ESPN: 'Klaassen zag transfer naar Saudi-Arabië niet zitten'

door Timo Suur 77

Bron ESPN

ESPN: 'Klaassen zag transfer naar Saudi-Arabië niet zitten'

door Timo Suur 77

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen kon in de afgelopen periode de transfer maken naar Saudi-Arabië, zo meldt ESPN. De middenvelder, die nadrukkelijk in verband wordt gebracht met een terugkeer naar Ajax, mikte op een nieuwe stap in Italië of een transfer naar Spanje.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Het contract van Klaassen bij Internazionale is afgelopen zomer afgelopen en zodoende is de Nederlander transfervrij op te pikken. 'Vrij op de markt oriënteerde Klaassen zich op een nieuwe stap binnen Italië of een overgang naar Spanje, maar clubs van het door hem gewenste kaliber werden lange tijd niet concreet', schrijft ESPN. 'Een overgang naar Saudi-Arabië, waarvandaan wel concrete belangstelling was, zag Klaassen zelf niet zitten.'

Een week na het sluiten van de zomerse transferperiode besloot Klaassen om contact op te nemen met Jong Ajax-trainer Frank Peereboom. De middenvelder vroeg aan de oefenmeester of hij met zijn ploeg mee kon trainen. Vanwege de interlandperiode trainden Ajax 1 en Jong Ajax aan het begin van afgelopen week samen en maakte Klaassen een goede indruk op Ajax-trainer Francesco Farioli.

'Farioli raakte overtuigd van de meerwaarde van Klaassen'

Afgelopen dinsdag speelde de selecties van Ajax 1 en Jong Ajax een onderlinge oefenwedstrijd op Sportpark de Toekomst, waarbij Klaassen nog wel onderdeel was van Jong Ajax. 'In deze oefenwedstrijd en zijn eerste trainingen maakte de routinier dusdanig veel indruk, dat Farioli Klaassen na de terugkeer van de internationals alsnog bij de A-selectie hield', zo valt er te lezen.

Op donderdag trainde Klaassen mee met de hoofdmacht van Ajax in de Johan Cruijff ArenA. De rechtspoot was verbaal nadrukkelijk aanwezig tijdens de pass- en trapvormen en het positiespel. 'Ook had hij zijn vizier op scherp bij een afrondoefening. Farioli zag het allemaal goedkeurend aan en raakte overtuigd van de meerwaarde van Klaassen', besluit het medium.

Lees meer over:
Plaats reactie

JanMolby +1424

Kaatsen met Klaassen. Het wordt genieten, mark my words. En alle kritiek zal hem Hegworst wezen. Gewoon blijven vrijlopen. DAT is topsportcultuur!

17-09-2024 12:34

Francesco +5407

Zie artikel op AS over salaris...

Ik zou hem niet halen..

Ajax speelt niet met een '10'.....+ op 7 en 8 heb je Taylor, berghuis, Fitz, Branco, Tahiro....
die zijn allemaal fitter dan Klaassen...

Klaassen wint bijna geen duel...kan niet op 10 spelen onder Faroli....

eerlijk, het slaat NERGENS op

15-09-2024 15:50

Jeugd +24619

Gezien het niveau van de huidige selectie kan je hem goed gebruiken.
Gaat je meer brengen dan een FJ.

15-09-2024 12:12

AjaxYahudi +3008

Als je echt denkt dat Klaassen op 8 in het systeem van Farioli meer gaat brengen dan Fitz-Jim dan vraag ik me af of je überhaupt Ajax hebt gekeken dit seizoen...

16-09-2024 05:13

Jeugd +24619

Iedereen brengt meer dan FJ. Voor mij part zet Je Faberski er neer. Die kan ook op het middenveld en heeft wel gif en drive en doet nog eens wat beslissends.
FJ moet mijnsbinziens eerst maar eens op een lager niveau aan de slag.

16-09-2024 10:55

Baggio020 +2536

Is pas 31

Dacht dat hij al 36 was ofzo.

15-09-2024 09:23

Craain +4953

Ronald Koeman, ga aan de slag!

