Botman: 'Vind het een schandalige penalty'

door NickOoms 33

Bron ESPN

Botman: 'Vind het een schandalige penalty'

door NickOoms 33

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Sven Botman is het niet eens met de beslissing van de arbitrage om in de slotfase van het duel met Ajax (1-2 verlies) een penalty toe te kennen aan de Amsterdamse club. Nadat Dusan Tadić vanaf elfmeter binnenschoot, wist Ajax een aantal minuten later via Brian Brobbey het winnende doelpunt binnen te schieten.

Bij een stand van 1-0 ging Nicolás Tagliafico het zestienmetergebied in, hij zag Renato Sanches op zich afkomen en liet zich vallen. De VAR kwam er nog aan te pas, maar de scheidsrechter wees alsnog naar de penaltystip. 'Het was een schandalige beslissing', begint Botman tegenover ESPN. 'Hij (Sanches, red.) had niet eens de intentie om hem (Tagliafico, red.) te raken, maar gewoon om de bal te beschermen. Zoals je dat normaal ook op het middenveld doet. Ik vind het persoonlijk echt een schandalige penalty.'

Nadat Tadić vanaf elfmeter raak schoot, scoorde Brobbey enkele minuten later de 1-2. De 21-jarige verdediger baalt dan ook van het vertoonde spel aan de kant van Lille OSC. 'We hebben zeker niet ons beste spel gespeeld. Ik denk dat we Ajax te veel hebben laten voetballen. Onze tactiek is ook een beetje op de counter loeren, maar we willen de tegenstander vooral ook onder druk zetten. Daar kregen we geen grip op. We moeten zorgen dat we volgende week wel op ons best zijn. Dan maken we zeker nog een kans.'

Denk jij dat Ajax met 4-0 wint van Sparta Rotterdam? Zet in en krijg 9,10 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

Simpelishetmoeilijkst +25377

Botman is gewoon middelmaat. Verdedigend okay, maar voetbal technisch te zwak. Kan alleen balken naar voren rossen virl me op.

19-02-2021 14:51

trodat4030 +97174

Briljant om te lezen hoe snel men geneest van het Botman-virus (gebaseerd op Franse krantjes, niet op daadwerkelijk het kijken van wedstrijden, dat blijkt nu wel). Waren we maar van alle virussen af na 90 min voetbal kijken.

Niet dat ik mn gelijk wil halen ofzo, maareh: Zien jullie wel?!?!? :p

19-02-2021 13:02

Red Devil +3604

Botman moet niet lopen zeiken want andersom had hij ook lopen juichen die hypocriete pannenkoek.
Fair play stelt niets voor in het voetbal want ze lopen mekaar vanaf de eerste t/m de laatste seconde te matennaaien.
Soms zit het mee en soms zit het tegen.

19-02-2021 12:50

Link134 +880

als botman 45 mil waard is dan is onze Argentijnse slager minimaal 90 waard

19-02-2021 12:17

Francisco81 +4332

Prima verdediger Botman. Maar dan echt voor die manier van spelen, lekker veilig op eigen helft tegen de 16 aan. Gisteren kon je juist goed zien waarom hij bij Ajax derde keus zou zijn links in het centrum. Wat Martinez en Blind (ondanks wel eens een slippertje, maar dat is inherent aan de manier van voetballen) laten zien op die positie dat heeft Botman niet. Die heeft andere kwaliteiten die goed bij Lille passen hoe zij spelen. Maar niet bij hoe Ajax wil spelen. Hoop dat die verheerlijking van hem stopt in de media (met name Derksen). Hij krijgt terecht complimenten, maar niet doen alsof Ajax een fout begaan heeft door hem te laten gaan.

