'Terugkeer Eriksen (nog) niet concreet; Weghorst zit in de wachtkamer'

door Bart Veenstra 212

Bron Voetbal International

'Terugkeer Eriksen (nog) niet concreet; Weghorst zit in de wachtkamer'

door Bart Veenstra 212

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax lijkt nog altijd te hopen op de terugkeer van Christian Eriksen. Voetbal International schrijft woensdagochtend dat de terugkeer van de Deen een thema is geweest, maar dat het (nog) niet concreet is geworden. Verder haakt men in op de mogelijke komst van Wout Weghorst, terwijl ook de mogelijke komst van Sergi Roberto wordt besproken.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Zoals bekend moet Ajax eerst verkopen om zelf zaken te kunnen doen op de transfermarkt. Zolang het aantal middenvelders bij Ajax niet snel omlaag gaat, kan de club niet handelen. Voetbal International schrijft dat Ajax in Sergi Roberto een welkome versterking ziet voor het middenveld en de defensie en het heeft de 32-jarige Spanjaard dan ook een sportief plan voorgeschoteld. 'Sergi Roberto staat niet onwelwillend tegenover een stap naar Amsterdam, maar heeft meerdere opties en dus is het voor Ajax hopen dat het kwartje de goede kant op valt. Omdat Sergi Roberto transfervrij is, zou hij ook na 2 september aangetrokken kunnen worden', geeft het medium aan.

Ajax lijkt echter wel haast te moeten maken met Sergi Roberto, want het lijkt erop dat de Spanjaard bij het Italiaanse Como gaat spelen. Fabrizio Romano meldt dat de speler onderweg is naar de club van trainer Cesc Fabregas.

Een terugkeer van Eriksen bij Ajax is volgens Voetbal International een thema geweest, maar (nog) niet concreet geworden. 'Ajax zou daar pas werk van kunnen maken als er spelers zijn vertrokken en Eriksen, die van 2009 tot 2013 al in Amsterdam speelde, qua salaris bereid is flink omlaag te gaan. Tot die tijd is een rentree bij Ajax toekomstmuziek.'

Wout Weghorst

Weghorst zou in de startblokken staan om naar Ajax te komen, maar de spits wacht nog op groen licht. Hij kan naar Ajax komen, zodra Chuba Akpom is vertrokken. Dat Ajax Weghorst graag wil inlijven, bleek tijdens het afgelopen EK. Toen reed een delegatie van de club naar Duitsland om hem te overtuigen. Daarnaast wil Weghorst dichterbij huis komen voetballen en heeft hij aangegeven op Ajax te willen wachten. Op dit moment zit de spits dus in de wachtkamer.

Voetbal International schrijft dat Ajax een nieuwe topsportcultuur wil introduceren en om die reden zou Weghorst op het gebied van mentaliteit en instelling de selectie van trainer Francesco Farioli een 'flinke boost' kunnen geven. In het vorige seizoen stortte Ajax bij tegenslag vaak in elkaar. 'Farioli vindt het dat zijn selectie aan karakter en mentaliteit ontbeert en hecht daarom waarde aan spelers als Weghorst, Pasveer, Steven Berghuis, Branco van den Boomen, maar ook Jakov Medic, die ondanks zijn beperkte inbreng nooit verzaakte. Farioli verwacht van Brobbey en Bergwijn meer dat ze een voortrekkersrol op zich nemen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Clubliefde34 +6065

Sergi roberto en Eriksen.. echt wat we nodig hebben! Evaren creatieve middenvelder en een evaren back die kan aanvallen en verdedigen! Hopen hopen hopen..

22-08-2024 15:32

ProperFootball +14456

Ik hoop dat die wachtkamer geregeld wordt schoongemaakt, anders zal er inmiddels een flinke laag stof liggen.

22-08-2024 11:06

HJC +7943

De slagvaardigheid van Kroes valt me behoorlijk tegen .
Je kan niet verwachten dat je voor de spelers die je te duur hebt gekocht en teveel salaris hebt gegeven, nú hetzelfde terugkrijgt. En als je wacht als een kruidenier tot je eerst verkoopt voor je koopt dan kom je niet boven het niveau van G Ahead of AZ uit .

22-08-2024 10:08

vanreenen +10211

De reactie van HJC valt me behoorlijk tegen.
Alex Kroes zit opgescheept met de chaos die Misletoo geschapen heeft bij Ajax.
Er is inmiddels al meer dan 6700 keer gecommuniceerd dat Ajax afhankelijk is van het feit dat er eerst spelers verkocht moeten worden en dat er dan pas nieuwe spelers kunnen worden gehuurd of worden gekocht.
Helaas zijn er supporters op AS, zoals HJC, die maanden onder een steen hebben gelegen of het gewoon niet begrijpen.

22-08-2024 10:32

lonzelot +173

De reactie van vanreenen valt me behoorlijk tegen.
Natuurlijk was/is het een rommel bij ajax echter heeft Alex Kroes het zichzelf niet bepaald makkelijk gemaakt door constant in de media te roepen dat we met verlies moeten verkopen en dat er geen geld is. Voor hij uberhaupt een onderhandeling gevoerd had had hij zichzelf al in een slechte onderhandelings positie gebracht.
Helaas zijn er supporters op AS, zoals vanreenen, die maanden onder een steen hebben gelegend of het gewoon niet begrijpen.

22-08-2024 17:07

Juichtoon +32309

En dat is 6700 x te veel...

22-08-2024 17:14

steen +468

Deze 3 gewoon halen en je wordt minimaal 3e, (ik denk zelfs 2e) en je overwinterd in Europa.

21-08-2024 22:23

Baco123 +6052

Nog 10 dagen te gaan op de markt
Dan gaan we zien hoe Ajax eruit ziet
Voor nu vind ik het allemaal maar tegen vallen op de transfermarkt met in en uitgaande transfers

21-08-2024 19:53

ProfessorX +19827

Je zou maar fan van psv en Feyenoord zijn daar lopen spelers weg als zoete broodjes op het laatst 😂

21-08-2024 20:11

Baco123 +6052

Er is maar 1 club...Ajax Amsterdam in voor en tegenspoed
Ja dat heb je overal he dat spelers een stap willen maken

21-08-2024 20:29

BrianBribbey +226

Eriksen op 10 zou fantastisch zijn!!

