Cziommer hint op snelle transfer: 'Als ik Burnley was, zou ik het overwegen'

door Bart Veenstra 326

Bron Viaplay

Cziommer hint op snelle transfer: 'Als ik Burnley was, zou ik het overwegen'

door Bart Veenstra 326

Bron Viaplay

Laatst geüpdatet

Wout Weghorst staat nog altijd voor een vertrek bij Burnley. Dat laat zijn zaakwaarnemer Simon Cziommer weten bij Viaplay. Weghorst staat onder meer in de belangstelling van Ajax, terwijl ook enkele Turkse clubs interesse hebben in de spits.

Al weken wordt geschreven dat Ajax Weghorst wil aantrekken, al zal dan wel eerst Chuba Akpom verkocht moeten worden. Akpom is echter nog altijd speler van Ajax en zodoende speelt Weghorst nog altijd bij Burnley. Afgelopen weekend kwam hij niet in actie voor de Engelse club en bij Viaplay legt Cziommer uit waarom zijn cliënt niet speelde.

'Er waren wat akkefietjes. Of akkefietjes... situaties die ervoor zorgden dat Wout even naar huis moest. Familieomstandigheden', zegt Cziommer. 'Dus toen was hij twee dagen niet bij de club en toen hij terugkwam, was het al twee dagen voor de wedstrijd. Dus de manager liet hem buiten de selectie. Maandag meldt hij zich gewoon weer op de club en gaat hij weer door.'

Cziommer verwacht dat Weghorst deze week nog een transfer zal gaan maken. Volgens de zaakwaarnemer heeft ook Burnley daar baat bij. 'Als ik het mag inschatten, denk ik dat Burnley blij is als ze nog wat geld voor Wout kunnen vangen. Het is zijn laatste jaar en hij is ook niet de goedkoopste speler van de club. Ze zijn ook gedegradeerd. Als ik Burnley was, zou ik het overwegen.'

'Ajax wil Weghorst vanwege mentaliteit en instelling'

"Dat hoop ik ook', voegt de Duitser er nog aan toe. 'En dan moeten wij nog zorgen dat er een fatsoenlijke club klaarstaat, maar daar maak ik mij geen zorgen om', doelt hij wellicht op de belangstelling van Ajax. De Amsterdammers willen Weghorst naar verluidt vanwege onder meer zijn mentaliteit en instelling aantrekken, zo schreef Voetbal International vorige week.

Het medium schreef toen dat Ajax in het vorige seizoen bij tegenslag vaak in elkaar stortte. 'Farioli vindt het dat zijn selectie aan karakter en mentaliteit ontbeert en hecht daarom waarde aan spelers als Weghorst, Pasveer, Steven Berghuis, Branco van den Boomen, maar ook Jakov Medic, die ondanks zijn beperkte inbreng nooit verzaakte. Farioli verwacht van Brobbey en Bergwijn meer dat ze een voortrekkersrol op zich nemen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Michael 1974 +22035

Farioli had vertrouwen in medic? Hoe dan; hoeveel
Minuten heeft die gespeeld voor hij weg was dit seizoen?

26-08-2024 22:54

Jake the Snake +17365

Wat moet Ajax met Weghorst als ze Akpom niet verkocht/verhuurd krijgen?

Of er is een deal om eerst EL veilig te stellen. Geruchten waren aanvankelijk ook dat Akpom die kwalificatie potjes zou spelen en daarna pas mocht vertrekken.

26-08-2024 15:58

ajaxwestland09 +29069

⏳️⏳️⏳️ het is al eind middag bijna gebeurt niks !

26-08-2024 15:34

AFCCruyff +4043

Niet getreurd, na de winterstop hebben we Brobbey, Bergwijn en Traoré terug

26-08-2024 15:27

OwenStevenDalberg +27578

Dan moeten ze eerste weer opbouwen, want die gasten kunnen hun conditie zelfs in 2 dagen verpesten.

26-08-2024 18:01

Tommyshelby +129827

Hoop dat Forbs en vd Boomen sowieso nog geen, daar hoef je niet eens vervangers voor te halen. Idem voor Tahirovic en Wijndal.

Akpom moet ook vertrekken. Weghorst is de betere speler en zal meer toevoegen, ook buiten het veld. Bring el Bobo to the Arena.

26-08-2024 15:00

RBP +7743

Denk dat ze gegokt hebben op verkoop van Bergwijn om daarmee de markt op te kunnen. Niet alleen financieel de beste verkoop geweest, ook qua voetbal. Verschrikkelijke voetballer, met een dramatisch motivatieprobleem. Waant nog steeds dat hij bij top 7 clubs PL mee kan.

26-08-2024 14:19

wijzijndebeste123 +165340

Feyenoord nadert akkoord met Forest over Gimenez. Weghorst zal nu naar Rotterdam gaan schat ik in.

😂

26-08-2024 13:46

Artemio +32216

Dat zou ik niet erg vinden.

26-08-2024 13:48

Bergkomp +1399

Lijkt me een prima speler voor die club

26-08-2024 13:49

jeffrey_van_der_sluis +30584

Die hebben al Ueda en die nieuwe spits, Carranza ofzo?

26-08-2024 13:49

sucre +15267

Yep, Carranza.. ik moet altijd aan die ontvoeringen denken, ben oud, maar niet zo oud;-) Maup Caransa.

26-08-2024 13:53

Rockanje23 +37128

Maup was een persoonlijke vriend van de ouwe Jaap en de grootste sponsor in de gouden jaren van onze club.

26-08-2024 16:17

sucre +15267

@123, dat moet een huilend gezichtje zijn? ;-) Ik word er echt niet vrolijk van. Zoals jij gisteren ook al zei, Fey wordt daar gewoon beter van. Ik hoop maar dat Wout gewoon op ons wacht en zoals hij zelf zei graag bij de grootste van NL wilt voetballen, maar zijn (en ons) geduld wordt ernstig op de proef gesteld...

26-08-2024 13:56

Soccerskins v2 +43474

Weghorst is een Ajacied, die heeft niks met Feyenoord.

26-08-2024 14:01

leeke +10411

Ach als ze goed betalen wel hoor.wat jij zegt is de grootste bullshit....kijk alleen al naar Dest,Lang zitten ook bij de concurent

26-08-2024 16:02

Soccerskins v2 +43474

Dest en Lang zijn ook geen Ajacieden.

26-08-2024 16:11

ajaxwestland09 +29069

Wat moeten ze met 3 spitsen

26-08-2024 15:34

insectenverdelg +23554

t is zelfs mbt geruchten over transfers oorverdovend stil de qfgrlopen 5 dagen. Echt absurd.

26-08-2024 13:38

Jake the Snake +17365

Dit is het gewoon. Misschien nog wat uitgaand aan het eind van de rit, of een Weghorst als Akpom vertrekt maar that’s it.

26-08-2024 13:45

Ajax-Amsterdam +4203

Ja dat wilde ik ook gaan typen. Niet best dit.

26-08-2024 13:46

Dapperestrijders81 +2111

Echt he. Ik hoop nog op eriksen de laatste dag. Maar dan moet van de boomen weg.

26-08-2024 13:46

ajax4ever001 +18652

Ben benieuwd wat de oneliner wordt van Ajax na deadline day. Zou het een bekende oneliner zijn?

26-08-2024 13:37

Kryptonite +76987

Ik verwacht een paginabreed interview in de Telegraaf waarin Alex uitlegt dat de markt eigenlijk nooit echt is losgekomen en hoe blij hij is met Traore, Rugani, Weghorst en Rosario.

26-08-2024 13:46

Bergkomp +1399

Weghorst EN Rosario? Ik denk dat er gewoon geen ene zak meer gaat gebeuren. Dan gaan we het doen met deze jongens en ze speelden best aardig tegen Witheuvel.

