Ajax ontvangt boete voor wanordelijkheden tegen Feyenoord; F-Side blijft tegen Vitesse leeg

door Bart Veenstra 255

Bron KNVB

Ajax ontvangt boete voor wanordelijkheden tegen Feyenoord; F-Side blijft tegen Vitesse leeg

door Bart Veenstra 255

Bron KNVB

Laatst geüpdatet

Ajax heeft als gevolg van de wanordelijkheden door de aanhang van de Amsterdamse club voorafgaand en tijdens de wedstrijd tegen Feyenoord een geldboete van 25.000 euro opgelegd gekregen. Daarnaast zal de F-Side tijdens het competitieduel met Vitesse op zaterdag 25 november leeg blijven. Dit meldt de KNVB woensdagochtend.

De KNVB bestraft Ajax op drie punten. 1) Er werd vuurwerk afgestoken bij aanvang van de wedstrijd, 2) het gooien van fakkels op het speelveld in de 44e minuut, waardoor de wedstrijd tijdelijk werd gestaakt en 3) het gooien van fakkels op het speelveld in de 55e minuut, waardoor de wedstrijd definitief werd gestaakt.

Voor deze overtredingen krijgt Ajax een geldboete van 25.000 euro opgelegd. Daarnaast krijgen seizoenkaarthouders van tribune deel Zuid 1 (vakken 125 tot en met 129) geen toegang tot de eerstvolgende thuiswedstrijd van het eerste elftal drie weken na 31 oktober. De betreffende vakken moeten tijdens die wedstrijd - en dat is tegen Vitesse op 25 november - leeg blijven.

Feyenoord liet Ajax kansloos in Klassieker

'Bij het bepalen van de strafmaat is mede gelet op de aard en ernst van het strafbare feiten rekening gehouden met de strafkaart van Ajax waarop meerdere aantekeningen staan', laat de KNVB tot slot weten. Het duel tussen Ajax en Feyenoord werd eerder na 55 minuten gestaakt bij een 0-3 stand. Daarna vonden er buiten en in het stadion rellen plaats. Enkele dagen later werd de wedstrijd uitgespeeld, waarna Feyenoord met 0-4 won.

Lees meer over:
Plaats reactie

Red Devil +3604

Helemaal terecht die straf want ze vragen er zelf om met dat idiote gedrag.
Nog een mazzel dat het maar 1 wedstrijd is.

02-11-2023 11:39

Darm +82

Ja? Kan je mij vertellen wat ik hiermee te maken heb? Ik moet straks thuis op de bank kijken terwijl ik mij voorbeeldig heb gedragen die wedstrijd.

02-11-2023 14:04

nummer13plus1 +281

Volgende keer die gasten een paar corrigerende tikken uitdelen dus.

02-11-2023 17:08

Darm +82

Tuurlijk, toetsenbord held!

02-11-2023 23:14

OuweDibbes +11951

Geen verrassing, zou pas een verrassing zijn als de KNVB Feyenoord een straf geeft.

02-11-2023 11:12

Noahdepoah2021 +4863

F-Side naar boven. Stalen Netten ervoor en gezinsvak beneden. Is het klaar. Lukt het nooit meer om iets naar beneden of op het veld te gooien. En kom niet met sfeer. Dat eentonige getrommel is geen sfeer. Eerder slaapverwekkend.

02-11-2023 05:16

Henk de Vries +11133

En weg met die vreselijke megafoon!

02-11-2023 06:09

BokkieBokstra +11331

Moet meteen denken aan de Meer daar zat op een gegeven een vent met een megafoon. Niet zo een volksmenner als nu, 🥁 trommels moeten ook verboden worden

02-11-2023 17:29

Hunkelaars +3365

Erik ten Hag heeft woensdagavond gereageerd op de harde dreun die Manchester United wederom te verwerken kreeg. Op eigen veld was Newcastle United veel te sterk, waardoor de titelverdediger uitgeschakeld werd in de League Cup.

'Ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen', sprak de hevig teleurgestelde Ten Hag.

Erik kom volgend seizoen maar terug om Ajax weer op de rit te krijgen.

02-11-2023 00:02

Bijlmerboy93 +2521

Haha, die komt voor de broodkruimels echt niet meer naar Nederland.

02-11-2023 00:56

Joko +5063

Streven is om weer beter te worden dan elke club dan ook, Ten hag is niet die man die dat kan. lekker telstar gaan trainen.

02-11-2023 09:44

Arieajax +1153

Belachelijk

01-11-2023 22:33

4bier +31367

Ten Hag vliegt eruit na vanavond

01-11-2023 21:51

ach ja +5801

0-3 al tegen newcastle auw

01-11-2023 23:01

BokkieBokstra +11331

Vind het nog een genadige straf voor het om zeep helpen van een wedstrijd. Paar schamele euro's en het vak een wedstrijd leeg.

01-11-2023 19:43

MarcHogervorst +35302

Ja. Weet je nog wat ze met de laatste wedstrijd van FC Groningen deden vorig jaar?