21-08-2024 19:39

Baco123 +6052

Ja zie hem ook graag naar Ajax komen
Kunnen we goed gebruiken

21-08-2024 19:43

FinidiKanu +1683

Een soort lucky Ajax team, maar dan voor de Eredivisie😄

21-08-2024 16:30

JoeBlow +8156

Ik heb nog steeds hoop op Sjakie op rechtsbuiten. Die heeft in ieder geval wel een goede mentaliteit.

21-08-2024 16:32

Kingoffdatoilet +17100

Haal die weghorst maar gewoon. Die had tegen NAC tenminste gevochten.

21-08-2024 15:27

JoeBlow +8156

Letterlijk.

21-08-2024 16:32

NouridolbergNeres34 +1889

Worden straks een veteranen elftal, kom op zeg het gaat niet om ervaring. Het gaat om kwaliteit en bereidheid. Bergwijn wil gewoon weg, dus probeer een club te vinden voor hem. Akpom, tahirovic, wijndal, gaaei, forbs, Henderson. allemaal niet goed genoeg. Het is geen ervaringsverhaal het is een gebrek aan kwaliteit. Nu gaan we allemaal 30+ers halen en dan spelen we straks weer de sterren van de hemel ofzo…. Is dit serieus de gedachte…
Henderson
Pasveer
Weghorst
Rugani
Eriksen

21-08-2024 14:02

jerryisthename +31669

Als je er minimaal derde mee wordt en overwintert in de EL is het serieus een uitstekende gedachte. We moeten CL halen.

21-08-2024 15:39

NouridolbergNeres34 +1889

En volgend seizoen, kan je weer opnieuw beginnen dan, ze leveren geen cent meer op.

21-08-2024 23:28

ProfessorX +19827

Uuuh help mee een club te vinden ???

Hij heeft toch een zaakwaarnemer !

Rare jongens zitten hier

21-08-2024 20:13

Noxin +15461

Eriksen is een directe kwaliteitsimpuls. En als ik onze huidige opties voor de spitspositie zie spelen (Brobbey, Akpom, Traore en Rijkhoff), dan is Weghorst dat ook.

22-08-2024 03:17

Harrier Du Bois +38565

Eriksen komt amper vooruit en Weghorst kan niet voetballen, weer lekker dit hoor, lijkt Feyenoord wel in de jaren dat ze echt slecht bezig waren en financieel bijna kapot gingen met loze, oude op naam gerichte aankopen die over the hill waren. Juich dat maar toe Ajacieden.

21-08-2024 12:33

Barra +5529

Ja daar doet het me ook aan denken, die dachten ook met allerlei veteranen weer aan te haken. Volgens mij met Verbeek als coach.

21-08-2024 14:07

HendrikAjax +16830

Niet naar afgelopen EK gekeken. Eriksen is voor dit Ajax altijd een versterking

21-08-2024 18:12

HendrikAjax +16830

Al is het maar als invaller voor de laatste 20 min

21-08-2024 18:13

Turbo +41770

" 'Farioli vindt het dat zijn selectie aan karakter en mentaliteit ontbeert en hecht daarom waarde aan spelers als Weghorst, Pasveer, Steven Berghuis, Branco van den Boomen, maar ook Jakov Medic, die ondanks zijn beperkte inbreng nooit verzaakte. Farioli verwacht van Brobbey en Bergwijn meer dat ze een voortrekkersrol op zich nemen.'"

Dit zal er als zoete koek in gaan bij veel fans, maar dit is echt ontzettend zorgwekkend komende van een Ajax trainer.

21-08-2024 12:31

Suk Hyun-Jun +6279

Want karakter en mentaliteit is per definitie een slecht iets?

Ik zit ook niet te wachten op iemand zoals Weghorst die alles op karakter doet, dus die hoef ik ook niet te zien komen ten koste van Akpom. Liever een spits die ook echt bij onze speelstijl past. Maar ik kan me tegelijkertijd ook goed voorstellen dat Farioli zich ergert aan iemand zoals Bergwijn, die niet fit arriveert bij de club en heel sporadisch zijn kwaliteiten laat zien. Gezien zijn talent, het veel te hoge aankoopbedrag waar hij voor is gehaald en zijn salaris zou hij inderdaad een voortrekkersrol moeten nemen. Dat vind ik een normale verwachting van Farioli. Maar Bergwijn heeft daar het karakter schijnbaar niet voor.

Natuurlijk zijn voetballende eigenschappen/kwaliteiten het allerbelangrijkste. Maar alleen leuk kunnen ballen op zichzelf gaat je niet ver brengen. We hebben met spelers zoals Dusan Tadic, Licha Martinez en ook Jurriën Timber kunnen zien hoe hoog Ajax kan pieken als je spelers hebt die goed kunnen voetballen én mentaal weerbaar zijn en daarbij ook hun vak heel serieus nemen. Naar dat soort spelers moet je op zoek gaan, of ze zelf creëren.

Dat mensen hier afknappen wanneer ze het woord 'mentaliteit' lezen vind ik behoorlijk kinderachtig.

21-08-2024 15:21

Turbo +41770

Als je in een selectie zonder basiskwaliteiten, zonder creativiteit, handelingssnelheid, finesse, lichtvoetigheid, intelligentie en individuele klasse begint te miepen dat je karakter en mentaliteit mist is dat een red flag voor een trainer. Maar zoals gezegd gaan dat soort teksten er prima in bij het gros van de fans.

21-08-2024 15:31

Suk Hyun-Jun +6279

Schijnbaar is het financieel echt zo slecht gesteld met Ajax dat de club dus geen creatieve, dynamische voetballers binnen kan halen. Dat is heel vervelend en zorgelijk, maar dan is het des te logischer dat je een oproep doet aan één van de weinige spelers (Bergwijn) in de selectie met die belangrijke en broodnodige eigenschappen om het voortouw te nemen. We hebben de afgelopen twee seizoenen gezien hoe weinig Bergwijn zijn klasse heeft tentoongesteld, waarom is het dan zo erg volgens jouw dat Farioli Steven vraagt om karakter te tonen en een leidersrol op zich te nemen? De man was notabene vorig jaar (op papier) onze aanvoerder.

