'Brobbey wil nu al de sprong maken naar een Europese topclub'

door Jesse ter Haar 233

Bron Marca

'Brobbey wil nu al de sprong maken naar een Europese topclub'

door Jesse ter Haar 233

Bron Marca

Laatst geüpdatet

Brian Brobbey lijkt een volgende stap in zijn carrière wel te zien zitten, zo blijkt uit woorden van zijn zaakwaarnemer José Fortes Rodriguez in gesprek met Marca. De spits van Ajax wil het liefst zo snel mogelijk naar de Europese top, maar dat probeert zijn agent enigszins te remmen.

De jonge Ajax-spits heeft met zijn club al ervaring in de Eredivisie, maar ook in de Champions League en Europa League. Verder zette hij ook stappen als international van het Nederlands elftal. Nu hij dat alles in zijn figuurlijke rugzak heeft, lijkt hij klaar voor een volgende stap in zijn carrière. 'Hij denkt voortdurend aan zijn ontwikkeling', verzekert de zaakwaarnemer eenieder.

Dat Brobbey ambitieus is, behoeft dan ook geen uitleg. Niet voor niets verruilde hij Ajax eerder al voor een avontuur bij RB Leipzig. 'Hij wil nu al de sprong maken naar een Europese topclub, maar ik probeer hem rustig te houden. Hij moet stap voor stap gaan. Ik zou het geweldig vinden als hij in Spanje zou spelen. Hij zou het goed doen bij clubs als Sevilla of Betis.'

Tekst gaat verder onder de foto.

brian brobbey ajax go ahead eagles 24 25
Brian Brobbey speelde dit seizoen in alle competities 39 wedstrijden namens Ajax en kwam zeven keer tot scoren.

Ryan Gravenberch

In hetzelfde interview gaat het ook over oud-Ajacied Ryan Gravenberch. De middenvelder maakt furore bij Liverpool en zijn zaakwaarnemer is blij dat hij de transfer van Bayern München naar de club uit Engeland heeft gemaakt. 'Ryan had minuten nodig om zich te ontwikkelen. Ik zei tegen Nagelsmann (destijds trainer van Bayern, red.) dat hij zou vertrekken als hij niet speelde. We wisten zeker dat hij naar Liverpool moest gaan, hij paste perfect in dat team.'

Voordat Gravenberch de transfer naar het buitenland maakte, blonk hij uit als speler van Ajax. Het had eerder in zijn jonge carrière echter ook al anders kunnen zijn. 'Toen Ryan zestien was, belde Barça ons. Ze wilden hem contracteren, maar zijn vader en ik kozen voor zijn ontwikkeling. Bij Ajax heeft hij een groei kunnen doormaken die hij bij Barça waarschijnlijk niet had doorgemaakt. Hij heeft het niveau voor Real Madrid. We zouden het geweldig vinden als hij daar zou spelen, maar Liverpool zou veel geld vragen. Ik weet dat Madrid hem op de radar heeft, maar op dit moment is dat onmogelijk.'

Justin Kluivert

Tot slot gaat het over Justin Kluivert, een andere speler uit de stal van Fortes Rodriguez die een overtuigend seizoen doormaakt. De vleugelspeler annex aanvallende middenvelder speelt bij Bournemouth, maar dat lijkt niet zijn eindstation. 'Ik zou het geweldig vinden als Justin terugkeerde (hij speelde eerder al voor Valencia CF, red.) naar Spanje. Hij heeft alle kwaliteiten om bij Atlético te spelen. Hij is een harde werker, verdedigend sterk, zit vol strijdlust én heeft talent. Hij zou perfect passen bij de rood-witten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Weloveajaxxx +1205

Ik krijg get gevoel dat dit iet wat uit zijn verband getrokken is.