01-11-2023 20:54

twynestar +28533

daar is de gebruikelijke reflex weer

01-11-2023 21:22

BokkieBokstra +11331

Heb geen flauw idee wat er toen gebeurd is. Weer wel dat er toen ook een wedstrijd was gestaakt. Vind zelf dat als het even kan wedstrijden doorgespeeld moeten worden of het nou bekers of vuurwerk zijn

02-11-2023 00:18

Berkov81 +1550

Terecht, en hopelijk leren die gasten er een keer van.

01-11-2023 19:40

EricAjax1 +7534

Kun je rekenen ?

01-11-2023 19:47

vanreenen +10306

Ach, de goede? moeten weer onder de kwade lijden. Net nu Ajax de steun van de sfeermakers broodnodig heeft, is de sfeer waarschijnlijk ver te zoeken.

01-11-2023 16:49

Polifinario +2101

Ach, er zitten nog 50.000 anderen in het stadion😊.

01-11-2023 22:44

CDX +3239

Die trekken hun bekkie al helemaal niet open 😊

02-11-2023 15:09

Cojones16 +672

Netje ervoor is de enige oplossing. Blijkbaar is het heel lastig om vuurwerk buiten het stadion te houden. Zo’n straf werkt ook totaal niet.

01-11-2023 16:24

TweeBenig2 +16300

Leuk filmpje, we zijn een voorbeeld 🥴
https://www.instagram.com/reel/CzG5SEJIWT8/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

01-11-2023 16:11

JariKanu +984

Wat nou als ze geen rotzooi op het veld hadden gegooid, Ajax-Feyenoord niet was gestaakt, Ajax dus al tegen Volendam had gespeeld, hadden we dan nu ook op plek 18 gestaan?
In die zin zijn ze er dus medeschuldig aan dat we laatste staan.

01-11-2023 16:01

Ajax14AMS +25205

Dan was Mislintat misschien nog in dienst en speelden we binnen nu en 2 a 3 jaar KKD of zijn er failliet.

01-11-2023 16:20

MarcHogervorst +35302

Het gaat erom waar je na 34 wedstrijden staat hoor. En dat zal echt geen achttiende zijn. Leuk voor de statistieken dit, maar verder boeit het niet.

01-11-2023 22:35

Ferd +38566

goh Marc, we kunnen het ook eens ergens over eens zijn

02-11-2023 04:37

JariKanu +984

Ik had de schande desondanks graag willen missen hoor. Word knettergek van al dat gezeik en geziek op tv en op social media.

02-11-2023 16:16

Sjaaakie +1129

Een Feyenoorder die iedereen de maat neemt met een topreactie. Bagatelliseert vervolgens het aansteker incident. Toch aandoenlijk dat Ajax een grotere betekenis in zijn leven speelt dan zijn eigen club

01-11-2023 15:55

VinnieVega +2294

Zwaar terecht dat alsnog een straf volgt, heeft wel te lang geduurd. Toch blijft het bizar om te zien dat het in Engeland nagenoeg altijd goed gaat, en in Nederland en omringende landen regelmatig zo’n puinhoop is.

01-11-2023 15:27

kelvin_de_jong +1251

Joh. Check eens “away fans” op bv insta. Het is wekelijks drama in Engeland. Op alle niveaus.

01-11-2023 15:33

niquedegraaff +5292

Dat over Engeland is een fabeltje. Het gras bij de buren lijkt altijd groener.

01-11-2023 15:38

AFCAjax_1988 +3811

Ik was bij West Ham - Newcastle. Supporters liepen samen het stadion in en uit. Daarnaast ook geen glas tussen uit en thuisvakken. Daar kunnen we heel veel van leren.

01-11-2023 17:00

VinnieVega +2294

Mooi man, ik was afgelopen zondag bij West Ham-Everton. Hing toen een supertamme sfeer maar ook geen gedoe onderling.

01-11-2023 22:10

KingJames23 +11453

In Engeland is de sfeer bijna overal slecht. Alleen Crystal Palace heeft een goeie fanatieke aanhang.

02-11-2023 11:13

Ajax The Best +16621

Ja, is wel goed dat ze die garantie geven

01-11-2023 15:27

Kale +1206

Kan de f-side ff een tijdje nadenken over hun eindeloze steun aan maupie

01-11-2023 14:56

barry1988 +24065

Hier bovenop komen ook nog de kosten voor de schade aan de grasmat.
En voor het slopen van de ingang van de Arena (al staat dit hier los van).
Terwijl dit alleen maar negatieve gevolgen heeft gehad en je er niks mee bent opgeschoten.

01-11-2023 14:52

Ajax The Best +16621

Bij hen is het beeld niet dat ze er niets mee zijn opgeschoten...

01-11-2023 15:14

EricV83 +2031

Misschien moeten die gasten even beseffen wat ze de club aandoen. Weer 25k weggegooid. Heel stoer natuurlijk

01-11-2023 14:49

Josey Wales +11676

Ga lekker klagen bij die prutsers op de eretribune die miljoenen hebben weggeflikkerd de laatste jaren.

