[Update] 'Klaassen doorstaat medische keuring bij Ajax; presentatie volgt dinsdag'

door Jesse ter Haar 2578

Bron De Telegraaf

[Update] 'Klaassen doorstaat medische keuring bij Ajax; presentatie volgt dinsdag'

door Jesse ter Haar 2578

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax en Davy Klaassen hebben een mondeling akkoord bereikt over een contract tot het einde van het seizoen, zo schrijft De Telegraaf zondagmiddag. De middenvelder keert daarmee definitief terug op het oude nest. Enkel de medische keuring, die volgens het Algemeen Dagblad maandag op de planning staat, kan de komst van de routinier nog tegenhouden.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Klaassen trainde afgelopen week al mee in Amsterdam. Hoewel het aanvankelijk de bedoeling was dat hij zijn conditie op peil zou houden bij Jong Ajax, hevelde Francesco Farioli hem snel over naar de trainingen van het eerste', zo valt te lezen. 'Met zijn bevlogenheid, leiderschap én voetbalkwaliteiten maakte Klaassen indruk op de Italiaan, die bij de clubleiding aandrong op een contract voor de speler.'

Daarbij komt dat Klaassen andersom ook maar al te graag terug wilde keren bij Ajax. Volgens bronnen binnen de club zou de - nu nog - oud-Ajacied immers 'lucratievere aanbiedingen' van andere clubs naast zich neer hebben gelegd. Dit alles om terug te keren bij Ajax en zijn oude werkgever te helpen in zware tijden.

Overigens is wel duidelijk dat Klaassen in Europees verband voorlopig nog in actie kan komen namens Ajax. De deadline voor het indienen van de spelerslijst is immers al verstreken. Dat betekent dat Klaassen in ieder geval tijdens de eerste fase - tegenwoordig een competitiefase - van de Europa League toe moet kijken.

Ervaring Ajax

De komst van Klaassen zou de vierde inkomende 'transfer' van de afgelopen maanden betekenen. Eerder werd met het aantrekken van Daniele Rugani, Wout Weghorst en Bertrand Traoré als ervaring aan de selectie toegevoegd. Met zijn 31-jarige leeftijd zal Klaassen datzelfde toevoegen aan de hoofdmacht van de club uit Amsterdam.

Tel daarbij de aanwezigheid van Remko Pasveer, Jordan Henderson, Branco van den Boomen, Steven Berghuis en Chuba Akpom op en gesteld kan worden dat de balans tussen jeugdigheid en ervaring is hersteld. Zonder de komst van oud-gediende Klaassen kent de Ajax-selectie al een gemiddelde leeftijd van 24 jaar.

Binnen Ajax zou in de afgelopen dagen hardop de vraag zijn gesteld of de komst van Klaassen een blokkade zou vormen voor de doorstroming vanuit de jeugdopleiding. Talenten als Kian Fitz-Jim en Kristian Hlynsson werden genoemd als mogelijke slachtoffers van diens komst. Voorlopig lijkt de clubleiding er dus geen groot probleem in te zien, al tekent Klaassen voorlopig 'slechts' tot het einde van het seizoen.

Update - 21.00 uur (16 september) - 'Klaassen doorstaat medische keuring bij Ajax; presentatie volgt dinsdag'

Davy Klaassen heeft zijn medische keuring bij Ajax doorstaan, zo schrijft Tim van Duijn - Ajax-watcher namens Voetbal International - op X. Club en speler bereikten zondag al een akkoord over een contract tot het einde van het seizoen en een dag later volgde dus de medische keuring in Amsterdam.

Nu hij die keuring heeft doorstaan, volgt een dag later - op dinsdag - de bekendmaking van de transfer. Nóg een dag later, op woensdag, behoort hij al tot de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard. Klaassen, die voor het laatst actief was bij Inter, komt op transfervrije basis naar Ajax. Naar verluidt doet de middenvelder 'heel veel water bij de wijn' om zijn jeugdliefde te komen helpen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Nozempie +642

Ik vind Klaassen, indien wedstrijd fit etc, zeker niet minder als de jongens die er nu al in stonden. Zeker niet qua scorend vermogen. Als er iemand altijd op de juiste plaats staat bij een aanval is het Davy Klaassen wel.

18-09-2024 09:05

MichelAngelo66 +22149

Ik zit een beetje te mijmeren over voetballers als Gerrie Muhren, Arnesen, Vanenburg, Rijkaard..... leuk voetbal op het middenveld. Those were the days.

Het merendeel ziet nu naar wikipedia te kijken om te kijken wie dat waren en komen tot de ontdekking dat Ajax in het verleden erg leuk voetbal speelde...

17-09-2024 15:46

LL1 +54

Ik ben er wel blij mee. Is Klaassen creatief? Nee, niet echt. Is hij een harde werker? Ja dat wel.

Maar, ik denk dat je hem er vooral bij wilt hebben voor de kleedkamer en de bank. Wie binnen dit elftal is echt Ajax en heeft jarenlange Ajax-ervaring in goede en slechte tijden? Davy weet wat voor krachten er dan spelen en kan de jongelingen daarin meenemen.

Daarnaast kan dit contract natuurlijk ook een opmaat zijn voor verdere doorgroei van Klaassen binnen Ajax in wat voor rol dan ook. Hem weer de deur wijzen betekent waarschijnlijk ook dat hij dat in de toekomst niet meer zou willen. En dan ben je die kennis en ervaring alsnog kwijt.

Kortom, iets breder kijken dan alleen de opstelling en het voetballen van het 1e.

17-09-2024 13:39

FelixGassenlicht +8934

Wij missen nog iemand aan de linkerkant en PSV haalt Perisic.....

