Kudus krijgt kritiek: 'Als een voetballer op zondagochtend met een kater van de avond ervoor'

door Bart Veenstra 154

Bron Algemeen Dagblad

Kudus krijgt kritiek: 'Als een voetballer op zondagochtend met een kater van de avond ervoor'

door Bart Veenstra 154

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Sjoerd Mossou heeft zich in de podcast van het Algemeen Dagblad kritisch uitgelaten over Mohammed Kudus. De aanvallende middenvelder van Ajax zette niet tot nauwelijks druk bij de tweede goal van FC Groningen (2-3 winst) dinsdagmiddag en dat baart de journalist zorgen. Daarnaast betwijfelt Mossou of Dusan Tadić nog wel een toekomst bij Ajax heeft in zijn huidige rol.

'Heb je Kudus gezien (zie beelden onderaan dit artikel) bij die tweede goal van FC Groningen?', vraagt Mossou zich vol ongeloof af in de podcast van de ochtendkrant. 'Dat zie je echt niet meer anno 2023 in topvoetbal. Kudus laat het volledig lopen als een voetballer op zondagochtend die nog speelt met een kater van de avond ervoor. Dit is hoe een amateurvoetballer druk zet, maar dan wel in het vierde of vijfde team. Het was een veelzeggend moment. Het gaat niet alleen om Kudus, want je ziet dat er binnen het team van Ajax heel veel niet klopt.'

Met het oog op het behouden van de derde plaats zijn er dan ook zorgen, zo vindt Mossou. 'Ajax mag blij zijn als ze de laatste twee wedstrijden (tegen FC Utrecht en FC Twente, red.) nog winnen, maar je kunt het je bijna niet voorstellen', zegt de journalist, die denkt dat Kudus geen goede beurt heeft gemaakt met het oog op een mogelijke toptransfer. 'Hele goede scouts letten ook op dit soort details. Die kijken ook naar dit soort momenten. Dit soort details maken het totale beeld van een speler en dit helpt natuurlijk niet. Het is een geweldige voetballer, maar je mist iets in het realiseren dat je profvoetballer bent. Een speler die top is op alle gebieden, ook mentaal, overkomt dit nooit, echt nooit.'

'Situatie Tadić lijkt op die van Ronaldo van vorig jaar bij Manchester United'

Rondom Tadić zijn er eveneens zorgen. De aanvoerder van Ajax is met zijn doelpunten en assists nog altijd van waarde voor de Amsterdammers, maar Mossou vindt dat niet alles zeggen. 'Zijn situatie lijkt op die van Ronaldo van vorig jaar bij Manchester United. Hij had individueel ook hele goede statistieken, maar je moet het team ook beter maken. Dat is bij Tadić dit seizoen natuurlijk niet het geval.'

Volgens Mossou had men dit bij Ajax ook moeten zien aankomen. 'Je zag van kilometers aankomen dat dit moment met Tadić - en eerder ook met Blind - ging komen. Dat hij niet meer de hele hiërarchie kon bepalen. Het had in de zomer al een thema moeten zijn. Ik mag aannemen dat ze het deze zomer wel inzien en het gesprek aangaan. Dan vraag ik me af of Tadić het kan opbrengen om te leven met een rol als supersub of dat hij niet meer alles speelt. Het elftal dragen zoals hij in de afgelopen jaren geweldig heeft gedaan, zit er komend seizoen normaal gesproken niet meer in.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Qifesh +24917

Ik zie adh van dit fragment echt niet waarom uit 5 man om die speler heen enkel Kudus wordt aangepakt. Hij staat daar in geval van omschakeling en gaat er wel vanuit dat een man uitstapt en gewoon hapt maar nee. We moeten Kudus iets verwijten hè. Men doet hier alsof Kudus de kar kan trekken op rechtsbuiten. Sowieso overdreven gedoe over de impact van Tadic want ik zie helema geen moer gebeuren dit seizoen dus zo'n uitgebluste leider moeten we vooral telkens ophemelen daar komen we verder mee. Zie jij een Tadic of Bergwijn daar als buitenspeler überhaupt in de buurt komen om te helpen?

21-05-2023 12:12

Noxin +15673

Daar hebben er wel meer last van. Brobbey, Taylor, Bergwijn, Klaassen, Wijndal...

20-05-2023 04:26

Ajacied1981 +17412

Kudus is alleen waardevol als hij inzet toont, anders compleet waardeloos

19-05-2023 18:57

TJHooker +3938

Je vraagt je soms af of hij het echt leuk vindt om te voetballen. Heeft echt wel talent maar weinig rendement.

18-05-2023 16:53

thelordjoshua +10641

Kudus? Kudus is topscorer bij ons dit jaar.

19-05-2023 02:54

Qifesh +24917

Ik vraag me af of je wel van voetbal houdt als je niet van Kudus kunt genieten.

19-05-2023 11:56

TJHooker +3938

Ik kan er slecht tegen dat een jongen met zoveel talent, zo’n onzichtbaar kan zijn. Over het algemeen heb ik daar meer moeite mee dan met spelers die simpelweg niet beter kunnen.

19-05-2023 13:00

thelordjoshua +10641

Hetzelfde hier, maar ik kan dat eerder de spelersgroep verwijten. Hij heeft energie omzich heen nodig die klopt. Hij kan een team dragen als de anderen met hem mee willen gaan, maar hij wordt repressed. Niemand is bezig met team verband, er is geen overzicht maar pure chaos en ruis. Ik vind het dan logisch dat Kudus vastloopt.

19-05-2023 16:11

Qifesh +24917

Bij dat fragment in het artikel boven staan 4 man om die speler heen en is het vrij logisch dat Kudus daar blijft staan in geval van omschakeling .Ik vind daar wel meerdere niks doen. Niet alleen Kudus staat stil maar ook Klaassen, Timber en Taylor. Rensch de enige die nog een poging doet...

21-05-2023 12:06

ratje +3524

Terecht. Als Kudus instelling zou hebben, zou hij elke week de kar moeten kunnen trekken met zijn (enorme) kwaliteiten.

18-05-2023 12:04

gi0vanni +7382

Dat is dan ook weer onzin. Het is een teamsport en 1 speler kan niet een slecht team redden. Al zouden we Tadic omruilen voor Haaland dan nog is het niet ineens het beste team ter wereld. Spelers die zonder hulp/aanvoer een wedstrijd beslissen zijn zeer zeldzaam.

18-05-2023 18:50

ratje +3524

De kar trekken, dus leidend/bepalend zijn in de manier van spelen en het team meekrijgen. Zoals juist Tadic als enige doet. En dat is ook zeker geen Haaland inderdaad.

