El Ahmadi reageert op komst Klaassen: 'Geen speler die ze nu nodig hebben'

door Jesse ter Haar 182

Bron ESPN

El Ahmadi reageert op komst Klaassen: 'Geen speler die ze nu nodig hebben'

door Jesse ter Haar 182

Bron ESPN

Karim El Ahmadi gelooft niet dat Davy Klaassen momenteel de speler is die Ajax nodig heeft. De middenvelder ondergaat maandag zijn medische keuring in Amsterdam, maar volgens de analist van Dit was het Weekend had Ajax er beter aan gedaan om de creativiteit binnen de selectie op te krikken.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Ik vind dat ze wat creativiteit nodig hebben, dus dan kom je niet bij Klaassen uit', begint de oud-voetballer. 'Misschien voor de kleedkamer en hij is een speler die gif heeft. Ik denk niet dat hij een speler is die ze nu nodig hebben. Je hebt met Klaassen, Weghorst, Berghuis en Rugani wel ervaring. Het kunnen goede spelers zijn voor in de kleedkamer. Maar ik denk dat Ajax iemand op het middenveld nodig heeft die wat creatiever is.'

Verder komen de ongeregeldheden tussen de Ajax-supporters en de politie van zondagmiddag ter sprake. 'Het jammere is dat blijkt dat we geen wedstrijden kunnen spelen zonder politie', luidt mening van Kenneth Perez. 'De Ajax-supporters die hebben geprotesteerd, hebben het door wangedrag niet beter gemaakt. Je kunt wel een manifestatie doen door daarheen te gaan, maar op een vredige manier. Nu snap ik al helemaal dat geen enkele burgemeester iets durft te doen zonder politie.'

Overigens gelooft de oud-Ajacied niet dat de vele afgelastingen van de wedstrijden van Ajax enkel negatief kunnen doorwerken. 'Je kunt het ook omdraaien: je hebt heel veel tijd om een nieuw elftal spelprincipes bij te brengen en tactische trainingen te geven. Je hebt tijd om te smeden aan je team, wat vaak niet het geval is zodra het seizoen begint. Nu heb je in ieder geval tijd zat om spelers fitter te maken. In trainingsposities, dus dat is wel minder. In de wedstrijden word je écht fit.'

'Berghuis heeft nu tijd om fit te worden'

El Ahmadi kan zich vinden in de woorden van zijn collega, al benoemt hij ook de keerzijde van de vele afgelastingen. 'Ik vind het zelf lekker als je veel wedstrijden achter elkaar speelt. Daar word je alleen maar fitter van. Een speler als Berghuis, die wat pijntjes had en niet helemaal fit was, heeft nu wel de tijd om fit te worden. Hij is een belangrijke speler bij Ajax, dus daar win je wel iets mee.'

Bovendien kan het Ajax op fysiek vlak helpen om even niet in actie te komen, zo verwacht Perez. 'Je begint wel uitgerust aan deze reeks. We kunnen niet overal excuses voor zoeken. Het is te veel of te weinig. De situatie is nu eenmaal zoals hij is. Er lopen veel inspanningsfysiologen rond bij alle clubs, dus zij zullen het toch wel weten? Je moet nu juist je kwaliteiten laten zien door hoe je hiermee omgaat.'

Lees meer over:
Plaats reactie

barry1988 +23992

Natuurlijk is het niet de creatieve speler waar op gehoopt werd. Maar nu moeten we ook niet doen alsof Klaassen er helemaal niks meer van kan, zoals sommigen doen. Voor de eredivisie is hij nog steeds een nuttige speler mits Farioli hem een schop onder zijn kont geeft.

17-09-2024 07:34

DrFootball +15141

We zijn tegenwoordig verbaasd dat Godts een man uitspeelt. Dat zou de standaard moeten zijn. Nu de ervaring is toegevoegd, graag jonge snelle, technische spelers met het vermogen om een speler uit te spelen en/of het inzicht om een medespeler met een steekpass te bereiken.

16-09-2024 17:47

Cruyffie +2392

Klaassen is een typische trainersvoetballer. Zijnt goede kwaliteiten zijn niet opvallend, zijn slechte kwaliteiten wel. Hij is geen speler van de individuele actie, van de schaar of plotselinge schijnbeweging, van afstandsschoten, pure fysieke kracht: hij zet niet constant een speler vrij voor de keeper, hij scoort geen wondergoals van buiten de 16.

Wat Klaassen wel doet is veel onopvallender: hij versnelt het spel met een-keer-raken (voor de critici: echt, let er maar eens op), zet druk op de juiste momenten, met de juiste looplijnen, zet zijn medespelers goed neer, organiseert het team. Oftewel: Klaassen is het type speler dat cement is voor zijn team.

Farioli ziet dat gelukkig. En beseft ook dat cement van groot belang is, als he een team wilt bouwen.

