Column: 'Los van zijn spel, is de Ajacied Davy Klaassen voor mij onaantastbaar'

door BadembaBarrie 136

Bron Ajax Showtime

Column: 'Los van zijn spel, is de Ajacied Davy Klaassen voor mij onaantastbaar'

door BadembaBarrie 136

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

‘DA-VY KLAA-SSEN, OLE OLE OLE’. Ik heb de woorden denk ik ontelbaar veel keren meegeschreeuwd in de ArenA. Er zijn weinig spelers bij Ajax die ik met zoveel oprechte liefde heb toegezongen. En toch heb ik me de afgelopen jaren ook erg vaak geërgerd aan diezelfde Klaassen. Iets waarvan ik in de zomer van 2020 al overtuigd was, werd de laatste tijd steeds pijnlijker duidelijk: voetballend was het allemaal niet goed genoeg meer. Desondanks blijft Klaassen ook voor mij bovenal een enorme held. Een échte Ajacied. Iemand die de club zeker om die reden enorm gaat missen.

Die heldenstatus heeft Klaassen al ruim tien jaar bij mij, al sinds zijn eerste periode bij Ajax, waarin hij onlosmakelijk verbonden raakte aan de successen van die tijd. Ik was een tiener, fanatiek Ajax-fan en maakte eindelijk datgene mee waar ik al jaren op wachtte: een succesvolle periode van mijn club. In 2011 maakte ik voor het eerst écht een landstitel mee, want in 2002 en 2004 was ik vier en zes en had ik nog te weinig besef van wat het allemaal betekende. De bekerwinsten van 2006, 2007 en 2010 waren leuk, maar de teleurstelling van het mislopen van de landstitel overheerste toch keer op keer.

Toen die succesvolle periode van vier opeenvolgende titels eindelijk aanbrak, plaatste ik de spelers die daarvoor verantwoordelijk waren dan ook op een voetstuk. Siem de Jong, Viktor Fischer, Christian Eriksen, Toby Alderweireld en dus ook Klaassen. Als tiener waren die gasten nog belangrijker en impactvoller voor me dan nu. Ik was niet alleen blij met spelers als Klaassen, ik keek tegen ze op. Het woord ‘held’ gebruikte ik niet alleen liefkozend, ik meende het. De spelers van Ajax waren zo’n beetje de coolste mensen ter wereld.

‘Wat? Hoezo??’

Dat Klaassen in 2017 vertrok, vond ik dan ook jammer, maar het was volkomen logisch. We hadden net de Europa League-finale gehaald, Klaassen was aanvoerder en speelde al vijfenhalfjaar in het eerste. In mijn hoofd was hij nog altijd een topspeler, maar de gebeurtenissen van de jaren die volgden, deden dat beeld toch aardig kantelen. Klaassen kwam niet uit de verf in de Premier League en hoewel hij een waardevolle speler werd voor Werder Bremen, vocht hij daar tegen degradatie, dus hoeveel zei dat? Intussen ging het met Ajax juist heel goed en meldde de club zich, na een dipjaartje, tussen de elite van Europa.

‘Wat? Hoezo??’ was dan ook mijn eerste reactie, toen Klaassen, ruim een jaar na dat Champions League-succes, aan een terugkeer bij Ajax werd gelinkt. Het niveau bij de club was sinds zijn vertrek alleen maar verder gestegen, terwijl zijn ontwikkeling in tegenovergestelde richting leek te zijn gegaan. Hoezeer ik ook van Klaassen hield, kon dit in mijn ogen alleen maar verkeerd aflopen.

‘Kom dan ook maar’

Kort na de eerste geruchten, speelde Ajax echter uit bij FC Groningen. Een zaadloze, ongeïnspireerde wedstrijd, waarin het team zich puur op strijdlust liet aftroeven en uiteindelijk met 1-0 verloor. Zo’n pot waar je als fan oneindig gefrustreerd van raakt. Kort na afloop kwam vanuit Duitsland door dat Klaassen had bevestigd dat hij op het punt stond om terug te keren bij Ajax. ‘Ik wil gewoon terug naar mijn club’, was zijn simpele reden daarvoor. Nog in de emotie van de nederlaag, schoot ik nog net niet vol. Klaassen mocht dan niet de meest technisch begaafde speler zijn, maar één ding wist je wel zeker bij hem: zo ongeïnspireerd als dat stel in Groningen zou hij er nooit bijlopen. Ongeacht de tegenstander en ongeacht wat er op het spel staat, Davy geeft altijd honderd procent. En dus verzuchtte ik hardop, alsof Klaassen me kon horen en mijn zegen ook maar enig verschil zou maken: ‘oohhh, kom dan ook maar’.