18-05-2023 19:28

gi0vanni +7382

Precies en je kan precies waar je daarmee komt als de kwaliteit ontbreekt. Geen enkele prijs en zelfs de teams helemaal onderin hebben geen enkel probleem om tegen Ajax te scoren. Tadic kan helemaal niets in topwedstrijden en is al aan het aftakelen vanaf vorig jaar. En dat is logisch want de beste man is al 34. Dat verklaart deels ook waarom het slecht gaat. Tadic laat zien dat het niet uitmaakt of je goed of slecht speelt want hij staat er toch gewoon altijd in. En zelfs in 2018 was Tadic alles behalve een snelle vleugel voor counters. Daarom stond hij centraal dus het is belachelijk dat ze nu jaren later ze hem laten staan als er gecounterd moet worden en een snelle vleugel wisselen. Zoals tegen Feyenoord in de 2e helft.

18-05-2023 22:17

Balgevoel +31507

Kudus gaan we sowieso nooit meer op z'n échte plek zien bij Ajax (middenveld) en sowieso is dit geen speler die overloopt van arbeid en vuile meters. Op het middenveld zou hij daar automatisch meer toe gedwongen worden, maar vanaf rechts is dit ook niet de eerste keer dat dit gebeurt. Daar vind ik Bergwijn wel zichtbaar stappen in maken. De geest is gewoon uit de fles, de hele selectie loopt op z'n laatste benen. Proberen zoveel mogelijk geld te verdienen met verkopen en doorrr.

18-05-2023 11:26

Nr.10 +111832

Ik denk dat hij elders ook niet op het middenveld terecht komt, tenzij hij echt een hele transformatie doormaakt.

18-05-2023 11:29

Balgevoel +31507

Kan, maar een echte rechtsbuiten is hij toch ook niet? Misschien in een 4-4-2, bij een PL-team, of zo. Ik zie nog altijd een enigszins flegmatieke 8 in hem, heel misschien nog een rol als schaduwspits.

18-05-2023 11:32

Nr.10 +111832

Als hij naar de Premier League gaat, dan zal hij inderdaad op rechts of als tweede spits worden gebruikt, verwacht ik. Als je kijkt naar wat aanvallende spelers van bijvoorbeeld Liverpool of Newcastle al leveren bij balverlies, laat staan de middenvelders, dan zie ik Kudus daar nog niet aanhaken. Het zou misschien kunnen dat hij bij een middenmoter terecht komt en daar zo belangrijk wordt dat hij om de spits heen kan zwerven.

18-05-2023 11:34

Balgevoel +31507

Vind het lastig in te schatten: is het Kudus of Kudus bij Ajax? Bij Ghana liet hij dit veel meer zien op het WK...

18-05-2023 11:36

Nr.10 +111832

De vraag is niet of hij bijzondere kwaliteiten heeft, dat heeft hij zeker, en heeft hij ook bij ons laten zien in de CL bijvoorbeeld tegen Rangers en Liverpool. We hadden het nu over zijn positie, en ja, bij Ghana werd hij ook op rechtsbuiten gezet, omdat zijn vaak slechte keuzes in balbezit en gebrekkige discipline bij balverlies daar minder kwaad kunnen dan in de as.

18-05-2023 11:39

MarcHogervorst +35303

Ik denk dat Kudus in de PL op het middenveld het niet waagt om even lekker niet met zijn man mee te lopen en geen werk te verrichten. Hij kijkt neer op Ajax, maar als hij in de geliefde PL voetbalt, zal hij deze 'geen zin vandaag' fratsen waarschijnlijk niet etaleren.

18-05-2023 18:28

MarcHogervorst +35303

Maar nu noem je toch ook gelijk de reden dat trainers Kudus niet op het middenveld zetten.? Heb je daar even geen zin om mee te verdedigen, zijn de consequenties groter dan voor een spits of rechtsbuiten.

Ik zeg het al een jaar of zo, Kudus is aan de bal misschien een van de betere spelers, voor de rest is het een tactisch onbenul, een buitenspel kampioen, iemand die alleen voor zichzelf voetbalt, en gewoon niet zo n sympathiek figuur in mijn subjectieve mening.

18-05-2023 18:25

Balgevoel +31507

Denk wel dat je op het goede spoor zit. Als hij straks bij, laten we zeggen, Arsenal zit, en Barcelona toont interesse, doet-ie hetzelfde. Zo zal dat z'n hele carrière gaan. Althans, misschien is de enige die Kudus van de absolute top kan weerhouden, wel Kudus zélf...

18-05-2023 19:40

Nr.10 +111832

Het is nu misschien ook duidelijker waarom Kudus in dat laatste jaar van Ten Hag zo weinig speeltijd kreeg. In het begin stond hij er wel meteen in, dus Ten Hag zag het aanvankelijk wel in hem zitten blijkbaar. Daarna heeft hij veel blessures gehad, en toen was hij vorig seizoen vaker fit, en was het de vraag: waarom komt hij er nou niet in? Het antwoord is nu dus zichtbaar. Je kan veel zeggen van Ten Hag, maar als je niet als een teamspeler functioneert en mentale weerbaarheid toont, dan laat hij je gewoon links liggen. Daar kan je wat van vinden, maar dat is zijn strategie: er is een bepaalde ondergrens, en daar gaat niemand doorheen, ook al heb je de kwaliteiten van een Kudus (of zelfs Ronaldo). Dat gaat over hoeveel je kan en wil lopen, hoezeer je je taken en afspraken uitvoert. Daarom werd het ook al heel snel niks met Noa Lang. Nogmaals, je kan er van vinden wat je wil, maar ik denk dat dit dus de reden is dat Kudus zo weinig aan bod kwam in dat laatste jaar onder Ten Hag.

18-05-2023 11:11

WantAmsterdam +116452

Een zeer prominente en betrouwbare journalist uit Ghana heeft Kudus geciteerd met (ongeveer):
“Neymar is niet beter, alleen bekender, ik kom eraan!”
Nou heeft die het misschien ietsje anders gezegd of bedoelt, maar toch zegt het veel over hem. Hij acht zich veel beter/verder/belangrijker dan dat hij daadwerkelijk is. En dat is toxisch voor een voetballer. Denkt dat hij hier wel ff de ster is en dat een leuke solo zonder rendement wel genoeg is om niet hoeven mee te verdedigen.
Hij zet imo ook totaal geen stappen met zijn zwaktepuntjes, zijn eerste aanname is nog steeds matig, zijn passing slordig te noemen is een understatement, hij dribbelt nog steeds met koppie omlaag, hij maakt nog steeds enorm domme keuzes in balbezit wat ook vaak in balverlies resulteert, mist overzicht, mist een heleboel 100% kansen en rent als kip zonder kop rond op het veld wat je ook aan het feit herkent dat die per wedstrijd 100 keer buitenspel staat.

