Geen vlaggen met politiek statement meer welkom in Johan Cruijff ArenA

door Roemer Smid 244

Bron X

Geen vlaggen met politiek statement meer welkom in Johan Cruijff ArenA

door Roemer Smid 244

Bron X

Laatst geüpdatet

De AFCA supportersclub van Ajax meldt op X dat er geen vlaggen in de Johan Cruijff ArenA mogen hangen waar een politiek statement mee wordt uitgedragen. Tijdens de wedstrijd tegen sc Heerenveen ging het mis op de F-Side toen pro-Israel met pro-Palestina supporters op de vuist gingen.

In de wedstrijd tussen Ajax en Heerenveen werden er op de tribune van de harde kern van de Amsterdamse club pro-Palestijnse vlaggen getoond. Er ontstond vervolgens een vechtpartij tussen pro-Israel en pro-Palestina aanhangers. De Ajax Supporters Delegatie heeft in een statement laten weten geen vlaggen met een politiek statement in het stadion te wensen.

‘Wij willen niet langer dat er vlaggen in de Johan Cruijff Arena hangen van landen waar een oorlog gaande is of waarmee een politiek statement wordt uitgedragen,’ schrijft de supportersclub op X. ‘Iedereen is op de hoogte dat er in de wereld veel gebeurt. Er zijn veel oorlogen of andere verschrikkelijke situaties gaande in diverse landen.’

Ajaxvlag

Ajax speelt donderdag om 18.45 uur het Europese thuisduel tegen Brighton & Hove Albion. Ajacieden die toch vlaggen naar de wedstrijd mee willen meenemen worden door de Ajax Supporters Delegatie verzocht om vlaggen van Ajax of de andreaskruisen van Amsterdam mee te nemen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jan Doedel +4328

Israël kondigt aan morgen om 12 uur bombarderen we dat en dat doel. Palestijnen zetten er allemaal kinderen neer om 12 uur. De bom maakt een einde aan al die jonge levens. Nieuws luidt: Israël doodt kinderen!
Wie heeft er dan schuld aan de dood van al die kinderen?

Palestijnen lijken een soort tweederangs moslims die ook niet door moslimlanden worden verwelkomd. Ze worden gewoon als kanonnevoer gebruikt door hun zgn broeders.

Kan me ook niks schelen wie er ooit is begonnen. Als je kleine kinderen de kop afhakt, vrouwen verkracht mag je wat mij betreft op de elektrische stoel. En dan zielig doen en je goede wil tonen door 2 oude vrouwtjes vrij te laten.
Hamas is een terroristische organisatie punt!
Iedereen die hier in Nederland met een IS vlag oid zwaait meteen in de gevangenis en op t eerste t beste vliegtuig naar hun droomland zetten maar wel eerst ff de Nederlandse nationaliteit afnemen.

Ik vind dit soort onderwerpen niet iets voor in een voetbalstadion maar zal wel aan mij liggen.

09-11-2023 18:42

Ajacied1981 +17412

Vlaggen of geen vlaggen
Die terroristen worden nu eindelijk teruggedrongen
De leiders van hamas hebben in hun interview eens te meer duidelijk gemaakt dat er maar 1 hoofdschuldige in dit gedoe is en dat mensenlevens niets voor hen betekenen.
Leve Israel!

09-11-2023 08:32

Qifesh +24917

"en dat mensenlevens niets voor hen betekenen."
welk interview?

Volgens mij heeft hamas al wat gegijzelden vrijgelaten en wil israël niet onderhandelen. Die gegijzelden lijken niets waard voor israël.

09-11-2023 12:14

Deepblue +64

zou jij willen onderhandelen met barbaren die meer dan 1200 burgers hebben ontvoerd, mishandeld, verkracht, verminkt en vermoord en er dan 3 vrij lieten gaan?

09-11-2023 14:14

Ajacied1981 +17412

Geen zin om met jou te praten hierover Qifesh. Je reageert overal hetzelfde op en lult overal omheen met je onzinnige teksten die kant noch wal raken.

Welk interview vraag je....kan er alleen maar schamper om lachen. blinde prutser

09-11-2023 14:17

AFCA1996L +16076

Barbaren? Ben benieuwd wat jij van de Israëliërs vindt die 4000 kinderen hebben platgebombadeerd, het gemunt hebben op ambulances en vluchtelingenkampen. Ik wacht met smart op uw reactie @Deepblue

09-11-2023 17:28

Qifesh +24917

"Geen zin om met jou te praten hierover Qifesh. Je reageert overal hetzelfde op en lult overal omheen met je onzinnige teksten die kant noch wal raken."

Ben blij dat je geen zin hebt want inhoudelijke beargumenteren gast je niet lekker af merk ik. Vooral bezig met jij-bakken om het onderwerp van het aantal slachtoffers te vermijden.

Ik stel je een vraag waar ik geen anteoord op krijg omdat je gewoon niet aantoont. Je toont enkel je moreel kompas om het ene wel af te keuren en het andere niet.

Mij een blinde prutser noemen, terwijl je een grote blinde vlek hebt is best ironisch..

09-11-2023 18:05

Qifesh +24917

"zou jij willen onderhandelen met barbaren die meer dan 1200 burgers hebben ontvoerd, mishandeld, verkracht, verminkt en vermoord en er dan 3 vrij lieten gaan?"

Klinkt als een prima excuus om door te gaan met overkill aan vergelding en zal resulteren in nog minder begrip uit de wereld.

09-11-2023 18:09

Deepblue +64

@AFCA1996L
Je bedoelt de burgers die zijn omgekomen omdat hamas ze gebruikt als menselijk schild? Zoals ieder weldenkend mens - zeer ernstig, eens te meer duidelijk dat iedereen beter af is zonder die barbaarse terreurorganisatie.

10-11-2023 12:08

Deepblue +64

@Qifesh Ja, eerst vermoorden ze 1200 burgers van een buurland en dan gebruiken ze de 'eigen' bevolking voor nog meer doden. Je zou inderdaad geen begrip meer verwachten voor hamas

10-11-2023 12:10

OuweDibbes +12073

Ik was altijd trots op onze joodse identiteit.. Heb niks met palestina.. Net als El Ghazi en Mazaroui niks met de onderdrukte berbers heeft in Marokko.

09-11-2023 07:16

Ferd +38681

de AFCA kan dat helemaal niet verbieden. Ze kunnen hooguit oproepen tot.

