Ajax mist Van den Boomen in Europa League-duel met Brighton

door Bart Veenstra 170

Bron AS

Ajax mist Van den Boomen in Europa League-duel met Brighton

door Bart Veenstra 170

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax moet het in het Europa League-duel met Brighton & Hove Albion doen zonder Branco van den Boomen. De middenvelder kampt met een knieblessure, zo laat trainer John van 't Schip weten tijdens de persconferentie van woensdagmiddag.

Tijdens de persconferentie laat Van 't Schip weten dat Van den Boomen er niet bij is. 'Het gaat om zijn knie', zegt de trainer, die aangeeft dat de middenvelder tegen Brighton & Hove Albion in ieder geval niet kan spelen. 'Voor zondag is hij twijfelachtig. Hij had in de wedstrijd (tegen sc Heerenveen, red.) al last.'

De vraag is nu vooral: wie gaat Van den Boomen vervangen? Met spelers als Silvano Vos en Benjamin Tahirović heeft Van 't Schip enkele mogelijke vervangers. 'We hebben nog een training en we hebben een aantal mogelijkheden (om het op te lossen, red.). We gaan kijken naar welke combinaties passen in wat wij willen.'

Ajax heeft ook enkele spelers terug

Er is ook goed nieuws uit de lappenmand van Ajax. Carlos Forbs, Borna Sosa en Devyne Rensch zijn namelijk allen inzetbaar. 'Zij zijn fit genoeg om te starten. Dinsdag op de training is het goed gegaan. Ze zijn alle drie beschikbaar. Martha? Om te beginnen is hij zeker fit genoeg. Of hij het volhoudt, moeten we afwachten. Hij is twee keer gestart en twee keer gewisseld. Dat is logisch, gezien de andere intensiteit en spanning. Dus starten is geen probleem, maar volhouden is een ander verhaal.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxSoCal +2042

Begin me te ergeren aan het Taylor gebash hier op AS en in het stadion.
Echt kudde gedrag, zoals gewoonlijk hebben we weer lekker een zondebok uitgekozen en die gaan we dus met z'n allen zo diep mogelijk de grond in trappen. Hetzelfde gebeurde in het verleden ook met Veltman, Blind, Klaassen etc..

Ja we zien allemaal dat hij niet in vorm is en dat hij moeite heeft met tegenstanders die de ruimte in zijn rug benutten. Taylor is een jonge talentvolle speler die het op het moment moeiljk heeft. Een ras Ajacied die de hele jeugdopleiding heeft doorgelopen. Hij zal de komende tijd tussen bank en basis pendelen, maar denk dat hij nog van waarde gaat worden dit seizoen.

08-11-2023 20:07

jerryisthename +31976

Er is een groot verschil tussen niet in vorm zijn en het niveau simpelweg niet aankunnen bij een topclub als Ajax.
'Momenteel moeilijk heeft'? Haha. Hij heeft het al 1,5 jaar moeilijk, hoor. We zijn wel Ajax, hè? Geen Heerenveen ofzo. Btw...je kunt de kritiek op Taylor niet vergelijken met die op Blind en Veltman. Taylor is nog nooit goed genoeg geweest voor Ajax.

09-11-2023 03:00

Ferd +38603

heel Ajax heeft het al anderhalf jaar moeilijk, dan kan je van een jonge speler niet verwachten dat ze zich aan de malaise onttrekken.

Taylor is een prima voetballer, met voldoende kwaliteit voor Ajax. Maar op dit moment niet voldoende in vorm voor een basisplaats, dat zeker.

09-11-2023 06:05

jerryisthename +31976

Ben ik het totaal niet mee eens, Ferd. Sorry.
Ik heb in die 43 jaar dat ik Ajacied ben, zelden zo'n matige middenvelder zien doorstromen uit de jeugd, die ook nog eens zo ontzettend lang en vaak de kans heeft gekregen. Verzaakt meer dan dat hij levert. Bizar...Ajax-onwaardig.
Heeft te weinig branie, mentaliteit/drive en overzicht + handelingssnelheid voor Ajax imo.Echt een slappeling.