Ik/we zijn hier vaak kritisch op trainers en kunnen sommige keuzes niet begrijpen. Maar er is inderdaad een goeie reden dat zowat alle trainers hem niet of nauwelijks op het middenveld zetten.
Btw, de ene keer dat hij dit seizoen op het middenveld stond, tegen PSV thuis, speelde hij een van zijn slechtste wedstrijden. Dus…

19-05-2023 02:14

MarcHogervorst +35303

Eens, en nog 1 toevoeging, ik heb het al geschreven, maar ik heb dus echt zo'n idee dat prins Kudus pas aan die punten gaat werken als hij in de PL speelt. En dan zal hij op het middenveld wel meer meeverdedigen, werklust tonen, en gaat iedereen zeggen bij Ajax ....

Maar zo had het bij ons dus echt niet gewerkt.

19-05-2023 07:50

WantAmsterdam +116452

Ik weet niet of Kudus nog aan die punten gaat werken, en als hij dat doet, is het misschien wel al te laat, hij is langzaam echt geen talent meer, hij wordt 23 over 2 maanden.
Dus ik zie hem in de PL niet opeens hard meeverdedigen, tactisch beter staan en met koppie omhoog dribbelen.

19-05-2023 15:37

caspervans +5352

Tja, er valt veel te zeggen over Kudus. Ik denk dat je op dit moment niet zonder hem kan, maar toch valt me ook wel op hoe vaak het tempo eruit wordt gehaald als hij aan de bal is. Een bal snel spelen lijkt er bij hem vaak niet in te zitten, waardoor regelmatig het tempo uit de aanval verdwijnt of niet kan komen.

17-05-2023 22:39

Eurysaces +29586

Kudus is klaar met Ajax, dat is hem ook niet kwalijk te nemen. Had dit seizoen DE man bij Ajax kunnen en moeten zijn, maar werd op de bank gehouden of weg gestopt op rechtsbuiten.

Zonde dat we deze geweldenaar pas weer zien schitteren bij zijn volgende club. Bedankt Edwin, voor de geweldige trainers.

17-05-2023 22:09

afct +9037

Toch zal kudus echt iets aan zijn mentaliteit moeten doen en de buitenspel regel moeten leren. In potentie een geweldige speler.

17-05-2023 22:20

KleineReus +6612

Waarom is hem dat niet kwalijk te nemen? Krijgt toch iedere maand een mooi bedrag overgemaakt?

17-05-2023 22:41

Hwb +1550

Ja, al die spelers die maar weggestopt worden op rechtsbuiten en daardoor niet DE man kunnen zijn voor hun club. Salah, Saka, Ziyech bij Ajax, Gnabry, Malen de laatste maanden.

De trainer maakt een opstelling in een poging het beste team op te stellen. Daarbij kun je terecht komen op een positie die niet je favoriet of zelfs niet je sterkste positie is. Je kunt dan twee dingen doen: balen en het laten lopen, of je stinkende best en op die manier een hogere status afdwingen. Qua mentaliteit zegt het veel dat hij voor het eerste lijkt te kiezen, eigenlijk sinds het WK al. Want hij heeft, gezien zijn kwaliteiten, veel te weinig (constant) geleverd dit seizoen.
De basis van voetbal is dat het een teamsport is: het gaat niet om jou, het gaat om wat jij kan bijdragen aan het team.

18-05-2023 09:23

JariHeijden +5629

Ziyech was in 2018/19 als rechtsbuiten fantastisch bij Ajax. Had ook een vrije rol en vulde dat geweldig in. Hij kwam daar juist goed uit de verf. Vind ik van Salah trouwens ook.

18-05-2023 13:24

Hwb +1550

Ik was ook sarcastisch. ;-)

22-05-2023 12:24

JariHeijden +5629

Kudus heeft dit echt aan zichzelf te danken. Hij is te weinig een teamplayer. Hij is erg gericht op balbezit voor zichzelf en voert zijn verdedigende taken onvoldoende uit. Dat is luiheid of te weinig interesse in het teambelang (of beide). Hij heeft daarnaast te weinig overzicht in een goeie middenvelder te zijn.

Juist als rechtsbuiten in een wat vrije rol zou hij met zijn technische kwaliteiten moeten excelleren. Hij kan daar vaak dribbelen en hij kan een bal verliezen, want dat gebeurt nog wel eens. Maar hij mist vervolgens de absolute drang om voor het raam te werken. En hij is hardleers. Hij staat bizar vaak buitenspel. En vaak niet eens in de loop, maar wachtend op een bal. Voor de verdediger....

Ik hoop eigenlijk dat we hem kunnen verkopen voor een mooi bedrag. Want ik zie hem niet aan zijn zwakke punten werken. Ik hoop dat ik dat fout zie.

18-05-2023 13:22

MarcHogervorst +35303

Kom op Eurysaces, Kudus is geweldig met de bal in de voet, maar werkelijk op alle andere punten scoort hij onvoldoende. En het wordt niet beter.

18-05-2023 18:33

Eurysaces +29586

Is een speler die geweldig is met de bal aan de voet, niet precies wat we gemist hebben op het middenveld?

Op die positie zal hij in het begin dan wat meer fouten maken, want zijn passing is risicovol, maar ik weet nog dat hij in de CL dit seizoen de enige was die af en toe voor lucht kon zorgen met zijn passing. Daarnaast heeft hij snelheid en heeft hij zich verdedigend veel sterker laten zien dan hij nu doet.

Hij heeft heel duidelijk in zijn hoofd dat hij op die positie wilt spelen, dat wordt tegen gewerkt door angstige trainers die niet bezig zijn mijn het opbouwen van een voetballend elftal. De ongemotiveerde houding op het veld is de vertaalslag daarvan. Kudus gaat een sensatie worden op het middenveld in de top, mits hij fit blijft.

19-05-2023 00:34

MarcHogervorst +35303

Niet als hij niet meeverdedigt, geen overzicht heeft en alleen voor zichzelf voetbalt. Ik snap juist heel goed dat zowel Schreuder als Heitinga hem niet op het middenveld neerzetten, zie mijn commentaar boven.

Moet heel Ajax dan in dienst spelen voor prins Kudus omdat hij er anders geen zin in heeft. Hiermee toon je wel aan hoe Kudus over Ajax denkt. Tussenstationnetje opweg naar zijn geliefde PL waar hij wil voetballen. Ik vind het een erg onsympathieke persoonlijkheid, snel verkopen.

Overigens zoals ik boven al schrijf, in zijn geliefde PL, zal hij waarschijnlijk die fratsen die hij uithaalt, omdat Ajax te min voor hem is, nalaten. En dan gaat iedereen weer zeggen, zie je wel, je had hem op het middenveld moeten laten spelen.

19-05-2023 07:17

WantAmsterdam +116452

Het zijn niet alleen Schreuder en Heitinga, de bondscoach van Ghana zette hem op het WK in de drie wedstrijden ook maar een keer op het middenveld, dat was in de eerste wedstrijd. De twee wedstrijden erna speelde die precies zoals bij Ajax als aanvaller, een keer spits en een keer rechtsbuiten.
Bij Nordsjaelland speelde die ook heel vaak in de spits.

