Klaassen over terugkeer naar Ajax: 'Ik zei: trainer, ik wil gewoon naar huis'

door Jesse ter Haar 104

Bron Ziggo Sport

Klaassen over terugkeer naar Ajax: 'Ik zei: trainer, ik wil gewoon naar huis'

door Jesse ter Haar 104

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen wilde in 2020 koste wat het kost terug naar zijn jeugdliefde: Ajax. De middenvelder stond destijds onder contract bij Werder Bremen en hij moest zijn emoties in de strijd gooien om een terugkeer naar Amsterdam te verwezenlijken.

'Het begon een beetje in februari', vertelt Klaassen bij Inside Ajax. 'Marc (Overmars, red.) stuurde me voor het eerst een berichtje. Toen dacht ik: ja, in principe lijkt me dat wel wat. Ik was ook in degradatiestrijd met Werder Bremen, dus ik zei: laten we het na het seizoen bekijken, want ik heb het nu druk zat. Daarna bleef het rustig, tot de voorbereiding. Toen zei Marc echt: we willen ervoor gaan. Toen duurde het nog een week of twee, drie voordat het echt rond was.'

'Daarvoor ben ik een paar keer echt boos geworden, omdat ik het gevoel kreeg dat Bremen me niet echt wilde laten gaan', openbaart de Ajacied, die tranen inzette om het voor elkaar te krijgen. 'Ik ben naar de trainer gegaan en heb gezegd: ik wil eigenlijk gewoon weer naar Ajax, naar huis. Ik zei: ik kan ook niet alles meer geven en dat vind ik niet eerlijk tegenover jullie. Toen zei hij: ik ken je toch. Als het niet doorgaat, geef je toch weer honderd procent. Ik zei toen dus: trainer, ik wil gewoon naar huis. Dit is het gewoon. Hij zei: ik ga je helpen, als jij zaterdag nog één keer voor mij speelt.'

Het voelde voor Klaassen niet goed om zich tegen Werder Bremen te keren, maar het voelde voor hem tegelijkertijd alsof hij geen keuze had. 'Ik wilde me niet zo opstellen en mijn team niet in de steek laten, dat was het ergste. De trainer begreep het toen pas echt. Het was niet zo dat ik gewoon iets wilde, maar het was zo speciaal voor mij. Bij een andere club was het niet zo gegaan, zeker niet. Het is gewoon je club.'

Klaassen sinds zijn terugkeer

Inmiddels is Klaassen alweer bijna drie jaar terug bij Ajax en hij heeft nog altijd zijn waarde. Het presteren in het shirt van de club is voor hem van groot belang. 'Je gaat op je hoogtepunt weg en als je terugkomt, verwachten mensen dat of nog meer. Ik had mezelf de druk opgelegd dat ik nog beter moest zijn dan voorheen. Dat is wat mensen gaan verwachten. Je hebt ook weleens jongens die terugkomen, dan wordt het geen succes en word je daaraan herinnerd. Dat wilde ik echt niet.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Chris86 +318

Davy is een Ajacied. Misschien niet op zijn top, maar stiekem oh zo belangrijk en een mentaliteit waar we toch een chronisch tekort aan hebben helaas..

10-06-2023 14:54

AINIESTA +44330

Die mentaliteit van verstoppen? Je medespelers in de steek laten als ze zoeken naar een aanspeelpunt? Die mentaliteit? Die kunnen we missen als kiespijn.

11-06-2023 12:33

Web +178830

Klaassen heeft de opdracht van de trainer om diep te staan
Ten Hag maar ook Arne Slot doen dit
De CV moet inschuiven, de backs binnen door komen, zodat je een overtal op het middenveld krijgt
En daarom moet de nummer 10 Klaassen, Til
En Dani de Wit diep staan, en kijken waar ze de ruimte zien

Maar dit Ajax had geen CV en backs die binnen door komen, toch moest Klaassen hetzelfde blijven doen. Daardoor komt je middenveld te zwemmen
Gebrek aan voetbal inzicht bij Heitinga en Schreuder

Nederland heeft geen creatieve nr 10 meer jammer genoeg

10-06-2023 13:56

Sambavleugels +18681

Xavi Simons.

10-06-2023 14:03

Web +178830

Ja hadden wij die maar

10-06-2023 14:07

Web +178830

Gouden kerel is het
Maar daar heb je verder niet veel aan als het voetballend niet over houd

Ik blijf wel zeggen dat het woord verstoppertje zo slecht is.
De opdracht van de trainers is, diep staan blijven, kijken waar de ruimte komt
Hij mag helemaal niet inzakken van de trainers
In principe hebben die hem verknalt
Zo onterecht om hem af te vallen

Arne Slot deed het ook bij zowel Til als Dani de Wit

10-06-2023 12:53

Eurysaces +29499

"Je hebt ook weleens jongens die terugkomen, dan wordt het geen succes en word je daaraan herinnerd."