01-11-2023 22:09

Ferd +38566

Eigenlijk zou Ajax ieder jaar de boetes moeten optellen bij de seizoenskaarten van de betreffende vakken. 23/24 dus een flinke verhoging van de SCC op F.

02-11-2023 04:38

AllyAjax +4079

Waarom zou ik als seizoenkaarthouder op F meer moeten gaan betalen voor iets wat anderen doen? De boetes worden al verhaald op de daders, waarom dan nog 4500 onschuldigen straffen?

02-11-2023 09:26

CDX +3239

Als jouw buurman te hard rijdt, moeten ze jou voortaan ook maar een boete geven. Want waarom spreek jij je buurman niet aan op zijn gedrag? Ben jij zo'n slecht burger? Foei Ferd, schaam je diep.

02-11-2023 15:12

Ferd +38566

omdat de ellende uit dat vak komt. Als 4500 onschuldigen opstaan tegen de 500 daders dan is het probleem zo opgelost.

06-11-2023 03:47

Ferd +38566

dat is wel een hele domme vergelijking CDX. Als mijn buurman struktureel te hard rijdt (en met hem nog een aantal buren) dan komen er verkeersdrempels. En ik betaal mee aan die verkeersdrempels, of ik nu wil of niet, en of ik nu te hard rijdt of niet.

06-11-2023 03:48

FelixGassenlicht +8979

Verhaal t op die zogenaamde supporters. Ik zie nog die paniek bij de kids voor me.

01-11-2023 14:49

Tommyshelby +129577

Milde straf.

01-11-2023 14:36

MarcHogervorst +35302

Beetje laat. Ik had net zoals Groningen toen direct een wedstrijd zonder publiek verwacht.

01-11-2023 14:34

Concrete +3206

heb begrepen dat Ajax de knvb en alle andere daarbij horende clubjes in coronatijd voor miljoenen heeft gesponsord, trek daar even alle boetes vanaf jongens.

01-11-2023 14:16

4bier +31367

Iemand meer info over harde kern welke aanwezig was bij optreden rapper Jack?

01-11-2023 14:15

Thaschja +10242

Vorder dat terug van Sven hij komt overal mee weg en pak hem de surfplank af😉

01-11-2023 14:12

afca95 +1307

Terechte straf. Alleen straf dan ook is Utrecht en Feyenoord op een zelfde manier,.

01-11-2023 13:52

ajaxfan1972 +2487

F side is top en knvb meet met 2 maten fey geen straf voor de aansteker op klaasen omdat wij zo stoer waren de wedstrijd wel uit te spelen

01-11-2023 13:47

Ferd +38566

en Ajax kreeg geen straf toen Feyenoorder Berghuis een aansteker op zijn knar kreeg in de Arena. Ken de feiten Calimero.

02-11-2023 04:39

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Er is alles aan gelegen bij de knvb om Ajax te laten degraderen

01-11-2023 13:45

BasseyAdriaan33 +13703

Op naar een graftombe zonder enige vorm van sfeer

01-11-2023 13:28

ricky10 +5913

Snap de straf en die moet geaccepteerd worden, maar wanneer gaan ze nou eens optreden tegen die kut bekertjes, misschien moeten ze daar ook vakken leeg laten bij een volgende wedstrijd

01-11-2023 13:28

SundayOliseh +2054

Ja was te verwachten. Het jammere vind ik wel dat je dus een speld kan horen vallen die wedstrijd. Laten we eerlijk zijn, van de rest moet je het niet hebben.

01-11-2023 13:20

TontoKarnaggel +42542

(Terechte) straf accepteren en doorrrrrr.....

Voor iedereen die boos is om de straf: Kom op, niet zeiken. Dit hoort erbij en kon je verwachten.

Voor iedereen die deze straf veeeeeel te laag vind en helemaal depressief word van de "hooligancriminelen" die "alles verpesten" : Stel je niet aan joh, alsof dat wat voorstelt bij de echte problemen wereldwijd. 2 vuurpijltjes op een voetbalveld...poeh poeh, nou, nou, wat een drama....

01-11-2023 13:12

behangdelul +32812

Twee mensen bij jou thuis op bezoek die ineens op je eettafel schijten, maakt het uit joh, doekie er over en klaar, niet zo zeiken.

01-11-2023 13:45

TontoKarnaggel +42542

Deze snap ik niet helemaal, hebben gasten van de f-side bij jouw op tafel zitten schijten?

01-11-2023 13:56

Oeroeboeroe +18432

Je moet ergens een grens trekken en die is bij het op het veld gooien van vuurwerk. Als je dit nu toelaat is volgende week nummer 3 op het veld, daarna 5 en dan... hoe wil je dat dan stoppen? Want dan begint iedereen te schreeuwen "ja maar 2 mocht ook". Dus knalhard straffen, omdat het ook niet op de werkvloer van de spelers thuishoort. Anders komen jouw klanten morgen bij jullie op het werk vuurwerk afsteken. Kijken of ze daar dan zo blij mee zijn en 2 vuurpijlen op deerkvloer minder erg vinden dan de problemen van deze wereld.