19-05-2023 18:57

Web +178830

Deze jongen mist een trainer speler die hem even laat merken dat hij het niet pikt
Veel te makkelijk is hij, en het inzicht houd ook niet over, doet alles op intuïtie
Als Ajax de hoofdprijs kan beuren snel verkopen. Want ik denk ook dat Ajax hem totaal niet boeit

17-05-2023 21:51

Dolblij +45836

Kudus deelt in de malaise. Na zijn mooie krul die net over ging liep hij een minuut later nog sjokkend en nee schuddend met zijn hoofd over het veld. Zijn manier van (niet) voetballen kort voor de 2-3 geeft aan hoe goed, of juist niet goed, hij, maar hij niet alleen, nog bereid is om alles te geven.

17-05-2023 16:03

3sterren +20205

Misschien is hij al rond met zijn nieuwe club, Kudus is namelijk hotter than hot ...

17-05-2023 17:11

Dolblij +45836

Wie weet, maar ik denk het niet. De meeste netwerken in het voetbal zijn zo lek als een mandje dus dat hadden we denk ik al geweten.......:)

17-05-2023 17:12

WantAmsterdam +116452

Gezien zijn spel na het WK is die denk ik niet meer “hotter dan hot”.

17-05-2023 18:40

afct +9037

We moeten echt gaan doorselecteren. We moeten spelers hebben die mee kunnen en ook zeker mee willen. Stel een ervaren harde trainer aan en ga zo snel mogelijk aan de slag.

17-05-2023 15:16

Qifesh +24917

Als ik moussou ooit eens kritisch over Klaassen hoor zou ik hem serieus nemen maar dit zijn de meest waardevolle spelers van je elftal naar beneden halen en dus de hele club in een heel negatief daglicht stellen.

17-05-2023 14:23

Qifesh +24917

"Een speler die top is op alle gebieden, ook mentaal, overkomt dit nooit, echt nooit."

Net terug van een blessure, chill tfo man.

17-05-2023 14:12

LukaLitmanen +82622

Hij was voor zijn blessure ook al een stuk minder hoor.

Alleen eerste paar wedstrijden onder Heitinga goed en in de CL beste met Berghuis

17-05-2023 14:32

Qifesh +24917

Ik denk dat Ajax zonder Kudus ergens 5e zouden staan dit seizoen.

18-05-2023 10:53

LukaLitmanen +82622

Ben fan van Kudus, maar Tadic en Berghuis waren nog belangrijker:

Kudus: 14 goals en assists
Tadic: 27 goals en assists
Berghuis: 18 goals en assists

Daarnaast hebben Tadic en Berghuis veel meer kansen gecreëerd & voorzetten gegeven & key passes etc

Bron: eredivisie stats

18-05-2023 13:56

Qifesh +24917

Maar ik kijk naar hele wedstrijden, en wat er gebeurt als kudus wel of niet speelt. Dat kun je vergelijken met bij statking tadic die altijd basis staat en alle belachelijke corners, vrije trappen en natuurlijk penalties moet nemen.

die stats geven sowieso een vertekend beeld in vergelijking met tadic want die heeft zeker wel 90% gespeeld op zijn eigen positie. Die andere twee hebben rond de 70% gespeeld, wel een verschilletje hoor.

18-05-2023 14:01

Juan62 +46840

Rinus Michels had het wel geweten....

17-05-2023 13:02

DeHeerVanDeMeer +25213

Kudus is een mooie speler die wat extra kan brengen,
helaas straalt hij al weken uit dat hij er geen zin meer in heeft.
Bij die goal boeit het hem niet en loopt gedwee weer terug naar de goal,
bij een gewone werkgever had hij allang bij de manager een uitbrander gehad.
Beetje tekenend voor de mentaliteit voor een deel van dit team.
De spelers die voor Ajax willen vechten en het gewenste niveau halen houden
en de rest allemaal verkopen, hoog tijd voor de bezem erin deze zomer.

17-05-2023 12:40

IRBaboon +6852

Het lijkt er in jouw posts telkens op,
dat je een soort gedicht voordraagt.
Na enkele zinnen ontdekt de lezer echter,
dat je simpelweg op willekeurige momenten
op enter drukt of een komma plaatst
En zo iedere zin ongeveer even lang maakt.
Je houdt er een vrij unieke schrijfstijl op na.

17-05-2023 17:54

DeHeerVanDeMeer +25213

Ik ben niet van het dichten, ik druk op enter als de zin me te lang word.
Dus je hoeft je niet druk te maken, je kan rustig slapen er zit niks achter ;)
Je kan beter uniek zijn dan een grijze muis =)

17-05-2023 19:45

Qifesh +24917

haha uniek ben je wel haha

18-05-2023 13:54

tripleA +3960

Onzin over Tadic, die was dit seizoen gewoon weer een ongelofelijk belangrijkste bron van goals en assists. Zou Mossou toch moeten weten:
https://www.vi.nl/nieuws/tadic-onmisbaar-voor-ajax-voor-het-vijfde-jaar-op-rij-dubbele-cijfers

17-05-2023 12:21

Henk de Vries +11170

Lees het stukje anders eerst even!

17-05-2023 12:48

tripleA +3960

Ja en dan? Hij vraagt zich af Tadic hier nog een toekomst heeft, en vindt dat ie zich in een rol als supersub moet schikken. Dan heb je dus gewoon een bord voor je kop.

17-05-2023 13:36

Qifesh +24917

heb je tadic hele wedstrijden zien werken dan? Zijn lichaam schreeuwt om rust, maar we doen alsof zijn naam Basic is.

18-05-2023 13:55

Siemmie +2168

Dit is de reden waarom ik er totaal geen moeite mee zou hebben als Kudus weggaat. Het is gewoon net niks. Leuke voetballer en heeft goede kwaliteiten, maar zijn mentaliteit is niet best en daar erger ik mij kapot aan. Steeds dat buitenspel staan, al die gemiste kansen etc. Het lijkt wel of Kudus zich niet de hele wedstrijd 100% kan focussen. Hij heeft zoveel grote (en uiteindelijk bepalende) kansen gemist, dat kan gewoon niet.
Je kan niet op hem bouwen, dus kan hij maar beter vertrekken imo

17-05-2023 11:52

Bruno04 +15863

Is niet perse mentaliteit alleen maar ook hoe hij voetbalt. Met het hoofd naar beneden. Stukje kwaliteit ook

18-05-2023 01:58

NeeI +108436

Lekker makkelijk Kudus weer belichten na een minder optreden. Dat hij veruit de belangrijkste man was in bijna alle grote wedstrijden dit seizoen, vergeten we voor t gemak maar even.

Bijv. grootverdiener en ervaren man Klaassen die al twee jaar wekelijks door het ijs zakt, hoor je helemaal niemand over in de media.