09-11-2023 06:35

f-side veteraan +39

na jaren van meelezen, wil ik toch effe een keer reageren....
flikker lekker op met die palestijnse vlaggen...
toen ik als jochie op F kwam,(sta er nu toch al ruim 45 jaar), waren er al Israelische/joodse vlaggen/uitingen.... was een verwijzing naar de joodse achterban/spelers van de club.... had verder niks met Israel te maken.... al snel werden we door de rest van Nederland als Jodenclub/neuzen/ect weggezet, en voor ons werd het een geuzennaam, die met trots gedragen werd/wordt.... en het werd onderdeel van de traditie/historie van de club.....
en omdat er nou een paar mongolen met een palestijnse vlag komen provoceren zou de joodse vlag niet meer mogen.....
ik heb zelf als militair tussen het palestijns/joodse conflict gezeten, heb de haat aan beide kanten in de ogen gezien.... dit is politiek niet op te lossen... zolang er haat gepredikt wordt zal het blijven stormen.... hier kan zeker AJAX niets aan veranderen.....
AJAX is geen politieke partij, maar als je een politiek statement wil maken ga je lekker met je palestijnse vlag bij Femke of op het binnenhof op de stoep staan.

09-11-2023 01:15

Qifesh +24917

"ik heb zelf als militair tussen het palestijns/joodse conflict gezeten, heb de haat aan beide kanten in de ogen gezien.... dit is politiek niet op te lossen... zolang er haat gepredikt wordt zal het blijven stormen...."

En dan:

"flikker lekker op met die palestijnse vlaggen..."

"omdat er nou een paar mongolen met een palestijnse vlag komen provoceren"

Goedemorgen, practice what you preach.

09-11-2023 05:38

Deepblue +64

Practice what you preach.. geen zorgen, dat doet de IDF wel.
Alle hamas extremisten uitroeien. Of er nou een paar mongolen met een vlaggetje staan of niet. De wereld zal er een betere plek van worden.
Volgende stap: de extremisten uit ons stadion en uit ons land

09-11-2023 08:59

f-side veteraan +39

begrijpend lezen valt ook niet mee he.... als je een politiek statement wil maken met je palestijnse vlaggen, ga dan lekker bij Femke op de stoep staan.... Ajax is een voetbalclub, met tradities en (joodse) vlaggen

09-11-2023 10:48

Qifesh +24917

@deepblue Stoer man.. inmiddels 10.000 doden waarvan zeker 2000 kinderen. Die waren vast àllemaal extremistisch.

Je klinkt zelf ook vrij extremistisch met je "volgende stap".

Ik begrijp dat je mensen weg wil wensen, daar begonnen mensen ook mee voordat de tweede wereldoorlog begon. Blijf vooral vergeten dat die joden zijn gevlucht uit europa omdat ze massaal zijn verlinkt en afgeslacht. Ik twijfel of men wel beseft met wat voor parallelle denkbeelden mensen als deepblue zichzelf voeden.

09-11-2023 11:06

Deepblue +64

Bewust burgers aanvallen, verkrachten, ontvoeren, mishandelen en op beestachtige wijze vermoorden. Dan stil wezen en de reactie van de enige democratie in die regio daarop gaan veroordelen en met je vlaggetje zwaaien... Dan ben je niet helemaal lekker in je bol.
Het begon inderdaad met het wegkijken en goedpraten van extreme haat en geweld. Laten we die fout nu niet nog een keer maken en de islamitische nazis nu wel direct aanpakken.

09-11-2023 11:22

Qifesh +24917

"Het begon inderdaad met het wegkijken en goedpraten van extreme haat en geweld"

Juist en dat doe jij hier door nooit de afkeur naar het idf voor de overkill te benoemen maar het enkel over de 7e te hebben. Besef je je wel hoeveel doden 10.000 mensen in een maand zijn? En daar mag je geen vlag voor meenemen? Nee je bent er zelfs trots op!! Dat is pas extremistisch.

09-11-2023 11:29

Qifesh +24917

@f-side veteraan: ik kan prima tussen de regels door lezen dank je, wegkijker.

09-11-2023 11:34

Deepblue +64

Begin eens met jouw afkeur van de misselijkmakende en doelgerichte slachting van weerloze burgers, mannen, vrouwen, kinderen ouderen. Waarom zijn de gijzelaars nog niet vrijgelaten? Ben je daar trots op ofzo?
Israel probeert in iedere geval burgerdoden in een oorlog te vermijden - hamas start een oorlog door zich juist op burgers te richten. Dat is geen klein verschil en typeert voor mij meer de definitie tussen extremistisch of niet.

09-11-2023 11:43

Qifesh +24917

"Waarom zijn de gijzelaars nog niet vrijgelaten? Ben je daar trots op ofzo?"


NEWSFLASH>>>> scroll eens door en vind maar eens ergens waar ik hamas steun. quote me alsjeblieft. Ik zie jou andersom wel idf met de buitensporige dodental supporten. Ik zie dat er 10.000 mensen dood zijn, dat keur je nergens af.

Voor alle duidelijkheid, hamas neemt de verkeerde route en heeft een geschifte operatie uitgevoerd. Ik zou nooit zo trots zijn op de IDF zijn met die buitensporige aantallen doden. Nogmaals: 10.000 in een maand, als dat in israel was gebeurd, had je hier wel effe anders ingestaan.

Als dat trouwens met israëliërs zou gebeuren zou ik daar op de dam staan met mijn joodse vrienden en afstand nemen van die daden. 1000%

09-11-2023 12:04

Deepblue +64

Nou, dan zijn we het deels al eens. Iedere onschuldig burgerslachtoffer is te betreuren - aan welke kant dan ook - in welke oorlog dan ook.
Maar hamas heeft voor een groot deel de sleutel in handen: allereerst natuurlijk gijzelaars vrijlaten, laat mensen zich gewoon verplaatsen in gaza zoals gevraagd door IDF, ga burgers niet als schild gebruiken, ga niet in burgerkleding vechten, etc, etc.
Het is voor iedereen beter wanneer de gazastrook bevrijd wordt van dit zooitje - zowel voor de toekomst van israel als voor de toekomst van onschuldige mensen die in gaza wonen,

09-11-2023 12:35

f-side veteraan +39

wegkijker????.... ik heb mijn halve diensttijd als vrijwilliger tussen het palestijns/israelisch conflict gelopen..... we hebben als groep de nobelprijs voor de vrede gehad, en dan vind je mij een wegkijker???.... volgens mij snap jij iets niet..
probeer je alleen wijs te maken dat nu ineens met palestijnse vlaggen komen zwaaien alleen een provocatie is waar we in het stadion niet op zitten te wachten.... hou politiek lekker buiten het stadion, heeft niets met wegkijken te maken.... of snap je dat ook niet

10-11-2023 01:56

Qifesh +24917

Die vlag heeft minder met politiek dan met humaniteit te maken. Dat zou je als vrijwilliger met een nobelprijs moeten weten. Een palestijnse vlag verbieden is politiek.

10-11-2023 11:03

bas.v55 +690

Tja, als die antisemitische onrustzaaier ‘rapper’ Appa opeens op F-Side staat met Palestijnse vlaggen.. sta je wel enorm voor lul, deze man ontkent holocaust en beweerde dat Corona een Joods opgezet plan was. Wie heeft hem binnengelaten op zuid 1? https://www.instagram.com/reel/CzRbHTUrgs0/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

08-11-2023 22:32

Chadd +7759

Heeft wel een paar klappen gekregen van wat ultra's.