PS. Natuurlijk missen we ook creativiteit. Een Eriksen, Ziyech, Tadic of jongere varianten van deze spelers zijn zeer welkom. Maar die zijn schaars. En gaan echt wel komen, mits we gestaag doorbouwen.

❌❌❌

16-09-2024 17:27

JohnDylan +21784

Klaassen speelde de afgelopen jaren bijna al zijn passes breed of terug en vertraagde het spel daarmee alleen maar. Ook doordat hij zelden aanspeelbaar was vertraagde hij de opbouw. Hij was ook een van de Ajacieden met de minst drukzettende acties per 90 minuten, met de minste duels, met de minste dichtgelopen passlijnen, met de minste balaanrakingen, etc.. Klaassen is al lang niet meer de speler die hij ooit was. Hij is te traag voor het moderne voetbal.

16-09-2024 17:38

Cruyffie +2392

Dit werd ook allemaal geroepen over Blind, en over Tadic. Iedereen roept elkaar maar na over al die spelers, op basis van onderbuikgevoel. Mag hoor, maar Farioli is niet gek. Die checkt echt wel de data, ziet Klaassens kwaliteiten, en vindt hem goed genoeg. Natuurlijk is Klaassen niet de speler die ons de CL laat winnen. Maar in de fase waar we nu zitten, opbouw na een totale ineenstorting, is Klaassen wel degelijk nuttig.

16-09-2024 19:32

TheSpecialOne +8830

Data moet je in een context plaatsen en zou in mijn ogen uitsluitend ondersteunend meoten zijn bij de analyse van het spel. Tegenwoordig is data de heilige graal geworden en ondergeschikt aan gezond verstand.

17-09-2024 12:56

Bergkam +4653

El Hamadi hebben we ook niet nodig als analist, maar die is er ook.

16-09-2024 16:49

Mitchjo +6169

In mei was ik nog hoopvol, maar dankzij dhr Kroes is deze transferzomer uitgelopen op een grote mislukking. Onze td die fout op fout stapelt, fans bewust voorliegt in een interview, zelf zegt 'nog lerende te zijn' en dat goed praat met 'iedereen maakt fouten', op cruciale posities geen spelers heeft gehaald, maar wel spelers haalt op posities die al goed bezet zijn enz enz.

Dat hij uiteindelijk te weinig heeft verkocht en onvoldoende heeft bezuinigd op salarissen neem ik hem nog niet eens zozeer kwalijk, maar bovenstaand lijstje wel

16-09-2024 16:13

YRGI +32913

Klopt Karim.

16-09-2024 15:01

Betuwe85 +20486

Preciesin idee creativiteit

16-09-2024 14:30

TeringHenkie +28260

Slimme zet van Ajax om Klaassen tranfervrij over te nemen.

In de winterstop snel weer verkopen voor een 8 mio aan een Turkse club!!

16-09-2024 13:29

leeke +10378

Onzin,hadden beter Namli kunnen halen transfervrij,is tenminste een creatieve speler

16-09-2024 15:06

TeringHenkie +28260

Daar ben ik het helemaal mee eens!

16-09-2024 15:21

DouweVanPelane +281

Denkend aan Klaassen
Zie ik een rooie kop
Verstoppertje spelend
Over het middenveld gaan

Kansen verprutsend
Zijn eigen spits
Voortdurend
In de weg staan

En in zijn gedachten
De winnende makend
Als in een droom

Puffend en zwetend
Tactisch onwetend
Zijn adem als stoom

Hij werd plots weer wakker
En zijn droom werd
In grijze grauwkleurige
Dampen gesmoord

De roep om een echte
Een tactisch perfecte
Wordt door de directie
Wederom niet gehoord

16-09-2024 12:14

Gizcobar +352

Is het nu te laat voor, Klaassen is prima als noodverband

16-09-2024 12:53

Bergkam +4653

Groeten van Sint en Piet.

16-09-2024 16:50

DouweVanPelane +281

Groeten terug. Ook van Hendrik Marsman.

16-09-2024 18:37

Eurysaces +29499

Toch heel bijzonder. Een speler van Feyenoord die beter weet wat de club nodig heeft dan het interne zooitje bij Ajax.

Klaassen was een worst case scenario wat iedereen aan zag komen, werkelijk onbegrijpelijk. Die doet niks beter dan Taylor of Hlynson met de bal.

16-09-2024 11:42

RSM +3917

Ajax gaat nog verder naar de malle met dit soort aankopen. Kom dan niks want het verschilt niet veel tussen deze aankoop en niks. Scheelt je een paar ton/miljoen..

16-09-2024 11:36

BackInBlack +14461

Wachten op transfer periode as winter en as zomer.

