NB: 'Wijndal is niet van het niveau dat Ajax na moet streven'

door BadembaBarrie 236

Bron Ajax Showtime

NB: 'Wijndal is niet van het niveau dat Ajax na moet streven'

door BadembaBarrie 236

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax wint met veel moeite van FC Groningen. Ditmaal met redacteur Thijs Zwagerman. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: Ajax heeft het zich tegen FC Groningen vooral zelf heel moeilijk gemaakt.

'Daar ben ik het mee eens, want Groningen is een van de zwakke broeders van dit Eredivisieseizoen. Ze degraderen ook terecht naar de Keuken Kampioen Divisie. Als je daar dan met zoveel moeite van wint... Groningen toonde wel veel inzet, maar liet ook best wat ruimte achterin. Ajax had vandaag en eigenlijk al het hele seizoen de kwaliteit echter niet om daar doorheen te voetballen. Groningen deed het redelijk, maar dat had Ajax nooit zoveel problemen op mogen leveren.'

Wie was in Groningen jouw Ajacied van de wedstrijd?

'Ondanks dat hij veel ballen verloor, vond ik Tadić een sterke wedstrijd spelen. Hij had natuurlijk de goal en assist en hij veroverde ook best veel ballen. De absolute Man of the Match is voor mij echter Brobbey, die andermaal een goede beurt maakte als aanspeelpunt. Hij pikte ook eindelijk weer een goaltje mee, legde veel energie in de wedstrijd en was goed in het druk zetten. Hij vormde in die zin een lichtpuntje in een verder matige wedstrijd.'

Jurriën Timber en Jorrel Hato vormden samen het centrale duo. Hoe deden zij het samen?

'Timber en Hato is een duo waar mijns inziens veel potentie in zit. Vandaag liep het niet altijd even soepel, maar dat gold voor heel Ajax. Ik vond Hato af en toe wat onrustig bij het verdedigen van hoge ballen. Je merkt echter wel dat hij en Timber in balbezit heel veel rust brengen. Daarnaast hebben ze het spelinzicht om te reageren en anticiperen. Op termijn kan dat dus een goed duo worden. Vandaag was het degelijk. Daarbij werden ze ook niet geholpen door hun teamgenoten. Denk aan aanvallers en middenvelders die niet goed om- en meeschakelen en backs die niet op tijd terug waren. In die zin vond ik het hen dus ook niet helemaal te verwijten. Het is te hopen dat Timber komende zomer blijft, zodat Ajax hier op voort kan borduren.'

Dusan Tadić en Owen Wijndal vormden weer eens een tandem op links. Is dat nog altijd een goede mogelijkheid voor Ajax?

'Op papier is het een mogelijkheid, omdat Tadić als linksbuiten wat meer aan de binnenkant kan spelen en Wijndal als linksback dan buitenom kan komen. Ik denk dat we inmiddels echter ook wel kunnen concluderen dat Wijndal ook niet van het niveau is dat Ajax moet nastreven. Dat zie je vooral in zijn technische handelingen in de kleine ruimte. Als hij op de achterlijn nog een beweging moet maken of een mannetje moet passeren, ziet het er niet best uit. Daarbij vind ik hem ook qua spelinzicht en verdedigend vermogen tekort komen. Bij de eerste tegengoal was hij ook weer heel laks en afwachtend. Qua spel is Wijndal wel complementair aan Tadić als die linksbuiten speelt. Ik zou in algemene zin echter graag een betere linksback zien.'

Ajax had het overwicht, maar liet na kansen te creëren en kwam nog in de problemen. Waarin schoot het tekort?

'Ik vond Ajax in de eerste twintig tot dertig minuten sterk. Ze kregen een aantal kansen om de wedstrijd open te breken en wellicht te beslissen. Vooral door de ruimte tussen de linies die dus door Groningen werd geboden. Er was vaak echter een te traag baltempo van achteruit of passes waren onzuiver, waardoor Groningen weer de kans kreeg om te hergroeperen. Daarin waren Bergwijn en Tadić wel uitzonderingen. Zij legden er wel heel veel energie in, maar een aantal spelers gooiden er echt met de pet naar. Hoe Duarte de bal vlak voor tijd in alle vrijheid nog kon binnenschieten is daar een voorbeeld van.'

Hoe kijk jij naar de invalbeurt van Davy Klaassen?

'Ik vind het ook een beetje makkelijk om in zo'n matige wedstrijd van Ajax Davy Klaassen er negatief uit te lichten. Er is de laatste tijd veel negativiteit rond zijn persoon. In de beginperiode onder Heitinga vond ik hem als lopende tien goed functioneren. Zijn invalbeurt vandaag was niet goed. Hij was een aantal keer onzuiver in de passing, ook op plekken op het veld waar je van hem - als ervaren kracht - meer rust verwacht. Zijn spel vandaag en van de laatste weken was niet goed, maar om hem negatief uit te lichten, vind ik te makkelijk.'

Waaraan heeft Ajax de overwinning uiteindelijk te danken?