08-11-2023 23:32

Momo +16233

Maar die vlag hing er gewoon 90 minuten

09-11-2023 01:14

Mike1 +5392

Alle vlaggen verbieden? Geldt dat ook voor de corner-vlag en de vlag van de assistent-scheidsrechters? :)

08-11-2023 22:25

vandenhaas4 +15164

Of je mept er niet op los als je iemand ziet met een vlag die je niet aan staat.

08-11-2023 18:02

NeeI +108437

Ajax joduh super joduh heu heu

08-11-2023 17:21

HenryVakH1972 +1022

Dus het is nu opeens gedaan met davidsterren? Ik heb nog een vlag, pet en shawl met davidsterren erop. Wit/blauw. Is dat nu opeens verboden in de arena?

08-11-2023 17:19

Hersenspinsel +8381

En ik heb nog een palestijnse sjaal tegen de kou.

08-11-2023 18:28

Mokum'sTrots +151

Wordt al enkele jaren niet meer toegelaten, de vlag iig niet.

08-11-2023 19:49

TeringHenkie +28841

Ik ook, en ik ben er trots op!

08-11-2023 23:40

Artemio +32482

Afca Maluku❤️

08-11-2023 17:00

Gouda +2067

Dat mag gewoon lees ik, want daar is geen oorlog toch (misschien wel een beetje een politiek statement) 😉.

08-11-2023 20:59

Ferd +38681

RMS/Malaku is wel een politiek statement. Maar ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Net zoals ik persoonlijk ook geen problemen heb met Palestijnse vlaggen of Israëlische vlaggen, ik ben niet zo mentaal beperkt dat ik iemand op z'n bek ga rammen als hij een vlag draagt waar ik het persoonlijk niet mee eens ben. (en wat RMS betreft, de toenmalige Nederlandse regering moet zich postuum schamen voor hun gedrag)

09-11-2023 06:39

OuweDibbes +12073

Molukken zijn in de steek gelaten door de Nederlandse regering en worden bij tijd en wijlen ook door een bepaald geloof onderdrukt. Helaas maakt El Ghazi zich daar niet druk om, net als de diversiteit ambtenaren. Laatste hadden de molukken absoluut wel verdiend.

09-11-2023 07:23

Gouda +2067

Ja zeker mee eens.

09-11-2023 07:54

Patje2011AJAX +2124

Mooi zo, een wedstrijd gaat over Ajax en niet over de wereldpolitiek.

08-11-2023 16:48

S_020 +4104

Zijn er werkelijk 'Ajacieden' op de vuist gegaan met elkaar om Israël en Palestina? Stelletje domoren! Alsof er niet genoeg is in en rondom de club om ons zorgen over te maken en onze club te supporten. Dit tweeduizend jaar oude probleem gaan we niet in de JC Arena oplossen. Schaam je kapot!

08-11-2023 16:46

vandenhaas4 +15164

Daar dacht Sepp Blatter anders over. Wilde hij niet de Israel-Palestina kwestie oplossen met een voetbalwedstrijd?

08-11-2023 18:03

S_020 +4104

Zou me niks verbazen

08-11-2023 18:28

w86 +9550

Haha die seniele gek dacht inderdaad dat alles met voetbal op te lossen was.

08-11-2023 18:28

DatKanNiet +2128

Werd tijd.

08-11-2023 16:24

Koekepeer +1467

Het zou mooi wezen als Ajax en de JC Arena hier ook gewoon beleid op maken.

08-11-2023 16:12

Qifesh +24917

Stel je voor, een heel stadion vol met enkel een variatie aan ajax vlaggen. Niet eens de amsterdamse vlag. Dat lijkt me pas een statement. "voetbal is oorlog" is een prima leus, maar verder hoeft het van mij niet te gaan, want voetbal is geen oorlog, oorlog is een hel.

08-11-2023 16:11

Vik86 +42397

Dan ga je op de dam protesteren en schreeuwen dat het allemaal aan Israël ligt.. Doe je ding zou ik zeggen..

08-11-2023 16:22

DatKanNiet +2128

Volgens mij zegt de beste man iets zeer neutraals.
Je bekent jouw kleur in ieder geval met deze opmerking. Laten we het lekker over voetbal houden!

08-11-2023 16:26

Vik86 +42397

Nee hoor, hij wil er de hele tijd over doorgaan..

08-11-2023 16:27

Qifesh +24917

"Dan ga je op de dam protesteren en schreeuwen dat het allemaal aan Israël ligt.. Doe je ding zou ik zeggen.."

dank je wel, doe ik sowieso vik86

"Nee hoor, hij wil er de hele tijd over doorgaan.."

sorry voor het ongemak (van het internet waar je andersdenkenden tegenkomt)

08-11-2023 16:37

Vik86 +42397

Mij maakt het niet uit wat je denkt, mij gaat het erom wat je doel is..

08-11-2023 16:54

Qifesh +24917

daarvoor verwijs ik je naar het handvest van hamas natuurlijk..

08-11-2023 17:01

Vik86 +42397

Vertel dan

08-11-2023 17:17

Qifesh +24917

volgens mij heb ik je daar al over beantwoord..

08-11-2023 17:28

letsvencook +13071

Laat die vlaggen gewoon thuis, al helemaal met dit conflict. Het is niet zo zwart/wit als oekraïne rusland wanneer beide deelnemers van het conflict fout zijn.

08-11-2023 15:25

DatKanNiet +2128

Geldt ook voor Oekraïne <> Rusland. Verder helemaal met je eens, laat het gewoon lekker over voetbal gaan.

08-11-2023 16:27

Chadd +7759

Daar is het ook niet zo zwart/wit.

08-11-2023 17:49

Momo +16233

Oorlog is nooit zwart wit...

08-11-2023 20:45

Sunny +9600

Hier mag je dus wel een Israëlische vlag gebruiken maar geen Palestijnse?
Als dat klopt heet dat dus meten met 2 maten.

08-11-2023 15:18

Jojo.14 +3658

Israëlische vlaggen zijn ook al een tijdje verboden in de arena en worden tegengehouden of verwijderd door stewards.

08-11-2023 16:07

Nr.10 +111832

Het is al treurig genoeg wat er daar gebeurt, decennia en decennia van ellende, dood, onderdrukking, angst, haat en verderf. Gaan er hier ook nog eens een paar op de vuist omdat ze zo nodig voor de één of de ander moeten zijn.
Voetbal is misschien oorlog, maar oorlog is geen voetbal. Het is altijd meer ingewikkeld, niet een kwestie van een kant kiezen en supporten.

08-11-2023 15:06

GAjax31 +16451

Waarom zou je überhaupt een vlag mee nemen om een politiek statement te maken bij een voetbalwedstrijd? Zoiets kan je toch beter bij een demonstratie doen die er dagelijks zijn indien je dat graag wilt.

