Assaidi: 'Betere keuze moeten maken door eerst naar Ajax te gaan'

door Bart Veenstra 46

Bron ESPN

Assaidi: 'Betere keuze moeten maken door eerst naar Ajax te gaan'

door Bart Veenstra 46

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Oussama Assaidi denkt dat hij in 2012 voor Ajax had moeten kiezen. De aanvaller maakte toen een transfer van sc Heerenveen naar Liverpool, maar bij de Engelse topclub wist hij uiteindelijk niet te slagen.

'In de trainingen kon ik makkelijk mee', zegt Assaidi bij ESPN. 'Ik draaide die spelers helemaal dol. Jamie Carragher bijvoorbeeld. Ja, echt. In de Europa League was ik twee keer Man of the Match, maar in de Premier League kreeg ik bijna geen minuten. Hoe moet je het dan laten zien? Achteraf had ik een betere keuze moeten maken door eerst naar Ajax te gaan', spreekt hij zich uit.

Assaidi legt uit dat in de Premier League alles veel sneller gaat. 'De duels zijn harder... Je wordt kort gedekt. In de Eredivisie kun je bij wijze van spreken je veters nog gaan strikken. De Eredivisie wordt elk jaar slechter.'

Bij Liverpool werd Assaidi uiteindelijk verhuurd aan Stoke City. Daarna ging hij spelen bij Al-Ahli. In 2019 besloot hij bij FC Twente zijn carrière te beëindigen.

Lees meer over:
Plaats reactie

noppenkoning +41541

In Engeland trainen ze op 50% door de vele wedstrijden.

17-10-2022 22:03

pietvanvliet +4438

Was na drie goede wedstrijden bij ons waarschijnlijk voor een volkomen gestoord bedrag naar Spanje gegaan. Dat soort spelers moet gewoon in een frivool elftal spelen. Niet bij een ploeg houthakkers.

En Carragher doldraaien geloof ik niet zo, zeker niet op de training. Dan was ie gewoon een halfjaar geblesseerd geweest. Je gaat Pepe ook niet poorten tijdens de training, dan vind je jezelf tien minuten later terug in een struik omdat je volgas over de boarding bent geschopt.

17-10-2022 19:37

FlyingDutchMan +17318

Oussama was toen al met ajax shirt gespot en rond, toen kwam plotseling Liverpool voorbij.. Zonde, was geweldig bij Heerenveen en leek gemaakt voor het ajax spel.

17-10-2022 18:24

Web +178830

Hij was in die tijd wel goed hoor

17-10-2022 18:12

AlexIbarra +19330

Was het bij Ajax waarschijnlijk ook niet geworden, hij lijkt me geen jongen die echt jarenlang een constant hoog niveau zou blijven halen. Iets te wisselvallig, echt een gevoelsspeler.

Maar heerlijk om te zien als hij in vorm was, ik had hem heel graag zien komen toen. Voor spelers als Kishna en hij (en nu Conceicao) mag de club van mij wel een risicootje nemen.
Alleen was in die tijd een risicootje meteen een enorm Risico, dus ik snap de club ook wel.

17-10-2022 17:56

Ferd +38603

juist, dat denk ik ook. Gewoon een seizoen boven z'n kunnen spelen bij Heerenveen, zonder enige druk. Net als Sulejmani

18-10-2022 03:21

Godenzoon24 +15394

Assaidi haha. De kop doet enige zelfreflectie vermoeden. Echter blijkt het vooral een betoog om te benadrukken hoe goed hij wel niet wad. De eredivisie werd ook zo slecht, dat ondanks zijn grote klasse, hij daar zijn heil moest zoeken en de sterren van de hemel speelde met Twente.

Nee hij had het bij " ik had niet direct naar Liverpool moeten gaan " moeten laten! Wel sonde dat hij geen zelfreflectie had en een tussenstap bij ons nam. Want talent had hij best!

