Vink hoopt snel op duidelijkheid omtrent spitsen Ajax: 'Ik heb geen idee wat ze willen'

door Bart Veenstra 70

Bron ESPN

Vink hoopt snel op duidelijkheid omtrent spitsen Ajax: 'Ik heb geen idee wat ze willen'

door Bart Veenstra 70

Bron ESPN

Marciano Vink is van mening dat Ajax duidelijkheid moet creëren voor spitsen Chuba Akpom, Brian Brobbey én Wout Weghorst. De zomerse transferperiode nadert zijn einde en geen van deze drie spitsen weet op dit moment waar hij nou écht aan toe is.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

In het programma Voetbalpraat op ESPN gaat het over Weghorst, die in 'de wachtkamer' zit, terwijl Chuba Akpom donderdagavond tegen Jagiellonia Bialystok voor een hattrick zorgde. Hij gaf daarmee zijn visitekaartje af, maar zelf gaf hij na afloop van de wedstrijd aan graag bij Ajax te blijven.

'Ik heb geen idee wat ze willen', zegt Vink, die hoopt dat er snel duidelijkheid komt omtrent de spitspositie van Ajax. 'Weghorst is geen tweede spits. Hij is geen back-up. Ik neem aan dat Brobbey nog steeds de beoogde eerste keuze is.'

Vink betwijfelt dan ook of het wel zo'n goed idee is om Weghorst naar Ajax te halen. 'Ik weet niet of Weghorst zich zou kunnen schikken in een rol vanaf de bank. Hij is toch iemand die de aandacht wil hebben. Als Brobbey eerste spits is, waarom zou je dan een spits halen die zó op de deur gaat lopen kloppen? Niet alleen met zijn eigen spel, maar ook met aandacht.'

Weghorst staat onder meer in de belangstelling van Ajax vanwege zijn mentaliteit. Vink betwijfelt of die mentaliteit niet al voldoende aanwezig is bij Ajax. Je hebt Rugani, Henderson en Berghuis al. Hoeveel topsportmentaliteit wil je er nog bij proppen? Ze moeten kijken wat goed is voor Brobbey. Tuurlijk is concurrentie goed, maar je hebt ook verschillende types. Ik vind Akpom geen verkeerde tweede spits.'

'Berghuis straalde plezier uit'

Terugblikkend op het duel geeft Vink verder aan dat hij genoot van Steven Berghuis. 'Berghuis "op tien" was een verademing', zegt Vink, die Berghuis eerder vanaf rechtsbuiten zag spelen. Dit keer mocht hij het vanaf het middenveld laten zien. 'Hij straalde plezier uit. In de eerste helft liep bijna elke aanval over hem. Via de zijkanten, met name met Godts, stichtte Ajax wat gevaar, al was de eindpass niet goed genoeg. Ik heb genoten van Ajax', zegt Vink tot slot.

Tafelgenoot Karim El Ahmadi heeft het vermoeden dat de opstelling van Ajax nog gaat wijzigen. 'Tuurlijk, Godts heeft de afgelopen weken goede wedstrijden gespeeld. Maar als Bergwijn en Brobbey fit zijn... Dat zijn spelers die er nog in moeten. En misschien komt Rugani naast Sutalo te spelen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

maxwellstyle10 +4774

Wat een open deuren Vink! Dat weten de meeste toch hopelijk voor wat betreft die spitspositie.. Weghorst zou ik niet halen, precies met de reden die vink noemt, hij is geen 2e spits en als je Brobbey aan het werk krijgt(heb meer hoop voor hem dan bergwijn) is hij veel gevaarlijker. Je kan dan Akpom houden op de achterban en als Brobbey niet levert kan hij erbij, want hij kàn het wel..

24-08-2024 10:36

36 +8746

Brobbey en Akpom houden en een Eriksen halen
Als je Bergwijn kunt verkopen dan zsm doen, Godts doet het prima

23-08-2024 20:35

WeirdAJAX +12556

Weg Horst. Geen hem bij AJAX!