'Dat Ajax uiteindelijk toch wint is het enorme verschil in individuele kwaliteit. Bij de 1-2 is het een goede diepe bal van Alvarez, gevolgd door een perfecte voorzet van Kudus die Brobbey binnenloopt. De andere goal komt uit een standaardsituatie. Uiteindelijk heeft Ajax tegen iedere Eredivisieploeg buiten de top drie zoveel meer individuele kwaliteit dat je daarop wedstrijden kunt winnen. En dat is vandaag ook gebeurd.'

Tot slot: hoe kijk jij in algemene zin terug op de staking en de manier van handelen van de KNVB?

'Het is allemaal heel teleurstellend, maar het belangrijkste is dat er snel een beter functionerend protocol moet komen voor als er zoiets gebeurt. Iedere keer staken als er ook maar iets op het veld komt is niet houdbaar. Bij Groningen was het natuurlijk heel extreem met rookbommen en een beschadigd veld, maar het feit is dat de KNVB met deze protocollen te veel macht bij de supporters heeft gelegd. Ik denk dat er in dit specifieke geval weinig andere opties waren. De wedstrijd bijvoorbeeld op zondag nog uitspelen, zonder publiek, was ook geen optie geweest.'

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)
Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: J.terhaar@Ajaxshowtime.com)

Meer nabeschouwingen:

#ajapsv: 'Pasveer brengt nu de rust die Gorter nog niet brengt'

#foraja: 'Brobbey maakte duidelijk waarom hij zo snel mogelijk in de basis moet komen te staan'
#ajagro: 'De vraag is of Blind speelt omdat hij Blind is of omdat hij zo goed is'
#spaaja: 'Timber en Bassey kunnen een fantastisch centraal duo worden'
#utraja: 'Álvarez wordt nog steeds met de wedstrijd beter'
#ajacam: 'Taylor is in korte tijd een onmisbare speler voor Ajax geworden'
#ajaran: 'Het was mede de verdienste van Kudus dat Ajax zo dynamisch voetbalde'
#ajahee: 'Als Tadić dit vasthoudt, kan hij de oplossing zijn voor het vertrek van Antony'
#livaja: 'Ajax heeft aangetoond dat het weerstand kan bieden op wereldtopniveau'
#azaja: 'Het is zorgwekkend dat Ajax geen antwoord lijkt te hebben op hoge druk'
#ajagae: 'Veel valt of staat met hoe Ajax zich tegen Napoli weet te meten'
#ajanap: 'De komende week gaat cruciaal zijn voor Schreuders carrière bij Ajax'
#volaja: 'Ik zou graag Kudus als nummer tien achter Brobbey willen zien'
#napaja: 'Misschien is het voor dit Ajax wel beter om Europa League te spelen'
#ajaexc: 'Je merkt dat Wijndal voor Bergwijn op links toch prettiger is'
#rkcaja: 'Ajax heeft een middenveld van los zand, heb je Álvarez echt nodig?'
#ajaliv: 'Er komt een tegenslag en Ajax stort totaal in'
#ranaja: 'Berghuis ging eruit en Ajax ging meteen weer lange ballen spelen'
#ajapsv: 'Het lijkt wel alsof het bij Ajax alleen maar slechter wordt'
#ajavit: 'Het gemis van Blind is op dit moment zó ongelooflijk groot'
#emmaja: 'Het is tijd om aan het volgende Ajax te gaan bouwen'
#necaja: 'Conceição bracht de dynamiek die voor de winter zo vaak ontbrak'
#dboaja: 'Fitz-Jim na Conceição de beste man op het veld'
#ajatwe:'Schreuder gaat dit elftal niet meer naar zijn hand zetten'
#feyaja:'Dit was één van de slechtste Klassiekers in jaren'
#ajavol: 'Schreuder in november laten zitten is een grote inschattingsfout geweest'
#excaja: 'Dat Ajax zich in de wedstrijd herpakte, was het grootste teken van herstel'
#camaja: 'Heel Ajax was goed, maar Kudus was echt fenomenaal'
#tweaja: ‘Taylor ging voorop in het zenuwachtige spel van Ajax’
#ajarkc: 'Heitinga is een trainer die consequent en hard ingrijpt'
#ajaube: 'Ajax is heel goed weggekomen met dit gelijkspel'
#ajaspa: 'Tadić kan zijn rol vanuit de spits nu effectiever vervullen dan vanaf links'
#ubeaja: 'Het zat er echt in voor Ajax, dat maakt het extra zuur'
#vitaja: 'Hopelijk wijzigt Heitinga zijn basisopstelling op één of twee plekken'
#graaja: 'Bergwijn groeit door afspraken, vastigheden en automatismen'
#ajanec: 'Bassey voor de verdedigende balans pakte goed uit'
#ajafey: 'Het middenveld van Ajax werd na rust volledig overlopen'
#gaeaja: 'Duidelijke spelpatronen ontbreken en Ajax blijft gokken op individuele klasse'
#feyaja: 'Fijn dat Ajax wint, maar het gevoel van de aanval op Klaassen overheerst'
#ajafor: 'Het debuut van Vos en Godts toont de meerwaarde van Heitinga'
#ajaemm: 'Hopelijk mag Hato het seizoen afmaken als eerste linksback'
#psvaja: 'Ajax moet nu de schade beperken en volgend seizoen voorbereiden'
#ajapsv: 'Ajax kan al het hele seizoen niet opbouwen van achteruit'
#ajaaz: 'Als Brobbey killerinstinct aan zijn spel koppelt, heeft Ajax een geweldige spits'

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4660

Ruilen met Kerkez.