We weten allemaal dondersgoed dat Bergwijn veel beter kan dan wat hij tot nu toe bij Ajax heeft laten zien, maar we weten tegelijkertijd ook dat hij niet dezelfde professionaliteit en toewijding voor zijn vak heeft zoals Dusan Tadic dat wel had. En daarom zegt Farioli nu terecht "step the fuck up". Je hebt de club een gigantisch bedrag gekost en kost de club ook veel salaris. Wees een goed voorbeeld in plaats van dat je niet fit op de club verschijnt, terwijl andere Oranje internationals die meer hebben gespeeld op het EK allang fit en actief waren bij hun clubs.

Ik vind het echt schromelijk overdreven hoe je hier een probleem van probeert te maken. Het is alleen maar goed dat Farioli ervoor zorgt dat de volledige selectie mentaal bereid is om alles te geven voor deze club, ondanks dat het tactisch soms niet volgens plan verloopt en ondanks dat er een bepaalde broodnodige creativiteit mist. Het is aan Kroes om die creatieve spelers binnen te halen, daar moet je Alex op afrekenen. Niet Farioli scheef aankijken omdat hij de bare minimum vraagt van zijn grootverdieners.

21-08-2024 15:47

JoeBlow +8156

Het is altijd en/en. Mentaliteit zonder kwaliteit geeft je Medic. Kwaliteit zonder mentaliteit geeft je Misehouy.

21-08-2024 16:35

Aldek +5080

Hij helpt ons om weg te gaan… kijk hem zitten in het vliegtuig vandaag…

Niks kut…

21-08-2024 18:18

debetweter +10061

Uitzonderingen mogen gemaakt worden voor buitenkansje.

21-08-2024 12:28

FdJMdL +4505

wel een bazenactie van Weghorst dat ie zo lang op ons wil wachten, zo’n speler en persoon hebben we nodig

21-08-2024 12:25

wijzijndebeste123 +163057

Gaat waarschijnlijk naar Anderlecht.

21-08-2024 12:10

ajax4ever001 +18363

De meeste spelers zijn zometeen naar andere clubs doordat Ajax wacht tot er eerst spelers vertrekken. Dat is echt een klote situatie die zeker niet in het voordeel werkt

21-08-2024 12:25

DeMeervanweleer +7562

Bergwijn is binnen en het zal hem verder echt aan zijn reet roesten, totaal geen sportieve ambitie. Beter gaat Ajax scouten in Zuid-Amerika waar door de levensomstandigheden mensen meer gemotiveerd zijn om nog ergens voor te gaan. Jongere generatie hier wil het vooral leuk hebben en genieten, prijs van de welvaart....

21-08-2024 11:48

CDX +3139

Genoeg armoe in Amsterdam West, Oost, Noord en Zuidoost maar alsnog schort het vaak aan de mentaliteit.

21-08-2024 12:17

4everAjAx85 +756

Eriksen in gesprek met Antwerp. Echt we zijn echt heel laag gezonken als club als we dit soort bedragen niet meer kunnen betalen. De financiële zorgen zijn dus blijkbaar heel groot. Kom op Ajax neem wat risico en haal Eriksen binnen.

21-08-2024 11:45

Ajaxfan31183 +16391

Kom je er nu pas achter dat er financiële problemen zijn

21-08-2024 12:05

Sjaakvaak +26578

Het gaat niet over het transferbedrag van 6 miljoen maar de 9 miljoen salaris die hij momenteel opstrijkt.

21-08-2024 12:07

debetweter +10061

Dat kan antwerp toch ook niet

21-08-2024 12:28

Ajax1969 +4162

Antwerpen zit over een paar jaar in precies dezelfde financiële shit als ons Ajax nu. Ook een opgeblazen salarishuis, met dank aan Overmars.

21-08-2024 12:33

ElSandrini +18077

Royal antwerp heeft wat te besteden.... Rijke eigenaar.

21-08-2024 13:56

Nr.10 +110907

Als Eriksen naar Antwerp gaat ipv naar ons, dan wil ik voor het eerst dat wij Overmars terughalen. Wat een schande zou dat zijn.

21-08-2024 12:22

behangdelul +32488

Dan hoeft Eriksen ook nooit meer bij Ajax zijn kop te laten zien.

21-08-2024 12:33

AjaxYahudi +3008

Het gerucht gaat toch over Anderlecht? waarom heeft iedereen het over Antwerp?

21-08-2024 13:08

pistolenpaultje +63

Een gedeelte van de bezoekers op deze website is niet helemaal snugger. @AjaxYahudi

21-08-2024 13:29

TeringHenkie +28242

Ayam is kip.
Kip is Ayam.

21-08-2024 13:33

JoeBlow +8156

Dat doet hij toch al niet dus dat is makkelijk op te lossen.

21-08-2024 16:38

JoeBlow +8156

Kom je er nu pas achter dat Eriksen geen Ajacied is? En nooit is geweest? Ajax was gewoon nuttig in zijn opleiding, maar hij heeft nooit het “hart voor de club” gehad.

Niks mis mee - zie je vaker. Maar het idee dat hij nu ineens om sentimentele redenen Ajax uit het slop zou komen trekken, is misplaatst.

21-08-2024 16:38

Betuwe85 +20428

Haal desnoods Wout en verkoop broby maar handel is vooruit ipv achteraf

21-08-2024 11:29

FdJMdL +4505

kan Beuker niet td worden, hij heeft wel hersens en kan onderhandelen

21-08-2024 11:27

Ajaxfan31183 +16391

Die kan ook geen zak stront verkopen

21-08-2024 12:05

Suk Hyun-Jun +6279

Classy hoor, je eigen spelers omschrijven als een 'zak stront'. Dit zijn de échte supporters.

🤦‍♂️

21-08-2024 15:26

Ajaxfan31183 +16391

Op iets reageren terwijl je niet eens weet wat er mee bedoeld wordt , classey hoor 🤡🤡

21-08-2024 17:35

Suk Hyun-Jun +6279

FdJMdL vraagt of Beuker geen TD kan worden en jij antwoord daarop met "die kan ook geen zak stront verkopen". Klinkt voor mij vrij duidelijk als dat je je eigen spelers voor een zak stront uitmaakt die we niet verkocht krijgen, maar als ik daarmee ongelijk heb dan hoor ik het graag van je.