23-08-2024 18:29

swelbaum +261

A.U.B geen Weghorst.
Zit niet te wachten op de Weghorst show.
Veel mensen hebben het over "Ajax DNA "moet terug
Dan moet je niet aankomen met Wout Weghorst.
Weghorst kan niet voetballen.

23-08-2024 16:36

ElFlaco +3655

Bergwijn en Brobbey moet je zsm verkopen. Bergwijn vanwege zijn houding , fitheid etc en Brobbey omdat hij (helaas want een leuke gast lijkt mij) het benodigde niveau mist.

23-08-2024 14:19

Jake the Snake +17394

Ten Hag komt nog wel langs op het einde van de markt. Die heeft Brobbey beloftes gedaan en het is een man die z’n woord nakomt richting spelers, zelfs tot in den treure (Promes, Tadic etc.).

23-08-2024 14:17

NouridolbergNeres34 +1938

Bergwijn is in zijn hoofd allang weg, dat zie je aan zijn houding op de bank, tijdens het warmlopen en hoe hij invalt. Snap niet dat mensen roepen dat hij nu in de basis moet. Gewoon proberen te verkopen, verdiend een hoog salaris en je kan er nog een flink transferbedrag uit halen. Dit bedrag zou ik dan herinvesteren in een rechtsbuiten en een creatieve middenvelder.

23-08-2024 14:09

steen +482

Kroes is gewoon een pannenkoek. Schiet echt niet op dit. Wat een teleurstelling die man. Verliespunten in Breda komen door hem!

23-08-2024 13:18

36 +8746

Hou op man, je reactie slaat echt nergens op
Markt zit nog op slot, gaat volgende week nog wel loskomen

23-08-2024 20:34

Aram +18288

Brobbey heeft het team een seizoen lang op sleeptouw genomen. Schande dat zoveel fans dat meteen weer vergeten zijn. Heeft een lichaam dat niet zo makkelijk fit te krijgen is. Daar is ie mee bezig. Al het geflirt met Weghorst helpt ons niet, dat is een vervelende jongen en bepaald niet beter dan Akpom.

23-08-2024 13:15

Nr.10 +111831

Is toch al een tijdje duidelijk dat we Akpom willen verkopen en Weghorst ervoor terug halen? Ik snap het probleem niet. Als Weghorst dan niet als tweede spits wil komen dan is dat alleen maar beter, laat ze maar concurreren.

23-08-2024 13:14

Dusbaba +15458

Ik voorspel dat Brobey uit de basis gespeeld gaat worden door Akpom als hij blijft. En dat zeg ik niet omdat hij gisteren 3x heeft gescoord

23-08-2024 13:04

Arjuna +3732

Dat is al gebeurd

23-08-2024 13:47

Adt +1656

Brobbey, Bergwijn, Sutalo, Akpom en van de Boomen verkopen, dan heb je meteen weer 14 miljoen ruimte in je salarishuis en kun je nog wat transfersommen binnen halen. Weghorst huren en een talentvolle spits achter hem zetten.

23-08-2024 12:21

Kampioensoverwinning +1776

Sutalo niet. Laat nu zien dat hij voldoende kwaliteit heeft. Verder mee eens.

23-08-2024 13:10

Yes +377

Is dat niet zo dat zoon van Vink ook een spits is ?......

23-08-2024 11:30

Slang3 +46259

haha dacht ook al, de duidelijkheid bij de keepers is minder noodzaak voor Vink

23-08-2024 11:33

Yes +377

Hahaa gelukkig is er nog iemand hahah

23-08-2024 11:37

insectenverdelg +23608

Wat ik me af raag is wat we op rechtsbuiten willen. ztrqore gaat dat niet v.a. volgende week geheel invullen
Berghuis wil je zonder andere creatieve speler op 10. Wie komt daar te spelen dan? Blijf het zonden vinde dat Cerny aan rangers is verhuurd want dat had een snelle,niet al te dure oplossing kunnen zijn. om toch meer mogelijkheden op rechts te krijgen

