, en dan één topper op cv erbij halen, die in elk geval ook kopsterk is. Hopelijk kan Kaplan er dan ook wat van, en dan zitten we voor volgend seizoen goed, en heb je ook een goede basis voor het seizoen erna, wanneer Timber zal vertrekken.

17-05-2023 16:21

PetrusKeizer +10739

Offtopic: links en rechts lees je de gekste dingen: Kane voor United onhaalbaar , mogelijk transfer Brobbey?!! Hoe verzint men het 😂

17-05-2023 16:19

Ewald +6734

Madurodam zou er jaloers op zijn.

17-05-2023 16:01

MarkP +21770

Dwergen centrum in europa.

17-05-2023 15:58

mokum007 +6523

Precies, daarom Ajax moet CV halen met lengtes en die goed kan koppen....

17-05-2023 16:02

Amsterdam4ever +2369

Kaplan schijnt dat te zijn, wat ik heb gezien van hem beviel mij wel. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien in de voorbereiding. Samen met oa Salah-Eddine, Vos, Godts, Fitz-Jim, Unuvar, Daramy, Rasmussen, Hlynsson. Een aantal mogen wmb ook al gelijk verhuurd worden, maar hoop dat er min 2 ervan echt hun kans gaan pakken.

17-05-2023 16:14

AjaxSoCal +2042

Hato is net 17, die zal nog wel wat doorgroeien toch? Hebben ook nog Kaplan rondlopen, maar ben het met je eens dat we lengte missen in het elftal.

Denk eerlijk gezegd dat Timber ook niet blijft..

17-05-2023 16:29

Dubbelvla +8519

Hato is pak m beet 185. dat is toch niet zo petit? Bassey prijzen we voor zijn verschijning, en die is even lang.

17-05-2023 16:57

Amsterdamsetrots +4545

De combi Martinez - Timber was nog kleiner maar volgens mij aardig geslepen.

17-05-2023 18:48

Aldek +5099

Heel mooi maarrrr gaat niet gebeuren..

17-05-2023 15:42

Moooo +3988

Onverstandig met 2 kleine gasten achterin spelen en wetende dat een Alvarez verkocht zal worden.

Vos, Hato, Timber klinkt super goed, maar je hebt ook kopkracht nodig een spits van 1.95 of een cv van deze lengte.

Ik weet nog wel hoe technische voetballende topclubs in de val liepen van een fysiek sterkere tegenstander in het verleden. (Vaak ook een halve kop groter)

Bij standaard situaties waar Ajax sowieso het al moeilijk mee heeft qua kopkracht, fysiek.

Kaplan op rechts en links een Hato is veel minder gevaarlijk en vergt minder aanpassingen in de rest van het elftal.

Ook wil Ajax de 1.95 lange cv van Volendam strikken..

17-05-2023 15:25

Jortjuh14 +2993

Haha met Timber en Hato ben je kansloos met kopduels

17-05-2023 14:56

MennoJerry +4118

Rulli kan toch koppen? 😂

17-05-2023 15:08

FreeThulli +6029

@Jortjuh14 Want jij vindt Hato te klein?

17-05-2023 15:10

wendoo9 +8125

Hij is niet zo klein, maar deze jongen (talent) is uit gebrek aan beter in Ajax in belandt. Het is geen kritiek maar hij is nog lang geen basis materiaal.

17-05-2023 15:17

Amsterdamsetrots +4545

Dat dachten we vorig seizoen met Martinez en Timber ook, Martinez is kleiner dan Hato

17-05-2023 18:48

Tommyshelby +129794

Zolang Timber niet weer 12 miljoen in z’n zak steekt mag ie best blijven.

17-05-2023 14:49

afct +8980

Ik hoor dit steeds terug komen. Alleen dit kan toch niet waar zijn lijkt me ?

17-05-2023 14:58

Tommyshelby +129794

Het is 1 bron die het meldt, maar wel meteen een betrouwbare…

17-05-2023 15:02

JohanCruijf +3005

Wat is er gebeurd dan?

17-05-2023 16:12

Jake the Snake +17365

Volgens mij twee dingen: inderdaad te weinig dragende spelers die het team op sleeptouw kunnen nemen, maar vergeet niet: dragende spelers zijn het meest belangrijk wanneer er géén team/collectief staat. Dan wordt je afhankelijk van individuele klasse. Dat collectief ontbreekt nu ook bij dit Ajax, maar daar is met name de trainer verantwoordelijk voor. Ik weet zeker dat als je een goede trainer neerzet, je meer uit deze groep en spelers kunt halen, zeker wanneer je ook een paar complementaire spelers aantrekt waarvan een of twee dragende. In ieder geval gasten waar de mentaliteit en drive van op orde is.