17-09-2024 13:38

Ajax23071973 +510

Wij halen Klaassen en PSV haalt Perisic…verschil moet er zijn. Wat een gepruts

17-09-2024 13:18

ajaxmachtig +802

Klaassen heeft inmiddels twee belangrijke goals gemaakt. En Perisic...?

07-10-2024 14:02

Ajax23071973 +510

makkelijke opmerking. Is het seizoen al afgelopen dan? En Perisic brengt iets anders dan Klaassen. Ik kan gewoon meer genieten van een speler ala Perisic. Ieder zijn of haar smaak qua speelstijl.

07-10-2024 14:50

Sambavleugels +18681

Fitz-Jim
Taylor
Berghuis
Mannsverk
Hlynsson
Hendo
Tahirovic
Branco

Dit zijn je middenvelders. Je komt tot de conclusie dat er geen creativiteit is. Announce Deef! Wie begrijpt het?

17-09-2024 12:03

Fvy +167

Kan er een zurezeikerds-filter op deze site?

17-09-2024 11:27

Patrick78 +51583

Censuur.

Is dit wat je wil?

17-09-2024 12:22

Web +178830

Ook niet
Maar hier slaat het wel heel erg door
Moet je maar blijven herhalen dat Klaasen niet nodig is

17-09-2024 13:07

Ajax-Amsterdam +4190

Mensen vallen inderdaad erg in herhaling. Vooral dat maakt het vervelend. Of als mensen de persoon Klaassen gaan aanvallen.

Kritisch zijn op een speler en hem daarom niet willen is helemaal prima.
De persoon afbranden vind ik jammer.

Wat dat betreft mag er wel wat meer respect voor hem zijn.

18-09-2024 11:09

Knakworst +546

Nou, de anti Klaassen aanhangers hebben weer een zogenaamde stok om mee te slaan: de grote Perisic gaat transfervrij naar PSV.

Perisic, die vorig seizoen 8 wedstrijden heeft gespeeld waarin hij 1 doelpunt maakte en het seizoen ervoor voor Tottenham 6 wedstrijden zonder doelpunt.

Nee, dit was onze verlosser geweest..

Sommige mensen roepen echt alleen maar in het wilde weg.

17-09-2024 10:45

Patrick78 +51583

Klaassen, die vorig seizoen 10 wedstrijden heeft geespeld waarin hij 0 doelpunten maakte……

Nee, dit is onze verlosser.

17-09-2024 10:52

Knakworst +546

Dat zeg ik toch niet?

17-09-2024 11:06

MosesD +14637

Perisic naar Psv. Hadden wij ook kunnen, nee moeten halen.

17-09-2024 10:44

ajaxamsterdamgk +201

Waarom dan ? Vorig seizoen heeft die maar 8 wedstrijden gespeeld 1 goal nee die moeten we halen ! Is wel een versterking haha ! Alsjeblieft zeg

17-09-2024 11:04

MosesD +14637

Dat zijn er sowieso al veel meer dan Klaassen er speelde. Perisic was bij Spurs een uitstekende speler, kreeg een zware knieblessure, is weer volledig hersteld en speelt ook weer voor het nationale elftal. Ook dat kan Klaassen niet zeggen, behalve dat dat óók nog eens geen creatieve speler is. En leg tot slot de carrières eens naast elkaar...

17-09-2024 12:03

Mokum'sTrots +151

Wat lul jij nou? Was een uitstekende speler bij Spurs?? 34 wedstrijden, 1 doelpunt en 8 assists. Dat zijn dramatische cijfers, zeker als je bedenkt dat Kane in de spits stond en dus elke voorzet bijna een goal is...

17-09-2024 14:55

MosesD +14637

'Wat lul jij nou', heb ik met jou op de kleuterschool gezeten ofzo? Beetje beschaafd reageren wel zo prettig. Perisic heb ik zeer regelmatig live zien spelen en maakt een uitstekende indruk. Vaak vanaf het middenveld en niet altijd in de basis. Daarvoor was hij ook niet gehaald. Bij Ajax had hij beslist van waarde kunnen zijn. Voegt elementen toe die we nodig hebben. Klaassen zijn statistieken afgelopen seizoen? Welgeteld één basisplaats (in de beker), 0 goals, 0 assitst. Bovendien in niets een creatieveling.

17-09-2024 16:10

Jariebombarie +926

Die man wordt 36 in februari. Is voor een flankspeler wel wat aan de leeftijd hoor.

17-09-2024 12:40

MosesD +14637

Tadic is ook 35. Doet het nog goed. Perisic kan zeer goed uit de voeten als middenvelder.

17-09-2024 13:05

Mokum'sTrots +151

Kap is met deze speler ophemelen. Als al 2/3 jaar helemaal niets met deze gozer

17-09-2024 14:56

Web +178830

Ja die komt voor een onkostenvergoeding spelen
PSV speelt CL Ajax niet
Bovendien
Gaat PSV met hem door in de CL?
Worden ze zonder hem ook geen kampioen?

Geld verspilling is het, ze maken dezelfde fout als Ajax in het verleden

17-09-2024 13:01

MosesD +14637

Of Psv hem nodig heeft, kan ik niet over oordelen. Wij hadden hem zeer goed kunnen gebruiken. Ik denk dat een Weghorst en Klaassen samen meer verdienen dan Perisic.

17-09-2024 13:06

Web +178830

Dat betwijfel ik
Dan had je ook Tadic kunnen behouden

17-09-2024 13:09

MosesD +14637

Tja, Tadic is er niet meer. Je moet nu kijken wat je nodig hebt. Dat is een vleugelspeler en een creatieve middenvelder. Weghorst, Klaassen, Rugani, zijn dat geen van allen. Zonde van het geld imo.