23-08-2024 11:22

Ajaxfan31183 +16391

Ik zat net even de statistieken van Weghorst op te zoeken maar bij az en Wolfsburg ( zijn beste tijden) 130 keer gescoord, zijn geen misselijke cijfers . Dat zal een Brobbey of akpom nooit overtreffen

23-08-2024 11:21

JohanDW +682

Maar zijn cijfers na zijn beste tijden (de afgelopen vijf jaar) zijn dan weer vrij dramatisch

23-08-2024 11:24

Ajaxfan31183 +16391

Bij bepaalde clubs stond hij daar niet in de spits, dus ja , tis maar wat je dramatisch vind

23-08-2024 11:29

WillemvH +1651

Waarom zou je in Godts naam Bergwijn op willen stellen? Wat brengt die meer in Ajax, behalve een verveelde blik of gegaap, zoals tegen NAC toen hij op de bank zat? Nee, ik wil dreiging en actie in plaats van voorspelbaar binnendoor of tikkie terug.

23-08-2024 11:04

wimdep +1302

Belletje naar ten Hag?
Brobbey in de aanbieding en Bergwijn.
Hij is er gek genoeg voor!

23-08-2024 11:01

wimdep +1302

Weghorst is goed voorbeeld dat je met alleen mentaliteit niet ver komt.
Kan echt niet voetballen, gaat geen tegenstander voorbij en ja staat soms op de goede plek.
Zitten we hier op te wachten?
Dan zijn we echt ver afgezakt.

23-08-2024 10:56

AjaxDUde123hk +597

nee geen weghorst hebben we geen reet aan bij Ajax. Als die niet de 1e keus is gaan die muiten. Hij is echt gemankeerd. Vergelijk met KJH das belachelijk KJH scoren overal elke competitie Real milan Ajax. Weghorst bij Manu was ook niet bijzonder scoren nauwelijks mag niet eens de veter strikken van KJH laat staan mee vergelijken te worden.

23-08-2024 10:39

Ajaxfan31183 +16391

En op welke positie stond hij bij United, wat had meneer ten Hag voor hem bedacht in dat half jaartje ..... Dat vergeet je even erbij te vertellen

23-08-2024 11:00

GNBL +90745 moderator

In de spits. 0 doelpunten in 800 minuten.

23-08-2024 11:11

Ajaxfan31183 +16391

🤣🤣🤣🤣🤣 hij werd op nr 10 gezet door ten Hag, kijk maar na

23-08-2024 11:30

GGXIII +6516

Dat waren net 3 wedstrijden man. Dat was een van die kronkels van Ten Hag om interessant te doen. Het heeft totaal niet geholpen, waarvan een afslachting tegen Liverpool met 7-0

Voor de rest gewoon in de spits. Dat ook snel ophield toen Martial en Rashford weer fit waren, was het veelal banken voor Weghorst.

23-08-2024 12:23

Tov +1798

Op 16 februari deed Ten Hag iets wat nog geen enkele trainer had gedaan. Tegen FC Barcelona was Weghorst de aanvallende middenvelder van United. Ten Hag paste de 'Weghorst-truc' later nog twee keer toe.

23-08-2024 12:42

steen +482

Ajax was ook de lat voor KJH. Net als Wout. Dat zijn spitsen die te kort komen in de europese top zoals real milan of manchester, maar het leuk doen bij hsv of wolfsburg.

23-08-2024 11:32

Amp +38309

Wat een gelul mbt weghorst. Waarom moet brobbey worden ontzien om de concurrentie aan te gaan en te blijven vechten voor zijn basisplaats? Die gasten worden zo de hemel in geprezen en gepamperd dat ze alle tijd nemen om fit te worden om een heel seizoen normaal door te kunnen spelen.
Als ze akpom toch willen dumpen, haal weghorst maar en laat m maar lekker op de deur bonzen. Of nog liever: open trappen. Voorkeur voor een beter voetballende en technische spits met snelheid, maar blijkbaar is het qua scouting nu meer OF OF. Dan maar iemand die per se wil spelen en de boel gaat opjagen. Blijkbaar moeten we liever meer mensen als gorter en bergwijn hebben, die het wel best vinden om reserve te staan of op de luie gat euro's te innen.