15-04-2025 07:28

rodnet +10346

Ik heb nog steeds het idee dat Brobbey slachtoffer is van de speelwijze van Farioli. Natuurlijk is hij onrustig voor de goal en qua koppen is hij matig maar de manier waarop hij nu wordt gebruikt betekent dat hij altijd het eerste aanspeelpunt in de aanval is en (met 2 naar binnen trekkende buitenspelers) nooit het laatste. Simpel gezegd: hij is er nooit maar moet er altijd eerst maar zien te komen en aanvoer krijgt hij ook niet of nauwelijks. Desalniettemin is hij belangrijk in het spel van Ajax en zie je dat we nauwelijks aan voetballen toekomen als hij niet speelt.
Vorig jaar iets van 18 goals en 10 assists en nu zou hij het verleerd zijn? Dat lijkt me onzin. En in ieder geval is hij superhit geworden en speelt een instrumentele rol als eerste spits in een waarschijnlijke kampioensploeg.

14-04-2025 22:17

Schip +23609

Dat mag dan wel een hink stap sprong worden van Olympische proporties, want hoewel ik een Brobbey fan ben, kan hij onmogelijk beweren dat hij dit seizoen een stap vooruit heeft gezet.

13-04-2025 15:09

driehoekjes +3523

Mensen die denken dat we een spitsen probleem hebben, hebben de ballen verstand van voetbal!

13-04-2025 00:12

AlexIbarra +19343

Ik begrijp dit soort verhalen van zaakwaarnemers nooit echt.
Natuurlijk is het altijd leuk als je client in de media wordt genoemd maar nu komt het over alsof Brobbey graag naar Betis wil en Gravenberch al uitkijkt naar Real als hij een paar jaartje Liverpool heeft 'gedaan'.
Doet niet echt wonderen voor je status bij je huidige club / supporters.

Maar het zal wel een reden hebben, en ik snap wel meer dingen niet.

12-04-2025 11:51

lor020 +366

deur staat wagenwijd open, na de zoveelste misser is het wel genoeg. Lesje effectiviteit nodig en als ik hem was zou ik dat niet nog proberen te leren bij een moeilijkere competitie.

12-04-2025 10:46

Kingoffdatoilet +17280

Zaakwaarnemers praatje. Die verdiend natuurlijk het meest als de speler weer verkocht wordt. Verder natuurlijk grote kletspraat.

11-04-2025 19:28

Rho1980 +1500

Precies, in alles een makelaar sjabloontje deze teksten.
Brobbs moet gewoon nog even blijven, helemaal na dit seizoen. Met zulke cijfers voor een spits is een transfer al helemaal niet logisch

12-04-2025 09:41

WillemvH +1647

Brobbey heeft zich nooit echt realistisch getoond ,eerder overmoedig . De stap naar Leipzig was er een van. Er is echt niets in zijn spel waar deze overmoed nu weer op stoelt. Hij leert ook niet aantoonbaar bij. Helaas maar waar, als Ajax zijn transferberdag er uit kan halen: doen.

11-04-2025 17:35

Invincibles +5263

Ben wel toe aan een andere spits dan Brobbey.

11-04-2025 13:42

NIO +3081

Een spits moet afmaken in de top.
Kun je dat niet ben je geen topspits l.

11-04-2025 13:41

MichelAngelo66 +22294

Het woord 'bescheidenheid' kent onze Brobbey geloof ik niet. Zo weinig neerzetten en dan "klaar zijn voor een volgende stap". WTF.

Als Ajax een flinke transfersom kan krijgen om zijn eerste uitstap naar het buitenland en terugkeer te compenseren dan zou ik zeggen "doen!".

11-04-2025 13:09

driehoekjes +3523

Alsof Hij dat gezegd heeft.

13-04-2025 00:16

Koningtoto +60687

Ik heb Brobbey altijd verdedigd en zal m ook nooit af vallen, aangezien het gewoon een kneitergoede spits is, als hij zijn vertrouwen ooit weer eens terug krijgt.

Maar als hij nu gaat beweren dat hij klaar is voor een Europese topclub, is hij gewoon knettergek.
Okay, hij krijgt lang niet zoveel kansen als een Ajax spits hoort te krijgen, omdat hij continue uit positie moet jagen, maar de kansen die hij krijgt verneukt hij voor 95%.

Dan ben je niet klaar voor de top, maar misschien kan je dan beter een stapje terug doen om je vertrouwen terug te krijgen. Wat een gekkie.

11-04-2025 12:48

meerschehelden +2329

Prima. Als er een club zo gek is hem te nemen zou ik hem verkopen. Doet alles op kracht en dat is niet voldoende op topniveau.