Waar is de spiegel voor Klaassen? Goede jongen, maar heeft geen enkele waarde voor Ajax. Staat talent in de weg en frustreert het voetbal met zijn aanwezigheid. Enige reden dat hij blijft, is zijn contract bij Ajax, geen enkele andere club gaat dat salaris betalen.

10-06-2023 12:09

ArnoAjax +1663

Was er niet iemand die Mr 1-0 werd genoemd?!

10-06-2023 16:40

w86 +9338

Koste wat kost wilde hij terug naar Ajax. Staat me bij dat er nog even flink is onderhandeld over zijn miljoenensalaris.

Vond zijn terugkeer best te begrijpen, maar achteraf kan je zeggen dat het (terug)kopen van eigen spelers niet echt een succes is gebleken met Klaassen, Promes, Bergwijn, Brobbey.

10-06-2023 10:54

AINIESTA +44330

Het is gewoon ook luiheid van Overmars geweest.

10-06-2023 10:55

AINIESTA +44330

Dat echte Ajacied verhaal komt me ook hier de strot uit. Denken jullie nou echt dat ie zo graag naar Ajax wou omdat hij zo graag naar huis wou? In 2020 waren wij de enigen die überhaupt geïnteresseerd waren in Klaassen. Als ie was geslaagd bij Everton en 3 succesvolle seizoenen(basisspeler) had gehad daar in de PL, denk je nou echt dat ie dan 'naar huis' wilde? Nope. Die had gewoon geen zin meer in degradatievoetbal.

10-06-2023 10:53

Robertini +38975

Daarnaast verdient hij ook meer dan 3 miljoen per jaar. Dat is meer dan de best betaalde speler bij Werder. Ajax heeft gewoon het meeste geboden.

10-06-2023 11:00

AINIESTA +44330

Precies, het was gewoon een stap vooruit. Zowel sportief als financieel. Het was gewoon een 'way out' voor Klaassen die week in week uit de punten bij elkaar moest sprokkelen om niet te degraderen.

Als PSV hem hetzelfde aan had geboden was ie daar misschien ook wel beland ipv thuis. En laten we niet doen alsof echte Ajacieden sowieso nooit naar PSV zouden gaan.

10-06-2023 11:17

Robertini +38975

Klopt, ik heb wel het idee dat Klaassen en echte Ajacied is, maar z'n transfer is daar geen bewijs van. Zelfde met Daley Blind en nog erger met Brobbey en Bergwijn

10-06-2023 12:32

Web +178830

Blind was het goede CL jaar enorm goed hoor

10-06-2023 12:59

AINIESTA +44330

Klopt Blind was gewoon echt goed, sinds vorig seizoen wel minder maar heeft enorm veel waarde gehad z'n eerste 2 jaar.

10-06-2023 13:18

Robertini +38975

Ik zeg ook totaal niets over kwaliteit hier, heb het enkel over hun motivatie om terug te keren. Daley was bankzitter bij united en lag ook niet geweldig in de markt. Ajax heeft miljoenen in transfersom en salaris betaald.

10-06-2023 15:03

WantAmsterdam +115917

Het is bizar, voert die een keer een interview waar die niet over speeltijd jankt, is die weer een held.
Het is Klaassen die blij mag zijn met Ajax, niet omgekeerd. Deef-Jan mag Ajax op zijn blote knieën danken dat hij hier mag spelen, niveau Utrecht deze gozer.

10-06-2023 15:22

AINIESTA +44330

Bizar idd. Held omdat ie wel even voor 3 miljoen per jaar bij Ajax wilt voetballen, op z'n favoriete positie, in de CL. Poeh hey wat een zware opgave. Zonder Ajax speelde hij nog bij Werder, of bij Utrecht of ergens in de zandbak. Mensen zijn echt zo makkelijk in te pakken met uitspraken als 'terug naar huis'. Hup gelijk een held, lachwekkend.

10-06-2023 16:12

WantAmsterdam +115917

Echt man, dan wordt zijn geklaag bij de trainer en in de media en zijn oncollegiaal gedrag richting jonge talenten door doelpunten te claimen wel weer vergeten.
Ik vind Deef een irritant mannetje en een nog irritantere voetballer.

10-06-2023 16:16

AINIESTA +44330

Ook dat nog ja. Hoe zielig ben je wel niet om als zogenaamde ervaren kracht een doelpunt (onterecht ook nog!) te claimen van een talent wat net komt kijken en nog niet zo vaak heeft gescoord. Een grove schande eigenlijk. Hopelijk worden we deze zomer van hem verlost.

10-06-2023 16:30

LukaLitmanen +81896

Gezien zijn leeftijd zou je verwachten dat hij nu op de top van zijn kunnen is.

Gek genoeg wordt hij elk seizoen minder.

In zijn eerste periode was hij veel beslissender en beter dan nu.