26-08-2024 13:50

PalFischerArmy +2620

Ik heb tevens de neiging om uit te halen naar kroes, maar ook stewart zie ik flink aanklooien. En die doen wel mee aan de CL. Dus het zal vast vooral aan de markt liggen. Neemt niet weg dat Kroes te hoog van de toren heeft geblazen.

26-08-2024 13:35

AFCA-pride +17432

Feyenoord is ook nog niet zover met transfers.

26-08-2024 13:42

Dapperestrijders81 +2111

Ik denk dat ze allemaal wacht wat er gaat gebeuren na de uitspraak. Als straks blijkt dat je de hoofdprijs hebt betaald....

26-08-2024 13:48

Merrick +6783

Ik ben het wel eens met de topreactie maar ik denk dat het ook niet meehelpt als Farioli aangeeft dat hij tevreden is over spelers als Akpom, Sutalo en Medic Met uitzondering van Sutalo, die eigenlijk steeds beter gaat spelen en daarom een kans verdient, geef je wel een signaal af aan de andere spelers dat ze niet hoeven te vertrekken.

26-08-2024 13:32

Nr.10 +111573

Nee hij moet de spelers waar hij mee werkt openlijk gaan afzeiken. Dat heeft vorig jaar goed gewerkt he met Maurice Steijn.
De trainer moet gewoon altijd achter de spelers staan die hij op dat moment in z'n groep heeft, heel simpel. Het transferbeleid is Kroes verantwoordelijk voor, niet Farioli.

26-08-2024 13:33

Kryptonite +76987

Hahaha nou wordt ie pas echt mooi. Wat niet helpt is dat Farioli publiekelijk aangeeft tevreden te zijn over spelers en dus niet de TD die aan de grote klok hangt dat de spelers ruk zijn, dat we eerst moeten verkopen voordat we kunnen kopen, dat we desnoods met verlies moeten verkopen, hoeveel we precies mogen uitgeven van de inkomsten, etc.

😂😂

26-08-2024 13:36

Ajax-Amsterdam +4203

Als Farioli tevreden is over spelers als Akpom en Sutalo dan is dat toch alleen maar goed? Ze doen het prima momenteel. Ze werken hard en tonen weerbaarheid na zo'n slecht seizoen. Dat is de juiste mentaliteit. Ik zou Forbs daar ook wel bij willen zetten, hoewel hij nog stappen moet gaan maken. Ik weet zeker dat als je met hem aan de slag gaat dat hij die ook nog gaat zetten. Als je deze spelers weet te behouden dan ben ik zeker van dat je ze met veel winst gaat kunnen verkopen volgend seizoen.

Ik heb liever dat Ajax spelers als Brobbey en Bergwijn verkoopt. Twee spelers die nog wat kunnen opleveren en voor opluchting zorgt in het salarishuis. Als ik de simpele ballen die Brobbey gewoon prima kan aannemen weer van zijn voeten zie springen of Bergwijn zijn fitheid en invalbeurten bekijk dan word ik daar niet blij van.

26-08-2024 13:58

sucre +15267

WHahahaha die Merrick.. hoe is dit dan uit te leggen?! Een trainer is tevreden over een speler, hij valt hem niet openlijk af... en dat uitleggen als slecht? Belachelijk natuurlijk.

26-08-2024 13:58

Simpelishetmoeilijkst +25385

Houdt Akpom maar, en dan moet Brobbey uit een ander vaatje tappen, als hij wil spelen.aan Weghorst heb je niets op de lange duur. Die gast is al 32 toch?

26-08-2024 13:31

Soccerskins v2 +43474

Exit: Wijndal, Tahirovic en Akpom
In: Eriksen en Weghorst

Dit is het minimale wat er imo nog moet gebeuren voor een redelijke selectie en ook dat lijkt me te veel voor één week. Heb je de dossiers Ramaj, Rensch, Van den Boomen, Bergwijn, Rasmussen en Forbs niet eens behandeld.
Uiteindelijk is het toch een hele teleurstellende transferperiode geworden waarin Kroes zeker niet vrijuit gaat. Ik geloof eerder dat Kroes te hoog in de boom is gaan zitten of de deals gewoon niet rond heeft gekregen, dan dat er geen enkele club is gekomen voor de spelers die ik noem.

26-08-2024 13:24

Simpelishetmoeilijkst +25385

Soccer skins v2, denk dat je gelijk hebt. Geen club die veel gaat betalen voor al dar brandhout van ons. Misschien na het huidige seizoen, mochten we het goeddoen.

26-08-2024 13:33

Magic1963 +469

Even vloeken in de kerk ; Karsdorp, Jahanbaksh, Kramer, van Aanholt, Vilhena, Arias, Doekhi, Ocampos, Dani de Wit kunnen we ook nog vragen. Maar liever Eriksen en Soteldo want verdedigend zit het volgens mij wel goed.

26-08-2024 13:21

Adam24 +39238

Ik geloof best dat Kroes het beste met Ajax voor heeft en zich inzet om de club weer terug te krijgen waar hij hoort, maar ik denk ook dat Kroes lijdt aan een fikse dosis zelfoverschatting. De man is nog nooit ergens TD geweest en ging het allemaal wel eventjes regelen terwijl twee TD's er net een puinhoop van hadden gemaakt. Zijn geblaat in de media heeft natuurlijk niets bij gedragen en deze week zullen nog een paar spelers vertrekken voor een appel en een ei en halen wij Weghorst en Rosario. Nou Joepie! Dan heb je met Traore, Weghorst en Rosario NUL restwaarde binnen gehaald. Dat is waar alle clubs uiteindelijk kapot aan gaan. Ajax had creatief moeten scouten ipv dat eeuwig dood staren op een paar eredivisie coryfeeën.

26-08-2024 13:21

Nr.10 +111573

Precies. Ik twijfel ook niet aan Kroes' goede intenties en arbeidsethos. We hadden gewoon voor iemand met ervaring moeten gaan in deze situatie. Kroes levert niet.

26-08-2024 13:27

Simpelishetmoeilijkst +25385

Nr. 10 ik gespecialiseerd hem nog wat tijd.

26-08-2024 13:34

Nr.10 +111573

Tja, het is nog een weekje, maar je kan je toch eigenlijk al niet meer voorstellen dat het nog een geslaagde window wordt. Sowieso heeft hij er al in gefaald om de selectie voor de start van het seizoen te versterken, en dat was natuurlijk wel het doel. Het hing er behoorlijk om in die voorronden, en dat kan je niet los zien van het feit dat we nog helemaal geen versterking hadden op dat moment. Ja een Bertje Traoré die nog opgetraind moet worden en er niks van bakt.
Ik hoop dat er nog een hoop gebeurt, maar ik heb echt wel stevige twijfels inmiddels bij Kroes als TD. En achteraf denk je dan ook: ja, is het nou zo gek dat hij het niet zo goed doet? Dit is de eerste keer dat de man als technisch directeur werkt! En dan denk je: waarom doen we dat nou weer?

26-08-2024 13:37

OwenStevenDalberg +27578

Ik had destijds op Arnesen gehoopt. Hij heeft samen met Slot Feyenoord weer opgebouwd. Man met flink wat ervaring en een goed netwerk. En heeft zich bij Feyeboord bewezen als puinruimer.

26-08-2024 13:33

AFCA-pride +17432

Toch hebben we nog steeds veel waarde in de selectie met Hato/Sutalo/Brobbey/Bergwijn/Ramaj/Akpom/Forbs.

En young potentials als Godts/Janse/Baas/Hlynsson.

26-08-2024 13:48

Gabritorre +122

Welke TD kan wel goed doen, wanneer de spelers die weg moeten zo vreselijk zijn dat niemand ze wil hebben, en ook nog eens hele dikke en lange contracten hebben, en je pas iets kan kopen wanneer je dat puin verkocht hebt. Het is niet zo makkelijk denk ik.