Snel blijven doorselecteren en doorstromen vanuit de jeugd

16-09-2024 11:23

tijssenajax +13919

En wat verwacht jij daarvan gezien hoe ze deze periode hebben gehandeld?

16-09-2024 11:28

BackInBlack +14461

Veel.

Aangezien de financiële positie inmiddels aanzienlijk is verbeterd.

16-09-2024 13:32

tijssenajax +13919

Ja, maar ik ben er een beetje bang voor. Als ze echt het inzicht zouden hebben dat extra creativiteit op het middenveld een absolute must is (ook gezien blessuregevoeligheid Berghuis) dan hadden ze desnoods iemand gehuurd voor 1 seizoen. Hebben ze nagelaten (en wel Klaassen contract gegeven, kost ook geld). Dus ik vraag me echt af of ze de urgentie wel snappen en of dit dan de komende transferperiode wel goed gaat komen.

16-09-2024 17:00

BackInBlack +14461

Ja ze snappen de urgentie.
En nee, de knaken en mogelijkheden waren er niet.


Géén paniek

16-09-2024 17:59

TheSpecialOne +8830

Oja?! Waar blijkt dat uit dan?!

17-09-2024 13:00

TheSpecialOne +8830

Gedrag uit het verleden is een goede voorspeller voor toekomstig gedrag. Dus verwacht niet teveel van de transferperiode in de winter...

17-09-2024 12:59

Juan62 +46160

Farioli heeft gezegt dat hij Klaasen erbij moest hebben.

Hier weet men het beter dan onze trainer , en geeft daarbij Kroes de schuld van de komst van Davy

16-09-2024 11:21

BBAFCA +9742

trainers hebben niet altijd de beste inzichten in wat voor spelers er gehaald moeten worden, kijk naar Ten Hag met aankopen zoals Klaiber en Labyad. Kroes moet als TD een speler halen waar we sterker van worden, hij heeft Farioli te kort gedaan in de zomer en dit is een soort goedmakertje door je beste linksbuiten te verkopen zonder vervanger te halen. Ja Bergwijn was onze beste linksbuiten, ook al bracht hij niet wat we verwacht hadden

16-09-2024 11:30

3sterren +20205

BBAFCA
De verkoop van Bergwijn bracht in ieder geval de broodnodige financiële middelen om in de winterstop opnieuw te zoeken naar een oplossing die onze hoge verwachtingen wel zal waarmaken …

17-09-2024 09:19

JariHeijden +5590

Spijker op zijn kop, Juan62!

16-09-2024 13:22

Lazell +16983

De belangen van een medewerker (in dit geval trainer), komen nooit 100% overeenkomen met die van de club. Farioli denkt simpel: meer spelers is een grotere kans op presteren. Met dezelfde reden heeft Schreuder bijv. een verhuur van Hansen tegengehouden, om hem vervolgens nooit speeltijd te geven. Het is aan de trainer om de volgende wedstrijd(en) te winnen en aan de TD om te bepalen of Klaassen een slimme aankoop is.

16-09-2024 14:09

3sterren +20205

Dankzij de “slimme” aankopen van een niet nader te noemen TD, was het de laatste seizoenen inderdaad volop genieten geblazen en plukken we nu de vruchten van zijn inzichten.

Helaas vond hij alleen maar knollen, waarvan hij dacht dat het citroenen waren.

En supporters verwachten daar dan vervolgens de hoofdprijs voor te krijgen …

17-09-2024 09:27

Lazell +16983

Niet dat ik het niet volledig met je eens ben, maar ik snap de relatie tot mijn reactie niet zo goed...

17-09-2024 14:21

TheSpecialOne +8830

Je weet toch dat Kroes het niet zo nauw neemt met de waarheid?

17-09-2024 13:02

WantAmsterdam +115960

Perez weer lekker negatief. Een thuiswedstrijd van Ajax is niet zomaar een voetbalwedstrijd. Dat is een event met 50+ duizend mensen. Is dan toch niet gek dat je de politie nodig hebt? Bij welk event met zoveel mensen is er geen politie?
En dan zijn het nog wedstrijden met vijandige supporters.

El Ahmadi, spijker op zijn kop

16-09-2024 11:00

Koekepeer +1452

Niemand weet wat Ajax nodig heeft omdat we al een maand geen wedstrijd gezien hebben.

16-09-2024 09:25

KarimB +11302

Ik wel. Buitenspelers. creatieve middenvelders

16-09-2024 10:56

Baco123 +6138

Moet je geduld hebben tot de winter transferperiode
Dan komen ze erbij als het goed is

16-09-2024 12:21

Johannes1996 +53

Dat dachten we deze zomer ook.

16-09-2024 12:41

KarimB +11302

Daar geloof ik echt 0% meer in baco/ Met charlatan Kroes geloof ik uberhaupt in niks meer

16-09-2024 12:46

TPLily +373

Niet echt nodig, maar soms komt ie van pas.

