Sneijder uit zorgen over jeugdopleiding Ajax: 'Dat soort spelers moet je zelf opleiden'

door Jesse ter Haar 153

Bron Veronica Offside

Sneijder uit zorgen over jeugdopleiding Ajax: 'Dat soort spelers moet je zelf opleiden'

door Jesse ter Haar 153

Bron Veronica Offside

Laatst geüpdatet

Wesley Sneijder en Pascal Heije hebben een slecht gevoel bij de gang van zaken in de jeugdopleiding van Ajax. Het duo met een verleden bij de club uit Amsterdam hoopt dat het snel verbetert, zeker omdat de jeugdopleiding de club Ajax kenmerkt.

'Het gevoel is nog steeds hetzelfde', oordeelt Sneijder bij Veronica Offside over de situatie waarin Ajax zich nog altijd begeeft. 'Er is weinig veranderd en het is nog altijd een chaos. De spelers die zijn gekomen, zitten er nog in. Er zal heel veel moeten gebeuren. Dat gaat je niet binnen een jaar lukken, denk ik. Ik hoop dat ze ergens mee bezig zijn en ze iets uit de hoge hoed toveren.'

'Wat ik zorgelijk vind, is dat er in de jeugdopleiding spelers rondlopen die meer verdienen dan spelers bij een middenmoter in de Eredivisie', vervolgt de voormalig Champions League-winnaar. 'En dan zitten ze ook nog eens op de bank. Dat vind ik zorgelijk. Dat soort spelers moet je zelf opleiden. Die kracht moet je weer gaan uitstralen. Dat gaat niet door spelers uit het buitenland te halen, die dan moeten spelen omdat ze contracten hebben.'

Heije, die zich onlangs al scherp uitliet over de jeugdopleiding van Ajax, doet er een schepje bovenop. 'Ik denk dat er bepaalde personen op de verkeerde stoel zitten. Casimir Westerveld heb ik genoemd. Ik denk dat Alex zich niet echt bemoeit met de jeugd. Ik denk dat het heel slecht gaat met de jeugd. Ze krijgen een pak slaag van sommige elftallen. Als jij een 1-3-4-3 gaat spelen, denk ik niet dat dat de manier is hoe Ajax ooit heeft gespeeld in de jeugd.'

Daarmee is het nog niet gedaan, want meerdere spelers met het Ajax-DNA hebben - zo weet Heije - hun hulp aangeboden bij de clubleiding. 'Maar als jij de kans niet krijgt… Dat zijn namen die ervaring hebben en je goed kunt gebruiken in de jeugdopleiding. Dan hoef je geen hoofdtrainer te zijn, want je kunt ook assistent zijn. Bij PSV en Feyenoord zie je assistenten die bij de club hebben gespeeld. Het geeft je meer body als club, vind ik.'

Sneijder over Farioli

Ook bij Ajax 1 is er het nodige werk te verzetten. De ploeg zoekt nog een hoofdtrainer, al lijkt de aanstelling van Francesco Farioli een kwestie van tijd. 'Ik vind het vreemd dat ze bij zo’n iemand uitkomen', oordeelt Sneijder. 'Ik zou even teruggaan naar het Ajax-hart, om dat terug te gaan brengen. En dan een trainer die de spelers en de Ajax-cultuur kent. Ik zou het heel vreemd vinden. Hij zal het ongetwijfeld goed doen in het buitenland, maar in Nederland gelden er andere wetten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Noam +4127

Ik uit mijn zorgen over Sneijder met zijn bemoeienis over Ajax. Verspreid alleen maar negativiteit. Geen aandacht meer geven aan deze man.

17-05-2024 07:12

Ans B +20006

'Ik denk dat Alex zich niet echt bemoeit met de jeugd' - aldus Heije.
Je bent direct af als je dit zegt. Want 'Alex' gaat daar niet eens over. Beuker is de beleidsbepaler.
Ongelofelijk hoe mensen zich laten kennen in hun onkunde en onwetendheid.
Eerder al Van Basten op diverse punten (laatstelijk over Farioli) en Sneijder is al helemáál niet serieus te nemen in 99% van zijn uitspraken - ook al heeft hij bij mij een hoge gunfactor. Van Basten daarentegen is gewoon zuur geworden (en onwetend op informatiegebied, plus te lui om daar iets aan te doen).

16-05-2024 13:10

chriseverhard +3637

Ga jij nou maar muziek maken kleine drol.
Sneijder is toch een lachertje geworden.
Vd week was hij bij Qmusic om zijn nr te presenteren is toch lachwekkend

16-05-2024 10:32

SwissAjaxFan +3972

Sneijder is ook lid van de boulevard pers Club die hun besprekingen houden in FEBO🤪😂🤪😂
Alleen maar negatieve modder spuiten.