5 assists in 95 eredivisie wedstrijden kán echt niét als nummer 10 sinds zijn terugkeer

10-06-2023 10:09

AINIESTA +44330

Het is 1 grote grap, Klaassen als 10. Helemaal bij een club als Ajax, waar we voorheen oa Bergkamp, Litmanen, van der Vaart, Sneijder, Eriksen en Ziyech hadden staan. Sinds ik Ajax volg in ieder geval. Richard Knopper voegde zelfs nog meer toe dan deze balletjeswachter. We hadden net zo goed Dani de Wit of Ekkelkamp kunnen behouden. Had ons enorm veel salaris gescheeld en hadden we die 12 miljoen in de zak kunnen houden. Maar los van dat bedrag, Klaassen kreeg volop kansen en minuten als nr10 en een Kudus wordt weggestopt in de spits, rechtsbuiten of op de bank. We gaan van middenvelders Schone, Frenkie, Ziyech, van de Beek en komen een jaar later aanzetten met Klaassen. Overmars deed ook maar wat soms. Het sloeg echt helemaal nergens op!

10-06-2023 10:48

LukaLitmanen +81896

Mee eens.

Als je Klaassen wil opstellen, kan je hem hoogstens op 6 zetten dan kan hij als waterdrager spelen.

Overigens vind ik Vd Beek en Schöne prima spelers maar geen spelers die Ajax beter maken.

10-06-2023 11:31

AINIESTA +44330

Klaassen als meest centrale man van je elftal. Lijkt me ook verre van ideaal. We ergeren ons al aan Alvarez zijn opbouwende vermogen maar Klaassen is nog een graadje erger. Die zal z'n man op 6 volgen, niet bij balbezit tegenstander maar als Ajax de bal heeft.

Hoe kan je trouwens zeggen dat Schone en van de Beek Ajax niet beter maken? Die waren ook gewoon heel belangrijk in 2018/2019. Misschien iets minder belangrijk dan Frenkie, Ziyech en Tadic maar als we daar Alvarez en Klaassen hadden staan in 2018 waren we de groepsfase niet eens uitgekomen.

10-06-2023 11:37

Web +178830

Jij wil het niet snappen
De haat spat er van af bij jou
Jij kan er totaal niet rieeel naar kijken

Het zijn opdrachten van de trainers hoor

10-06-2023 13:02

AINIESTA +44330

Opdracht van de trainer om zo weinig mogelijk te creëren? Zich te verstoppen? Heeft ie een verbod gekregen op een steekpass geven? Wat een onzin weer. Gelukkig ben ik wat gewend van jou.

10-06-2023 13:19

Web +178830

Ja je ziet het ook bij Arne Slot
CV word een extra middenvelder, backs komen binnen door
En de nummer 10 moet diep staan
Ten Hag deed dit al jaren
Daarom altijd die onzin dat Ajax maar een echte middenvelder heeft

Beter naar de tactiek kijken
Niet de speler alleen afvallen

10-06-2023 13:49

AINIESTA +44330

Ten Hag na het eerste seizoen was het middenveld ook een linie waar amper gevoetbald werd. Alvarez als 6, Promes als 10 later Klaassen er nog bij. Dus geen idee waarom je Ten Hag erbij haalt als zogenaamde standaard. Van Ziyech op 10 naar Klaassen. Ff serieus, zelfs jij moet zien dat dit een enorm verschil is qua type en niveau.

10-06-2023 13:55

LukaLitmanen +81896

Web zit weer de moraalridder uit te hangen, zie ik.
Je mag niks zeggen over Blind en Klaassen.
Ondertussen mogen Bassey en Wijndal wel bekritiseerd worden.

10-06-2023 14:09

Dolberg25 +8857

Wat mij betreft blijft Klaassen nog voor een jaar, zolang hij maar accepteert dat hij niet in de basis hoort. Perfect voor de laatste twintig minuten, alhoewel je natuurlijk kunt betwijfelen in hoeverre zijn salaris is te verantwoorden voor een rotatie speler.

10-06-2023 09:48

Jeugd +24619

Echte Ajacied met neusje voor de goal.
Altijd ter discussie omdat het geen stylist is. Stats altijd top👍
Ik zou hem er wel bijhouden volgend jaar. Alleen wel duidelijk maken dat hij niet moet rekenen op basis.

10-06-2023 09:47

JTajax +10717

Stats zijn helemaal niet top... Scoort alleen regelmatig, alle andere stats zijn vrij beroerd voor een 10

10-06-2023 10:58

Robertini +38975

Stats top? 3 assists voor een 10 noem jij top? Vorig seizoen zelfs geen enkele assist.

10-06-2023 11:03

Jeugd +24619

60% basis
60%
76% speelminuten
3 assists 8 doelpunten

Ik doel op zijn carrière bij Ajax.
Maakte ook in 3 seizoenen achter elkaar 12 en 13 en 14 goals en soms 10 assists dan heb je toch een aardig aandeel.
Dat je zuur wilt zijn moet je zelf weten. Voor mij is het een echte Ajacied die veel belangrijke goals maakte

10-06-2023 12:32

Ajax34 +3982

Ik heb me ook vaker gestoord aan Davy dit jaar ,maar aan welke speler niet.
Ik denk dat velen vergeten dat Davy het niet moet hebben van zijn creativiteit, hij heeft andere creative spelers nodig om goed te kunnen presteren. Laten we er daar nu een heel stuk minder van hebben. En de creative spelers die we nog hebben zijn er te weinig voor een goed Ajax.