19-02-2021 11:51

martijndepro +268

Begrijpelijk dat Ajax hem heeft laten gaan. Kwam gisteren ook geforceerd over. Hij weet ook wel dat normaliter niemand langer dan 6 minuten een wedstrijd van Lille kan kijken. Nu moet ie tegen zijn oude club en weet je dat een groot deel van voetbalminnend Nederland zit te kijken. Je wordt al maanden gehyped en dan pas ziet iedereen in wat voor zaaddodend elftal je speelt en dat het bar weinig voorstelt.

Daarom vind ik het zo jammer dat de pingel zon aandeel heeft. Dat is voor een Botman gewoon de escape om naar te wijzen. Zoals na de bekerwedstrijd tegen psvau, waar men het had over niet gegeven 'rode' kaarten. Vervolgens blijft de eerstr doelpoging tegen in minuut 94 ook hangen.
Dat Ajax toen en gisteren bij vlagen werkelijk prima voetbal heeft laten zien, is plots geen onderwerp van gesprek.

Gelukkig kan je als Ajacied alsnog genieten van een goed voetballend Ajax. Dat maakt de propaganda na afloop van de wedstrijd een stuk beter te relativeren.

19-02-2021 10:59

Elayais +5082

Het was geen penalty, daar hebben we mazzel mee. Je kunt wel zeggen dat het een domme actie was als je deze scheids al 85 min hebt meegemaakt. Maar je krijgt vooral een penalty omdat deze man volgens mij nooit zal toegeven dat hij het ergens fout heeft.

Maar goed, dit keer zit het mee, andere keren heb je het tegen.

19-02-2021 10:54

7172AFCA7395 +10364

Helemaal mee eens.
Hoe vaak heeft Ajax de afgelopen jaren wel niet
pech gehad met de arbitrage.

19-02-2021 11:28

Francisco81 +4332

Tja lucky Ajax heb ik nog zelden kunnen ontdekken in Europa als het blunders van scheidsrechters betreft

19-02-2021 11:52

MaximilianRosse +9197

Zo de Botman hype van de media is nu ook wel weer klaar. Zeer logisch om deze jongen te verkopen aan Lille voor 8 miljoen + doorverkooppercentage. Aan de bal zeer beperkte speler. Had bij Ajax gewoon op de bank gezeten en zou in de pikorde achter Blind en Martinez hebben gestaan.

19-02-2021 10:14

WZAWZDB14 +4620

Botman niet gezien gisteren.

19-02-2021 09:53

trodat4030 +97174

Toch niet iemand die je snel over het hoofd ziet. Of je moet 3 meter zijn haha!

19-02-2021 12:11

Ajaxisart +18781

Volgens mij is er wat oud zeer bij onze vriend Botman....
Lille speelde anti-voetbal en verdiende helemaal niks. Als iedere ploeg zoals Lille zou spelen, blijven de stadions leeg, ook ná Corona....

19-02-2021 09:38

Turbo +42123

Zo, die discussie kan de kast weer in. Matige CV.

19-02-2021 09:36

trodat4030 +97174

Snap ook niet hoe het ooit een discussie heeft kunnen zijn. Doorgaans ook tussen mensen die hem wel en niet hebben zien spelen haha!

19-02-2021 12:11

godlike +3810

Ik begrijp de keuze van Ajax volledig, Botman.. leuke voetballer maar echt geen Ajax voetballer. Voetballend gewoon te beperkt. Het moet dan ook maar eens klaar zijn met het uithalen naar Overmars en EtH v.w.b. deze transfer. Ik weet nog dat iedereen stond te juichen op het moment dat een Jong Ajax speler voor 8 of 9 miljoen naar Lille ging.

V.w.b. Lang, ook dat is makkelijk. Bij Brugge krijgt hij al het vertrouwen en alle vrijheid. Daar is hij dé man. Bij Ajax moet wordt het team niet op dit moment niet op hem afgestemd maar zijn er andere spelers die een belangrijke rol spelen. Enige fout is een terugkoop optie.