16-05-2024 08:10

Michael 1974 +22035

Sneijder, onze doorzetter, toptrainer in wording, die wegloopt als het moeilijk wordt……

16-05-2024 07:24

SwissAjaxFan +3972

Leuk berichtje van journalist Thijs Zeeman over Sneijder en zijn trainersopleiding. "Even n beetje meelopen, beetje kijken, beetje kletsen. En dan als t allemaal goed gaat versneld je papieren. En dan hoppa, ben je coach. Ga je een beetje n organisatie leiden van een grote groep mensen, een beetje managen. Beetje opstelling maken. Hoe moeilijk kan t zijn. Toch?", haalt de programmamaker uit via X, voorheen bekend als Twitter.

Sneijder was overigens duidelijk: een terugkeer bij Ajax zit er niet in. "Uiteindelijk is het min of meer voor elkaar dat ik op een snellere manier mijn diploma kan krijgen. Maar ik ga niet naar Ajax toe, daar blijf ik weg", sloot hij zijn verhaal af.

15-05-2024 11:05

DEELM +11891

Ja het was een teringzooi de afgelopen tijd, maar voor de buitenwacht/media maakt maakt 't geen reet uit wat Ajax doet. Het is toch niet goed, want doet Ajax A dan zegt de buitenwacht dat Ajax B moet doen en zodra Ajax B doet moet het weer A zijn.

15-05-2024 10:55

1818 +1039

Hoe kun je als voormalig topsporter die nog geeneens 40 is je zo laten gaan, ziet er niet uit

15-05-2024 07:53

Bky +56799

Wie de fak is Heije en waarom komt hij opeens constant in t nieuws over Ajax. Zoekt hij werk ofzo?

15-05-2024 06:51

AjaxYahudi +3171

Dat is een Ajax legend met welgeteld 2(!) wedstrijden Ajax op zijn palmares, heeft dus een lading vol Ajax DNA want is ook nog eens geboren in het prachtige Amsterdam en dan hebben ze zomaar iemand anders aangenomen die beter gekwalificeerd was... ongelofelijk schandalig natuurlijk dus nu zoekt de media hem op zodat die zijn gal kan spuwen over Ajax anders komen tabloidkrantjes als de Telegraaf niet vol en serieuze voetbaltalkshows als Veronica Offside niet aan nieuwsitems.

15-05-2024 07:07

Hersenspinsel +8278

Wat ik zorgelijk vind, is dat er in de jeugdopleiding spelers rondlopen die meer verdienen dan spelers bij een middenmoter in de Eredivisie die op de bank zitten'
Dat soort spelers moet je zelf opleiden.🙈

Dus Ajax moet spelers voor de bank van jong opleiden die meer verdienen dan een speler bij een gemiddelde eredivisie club.

Het probleem is dat er zo'n 50 clubs zijn die meer geld hebben en die de jeugd bij ons wegkapen. We kunnen daar vrij weinig tegen doen, alleen onze uiterste best en blijven focussen op de toekomst.
De uitspraken van Wesley duiden er niet op dat hij een strategie kan neer zetten.
Maar blijf het proberen Wesley, ik zou je graag als assistent jeugdtrainer bij ons zien.

14-05-2024 23:50

meerzicht +939

Als ik de naam sneijder lees denk ik altijd maar één ding.....en doooorrrrrrr

14-05-2024 23:08

roodwitgeboren +172

Deze jongen is al zo lang bezig met het omzeilen van de trainersopleiding dat hij dat diploma allang had kunnen hebben. Nu is hij trots dat hij een voorkeursbehandeling krijgt maar wil hij nu ineens niet meer bijspringen bij Ajax. Schiet mij maar lek.

14-05-2024 22:58

Ans B +20006

Hij wil wel, maar ja wil Ajax hem? Misschien wel in een ondergschikte functie maar daar voelt Wesley zich weer te groot voor. Dus nee, hij wil niet naar Ajax (maar eigenlijk wel dus).
Ik vind hem eerder aandoenlijk in zijn gebrek aan.... Hij is vóór alles impulsief, dus ook in zijn uitspraken. Ik hou wel van Wesley, maar niet van zijn uitspraken. Hij en 'Raffie' zijn vooral geinig en hebben mede daarom te weinig uit hun eigen carrière gehaald. Voor ons doodzonde, maar zij zitten daar helemaal niet mee, hebben een heerlijke tijd gehad. En zo zijn ze nog steeds, in alles wat ze doen, denken en zeggen.

16-05-2024 13:23

FanAB +1073

Hij heeft gewoon gelijk. Het is een talentloos zooitje op de Toekomst. Er loopt geen jeugdspeler of ook bij jong Ajax rond, die de helft van het talent die Wesley had.