10-06-2023 09:44

AINIESTA +44330

Een 10 die het niet moet hebben van creativiteit, dat zegt toch al alles? De 10 die het moet hebben van de creativiteit van anderen. De wereld op z'n kop.

10-06-2023 11:28

Postmus +1159

Klaassen is een speler die altijd bruikbaar is, zijn loopvermogen en mentaliteit zijn altijd aanwezig. Daarnaast ook vaak belangrijk met een doelpunt wanneer het nodig is. Hij is niet technisch verfijnd en dat is ook niet nodig. Hij beheerst andere facetten beter dan andere spelers.

10-06-2023 09:37

VanOranjeNassau +1304

Davy, echte Ajacied! Je hebt hem gewoon nodig in je team!! Hoop komend seizoen wat minder gefrustreerd dan in de tweede helft van het afgelopen seizoen, maar Davy blijft een topper!

10-06-2023 09:30

AINIESTA +44330

'Je hebt ook weleens jongens die terugkomen, dan wordt het geen succes en word je daaraan herinnerd. Dat wilde ik echt niet.'

Ehhhmmmmmm....

Gewoon een enorme flop gebleken. De meest neppe nr 10 ooit. Geen actie, geen steekpass, blokkeert zelf alle passlijnen in de opbouw naar zichzelf en komt pas tot leven als er wat te halen valt in de 16. Met 20 balcontacten in 1 helft mag je al blij zijn bij hem. Echte Ajacied, prima kerel ook voor de rest, dat geloof ik best. Maar als ie gewoon mee kon in de PL en daar niet was geflopt dan vraag ik me af of ie dan ook zo graag naar huis wilde op z'n 27ste, zogenaamd z'n beste jaren. Had never nooit teruggehaald moeten worden voor 12(!) miljoen en 3 miljoen salaris per jaar. Overmars had ook echt z'n slechte aankopen en dit was er absoluut 1 van.

10-06-2023 09:03

AjaxDordt +14021

Mwah, in 20/21 heeft ie z'n waarde nog wel bewezen hoor

10-06-2023 10:50

AINIESTA +44330

Ja hij pistte hier en daar een bal erin. Het minste wat je kan verwachten van iemand die zich volledig wegtrekt van het spel en aast op andermans creativiteit en zelf nauwelijks wat kan creëeren.

De Wit of Ekkelkamp hadden ook vast hun goals meegepikt in een dominant Ajax in de eredivisie.

10-06-2023 10:54

JCMS +2080

Klaassen is een Ajacied in hart en nieren. Passioneel en oprecht trots om bij Ajax te voetballen. In z’n eerste seizoen na z’n terugkeer is hij zeker van waarde geweest en heeft belangrijke goals gemaakt. Helaas is hij zeker dit seizoen veel minder geworden en loopt hij nu de jeugd in de weg. Als Klaassen echt zoveel om Ajax geeft dan moet hij zich realiseren dat het tijd is om een stap opzij te doen en zonder mokken genoegen nemen met een reserve rol of hij moet door de voordeur vertrekken.

10-06-2023 07:33

Bergkam +4653

Wie was er wel goed dit seizoen? Davy heeft een enorme inzet elke wedstrijd.
Vaak met één keer raken het spel trachten te verleggen. Functionele techniek noemde Cruyff dit. Redelijke kopper en regelmatig op de goede plek voor de goal. Als de zg. sterren niet leveren, valt het voor de waterdragers ook niet mee zich te onderscheiden. Gewoon blijven die ras-Ajaxied wat mij betreft.

10-06-2023 08:55

Robertini +38975

Enorme inzet is leuk, maar misschien nog veel leuker als hij daadwerkelijk de bal aanraakt.

10-06-2023 11:05

JCMS +2080

Een waterdrager hoort niet op 10 te spelen bij Ajax.

10-06-2023 14:01

Opperhoofd +12551

Heerlijk stuk om te lezen, Klaassen een super Ajacied

10-06-2023 07:06

Ajacied1981 +17412

Lekker bij de selectie houden

10-06-2023 07:04

jerryisthename +31669

Een man die écht van zijn cluppie houdt...mooi. Goeie gozer bovendien. Is gewoon te prijzen en kun je alleen maar respect voor hebben.
Jammer dat het afgelopen seizoen behoorlijk minder is geworden - 'Mr. 1-0' (scoort sowieso bijna niet meer) is niet meer. Jammer. Niks aan te doen. Ik hoop dat hij nog ergens lekker kan ballen op niveau. All the best, Davey! 🤍❤️🤍

10-06-2023 03:48

Semmier +625

Clubliefde bestaat nog! Zie Klaassen en Daley Blind. Jammer dat ze beiden het niveau niet meer aankunnen, want ik gun die gasten het beste

10-06-2023 02:12

DankzijCruijff +48641

Als je dat laatste echt niet wilt, Deef, houd de eer dan aan jezelf en maak dat je wegkomt.