16-09-2024 09:10

Asociaal +2770

Is inderdaad niet de speler waar Ajax naar op zoek is, maar ook niks mis met deze toevoeging. En van wat we tot zover hebben kunnen zien van Farioli, komt hij ook wel aan zijn minuten.

16-09-2024 09:01

Sentinel +8784

Ik denk niet dat we de mening van Karim nu nodig heben. Het seizoen is nog heel lang met veel inhaalbeurten. Klaassen gaat daarin een echte meerwaarde worden.

16-09-2024 08:56

KarimB +11302

Hhahah mijn mening dan? Ik sta er namelijk t zelfde in als de andere Karim. Ajax is definitief dood met deze contractering

16-09-2024 10:57

Sentinel +8784

Nou definitief dood is wel heel erg sterk. Een kind van de club terughalen…hoezo is dat ellendig dan?

16-09-2024 11:04

3sterren +20205

Karim. Doe jezelf dan maar een groot plezier en zoek snel een andere hobby.

AS staat inmiddels, dankzij zure reaguurders zoals jij, voor Azijn Sprenkelen over wat een leuk Ajaxforum zou kunnen zijn …

17-09-2024 09:34

023Haarlem +3247

Kroes zijn aankopen slaan gewoon nergens op.

*Traore = nog lang niet fit
*Rugani = overbodig ( op zijn plek: Hato, Janse, Mokio, Baas, Bouwman)
*Weghorst = goede spits ( op zijn plek: Akpom, Brobbey en Rijkhoff )
*Klaassen = waarom?? ( op zijn plek: Berghuis, Fitz-Jim, Mannsverk, Tahirović, Taylor, Hlynsson )

Kroes, waarom geen linksbuiten halen?? Nu onnodig geld aan een overbodige middenvelder uitgegeven. Dit rijmt niet.
En ook nog eens Vos verkopen.
Moet je eens nagaan, dan hadden we misschien ook nog Noppert erbij gehad.

16-09-2024 08:41

GAjax31 +16009

Hij is gewoon ongeschikt gebleken als TD. Ook niet zo gek, hij heeft die functie alleen maar gekregen omdat ie geen AD meer mocht zijn. Bij Ajax dacht men kennelijk dat hij dat ook wel zou kunnen, ook omdat ie eerst van plan was de zomer de taken van TD erbij te doen als AD.

16-09-2024 09:15

Dirigent +6854

Die gast heeft gewoon geen netwerk! Kan goed praten, maar nu moest hij het bewijzen en dan redt je het niet alleen met woorden...

16-09-2024 09:21

Mitchjo +6169

Ja eens met deze post. Kroes maakt er gewoon een bende van, er is geen lijn in te bekennen. Gewoon zsm een echte td aanstellen (Arnesen?) en de scouting zsm op orde brengen.

16-09-2024 10:55

Lazell +16983

Rugani is een totaal ander profiel dan die 5 opties en de enige optie die rechts centraal ook comfortabel is. Daarnaast vervangt hij Medic en wordt hij gehuurd, zal per saldo niet veel gekost hebben. En Bouwman is geen serieuze optie voor dit moment. Traore is redelijk fit, heeft de laatste pot gewoon volgemaakt. Die keuzes snap ik wel.

Verder zijn Mannsverk en Tahirovic geen concurrenten van Klaassen (Hlynsson wel). Die passen al helemaal niet als lopende 8/10 in het Ajax spel.

16-09-2024 14:19

JantjeBeton +2965

Precies, dank Karim!!!🫵🫵🫵

"We kunnen hem nog goed gebruiken met zijn diepgang." Of: "We zullen hem nog nodig gaan hebben." ... Nou, helemaal niet dus, want je mist er precies NIETS aan!!!

16-09-2024 08:04

brullie +7031

Open deur intrappen, natuurlijk is hij niet heilige Messias die we nodig hebben maar Klaassen kunnen we goed gebruiken, meer niet. We gaan het zien en ik zie hem er graag weer bij.

16-09-2024 06:53

KarimB +11302

Op t moment dat we Klaassen die weg ging omdat we hem niet meer nodig hadden, 1 jaar amper heeft gespeeld goedkunnen gebruiken is Ajax echt definitief dood

16-09-2024 10:59

3sterren +20205

Al-Ittihad zoekt nog supporters.
Misschien iets voor jou Karim ?

17-09-2024 09:48

KarimB +11302

Aah heb je weer zo eentje. Die zo simpel antwoord. Word maar van van een andere club. nee 3 sterren. Ik hoop verdomme dat jij je naam zo snel mogelijk kan veranderen in 4 sterren. Hoe het gaat met Ajax doet mij fucking veel pijn man. Vind jij het allemaal prima gaan. Denk dat iedereen die blij is met Klaassen lekker fan moeten worden van een andere club

Wat een kots opmerking man

17-09-2024 10:17

brullie +7031

@Karim, op deze manier heb jij ook geen respect voor je mede supporters. Je vind het vervelend dat 3Sterren jou zegt dat je beter supporter van een ander club moet worden, maar lees je eigen opmerking richting ons "Denk dat iedereen die blij is met Klaassen lekker fan moeten worden van een andere club"....jij doet precies hetzelfde, beetje gek niet??