17-09-2024 13:11

Lello +1019

Je kon deze transfer al weer van kilometers ver zien aankomen. Ik zie zelf niet waarom Klaassen een toegevoegde waarde zou moeten zijn voor onze overvolle middenveld, beschouw het meer als een goedmakertje voor onze trainer.

17-09-2024 10:30

Sambavleugels +18681

Nou zeg ik zeker niet dat Perisic en Martial onbetwiste aanwinsten zouden zijn. Maar zijn ze minder dan de verloren zoon? Beiden kunnen op lb, een positie die niet sterk bezet is. Dat is namelijk een vd bingokaartargumenten, dat we een druk programma hebben en zodoende een zo groot mogelijke selectie moeten hebben.

Ik zeg overigens niet dat we ze moeten halen, maar positioneer het meer tegen de rechtvaardiging van de komst van Klaassen.

17-09-2024 09:49

Web +178830

Nee die zijn zeker niet minder
Maar die komen niet voor een klein salaris

Ajax is aan het overbruggen tot de talenten er aan komen
Werkelijk niemand blijkt dit door te hebben

En paar goede huur opties is niet goed gegaan door het late vertrek van Bergwijn, niet goed te praten

Ik heb liever dat ze even terughoudend zijn
Alders, Jetten, Faberski, Janse, Mokio, kalokoh enz en ook daar onder weer mooie talenten

17-09-2024 10:13

Mitchjo +6143

Weghorst etc komen toch ook niet voor een klein salaris? Terwijl we die posities al dik bezet hadden.

17-09-2024 10:16

Web +178830

Ik denk dat dit ook te maken heeft met de fitheid van Brobbey
Die gaat misschien nog niet de helft spelen

En Rijkhof is gewoon nog niet zo ver, die moet je een jaar lang 90 minuten laten spelen in Jong Ajax
Beter dan een helft, want misschien moet hij Brobbey vervangen
Ook beter voor Jong Ajax

17-09-2024 10:23

DeMeervanweleer +7562

Op zich prima, maar Klaassen is positioneel alleen al overbodig. Het is echt een brevet van onvermogen om een trainer die geacht wordt om 433 te spelen, met één junior linksbuiten en een uiterst grillige rechtsbuiten het seizoen in te sturen.

17-09-2024 11:32

KarimB +11191

Psv bezig met perisic. Wij met klaassen. Alsof we niet willen

17-09-2024 09:28

Ajaxfan16 +27383

Ik vind het allebei niks.

17-09-2024 09:35

Patrick78 +51583

Ik vind Perisic beter dan Banel en Rasmussen….

17-09-2024 09:38

Ajaxfan16 +27383

Klopt, maar dat is ook niet zo moeilijk. Maar ondertussen al 35 en heeft vorig jaar amper gespeeld. Zou vast ook wel een aardig salaris nog vragen, dus was voor ons niet te doen.

17-09-2024 09:42

Hamstelaar +14807

Van naam een grote speler maar hij is ondertussen al 35 en niet meer z’n niveau heeft.

17-09-2024 09:37

KarimB +11191

Precies met Klaassen dus(geen eens grote naam). T gaat mij meer om wat we proberen. Zo makkelijk weer Ajax DNA

17-09-2024 10:11

Web +178830

Misschien is Ajax daar ook wel mee bezig geweest
Maar die komt niet voor een klein salaris hoor

17-09-2024 10:07

KarimB +11191

Zeker waar. Ik ben de afgelopen dagen gewoon gefrustreerd wat mij Ajax allemaal doet. Klaassen....

17-09-2024 10:12

Web +178830

Misschien mag je ook anders zien?
Ze zijn tijd aan het overbruggen voor een stel goede talenten uit jong Ajax en ook daar onder

Jammer dat door het late vertrek van Bergwijn huur opties niet goed gegaan zijn
Niet goed te praten, maar daar kun je niets meer mee

17-09-2024 10:18

KarimB +11191

Ik geloof best in de overbruggingsperiode hoor. Alleen heeft Klaassen hier wmb geen enkele rol in. Die was in zijn laatste rol voetballend al een ramp.

Kroes moet gewoon is zijn grote mond houden. met spelers buiten de transfer periode zijn vaak niks bla bla bla. En dan met Deef komen. Schande

17-09-2024 10:24

Web +178830

Vanmiddag ben ik heel benieuwd wat Farioli te melden heeft over Klaassen
Ik denk nog steeds dat Fariloi hem er graag bij wil hebben

17-09-2024 10:28

KarimB +11191

Ja dat kan. Maar niet alles wat Farioli doet is perse goed. Verlies bij NAC Ajax voetbal noemen. het is een trainer die iig weer een basis heeft gelegd. Wat elke trainer hoort te doen. Voor de rest blinkt die wmb nog niet uit

17-09-2024 10:38

Web +178830

Zeker hij moet het nog laten zien

17-09-2024 10:41

Tonymacaroni +778

Zou me niet verbazen als hij na dit jaar een plek in de jeugdopleiding of zo beloofd is.

17-09-2024 09:18

AFCAHELLMOND +2240

Ik denk niet dat hij DE oplossing is maar welkom terug, je concessies laten zien dat je een rood/wit hart hebt.

17-09-2024 09:14

Kabouterplop +1432

Als die veel water bij de wijn heeft gedaan laat het zien dat hij een echte Ajacied is. Een echte jongen van de club !

Na alle zuren reactie die denken dat wij nog 100
Miljoen op de bank hebben. Mag je blij zijn dat zulke jongens de club willen helpen !

Wellekom terug Davy

17-09-2024 09:13

KarimB +11191

Nee daar ben ik niet blij mee dus. Ik huil om deze contactering

17-09-2024 09:29

Patrick78 +51583

Perisic in beeld bij Psv

Gelukkig we hebben Klaassen…………

Kroes aka The Sleeping Beauty

17-09-2024 09:07

Lars.v +3039

Ja maarja wat wil je dan.. wij spelen geen CL... en buiten dat. Hadjuk Split afgelopen jaar was geen succes..