"Weghorst staat onder meer in de belangstelling van Ajax vanwege zijn mentaliteit. Vink betwijfelt of die mentaliteit niet al voldoende aanwezig is bij Ajax. Je hebt Rugani, Henderson en Berghuis al. Hoeveel topsportmentaliteit wil je er nog bij proppen? Ze moeten kijken wat goed is voor Brobbey."
Dit zegt toch alles? Je moet niet kijken naar wat goed is voor Brobbey. Je moet kijken naar wat goed is voor AJAX. Hoeveel topsportmentaliteit wil je hebben.... Ff serieus

23-08-2024 10:15

Kampioensoverwinning +1776

Brobbey moet je zo snel mogelijk lozen. Vrij beperkte spits en is niet meer gemotiveerd om voor Ajax te spelen.

23-08-2024 10:14

Steffenhagen +38278

Ik las ergens dat Brobbey in zijn vakantie veel met Bergwijn is opgetrokken : explains it all …!

23-08-2024 10:05

MarkP +21852

Fastfoodtour dus, dat verklaart alles.

23-08-2024 11:30

FysioPat020 +26561

Als ik Brobbey was zou ik zsm naar Kroes stappen om te vragen of Ajax serieus met de komst van Weghorst bezig is.
Wanneer Weghorst komt gaat Brobbey 100% zeker op de bank belanden.

23-08-2024 10:02

OwenStevenDalberg +27727

Brobbey is verzadigd. Die jongen heeft nog niks laten zien. Is nog nooit een seizoen fit geweest en 'krijgt' nu al 4 miljoen euro per jaar. Hij had moeten klimmen qua salaris maar stond bij Ajax op z'n 20e al tussen de top verdieners. Dat werkt zo te zien niet bepaald motiverend. Een soort van prestatiecontract was beter voor hem geweest.

23-08-2024 09:49

Cruijffiaans +88

Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar vorig seizoen we degelijk fit gebleven. In een seizoen waar enorme roofbouw is gepleegd (toegegeven door Schip). Stats: 43 wedstrijden, 22 doelpunten en 12 assists. In de competitie speelde hij 30 wedstrijden. Een seizoen waar hij regelmatig op een eiland stond.

Als je als jonge gast zorgt dat je club kampioen wordt (21/22) en enige lichtpunt bent in een dramatisch seizoen (23/24) en deze stats kunt overleggen snap ik wel dat je hem geen prestatiecontract geeft. Of hij daadwerkelijk verzadigd is, moet dit seizoen nog gaan blijken.

23-08-2024 10:05

Ajaxsoul +3349

Brobbey heeft vorig jaar voortdurend moeten spelen terwijl hij niet fit was. En lag er daarom voortdurend uit. Hij is in de voorbereiding ook nauwelijks opgetraind. Als je niet de tijd en gelegenheid krijgt die nodig is om helemaal topfit te worden kan je dat nooit worden. Ik denk dat de kans bestaat dat Farioli hem met zijn voorzichtige aanpak wel topfit kan krijgen. Hij is ook heel erg voorzichtig geweest met Berghuis en heeft daar vanuit de media gaat geregeld de volle laag gekregen. Nu lijkt Berghuis echter topfit en is daarom in staat om zijn naar Nederlandse maatstaven exceptionele klasse te laten zien. En dan beweren die non-valeurs van de T. ook nog eens doodleuk dat de wedstrijd van gisteren het ongelijk van Farioli zou hebben bewezen. Dat geeft al genoegzaam aan dat bij die minkukels de waan van de dag de norm is omdat het gelijk of ongelijk van Farioli pas in de loop van de competitie zal blijken als echt duidelijk wordt of zijn aanpak wel of niet voor fittere en minder blessuregevoelige spelers heeft gezorgd. Het gelijk of ongelijk van een trainer kan natuurlijk niet afgemeten worden aan 1 verloren wedstrijd, daar is een heel seizoen voor nodig als je aan een objectief oordeel hecht.