17-10-2022 17:31

Manov +8581

Had hem graag gezien was een goede voetballer

17-10-2022 16:14

Tommyshelby +129819

Ik was enorm fan van hem. Kwam ook uit Amsterdam Oost. Wedstrijd tegen Twente had ie 3 goals, 2 assists en een gewonnen penalty. Jammer dat ie niet kwam.

17-10-2022 15:28

ZaadDeMos +1239

Was een groot talent!

17-10-2022 14:42

LOCAmpos +10509

Ongelovelijk vreemde setting dat programma. Wie dat bedacht heeft..

17-10-2022 14:32

Maxwell_5 +6979

Wat zag ik deze jongen graag komen. Hoop dat hij nu jongens dit advies ook meegeeft, van deze foute beslissing.

17-10-2022 14:10

hetje +2173

Het probleem is Dat de speler nu nog steeds denken dat ze het kennenakrn in top van de topcompetities

17-10-2022 14:14

Schip +23589

Nee hoor, prima keuze gemaakt. Als je voor het snelle geld gaat zonder goed zelfbeeld wat je mogelijkheden zijn, moet je niet bij Ajax zijn.

Fouten maken we allemaal, maar even snel de onderhandelingen afbreken op zo'n manier...Typisch weer een zaakwaarnemer die een 4 dubbele bonus kon meepikken en zijn client gekmaakt.

Assaidi had beter moeten weten. Heerenveen....Doe ff een tussenstop en kijk of je dat niveau uberhaupt wel aankunt.

17-10-2022 13:48

Snellejapie +11401

Assaidi keek zelfs een beetje neer op Ajax. Liever naar Liverpool want Ajax, dat was zijn niveau toch echt niet meer. Daarnaast had hij een voetbalmaatje - naam is mij even ontschoten, kun je nagaan - destijds ook afgeraden om naar Ajax te gaan.

Tja, geen medelijden mee. Had meer uit zijn carrière kunnen halen...veel meer.

17-10-2022 13:37

3*stars*3 +23579

Voetbal maatje Narsingh?
Kan me vaag herinneren dat Narsingh hem had afgeraden om naar Ajax te gaan.

Overigens stond Assaidi destijds voor de camera te roepen dat Ajax sportief een goede stap was maar dat er financieel wat bij kan.
Was niet netjes van hem om dat zo voor de camera te roepen.
Later kwam Liverpool en tja, moeilijk om dan nee te zeggen.

17-10-2022 15:35

Oxxer +164956 moderator

In dezelfde periode had Ajax naar het schijnt belangstelling voor Luciano Narsingh, hoe gek carrières kunnen lopen, Assaidi en Natsingh hebben beide de top niet gehaald. Verder ben ik het volledig eens met zijn opmerking over de Eredivisie die steeds slechter wordt. In de samenvatting op Zondag van een willekeurig Eredivisie weekend zit genoeg materiaal voor een seizoen van voetbalbloopers.

17-10-2022 13:04

WantAmsterdam +116219

Naar het schijnt? Was toch duidelijk?
Maar toen waren 4 miljoen al teveel voor ons haha.

17-10-2022 14:13

Oxxer +164956 moderator

Weet niet meer ouwe, het was in een periode van een matige selectie.

Nu wordt €4M betaald als huursom betaald voor een speler die niet speelt.

17-10-2022 14:15

WantAmsterdam +116219

Tijden veranderen haha.

17-10-2022 14:16

Oxxer +164956 moderator

Klopt, helaas onder de huidige trainer geen goede tijden.

17-10-2022 14:18

gwn_rj +3057

Wat een heerlijke voetballer was dit destijds, had hem heel graag bij ajax gezien. Jammer dat het anders liep...

17-10-2022 12:59

santana14 +15

Haha we stijgen steeds verder op de coefficientenlijst en in dit tempo hebben we als top 6 league en als het meezit zelfs top 5 league van Europa 2 CL deelnemers. Hoezo Eredivisie steeds slechter??? Geen verstand.