09-11-2023 10:44

AjaxSoCal +2042

Wanneer het vertrouwen tot het nulpunt is gedaald dan blijft er weinig branie over. Vond het altijd een leuke speler in de jeugd, tweebenig, assists, goals en een goed loopvermogen.

Toen hij er net bijkwam speelde hij ook een goede serie wedstrijden net als Hlynson en Vos nu. Hij was toen volgens velen hier op AS zelfs beter dan Gravenberch omdat hij meer scorend vermogen had.

Het is geen Sneijder of een VD Vaart, maar denk wel dat hij van waarde gaat zijn voor Ajax. Zie op het moment liever Vos naast Branco, verwacht dat Taylor op de bank gaat belanden maar zich uiteindelijk zal terugvechten in de basis.

09-11-2023 18:58

Michael25 +822

Een vormdip van 1,5 jaar. Hij mag een rasajacied zijn, daar zitten er wekelijks duizenden van op de tribune. Dat maakt je nog niet geschikt als basisspeler.

Taylor en Rensch zijn twee jongens uit de jeugdopleiding met de meeste ervaring, die het minste brengen en continu verzaken. Hlynsson en Vos staan er wel direct, laat hen dan ook maar de voorkeur krijgen.

09-11-2023 05:27

PaulEast +7928

Dat wordt natuurlijk weer Taylor 😫

08-11-2023 19:18

jerryisthename +31976

Ssstt....anders wordt meneertje hierboven boos...! 😭
Ik vermoed dat het Taylor zelf is...😉

09-11-2023 03:01

Jarivanheumen +5684

Vos, berghuis en Hlynsson. Alles behalve tahirovic

08-11-2023 18:54

Ajax14AMS +25205

Het is eigenlijk echt sneu dat we balen dat een eigenlijk best matige speler er niet bij is.

Branco is leuk voor het niveau wat we nu hebben, maar komt in de Champions League echt niet mee hoor. Veel te kwetsbaar verdedigend, net als Taylor.

08-11-2023 17:49

EricV83 +2031

Voor het geval het je nog niet opgevallen is. We spelen dit jaar EL ipv CL

08-11-2023 17:56

Dondy +1879

Is dat wat je uiteindelijk nastreeft dan?

08-11-2023 18:27

Ajax14AMS +25205

Dus daarom moeten we vanaf nu maar EL-niveau nastreven? Wat een onzin.

Er staat zelfs letterlijk "leuk voor het niveau wat we nu hebben"

08-11-2023 20:13

bRiANn +494

Hahaha was het maar CL

08-11-2023 18:07

Henkjanklaas +20673

Off topic. Voor alle sympathisanten van Davy hierbij een erg leuke film over zijn verblijf in Milaan met vriendin en hond. Davy een echte Ajacied die hier door velen is uitgekotst.
https://youtu.be/xcP_F7JBYXk?si=Nj_Nf_b57JtLaWuc

08-11-2023 17:45

EricV83 +2031

Aha, dus zijn nieuwe haar heeft ie van z'n hond

08-11-2023 18:12

EricV83 +2031

Geintje man

08-11-2023 18:43

Dolblij +45546

Toch wel een beetje een aderlating, jammer.

08-11-2023 17:24

Mentir +2479

Naast de passing van branco is zijn leiderschap groter probleem dat ze gaan missen, enige die alles bij elkaar schreeuwt en zorgt dat er beter word opgebouwd. Hopelijk kan ie dat overbrengen op de training/spelvorm zodat ze donderdag beter spelen.

08-11-2023 17:14

mvdk +44316 moderator

Berghuis zou dat normaal gesproken ook moeten kunnen, maar zijn vorm is nog niet zoals bij Feyenoord.

Bergwijn-Brobbey-Forbs
----------Berghuis
----Hlynsson------Vos
Martha-Hato_Sutalo-Gaaei
-------------Ramaj

Zal het wel worden denk ik... of een variant erop. Ik weet niet of Sosa al in de basis kan starten ivm terugkomst van blessure.

Hlynsson is op die positie misschien nog wel beter dan op 10. Deed hij bij Jong ook vaak en Berghuis kan creatief zijn met langere ballen en schoten op doel.