26-08-2024 13:18

Slang3 +46102

Dat het in de eerste weken niet lukt snap ik, maar het is nu nog 1 week te gaan met geen enkele concrete interesse. En op Weghorst en een extra keeper na, is er geen enkele interesse in andere posities. Dan blijven alle excuses niet meer overeind. Je hebt gefaald

26-08-2024 13:16

Harold +10581

Zonder geld heeft het geen zin om concrete interesse te hebben in een speler. We gaan het met deze selectie doen

26-08-2024 13:20

Kryptonite +76987

Ooit gehoord van huur? Dat werkt twee richtingen op he, je hoeft niet alleen zelf te verhuren (met koopoptie), je mag ook zelf huren.

26-08-2024 13:23

afcas +3811

Van die 30 miljoen kun je toch wel iets uitgeven?

26-08-2024 13:26

Slang3 +46102

Waarom zitten we nu nog te hopen op Rensch met een aflopend contract, dat is waar je geld mee had kunnen pakken als dat zo nodig was. Waarom is Ramaj nog niet verkocht als hij weg mag. Waarom is Branco niet weg, elke euro is winst.

Kroes vraagt te hoge transfersommen, wat al vaker terug gekomen is, terwijl hij alle spelers te duur vond vorige zomer. Hoe rijmt dat op elkaar?

26-08-2024 13:31

Simpelishetmoeilijkst +25385

Hopelijk breekt er nog wat jeugd door, en over niet te lang Unuvar,Emre. Zo komen we er wel weer bovenop.

26-08-2024 13:35

AFCA-pride +17432

Ik verwacht deze week nog 4 in en 4+ uit.

26-08-2024 13:50

Slang3 +46102

echt? ik denk Forbs weg, en Rasmussen/Unuvar op huur weg en misschien Gorter. Maar dat was het dan wel

26-08-2024 13:58

AFCA-pride +17432

Reken er maar op dat Akpom, Tahirovic en Wijndal ook nog weggaan….

26-08-2024 14:59

GNBL +90255 moderator

Ik eis aankopen en wel deze week!

26-08-2024 13:11

Kryptonite +76987

Iskender Krüs: best thing I can do is een verhuur van Vos met optie tot koop ter hoogte van twee bakjes ben & Jerry's Salted Caramel Brownie Non-dairy 465 ml.

26-08-2024 13:16

Jortjuh14 +2993

Dit is Kroes zijn eerste echte club als TD bij een topclub. Is toch helemaal niet gek dat hij er niks van kan? Hij heeft het vak nooit eigen gemaakt of geleerd. Dit is geen verdediging naar hem toe, want ik vind hem een enorme blaaskaak die ongeschikt is. Maar ik ben wel bang dat Ajax daar nu pas achter is gekomen...

26-08-2024 13:05

Kryptonite +76987

Het was ook niet de bedoeling dat hij bij ons TD zou worden maar AD. Totaal onnavolgbaar van de RvC.

26-08-2024 13:06

Jortjuh14 +2993

Ook als AD heeft Kroes bij zijn aanstelling gezegd verantwoordelijk te zijn voor het transferbeleid. Eigenlijk hetzelfde als Kloese bij Feyenoord op dit moment.

26-08-2024 13:08

Kryptonite +76987

Daar heb je gelijk in. Ik kan er nog altijd met mijn hoofd niet bij dat je iemand zonder ervaring het transferbeleid laat doen, nota bene in een van de moeilijkste fases van de club ooit.

26-08-2024 13:09

Jortjuh14 +2993

Ja lijkt bijna hetzelfde als toen met Sar/Hamstra 2 jaar geleden. Je zou zeggen dat je daarvan geleerd zou hebben.

26-08-2024 13:12

Simpelishetmoeilijkst +25385

Weet niet of je dit vak kan leren, je moet het, net als Overmars in je hebben.

26-08-2024 13:36

Rockanje23 +37128

Het vaste leger Kroes bashers is alweer flink actief vandaag. Niks beters te doen jongens ?

26-08-2024 13:03

Kryptonite +76987

Gelukkig zijn de Kroes Crusaders er als de kippen bij om zich in bochten te wringen om hem te verdedigen. Zo is de wereld weer in balans.

26-08-2024 13:08

Mitchjo +6223

Bashen? Die beste man is gewoon niet capabel. Ajax verdient een betere td.

26-08-2024 13:14

Betuwe85 +20966

Tot nu toe zijn het feiten de selectie is niet versterkt

26-08-2024 13:16

Rockanje23 +37128

De afgelopen zomers kwamen we steeds verzwakt uit de transferperiode. Wat dat betreft doet hij het dus een stuk beter dan zijn voorgangers Mislintat en H2.

26-08-2024 13:21

Simpelishetmoeilijkst +25385

Ik. Verdedig hr in deze; brandhout is erg moeilijk te verkopen; voor een hoge prijs.

26-08-2024 13:37

Betuwe85 +20966

Dan zul je keuze moeten maken wat je wil verlies nemen of door modderen maar hoop dat er nog wat komt maar het is zoooooo stil

26-08-2024 13:42

Nr.10 +111573

Mensen hier zijn gewoon begaan met hun cluppie en willen niet weer zo'n klote seizoen. Dan is deze transferwindow een gigantische teleurstelling. Er moest een hoop gebeuren, en er was dringend versterking nodig. Dan is dit een enorme deceptie. Logisch dat mensen dan gaan wijzen naar de persoon die verantwoordelijk is voor de transfers, en die met grote mond in de media heeft verkondigd dat hij dat 'op zijn schouders zou nemen'. Logisch dat mensen zich dan gaan afvragen: was dit wel de juiste man voor deze klus? Dat is volkomen normaal, het is heel flauw om te doen alsof mensen dan Kroes willen 'bashen'.

26-08-2024 13:30

FdJMdL +4505

wij moeten snel deze topspits binnenhalen, ga eens aan het werk kroes, dit moest allang al geregeld zijn

26-08-2024 12:55

eenAjaxfan +20414

Geduld is een schone zaak.
Dat je niets hoort/leest betekent niet dat Kroes niets doet....

26-08-2024 12:56

Kryptonite +76987

Van uitstel komt afstel. Nog zo'n uitdrukking. Of you snooze, you lose. Ook een leuke.

26-08-2024 12:58

FdJMdL +4505

hij doet niks waar we wat aan hebben in ieder geval, 0 spelers verkocht voor een goed bedrag

26-08-2024 12:59

Magic1963 +469

Heeft wel een aantal jeugdspelers een contract gegeven. De jeugd is de aorta van Ajax.

26-08-2024 13:23

Kryptonite +76987

Dat is voornamelijk te danken aan Beuker. Dat is Beuker's portefeuille.

26-08-2024 13:28

eenAjaxfan +20414

Allemaal niet van toepassing, Kryptonite.
Nogmaals, dat je niets hoort betekent niet dat er niets gebeurd.

26-08-2024 13:45

AFCA-pride +17432

Sorry Kryptonite, is gewoon niet waar. Dat doen ze echt samen.

26-08-2024 13:54

eenAjaxfan +20414

Ssst, dit past niet in Kryptonite zijn straatje...

26-08-2024 14:25

Polifinario +2103

Ik weet niet of je de titel van dit topic hebt gezien, maar het gaat over Weghorst. Dus niet over een topspits.

26-08-2024 13:12

FdJMdL +4505

voor de Eredivisie een topspits, beter dan gimenez bijv

26-08-2024 13:17

leonajax1992 +68

Hoop echt dat onze brobbey snel wakker word en topfit en gemotiveerd 90 minuten kan spelen. Daar hebben we veel meer aan dan weghorst en akpom. Kom op Brobbeast word wakker!! Dit seizoen kunnen we gewoon 2e worden achter psv. Voor feyenoord zonder slot en az en Twente hoeven we echt niet onder te doen

26-08-2024 12:42

Mening99999999 +5

Hoop....
Ik ben een enorme Brobbey-fan, maar wil het nu wel zien. In alles. Gretigheid, houding, praten. Alles.
De enige echte manier terug is minimaal tweede worden. Ik heb daar met Weghorst meer vertrouwen in en zie daar meer zekerheid in dan zonder hem.