19-05-2023 09:45

Ferd +38560

de conclusie dat Wijndal niet goed genoeg is had een kleine minderderheid al getrokken voordat hij werd gekocht. Die minderheid heeft gelijk gekregen

19-05-2023 04:34

PJS +4995

Ben geen fan van Wijndal. Wat mij betreft verkopen. Maar dat geld voor meerdere spelers die vorig jaar gehaald zijn. Verder in elke linie 2 versterkingen halen, minimaal.

17-05-2023 22:39

Rommy5 +1169

Klaassen en Bergwijn wel ?

17-05-2023 17:38

C14 +22445

Inmiddels concluderen? Dat is altijd al duidelijk geweest natuurlijk. Bizarre aankoop weer.

17-05-2023 14:32

LukaLitmanen +82152

Knappe gast.


Zou hem wellicht doen

17-05-2023 14:27

Sprinter +2427

Ik kan me een wedstrijd van vorig jaar tegen AZ herinneren waarbij hij Antony de baas was. Ik volg AZ verder niet maar vond hem er toen goed op staan.

17-05-2023 14:04

C14 +22445

Dat is dan puur verdedigend, en een momentopname, bij Ajax moet je als back met name opbouwend en aanvallend sterk zijn.

17-05-2023 14:33

jordy888 +3157

Het blijft toch wel bijzonder hoor. Bij AZ was hij wekelijks uitblinker en niet voor niets aanvoerder. En nu lijkt het nergens meer op.

17-05-2023 13:39

C14 +22445

Daarom moet je ook beter kijken. Bij AZ kreeg hij veel ruimte langs de flank om op te stomen en de voorzet te geven. Dan lijkt het wat. Kijk je beter, zie je dat hij verder heel beperkt is, in zijn draaien en keren, voetenwerk, handigheid, combinerend vermogen etc.

Het is vrij stijfjes en logjes, komt geen man voorbij, geen actie, geen fijne dribbel, geen versnelling, etc.

Ook gebrek aan handelingssnelheid, onder druk ook vaak snel in de problemen hierdoor, en ook door gebrek aan vlot en handig voetenwerk en aan creativiteit.

17-05-2023 14:35

martin_por +26

Is het iemand al opgevallen dat jong Ajax 6 keer heeft gewonnen in de 4e periode. Dat is even vaak als Heitinga heeft gewonnen in de eerste 3 periodes bij elkaar.

Kortom: ongeschikt voor Ajax 1.

17-05-2023 13:19

AFCRick +11720

Klopt, was me al opgevallen. Helaas blijft het binnen Ajax oorverdovend stil. Zodoende is het niet ondenkbaar dat Heitinga volgend seizoen nog trainer is van Ajax.

17-05-2023 13:45

Duggoutdennis +6376

Of ze wachten op het einde van het seizoen om nu te kunnen focussen op de laatste wedstrijden waarin we het nog vreselijk lastig gaan krijgen om plek 3 te behouden.. Nog meer onrust, wat de mededeling dat er een andere trainer komt met zich mee gaat brengen, zit het team ook niet op te wachten.. Dan is dit voor nu beter denk ik.

17-05-2023 13:58

Juan62 +46300

Duh en door zo velen hier voorspelt
Wedden dat Ajax er niets van geleerd heeft en blijft shoppen in Alkmaar.

We zijn achterlijk veel geld kwijt aan spelers van subtop.
Wij hadden een Gakpo bv 2 seizoenen geleden moeten halen.
Doen zoals Bayern doet, de beste spelers bij je concurenten weghalen,
hun daarmee verzwakkend en zo dus bijna een garantie op de titel.

17-05-2023 13:19

davidsglory +798

Hup, wieberen!

17-05-2023 13:11

DeHeerVanDeMeer +25196

Ik was op voorbaat al niet overtuigd van Wijndal en tegen zijn komst,
is gewoon een dromer en geen strijder, is te laat en is alleen vooruit van waarde.
Veel te licht voor in de verdediging, valt me nog meer tegen dan verwacht, weg gegooid geld.
Had je net zo goed een jeugdspeler als Salah of Baas in kunnen zetten, die zijn niks minder.

17-05-2023 12:45

PJS +4995

Wijndal snel losen. Niveau Top Oss.

17-05-2023 12:43

Dubbelvla +8476

ik snap het gehamer op wijndal niet; hij brengt veel meer aanvallende dreiging dan elke andere back die we hebben uitgeprobeerd sinds mazraoui is vertrokken. Verdedigend was het gisteren misschien niet geweldig, maar wel gek dat we een type 'Bassey' of 'Hato' dan een kans willen geven, maar dat we niet denken 'laten we Wijndal verdedigend sterker maken'.