08-11-2023 17:26

Mentir +2479

zou ook nog kunnen inderdaad, zolang Hlynsson dan goed mee terug verdedigd en kan opbouwen naast vos. alleen ben erg bang dat enige vorm met Taylor gespeeld gaat worden en dat is een ramp nu met zijn huidige vorm.

08-11-2023 17:30

mvdk +44316 moderator

Bij Jong Ajax deed hij het goed op het middenveld. Ik denk dat hij het spel meer zou versnellen dan Taylor en hij loopt met zijn man mee.

08-11-2023 17:35

Mentir +2479

zal eerlijk toegeven dat ik Jong niet echt volg, dus vertouw op jou worden.
ben zo persoon die liefst niet alles willen verwisselen als rest redelijk goed gaat.

De combinatie tussen berghuis en Hlynsson op rechts ging ook goed, maar als dit betekend dat Taylor er uit gaat, zal ik er voor tekenen.

08-11-2023 17:39

Rolo +13821

Scheelt weer een doorkopballetje en daarna samengeknepen billen....

Maar toch zonde.

08-11-2023 17:04

Ozhan +1532

Damn, dit wordt wel een groot gemis. Hij draagt niet alleen bij met zijn lange pasen, maar ook met zijn geweldige coaching skills. Maar wat ik persoonlijk het meest toegevoegde waarde van hem vind is dat die voor zorgt dat Sutalo ballen naar voren speelt. Hij staat altijd vrij voor hem.

08-11-2023 17:03

WeirdAJAX +12354

Had na de eerste potten Boom niet verwacht dit te zeggen. Maar ik vind zijn afwezigheid nu echt een gemis. Zijn durf om direct en vporuit te spelen, linies overslaan en ook zn mond in het veld. Tactisch benul.

Jammer! Graag Vos op zijn plek. Of Tahiro moet op de bank een paar ballen en sterkere contactlenzen hebben gekregen de afgelopen 2 week.

08-11-2023 17:02

ajax4perez +9565

Bergwijn - Brobbey- Forbs

Hlynsson - Berghuis
Vos

Martha - Hato - sutalo - Rensch

Ramaj

08-11-2023 17:00

Rolo +13821

Berghuis verdedigend is een drama, zwemt vaak maar wat in de rondte, loopt verkeerd...

Sowieso zou ik niet met de punt naar achter spelen morgen in een 433 maar eerder een 4321.

------------Brobbey --------
Bergwijn----Akpom --- Forbs
------Vos----Tahirovic----
Sosa ---Hato -- Sutalo -- Gaaei
----------Ramaj------

Martha niet om hem te sparen voor de competitie en Sosa wat meer vertrouwen te geven.

08-11-2023 17:07

Rolo +13821

Typefoutjes mogen niet meer schijnbaar? De opstelling staat er toch onder. 4231. Zo beter?

Viertweedrieeen.

08-11-2023 18:58

Yeshyeshyall +11000

Lastig wel. Met Vos en Taylor heb je toch wel twee vooruitdenkende spelers, beide niet echt controleur eigenlijk. Tahirovic is nog het meest een 6 maar die blijkt toch wel vaak kwetsbaar. Mannsverk nog geblesseerd, Rensch zou het kunnen of Hato maar ja. Vos Hlynsson en Berghuis is wel interessant maar ook risicovol. Denk dat ik daar toch mee zou spelen en anders Tahirovic en Vos

08-11-2023 16:55

Dubbelvla +8530

berghuis naar 't midden, forby naar rechts, akpom voor hlynsson voor extra fysieke slagkracht achter brobs? dan heb je ook wat meer lengte en kopkracht.

08-11-2023 16:46

Mentir +2479

waarom alles veranderen? gewoon 1op 1 wisselen. Tahirović of vos op die plaats, zodat verdedigend opgelost is. Dan moet Taylor maar eens opstaan , zo niet die dan maar wisselen als spel maker.

Voorin is gewoon Berghuis goed op rechts zo niet wisselen voor forbs. Hlynsson is gewoon goed bezig, en samen berghuis op rechts een goed duo.

08-11-2023 16:56

Rolo +13821

Of Vos en Tahirovic... Taylor maar ff banken en laten voelen dat het beter moet.