26-08-2024 12:56

leonajax1992 +68

Brobbey was vorig jaar in mijn ogen de beste spits van de eredivisie. Zeker gezien het slechte team waar hij in speelde. Als hij gewoon fit is straks en 90 min kan spelen gewoon een topspeler voor dit ajax

26-08-2024 14:24

AjaxPositivo +6962

Ik hoop dat Weghorst nog bij een Duitse middenmoter terechtkomt. Die mij maar Chuba en Rijkhoff achter Brobbey. Bij nood hebben we nog Traore of Unuvar

26-08-2024 12:40

MaximilianRosse +9197

Het zou mij niks verbazen als Feyenoord Gimenez verkoopt en aan de haal gaat met Weghorst.

26-08-2024 12:38

Orangesoul +5991

Past wel bij Feyenoord soort Kuyt 2.0

26-08-2024 12:55

barry1988 +24083

Zal er vandaag nog iets gaan gebeuren op de transfermarkt? Het is wel heel stil.

26-08-2024 12:09

OwenStevenDalberg +27578

Jawel, maar niet bij Ajax.

26-08-2024 12:59

jollie18 +9959

Nog 1 weekje maar verwacht er maar niet te veel van

26-08-2024 13:16

ajax4ever001 +18652

Even met z'n allen op het officiële X account van Ajax een reactie plaatsen van waarblijven de versterkingen. 👌 En dan Kroes taggen. 😁

26-08-2024 11:53

Duggoutdennis +6413

Beginnen de middagpauzes op basisscholen tegenwoordig al voor 12:00?

26-08-2024 11:58

ajax4ever001 +18652

Bij deze gerapporteerd

26-08-2024 12:48

trodat4030 +97192

Noord Nederland heeft nog een week zomervakantie...

26-08-2024 12:49

ajax4ever001 +18652

Wel even bij voetbal houden he

26-08-2024 12:53

Jaap.D +312

Weghorst en Eriksen halen

26-08-2024 11:47

WeirdAJAX +12366

Als we iemand moeten kopen om zijn mentaliteit en instelling dan moeten we direct een paar grootverdieners in de huidige selectie (die daarin blijkbaar tekort schieten) ontslaan. En de trainer en TD aanspreken dat zij daarop gaan managen.

En dus niet Weghorst kopen. Akpom werkt hard genoeg.

26-08-2024 11:42

Koekie87 +21012

Had een Bergwijn dat bijvoorbeeld maar wat meer dat harde werken van Akpom, zouden we al veel meer aan die jongen hebben.

26-08-2024 11:46

Mening99999999 +5

Ik ben het wel met je eens, maar het zou wel ernstige kapitaalvernietiging zijn

26-08-2024 13:01

pafo +1131

Bergwijn en Brobbey verkopen.
Weghorst halen en Akpom blijft.
Erikson binnen harken
en klaar zijn we.

En alles wat weg moet verkopen en gewoon ons verlies nemen.
Zo hard is het!

26-08-2024 11:36

Soccerskins v2 +43474

Hopen dat Wijndal en Tahirovic ook nog vertrekken.

26-08-2024 11:44

JordyAjacied +19378

Donderdag pak je 10 mil met de kwalificatie van de EL, dan kan er tenminste nog één aankoop gedaan worden.

26-08-2024 11:24

Knakworst +559

Je hebt 4-1 gewonnen uit bij die Polen.
Dan kan je die gok wel nemen lijkt mij om die 10 miljoen alvast voor te schieten.

26-08-2024 12:00

afcas +3811

Waarom zou die 10 miljoen een verschil maken als je geen gebruik maakt van de 30 aan verkopen tot nu?

26-08-2024 13:29

wijzijndebeste123 +165340

Aangezien er wederom geen enkel nieuw gerucht is even de excuses voor deze uitermate teleurstellende transferperiode op een rij:
1. Tijdens het EK: De markt komt na het EK los. Half Juli zal het gaan losbarsten.
2. Direct na het EK: Clubs wachten nog af maar begin Augustus gaat het helemaal los.
3. Begin Augustus: De markt moet nog loskomen. Dit zal de laatste 2 weken gebeuren.
4. Half Augustus: De laatste week komt de markt echt los.
5. Eind Augustus: De spelers zijn allemaal brandhout en niemand wil ze hebben.

Oftewel elke keer wordt het smoesje ingehaald door de tijd en wordt er wat nieuws bedacht.

Feiten:
Er is met nog een week te gaan ongeveer evenveel uitgegeven door clubs als in vorige transferzomers. De markt is allang los.
Kroes weet simpelweg niemand te verkopen. Van Mislintataankopen die vorig jaar onder matige trainers niet goed waren maar met een prima reputatie (Sosa, Vd Boomen, Forbs) tot Mislintataankopen die het prima deden (Ramaj, Akpom) tot niet-Mislintat spelers (Bergwijn, Wijndal, Vos). Verder haalt hij een versleten Traore en huurt hij Rugani.

De zomer had in t teken moeten staan van een grote schoonmaak. Maar Kroes is zelfs niet in staat om de afwas te doen. Hoe mensen er bij komen dat Kroes niks te verwijten valt is bizar.

26-08-2024 11:22

ZuenAFCA +2097

Maar hij heeft gelukkig wel Ajax DNA, onze Alex

26-08-2024 11:28

Steffenhagen +38076

Dat dus . Feit is dat hij nul euro transferbudget heeft gecreëerd . Dat was dus zijn opdracht. Hier op het netwerk denkt men dat kroes niets kan doen omdat er gen geld is . Klopt helemaal , maar wat is de een van de belangrijkste taken van een TD ? Juist , en daarin faalt deze man op alle mogelijke manieren .

26-08-2024 11:34

Koekie87 +21012

Tja maar als je doodleuk in de media gaat roepen dat je alles wat je voorgangers hebben gehaald het liefst nog met verlies verkoopt dan moet je ook niet gek opkijken dat er dan daadwerkelijk clubs om de hoek komen kijken die graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dan kan men wel stellig beweren dat het allemaal niet zo is, maar dat vraag ik me af. Tuurlijk gaan clubs dan niet het maximale bieden of ook maar iets wat lijkt op het aankoopbedrag, die weten ook wel dat ze zo een speler uiteindelijk voor een veel lager bedrag kunnen halen aangezien Kroes echt niet het onderste uit de kan gaat vragen. Want daar maak jezelf compleet belachelijk mee.

26-08-2024 11:41

WantAmsterdam +116219

Inderdaad. Iets wat onze vorige TDs en helemaal Marc en Sven wel goed konden was spelers slijten die we niet nodig hadden. Kroes heeft duidelijk gemaakt dat zowat zeker 70% van de selectie te koop is, maar het lukte hem volgens mij niet om maar een enkele speler te verkopen. Wel Medic en Sosa verhuurd met een optie, maar dat geld zien we het vroegst (als überhaupt) over een jaar.
En dan nog eens aankomen met Traoré en Rugani…

26-08-2024 11:44

Koekie87 +21012

Ach ja en voor hetzelfde geld willen die clubs Sosa en Medic volgend jaar niet kopen en dan heb je ze gewoon weer lekker terug in Amsterdam. Vergeet niet dat hetzelfde riedeltje zich dan gewoon weer herhaalt. Zit je weer met een bomvolle selectie en weer allemaal spelers die wederom op de nominatielijst staan om te vertrekken. Kroes heeft zich veel te veel in de kaarten laten kijken met zijn ongenuanceerde teksten en popie jopie kletspraat ten opzichte van zijn voorgangers.

26-08-2024 11:49

InDeKolkendeJCA +466

Hoe kun je verkopen als er geen kopers zijn? Markt werking?