08-11-2023 14:49

Koekepeer +1467

Omdat je heel veel aandacht krijgt op die manier.

08-11-2023 16:13

GAjax31 +16451

Dat heb ik gemist dan. Ik heb enkel gelezen over de ongeregeldheden die ontstonden na het tonen van die vlaggen.

08-11-2023 17:10

Koekepeer +1467

Dat is toch aandacht?

08-11-2023 18:07

w86 +9550

Omdat je wil provoceren

08-11-2023 18:35

Qifesh +24917

Alle vlaggen verbieden dus? ik ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven, want "een israëlische vlag afpakken staat gelijk aan antisemitisme" en "een palestijnse vlag meenemen is terrorisme"

Veel joodse mensen klagen al jaren om die israëlische vlag te verbieden. Ze vinden het een ontheiliging van hun vlag en volk.

08-11-2023 14:42

Vik86 +42397

Wat hebben wij er mee te maken?.. Mag ik vragen wat jij hier mee wilt bereiken?

08-11-2023 15:40

Qifesh +24917

twee hele vage vragen vik86

08-11-2023 15:46

Vik86 +42397

Nee hoor, omdat je er de hele tijd over door gaat

08-11-2023 15:50

Qifesh +24917

ha da's vast geen projectie..lastig? dan ga je toch lekker bij de moderators klagen? of wordt er zelf eentje

08-11-2023 15:55

Vik86 +42397

Ik vraag het aan jou?.. Ik ben nieuwsgierig. M

08-11-2023 16:05

Qifesh +24917

ik merk het.

08-11-2023 16:15

Vik86 +42397

Ok, wat wil je ermee bereiken?

08-11-2023 16:15

Qifesh +24917

met WAT?

08-11-2023 16:19

Vik86 +42397

Over palestina.. Gaat het jou eigenlijk wat aan wat daar gebeurd?..het zijn 2 bevolkingsgroepen die onmenselijk tegen elkaar doen

08-11-2023 16:20

Qifesh +24917

klopt en daarom ben ik niet bepaald apathisch voor die situatie, maar als het tot polarisatie leidt om die vlaggen in het stadion te hebben, heb ik liever helemaal geen vlaggen. We hebben in de arena ff 1 god en dat is Ajax.

08-11-2023 16:27

Mokum'sTrots +151

Israël vlag mag ook al jaren niet meer.. Dus gelijke monikken, gelijke kappen in deze

08-11-2023 19:55

TeringHenkie +28841

Ik heb niets tegen Qifesh, maar ik vermoed dat hij Marokkaans is. En die willen ook totale vernietiging van Israël.

08-11-2023 23:59

Michael 1974 +22043

Alle marokkanen? Jee, tering henkie…..

09-11-2023 00:47

Bjorn2321 +2070

Je hoort niet met een Palestijnse vlag op de Ajax tribunes, klaar. In voetbal associeer ik dit namelijk vooral met het gedrag van tokkiesupporters van andere clubs die iets tegen Ajax hebben.
Dat je zo'n vlag meeneemt... van mij mogen ze direct de seizoenskaart cancelen.

08-11-2023 14:36

dAddA +247

Ajax bestond al voordat Israël bestond.. die vlag hoort ook niet bij ons. #zionisten

08-11-2023 14:46

Ajacied1981 +17412

lekker he zo'n stopwoordje?

08-11-2023 14:48

Michiel Kapteijns +5372

Wat mij betreft hoeft die Israelische vlag ook niet, maar Ajax is van oudsher een club met een grote Joodse achterban

08-11-2023 14:57

Aegukka +709

Laat nou juist de joodse bevolking in Nederland bij monde van verschillende organisaties herhaaldelijk hebben gevraagd of Ajax-supporters "Joden" niet meer als geuzennaam wilden gebruiken. Laat staan met een Israëlische vlag wapperen, want dat is nog weer iets anders.

08-11-2023 18:29

Sunny +9600

Goh Bjorn, al gehoord van vrijheid van meningsuiting?
Of kan een vlag alleen maar zolang jij maar achter dat land staat.
Bijv. een land dat in 1 maand tijd meer dan 4000 kinderen vermoord en still counting!
Een land dat al meer dan 60 jaar een volk wreed bezet, vermoord, besteelt van huis, land, water en middelen van bestaan.
Een land dat volwassenen en kinderen zonder aanklacht of proces tot wel jarenlang opsluit en martelt?
Ik kan nog wel even doorgaan maar vraag me af of van jou de vlag van zo'n land wel gezwaaid mag worden?

08-11-2023 15:01

Sunny +9600

Tris
Wauw wat kan jij raaskallen zeg te beginnen met wat heeft Palestina dan wel misdaan in jouw ogen?
Wat betreft jouw Islamfobie; kijk even naar de feiten om je heen en vertel me welke Islamitische landen het Westen naar de middeleeuwen hebben platgebombardeerd en zo'n beetje in de hele regio militaire bases hebben en actief meehelpen om generaals te installeren die als dictators hun bevolking onderdrukken.
Tell us.
En al je dan toch bezig bent; vertel gelijk welke Westerse landen met een veelal Joods-Christelijke cultuur hetzelfde doen jegens Islamitische landen! En doe dan gelijk de moord op 6 miljoen doden erbij, 2 atoombommen op een land gooien, Vietnam, Midden en Zuid Amerika.
Geweldig he die Christelijke superieure cultuur maar een Palestijnse vlag is na meer dan 10.000 doden in 1 maand tijd not done.
Kots

08-11-2023 15:43

ratje +3524

Nogal eenzijdige belichting van de situatie Sunny. Al die moslimlanden rond Israel hebben getracht Israel uit te vagen. Dat is ze niet gelukt, want ze zijn niet sterk en slim genoeg. Dat betekent niet dat je bij wraak moet gaan lopen klagen.

Neemt niet weg dat Israel ook moet stoppen met nederzettingen uitbreiden overigens, maar alles is begonnen met de poging om israel uit te vagen.

Kies niet waar je de geschiedenis laat beginnen a.u.b.

08-11-2023 16:48

Bjorn2321 +2070

Het gaat mij helemaal niet om de politiek Israël vs Palestina. Het gaat er om dat deze vlag al jaren door Feyenoorders en Utrecht supporters gebruikt wordt tegen Ajax. Vaak gepaard met de heel sierlijke phrase: H.... H... J... aan het g...