11-04-2025 11:24

Wobbo +11517

Brobbey als de grote transfer deze zomer. Spelers als Gaaei, Wijndal, Kaplan, Akpom, Mannsverk kan je echt nog wel redelijk wat voor vangen. Daarmee zou je toch prima kunnen voorkomen dat je in het rood staat? Dan kunnen spelers als Taylor, Hato en Sutalo nog een jaar blijven.

En dan proberen om van Van den Boomen, Medic, Sosa, Avila, Rasmussen af te komen. Wellicht krijg je er hier en daar nog wel een miljoentje voor.

11-04-2025 11:15

meerschehelden +2329

Die spelers moeten zelf ook wegwillen.

11-04-2025 11:24

NoPants +7528

Ik zou gaaei lekker behouden. Qua afschrijving en salaris drukt hij niet zwaar op de balans, en hij doet het heel behoorlijk tegenwoordig. Heeft een duidelijk wapen en is fijn om achter de hand te hebben.

11-04-2025 15:10

Wobbo +11517

Nou ja stel dat er interesse voor is en je kan er nog wat voor krijgen. Gooijer en Alders komen ook weer terug.

11-04-2025 15:54

Kreugerrand +868

Ik vind Rosa veel beter

13-04-2025 10:55

Wobbo +11517

Ja maar bedoel Gaaei kan je prima verkopen denk ik met zijn prestaties dit seizoen voor een aantal miljoen. Rosa heb je al, Gooijer en Alders komen weer terug.

13-04-2025 13:19

Kreugerrand +868

Ik ben wel nieuwsgierig voor Avila onder Farioli

13-04-2025 10:54

Babangida83 +23969

Brobbey, Hato en Taylor vind ik spelers die we kunnen opvangen. Henderson ook, als Weghorst blijft en Eriksen of iemand anders ervaren er voor terugkomt. Als je daar veel geld voor kunt en de deal is voor de spelers ook goed, dan moet je die laten gaan.

-Konadu komt eraan en met Weghorst heb je een spits.
-Wijndal speelt onder Farioli gewoon goed. Dan lever je niet veel in. Wel iets ander type, maar dat is ok. Uiteindelijk is het een linksback en geen speler in je as. Dus makkelijker vervangbaar.
-Taylor is een goede speler. Maar ook geen wereldtop. Ondanks zijn inbreng is hij relatief makkelijk te vervangen. Met Regeer hebben we zijn opvolger al in huis. Is hij even goed? Nog niet. Maar Fitz Jim is nu een jaartje verder en fitter.

Op die manier blijft de pijp roken en spreid je de uitgaande transfers over meerdere jaren, zodat je niet af en toe een hele exodus hebt, waardoor je veel meer terugzakt. Dat geeft rust en continuïteit. Bovendien biedt het ruimte voor doorstroom. Wellicht dat je Jetten kunt doorschuiven voor achter Wijndal. En denk dat Janse daar ook zeker niet zal misstaan.

Dit klinkt wellicht niet goed, maar is wel de realiteit. Met 1 of 2 gerichte aankopen, versterk je jezelf dan zelfs. Want de rest is weer een jaar verder. En Steur en Bounida die zullen zich ook gaan melden komend seizoen.

Sutalo zie ik als onvervangbaar op dit moment. Dat is bovendien te veel verandering. Helemaal in je as.

11-04-2025 11:06

FantastischeFrancesco +650

En dan afgaan als een gieter in de champions league. Nee dankjewel.

11-04-2025 12:04

Dirk.v +15249

Meer dan terecht!
Als spits met 4 doelpunten in 25 wedstrijden hoor je ook gewoon bij de absolute top!

En dat die 4 doelpunten alleen in de Arena gemaakt zijn nemen we voor lief.

11-04-2025 10:23

driehoekjes +3523

laten we er wel een voetballende spits voor terugkopen zonder geld

11-04-2025 11:00

TeringHenkie +28689

Die hadden we…. Mikautadze!!