15-09-2024 09:08

Oeroeboeroe +18298

Het liefste heeft Davy gewoon boerenkool met worst. Een uitstapje naar pizza- en pastaland Italië ging nog. Maar om elke dag schapenogen en geiteballen te moeten eten gaat hem gewoon te ver 🤷🏻
Maar laat hem niet meer naar Ajax terugkeren. Elke miljoen die je betaalt is er één teveel.

15-09-2024 07:55

YRGI +32897

Eten ze dat in Saudi ja? Volgens mij zuig je dat uit je dikke duim.

15-09-2024 11:23

Oeroeboeroe +18298

Man man man, nooit van begrijpend lezen, homerische vergelijkingen en metaforen gehoord? Ik geef gratis cursussen.

15-09-2024 11:34

Qajax +761

We kunnen wel wat 1-0'etjes gebruiken dit seizoen. Maar zonder gekheid. Wordt wel voor de bank gehaald dan en voor de pit en energie als invaller. We gaan niet het team verder opbouwen met Davy. Maar als ie akkoord gaat met gepast salaris lijkt me dat het totale team er niet op achteruit gaan. Heeft toch veel ervaring en kent de club op z'n duimpie.

14-09-2024 22:15

Dusan020 +562

Vind het bizar hoe er door sommige/vele over hem gepraat wordt. Hij vraagt niet om een basisplaats lijkt me toch? Hij traint mee, en schijnbaar ziet de trainer een rol voor hem.

Ik vind dat je zo’n man altijd met open armen aan moet nemen, en samen tot een rol/salaris moet komen. Ik denk dat er aan beide kanten van de tafel respect genoeg is om tot een oplossing te komen. Wat is een club nog als je dit soort gasten niet waardeert? Dan ben je een commercieel bedrijf, maar Davey gaat verder dan dat.

14-09-2024 21:20

makaveli +938

Geloof dat hij best waarde kan hebben voor dit elftal. Echter moeten we bezuinigen. Dit betekend dat heet geven van salaris ook al is het niet veel ook consequenties heeft voor wat je in december evt nog wilt halen. Is Klaasen dan een speler die we op dit moment echt nodig hebben.

15-09-2024 07:21

Sammy Sosa +741

1 jaartje is prima. Maar dan wel een WW contract. 75% van wat hij normaal zou verdienen in de Eredivisie.

14-09-2024 18:56

Bruno04 +15719

Contractje voor een seizoen is toch niks mis mee. Hebben het nog druk genoeg. Kan die in de zomer weer naar Spanje of Italië

14-09-2024 17:17

Kerel +1475

Ik denk dat Klaassen een meerwaarde kan hebben als speler/coach.
In noodgevallen voetballen maar in de basis meetrainen en coachen.
Eventueel bij jong

14-09-2024 15:32

Tadic020 +1883

We kunnen hem best wel gebruiken

14-09-2024 14:54

afca1985 +21161

Voor de bittergarnituur dan hoop ik

14-09-2024 15:43

Tommyshelby +128427

Z’n nieuwe haar zou daar smelten. Dus begrijpelijk dat ie het heeft afgewezen.

14-09-2024 14:36

trodat4030 +96403

Bron ESPN, dus geen enkele Saoedische club had enige interesse.

14-09-2024 13:50

Klemmen +2614

Davy heeft al enorme meerwaarde als mentor. Mooi toch dat hij ons wilt helpen

14-09-2024 13:49

MaxPower +2583

Heerlijke kerel die Davy Klaassen. Ik gun het hem van harte om bij zijn droomclub te spelen. Hij kan echt wel van waarde zijn als invaller. Voor een loon dat in verhouding is met deze rol zou ik hem er zeker bijhalen

14-09-2024 13:32

Dusan020 +562

Toch fantastisch als je een liefde voor een club hebt die wederzijds is, moet gekoesterd worden.

14-09-2024 20:52

gi0vanni +7123

Zeker, we zoeken nog een trainer die het onderdeel afwerken beheerst.

15-09-2024 09:33

Kampioensoverwinning +1727

Dit. Alleen doen als hij genoeg neemt met een bescheiden salaris en een rol als bankzitter/mentor voor de jonkies.