O ja, voor de minnetjes die ik nog niet heb gehad dan nog het volgende: EtH heeft het toch weer op de rit, het mocht even duren maar ik heb het idee dat hij nu niet meer per se spelers als Promes, Schuurs en Klaiber wil laten spelen maar gewoon objectief kijkt naar prestaties. Als ik dan een Haller in een interview hoor zeggen dat EtH voetbal eet, drinkt en slaapt ben ik er nog steeds van overtuigd dat hij dit Ajax verder kan brengen.

19-02-2021 09:28

Godenzoon24 +15388

Eens over Botman!! Niet over Lang! Lang heeft het bij Ajax ook laten zien in de voorbereiding. Die verdiende wel wat vertrouwen en hadden ze niet weg moeten doen. Was nu een tijd lang enorm behelpen op linksbuiten en op 10!

19-02-2021 09:58

Verloren Godenzoon +5042

Wellicht is het je ontgaan, maar de minnetjes bestaan gelukkig niet meer (-:

Verder volledig eens hoor.

19-02-2021 13:21

Redrum +96251

Botman heeft gisteren het gelijk van Ajax bewezen. Deze jongen heeft niets bij Ajax te zoeken en past prima bij ploegen die niet willen voetballen. Lekker balletjes wegrossen en koppen, meer wordt er niet van hem gevraagd en dat kan hij prima. Ik heb hem verder op geen één fatsoenlijke pass naar voren kunnen betrappen. Als je dat dan vergelijkt met een Martinez, mijn hemel wat een verschil. Dat is een echte voetballer, zoals we ze graag bij Ajax zien. Ajax heeft goed gehandeld door hem te verkopen aan Lille.

19-02-2021 09:08

Oxxer +164902 moderator

Bij Botman had de technische staf gelijk igv No Lang zitten ze ernaast, die had prima gepast als back up voor Tadic / Neres.

19-02-2021 09:18

Redrum +96251

Mee eens, Lang is een ander verhaal. Lang is juist wel een Ajax-voetballer.

19-02-2021 11:20

7172AFCA7395 +10364

...die momenteel niet bepaald gemist wordt.

19-02-2021 11:43

Mark03 +664

Zag hem voor de camera bij RTL 7. Hij beweerde met droge ogen dat de nederlaag erg onterecht was. Hoe kan je dat zeggen terwijl je zelf nul kansen hebt gecreëerd? Zelfs hun goal bereidde Ajax voor.

Ook vind ik het een goede beslissing dat Ajax hem heeft laten gaan. Ten eerste had hij toch niet gespeeld en ten tweede toonde hij gisteren dat de hype overdreven is. Kan nog steeds een bruikbare verdediger zijn / worden, maar of hij het Liverpool-niveau kan halen betwijfel ik. In het Ajax-spel past hij in ieder geval niet.

19-02-2021 09:07

Redrum +96251

Botman heeft gisteren in alle opzichten het gelijk van Ajax bewezen.

19-02-2021 11:45

AlexIbarra +19317

Vanuit het gevoel kun je zeggen makkelijk gegeven blabla maar in de tijd van 24 camera's en een Var, is het gevoel niet meer zo belangrijk.

Lille speelt graag fysiek en dat is prima, maar dat moet je op tijd komen. Nico was gewoon eerder bij de bal en Sanches wilde mannelijk doen ipv heel zielig in te houden. 'Deze Portugees buigt voor niemand.'
Dat is een keuze. Een verkeerde keuze, die Nico al aan zag komen en uit wist te buiten.

In Mexico is #noerapenal volgens mij nog steeds trending, na de laffe buiteling van Robben op het WK 2014. Het tikje van Marquez was miniem, en Robben ging meteen liggen als een puta.
Toch stond heel NL te juichen en vonden wij het geweldig gedaan. Professioneel.
Je moet in topvoetbal gewoon profiteren van andermans fouten, deed Lille ook gisteren.

19-02-2021 08:58

KingOfTheMatch +7085

Obstructie in de zestien.. anders kon Nico de bal aannemen en em erin knallen. Zelf ging R.Sanches niet voor de bal....