17-09-2024 16:00

Baco123 +6138

Welkom terug kerel
Kunnen hem goed gebruiken denk ik met zijn diepgang en scorend vermogen wat hij heeft

16-09-2024 06:33

Eurysaces +29499

2 goals in zijn laatste 25 wedstrijden voor Ajax en Inter.

16-09-2024 08:54

KarimB +11302

Ik wil mensen niet snel geen Ajacied noemen. Zo ver wil ik dan ook niet gaan. Maar wel een vraag. Hoe kan je als Ajacied blij zijn met Klaassen?

16-09-2024 11:00

Baco123 +6138

Hahaha dat zal ik mij ook maar niet noemen uit en thuis binnen en buitenland altijd van de partij, lees verder omhoog daar zeg ik dat we hem goed kunnen gebruiken en afgelopen week ook al genoeg geschreven over hem, fijne dag

16-09-2024 11:49

Baco123 +6138

Ga je alles en iedereen tegen spreken wie er blij mee is dat i terug is? nou succes ermee
Ook niet jeuchrn dan he als i de winnende maakt tegen de kakkies of wie dan ook he

16-09-2024 11:51

GNBL +89853 moderator

Another one! @JohnDylan.

16-09-2024 12:18

BBAFCA +9742

Lekker rennen zonder bal en over een hele wedstrijd 26 balcontacten. Allemaal voor die ene goal in de 6 wedstrijden, precies wat we nodig hebben idd. Mensen doen hier net alsof Davy er 20 per seizoen inschiet

16-09-2024 09:07

Dolblij +44892

Al blijft het een bijzondere beslissing, morgen draagt hij weer het Ajax shirt en heet ik hem welkom. Hopelijk nog steeds en straks bewezen onze Mister 1-0.

15-09-2024 23:32

AINIESTA +44428

Kroes is dolblij met supporters zoals jij.

15-09-2024 23:47

Dolblij +44892

Zeker, al die positieve comments zijn ook goed voor de aandelenkoers.

16-09-2024 07:52

Tizo +1828

Welkom Davy, iemand die de club in zijn hart heeft gesloten, dient altijd welkom te zijn. Dat Davy met de noorderzon was vertrokken vergeef ik hem voor al dat goede wat hij voor Ajax gedaan heeft, vergeet niet die prachtige goal tegen Pissssssssssssssssssveeee. Davy komt zeker op het middenveld goed van pas let maar op!

15-09-2024 23:19

twynestar +28209

Mike, hou op, je propaganda heeft al gewerkt.

Een verleden bij Ajax mag geen garantie op een toekomst zijn. Tuurlijk geef je zo iemand wat meer kansen en kijk je wat er mogelijk is, maar de selectie van je eerste elftal is geen goodwill bak.

15-09-2024 23:21

AFCACruijff14 +160973

Hee een Klaassen topic. Spannend. Benieuwd naar de comments 😗

15-09-2024 23:14

twynestar +28209

Of je zegt gewoon wat jij vindt ipv op deze manier een carte blanche voor jezelf te creëren om bij voorbaat alles comments af te zeiken.

15-09-2024 23:19

AFCACruijff14 +160973

Volgens mij weten we allemaal elkaars mening over dit thema wel.

15-09-2024 23:29

3sterren +20205

Ik vind zijn manier een stuk creatiever en leuker om te lezen dan de inmiddels talloze herhalingen over hoe slecht het met Ajax gaat, hoe slecht Kroes is, hoe slecht deze transferwindow is verlopen, hoe slecht Weghorst is, hoe slecht Lenderink is, hoe slecht Henderson is, hoe slecht Rugani is, hoe slecht Traoré is en ik zal je niet nog langer vervelen met mijn slechtste post op AS ooit, hoe slecht Klaassen is.
AS staat vandaag de dag voor sommige pseudo supporters voor Alles Slecht show bij Ajax …

17-09-2024 10:08

Professor +11122

El Ahmadi heeft gelijk Klaassen is totaal overbodig.
En Kroes …….?

15-09-2024 22:43

daslogisch1 +10044

Wat een 🤡

15-09-2024 23:06

AjaxTillIDie +1387

Wat heeft El Amadi is zijn cairriere bereikt behalve een balletje getrapt in de woestijn.
Ik word kotsmisselijk van figuren die zich op internet en op tv zich analist noemen.