Mooie kerel verder en een echte Ajacied, maar dat staat er los van.

10-06-2023 00:58

DonAdam +2360

Ik hou niet zo van Bundesliga voetbal, maar in de coronatijd zat ik verplicht maanden thuis en alleen de Bundesliga ging door met spelen, dus toen ben ik gaan kijken. Uiteindelijk keek ik alleen Bayern, Dortmund, de enige twee elftallen met goed voetbal, èn Werder, omdat Davy daar speelde en Werder leek te degraderen. Het was heel spectaculair hoe Davy Werder bij de hand nam en op wilskracht een vechtmachine machine maakte, die bijna niet te kloppen was. Bv Wout en Wolfsburg vond ik geen reet aan om te kijken.

Davy speelde daar als CM en wat zijn trainer zegt klopt, hij was de motor van dat elftal en gaf 300%. Ik vond het openbarend, omdat ik hem vooral kende als de lopende 10 die op het juiste moment in de 16 verscheen.

Hoe dan ook, hoewel het beste er bij hem vanaf is, kan deze echte Ajacied bij mij geen kwaad doen. Vooral ook omdat zijn functionele techniek meer dan in orde is en hij altijd zijn (zeer belangrijke) goals meepakt. Ik vind de gemiddelde reactie over Davy hier beneden peil. En eerlijk gezegd getuigen van het ontbreken van elk inzicht en kennis; dit kan je als Davyhater in je broekzak steken;)

10-06-2023 00:55

eenAjaxfan +20265

Mooi gesproken, Don.

10-06-2023 07:08

AdK +1653

Insgelijks, mooi verwoord!

Er praten velen hier over clubliefde en winnaarsmentaliteit, deze man heeft meer dan één belangrijke goal gemaakt.
En toch ons eigen affakkelen, wat zijn sommigen toch aan het doen…

10-06-2023 08:49

AINIESTA +44330

Leuk dat ie 300% geeft bij Werder om hier vervolgens z'n teamgenoten in de steek te laten die wanhopig op zoek zijn naar een aanspeelpunt op het middenveld en hij weer eens verstoppertje speelt.

10-06-2023 09:07

FrancescosRavioli +15099

Hij speelde bij Bremen niet op 10. Dus een aanspeelpunt wezen was daar niet in die zin zijn functie.

11-06-2023 16:35

AINIESTA +44330

Op 6 en 8 moet je nog meer een aanspeelpunt zijn voor de verdediging. Dus waar heb je het over.

11-06-2023 19:57

Turbo +41770

Je bent lekker bezig. Iedereen die Klaassen niet geweldig vind is een hater met weinig inzicht en kennis, en in een ander topic noem je iedereen die FdB niet geweldig vind een gloryhunter.

Klaassen kan er geen reet van. Frank ook niet. Het is emotie. Niks anders.

10-06-2023 09:10

DonAdam +2360

Het gaat mij vooral om het ontbreken van respect voor iconen; de lijst waar geen respect voor is, is enorm. Eigenlijk alleen Johan Cruyff is heilig, ook San Marco wordt als een lulletje rozenwater weggezet.

Als jullie vinden dat je zo hard mag zijn voor onze iconen, mag ik er met gestrekt been ingaan om hen te verdedigen. Maar dan is men opeens gepikeerd.....

Hoe dan ook, de hele selectie is dit seizoen door het ijs gezakt, dus ik vind het onterecht en laag bij de grond om er spelers uit te lichten. Ze hebben allemaal gefaald.

11-06-2023 00:31

Ricoteb +53174

“Iedereen die het niet met mij eens is, mist elk inzicht en kennis, dit kan je als Davyhater in je broekzak steken”. Nou nou hier moet ik eventjes van bijkomen hoor.

10-06-2023 09:22

Robertini +38975

Je moet gewoon kijken naar z'n huidige prestaties en momenteel is het telkens 3x slechter als Davy invalt. Hij scoort soms wel, maar voor een Ajax middenvelder is 8 goals en 3 assists nou ook niet bepaald bijzonder. Zelfs Edson heeft 3 assists en dat is een halve verdediger.

Dus dan moet je afwegen, weegt zijn aantal goals/assists op tegen het verslechtende effect dat hij heeft op ons spel. Helaas is dat een nee. We hebben alle belangrijke wedstrijden verloren of gelijk gespeeld, de enige belangrijke goal die hij heeft gemaakt was tegen Feyenoord.

Dat gezegd, niet nodig om hem wattenstaafje oid te noemen. Het ligt bij hem nooit aan inzet, maar aan kwaliteit, daar kan hij verder niks aan doen, het is gewoon een Ajacied.