14-05-2024 22:19

Bobje99 +7211

Zonder talent kun je opleiden tot je een ons weegt. Volgens mij werkt het zo met talent dat dit intrinsiek in een persoon aanwezig is en je dit door trainen en ervaring maximaal kunt ontwikkelen.

De grote vraag is dus, is het talent er niet of wordt het aanwezige talent niet goed ontwikkeld. Dat er momenteel geen tweede Sneijder rondloopt is jammer maar ook niet heel gek. Je kan niet altijd wereldtoppers ontwikkelen.

14-05-2024 23:03

Bollenkemper +686

Sneijder en Heije hebben gelijk. Zij zijn opgegroeid met de harde hand. Zij hebben het geleerd op de straat, op het voetbalveld, in de kooi en op wilskracht. Leren van je fouten en doorgaan. De huidige havermelk en tiktokgenerarie beginnen al te janken als ze een keer recht worden gezet om vervolgens te roepen hoe oneerlijk ze behandeld worden door iedereen.

14-05-2024 21:52

AFCAMM +11392

Een mening over Farioli is prima. Waarschijnlijk niet heel erg gefundeerd, maar het mag. Maar kom dan met suggesties, als je het hebt over bekende trainers die Ajax en de cultuur kennen. Zijn die beter? Is het realistisch dat ze komen? Noem ze eens, anders kan iedere gemiddelde tv-kijker je baantje als analist wel overnemen.

14-05-2024 21:44

Stamhoofd +11549

Hij zou zelf eens jeugdtrainer moeten worden dan, maar hij wil gelijk beginnen als technisch directeur

14-05-2024 20:41

JanBiesbos +29271

Tuurlijk sneijder we hebben heitinga, schip, keizer, schreuder gehad allemaal ajax verleden … errorrrr!!!

14-05-2024 19:28

godlike +3810

Jonk had perfect geweest.

14-05-2024 18:04

Capocapo +12001

Wat een gezeik op Sneijder hier, omdat die kritiek heeft? Hij heeft toch gewoon gelijk?

14-05-2024 17:35

FysioPat020 +26128

Sneijder will alweer iemand met Ajax-DNA hebben. Er is niemand die een Ajax hart heeft en capabel zou zijn.
We moeten weg van die achterhaalde onzin en nieuwe wegen inslaan.

14-05-2024 21:58

Capocapo +12001

Voor de jeugd niet? Jonk? Tahamata? Bergkamp?

14-05-2024 23:17

Flowetic +12

Hoe Tahamata is behandeld is natuurlijk een schande en die zou zeker nog in onze jeugdopleiding moeten zitten, maar door hoe dat is gegaan zie ik dat niet meer gebeuren. Dood en dood zonde.

Bergkamp wil helemaal niet en Jonk zou plaats gemaakt voor moeten worden en dan eigenlijk ook meteen de spil moeten worden. Jonk is natuurlijk een vakman en zou ook mijn voorkeur hebben, maar je hebt nu al Kroes en Beuker die het technische beleid gaan uitzetten (https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-gaat-functie-van-hoofd-jeugdopleiding-anders-invullen/amp). Ook ik had liever Jonk gezien maar ik kan me niet voorstellen dat hij wil/kan werken met het beetje takenpakket wat overblijft en ja ik zie liever Jonk, maar om nu Beuker eruit te gooien op het moment dat het tandem Kroes/Beuker begint te draaien lijkt mij niet heel handig.

Kortom leuk en aardig al deze namen maar getuigd (helaas) van weinig realisme.

15-05-2024 09:35

Capocapo +12001

Het zijn maar voorbeelden, er zijn tal van Ajacieden die de jeugd doorlopen hebben en weten wat er wordt gevraagd. Richard Knipper bijvoorbeeld, werkt nu met talenten uit Den Haag. Vierklau, nu bij Utrecht.

15-05-2024 09:40

S_020 +4104

Aldus Wes, C-garnituur volkszanger.

14-05-2024 16:28

Nr.10 +111573

Bittergarnituur volkszanger

14-05-2024 20:26

JariHeijden +5612

Ik denk dit, ik denk dat....
De meningenfabriek draait weer op volle toeren.

14-05-2024 16:16

Amp +38000

"Wat ik zorgelijk vind, is dat er in de jeugdopleiding spelers rondlopen die meer verdienen dan spelers bij een middenmoter in de Eredivisie', vervolgt de voormalig Champions League-winnaar. 'En dan zitten ze ook nog eens op de bank. Dat vind ik zorgelijk. Dat soort spelers moet je zelf opleiden."

Hij heeft het hier over jeugdaankopen of wat precies?