17-09-2024 09:12

JaapStam +136517

Erg pijnlijk weer @Pat, de directie van Ajax mag echt achter zn oren krabben.

17-09-2024 09:12

Kabouterplop +1432

Perisic is een spits, wij hebben natuurlijk nog niet genoeg spitsen

17-09-2024 09:14

JaapStam +136517

Spits?

Linkermiddenvelder, maar kan ook op de flanken.

17-09-2024 09:15

Patrick78 +51583

Perisic een spits????????

Ok nu probeer het opnieuw

17-09-2024 09:15

Kabouterplop +1432

https://www.voetbalprimeur.nl/spelers/ivan-perisic

Laat maar naar PSV vertrekken. Scoort ook echt veel 😉

17-09-2024 09:17

KarimB +11191

Kan je heel leuk gaan doen. Maar dat wij met Klaassen aankomen is een grof schandaal.

Ajax is zo dood als.een pier

17-09-2024 09:30

jodelahitie +572

huilie... Klaassen is een rasAjacied, ik hoor je nog wel als hij de winnende tegen feyenoord en psv maakt...

17-09-2024 10:15

Kabouterplop +1432

Dan juichen die het hardst

17-09-2024 10:54

Mokum'sTrots +151

Lekker thuisblijven Karim, hebben niks aan jou in het stadion, als je daar überhaupt weleens zit

17-09-2024 14:59

Mokum'sTrots +151

Wat een populistisch gelul.. pericic presteert al 2/3 jaar helemaal niks meer

17-09-2024 14:58

Lennart2002 +1655

Wat gaat er met tahiro gebeuren

17-09-2024 08:50

Hijosdedioses +6540

Met Klaassen heeft Ajax in FC25 minimaal 10 echte faces. Misschien hebben ze zijn kapsel ook geüpdatet.

17-09-2024 08:38

Mitchjo +6143

Kan iemand mij uitleggen waarom we niet 2 of 3 grote talenten hebben gehuurd voor links/rechtsbuiten en creatieve middenvelder?

17-09-2024 08:18

GAjax31 +15988

Dat zou het meest logische zijn inderdaad en zou je ook verwachten gezien Kroes zijn eigen uitspraken vooraf. Maar daar heb je wel een netwerk voor nodig en ik betwijfel of daar voldoende sprake van is.

17-09-2024 08:31

Artemio +31629

Ajax heeft met Klaassen 7 spelers die boven de 30 zijn waarvan 1 boven de 40 en met Branco/Traore/Akpom heb je spelers die dicht tegen de 30 jaar aanzitten.

17-09-2024 08:12

GAjax31 +15988

Klopt, maar er werd continue een beeld geschept alsof de tegenvallende resultaten kwamen door een gebrek aan ervaring. Terwijl de laatste jaren de oudere spelers vaak als eerste door de ondergrens zakte. Juist jonge spelers als Hato en Brobbey waren lichtpuntjes. We hadden last van een tekort aan kwaliteit en ik vrees dat we dat nog steeds hebben. De enige grote verbetering dit jaar is de trainer.

17-09-2024 08:33

Artemio +31629

Eens. Ik ben eigenlijk ook best fel tegen dit beleid van alleen maar “ oudere “ spelers halen. Wanneer er dan ook hele rare keuzes worden gemaakt met de noodzakelijke komst(in de ogen van Kroes) van Weghorst terwijl je al 2 spitsen hebt. De komst van Rugani terwijl je Kaplan/Baas/Janse hebt.
Bergwijn laat vertrekken en Klaassen als vervanger haalt.

17-09-2024 08:52

GAjax31 +15988

Ja, het valt moeilijk uit te leggen wat Kroes deze zomer allemaal heeft gedaan. Niemand zal ontkennen dat de omstandigheden lastig waren, maar al zijn beslissingen zijn zo onlogisch. Hij krijgt nu dan wel wat kritiek uit de media, maar ik had de reacties wel eens willen zien als een andere TD ditzelfde beleid had uitgevoerd.

Ajax staat bekend om het opleiden van talenten en aantrekkelijk voetbal. Vervolgens haalt de TD spelers die daar haaks op staan. En dan zijn de argumenten 'ervaring, harde werkers, ideale 12 man, etc'. Prima dat je een paar van dat soort spelers in de selectie hebt, maar het heeft nu wel heel erg de overhand.

17-09-2024 08:57

ProfessorX +19827

Berghuis vaak geblesseerd.
vd Boomen is geen dragende speler in grote wedstrijden wel in kleine.
Akpom zal wel vertrekken in de winterstop
Rugani is voor achterin een goede stand in zag je direct al toen hij inviel.
Weghorst is een prima stand in bij blessure of oververmoeidheid Brobbey of als er goals gemaakt moet worden .
Pasveer die zijn ervaring kan overbrengen op Ramaj en dat die direct klaar staat indien er een blessure is of komt .
Henderson met zijn enorme wedstrijd ervaring is een onderschat persoon op AS .
Klaassen is een prima toevoeging hij is erg sterk in het een keer raken en Cruijff was niet voor niets gek met hem en ja laatste seizoen verstopte hij zich , maar lag dat ook niet aan de coach toen ?
Farioli zal dat heus niet pikken .

zoals je zie verlies je gewoon 3 spelers en de bedoeling is dat je ervaring behoud indien er vele wedstrijden gespeeld worden.

er gaan monster veel wedstrijden gespeeld worden en dan heb je een brede selectie nodig die redelijk in balans is en je lekker kan kijken wie je wil aanvullen .

Ik snap al die paniek niet zeker niet hoe Ajax speelde onder Farioli en ik geloof erin dat het enkel beter zal gaan .