23-08-2024 10:31

AlexIbarra +19352

Brobbey verdient 3 miljoen pj en staat daarmee nummer 5 op de lijst van meest verdienende spelers nu.
Dat is voor je eerste spits wel normaal vind ik.

Vergeet niet dat wij de partij waren die hem voor 5 jaar aan ons wilde binden, om dan hopelijk een Antony-achtig transferbedrag voor hem te ontvangen. Een beetje zaakwaarnemer gaat dan niet akkoord met een laag salaris voor lange tijd.

Wij klagen als een jongen van 19 naar Bayern gaat, dat hij na 2 jaar in het eerste 'maar' rond de 20 miljoen euro oplevert.
Wij willen immers 50 miljoen verdienen aan onze jongens. Dan kan je niet tegelijk aankomen met: 'Je bent pas 20 jaar, voor jou is een paar miljoen per jaar veel te veel'.

De voetbalwereld is ziek alleen wij willen er uiteraard van profiteren als het kan. Maar je kan niet elk jaar 100 miljoen winst bijschrijven zonder dat spelers dat ook doorkrijgen.
"Ajax heeft te veel geld" is ongeveer de meest gehoorde zin in het NL voetbal de laatste 5 jaar.

23-08-2024 23:03

pafo +1135

Brobbey en Bergwijn willen zelf gewoon weg vandaar dat ze niet brengen wat zouden kunnen brengen.

23-08-2024 09:47

Pep01 +935

En dat tekent precies hun foute mentaliteit. Als je zo graag weg wil dan moet je juist nu topfit zijn en je beste wedstrijd ooit spelen

23-08-2024 10:24

Magic24 +588

Brobbey zal vertrekken
Zal nooit de fitheid hebben waar de staf nu na streeft
Zal ook met deze instelling nooit de 1e spits van oranje worden
Helaas zo een talentvolle voetballer die denkt dat die het al heeft gemaakt

23-08-2024 09:39

AFCACruijff14 +163311

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1220927/kroes-wil-ook-ajax-drietal-verkopen-om-ruimte-te-maken-voor-komst-weghorst.html

Gaan nog drukke dagen worden.

Wel prima dat Kroes die luie Bergwijn nu echt wil verkopen.

23-08-2024 09:36

YugoVik +33426

Kroes wil wel weer meer, hoe dichter we bij de deadline komen hoe minder hij voor hun gaat krijgen

23-08-2024 10:03

Ajaxsoul +3349

Dat is op Ramaj na al sinds het begin van het seizoen bekend en dat brengt zo'n hobbysite dan als "breaking news" vanwege de clicks. Het is nog overbodige onzin ook, in principe is elke speler te koop al helemaal in de situatie waarin Ajax verkeert, zolang maar het juiste bedrag op tafel komt. En ik geloof best dat Ajax Bergwijn wil verkopen, maar de kans dat dat ook gaat lukken met een speler die allesbehalve fit is en kennelijk niet langer dan 10 minuten kan spelen lijkt me persoonlijk zo goed als nihil.

23-08-2024 11:13

NouridolbergNeres34 +1938

Wat moet Weghorst kosten vraag ik me af?
Ben zelf nog steeds niet echt een voorstander van zijn komst, maar die zal 90% zeker wel komen.

23-08-2024 14:13

Llorossi14 +1730

Weghorst kunnen we denk ik heel goed gebruiken, net zoals Huntelaar in zijn tweede periode bij Ajax. Huntelaar en Weghorst zijn nog echte ouderwetse spitsen, in de zin van ze doen er alles aan om te scoren en te winnen en zijn ook alleen maar met doelpunten bezig. Die mentaliteit hebben we nu niet in de selectie.
Mede door de mentaliteit van Weghorst zou Brobbey nog harder moeten gaan werken, Weghorst kan best al tweede spits worden gehaald, maar dat zit niet in de aard van het beestje.