Hij heeft 't daarnaast nooit eerder over heije gehad. Maar moet nu ineens waardevol zijn voor de opleiding?

14-05-2024 16:11

Bobje99 +7211

Ik weet niet zeker of de bronnen heel betrouwbaar zijn, maar Google maar eens op salarissen Ajax en je valt van je stoel wat sommige gasten al verdienen. Geen idee of de bron salarysport betrouwbaar is, maar volgens die site verdient een Jan Faberski een half miljoen per jaar, Bounida zes ton en Van Axel Dongen net geen miljoen.

14-05-2024 23:06

Amp +38000

Ja alleen slaat dat stuk in de tekst dan nergens op over dat zelf opleiden, als je ziet dat zelf opgeleide spelers zoals die van axel dongen zo dik verdienen. Dat die zoveel verdiend is echt van de idiote, die is de helft van de afgelopen jaren alleen maar geblesseerd geweest. Wie hem dat heeft aangeboden verdiend gewoon ontslag

14-05-2024 23:26

Bobje99 +7211

Het is of betalen of accepteren dat ze op hun 16e richting Engeland gaan denk ik

14-05-2024 23:32

AFCA-pride +17432

Waarom vraagt er nooit iemand (in dit geval Wilfried Genee) om onderbouwing van uitspraken of geeft tegengas.

De uitspraak van Wes dat Az meer eigen spelers in het 1e heeft lopen, is aantoonbaar niet juist.

Az heeft met Goes/Brederode/Poku/Addai spelers uit de eigen jeugd. Totaal: 62 wedstrijden (gedeeltelijk)

Ajax heeft met Hato/Rensch/Taylor/Brobbey/Hlynsson spelers in 1.
Totaal: 147 wedstrijden

In de wedstrijden bij Ajax ook veel meer minuten voor de spelers en daarbij ook nog spelers als Martha/Gooijer/Rijkhoff/Vos/Gorter/Fitz/Amo/Banel die 54 gedeeltelijke wedstrijden hebben gespeeld dit jaar in de competitie.

Zo moeilijk is het niet om je even echt in de materie te verdiepen voordat je onzinnige uitspraken doet, puur op onderbuikgevoel.
Zou wel eens fijn zijn als een Raf bv dit eens naar voren brengt ipv alleen maar met de negatieve meute meegaan. Is toch zo begaan met Ajax? Verdedig je club dan ook in deze zware tijden.

14-05-2024 15:17

JanBiesbos +29271

Genee heeft persoonlijke aversie tegen ajax

14-05-2024 19:29

Nr.10 +111573

Het is niet alleen Sneijder, van Basten heeft ook dit soort dingen aantoonbaar onjuiste dingen geroepen dit seizoen. Het niveau is gewoon belachelijk laag in de voetbal talkshows in Nederland.

14-05-2024 20:28

FysioPat020 +26128

Net zoals het niveau vd Nederlandse trainersgarde.

14-05-2024 21:59

Odysseus +14340

Schaamteloos.

14-05-2024 14:55

Biss +10477

Ik mag hem ook niet, maar Sneijder zegt hier niks raars.

14-05-2024 14:55

StevenAFCA +3100

Die heije probeert zichzelf gewoon naar binnen te lullen. Ver weg blijven bij onze club.

Sneijder wordt ook met de dag meer vermoeiend. Meneer wil wel trainer worden, maar wil niet het traject afleggen wat normaliter hier voor staat. Deze man denkt dat die overal bovenstaat.

14-05-2024 14:10

JanBiesbos +29271

Gewoon lui zie je aan zijn postuur

14-05-2024 19:30

SwissAjaxFan +3972

Wesley heeft met KNVB gesproken en sluit Ajax uit als opleidingsplaats
Grote bek en verder niks. Wat een kneus😂🤪😂🤪😂

14-05-2024 13:28

Simpelishetmoeilijkst +25385

Heeft Sneijder al gesolliciteerd bij Ajax om de jeugd opleiding beter te maken? Dekbed dat hij beter bij de FEBO kan solliciteren. Gratis lunch.

14-05-2024 12:57

Juan62 +46447

Waarom wordt hier iedere x de onzin van deze oud speler geplaatst?
Als het nou iets slims of nuttigs was

Altijd iets negatiefs over Ajax zeggen, en vaak klopt er geen .... van

14-05-2024 12:26

AFCA-pride +17432

Dikke onzin ja en met feiten te weerleggen. Geeft ook te denken dat niemand tegenspreekt of doorvraagt. Lang leve de Nederlandse journalisten. Hobbyclub is dat.