17-09-2024 08:12

Mitchjo +6143

Ja lach aan de coach denk ik

17-09-2024 08:16

ProfessorX +19827

lag dus en waarom er ineens lach stond geen idee ?thanks

17-09-2024 08:25

DEELM +11891

Off topic: Martial tekent waarschijnlijk bij Aek Athene. Niet bepaald een club waar met een enorme begroting wordt gewerkt.

Gemiste kans voor Ajax?

17-09-2024 08:02

Artemio +31629

Martial is meer een spits.

17-09-2024 08:13

DEELM +11891

Speelt toch vaak op de flanken?

17-09-2024 09:16

Dirigent +6853

Alleen is Griekenland echt 30 x zo mooi als Nederland, en daar hoef je niet het komende half jaar binnen te zitten ivm het slechte weer.

17-09-2024 08:43

GAjax31 +15988

Had eigenlijk wel verwacht dat Ajax ook interesse zou tonen in Martial. Bekende naam, niet meer de jongste, transfervrij en al jaren geen knikker raakt. Klinkt als een typische aankoop van Kroes.

17-09-2024 07:56

DaNaRWaL +4288

Topper! Hadden we hem vorig jaar behouden dan waren er imo meer punten binnengeharkt.

Nee, het is niet de supermiddenvelder die we graag hadden willen hebben maar het blijft Klaassen.

De afgelopen 2 jaar is Ajax te onzorgvuldig omgegaan met de routiniers; Klaassen, Blind en Tadic waren de sterkhouders en de ruggengraat van Ajax. Ik denk dat je nu met Berghuis, Henderson, Klaassen, Van den Boomen en Pasveer een mooie groep hebt die dit jeugdige team bij de hand kunnen en willen nemen en de weg naar de top voorzichtig weer kunnen beklimmen.

Het zal met horten en stoten gaan en na 1 trede omhoog klimmen soms weer terug kunnen flikkeren met 2/3 treden maar ik geloof erin dat we met deze trainer óók weer voorzichtig gaan groeien. Het begin is er met minder makkelijke tegengoals tot nu toe en met enigszins wat logisch spel en soms zelfs dominant voetbal voor een paar minuten.

17-09-2024 07:55

godlike +3806

Als Klaassen fit is kan hij wat toevoegen, let maar op. Ik ben alleen bang dat hij de jeugd in de weg kan gaan staan. Dat zou zonde zijn.

17-09-2024 07:37

YugoVik +33028

We moeten CL halen en er speelt genoeg jeugd in ajax 1..

17-09-2024 07:46

ProfessorX +19827

ze geven hem een 1 jarig contract aan dus tot eind seizoen dus welk jeugd speler sta hij in de weg dan ?

17-09-2024 08:02

Stoffel +18543

Als hij weer net zo onzichtbaar is zoals hij dat in zijn laatste seizoen tijdens wedstrijden was wordt het een kort presentatie filmpje...

17-09-2024 07:27

ProfessorX +19827

ligt aan de coach misschien en ik denk dat hij dit niet moet flikken bij Farioli

17-09-2024 08:02

LukaLitmanen +81888

Vind het een vreselijke transfer, maar hopelijk kan hij een rol als wisselspeler wel accepteren

17-09-2024 07:00

YugoVik +33028

Hij zal voor fitz jim in de basis komen

17-09-2024 07:46

Artemio +31629

Ja geweldig middenveld met hendo/klaassen/branco

17-09-2024 07:57

ck69 +13050

Ik mag hopen voor Taylor. Anders heb je 2 8en die verstoppertje spelen en niets creëren voor de voorhoede

17-09-2024 08:13

Kampioensoverwinning +1727

Zo lang die gozer niet te veel speeltijd krijgt, is er niets aan de hand. Soort van André Ooijer-rol zou perfect voor hem zijn. Hopelijk is zo'n soort status ook met hem besproken. Mentor voor de jonkies + stand-in bij blessures.

17-09-2024 06:44

Mözil +2507

Precies, iedereen hier in paniek terwijl we niet weten hoeveel salaris die inlevert en wat exact het plan is.

17-09-2024 06:59

gi0vanni +7110

Deze transfer slaat nergens op. Ook al zou hij gratis spelen is dit haaks op het beleid. Weer een zeer beperkte speler die alleen maar in bepaalde omstandigheden iets kan en die de jeugd en andere aankopen in de weg staat.

17-09-2024 07:35

Koekie87 +20962

Waar ik meer mijn vraagtekens bij zet is dat we al genoeg spelers hebben rondlopen met vergelijkbare kwaliteiten als Klaassen. Het is namelijk niet dat we een jongen binnenhalen die kan fungeren als creatieve middenvelder of op de linksbuiten positie uit de voeten kan.

17-09-2024 07:40

Mözil +2507

Klopt dat Klaassen niet zo'n speler is en ik zie liever ook een creatieve man, maar welke spelers zouden na Berghuis op 10 (of 8 aangezien we met 2 halven spelen) kunnen spelen? Hlynsson is het ook niet en Akpom kan het ook niet. Fitz-Jim is nog relatief licht en Tahirovic/Mannsverk zijn meer teruggetrokken spelers.

17-09-2024 07:59

FelixGassenlicht +8934

Ik hoop op respect. Al die echte Ajacieden worden/zijn hier afgefikt, van Blind tot Tadic.

17-09-2024 06:32

gi0vanni +7110

Dat krijgen ze ook, het zou niet respectvol zijn om tegen ze te liegen. Wat goed was was goed en wat slecht was was slecht.

17-09-2024 07:39

Voetbaliseengedicht +1054

Ik weet het zeker, alle Klaassen bashers hier zijn die jochies die liepen te geilen op Mikautadze.