Kort na zijn komst leek het er zelfs op dat Klaassen voor meer zou zorgen dan alleen de broodnodige strijdlust. Als nummer zes draaide hij uitstekend mee bij Ajax en tikte hij zelfs in de Champions League-confrontatie met Liverpool een hoog niveau aan. In de loop van het seizoen schoof Klaassen echter toch weer door naar nummer tien. En van daaruit ontstond een worsteling met mezelf die ik tot op zijn laatste wedstrijd heb gehad.

Voetballend was het erg vaak erg pover. Klaassen was lang en regelmatig onzichtbaar in wedstrijden, leed op knullige manieren balverlies en voegde maar weinig toe aan het spel van de ploeg. Maar daar stelde hij dan wel weer belangrijke goals tegenover, zoals tegen Lille en Young Boys in de Europa League en de twee treffers tegen AZ in het officieuze kampioensduel van dat jaar. De bijnaam Mr. 1-0 kwam niet bepaald uit de lucht vallen.

‘De Ajacied Davy Klaassen is voor mij onaantastbaar’

Nog belangrijker dan dat alles was echter de onvoorwaardelijke liefde die Klaassen, in alles wat hij deed, voor Ajax toonde. Hoe gepassioneerd hij juichte als er gescoord werd, of het nou zijn naam of die van een teamgenoot was die op het bord verscheen. De tranen toen de schaal in 2021 officieel binnen was. De tranen die hij in de Pak Schaal Podcast beschreef, toen Feyenoord in mei 2022 in de laatste minuut gelijkmaakte tegen PSV en hij besefte dat hij met Ajax opnieuw kampioen zou worden. De tranen bij het item van Ajax TV, nog maar een paar maanden geleden, puur bij de gedachte aan zijn terugkeer bij zijn club. Davy Klaassen was niet alleen speler van Ajax. Hij was supporter en hij was iedere dag weer als een kind zo blij en trots dat hij voor zijn club mocht spelen.

Dat maakte het zo lastig om me aan hem te ergeren. ‘Een speler waarvan ik het heel kut vind, dat ik hem zo kut vind’, zo beschreef ik Klaassen vaak in gesprekken met anderen. Ik ergerde me op momenten kapot aan de voetballer Davy Klaassen, maar de Ajacied was en is voor mij onaantastbaar. Gek genoeg misschien wel juist daarom hoopte ik dat hij zou vertrekken. Als hij niet meer bij Ajax speelde, kon mijn ergernis over zijn spel mijn liefde voor hem als Ajacied niet in de weg zitten. En hoewel ik voetbaltechnisch nog steeds denk dat zijn vertrek het beste is, merk ik wel dat ik hem er uitgerekend nu misschien wel liever bij had gehouden.

‘In Klaassen is de laatste der Mohikanen vertrokken’

Met spelers als Klaassen, Daley Blind en Dusan Tadic had Ajax de afgelopen jaren altijd wel enkele ervaren jongens die ook echt Ajacied waren. Het vertrek van die laatste twee maakte dat er ineens toch weinig van dat soort spelers overbleven, terwijl de instroom van een leger aan nieuwe aankopen de vraag naar dat soort spelers juist groter maakte.

Jongens die de club kennen, die de clubcultuur konden bewaken, die weten hoe het bij Ajax werkt, wat er gevraagd wordt en die die nieuwe jongens op kunnen vangen en de weg kunnen wijzen. Bovenal echter jongens waarmee je je als fan kunt identificeren. Spelers die je het gevoel van binding met de club geven. Die trots zijn het shirt, hoe lelijk het dit seizoen ook is, te mogen dragen en dat in alles uitdragen. In Klaassen is wat dat betreft de laatste der Mohikanen nu vertrokken.

‘Inter heeft de potentie om een schitterend avontuur te worden’

De stap naar Internazionale is er één die ik in de verste verte niet zag aankomen, maar hem wel enorm gun. Een mooie en grote club, met een fanatieke aanhang, in een land waar passie en strijd op het veld voor de meeste fans minstens zo belangrijk zijn als wat je met een bal kan. Het heeft de potentie om een schitterend avontuur te worden voor Klaassen. Een tot de nok toe gevuld Giuesseppe Meazza dat de gepassioneerde ‘DAVYYYY’ van de stadionspeaker beantwoordt met een donderend ‘KLAASSEN’, terwijl hij met zijn typerende rode kop richting de Curva Nord rent om een doelpunt te vieren. Ik hoop voor Klaassen dat hij het komend seizoen vaak mee mag maken.

In Amsterdam gaan we hem missen. Niet per se om zijn voetballende kwaliteiten, wel om zijn enorme clubliefde. Iets wat je zeker deze dagen moet koesteren. Bedankt voor alles Dave, het ga je goed.

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

ZwartNazareth +1412

Onzin. Enorm overschatte speler die bij Inter alleen de bank warm gaat houden.