17-05-2023 14:47

gi0vanni +7325

Timber heeft aangegeven bij een mooie club te willen vertrekken. En heeft daarom vorig jaar voor 1 jaar bijgetekend en dat zegt genoeg.

17-05-2023 14:38

Marcw1972 +16782

Als hij vertrekt, vertrekt hij inderdaad bij een heel mooie club.

17-05-2023 14:43

Giovanni36 +1078

Branie de podcast of terwel de billenlikkers van heintinga

17-05-2023 14:33

Jortjuh14 +2993

Echt he…

17-05-2023 14:56

GNBL +90231 moderator

Je leest het hier echt. Mensen die Kaplan in de basis opstelling hebben staan voor volgend seizoen.

17-05-2023 14:17

Soccerskins v2 +43469

Waarom zou dat niet mogelijk zijn?

17-05-2023 14:23

LukaLitmanen +82267

Opportunisme is het

Hij verdient wel kans natuurlijk

17-05-2023 14:41

Rockanje23 +37128

Omdat hij geen enkele zekerheid biedt. Je weet niet of hij het niveau aan kan. Hij is lang en zwaar geblesseerd en het is afwachten hoe snel en hoe fit hij wordt. Komend seizoen zal Ajax vooral behoefte hebben aan zekerheid en vastigheid en dat iets waarvan niemand weet of Kaplan dat kan bieden.

17-05-2023 14:44

Breuk +25348

en er is een leider nodig

17-05-2023 14:48

Soccerskins v2 +43469

Je kan ook voor 100 miljoen aan spelers halen, weet je nog niet of ze zekerheid en vastigheid bieden. Volgens mij staat Ajax bekend om het feit dat ze niet bang zijn om talenten een kans te geven. Ik zou niet weten waarom Ajax met Hato en Kaplan in huis NOG een lcv moet gaan aantrekken om zogenaamd ‘zekerheid’ in te bouwen. Dat doe je door een fatsoenlijke trainer aan te stellen en niet door als een blinde de markt op te gaan.

17-05-2023 14:54

PetrusKeizer +10739

Toch fijn om te horen dat mensen nog momenten van blijdschap hebben bij ons spel. Blij worden van Bergwijn. Ik zal wel een zwartkijker zijn. Ook maar ns werken aan verbetering van mn houding, dus. Kan ik de kunst misschien van Kudus afkijken?

17-05-2023 14:05

Harrier Du Bois +39049

Bij Timber krijg ik steeds meer twijfels, op momenten zo ontzettend goed en alles waar Ajax voor staat, om dan maar weer een kopduel te verliezen of op 20 meter toe te kijken of op linksbuiten wandelen in een counter van de tegenstander. Die dingen moeten eruit of beter en dan is hij klaar voor een grote stap. Maar komt dat niet, dan is hij een bankzitter in grotere competities.

17-05-2023 14:03

MichelBoerebach +29286

Het is nu meer iets van 'een kinderhand is gauw gevuld'. Als iemand een bal een paar keer achter elkaar naar de juiste kleur speelt, moet het elftal om die speler heen gebouwd worden, volgend seizoen. Dat vind ik dus ook met Timber momenteel.

17-05-2023 14:18

Harrier Du Bois +39049

Heb je wel een punt van aandacht inderdaad. Het is wachten totdat we dat met Godts en Hato doen.

17-05-2023 15:31

PJS +5005

Jordi Cruijff stopt bij Barca. Eerste probleem opgelost. SAR OUT, CRUIJFF IN.

17-05-2023 13:55

PetrusKeizer +10739

Ik begreep dat hij naar Aston Villa gaat?

17-05-2023 14:06

Intec2.0 +12437

Niet nodig omdat hij Cruijff als achternaam heeft.