01-11-2023 14:00

TontoKarnaggel +42542

En daarom geven ze nu deze straf. En daarom vind ik die straf ook terecht. Het enige wat ik wilde zeggen is dat ik het enorme drama en het moord en brand geschreeuw nogal overdreven vind. Voetbal is nu eenmasl emotie en soms loopt dat wat uit de hand, big deal.
P.s. als klanten 2 vuurpijlen in mijn tuin gooien, zouden die dan ook 25.000 euro boete krijgen?

01-11-2023 14:34

Oeroeboeroe +18432

Dat denk ik niet, omdat jouw belang kleiner is 😉
De schade van die 2 vuurwerkdingen was natuurlijk iets groter, dan dat er bij jou 2 plaggen uitvliegen. Of heb jij ook elke 2 weekenden 50.000 man in je tuin zitten? Dan weet ik nu al waar we project X AS gaan houden 🤣

01-11-2023 20:35

TontoKarnaggel +42542

Hahaha, iedereen is welkom maar wel voor je eigen drank zorgen dan 😉

01-11-2023 20:47

Oeroeboeroe +18432

Ik neem wel wat mee aus der Heimat ;-)

01-11-2023 23:24

MichelAngelo66 +22258

Best bijzonder dat bij Feyenoord de netten voldoende zijn. En normaal ook nog…. of heb ik gemist dat zij zonder publiek moesten spelen?
Ajax moet dit niet accepteren. Prima als je straffen oplegt, maar doe dat dan wel eenduidig.

01-11-2023 13:08

Ajaxadam1 +31670

Had Ajax ook maar trots opzij moeten zetten en netten op moeten hangen.

01-11-2023 13:18

MichelAngelo66 +22258

Want die hingen er ook toen Klaassen die aansteker op zijn hoofd kreeg?

01-11-2023 13:54

Ajaxadam1 +31670

Nee maar ook niet toen er in de Arena vuurwrrk op het veld gegooid werd. Wat is je punt haha?

Het gaat erom hoe een club hierna zélf maatregelen neemt. En dat deed Ajax niet.

01-11-2023 14:13

MichelAngelo66 +22258

Dus als ze netten hadden opgehangen daarna, dan had de F side gewoon mogen komen volgens jou?

Dat is nu precies mijn punt.

01-11-2023 20:47

4bier +31367

Welkom in de wondere wereld van de KNVB onder leiding van Eric Gudde.

Batterij op hoofd Klaassen ✅
Muntje op hoofd Alderweireld ✅
Spelersbus in de fik ✅
Spelersbus bekogelen ✅
Tadic belagen ✅
Tot tweemaal toe verwijzingen Nouri op spandoeken ✅
Brobbey racistisch bejegenen ✅
Fakkels op het veld ❌: Boete en tribunedeel leeg

01-11-2023 13:08

Juichtoon +32658

En al meer dan 25 jaar doek(en) in de Kuip bij de Klassieker verwijzend naar Beverwijk. Ach dat Fnoordbestuur zit onder zo'n dikke laag boter die ze je helemaal niet meer.
En Ajax, tja die blijven daar maar steeds heenrijden alsof er niks aan de hand is...

01-11-2023 13:37

Patrick78 +52601

Feyenoord ontvangt een medaille en Ajax ontvangt boete

Check the difference

01-11-2023 13:00

Momo +16233

Werkt goed jezelf omkleden onder een doek als er alsof 50 man gepakt is

01-11-2023 12:55

Oxxer +164598 moderator

Michael van Praag is terecht voorstander van extreem hard straffen naar Engels model, misschien kan hij nog harder gaan lobbyen, het duurt erg lang voordat de wet rond is. Geen digitale meldplicht, overheden en ICT is een drama, fysiek naar bureau, ID checken, afvinken en daarna opzouten. Harde kernen gijzelen clubs en zijn tot een bepaalde hoogte de baas in het stadion.

01-11-2023 12:40

AJAX4EVER62 +1343

Die schijt KNVB doet echt alles om het hele seizoen van Ajax te frustreren. Nou hebben ze zelfs de overheid code geel/oranje laten afroepen om de wedstrijd af te kunnen lasten.

01-11-2023 12:37

Gonzalez75 +5880

Tja, eigen schuld dikke bult. Typisch weer een gevalletje dom menselijk handelen. Laat ze lekker dat vuurwerk in hun eigen huis of appartement afsteken. Geeft ook sfeer!

01-11-2023 12:34

fanvooraltijd +6817

Konden wij die advocaat van feijenoord niet gebruiken ,dan waren we vrij gesproken .

01-11-2023 12:29

kay.e +1095

En de rolstoelvakken ?