17-09-2024 06:30

Flaco +19583

Mikautadze is een veel betere voetballer dan Klaassen. Wat is je punt?

17-09-2024 07:44

Hijosdedioses +6540

Natuurlijk komt hij door de keuring, zijn haar is namelijk terug!

17-09-2024 05:54

Gewoon Gijs +18318

Ik zie Kroes ervoor aan dat hij Sjaak Swart nog als rechtsbuiten vast legt. 'echt Ajax dna en transfervrij

17-09-2024 02:47

Prometheus +1003

Ik snap het gewoon niet. Hebben jullie geen Ajax gekeken in Klaassen’s laatste seizoen? Niet opgelet hoe hij nooit aanspeelbaar was? Niet gezien hoe hij altijd in de dekking liep? Anders kun je hier toch nooit enthousiast over zijn?

17-09-2024 00:49

AINIESTA +44283

Is toch helemaal niet relevant. Kind van de club, wat wil je nog meer.

17-09-2024 00:55

gi0vanni +7110

Dat is Swart ook dus laten we die snel contracteren. Wat wil je nog meer.

17-09-2024 07:44

sebastiaan1900 +5269

Ahum. Hij loopt vaak vrij.

17-09-2024 01:21

Tommyshelby +128390

Allemaal zeer terechte en goede vragen, maar je gaat hier geen inhoudelijk antwoord op krijgen. Wat ook weer genoeg zegt.

17-09-2024 01:24

Sambavleugels +18681

Prachtig he

17-09-2024 09:54

Mv9494 +16610

Nope. is allemaal niet belangrijk voor de Klaassen Lovers. Want kind van de club, echte Ajacied

17-09-2024 01:42

FdJMdL +4505

volledig uitgeblust maar hij zingt het clublied mee en dan is 90% al blij hier

17-09-2024 02:02

Bky +56229

Ja maar hij heeft wel een heel rood hoofd als hij op het veld staat.

17-09-2024 05:09

VOETBALisOORLOG +1751

Laatste seizoen is toch anders? Andere trainer, andere systeem, andere sfeer, andere spelers.

Farioli heeft Klaassen kunnen testen en gezien wat hij kan en op die manier hij een contract heeft afgedwongen. Als Klaassen er niks van bakte, dan had Farioli hem teruggezet naar Jong.

17-09-2024 07:04

gi0vanni +7110

Deze transfer slaat natuurlijk nergens op of de trainer wil een extra excuus om Taylor op de bank te zetten. Maar verwacht maar niet dat het veldspel er op vooruit zal gaan want meevoetballen kan hij niet.

17-09-2024 07:47

ck69 +13050

Dat is zeker waar. Maar we kijken nu wel al 2 jaar naar een Taylor die precies hetzelfde doet. 😄

17-09-2024 07:43

DonGuan1982 +189

Welkom terug, dit noemen we nou een maal een echte Ajacied. Terug keren zouden er meer moeten doen!

17-09-2024 00:44

gi0vanni +7110

We hebben al contact met Swart, Dijks, Suk en Serero. 👍👌

17-09-2024 07:50

FdJMdL +4505

hoop dat Klaassen zo goed verstoppertje speelt dat ie afwezig is bij de aftrap

17-09-2024 00:36

DeKenner +9270

Ik heb dagenlang geen AS reacties gelezen. En aan het aantal reacties te zien, gecombineerd met het gemiddelde IQ, heb ik volgens mij ook helemaal niets gemist! Heerlijk!

Klaassen terug voor een jaartje, daar voel ik me ook enorm neutraal bij. De enige manier waarop hij gaat spelen, is als hij het goed doet. En als hij het goed doet is het prima. Doet ie het voetballend niet goed dan weet je in ieder geval zeker dat hij de anderen scherp zal houden. Daar val je geen bult aan. Hup Ajax hup!

17-09-2024 00:16

JariJari +15046

Zo kijk ik er ook naar. Een derde optie is als we blessures hebben want onze selectie is niet zo breed meer. En ook dan is Klaassen nuttig.

Uiteraard hoop ik wel dat zijn salaris acceptabel is.

17-09-2024 02:27

AjaxCitizen +2163

Het is vaker niet dan wel goed en we hebben niks aan iemand die anderen zogenaamd scherp houdt vanaf de bank. Daar heb je nu genoeg spelers voor in het veld en op de bank met Pasveer, Henderson, Berghuis, Weghorst etc.

Je hebt behoefte aan creativiteit en flankspelers en komt dan als Kroes doodleuk met Klaassen naar voren. Wat een beleid weer bij Ajax.

17-09-2024 03:35

VOETBALisOORLOG +1751

Ook op andere social media platforms is Klaassen de lul, lijkt helemaal nergens op

17-09-2024 07:06

Breuk +25024

Lekker Davy, blij dat je terug komt

17-09-2024 00:14

Vak425 +221

Er zijn hier mensen die hebben elke week een ander om compleet af te zeiken.

16-09-2024 23:53

Andrea +174

Talking aside, let's look at the facts about team:

OUT Schip
IN Farioli;

OUT Medic, Sosa
IN Baas, Janse, Rugani;

OUT Vos
IN Fitz-Jim, Klaassen, Mokio

OUT Forbs, Bergwijn
IN Traoré, Weghorst

in my humble opinion, it gets a little better

16-09-2024 23:50

Toramanggg +7158

Farioli is our best transfer this summer.

16-09-2024 23:51

Vak425 +221

Niet voor het Ajax spel.

16-09-2024 23:52

Toramanggg +7158

Wel om het optimale te halen uit de spelersgroep.. En dan volgend jaar met het Cl geld , de selectie verder versterken..

16-09-2024 23:54

Zuiderling +2215

Moet je wel de CL halen en daar heb ik een hard hoofd in..

