Schreuder slaat terug naar criticasters: 'Dan hebben ze totaal geen verstand van zaken'

door Thijs Zwagerman 224

Schreuder slaat terug naar criticasters: 'Dan hebben ze totaal geen verstand van zaken'

door Thijs Zwagerman 224

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Alfred Schreuder heeft zich flink geërgerd aan de felle kritiek op zijn ploeg. Ajax speelde de laatste weken niet goed en verloor veel, maar toch vond Schreuder de kritiek op de Amsterdammers buitenproportioneel.

In gesprek met ESPN zoomt de oefenmeester in op de ophef rondom Ajax. ‘Je bouwt een elftal niet in drie of vier maanden op als er zoveel spelers moeten worden vervangen. Als mensen dat denken, dan hebben ze totaal geen verstand van zaken. Het duurt veel langer om zo’n nieuw team te bouwen, dat zie je ook. Het gaat met vallen en opstaan, maar we doen ons ding. In bepaalde dingen zijn we nog zoekende, wat past het beste? Nu ben ik bijvoorbeeld heel tevreden over Klaassen op ’10, zeker tegen dit soort verdedigende ploegen’, verwijst Schreuder naar tegenstander Excelsior, waar Ajax zondgavond met 7-1 van won.

De Ajax-trainer was blij met die ruime zege van zijn ploeg. ‘We hebben een goede reactie gezien. Dit was een goede wedstrijd van ons team, met veel kansen, doelpogingen en doelpunten. Als je dan met 7-1 wint, mag je tevreden zijn. Al was het tegendoelpunt onnodig. Daar ben ik niet tevreden over.’

Tegen Excelsior speelde Steven Bergwijn voor het eerst vanaf de rechterflank, waardoor Dusan Tadić weer op zijn geliefde linksbuitenpositie kon spelen. Schreuder weet dat Tadić en Bergwijn eigenlijk allebei het liefst vanaf de linkerflank spelen. ‘Het kan variëren, maar we wilden dit proberen. Ze spelen beiden het liefst vanaf links, maar we zijn een team en moeten het samen doen. Op een andere plek komen ze allebei iets minder uit de verf, maar toch vond ik dat Bergwijn het vandaag (zondag, red.) bijvoorbeeld prima invulde vanaf rechts.’

'Bepaalde ploegen in de Champins League waren beter dan wij'

Tot slot waakt Schreuder voor opportunisme rondom Ajax. De trainer is bezig met een proces en raakt niet in de war van bijvoorbeeld de ruime nederlagen tegen Napoli. ‘We moeten rustig blijven. Ik raak echt niet in paniek van een nederlaag. We kijken dan gewoon naar waarom we verliezen. Bepaalde ploegen in de Champins League waren beter dan wij, dat is gewoon de eenvoudige conclusie. Wij moeten verder met dit team en het is onze doelstelling om kampioen te worden. Dat zijn we, ook na alle verkopen, aan onze stand verplicht.’

Lees meer over:
Plaats reactie

DiAngelo +2408

Het is Schreuder niet makkelijk gemaakt met het vertrek van te veel top spelers. Toch moet hij vooral de hand in eigen boezem steken. Het blijven handhaven van Taylor (geen linkshalf), Kudus (geen spits), Blind (geen linksback meer) en t lang op de bank houden van Brobbey en Kudus zijn echt zn eigen keuzes. Je verwacht van n Toptrainer betere keuzes en n snellere leerschool. Daarnaast verdedigde de voorhoede (incl 10) onder Schreuder niet goed mee en stonden beide backs veel te hoog......Tegen excelsior was een goede wedstrijd, maar de slordigheid in passing van Alvarez, Sanchez en ook Berghuis in die wedtrijd kost je tegen n Napoli/Liverpool gewoon 3 goals. We zijn er bij lange na nog niet.

19-10-2022 15:31

ProfessorX +19827

Juist in 3 maanden heb je je team staan erna ga je werken aan een plan b of c .

Nu is er tussendoor weer een interland periode geweest , maar dat mag niet uitmaken voor duur betaalde profs .