14-05-2024 15:20

JanBiesbos +29271

Allemaal ajax haat en die sukkel ziet dat niet

14-05-2024 19:31

Balgevoel +31022

Laat Wes lekker FC Den Bosch kopen en daar laten zien dat-ie behalve misschien als jeugdtrainer überhaupt nog iets in het voetbal te zoeken heeft. Ooit werden hij en Van der Vaart geïnterviewd omdat ze toevallig een keer bij een Ajax-potje op bezoek waren en ze vonden het allemaal maar niks. De Eredivisie niet, Ajax niet: nee, daar moesten ze niet aan denken. Hard lachen, et cetera. Daarna allebei hun carrières als een nachtkaars zien uitgaan en alle voetbaluithoeken van de wereld gezien om op twijfelachtige niveau's nog een aardig voetbalpensioen bij elkaar te 'wandelen'. Feyenoord heeft Van Persie, die aan z'n trainerscarrière werkt. Robben is betrokken bij FC Groningen en onze grote oud-spelers kruipen aan talkshowtafels de reet in van middelmatigen als Maurice Steijn. Ergens pijnlijk.

14-05-2024 12:04

Juan62 +46447

Net alsof Van Persie en Robben de verlosser zijn én Raf en Wes onze enige oud spelers zijn
Volgens mij was een oud speler onze trainer de afgelopen 6 maanden
Lopen er ook nog wat oudspelers op de toekomst rond

Jammer genoeg waarderen we ze niet altijd, bv als resultaten tegen vallen,
en wordt dat in respectloze taal geuit

14-05-2024 12:21

mdm89 +1526

Ze zijn toch vooral beoordeeld op het werk dat ze geleverd hebben? Dat lijkt me het belangrijkste. Niet of het oud-spelers zijn of niet.

14-05-2024 12:27

Nr.10 +111573

@juan62. Beetje onzin dat er bij Ajax geen waardering voor die gasten zou zijn. Heitinga heeft uit het niets de kans gekregen om hoofdtrainer bij Ajax te worden.
Van 't Schip heeft na een zeer matige carrière als trainer, waarbij hij zelfs te licht bleek voor Zwolle en Twente, ineens de kans gekregen om hoofdtrainer te worden bij Ajax.
Maduro is als assistent aangesteld.
Allemaal omdat het oud-spelers zijn, anders hadden die nooit en te nimmer de functies gekregen die ze hebben gekregen. Geen van hen heeft geleverd.
Van 't Schip wordt zelfs een nieuwe functie voor gezocht. Waarom, en op basis van wat? Puur en alleen omdat hij oud-speler is en daarom zoveel waardering geniet.

14-05-2024 12:45

Juan62 +46447

@mdm89
Ik reageer op '' Balgevoel'' die doet alsof oudspelers van onze concurenten wel goed bezig zijn , en onze oudspelers blijkbaar alleen Raf en Wes zijn.

@Nr10
Waardering van onze supporters heb ik het over, dat is vaak ver te zoeken
Het belachelijk maken van oud spelers daar zijn we hier wel heel goed in

14-05-2024 12:46

JanBiesbos +29271

Wes maakt zichzelf belachelijk dus normaal dat je dan reactie krijgt

14-05-2024 19:32

Nr.10 +111573

@juan62. Over alledrie waren mensen hier ook lovend voordat ze begonnen aan hun baan en faalden.

14-05-2024 20:29

FysioPat020 +26128

Puur en alleen vanwege DNA en op niks gebaseerd. Door zo'n onzin zitten we nu in de malaise.
#AjaxDNAOut

14-05-2024 22:02

Drukwerk1968 +7112

Naar welk elftal kijkt Sneijder? Mist hij Hato, mist hij Brobbey, mist hij Taylor, mist hij Bergwijn, mist hij Rensch. Wat een kut opleiding is het toch met zijn ajax dna.

14-05-2024 12:03

Nr.10 +111573

Nee Sneijder kon de wedstrijden niet zo goed zien afgelopen tijd, hij had de lul van Maurice Steijn nog in z'n gezicht.

14-05-2024 12:46

Drukwerk1968 +7112

En druk met zijn nieuwe liedje

14-05-2024 12:53

AFCA-pride +17432

Om in termen van Drukwerk te blijven, was het eigenlijk: “Maurice loog tegen mij, of dat ik een kind was…”

14-05-2024 15:23

Rockpotje +9617

"Dat soort spelers moet je zelf opleiden. Die kracht moet je weer gaan uitstralen. Dat gaat niet door spelers uit het buitenland te halen, die dan moeten spelen omdat ze contracten hebben."

Ik kan hier echt heel weinig kaas van maken. Welk soort spelers? Hoezo kan je geen spelers uit het buitenland halen? Dat doet elke club. En elke speler heeft een contract... Die jeugdspelers met hun dure contracten toch ook? Er staat in geen enkel contract dat een speler moet spelen. Wat een dom gelul in de ruimte zeg.