Maar goed, ik kijk dan ook door een Ajax-bril

19-02-2021 08:45

LANS +117

Het zijn SchijtFransen.
Gelukkig , uiteindelijk viel de beloning !

19-02-2021 08:38

HallelujahAmsterdam +10641

Een ploeg die de laatste 7 wedstrijden de 0 hebben gehouden, en dat was het dan ook : vanaf het middenveld heel stug naar achteren, wachten op die kans. Vond vooral de Latijnse strijders een verademing. Wat een vechters

19-02-2021 08:30

RuffRhythim +24837

Ja hoe verdedigt die Sanchez die bal nou eigenlijk? Dat zag er sowieso al verdacht en achterlijk uit.

En voor de rest moet ie niet miepen...hij had vooraf aan die wedstrijd toch "zo'n goed gevoel" erover?
En dan zo laf spelen als een psv de tweede...thuis!! Met je 30% balbezit...

19-02-2021 08:20

BokkieBokstra +11340

Die penalty was een lachertje mooiste was nog dat de scheids nog een keer keek en hem erop legde. Mooi meegenomen en dat kwam goed van pas.

19-02-2021 08:09

oudzuid2 +7294

had em anders ook even gevraagd of ie vond dat ze terecht verloren hadden

19-02-2021 08:08

Ajaxbrl +13882

Vond hem al iets te veel praatjes krijgen haha en nu huilen, had je kans nou maar afgewacht bij onze mooie club waar echt voetbal wordt gespeelt ipv dat pisvee2.0 waar je nu speelt..

19-02-2021 08:06

AlexIbarra +19317

Ik verwijt Botman niks, zowel Ajax als hij zagen gewoon in dat hij qua type niet bij Ajax past. Net als Dani de Wit, wat ik een heerlijke pinchhitter vond.
Hij zou hier misschien 10-15x per seizoen ingezet worden, al dan niet als invaller, wanneer we echt kracht en lengte nodig hebben ipv voetbal van achteruit.

Maar wij hebben 80% vd tijd (of meer) juist iemand nodig die kan voetballen dus een basisplaats voor Botman zit er gewoon niet in. Hooguit als hij 25+ is of zo, en verdedigend een Jaap Stam / Davinson Sanchez achtig niveau haalt.
Dus 8 mln voor ons en een passende club voor hem, was voor iedereen het beste.

19-02-2021 09:08

Multi +33391

De penalty was makkelijk ja, maar een bal mag je afschermen als je zelf ook voor de bal kan gaan. Renato kon bij lange na niet meer bij de bal en had maar 1 doel voor ogen; obstructie. Daarvoor kan je dan een penalty geven, is hij makkelijk ja en niet iedere scheids zou hem durven geven. Maar volgens de regels is het er wel één.

19-02-2021 08:05

Amp +37985

Geen intentie om nico te raken...? Wat deed die arm daar dan? Velen hebben t over dat been, die haakt nico inderdaad zelf in. Maar die arm deed het m, dir maakte gewoon een gerichte duwbeweging. Overal krijg je hier een fluitsignaal voor, maar nu t om ajax gaat (ok ok andersom hadden wij ook geklaagd) zou t ineens niks zijn

19-02-2021 08:04

SiemDeStinkjong +640

Schandalig dat je als koploper van de ligue 1 thuis 30% balbezit hebt tegen een eredivisie-team.

19-02-2021 08:03

MankeNeliss +9814

Botman komt met 1-2 goed weg. Geluk dwing je namelijk af. Ze staan de hele wedstrijd met hun reet tegen of in de eigen 16.

19-02-2021 07:58

trodat4030 +97174

Ik snap wat je bedoelt, maar als je geluk afdwingt, hoe heeft het dan in godsnaam uberhaupt 1-0 kunnen worden? Wat had Lille afgedwongen? Want als er íets geluk was gister, was dat t wel..