15-09-2024 11:12

DonaldDBXL +236

Als Davy iedere keer de 1-0 voor zn rekening neemt, vind ik het prima.

15-09-2024 12:58

Dolblij +44838

Dat Davy bij zijn oude cluppie neerstrijkt om fit te blijven zegt in wezen genoeg. Siert hem en wellicht hoopt hij ook nog op een dienstverband. Dat Farioli het wel ziet zitten kan ik me qua ervaring en mentaliteit wel voorstellen. Wellicht voor dit seizoen doen, als hij niet te duur is.

14-09-2024 12:56

3sterren +20205

@Dolblij
Maakt mij niet zo heel veel uit wat het moet gaan kosten, ik zal er geen slok wijn minder om drinken.
Ik vraag mij alleen wel af of hij iets zal kunnen toevoegen aan dit team. Met andere woorden, sluit zijn manier van spelen aan bij wat Farioli voor ogen heeft.
Maar hé, als hij zijn nickname mister 1-0 weer gaat waarmaken, dan is hij wat mij betreft meer dan welkom.
Benvenuto signore 1-0 ...

14-09-2024 20:07

Koekepeer +1452

We komen de laatste tijd inderdaad veel te vaak 1-0 achter in plaats van voor.

14-09-2024 20:37

Bobje99 +7038

Hoezo siert hem dat? Amsterdam is zijn woonplaats dus logisch dat je daar terug keert. Dat je dan bij de plaatselijke fc mag meedoen om fit te blijven is een absoluut voorrecht, geen geste van de speler zelf toch?

14-09-2024 22:31

luisternaarmij +618

Alsjeblieft zeg …. Pfff

14-09-2024 12:44

Baco123 +6052

Zie hem er graag bijkomen dit seizoen met zijn diepgang en scorend vermogen
Dus hop snel voor dit seizoen vastleggen

14-09-2024 12:41

Hersenspinsel +7993

Ja hup Klaassen terug op de spits positie.

14-09-2024 19:20

wijzijndebeste123 +163057

Opvallend dat vrij veel nieuwe accounts hartstochtelijk pleiten voor de terugkeer van Klaassen bij Ajax. Mocht het gerucht komen dat Feyenoord eraan denkt om Jens Toornstra terug te halen dan moet ik misschien ook maar een account op FR12 aanmaken om zijn terugkeer toe te juichen.

14-09-2024 12:40

Aeneas +1186

Het zijn lang niet alleen nieuwe accounts. Ondanks het feit dat Klaassen niet de gewenste creatieve middenvelder voor de basis is, vind ik hem ook echt wel een versterking voor de mentaliteit van het team en voor in de kleedkamer. Klaassen weet wat er gevraagd wordt bij Ajax en geeft altijd 100%. Dat zet het team op scherp en geeft ons opties in de breedte of in een formatie zonder buitenspelers, mocht dat nodig zijn bij vermoeidheid of een blessure van onze schaarse buitenspelers. Ook ik zou er dus niet op tegen zijn, zeker als Farioli daar ook van overtuigd is.

14-09-2024 14:41

Mv9494 +16610

Hoe kun je nou met een straks gezicht zeggen dat je Klaassen terug wil

14-09-2024 16:39

DrFootball +15141

Scorend vermogen. Dat hebben weinig van onze middenvelders. Daarbij is het een aanjager. Begrijp Farioli wel, al kan ik mij de bedenkingen ook voorstellen.

14-09-2024 17:36

3sterren +20205

Zelfs met drie rimpels op mijn voorhoofd en een dubbele onderkin zou het mij nog lukken ...

14-09-2024 20:10

Dolblij +44838

Vergeet de zampe di gallina niet.

14-09-2024 20:23

LukaLitmanen +81896

Vergeleken met Boomen, Hlynsson en Klaassen is Toornstra een meerwaarde

14-09-2024 18:00

Juan62 +46107

Lekker hoor om ook positieve reacties hier te lezen op de komst van Davy.
Op dit moment zie ik ook zo veel voordelen van zijn komst

In een normaal goedlopend Ajax had ik hem niet gehaald
Maar het is nog geen goedlopend Ajax , we zijn in wederopbouw.