Ik herinner me nog de eerste wedstrijd voor de JCS tegen PSV en toen was het juist hij die verdedigend echt een paar amazing reddingen had, dus het zit er echt wel in. Hij deelt gewoon in de algehele malaise van het team nu.

17-05-2023 12:04

Aeter +6632

Ik ook niet. Hij is niet Champions League niveau, maar die andere koekenbakker aan de rechterkant al helemaal niet. Ik denk dat je met Wijndal en Baas voor komend seizoen goed bezet bent. Je hebt ook nog Hato, maar die ik zich liever ontwikkelen op centraal naast Timber. Lijkt me ook een ideale compagnon voor Timber, mits hij blijft. We hebben versterking nodig op rechtsback, middenveld en de voorhoede. Misschien ook centraal afhankelijk van Bassey, als hij voor een mooi bedrag naar Engeland kan, moeten we dat doen.

17-05-2023 12:11

RJB1979 +25864

Al wil de grap dat de belangrijkste spelers die Ajax van de zomer verloor allebei naar een club gingen die geen CL speelde.

17-05-2023 13:31

Aeter +6632

We hebben helemaal geen linksback nodig. Daar ligt de prioriteit helemaal niet, tevens is gooi je 10 miljoen weg door Wijndal af te schrijven terwijl hij het juist komend seizoen verdienstelijk kan gaan doen en nog meerwaarde kan krijgen. We spelen namelijk geen Champions League, dus kan hij het niveau wel aan, dat kon hij bij AZ ook. Het is alleen zorgen dat de trainer hem weer terug naar dat niveau brengt.

17-05-2023 13:36

Aeter +6632

Geld en de statuur van een club spelen ook mee. En geen CL betekent vaak ook meer toekomst perspectief bij grote clubs.

17-05-2023 13:38

C14 +22445

@dubbel

Brengt aanvallend helemaal niets. Iedere back kan opstomen als hij alle ruimte krijgt en dan een voorzet geven. Bij Ajax zie je dat Wijndal die ruimte vaak niet krijgt, en dan gaat er werkelijk niets van uit, balletjes breed alleen.

Een beetje rennen en voorzetten is niet bepaald genoeg voor Ajax. Hij geeft geen actie, geen fijne dribbel, geen vlot en handig voetenwerk, het is stijfjes en logjes.
Vaak ook gebrek aan handelingssnelheid, en komt onder druk snel in de problemen, want aan de bal niet sterk en handig.

17-05-2023 14:37

Dubbelvla +8476

en daarmee toch al vanaf zijn 15 in alle NL-elftallen gezeten; krijg het maar voor elkaar. de potentie is er echt wel.

het is onzin dat wijndal helemaal niets brengt; als je dit zou zeggen over een Sanchez zou ik je kunnen volgen, maar alleen gisteren zag je al dat de linkerkant veel beter liep dan de rechterkant.

17-05-2023 16:51

Gerrit.S +335

Niet te gauw afschrijven laat hem eens een paar weken staan

17-05-2023 11:32

MosesD +14687

Wijndal hadden ze nooit moeten kopen. 10 mio door het putje. Het gekke is dat Overmars hem ook al wilde. Net als Bergwijn (en Brobbey) overigens. Salah Edine stond bij AZ al bekend als veel groter talent dan Wijndal. En nu hebben die met Kerkez weer een betere trouwens.
Gewoon Salah Edine volop de kans geven dus. Wijndal proberen te slijten. Ook Rench is trouwens beter aan de linkerkant dan op rechts, dus ook die zou ik de kans geven. Of als dat gerucht van Arsenal klopt, voor een hele goede prijs verkopen.
Vertrekken Timber, Alvarez en Kudus dan kom je op het volgende boodschappenlijstje:
een rechtsback, een rcv, een voetballende controleur, een hele goede 10. 4 echte versterkingen dus. Niet 6 of 7 halve, nee, 4 echte hele goede versterkingen. Voor de rest volop inzetten op de jeugd.
Dank u!

17-05-2023 10:57

Dubbelvla +8476

grote mate van 'het gras is groener aan de andere kant'; kerkez ziet er nu geinig uit in een soepel draaiend AZ, maar is op zichzelf echt geen parel. Komt op mij vooral over als iemand die zijn emoties nog minder onder controle heeft dan Tagliafico.

17-05-2023 12:06

MosesD +14687

Ik schat m hoger in dan Wijndal.

17-05-2023 12:29

Sentinel +8957

Wijndal was maar 10 miljoen. Ik zou meer inspanning plegen om die jongen op niveau te brengen. Anders is het 10 mio door het putje heen.

17-05-2023 10:48

godlike +3810

Nog een half jaar de kans geven en bij niet presteren wegdoen, Ajax is geen sociale werkplaats.

17-05-2023 10:35

Jariiii +22167

In potentie is Wijndal wat mij betreft een goede speler die bij Ajax van meerwaarde kan zijn.