10-06-2023 10:30

Mosquito +4263

De meeste supporters hier zijn goed in het wegjagen van echte Ajacieden. Zonder dat deze supporters ook maar enig verstand of inzicht hebben van wat deze mensen kunnen betekenen voor de club. Ben het er mee eens dat we niet per se AJAX DNA moeten eisen, maar degene die het hebben kunnen we wel wat meer koesteren.

Voor nu zitten we opgescheept met een Duitse DV, waarschiinlijk Noorse trainer, geen directeur en het seizoen begint over NOG GEEN 3 weken.

Ik ben Ajacied en steun een ieder ander die de liefde met mij deelt. Davy, mijn steun heb je.

Net als Blind & vd Sar.

10-06-2023 18:47

FrancescosRavioli +15099

Davy z'n grootste manco is dat hij van mening lijkt te zijn dat hij goed rendeert op 10. Ik vond hem met de punt naar achteren veel beter voetballen. Zowel bij Werder als onder Bosz (bij Bosz speelde hij ook wel eens verstoppertje). Klaassen moet niet met de rug naar eigen goal spelen en niet te diep staan.

Als Davy erbij wordt gehouden voor de 10 positie en dat systeem, zou ik de directie willen smeken om afscheid van hem te nemen. Ik denk dat je als 8 of 6 nog wel veel aan hem kan hebben.

11-06-2023 16:34

Ajax4Live123 +666

Goed gesproken. Idd zure gasten hier met hun abc tactische inzichten. Zijn erg vol van zich zelf en zouden bij wijzen van spreken zelf allemaal nog beter in het veld kunnen doen. Zoals ze zich hier uitspreken zouden dat de tactische experts moeten zijn die Ajax in moet huren want ze kunnen het allemaal beter. Het is makkelijk roepen aan de zijnlijn.

Het is gewoon een k jaar geweest waar het met beide trainers niet lukte, waar er geen chemie was tussen de ploeggenoten en waar er te veel spelers verkocht zijn ( missen dus automatismes ) en er niet goed ingekocht is om complementair aan elkaar te zijn. Dan is het voor elke speler moeilijk om alles er uit te halen wat er in zit.

Sommige geven aan dat een trainer geen enkele invloed heeft op het spel.
In mijn ogen is een trainer iemand die de juiste combinatie aan speler ( elke keer rekenening houdend met de tegenstander) een tactisch plan laat uitvoeren als team. Als dat goed gebeurd dan heb je het winnende team. Maar als we de spelers niet hebben die complementair aan elkaar zijn als team dan vervallen in het gebrei en zal niets lukken. Ook Davy kan dan geen potten breken.

Alleen de hele grote spelers kunnen echt op eigen houtje een wedstrijd beslissen zonder hun teamgenoten daarbij nodig te hebben. Maar die kunnen wij als Ajax niet betalen. Mannen als Davy moet je er gewoon bij hebben. En als het team draait zal ook Davy zijn waarde nog linnenkasten zien

17-06-2023 10:53

036AFCA97 +146646

Goede kerel en echte Ajacied, alleen ik kan z’n manier van voetballen gewoon niet uitstaan. Ik hoop voor Davy (en voor mezelf) dat er gewoon een mooie MLS club komt waar die dik kan cashen in een mooie stad.

10-06-2023 00:37

RadheAjax2021 +17846

Hij kan best blijven bij Ajax. Maar hij is geen basisplaats materiaal.

10-06-2023 00:27

gi0vanni +7123

Als we in niveau omhoog willen moeten we af van de spelers die boven de 3 mil verdienen maar niet presteren. Maar dat gaat helaas niet lukken.

10-06-2023 00:27

AjaxHoorn +32989

Kijk we maken hem allemaal belachelijk omdat het een onwijs irritante voetballer is. Maar natuurlijk doet hij er alles voor om belangrijk te zijn.

10-06-2023 00:04

Ajax '69 +3830

Een onwijs irritante post dit.

De beste man heeft een prima functionele techniek, versnelt het spel met een keer raken, loopt zich kapot en scoort goals. Als je dat niet wilt zien, dat mag, en... misschien is het beste er ook wel vanaf.

Maar je toon, en die van vele anderen hier, over deze meer dan prima ajaxvoetballer vind ik echt respectloos.

10-06-2023 01:17

Turbo +41770

Hij maakt de minste meters ivm al zijn collega middenvelders. Qua rendement doet hij het ook minder dan zijn concurrenten. En dat 1 x keer raken is uit angst, hij durft de bal niet aan te nemen.

10-06-2023 09:13

Ajax '69 +3830

Je mag uiteraard zeggen dat je een speler niet graag ziet. Dat is alweer een stuk minder respectloos dan onwijs irritant. En, zoals ik al schrijf ben ik het eens met het feit dat het beste er waarschijnlijk helaas wel vanaf is. Het gaat mij met name om de respectloze manier waarop echte ajacieden hier vaak beschreven worden (en medeformuleden meteen worden aangevallen als ze een andere mening hebben, triest).