Klaassen weet precies hoe en wat er moet gebeuren op het veld
weet precies hoe het werkt bij Ajax voor en achter de schermen .

Ik denk echt dat het een buitenkans is voor dit seizoen
Het feit dat Farioli hem er graag bij wil, bevestigd mijn gevoel

14-09-2024 12:28

3sterren +20205

Wij halve Italianen weten een 1-0 wel te waarderen. En van hele Italiaan Farioli is het alom bekend.
Dus ook wat mij betreft benvenuto signore 1-0 ...

14-09-2024 20:15

Dolblij +44838

Sluit ik me bij aan !

14-09-2024 20:31

3sterren +20205

Maar hij moet deze keer wel taak bewust spelen en niemand voor de voeten lopen : ) ...

14-09-2024 20:34

Dolblij +44838

haha, ja, maar als hij door niet taak bewust spelen zijn bijnaam eer aan doet zal het me een (ossen)worst zijn.

15-09-2024 10:18

linksbinnen +8074

@Juan 62. Juist omdat we in opbouw zijn mag Klaassen Taylor en FJ niet op het bankje houden. Dat is ons toekomstig kapitaal wat Klaassen niet meer is. Eventueel een rol als mentor/invaller zou ik kunnen begrijpen, maar dan wel tegen een gereduceerd salaris. We zullen wat centen moeten overhouden om in de winter de selectie weer enigszins in balans te brengen. We hebben al genoeg spelers zonder restwaarde.

15-09-2024 13:37

twynestar +28201

Logisch, Deef wil nog in Oranje

14-09-2024 12:02

AFCA020! +6083

Dat siert hem dat hij daar niet heenwilt. Zou ook totaal niet bij hem passen, dat is meer voor types als Bergwijn

14-09-2024 11:59

AFCACruijff14 +160831

Zolang we het nog moeten hebben van momenten van Berghuis die constant geblesseerd is, is een extra aanvallende middenvelder halen die transfervrij is, altijd fit is, vermoedelijk nu niet teveel salaris vraagt en Ajax door en door kent gewoon prima te verklaren.

Is Berghuis fit, dan zit Klaassen sowieso op de bank. In tegenstelling tot wat een groepje hier roept zijn we helemaal niet goed bezet op het middenveld bij aanvallende middenvelders. Berghuis en Hlynsson zijn eigenlijk je enige serieuze opties. FJ is veel meer een controleur/spelmaker. En Hlynsson heeft maar zelden aangetoond het niveau aan te kunnen.

14-09-2024 11:46

AFCA020! +6083

Helemaal eens 👏🏻👌🏻

14-09-2024 11:56

dani199 +246

Vind het niet zo gek als het even niet loopt heb je met hem en Weghorst wel 2 spelers die iets kunnen forceren uit het niets

14-09-2024 11:29

AFCA020! +6083

Inderdaad

14-09-2024 11:57

ajax2004v2 +2013

En toen Klaassen niet wilde kwamen ze uit bij bergwijn.

14-09-2024 11:18

Ravioli +14

Bovendien heeft hij al zo vaak bewezen dat hij in de belangrijke wedstrijden tegen feyenoord bijvoorbeeld beslissend kan zijn

14-09-2024 11:13

mvdk +43634 moderator

Dat klopt. Het was ook niet voor niets dat Inter het probeerde. Uiteindelijk was dat geen gelukkig huwelijk.

14-09-2024 11:13

Ajaxfan31183 +16391

Niet voor niets dat dat door zijn zaakwaarnemer kwam dat hij daar naar toe ging , hij wilde gewoon bij Ajax blijven

14-09-2024 12:25

mvdk +43634 moderator

Hij is ook gewoon niet meer zo goed, maar de huidige Ajaxselectie is dat helaas ook niet. We hebben gewoon een behoorlijke trainer die het aardig neerzet. Als moet in de winter en zomer echt nog flink renoveren.

14-09-2024 12:57

Ravioli +14

Snap de kritsiche noten naar Davy niet zo goed je kan toch met een fitz jim en henderson erachter het voetballende vermogen op het middenveld intact houden?

14-09-2024 11:12

Ajaxsupporter02 +13821

Henderson en Klaassen op 1 middenveld is zielig voor Fitz-Jim. Dan moet al het voetbal van hem komen.