08-11-2023 17:01

Mentir +2479

klopt, maar ga er van uit dat Taylor gewoon speelt, ongeacht dat ik dat niet zou doen. in mijn ogen heeft Tahirović probleem gehad dat ie een middenveld van Berghuis+taylor moest leiden. daardoor al is afgeschreven door de meesten, maar er is geen goede opstelling van middenvelders zolang Taylor 1 van de 3 is.

is gewoon nu de slechtste in mijn ogen die niks specials heeft of weet te brengen, positie kiezen is ie niet geweldig in, en passing ook niet echt en dat zijn in mijn ogen eigenlijk de belangrijkste taak van nummer 8, het verder brengen van het spel. Daar zie ik liefst van de boomen, dan een echte 6 er langs zodat die het loop werk verdedigend oplost.

08-11-2023 17:09

markk +8909

Jammer, Sinterbranco strooide van het weekend met mooie passes. Die ga je wel missen morgen.

08-11-2023 16:40

DatKanNiet +2128

Dat is wel een domper, hij zat er lekker in sinds het vertrek van Steijn. Berghuis naar het midden halen lijkt me geen fijn plan en Taylor lijkt op deze manier basis te blijven staan zelfs al komt Vos erin, die mag een keer banken wat mij betreft. Weet niet hoever mannssie is maar die liever denk ik. Iemand nog suggesties?

08-11-2023 16:22

Orangesoul +5989

Vos, Mansverk en Berghuis op 10, Akpom in de spits?

08-11-2023 16:25

MisterAFCA +6443

Mansverk ligt er nog ff uit

08-11-2023 16:35

DatKanNiet +2128

Ja berghuis op 10 zie ik dus niet echt zitten. Laat hem maar lekker z'n draai vinden op rechts, gaat al een stuk beter. Maar Akpom op 10? Brobbey die de ballen vasthoudt en Akpom die doorloopt, zoiets?

08-11-2023 16:36

AjaxSoCal +2042

Mannsverk is geblesseerd en heeft tot nu toe slechts een keer meegedaan.

08-11-2023 16:41

Orangesoul +5989

Brobbey kan geen ballen vasthouden dat is net Bambi on Ice.. Akpom is een slechtere versie van Patrick Kluivert maar kan wel een bal vasthouden en zichzelf slim vrij spelen..

08-11-2023 18:49

Arjuna +3732

Kan juist wel goed een bal aannemen en afschermen. Dat is zijn kracht. Een bewegelijke Akpom er om heen en je sticht voortdurend gevaar..in balbezit. Zonder bal wordt het dan lastiger..zou het voorlopig bewaren voor als er iets geforceerd moet worden.

09-11-2023 01:35

jaripettersson +9531

Berghuis naar het middenveld. Dat werkt voor geen meter, maar laten we het nog eens proberen...

08-11-2023 16:15

HJC +8078

Als Tahirovic maar op de bank blijft

08-11-2023 16:11

RBP +7743

Laat Van 't Schip maar eens laten zien dat Taylor met kut spelen niet in de basis komt.

08-11-2023 16:01

S_020 +4104

--------Bergwijn - Brobbey - Forbs/Berghuis
‐---------------- Berghuis/Hlynsson
------------------- Taylor --- Vos
Martha/Sosa - Hato - Sutalo - Rensch/Gaaei
--------------------------- Ramaj

Aan de ene kant wil je niet teveel wijzigen, aan de andere kant wil je evt de snelheid van Forbs benutten, afhankelijk van hoe hoog John druk wil zetten.

Edit: Had Vos zowaar over het hoofd gezien mede omdat ik de passing van Tahirovic beter vind maar ik ga toch voor Vos.

08-11-2023 15:52

LennartB +2913

Branco is geen messias maar je had hem goed kunnen gebruiken om de aanvallers weg te sturen/steken.

Ik hoop op een middenveld met: Vos, Berghuis en Hlynsson.

Werkelijkheid: Vos, Taylor, Berghuis.

08-11-2023 15:42

thelordjoshua +10641

denk dat ie Hlynsson wel laat staan hoor.

08-11-2023 15:47

LennartB +2913

Taylor, Berghuis en Hlynsson :') ?