Ik zie iedereen al zeggen tegen zijn baas heb meer dan 3 maanden nodig

18-10-2022 06:28

Professor +11131

Na drie maanden werken met zeer goed betaalde profs mag je toch wel wat meer verwachten van dit Ajax. Volgens mij roept Schreuder maar wat en daaruit blijkt wel dat hij het niet meer overziet. Alleen al de zin dat hij zeer tevreden is over Klaassen op 10 tegen een zeer verdedigende ploeg. Dan vraag ik je daar klopt toch helemaal niets van. En ook maar volhouden dat er de afgelopen wedstrijden best wel aardig gevoetbald werd is niet echt sterk. Laat ik het zo zeggen een zeer pittig gesprek met de Directeur moet toch wel het minste zijn wat moet volgen.

17-10-2022 19:37

gauntlet +602

Alfred ik heb je in het begin voordeel van de twijfel gegeven maar ik heb al na liverpool en az lopen denken en denken maar tot op heden heb ik totaal geen reden of een goed argument kunnen vinden waarom jij nog coach van ajax zou moeten zijn
Je hebt het geprobeerd soms klikt het gewoon niet lukt het niet dat geeft niet maar breng aub mijn club niet naar de kloten je mag eigenwijs zijn als trainer maar dit interview alle gedane uitspraken echt totale onzin van iemand die de controle kwijt is geen grip meer heeft noem alle superlatieven maar op ja een 7 1 tegen een veredelde amateur club wow mag het waar was je na napoli ??? ik hoop voor ajax dat het zich omkeerd maar ik zie het niet gebeuren

17-10-2022 19:34

tijssenajax +13925

Schreuder heeft ons gisteren wel een plezier gedaan door even Kudus achter Brobbey te laten spelen en Bergwijn op links en Conceição op rechts. Je zag meteen dat dit veel meer des Ajax is.
Het middenveld was natuurlijk een verschrikking, maar dat is een ander verhaal. Berghuis is onze 8.

17-10-2022 17:43

tijssenajax +13925

In gesprek met ESPN zoomt de oefenmeester in op de ophef rondom Ajax. ‘Je bouwt een elftal niet in drie of vier maanden op als er zoveel spelers moeten worden vervangen. Als mensen dat denken, dan hebben ze totaal geen verstand van zaken.

Ok, ik heb dan geen verstand van zaken. Ik denk dat een goede trainer snel een goede basis heeft staan en legt daarna wat andere accenten. Finetunen zeg maar. Maar het team staat er wel vrij snel.

17-10-2022 17:36

tijssenajax +13925

Ze spelen beiden het liefst vanaf links, maar we zijn een team en moeten het samen doen. Op een andere plek komen ze allebei iets minder uit de verf, maar toch vond ik dat Bergwijn het vandaag (zondag, red.) bijvoorbeeld prima invulde vanaf rechts.’

Niet te geloven. Je zet dus een speler op een verkeerde plek omdat je een team bent. Bergwijn speelde helemaal niet zo prima op rechts. Toen hij 1 seconde op links stond lag de bal er meteen in.
Stomme dwaas. Je hebt gewoon 2 spelers voor de linksbuiten positie en die wissel je gewoon af en de beste speelt meer. Snap je?

17-10-2022 17:34

tijssenajax +13925

" Nu ben ik bijvoorbeeld heel tevreden over Klaassen op ’10, zeker tegen dit soort verdedigende ploegen’" Sorry dan gaat er echt iets serieus mis in je hersenpan. Deze man blijft mij verbazen. Hopelijk gaat Stuttgart ons redden.

17-10-2022 17:31

Breuk +25097

Je hebt nu je punt wel gemaakt tijs. Welterusten

18-10-2022 23:34

tijssenajax +13925

Ik schrijf wat ik wil. Jij bepaalt niet voor mij of het genoeg is of niet.

18-10-2022 23:40

conoswa +527

isschreuderalontslagen.nl

17-10-2022 15:12

rodnet +10267

Het was een verdrietig schouwspel om deze omhooggevallen assistent te moeten zien spartelen. Wat een gebrek aan zelfreflectie, wat een gebrek aan niveau. Kansloos verhaal, zo snel mogelijk afscheid van nemen.