21-08-2024 20:08

AjaxDUde123hk +595

waarom moet weghorst komen. Voeg het wat toe nee is maar een matige spits. Dan toch lieve Eriksen die de middenveld in de balans kan brengen. Weghorst als 2e spits dan gaan die na een tijdje muiten dat die wil spelen.

21-08-2024 10:54

JohnnyHeitinga3 +8000

Weghorst had je tegen NAC heel goed kunnen gebruiken. Als je Akpom kan vervangen voor Weghorst ga je er flink op vooruit.

Verder moet Brobbey wel leveren, het is niet voor niets dat Weghorst minuten maakte op het EK en Brobbey niet.

21-08-2024 11:00

AN34. +4956

Er is geen interesse in Akpom ben bang dat je hem niet kwijt raakt

21-08-2024 11:31

jerryisthename +31669

Precies, Johnny. 👍🏼
Brobbey heeft bovendien teveel kansen nodig helaas.
En dat gezeur over dat niemand Akpom wil....wacht nou maar deze en konden week even af. Er gaat veel gebeuren de komende 1,5 week. Let maar op.
Ineens gaat onze selectie er anders uit zien tegen 2 september. Hopelijk spelen de nieuwelingen dan al, hetzij gedeeltelijk, tegen die wijsneusjes uit Rotjeknor en voor die drugsneusjes in die lelijke badkuip van hun.

21-08-2024 11:39

AFCA020! +6083

Geldt voor al die geweldenaren van Sven.
Hij heeft (met goed keuring van de financiële afdeling en de rvc van destijds) veeeeeeeel te veel betaald voor al die middelmaat, plus (verhoudingsgewijs) dure 5 jarige contracten voorgeschoteld.
Dat ga je niet kunnen slijten.

Ik geef het de huidige directie te doen om de puinzooi van de incapabele voorgangers weg te poetsen….

Weghorst zou idd een verademing zijn ten opzichte van Akpom… maar goed, zie hem maar een te slijten. Iedereen bij wie de het niveau aan kan, kan hem niet betalen. En iedereen die hem kan betalen, daarvan kan hij het niveau niet aan.
Dat is een impasse waar je haast niet uitkomt. En dat geld voor al die toppertjes van Sven die je aan de straatstenen niet kwijt kan

21-08-2024 11:41

4everAjAx85 +756

Dan maar een paar miljoen minder op hem pakken. Akpom heeft bewezen geen Ajax spits te zijn.

21-08-2024 11:46

Ajax1969 +4162

Akpom gaat verhuurd worden, verwacht ik. Maar met Bergwijn en Brobbey in hun slechte doen, gaan we er dan ook niet op vooruit. Hopelijk krijgt Farioli beide heren aan de praat.

21-08-2024 12:35

Sjaakvaak +26578

Oh Weghorst moet wachten op Akpom? Gezien de logica van de afgelopen dagen had ik eigenlijk verwacht dat Ramaj weg moest zodat Weghorst erbij kon komen.

21-08-2024 10:52

Koekie87 +20966

Wel bijzonder dat Kroes roept dat we moeten snijden in het salarishuis, maar dat men ondertussen wel belangstelling toont in allemaal jongens met dikke salarissen zoals Eriksen, Weghorst, Ramsdale maar ook dat men doodleuk in de winterstop een Henderson heeft gehaald en nu een Rugani gaan huren waar je vast en zeker ook een deel van zijn vorstelijke salaris wat hij bij Juve verdient aan moet mee gaan betalen.

21-08-2024 10:28

Koningtoto +59946

Ik denk dat het begrotingstechnisch niet mogelijk is om spelers te halen, i.v.m. het salarishuis. Ik denk dat er wel geld is.

21-08-2024 10:29

ijzerchef +3135

Salarissen worden uit vaste inkomsten betaald en Ajax heeft (volgens mij) de hoogste vaste inkomsten van Nederland. Er is wel ruimte voor hoge salarissen, maar geen transfers. De huidige strategie is om te investeren in de jeugd en jeugdspelers aan te vullen met ervaren transfervrije spelers.

Ik vind het een prima plan, omdat het financieel rendabel is en je maakt alsnog een klapper als een jeugdspeler doorbreekt. En vanuit daar kunnen we doorgroeien.

21-08-2024 10:46

Sjaakvaak +26578

De huidige strategie is helemaal niet om te investeren in de jeugd. Er zijn recent wat contracten getekend aan de onderkant jeugd, maar daar lopen er niet per se meer met een contract rond, dan de afgelopen jaren.

Daarentegen worden talenten als Vos en Ramaj de club uit gewerkt, en vervangen met ouwe lullen. Men is financieel juist zeer onverantwoord bezig.

21-08-2024 10:53

daansonafca +2223

Door welke 'oude lul' wordt Vos vervangen dan ? Ramaj kan je over twijfelen Vos laat het niet zien niet in het 1ste en ook niet in het 2e.

21-08-2024 11:01

Sjaakvaak +26578

Laat ik vooropstellen dat ik Vos nog niet goed genoeg vind voor het eerste, ik zou hem graag op huurbasis minuten zien maken. Er zijn genoeg spelers die in jong niet genoeg geprikkeld worden en het daar niet lieten zien. Hij is pas net 19 dus zit nog genoeg potentie in.

We spelen momenteel met een peperdure Henderson en de helft van de tijd met Branco. Nu wordt er weer geroepen om Eriksen. Ik zie veel oude spelers op het middenveld, met een hoog salaris. (En ja, ik denk dat Eriksen beter is dan wat er nu rondloopt, voordat ik dat teruggekaatst krijg. Gaat mij om de leeftijden en restwaardes)

21-08-2024 11:18

Nr.10 +110907

Nou, investeren in de jeugd? Ik lees dat wij met Ramaj, Kaplan en Vos enkele van de grootste talenten weg willen doen voordat ze überhaupt een seizoen basis hebben gespeeld bij ons.

21-08-2024 12:24

Rob1976 +9429

Ajax wil van het ene uiterste naar het andere uiterste. Eerst ontzettend jeugdig team en straks een team met veel oude spelers. Ajax verbrand zo uiteindelijk nog meer kapitaal. Het komt op mij allemaal best paniekerig over en korte termijn denken.

21-08-2024 10:26

wijzijndebeste123 +163057

Het is het Feyenoord beleid dat ze de afgrond instortte: Oude, dure, over the hill spelers aantrekken in de hoop daarmee CL te halen.