11-04-2025 19:24

Suavimani +12100

Denk dat een vertrek van Brobbey voor alle betrokkenen het beste is. Is gewoon geen Ajax voetballer, daarvoor leunt hij teveel op zijn fysiek en is zijn motoriek te grof en inzicht te beperkt. Maar dat wil niet zeggen dat hij internationaal niet kan slagen bij een club met een andere speelstijl.

Door zijn uitstapje naar Leipzig weet hij wat de keerzijde van de medaille is. Dus ik hoop dat hij samen met zijn zaakwaarnemer een goede keuze maakt en dat Ajax een mooie transfersom over houdt. Dan kunnen de afschrijvingen op Brobbey ook weer uit de boeken.

11-04-2025 10:20

ajax4ever001 +18653

Prima hoor Brobs, als je wilt gaan dan alle goede toegewenst en bedankt voor je harde werken ondanks je helaas weinig goals scoorde voor ons al hoop ik toch wel dat je nog even blijft.

11-04-2025 10:09

Helmond0492Ajax +901

Hoeveel goals ook alweer?

11-04-2025 09:59

AFCAjaxMidNineties +12776

Lachwekkend. Brobbey is een leuke spits voor in de Engelse tweede divisie.

11-04-2025 08:52

joost.v84 +224

Deze zomer moet er verkocht worden. Als dat Brobbey is en daardoor is er iets af te spreken zodat Taylor en Hato nog een seizoen blijven heb ik er vrede mee. Al denk ik dat de echte topclubs niet voor hem komen en de subtoppers niet genoeg willen betalen.
Dan lekker jaar houden en hopen op mooi seizoen met in de CL goeie wedstrijden.

11-04-2025 08:50

Slang3 +46149

Volgens mij staat Akpom nog steeds op meer goals voor Ajax dit seizoen dan Brobbey. En die is al een paar maanden weg uit amsterdam

11-04-2025 08:29

Gajes +333

Hebben ook veel meer Akpom, vind Akpom overigens ook geen CL waardige spits maar brengt meer dan Brobbey

11-04-2025 08:56

driehoekjes +3523

in welk opzicht?

11-04-2025 11:00

TeringHenkie +28689

Scorend en voetballend vermogen! Akpom is ook niet technisch aan de bal, maar Brobbey al helemaal niet. Eigenlijk kan Brobbey naast vallen en hangen in de tegenstander helemaal niets!

11-04-2025 12:29

Slang3 +46149

Geen een spits bij Ajax voldoet imo. Ook Weghorst en wat daarachter zit niet. Het zijn allemaal type spitsen: als ze scoren prima, als ze niet scoren heb je er niks aan. En ze scoren niet elke week. Ben er geen fan van. Een spits bij Ajax moet zijn teamgenoten beter laten spelen, en daar is Brobbey dan nog het beste in.

11-04-2025 14:00

Stefansuarez +19098

Brobbey verkopen voor 30+ miljoen

Promise David of Semih Kilicsoy halen

11-04-2025 08:24

Suavimani +12100

Ik denk dat je al heel blij mag zijn als je die 16,35 miljoen waarvoor je hem terug haalde kunt matchen. Wij kunnen vinden dat Brobbey 30+ miljoen waard is, maar kijkend naar het afgelopen jaar en zijn beperkte skillset, is dat op weinig gebaseerd. Wat transfermarkt ook moge zeggen over zijn transferwaarde. Als er een club is die die 27 miljoen neer wil leggen, dan moet je geen moment aarzelen.

11-04-2025 10:23

De Stift +7099

Brobbey maakt dit seizoen een prima ontwikkeling door. Misschien vreemd om te zeggen, gezien zijn slechte afwerken. Maar ik vind dat hij positioneel, verdedigend, conditioneel en in de combinatie groeiende is. De laatste stap is zijn precisie in de 16. Als hij ook daarin een stap maakt, kan Brobbey alsnog uitgroeien tot een internationale topspits. Een Haaland zal hij nooit worden, maar een Lukaku misschien wel.

11-04-2025 08:08

BakkalBijter +11729

Brobbey loopt zo ver achter op afwerken dat ik dat eigenlijk niet meer goed zie komen op internationale top niveau.