De vergelijking tussen Ronaldo en Tadic is onzin. Tadic speelt zat goede wedstrijden en is geen sfeerverzieker maar een echte aanvoerder.

17-05-2023 11:24

AFCACruijff14 +163324

Kudus was helemaal niet de belangrijkste man dit seizoen in grote wedstrijden. Welke fantastische wapenfeiten komen van Kudus dan af? Ben ik heel benieuwd naar. En los van dat laat hij als eerste zijn kop hangen bij tegenslag en voert hij taken niet meer uit. En dan vragen mensen zich af waarom bv Klaassen altijd wel populair is bij trainers...

17-05-2023 12:06

NeeI +108436

Kudus scoorde tegen Liverpool, Napoli, Rangers, Union Berlin, PSV, AZ en FC Twente. Dit in een wankelend, onzeker en historisch zwak Ajax. Dan kun je zeggen dat je levert in grote wedstrijden.

Klaassen is de ideale schoonzoon. Want hij werkt zo lekker hard. Althans, dat is de tendens. Totdat hij zijn basisplaats kwijtraakt, dan gaat hij via bevriende media of zaakwaarnemer klagen. Dat hij voetbaltechnisch, behoudens wat drukzetten en eens in de vier weken een intikker scoren, niets toevoegt en Ajax niet naar een hoger niveau brengt als absolute grootverdiener, hoor je vervolgens niemand over. Want zo taakbewust.

17-05-2023 12:17

AFCACruijff14 +163324

Wel lachen hoe selectief je het bekijkt. Kudus miste tegen Berlin een open kans om er nog een wedstrijd van te maken. Het is maar hoe je het wil bekijken. Hij heeft voor de winter een paar keer goed gespeeld maar ook net zo vaak kut. De enige speler die echt overeind bleef in topduels en CL was Alvarez.

17-05-2023 12:23

LukaLitmanen +82622

Sinds wanneer is Twente een grote wedstrijd?

Is gewoon een subtop ploeg

17-05-2023 13:00

AlmightyAjax +5891

Maar toch heeft Ajax het altijd bijzonder lastig tegen Twente😆

17-05-2023 13:21

AFCACruijff14 +163324

Ja, net als tegen Groningen of Vitesse.

17-05-2023 13:28

Nr.10 +111832

Ik denk dat ik het met jullie allebei deels eens ben, @Neel en @AFCA:
Klaassen is ongelooflijk slecht dit seizoen, en het is onbegrijpelijk dat er niet meer kritiek op hem is in medialand. Hopelijk verkopen wij hem in de zomer.
Kudus heeft inderdaad bijzondere dingen laten zien in de CL en vaak gescoord in de grotere wedstrijden, maar is ook grillig, heeft geen tactische discipline, en maakt vaak verkeerde beslissingen. Ik heb hem lang een hele veelbelovende speler voor ons gevonden, maar als ik zie hoe hij er soms ongelooflijk met de pet naar gooit, dan ben ik er niet rouwig om als we hem deze zomer voor een goed bedrag verpatsen.

18-05-2023 11:05

Harrier Du Bois +39202

Ongeacht een aantal wedstrijden met goede insteek van Kudus, valt er zo bij lopen in nu al meerdere wedstrijden niet goed te praten. En het is terugkerend, deed het onder Schreuder al. Gebeurt het 1 of 2 keer, vooruit, maar dit gebeurt vaker

17-05-2023 12:33

NeeI +108436

Tuurlijk is t niet goed te praten, echter gaat t mij om de selectiviteit (objectiviteit) van veel media en supporters.

17-05-2023 12:39

Ajaxadam1 +31678

Je snapt de discussie echt totaal niet. Elke hond weet dat Kudus 100x zo goed kan voetballen als Klaassen. Het gaat hier om Kudus zn enorme egoisme en zn werkweigering. En niet voor t eerst dit seizoen.

Zou zo iemand zelfs uit de selectie tyfen. Het is ook geen Messi die we rond hebben lopen. Is gewoon een en al negativiteit en egoisme wat hij uitstraalt.

17-05-2023 17:06

WantAmsterdam +116452

Ik vond hem in veel grote wedstrijden vaak gewoon ondermaats. Tegen PSV thuis, waar hij zelfs op het middenveld speelde, op paar leuke duels in het begin na, echt dramatisch. Beiden wedstrijden tegen Feyenoord was hij zwak een verprutste hele grote kansen. Tegen Napoli scoorde die een intikkertje maar verder ging hij mee in de malaise. Je kunt een intikkertje scoren als spits bij een 1:6 Nederlaag niet echt “belangrijk” noemen. Bij de return was hij ook slecht en kon zich totaal niet onderscheiden. Liverpool thuis was hij ook niet goed.
De enige wedstrijden wedstrijden in de CL waar ik hem echt vond uitblinken waren Rangers, by far the zwakste tegenstander, een ploeg van Eredivisie subtop niveau. En die twee wedstrijden wonnen we gewoon zonder problemen, niks historisch zwak Ajax.
Hij scoorde tegen Berlin, maar miste ook een grote kans, dus “even” zou ik zeggen.
AZ, ja oké, maar Twente noem ik geen grote wedstrijd.

Ik vind het wel heel bizar om te claimen dat hij de “veruit belangrijkste man in grote wedstrijden” was als hij tegen PSV, Fey, Napoli, AZ, Union en Liverpool in 12 wedstrijden 4 goals scoorde (en 8/12 wedstrijden geen doelpunt of assist) als aanvaller en verder voor een grote deel dramatisch speelde.

17-05-2023 19:08

Web +178830

@Neel
Altijd maar andere spelers er bij halen
Kudus brengt lang niet wat hij moet doen, vroeger kreeg je op je donder in kleedkamer van je medespelers
Nu krijg je duimpjes

Zo vreemd dat je dit niet mag zeggen hier van de weke jochies. Want dat is het hier

Kudus barst van het talent en Klaassen niet
Daar gaat het om

Bij Cruijff kwam hij niet meer het veld in met die instelling
Vreemd dat Ten Hag dit ook deed?

17-05-2023 21:56

Qifesh +24917

misschien was ie nog niet in zijn ritme. het is geen robot he web.

18-05-2023 13:57

AlmightyAjax +5891

Kudus is je beste speler. Die gaat al die mondjes snoeren zodra hij bij een andere club gaat voetballen. Mark my words. Hij zit in een mindere fase, net zoals de hele selectie. Spelers als Klaassen, Berghuis, Bergwijn, Taylor en Wijndal moeten de kritiek krijgen.