17-10-2022 12:48

trodat4030 +97192

De top wordt beter, maar ook smaller, overall wordt het slechter. De top pakt de punten in EU wat de competitie zo hoog laat staan, niet het gemiddelde niveau. Het is niet voor niets dat er nog amper geshopt wordt in eigen land....

17-10-2022 13:26

Rymesyt +8141

Eens met je verhaal, behalve dat de top smaller wordt. De top wordt nu juist iets breder. We hebben jaren gehad dat je eigenlijk maar een top 2 had met Ajax en PSV. Feyenoord komt daar nu qua prestaties en kwaliteit dichter in de buurt bij PSV, en daarachter heb je Az en Twente een subtop die het ook beter doet dan voorheen. Dat geldt met name voor Europese prestaties, waar Feyenoord van helemaal 0 nu redelijk aan het klimmen is en op de Europese ranglijst ook PSV voorbij is.

Het is met name dat er geen middenmoot is. Waar vroeger ploegen als Utrecht, Vitesse, Heerenveen en FC Groningen echt moeilijke potten waren lijken deze ploegen elk jaar minder goed te worden. Waar je vroeger 2-3 ploegen had die tegen degradatie vochten heb je nu 8 tot 10 ploegen die allemaal dicht tegen elkaar zitten. Zie de degradatie van Heracles vorig jaar bijv.

17-10-2022 13:44

Ozymandias +159568

"De top wordt beter, maar ook smaller"

Inderdaad, dat geld trouwens ook Europees gezien. Het verschil tussen de absolute top en andere Europese topclubs die daar momenteel niet bij horen wordt ook steeds groter.

17-10-2022 14:55

Godenzoon24 +15394

Idd dat. Vroeger liepen er altijd wel w a 3 interessante spelers bij zulke ploegen. Nu al een paar jaar gewoon geen meer. Of eerst via jong.

17-10-2022 17:35

Ferd +38603

smaller? Voorheen was het Ajax en PSV, met Feyenoord daar net achter. Nu hebben AZ en Twente zich daar al tussen genesteld.

18-10-2022 03:23

Schip +23589

Mjah, denk wel dat die opmars zijn piek heeft bereikt hoor. Ajax gaat niets bijzonders meer doen dit seizoen, PSV is niet in te schatten behalve dat ze van Rangers verloren...

AZ en Feyenoord gaan nog wel wat punten pakken, maar Feyenoord kampt een beetje met de verwachtingen van vorig seizoen. Dat herhaal je vrijwel nooit - ff los van EL / CL - en AZ is erg jong.

Meer een kwestie van schadebeperken dan uitlopen.

17-10-2022 13:51

Ajaxadam1 +31670

De eredivisie wordt elk jaar slechter? Wat een onzin. We hebben nu jaarlijks topspelers rondlopen in de eredivisie. Dat is flink wat jaren niet zo geweest. Niet alleen bij ons maar ook bij de andere clubs.

17-10-2022 12:45

Benleiden +7280

Eerlijk verhaal, niks mis mee. Zelfreflectie is belangrijk in het leven.

17-10-2022 12:41

WantAmsterdam +116219

Waar zie je dan zelfreflectie? Hij zegt letterlijk dat hij iedereen heeft dolgedraaid bij Liverpool op de training.

17-10-2022 14:12

Benleiden +7280

Kan toch ook?! Wij hebben ook jongens op de training die er een paar doldraaien, maar in de wedstrijden lukt het ze niet. Bovendien kreeg hij de kansen niet zegt ie. We hebben ook nog zoiets als beleving. Die is voor iedereen anders. Misschien denkt hij wel dat alles hem lukte. Hij kan het ook gewoon zelf verkeerd zien, maar hij heeft wel zelfrefelctie mbt zijn gemaakte keuzes.

17-10-2022 14:49

WantAmsterdam +116219

Hij zegt dus, dat hij wel goed genoeg was, maar onterecht geen kansen kreeg, hij geeft dus Liverpool vooral de schuld.