Voor de reacties hieronder.
Ik spreek geen oordeel uit over zijn resctie.
Wat ik bedoel is dat iedereen zich tegenwoordig zich analist noemt.
Zijn wij hier dan allemaal analist om dat wij hier iets zeggen.
Dan is t tenslotte 1 mening. Net zoveel wsard als de andere.
Of beoordelen wij de analist dat wanneer hij een mening heeft die aansluit bij die van jezelf hij een goede terzake kundige analist is.

15-09-2024 22:39

tijssenajax +13919

Hij is gewoon analist en doet zijn werk. Als je gewoon luistert naar wat hij zegt, dan heeft hij toch gewoon gelijk.

15-09-2024 22:44

daslogisch1 +10044

Neen, dat heeft hij niet!

15-09-2024 23:07

3*stars*3 +23358

KEA heeft voor onze rivaal gespeeld maar is niet besmet met dat anti Ajax virus en geeft hier gewoon zijn mening.
En hij heeft hierin gewoon gelijk.

15-09-2024 22:59

Panna +5042

Nou, precies dat dus!

15-09-2024 22:38

Johan1 +2902

Kroes, de man van veel praatjes, maar totaal ongeschikt gebleken. Wat een wanbeleid met deze pannekoek.

15-09-2024 22:32

Tijntjee +690

Je stond zeker eerst voortaan toen hij kwam

15-09-2024 22:34

Johan1 +2902

Ik kijk naar wat hij nu laat zien en dat is bagger.

15-09-2024 22:39

AINIESTA +44428

Zelfs El Ahmadi zou een betere TD zijn dan onze clown Alex.

15-09-2024 22:22

Gouda +2031

Berghuis wat pijntjes? Lag er toch minimaal 4 weken uit?

15-09-2024 22:21

Flaco +19583

Karim heeft helemaal gelijk. Hij zegt tenminste de waarheid in plaats van al die vriendjes die hem weer een contract hebben bezorgd.

15-09-2024 22:18

JohanDW +656

Hoeveel minuten heeft hij vorig seizoen bij Inter gemaakt? 12?

15-09-2024 22:13

Flaco +19583

Hij heeft wel iedere warming-up meegedaan. Telt dat ook?

15-09-2024 22:17

Amp +37468

Las iets van 475 in 22 matches. Als je ziet hoeveel inter speelt tegenwoordig is dat niet veel

16-09-2024 00:47

JohnDylan +21784

Ik zou na het sluiten van de transfermarkt vol hebben ingezet op Miranchuk (die nu een salaris van 1.5 miljoen per seizoen tot 2026 heeft) en Namli (die nu een salaris van 4 ton per seizoen tot 2025 heeft). Dan had Ajax iets meer kanscreërend vermogen ter back-up van Berghuis en Traoré gehad zonder de lange termijn plannen te veranderen.

15-09-2024 21:58

Odysseus +14246

Miranchuk ja, maar weet niet of Namli het niveau heeft.

15-09-2024 22:18

JohnDylan +21784

Niet voor een vaste basisplaats maar voor een rol als back-up van Traoré heeft hij veel meer kwaliteit dan Rasmussen. Namli gaf afgelopen seizoen 2.4 beslissende passes per wedstrijd, in de Eredivisie kwamen van Ajax alleen Berghuis en Bergwijn in de buurt met beide 2.1 beslissende passes per wedstrijd. Ajax had dat beetje extra kanscreërende vermogen goed kunnen gebruiken. Daarbij heeft hij nu bij PEC maar voor een enkel seizoen getekend met een salaris van maar 4 ton. Dat was ook voor Ajax een prima contract geweest wat de plannen voor de winter niet zou veranderen.

15-09-2024 22:21

Odysseus +14246

Dank! Snap het.

15-09-2024 22:41

LukaLitmanen +81935

Ik riep hier wekenlang dat Ajax voor Nico Paz moest gaan, creatief talent van Real Madrid uit Argentinië

Kan zowel als 10 en rechtsbuiten..

Speelt nu bij degradatiekandidaat Serie A

15-09-2024 22:20

Ajax1812 +9046

Bij Como ja, dat is wel wat anders dan een Monza ofzo

15-09-2024 22:24

NeeI +107625

Veel te creatieve opties joh. Bovendien nul sentiment. Bah.

15-09-2024 23:16

BBAFCA +9742

Eens! Ik riep hier ook al dat ze Namli voor de breedte hadden moeten halen, die brengt waar we een chronisch tekort aan hebben. Ook al is dat niet het niveau wat we nastreven. Blijf het toch bijzonder vinden dat Ajax zo weinig creatieve spelers opleidt de laatste jaren, was toch wel een handelsmerk van ons

16-09-2024 09:12

Aram +17844

Kroes valt op blond.

15-09-2024 21:56

Marcw1972 +16508

Ja want Traore is ook zo lekker blond.