17-10-2022 15:06

Eurysaces +29515

Met Pasveer, Timber, Blind, Berghuis, Taylor, Kudus, Tadic en Brobbey heeft hij de beschikking over 8 spelers uit het vorige seizoen waar elke club uit de eredivisie zijn vingers bij af zou likken. Dan heeft hij ook nog Klaassen en Alvarez als matige opties. Wat een onzin dat dit een nieuw team is dat maanden nodig zou hebben om tegen de eredivisie middelmaat iets fatsoenlijks op de mat te leggen.

En als we dan kijken naar die spelers die er zijn binnen gekomen, is het 1 van de uitblinkers van de Europa League van vorig seizoen en een geweldige linksbuiten die de eredivisie volledig ontgroeid is. Wat een berg onzin komt er uit zijn mond.

Zonder een goede balans in je elftal kan je maanden en maanden trainen, maar dan komt het nooit goed. Op dit moment is er geen enkele balans in het elftal met Klaassen en Alvarez op het middenveld enkel individuele kwaliteit.

17-10-2022 14:09

MonkeyTonk +812

Natuurlijk is het een proces.

Het probleem is beeldvorming, en daar doe je zelf aan mee omdat je het ook 'samen' met de pers wil doen. De pers is je vriend niet, Alfred. Die is er voor een verhaal dat verkoopt. Je kunt beter niks zeggen en de resultaten laten spreken. Nu wakker je het vuurtje weer aan. Bescherm zo'n proces tegen degenen die er als aasgieren overheen cirkelen. Ik heb in de jaren Ten Hag niets gelezen over individuele frustraties van spelers. Ze hielden hun kop, en dat zie je nu weer bij ManU. Je kunt niet iedereen te vriend houden.

17-10-2022 09:18

debarbaar +8235

Wie er geen verstand van zaken hebben zijn achtereenvolgens de voorzitter van de rvc, van der Sar en het duo Ha en Ha. Zei Schreuder niet dat die hulp nodig hadden van zijn zaakwaarnemer omdat er geen kennis was? Ajax moet het enige beursgenoteerde fonds zijn met en Mavoscholier aan het hoofd, die twee jaar een cursusje van lik m'n vestje heeft gedaan op de neppe Cruijff Universiteit (het is gen universiteit maar een soort van LOI).

Zwakke directeuren, stellen nog zwakkere managers aan, anders worden ze betrapt op hun incompetentie. Daarom werd kroes natuurlijk niet aangesteld als TD. Napoli had 6 nieuwe aankopen in de basis en die waren 85 miljoen goedkoper dan het zooitje van ons.

17-10-2022 09:02

Turbo +41910

Tevreden over Klaa...

Hoe dan? Wtf. We hebben 7-1 gewonnen en hadden 0,0 weerstand. De bijdrage van Deef in 90 minuten tijdens dit veredelde trainingspotje?
0 goals. 0 assists. 0 key-passes. 0 kansen gecreëerd. 0 geslaagde individuele acties. 5 van zn 7 persoonlijke duels verloren. 0 doelpogingen. 0 balveroveringen. 8 keer balverlies. 41 passes naar een medespeler gegeven.

Hoe krijg je het uit je strot.

17-10-2022 08:01

Omar +17166

Ja glashard aan het liegen die gast, gaat helemaal nergens over

17-10-2022 08:04

tijssenajax +13925

Nou, volgens mij gebruikt hij bepaald spul, want hij geloof het volgens mij ook nog.

17-10-2022 17:38

Ajax27 +19111

Brobbey heeft heel veel gespeeld.... ok Alfredo, jij bent af! Jankbal, totaal niet geschikt voor het trainerschap bij een grote ploeg. Iedere dag zal alles van de club uitvergroot worden en vullen journalisten aan waar er gaten ziten in hun verhaal. Dat opvullen gebeurt met onwaarheden.

En op basis van je prestaties komen er meer of minder onwaarheden uit de pennetjes rollen.

Niet zo lopen janken dus, en iedere week gewoon overtuigend resultaat halen.

17-10-2022 07:56

Michael 1974 +21985

Een ander heeft ergens geen verstand van. Slechtste argument wat je zo ongeveer kunt gebruiken…..je kunt het op tien andere manieren zeggen dat het wel goed over komt.