17-05-2023 15:06

Giovanni36 +1078

Ik weet niet welke wedstrijd hun hebben gezien ?
Bergwijn potentiële top voetballer, dat hebben heel veel mensen dit jaar niet gezien. En stop aub om hato op te hemelen of die de nieuwe martinez is, stond gewoon aantal keer verkeerd en niet vel genoeg. Rulli is de beste aankoop van dit seizoen, die goal had hij moeten hebben. Dat schot mocht sowieso al niet plaats vinden, dat is wijndal en hato aan te rekenen

17-05-2023 13:54

jeffrey_van_der_sluis +30578

Grote fout Rulli? Wat dachten jullie van het kinderachtige optreden van Wijndal bij die goal?!

17-05-2023 13:47

Giovanni36 +1078

Snap het ook niet
Willen Rulli nu al weg hebben, zonder al die 1 op 1 reddingen had we op plaats 5 gestaan

17-05-2023 14:02

Harrier Du Bois +39049

Denk nog wel lager eigenlijk. Rulli is oké

17-05-2023 14:04

7172AFCA7395 +10366

Is een goeie keeper, maar die momentjes zoals gisteren
mogen hem eigenlijk niet overkomen.

17-05-2023 14:16

AjaxHoorn +32989

Dit gebeurt Rulli helaas al jaren. Ketsers en topreddingen afwisselen

17-05-2023 14:37

Lazell +17005

Zijn stiekem lastige ballen hoor. Is van redelijk dicht bij, ziet de bal pas laat aankomen door Wijndal. Hard en strak over de grond. Doordat hij zo dichtbij komt, ziet het er nog knullig uit, maar op zich is dat al vrij knap. Denk dat geen enkele keeper in de Eredivisie deze had gehad.

17-05-2023 15:52

WantAmsterdam +116219

Rulli is een goeie keep, maar dit was gewoon een grote fout van hem.

17-05-2023 15:35

GNBL +90231 moderator

Dwergencentrum kansloos in Europa.

17-05-2023 13:39

Jeugd +24909

Er is maar 1 ding van belang of Timber gaat blijven en dat is niet Ajax die hem "weet te behouden".
Als er clubs komen die aantrekkelijk zijn en als er bedragen komen die 40 miljoen+ zijn dan gaat Timber gewoon. Ajax moet hier op geen enkele manier op rekenen of bouwen.

17-05-2023 13:29

De Stift +7095

Met Rulli, Timber, Hato, Taylor, Kudus en Brobbey heeft Ajax voor volgend seizoen een talentvol, grotendeels zelf opgeleid en dynamische kern om een succeselftal omheen te bouwen. Voeg daar Ziyech, Kante, en Mazraoui aan toe en we zijn al een heel eind. Bassey en Bergwijn zouden nog best kunnen renderen op die linkerkant al moet de nieuwe trainer daar flink in investeren.

Verder alle net niet verkopen. Dus Alvarez, Sanchez, Berghuis, Klaassen, Wijndal, Grillitsch, en Lucca.

Verder inzetten op (eigen) jeugd, zoals Baas, Regeer, Fitz-Jim, Vos, Misehouy, Unuvar, Rensch, Van Axel Dongen, Kaplan en Godts. Tadic mag van mij zeker blijven, maar in de Huntelaar-rol, dus als supersub en nestor van de jeugd. Ziyech aanvoerder maken.

17-05-2023 13:29

Intec2.0 +12437

Komop jongens Taylor. Ajax heeft een totaal nieuw middenveld nodig

17-05-2023 13:44

ck69 +13126

Mooi he. Het maakt niet uit hoe Taylor speelt, hij staat er toch wel in bij sommigen 😂

17-05-2023 14:05

remco.e +728

Ziyech, Kanté en Mazraoui? 😂

17-05-2023 13:55

LukaLitmanen +82267

Kanté? 🤣

Berghuis en Alvarez horen totaal niet in dat rijtje thuis, betere spelers dit seizoen

Hahaha

17-05-2023 14:04

rafaelvandekaart +1788

Echt heel apart dat je Kante noemt haha, waarom zou die in godsnaam naar Ajax komen.

Ik zou verder ook veel van de door jouw genoemde jeugd verkopen met een terugkoop clausule.
Kans dat Baas, Regeer, Fitz-Jim, Unuvar slagen is vrij klein en dus zou ik ze dan ook niet verhuren.
Verder eens wat betreft Amo, Vos, Kaplan en Godts.
Bassey kan je echt niet behouden en hier moet ook een directe (ervaren) vervanger voor terugkomen aangezien je niet je hele Centrale Verdediging kan ophangen aan Timber, Hato en Kaplan.

17-05-2023 14:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.