08-11-2023 15:48

thelordjoshua +10641

zie liever Vos Hlynsson Berghuis. Dat Taylor na 55 gewisseld werd zegt ook weer wat.

08-11-2023 15:51

RSM +3922

Jammer dat blessuregevoelig is.

08-11-2023 15:39

RepoocElad +9964

Balen dit. Branco speelde erg goed de laatste wedstrijden. Hoop dat Tahirovic de kans krijgt en pakt. Ik geloof wel in die gozer. Tussen de oren zit her sowieso goed bij hem.

08-11-2023 15:09

El Pacino +3609

Maar dan niet samen met Taylor. Dan wordt Ajax altijd overlopen.

08-11-2023 15:24

freak31 +5676

Taylor is gewoon AF, die moet er sowieso niet staan morgen.

08-11-2023 15:46

MVG +16475

Hij heeft een prachtige pass maar we moeten niet net doen alsof hij het spel bepaald bij Ajax. Hij is niet erg goed in de korte combinatie, heeft weinig oog voor de lage bal tussen de linies en in de diepte en verdedigend is hij zwakker dan bijvoorbeeld Vos. Ik vind Branco een prima voetballer maar de afgelopen twee wedstrijden speelden we natuurlijk met nauwelijks druk op de bal van de tegenstander. Tegen Brighton zal dat heel anders zijn en denk ik dat je veel aan Vos kan hebben.

08-11-2023 15:07

Tommyshelby +129799

Vrij trage speler tegen een ploeg die hoog druk zet, ik zie het probleem niet zo. Blijf sowieso sceptisch wbt Branco. Je mist z’n communicatie wel. Tegen Almere kun je hem er prima bij hebben.

08-11-2023 15:00

Aram +18185

Akpom als 10 en Vos + Taylor als dubbele zes.

Taylor vastbinden zodat hij niet teveel naar voren rent.

08-11-2023 14:59

MVG +16475

Beter Taylor niet opstellen. Die doet alleen aan verstoppertje en apenkooien.

08-11-2023 15:08

123 +710

Vos Tahirovic Berghuis
Of Vos Berghuis Hlynsson

08-11-2023 15:25

JGAjaxx +1212

Ik zou Berghuis een linie laten zaken en met Forbs of eventueel zelfs Gaaei op rechts gaan spelen. Rensch dan gewoon rb.

08-11-2023 14:58

Barra +5529

Jammer dat hij er niet bij is. Branco kan met een pass het spel verleggen en linies overslaan, maar was ook wel benieuwd hoe hij het doet tegen een sterkere tegenstander onder volle druk. Tegen Volendam en Heerenveen kon hij lekker uitzakken en zonder druk passes geven, maar morgen wordt natuurlijk wel wat anders. Hij bezweek ook telkens als hij onder druk kwam, maar hij gaat wel gemist worden met zijn specifieke kwaliteiten.

08-11-2023 14:52

DamskoStrijderss +9749

Dit scheelt toch wel heel veel. Absolute leiderschap kwaliteiten en vooral het spel razendsnel verplaatsen. We hebben niemand anders die dit kan opvangen. Klote zooi.

08-11-2023 14:51

GvanAchteren +871

Hato doorschuiven naar het middenveld, Kaplan en Avila ieder een helft LCV?
Rest het elftal in tact laten.

08-11-2023 14:08

suarez30 +363

Pardon, het is geen oefenwedstrijd.

08-11-2023 14:31

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25451

Iedere speler is vervangbaar hoop paniek op AS

08-11-2023 14:03

Melle.v +1552

Van Den Boomen is niet vervangbaar hoor.

Welke spelers in onze selectie momenteel kunnen die passes geven die hij geeft?

08-11-2023 14:05

Melle.v +1552

Die staat al op rechtsbuiten of zie je een middenveld bestaande uit Berghuis - Hlynsson - Vos voor je?

08-11-2023 14:08

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25451

Juist en Forbs of Godtz rechts.

08-11-2023 14:15

peterVKV +6469

Ja, met Vos in de punt naar achter, Berghuis linksmidden en Hlynsson rechtsmidden. Maar denk eerlijk gezegd dat Taylor speelt ipv Hlynsson.

08-11-2023 14:18

Melle.v +1552

Mag het niet hopen, komt het spel niet ten goede.