26-08-2024 11:40

wijzijndebeste123 +165340

Je snapt dat een TD ook verantwoordelijk is voor de verkopen? T spelers aan de man proberen te brengen? T helpt natuurlijk niet als je van de daken schreeuwt dat alle spelers brandhout zijn die desnoods met verlies weg moeten en dat we eerst voor 100 miljoen moeten verkopen om 40 miljoen te kunnen uitgeven.

Maar dat vind jij blijkbaar wel slimme teksten? Clubs wachten rustig af want weten dat de tijd onze vijand is en dat Kroes uiteindelijk akkoord gaat met een belabberde deal zoals bij Sosa, Rulli en Medic al het geval bleek.

26-08-2024 11:42

Koekie87 +21012

Er zijn wel kopers maar die willen niet het onderste uit de kan betalen en waarom zouden ze als de TD van de verkopende club beweerd dat je ze zelfs zou kunnen halen tegen gereduceerde prijzen of om in de bewoording van Kroes te zeggen met verlies verkopen.

26-08-2024 11:43

OwenStevenDalberg +27578

Je moet een netwerk hebben. Een goede TD heeft een goed netwerk. Makelaars, die spelers voor je willen verkopen. De er mee langs clubs gaan. Het kan best zijn dat Kroes in dat wereldje net te veel vijanden heeft gemaakt, waren namelijk concurrenten van hem. En hij was geen lievertje als makelaar, zie o.a. kwestie Stefan de Vrij. En als ik het goed begrepen heb, mag hij geen zaken doen met z'n oude kantoor, waar hij nog mee bevriend is.

26-08-2024 11:47

Koekie87 +21012

Tja als dat allemaal zo is wat jij stelt dan is het natuurlijk al helemaal vreemd dat men bij Ajax bij Kroes is uitgekomen.

26-08-2024 11:51

papflapjes +7243

@wijzijndebeste123
Een TD kan wat promotiepraatjes houden maar uiteindelijk hebben kopende clubs gewoon scouts en computers met beelden en data enzo. De deals die jij noemt zijn ook helemaal niet zo gek. Vier miljoen voor onze derde keeper, en vergeet zijn salaris niet.

26-08-2024 12:09

wijzijndebeste123 +165340

"Een TD kan wat promotiepraatjes houden"

De promotiepraatjes van Kroes waren zachtjes gezegd niet al te best:
"Alle spelers zijn brandhout en moeten weg, desnoods met verlies. We moeten daarnaast eerst voor 100 miljoen verkopen om voor 40 miljoen te kunnen kopen en t salarishuis moet met 30-35% omlaag."

Ik ken geen TD in t voetbal die zich zo heeft uitgelaten.

26-08-2024 12:10

WantAmsterdam +116219

Een TD heeft wel meer invloed dan dat, hij kan spelers aanbieden, of andere mensen/derde zoals zaakwaarnemers de opdracht geven ze ergens anders onder te brengen. Lang niet elke club scout en analyseert elke speler voorzichtig. De Transfermarkt is veel opportunistischer dan dat. Veel clubs kijken wat er allemaal rondloopt en slaan toe als ze het gevoel hebben dat het een goeie deal voor hun is.
Kroes was notabene zaakwaarnemer maar lijkt er niks van te begrijpen.

26-08-2024 13:02

papflapjes +7243

@WantAmsterdam
Clubs hebben geen voorzichtige analyse nodig wanneer ze in google "ajax" in kunnen typen en zien dat we vijfde zijn geëindigd in de eredivisie met 61 tegendoelpunten.

26-08-2024 13:27

InDeKolkendeJCA +466

Geen woorden in mijn mond leggen! Misschien zijn de spelers die weg mogen simpelweg niet interessant genoeg . Ook zoiets zou zomaar kunnen lijkt mij.

26-08-2024 15:28

InDeKolkendeJCA +466

Spelers niet interessant genoeg misschien. Als dit zo is dan zijn de problemen helaas vele malen groter.

26-08-2024 15:30

InDeKolkendeJCA +466

Kroes mag idd geen zaken doen met zij ‘oude’ kantoor, maar Ajax wel. Voor het overige speculaties .

26-08-2024 15:32

johanisajax +8844

3...2...1... we gaan het hiermee doen!

26-08-2024 11:42

Aabd +451

Wie is er met die excuses gekomen? …

26-08-2024 12:50

Kryptonite +76987

Geen speld tussen te krijgen. Maar kijk uit voor de Kroes Crusaders, die wringen zich in de meest kromme bochten om hem te verdedigen. Ik had eerder een discussie met iemand die beweerde dat je alles toch uit de jaarrekeningen kunt afleiden. Die denkt dus dat het niet uitmaakt dat de TD zélf roept dat de spelers ruk zijn, dat we ze eventueel met verlies moeten verkopen, dat we pas kunnen uitgeven als er iets binnen is (en dan ook echt een exacte rekensom, zodat iedereen precies weet hoeveel we kunnen uitgeven van wat er binnen is), etc. Gewoon totaal delusional.

26-08-2024 12:57

wijzijndebeste123 +165340

Haha ik had een discussie waar uitkwam dat alle overbodige spelers niet te slijten zijn en dat t eigenlijk heel normaal zou zijn als we moeten wachten tot zij over 3 jaar transfervrij vertrekken. Kroes treft dan geen enkele blaam. 😂

26-08-2024 13:12

Kryptonite +76987

Ben benieuwd met welk lulverhaal ze zullen aankomen als de aankopen miskopen blijken. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze ook de schuld daarvan in Duitse schoenen zullen schuiven.

26-08-2024 13:14

wijzijndebeste123 +165340

Ja zeker. Dan is t verhaal dat niemand anders naar Ajax toe wilde en dat Kroes door geldgebrek niet anders kon dan deze spelers halen.

26-08-2024 13:16

afcas +3811

Vergeet overigens niet dat met de bedragen van conceicao, mikautadze en Sanchez er zo een 30 miljoen binnen moet zijn gekomen. (Geen van allen door hem verkocht als het goed is) Zelfs de 40% die hij aangaf uit te kunnen geven tov de verkopen heeft hij daarvan niet gebruikt. Dus naast het verkopen kan hij ook niet aankopen.

26-08-2024 13:36

StevenAFCA +3100

Ja en dit gehuil hoor je ook bij PSV en Feyenoord supporters. Waar ze, ondanks wat meer centen, ook amper iets doen of gaan doen.

26-08-2024 15:25

Giovanni36 +1080

Vd boomen had die kunnen verkopen aangezien Lille 5 mil voor hem over had, maar onze vriend wou 8 mil
Ondertussen zit die ze tijd te verdoen bij Sparta op de tribune. Markt is momenteel op gang, alleen niet de absurde bedragen van vorig jaar

26-08-2024 16:06

Rockpotje +9617

Het zal financieel wel niet haalbaar zijn maar ik zie toch veel liever dat we een talentvolle spits kopen die een stuk jonger is en precies in het profiel van Farioli past. Dan is het nu misschien een groter risico, maar dan pak je in de toekomst mogelijk een grote transfersom. Orri Oskarsson is zo'n speler. Er zitten grote clubs achter hem aan, maar hij is nog geen twintig en nu al een garantie voor doelpunten. Hij heeft daarnaast de inhoud om ook zonder bal veel werk te verrichten. Dat lijkt me precies de speler die we nodig hebben. Hadden we nog maar gewoon een TD die voor zo'n jongen €15m vrijmaakt en de bravoure heeft om in de toekomst te investeren.

26-08-2024 11:10

johanisajax +8844

deels mee eens, maar je gaat natuurlijk niet 15m uitgeven als je Brobbey en Akpom nog hebt rondlopen... Wanneer Brobbey gaat, moet je absoluut een talent halen, wanneer Akpom gaat, kun je (ook) gaan voor de ervaring van Wout.