17-10-2022 07:48

NotForSale +2235

Nou nou Alfred, je kan er niet tegen dat je kritiek krijgt? Dan ben je niet geschikt als Ajax-trainer...
Mensen die nou de vergelijking maken met de beginperiode van Ten Hag, Schreuder heeft nog niks bewezen als hoofdtrainer terwijl Ten Hag zichzelf al bewezen had.

17-10-2022 07:41

BillSplate +9693

Schreuder is toch kampioen geworden? Ten Hag was destijds niet verder gekomen dan een bekerfinale.

17-10-2022 08:29

NotForSale +2235

Kampioen met Brugge enkel en alleen vanwege de armoede bij de andere ploegen in België. Ik volg die competitie een beetje en het kwaliteitsverschil van de selecties tussen Brugge en de rest was vorig jaar gigantisch. Het spel waarmee ze kampioen werden was niet om aan te zien en in Europa werden ze keihard afgeslacht. Ten Hag had Utrecht boven z'n stand laten presteren.

17-10-2022 10:32

Eurysaces +29515

Brugge is zonder Schreuder koploper boven Porto, Atletico en Leverkusen.

Die voelen duidlelijk de verlossing die onze spelers ook nodig hebben.

17-10-2022 14:13

IRBaboon +6852

Hahahaha kampioen. Ga weg man.

17-10-2022 18:05

oudzuid2 +7292

ik stopte met lezen bij "tevreden over Klaassen"

17-10-2022 07:32

brullie +7031

Ik meen mij te herinneren dat ten Hag ook het vuur aan de schenen werd gelegd de eerste wedstrijden en beet toen ook van zich af, ook met slechte wissels. Schreuder is een ander type trainer met een heel ander elftal.

17-10-2022 07:29

Jariking +5445

Aardig van je zaakwaarnemer dat die heeft geholpen. Deed die helemaal voor niks ook natuurlijk.
Het zaakje stinkt en dat weet je. Waarom moet Tadic per se spelen? Waarom niet Kudus erin en Bergwijn op zn plek? Er klopt niets van je verhaal. Je hebt geluk met een slapzak als Sar, die grijpt nooit in.

17-10-2022 07:17

Robertini +39141

Dat Tadic moet spelen, is gewoon iets wat hij heeft afgedwongen in de laatste jaren. Geen enkele trainer zou hem direct gewisseld hebben, dan krijg je de hele groep tegen je.

Zeg niet dat het terecht is, maar het is wel logisch.

17-10-2022 07:30

Michael 1974 +21985

Inderdaad. Tadic is vd steunpilaren van een team wat real madrid vd mat speelde. Dus respect naar tadic moet. Op linksvoor hebben we dus twee hele goede, grote spelers die allebei eigenlijk moeten spelen en dat is natuurlijk niet handig. En daar was schreuder ook bii en zijn zaakwaarnemer….

17-10-2022 07:51

Robertini +39141

Ja, we hadden beter een rechtsbuiten kunnen halen, maar ik denk dat Schreuder Tadic op spits wilde, maar zo geschrokken is van de eerste wedstrijd dat hij daar vanaf zag.

Ik denk dat Tadic de beoogde vervanger van Haller was en Bergwijn van Tadic. Nu is het hopen dat Bergwijn op rechts kan presteren, anders is het een dure misvatting.

17-10-2022 09:11

diamanti +3194

Ik dacht dat Alfred altijd zo dik was met de telegraaf?

17-10-2022 06:41

Ajaxtrouw +6339

Dat hij zo uithaalt getuigt zeker niet van kracht. Het is mijn dagelijkse werk om problemen in organisaties te analyseren en helpen op te lossen. En daaruit blijkt altijd weer dat zaken vaak veel complexer zijn, dan je van de buitenkant ziet. Wat bij Ajax allemaal is gebeurd, is ongekend qua dynamiek. Dat brengt gewoon hoe dan ook problemen met zich mee. En dan lijken oplossingen simpel maar zijn het bijna nooit.