17-05-2023 10:33

Lazell +17005

Wijndal kan 1 ding redelijk goed, dat is voor de overlap zorgen en dan een teruggetrokken bal geven. Maar de ruimtes bij Ajax zijn kleiner, dus daar blinkt hij ook niet echt in uit. Hoge voorzetten, steekpasses of afronding is niet zijn ding, dus op de helft van de tegenstander voegt hij niet bijster veel toe. Verder is hij verdedigend extreem zwak, opbouwend niet goed en zit er geen grijntje pit in. Er is werkelijk geen enkele kwaliteit wat er bij hem uitschiet bij Ajax.

17-05-2023 11:24

afca95 +1307

Ajax leert het niet. Je moet geen spelers bij AZ halen. Ze zijn te duur en presteren niet goed.
Je had makkelijk een Tagliafico op kunnen halen in Zuid Amerika voor de helft van de prijs.

17-05-2023 09:40

KingSjaakieSwart +1124

Hebben we gezien met Sanchez, die kostte ook maar 5 mil.

17-05-2023 11:58

Dubbelvla +8476

ja precies, dit soort comments zijn zo onwijs makkelijk praten achteraf. ga er voor het gemak even vanuit dat elk alternatief dat je had kunnen halen wel geweldig presteert. Als je Wijndal niet had gehaald en je stond daar nu alleen met Bassey en Hato had iedereen geroepen dat het gek is dat je wijndal niet had gehaald.

17-05-2023 12:09

afca95 +1307

Sanchez beoordelen op 1 seizoen. Weet je nog hoe Martinez en Alvarez in hun eerste seizoen speelde? Ook niet best

17-05-2023 12:09

KingSjaakieSwart +1124

Dus je denkt dat Sanchez het niveau van Ajax 1 ooit gaat halen? Na 5 wedstrijden zag je al dat t niks was en t wordt met de wedstrijd slechter.

17-05-2023 21:55

Tov +1787

En de rest van de selectie speelt al maandenlang de sterren van de hemel. 🙄

17-05-2023 09:11

Therealist2021 +2698

Wijndal is pure middelmaat , moet je gelijk mee stoppen na dit seizoen

17-05-2023 09:07

Stoffel +18570

Niet alleen Wijndal...

17-05-2023 09:02

Ewald +6730

Toch heeft hij bij AZ ook laten zien dat hij prima kan voetballen toch? Tuurlijk komt hij te kort, maar je zou toch wel iets meer van hem kunnen verwachten

17-05-2023 08:54

Therealist2021 +2698

Bij az viel hij vaak ook door de mand tegen Feyenoord enzo. Hij stond dan bij de cornervlag van de tegenstander en az werd zo weg gecounterd.

17-05-2023 09:08

soewares +2504

Hij was alleen goed tegen Ajax zoals 3/4 van de spelers in de eredivisie

17-05-2023 11:08

Ron Nieman +250

Bezem door degehele selectie halen. Hato, Gotz en Rulli laten staan. Sowiezo Hakim terug halen en daar je team omheen bouwen. Bij NEC zoeken ze nog een opvolger voor El Karouani. Wijndal voor 3 jaar verhuren met mogelijkheid tot verkoop. Tadic binnen Ajax houden en iets met de jeugd gaan doen. VD Sar ook iets anders laten doen binnen Ajax en Jordy Cruijff binnen halen als AD.

17-05-2023 08:45

MosesD +14687

3 spelers behouden en daar je team omheen bouwen. Dat gaat 'm niet worden. En wat maakt Jordi in hemelsnaam een goede AD. Alleen op zijn naam zeker? Nou, die fout hebben ze met Sar als ex-topspeler ook al gemaakt. Laten we nou gewoon voor the best man for the job gaan. Dat het een ex-voetballer is, dat is niet meer dan een pré, beslist geen must.

17-05-2023 09:08

Ron Nieman +250

Bezem door degehele selectie halen. Hato, Gotz en Rulli laten staan. Sowiezo Hakim terug halen en daar je team omheen bouwen. Bij NEC zoeken ze nog een opvolger voor El Karouani. Wijndal voor 3 jaar verhuren met mogelijkheid tot verkoop. Tadic binnen Ajax houden en iets met de jeugd gaan doen. VD Sar ook iets anders laten doen binnen Ajax en Jordy Cruijff binnen halen als AD.

17-05-2023 08:45

Nieuwmarkt +2989

Helemaal eens wat betreft Wijndal hoor, maar dat is Klaassen ook niet. Maar dat is dan weer zogenaamd te makkelijk om hem negatief uit te lichten.
Het begint lachwekkende vormen aan te nemen NB, je begint een soort Valentijn Driessen te worden qua serieus nemen, komt niet echt te goede van de site.

17-05-2023 08:37

ErikAjax1983 +717

Had nooit verwacht dat hij zo zou tegenvallen, denk dat bijna niemand dit had verwacht. Leek een logische opvolger van Nico

17-05-2023 08:19

Amsterdamsetrots +4545

De Wijndal van AZ zou wel degelijk het niveau aantikken wat we verwachten bij Ajax. Echter heb ik geen idee wat er met hem is gebeurd, hij oogt zó onzeker.