08-11-2023 14:19

4Ever14 +6636

“ Maar denk eerlijk gezegd dat Taylor speelt”

Dan kunnen ze beter thuis blijven, gaat niks worden met hem.

08-11-2023 15:07

Read149 +346

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Berghuis, Hyllson, Vos
Martha, Hato, Sutalo, Rensch
Ramaij

08-11-2023 14:00

Robbie en de Kock +11240

Mega kut! De vormgever van achteren uit.
Wat je kan doen is Berghuis daar neer zetten met Vos ernaast. Forbs op 7.

08-11-2023 13:58

Betuwe85 +20966

Dat is een domper hij is wel de reden dat het spel sneller verplaats wordt

08-11-2023 13:55

Ajaxbrl +13882

Mooi klote, moet je weer gaan sleutelen

08-11-2023 13:48

Cosey2 +7112

Gelukkig hebben we spelers zat! 🙈

08-11-2023 14:34

SuperJ00d +2471

Pfff kut. Ik hoop nu zelf op
Bergwijn - Akpom/ Brobbey - Forbs
Berghuis
Vos - Taylor (bij gebrek aan beter)
Sosa - Hato - Sutalo - Rensch
Ramaj

08-11-2023 13:42

Lazell +17005

Die ga je wel missen. Leider die de defensie en opbouw kan neerzetten. En zijn langere passing (niet per se op de spits, maar over 20, 30m) als spelverdeler is een ideaal wapen tegen de druk van Brighton.

08-11-2023 13:21

babanightshift +9071

Liever Berghuis dan als passer op 8 met bliksemschicht Forbs op rechtsbuiten, dan kan Hlynsson met zijn dynamiek ook op 10 blijven staan. Vos 'gewoon' op 6 en Taylor op het bankje

08-11-2023 13:20

eenAjaxfan +20409

Logische gedachte.
Daar houd Van 't Schip ook van.

08-11-2023 16:05

EeuwigeBankzitter +1551

Berghuis, Hlynsson én Vos op het middenveld is zelfmoord! Defensief veel te zwak, tegen (een van) de sterkste tegenstander(s) die we dit jaar gaan treffen. Hlynsson met twee controleurs erachter, óf Berghuis en Vos als halven, met een controleur erachter.

Nog steeds doodzonde dat Mannsverk geblesseerd is. Die zou met zijn combinatie van verdedigende en opbouwende kwaliteiten echt wat extra's kunnen brengen deze wedstrijd!

08-11-2023 16:55

babanightshift +9071

Ik denk dat Hlynsson met zijn loopvermogen van meerwaarde kan zijn in de pressing, maar het klopt dat de beschikbare middenvelders niet verdedigend zijn ingesteld… kwestie van meer doelpunten maken dan Brighton (wat simpelweg heel moeilijk wordt)

08-11-2023 17:00

EeuwigeBankzitter +1551

Prima onderbouwing! Dan maar knikkende knietjes voor de TV. Niet zoals het een Ajacied betaamt, maar je mot wat!

08-11-2023 17:09

Robertini +39741

Ik vind dat Berghuis een tijdje op rechts de kans moet krijgen. Dat constante geschuif, wordt hij niet beter van.

08-11-2023 18:19

jerryisthename +31976

Goede optie. Wegwezen met die Taylor. Klaar mee.

08-11-2023 19:47

layanx +5747

Ramaji
Gaai Sutalo Hato sosa
Vos hyl Mikautazde
Berghuis
apkom Brobbey


Zo zou ik spelen.

08-11-2023 13:20

thepower1990 +35726

Mikautadze op het middenveld? En je bent nuchter op dit moment?

08-11-2023 13:22

AjaxDeBesteClub +18786

Volgens mij maakt Van het Schip een fout als hij Brighton onder druk wilt gaan zetten. Als Van der Boomen erbij was, dan is de tacktiek van vorige wedstrijd perfect. Één lange bal, achter hun linie, en je staat 1 op 1 met de keeper.

08-11-2023 13:18

thepower1990 +35726

Ons middenveld is sowieso totaal ruk, onbegrijpelijk dat daar afgelopen zomer niet meer kwalitatief gerichte aankopen zijn gedaan. Je zal voor morgen een wonder nodig hebben om überhaupt een puntje te pakken.