03-09-2023 19:39

Ajaxhartt +10760

Heel mooi stuk.
Terecht wordt beschreven hoe hij vlak na zijn terugkeer een aantal keer uitstekend spel liet zien.
Maar daarna, af en toe een opleving (soms ook in Oranje), en natuurlijk de belangrijke goals.
Al met al onvoldoende, maar ik hoop zeer dat hij in Italië nog een paar mooie dingen laat zien.

03-09-2023 14:03

rodnet +10346

Los van het spel ben ik een van de grootste Ajacieden.

03-09-2023 10:58

wally +24

Mooie column

03-09-2023 10:24

Sjaak Polak +1837

Je zou door stukken als deze bijna gaan twijfelen of we het wel over topsport hebben.

03-09-2023 09:40

twynestar +28607

als het alleen om de kille prestaties zou gaan, was voetbal niet de grootste sport ter wereld geworden.

03-09-2023 10:07

Sjaak Polak +1837

En als het alleen om misplaatst sentiment zou gaan, was Ajax nooit de grootste club van Nederland geworden

03-09-2023 10:11

Jeugd +24909

Maar jij bent er wel kampioen in

03-09-2023 10:14

denke +16

Heel mooi beschreven!!

03-09-2023 09:28

Bals +3779

Goed stuk!

03-09-2023 08:59

Inycon +766

Mooi verwoord! Beschrijft exact mijn gevoelens

03-09-2023 08:39

Joebrian020 +568

Een echt Ajacied! Davy wij vergeten je niet. Mis je nu al.

03-09-2023 08:36

Mijnclub33x +10030

Steijn zit vet onder de plak bij Mislintat. Mislintat wilde een trainer die gehoorzaamt onder zijn bewind, daarom is Bosz niet gekomen want die laat zich niet peoplen. Mislintat bepaalt dus wie er gehaald wordt of mag gaan. Al speel je in de tweede divisie en kost je 12m, dat bepaalt Mislintat of hij haalt een keeper Aangezien er momenteel geen algemeen directeur is zal Mislintat dan ook niet ter verantwoording worden geroepen en kan hij gewoon zijn gang gaan met alle gevolgen van dien.

03-09-2023 01:01

Psychevore +21187

Ga lekker slapen, joh. In plaats van zulke debiele verhaaltjes verzinnen.

03-09-2023 01:12

Capocapo +12001

Goed verhaal. Doei.

03-09-2023 02:34

Jari_held +924

Mislintat is daar als TD ook verantwoordelijk voor dus dat lijkt mij goed

03-09-2023 08:36

Bueno +630

Gister weer ESPN zitten kijken? Volgende keer iets beter opletten dan praat je het exact na ipv die 90% poging nu.

03-09-2023 08:38

Myriad +7131

Het maken van de eerste goal is best wel een heel belangrijke en zeer schaarse vaardigheid.
Ondanks al zijn voetballende tekortkomingen is Klaassen altijd belangrijk geweest voor de goal. Niet onderschatten hoe moeilijk dat is.

02-09-2023 23:33

Roccomar +646

Dat hij relatief vaak de eerste goal heeft gemaakt is niet een vaardigheid op zich. Ik vind dat altijd zo gek geredeneerd. Wat wel zijn kwaliteiten zijn / waren, is diepgang (in de 16 komen) en goed in de afronding zijn. In combinatie met het jarenlange gebrek aan goede spitsen, kan een aanvallende middenvelder zoals hij vaak een goal maken. En dus óók vaak de eerste.

03-09-2023 11:30

AdK +1661

De eerste alinea was genoeg, zo is het. Mooi stuk.

02-09-2023 22:28

Patrick67 +9624

Veel succes Deef in het mistige Lombardije op de bank.
En bedankt voor je tomeloze inzet en ja, ook belangrijke doelpunten, ook al ben je en was je nooit een voetballer waar ik graag naar keek.
Net als Blind heb ook jij geen zelfreflectie en denk jij dit niveau nog aan te kunnen.

02-09-2023 22:08

Afcajelle91 +1438

Lul niet zo jo idioot. Blind heeft daar indd een handje van maar Davey niet. Kansloze reactie weer. Zijn hier wel echte ajacieden? Als je bij ons in het vak komt zal je wel anders praten.

02-09-2023 23:45

Patrick67 +9624

Leer jij maar eens hoe je Ajacieden schrijft.
Ga effe je mond spoelen ventje.

02-09-2023 23:49

rodnet +10346

Denk toch na jongen. Davy Klaassen was een echte Ajax-jongen maar absoluut niet van het niveau van de spelers die ons de grote successen hebben gebracht. Hij was beter dan Siem de Jong maar minder dan Donny van de Beek en in zijn laatste periode heeft hij gewoon bijzonder weinig laten zien afgezien van af en toe een eerste goal waarbij hij dan voornamelijk de spits in de weg liep omdat hij voor een middenvelder weer veel te hoog stond. Prima jongen, echte Ajacied maar geen enkele reden om Deef heilig te verklaren.