17-05-2023 07:46

PietjePrecisie +1994

Zoals gezegd hierboven, zijn techniek is te matig. Verder kan hij niet goed koppen, en niet echt goed verdedigen.

17-05-2023 08:20

Redrum +96198

De Wijndal van AZ is achtergebleven in Alkmaar, net zoals de andere uitblinkende AZ-spelers waar Ajax zijn geld aan heeft verspild. Hoe graag AZ ook een grote club wil zijn, het verschil tussen Ajax en AZ blijkt telkens weer te groot voor spelers.

17-05-2023 08:52

BokkieBokstra +11331

Onzeker, niet gek even lezen op as of luisteren naar Gijp en dan weet wijndal genoeg

17-05-2023 11:23

Nr.10 +111341

Ik heb mij vergist in Wijndal. Dacht dat hij een goede back zou zijn voor ons, maar man wat valt hij tegen. Zo snel mogelijk afscheid van nemen.

17-05-2023 07:27

Mensing +109

De naam van gerardo seoane valt nu ivm met ajax. De pud coach van leverkusen en young boys die toch enigszins bekend staan als de welbekende red Bull school.

17-05-2023 07:16

Gonzalez75 +5879

Niet alleen Wijndal. Ook Bassey, Sanchez, Rensch, Brobbey. Tadicag dan in de eredivisie meest waardevolle speler zijn qua doelpunten en assists, hij heeft ook z'n beste tijd gehad. Gun hem nog een paar jaren ergens anders en laat hem vervolgens terugkeren voor een functie als hij daar interesse in heeft.

17-05-2023 07:03

Rock69 +8411

Altijd maar Wijndal en Bassey noemen. Is zo gemakkelijk. Als je een kut middenveld en aanval hebt, dan heeft een verdediger het altijd moeilijk. Dat snapt toch iedere gladiool.

17-05-2023 06:53

DeWijsneus +25736

Inderdaad, Rensch, Wijndal en Rulli maken persoonlijke fouten doordat ze zo onder de indruk zijn van de slechte medespelers. Of de passief-agressieve duimpjes van Tadic. Of de blinkende tanden van Brobbey. Of zal het zijn dat Rensch en Wijndal gewoon het niveau niet aan kunnen en zeer slecht de concentratie kunnen vasthouden?

17-05-2023 07:32

Marcw1972 +16671

Precies. En een Klaassen wordt weer ontzien elke keer. En Rensch mag ook altijd maar blijven aansloten.

17-05-2023 08:12

brullie +7046

Zo lopen er wel meer rond die gehaald zijn, onder het Ajax niveau.

17-05-2023 06:49

barry1988 +24064

Spelers met de instelling van Wijndal, Rensch en Bergwijn zijn gewoon vergif voor de kleedkamer.

17-05-2023 06:45

AjaxHoorn +32989

Wijndal, Bergwijn, Sanchez en Bassey vond ik vooraf niet zoveel. Bergwijn liet me twijfelen door de vorm voor de zomer.

Mijn inziens allemaal matige transfers. Hopelijk beeijzen ze nog het tegendeel.

17-05-2023 06:28

Jeugd +24867

Beetje laat voor bewijzen vind je niet?
Conclusies trekken en door. Kunt niet het risico lopen dat het blijkt te zijn wat het tot nu toe is gebleken.
Sanchez te licht, Wijndal achtte ik van te voren al te licht. Bassey past niet bij Ajax.
Bergwijn doet wat hij al zijn hele carrière doet. Momenten voetballer, af en toe briljant meestal niks bijzonders. Hij is geen 18 meer hè.

17-05-2023 07:07

Hans Verhagen +14137

Wijndal is een speler die 110% concentratie nodig heeft, want anders wordt het al snel laks en slordig. Niks bijzonders, dat niveau kan zelf uit de opleiding gehaald worden.

17-05-2023 06:06

Julisme +283

Het was inderdaad weer bagger maar ondanks dat er slechts 'n enkeling het gewenste Ajax niveau heeft zijn er meer problemen.
De trainers die de Nederlandse velden beheersen zijn zo geïndoctrineerd door de zwakke K.N.V.B opleiding dat ze allemaal rare en onlogische beslissingen nemen.
Deze docenten zijn oa oud voetballers die als voetballer al niets voorstelden en die al.jaren hele slechte coaches opleiden.

17-05-2023 04:34

Ajaxtrouw +6356

Een goede trainer laat zich niet indoctrineren door een opleiding….

17-05-2023 05:59

arufred +9816

Van de huidige selectie zie ik de volgende spelers als basisspelers voor volgend srizoen.
Hato,Rulli,Kaplan,Brobbey,Bergwijn,Timber en hopelijk Vos.
Verkopen om tekort komingen:Rensch,Grillitsch,Klaassen,Bassey,Sanchez,Baas
Verkopen omdat ze weggekocht worden:
Alvarez,Kudus
Aankopen:Zyech,1 spits,1 centrale verdediger en 1 rechtsachter.
Reserves: Pasveer,Godts,Berghuis,Regeer,Wijndal,Rasmussen,Fitz-Jim,Salah-Edine,Univar.