08-11-2023 21:39

XXXFCA +2692

Laten we dan ook een commissie oprichten om wekelijks de lijst van vlaggen te beoordelen op politieke gevoeligheid…

08-11-2023 14:16

roodwit007 +14223

Links is nu eenmaal achterbacks , van af 1961 dat ik naar ajax bent gegaan heb ik altijd de vlag van israel gezien . nee je mag wel OPENLIJK tijdens een protest met hamas en isis vlaggen wapperen er werd niets van gezegd en niks aan gedaan schame a bloody schame

08-11-2023 14:15

Michiel Kapteijns +5372

Heel eerlijk, van mij hoeft die Israelische vlag ook niet, al is de geschiedenis van Ajax onlosmakend verbonden met Joods Amsterdam. Van mij hoeft het niet omdat het bij rivaliserende supportersgroepen de meest vreselijke spreekkoren uitlokt. En over hypocriet links nederland heb je 100% gelijk. Het geweld komt altijd van links en links heeft altijd al fascinatie gehad voor communisme, terrorisme en fascisme.

08-11-2023 15:03

DeWijsneus +25818

Komt er dan ook commissie op de F Side welke vlaggen er dan zijn toegestaan? Vlaggen uit conflictlanden is natuurlijk nogal breed interpreteerbaar.

Er hangt een vlag van de Republiek der Zuid-Molukken. Dat is een niet erkende staat, een regering in ballingschap.

Er hangt een vlag van Marokko. In het westelijk Sahara gebied is er al een lang sluimerend conflict met de Sahrawi Arabische Democratische Republiek, wat zichzelf niet beschouwt als onderdeel van Marokko en zelfstandig denkt te zijn.

Heck, zelfs over Nederlandse vlaggen valt wel wat te verzinnen.

Laten we lekker stoppen met die vlaggen onzin.

Ik ben vlaggen moe. Ik ben moe van al die conflicten. Laat voetbal lekker voetbal zijn.

Ps. Stop dus ook met die regenboogonzin. Houdt politiek buiten het voetbal.

08-11-2023 14:13

DatKanNiet +2128

Eindelijk 1 die het lijkt te snappen! Hier zijn we met Ajax bezig en het liefst in de JC Arena ook. Daarbuiten doe je en zwaai je met wat je niet laten kunt. Het is allemaal al erg zat. Als ik had willen discussiëren over politiek beladen thema's ga ik wel naar de Balie of zitten reageren op NUjij ofzo. Dit is echt niet platform daarvoor. Bovendien (ongeacht kant) zie ik hier zoveel feitelijke onjuistheden voorbij komen dat je niet eens kunt spreken over een onderbouwde mening. Er wordt veelal maar wat geroepen. Doe het elders denk ik dan.

08-11-2023 16:34

Schollekop +29

Hear hear!

09-11-2023 10:54

Jariiii +22487

Een vlag van Israël is helemaal geen politiek statement, omdat die vlaggen bij Ajax al vele jaren lang worden getoond en iedereen dat weet. Ik vind dit eerlijk gezegd wat lafjes. Maar goed, zulke tijden zijn het nou eenmaal.

08-11-2023 14:12

Wambertoho +1072

Ik hoop dat de F-Side nu ook even een lijst publiceert van politieke en niet-politieke vlaggen.

08-11-2023 13:53

PH2BOT +40642

De enige èchte F-side is reeds lang en breed begraven. Het is nu meer de 'Fffe 1m bier halen' side. Maken zich meer druk.om de prijs van het bier in de JCArena dan om de belangen.van onze club.

08-11-2023 13:58

Ajacied1981 +17412

wow deze ph2bot heeft echt alle wijsheid in de wereld in pacht zeg.
DE TERING wat een arrogantie

08-11-2023 14:03

PH2BOT +40642

Exemplarisch weer deze non-reactie. Kom liever eens met wat inhoudelijke argumenten dan al die abstracte flauwekul waar je altijd mee aan komt zetten. Je kent duidelijk niet eens de inhoudelijke betekenis van de woorden die je gebruikt. 'Raaskallen' noemt men zoiets.

08-11-2023 14:34

AjaxMentalita +559

Nou dat is mer dit statement toch heel duidelijk geworden? Alleen Amsterdamse en Ajax vlaggen toegestaan.

08-11-2023 14:00

paulis +10342

Ik zei al eerder: veel terecht commentaar op Palestina vlaggen in het stadion, maar aan de andere kant moet er ook meer eens gestopt worden met dat gezeul van die Israelische vlaggen (door vaak Hollandse mannen uit Purmerend of Almere die nog nooit in Israel zijn geweest).

Kinderachtig gedoe en onnodig politiek het stadion inhalen. Je ziet nu waar dat toe kan leiden.

Gewoon Ajax en Amsterdam vlaggen, de rest mag je in je zolderkamertje ophangen als je vrouw het goed vindt.

08-11-2023 13:49

PH2BOT +40642

Die Andreas kruizen zijn door destijds koningin Wilhelmina aan de stad Amsterdam toegekend m.n. op basis van de Februari staking die zeer gedurfd was ..maar Wilhelmina was zelf nogal een anti- semiet en het verzet in Amsterdam tegen het afvoeren van vrijwel de gehele Joodse burgerij was verder vrijwel nihil. Die Andreas kruizen met hun betekenis komen dus feitelijk meer de deelnemers en organisatoren van de Februaristaking toe...en dat waren m.n. de communisten. De rest van de Amsterdamse bevolking hield zich vooral koest en afzijdig. Lees de brieven naar het thuisfront van de Duitse soldaten die hier dienden er maar 'ns op na: ze hadden hier een luizenleventje en niets te duchten van de bevolking alhier. " Kom aan het geld van de Nederlanders en ze gaan meteen voor je in het stof " was de conclusie van de bezetter alhier. Er lijkt sederdien helaas maar bar weinig te zijn veranderd.

08-11-2023 14:11

CDX +3265

Onzin! Het wapen van Amsterdam, met 3 kruizen, is al rond 1300 ontstaan.

08-11-2023 18:22

AjaxHato +4612

Ik ben trouwens wel benieuwd, waar komt het vandaan dat er al jaren Israëlische vlaggen hangen in de Arena.
En de liedjes over Joden, Joden als geuzen naam.
Maar ben gewoon nieuwsgierig hoe het is ontstaan ooit om dit zo uit te dragen.

08-11-2023 13:38

AjaxHato +4612

Thanks. Ik lees dat Maduro ook een Joodse achtergrond heeft dat wist ik niet.
En natuurlikk Sjaak Swart en Michael van Praag

08-11-2023 15:06

PH2BOT +40642

Dat komt door de onjuiste veronderstelling dat Ajax een 'Joodse club' zou zijn wat echter onjuist is. Wel was het door de speellocatie van de club dat veel Amsterdammers van Joodse afkomst naar het dichtstbijzijnde stadion naar het voetbal gingen...en dat was Ajax. Nadat het overgrote merendeel van de Joodse burgerij uit Amsterdam op transport naar de vernietigingskampen was gezet bleef er van de Joodse bevolking in Amsterdam maar weinig tot niets meer over. De ' geuzennaam' Jodenclub is dus feitelijk onzin. De Israëlische vlag met daarop een Jodenster is dus op die op zich al onjuiste gedachte symbool geworden voor de club Ajax. Al vind ik het wel mooi dat via deze parallelle route toch nog een historische link wordt gelegd met de bijna 90.000 Amsterdamse Joden die in de vernietigingskampen zijn omgebracht. Amsterdam is dan ook nog steeds behoorlijk schuldplichtig aan hun Joodse burgergemeenschap. Maar wat zien we? Agv te weinig historisch besef laten we het toe dat het restant van die Joodse burgerij nu door moslimtuig wordt bespuugd, uitgescholden en bedreigd. De Amsterdammers duiken opnieuw weg. De oorspronkelijke betekenis van de Andreaskruisen blijkt volkomen uitgehold.