23-08-2024 09:34

GGXIII +6516

Weghorst moet ook niet komen. Dit is in niets aan Ajax-spits, technisch zeer matig en ook niet een killer. Mensen hebben echt een zeer vertekend beeld van hem van die paar goals in Oranje.
Weghorst is echt een matige spits, met Weghorst in de spits kom je ook echt niet aan voetballen toe, omdat die aan de bal zo beperkt is.
Weghorst is alleen van waarde als er heel opportunistisch wordt gespeeld en de bal continue in de zestien pompt.

Nu bij een Burnley dat aanvallend speelt in de Championship en al 9 goals heeft gemaakt in daar. Weghorst is 2x ingevallen, 23 minuten in totaal. 0 schoten, 5 balcontacten. Top cijfers dit.

Maar blijkbaar is mentaliteit, (en drama) waar we op selecteren. Kwaliteit is niet van belang. (Geen woorden maar daden 🤡)

23-08-2024 09:33

Breuk +25549

Met Weghorst erbij had je niet van NAC verloren.

23-08-2024 10:05

Aegukka +709

Zijn “mentaliteit” die hier zo alom geroemd is bovendien behoorlijk waardeloos - hij eist een basisplek in het Nederlands elftal terwijl hij ook wel weet dat het het spel niet ten goede komt en zijn statistieken de afgelopen jaren ronduit waardeloos zijn. Echt veel liever een teamspeler als Akpom als back-up.

23-08-2024 10:12

Ajaxsoul +3349

Jij hebt liever een speler die zo weinig ambitie heeft dat hij zonder mokken plaats neemt op de reservebank.

23-08-2024 11:15

Aegukka +709

Nee, wel iemand die zijn plek kent - en in het geval van Weghorst is dat de reservebank, misschien een basisplek bij Heracles of iets dergelijks. Hij is 32 en kan niet meekomen bij Burnley; dat mensen hem in de basis van Ajax willen zien is een gotspe.

23-08-2024 11:36

wimdep +1302

Helemaal eens goed verwoord!

23-08-2024 10:59

Ricoteb +53178

Je hebt juist een type als Weghorst nodig daar voorin. Het grootste probleem van de laatste jaren was juist dat de volgevreten vedettes toch wel zeker waren van hun plek. Bij Brobbey zal de lat echt hoger moeten. Voorlopig kan ie het nog niet eens winnen van een Akpom die vooral verdedigend goed is, maar aan de bal matig. Tegen Weghorst gaat ie het keihard afleggen. En als Brobbey het niet snel kan gaan opbrengen, zou ik eerder hem dan Akpom verkopen.

23-08-2024 09:22

AjaxHato +4612

Op de deur kloppen? Als ze Akpom verkopen, wint hij de strijd met Brobbey met gemak.
Is topfit, scoort makkelijk, ook met het hoofd, koelbloedig voor de goal. Enorme mentaliteit.
Brobbey wint alleen met zijn lichaam erin gooien maar er is meer nodig

23-08-2024 09:20

Sjaakvaak +26610

Het is vooral de mentaliteit van Wout waarin ik geloof. Zijn cijfers in clubverband spreken boekdelen en je ziet ook telkens dat hij een ideale pinchhitter is maar niks in de basis te zoeken heeft. Zeker niet bij een voetballende ploeg.

Brobbey is bijzonder lui en matig momenteel. Akpom levert ten minste wel. Ik geloof niet dat Weghorst per se direct meer goals maakt dan Akpom op dit moment. Laat ze maar lekker focussen op een creatieve middenvelder erbij.