03-09-2023 01:50

Capocapo +12001

Ja Donny heeft het laten zien. Dan is gehaald door Inter

03-09-2023 02:36

Laudrup10 +17185

Verschil tussen Blind en Klaassen is dat Blind aan de bal echt wel bijzondere kwaliteiten had.

03-09-2023 08:10

Laudrup10 +17185

Vond Siem technisch stukken beter en heeft Ajax ook veel meer gebracht ( goals tegen Twente, goals tegen city). Ook ene ergenis soms maar echt wel beter dan deef

03-09-2023 08:11

Capocapo +12001

Zegt zolder hooligan Patrick 😅 Mr. nooit wat bereikt over Ajax aanvoerder in laatste Europese finale

03-09-2023 02:37

Patrick67 +9624

Zolder Hooligan 😂😂

03-09-2023 10:01

Patrick67 +9624

Sooooooww zeg Mi.a😁😂

03-09-2023 10:02

Professor +11206

Sentiment clubliefde voor de ene supporter is het belangrijker als voor de andere.
Ik vond het nooit een fijne voetballer en was blij dat hij voor een veel te hoog bedrag naar Everton ging. En dus kan je wel raden hoe ik het vond dat hij voor de tweede keer bij ons kwam spelen.
Maar echt ik gun hem het beste bij Inter.

02-09-2023 22:04

Flaco +19583

Klaassen kon al heel lang het niveau van Ajax niet aan. Het is een zeer beperkte speler die bijna altijd onzichtbaar was. En daarnaast verdiende hij een salaris dat hij absoluut niet waard is. Dat hij voor Inter kiest zegt veel over zijn gebrek aan zelfinzicht. Daar gaat hij op de tribune belanden.

02-09-2023 21:44

caspervans +5351

Wat zou jij doen dan? Ik zou het wel weten als Inter langs kwam. Lekker proberen, even lekker verdienen en heerlijk genieten in Milaan.

02-09-2023 22:21

Flaco +19583

Als Inter voor mij zou komen zou ik lopend gaan en met plezier op de tribune gaan zitten. Maar dat zegt ook veel over mijn voetbalkwaliteiten.

02-09-2023 22:37

Patrick67 +9624

Zelfreflectie heb jij in ieder geval 😉

02-09-2023 23:46

Capocapo +12001

Nou jij nog

03-09-2023 02:38

Cosey2 +7114

Niet helemaal eens hieronder jongens, bij sommige spelers heb je nou eenmaal een gevoel ongeacht of ze de beste zijn.
In 95 waren alle spelers van grote klasse en toch was Jari de populairste.
In het elftal wat er morgen staat zal iedereen moeten erkennen dat ie het meeste gevoel heeft bij Hato.
Dit voelt een beetje of je je hond naar het asiel brengt omdat het echt niet anders kan.
Dag Davy, succes en tot ziens.

02-09-2023 21:20

Simpelishetmoeilijkst +25383

Mooi geschreven, en ik hoop dat Davy grote successen beleeft bijnInter.

02-09-2023 21:13

Stoffel +18571

Volgens mij draait het bij een voetballer nog steeds wel om z’n spel…

02-09-2023 21:07

Alexander40 +6114

Mooie column Bademba!

02-09-2023 21:06

EricV83 +2031

Uiteindelijk gaat het om het spel en niet om de randzaken

02-09-2023 20:37

Oeroeboeroe +18508

Ik heb bij Tadic, Blind en Klaassen best wel een dubbel gevoel. Enorm blij, dat ze zich tomeloos hebben ingezet in hun sterke periode. Alleen maar lof daarvoor. En zonder hen, waren we niet daar waar we nu zijn. Maar als je merkt (echt dat merk je en dat voel je) dat het allemaal niet zo makkelijk meer gaat, dat je meer moeite moet doen om hetzelfde te bereiken, terwijl je dat eigenlijk niet meer kan. Dan moet je bewust een stapje terug doen. En dat heeft geen van de heren gedaan. Van sabotage tijdens een wedstrijd, tot steeds de pers opzoeken om een basisplaats te krijgen. Dat flik je niet als je zegt dat Ajax belangrijk voor je is en dat het in je hart zit. Dan bespreek je dat en ga je niet demonstratief met je zaakwaarnemer de burelen in. Echt, dat viel me zwaar van de 3 heren tegen. Maar, zoals ik schreef, gelukkig blijft voor mij het positieve wat ze hebben gebracht, maar bij alle 3 zit er een smetje op hun laatste periode.