08-11-2023 14:27

AjaxHato +4612

Ik begrijp idd dat Amsterdam een grote Joodse gemeenschap heeft /had. En dat er wat spelers Joods waren.
Maar omdat Amsterdam behoorlijk Multi culti is en ook onder de spelers er diverse culturen zijn, vroeg ik mij af waarom juist de Joodse cultuur symbool is komen te staan.
En het wordt generatie op generatie door Ajax fans overgenomen.
Maar goed soms is iets traditie en dat kan ook mooi zijn en bij de club horen.

08-11-2023 15:05

TontoKarnaggel +42632

Hoop vooral dat de Malukugroep zich niet voor het marrokaanse karretje laat spannen. Die jongens staan al decenia op zuid en zijn een gewaardeerd en belangrijk onderdeel ervan. Zonde als een handjevol relmarrokanen een wig drijft tussen hun en het overige deel van zuid

08-11-2023 13:35

AjaxMentalita +559

Relmarrokanen? Wat is dit nou weer voor een onzin? Wat zijn de mensen die met Oekraïnse vlaggen zwaaien dan volgens jou? Je kan toch gewoon de getroffen Palestijnen steunen? Er zijn meer dan 10.000 mensen vermoord, waaronder duizenden kinderen. De mensen in de Gazastrook zitten op dit moment zonder elektriciteit en water, mag je die niet steunen? Even voor de duidelijkheid, het betreffen Palestijnse vlaggen en geen Hamas-vlaggen. Je kan prima tegen de acties van Hamas zijn en tegelijkertijd de getroffen mensen in de Gazastrook ondersteunen. Palestijnse (en Oekraïnse) vlaggen zie je op dit moment in heel veel stadions, waarom zou dat bij Ajax zo'n probleem zijn?

Overigens vind ik het statement van de F-side ook prima en dat zullen alle F-siders ook gewoon accepteren.

08-11-2023 13:46

Dennis129 +11906

Je denkt echt dat het een politiek statement is....het is gewoon een groep teringlijers die wilt laten zijn dat ze de gevaarlijkste zijn op de f side en niemand ze iets kan maken. Halen hun lol uit medesupporters provoceren en intimideren. Zitten er voor alles behalve Ajax

08-11-2023 15:00

AjaxMentalita +559

Wie provoceren zij hier precies mee dan?

08-11-2023 15:05

Haarlemmer +20681

https://twitter.com/NSterdam/status/1721225487479980342 is dit geen provoceren dan?

08-11-2023 16:55

AjaxMentalita +559

Dat is wel een belachelijke reactie inderdaad. Vraag me af wat zo'n debiel op de F-side doet en hoe die daar überhaupt gekomen is. Die mogen ze gelijk uit het vak halen.

08-11-2023 17:30

Katjang +165

Maluku’s hebben zich 1x voor een (Nederlands) wagentje laten spannen, dat zal niet weer gebeuren lijkt me.

08-11-2023 16:01

KleineReus +6612

Hopelijk is dit geen tijdelijke maatregel, maar zijn we permanent van dat gedweep met Israël verlost.

08-11-2023 13:30

Opperhoofd +12772

Wel weer triest dat een klein groepje met 2 palastijnse vlaggen dit voor elkaar krijgt,
En zo gaat het tegenwoordig met alles, een klein groepje zielige kneuzen bepalen voor de rest.

08-11-2023 13:23

Ajacied1981 +17412

dat dus
Exact dat.
En de rest laat het gebeuren

08-11-2023 13:24

supporter sinds +7914

welkom in Nederland anno 2023.

09-11-2023 15:10

AjaxHato +4612

Goed standpunt. Voetbal moet vermaak zijn en geen politieke strijd.
Neem een Ajax vlag mee en steun Ajax.

08-11-2023 13:18

PH2BOT +40642

Zo is het

08-11-2023 13:20

Ajacied1981 +17412

Er komen een stel hamas aanhangers bewust een paar palestijnse vlaggen ophangen die je anders nooit in een Ajax stadion ziet.

En volgens het Nederlandse poldermodel moeten dan alle vlaggen weg, dus ook de al decennia aanwezig zijnde Israelische vlag
(wat je er ook van vindt: Deze vlag is al jaren thuis in een Ajax stadion)

de palestijnse missie is dus geslaagd!

En iedereen zich maar afvragen waarom dingen gebeuren die gebeuren....

08-11-2023 13:15

vandenhaas4 +15164

Ha wat een onzin

08-11-2023 15:31

PH2BOT +40642

Wanneer we onze samenleving hier nog verder gaan laten polariseren obv hetgeen er in het buitenland gebeurt en waar niemand vanuit hier een bepalende invloed op heeft dan blijft er maar weinig over van een samenleving. In Duitsland en Frankrijk lopen moslimjongeren al te hoop voor de invoering van de sharia. Die gekte moeten we hier natuurlijk niet hebben. Religie is prima maar doe het wel thuis en in je gebedshuis maar val niet-gelovigen er niet mee lastig. De goden zijn tenslotte ook maar menselijke bedenksels...al lijken velen dat reeds lang te zijn vergeten. En dan krijg je dus dit soort gekte. Leer gewoon samen te leven met elkaar ipv anderen iets te willen opdringen. Zie wat er oa in Iran met vrouwen gebeurt! Dergelijke vrouwenonderdrukking is toch te debiel voor woorden. En dat dan z.g. allemaal uit naam van een god die ze zelf ooit bedacht hebben. Moeten we hier niet hebben. Leven en laten leven. Elkaar o.b.v. deugdelijke argumenten overtuigen en op andere gedachten brengen is niks mis mee.....bedreigen en vermoorden van anders denkenden moet t.a.t. krachtig worden bestreden. Dus geen confronterende of polariserende politieke statements tijdens een voetbalwedstrijd of andere sportwedstrijden.

08-11-2023 13:13

TontoKarnaggel +42632

Als je denkt/hoopt dat de moslims in nederland hun religie buiten de samenleving gaan houden zal ik je vast uit de droom helpen, dat gaat niet gebeuren

08-11-2023 13:18

Vik86 +42397

Ondertussen word er geroepen dat Israël genocide pleegt terwijl het oorlogsmisdaden zijn.. Doordat er geroepen word dat het genocide is worden hun nog radicaler...De eigen bevolking in veel europese landen is klaar met dat radicaal gedrag en geschreeuw van moslim jeugd..