14-05-2024 11:54

xxxsince85 +1581

Welke andere wetten gelden hier? Wanneer er in Nederland andere wetten gelden, dan lijkt het mij dat er ook andere wetten zijn in Italië, volgens mij heeft hij onder een Portugese trainer de CL gewonnen met Inter.

14-05-2024 11:48

Soccerskins v2 +43474

Poh wat is die Heije zuur omdat hij niet het gewenste baantje in de jeugd heeft gekregen.

14-05-2024 11:35

AFCA-pride +17432

Wes komt nooit meer op de Toekomst en kan dus niet oordelen. Ook alleen op basis van resultaten van de jeugdelftallen je oordeel vellen, kansloos.
Maar ja, je moet je ergens mee bezig houden als je ex de liefde heeft gevonden bij Frenna.

14-05-2024 11:25

Gortelaar +962

Ze lullen maar wat raak. Alles voor de bühne.
Kiezen ze voor een Nederlander: 'Ze moeten eens verder kijken bla bla bla'.
Kiezen ze voor een Buitenlander: 'Je moet gaan voor een Nederlandse coach met Ajax-DNA'...

Er is elke keer wel weer iets te zaniken. Het zou ze sieren als ze vertrouwen zouden uitspreken in een vernieuwd Technisch Hart. Kroes, Beuker en Lang verdienen de kans om zich te bewijzen. Dan kunnen we ze over een half jaar beoordelen.

14-05-2024 11:21

Nr.10 +111573

Denk dat niemand deze gasten serieus neemt. En terecht.

14-05-2024 11:09

Babangida83 +23963

Pascal Heije heeft Cruijff niet gekend, durf ik te zeggen. Verder begrijp ik de opmerkingen wel. Maar er zit ook wel een deel sentiment bij.

14-05-2024 10:21

ProfessorX +19827

In Nederland geld andere wetten hahahahahahha of dat Nederland heerst Europees hahahahhaha

Ajax moet moderniseren en de Jeugd komt wel goed alle vertrouwen in Beuker en het is niet Westerveld die de opleiding uitzet

14-05-2024 09:42

GAjax31 +16275

Ik snap de opmerking niet dat oud spelers de kans niet krijgen. We hebben nu John van 't Schip als hoofdtrainer en Maduro en Witschge als assistent. Hoe de staf er volgend seizoen uit komt te zien weten we niet, dus daar kan je nog niet over oordelen maar gezien ze met Chivu bezig waren zal er ongetwijfeld wel een oud speler bij komen als assistent. We hebben notabene recent met Heitinga en nu met van 't Schip juist twee interim trainers gehad vanwege hun Ajax achtergrond.

Bovendien als oud spelers hun hulp aanbieden en iets willen doen in de jeugdopleiding, dan lijkt het mij erg sterk dat ze de kans niet krijgen. Letterlijk twee week geleden werd nog bekend dat Assaiti in de jeugdopleiding van Ajax gaat werken. Je zult niet meteen een topfunctie krijgen zonder enige ervaring, maar dat gebeurt bij andere clubs ook niet.

14-05-2024 09:02

mdm89 +1526

Blijkbaar verwachten de heren dat oud-spelers altijd een functie moeten kunnen krijgen als ze dat willen. Heije en Sneijder moeten maar eens laten zien dat ze de kennis en kunde hebben om iets toe te voegen aan Ajax.

14-05-2024 09:53

GAjax31 +16275

Ja, ik heb ook het idee dat sommige oud spelers in de media meteen een functie willen als directeur of bij het eerste elftal ofzo.. want spelers zoals Assaiti hoor je niet maar die gaat wel gewoon aan de slag in de jeugdopleiding.

14-05-2024 10:03

AFCA-pride +17432

Wes heeft het sowieso vrij hoog in de bol.

14-05-2024 11:19

401Middenweg401 +6057

Ik denk dat het hoog tijd is voor Wesley om te gaan touren met zijn nieuwe hit. Dat gaat hem vast veel beter af, dat zingen.

14-05-2024 09:01

Cosey2 +7115

Nee nee, ik vind dat Wesley eerst zijn school moet afmaken, eerst z’n diploma en dan mag hij lanterfanten.

14-05-2024 09:53

AFCA-pride +17432

Harvard bedoel je toch, haha

14-05-2024 11:26

Matts +2152

Okee Wes, noem mij één trainer met Ajax-DNA die nu beschikbaar is en ons echt naar een hoger niveau kan tillen. En kom niet met Van Gaal, Rijkaard, Bosz etc. want die zijn totaal niet realistisch. En ook geen Frank de Boer of Ronald Koeman.