10-06-2023 10:43

Psychevore +21186

Lijkt me echt een fantastische kerel. Alleen is hij echt het tegenovergestelde van wat Ajax speler moet zijn, met zijn Filipo Inzaghi statistieken op het middenveld. Echt verschrikkelijk.

09-06-2023 23:34

Bjorn +12238

Toch alweer twee titels en een beker rijker. Baas.

09-06-2023 23:26

Flipper33 +6826

Als die nu eens zijn voeten zou laten spreken maar goed hij is niet zo goed kan alleen nog maar irritant gedrag vertonen op het veld

09-06-2023 23:21

Tommyshelby +128427

Waarom kan de grootste Ajacied niet gewoon de beste speler zijn..

Had hij het lichaam en talent van Kudus maar.

09-06-2023 23:09

WantAmsterdam +115917

En de creativiteit van Tadic.
Lichaam van Kudus wel zonder blessures.

09-06-2023 23:18

Ajax '69 +3830

Gelukkig heeft hij niks van Kudus want daar hebben we al bijna vier jaar écht helemaal niets aan gehad. In mijn ogen is Kudus een overschatte broodvoetballer die héél soms weergaloos is maar, helaas, eigenlijk niks toevoegt aan je elftal. Weg ermee.

10-06-2023 01:20

Ricoteb +53174

Ik heb nog nooit zoveel van een Ajacied gehouden als persoon, maar dan wel zo gehaat als voetballer. Je gunt die jongen zo erg de kwaliteiten en de techniek van een arrogante hork als Noa Lang, maar helaas is Klaassen een voetballer waar Ajax zo snel mogelijk vanaf moet.

09-06-2023 23:07

Ajax '69 +3830

Gehaat? Doe eens normaal.

Klaassen is aantoonbaar een van de betere spelers van Ajax in de laatste tien jaar. Het beste mag er intussen misschien vanaf zijn, en dat mag je vinden, maar haat erbij vermelden is in mijn ogen gewoon simpel gedrag.

10-06-2023 01:25

Henkjanklaas +20596

Die haatzaaierij tegen klaassen bevalt me niet. Hij is niet zo goed meer als voorheen maar is in het strafschopgebied en daar omheen best nog van waarde. Davy zal alleen genoegen moeten nemen met meer als invaller. Helemaal niet erg want hij pikt best wat goaltjes mee. Het hangt er ook helemaal van af waar Mislintat deze zomer mee aan komt zetten. We moeten toppers halen om meteen weer kampioen te worden. Eeg belangrijk met de nieuwe opzet van en verhoogd prijzengeld in de CL.

10-06-2023 02:05

Ricoteb +53174

Haha ja joh ga mij even vertellen wat ik van iemands voetbalkwaliteiten moet vinden. Ik erger me simpelweg kapot aan Klaassen. Als ie basis staat, weet je alweer dat het qua positiespel een lastige wedstrijd gaat worden. Als ie wissel staat en hij staat klaar om in te vallen, weet je alweer dat je de controle over de wedstrijd gaat verliezen. Maar dan pist ie weer eens een balletje over de lijn vanaf de vijfmeterlijn, en dan is het meteen weer de held. Hij heeft zeker zijn waarde gehad, maar dat is inmiddels flink verleden tijd. Sinds zijn terugkomst, hebben we met hem als basisspeler nog nooit een langdurige periode echt goed gespeeld. Maar teer vooral op sentiment want ja “mister 1-0”, maar ik zou Klaassen als eerste proberen te verkopen deze zomer.

10-06-2023 07:38

Ajax '69 +3830

Prima. En je moet helemaal niets. Je kan intussen ook best gelijk hebben over de huidige inbreng van Klaassen. Maar 'haten' slaat nergens op.

10-06-2023 10:51

Robertini +38975

Gehaat ALS VOETBALLER, daar is echt niks mis mee. Doe niet zo gek. Hij zegt juist dat hij van hem houdt als persoon. Hij heeft het dus direct over z'n voetbalkwaliteiten, waar ik ook een hekel aan heb.

Daarnaast is hij juist aantoonbaar een van de slechtste, ik weet niet welke statistieken jij bekijkt, maar qua balcontacten, goals en assists, balbezit en dribbels, doet hij het dit seizoen echt matig tot slecht.

10-06-2023 11:10

Ajax '69 +3830

Lezen. Dit seizoen. Ik heb het over 'van de laatste tien jaar'....

10-06-2023 11:17

DeHeerVanDeMeer +25164

Davy is een supporter op het veld Mister 1-0 👍❌️❌️❌️

09-06-2023 22:56

VoorAltijdNummer14 +25322

Davy brengt me telkens in een spagaat. Ik heb namelijk bij hem het gevoel dat 'ie net zoveel van Ajax houdt als ik. Echter kijk ik verder dan mijn sympathie voor hem.