11-04-2025 10:13

Suavimani +12100

Je kunt motorisch niet ineens een mega stap maken, dat is wishful thinking. Zijn trainers in de jeugd hadden dat bij moeten schaven tot iets functioneels (want goed zal het nooit worden). Maar die hebben dat verzuimd en hem teveel laten leunen op zijn fysiek. Dat maak je nu niet meer goed.

11-04-2025 10:26

KarimB +11804

Wow man! Hij is positioneel juist de slechtste spits die ik ooit heb gezien in een Ajax shirt. In niks zie je slimme spitsen looplijntjes. Als je dat niet hebt gaan die goals nooit vallen.

Hem vergelijken met Lukaku is alsof je een fiets met een raket vergelijkt. Kijk is naar het bal gevoel van Romelu in vergelijking met Brobbey

11-04-2025 11:17

eros +4826

Brobbey is een wereldgozer en belangrijker dan iedereen denkt. Voorgaand seizoen scoorde die regelmatig in een niet draaiend team. Dit seizoen minder, maar dat ligt ook aan de tacktiek.

Ik hoop dat hij toch wel voor minimaal 30 miljoen vertrekt
Een mooie transfer gun ik hem, maar ook ajax. Ik denk dat de tijd rijp is om te gaan.

11-04-2025 08:04

Henk de Vries +11137

De teksten van deze Fortes, zum kotsen....

11-04-2025 07:00

Okocha078 +14090

Normaal gesproken zou ik Brobbey nog de kans willen geven, omdat ik denk dat hij zeker beter kan en met zijn spel toch wel belangrijk is voor ons. Maar hij schijnt bijna 4M te verdienen en heeft nog maar een contract tot tot 2027. Kroes gaat hem dus zeker proberen te verkopen.
Denk dat we met 25M al heel blij mogen zijn..

11-04-2025 06:21

KingOfTheMatch +7086

Context ontbreekt een beetje hier. Die agent wordt geïnterviewd door Marca dus geeft hij een pitch voor spelers die in aanmerking komen voor Spaanse clubs.

11-04-2025 06:10

Dapperestrijders +4703

Welke club wil een spits die niet scoort? Dat gaat bij een andere c

11-04-2025 01:26

Dapperestrijders +4703

....bij een andere club niet ineens beter worden

11-04-2025 01:28

Dapperestrijders +4703

Misschien moet Brobbey op Rugby, daar kan hij z'n fysieke kwaliteiten kwijt. Kan hij lekker hangen, trekken, vallen en mag hij de bal 🏉 ook vastpakken en niemand krijgt hem van de bal.

11-04-2025 01:34

Bramble1988 +9329

Daarvoor ligt ie net iets te vaak..

11-04-2025 06:42

driehoekjes +3523

waarom vorig seizoen wel goede score?

11-04-2025 11:05

driehoekjes +3523

Meeste trainers spelen liever met een aanspeelpunt dan met afmaker

11-04-2025 08:02

behangdelul +32876

Ik weet het niet helemaal zeker *kuch* maar ik heb wel een beetje het idee dat de zaakwaarnemer van Brobs hem een beetje gek maakt.... je zal toch zo met hangende pootjes zijn teruggekomen bij Ajax en dan NU AL dit weer. Schaam je.

11-04-2025 01:16

Jayq +3394

AS blaast het artikel van Marca enorm op.
Marca heeft namelijk een interview gedaan met de zaakwaarnemer, waarin hij een verkooppraatje mag doen voor zijn spelers (oa Gravenberch, vd Ven, Kluivert en Brobbey) en vertelt bij welke Spaanse club ze nu zouden passen.

Letterlijke quote van de zaakwaarnemer (nadat Marca beweerd dat Brobbey op hoog niveau presteert);
"Hij denkt constant na over zijn ontwikkeling. Hij wil nu naar een Europese gigant, maar ik probeer hem gerust te stellen. Hij moet het stap voor stap doen. Ik zou hem dolgraag in Spanje zien spelen. Hij zou het geweldig doen bij clubs als Sevilla of Betis."

11-04-2025 05:56

Jarikoning +7368

Zo weinig goals en dan klaar? Kletskoek. Maar zie hem graag ervangen worden.

10-04-2025 23:44

driehoekjes +3523

Vervangen door akpom2?