26-08-2024 11:12

Rockpotje +9617

Ook als Akpom gaat kan je zo'n jongen halen. Ik zie Brobbey niet langer dan een jaar blijven. Of Farioli krijgt hem aan de praat en hij maakt de laatste stap om een echt goede spits te worden (ook zonder bal). En dan komt er echt wel een Premier League club voor hem. Dan heb ik liever dat we meteen een duurzame vervanger hebben die alleen maar in waarde stijgt. Of Brobbey zet die stap niet en vertrekt omdat hij op de bank belandt. Het zou een doemscenario zijn als Weghorst straks eerste spits is en Brobbey op de bank weg zit te kwijnen en elke maand minder waard wordt.

26-08-2024 11:18

johanisajax +8844

mee eens, alleen heeft Ajax het geld niet om nu (zonder een dikke verkoop van Brobbey) 15m uit te geven en dan is Wout wel een goed alternatief (mits hij niet te duur is)... Daarnaast moet Brobbey natuurlijk gewoon basis staan, dat lijkt me vrij logisch... maar ja daar gaan wij niet over he

26-08-2024 11:24

Amp +38000

Daar hebben ze rijkhoff al voor gehaald

26-08-2024 11:20

Rockpotje +9617

Rijkhoff moet nog minstens een heel jaar in Jong Ajax spelen. Die kan nu weinig toevoegen aan het eerste. Die jongen is niet snel meer dan dertig miljoen waard. We moeten eerst nog zien of hij überhaupt het niveau Eredivisie gaat halen. Dat is niet te vergelijken met de topscorer van Denemarken die begeerd wordt door clubs als City.

26-08-2024 11:29

Amp +38000

Hoef je mij niet te vertellen. Maar ze hebben hem gehaald als jonge potentiële eerste elftal spits destijds en ook ene afkoopsom voor betaald, god mag weten waarom. Nu ze daarbij nog een aantal jonge spitsen achter hebben en brobbey daar ook voor die ook nog heel jong is, gaan ze geen dikke miljoenen betalen voor een jonge goede spits helaas. Want dan gaan brobbey en deel van de aanhang weer huilen dat ajax-dna eruit worden gewerkt

26-08-2024 11:33

Rockpotje +9617

Tja dat hele Ajax-DNA gelul is een bom onder onze toekomstvisie. Los van het feit dat het nergens op slaat als je enige kennis van genetica hebt. Als Brobbey nu voor dikke winst wordt verkocht en Orri komt als vervanger sta ik op de banken.

26-08-2024 11:45

Koekie87 +21012

Men zou eens moeten ophouden met dat gedweep over Ajax DNA wat gewoon een hollistische term is die door de media in het leven is geroepen om met name allerlei belangrijke functies naar vriendjes toe te schuiven binnen Ajax. Vooral in de media loopt men er constant mee te koop. Maar uiteindelijk heb je er helemaal niks aan en komt er ook geen steek verder mee.

26-08-2024 11:54

Amp +38000

Mja ook dat per se pushen van doorgestroomde jeugd moet kappen. Kansen moeten er blijven zijn, en ik heb ook een voorkeur voor eigen jeugd. Maar wel alleen als ze een hoog niveau kunnen halen en bij het ajax-spel passen en de juiste mentaliteit hebben. Daarmee bedoel ik dan categorie frenkie, vd beek, de ligt, blind. Niet de cry babies die ze de afgelopen twee seizoenen probeerden op te dringen ongeacht kwlaiteit van de aankopen

26-08-2024 12:58

Amp +38000

Hoe goed is die orri en wat zijn zijn sterke punten dan? Ken m helemaal niet, maar alleen t feit dat ie daar topscorer is en city interesse heeft zeggen mij ook niet heel veel. Het eerste omdat die competitie ook niet per se denderend is, dat tweede omdat die jan en alleman kopen en daarna wel kijken wat er van terecht komt qua jonge talenten. Maar als een city inmiddels interesse heeft, zal ie ook al wel te duur zijn aangezien wij blijkbaar alleen kunnen betalen met korrels zand

26-08-2024 13:04

Rockpotje +9617

Hij is op zijn leeftijd al een hele allround spits. Hij is fysiek sterk en heeft een goede basistechniek, waardoor hij lager op het veld aanspeelbaar is. Hij kan zichzelf vrijspelen met een man in zijn rug door kort weg te draaien, kapt af en toe een verdediger uit en speelt snel door naar een lopende middenvelder. Daardoor zie ik in hem echt een type spits dat wij zoeken. Daarnaast, ook niet onbelangrijk, scoort hij aan de lopende band. Hij is heel rustig in de 1v1 met de keeper, heeft een hard schot en pakt zijn echte spitsengoaltjes mee. Ik zou hem geen geweldige kopper noemen vooralsnog, maar de eenvoudige ballen die hij voor de goal op zijn voorhoofd krijgt legt hij er wel in.

Ik volg het Deense voetbal altijd een beetje via LiveScore en als ik opvallende dingen zie ga ik eens samenvattingen of filmpjes kijken. En van deze jongen werd ik snel enthousiast. Hij laat het doorvoetballen en afronden er relatief eenvoudig uit zien. Iets waar Brobbey alleen maar van kan dromen.

https://youtu.be/ZfwW7JGWbVU?feature=shared Hier een recente compilatie.

26-08-2024 13:29

Amp +38000

Even puur op basis van de compilatie lijkt daar een stuk meer behendigheid, balgevoel en voetbal intelligentie in te zitten dan de wannabe lukaku die wij hebben die alles denk alleen op zn kracht te kunnen afhandelen. Die orri heeft alleen wel nog vaak een rare trap. Ga eens kijken of ik binnenkort nog wat livebeelden kan vinden. Benieuwd of dit inderdaad een spits is die bij ons past of meer een type rosenberg is

26-08-2024 14:45

johanisajax +8844

Ik zie dat Cziommer een beetje wanhopig wordt, Twente kan hem niet betalen en Ajax wil niet betalen... Wout wil duidelijk naar NL voor zn familie, alleen heeft Burnley $-tekens in de ogen. Ik zou overigens zeker NIET Brobbey verkopen om Wout te laten komen, dat zou echt wanbeleid zijn. Brobbey komt wel weer in vorm en is volgend jaar minstens zoveel waard, zoniet meer.

26-08-2024 11:09

Harold +10581

Ik denk niet dat Weghorst naar Ajax wil. Dus die gaat waarschijnlijk naar een Turkse club

26-08-2024 11:00

johanisajax +8844

hij wil volgens mij naar NL voor zn familie, zie ook zijn bezoek aan NL in het artikel om dezelfde reden.

26-08-2024 11:07

manvanglas +1336

Als ie naar Turkije had gewild, dan had ie daar allang getekend.
Ben erg benieuwd of hij daadwerkelijk wacht op een transfer van Brobbey/Akpom of dat het uiteindelijk om andere club gaat

26-08-2024 11:08

johanisajax +8844

juist manvanglas

26-08-2024 11:09

jerryisthename +31984

Hij heeft ook nog een vrouw en gezin, hè...?
Die hebben nu ook genoeg ingeleverd, lijkt mij.
Denk echt wel dat hij deze week naar Ajax gaat.
Die vrouw wil echt niet meer naar Turkije, naar wat ik hoor hier en daar.
Volgens mij heeft Ajax sowieso ook een soort noodpotje (las ik ergens) voor hem en ik weet zeker dat of Akpom of Brobbey nog weggaat. Wmb. wordt het Brobbey. Samen met Bergwijn lekker naar de PL. 👍🏼

26-08-2024 11:24

ajax4ever001 +18652

Hij wil juist wel maar snap goed dat het hem op gegeven moment te lang gaat duren tot Ajax actie kan ondernemen

26-08-2024 11:50

Lapzwans +1556

Mooie artikelen allemaal maar wanneer gebeurt er nou eens wat... 🙃

26-08-2024 10:59

AntonAjax +501

Nou dat dus.....geruchten in overvloed maar daar blijft het dan ook bij.
Van het weekend vast het bericht 'gaan het met deze selectie doen'

26-08-2024 11:13

JJFajax +3560

Als er geld beschikbaar is. Als jij niks op je rekening hebt staan ga je dan ook gewoon boodschappen doen

26-08-2024 11:19

ajax4ever001 +18652

Er is wel wat geld alleen houdt men de boel tegen omdat men een situatie als vorig seizoen koste wat het kost wil voorkomen daarom houdt men vast aan eerst verkopen

26-08-2024 11:51

Lapzwans +1556

@JJFAjax: Ik snap volkomen dat je geen geld uit moet geven dat je niet (beschikbaar) hebt.