01-11-2023 12:24

superjood +76

Daar gaan ze spijkermatten neerleggen geloof ik.

01-11-2023 12:37

NeeI +107910

Ik heb zomaar t vermoeden dat dhr Frits hieronder in het verleden een blauwtje heeft gelopen bij Guido Albers.

01-11-2023 12:23

HendrikAjax +16883

Het kan bijna niet anders met al zijn obsessieve complottheorieën over Albers

01-11-2023 12:25

trodat4030 +97067

Is het niet toevallig die idiote zaakwaarnemer van Mees de Wit die indertijd ook Marc en Edwin ging bedreigen? Heeft er verdacht veel van weg, ietwat verder verknipt nog, maar zoiets is ook vast iets dat naar mate van tijd groeit bij iemand...

01-11-2023 12:34

emieltjuhh +18020

Man city meldt zich voor Gabriël Misehouy.

01-11-2023 12:21

MisterAFCA +6442

Dan hoop ik dat Ajax net zoals Utrecht toen, de F-side over de rest van het stadion verdeeld. Zou kut zijn als ik niet kan gaan.

01-11-2023 12:18

Momo +16233

Waar wil je al de mensen plaatsten kaarten zijn uitverkocht. Alleen via resale zou je een kaart kunnen krijgen

01-11-2023 12:53

NipeB +15839

Tuurlijk niet. Weg met de F-side. Jullie werden uitgejouwd door de rest van het stadion of ben je dat alweer vergeten?

01-11-2023 13:04

MisterAFCA +6442

Prima man, laten we maar eens kijken dan of de Arena net zo sfeervol is tijdens Europese avondjes met dat klapvee zoals jij…

Prima ook dat je ons allemaal over 1 kam scheert. Ook binnen de F-side zijn er groeperingen vriend. Net zoals ik hier al vaker heb geschreven en daar ook hardop heb gezegd, vond ik dat gedrag Ajax onwaardig. Ook verliezen moet je groots doen. Al is het tegen die lakken.

Maar sneuneuzen zoals jij roepen lekker mee met de menigte en vergeten dat de F-side ook hele goede dingen voor Ajax doen.

Als wij niet opstaan gebeurt er niks! Of het gebeurt veel later…

Maar blijf lekker op je stoeltje zitten…

Mooie profielfoto trouwens. Of is dat alleen om een beetje mooi te doen?

01-11-2023 14:20

NipeB +15839

Wat voor goeds doen jullie dan? Allemaal volkomen teniet gedaan door hoofdingang beschadigen met je hoodies op en wedstrijd staken. Nul support ook van de rest van de supporters. Ik zit nooit op mijn stoeltje. Ik ken de F-side ook wel een beetje, sterker nog, heb er wel eens gestaan. Ik haak nogal af op gezwaai met vlaggen en vuurwerk terwijl je niet weet wie er op het veld staat. Of protesteren tegen een RvC terwijl je niet weet wat die eigenlijk doen. In de rest van het stadion zitten de echte supporters. Die zouden hun stadion en club nooit beschadigen en benadelen. Boeit me weinig van welke groepering je bent. Het is al zeer bedenkelijk als je niet begrijpt wat jullie hebben gedaan. Je veroordeelt het niet eens. Einde discussie. Hoop dat er snel een einde aan het vak komt met stadion-en omgevingsverbod. Tekenen zijn gunstig. Daar wordt Ajax een stuk leuker van. Hooligans heeft geen enkele club nodig.

01-11-2023 22:47

MisterAFCA +6442

Je bent nogal overtuigd van je eigen gelijk hè omhooggevallen deugmensch?

Er staat 5000 man op dat vak… maar hé dat is allemaal tuig hè? zonder de F-side had “jouw” club niet de successen gekend waar jij waarschijnlijk zo van genoten heb… want mede dankzij ons was de Arena een onneembare vesting. Wij maken de sfeer, wij staan er, altijd en overal maat. Wij laten zelfs in uitwedstrijden het lijken alsof onze jongens thuisspelen. En wat doe jij? Klappen en juichen? Achter je toetsenbordje? Als je niet op de F-side staat zit je op je stoeltje… anders gaat de rest van het klapvee klagen dat ze niks zien.

Ik ben ook weleens op de F-side geweest… dus je weet er alles van😂😂😂😂 Ik ben weleens in Zimbabwe geweest. Ik weet nu alles van het land en de complexe cultuur daar…😂

Er zijn er een paar daar die dingen gedaan hebben die niet door de beugel. Heel hard aanpakken idd. In de rest van het stadion zitten de echte supporters… gaan we morgen zien… als de helft weer thuisblijft vanwege de resultaten of het slechte weer…

Jij lult heel zelf overtuigd over hooligans en de F-side en dat ik niks veroordeel. Leer lezen pannekoek. Je hebt het maar over jullie… de grootste groep staat daar maar voor 1 ding! Voor Ajax en voor de sfeer.