11-04-2025 08:04

Jarikoning +7368

Liever wat beters.maar Akpom qua minuten en goals is zo slecht nog niet.

11-04-2025 18:52

driehoekjes +3523

kan ook lekker meevoetballen inderdaad. je hebt aanspeelpunten of afmakers. meeste trainers kiezen voor de eerste. waarom zou dat zijn?

11-04-2025 19:24

bremovic +2221

Verkoop hem maar van het zomer

10-04-2025 23:33

AFCAjax_1988 +3822

Vraagje. Mogelijk ga ik weekend weg van 3 tm 6 mei.
Theoretisch zouden we kampioen kunnen worden als Psv punten verspeelt tegen Fortuna thuis op 3 mei.
Is de huldiging dan 4 of 5 mei of pas weekend erop?

10-04-2025 23:33

Dapperestrijders +4703

Tja, ik denk een week later. Fortuna gaat normaal gesproken niet winnen.

11-04-2025 06:24

KarimB +11804

Ik wil oprecht niet lullig doen en iedereen zijn ding. Maar als je denkt dat er een huldiging zal plaatsvinden op dodenherdenking dan gaat er wel echt iets mis.

11-04-2025 11:21

AFCAjax_1988 +3822

Ik zag dat er 5 mei 2013 een huldiging was naast de Arena...

11-04-2025 12:26

KarimB +11804

Je bevestigd jezelf alleen maar haha. Op 4 mei zou er nooit gehuldigd worden. En met alle veiligheid risico's etc ook niet snel op 5 mei meer

11-04-2025 12:54

AFCAjax_1988 +3822

Lijkt mij ook niet ;)

11-04-2025 13:02

mvdk +44386 moderator

Ben wel nieuwsgierig hoe Zirkzee het bij Ajax zou doen. Misschien een jaartje huren als Brobbey vertrekt? De eredivisie is natuurlijk niet te vergelijken met de PL. In Italië deed hij het echt goed. Definitief aantrekken zal een te groot risico zijn gezien zn prijskaartje en salaris. Als je Brobbey voor 25 a 30 miljoen verkoopt kun je kijken of je een optie tot koop kunt lichten. Wat zal Zirkzee nog kosten na zo'n jaar? 20 miljoen?

Zirkzee heeft overigens een jongere broer die in de spits speelt bij Jong NAC. Jordan Zirkzee.

10-04-2025 23:26

Biss +10553

Het proberen waard inderdaad. Zou qua type wel passen in het spel van Farioli.

Maar nog liever zie ik Ajax terug gaan naar een meer ‘Cruijffiaans’ en dynamisch spel, waar ik Zierikzee weer helemaal niet bij vind passen.

11-04-2025 00:16

driehoekjes +3523

Doe lamal en raphina er ook bij

11-04-2025 08:05

mvdk +44386 moderator

Kansloos denk ik, maar Zirkzee is een Nederlander en hij kan aardig meevoetballen. United is helaas een kerkhof. Zie ook Antony die nu weer goed speelt.

11-04-2025 08:43

mvdk +44386 moderator

Bij een verhuur kun je het salaris proberen te verdelen met United. Voordeel voor hun is dat hij na een jaar Ajax en CL voetbal meer waard kan worden.

11-04-2025 12:21

kampioenenjood +5078

Brobbey zou bij een nieuwe club echt fulltime gecoached moeten worden door een spitsentrainer. Hij heeft wel kwaliteiten, maar is als spits niet efficiënt genoeg en dat hij niet kan koppen is natuurlijk een schande. Ik heb het idee dat een nieuwe omgeving hem weleens goed zou kunnen doen en het lijkt me dan ook verstandig als de wegen scheiden komende zomer.

10-04-2025 23:09

Dolblij +45602

"Sprong naar de top maken".

Brobbey kan niet eens een sprong naar de bal maken.

10-04-2025 23:08

tmvde +2901

Lekker een kaartje kopen en op de tribune gaan zitten.

10-04-2025 23:04

Apoc9 +1683

Ik ben misschien wat cynisch, maar de topclubs zullen vast in de rij staan voor een spits die weinig scoort, geen penalties kan nemen en niet kan koppen.