17-10-2022 06:22

TiemenS +279

Veel tekst, maar weinig verband met je eerste zin 🤔

17-10-2022 06:45

4-3-3 +3512

Die complexiteit is ook het probleem, denk ik.
Om zulke gebeurtenissen te managen heb je sterke en ervaren mensen nodig. Maar bij Ajax zitten allemaal onopgeleide ex-voetballers die (nog) geen kaas gegeten hebben van het leiden van een grote organisatie. Dat is nou eenmaal iets heel anders dan tegen een balletje aantrappen. Van der Sar straalt in niets het directeurschap uit. Huntelaar moet alles nog leren. Ik ben zeker een voorstander van het inpassen van ex-voetballers in de organisatie. Maar wel op de juiste plekken, met de benodigde kwaliteiten en know-how voor de functie die ze gaan bekleden. Niet alleen maar omdat ze als speler belangrijk zijn geweest voor de club.

17-10-2022 15:04

Rockanje23 +37016

“Heel tevreden over Klaassen tegen dit soort verdedigende ploegen”
Weg met deze man !!

17-10-2022 06:19

barry1988 +24000

Meneer wint een keer met dikke cijfers en hij krijgt gelijk praatjes. Het is dankzij Schreuder met zijn tactisch rare keuzes en slechte wissels dat het zo slecht gaat. Hij is gewoon geen Ajax coach in de winter of eerder graag vervangen voor Gallardo of Slot.

17-10-2022 06:09

Sjonnie +18814

"Je bouwt een elftal niet in drie of vier maanden op als er zoveel spelers moeten worden vervangen. Als mensen dat denken, dan hebben ze totaal geen verstand van zaken"

Wint van Excelsior en Fredje vindt het tijd voor een grote mond. Misschien kan hij deze vraag beantwoorden: hoe komt het dat Feyenoord, dat ook met een vreemdelingenlegioen speelt, wel van en bij AZ kan winnen en nog ruim ook ...?!
Of zit daar een trainer die wel verstand van zaken heeft?

En Napoli dan met maar liefst 8 nieuwe spelers ??!!?

Met je "ik zie in Kudus een spits"

17-10-2022 06:06

BackInBlack +14475

Het vertrek van Overmars heeft heel veel ellende veroorzaakt

Marc was de baas

17-10-2022 01:26

Sjonnie +18814

Fredje:
"Dan hebben ze totaal geen verstand van zaken"
"Ik zie in Kudus een spits"

Nee, jij hebt verstand van zaken !!
Laat me niet lachen.

17-10-2022 01:00

AjaxTillIDie +1387

Ach man ga je trainingsdiploma eens halen.

17-10-2022 01:08

Qifesh +24917

Dat was echt een kinderachtig argument zeg

17-10-2022 03:27

Belnaarhuis +4944

Dat je het kwalificeert als argument is al teveel 😅

17-10-2022 07:21

036AFCA97 +146646

Benieuwd wat dit interview met de interne relaties doet binnen Ajax. Lijkt me niet dat dit voor een leuke sfeer zorgt binnen de club.

17-10-2022 00:48

Sjaakie +5805

'Felle kritiek op de ploeg': nee op jou, koekebakker.

17-10-2022 00:26

Eurysaces +29515

Ik zie die grote mond graag terug na de wedstrijd tegen Liverpool, de lat kan ook lager, want zoals ze vandaag speelde, gaan ze ook niet winnen van PSV. Hele stoere jongen tegen een ploeg die niet meer waard wordt geschat dat 10 miljoen, nog minder dan het jaarsalaris van onze voorhoede.. Deze clown doet nog meer schade aan de club dan alleen het abominabele voetbal dat het op de mat legt.

Het is zuurste is nog dat hij straks tegen Cambuur weer wat krediet kan opbouwen, anders hadden we voor PSV een nieuwe trainer kunnen hebben na de slachting tegen Liverpool, nu gaat hij het waarschijnlijk nog redden ook tot de winter, want na het verlies tegen PSV kunnen de miljoenen weer scoren tegen de amateurs uit de eredivisie en heb je zelfs kans dat de miljoenen in de winter nog bovenaan staan ook.

Ik laat me tegen Liverpool en PSV echter graag verassen, maar ik zie echt geen enkele aanleiding om aan te nemen dat deze trainer iets klaar gaat spelen.

17-10-2022 00:21

Tommyshelby +128586

7-1 is een kleiner verschil dan 10-3, Alfred. En we waren nog prima ook, zogenaamd.