02-09-2023 20:23

Capocapo +12001

Jij weet hoe dat voelt? Jouw carrière is ook zo geëindigd?

03-09-2023 02:39

Oeroeboeroe +18508

Ja, ik weet hoe dat voelt, ik spreek uit ervaring. Daarom vind ik het van deze 3, die aangeven echte Ajacieden te zijn, juist zo idioot, dat ze de club tegenwerken. Want dat is het.

03-09-2023 04:16

Bobje99 +7211

Wat een sentiment. Het gebrek aan Ajax DNA maakt van Klaassen een soort halfgod. Ook ik vind het een echte Ajacied, maar zo opgehemeld als hij de laatste dagen wordt gaat ook wat ver. Tot een paar weken terug was het brandhout, moest ie zo snel mogelijk banken en was een vertrek een absolute must volgens velen. Het kan verkeren.

02-09-2023 20:23

FlyingDutchMan +17318

Mooi verhaal wat ook het verhaal brengt waarom Davy zoveel respect heeft van de supporters! Het ga je goed Deef, forza Klaassen

02-09-2023 20:20

LukaLitmanen +82280

Ik ben wel benieuwd wie het nieuwe pispaaltje van ons wordt (;

Voorspelling:

1. Rensch
2. Taylor
3. Brobbey
4. Bergwijn

02-09-2023 20:19

Patrick67 +9624

1. Rensch
2. Rensch
3. Rensch
4. Rensch

02-09-2023 23:47

Capocapo +12001

Ok kneus

03-09-2023 02:40

Simpelishetmoeilijkst +25383

Doe maar Bergwijn, totdat die geloosd is.

03-09-2023 02:56

Patrick67 +9624

Jij had mij beter moeten kennen.

02-09-2023 23:47

Artemio +32206

Over Medic geen woord.

03-09-2023 06:13

Psychevore +21187

Deze titel zegt eigenlijk alles. Zolang we zijn voetballen vergeten, is ie fantastisch.

Probleem is alleen dat Ajax een voetbalclub is.

02-09-2023 20:18

Biss +10475

Goed stuk Barrie!

02-09-2023 19:56

Maxwell_5 +6979

Mooi beschreven 👍

02-09-2023 19:54

Omar +17193

Wat ik altijd lekker vond aan Davy: zijn uitbundige manier van juichen. Oprechte blijdschap omdat hij een belangrijk doelpunt heeft gemaakt voor zijn club, dat ga ik wel missen.

02-09-2023 19:53

Bensco +7175

Het succes van sommige spelers laten zich niet in uitdrukken in cijfers en statistieken. Klaassen is zo’n speler. Die bracht veel meer dan het scorebord ons soms liet zien.

02-09-2023 19:51

WantAmsterdam +116219

Ik vind het juist andersom. Zijn doelpunten verbloemden hoe weinig hij eigenlijk bijdroeg.

02-09-2023 19:59

Jarisuarez +1538

Da's een echte ouwe!!!

02-09-2023 19:46

jeffrey_van_der_sluis +30584

Een column die menig AS gebruiker geschreven zou kunnen hebben, goed geschreven over ONZE Davy.❤️👊❌️❌️❌️

02-09-2023 19:39

Bjorn +12726

Supporter en speler, zeldzame clubliefde. Dank voor alles held.

Zijn goals in 2013/2014 en 2020/2021 brachten ons mede twee titels. Zeer belangrijke rol in die seizoenen.

02-09-2023 19:28

Dmen10 +1775

Davy mister 1-0 4ever ❌❌❌👍🏻👌🏻

02-09-2023 19:28

Techno303 +2635

Wat een zuurpruimen hier! Davy is gewoon heel belangrijk geweest, is niet voor niks mister 1-0 hij wist altijd door hard werken iets te forceren, wat met zijn kwaliteiten bijzonder knap is. Zouden de eeuwige talenten eens een voorbeeld aan kunnen nemen. Maar die kijken waarschijnlijk naar slap zakken zoals Bergwijn en Brobbey

02-09-2023 19:22

LukaLitmanen +82280

Hard werken?

Hij verloor standaard de mderderheid van zijn duels

02-09-2023 19:24

Cruyffie +2403

Onzin, check de data.

02-09-2023 19:38

LukaLitmanen +82280

Haha, ik baseer mij op data

02-09-2023 19:43

Tinus +10422

Al zou dat zo zijn, hard werken heeft hij altijd gedaan.

02-09-2023 20:39

Capocapo +12001

Nee op een laag iq

03-09-2023 02:41

JanTa +15865

Zuurpruimen, dat zijn nou de sussessupporters die als eersten zullen afhaken.

02-09-2023 19:50

LukaLitmanen +82280

Klaassen is de laatste 2 jaar gewoon enorm afgetakeld helaas. Terwijl hij toen pas 28 jaar was.