08-11-2023 13:18

Asociaal +2803

Vooral balen voor hem gezien hij nu het vertrouwen van de trainer krijgt en deze voorlopig ook het gelijk van de trainer lijkt te bewijzen. Ik lees nu vaker dat Berghuis op 10 moet. Iets waar ik in principe ook een voorstander van ben, maar dan heb je wel 2 middenvels om hem heen nodig die meer het vuile werk opknappen...

08-11-2023 13:14

Schip +23586

Dat is balen. Niet omdat Branco nou per se het verschil kan maken tegen een dynamisch team als Brighton, maar je wilt automatismen creëren. En je zag dat Bergwijn en Brobbey gingen lopen als hij de bal kreeg. Deze komt slecht uit zeg.

08-11-2023 13:13

AjaxDeBesteClub +18786

Hij had wel de bal achter de linie kunnen leggen vorige wedstrijd.

08-11-2023 13:16

4Ever14 +6636

Het is ook een gemis aan coaching op het middenveld zonder Branco, ben benieuwd hoe van 't Schip het nu gaat invullen.

08-11-2023 13:20

Schip +23586

Vraag me af of Berghuis een linie naar achteren kan in een dubbele zes rol en Forbs op rechts. Berghuis is verdedigend geen drol waard, maar Branco is daarin ook niet echt sterk. En hoe eerder je passer aan de bal is, hoe beter de spitsen in stelling kunnen worden gebracht. Met Vos naast hem zou het wellicht kunnen? Beetje a la Veerman.

Berghuis is alleen een speler die best snel over de kook gaat als hij dingen moet doen die hij niet leuk vindt. Hlynsson een linie terug?

08-11-2023 15:16

Slang3 +46091

Snap dat het netjes is, maar waarom zou je eigenlijk vooraf delen wie er wel en niet bij zijn. Nu was Brighton aan het voorbereiden op van den Boomen er in

08-11-2023 13:04

PowNed +843

Doe maar als volgt:
Ramaj; Rensch, Sutalo, Hato, Martha; Vos, Berghuis, Hlynsson; Forbs, Brobbey, Bergwijn

08-11-2023 13:03

Orangesoul +5989

Akpom ipv Brobbey. Berghuis op 10

08-11-2023 13:15

MalleEppie +15184

Gaaei deed het juist goed tegen Brighton, erin laten.

08-11-2023 13:21

willem1958 +8861

Da's vervelend, Branco was goed bezig.
Dan moet Berghuis op het middenveld en zich goed aanbieden zodat hij die pass kan geven want ik zie dat anderen nog niet zo snel doen.
En afwisselen met de vleugels, zowel Martha als Gaaei kunnen 'm dan voor het doel slingeren.

08-11-2023 13:01

BRR59 +356

Ik denk dat het beter is om Berghuis op 10 te laten komen ipv er al te zijn. Dus op rechts laten.

08-11-2023 13:09

Johannummer14 +98

Middenveld met Vos op 6, Berghuis op 8 en Hlynsson op 10 lijkt mij de beste optie, maar het zal Taylor wel weer worden.

08-11-2023 13:00

Turbo +42139

Rensch naar links. Vos ipv Branco.

Ik zou het ook best prima vinden jongens als Hato of Brobbey rust te geven voor de competitie. Mikautadze of Akpom een keer laten starten. Of Bergwijn op 9 en Forbs links. Hato vervangen is moeilijker. Maar bepaalde gasten zullen ook af en toe rust nodig hebben. En in de EL lijkt het een gelopen zaak.

08-11-2023 12:58

RadheAjax2021 +17927

Toch wel jammer dit. Net wanneer hij 2 goede wedstrijden heeft gespeeld. Om het nu in de handen van Taylor te gaan leggen het middenveld...nee. Tahirovic is ook alles behalve zeker aan de bal, Vos is ook nog te wild in zijn doen en laten wat helemaal niet erg is. We komen gewoon goede middenvelders te kort. Denk dat dit wel een prioriteit moet zijn zodra de transfermarkt weer open gaat.

08-11-2023 12:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.