17-10-2022 00:17

Odysseus +14253

Als je dat vergelijk wilt maken, dan moeten we ook naar de score over 2 wedstrijden tegen Excelsior kijken. Mijn vermoeden is dat het veerschipper daarover hoger zal zijn dan 10-3.
Overigens blijft 10-3 belachelijk en is het geen verdienste als we tegen Excelsior een hoger (in dit geval positief) verschil maken.

17-10-2022 09:36

Altijdindestraat +39953

Zo niet alleen Alfred gaat los, ze kunnen er hier ook wat van.

17-10-2022 00:17

MankeNeliss +9814

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Als je gaat lopen kloten dan komt de vijfde colonne bij Ajax tevoorschijn. Dan kan je beter stil blijven zitten als je geschoren wordt. Zo'n reactie is olie op het vuur. Nu blijven ze aan je stoelpoten zagen.

17-10-2022 00:14

ZaadDeMos +1239

Feyenoord is ook een heel elftal kwijtgeraakt en wint wel bij AZ en staat op 2 punten van Ajax. Ook zijn daar veel meer vaste patronen te zien. Rara, hoe kan dat?

17-10-2022 00:13

Altijdindestraat +39953

Hoe was Feyenoord tegen Napoli en Liverpool?

17-10-2022 00:15

TeringHenkie +28282

Dat vraagt een D66 stemmer.

17-10-2022 00:23

De-King +20336

Hoeveel basis spelers is Napoli kwijtgeraakt denk je?

17-10-2022 01:40

AINIESTA +44609

Ik kijk nu al uit naar de persconferentie van volgende week. Dit is toch smullen voor die journalisten dat de trainer van Ajax zo makkelijk op de kast te krijgen is.

Man als Schreuder nu op AS ff 5 minuten zou rondkijken is ie gelijk depressief. Wat een softie, onee dat was ie niet volgens hemzelf. Man wat zet die vent zich voor lul, en ons ook helaas.

17-10-2022 00:07

Altijdindestraat +39953

Ajax wint van Liverpool, schrijf maar op

17-10-2022 00:17

BackInBlack +14475

Oké, ik schrijf mee


Ik kom hier nog op terug

17-10-2022 01:23

trodat4030 +96478

Welkom bij een TOPCLUB Alfred. Als je gaat goochelen met opstellingen, keí- maar dan ook KEÍHARD in je anus genomen wordt zonder glijmiddel, dan krijg je verhalen en is álles fout, verkeerd of het deugt niet. Welkom bij Ajax, hoofdtrainer.

Wel fijn dat Excelsior zich met 7-1 liet afslachten, kon je eíndelijk je gram halen...

17-10-2022 00:05

Oeroeboeroe +18343

Ik heb het idee dat hij Louis wil imiteren, maar dan moet je daar wel de persoonlijkheid voor hebben. En dat heeft hij niet. Hij heeft het imago van een groene boomknuffelaar, niet van een hork.

17-10-2022 00:08

Odysseus +14253

Maar wel een achterbakse.

17-10-2022 09:37

Oeroeboeroe +18343

Een overmoedige achterbakse

17-10-2022 13:30

Johan4ever +10914

@trodat4030 denk je nu echt dat je stoer bent met deze woorden?Je komt bij mij eerder over als een kleuter!

17-10-2022 00:13

nlvcmn +5808

Het leek wel alsof ie moest huilen toen hij zei ‘Mensen mogen denken dat ik een softie ben’. Hij trekt het zich veels te veel aan allemaal; deze act laat wederom weer goed zien dat deze man TOTAAL niet geschikt is voor onze club

17-10-2022 00:15

trodat4030 +96478

Ik hoorde FdB en TH vaak zeggen dat ze niks kijken en lezen, Schreuder gaf aan wel te lezen, misschien moet hij een voorbeeld nemen aan bovengenoemde.. Dat scheelt hem vast veel frustratie jegens de pers.