21-08-2024 10:29

Rob1976 +9429

En helaas ook nog eens het vroegere feijenoord voetbal

21-08-2024 10:43

wijzijndebeste123 +163057

De raakvlakken zijn er in overvloed. Bizar dat je niks leert van hun downfall.

21-08-2024 10:46

Rob1976 +9429

Ik verbaas mij er ook over en het heeft zelfs invloed op mijn gedrag hier. Ik heb hier op AS meer negativiteit geuit dan ik zou willen😅

21-08-2024 10:48

wijzijndebeste123 +163057

Elke dag tijdens de transferperiode word ik gefrustreerder. We hadden allemaal gehoopt dat we onder nieuwe leiding eindelijk weer vooruit zouden gaan. Maar t tegenovergestelde lijkt waar.

21-08-2024 10:56

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Precies dit roep ik ook al een tijdje. Oude spelers halen is prima, mits het een aantoonbare, enorme toevoeging is. Spelers zoals Rijkaard, Tadic, Blind. Wat er nu gebeurt is gewoon Feyenoord 2005-2012 beleid, met de 10-0 tegen PSV als ultiem dieptepunt. Als dit zo doorgaat gaan we nog een paar gitzwarte jaren tegemoet...

21-08-2024 11:09

Rob1976 +9429

Onze club en spelers hebben zich zo negatief in de kijker gespeeld dat dit uiteraard weinig positiefs heeft opgebracht en we nu door op de blaren moeten zitten. Maar aan de andere kant door een positievere bril bekeken gebeurd er bij psv en eigenlijk alle clubs in europa ook bitter weinig.

21-08-2024 11:12

wijzijndebeste123 +163057

Maar PSV en Feyenoord hun selectie is op zijn minst redelijk op orde. PSV heeft daarnaast t geld om hun zwakke punt de verdediging te versterken en zijn nu bezig met Itakura en Nagalo. Beide prima spelers waar ze flink sterker van worden. Wij moesten juist een enorme inhaalslag maken en daar komt helemaal niks van terecht.

21-08-2024 11:15

Cosey2 +6971

Maar met Eriksen heb je toch meer kans om de CL te halen dan met v Beukering?
😂

21-08-2024 11:20

wilbert.b +3101

Eriksen komt 100% \¥| vos gaat

21-08-2024 10:22

wijzijndebeste123 +163057

Er is toch geen enkel serieus gerucht over Eriksen? Geen enkele betrouwbare bron meldt hier iets over. Dat FoxSports gericht op Latino's in de VS is onbetrouwbaar.

21-08-2024 10:24

Erik20 +7363

Ik denk dat er niemand komt, en waarschijnlijk verkopen ze dan nog om 5 voor 12 Ramaj en/of Kaplan. (Wanneer het te laat is om zelf nog iets te doen)

21-08-2024 10:22

Man40 +1428

Weghorst komt ook niet want wie wil akpom nou hebben

21-08-2024 10:20

Johanist +3499

Zeer zorgwekkend dat we onze overbodige spelers niet kunnen slijten. Hier valt Alex Kroes toch wel iets te verwijten. Als TD is hij er ook voor verantwoordelijk om interesse te genereren, al dan niet met de zaakwaarnemers.

Met andere woorden: "We gaan het met deze groep doen" is voor dit seizoen een doodsvonnis voor Ajax.

21-08-2024 10:18

Koningtoto +59946

Hoe moet je interesse opwekken in een drol?

21-08-2024 10:22

Sjaakvaak +26578

Akpom topscorer van de championship 2 jaar terug én homegrown. Daar valt genoeg veel interesse voor te genereren als jij je netwerk goed gebruikt.

21-08-2024 10:55

Beachboy +2899

Dat idd en los van zijn matige laatste weken, had ie vorig seizoen ook behoorlijk indrukwekkende statistieken. Het feit dat we desperate moeten verkopen maakt het wellicht niet makkelijker, maar dat is vooral je onderhandelingspositie. Het valt me vies tegen hoe de nieuwe wind op bestuurlijk niveau waait. Praatjes genoeg, maar zou fijn zijn als er Kroes net zou hard zou vechten voor transfers, als voor zijn eigen positie bij Ajax.

21-08-2024 11:18

Knalpot +3606

Slagroom erop spuiten.

21-08-2024 12:02

Ajax1969 +4162

Vorig seizoen in de winterstop een goed bod gehad op Akpom.... Tja.

21-08-2024 12:42

Eyongtarkaenoh +2502

die spanjaard moet je niet willen

21-08-2024 10:17

TheSpecialOne +8825

Ajax gaat alleen maar met ''oudjes'' in zee. Dit belooft niet veel goeds.

21-08-2024 10:16

JoshuaSmits +9303

Het ligt eraan hoe de rest ingevuld wordt. We hebben heel veel jonge spelers. Als daar 3 of 4 ervaren spelers bijkomen is dat op zich niet eens zo verkeerd, denk ik.

21-08-2024 10:24

Eurysaces +29499

Stel je voor: Eriksen in plaats van Taylor of Hlynson, dan maak je kwalitatief zo'n ontzettend grote stap. Natuurlijk is zijn doorverkoopwaarde 0,0, maar we moeten ook niet vergeten dat we onze spelers niet kwijt kunnen omdat we 5e zijn geworden in de eredivisie. Als we met Eriksen 2e of 3e kunnen worden, zijn de rest van onze spelers ook weer wat waard.

Als we nog een seizoen doorgaan met Taylor (en Hlynson) lopen we weer CL mis. Het is onbegrijpelijk hoe de positie van aanvallende middenvelder compleet verwaarloosd is en blijft.

21-08-2024 10:14

JoshuaSmits +9303

Ik denk juist dat Taylor heel veel profijt zou kunnen hebben van een Eriksen naast zich. Dan komen de kwaliteiten van Taylor ook meer naar voren, want we moeten niet doen alsof Taylor helemaal niks kan.

21-08-2024 10:25

Odin2710 +2038

Het is echt te zielig voor woorden dat he als club van aanzien in Europa naar het lachertje van Europa bent afgegleden. 1. Je kunt niet eens speles fatsoenlijk verkopen 2 Je hebt een week voor de deadline niet eens een fatsoenlijk elftal. 3. De spelers die genoemd worden, tsja...