10-04-2025 22:59

driehoekjes +3523

Je hebt aanspeelpunten of afmakers

11-04-2025 08:07

Petrov +127

Brobbey is er nog niet. Zou beter nog een jaartje bij Ajax kunnen blijven. Als hij na dit seizoen naar een topclub gaat is de kans groot dat hij mislukt. Brobbey overschat zichzelf een beetje, bovendien is hij nog geen echte topspeler en heeft nog niet zoveel zelfvertrouwen. Moet nog allemaal groeien.

10-04-2025 22:54

Dapperestrijders +4703

Brob is uitontwikkeld. Gaat het gewoon niet redden. Dit seizoen nog lagere productie dan het jaar ervoor.

11-04-2025 06:29

Oeroeboeroe +18515

"Hij denkt voortdurend aan zijn ontwikkeling"
Zo is hij elke woensdagmiddag met Johnny Bosman bezig zijn koptechniek te verbeteren. 🙈

10-04-2025 22:23

Dapperestrijders +4703

Koppen, dat leer je van Luuk de Jong

11-04-2025 06:30

afca1985 +21528

Brobbey heeft de Eredivisie nog niet eens uitgespeeld, hoe kan hij zelf dan denken dat hij klaar is voor een betere en sterkere competitie🤔

10-04-2025 22:18

Johan1 +2958

Brobbey kan er geen pepernoot van….hij is sterk, maar draait nooit weg van zijn tegenstander, heeft een matige basistechniek en een slechte traptechniek, tactisch erg zwak en is niet koelbloedig voor de goal……als laatste….hij kan ook niet koppen.

10-04-2025 22:08

driehoekjes +3523

Meeste trainers spelen liever met een aanspeelpunt dan met een afmaker.

10-04-2025 21:52

stefanwillem +12184

“Zaakwaarnemer klaar om grof geld te verdienen aan beperkte Ajax spits”

10-04-2025 21:46

Hersenspinsel +8286

Zaakwaarnemer klaar om grof geld te verdienen aan topspits met een sprong van een topclub naar een beperkte Europese subtobber.

10-04-2025 21:55

KarimB +11804

Topspits?

10-04-2025 22:15

Hersenspinsel +8286

Ja.
In het huidige voetbal wordt een spits die een bal kan vasthouden en doorspelen als een topspits beschouwd.

11-04-2025 06:25

driehoekjes +3523

Wat een gezever over brobbey hier zeg. We kunnen hooguit een 2e akpom kopen met half geld, dus tel je zegeningen

10-04-2025 21:44

Eurysaces +29562

Heeft nog een hele belangrijke stap te maken in zijn ontwikkeling, heel naïef om die in een top competitie te willen maken. Hij heeft vorig seizoen stappen gemaakt in zijn doelgerichtheid en dit seizoen is hij ontzettend belangrijk in het voetballende aspect. Je ziet direct als Brobbey er niet is, ze geven Weghorst, Konadu of eerder Akpom op dezelfde manier ballen aan en ze verliezen ze allemaal. Brobbey die dit seizoen kan koppelen aan het vorige seizoen qua doeltreffendheid, is voor elke competitie een aanwinst.

De twijfel van Brobbey zou ik wel snappen, op de vleugels staan geen spelers die een spits bedienen.

10-04-2025 21:09

Dapperestrijders +4703

Weghorst niet veel beter maar kan wel koppen.

11-04-2025 06:33

BeterVanafDeZijlijn +1144

Zelfreflectie is hem nog steeds onbekend zie ik. Lekker gauw laten gaan

10-04-2025 21:09

Sander31 +7897

Echt heel veel verlies geleden aan Brobbey zeg

10-04-2025 21:07

f*ck010 +685

Meneer is wel uitontwikkeld als spits met 4 goals in 25 wedstrijden bij de nummer 1 van Nederland...

10-04-2025 20:58

AINIESTA +45396

Echt hé, enorme plaat voor hun kop

10-04-2025 21:59

maarten0909 +6462

Weinig zelfkennis, en niks geleerd van het verleden

10-04-2025 20:51

Belnaarhuis +5078

Ik denk dat hij te horen heeft gekregen dat ze hem het liefst verkopen, dan moet Jose in de actie

10-04-2025 21:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.