17-10-2022 00:18

Artemio +31908

De aanstelling van Schreuder is gewoon een mismatch. Je ziet op de persconferentie gewoon dat hij de druk niet aankan. Dat Schreuder reageert op in zijn ogen onwaarheden dat kan, maar dat het zo fel is vind ik overdreven.
Ook is het zo dat hij in zijn boosheid onwaarheden over Brobbey en zijn speeltijd vertelt en inzage geeft over de inmenging van zijn zaakwaarnemer over inkomende transfers van afgelopen zomer. Hij diskwalificeert in feite Hamstra en Huntelaar hiermee. En durft het aan om zijn zaakwaarnemer op te hemelen.

Het is een schande dat deze man het uithangbord is van ons Aller Ajax.

17-10-2022 00:02

AINIESTA +44609

‘Je bouwt een elftal niet in drie of vier maanden op als er zoveel spelers moeten worden vervangen. Als mensen dat denken, dan hebben ze totaal geen verstand van zaken. Het duurt veel langer om zo’n nieuw team te bouwen, dat zie je ook. Het gaat met vallen en opstaan, maar we doen ons ding. In bepaalde dingen zijn we nog zoekende, wat past het beste? Nu ben ik bijvoorbeeld heel tevreden over Klaassen op ’10, zeker tegen dit soort verdedigende ploegen’

Echt alles wat is er mis is met deze clown. Klaassen doet niets anders dan balletjes wachten voor de goal. Je moet juist een creatieve 10 hebben tegen zulke ploegen.

En ook in 3 maanden moet je een team naar je hand kunnen zetten. Wat een vieze calimero. Steeds te verwijzen naar spelers die weg zijn gegaan. Je hebt nooit met die spelers gewerkt man lullo!

Hij kan er in 3 maand geen team van maken, dat is heel wat anders.

Bij Napoli is er ook het 1 en ander vertrokken. Nou die lieten wel even zien wat er mogelijk is in 3 maanden.

16-10-2022 23:59

nlvcmn +5808

Complete kul inderdaad. Het is hoe laag je de lat zelf legt. Napoli zag hun backbone met Koulibaly, Ruiz, Ospina, Mertens en Insigne ook vertrekken deze zomer. Wat te denken van AZ dat de hele voorhoede miste tegen Ajax en toch won?

17-10-2022 00:20

Slang +14994

Wat een overdreven reactie voor wat Kikker-artikelen. Die journalisten smullen, die weten als ze maar even de moeite er in steken ze hem echt op de kast kunnen jagen

16-10-2022 23:57

Oxxer +163880 moderator

Ik heb het niet gezien,zal vast ergens terug te zien zijn toch?

16-10-2022 23:58

wijzijndebeste123 +163598

www.youtube.com/watch?v=qNNwjcJacaE

17-10-2022 00:05

Oxxer +163880 moderator

Bedankt voor het delen.

Wat een kansloos verhaal, deze trainer en zijn zaakwaarnemer moeten zsm ver weg van de club.

17-10-2022 00:16

Whoots007 +4158

"Nu ben ik bijvoorbeeld heel tevreden over Klaassen op ’10" 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

16-10-2022 23:57

AINIESTA +44609

Echt, hoe dan loopt gvd alleen een paar keer tegen een bal aan, voor de rest laat ie geen ene reet zien.

17-10-2022 00:01

trodat4030 +96478

Ik ben wel klaar met me daarover te verbazen...

17-10-2022 00:08

Rodsje +14702

Je hebt verstand van zaken he, vandaar dat je wat bij verdiende bij transfers van sommige spelers??

16-10-2022 23:56

FransHoek +8964

Eindelijk eens goede vragen van Valentijn. Even naar boven halen dat hij alle topwedstrijden heeft verloren. Zo'n woedeuitbarsting werkt niet in zijn voordeel denk ik..ook nog zeggen dat ze hem maar moeten ontslaan als hij niet de tijd krijgt. Hij voelt de druk van een topclub of hij denkt dat hij niet lang meer trainer van Ajax zal zijn

16-10-2022 23:56

GVR +3626

Ik zag gewoon een tweede Louis. Die heeft het ook niet onaardig gedaan

16-10-2022 23:57

FrancescosRavioli +15193

De Kritiek is voornamelijk op jou Alfred. Niet op de ploeg.