Knap dat mensen weten dat Kudus een negatief persoon is..🤣

17-05-2023 10:58

leeke +10414

Beelden liegen niet he,en hij zou het miss best goed bij een andere club.maar dan moet je je team wel op hem afstellen,hoe de inzet gisteren was bij hem ....tja schandalig gewoon

17-05-2023 11:06

AlmightyAjax +5891

Welke beelden? Bedoel je al beelden van de goals die hij maakt, kansen die hij creëert, mannetjes die hij passeert. Mensen die Kudus weg willen zijn niet goed bij hun hoofd en hebben ook gewoon geen verstand van voetbal, klaar! Op het WK ook een van de betere spelers.

17-05-2023 13:00

leeke +10414

Iedere keer zijn man laten lopen,of niet gezien gisteren...en op het WK 1 van de betere,prima toch.Ghana is geen Ajax ,Hakim de beste bij Ajax,en Marokko, Bankzitter bij Chelsea....alles draaid om het team,niet om 1 speler,al is hij nog zo goed.maar gelukkig heb ik er geen verstand van.

17-05-2023 13:05

Thor +4042

De beelden van al die kansen die hij verneukt heeft.

18-05-2023 00:24

WantAmsterdam +116452

Die spelers moeten de kritiek krijgen maar Kudus niet?
Kudus speelt niet beter dan die speler, op Klaassen na, maar daar is zelfs Kennedy niet slechter.

17-05-2023 21:03

STARK +856

'Mondjes snoeren', meer iets voor tik tokkie marocs. Kudus krijgt kansen en een salaris, laat het maar lekker hier zien.

18-05-2023 17:27

Vik86 +42397

Kudus verkopen.. Tiago tomas halen...

17-05-2023 10:50

Danielson +50662

Sportjournalist van het jaar Mossou weer met een diepgravende analyse. De kritiek op (met name) Kudus is op zich terecht, maar dat dit een toptransfer zou bemoeilijken is klinkklare nonsens. Alsof men Kudus op dit soort 'acties' gaat beoordelen.

17-05-2023 10:43

leeke +10414

Ik denk als er gisteren scouts aanwezig zouden zijn wel idd.die nemen alle plus en min punten mee.zeker als het om 30 a 40 milj gaat

17-05-2023 11:07

Danielson +50662

Dit zegt helemaal niets over de potentie van Kudus, hoogstens iets over z'n mentale gesteldheid. Maar iedere goede trainer krijgt dat er wel uit, voor zover hij al meent dat hij bij een topclub ook zo z'n verdedigende taken kan uitvoeren.
Gisteren was (hopelijk) wel de nekslag voor Heitinga. Hoewel ik weinig vertrouwen heb in het oordelend vermogen van de directie. Na Schreuder kunnen we ons echt niet een nieuw debacle veroorloven.

17-05-2023 11:12

36 +8747

Het was een schande disrespect voor de club. Als je niet wilt rot dan lekker op

17-05-2023 10:38

barry1988 +24100

Ik krijg het idee dat niet alleen de fans klaar zijn met dit seizoen maar ook de spelers. Wel zorgelijk dat ze zich voor die laatste paar potjes niet meer lijken te kunnen opladen.

17-05-2023 10:37

Redrum +96371

Ja daar lijkt het wel sterk op ja. Wat dat betreft mogen we nog blij zijn dat we gisteren plek 4 in ieder geval veilig hebben gesteld, want ik zie ons de laatste twee potjes niet winnen. Het had allemaal nog veel erger kunnen worden, wanneer we zelfs nog play-offs hadden moeten spelen.

17-05-2023 10:59

Freddy +11567

Ik denk dat Kudus al afscheid heeft genomen en wil vertrekken van de zomer

17-05-2023 11:08

RadheAjax2021 +18028

Kudus is nog 1 van de weinige lichtpuntjes dit seizoen als je het aflegt tegen de rest van de selectie. Bij balverlies is hij niet de enige die ruimte weg geeft. Onder schreuder was het al pijnlijk om te zien en Heitinga heeft niks verbeterd.

Mossou kan wel klagen dat clubs die Kudus willen kopen hierop letten maar dat is natuurlijk lulkoek. Spelers als hij zijn zeer gewild die in kleine ruimtes iets kunnen.

Voor de rest mag dit seizoen van mij zo snel mogelijk worden afgesloten. Wat een pijnlijk seizoen is dit geweest…

17-05-2023 10:25

4xEC1 +7761

Je laatste zin: het kan nog pijnlijker als je geen 4 punten haalt tegen Utrecht en Twente...

17-05-2023 10:32

Harold +10593

En die kans is heel groot.

17-05-2023 10:37

AFCACruijff14 +163324

Waarom Harold? Enige wat jij doet is altijd alles negatief benaderen. Buiten dat moet AZ ook maar eens NEC uit en PSV thuis winnen.

17-05-2023 12:08

LukaLitmanen +82622

Kudus speelde matig jaa, al een tijdje, maar nog steeds klassen beter dan Klaassen en Brobbey etc.

Klaassen heeft 2 assists in laatste 65 eredivisie wedstrijden.

Je hoort in media nooit kritiek

Echt een verschrikkelijk slechte voetballer

17-05-2023 10:04

Pinohelmond +5884

Waarom Klaassen er weer bij halen?! Nergens voor nodig. Kudus is een leuke voetballer met nog meer beperkingen. Gewoon verkopen, is geen topper. Geld gebruiken om te investeren.

17-05-2023 10:33

AFCACruijff14 +163324

Haha komt zijn Klaassen obsessie weer. Haal je bij Klaassen ook even zijn goals erbij? En 65? Komt dat aantal je beter uit in je verhaaltje? Pak eens alle potjes van Klaassen erbij bij Ajax. Of sinds zijn terugkeer.

17-05-2023 12:09

Qifesh +24917

Mr 0-0 dit seizoen hoor.

17-05-2023 14:16

LukaLitmanen +82622

Klaassen heeft minder goals gemaakt dan de andere middenvelders.

65 is gewoon het aantal van de laatste 2 seizoenen

17-05-2023 14:18

AFCACruijff14 +163324

Waarom niet het seizoen daarvoor erbij? Omdat hij toon nog betere cijfers had he.

Overigens heeft Klaassen dit seizoen 3 assists in de competitie. En 7 goals.

17-05-2023 15:08

OuweDibbes +12073

Ik ben ook al een paar maanden voorstander voor de verkoop van Kudus. Speelt teveel voor zichzelf en zijn gedrag komt de teamsfeer niet te goeden. Voor 50 miljoen verkopen en dan een buitenspeler met diepte.

17-05-2023 10:01

twynestar +28777

Kudus liet in ieder geval zien dat hij nog niet klaar voor de top is.

17-05-2023 09:54

Stamhoofd +11555

Ik zou er ook geen zin in hebben. Ga er maar aan staan, op dinsdagmiddag in een leeg stadion in Groningen. 2x dat klote eind heen en weer gereden, dat voetbalt ook niet heel lekker denk ik dan.

17-05-2023 09:52

HillbillyCat +338

en dat voor een habbekrats........