16-09-2024 07:17

Patrick78 +51647

0,000000 creativiteit en kwaliteit

Natte droom van Kroes

15-09-2024 21:54

OpaHooligan +3552

Achter de nul houden, en hotseknots begonia voor er eentje inprikken met den Deef, en Wout! Alles met 1-0 winnen, in k-t wedstrijden en CL halen als tweede..

Ik teken ervoor!

15-09-2024 22:19

Lazell +16983

Ik teken er ook voor. Maar mooi voetbal sluit goed resultaat niet uit. Integendeel. De reden dat ik (naast vermaak) mooi voetbal wil zien, is omdat je daarmee naar mijn mening de kans op punten/prijzen vergroot omdat je meer kansen krijgt en meer scoort.

16-09-2024 14:26

GAjax31 +16009

Ik vind het ook een onbegrijpelijke move van Kroes, de zoveelste.

Dan had je net zo goed in juli Dani de Wit transfervrij kunnen overnemen van AZ. Ook zo'n harde werker, scoort minstens net zo veel en voegt aan het positiespel verder net zo weinig toe als Klaassen.. maar die is dan nog 5 jaar jonger dus wie weet levert ie nog wat op. En heeft bovendien niet een jaar langer amper gespeeld.

Begrijp mij niet verkeerd, ik wil Dani de wit niet zien bij Ajax, maar datzelfde geldt dus voor Klaassen. Die wordt echt enkel gehaald om het sentiment.

15-09-2024 21:43

Controleur +465

Welke 'move' van Kroes?
Klaassen mocht meetrainen bij Jong Ajax en vervolgens is het Farioli geweest die aandrong op een contract.
Kroes had dat moeten tegenhouden maar hij is niet opeens bij Klaassen uitgekomen.
Meer kritiek op Farioli is wel z'n plaats.

15-09-2024 22:30

Gewoon Gijs +18319

Farioli heeft nog (bijna) niks bewezen

15-09-2024 22:34

4Ever14 +6588

Kroes is de TD van Ajax, hij is daar letterlijk verantwoordelijk voor.
En volgens Kroes moeten alle 4, Kroes, Beuker, de Lang en Farioli, eens zijn met een transfer anders gaat het niet door, dus is Kroes hier ook verantwoordelijk voor.

16-09-2024 00:25

ajax4ever001 +18396

El Ahmadi zegt eens wat zinnigs waarmee ik het eens ben

15-09-2024 21:32

Oxxer +163804 moderator

Bij veel PL clubs en andere clubs op vaste land Europa beslissen de Sportief Directeur, eindverantwoordelijke, technisch directeur , hoofdtrainer, hoofd-recruiting en hoofdscouting samen over het spelersbeleid.

Ajax heeft geen sportief directeur, geen head of recruiting wel een onervaren TD en onervaren hoofdscouting, net als de bedrijfsstructuur had Ajax veel eerder de technische structuur moeten aanpassen. Er zitten rookies op belangrijke posities, veel te groot risico.

15-09-2024 21:31

Steffenhagen +37767

Zo eens met jou ! En dat is dus mijn grootste kritiek op het functioneren van de RVC : nul voetbalverstand en voortdurend de verkeerde mensen aanstellen . Bovendien denk ik dat Van Praag c.s nog steeds een oorlogje voeren met Alex Kroes

15-09-2024 23:23

Oxxer +163804 moderator

@Arno

Het gebrek aan voetbalverstand binnen RVC is eenvoudig te tackelen door standaard 3 technische commissarissen zitting te laten nemen.

Danny Blind alleen is niet genoeg, de 2 extra’s zijn bij voorkeur mannen met actuele kennis van het hedendaagse voetballerij.

Laat de 3 technische commissarissen minimaal 1 x per week sparren met de technisch verantwoordelijken incl Beuker. Zo een constructie heb ik bij meer clubs gezien over de grens.

16-09-2024 09:25

Steffenhagen +37767

Uitstekend idee . Dan voorkom je dat “ wereldvreemde “ commissarissen te veel te zeggen hebben over het voetbalbedrijf , met alle gevolgen van dien .

16-09-2024 09:39

Lazell +16983

Wat is het verschil tussen een hoofd scouting en head of recruitment? En wat doet die sportief directeur wat niet ingevuld wordt door Kroes/Beuker? Klinkt allemaal heel leuk, maar kan je het wat concreter maken?

16-09-2024 14:28

komopajax777 +13146

Wat een onzin.Een speler als Klaassen kun je altijd gebruiken in de selectie.Je speelt heel veel wedstrijden in een korte tijd.Hij heeft ook de diepgang waar Farioli van houdt.

15-09-2024 21:30

Kryptonite +76738

Als flessendrager? Eens, hij kan goed lopen.