16-10-2022 23:54

nlvcmn +5808

Wat een grap. Hij heeft echt de afgelopen week voor de spiegel geofend hoor. Puur deze grote mond na overwinning op toevalspromovendus Excelsior. Waarom praatte hij niet zo na het debacle tegen Napoli? ‘Ik bepaal wie er speelt’, geloof je het zelf ?

Zegt dat journalist met feiten moet komen terwijl het een feit is dat Brobbey transfervrij is vertrokken en voor 18 mil is teruggehaald😂

16-10-2022 23:54

Artemio +31908

Dit is ingestudeerd.

17-10-2022 00:14

Bc te P +22130

Laatste nieuws is dat er geen gewonden zijn gevallen, al wilde halsema wel ingrijpen

16-10-2022 23:50

Alexander40 +6113

Zie net die samenvatting terug bij studio voetbal. Hoe Wijndal verdedigt bij die voorzet van Excelsior op het laatst kan echt niet. Denk ik precies de reden waarom Schreuder voor Bassey kiest. Het kan gewoon echt niet. Timber doet het natuurlijk ook niet goed

16-10-2022 23:49

Ricoteb +53174

Blind verdedigt net zo. Helaas hebben we met Timber en Bassey (en evt Sanchez, is nog moeilijk beoordelen) maar weinig verdedigers die echt goed kunnen verdedigen

16-10-2022 23:50

Alexander40 +6113

Nou…kijk het nog even terug. Dat zou Blind beter doen. Maar goed dan kom jij natuurlijk
Met die goal van Osimhen

16-10-2022 23:52

Ricoteb +53174

Blind heeft vaak genoeg ook zo staan te verdedigen hoor. En hoezo kom ik met die goal van Oshimen? Daar ben ik serieus nog nooit over begonnen? Ja dat was een blunder, maar wel een blunder die elke verdediger wel eens overkomt in z’n carrière

17-10-2022 01:08

Rodsje +14702

Uilskuiken dat je er bent. Je hebt Ajax europees ter schande gebracht. Ik ben hier in Griekenland op vakantie en op de plaatselijke bar, werd mij gevraagd waarom Ajax zo slecht is dit seizoen?!
Een paar Liverpool fans hier, die zich geen zorgen maken om Ajax en Ajax zien als een tussendoortje.

Dat allemaal door Lafred Schreuder. Donder op man, je hebt Ajax een lachertje van Europa gemaakt in slechts 2 maanden.

16-10-2022 23:48

Artemio +31908

Wat Schreuder zei over Brobbey klopt ook niet helemaal met betrekking tot de speelminuten. Schreuder zei dat Brobbey vorig jaar 252 minuten had gespeeld bij Leipzig. Dat zijn er volgens transfermarkt 261 minuten. Bovendien heeft hij nog bij Ajax gespeeld (2e seizoenshelft) waarbij hij 11 wedstrijden met 396 speelminuten heeft gespeeld.

Al met al klopt het niet wat Schreuder zegt.

16-10-2022 23:48

ST +23068

Joe Biden is er niks bij

16-10-2022 23:51

remco.e +728

Ga je nou moeilijk doen omdat Schreuder er negen minuutjes naast zit? Daarnaast was gemiddeld 36 minuten onder ten Hag natuurlijk ook niet zo geweldig veel

16-10-2022 23:57

Artemio +31908

Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Hij verwijt de kranten dat zij leugens verspreiden, maar dat doet hij zelf ook. Dus die tirade is onnodig en laat zien dat hij ongeschikt is voor Ajax.

17-10-2022 00:05

DeKes +3195

De man raaskalt!

16-10-2022 23:47

jeffoajaxfan1 +1380

Alfred jodocus kwak moet ff rustiger gaan kwakken na een wedstrijd waar je zoveel tijd en ruimte krijgt van een excelsior

Natuurlijk lekker voor het vertrouwen maar tegen normale ploegen kun je niet aannemen, balletje rustig lekker neerleggen en binnenschieten

Ajax was lekker aan het ballen maar achterin was blind in de 1ste helft 2x weer compleet ze man kwijt , in europa zijn dat wel 2 goals tegen

De verdediging heeft nog veel werk te verrichten

Wel knap dat hij voor de eerste keer in de rust gewisseld heeft

En de alfred tactiek bleef behouden lucca in de laatste 10 min haha

16-10-2022 23:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.