17-05-2023 01:32

arufred +9816

Conc. nog vergeten.

17-05-2023 01:33

remco.e +728

En Tadic?

17-05-2023 02:58

arufred +9816

Teammanager.

17-05-2023 04:40

Henkjanklaas +20657

We hebben minimaal 6 nieuwe en tevens CL waardige spelers nodig. Je bent nog veel te optimistisch

17-05-2023 06:09

LukaLitmanen +82152

Haha Berghuis veel beter dan Brobbey, Timber, Bergwijn, Kaplan dir seizoen. Belangrijkste speler met Tadic

17-05-2023 10:07

Robertini +39529

Ik geef Wijndal nog niet op, met een betere veldbezetting, denk ik dat hij best nog van waarde kan zijn.

Meer zorgen maak ik me om Rulli en Klaassen. Matige spelers.

17-05-2023 01:11

Jeremias +1661

Twee laatstgenoemden gewoon wegdoen.

En Wijndal MOET beter kunnen. Ook met mindere spelers om zich heen enmoet hij uit de voeten kunnen tegen een degradatie elftal. Owen kan maar beter keihard werken voordat hij eruit moet.

17-05-2023 03:04

Henkjanklaas +20657

Onzin Wijndal zakt in alles door het ijs.

17-05-2023 06:10

Op_een_oude_slof +4359

Wijndal krijgt geen duidelijk en steun zoals het bij AZ wel kreeg. Toch gek, van aanvoerder AZ naar bankzitter Ajax omdat je het niveau niet haalt in de eredivisie?

Dan erbij heel het team is kut...allemaal individuele spelers geen team...geen goede trainer met duidelijke visie...geen geloof in je eigen kunnen en spel.

17-05-2023 08:17

Henkjanklaas +20657

Het laatste klopt maar mijn eerdere opsomming laat zien dat deze speler niets bij ons te zoeken heeft. Vooral zijn instelling mentaliteit is knudde. Echt slappe hap.uit vorm zijn kan maar laat dan in ieder gevalzirn tot het gaatje te gaan

17-05-2023 09:58

Robertini +39529

Klopt dat hij door het ijs zakt, maar het is een moeilijk seizoen met slechte trainers. Daarnaast zijn er genoeg spelers die hun eerste seizoen matig zijn, maar het dan toch omdraaien.

17-05-2023 10:34

Henkjanklaas +20657

Hij mist gewoon het inzicht en mentaliteit dat draai je niet meer om.
Hij heeft ook geen zelf kritisch vermogen. U weet wel zijn uitspraak ‘de beste linkerkant ‘. …

17-05-2023 12:27

mokum007 +6523

En wie kan je voor aankijken dan? Die middelmatig spelers halen, zoals Wijndal, Sánchez......

Ajax moet Jordi Cruijff halen en flappie eruit schoppen, want door flappie is Ajax binnen een jaar in een zwart gat gevallen

17-05-2023 00:52

Robertini +39529

Jordi Cruijff als Algemeen Directeur? Op basis van welke verdiensten? Echt alleen maar de achternaam. Technisch directeur had ik nog begrepen, maar die hebben we nu al.

17-05-2023 01:19

arufred +9816

Die achternaam.opent namelijk alle deuren.

17-05-2023 04:42

Henkjanklaas +20657

Wijndal viel helemaal niet mee ! Dat lieden hier nog durven te beweren dat hij best voldeed.
- hij staat veel te vaak veel te hoog
- sjokt bij balverlies een beetje terug
- is verdedigend rampzalig en slap
- dekt op 2 meter en zet niet alles in op een schot of voorzet eruit te halen waardoor Groningen heel simpel scoorde naar 1-1
- gaat nooit tot het gaatje
- denkt dat voetbal alleen bestaat uit aanvallen
- verwaarloost zijn verdedigende taken en is al geen beste verdediger
- is een zeer slechte kopper
- heeft een slechte instelling en houding

Wilt u nog meer horen ?

17-05-2023 00:40

HendrikAjax +16862

Volgens mij is er niemand die gesteld heeft dat hij in verdedigend opzicht goed was. Hij speelde gisteren aan de bal een goede wedstrijd. Dat is nog niet genoeg maar het mag best benoemd worden wanneer er een keertje iets goed gaat bij Wijndal.

17-05-2023 07:01

Henkjanklaas +20657

Onzin. De man van 10 miljoen verdient waarschijnlijk dik over de miljoen en voor een speler van Ajax leggen we de lat hoog. Dat hij een keertje aardig buiten om gaat is bij lange na niet voldoende deze transfer te rechtvaardigen. Los van het waardeloze verdedigen is hij aanvallend ook slecht als hij al voorin staat. Het lukt hem alleen als hij langs de lijn komt.
Het is bij elkaar genomen veel te mager voor onze club. En vooral zijn instelling is zeer ergerlijk. Advies: verkopen deze speler.