17-10-2022 16:05

Godenzoon24 +15394

Idd dus totaal geen zelfreflectie!

17-10-2022 17:37

Mokum2018 +2115

Net zoals Gravenbergh beter bij Ajax had kunnen blijven

17-10-2022 12:36

EdwinvanderSar +4387

Tuurlijk jongen. Als je echt zo goed was, had je echt wel een wedstrijdje van de trainer mogen spelen in de PL. Daarna bij Stoke City heeft deze man ook werkelijk helemaal niets laten zien. Is de Schreuder-ziekte - het volledig ontberen van elke vorm van zelfkritiek - soms besmettelijk?

17-10-2022 12:35

Altijdindestraat +40289

Maar je wilde meteen die miljoenen en nu heb je stuk minder op het eind en een carrière van niks

17-10-2022 12:22

ShiekTakTiek +6001

Tja, van een straatschoffie naar miljonair. Die keuze heeft hij in 1 klap kunnen maken. Van Heerenveen naar topclub in de premier league of een tussenstap naar ajax wat toen ook niet denderend was. Je kan het ook omdraaien hij tekent met 1 contract zichzelf financieel onafhankelijk. Als hij voor Ajax zou tekenen en het zou niet lukken door blessures bv, dan is zijn carriere gauw klaar. Dan zou hij nu gezegd hebben “was ik maar naar Lpool gegaan”

17-10-2022 12:36

Mentir +2481

Hij wist van zich zelf inderdaad al dat te hoog was maar denk het cijfertje op het contract was zo goed om het niet te doen, dan inderdaad lekker uit dienen en weer nivo lager gaan spelen.

17-10-2022 12:47

behangdelul +32849

Onzinverhaal natuurlijk want bij Ajax had ie zich sowieso ook MULTImiljonair gespeeld. Contract voor 4-5 jaar en ja zeg maar....min van 750k salaris per jaar ben je er ook he.

17-10-2022 13:18

ShiekTakTiek +6001

Ajax wou niet meer dan 1 mil salaris bieden (kan je nog opzoeken). Bij Liverpool kreeg hij 2,5 miljoen. Dan is de keus snel gemaakt lijkt me toch.

17-10-2022 13:21

Godenzoon24 +15394

Bij Ajax voetbal je voor een appel en een ei. En na Ajax kun je geen club meer vinden? Nee dat vind ik altijd te makkelijk. En als dat zo zou zijn moet hij zeggen. Ik ging voor het geld en verkloot daardoor mijn carrière. Niet ik draaide iedereen dol maar kreeg geen kansen. Ook bij andere clubs namelijk weinig meer dolgedraaide!

17-10-2022 17:39

Godenzoon24 +15394

1 mlj ja dan moet je de eindjes aan elkaar knopen???? En als je dan slaagt hoeveel betaald Liverpool dan? Mis wel 5 a 6.

17-10-2022 17:40

Amsterdamnoord +6155

Precies dit, makkelijk praten als je niet uit Amsterdam Oost kwam

17-10-2022 23:30

ShiekTakTiek +6001

Je hebt het over een jongen die opgegroeid is op de pleintjes van Amsterdam. Waanzinnige techniek echt een heerlijke buitenspeler was hij destijds. Hij geeft eerlijk aan dat hij voor zijn ontwikkeling beter naar Ajax kon gaan, maar het is een broodvoetballer zoals er zoveel zijn. Ik vind niet dat je het zulke spelers kwalijk kan nemen die komen letterlijk van niks en krijgen dan zo’n kans. Probeer maar nee te zeggen tegen een vet contract wanneer je op dat moment “een paar ton” verdiend bij Heerenveen.

Kijk naar zo’n Oscar, die bij Chelsea speelde destijds. Was echt een waanzinnig toptalent maar heeft zich nooit ontwikkeld tot de potentiele wereldster die hij kon zijn. Maar hij heeft er met zijn transfer naar China wel voor gezorgd dat zijn toekomstige generaties goed zitten.

17-10-2022 23:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.