En dat allemaal door mensen die deze club als hun speeltje hebben gezien of zien. En het ergste is; het kan allemaal in Amsterdam blijkbaar

21-08-2024 10:07

mvdk +43634 moderator

Met Eriksen haal je behalve voetbal ook iemand in huis die vrije trappen en corners kan nemen. Waarschijnlijk kan hij ook nog 2 a 3 jaar door. Echter moet United niet moeilijk doen en hem transfervrij laten vertrekken. Hij kwam ook gratis en na wat hij heeft meegemaakt moet je hem de stap gunnen.

21-08-2024 10:03

AFCA-pride +17320

Man United heeft nog een appeltje met ons te schillen ivm de veel te duur aangekochte Antony…

21-08-2024 10:30

ajax4ever001 +18363

Kortom alles gaat dus zoals voorgaande seizoenen weer lekker op het laatste moment

21-08-2024 09:50

Steffenhagen +37732

Van den Boomen ?????

21-08-2024 09:39

wijzijndebeste123 +163057

De deal met Lille heeft Kroes opgeblazen door te hoog id boom te gaan zitten.

21-08-2024 09:41

Freddy +11366

Leuke woordgrap

21-08-2024 09:42

daansonafca +2223

Wat voor een bedrag heeft Kroes gevraagd voor Van Den Boomen dan ?

21-08-2024 10:49

MidMid +5667

Ja Van den Boomen. Hij is misschien geen topspeler, maar dan kan je wel een goede mentaliteit hebben. Ik vind hem in niets bij Ajax passen, maar als hij speelt, geeft hij wel alles. En op de trainingen en in de kleedkamer staat hij er kennelijk ook altijd. Dat draagt bij aan een topsportcultuur.

21-08-2024 09:53

AFCA-pride +17320

Toch mag hij van mij wel verkocht worden, valt erg tegen tot nu toe, en levert geld op terwijl hij transfervrij kwam.

21-08-2024 10:32

MidMid +5667

Daar zijn we het over eens. :-)

21-08-2024 12:32

djhl +1398

Stel je voor je kan nog verkopen:

Akpom
Bergwijn
Wijndal
Vos
Tahirovic
Gaaei
Rensch
Taylor

Dan zou de situatie er toch echt nog wel een stuk rooskleuriger zijn.

21-08-2024 09:39

Arie Vink +4855

Ja...stel je voor...

21-08-2024 10:01

TheSpecialOne +8825

Maar dan wel zonder spelers. Zou dat de nieuwe, revolutionaire tactiek van Ajax zijn?
Haha.

21-08-2024 10:19

djhl +1398

Haha. De vraag is of het er slechter op zou worden?

21-08-2024 11:59

TheSpecialOne +8825

Maakt dat dan nog wat uit zo zonder spelers?

21-08-2024 12:01

Mark10 +1073

Echt zo spijtig dat Sergi niet komt!
Had ze belangrijke speler voor ons geweest …

Nooit verwacht dat hij zou komen, maar als hij openstaat voor Ajax had je alles moeten doen om hem te halen!!( prio 1, dus niet met het minimale geld Traore of Rugani)

Baal er nog meer van als hij naar club als Como gaat!!
Deze topspeler (voor Ajax ) , .moet gewoon bij ons spelen !!

21-08-2024 09:34

AFCA-pride +17320

Como is ook met een project bezig.

21-08-2024 10:33

Giovanni36 +1060

Haal weghorst voor 4 a5 mil
Haal eriksen voor een jaar huur 50/50 salaris verdelen
Haal een talent uit zuid Amerika

Die zeker weggaan zijn:

Vos voor 7 mil
Wijndal 5 mil
Forbs 12 mil

Je hebt dan totaal ongeveer 60 mil opgehaald en wat salaris kunnen wegstrepen. Volgens kroes zijn berekening kan je 18 mil herinvesteren.

21-08-2024 09:32

debetweter +10061

Voor Vos willen we 10

21-08-2024 09:40

Jayq +3339

"Je hebt dan totaal ongeveer 60 mil opgehaald en wat salaris kunnen wegstrepen. Volgens kroes zijn berekening kan je 18 mil herinvesteren."

Dat klopt dus niet. Volgens Kroes zijn berekening hebben we een begrotingstekort van 60 miljoen. Hij zei namelijk dat van 100 miljoen transferinkomsten er 40 geherinvesteerd kan worden.

Daaruit werd geconcludeerd dat 40% geïnvesteerd kon worden, maar als je maar voor 50 miljoen verkoopt, dan heb je en de kosten minder omlaag gebracht en weinig cash in het laatje. Dus dan is er nog nauwelijks ruimte om te investeren.

21-08-2024 09:51

Babangida83 +23819

Berghuis is altijd de eerste die verzaakt als het even minder gaat. Die zou ik daarom verpatsen, nu Traore wedstrijdritme begint te krijgen.

Dat Rugani & Weghorst op ons willen wachten, kun je op het conto van Kroes schrijven. Als hij Sergi Roberto kan krijgen, dan vind ik dat echt heel knap.

21-08-2024 09:27

GAjax31 +15997

Ik ben ook niet de grootste Berghuis fan, maar dat is een van de weinige creatieve spelers die we hebben. Traore daarentegen valt mij tot nu toe behoorlijk tegen.

21-08-2024 09:30

Babangida83 +23819

Ik beoordeel Traore nog op vlagen van kwaliteit. Die had tegen NAC zijn eerste basisplaats en speelde voor het eerst 45 minuten. Dan is het logisch dat je nog niet op je top bent. Die zit nu misschien op 30-40% ofzo van zijn fysieke kunnen. Dan vond ik het al vrij ok.

De acties die misgaan bij hem, daar kun je wel aan zien dat hij normaal gesproken wél kan, maar zijn fysiek die explosiviteit nog niet toelaat.

21-08-2024 09:54

GAjax31 +15997

Ik hoop dat je gelijk hebt.

21-08-2024 09:56

1Zlatan +5120

Verkoop Brobbey maar. Heb het eigenlijk wel gehad met die 'leuke, grappige jongen' die ons eerst transfervrij verlaat, in 4 jaar tijd nooit fit is en weigert aan z'n tekortkomingen te werken.

Om over Bergwijn maar niet te beginnen. Wat een verschrikking.