Crickets chirping...

14-05-2024 08:53

Bert.v +233

Marcel Keizer?

14-05-2024 09:06

Matts +2152

Mwoah, was nou ook geen doorslaand succes toen hij bij ons aan het roer stond. En toen hij in Portugal werkte ook niet echt, trouwens. Lijkt me wel een sympathieke man die wellicht nuttig kan zijn als assistent.

14-05-2024 09:07

Balgevoel +31022

Als Farioli niet lukt, zou ik het niet gek vinden als ze bij Vos of Keizer (of een combinatie van die twee) uitkomen. Misschien Dick Schreuder, al kun je bij alleen die achternaam het geschuimbek al horen, maar de coaches liggen tegenwoordig zelfs niet voor het oprapen als je Bayern München heet. We halen nu een 'type' Potter/De Zerbi vóór ze onhaalbaar worden in de Premier League. Hopelijk doen we dat ook weer met spelers.

14-05-2024 11:33

Tinus +10430

@Mats,
Keizer heeft het moeten doen met een selectie met spelers als Mitchel Dijks. Hij stond helemaal alleen in het Nouri-drama waarbij Overmars en Sar vooral bezig waren hun snor te drukken als er lastige vragen moesten worden beantwoord. Dat Keizer het team überhaupt na die dreun weer aan het voetballen heeft gekregen is al bewonderenswaardig.
Als dank werd hij door Sar en Overmars gewipt toen het team goed begon te lopen. Dat vind ik persoonlijk een ondankbare naaistreek. Ten Hag heeft er vervolgens weinig van gebakken die 2e seizoenshelft. Ik ben ervan overtuigd dat Keizer Ajax kampioen had gemaakt dat seizoen.
Keizer liet Ajax bovendien echt Ajax-voetbal spelen met veel combinaties en vrijwel alles over de grond. Een typische Ajax-coach dus als je het mij vraagt.
Van mij zou hij zo terug mogen komen, desnoods in een functie bij de jeugd.

14-05-2024 19:39

Matts +2152

Dat Nouri-drama moet je echt niet onderschatten idd. Dat heeft ongetwijfeld een enorme impact gehad op zijn functioneren als hoofdtrainer. Als dat niet gebeurd was, zou hij waarschijnlijk beter hebben gepresteerd. Dat ben ik helemaal met je eens.

Maar van dat "echte Ajax-voetbal" is me niet zoveel bijgebleven, eerlijk gezegd. We wonnen wel met 8-0 van De Graafschap (destijds volgens mij een clubrecord), maar voor de rest heeft hij niet bijster veel indruk op me gemaakt. En ik vond dat hij ook niet echt knopen durfde door te hakken, veel van opstelling wisselde en liever iedereen tevreden probeerde te houden dan dat hij beslissingen nam die goed waren voor het team.

Maar als assistent, jeugdtrainer of misschien hoofd jeugdopleidingen zou je hem er denk ik best goed bij kunnen hebben.

15-05-2024 18:13

meerzicht +939

Lijkt mij verstandiger om aan Wes helemaal niets te vragen

14-05-2024 10:18

Koekepeer +1466

Wat de beste shotjesbar van Utrecht is zal hij vast weten.

14-05-2024 10:24

edalm +4960

Voor beide heren geldt hetzelfde als voor de meeste, noem man en paard. Wie heeft zich aangeboden? Of bedoelt de heer Heije zichzelf. Welke dure spelers uit de jeugd moeten spelen. Welke Nederlandse trainer met Ajax Dna

14-05-2024 08:49

fanvooraltijd +6826

Ik zet Sneijder in de categorie : Meiland ,Hazes , Roelvink , nutteloze aandachts trekkers .

14-05-2024 08:40

Aram +18185

Eens. Niveautje influencerette.

14-05-2024 08:56

Cosey2 +7115

Wes pubert nog een beetje na samen met Andy.

14-05-2024 09:54

JanBiesbos +29271

Schandalig kut programma kijk ik nooit met die bitterballen

14-05-2024 19:37

HallelujahAmsterdam +10641

Allemaal aannames die van beiden werkelijk nergens op gebaseerd zijn.

Wesley Sneijder moet vooral proberen een EK-hit te scoren , heeft ie ook al verstand van.
En Pascal Heije (wie!?) : die 2 wedstrijden in AJAX 1 heeft gespeeld , in misschien wel de minst succesvolle periode van AJAX (1 kampioenschap waar hij niet betrokken bij was , omdat ie uitgeleend was) , die van een lichting kwam dat als een 'gouden generatie' bestempeld werd maar waar niemand echt doorbrak behalve Andy Van Der Meijde , die in 10 seizoenen profvoetbal bij elkaar maar 3 seizoenen aan wedstrijden speelde (!) , en bij AJAX het minste aantal !
Die gaat nu wel even vertellen hoe het bij AJAX beter moet , en oh ja : andere clubs hebben zoveel meer club-dna .....
Word je ook zo moe van.