In zijn eerste periode had hij nog redelijk wat assists en was hij dynamisch.

Sinds zijn terugkeer in 2020 heeft hij in 98 competitiewedstrijden slechts 5 assists gegeven. Als nummer 10 is dat gewoon extreem laag.

Had steevast minste balcontacten en het aantal doelpunten was niét hoger dan andere aanvallende middenvelders.

Had van mij best als supersub mogen blijven hoor, maar salaris was te hoog voor een bankzitter

02-09-2023 19:17

AjaxHoorn +32989

Klaassen is nooit top geweest. Mijn bescheiden mening.

02-09-2023 19:31

De-King +20590

Daar ben ik het mee eens.

02-09-2023 19:58

Capocapo +12001

😅 Mr. nooit wat bereikt over Ajax aanvoerder in laatste Europese finale

03-09-2023 02:42

AFCACruijff14 +162534

Klaassen is een fan op voetbalschoenen, daarom houden we van hem. Hij snapt wat er leeft en hoe het voelt als we niet winnen. Hij snapt het Ajax DNA en identificeert zich ermee.

En los daarvan werkte zijn passie en drive aanstekelijk. Altijd voorop, altijd knallen, zo vaak een cruciale goal, zo veel prijzen en mooie momenten.

Jammer dat hij niet altijd de waardering kreeg die hij verdiende. Ik ga hem missen, ook al was hij op het veld niet meer in de hoofdrol.

02-09-2023 19:10

RN +14719

Klaassen geeft in een interview aan dat hij toe was aan een nieuwe omgeving. Dit jaar zit hij nog huilend op de stoel te vertellen dat Ajax zijn club is..

Zou hij wel weg gewild hebben?

02-09-2023 19:05

Web +178830

Dat snap ik juist heel goed
Hij het volk zat te pas en onpas hem onder uit te schoffelen
Dat vreet aan je als mens

Als ik AS aan zet en de opstelling komt binnen
Schaamteloos hoe ze met Klaassen om gaan

02-09-2023 19:09

RN +14719

Klaassen leest hier echt niet mee hoor Web hahah

02-09-2023 20:13

Web +178830

@Rajasanagara
Klopt ik heb heel veel tijd en laat mij door niemand hier beïnvloeden
Het is niet alleen hier hoor
Het is heel dit mooie land
Respect is ver te zoek

02-09-2023 21:18

Web +178830

@RN
Nee klopt
Het is stukje afreageren dus
Mooi podium voor dan

Maar als je een Ajax hart doe je dit niet
Dan steun je echte Ajacieden

02-09-2023 21:25

Simpelishetmoeilijkst +25383

Web heeft wel gelijk, en weet heel veel van Ajax en van voetbal af. Dat verdient wel wat respect.

03-09-2023 03:00

AFCACruijff14 +162534

Als hij een basisplaats had gehad was hij nooit gegaan. Maar Steijn heeft hem verteld dat hij op geen enkele positie 1e keus was. Dan snap ik dat je na gaat denken als Inter komt.

02-09-2023 19:11

MarkP +21770

Hij werd gepasseerd voor aanvoerder, steijn koos voor bergweijn. Ik had liever dat klaassen aanvoerder was en bergwijn naar inter zou vertrekken.

02-09-2023 19:18

Simpelishetmoeilijkst +25383

Goed gezien, Mark.P

03-09-2023 03:01

TheRiviera +5478

Hij zou absoluut niet weg hebben gewild maar hij heeft teveel passie voor het spel om genoegen te nemen met de bank. Vooral bij Ajax zat dat aan hem te knagen. Daarnaast pas Klaassen niet in het spel dat Ajax normaliter probeert te spelen. Nagenoeg zowat elke trainer die Ajax heeft gehad in de afgelopen jaren probeert te spelen met technisch vaardige spelers die snel kunnen handelen en combineren via het as van het veld.

Hierdoor stond Klaassen vaak in de weg. Hij is meer een valse '9' in plaats van een echte '10' omdat hij zo vooruit geschoven was. Dit werkte goed met Tadic in de spits omdat Tadic vaak zichzelf laat zakken om de bal te halen of naar de vleugels trekt. Hierdoor kon Klaassen het gat opvullen dat dat er viel.

Maar dat is normaliter niet hoe Ajax probeert te spelen. Dus als er geen plek voor je is in het systeem en je geen eerste keus bent wat moet je dan? In het huidige seizoen denk ik dat Klaassen zelfs als derde of vierde keus zou eindigen voor de '10' positie.

02-09-2023 19:21

Didulica87 +2326

Klaassen is goed in een goed team met veel kwaliteit. Ik dit team kan hij het verschil niet maken en dan ergeren de meeste fans zich aan hem. Heb van hem genoten,en de stap naar inter is fantastisch voor hem. Davy bedankt ouwe ras Ajacied!