21-08-2024 09:25

wijzijndebeste123 +163057

Spijker op de kop. Brobbey heeft geheel ten onrechte een "knuffel" status gekregen. Alles is zogenaamd leuk en wordt vergoelijkt. Feit is dat hij idd transfervrij vertrok en zelden fit is. En nu ook weer met een verkeerde houding rondloopt. Bergwijn hoeven we t helemaal niet over te hebben.

21-08-2024 09:29

altijdlastig +1122

Heb dit gevoel altijd bij hem gehad. Snap niet wat mensen zo grappig aan hem vinden. Ongeïnteresseerde gast met waardeloze mentaliteit. En onbetrouwbaar gebleken, iets wat ik niet vergeet maar veel mensen kennelijk wel.
Kijk even naar de houding en uitstraling van Luuk de Jong. En dan het hoofd van Brobbey

21-08-2024 09:32

FissaDeGekste +3368

De focus lijkt te liggen op de verkeerde posities.
We hebben juist behoefte aan versterking op het middenveld. De verdediging heeft nu geen prioriteit. Zonder middenvelder(s) erbij wordt het helemaal niets.

Een rechtsbuiten zou ook nog wel mogen.

21-08-2024 09:17

Babangida83 +23819

Ik vind de rechtsbackpositie ook wel degelijk een belangrijk punt van aandacht. De RCV-positie lijkt nu opgelost. De voorste 3 ook.

Karakter is natuurlijk een heel belangrijk aandachtspunt. We gaan alleen compleet voorbij aan het feit dat Ajax-voetbal in de kleine ruimte is en dus een bepaalde mate van techniek vereist.

21-08-2024 09:30

Rolo +13590

De voorste drie is zeker niet opgelost.
Godts, Bergwijn, Forbs, Akpom, Traore, Berghuis en Brobbey.

* Godts, in potentie een mooie speler nu nog te druistig, maar gezien zijn leeftijd kan je daar geen heel seizoen op varen.
* Bergwijn brengt al twee seizoenen niks
* Forbs heeft snelheid, maar dan heb je het ook wel bijna gehad. Je ziet hem niet net als een Godts zijn tegenstander opzoeken met een passeerbeweging.
* Akpom, gehaald door Mislintat als 10 komt zwaar te kort in zijn functionele techniek als Ajax spits
* Traore, nog lastig inschatten. Zal wedstrijdritme missen, maar zijn laatste invalbeurten lieten niet veel goeds zien.
* Berghuis, is je enige creatieve voetballer die je liever achter de spits ziet staan
* Brobbey blijkt geen garantie voor doelpunten, wel voor blessures.

21-08-2024 09:41

Babangida83 +23819

Dit is wel bij alles glas half erg leeg, vind ik.

21-08-2024 09:45

Ajax1998 +3333

Dus met andere woorden we gaan het met deze selectie doen! Nou dit word weer een rampseizoen

21-08-2024 09:16

MosesD +14637

Geen geld, geen geld. Je hoort het maar telkens. Toch is er al 32 binnen, dan zou er volgens de Kroes rekenwijze rond de 13 uitgeven kunnen worden. Daar kan je een creatieve middenvelder voor halen. Eriksen is qua transfersom zeker te betalen, hij zou flink salaris moeten inleveren. Nanasi is ook van te halen. Ik begrijp werkelijk niet waarom men niet op de (cruciale) positie niet doorpakt. Maar over dat geen geld gesproken, dan is het toch bizar dat Susan Lenderink gewoon mag blijven zitten? Natuurlijk is die niet verantwoordelijk voor de sportieve prestaties, maar gaat wel over de centjes. Die had nooit moeten meegaan met Overmars en Sar en krankzinnige salarissen te gaan betalen. Ook had ze een Mislintat vorig seizoen een maximum transferbudget moeten geven. Het voetbal is leidend, maar het mag nooit zo zijn dat het de club in grote financiële problemen brengt. Zo'n Rugani verdient vermoedelijk 1.5 mio plus. Gaat die als back up fungeren? Dan is het wéér een dure jongen. Een centrum Rugani Sutalo? Dat is voetballend/opbouwend werkelijk dramatitsch. Laat Baas en Kaplan om de lcv plaats strijden, heel gezond. En daarbij, Kaplan kan ook nog eens uitstekend rcv spelen. Ik begrijp de huidige beleidsbepalers totaal niet. Beuker doet het erg goed bij de jeugd, maar voor de rest kijk ik er toch vrij sceptisch tegenaan.

21-08-2024 09:15

PuntNaarAchterSVP +5241

Beetje droevig om Lenderink de schuld te geven. De afgelopen jaren krijgt ze shit omdat ze te verantwoordelijk was, nu omdat ze niet verantwoordelijk genoeg zou zijn geweest. Wat is het nu?

Feit is dat men voetballend door de ondergrens is gezakt en dat dat financiële gevolgen heeft. De oplossing ligt niet in de club kapot saneren, maar in slim investeren. De verantwoordelijkheid van de TD (en waar voor de huidige TD een te grote opgave blijkt te zijn)

21-08-2024 09:51

MosesD +14637

Droevig? Vind je het niet een beetje onverantwoord en vooral heel erg niet des-Ajax om twee zomers achter elkaar meer dan 200 (...) miljoen uit te geven? En die salarissen dan? Zij is toch verantwoordelijk voor de centjes. Ik geef haar niet de schuld van de aankopen zelf natuurlijk.

21-08-2024 10:08

PuntNaarAchterSVP +5241

Er is begroot op het kwalificeren voor de CL. Nagenoeg iedereen bij Ajax was het daarover eens. Dat de voetbalinhoudelijke mensen het dermate slecht hebben gedaan dat de doelstelling niet behaald is is niet de schuld van Lenderink.

21-08-2024 11:43

MosesD +14637

Daar zijn idd Overmars en Sar schuldig aan. Zoals ik al eerder zei, Lenderink is niet schuldig aan de sportieve situatie, wel over de financiële malaise.

21-08-2024 12:03

PuntNaarAchterSVP +5241

Tsja, bedrijfsvoering en financiën zijn onderling afhankelijk. Er zijn bewust risicos genomen door de hele organisatie. Lenderink heeft de grenzen binnen die gekozen strategie bewaakt. De strategie werd niet goed uitgevoerd, en met de bewust genomen risicos hebben wij nu te dealen.