Het is makkelijk trappen als een club zo'n slechte periode meemaakt als de laatste jaren. Bestuurlijk en sportief op z'n gat ligt.
En zij zijn niet de enigen , want op tv struikelen ze over elkaar heen , om vooral gehoord te worden , om wat ze te melden hebben over AJAX.

Dick Advocaat is de enige die zich onderscheidt door te zeggen , dat het inderdaad niet goed gaat , maar waar dat aan ligt hij dat niet kan vertellen , omdat 'hij er niet bij is geweest'. Maar vooral voetballend toch goed zijn mening blijft geven , en misschien tot onze supporters verbazing het kwalitatief niet zo slecht vindt.

14-05-2024 08:34

AFCA-pride +17432

“Echt” Ajax DNA schopt Ajax bij elke gelegenheid nog iets harder, terwijl we al op de grond liggen, lekker makkelijk. Maar zelf iets willen betekenen ho maar.

14-05-2024 11:30

insectenverdelg +23554

Wes knows Best!

14-05-2024 08:33

Indy2 +15254

The west is the best.

14-05-2024 08:39

Dutch Schaefer +6149

Wat een dom geblaat weer allemaal. Er moet een trainer met Ajax-DNA komen, om vervolgens geen potentiële namen te noemen. Als zo’n beste man beschikbaar zou zijn hadden ze hem al lang genomen. Daarnaast weer dat riedeltje over de jeugdopleiding. Denk je nou werkelijk dat je de jeugdopleiding binnen een aantal weken weer op de rit krijgt?

14-05-2024 08:21

LL1 +63

Het is ook dom geblaat. We moeten ook stoppen met dat Ajax-DNA. Je hebt het als je branie en bravoure hebt en jong boven komt drijven. En je krijgt het ook als je je een tijd aan de club hebt verbonden. Sneijder kwam via DOS Utrecht naar Ajax. Heb je dan DOS-DNA of Ajax-DNA?

En daarnaast twijfel ik sterk of hij überhaupt zicht heeft wat er binnen de Ajax jeugd allemaal aan de hand is.

Al dat feiten vrije geroeptoeter van iedereen...

14-05-2024 10:06

Marcw1972 +16784

"Dat soort spelers moet je zelf opleiden". Over welk soort spelers heeft hij het eigenlijk?

14-05-2024 08:18

Slang3 +46102

Ik gok Bounida en vd Vaart zijn zoon, als het om betaalde wissels in de jeugd gaat

14-05-2024 08:28

Dolblij +45556

Spelers met vermeend Ajax-DNA en voorliefde voor ossenworst.

14-05-2024 09:00

ProfessorX +19827

ossenworst is out voor nu Pepperoni

14-05-2024 09:45

Dolblij +45556

Si si! Saltimbocca en Spaghetti Carbonara. Jammie !

14-05-2024 09:47

trodat4030 +97192

Nou, lees de zin nog eens goed..

'Wat ik zorgelijk vind, is dat er in de jeugdopleiding spelers rondlopen die meer verdienen dan spelers bij een middenmoter in de Eredivisie', vervolgt de voormalig Champions League-winnaar. 'En dan zitten ze ook nog eens op de bank. Dat vind ik zorgelijk. Dat soort spelers moet je zelf opleiden.

Hij heeft het dus over de spelers die we opleiden, die moeten we gvd toch zelf kunnen opleiden????

14-05-2024 09:23

ProfessorX +19827

hahahha ja kromme zin hahahahah

14-05-2024 09:46

Turk +309

In nederland gelden er andere wetten, ja hier in nederland spelen we 13 vs 13. Sneijder word ook met de week gekker

14-05-2024 08:12

MosesD +14704

Ajax DNA zucht........

14-05-2024 07:50

Ajaxsoul +3349

Ajax DNA heeft werkelijk niets met personen te maken, maar alles met filosofie en visie. Guardiola heeft nooit bij Ajax gespeeld of getraind, maar het Ajax DNA is bij hem volop aanwezig. Bovendien is Jonk zo'n beetje de slechtste keuze die Ajax zou kunnen maken, die heeft alleen Volendam getraind en is bovendien volstrekt ongeschikt als manager, wat je ook moet zijn als coach, omdat hij zo flexibel is als een stalen buis. Daarom is hij niet alleen bij Ajax maar ook bij Volendam met mot weg gegaan.

14-05-2024 08:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.