Het lijkt me dat er genoeg creatieve huurdeals te doen zijn, los van hetgeen we nu voorbij zien komen in geruchten.

Ik zorg ervoor dat ik geld beschikbaar heb zodat ik boodschappen kan doen. Ajax had daarintegen wellicht iets kritischer kunnen zijn op de begroting en niet standaard uit hoeven gaan van deelname CL.

26-08-2024 12:27

Odysseus +14340

Het begint wel een beetje triest te worden. Iedere 2 uur per dag kom ik even checken of er in-/uitgaande transfers zijn.

26-08-2024 10:49

Ajax1998 +3333

Haha jij ook al… alleen krijg langzaam het gevoel dat er gewoon niks meer weggaat en ook niks meer bij komt..

26-08-2024 10:50

steen +482

Pff ik al de hele zomer iedere 10 minuten.. Voordeel van deze zomer is, dat er geen belangrijke spelers kunnen vertrekken..

26-08-2024 10:52

Ajax1969 +4166

Ik verwacht wel nog wat verhuur op het laatste moment.

26-08-2024 11:20

JJFajax +3560

Probeer dan eens om de 3 uur te kijken misschien helpt dat

26-08-2024 11:20

Ajaxcbs123 +1263

Langzamerhand heerst bij mij het gevoel, verkoop Brobbey en Bergwijn maar. Uiteraard wel voor het juiste bedrag. Scheelt je even 9mil aan salaris...

26-08-2024 10:43

Soccerskins v2 +43474

Bij mij ook. In het seizoen dat Ajax Brobbey huurde van Leipzig zag ik hem nog weleens uitzakken en meedoen in het combinatiespel, maar de afgelopen tijd zie ik Brian helaas alleen maar achterover hangen en wachten totdat de bal bij hem komt. Dat kan Wout ook wel.

26-08-2024 10:52

ajax4ever001 +18652

Die refreshknop maakt overuren maar vooralsnog wederom nul komma nul transfernieuws!! Ik zeg je die uitspraak over tussenjaar zit volgens mij vanuit Ajax zijnde kern van waarheid in als ik zie hoe deze transferzomer verloopt

26-08-2024 10:39

mokum410 +3299

Dit is met afstand de kutste transferzomer ooit😂

26-08-2024 10:38

HertogH +15926

Vorige transferzomer gemist?

26-08-2024 10:48

gusanito +5448

Ik wilde net zeggen. De transferzomer die de club sportief en financieel ten gronde richtte lijkt me toch echt wat erger.

26-08-2024 10:51

Harold +10581

maar toen waren er wel transfers

26-08-2024 11:01

Bobje99 +7211

Dat was op dat moment wel
Leuk toch! Spelers waar je nog nooit van gehoord had opzoeken. Analyses van Vi lezen en hopen de volgende parel aan het werk te mogen zien. Dat het allemaal net iets anders liep wisten we op dat moment niet.

26-08-2024 11:05

JariJari +15275

Die ging best goed. Alleen je trainersaankoop heeft je genekt. Die gebruikte de aankopen niet die wel degelijk kwaliteit hadden.

Dit jaar kunnen we niet eens verkopen ...

26-08-2024 13:03

gusanito +5448

Transfers die de club enorm veel schade aangedaan hebben. Daar kun je toch onmogelijk blij mee zijn? Mikautadze 16 miljoen, Forbs 14 miljoen, Avila 12,5 miljoen, Sosa 8 miljoen, Tahirovic 7,5 miljoen. Met dat geld had de club een aantal jaar op niveau gehouden moeten worden. Leuk, activiteit op de transfermarkt, maar de ernst van de financiele situatie bij de club nu is daar wel een direct gevolg van.

26-08-2024 13:56

Eurysaces +29556

Snap die focus op de spits niet zo. Je hebt Brobbey, Akpom, Traore en Rijkhoff, dat is een prima mix. Als Brobbey weer de vorm van afgelopen seizoen heeft, is hij gewoon de eerste spits.

Als je Akpom verkoopt, denk ik dat het voor de club veel meer waard is om Eriksen aan te trekken als vervanger voor Taylor en Hlynson. Eriksen, of een andere creatieve aanvallende middenvelder, gaat ons sportief veel meer brengen dan Weghorst. Die creatieve aanvallende middenvelder kan er ook voor zorgen dat Berghuis op rechtsbuiten een optie blijft.

Als er de afgelopen 2 seizoen iets duidelijk is geworden, is het wel dat we zonder creativiteit op het middenveld geen klap voorstellen.

26-08-2024 10:35

Mitchjo +6223

Idee is natuurlijk dat Akpom weggaat en we met dat geld Weghorst kunnen halen en nog een speler.

26-08-2024 10:43

Eurysaces +29556

Zou eerder de focus leggen op de andere speler. Traore (die fit zal worden) en Rijkhoff vind ik betere opties dan Taylor en Hlynson als opties op het middenveld.

26-08-2024 11:06

Jeugd +24909

Laten we hopen dat ie komt.
Dit seizoen moeten we ff pragmatisch zijn.
Natuurlijk willen we liever een Bergkamp of van Basten maar Brobbey is dat ook zeker niet.
Wouter gaat de kleedkamer aanscherpen, valt altijd goed in een groep. Hij gaat oorlog maken als Ajax weer eens vastloopt met het gebrei.

We kunnen niet bouwen op Brian - ik kan niet schieten, ik kan niet koppen, ik kan geen penalty nemen, ik heb harde voetjes, ik ben geblesseerd of niet fit - Brobbey

26-08-2024 10:33

mokum007 +6523

Ik zou Wout niet nemen, laat Akpom en Brobey het uitvechten wie het eerste spits wordt.......

26-08-2024 10:16

edalm +4960

Burnley manager Scott Parker confirms Wout Weghorst will leave the club

◼️ Dutch striker eyes move to Trabzonspor

26-08-2024 10:09

DesmondHume +1561

Not surprised. Ajax kan wrs niks.

26-08-2024 10:14

Aram +18185

De vlag kan uit!

26-08-2024 11:42

Ajax0342 +1158

Het is me veel te stil…Wijndal , Tahirovic, Akpom, Forbs, Bergwijn… niemand wil ze hebben.

26-08-2024 10:04

ST +23096

Dat lijkt maar zo volgens mij. Niet alles komt in de media terecht.

26-08-2024 10:11

Jeugd +24909

Is het jou opgevallen dat de hele Europese transfermarkt op z'n gat ligt?

26-08-2024 10:28

ZuenAFCA +2097

The Guardian:
Deals completed: 1072
Total value: £4.1bn

26-08-2024 10:36

Nr.10 +111573

Mensen blijven dat maar herhalen terwijl het gewoon niet waar is.

26-08-2024 10:41

ZuenAFCA +2097

Komt door de PR campagne van onze technische mannen, daar zijn ze wel goed in. Het narratief klopt helaas niet als je iets verder kijkt dan je neus lang is

26-08-2024 10:42

Ajaxplan +528

In Nederland is het wel waar, PSV en F’noord hebben ook nog bijna niks verkocht. Ook daar riepen Schouten, Veerman, Lozano, Hancko, Geertruida dat ze wel wat verwachten, maar niks niet.