08-11-2023 13:19

PH2BOT +40642

...maar we blijven wel wegduiken en staan nergens voor met als gevolg nòg meer radicalisering. Het begint echter volop de spuigaten uit te lopen in dit land. Neefje van 12 is maandag op de fiets van school naar huis beroofd van zijn smartphone, pinpas en tas. Rarara het signalement van dat rooftuig. Ja!! Inderdaad!! In één keer goed geraden. Maar wat doen we er met z'n allen aan? Niks. Niemand helpt elkaar hier...behalve dat roverstuig zèlf...die komen elkaar meteen helpen ..binnen no-time heb je 7 van die scooterboys om je heen. Wij zijn een volk van pannetjes.pap... wegduikers. De Joodse medeburgers in dit land worden belaagd , bespuugd en bedreigd...want zij worden verantwoordelijk gehouden voor hetgeen de regering Netanyaho doet of nalaat. Dan zouden we dus volgens datzelfde principe ook alle moslims in NL verantwoordelijk moeten gaan stellen voor de verschrikkingen aangericht door Hamas, de Taliban, de Iraanse overheid, de Pakistaanse overheid etc etc etc. Dat zou toch debiel zijn?!! Maar wanneer dat wèl met onze Joodse medeburgers geveurt doen we als volk niks...en laten het maar gebeuren. Nou..dat is al eens eerder gebeurd in NL..met name ook in Amsterdam.

08-11-2023 13:35

Ajacied1981 +17412

je schrijft een hoop maar zegt weinig
geloof is niet aan jou te beoordelen als zin of onzin
en jij denkt dat moslims zich gaan aanpassen aan onze normen en waarden? die nemen de hele westerse wereld over man. Wordt eens wakker

08-11-2023 13:23

PH2BOT +40642

Goden zijn bedenksels van mensen om macht over andere mensen te krijgen. En de biologische bom kun je ook niet meer stoppen. Uiteindelijk zal de meerderheid de democratie om zeep gelpen. Democratie zonder goed onderwijs is een utopie en zal bij gebrek daaraan snel verworden tot een dystopie en ondedrukking. Zie ook de waarschuwende tekst van Van Randwijk op het gedenkteken aan het Weteringcircuit. Alleszeggend.

08-11-2023 13:48

Ajacied1981 +17412

Dus jij en Van Randwijk bepalen samen voor de hele wereldbevolking dat er geen Schepper bestaat.
Knap
Misschien mag je in een kamer naast Van Randwijk in je dwangbuis achter de geraniums :)
Wat een hoogmoed!

08-11-2023 14:00

AdamForce +96

https://www.nu.nl/buitenland/6288629/ook-joodse-demonstraties-voor-vrede-in-gaza-ze-zijn-promensenrechten.html

Begrijpelijk statement om onrust en verdere escalatie te voorkomen, hoewel het natuurlijk gek is om er zo zwaar aan te tillen dat men een vlag toont van een volk dat momenteel hevig en op een misdadige manier wordt gebombardeerd.

08-11-2023 13:10

Deepblue +64

Heel goed. Zuigerige kinderen die terreur verheerlijken moet je hard aanpakken, dus weg met die palestijnse vlaggen.

08-11-2023 13:05

Ajaxhartt +10766

Veel van de reacties hieronder hebben een 'both sides wrong' strekking.
Dat is bezijden de waarheid.
Israël is een bedreigde staat, zoals onlangs weer is gebleken.
Hamas is een terreurorganisatie, in overwegende mate gesteund door de Palestijnse bevolking, die er niet voor terugdeinst onschuldige burgers sadistisch en wreed te vermoorden.
Ik begrijp volledig dat Israël zich ten doel heeft gesteld Hamas met wortel en tak uit te roeien.
Ik hoop dat dat lukt. Opgeruimd staat netjes.

08-11-2023 13:04

Ajacied1981 +17412

Dat dus. En als Israel niet doet wat het moet doen dan worden er volgend jaar 2000 Israelische mensen afgeslacht. Maar oh wee als Israel zich verdedigt....
Enfin...Stap voor stap komen ze er wel, ze zijn op de goede weg, hoe triest het allemaal ook is

08-11-2023 13:06

KleineReus +6612

Het is stompzinnig om te denken dat dat lukt.

08-11-2023 13:08

Ajaxadam1 +31680

Snap niet helemaal waarom de moderators deze provocerende profielfotos toestaan. Kinderachtig.

08-11-2023 13:16

TeringHenkie +28841

Omdat Israëlische vlaggen hier al jaren zijn en terecht toegelaten worden. Zit in de cultuur van Ajax.

Dat gasten ineens Palestijnse vlaggen hiero hebben is puur provocerend, want die zijn hier nog nooit geweest.

08-11-2023 13:54

Ajaxhartt +10766

De profielfoto van KleineReus is inderdaad heel dubieus. Goed dat je dat signaleert.

08-11-2023 15:43

SundayOliseh +2054

De Palestijnse bevolking wordt bewust (op)geofferd door Hamas, als martelaren, om de wereld tegen Israel op te zetten. En dat werkt. Zeggen ze gewoon zelf. Terwijl de leiders van Hamas zwemmen in het geld van de ontwikkelingshulp die bestemd is voor die mensen. Maar niemand schijnt dat erg te vinden, mag je niet zeggen.

08-11-2023 13:18

vandenhaas4 +15164

Palestina is een bedreigde natie. Israels grootste vijand is zichzelf.

08-11-2023 15:32

Ajaxhartt +10766

Ah, zo zit dat dus.
Israël is zelf verantwoordelijk voor de slachtpartij van 7/10.
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik moet er even over nadenken.
Na 1 milliseconde nadenken: oneens.

08-11-2023 15:46

vandenhaas4 +15164

Langer denken.

08-11-2023 17:55

afcas +3838

De Israëlische regering is ook een terreur organisatie. En nog meer gesteund door de Israëlische bevolking dn hamas door de Palestijnse bevolking.

08-11-2023 18:22

Ajaxadam1 +31680

Haha grote jongens van de F-side willen de Marokkaantjes toch maar te vriend houden. Kan handig zijn in Marseille ja..

08-11-2023 13:02

franco +2140

DE MAROKAANTJES REIZEN NIET VEEL HOOR

08-11-2023 13:13

Ajacied1981 +17412

lastig reizen met een enkelband ;)

08-11-2023 13:25

Ajaxadam1 +31680

Zou ze toch effe lief aankijken en vragen of ze meewillen. Jongetjes gaan compleet overlopen worden in Marseille.