23-08-2024 09:10

Runnerlex +1801

Als Wout komt gaat er één weg lijkt mij, brobbey word met bergwijn verkocht. Die twee verstoren het groepsproces , zijn nog steeds niet fit en zien er niet gretig uit. Jammer maar we moeten verder💪

23-08-2024 09:07

Slang3 +46259

Zodat die andere luie spits wakker wordt

23-08-2024 09:05

vandenhaas4 +15152

De beste speelt. De meeste spelers hebben ook behoefte aan een sterke concurrent. Misschien dat je vooraf met potlood invult dat Brobbey eerste en Weghorst tweede spits is, maar dat hoeft in de praktijk niet zo te zijn. Koeman koos ook eerder voor Weghorst bijvoorbeeld, en bij Ajax heeft Akpom nu betere papieren.

23-08-2024 09:05

StiggieNL +273

Weghorst is een ideale invaller maar blinkt niet echt uit in goals qua statistieken. Vraag me af of hij kan schikken in die rol

23-08-2024 09:04

DieNase +7176

Omdat dat de verhoudingen op scherp zet Marciano.
En omdat Brobbey mbt positionering voor de goal onwijs veel van Wout kan leren.

23-08-2024 09:02

Eyongtarkaenoh +2664

waarom? om die dikke Brob te prikkelen harder te werken. Weghorst met Pasveer, Henderson en Berghuis hebben de juiste mentaliteit.

23-08-2024 09:02

AFCACruijff14 +163311

Uhm, omdat Brobbey misschien wel een spits nodig heeft die hem enorm op gaat jagen in de hierarchie?

Brobbey is deze weken enorm lui, niet fit en vervelend. Akpom kent zijn rol, 2e spits. Weghorst zal dit nooit accepteren en volgens mij is een spelersgroep nog nooit slechter geworden van scherpe concurrentie.

Denk dat Weghorst nu al wel op 5, 6 goals had gestaan als hij al die potjes had gespeeld die Akpom nu speelde.

23-08-2024 09:00

Ajaxsoul +3349

Belachelijke reactie. Als er iets is dat Brobbey niet is, is dat lui. Hij is niet topfit, maar dat gaat hij ook niet worden als hij niet de tijd en ruimte krijgt die nodig is om fit te worden. Gelukkig krijgt hij die wel van Farioli. Brobbey is vorig seizoen amper opgetraind en werd voortdurend opgesteld terwijl hij niet wedstrijdfit was. Daarom lag hij er ook voortdurend uit. Gelukkig pakt Farioli dat anders aan en geeft zijn spelers wel de tijd en ruimte die nodig is om fit te worden en houdt er daarbij voldoende rekening mee dat niet iedere speler fysiek hetzelfde in elkaar steekt. Daarmee heeft hij Berghuis ook weer fit gekregen en ik denk dat hem dat op den duur ook met Brobbey, Bergwijn en Traoré kan gaan lukken. Ik denk dat de kans daarop sowieso groter is dan als je hem zwaarder belast dan hij aankan zoals vorig seizoen regelmatig is gebeurd.

23-08-2024 11:26

Patrick78 +53131

Waarom? Omdat Brobbey is een prutser

23-08-2024 08:53

JohnnyHeitinga3 +8030

Mwah, vorig seizoen by far je beste speler. Het is geen prutser, wel kan je je twijfels hebben over zijn houding en fitheid. Misschien dat hij teveel optrekt met die dikke vriend van hem op linksbuiten.

23-08-2024 08:57

Patrick78 +53131

@JohnnyHeitinga3

Twee penalties tegen Panathinaikos zijn het symbool van zijn mentaliteit.

Vorig seizoen was geen graadmeter.

Hij was de beste speler van slechtste Ajax ooit.

Wat mij betreft is Weghorts meer dan welkom

23-08-2024 09:02

AFCACruijff14 +163311

Brobbey is in normale doen een prima speler, maar zijn houding staat me totaal niet aan. Het lijkt hem geen reet te boeien, samen met die nietsnut van een Bergwijn.

Lekker dollen in een penaltyreeks, dat is hun mentaliteit.

23-08-2024 09:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.