Miss dat de top teams wel klaar zijn met de ene na de andere speler die het niet redt bij topclub?

26-08-2024 12:52

afcas +3811

Tja, als je 45 miljoen voor een speler als Schouten verlangt snap ik wel dat niemand serieuze belangstelling toont.

26-08-2024 13:40

AFCA-pride +17432

Lozano is per januari weg.

26-08-2024 14:13

Jeugd +24909

Precies en dat is maar liefts 1 miljard achter op vorig jaar.
Overigens is het ook niet heel moeilijk om te concluderen. Als je de competities een beetje volgt dan weet je dat het veel rustiger is

26-08-2024 14:47

Jeugd +24909

Dus wel waar facts. 1 miljard minder

26-08-2024 14:48

036AFCA97 +146682

Yeah, mentaliteit en instelling!! Wat moet je met voetballend vermogen als je heel hard kan juichen? 😎

26-08-2024 09:51

Koekie87 +21012

Eigenlijk moet het met beide goed zitten. Met een Bergwijn zie je bijvoorbeeld al dat die jongen heel goed kan voetballen maar dat het helemaal niet goed zit met zijn mentaliteit maar ook met zijn instelling, ben van mening dat ook een van de redenen was dat het vorig jaar helemaal verkeerd ging, want is absoluut echt niet de enigste bij Ajax.

26-08-2024 09:53

036AFCA97 +146682

Tuurlijk, maar bij Wout zit juist het voetballende gedeelte niet goed. Jongens als Nico, Tadic etc hadden allebei.

26-08-2024 10:03

Koekie87 +21012

Idd, je zal meer op beide moeten gaan selecteren als Ajax zijnde. Aan spelers die er met de pet naar gooien heb je helemaal niks aan bij Ajax.

26-08-2024 10:04

WantAmsterdam +116219

Nico Tagliafico? Nee, die was voetballend ook erg matig. Dat was maar niet zo erg omdat hij een specifieke rol had en de rest van het team voetballend goed was in 18/19.

26-08-2024 10:45

036AFCA97 +146682

Nico was voetballend matig, maar een stuk beter dan Weghorst. Martinez is een beter voorbeeld.

26-08-2024 10:52

AINIESTA +45381

Tagliafico voetballend erg matig?! Wat een onzin! Technisch bovengemiddeld. Iedereen kon ballen in dat team en raakte niet snel in paniek als er druk werd gezet. Ook Tagliafico.

26-08-2024 10:53

WantAmsterdam +116219

Ja, Iniesta, hij was en is voetballend erg matig. Voor iemand die spelers snel als houthakkers afdoet zou jij dat wel moeten zijn opgevallen. Waar je aan vastmaakt dat hij voetballend bovengemiddeld was is me een raadsel.

26-08-2024 11:17

ZuenAFCA +2097

Vraag van de dag: Heeft onze verlosser Kroesoe uberhaupt een internetverbinding of telefoon? Of neemt hij contact op met de postduif? Duurt wel lang?

26-08-2024 09:50

Koekie87 +21012

Is met vakantie en heeft zijn werktelefoon in zijn la op zijn kantoortje in de Arena laten liggen.

26-08-2024 09:51

ZuenAFCA +2097

Ibiza zeker?

26-08-2024 09:52

Koekie87 +21012

Samen met Ibiza Mike en Maurice!!!

26-08-2024 10:04

djhl +1411

Kroes moet hem vandaag vastleggen. Anders vrees ik dat hij andere keuzes gaat maken

26-08-2024 09:45

036AFCA97 +146682

Hopelijk maakt hij een andere keuze.

26-08-2024 09:52

djhl +1411

Ik denk dat hij vrij belangrijk gaat zijn mits hij komt. Neemt niet weg dat je nog altijd een creatieve middenvelder en een rechtsback nodig hebt. Maar als weghorst ons naar CL voetbalt helpt dan ben ik erg blij. Akpom en Brobbey zie ik dat nu helaas niet doen

26-08-2024 11:50

afcas +3811

Voetballend helpt Weghorst niemand aan de CL..

26-08-2024 13:41

djhl +1411

Als hij naar feyenoord gaat dan zal hij ons nog veel pijn gaan doen, let maar op.

26-08-2024 14:26

Matts +2152

Verwacht dat hij naar Feyenoord gaat eigenlijk, nu Gimenez waarschijnlijk vertrekt. Qua type is het eigenlijk ook veel meer een Feyenoord-spits (hard werken, sleuren, trekken, de beuk erin) dan een Ajax-spits (technisch, creatief).

26-08-2024 09:23

DS84 +1856

Maar dat hebben we juist nodig als technisch en creatief niet gaat (9 van de 10 parkeerde de bus)

26-08-2024 09:33

WantAmsterdam +116219

Vertel me hoe we juist het tegenovergestelde nodig hebben als het eerste niet gaaf.

26-08-2024 10:48

DS84 +1856

Omdat soms (heel vaak de laatste tijd) hele andere dingen gevraagd worden. Het is echt een schande hoevaak we zijm gepiepeld tegen het einde van de wedstrijd en in de blessuretijd. Fysiek en overtuiging daarvan

26-08-2024 15:41

TeringHenkie +28645

Dan is Brobbey ook in alles geen echte Ajax spits.

26-08-2024 09:41

Matts +2152

Toen ik het bericht typte wist ik al dat er zo'n reactie zou komen. Brobbey is ook geen typische Ajax-spits, nee. Maar het neemt niet weg dat dat ook wel gewoon kan werken; het hangt gewoon af van de fase waar je als club in verkeert. Ik ben ook echt wel fan van hem en ik vind het nog steeds onze beste spits, mits hij fit is. Met Weghorst zou het ook best kunnen werken.

Ik koppel er verder ook geen waarde-oordeel aan, maar puur wat betreft het type voetbal dat Ajax (normaal gesproken) nastreeft zie ik liever een technicus dan een rouwdouwer. Al snap ik ook wel dat die zich niet bij bosjes aandienen op het moment.

26-08-2024 14:21

djhl +1411

Dat zou horrible zijn

26-08-2024 09:43

Yeshyeshyall +11000

Ik vind Weghorst best een nuttige spits, zeker voor de eredivisie, voetballend word ik er niet warm van maar snap wel dat hij wat extra’s kan brengen. Ik vind eigenlijk hetzelfde van Akpom, als Akpom duurder is of de wissel geld opbrengt prima maar we lijken zo gefixeerd op het binnenhalen van Weghorst en hij schijnt flink salaris te hebben ook, ik vraag me af of je het zo belangrijk moet vinden. Met de juiste toevoer is Akpom denk ik, op een andere manier, even nuttig

26-08-2024 09:21

Koekie87 +21012

Zijn idd ook vergelijkbare spelers. Heb je volkomen gelijk in. Alleen als Akpom vertrekt zou ik Weghorst halen als ik Ajax was, anders heb je teveel van hetzelfde rondlopen op die positie. Denk dat Akpom en Weghorst qua salaris eigenlijk best wel gelijk zitten. Akpom al kan ik me daar natuurlijk ook wel in vergissen.

26-08-2024 09:30

gi0vanni +7331

Weghorst is sterk in de 16 maar dan vooral in het afwerken. Verwacht niet dat hij een fantastische balbehandeling heeft of goed kan mee voetballen of andere heel vaak in stelling kan brengen.
Ook bij counters heb je er niet veel aan.

26-08-2024 09:48

AFCACruijff14 +162542

Hopelijk kan je hem deze week heel goedkoop halen. Zou het altijd doen, ook als Akpom blijft. Kan wel eens een heel lastig jaar voor Brobbey worden als hij zo door blijft rommelen.

Ajax heeft leiders nodig. Pasveer, Henderson en Berghuis is prima, maar voorin heb je er ook eentje nodig. En goals. We scoren zo moeizaam.

26-08-2024 09:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.