02-09-2023 19:03

Robertini +39768

Voetballend geen meerwaarde meer, maar wel een echte Ajacied, klasse als je ziet hoeveel hij over Ajax weet etc.

02-09-2023 19:02

Web +178830

De waardering heeft hij zo verdiend
Het was niet goed meer de sleet zat er op, toch nog weer belangrijk in de laatste competitie wedstrijd
Ik denk dat wij dit jaar bij 0-0 stand als die bal er maar niet in wil. Hadden wij Klaassen nog maar

Ras Ajacied in de tijden dat je bij veel jongens vraagtekens zet

Het ga je goed Davey

02-09-2023 18:57

GGXIII +6513

Ik schakel net even in op de Eredivisie en toevallig praten ze net over Ajax.
Maar dan hebben ze het weer bijv de wedstrijd van donderdag en dat het Ajax, Ajax niet meer is etc. Niets van Ajax stond in het veld. Ondertussen stonden er ongeveer 6 jeugdspelers van Ajax in de basis en kwamen er nog 2 in.
Zijn al die analisten zo tering blind en dom of wat?.

Iedereen lult elkaar na, maar echte feiten kijken ze niet naar.

Dan ook nog deze: Borges, Medic en ook Baas (fucking jeugd, waar ze het continue over hebben) worden bij de lijstjes flops gezet tegen de 'toppers' van PSV en Feyenoord.

Ik weet niet waar fucking media mee bezig is hoor, maar dit hetze tegen Ajax neemt echt hele enge vormen aan.
Wat tf is dit voor onzin?!.

02-09-2023 18:56

Ajax114 +1706

Is geen hetze , is de keiharde waarheid. Mag toch gezegd worden ? Veel supporters hebben zoveel moeite om dit onder ogen te zien, Alles is momenteel kut bij Ajax en enorm jammer dat Kroes pas over een paar maanden kan beginnen. Hij kan echt grote schoonmaak gaan houden en Ajax zijn gezicht weer teruggeven.

02-09-2023 18:57

wijzijndebeste123 +165321

Haha pure leugens. De waarheid is dat er donderdag 8 Nederlanders id basis stonden. Dus de wanvertoning koppelen aan de aankopen is feitelijk onjuist en valse ophitsing. Datzelfde geldt voor de claim dat Ajax n vreemdelingenlegioen is vergeleken met PSV en Feyenoord:

Ajax
13 buitenlandse spelers
11 nationaliteiten

Feyenoord
14 buitenlandse spelers
14 nationaliteiten

PSV
13 buitenlandse spelers
10 nationaliteiten

02-09-2023 19:11

Ajax114 +1706

Ja dat wel maar daar ging het niet om en dat over nationaliteiten herstelden ze later. Het gaat erom dat er veel mis is binnen de club waaronder de aankopen. Maar laten we de komende weken afwachten. Ik hoop oprecht dat er een paar ons positief gaan verrassen.

02-09-2023 19:18

wijzijndebeste123 +165321

Hoe weten zij nu al dat t mis zit met de aankopen? De versterkingen voor de basis hebben nog niet eens gespeeld muv Tahirovic die t prima doet.

02-09-2023 19:21

AjaxFreak4live +296

Die media "kent" de meeste nieuwe spelers van Ajax niet. En wat de boer niet kent, dat vreet ie niet. Vrij veel "onbekende" namen zijn er binnen gekomen en voor de media is dat niet leuk, want zij kunnen weinig over deze speler kwijt om hun krantje of blaadje of programma te vullen. Dan krijg je vaak dit soort gelul. Is het een grote naam of een goede bekende uit het buitenland dan is alles top. Onbekend is bij de media bijna bij voorbaat flop. Mijn advies, laat je niet beïnvloeden door dat gezanik, kies zelf wat je wel en niet leest en laat je vooral niet beïnvloeden. Als het straks eenmaal draait staan diezelfde media vooraan, of uit jaloezie of om te pronken. Wij houden van ons Ajax! Dus fuck die media met hun negatieve bullshit!

02-09-2023 19:38

FrancescosRavioli +15380

Ik heb het vaker gezegd, maar ik denk dat Davy als 6 bij ons wel had gekund. Met de opdracht om niet de 16 in te lopen, behalve met een corner.

Desalniettemin vind ik hem voor andere posities niet goed genoeg. Weinig betrokken bij het spel.

In die zin een rare speler. Of een geschikte 6, of misschien als spits.

Als Ajacied ga ik hem missen, maar als speler zeker niet. Wel hoop ik dat hij terug wil komen na zijn spelers carrière, want het is geen domme jongen en hij heeft z'n hart en motivatie wel op de juiste plek.