En ja wij protesteren tegen de RVC… we weten niet wat ze doen? Deze RVC heeft helemaal niets gedaan soepkip! Daarom staan we er zo belabberd voor!

Maar met zo’n figuur die alleen maar in krachttermen lult en alleen maar generaliseert valt niet te praten.

Meneer Ik hou niet van vuurwerk en vlaggen maar vind het maar al te interessant als profielpic…
Je voelt jezelf nu heel gevleid omdat je een paar likejes hebt op je reactie. Dat is te lezen ook aan de manier waarop je schrijft…

Print het uit en hang hem boven je bed maat.

Kom maar terug als je normaal kunt doen.

01-11-2023 23:38

NipeB +15839

🤡 Je zit toch zelf ook achter een toetsenbord? Sfeer is prima, domme acties zoals rond de Klassieker niet. Als maar duidelijk is overgekomen dat de rest van het stadion jullie totaal niet steunde. En de RvC. Je weet niet wat een RvC ook bij Ajax doet, dus ik denk dat jij een soepkip in de spiegel ziet als je er in kijkt. Het is echt zo ontzettend dom dat ik er niet meer op reageer. Heb al vaak genoeg uitgelegd wat een RvC wel en niet doet. Met vlaggen zwaaien en op een trommel slaan is dan meer jullie ding. Als jullie serieus denken dat successen door jullie komen 😂. Maar goed, even in die redeneerlijn: dan staan jullie met sneue hoofdingang bestormen en RvC protesten en vuurwerk op het veld gooien ook voor de totale afgang van onze club. Alles wat mis is, komt dan ook samen in de F-side.

02-11-2023 08:07

MisterAFCA +6442

Klopt, ik zit ook achter een toetsenbord. Maar vanavond sta ik er weer. Jij ligt waarschijnlijk op schoot bij je mama

Je bent echt echt nog stommer dan je schrijven doet vermoeden hè? Gok dat jij heel erg gepest bent op school. Heel sneu maar als ik dit allemaal lees, heel begrijpelijk. Je kan er niks aan doen ook.

Je blijft ook maar over jullie praten. Dan is het idd moeilijk discussiëren.

Die domme acties rond de klassieker zijn gepleegd door een heel klein groepje en worden door de meesten van de F-side afgekeurd.

Voel je je gesterkt door de rest van het stadion? Kan je eindelijk ergens bijhoren? Gefeliciteerd man. Geniet er maar even lekker van.

Ik weet prima wat een RVC bij Ajax doet eikel. Toezichthoudend orgaan zeg maar. Toezicht houden over de directie bijvoorbeeld. Kijken of die zijn werk goed doet. Denk dat we met z’n allen wel kunnen concluderen dat ze daar ernstig gefaald hebben. En niet alleen wij concluderen dat. Dat doen ze zelf ook. Lees anders even het interview van Piertje terug. Daarin geeft hij zelf ook aan dat het toezicht houden niet goed gegaan is. Een RVC mag nooit laten gebeuren dat een directeur 12 nieuwe spelers koopt. En 115mio over de balk stuitert. Dus misschien moet je zelf even opzoeken wat de functie van een RVC is want je begrijpt er vrij weinig van.

Het feit dat je het over trommel slaan en vlaggen zwaaien hebt vertelt mij dat je er echt heel weinig van begrijpt. Sterker nog, ik denk dat je er nog nooit geweest bent en waarschijnlijk de Arena niet eens weet te vinden.

Je hooghartigheid is schrijdend man. Zeker voor iemand die denkt overal boven te staan en eigenlijk nergens op terugkomt behalve over het feit dat het hele stadion tegen ons was en iedereen devalueert tot een trommelaar en vlaggenzwaaier… daarmee haal je je eigen hooghartigheid flink onderuit.

De vraag stellen is hem beantwoorden maar denk jij dat we al die CL successen hadden behaald zonder de F-side? Zonder een kolkende arena? Ik denk van niet. Denk jij dat we überhaupt een kolkende arena hadden gehad zonder de F-side? Nee zeker niet. Dus ja die successen gaan samen. Zoals de spelers overigens zelf ook aangaven na de wedstrijd. Maar je gaat het pas zien als je het begrijpt. En begrijpen ga jij het nooit.

Lekker mee staan doen op de pogo bij 90 minuten lang? Helemaal zelf ingezet waarschijnlijk😂 O wacht, nee natuurlijk niet toen zat je gewoon op de bank wensende dat er ook bij mocht zijn😂

Dus kwal, nu weer snel de kelder in van je moeder en terug in je mand. Want “supporters” zoals jij kan Ajax beter kwijt zijn dan rijk….

O ja nog één dingetje, verander je profielfoto man. Want eigenlijk haalt die je hele hooghartige verhaaltje al onderuit en verteld hoe graag je er eigenlijk bij wil horen.