17-09-2024 05:49

VOETBALisOORLOG +1751

Echt? Feyenoord speelt toch ook niet de sterren van de hemel? PSV begint nu aan de CL, en die spelen nu ook 2x in de week. Die winnen ook niet alles

17-09-2024 07:09

Patrick78 +51583

Ciao Andrea. Sei italiano?

16-09-2024 23:57

Andrea +174

Sì, di Napoli :)
Due anni fa ho visto Napoli-Ajax allo stadio (a tifare Ajax seduto tra i napoletani :D)

17-09-2024 00:00

Patrick78 +51583

È sempre un piacere trovare un tifoso italiano dell’Ajax

Sempre forza Ajax!

17-09-2024 00:01

Vak425 +221

Davy is welkom maar die waterige wijn laat ik staan.

16-09-2024 23:49

TeringHenkie +28225

Is toch gvd te triest voor woorden dat velen hier vinden dat we de Messias hebben binnengehaald!

16-09-2024 23:47

Vak425 +221

Beetje origineler worden ipv napraten.

16-09-2024 23:48

Toramanggg +7158

Gekke henkie , we hebben de nieuwe Messi terug gehaald.. Ben je niet blij ?!!!!

16-09-2024 23:48

RSM +3916

Wat moet je NU met een speler tot eind seizoen? Was het een topper geweest dan kon ik me voorstellen dat je een topper voor een seizoen huurt/koopt maar een speler met mankementen aantrekken en als een topper beschouwen en dan tot einde seizoen kopen waar gaat dit allemaal over bij Ajax hebben ze een paar ton of een paar miljoen te veel? Ik weet er wel raad mee bij diverse stichtingen. Het is een aardige kerel maar daar is alles ook mee gezegd

16-09-2024 23:35

Nr.10 +110893

Zijn er nog kaartjes of is de Arena al uitverkocht?

16-09-2024 23:31

Vak425 +221

Altijd uitverkocht.

16-09-2024 23:50

BBAFCA +9741

Antony Martial naar AEK Athene, kijk je mee kroes? Komen wij aan met Klaassen, die had je dus best kunnen halen

16-09-2024 23:30

AFCACruijff14 +160781

Je had nog een spits willen halen ja?

16-09-2024 23:36

Laudrup10 +17042

Had anders 10 keer.liever Martial gezien dan Weghorst.

16-09-2024 23:43

BBAFCA +9741

Hij is ook linksbuiten

Edit; zelfs van nature linksbuiten, later spits gemaakt. Heeft ook meer potten als linksbuiten in z’n carrière gespeeld dan als spits

16-09-2024 23:43

JD84 +2090

Mwah...Weghorst kan tenminste spelen... Martial is vooral veel geblesseerd

17-09-2024 03:25

MVG +16469

Martial raakt al jaren geen knikker

16-09-2024 23:50

BBAFCA +9741

Klaassen wel wil je zeggen? Zet Martial in de Eredivisie en hij schiet er zo 20 in

16-09-2024 23:50

MVG +16469

Tuurlijk. Dat zeggen ze over elke voetballer die ooit in de top heeft gespeeld. Bergwijn zou ook uit alle hoeken en standen doelpunten gaan maken. Gebeurde alleen nooit. Daarbij zeg ik niet dat ik Klaassen goed vind. Ik vind het geen goede zet om hem weer een contra aan te bieden.
Maar om nou te gaan huilen dat we Martial niet hebben gehaald slaat echt nergens op.

17-09-2024 00:00

ShiekTakTiek +5906

Heb jij gezien wanneer Martial zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld, wat zijn blessure verleden is de afgelopen jaren en dan heb ik het niet eens over zijn salaris gehad. Spelers als Martial gaan je sneller de afgrond inwerken dan Klaassen dat zou doen (waar ik ook allerminst blij mee ben).

Zegt toch alles dat de grote Martial bij AEK gaat spelen. Niemand wil die jongen een contract geven vanwege bovengenoemde aspecten. In Griekenland betalen ze niet veel namelijk.

16-09-2024 23:51

JoeBlow +8154

Leuk, maar die komt niet voor minder dan 4M en een berg tekengeld. Zijn laatste salaris bij ManU was 12M. Die gast komt niet voor een zak krentenbollen.

Het doel is om salarissen te verlagen, niet om weer ongedaan te maken wat we net met Bergwijn zijn kwijtgeraakt.

17-09-2024 01:30

BBAFCA +9741

Lijkt me sterk dat AEK zulke salarissen kan betalen, maar als het waar is wat je zegt is het inderdaad niet verstandig. Ik lees net dat hun grootverdiener 2.5 miljoen per jaar opstrijkt.

17-09-2024 09:01

wijzijndebeste123 +162999

Ik ben er woensdag natuurlijk bij. Maar zie er serieus tegenop om n non-voetballer als Klaassen als messias onthaald te zien worden.

16-09-2024 23:27

Mv9494 +16610

Waarom? Is kind van de club /s

16-09-2024 23:28

wijzijndebeste123 +162999

Ik vind “hij kent de club” ook altijd zulke lachwekkende onzin.

16-09-2024 23:29

Toramanggg +7158

Ga je hem uitfluiten of blijf je gewoon zitten ? Of klap je wel mee ?

16-09-2024 23:31

Devid87 +3532

“Is kind van de club”

Jij legt de lat hoog zie ik

16-09-2024 23:33

wijzijndebeste123 +162999

Ik heb in ruim 30 jaar nog nooit n speler uitgefloten. Zal ik ook nooit doen. Ik blijf deze keer rustig zitten. Meeklappen gaat me te ver. Kroes moet zo min mogelijk gaan denken dat sentimentaankopen de heilige graal zijn.