08-11-2023 15:05

Jake the Snake +17414

AS: jullie mogen in de titel wel wat nuance aanbrengen. Het is de F-side die dit zegt. De titel doet vermoeden dat het een officieel statement van Ajax is (quod non). Laten we de twee vooral niet door elkaar halen.

Overigens inhoudelijk helemaal eens met het statement.

08-11-2023 12:57

Habalaski +1135

Hoewel ik het enigszins met je eens ben, moet wel worden toegevoegd dat het niet alleen de F-side is die dit zegt. Alle supportersgroeperingen hebben hetzelfde statement gedeeld. Ook Ajax Life, waar ze hele nauwe banden met Ajax zelf hebben. Ik krijg sterk de indruk dat Ajax hier ook achter staat, maar zelf liever weg blijft van deze politieke discussie. En dat laatste snap ik dan ook weer volledig.

08-11-2023 13:24

Vik86 +42397

Weer je waar ik me ook aan stoor is dat mensen hier dingen zoals genocide roepen terwijl Israël oorlogsmisdaden pleegt en hamas terreur daden..

Zoek eerst het woord genocide op en lees daarbij wat het betekent.

Genocide kun je pas noemen als het word vastgesteld door 4 internationale instanties.. In dit geval zijn het oorlogsmisdaden en geen genocide..

Mensen snappen niet dat je als je het woord genocide gebruikt, dat mensen daar radicaal op gaan reageren..

08-11-2023 12:46

vandenhaas4 +15164

Blijft grappig als mensen heel stellig iets beweren wat je met 1 minuut googlen kunt ontkrachten.

08-11-2023 15:34

Vik86 +42397

Jaa klopt, maar sommige mensen hebben er baat bij dat er genocide word geroepen en sommige mensen volgen het meteen zonder te checken waar het woord voor staat..

08-11-2023 15:37

Oxxer +165782 moderator

Heel goed besluit..

08-11-2023 12:46

Ajax The Best +16741

Helemaal mee eens. En ook geen vlaggen accepteren zoals bij Oekraïne en LHBTIQ. Weg met alle propaganda en alle politiek uit de stadions.

08-11-2023 12:46

Oxxer +165782 moderator

Geen flyers voor de aanstaande toppers concerten?

08-11-2023 12:47

Breuk +25561

De enige uitzondering haha

08-11-2023 12:51

Oxxer +165782 moderator

😂😂😂 de grote struisvogelveren optocht.

08-11-2023 12:52

Knalpot +3666

Zijn dat flyers om die concerten te boycotten dan is het geoorloofd. Als we dan toch nacompetitie moeten spelen dan wel in ons eigen stadion. Geer en Goor gaan maar op een zeepkistje op het museumplein staan.

08-11-2023 13:18

NW23 +5097

Goed statement. Sowieso dat gedweep met die Israëlische vlag word ik behoorlijk moe van. Los van dit conflict. Ajax is een voetbalclub. Heeft niks met Joden of Israël te maken. Ajax is Amsterdam en Nederland. Niks tegen Joden verder, maar dat gedweep ermee mag wel een keer ophouden. Is ook nergens voor nodig. Die Palestijnse vlag is verder natuurlijk puur provocatief en in dit geval dus ook totaal fout.

Lijkt me heel goed dat deze vlaggen beide niet getolereerd worden. Hoop dan ook dat dit nageleefd wordt en niet een papieren afspraak blijkt te zijn.

08-11-2023 12:42

Boegroe +5917

En wie niet springt......

08-11-2023 12:39

Knalpot +3666

...die is een boer

Kan prima toch? Of zal de agrarische bedrijfstak dan in opstand komen?

08-11-2023 13:19

Heldhaftig +11503

Kunnen we mooi de Nederlandse vlag weer terugbrengen in de ArenA.

08-11-2023 12:29

Vik86 +42397

Dat is te rechts tegenwoordig..hahaha

08-11-2023 12:31

Haarlemmer +20681

Die hangt er al als Oranje speelt, vind dat carnevaleske sfeertje ook maar niks hoor ;)

08-11-2023 12:32

Heldhaftig +11503

Hahaha fuck. Straks mag je geen Ajax vlaggen meer meenemen omdat je andere teams er mee uitsluit.

Nee maar ik vind het vooral in Europese wedstrijden er wel mooi uit zien om Nederlandse vlaggen mee te nemen met 'Ajax' er op of iets dergelijks. Doen die Spanjaarden bij Atletico en Real Madrid ook altijd met de Spaanse vlag.

08-11-2023 12:33

YRGI +33032

Nederlandse en Amsterdamse vlaggen.

08-11-2023 12:35

Ajax The Best +16741

Alsjeblieft niet zeg.

08-11-2023 12:48

AjaxHato +4612

Als die maar niet op zn kop hangt

08-11-2023 13:17

Qifesh +24917

Bij AS mag je wel israelische vlaggen gebruiken en geen palestijnse.
Ook dat is een statement.

08-11-2023 12:27

Vik86 +42397

Zeg gewoon dat beide vlaggen niet kunnen, maar ga niet als een kind lopen janken waarom de 1 wel mag en de ander niet.. Van mij mogen beide vlaggen verwijderd worden.. Jij, ik en iedereen hier hebben niks te maken met het conflict daar..

08-11-2023 12:29

Haarlemmer +20681

Inderdaad. We zijn Ajax, geen landen voetbal circus.

08-11-2023 12:30

Qifesh +24917

DUH dat is precies waar ik op doel vik86, maar begrijpend lezen is vrij moeilijk voor je.

08-11-2023 12:32

Qifesh +24917

@haarlemmer, ohjahjoh.. Ik zeg toch dat er geen consistentie in zit als je palestijnse vlaggen als statement ziet en israelische vlaggen wel ok vind. Als je dus verschil maakt ben je ook bezig met een statement maken.

08-11-2023 12:35

Haarlemmer +20681

Laten we nu het juist weer iets beter gaat met de club als supporters met elkaar de vuist op gaan. Daar wordt het allemaal beter van ja. Als een man achter Ajax. Als je dat niet zint rot je lekker op en ga je maar met welk vlaggetje dan ook op de Dam staan.

08-11-2023 12:24

jo1 +4584

Misschien alle vlaggen verwijderen behalve Ajax vlaggen. Zie het nu niet zo van die andere vlaggen

08-11-2023 12:30

Haarlemmer +20681

Dat bedoel ik ook, Ajax en Amsterdam.

08-11-2023 12:33

jo1 +4584

Juist allemaal die speciale vlaggen nergens voor nodig. Je mag blij zijn met je nationaliteit, maar waarom altijd met een vlag lopen zoals de spelers vaak doen na een kampioenschap. Wat boeit mij nou of uit welk land hij komt, hij speelt dan voor Ajax

08-11-2023 16:02

Haarlemmer +20681

https://twitter.com/NSterdam/status/1721225487479980342 kneusje.

08-11-2023 12:23

Vik86 +42397

Wat een rare zwabber..

08-11-2023 12:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.