In zijn eerste periode een van mijn favoriete spelers. Echt het lichtpuntje in de boerenkooljaren van 2014 t/m 2016. Zoveel dynamiek, arbeidsethos, inzicht, initiatief en een meer dan prima functionele techniek.

In zijn tweede periode een one trick pony. Begon nog leuk in de dubbele 6 met Gravenberch en Kudus ervoor, maar in de 2e seizoenshelft van 20/21 manifesteerde hij zich tot de beperkte balletjes afwachtende 10 die we nu kennen.

Niet meer de functionele techniek en de explosiviteit om überhaupt in de press van pas te komen. Gewoon lekker in de dekking lopen en hopen dat hij het laatste zetje mag geven op vijf meter van de goal. Gemiddeld nog geen 50 balcontacten als 10 van Ajax.

Met 3 miljoen per jaar en de slijt erin, kan je het echt niet naar talenten verkopen om hem 'hun' minuten te blijven geven. Dat gaat je op termijn nog meer kosten dan dat salaris.

Ik hoop dat hij van Sven te horen krijgt dat 'ie deze zomer op avontuur moet gaan en hij dat - als de ontegenzeggelijke Ajacied die hij is - dan ook doet. Onze club moet immers bouwen een kampioensploeg en de toekomst. Los daarvan zal Davy voor mij altijd een held blijven.

❌❌❌

09-06-2023 22:55

VoorAltijdNummer14 +25322

En ja ik poste precies dit in het andere topic rondom dit interview.

09-06-2023 22:55

VoorAltijdNummer14 +25322

Peoples Republic of China? ;)

09-06-2023 22:57

brancoo +6228

Klopt🤔

09-06-2023 23:02

Ajax '69 +3830

Goede inhoudelijke reactie. Een verademing tussen al dat simpele 'gehaat' ten opzichte van een van de betere spelers van de afgelopen jaren.

10-06-2023 01:28

IndoorNinja +1854

Zo mee eens. Mooi gesproken. Ik denk zelfs dat met een paar spelers om hem heen die ook het spel kunnen versnellen dat hij nog steeds vsn waarde zal zijn. Dit seizoen waa hij de enige die de bal niet hoefde aan te nemen voordat hij het spel voortzette.

10-06-2023 09:11

Jake the Snake +17314

Bosz zou definitief rond zijn met PSV:

https://www.vi.nl/nieuws/hoofdtrainer-is-binnen-psv-en-bosz-zijn-eruit

09-06-2023 22:54

brancoo +6228

Oke, psv en aanvallend voetbal🤔, we gaan het zien!
Knutsen betere optie voor ajax

09-06-2023 22:55

brancoo +6228

Met alle respect hij is voor bij ajax wel iets te slecht op dit moment!
Op de bank zou nog kunnen, bij een 0-0 stand erin komen, en dat toch de 1-0 maken als mister 1-0.

Maar als hij wel weg gaat, samen met blind afscheid van nemen in de arena!

09-06-2023 22:53

swing +2337

Davy is gewoon een rasajacied, 1 vd weinigen tegenwoordig, koester hem

09-06-2023 22:52

aschja +20588

Onbegrijpelijk hoeveel haat Davy over zich heen krijgt hier. Ik deel die negativiteit namelijk niet. Hij kan van waarde zijn voor het nieuwe Ajax. Juist door de mentaliteit die ik in dit interview en op het veld zie. Belichaming van een echte Ajacied.

Go Klaassen! 🥰

09-06-2023 22:50

profoff +8340

En hij stelt ook zichzelf niet op. Een voetballer kan er weinig aan doen dat z'n plafond niet hoger ligt. Maar de coach si degene die hem opstelt. Was vroeger best een fan van davy. Maar het moet maar eens klaar zijn.

09-06-2023 22:54

jeffrey_van_der_sluis +30336

Klaassen echte Ajacied, z'n spel is verschrikkelijk, maar dat maakt hem geen minder persoon. Deef❌️❌️❌️❤️

09-06-2023 22:35

afcsjonnie426 +3952

Dus dat gap.

09-06-2023 22:36

WantAmsterdam +115917

Wat hem wel een minder persoon maakt is in de media klagen om speeltijd en doelpunten van teamgenoten claimen. Daardoor heb ik heel veel sympathie voor hem verloren.

09-06-2023 23:17

HertogH +15836

"Je hebt ook weleens jongens die terugkomen, dan wordt het geen succes en word je daaraan herinnerd. Dat wilde ik echt niet."

...

09-06-2023 22:35

afcsjonnie426 +3952

Op en top een man naar me hart maar als we sportieve prestaties willen zullen we hem moeten vervangen,ondanks dat het een jongen van de club is.

09-06-2023 22:34

Jari122 +1443

Prachtig interview. Ik heb nooit van z’n spel gehouden, maar het is een geweldige gozer en een echte Ajacied

09-06-2023 22:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.