15-09-2024 21:30

Ajaxsupporter02 +13851

Hlynsson heeft ook diepgang, als dat alleen al genoeg is. Klaassen heb je niet nodig.

15-09-2024 21:32

NeeI +107625

In de winterstop zou ik gaan voor Til, Brouwers en tevens Siem de Jong een prestatiecontract aanbieden. Je weet maar nooit.

15-09-2024 21:28

Kryptonite +76738

Waar zou Dijks deze dagen uithangen? Ook porren voor een terugkeer. Tete, Riedewald, Babel. Lekker hout hakken met z'n allen.

15-09-2024 21:32

Odysseus +14246

Riedewald is iets te technisch naar mijn smaak.

15-09-2024 22:26

Gouda +2031

Als je over houthakken begint, kan Kolbeinn Sigthórsson niet ontbreken..

15-09-2024 22:29

Pingelaar +13227

Bazoer met Gudelj op het middenveld.

16-09-2024 10:16

Ajaxsupporter02 +13851

Dani de Wit lijkt mij een grotere prioriteit. De échte draufganger.

15-09-2024 21:32

Oxxer +163804 moderator

Ik zou Derk Boerrigter polsen , speelde jaren terug een paar leuke wedstrijden, hij is vast nog steeds zo goed.

15-09-2024 21:35

Gonzalez75 +5864

Sjakie Swart heeft nog meer creativiteit op z'n leeftijd dan Klaassen. Of Tahamata. Vraag Litmanen of de gebroeders Laudrup of die nog zin hebben.

15-09-2024 22:18

Bky +56344

El Ahmadi boeit me niet zoveel, ik ben wel zeer benieuwd naar de mening van Zimling over deze transfer.

15-09-2024 21:22

JantjeBeton +2965

Ahhh, zag het ja, Zimmelinling.😂 Wat een totale flopspeler was dat zeg, pffff!!!

16-09-2024 08:14

Tommyshelby +128441

Goh, zelfs deze non-analist ziet het. Dan weet je dat je totaal verkeerd bezig bent als Ajax zijnde.

15-09-2024 21:21

DieNase +7162

Waarom geven wij een kakkerlak een podium op een Ajax website?
Doe eens even lekker normaal jongens

15-09-2024 21:17

Amp +37468

Is klaassen een kakkerlak dan?

16-09-2024 00:55

Amp +37468

Goed zo

16-09-2024 13:12

DieNase +7162

Wat goed zo??????

16-09-2024 20:25

Dapperestrijders +4537

Wij hebben El Ahmadi niet nodig

15-09-2024 21:10

Merrick +6739

Exact. Een kakkerlak kan zich beter met zijn eigen club bezig houden.

15-09-2024 21:14

Dapperestrijders +4537

En daar gaat het niet bepaald goed.

15-09-2024 21:17

Dapperestrijders +4537

Dus, 3x winnen en we staan boven die🦑

15-09-2024 21:18

Lazell +16983

Kan jij je dan ook niet beter richten op jezelf, of geldt dit alleen voor kakkerlakken?

16-09-2024 14:32

LukaLitmanen +81935

Als zelfs een ras Feyenoorder zegt dat hij geen creatieve speler is, dan zegt dat genoeg

Helemaal eens verder met hem

15-09-2024 21:10

komopajax777 +13146

Tsjonge wat een domme reactie zeg.Iedereen weet dat Klaassen dat niet is.Het gaat erom wat hij wel brengt.Diepgang,hard werken, scorend vermogen,inzicht en overzicht en ervaring uiteraard.

15-09-2024 21:33

Artemio +31731

Prijzig.

15-09-2024 22:02

AINIESTA +44428

Inzicht en overzicht om wat te doen precies? De pass lijn naar zichzelf blokkeren? Nog strakker in de dekking lopen bij de tegenstander? Nog efficiënter verstoppertje spelen?

15-09-2024 22:26

Francesco +5446

Gelukkig liet Brobbey echt zien dat hij heel goed kan zijn op het allerhoogste niveau.

Als hij dat kan laten zien tegen Duitsland, kan hij het ook tegen fey, Psv, Az..

Maar bedien hem ook.....goed...

15-09-2024 21:04

Artemio +31731

Moet Klaassen hem bedienen?

15-09-2024 22:02

Kryptonite +76738

Wanneer zelfs een Feyenoorder beter weet wat goed is voor Ajax dan de TD. We're doomed.

15-09-2024 21:03

tijssenajax +13919

Feijenoord doet het al jaren beter dan ons ook voetballend. Maar hier lees je nog steeds over werkvoetbal van Feijenoord. En PSV wordt tegenwoordig standaard kampioen.

15-09-2024 22:35

Francesco +5446

Hans Veldmate wordt volgens mij zeer gemist...

15-09-2024 21:03

afca1985 +21173

Precies Karim zeg het ze.

15-09-2024 20:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.