16-09-2024 23:33

Toramanggg +7158

Klaassen kan er niks aan doen dat Ajax hem haalt toch ? Hij heeft altijd alles gegeven voor de club.. Dus waarom zou je de speler Klaassen geen warm onthaal geven ? Tis niet zijn schuld dat hij niet goed genoeg meer is voor Ajax en is vast gelegd ..

16-09-2024 23:35

wijzijndebeste123 +162999

Bij n staande ovatie gaat Kroes denken dat sentiment aankopen de heilige graal zijn. Dat zou n ramp zijn. Dan haalt Kroes straks Danny Hoessen nog terug.

16-09-2024 23:38

Toramanggg +7158

Dan klap ik woensdag wel voor 2..

16-09-2024 23:39

JoeBlow +8154

Ik dacht zelf aan die Koreaan, die ging ook als de brandweer.

17-09-2024 01:32

Starring +4668

Ik zou mij negatief kunnen uitlaten over deze transfer maar we houden we het positief vandaag. Mister 1-0, bloedje fanatiek én kind van de club. Welkom terug, Davy!

16-09-2024 23:23

TeringHenkie +28225

Mister Verstoppertje bedoel je.

16-09-2024 23:45

Vak425 +221

Davy, nogmaals welkom. Let niet op het azijn maar op het applaus bij je invalbeurt. Ze hemelen de trainer op en kraken jou af terwijl de trainer zijn nek heeft uitgestoken voor je komst. Laat ze maar lullen en doe je ding. Alle vertrouwen dat je als backup meerwaarde hebt en meerwaarde in de kleedkamer en bij de training.

16-09-2024 23:20

Mv9494 +16610

laten we aub niet doen alsof we de Messias hebben binnengehaald.

16-09-2024 23:22

Vak425 +221

Wie zegt dat? Laten we nou niet gaan overdrijven. Gewoon welkom Davy. Geen gezeik.

16-09-2024 23:47

JD84 +2090

Letterlijk...en dan bedoel ik ook écht letterlijk...niemand doet alsof we met Klaassen de Messias hebben binnengehaald...

Er zijn alleen genoeg mensen die hier niet zó negatief tegenaan kijken als een hoop (zure) anderen! In mijn ogen een win-win! Kost niks aan transferkosten en salaris zal vrij laag zijn volgens de berichten (heel veel water bij de wijn). Speelt hij top, des te mooier! Speelt hij matig/slecht, geen probleem, dan speelt hij weinig, maar heeft wel zijn leidersrol / ervaring in de kleedkamer! Zijn er veel blessures, dan kan het altijd beroerder dan Klaassen achter de hand te hebben...

17-09-2024 03:30

Hakim22 +7429

In zijn laatste seizoen bij ons was hij een absolute verschrikking. Behoort (in toenmalige vorm) tot de slechtste spelers die ik in het Ajax shirt heb gezien. Ik moest bijna huilen van geluk toen hij wegging. Erg onwerkelijk dat hij nu terug mag komen nadat hij een jaar het lachertje van Milaan is geweest

16-09-2024 23:15

daansonafca +2223

Vanwaar het lachertje van Milaan ?

16-09-2024 23:17

Bky +56229

Wat dacht je van 3 x achter elkaar 1 minuut mogen invallen in het midden van het seizoen. Daarna mocht ie weer een aantal keer banken, om letterlijk weer 1 minuut in te mogen vallen. Gewoon invallen en de scheids fluit direct af. Dat is m dus 5 x overkomen.

Of gewoon letterlijk 0 goals, 0 assist.

Of invalbeurten zonder ook maar 1 x de bal geraakt te hebben.

Of dat hij zelf graag wilde verlengen maar ze bij Inter na een jaar genoeg hadden gezien.

16-09-2024 23:26

Gaza +4353

Wellicht iets met zijn contract te maken?

16-09-2024 23:50

Schapenteller +104

Het gaat allemaal op alle niveaus met vallen en opstaan bij de club, maar verdomme wat ben ik blij dat we in alle geledingen een berg vol godenzonen hebben. Het begint weer te lijken op Olympus!

16-09-2024 23:11

NipeB +15786

Behalve dan het kleine detail dat de meeste godenzonen matig zijn in kwaliteit, zowel in de directie als op het veld. De naam godenzoon verdienen ze niet. Dat is gereserveerd voor iconische Ajacieden. Die zie ik in deze selectie niet.

16-09-2024 23:19

Tommyshelby +128390

Laat het weten als iemand een volle kaart heeft, ik ben benieuwd. Een aantal zijn al best in de buurt gekomen.

https://ibb.co/cvMzV5n

16-09-2024 23:10

kakhoofd3 +4171

Wordt steeds origineler man, post het nog 10 keer!

16-09-2024 23:22

Tommyshelby +128390

2x is al teveel voor jou? Te confronterend wellicht?

16-09-2024 23:23

kakhoofd3 +4171

Is voor iedereen die keer op keer moet benadrukken hoe kut Klaassen is als reactie op iemand die gewoon blij is met zijn komst..

16-09-2024 23:29

wijzijndebeste123 +162999

Dit zijn idd de “argumenten” voor Deef

Mist alleen nog: “Deef houdt van een broodje ossenworst”

😂

16-09-2024 23:24

Tommyshelby +128390

Ze blijven ook maar met hetzelfde komen, morgen na zijn presentatie wordt het nog erger. 😂

16-09-2024 23:25

JD84 +2090

Ze blijven maar met hetzelfde komen??

Je plaatst gvd een bingo met 25! 'redenen'! 😉 Hoeveel meer zouden mensen moeten gebruiken?

Simpele feit is...je kan aan Davey geen buil vallen! Is het slecht, speelt hij niet... Valt het mee, dan wel! Farioli ziet iets in hem (blijkbaar) en de meesten hier hebben wel vertrouwen in Farioli!

1+1 = 2

17-09-2024 03:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.