17-05-2023 10:39

Harold +10593

Ze worden er heel goed voor betaald! Dat zou op zich al genoeg moeten zijn.

17-05-2023 10:39

Stamhoofd +11555

Als je toch al zoveel geld hebt, is dat geen motivatie meer.

17-05-2023 11:18

SwissAjaxFan +3972

Kudus brengt al sinds maanden niks meer.
Is in beeld bij veel clubs dus snel verkopen, aub

17-05-2023 09:50

AFCACruijff14 +163324

Ronaldo verziekte de sfeer en bracht niks meer. Totaal niet te vergelijken met Tadic.

Qua Kudus ben ik het wel met Mossou eens. Kan echt niet. Maar al vaker gezegd, Kudus speelt alleen voor Kudus en niet voor Ajax. En mensen hier trappen erin want hij is zo technisch en atletisch.

17-05-2023 09:42

Slang3 +46268

mensen trappen er vooral in omdat hij rendement leverde en belangrijk was wanneer het moest, probleem zit hem dan meer bij de teamgenoten en coach die het accepteren ipv veranderen.

17-05-2023 09:51

Redrum +96371

Precies, Kudus is gewoon één brok negativiteit en egoïsme. Dit soort jongens moet je snel uit je selectie hebben. Is ook een ontzettend domme speler, want hij begrijpt nog steeds de buitenspelregel niet. Ik zie hem graag vertrekken in de zomer.

17-05-2023 09:51

Oxxer +165764 moderator

De nieuwe generatie Afrikanen en veel Zuid Amerikanen spelen bij een tussenstapclub 999 van de 1000 voor zichzelf, meer goals maken is een beter contract in een grotere competitie. Kudus is een pure egoist met een laag voetbal IQ, zijn maatje Sulemana zit bij Soton, sinds het WK zit Kudus met zijn gedachte in de PL zit.

17-05-2023 09:59

Qifesh +24917

Totaal. Kudus is beter dan iedere andere speler in de selectie en in heel Nederland.

17-05-2023 14:18

WantAmsterdam +116452

Xavi Simons, ook al heb ik een hekel aan hem, is minsten 3 klassen beter dan Kudus op dit moment, terwijl hij 3 jaar jonger is.

19-05-2023 02:35

LukaLitmanen +82622

Ronaldo werd nog bijna topscorer van CL vorig jaar hoor
Na Salah

17-05-2023 10:00

Turbo +42347

De Tadic/Ronaldo vergelijkiing is belachelijk. Tadic speelt inderdaad té veel slechte wedstrijden, al is het geen toeval dat daar wedstrijden bij zitten waar ie als veredelde linkshalf op het middenveld speelt. Dat kan hij niet. Echter speelt Tadic ook vaak zat prima wedstrijden, vaak als 9, en trekt hij nog steeds met regelmaat de kar. Zolang spelers als Brobbey en Bergwijn te vaak te weinig laten zien, is een basisplaats voor Dusan te verantwoorden. De beste 11 moeten spelen, en in dit Ajax hoort Tadic daar nog gewoon bij. Is imo ook nog steeds de meest constante 9.

En Kudus is geen rechtsbuiten. Investeer in die jongen. Loopt nu als een soort momenten-voetballer te kloten bij de zijlijn.

17-05-2023 09:31

Omar +17193

Dat Kudus een broodvoetballer is wisten we al, maar hoe word je na deze werkweigering niet meteen gewisseld is de vraag? Dit Ajax heeft al het hele seizoen niet het mes tussen de tanden, er is totaal geen wil om te winnen en spelers lijken totaal niet onder de indruk van de zoveelste verliespartij. Het is aan de trainer om een elftal te smeden en ze te motiveren, helaas hebben we 2 prutsers aan het roer gehad die hierin hopeloos hebben gefaald

17-05-2023 09:26

Psychevore +21187

Dit was natuurlijk heel slecht, maar dat nu de hele Nederlandse voetbalwereld over Kudus valt heeft toch een beetje nare bijsmaak.

Want er hadden wel 100 van dit soort artikelen over Davy Klaassen geschreven kunnen of zelfs moeten worden. Maar die krijgt al een rooie kop als ie denkt aan meeverdedigen dus die is lekker fanatiek, ofzo.

17-05-2023 09:25

ajaxcied4life +26119

Sjoerd Moussou hoopt vooral heel erg dat Kudus niet voor 50 mln de deur uitloopt en is eigenlijk hardop aan het wensdenken, want Ajax moet natuurlijk helemaal naar de afgrond. Laten we het omkeren, scouts zien dit zeker, maar het is niet zo Sjoerdje dat dit soort slaapkopperij niet trainbaar is d.m.v. beelden terugkijken en er bovenop zitten als trainer.

Back to the facts. Kudus laat het inderdaad gebeuren als een kleuter die tegen een senior speelt.

17-05-2023 09:22

RuffRhythim +24837

Niemand wil meer, iedereen is er klaar mee...al wekenlang....maandenlang....

Niet goed te praten....

17-05-2023 09:21

Jeugd +24962

Het gedrag van Kudus en anderen is wel de verantwoordelijkheid van Heitinga. Als hier niet keihard ingegrepen wordt dan is Heitinga nog niet toe aan hoofdtrainerschap waar dan ook.
Wat je gisteren zag is geen professionele sport bedrijven. Dat is zomeravond amateurisme.
Niet acceptabel.

17-05-2023 09:14

AlmightyAjax +5891

Welk gedrag? Wat lul je nou?

17-05-2023 13:26

Robbie78 +3850

'Mooiste' vind ik nog dat Kudus een soort schijnbeweging maakt net nadat Duarte de bal heeft gekregen. Alsof hij wilde laten zien dat hij er alles aan deed...

17-05-2023 09:10

Cesc88 +6222

Ik heb het idee dat Kudus gigantisch met de handrem erop speelt omdat hij bang is voor (weer) een blessure net voordat de competitie afgelopen is en hij dus geblesseerd zal zijn in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Deze jongen wil een transfer maken en weet dat er interesse is van andere clubs, als je ziet hoe hij 1.5 maand geleden speelde, wereld van verschil. Ik heb het idee dat hij bang is dat als hij een blessure krijgt hij kan fluiten naar een transfer.

17-05-2023 09:00

rob +682

Anderhalve maand geleden was er ook nog wat om voor te spelen, de beker en de competitie. Hij is nu gewoon lui en gierig voor eigen succes, totaal niet meer bezig met Ajax.

17-05-2023 09:10

Qifesh +24917

Is ajax wel bezig met Ajax vraagt ik me soms af.

17-05-2023 14:20

GDSR +2877

Eens voor een mooi bedrag verkopen.