02-11-2023 11:33

NipeB +15839

Ik denk dat ik een stuk ouder ben dan jij aan je woorden te lezen, mijn ouders zijn er allang niet meer en mijn kinderen allang volwassen. Denk eerder dat jij nog een mammie hebt als het je zo voor in de mond ligt. Niks gemerkt van de afkeuring van al die enorm welwillende F-siders. Niet op die dag en niet daarna in een statement. Dus dat neem ik niet serieus. Hooghartig is het als je doet alsof de F-side de supporters zijn en alsof de F-side voor het succes verantwoordelijk is dat Ajax regelmatig haalt. Dat zijn namelijk de spelers en de staf. Aanmoedigen kan iedereen en doet ook iedereen in het stadion. Ik ben tenminste op de F-side geweest. Jij kent zo te lezen verder echt helemaal niemand die seizoenkaarten heeft in andere delen van het stadion. Ik heb al decennia lang seizoenkaarten, ik hoor al heel lang bij de normale seizoenkaarthouders die Ajax op de voet volgen en ook de jeugdopleiding. Ik ken de jaren 70 echte successen en was bij alles live erbij vanaf de jaren 80, dus Marco gewoon in het echt in de Meer of 1995 de magische halve finale in het OS en de finale in Wenen, ik was overal bij. Ik hoor net zozeer bij de kolkende sfeer. Ik hoef me er alleen niet op voor te laten staan. Je doet net of andere vakken niks doen. En 😂 niks van een RvC weten? Joh, ik zit in RvCs. Daarom weet ik juist wel hoe dat werkt. Ik ken ook RvC leden van Ajax. Heerlijk dat met Van Wijk/Van Praag en Blind het lek volgens de F-side kennelijk weer boven is. Ik denk dat je daar over een tijdje anders over denkt, ik heb niet de indruk dat je veel begrijpt van de organisatie Ajax of wat daar aan de hand is, ik overigens ook beperkt maar ik ken wel een aantal mensen daar waar ik. Het nodige van hoor. Het enige dat ons bindt is dat we allebei hopen dat Ajax er bovenop komt. Verder ben ik wel uitgepraat.

02-11-2023 12:30

MisterAFCA +6442

Hahaha jij zit in RVC’s en kent mensen in de RVC van Ajax.😂

En je dan zo profieleren😂😂😂

Jij bent af😂

Man man… je haalt alleen dingen uit mijn verhaal waar jij je gelijk op denkt te kunnen halen… buigt alles jouw kant en en maakt er wéér een eenzijdig omhooggevallen verhaal van…

Als je daadwerkelijk denkt dat de successen geen wisselwerking zijn ben je echt wel heel erg stom.

Natuurlijk ligt het in eerste instantie bij de spelers en staf. Maar het tot grotere hoogten stuwen daarvan komt echt wel door de supporters. Jij wil dat niet zien. Of je ziet het wel maar bent te arrogant om het toe te geven. Net zo goed dat je nog steeds over jullie blijft praten en de hele F-side over 1 kam blijft scheren. Je verwacht zelfreinigend vermogen op de F-side terwijl je dondersgoed weet dat het gros niks kan beginnen tegen de echte harde kern. Net zo goed als dat jij dat niet kan. Maar goed, dat is jouw wereldvreemdheid.

Natuurlijk kan de F-side het niet alleen en doet de rest van het stadion ook een duit in het zakje… we kunnen het niet zonder elkaar. De F-side is wel de aanjager van de sfeer. Zonder de F-side is het een dooie boel maar je bent te arrogant om het toe te te geven. Want de F-side is kut en één al crimineel met simpele vlaggenzwaaiers…

Ondanks alles en het feit dat je niet mijn persoon bent wil ik je best weleens meenemen het vak op om het tegendeel te bewijzen.

Daar zal je je echter wel te groot voor voelen…

Fijne dag verder.

02-11-2023 13:47

NipeB +15839

Wel heel erg veel aannames over iemand die je niet kent. Als er zoveel anderen op de F-side tegen de acties van de harde kern zouden zijn, waar zijn dan de anonieme statements na de Klassieker vanuit die groepen? Ik heb helemaal niks gezien. Dat je het niet in dat vak deed snap ik ook wel, zoals gezegd, ik ben er in mijn leven meerdere keren geweest, dus ik ken er wel een aantal. De rest van het stadion kon niet meer doen dan luidkeels laten merken dat we de F-side niet steunden. In het vak waar ik zit waren er ook een paar die naar de hoofdingang gingen. Daar heb ik mee gediscussieerd samen met anderen. Heeft niet geholpen volgens mij want ze gingen toch naar de hoofdingang maar gelukkig wel met maar heel weinig mensen uit ons vak. Meer kun je niet doen. Dacht je dat het daar niet hoog oploopt of er niet gevochten wordt? Hoe het met onze club gaat doet iedereen pijn, supporters kunnen daar alleen weinig aan veranderen, behalve de club blijven steunen. Een bescheiden bijdrage in mijn ogen, want voetbal dat spelen toch echt de spelers en daar kom ik ook voor. In mijn vak is het al jaren gezellig en zit alles door elkaar heen. Je neemt verder maar lekker aan wat je wilt. Ik ken mensen van de F-side zoals ik al een paar keer schreef en heb er ook een paar keer in mijn leven gestaan. Ik weet wat je bedoelt. Toch zouden de anderen meer kunnen doen dan ze hebben gedaan. Daar ben ik van overtuigd. De club is zoveel belangrijker uiteindelijk dan wij als supporters. Wij zijn niks meer dan een onderdeel. Dus te groot? Juist niet.