19-02-2021 12:25

Oxxer +164902 moderator

Hebben ze het bij Ajax toch goed gezien, Botman past niet in het Ajax spel. Het verschil met Martinez was gister heel erg groot. Ik vraag mij ook af wat een Liverpool met hem moet. Ik vond hem in de jeugd en bij JA nooit een hoogvlieger en dit gehuil valt mij tegen. Hij kan beter boos zijn op zijn teamgenoten, spelen als een stel laffe honden. Waar kennen wij det gejank en die taktiek van?

19-02-2021 07:55

afcas +3804

Allemaal leuk en aardig, maar als je op het middenveld op die manier de bal probeert te "beschermen" krijg je over het algemeen gewoon een vrije trap tegen. Hij maakte namelijk een beweging opzij om de man te blokkeren. Dat de meeste scheidsrechters anders fluiten bij situaties binnen het strafschopgebied kunnen we verder niks aan doen. Als je kijkt naar hoe de scheids de rest van de wedstrijd floot kon hij die penalty ook gewoon geven. En persoonlijk ben ik er ook wel een voorstander van. Het is allemaal leuk en aardig namelijk, maar hij probeert iemand ervan te beletten om de bal te kunnen binnen houden zonder zelf ook maar de intentie te hebben om de bal te spelen. Ik kan dit namelijk ook niet de bal beschermen noemen want die gozer had totaal geen oog voor de bal.

19-02-2021 07:38

trodat4030 +97174

Vroeger (omg ik word oud!) had je nog zoiets als obstructie en dat was ook een overtreding. Imo leek dit inderdaad absoluut obstructie en niet het beschermen van de bal.

19-02-2021 12:22

Hans Verhagen +14147

Timber is nu al verder dan Botman! Gewoon omdat hij minder statisch is. Scheidsrechter heeft de duw beoordeelt en dat heeft hij gewoon goed gedaan!

19-02-2021 07:31

Amp +37985

En timber kan voetballen, botman niet. Dan heb ik het over technische en passing ed. Botman kan vooral verdedigen

19-02-2021 08:02

BokkieBokstra +11340

En toch vraag ik me af wie het uiteindelijkk gaat redden in de PL. Toch een beetje het Ajax speler probleem,heel goed spelen in het Ajax systeem, de Hollandse school totdat het beuken geblazen is in het Engelse voetbal. Ik denk dat Botman nog wel eens kan verrassen. Natuurlijk is het geen techneut maar wel een goed verdediger.

19-02-2021 08:42

Redrum +96251

Ik vind het schandalig hoe laf Lille voetbalt.

19-02-2021 07:29

Jaridebeste1 +6692

Nou, zeg dat wel. Dat is pas schandalig!

19-02-2021 08:20

WesleySonck +1496

Heeft mij gisteren niet kunnen overtuigen de hype waard te zijn. Paar keer als een vrachtwagen zien draaien tegenover Anthony. Neemt niet weg dat hij in Engeland prima tot zijn recht kan komen tussen de andere houthakkers

19-02-2021 07:29

ajaxcied4life +26080

Persoonlijk vind ik deze jongen geen hoogvlieger en in zijn interviews meen ik altjjd een lichte afkeer tegen Ajax te proeven, maar dat kan aan mij liggen.

19-02-2021 07:17

Koningtoto +60660

Dat ligt denk ik niet aan jou, ik proef die afkeer ook.

19-02-2021 07:40

Amp +37985

Eerder rancune dat ie t niet gered heeft

19-02-2021 08:03

BokkieBokstra +11340

@Amp Nog even een interview met een hem gelezen, dat idee kreeg ik niet. Ik denk dat hij een hele goede keus heeft gemaakt.

19-02-2021 08:43

noppenkoning +41524

Ze lijken inderdaad op PSV qua spel, wat een luizenploeg zeg

19-02-2021 07:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.