21-08-2024 12:06

MosesD +14637

Ik vind dat de RvC op financieel gebied meer er bovenop moet zitten. Ze hadden bijvoorbeeld Mislintat vorige zomer maximaal 50 mio mogen toezeggen.

21-08-2024 12:21

PuntNaarAchterSVP +5241

Bedoel je nu de RvC (controleren van beleid) of Lenderink (financieel directeur, medeverantwoordelijk voor maken beleid)?

En buiten dat: ik ben ook voor een kleinere begroting hoor. Doe mij maar een Ajax met talenten die dan maar eens uitglijden, maar dan wel in de eigen stijl. En zonder uitgerangeerde transfervrije 'ervaren' spelers die wel het gras opvreten maar niet weten waar de bal voor is.

21-08-2024 12:27

MosesD +14637

De RvC als controleren orgaan moet er veel meer bovenop zitten. Lenderink heeft het financieel veel te veel laten lopen. Zoals Cruijff het altijd al wilde is prima: relatief lage basissalarissen en hele hoge premies. Dus alleen een CL begroting als je CL speelt. Heel gezond en heel normaal.

21-08-2024 12:40

PuntNaarAchterSVP +5241

Een beetje het beleid zoals dat in samenwerking met Mislintat is opgezet dus. Lijkt mij ook heel verstandig!

21-08-2024 14:00

MosesD +14637

Mislintat is daar idd mee begonnen.

21-08-2024 14:21

JoshuaSmits +9303

Roberto en/of Eriksen zouden wél goede versterkingen zijn. Het middenveld kan wél wat kwaliteit gebruiken.

21-08-2024 09:15

Aram +17840

Christus is dat stelletje mongolen naar Duitsland gereden om Brobbey te demotiveren? Was het niet slimmer geweest om je tijd te besteden aan het mooi in de markt zetten van spelers die je wilt verkopen, en aan het aantrekken van een creatieve middenvelder en buitenspeler?

21-08-2024 09:13

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Krijg ernstige flashbacks naar het Feyenoord met Hofland, De Cler, Makaay en nog een zooitje oude, dure en niets toevoegende spelers. Heeft ze toen bijna naar de afgrond gebracht.

Waar blijven de goed gescoute pareltjes? De tropische verrassingen? Spelers zoals Nico, Martinez, Antony, Chivu, Trabelsi, Litmanen, Finidi en dan vergeet ik er nog een hoop. Er moet toch ergens op de wereld een goede technische middenvelder rondlopen, een rechtsbuiten met rendement, een spits die ook kan voetballen in tegenstelling tot Weghorst... Wees eens creatief!

21-08-2024 09:12

Eurysaces +29499

Als je de Maas door trekt naar de Arena, juichen ze in Rotterdam allemaal. Hard werkende spelers, zonder voetballende kwaliteit en op leeftijd. Dat zijn toch wel de 3 pijlers waar ze in Rotterdam de handen jaren op stuk klapte.

21-08-2024 10:31

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Nou, op een gegeven moment was het daar ook wel klaar met klappen hoor. Toen stonden ze in de tuinen van de beleidsbepalers en werd het Maasgebouw bestormd.

21-08-2024 11:14

Ricoteb +53174

Je had Bergwijn gewoon moeten laten gaan voor die 15 miljoen aan Atlanta. Dat had je gewoon 11 miljoen aan jaarlijkse kosten gescheeld. Een Brobbey ook voor 30 miljoen, toen daar een maand geleden interesse voor was. Bij dat soort gasten zit de echte financiële strop, en ze vertegenwoordigen qua houding alles wat er mis ging bij Ajax de afgelopen 2 jaar.

Daarom geloof ik ook niet dat de financiële problemen zó serieus is als het horror verhaal dat geschetst wordt, of ze moeten qua beleid echt achterlijk zijn. 12 jaar geleden zaten we financieel in een nog lastiger pakket dan wat we nu zitten. Toen zaten we echt achter spelers van Willem II, RKC en Heracles aan om onze nieuwe smaakmakers te worden. In de periode hebben we iedereen verkocht die ook maar een beetje waarde vertegenwoordigde, onder de marktwaarde. Denk aan Eriksen, Vertonghen, Alderweireld. Nu hebben we blijkbaar nog de mogelijkheid om bij sommige jongens te zeggen dat ze niet te koop zijn, terwijl het niet eens uitblinkers zijn.

21-08-2024 09:12

ajaxdna +1533

Brobbey en Bergwijn inderdaad, maar ook Rensch

21-08-2024 09:16

Ricoteb +53174

Qua kwaliteit wel, qua financiën is dat minder interessant. Eigen jeugd, zal niet bijster veel salaris hebben. Bergwijn en Brobbey staan voor een hoge transfersom op de balans met ook nog eens pittige salarissen.

21-08-2024 09:23

1Zlatan +5120

Goede post

21-08-2024 09:26

JohnnyHeitinga3 +8000

Rosario lijkt compleet uit beeld. Mooi.

21-08-2024 09:10

Mitchjo +6168

Haha juich niet te vroeg

21-08-2024 09:26

31xAjax +7863

Off topic: Ajax is alles op alles aan het zetten om te voorkomen dat de beelden van NAC-Ajax in handen komen van potentiële aankopen....

21-08-2024 09:09

Eriksen10 +4761

Gaat naar Como, dus verwijder dit artikel maar

21-08-2024 09:08

RuudKroket +827

Ajax moet eerst verkopen? Staat dat er nou echt?
Goh, nog nergens gehoord of gelezen. Knap staaltje journalistiek weer van de nerds bij VI.

21-08-2024 09:08

Stamhoofd +11513

Ik hoop vooral op nog een leuke verrassing uit Brazilië of iets dergelijks. Een nieuwe Nico, Neres of Antony. Maar het is nog geen hele creatieve scouting tot nu toe..

21-08-2024 09:07

mvdk +43634 moderator

Ook in de landen er omheen loopt zat talent. Die David Martinez ging voor een miljoen of 3 naar de MLS, evenals veel andere spelers die prima in de eredivisie kunnen uitblinken. Een beetje behendige speler laat de matige eredivisie-backs al snel kansloos.

21-08-2024 09:08

GGXIII +6511

Was dat die speler die Mislintat al zover had gekregen naar Ajax te komen maar waar vervolgens niets meer mee is gedaan?

21-08-2024 09:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.