Je hebt Klaasen toch gezien de afgelopen jaren?

14-09-2024 11:33

Devid87 +3532

Ik denk dat jij nog nooit voetbal hebt gekeken, want als je dit oprecht denkt, dan snap je er echt heel weinig van

14-09-2024 11:46

twynestar +28201

ik denk oprecht dat jij niet oprecht denkt dat een ander nooit voetbal heeft gekeken omdat hij er anders over denkt dan jij.

14-09-2024 12:01

afca1985 +21161

Wat een verschrikking zeg, Siem ook maar weer een aanbieding doen dan?!

14-09-2024 10:55

Ajaxsupporter02 +13821

En Dani de Wit als draufganger?

14-09-2024 11:33

Ajaxfan31183 +16391

En daar heb je 1 van de gasten van dat kliekje die loopt te janken over het feit dat er een gerucht te ronde aan het gaan is, steek een speen in je mond en hou op met janken aub

14-09-2024 12:28

caspervans +5336

Tja. Niet perse overtuigd van de voetballende meerwaarde van Davy, maar feit is wel dat we doelpunten nodig hebben. En gezien de laatste wedstrijden creëren we daar genoeg kansen voor. Dus in die zin zou het helemaal zo gek nog niet zijn.

Ook als je het hebt over een leider en iemand die elke dag alles geeft, is Davy wel een heel goed voorbeeld. Ik ben benieuwd...

14-09-2024 09:44

Laudrup10 +17047

Probleem is alleen dat het aantal kansen dat je creërt met Klaassen in de ploeg enorm afneemt. Je speelt met een man minder op het middenveld want hij bemoeit zich niet met het spel en loopt daarnaast de spits in de weg waardoor die minder ruimte heeft.

14-09-2024 09:53

AFCACruijff14 +160831

Heb onder Bosz en Ten Hag nooit gemerkt dat we met Klaassen in de ploeg tot minder kansen kwamen...

14-09-2024 10:56

mvdk +43634 moderator

Als het aantal kansen afneemt, maar het aantal doelpunten omhoog gaat dan ben je dus wel effectiever.

14-09-2024 11:15

dani199 +246

Daarom als het niet loopt 70 ste minuut Davy en Weghorst en je hebt 2 extra wapens

14-09-2024 11:29

Ajaxsupporter02 +13821

Onder Bosz was hij dan ook gewoon goed. Onder Ten Hag laatste seizoen al totaal niet meer en toen liep het ook stroperig met hem erin.

14-09-2024 11:34

Laudrup10 +17047

Hij maakte 8 goaltjes in zijn laatste jaar. Het aantal goals zal dus absoluut neit omhoog gaan. De verguisde Bergwijn maakte er veel meer bijvoorbeeld.

14-09-2024 12:08

mvdk +43634 moderator

Al komt dat bij Bergwijn ook door zijn transfersom. Voor 31 miljoen en 4 miljoen salaris verwacht je een nieuwe Suarez of Zlatan.

14-09-2024 12:59

4Ever14 +6586

"Al komt dat bij Bergwijn ook door zijn transfersom."

Sinds wanneer heeft een transfersom en salaris invloed op de sportieve prestaties van een speler?
Met die logica zou Chelsea elke seizoen in de top 2 moeten eindigen of zou een Antony nu de topscoorder van Man United moeten zijn.

14-09-2024 17:49

4Ever14 +6586

"Heb onder Bosz en Ten Hag nooit gemerkt dat we met Klaassen in de ploeg tot minder kansen kwamen..."

Dat was ook meer het geval in zijn laatste 2 jaren bij Ajax en niet zo zeer daarvoor. In zijn laatste jaren had hij geen toegevoegde waarde en was het net alsof je met 10 man speelde. Op papier was hij een middenvelder, maar in werkelijkheid stond hij alleen maar tussen de verdedigers, te azen op een intikker.

14-09-2024 17:52

BokkieBokstra +11291

De best gewaardeerde mening die getuigt van het minste voetbalverstand. Het komt nooit meer goed met ajax.

16-09-2024 04:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.