02-11-2023 18:12

MisterAFCA +6442

Ik denk dat je wel een goed pik bent.

Gefeliciteerd met de overwinning van vanavond!

02-11-2023 22:49

NipeB +15839

Ja jij ook. Zowaar opgelucht. En dat tegen Volendam. Maar 3 punten is het enige dat telt en helpt nu.

02-11-2023 23:54

MisterAFCA +6442

Hier ook man. Wat een bizarre ontlading in het stadion bij de 1-0. Heb de Arena zelden zo horen ontploffen bij zo’n wedstrijd. Logisch ook.

We hadden deze meer dan nodig en kunnen gelukkig weer naar boven kijken!

03-11-2023 00:03

Ajaxfan16 +27446

Off: zou mij niet verbazen als de wedstrijd morgen weer wordt uitgesteld, ivm die voorspelde "storm". Niet omdat het in onze stadion niet kan, maar meer voor de supporters die naar het stadion moeten komen.

01-11-2023 12:16

Wendy.H +7032

Dak kan toch dicht, gewoon spelen, oh wacht die laatste zin. Zou zo maar eens kunnen ja

01-11-2023 14:19

julianmkm +200

Jammer dat deze domme boete wordt geaccepteerd door Ajax.

Is een actie die 1x gebeurd en niet meer terug komt.
Was als protest tegen het huidige bestuur/beleid, wat toegestaan werd door de KNVB zelf met hun regelgeving omtrent het staken van voetbal wedstrijden.

01-11-2023 12:14

HendrikAjax +16883

Volledig terecht dat we hiervoor gestraft worden. Anders geef je elke debiele supporters groep een vrijblief om vuurwerk te gooien zodra het bij hun club niet loopt zoals zij willen.

01-11-2023 12:27

EricV83 +2031

WTF, wat een verhaal. Waar is dit op gebaseerd, volledig uit je dikke duim gezogen? Voor de duidelijkheid, reageer hier op Frits H. van 12:02

01-11-2023 12:11

trodat4030 +97067

Fritsie is van de complottheorieen. Ajax wordt ook in het geheim geleid door Guido Albers volgens hem ;-)

01-11-2023 12:17

EricV83 +2031

Ha nou, dat is wel duidelijk ja, die complot theorieën

01-11-2023 12:25

HendrikAjax +16883

Er is nog steeds een klein stukje geloof dat Frits gewoon een grote grap aan het uithalen is maar ik ben bang dat hij hier oprecht in gelooft.

01-11-2023 12:31

EricV83 +2031

Als dit een grap van Frits is, dan is het wel een goeie grap. Ben alleen bang dat het zo niet bedoeld is. Denk zelf niet dat hoe Menno door het slijk gehaald wordt heel grappig is.

01-11-2023 12:54

HendrikAjax +16883

Daar heb je gelijk in. Er is niks grappigs aan om onze best presterende directeur in jaren weg te zetten als rat zonder dat hij iets verkeerds heeft gedaan.

01-11-2023 14:59

Adam24 +39192

Harde kern is niet meer van deze tijd. Lekker thuisblijven en daar de boel kort en klein slaan.

01-11-2023 12:09

MichelAngelo66 +22258

"niet meer van deze tijd". Als ik iets een ongelofelijk onnozele stelling vind is dat het wel.

01-11-2023 13:40

eenAjaxfan +20393

Wow, wat een boete!!??
Dit zal ze leren....
€25000 en één hele wedstrijd zonder F-side.

Sjeezus, wat een slappe hap.

01-11-2023 12:07

Di Vedaci +1765

Weet je wat pas slappe hap is? Hoe in dit land wordt omgegaan met draaideur criminelen en pedofielen! Voetbal supporters worden relatief gezien veel harder aangepakt.

01-11-2023 12:08

eenAjaxfan +20393

Allebei harder aanpakken.

01-11-2023 12:11

Adam24 +39192

Wat een onzin blaat jij uit zeg. Voetbalhooligans worden echt nauwelijks aangepakt en het ergste is nog dat ze door de clubs in bescherming worden genomen. Wat het met andere vormen van criminaliteit te maken heeft is mij echt een raadsel.

01-11-2023 12:13

jokers +1175

klopt het zijn diegene die er niets mee ta maken hebben die worden aangepakt, de daders lachen de ballen uit hun broek

01-11-2023 12:15

jaripettersson +9521

Mensen die nog steeds bij elk nieuwsbericht over de vorige coach beginnen missen hem denk ik een beetje..

01-11-2023 12:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.