17-05-2023 08:51

Adam24 +39447

Over Tadic slaat Moussou de plank volledig mis. Ronaldo maakte vorig seizoen alleen veel goals, geen assists, geen kansen voor medespelers. Er is niemand die zoveel kansen creëert voor zijn medespelers in de Eredivisie als Tadic. Iedereen wordt beter door Tadic. Alleen tegenstanders hebben het door, haal Tadic uit de wedstrijd en er is niks meer over van dit Ajax. Dan moet je hopen dat Bergwijn of Kudus een ingeving heeft of dat Brobbey en Klaassen tegen een bal aan lopen.

In 32 eredivisie wedstrijden, 18 assists en 10 goals en dat terwijl er constant met hem geschoven wordt. Zonder Tadic hadden we play-offs gespeeld.

17-05-2023 08:51

Lavie +2378

Tadic speelt alles, heeft alle privileges en niet alleen met hem is geschoven dit seizoen. Berghuis, Bergwijn, Brobbey en Kudus hadden net zulke statistieken gehad met de speelminuten en privileges van Tadic. Hij scoort gisteren uit een penalty. Uit een vrije trap val het derde (eigen) doelpunt. Hij heeft gisteren 10 corners genomen. Daar ontstaan soms kansen uit.

Tadic is nog best goed. Er moet worden geïnvesteerd in Bergwijn, Brobbey, Taylor, Selah-Eddine en Rensch. De Internationals van morgen. Op linksbuiten hebben we volgend seizoen van Axel Dongen, Godts, Daramy en Ünüvar als back-up.

17-05-2023 09:03

trodat4030 +97498

Eens, vooral als spits speelde hij dit seizoen nog erg verdienstelijk, maar neemt niet weg dat hij inmiddels wel aan alle kanten ingehaald wordt. Eigenlijk moet je toewerken naar een situatie dat een Brobbey basis staat en Tadic nog een half uurtje krijgt in het aankomende seizoen. Dan kan Brobbey weer toewerken naar 90 minuten (want dat gaat ook begin volgend seizoen weer een dingetje worden) en kan Tadic het overnemen. Zo blijft Tadic belangrijk, maar werk je als ploeg ook aan de toekomst.

17-05-2023 09:09

Adam24 +39447

Ik zie eerlijk gezegd nog niet door wie Tadic wordt ingehaald. Zowel Bergwijn op links, als Brobbey in de spits, presteren niet per se beter dan Tadic.

17-05-2023 09:15

trodat4030 +97498

Ik zie Tadic in sprintduels hélemaal volkomen kansloos zijn tegen letterlijk íedere verdediger in Nederland, ik zie hem duels simpel verliezen van gastjes met amper de helft van zijn massa en zijn enige trucjes zijn nog de kont erin en proberen te draaien om de tegenstander of de combinatie met medespelers aangaan, waarbij het 1e trucje steeds minder en minder lukt. Het is gewoon bijna op, zeker op linksbuiten wat mij betreft, daar lijkt hij eigenlijk alleen nog maar uit te zijn op vrije trappen versieren. Hij zit zo ver in de herfst van zijn carriere dat de natte sneeuw en hagelbuien niet meer van de lucht zijn, winter is coming.. Aankomend seizoen is zijn laatste, het is gewoon tijd om het stokje over te dragen. Dat staat verder los van hoe Bergwijn en Brobbey presteren (die zijn niet per se beter, maar wel dynamischer en zit veel meer rek en variatie in, bij Dusan is het heel erg eendimensionaal geworden), het gaat om hemzelf.

17-05-2023 09:46

Breuk +25558

Als Bergwijn gewoon goed inkopt had Tadic alweer in de eerste minuut een assist gehad.

17-05-2023 10:44

Flaco +19597

Er zijn twee koppen die ik graag een keer zou willen zien: 1." Klaassen is al jaren onzichtbaar en speelt waardeloos '.2. ' Er is belangstelling voor Klaassen'. Beiden gaat helaas niet gebeuren.

17-05-2023 08:50

LukaLitmanen +82622

Ga er maar vanuit dat Klaag Klaassen zondag gewoon weer basis staat hoor.

Zeker als Berghuis nog geblesseerd is

17-05-2023 08:52

trodat4030 +97498

Er kan ook alleen belangstelling komen voor Klaassen als een scout hem wél kan zien, het is een kip/ei verhaal.

17-05-2023 09:11

Slang3 +46268

Kudus 1 wedstrijd: afgemaakt
Klaassen, Taylor etc. maanden lang: ….. niks

17-05-2023 08:46

LukaLitmanen +82622

Mee eens, maar Kudus speelt al langere tijd natuurlijk stukken minder.

Hoe Klaassen aan de kritiek ontkomt, is een groot mysterie

17-05-2023 08:50

Soccerskins v2 +43620

Ik denk dat mensen gewoon niet zoveel meer verwachten van Klaassen.

17-05-2023 08:59

AlmightyAjax +5891

Erg knap! Was hij niet geblesseerd tot Az?🤣

17-05-2023 13:08

WantAmsterdam +116452

Kudus is ook maanden lang slecht,
Wel mee eens dat die andere twee ook kritiek verdienen,

17-05-2023 21:14

Marcw1972 +16912

Mossou vind ik een zure anti-Ajax man, maar hier heeft hij gelijk, zowel over Kudus als over Tadic. Maar ik blijf me elke keer verbazen over het feit dat Klaassen elke keer wordt ontzien.

17-05-2023 08:40

AFCACBS1900 +2499

Verschil is alleen dat Tadic nog steeds de man is met de beste statistieken bij Ajax dit jaar en Ronaldo geen pepernoot meer raakte en zichzelf groter dan de club achtte. Tadic is een te grote Ajacied om ooit zo met onze club om te gaan zoals Ronaldo met Manchester deed.

17-05-2023 08:40

Ricoteb +53178

Ik zou het eerder vergelijken met de situatie van Berghuis bij Feyenoord. Die was daar veruit de beste speler, creëerde de meeste kansen, maar as extreem belangrijk met doelpunten, assists en keypasses. En toch hebben ze weinig last gehad van het feit dat hij vertrok. Ik denk dat je in het begin er zeker last van gaat hebben als Tadic minder speelt, maar dat ga je als tam uiteindelijk wel oplossen

17-05-2023 08:39

Jake the Snake +17411

Kudus is een broodvoetballer pur sang en klaar met Ajax, maar hoe kun je Tadic nu met Ronaldo vergelijken. Uit het aantal assist volgt toch al dat hij het team beter maakt dan Ronaldo deed. Ik weet zeker dat als er een beter team rond Tadic staat dan nu, hij nog enorme waarde voor Ajax vertegenwoordigt. Eens dat je op een gegeven moment door moet, maar Ajax zal aankomende zomer geen 11 nieuwe basisspelers aantrekken. Gooi niet zomaar je oude schoenen bij het grof vuil. Zeker Tadic niet. Kijk eerst naar je cruciale posities en dat zijn er veel.

17-05-2023 08:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.