17-05-2023 09:55

HendrikAjax +16862

Je hebt duidelijk niet gelet op zijn spel aan de bal gisteren

17-05-2023 10:05

HStorm +3162

Slappe verdedigen van Rensch bij die eerste goal is verder niet zo belangrijk.

17-05-2023 00:24

Henkjanklaas +20657

Lijkt op wijndal en bergwijn qua instelling en slapte

17-05-2023 00:41

stopperspil +11200

Ik bekijk het positief: Ajax kan dit seizoen niet degraderen

16-05-2023 23:51

SCHREUDERNOPARTY +2498

en Groningen wel dat is ook positief

17-05-2023 00:37

Robertini +39529

Toch maar mooi de play-offs ontlopen...

17-05-2023 01:20

Fredschuit1 +1536

Jordi Cruijff nieuwe hoofd jeugdopleiding?

16-05-2023 23:50

arufred +9816

Nee man,hij ipv van der Sar.

17-05-2023 01:04

HendrikAjax +16862

Dit was de eerste wedstrijd dat Wijndal zijn balbehandeling juist niet dramatisch was.

16-05-2023 23:47

Henkjanklaas +20657

Het gaat meer dan over balbehandeling, zie mijn reactie hierboven

17-05-2023 00:41

OdjePils +6320

Van mij mag Rulli ook vertrekken, zag er weer slecht uit. Leuke gozer, kut keeper!

16-05-2023 23:44

Fredschuit1 +1536

Uitstekende keeper. Niet alles is ineens slecht he.. Goed aan de bal, goed in de lucht qua voorzetten/dode spelmomenten. Die 1e tegengoal lijkt een makkelijke bal is het zeker niet.. lekker laten staan.

16-05-2023 23:53

OdjePils +6320

Zeker is niet alles ineens kut nee, maar we overschatten Rulli nogal wat mij betreft! Uiteraard hoeven we het daar niet eens te zijn maar ik vind dat er teveel houdbare ballen in gaan!

17-05-2023 00:10

WantAmsterdam +116198

Ik ben in principe fan van Rulli maar dat was wel een degelijke plunder, geen makkelijke bal, maar een keeper van zijn formaat moet die gewoon niet doorlaten.

17-05-2023 03:40

JTajax +10718

Volgend seizoen:

Rulli
Aankoop Timber Kaplan Aankoop
Aankoop
Aankoop Taylor
Aankoop Brobbey Bergwijn


Pasveer
Rensch
Cvr?
Hato
Salah Edinne
Vos
Fitz Jim
Berghuis
Tadic
Conceicao
Van Axel Dongen
Godts
Spits?


Man man man, ik zat eens na te denken over hoe Ajax er volgend seizoen uit moet gaan zien. Er van uitgaande dat Alvarez en Kudus vertrekken, je Timber nog een jaartje kan houden (want die speelde niet goed genoeg voor een grote transfer) en je Wijndal, Grillitsch, Bassey en Klaassen gaat doorselecteren. Maar het houdt niet over hoor. Misschien dat ik wat talenten nog onderschat en die volgend jaar al aan kunnen haken, maar als je dit ziet moet je eigenlijk 5 echte versterkingen halen om een fatsoenlijk elftal te hebben. En dan nog hopen dat Bergwijn en Taylor hun potentie gaan waarmaken.
En op de bank heb je geen balans. Niet eens een reserve (echte) spits. En dan zou ik zeggen, haal een pinchhitter, maar Brobbey is eigenlijk voor Ajax al een 'type-pinchhitter', dus dat is ook niet ideaal.

16-05-2023 23:42

arufred +9816

Je hebt het over 5 aankopen. Ik denk dat dat er voor de basis 3 kunnen zijn omdat ik Hato als linksachter zie en Vos op het middenveld. Blijven er dus 3 over waarvan 1 Zyech kan zijn.

17-05-2023 01:02

JTajax +10718

Ik zie Hato toch liever als CV, daar ligt zijn grootste potentie denk ik. Vos zou kunnen, lastig te zeggen of hij er al klaar voor is

17-05-2023 07:36

YRGI +32963

Zei ik al voordat die slimpies 'm kochten voor 10(!) Mil.

16-05-2023 23:39

LukaLitmanen +82152

Waarom speelt Ajax geen 3-4-3?

Dan heb je geen probleem met de matige backs.

Bergwijn Brobbey Conceicao
Tadic Berghuis Kudus
Taylor/Grillitsch
Hato Alvarez Timber

16-05-2023 23:19

ST +23083

Omdat je dan met minimaal 4-0 op je kloten krijgt elke wedstrijd. 6 aanvallers en 1 middenvelder is teveel van het goede.

16-05-2023 23:20

LukaLitmanen +82152

Berghuis Kudus zijn middenvelders.

Als je balbezit hebt, kan de ander niet scoren.

Eindelijk eens voetballende middenvelders

16-05-2023 23:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.