02-09-2023 18:53

Terugnaardemeer +10644

Als team manager zou kunnen of iets bij marketing. Totaal de verkeerde persoonlijkheid om als (jeugd)trainer aan de slag te gaan.

02-09-2023 18:56

FrancescosRavioli +15380

Like I said: hij is iig niet dom.
Verder zou die allicht ook voor mental coach kunnen leren (voor het 1e. Niet de jeugd).

02-09-2023 18:58

Terugnaardemeer +10644

Als Mental coach in de vorm van motivator zie ik hem wel slagen. Als mental coach in de vorm van therapeut zou hij nog een hele lange weg moeten afleggen en dan nog betwijfel ik of hij echte meerwaarde brengt. Dan zou ik eerder voor Pasveer kiezen.

02-09-2023 19:06

AFCACruijff14 +162534

Niet in de 16 lopen? Daar lag nou net zijn grote kwaliteit.

02-09-2023 19:12

FrancescosRavioli +15380

Hij was wat meer naar achteren onder Bosz en bij Werder veel beter. Verdeelde het spel beter. Was beter aanspeelbaar en liep beter. Juist Klaassen is met het spel voor zich een heel goede onderschepper. Echter heb ik zelf de indruk dat hij niet graag op 6 speelt.

De wedstrijden onder Bosz dat hij wat meer naar voren stond speelde hij vaak al minder. Dat was toen al een punt van discussie.

Juist zover voorin heb je weinig aan hem. Ik vind hem echt beter als hij de ruimte nog in moet lopen dan dat hij er al staat. Met de rug naar de goal spelen kan die niet en als hij zover voorin staat is die nooit aanspeelbaar.

Als Klaassen de loopintelligentie van Donny had op 10 was hij topscorer van de Eredivisie geweest. Hetgene wat Donny niet goed kan, kan Davy uistekend: afmaken

02-09-2023 22:52

Terugnaardemeer +10644

Het is leuk om in de Arena fans te ontmoeten. De supporter Davy is daar niet een speciaal genoeg voor om hem onaantastbaar te maken. Dan stijgen fans als Vaart en Sjaak daar ver boven uit. Voor de speler Davy kwam je niet naar de Arena. Blijft over de strijder Davy waar ik in zijn eerste periode nog wel respect voor op kon brengen, maar op het eind was hij vooral de gefrustreerde werknemer die zelf weinig meer toevoegde.

02-09-2023 18:52

AFCACruijff14 +162534

Pffffffff. Really?

02-09-2023 19:12

Terugnaardemeer +10644

Mijn onderbouwde mening over Klaassen. Maar ik kijk als fan en niet als supporter.

02-09-2023 19:17

Sambavleugels +18743

Goed verwoord.

02-09-2023 20:09

BackInBlack +14595

Echte Ajacied
Dat zeker wel

02-09-2023 18:42

Geus +4776

Mooi omschreven! Precies hoe ik tegen Klaassen beleefde. Voetbal is emotie en het gaat niet altijd om hoe goed een speler is. Maar ook om de clubliefde van een speler en Klaassen is een echte Ajacied.

02-09-2023 18:19

Ajax114 +1706

Bij hem dacht ik altijd dat hij wel zou scoren. Iets wat je bijvoorbeeld bij Taylor en Berghuis totaal niet hebt. Had zo graag hen zien vertrekken in plaats van Klaassen.

02-09-2023 18:18

Bky +56798

Beetje sneu om Taylor zo af te schrijven. Kind van de club, speelt al meer dan 13 jaar bij Ajax. Beetje respect voor een dergelijke cultuurbewaker.

02-09-2023 18:31

LukaLitmanen +82280

Berghuis heeft meer goals, meer assists, meer key passes, meer balcontacten, meer gewonnen duels, meer voorzetten, meer gecreëerde kansen en meer snelheid.

Het zou krankzinnig zijn als je berghuis had weggedaan tov Klaassen

02-09-2023 19:19

Mivado +3327

'Los van zijn spel'.. Het gaat om een voetballer..

02-09-2023 18:13

stefanAFCA5 +2255

Eerlijk, je bent niet verder dan de titel gekomen of wel?

02-09-2023 18:47

Tecmessa +1787

Wederom spot on Bademba, leuk om te lezen! Hier hetzelfde sentiment ook.

02-09-2023 18:02

MrPink +82010

Naast speler ook een echte supporter met liefde voor de club.

Succes bij Inter.

02-09-2023 18:02

Dirigent +6889

Het klinkt raar maar ik mis Klaassen nu al, hij is toch altijd gevaarlijk rondom de 16, echt een speler die uit het niets een goal kan maken.

Gaat nog een paar hele belangerijke goals maken voor Inter dit seizoen!!

02-09-2023 18:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.